Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:47

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

henktw schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:42:
ik heb geprobeerd om een rekening bij credit europe (CEB) te openen voor hun 3 maanden hogere welkom-rente actie.

maar hun app (om aan te melden) lijkt niet te werken. op mijn android 11 telefoon zegt play store dat telefoon niet compatible is en op een andere telefoon (ook android 11) installeert de app wel maar start niet up (android zegt app keeps stopping)
de ceb app heeft hele slechte review score in de play store, allemaal klachten over niet of slecht werken. dus ik vraag me af heeft iemand deze app wel aan de praat gekregen, zijn er tips?

ceb zegt dat via een andere methode een rekening openen niet mogelijk is.
Bij mij werkte het en eigenlijk ook geen problemen mee ervaren. Niet de meest overzichtelijke app, maar you get what you pay for zullen we maar zeggen. Opzeggen van de rekening moest ik overigens via de slakkenpost doen. Dat is binnen een paar werkdagen allemaal netjes verwerkt en afgehandeld.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
rockhopper schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:11:
[...]

Bij mij werkte het en eigenlijk ook geen problemen mee ervaren. Niet de meest overzichtelijke app, maar you get what you pay for zullen we maar zeggen. Opzeggen van de rekening moest ik overigens via de slakkenpost doen. Dat is binnen een paar werkdagen allemaal netjes verwerkt en afgehandeld.
Bij mijn weten hoeft het niet via de slakkenpost? Je moet echter wel een document invullen, ondertekenen, en "opsturen". Maar je kunt de PDF digitaal invullen en er is een optie om documenten te uploaden in de app/website. Via die route zal dus vast ook werken. Hoogstens even uitprinten voor een "natte handtekening" en dan foto maken of scannen voor te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:22
RobertMe schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:30:
[...]

Bij mijn weten hoeft het niet via de slakkenpost? Je moet echter wel een document invullen, ondertekenen, en "opsturen". Maar je kunt de PDF digitaal invullen en er is een optie om documenten te uploaden in de app/website. Via die route zal dus vast ook werken. Hoogstens even uitprinten voor een "natte handtekening" en dan foto maken of scannen voor te uploaden.
Is al meerdere keren bevestigd dat fysieke post niet meer nodig is en de pdf upload werkt. Als je de stappen op de website volgt staat het daar. Niet super duidelijk maar het werkt.

Bij deze ook de bevestiging dat printen niet nodig is, gewoon de pdf signature optie gebruiken en opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:39:
[...]
Is al meerdere keren bevestigd dat fysieke post niet meer nodig is en de pdf upload werkt. Als je de stappen op de website volgt staat het daar. Niet super duidelijk maar het werkt.

Bij deze ook de bevestiging dat printen niet nodig is, gewoon de pdf signature optie gebruiken en opsturen
Duidelijk, ik zag inderdaad een optie bij de app om iets te uploaden.

Echter het formulier zelf heeft het uitsluitend over opzegging via slakkenpost, dus heb ik dat maar gevolgd. Kost je alleen een envelop, geen porto nodig vanwege antwoordnummer. Rekening was al leeg, dus het is niet dat je een extra dag rente mist verder.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vandaag met Raisin gebeld over CA Auto Bank rente verschil lopende aanvraag vs. werkelijke aanvraag. Ze zeggen dat ze rente pas weten op moment dat de deposito geopend is. Ik dacht dat de spelregels waren op moment van aanvraag aan alle voorwaarden voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:27
Harbo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:20:
Vandaag met Raisin gebeld over CA Auto Bank rente verschil lopende aanvraag vs. werkelijke aanvraag. Ze zeggen dat ze rente pas weten op moment dat de deposito geopend is. Ik dacht dat de spelregels waren op moment van aanvraag aan alle voorwaarden voldoen.
Dat zul je moeten kunnen nalezen in de voorwaarden van die bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
Net een meel ontvangen van NIBC over de spaaractie met het boek. Er zijn nog maar 200 exemplaren beschikbaar. Daarna stopt de actie. Als je vanaf nu daar die 10k parkeert is het rentebedrag dat je laat liggen wel teveel, dan kan je waarschijnlijk beter gewoon het boek kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48
GroteVoet459 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:46:
[...]

Deze bank was al een tijdje beschikbaar via Weltsparen en zijn daar gisteren met de vrij opneembaar naar 3,05% gegaan (-0,10%) - https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/
Vandaag is Resurs (via Weltsparen) van 3,05% naar 2,93% gegaan.
Per 26-Nov gaat Resurs (via Raisin) van 3,00% naar 2,90% (-0.10).

Iets soortgelijks bij HoistSparen: via Weltsparen vandaag terug naar 2,73%, via Raisin per 22-Nov (morgen) naar 2,70% (-0.20)

InBank (via Raisin) morgen naar 2,82% (-0.08)

Alisa (via Raisin) morgen ook naar 2,82% (-0.03)

[ Voor 23% gewijzigd door GroteVoet459 op 21-11-2024 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:55:
[...]

Vandaag is Resurs (via Weltsparen) van 3,05% naar 2,93% gegaan.
Per 26-Nov gaat Resurs (via Raisin) van 3,00% naar 2,90% (-0.10).

Iets soortgelijks bij HoistSparen: via Weltsparen vandaag terug naar 2,73%, via Raisin per 22-Nov (morgen) naar 2,70% (-0.20)

InBank (via Raisin) morgen naar 2,82% (-0.08)

Alisa (via Raisin) morgen ook naar 2,82% (-0.03)
Dadelijk staat Renault weer bovenaan, ondanks dat ze nooit hoger dan 2,90% hebben gegeven :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vreemde actie van Santander: verlagen het tarief van 3,10 naar 2,95. Zoals zij zelf zeggen: in navolging van de beslissing van de ECB…alleen heeft de ECB sinds de vorige verlaging van Santander de rente niet meer verlaagd

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Rene85 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:31:
Vreemde actie van Santander: verlagen het tarief van 3,10 naar 2,95. Zoals zij zelf zeggen: in navolging van de beslissing van de ECB…alleen heeft de ECB sinds de vorige verlaging van Santander de rente niet meer verlaagd
Ja, die zijn de afgelopen 12 maanden ook hard omlaag gegaan met de rente zeg. Jammer.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat is natuurlijk een opmerking voor de bühne. Daarbij zonder dat ze specifiek naar een verlagingsdatum (of verhoging) verwijzen klopt deze stelling altijd.

Ik lees overigens her en der berichten dat de inflatie weer begint te stijgen, onder meer vanwege energieprijs (ook buiten Nederland). Zouden we over een half jaar weer verhogingen gaan krijgen?

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:12
rockhopper schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:34:
[...]

Dat is natuurlijk een opmerking voor de bühne. Daarbij zonder dat ze specifiek naar een verlagingsdatum (of verhoging) verwijzen klopt deze stelling altijd.

Ik lees overigens her en der berichten dat de inflatie weer begint te stijgen, onder meer vanwege energieprijs (ook buiten Nederland). Zouden we over een half jaar weer verhogingen gaan krijgen?
Er zijn een paar "onbekende" factoren: Duitse economie en verkiezingen, ontwikkelingen Oekraine en wat gaat Musk Trump de komende maanden bedenken. De USA rente loopt voorzichtig op maar alle voorspellingen komen momenteel vooral uit een vage, melkwitte bol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Santander: verlagen het tarief van 3,10 naar 2,95.
Meteen mijn periodieke (maandelijkse) spaaroverboeking aangepast - die gaat per 26-Nov naar MeDirect.
Het spaarbedrag (minus €1) dat nu in België staat gaat de 26e ook daarheen verhuizen.

Niet dat het zoveel zoden aan de dijk zet, maar wel direct een signaal afgeven ...

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:18:
[...]

Meteen mijn periodieke (maandelijkse) spaaroverboeking aangepast - die gaat per 26-Nov naar MeDirect.
Het spaarbedrag (minus €1) dat nu in België staat gaat de 26e ook daarheen verhuizen.

Niet dat het zoveel zoden aan de dijk zet, maar wel direct een signaal afgeven ...
Zal idd niet veel doen. Met deze extra verlaging geven ze aan in elk geval tijdelijk niet om (extra) spaargeld zitten te springen

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17:57
GroteVoet459 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:18:
[...]

Waarom is MeDirect dan interessant? De rente daar is lager dan de 2.95% van Santander.
Maximaal 2.5%, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Coffeeroam schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:53:
[...]

Waarom is MeDirect dan interessant? De rente daar is lager dan de 2.95% van Santander.
Maximaal 2.5%, of zie ik dat verkeerd?
3,1% op de spaarrekening

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
Daar ook variabel. Dus kan morgen ook zomaar veranderen en maar 1x per half jaar rente uitbetaling.

• Rubbergrover1
Deezers schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:06:
[...]

Daar ook variabel. Dus kan morgen ook zomaar veranderen en maar 1x per half jaar rente uitbetaling.
Maar dus niet maximaal 2,5%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
Pardon. Inderdaad. Ik zat op de .be site te kijken, daar is het 2.5%. Op de .nl site is het 3.1%.

https://www.medirect.be/nl-be/medirect-essential-sparen/

https://www.medirect.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gisteren heb ik bij de FCM Bank mij online aangemeld voor een spaarrekening. Vandaag geopend en online beschikbaar. Dat gaat dus boven verwachting snel. Je krijgt zelfs een contactpersoon toegewezen.
Een rente van 3.08% op de spaarrekening en 3.51% op een 3-maands deposito (met als voorwaarde een inleg van > 2k). Ik heb direct geïnformeerd naar andere looptijden en rentes want die zijn op hun site niet zichtbaar. Als ik die weet post ik hier wel weer even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:07
Bar_en_boos schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:02:
Gisteren heb ik bij de FCM Bank mij online aangemeld voor een spaarrekening. Vandaag geopend en online beschikbaar. Dat gaat dus boven verwachting snel. Je krijgt zelfs een contactpersoon toegewezen.
Een rente van 3.08% op de spaarrekening en 3.51% op een 3-maands deposito (met als voorwaarde een inleg van > 50k). Ik heb direct geïnformeerd naar andere looptijden en rentes want die zijn op hun site niet zichtbaar. Als ik die weet post ik hier wel weer even.
Die andere looptijden staan gewoon op https://www.fcmbank.com.mt/personal-fixed-term-deposit/ :

6 maanden: 3,18% per jaar
12 maanden: 3,11% per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:23
Bar_en_boos schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:02:
Een rente van 3.08% op de spaarrekening en 3.51% op een 3-maands deposito (met als voorwaarde een inleg van > 2k). Ik heb direct geïnformeerd naar andere looptijden en rentes want die zijn op hun site niet zichtbaar. Als ik die weet post ik hier wel weer even.
Aanvulling: bij een bedrag tot 49.999 euro: 2,61% per jaar. Pas bij 50.000 euro of meer: 3,08 % per jaar. Maar kan zeker interessant zijn (als je je geld in Malta wilt stallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Deezers schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:06:
[...]
Als je alle aanbiedingen van nieuwe klanten al gehad hebt of om specifieke redenen een bepaalde bank niet wil gebruiken moet je op zoek naar de hoogste variabele rente. Trade Repulic is de hoogste (maar voor mij vol) en dan is MeDirect simpelweg de volgende, inclusief het feit dat ze half-jaarlijks de rente uitkeren.
Tenzij je genoeg geld hebt om de maandlasten van een Revolut Ultra goed te maken.

Ik had er al een rekening, dus overzetten is simpel. Mochten zij de rente verlagen, dan pakken we het geld weer op en gaan naar de volgende betere optie.

Naast de momenteel "hoge" vrije rente biedt MeDirect ook 3-maands deposito's tegen 3,20%. Tot een paar weken terug was het minimum €5K, maar dat is momenteel nog maar €200. Een deel van het geld dat daar staat gaat nu in een mini-treintje en dan wordt er elke 2 weken een beetje rente uitgekeerd. Is alleen iets meer werk op maandag-ochtend ...

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 22-11-2024 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:33:
[...]

Als je alle aanbiedingen van nieuwe klanten al gehad hebt of om specifieke redenen een bepaalde bank niet wil gebruiken moet je op zoek naar de hoogste variabele rente. Trade Repulic is de hoogste (maar voor mij vol) ...
Ik heb juist TR leeggehaald toen Garanti met hun actie kwam (3,5%). Maar eerder had ik ook al Bunq geopend. (3,36%). Als je nog geen rekening hebt bij Bunq zou ik wachten met het openen tot in het nieuwe jaar. Meer informatie in het Bunq topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:41:
[...]

Ik heb juist TR leeggehaald toen Garanti met hun actie kwam (3,5%). Maar eerder had ik ook al Bunq geopend. (3,36%). Als je nog geen rekening hebt bij Bunq zou ik wachten met het openen tot in het nieuwe jaar. Meer informatie in het Bunq topic.
Ik heb bunq (geen hoofdletter B ) gedumpt na een aantal problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:42:
[...]

Ik heb bunq (geen hoofdletter B ) gedumpt na een aantal problemen.
Ik had ook een probleem, maar dat had ik zelf veroorzaakt, en dat is wel opgelost. Duurde wel even. Ik heb alleen de gratis spaarvariant. Voor het eind van het jaar maak ik de rekening weer leeg, en gaat hij 6 maanden in de koelkast.
Je hebt gelijk, vanwege de vorm van het logo is bunq met een b. Garantibank met een e vind ik trouwens erger. (niet dat jij dat deed)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Op deze website is een PDF te vinden genaamd "SCT Inst Register of Participants" wat te maken heeft met instant payments. In de laatste versie zijn een aantal Nederlandse spaarbanken toegevoegd met de volgende 'Readiness Date':

Anadolubank: 2025-01-06
Credit Europe Bank: 2024-12-02
GarantiBank: 2025-01-06

Zou dus goed kunnen dat instant payment er binnenkort is voor deze banken.

NN staat er in met 2024-10-07.

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 22-11-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
user109731 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:04:
Op deze website is een PDF te vinden genaamd "SCT Inst Register of Participants" wat te maken heeft met instant payment. In de laatste versie zijn een aantal Nederlandse spaarbanken toegevoegd met de volgende 'Readiness Date':

Anadolubank: 2025-01-06
Credit Europe Bank: 2024-12-02
GarantiBank: 2025-01-06

Zou dus goed kunnen dat instant payment er binnenkort is voor deze banken.
Als je dit bestand bedoelt kan je aan de hand van de bovenste regel zien dat het datumformaat jaar-maand-dag is. Want dat was mij nog niet duidelijk. Ik spaar bij de door jou genoemde banken, dus dat is wel vooruitgang.

Weet je of het in beide richtingen is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:10:
[...]

Als je dit bestand bedoelt kan je aan de hand van de bovenste regel zien dat het datumformaat jaar-maand-dag is. Want dat was mij nog niet duidelijk. Ik spaar bij de door jou genoemde banken, dus dat is wel vooruitgang.

Weet je of het in beide richtingen is ?
Dat weet ik niet zeker en ik weet ook niet of banken dit nog expliciet aan moeten zetten voor andere banken. LeasePlan (nu Ayvens) staat in die tabel met datum 2021-03-23 en dat klopt precies met berichten een dag later dat IP werkt voor die bank. Over 10-11 dagen even testen met CEB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:00:
[...]

Dat zul je moeten kunnen nalezen in de voorwaarden van die bank.
Vandaag bevestiging van de opening. 3,35% zoals het bij aanvraag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hier loopt eind van de maand de actierente (3,76%) van Advanzia af en dit deel ben ik van plan vrij opneembaar te houden, aangezien ik bij Banca Progetto (Raisin) ik al wat vast heb staan.

Opties die ik zie/overweeg:
1. Garantibank 3,5% tot eind van het jaar en vlak daarvoor opnieuw Advanzia (waarschijnlijk rond de 3,4% voor 3/4 maanden?) aanvragen.
2. TR 3,25% aanvragen en wellicht gelijk weer Advanzia aanvragen, als oude rekening beëindigd is. En deze optie steeds opnieuw uitvoeren als het interessant is om ergens een actierente te pakken. Anders bij TR blijven zolang die een interessante rente heeft. Helaas wel tot (maar) 50k.
3. Eerst optie 1 en daarna alsnog optie 2, mocht er niks beters zijn.

Mis ik iets of iemand toevallig nog een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:30:
Hier loopt eind van de maand de actierente (3,76%) van Advanzia af en dit deel ben ik van plan vrij opneembaar te houden,
... iemand toevallig nog een betere optie?
Credit Europe Bank indien je er nog geen rekening hebt of nooit gehad: 3,55% voor 3 maanden of iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:45:
[...]

Credit Europe Bank indien je er nog geen rekening hebt of nooit gehad: 3,55% voor 3 maanden of iets minder.
Ah ja, vergeten te melden. Credit Europe heb ik idd al gehad dit jaar en afgesloten per 1 augustus. Zo ver ik weet kan je niet nog een keer gebruik maken van een actierente, zoals dat wel met Advanzia kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
verlaging garantibank deposito per maandag 25-11

Looptijd
3 maanden 3,1 naar 2,9%
6 maanden 2,9 naar 2,6%
9 maanden 2,8 naar 2,5%
1 jaar 2,75 naar 2,4%
2 jaar 2,60 naar 2,4
3 jaar 2,50 naar 2,4
4 jaar 2,50 naar 2,4
5 jaar 2,50 naar 2,4

[ Voor 45% gewijzigd door sander36 op 22-11-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:39

e91

xileS schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:08:
[...]

Ah ja, vergeten te melden. Credit Europe heb ik idd al gehad dit jaar en afgesloten per 1 augustus. Zo ver ik weet kan je niet nog een keer gebruik maken van een actierente, zoals dat wel met Advanzia kan.
Ik had Credit Europe ook eind juli afgesloten, en heb vorige week weer een nieuwe rekening geopend daar voor 6 maanden tegen 3,25% het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
e91 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 00:48:

Ik had Credit Europe ook eind juli afgesloten, en heb vorige week weer een nieuwe rekening geopend daar voor 6 maanden tegen 3,25% het kan dus wel.
Het gaat echter om de actie van 3,55% voor 3 maanden vrij opneembaar. Niet om een deposito met 3,25% van 6 maanden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
W1ck1e schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 07:06:
[...]

Het gaat echter om de actie van 3,55% voor 3 maanden vrij opneembaar. Niet om een deposito met 3,25% van 6 maanden. ;)
Die is onlangs ingegaan, de actierente was daarvoor die 3,25% voor 6 maanden vrij opneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
e91 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 00:48:
[...]

Weet je zeker dat je 3,25% krijgt?

Op site staat namelijk dit:
Krijg ik het welkomsttarief als ik mijn rekening sluit en een nieuwe open?
Nee, want het welkomsttarief geldt uitsluitend voor nieuwe klanten (klanten die nog geen rekening bij ons hebben gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Er is zo te zien geen deposito van 6 maanden voor 3,25% bij CE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:14:
[...]

Er is zo te zien geen deposito van 6 maanden voor 3,25% bij CE.
Dat beweer ik ook niet. De formulering van @e91
lijkt over een deposito te gaan. En jij en ik hebben het over de vrij opneembare rekening rente van 3,55% voor mensen die nog geen klant zijn geweest van Credit Europe Bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
W1ck1e schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:19:
[...]

Dat beweer ik ook niet. De formulering van @e91
[...]
lijkt over een deposito te gaan. En jij en ik hebben het over de vrij opneembare rekening rente van 3,55% voor mensen die nog geen klant zijn geweest van Credit Europe Bank.
Dat maak je er zelf van. Anders is het sluiten in juni ook niet relevant. En die 3,25% was de vorige actie.
Is al eerder voorbij gekomen volgens mij dat je CEB na een jaar(?) opnieuw kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
anders hier de specifieke CEB dingen gaan bijhouden? of een nieuwe deel aanmaken aangezien het wel heel erg gedateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:07:
anders hier de specifieke CEB dingen gaan bijhouden? of een nieuwe deel aanmaken aangezien het wel heel erg gedateerd is.
De oorspronkelijke aanleiding voor de laatste berichtjes over ceb was dit bericht. Vervolgens gaat het over wel of niet opnieuw gebruik kunnen maken van de actierente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
W1ck1e schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:16:
[...]

De oorspronkelijke aanleiding voor de laatste berichtjes over ceb was dit bericht. Vervolgens gaat het over wel of niet opnieuw gebruik kunnen maken van de actierente.
Ja dat had ik wel door. Ik doelde erop om in het ceb topic vast te leggen of je bij ceb dus wel of niet weer een actierente kan pakken na opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:29:

Ja dat had ik wel door. Ik doelde erop om in het ceb topic vast te leggen of je bij ceb dus wel of niet weer een actierente kan pakken na opzeggen.
Naar mijn mening zou dat dan een kort topic worden:
neen, dat kan niet ;)

btw: Bestaande uitzonderingen daargelaten lijkt het mij niet handig om voor elke bank een apart topic te maken, Want in welk topic mag je dan 2 banken vergelijken. Of 3 ? Dat worden dan heel erg veel topics.
En wat wordt dan de scheidslijn van "in eigen bank topic" of "in spaartopic" ?

[ Voor 29% gewijzigd door W1ck1e op 23-11-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
W1ck1e schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:33:
[...]
btw: Bestaande uitzonderingen daargelaten lijkt het mij niet handig om voor elke bank een apart topic te maken, Want in welk topic mag je dan 2 banken vergelijken. Of 3 ? Dat worden dan heel erg veel topics.
Niet doen, niet doen, niet doen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• e91

e91

[...]

Nog voor die actie van 3,55% voor 3 maanden was het 3,25% voor 6 maanden. En ik heb het hier over een spaarrekening geen deposito. Lijkt mij dat als je je rekening sluit en binnen een week weer een nieuwe opent dat het feest niet opgaat. Maar bij mij was het 4 maanden geleden dat ik mijn rekening had opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
e91 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:12:

Nog voor die actie van 3,55% voor 3 maanden was het 3,25% voor 6 maanden. En ik heb het hier over een spaarrekening geen deposito. Lijkt mij dat als je je rekening sluit en binnen een week weer een nieuwe opent dat het feest niet opgaat. Maar bij mij was het 4 maanden geleden dat ik mijn rekening had opgezegd.
Helder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
W1ck1e schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:33:
[...]

Naar mijn mening zou dat dan een kort topic worden:
neen, dat kan niet ;)

Ik wilde net typen 'laten we even afwachten wat @e91 er nog over wil zeggen' want hoe ik zijn post las kan het dus wel. Ik zie net dat hij het ook nog eens bevestigd heeft.

Lijkt mij ook niets. Logica is niet altijd duidelijk.
Maar ok, ik zit dit in de 'quote' reactie box te typen die bovenaan de pagina staat, en de posts die nu zichtbaar zijn lopen van boven naar beneden van oud naar nieuwe. Moet je helemaal naar beneden scollen om nog eens terug te kunnen lezen of een 2e quote aan te kunnen klikken 8)7

Is volgens mij ook al jaren zo, dus logica op tweakers is ziezo ver te zoeken. 8)7 :X

Maar goed, alles is nu duidelijk, kan iemand de post pinnen? hoeven we dat ook niet meer te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Heb je nu ook een compleet nieuw klantennummer gekregen? Ik heb net geprobeerd om in te loggen om mijn vorig account (opgezegd op 1 augustus) en krijg nu de volgende melding: "De toegang is niet geactiveerd. Neem contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder."

Ik weet nog dat ik de vorige keer wel kon inloggen, maar omdat dit nu niet meer kan. Is het misschien mogelijk om toch wel weer te profiteren van de tijdelijke actierente.. (terwijl op site staat dat dit niet kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e91

e91

xileS schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:18:
[...]

Heb je nu ook een compleet nieuw klantennummer gekregen? Ik heb net geprobeerd om in te loggen om mijn vorig account (opgezegd op 1 augustus) en krijg nu de volgende melding: "De toegang is niet geactiveerd. Neem contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder."

Ik weet nog dat ik de vorige keer wel kon inloggen, maar omdat dit nu niet meer kan. Is het misschien mogelijk om toch wel weer te profiteren van de tijdelijke actierente.. (terwijl op site staat dat dit niet kan).
Ik heb gewoon de app weer geïnstalleerd en alle stappen doorlopen. Dus idd nieuw account aangemaakt en heb dus ook een nieuw klantnummer en nieuw rekeningnummer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:54
e91 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:34:
[...]

Ik heb gewoon de app weer geïnstalleerd en alle stappen doorlopen. Dus idd nieuw account aangemaakt en heb dus ook een nieuw klantnummer en nieuw rekeningnummer gekregen.
Dat probeerde ik bij Openbank ook, en toen bleek mijn nieuwe aanvraag ergens halverwege het process (automatisch) te stranden. Helaas :9

Misschien nog eens bij CreditEurope proberen als dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Cyclonist schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:37:
[...]
Dat probeerde ik bij Openbank ook, en toen bleek mijn nieuwe aanvraag ergens halverwege het process (automatisch) te stranden. Helaas :9
Bij OpenBank is je document (paspoort of ID-kaart) je klantnummer.
Mogelijk ga je bij het krijgen van een nieuwe versie van het document een kans maakt. Ik moet nog 5 jaar wachten om dat te kunnen proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:54
GroteVoet459 schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:33:
[...]

Bij OpenBank is je document (paspoort of ID-kaart) je klantnummer.
Mogelijk gat je bij het krijgen van een nieuwe versie van het document een kans maakt. Ik moet nog 5 jaar wachten om dat te kunnen proberen ...
Daar had ik nog niet aan gedacht! Zelfs de klantenservice begreep niet waarom het niet lukte B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:47
Ik heb op 7 okt bericht gekregen van Advanzia dat mijn spaarrekening is geopend (tegen het actietarief van 3,70/3,76 rente). Op 10 okt heb ik de minimaal vereiste 5000 euro gestort. Tot en met welke datum loopt volgens jullie ervaringen het actietarief van drie maanden van 3,70/3,76 in dat geval?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdekok
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 10:04
Tukkie schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:25:
Ik heb op 7 okt bericht gekregen van Advanzia dat mijn spaarrekening is geopend (tegen het actietarief van 3,70/3,76 rente). Op 10 okt heb ik de minimaal vereiste 5000 euro gestort. Tot en met welke datum loopt volgens jullie ervaringen het actietarief van drie maanden van 3,70/3,76 in dat geval?
t/m 31-01-2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40
Dank @bdekok
Ik had er ook nog een opnieuw geopend half okt.. dacht dat het na dec klaar zou zijn.
Maar nog t/m januari is wel fijn.. heb nog een Big bank lopen t/m april 2025 (3,3%) dan hoeft het voorlopig nog niet daar naar toe.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Verdere rentedalingen bij de vrije spaarrekeningen bij Raisin:
  • Distingo: 3,01% naar 2,91% per 02-12-2024
  • Resurs: 3,00% naar 2,90% per 26-11-2024
  • Morrow: 2,91% naar 2,70% per 28-11-2024
  • Alisa: 2,82% naar 2,78% per 28-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Novax schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:22:
Pffffff.. Proberen ze om je geld uit te laten geven zo voor de kerstdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:37

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Had de hoop dat de meesten op 2,90% zouden blijven steken, maar op deze manier gaat het wel hard. Wat zijn eigenlijk de verwachtingen, want we lijken weer een beetje in een vrije val te zitten? De piek van vorig jaar sep/okt/nov heb ik helaas al gemist.

Kwam o.a. deze links tegen:
- https://www.statista.com/...-rate-interest-rates-ecb/
- https://www.euribor-rates.eu/en/euribor-charts/
- https://tradingeconomics.com/euro-area/interest-rate
The European Central Bank (ECB) has signaled growing consideration of rate cuts, according to the accounts of its November meeting. While inflation is expected to ease, mainly due to falling energy prices, officials remain cautious about domestic inflationary pressures, particularly strong wage growth and sluggish labor productivity. Despite the more optimistic inflation projections, the ECB stressed the importance of gathering more data before making policy changes. Policymakers emphasized that any decision on rate cuts would depend on the economic outlook and further evidence of inflationary pressures subsiding, signaling a careful and data-driven approach.
Dus ja koffiedik kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
e91 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:34:
[...]

Ik denk dat ik dit ook maar ga proberen en voor zekerheid een andere e-mailadres en telnr opgeven. Volgens mij zie je gewoon in je Credit Europe account ook je te ontvangen rentepercentage staan, dus ik zou snel te weten kunnen komen of het lukt. Anders weer opzeggen :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
xileS schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:08:
[...]

Ik denk dat ik dit ook maar ga proberen en voor zekerheid een andere e-mailadres en telnr opgeven. Volgens mij zie je gewoon in je Credit Europe account ook je te ontvangen rentepercentage staan, dus ik zou snel te weten kunnen komen of het lukt. Anders weer opzeggen :') .
Je moet ook je BSN doorgeven he. Een ander emailadres en telefoonnummer gaat dus niet ervoor zorgen dat ze je niet meer herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Laatst online: 25-06 14:44

LGU

Mijn account / rekening is vandaag geopend bij FCM bank. Bij het daadwerkelijk inloggen ontvangen ik op 2 verschillende devices nu time out errors. Geldt bij deze bank ook dat je x uur / dagen moet wachten na activatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:38:
[...]

Je moet ook je BSN doorgeven he. Een ander emailadres en telefoonnummer gaat dus niet ervoor zorgen dat ze je niet meer herkennen.
Snap ik, maar omdat @e91 aangeeft dat het hem wel gelukt is om de nieuwe klanten actierente te ontvangen, dan is het wellicht proberen waard.

Ik zal laten weten als het gelukt is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:43
Novax schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:22:
Het valt mij de laatste tijd op dat ik van Raisin niet bij elke renteverlaging een email ontvang voor banken waar ik een rekening heb.
Ik heb bijvoorbeeld van bovenstaande wijziging van Distingo (nog) geen bericht gehad.
Ook van de recente verlaging van 2,9% naar 2,85% van CKV heb ik geen gericht gehad.
Hebben meer mensen dit?

Daarom ben ik blij met de door mede Tweakers gemelde rentewijzigingen. Waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
mpandroid schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:29:
[...]

Het valt mij de laatste tijd op dat ik van Raisin niet bij elke renteverlaging een email ontvang voor banken waar ik een rekening heb.
Ik heb bijvoorbeeld van bovenstaande wijziging van Distingo (nog) geen bericht gehad.
Ook van de recente verlaging van 2,9% naar 2,85% van CKV heb ik geen gericht gehad.
Hebben meer mensen dit?

Daarom ben ik blij met de door mede Tweakers gemelde rentewijzigingen. Waarvoor dank!
Deze wijzigingen zijn vandaag aangekondigd maar als je een rekening hebt moeten ze je 4 werkdagen van te voren berichten, dat is bij Distingo nog niet het geval dus kan nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
[...]

Hebben meer mensen dit?

Ook hier (nog) geen bericht over Distingo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:38
Hoist Sparen heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 2,70% p.j. naar 2,50% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 29.11.2024.

Gaat nu wel hard naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
LGU schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:56:
Mijn account / rekening is vandaag geopend bij FCM bank. Bij het daadwerkelijk inloggen ontvangen ik op 2 verschillende devices nu time out errors. Geldt bij deze bank ook dat je x uur / dagen moet wachten na activatie?
Nee, bij mij ging het inloggen probleemloos. Je hebt wel je eerste tijdelijke wachtwoord (die je via sms ontvangt) gewijzigd? Dat is wel noodzakelijk voor latere toegang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]
DjoeC schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:49:
[...]
Ook hier (nog) geen bericht over Distingo.
Vannacht om 00:04 ontvangen:
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,01% p.j. naar 2,91% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 02.12.2024.

[ Voor 30% gewijzigd door GroteVoet459 op 26-11-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Laatst online: 25-06 14:44

LGU

Bar_en_boos schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:45:
[...]

Nee, bij mij ging het inloggen probleemloos. Je hebt wel je eerste tijdelijke wachtwoord (die je via sms ontvangt) gewijzigd? Dat is wel noodzakelijk voor latere toegang.
Ja, het aanpassen van de het eenmalige wachtwoord ging vlekkeloos.

Vanmorgen overigens geen problemen meer ervaren met inloggen, dus mogelijk een tijdelijke iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:43
GroteVoet459 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:40:
[...]

[...]

Vannacht om 00:04 ontvangen:

[...]
Ik ook, toch heb ik er nu sinds medio september 3 niet gekregen. Waaronder die van CKV. Staan ook niet in de spam folder....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 26-11-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Dus als je zo'n 3 maanden weg bent bij Credit Europe kun je weer van een nieuwe welkomactie profiteren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Coffeeroam schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:40:
[...]

Dus als je zo'n 3 maanden weg bent bij Credit Europe kun je weer van een nieuwe welkomactie profiteren?
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door xileS op 27-11-2024 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:54
Het welkomstrentepercentage wordt toegekend aan klanten die vanaf 19.11.2024 hun eerste rekening bij ons hebben geopend. De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Credit Europe Bank hebben.

Voor wie en hoelang geldt het welkomsttarief?

De welkomstrente geldt voor klanten die hun eerste rekening openen bij de Credit Europe Bank. Na 3 maanden wordt de spaarrekening tegen de dan geldende variabele spaarrente vergoed.

De bovenstaande tekst haal ik van hun website...

Ik heb een rekening gehad, deze is opgezegd.... dus als ik nu een rekening open is dat op dat moment mijn eerste rekening (die andere is tenslotte niet meer actief).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Nougat schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:17:
[...]

Het welkomstrentepercentage wordt toegekend aan klanten die vanaf 19.11.2024 hun eerste rekening bij ons hebben geopend. De actie geldt niet voor klanten die al een of meerdere rekeningen bij Credit Europe Bank hebben.

Voor wie en hoelang geldt het welkomsttarief?

De welkomstrente geldt voor klanten die hun eerste rekening openen bij de Credit Europe Bank. Na 3 maanden wordt de spaarrekening tegen de dan geldende variabele spaarrente vergoed.

De bovenstaande tekst haal ik van hun website...

Ik heb een rekening gehad, deze is opgezegd.... dus als ik nu een rekening open is dat op dat moment mijn eerste rekening (die andere is tenslotte niet meer actief).
klopt, dat staat idd op hun site, zoals ik ook aangaf. Ook staat nog het volgende: "Krijg ik het welkomsttarief als ik mijn rekening sluit en een nieuwe open?
Nee, want het welkomsttarief geldt uitsluitend voor nieuwe klanten (klanten die nog geen rekening bij ons hebben gehad)
."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Heeft iemand ervaring met vrijval verwerkingstijd bij LHV, via Raisin.
Op 4 dec valt deze vrij, kan ik 5 dec al gelijk het geld bij Raisin verwachten?

Dit is bij Progetto altijd snel, een deposito die op 4 dec zou vrijvallen, staat op 5-dec om 8:20 op de Raisin rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-06 15:12
Juan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 20:56:
Heeft iemand ervaring met vrijval verwerkingstijd bij LHV, via Raisin.
Op 4 dec valt deze vrij, kan ik 5 dec al gelijk het geld bij Raisin verwachten?
Bij LHV was mijn laatste ervaring dat het op de dag zelf al binnen was. Dat was vrijgevallen op 18/9 en heb ik op die dag zelf al ergens anders heen kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dankje, goed om te weten, maar je hebt het geld dezelfde dag nog op je eigen betaalrekening gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:51

Barrycade

Through the...

Dan ben je afhankelijk van de doorlooptijd van Raisin, dus dat heeft dan weer niets met LHV te maken.

Bij mij heb ik LHV verlengt en dat is per vrijval dag gebeurt. Dus geen ervaring nog met vrijvallen bij Raisin met deze bank.

Meeste ander banken zit minimaal 2 dagen tussen voordat je het op je betaalrekening hebt en aangezien het dicht op het weekend is schat ik in dat je rekening moet houden met het feit dat het na het weekend komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 09:15

sanook

_/-\o_

Op 2 december gaan de deposito rentes bij Banca Progetto (via Raisin) omlaag. Gisteren geld overgemaakt voor een 6mnd deposito en kreeg vandaag een email dat de rente per 2 december van 3,4 naar 3,3% gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hier nog Advanzia 3,7% t/m januari 2025.. en dan nog een BigBank 3,3% t/m april 2025..

Echter bij progetto moet je rekening houden met ACT methode.. je krijgt uiteindelijk altijd meer dan die 3,3%

bij 10k word dat bij minimaal 365 dagen 335,50 EUR tenzij je beetje gunstig plant, en nog een weekend mee pakt. Hier een aantal afgerekend tegen 4,3% en 368 dagen.. leverde 440 EUR op met 10k ipv 430 EUR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:52
Juan schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:48:
Hier nog Advanzia 3,7% t/m januari 2025.. en dan nog een BigBank 3,3% t/m april 2025..

Echter bij progetto moet je rekening houden met ACT methode.. je krijgt uiteindelijk altijd meer dan die 3,3%

bij 10k word dat bij minimaal 365 dagen 335,50 EUR tenzij je beetje gunstig plant, en nog een weekend mee pakt. Hier een aantal afgerekend tegen 4,3% en 368 dagen.. leverde 440 EUR op met 10k ipv 430 EUR.
Het is al eens eerder gezegd maar om het echte voordeel te berekenen, moet je wel voor die 3 extra rentedagen het dan geldende rentepercentage waarvoor je het geld had weg kunnen zetten, er vanaf trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
sanook schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:28:
Op 2 december gaan de deposito rentes bij Banca Progetto (via Raisin) omlaag. Gisteren geld overgemaakt voor een 6mnd deposito en kreeg vandaag een email dat de rente per 2 december van 3,4 naar 3,3% gaat.
De 1-jaar depositorente bij Banca Proggetto gaat hetzelfde doen. Heb net de aanvraag gedaan.
Morgen valt een LHV deposito vrij (dat was nog 4,15% :+ ) en ervaring leert dat die idd snel uitkeren, dus verwacht de zaak voor 02-Dec rond te hebben.

Update: Uitbetaling door LHV heeft idd een uurtje geleden plaats gevonden (€ 0,11 bonus !) en Raisin heeft direct het geld gebruikt om mijn uitstaande aanvraag door te zetten naar Banca Progetto. Nu hopen dat het daar snel verwerkt wordt

[ Voor 18% gewijzigd door GroteVoet459 op 28-11-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Ook in Duitsland blijven de rentes dalen.
Stellantis en Opel hebben vandaag beide hun nieuwe klanten-aanbieding verlaagd:
27.11.Opel Direktbank senkt auf 3,20% p.a. (-0,25%)
27.11. Stellantis Direktbank senkt auf 3,15% p.a. (-0,25%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
GroteVoet459 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:30:
[...]

De 1-jaar depositorente bij Banca Proggetto gaat hetzelfde doen. Heb net de aanvraag gedaan.
Morgen valt een LHV deposito vrij (dat was nog 4,15% :+ ) en ervaring leert dat die idd snel uitkeren, dus verwacht de zaak voor 02-Dec rond te hebben..
Hmm, vrijdag valt er hier wat vrij dat naar 2 nieuwe deposito's zou gaan. Dan maar even een paar dagen eerder "vrij" geld inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff5
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-02 09:48
Aankomende maand komt mijn vorig jaar ingelegd bedrag op een Groen Spaarrekening ING vrij. Gezien de verlaging van het fiscale voordeel, heeft het nog wel zin om te verlengen? Klopt het, dat je nu niet meer dan €60000,00 op een Groen Spaarrekening moet zetten? Of is het zelfs €52000,00?

[ Voor 24% gewijzigd door Jeff5 op 27-11-2024 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is volgend jaar € 26000 per persoon, dus € 52000 met een fiscaal partner. Je kan wel meer inleggen, maar dan krijg je over het meerdere geen belastingvoordeel. En voor spaargeld zonder belastingvoordeel bestaan er betere rekeningen/deposito's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 22:31
Zr40 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:30:
Het is volgend jaar € 26000 per persoon, dus € 52000 met een fiscaal partner. Je kan wel meer inleggen, maar dan krijg je over het meerdere geen belastingvoordeel. En voor spaargeld zonder belastingvoordeel bestaan er betere rekeningen/deposito's :)
Officieel nog niet. Het moet nog door de 1ste kamer. Dit staat op 10 december op de agenda. Er zijn nog wat partijen die er vragen bij hebben.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff5
gratiz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:46:
[...]

Officieel nog niet. Het moet nog door de 1ste kamer. Dit staat op 10 december op de agenda. Er zijn nog wat partijen die er vragen bij hebben.
Ok, datum staat genoteerd. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-06 15:12
Juan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:14:
Dankje, goed om te weten, maar je hebt het geld dezelfde dag nog op je eigen betaalrekening gekregen?
Nah, ik heb het op een andere Raisin rekening gezet denk ik. Van Raisin naar je betaalrekening moet je meestal wel een dagje voor rekenen.

• Coffeeroam
gratiz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:46:
[...]

Weet je welke partijen vragen hadden en welke vragen ze dan daarover hadden?

Voorzover ik weet heeft de gehele 2e kamer vóór het amendement gestemd dat de vrijstelling groen naar €26000 p.p. verlaagt, met uitzondering van PvdD, Volt en de CU. Deze 3 partijen hebben bepaald geen meerderheid in de 1e kamer. Het belastingplan incl. amendementen zal dus naar verwachting wel gewoon worden aangenomen in de 1e kamer.

• Rubbergrover1
Jeff5 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:53:
Aankomende maand komt mijn vorig jaar ingelegd bedrag op een Groen Spaarrekening ING vrij. Gezien de verlaging van het fiscale voordeel, heeft het nog wel zin om te verlengen? Klopt het, dat je nu niet meer dan €60000,00 op een Groen Spaarrekening moet zetten? Of is het zelfs €52000,00?
Het is niet zo dat als je meer op de rekening zet dan die grens van (2 ×) 26k je in de problemen komt. Je krijgt alleen niet de extra fiscale voordelen die je voor het deel daar onder nog wel hebt. En de 2% rente die je dan nog krijgt kun je dan dus beschouwen alsof het 'gewoon' sparen is.

Of dat nog interessant voor je is, is natuurlijk nog maar de vraag.

• Coffeeroam
Jeff5 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:53:
De rente op het Groen Spaardeposito bij ING is toevallig per vandaag omhoog gegaan van 1.85% naar 2.00%.

• Jeff5
Ik las het ook. Beter.

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 22:31
Coffeeroam schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:26:
[...]

Weet je welke partijen vragen hadden en welke vragen ze dan daarover hadden?

Voorzover ik weet heeft de gehele 2e kamer vóór het amendement gestemd dat de vrijstelling groen naar €26000 p.p. verlaagt, met uitzondering van PvdD, Volt en de CU. Deze 3 partijen hebben bepaald geen meerderheid in de 1e kamer. Het belastingplan incl. amendementen zal dus naar verwachting wel gewoon worden aangenomen in de 1e kamer.
Zie: https://www.eerstekamer.nl/vod_debat_gemist?id=vmet9gm07rgw
Korte notulen: https://www.eerstekamer.nl/korteaantekening/20241126_fin

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:08
sanook schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:28:
Bij mij begin november hetzelfde, bij Banco Progetto een nieuwe deposito al aangevraagd ruim voor vrijval LHV. Uitbetaling door LHV en bijschrijving bij Raisin op dezelfde dag. Rente bij Progetto zou 2 dagen later lager worden.
Ik heb toen gebeld met de klantenservice van Raisin en gevraagd of zij het bedrag van de tussenrekening zo spoedig mogelijk wilde overboeken naar de reeds geopende Progetto rekening. En een paar uur later zag ik in mijn account dat het was uitgevoerd. Een dag later dan nog de officiële bevestiging van Raisin.
Gewoon bellen dus. Succes.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Pagina: 1 ... 109 ... 148 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling