Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256161

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer 10,000 euro bij elkaar gespaard. Nu zou ik graag het bedrag vast willen leggen voor ongeveer 5 jaar. Ik zit op het moment bij de Postbank en de rentepercentage is zoals jullie wel zullen weten erg laag. Ik heb op internet rond gezocht en vond de Credit Europe bank met een rentepercentage van 5,40% per jaar.

Nu zijn mijn vragen:
Heeft iemand ervaringen met deze bank?
En betaal ik belasting over de rente die ik jaarlijks zou krijgen of over het versturen van mijn 10.000 euro van de Postbank naar de Credit Europe bank? Ik meen namelijk dat ik een keer wat heb gelezen over belastingen met spaardeposito maar kan het niet terug vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 14:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ervaringen met Credit Europe heb ik niet, maar je betaalt vermogens belasting over je vermogen. Er is een belastingvrije voet van ongeveer 20.000 euro, dus zolang je daar onder blijft betaal je niets aan de belastingen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:17
Gewone bank in Nederland gevestigd, is 'gedekt' door DNB, dus je spaargeld tot € 20000 is veilig. Ik heb ook een rekening geopend, dat gaat allemaal kosteloos. Ook overboeken. Ook internetbankieren.

Overigens is 5 jaar vast erg lang, maar da's een andere discussie. 't levert je namelijk niets extra op.

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudge
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 12:47
Ik heb een spaarrekening bij CE bank.
Prima bank hoor, je krijgt van elke mutatie een afrekening thuisgestuurd.

Als je het hebt over 5 jaar begrijp ik dat je een depositorekening wilt openen daar ?
Volgens mij loop je dan meer risico bij evt omvallen van de bank.
Misschien niet zo handig op dit moment.

Ik heb gewoon een topinterest spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:35
Fudge schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:18:
Ik heb een spaarrekening bij CE bank.
Prima bank hoor, je krijgt van elke mutatie een afrekening thuisgestuurd.

Als je het hebt over 5 jaar begrijp ik dat je een depositorekening wilt openen daar ?
Misschien niet zo handig op dit moment.

Ik heb gewoon een topinterest spaarrekening.
Je bent toch via DNB verzekerd tot 20000?? daarna wordt het een ander verhaal of heb ik dat mis?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56
Afaik is het depositogarantiestelsel (per rekeninghoudder: 100% garantie eerste 20k, 90% garantie volgende 20k) gelijkelijk van toepassing op vrij opneembare spaartegoeden als spaartegoeden die vast staan. Het geldt niet voor achtergestelde deposito's zoals DSB Bank aan heeft geboden.

De vrijstelling voor vermogensrendementsheffing ligt voor zover ik weet rond de 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

To_Tall schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:24:
[...]

Je bent toch via DNB verzekerd tot 20000?? daarna wordt het een ander verhaal of heb ik dat mis?
- Tot 20.000 100% verzekerd door de DNB.
- 20.000 tot 40.000 90% verzekerd door de DNB
- 40.000 en meer is voor eigenrisico

Als je dus 40.000 bij de bank zet en deze gaat falliet krijg je dus 38.000 terug.

Deposito's vallen ook onder de DNB regeling.
http://www.registers.dnb....derID=2039&LanguageID=NLD

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Fudge schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:18:
In dit geval niet. Er zijn twee soorten deposito's, namelijk achtergestelde deposito's en "gewone". Achtergestelde deposito's vallen niet onder de Garantieregeling, de gewone wel. Volgens de informatie van Credit Europe is op hun product de Garantieregeling wel van toepassing.
Het enige risico tov een spaarrekening is dat je je geld niet kunt opnemen als je het tussentijds nodig hebt of als de rente bij de concurrentie stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 23:41
LuCarD schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:31:
[...]
- Tot 20.000 100% verzekerd door de DNB.
- 20.000 tot 40.000 90% verzekerd door de DNB
- 40.000 en meer is voor eigenrisico

Als je dus 40.000 bij de bank zet en deze gaat falliet krijg je dus 38.000 terug.
Als het zover komt, en lees met name als wat in Amerika nu veelvuldig voorgekomen is, ben je dus ondanks de dekking alles kwijt. Eerst hebben crediteuren aanspraak om alles terug te krijgen en deze zogenaamde dekking gaat op nadat zij aan de beurt zijn geweest.

Dat terzijde als een bank 5,4% levert zonder extra kosten lijkt me er niets miss mee.. al heb ik er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

n4m3l355 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:35:
[...]

Als het zover komt, en lees met name als wat in Amerika nu veelvuldig voorgekomen is, ben je dus ondanks de dekking alles kwijt. Eerst hebben crediteuren aanspraak om alles terug te krijgen en deze zogenaamde dekking gaat op nadat zij aan de beurt zijn geweest.

Dat terzijde als een bank 5,4% levert zonder extra kosten lijkt me er niets miss mee.. al heb ik er zelf geen ervaring mee.
Dan geeft De Nederlandse Bank jou je geld terug. Juist als Credit Europe omvalt.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-06 15:14
Ik heb een snelle blik op de site van CE geworpen.
Het produkt wordt verkocht als "termijndeposito" en er staat nergens dat het een achtergesteld deposito zou zijn. In de voorwaarden (artikel 23) wordt bovendien de gerantieregeling nadrukkelijk genoemd.

Dat betekent :
1. je bent een concurrente schuldeiser dus krijgt bij een eventueel faillisement van de bank een evenredig deel van de boedel (dit in tegenstelling tot achtergestelde schuldeisers, die moeten wachten tot alle concurrente schuldeisers volledig zijn betaald),
2. als jouw aandeel in de failliete boedel niet voldoende zou zijn, dan is de garantieregeling gewoon van toepassing zoals ook op spaarrekeningen. 100% van de eerste 20.000 euro per rekeninghouder verzekerd door DNB, 90% van de tweede 20.000.

Anoniem: 9449

Ze bieden nu (weet niet hoe lang al) 5,25% zonder voorwaarden. Volgens mij is deze bank op dit moment de beste keus voor een spaarrekening zonder voorwaarden. En ze vallen onder het garantiestelsel.

Enige nadeel is dat ze een 0900 nummer hebben (10 ct/min).

Voor ervaringen zie ook hier trouwens:

http://gathering.tweakers...,europe&data[boolean]=AND

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 27-09-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Het percentage van 5,25% geldt sinds 26 september, zie ook www.spaarinformatie.nl.
Ik zit zelf sinds medio augustus bij CEB en tot nu toe verloopt alles vlekkeloos. Ik ben blij dat ik mijn spaargeld bij deze bank heb ondergebracht :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter info: NIBC biedt ook 5,25% zonder voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CEB is in principe prima. Als het je om een deposito gaat biedt CEB de mogelijkheid je geld eerder terug te halen. Je betaalt dan (IIRC) 0,5%/halfjaar en 0,25%/kwartaal over de hoofdsom en de ‘resttijd’.
Een andere mogelijkheid is AKBank. Spaarrekening is nu 5,20% maar de deposito's bieden betere rentes. Ook kun je bij AKBank 10% per jaar van je deposito halen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 23:33
Ik heb ervaring bij deze bank.

Heb sinds enkele maanden hier een spaarrekening. Nieuwe klanten krijgen nu 5,25% voor hun spaar te goed. Gezien de ontwikkeling van de rente zal deze nog wel verder stijgen. (Ook met alle berichten rondom de financiële crisis).

Zodra jij nu je geld vast zet voor een aantal jaar heb je kans dat de jaarrente hoger wordt dan wat jij voor de deposito krijgt.

Mijn spaargeld heb ik verspreid over 2 banken waarvan 1 5% en dan Ce met 5,25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 19:02

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb nu een Top Interest Rekening bij CEB. Ik zit te denken om ook een termijn deposito te nemen.
In eerste instantie zag ik daar het voordeel niet van in, je krijgt maar een beetje meer rente, terwijl je niet bij je geld kan.
Stel je zet je geld vast voor 3 Maanden, krijg je dan na die 3 Maanden de rente uitgekeerd?
Bij 3 Maanden krijg je 5% rente, krijg je na 3 Maanden 5% of een gedeelte van die 5% en pas na 4 * 3 Maanden die 5%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begrijp je vraag niet helemaal... Je kan nu al zonder vastzetten 5,25% krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 19:02

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik snap ook niet waarom ze een Termijn Deposito van 3 (en of 6 maanden) aanbieden.
Behalve als ze na 3 maanden gelijk die 5% uitkeren ipv na een jaar.
Vandaar mijn vraag hoeveel rente je krijgt nadat een termijn deposito is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die deposito's lopen niet helemaal in pas met de huidige (spot)rente-ontwikkelingen.

Dus op dit moment is het niet handig om een deposito te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Coenen schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:51:
Ik heb nu een Top Interest Rekening bij CEB. Ik zit te denken om ook een termijn deposito te nemen.
In eerste instantie zag ik daar het voordeel niet van in, je krijgt maar een beetje meer rente, terwijl je niet bij je geld kan.
Stel je zet je geld vast voor 3 Maanden, krijg je dan na die 3 Maanden de rente uitgekeerd?
Bij 3 Maanden krijg je 5% rente, krijg je na 3 Maanden 5% of een gedeelte van die 5% en pas na 4 * 3 Maanden die 5%?
Je krijgt na 3 maanden de inleg + rente uitgekeerd. Bij CEB is een 3 maanden deposito op dit moment niet interessant omdat de rente lager ligt dan de spaarrekening (tenzij de rente van de spaarrekening binnen drie maanden lager ligt).

[ Voor 4% gewijzigd door Icelus op 28-09-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Coenen schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:34:
Ik snap ook niet waarom ze een Termijn Deposito van 3 (en of 6 maanden) aanbieden.
Behalve als ze na 3 maanden gelijk die 5% uitkeren ipv na een jaar.
Vandaar mijn vraag hoeveel rente je krijgt nadat een termijn deposito is afgelopen.
Bij 3 maanden krijg je 1.25% rente. Dit klinkt weinig, maar het gaat ook maar over een periode van 3 maanden. Als je na het aflopen van je 3 maand deposito deze verlengt met je originele inleg+rent (en de rente blijft gelijk), dan kom je na een jaar uit op pakweg 5.1%rente.

Een rekenvoorbeeld:
Op hun website staat een handige tool waarmee je je rentegroei kunt bekijken. Bij 10k inleg en 3 maanden deposito krijg je 125 euro rente: dus 1,25% rendement. Zou je dus 4* dit deposite nemen en leg je ook de rente opnieuw in, dan heb je na 1 jaar 10000*1.0125^4=10509. Dus 5.1% rente.

Omdat het aanvragen van een nieuwe deposite waarschijnlijk een paar dagen kost, zal de rente ws nog iets lager uitkomen, dicht bij de 5% die ze op hun website vermelden.

[ Voor 8% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 28-09-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-06 13:08
Heb ook een rekening bij deze bank (wel de internet spaar rekening) met 5%.

Na wat ik heb gelezen heb je:

- met 1 rekeninghouder t/m 20000 euro gedekt bij de DNB.
- met 2 rekeninghouder t/m 40000 euro gedekt bij de DNB. (dus beide 20000)

Dus met 2 personen heb je dubbele dekking. staat ergens op hun site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
stimpyrulez schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:55:
Heb ook een rekening bij deze bank (wel de internet spaar rekening) met 5%.

Na wat ik heb gelezen heb je:

- met 1 rekeninghouder t/m 20000 euro gedekt bij de DNB.
- met 2 rekeninghouder t/m 40000 euro gedekt bij de DNB. (dus beide 20000)

Dus met 2 personen heb je dubbele dekking. staat ergens op hun site)
Klopt, de rekening moet dan op twee namen staan.
Uiteraad krijg je ook hier 90% over de 2e 20.000, dus je krijgt maximaal 76.000 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48844

Ik heb anderhalve week geleden mijn rekeningnummer aangevraagd. Hoe lang duurde het voordat jullie de welkomstbrief binnenkregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem ook anderhalve week geleden aangevraagd, brief opgestuurd (uit de mail) maar verder nog niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:36

Onbekend

...

Bij dit soort banken kan de aanmelding soms wel een maand duren.
Waarschijnlijk zijn er nu meer mensen op zoek naar een andere bank waardoor dit soort banken meer aanvragen krijgen dan normaal.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Bij mij duurde de periode tussen aanvragen en een werkende login op de website van CEB ongeveer twee weken. Misschien dat het momenteel wat drukker is, vanwege alle IceSave openstappers.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een Credit Europe Rekening aangevraagd, ben nog aan het wachten op de logininformatie trouwens.

Ik heb 2 weken geleden de rekening aangevraagd. Ben benieuwd.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 48844 op 08-10-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Wat heeft dit met ervaringen met CEB te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet iemand over de gezondheid van dit bedrijf? Lopen we nou hetzelfde risico als de icesave spaarders hebben moeten lijden? Of staat bij deze bank het geld echt in Nederland? Want Icesave viel toch ook onder de Nederlandse Bank Garantie?

Ik heb 8 augustus de rekening aangevraagd maar pas afgelopen vrijdag kunnen activeren door wat administratieve complicaties maar ik vraag me nu af of het wel verstandig is om alsnog al mijn geld over te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 15-10-2008 19:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Room42 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:53:
Weet iemand over de gezondheid van dit bedrijf? Lopen we nou hetzelfde risico als de icesave spaarders hebben moeten lijden? Of staat bij deze bank het geld echt in Nederland? Want Icesave viel toch ook onder de Nederlandse Bank Garantie?
Je loopt niet hetzelfde risico. Je garantie is tot 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, tot 20k zat ik ook nog safe ;) maar dat was bij Icesave toch ook het verhaal?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Laatst online: 30-06 13:20
Room42 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:53:
Icesave zat deels onder de garantie van DNB.

Icesave had (of heeft?) hier in nederland een bijkantoor maar was (is?) geen echte Nederlandse bank. Als dusdanig vielen ze allereerst onder het IJslandse garantiestelsel. Boven de 20.xxx werd door het Nederlandse garantiestelsel gedekt.

Credit Europe is een echte Nederlandse bank. De eigenaren van de bank zijn buitenlands (geloof dat het ergens in Turkije zit) maar de bank is Nederlands. Zinds de laatste uitbreiding van het garantiestelsel wordt er dus 100.000 gedekt door het Nederlandse garantiestelsel. Daar komen geen andere landen bij kijken.

Disclaimer: Ik ben ook maar een forumganger. Als je opeens 15.000.000 kwijt bent is het niet mijn schuld. Knipoog naar Amstelveen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik zit ook bij deze bank maar wtf maakt het uit?
Alsof alle internetspaarbanken opeens op het punt van omvallen staan.
Moeten we nou voor alle banken een apart topic openen?
Mijn ervaring: Rekening openen, geld oppleuren, niet vergeten dat er geld op staat.

[ Voor 19% gewijzigd door Soldaatje op 15-10-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Soldaatje schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:59:
Mijn ervaring: Rekening openen, geld oppleuren, niet vergeten dat er geld op staat.
En dit soort mensen komen op hart van Nederland huilen omdat hun geld weg is bij Icesave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Soldaatje schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:59:
Garantiestelel is leuk en ook belangrijk, maar het is je tweede zekerheid. Je eerste zekerheid is en blijft het vertrouwen dat je bank op eigen kracht kan voldoen aan haar verplichtingen.

De reden dat Landsbanki in de problemen kwam, heeft alles te maken met de valuta-ontwikkelingen. De euro is in enkele jaren met ongeveer 80% gestegen t.o.v. de IJslandse kroon. Landsbanki moest dus aan de europese klanten niet alleen 5 of 6% rente per jaar betalen, maar ook nog 30 of 40% per jaar extra kronen wegens stijging van de euro. Daar kan de 15% of 20% rente in IJsland niet tegenop.

Natuurlijk is op beleggingen in europa het tegengestelde van toepassing. Maar ik vermoed dat Landsbanki meer euros had geleend dan uitgeleend. Geen wonder dat dat mis ging. In de valutakoersen kon je het al een hele tijd zien aankomen (al is achteraf profeteren wel zo makkelijk).

Mijn tip is dus om regelmatig naar de valuta te kijken. Zie je rare dingen gebeuren, zoals een Lira die ineens sterk gaat dalen? Beraad je dan op je positie in Turkije.

Overigens: ik zie in de Lira geen dalende trend t.o.v. de euro. Wat dat betreft heb ik dus niet dezelfde zorgen als met Icesave. Wel vind ik de wisselkoers behoorlijk volatiel.
Zelf heb ik geld in Rusland (AT Bank, onderdeel an Alfa bank groep). De Roebel t.o.v. de euro geeft me nog wat meer vertrouwen omdat deze de afgelopen jaren minder volatiel was dan de Lira.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 28-06 17:28
Credit Europe heeft nu een "herfstaanbieding":
- deposito 3 maanden --> 5,5%
- deposito 6 maanden --> 6% :o

Hoewel ik helemaal geen twijfelende berichten over CEB heb gehoord, is dit niet verdacht?
Ik bedoel, ze hebben waarschijnlijk veel geld nodig of willen gewoon zeker weten dat ze voorlopig klanten behouden...
Maar ik heb er toch niet echt een prettig gevoel bij.... ik ben al IceSave slachtoffer en de rest van m'n spaargeld staat dus bij CEB.
Ik wil eigenlijk niet schuiven met geld, want ik wil geen bankrun mede organiseren (en daarom ben ik ook slachtoffer bij IceSave).... maar om nu twee keer het schip in te gaan.... ben ik de enige die twijfelt?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14
Ik zou me niet direct zorgen maken. Maar het is altijd handig om geld te spreiden zodat je niet een tijd zonder geld zit (teruggave van DNB kan wel 3 maanden duren). Ik zie die 6% niet op de site staan trouwens?

[ Voor 4% gewijzigd door tweak_dude op 17-10-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb de rekening nu een paar dagen, maar ik merk wel dat de webinterface niet de kwaliteit heeft die ik van de postbank gewend ben... Wat een armoede :'( Vooral zeer traag en gisteravond (~23.00 uur) kreeg in na de hele (nouja, 3 stappen) overboekingsprocedure de melding dat ik in verband met de dagafsluiting geen overboeking kon doen en dat ik het later nog maar eens moest proberen. Een uur later nog steeds. Maar geef die melding dan voordat ik alles ingevuld heb |:(

Nouja, ik heb het gelukkig niet dagelijks nodig. Maar wel iets om rekening mee te houden en overboekingen niet tot het laatste moment uit te stellen :)

Zo lang als ik dit berich aan het typen was, probeer ik al in te loggen. Zonder resultaat (nouja: Due to a technical error, your request can not be completed at this time. Sorry for the inconvenience.). Omg :z

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 17-10-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uit de FAQ:

Online Banking is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar voor overzichten. Helaas is het technisch niet mogelijk om opdrachten tussen 20.00 uur en 04.00 uur te verwerken.

Hier kwam ik ook pas na een tijdje achter. Ik heb soms vreemde tijdelijke storingen op de login-pagina, terwijl het vaak na de eerste keer proberen ineens vlekkeloos werkt. Maar overboeken lukt rond 19:55 uur vaak al niet meer.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je link geeft een 404, maar stom ik had de help er nog niet op nageslagen, tnx. Wel een breed window, 8 uur! Had van mij dan wel 2 uur naar achter gemogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
tweak_dude schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:58:
Ik zie die 6% niet op de site staan trouwens?
Staat in een mail die klanten gehad hebben, op de site zag ik idd niks staan.
Maar dit is dus geen achtergesteld deposito oid? Dan lijkt het me een prima optie om het voor 6 maanden vast te zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 01:50
Is dat 6% voor 6 maanden, of krijg je maar 3% (per jaar?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Cabo schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:24:
Is dat 6% voor 6 maanden, of krijg je maar 3% (per jaar?).
Aangegeven rente is (in de praktijk) altijd op jaarbasis.
Je krijgt dus 300 euro rente voor een bedrag van 10.000 euro op basis van 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Icelus schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:37:
Je krijgt dus 300 euro rente voor een bedrag van 10.000 euro op basis van 6 maanden.
Om precies te zijn: €295,63 (10000*(sqrt(1.06)-1))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
asmi schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:19:
[...]

Om precies te zijn: €295,63 (10000*(sqrt(1.06)-1))
Je zou dan inderdaad 5,91% nominaal krijgen.
Klopt dit wel? NIBC rekent bij een 3 maands deposito ook met 5,50% en niet 5,39%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hangt van de bank af op het 6% lineair op jaarbasis is of 6% effectief op jaarbasis (5.9 lineair). Je moet het in de voorwaarden kunnen lezen.

Als het een achtergesteld deposito was, dan zou dat duidelijk in de anbieding moeten staan, samen met een waarschuwing dat (1) je pas na de reguliere schuldeisers aan de beurt bent bij insolventie en (2) het deposito-garantiestelsel niet van toepassing is.
Zonder een duidelijke vermelding van het achtergestelde karakter van de deposito mag je er vanuit gaan dat het een regulier deposito is. De rente suggereert dit ook. (tussen 5 en 6% is normaal voor deposito's van 3-12 maanden bij de prijsvechtende internetbanken zoals AK, AT, CE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Hmmm, kreeg vandaag (offline) post van CEB, met de aanprijzing van deposito van 2 jaar, met 5,75% rente...
Uuuhm, dus dat emailtje over die herfstactie met 6% voor 6 maanden zijn ze zelf alweer vergeten ofzo?
Beetje vage toko dus wel... 7(8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Exar op 21-10-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Hoezo? Blijkbaar houden ze rekening met een mogelijke rentedaling. Dat doen andere banken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op de site van credit europe staat sinds kort ook een korte FAQ over de financiële situatie van de bank. Er staat o.a. in ze geen turkse bank zijn en dat het veilig is om je geld bij hun neer te zetten: http://www.crediteurope.n...n/consumer/faq/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Exar schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:51:
Hmmm, kreeg vandaag (offline) post van CEB, met de aanprijzing van deposito van 2 jaar, met 5,75% rente...
Uuuhm, dus dat emailtje over die herfstactie met 6% voor 6 maanden zijn ze zelf alweer vergeten ofzo?
Beetje vage toko dus wel... 7(8)7
Heb het idee dat de folders al gedrukt waren en pas laat is besloten om tijdelijk 6% te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
Moet zeggen: deze bank heeft een top service.! zelfs als je er weg gaat ;)

Ik heb mijn rekening opgezegd. Ik concentreer mijn geld bij de grote banken in NL, abn, rabo en asn (dochter SNS)

Maar opzegging maandag verstuurd, gisteren al rente + saldo terug op rekening. In de toekomst zeker het overwegen waard. Ik vind een griekse vage bank nu geen goed idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
xxxMaverick schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:52:
Moet zeggen: deze bank heeft een top service.! zelfs als je er weg gaat ;)

Ik heb mijn rekening opgezegd. Ik concentreer mijn geld bij de grote banken in NL, abn, rabo en asn (dochter SNS)

Maar opzegging maandag verstuurd, gisteren al rente + saldo terug op rekening. In de toekomst zeker het overwegen waard. Ik vind een griekse vage bank nu geen goed idee ;)
CEB is een Nederlandse bank.... leuk hoor dat geschuif met geld, door lui als jij blijft het rommelen met de banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

En het is van oorsprong niet eens een Griekse bank volgens mij, en ze hebben het hoofdkantoor in Amsterdam staan. Heb mn geld sinds eind vorig jaar bij de CEB en ben er heel tevreden over. :) Met uitzondering dan dat je na 20:00 uur niet meer kan overboeken i.v.m. de dagsluiting, maar begreep van de klantenservice dat dat binnenkort verleden tijd is. En vergeet de afschriften niet die je thuis per post krijgt, altijd bewijs zwart op wit. Dat is een luxe tegenwoordig.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 26-10-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_l_Arjan_l_ schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:12:
Op de site van credit europe staat sinds kort ook een korte FAQ over de financiële situatie van de bank. Er staat o.a. in ze geen turkse bank zijn en dat het veilig is om je geld bij hun neer te zetten: http://www.crediteurope.n...n/consumer/faq/index.html
Er staat niet dat ze geen Turkse bank zijn, er staat dat het om een Nederlandse entiteit gaat. Credit Europe Bank is gewoon een Turkse bank.

Sinds de verhoging van depositogarantiestelsel naar EUR 100.000,- is ook deze bank gewoon 100% veilig tot dit bedrag. Dan maakt het echt niets uit bij welke bank je zit, je ontvangt je geld toch wel. Mijn advies, kies voor de bank met de hoogste rente binnen het depositogarantiestelsel van DNB.

Daarom vond ik het ook raar dat alsnog veel mensen in de laatste 2 maanden massaal voor IceSave gingen i.p.v. NIBC Direct en Credit Europe Bank, ondanks dat deze een hogere rente hadden. Zal er vast mee te maken hebben dat al zoveel mensen er geld hadden en dat dat de beste keus leek.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 48844 op 26-10-2008 12:00 . Reden: Extra vermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Denk dat de marketing van IceSave ook een rol heeft gespeeld. CEB maakt niet veel reclame, de AT Bank hoor ik nu af en toe op de radio voorbij komen. Maar IceSave hing zelfs in de bushokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Laatst online: 30-06 13:20
Anoniem: 48844 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:56:
[...]
Er staat niet dat ze geen Turkse bank zijn, er staat dat het om een Nederlandse entiteit gaat. Credit Europe Bank is gewoon een Turkse bank.
Er staat:
1. Is it correct that Credit Europe Bank N.V. (CEB) is a Dutch bank?
Yes. [uitleg]
CEB is ook gewoon een Nederlandse bank, gevestigd en ingeschreven in Nederland, valt volledig onder de toezicht van DNB, valt volledig onder het Nederlandse deposito-garantie stelsel en ga zo maar door.
Dat CEB in handen is van een Turks bedrijf en indirect een Turkse familie (als ik me niet vergis) doet daar niets aan af.

IceSave daar in tegen is nooit een Nederlandse bank geweest. Zij hadden alleen een bijkantoor in Nederland maar waren een IJslandse bank.

[ Voor 6% gewijzigd door Nijn op 26-10-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Je moet het eigenlijk zo zien: er is een Turks bedrijf met 100% van de aandelen in handen van een Nederlandse bank. Zie het zo: als een Turks bedrijf alle aandelen van ING zou kopen is ING nog steeds een Nederlandse bank enkel en alleen de eigenaar komt uit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Zie ook Wikipedia:
Credit Europe Bank (formerly Finansbank) is a banking company with branches and representative offices throughout the Netherlands, Turkey, France, Germany, Belgium, Russia, Romania, Switzerland, Ireland and Bahrain. This multinational structure makes it the Turkish bank with the highest investment abroad and widest branch network. As of March 31, 2007, Credit Europe’s total customer deposits were approximately US 6.8 billion.

Credit Europe Bank N.V. is a company under Dutch Law and is a 100% subsidiary of Credit Europe Group N.V.. The Credit Europe Group owns several financial companies and is wholly owned by Turkish investment company Fiba Group. The company was founded on September 23, 1987 in İstanbul by Hüsnü Özyeğin, one of Turkey's leading bankers.

The banking group was first known as Finansbank but rebranded into Credit Europe after Finansbank SA (the Turkish branch of Finansbank and the 5th biggest bank of Turkey) was sold to the National Bank of Greece. The brand 'Finansbank' was also included in the deal, leading to all branches (except the Turkish one) were renamed into Credit Europe Bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428292

Ik zit er over na de denken om een spaarrekening te openen bij credit europe bank. Maar kan nergens actuele ervaringen vinden *SPAM*
Zijn ze nog wel actief enzo?
Zo ja wat is jullie ervaring met credit europe bank?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 08-03-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ik heb daar ook wel een rekening gehad, en voor de rest geen klachten over. Alleen moet je overboekingen van die rekening via de telefoon doen, en kan dus niet 24 uur per dag. Maar je krijgt daar vlot iemand aan de lijn en storten het vrijwel direct op jouw tegenrekening.

Maar waarom per sé daar? Er zijn genoeg banken die meer rente bieden.
Zie http://www.vanspaarbankveranderen.nl/sparen/rentemeter voor rentetarieven, en zie verder Lage spaarrente, alternatieven? - Deel2 voor algemene informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:29
Onbekend schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:53:
Ik heb daar ook wel een rekening gehad, en voor de rest geen klachten over. Alleen moet je overboekingen van die rekening via de telefoon doen, en kan dus niet 24 uur per dag. Maar je krijgt daar vlot iemand aan de lijn en storten het vrijwel direct op jouw tegenrekening.
Nee, overboeken kan gewoon via de site hoor (overboeken naar vaste tegenrekening).
Anoniem: 428292 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:38:
Ik zit er over na de denken om een spaarrekening te openen bij credit europe bank. Maar kan nergens actuele ervaringen vinden *SPAM*
Zijn ze nog wel actief enzo?
Zo ja wat is jullie ervaring met credit europe bank?
Heb er nog een 5,65% deposito uit 2008 lopen. Maar momenteel is hun rente niet bijster interessant (3% voor 1 jaar, 3,35% voor 2-jaars deposito).

Mocht je er een deposito afsluiten, zorg er dan wel voor dat je direct een brief na stuurt met daarin de vermelding dat je de deposito niet automatisch wilt verlengen. Dat is nml de default daar (tenminste, dat was in 2008 zo, weet niet of dit nu nog steeds het geval is). Destijds kreeg ik op deze brief meteen respons dat de automatische verlenging was geannuleerd.
Anders dan dat, tja valt weinig meer over te vertellen. 't is een ouderwetse/spartaanse site, maar heb je dat nodig, niet echt.. (Ik neem tenminste aan dat je het alleen wilt vanwege evt deposito, de spaarrente zelf stelt met de huidige 1,6% niets voor)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 08-03-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

sverzijl schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:18:
Nee, overboeken kan gewoon via de site hoor (overboeken naar vaste tegenrekening).
Ik ben daarmee in de war met een andere bank.

Pagina: 1