Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is dezelfde bank, met een nieuwe naam. Een naamsverandering maakt de dekking onder het DGS niet ongeldig :)

Totdat het register is bijgewerkt zal je ze daar onder de oude naam kunnen vinden.

Hier vind je het wettelijke informatieblad van Ayvens: https://www.ayvensbank.nl...e_depositogarantie_ab.pdf

[ Voor 58% gewijzigd door Zr40 op 16-10-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40
VidaR-9 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:00:
Iemand wat gelezen over het deposito garantiestelsel? Ze zijn nog niet opgenomen in het DNB register.
Linkje (wat de bank zelf zegt)
Zal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Openfeld
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:58
‘Het is dezelfde bank, met een nieuwe naam.’

Net de bijgewerkte app van de Ayvensbank bekeken en behalve het logo en het gewijzigde kleur-uiterlijk viel me weinig op.
#tijd voor een spaarrente actie 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
RobertMe schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Omdat 2,2% meer is dan de 1,5%? die ING op de spaarrekening geeft? En je wel "lekker veilig" bij ING blijft.

Dat het vervolgens totaal anders belast wordt waardoor je zomaar meer belasting kunt betalen dan de opbrengst is (6,xx% fictief rendement) weten ze dan uiteraard niet.
Waar zie jij die popup in de app? Ik zie hem niet en nergens.

Lijkt me stug wat je beweert want individuele aandelen en obligaties mogen alleen door DSI geregistreerde beleggingsadviseurs https://www.dsi.nl/ geadviseerd worden en moeten passen in het risicoprofiel van de klant en vermogenspositie en planning waarbij de fiscale afhandeling ook besproken wordt. (NB ik ben DSI geregistreerd geweest). Verder wordt dit vastgelegd middels dossier vorming van de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
MotorBeast schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:13:
[...]

Waar zie jij die popup in de app? Ik zie hem niet en nergens.

Lijkt me stug wat je beweert want individuele aandelen en obligaties mogen alleen door DSI geregistreerde beleggingsadviseurs https://www.dsi.nl/ geadviseerd worden en moeten passen in het risicoprofiel van de klant en vermogenspositie en planning waarbij de fiscale afhandeling ook besproken wordt. (NB ik ben DSI geregistreerd geweest). Verder wordt dit vastgelegd middels dossier vorming van de klant.
Ik denk dat het makkelijker is als je @pentaw1nz vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
RobertMe schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:19:
[...]

Ik denk dat het makkelijker is als je @pentaw1nz vraagt ;)
Om het even. Jouw reactie slaat dus ook kant nog wal. Jij stelt dat banken niet aan juiste voorlichting doen. Er bestaat zoiets als zorgplicht. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door MotorBeast op 16-10-2024 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
MotorBeast schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:22:
[...]

Om het even. Jouw reactie slaat dus ook kant nog wal.
Ik ben geen ING klant, dus uhm... Ik reageer op de vraag "waarom zou je voor 2,2% in obligaties stappen". That's all. Ik adviseer niks, maak zelf die keuze niet, of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:54
*knip* offtopic

voor de liefhebber: https://www.ing.nl/partic...gen-bij-ing/ing-obligatie

[ Voor 69% gewijzigd door Zr40 op 16-10-2024 19:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
*knip* reactie op verwijderd stuk

Anyway... Het kan al zo simpel zijn als een popup met "Wil je beleggen in obligaties met 2,20% rendement? Neem dan contact op [met onze beleggingsadviseur]". Kunnen ze daarna mooi de klant door- en voorlichten en een dossier opbouwen.

[ Voor 46% gewijzigd door Zr40 op 16-10-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:14
Dit was idd de popup in de app

Ben trouwens ook ingegaan op een 'inzichtgesprek' van de ING. Ze belden me op en boden dit uit het niets aan.

45 min een open gesprek gehad met een adviseur. Hij probeerde me niets aan te smeren, gaf me nog wat tips, en zei me verder dat ik prima bezig was. Prima gesprek.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 16-10-2024 19:50 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
RobertMe schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:24:
[...]

Ik ben geen ING klant, dus uhm... Ik reageer op de vraag "waarom zou je voor 2,2% in obligaties stappen". That's all. Ik adviseer niks, maak zelf die keuze niet, of wat dan ook.
Omdat je dan veilig bij de ING blijft. *knip* Meld het via een TR of meld het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 16-10-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Zr40 op 16-10-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Zr40 op 16-10-2024 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MotorBeast schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 18:33:
[...]

Omdat je dan veilig bij de ING blijft. *knip*
Ik reageerde zoals 90% van de Nederlanders reageert ;) Maar dat de intentie van mijn post je niet duidelijk was was me intussen wel duidelijk ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 16-10-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:01
Goedenavond,

Mijn termijndeposito bij Argenta is net afgelopen.
Ik kan een nieuw termijndeposito openen wat ik meestal voor een half jaar doe. Ik krijg bij Argenta 2.5% op jaarbasis.

Nu heb ik mij een tijd geleden ook aangemeld bij Trade republic. Ik heb ook nog geen Trade Republic IBAN maar 1 van de aangesloten banken.

Nu vraag ik mij af hoe veilig is het nou echt om mijn geld bij TR te zetten vergeleken met bijvoorbeeld Argenta. Ik dacht namelijk wel is gelezen te hebben dat TR moeilijk deed met uitbetalen van geld.

Verder, stel ik zet daar 10.000 euro neer. Dan krijg ik 3.5% rente en er wordt niet met het geld belegd toch? Dus geen geldmarketfonds etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sgouman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:32:
Goedenavond,

Mijn termijndeposito bij Argenta is net afgelopen.
Ik kan een nieuw termijndeposito openen wat ik meestal voor een half jaar doe. Ik krijg bij Argenta 2.5% op jaarbasis.

Nu heb ik mij een tijd geleden ook aangemeld bij Trade republic. Ik heb ook nog geen Trade Republic IBAN maar 1 van de aangesloten banken.

Nu vraag ik mij af hoe veilig is het nou echt om mijn geld bij TR te zetten vergeleken met bijvoorbeeld Argenta. Ik dacht namelijk wel is gelezen te hebben dat TR moeilijk deed met uitbetalen van geld.

Verder, stel ik zet daar 10.000 euro neer. Dan krijg ik 3.5% rente en er wordt niet met het geld belegd toch? Dus geen geldmarketfonds etc.
Leesvoer
Ik neem even aan dat een enkele reactie op jouw bericht met een mening over TR niet bepaalt wat jij gaat doen. Als JIJ het niet vertrouwt moet JIJ het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:28
sgouman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:32:
Je krijgt nu 3.5% maar die gaat waarschijnlijk binnenkort naar beneden, ze bewegen namelijk mee met ECB rente. Er zijn alternatieven waar je rente hoger is en gegarandeerd, zoals Openbank 3.65% voor 6 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Misschien een simpele vraag, maar welke bank om spaargeld op te zetten is het meeste interestant op dit moment? Raisin of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:24:
Misschien een simpele vraag, maar welke bank om spaargeld op te zetten is het meeste interestant op dit moment? Raisin of?
Ligt een beetje aan welke wensen je zelf hebt. Rente, DGS, Reputatie. Tijdelijke aktie, Toeters en bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 10:17

wpm

Zr40 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:08:
Het is dezelfde bank, met een nieuwe naam. Een naamsverandering maakt de dekking onder het DGS niet ongeldig :)

Totdat het register is bijgewerkt zal je ze daar onder de oude naam kunnen vinden.

Hier vind je het wettelijke informatieblad van Ayvens: https://www.ayvensbank.nl...e_depositogarantie_ab.pdf
Inderdaad, DGS is op Banklicentie niveau en niet op naam. Elke bank heeft een unieke identifier waaraan een licentie is gekoppeld.

De naamgeving doet niets veranderen in de dekking en afspraken, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Raisin is geen bank, dus die keus is snel gemaakt.

Heb je de openings-post gelezen? Wat leuk/goed/interessant is is voor iedereen anders.

PS: leuke taalfout - interestant ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
W1ck1e schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Ligt een beetje aan welke wensen je zelf hebt. Rente, DGS, Reputatie. Tijdelijke aktie, Toeters en bellen ?
Voornaamste is rente waar ik voor wil gaan en denk ik een goede reputatie?. Wat is DGS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
GroteVoet459 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:29:
[...]

Heb je de openings-post gelezen? Wat leuk/goed/interessant is is voor iedereen anders.

PS: leuke taalfout - interestant ... :+
Ja excuus, had ik moeten weten inderdaad. Ja ik heb het deels gelezen, keuze is reuze en maakt het best lastig..

Interessant moet het zijn idd, weet niet hoe dat eruit is gekomen tijdens het type op mijn telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:56

Jerra

Beunhaas in wording

DepositoGarantStelsel, welke landen vertrouw je meer of minder (er zijn ook nog risicoklasses) en wat voor voorwaarden hanteren ze bij hun DGS. Bijvoorbeeld valuta kan verminderen in waarde, ten opzichte van je spaargeld in euro, etcetera.

kijk ook hier voor normaal sparen: https://www.vanspaarbankv...paren-zonder-voorwaarden/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:14
dutchnltweaker schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Voornaamste is rente waar ik voor wil gaan en denk ik een goede reputatie?. Wat is DGS?
Probeer je iets meer in te lezen is mijn advies. Wat DSG betekent kan je gemakkelijk opzoeken. Los van dat hier van je wordt verwacht om zelf moeite te doen voor informatie, denk ik dat mensen afhaken als ze zien dat je dat niet doet. Je krijgt dan minder/geen antwoorden op jouw vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Ik heb het idee dat je je nog moet inlezen. DGS vinden veel spaarders belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:29:
[...]

Nah, en als er Raisin Bank stond? ;)
Het is immers Raisin de bemiddelaar en Raisin Bank de partij waar je de (tussen)rekening hebt. Met 0,00% rente overigens niet heel interessant.

@dutchnltweaker ik zou v.w.b. spaarrekening ook zeker even naar Santander Consumer Bank kijken. Enige nadeel is het Spaanse DGS. Maar de communicatie met het DGS gaat via de Belgische instantie (omdat je klant bent van de Belgische vestiging). Enige risico is dus als in Spanje de pot met geld leeg is. Maar "taalbarrière" is dus niet aan de orde. Zowel Santander als DGS kun je gewoon in het Nederlands contacteren.
Raisin vind ik persoonlijk in ieder geval minder interessant voor een spaarrekening. Rente is niet super interessant ten opzichte van andere banken waar je niet met een bemiddelaar te maken hebt. En de banken zijn vaak "ver weg", als je er onverhoopt toch mee te maken krijgt. Vaak zuid Europa (Italië & Spanje), Scandinavië (voornamelijk Zweden) of Baltische staten (Estland etc). Terwijl je met Santander met België van doen hebt, Trade Republic Duitsland. Klarna (Zweden) uberhaupt tegenwoordig buiten Raisin om kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Tja bij Raisin zou met Nederlands wel weer terecht kunnen.

Vraag me altijd hoeveel mensen nu willen communiceren met hun bank.

Er zijn maar paar situaties waar je echt even aan de bak moet, of dat wil zeggen als je nabestaande bent.

Voor de rest doen we het toch allemaal via de app met een paar klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:19:
[...]
Dan kon je er nog steeds geen spaarrekening openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
ECB verlaagt rente naar 3.25%, de banken hier zullen vast snel volgen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:04
DjoeC schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:39:
Ja; Trade Republic vanaf 23 okt naar 3,25 zie ik in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
DjoeC schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:39:
Ik ben benieuwd op welk punt de INGs/ABNs/Rabos het aandurven om de vrijopneembare spaarrentes neerwaarts bij te stellen. Dat zou toch wel geestig zijn, als ze nu met 25bps verlagen naar 1.25(?) :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Na slechte 10 dagen gaat de vrij opneembare rente bij HoistSparen (via Raisin) vandaag weer naar beneden: 3,12% (effectief 3,16%)

Ze blijven nu met 0,01% verschil boven aan in de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
Advanzia zal wel naar de 3,5% gaan die bij sommige al gehanteerd word.
Heb zelf nog net 3,7% t/m dec kunnen afsluiten..

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
wibblemoo schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

Ik ben benieuwd op welk punt de INGs/ABNs/Rabos het aandurven om de vrijopneembare spaarrentes neerwaarts bij te stellen. Dat zou toch wel geestig zijn, als ze nu met 25bps verlagen naar 1.25(?) :+ .
Waarom zouden ze dat niet aandurven? Reken er maar op. Zoals al vaker gemeld........grootbanken verzuipen in het spaargeld. En de aandeelhouder wil dividend......veel dividend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Omdat dat dan de gebruikelijke !ophef! weer plaatsvindt. En vervolgens glas.plas.was.

de comment ging niet zozeer of ze het aandurven, maar meer bij welke rentestand.

[ Voor 41% gewijzigd door wibblemoo op 17-10-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

MotorBeast schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:43:
[...]
Zoals al vaker gemeld........grootbanken verzuipen in het spaargeld. En de aandeelhouder wil dividend......veel dividend.
Dus aandelen kopen van de grootbank waar je spaart?

ING zwemt nog niet genoeg in het spaargeld denk ik, want ze maken momenteel reclame voor sparen met tijdelijk 3,3% rente. In Duitsland.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
aawe mwan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:58:
[...]

ING zwemt nog niet genoeg in het spaargeld denk ik, want ze maken momenteel reclame voor sparen met tijdelijk 3,3% rente. In Duitsland.
Apart profit centre. Marges worden lokaal bepaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:21
aawe mwan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:58:
[...]

Kennelijk willen ze bij ING Duitsland de klantenbasis wat breder maken. Is in NL niet nodig.
Overigens val je ook in Duitsland na 4 maanden terug naar 1.25%.
"Danach gilt der variable Zins von 1,25% p.a."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
Alisa Bank (via Raisin) duikt onder de 3%
Alisa Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,00% p.j. naar 2,90% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 22.10.2024.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
ING heeft nu een actie: 6 maanden deposito 3% rente te openen vanaf 25K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DappereDodo schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:08:
Alisa Bank (via Raisin) duikt onder de 3%

[...]
Ach, Renault, via Raisin, heeft nooit de 2,90% gepasseerd. Bij Alisa heb je blijkbaar wel nog 3,xx% kunnen krijgen. En alle banken (op Raisin) schuren natuurlijk al tegen de 3% aan, en met de ECB verlaging zullen ze er ook wel snel onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RobertMe schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

Het is immers Raisin de bemiddelaar en Raisin Bank de partij waar je de (tussen)rekening hebt. Met 0,00% rente overigens niet heel interessant.

@dutchnltweaker ik zou v.w.b. spaarrekening ook zeker even naar Santander Consumer Bank kijken. Enige nadeel is het Spaanse DGS. Maar de communicatie met het DGS gaat via de Belgische instantie (omdat je klant bent van de Belgische vestiging). Enige risico is dus als in Spanje de pot met geld leeg is. Maar "taalbarrière" is dus niet aan de orde. Zowel Santander als DGS kun je gewoon in het Nederlands contacteren.
Raisin vind ik persoonlijk in ieder geval minder interessant voor een spaarrekening. Rente is niet super interessant ten opzichte van andere banken waar je niet met een bemiddelaar te maken hebt. En de banken zijn vaak "ver weg", als je er onverhoopt toch mee te maken krijgt. Vaak zuid Europa (Italië & Spanje), Scandinavië (voornamelijk Zweden) of Baltische staten (Estland etc). Terwijl je met Santander met België van doen hebt, Trade Republic Duitsland. Klarna (Zweden) uberhaupt tegenwoordig buiten Raisin om kan.
Dank voor je uitleg :) , ik zag trade republic goede rente geven. Is die veilig?
Is raising met hoist bank Niet interessant? Wat maakt het uit dat ze wat verder weg staan dan santander/België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:08:
[...]

Dank voor je uitleg :) , ik zag trade republic goede rente geven. Is die veilig?
...
Naast het gegeven dat TR volgende week zakt naar 3,25% vermoed ik dat GarantiBank voor jou een betere optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Raisin is een tussenpersoon: dat maakt het makkelijk om verschillende spaarrekeningen bij allemaal banken in de gehele Europese Unie te openen. Terwijl als je het rechtstreeks zou willen doen: ik heb weleens een bankrekening bij ING België proberen te openen, toen ik in Merelbeke aan het vrijen was :X

Dat ging dus niet want ik woonde niet in België en in Duitsland bij de DKB is mij ook alleen gelukt, omdat die bank destijds wel nog wanhopig was voor buitenlandse klanten. Daar kreeg ik zelfs een creditcard, maar nu werd mijn aanvraag direct afgewezen. Ik zit dus nog wel bij de DKB, maar nieuwe producten aanvragen lukt niet. Dus ik moet het doen met een Visa debit card.

Raisin maakt het dus extreem makkelijk om spaarrekeningen bij andere banken te komen, zonder dat je door een registratie en ID process moet. Dat is tijdrovend en omslachtig als je dat voor iedere bank zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
W1ck1e schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:18:
[...]

Naast het gegeven dat TR volgende week zakt naar 3,25% vermoed ik dat GarantiBank voor jou een betere optie is.
Die zie ik alleen nergens in die vergelijking sites erbij staan (in de op).
Wie zegt niet dat Garantibank ook niet verlaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
MathiasMetzger schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:27:
... dat je door een registratie en ID process moet. Dat is tijdrovend en omslachtig als je dat voor iedere bank zou moeten doen.
Bij de door mij genoemde Garantibank had een medetweaker binnen 1 dag/24 uur de rekening geopend. Dus dat valt volgens mij wel mee. En dan heb je geen last (of voordeel) van tussenpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Omdat zijzelf de rente garanderen tot eind van het jaar. En tot dan is die rente 3,5%.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 18-10-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:53
dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Garantibank heeft actie actie 3,5% t/m 31 december 2024. ( https://garantibank.nl/herfstbonusactie_particulier )
Daarna zal het inderdaad wel lager worden dan huidige normale 1,75%.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
W1ck1e schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:31:
[...]

Bij de door mij genoemde Garantibank had een medetweaker binnen 1 dag/24 uur de rekening geopend. Dus dat valt volgens mij wel mee. En dan heb je geen last (of voordeel) van tussenpersonen.
Ja dat valt wel mee: toen ik 20 was en nog bij mijn ouders woonde en geen vrouw en kind had, opende ik ook aan de lopende band spaarrekeningen. Nu ben ik 36 jaar en Raisin is echt ideaal, want ik kan mijn spaargeld op een plek beheren. Boeie dat er een paar banken zijn met actierentes?

In algemene zin bied Raisin de hoogste rentes, als je die actierentes buiten beschouwing houdt. Maar nu ben ik vooral spaargeld uit het geven. Want volgende maand gaan wij twee weken naar Azië, dus gelukkig komen er een paar deposito's vrij deze maand. Dus dat geld gaat terug naar mijn bankrekening, dan kan ik dat mooi op vakantie uitgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
MathiasMetzger schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:35:
[...]

Ja dat valt wel mee: toen ik 20 was en nog bij mijn ouders woonde en geen vrouw en kind had, opende ik ook aan de lopende band spaarrekeningen. Nu ben ik 36 jaar en Raisin is echt ideaal, want ik kan mijn spaargeld op een plek beheren. Boeie dat er een paar banken zijn met actierentes?
...
Ik ben 59, wel een vriendin, geen kinderen maar vijver met vissen. Ik open incidenteel (zeker niet "aan de lopende band") bankrekeningen, ik sluit ze niet. Ik verplaats geld als het loont, dus een aktie als bij GarantiBank neem ik gewoon even mee. Al klant sinds 2008 (nog gefeliciteerd met je 20ste verjaardag). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MathiasMetzger schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:35:
In algemene zin bied Raisin de hoogste rentes, als je die actierentes buiten beschouwing houdt.
Alleen klopt dit dus niet. Hoogste rente bij Raisin is 3,12% (/ 3,15% met spaarrekening onder voorwaarden). Santander Consumer Bank staat op 3,20% en is ook geen actie. TR momenteel 3,50% zonder actie. Nu gaat dat vast allemaal weer veranderen met de ECB verlaging, maar... TR heeft al aangegeven naar 3,25% te gaan en is daarmee nog steeds hoger dan "alle" andere banken momenteel (die vast niet gaan verhogen na de ECB verlaging).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
TR gaat inderdaad omlaag vanaf 23 oktober naar 3.25%.
Vrij opneembaar
Garantibank 3.5% t/m 31-12-24
TradeRepublic TR 3.25% (vanaf 23-10-24)
Santander 3.2% 3.1% (vanaf 23-10-24)

Acties bij opening
Advanzia 3.76% (3 maanden)
OpenBank 3.65% (6 maanden)
BigBank 3.3% (6 maanden)

[ Voor 28% gewijzigd door dZinee op 18-10-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Ik dacht eerst nog vanaf TR naar Raisin 6-12 maanden te gaan voor 3.4%, maar mijn recente negatieve ervaringen met Raisin weerhouden me dan toch hiervan. Het aantal gemiste rentedagen + slechte en langzame communicatie zijn de moeite niet waard, en in sommige gevallen maak je er letterlijk verlies op tov een lagere rente die wel sneller ingaat en uitbetaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:20
dZinee schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:22:
Vrij opneembaar
Santander 3.2%

Dan nog interessante acties voor nieuwe klanten bij Advanzia (3.76/3.9%) en OpenBank
Santander gaat per 23-10 naar 3.1%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dZinee schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:22:
Vrij opneembaar
Santander 3.2%

Dan nog interessante acties voor nieuwe klanten bij Advanzia (3.76/3.9%) en OpenBank
BigBank heeft nog 3,30% voor 6 maanden. Die kan ook nog interessant zijn als je andere acties al gehad hebt (/na Garanti, nu al openen dan voordat ze mogelijk verlagen / actie afloopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:51
N26 Metal heeft nog geen verlaging aangekondigd toch?
Nog steeds 3%, not bad. App laat inmiddels ook accrued interest zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RobertMe schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 10:31:
[...]

BigBank heeft nog 3,30% voor 6 maanden. Die kan ook nog interessant zijn als je andere acties al gehad hebt (/na Garanti, nu al openen dan voordat ze mogelijk verlagen / actie afloopt).
Dus wat is nu wijsheid met de verlagingen die er nu aan zitten te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Trishul schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:54:
N26 Metal heeft nog geen verlaging aangekondigd toch?
Nog steeds 3%, not bad. App laat inmiddels ook accrued interest zien.
In het draadje over N26 heb ik dat laatste hier gemeld.
Met een rente van 3% ligt N26 al "voor" op de ecb dalingen. N26 is voor mij op dit moment al niet meer de bank met de meeste rente. Over een tijdje wellicht wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
W1ck1e schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:33:
[...]

Omdat zijzelf de rente garanderen tot eind van het jaar. En tot dan is die rente 3,5%.
Voor de klanten die nu de rekening openen, maar waarom zouden ze het niet kunnen verlagen voor degene die nog klant gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Elandenmelk schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:02:

Voor de klanten die nu de rekening openen, maar waarom zouden ze het niet kunnen verlagen voor degene die nog klant gaan worden?
Huh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
Stel jij opent vandaag de rekening bij Garantibank voor 3,5% gegarandeerd. Prima, dat gaat jouw rentetarief zijn het rest van het jaar. Neemt niet weg dat het Garantibank vrij staat om morgen tegen een nieuwe klant te zeggen, wij garanderen jou 3% voor de rest van het jaar.

Wat ik wil zeggen is dat wat ze op dit moment garanderen voor nieuwe klanten morgen anders kan zijn, zonder de voorwaarden voor bestaande klanten aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Elandenmelk schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:08:

Stel jij opent vandaag de rekening bij Garantibank voor 3,5% gegarandeerd. Prima, dat gaat jouw rentetarief zijn het rest van het jaar. Neemt niet weg dat het Garantibank vrij staat om morgen tegen een nieuwe klant te zeggen, wij garanderen jou 3% voor de rest van het jaar.

Wat ik wil zeggen is dat wat ze op dit moment garanderen voor nieuwe klanten morgen anders kan zijn, zonder de voorwaarden voor bestaande klanten aan te passen.
Waarom zou je wachten tot morgen als je vandaag kan openen ?
Even geen geld om er op te storten is namelijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:54:
[...]

Ik mag het hier niet zeggen maar investeren in andere zaken (en nee dat hoeft niet perse beleggen te zijn).

Quotte van IEX Profs:
Niet alleen inflatie, ook staatsschuld centraal bij renteverlagingen
De ECB maakt zich meer zorgen over de groei dan over inflatie. De rente gaat daarom in december weer omlaag, aldus Edin Mujagic. Maar doen ze dat ook niet een beetje omdat staatschulden zo super hoog zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Eindeloos nadenken twijfelen zonder een keuze te maken is volgens mij niet verstandig. Misschien moet je laten adviseren door professionals als je niet zoveel kan met de meningen hier ;)
Kost misschien een paar duiten maar dan heb je waarschijnlijk nog geen garantie/zekerheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://www.bigbank.nl/depositocontracten/

Bigbank is niet meer 3,3% maar 3,25% voor 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
W1ck1e schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

Eindeloos nadenken twijfelen zonder een keuze te maken is volgens mij niet verstandig. Misschien moet je laten adviseren door professionals als je niet zoveel kan met de meningen hier ;)
Kost misschien een paar duiten maar dan heb je waarschijnlijk nog geen garantie/zekerheid.
Iedereen die wars is van alles buiten sparen en geen risico willen lopen hadden gewoon toen je 4% kon krijgen langjarig vast moeten zetten. Nu loop je achter de feiten aan.

Mensen die beleggen liggen niet wakker van rentedalingen, sterker zijn er blij mee. Gisteren 0,25 eraf, resultaat portefeuille ruim 1% erbij als reactie hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ze hebben het hierboven over de spaarrekening en niet deposito's. Op de spaarrekening geldt 3,30% gedurende de eerste 6 maanden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GroteVoet459
MotorBeast schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:28:
[...]
Mensen die beleggen liggen niet wakker van rentedalingen, sterker zijn er blij mee. Gisteren 0,25 eraf, resultaat portefeuille ruim 1% erbij als reactie hierop.
Ja, dat verhaaltje kennen we ondertussen wel.

Maar dit is het Spaar-topic, niet het Financiële planning-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
GroteVoet459 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:45:
[...]

Ja, dat verhaaltje kennen we ondertussen wel.

Maar dit is het Spaar-topic, niet het Financiële planning-topic
Zet mensen wellicht toch aan tot actie/nadenken. Als iemand vraagt wat verstandig is met dalende rente. Einde is nog niet in zicht. ;) Als je een sloot spaargeld hebt moet je wat om onderaan de streep straks niet negatief te draaien.

Het verhaaltje over formulieren etc .....dat is boeiend. :'(

[ Voor 17% gewijzigd door MotorBeast op 18-10-2024 12:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GroteVoet459
MotorBeast schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:49:
[...]

Zet mensen wellicht toch aan tot actie/nadenken. Als iemand vraagt wat verstandig is met dalende rente. Einde is nog niet in zicht. ;)

Het verhaaltje over formulieren etc .....dat is boeiend. :'(
Nieuwe mensen hier moeten net wennen aan het idee dat het geld van de ING-spaarekening naar een vreemde nieuwe bank moet. Die hebben geen enkele baat bij nog meer "enge" keuzes. Plus dat ze dan in het verkeerde topic zitten.

Mensen die hier al langer zitten hebben jouw beleggingswinsten al vaak genoeg voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:52:
...
Mensen die hier al langer zitten hebben jouw beleggingswinsten al vaak genoeg voorbij zien komen.
"genoeg" is voor iedereen anders ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
MotorBeast schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:49:
[...]

Zet mensen wellicht toch aan tot actie/nadenken. Als iemand vraagt wat verstandig is met dalende rente. Einde is nog niet in zicht. ;) Als je een sloot spaargeld hebt moet je wat om onderaan de streep straks niet negatief te draaien.
De afweging tussen beleggen en sparen is in dit topic niet van belang. Het kan best zijn dat iemand al voor 90% in beleggingen zit, maar daarnaast bewust nog 10% spaargeld aanhoudt. Die wil 'gewoon' weten hoe het meest gunstig te sparen. En zit niet te wachten op de open deur dat je ook kunt beleggen. Of dat beleggers niet wakker van liggen van een bepaalde daling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:04
Ik heb nog snel bij Bigbank een 3 maanden voor 3,5 geopend. Ik kan alleen het geld volgende week pas erop zetten. Zouden ze dan de 3,5 procent aanhouden? Dat staat nu wel op het contract… En ik heb 9 dagen de tijd om het geld te storten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
MotorBeast schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

Ik mag het hier niet zeggen maar investeren in andere zaken (en nee dat hoeft niet perse beleggen te zijn).

Quotte van IEX Profs:
Niet alleen inflatie, ook staatsschuld centraal bij renteverlagingen
De ECB maakt zich meer zorgen over de groei dan over inflatie. De rente gaat daarom in december weer omlaag, aldus Edin Mujagic. Maar doen ze dat ook niet een beetje omdat staatschulden zo super hoog zijn?
Vraagje, welke informatie bronnen kan ik het best hiervoor gebruiken om mij goed in te lezen hierover?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:32:
[...]

Vraagje, welke informatie bronnen kan ik het best hiervoor gebruiken om mij goed in te lezen hierover?
Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
dutchnltweaker schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 14:32:
[...]

Wat wil je precies aan info hebben? DM me anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
doe maar niet: het nut van sparen vs beleggen is niet het doel van dit topic

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 19-10-2024 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Probeer geld van de morrow rekening bij raisin op te nemen, dat lukt niet want er staat dat er geen saldo beschikbaar is. Dan maar de rekening beeindigen, die optie is er helemaal niet. Bij de andere spaarrekeningen kan het wel gewoon, meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
MotorBeast schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:12:
[...]

Wat wil je precies aan info hebben? DM me anders even.
Ik heb laatst geleerd dat je voor het geven van persoonlijk advies een DSI status moet hebben, en dat jij die niet (meer) hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zit de Algemene voorwaarden van BigBank te lezen. Maar naast de fysieke identificatie aan de deur hebben zij toch nog wel wat bijzondere bepalingen.
Alle documenten moeten de originelen zijn, en waar van toepassing kan het ook een afschrift zijn gewaarmerkt door een notaris; Maar bv ook dat ze kunnen eisen dat je een handtekening gaat zetten op het servicekantoor van de bank, of ook hier, als dat niet mogelijk is een handtekening gewaarmerkt door een notaris. Voor een buitenlandse, online, bank, met 1 vestiging in Nederland (neem ik even aan) bouwen ze wat dit betreft dus wel heel sterk op dat ze "offline" zaken (originele documenten, handtekening moeten zetten op kantoor, dan de fysieke identificatie, wat wel op eigen locatie kan dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:15:
Zit de Algemene voorwaarden van BigBank te lezen. Maar naast de fysieke identificatie aan de deur hebben zij toch nog wel wat bijzondere bepalingen.
Alle documenten moeten de originelen zijn,
Tonen: ja. Inleveren: nee. Je mag bijvoorbeeld je paspoort niet afgeven. Het is eigendom van de Staat der Nederlanden.
en waar van toepassing kan het ook een afschrift zijn gewaarmerkt door een notaris; Maar bv ook dat ze kunnen eisen dat je een handtekening gaat zetten op het servicekantoor van de bank, of ook hier, als dat niet mogelijk is een handtekening gewaarmerkt door een notaris. Voor een buitenlandse, online, bank, met 1 vestiging in Nederland (neem ik even aan) bouwen ze wat dit betreft dus wel heel sterk op dat ze "offline" zaken (originele documenten, handtekening moeten zetten op kantoor, dan de fysieke identificatie, wat wel op eigen locatie kan dan).
Dat doen Duitsers vaak. Daar zullen ze die procedures wel van hebben afgekeken, denk ik.

De opties zijn:
1. Bij je bank langsgaan en vragen om zo'n verklaring. Het is natuurlijk een rare vertoning dat je bij je eigen bank langsgaat omdat je elders wil gaan sparen.
2. Tekenen en afstempelen door je belastingadviseur (een Duitse methode).
3. Legaliseren van de handtekening bij een gemeente (met stempel). Dat mag de gemeente zijn waar je woont of een gemeente die deze dienst ook voor niet-inwoners aanbiedt. De kosten varieren vanaf circa 5 euro tot 25 euro.
4. De notaris. De kosten zijn meestal hoog, tenminste 50 euro voor alleen de handtekening en mogelijk ook nog kosten voor extra's zoals verifiëren van je adres.

Er is nog een optie om bij de Belastingdienst gratis documenten aan te vragen waarop je adres staat, een woonplaatsverklaring. Maar dat wordt mogelijk niet geaccepteerd.

Het probleem voor die buitenlandse banken is vaak dat op Nederlandse identiteitsbewijzen geen adres staat. Dat vinden wij normaal, maar zij zien daar een probleem in.

Er is overigens niets mis met identificatie in persoon. Dat is hoe het hoort. Alleen digitaal is geen doel maar een methode. Ik voorspel voor de toekomst de neergang van filmen als identificatiemethode zodra je met AI een persoon kan simuleren, inclusief opdracht om iets te doen.

Een goed alternatief is een digitale of nationale of EU identificatie. Banken bieden zo'n dienst al aan met iDIN. Zie ook ID wallets binnen de Europese eIDAS regelgeving.

Daarbij moet wel worden zorg gedragen dat precies voldoende informatie wordt verstrekt voor het doel. Denk aan een roepnaam in plaats van de officiele naam, of een geboortedatum en -plaats. Je loopt al snel het risico op dataverzamelen en ongeoorloofd combineren en verkopen van (afgeleide) data. Ik vind dat zo'n dienst voldoende duur zou moeten zijn om misbruik te 100% voorkomen en dat partijen aan strenge eisen moeten voldoen en dat het geen recht is, maar een gunst. Misbruik voor bijvoorbeeld leeftijdsverificatie ligt op de loer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Dit topic heeft als doel sparen te bespreken, niet voor een discussie over sparen vs beleggen. Die discussie kan elders gevoerd worden. Reacties en reacties daarop zijn verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Dus als ik de verschillende vergelijking websites mag geloven, geeft TR een goede rendementen tot 50k, Raisin en Santander. Of zie ik nog wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:56

Jerra

Beunhaas in wording

Raisin is alleen een platform (en tussenrekening, maar renteloos), als je iets wilt weten of vragen over een bank noem dan even welke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Advanzia Konto: 3,76%, 3 maanden na start eerste maand. Is na sluiten opnieuw te openen.

Als je een bank uitkiest kijk dan hier of specifieke banktopics voor ervaringen, met name over de snelheid van overmaken, wijze van identificeren/openen van een rekening, exorbitante kyc eisen (kyc=know your customer, tegen witwassen/terrorisme), blokkeren van de rekening, algehele betrouwbaarheid. Bij Trustpilot kun je reviews vinden waaruit blijkt wat er fout gaat.

Ik las dat de Rabobank elke maand 10.000 klanten eruit gooide. Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
dutchnltweaker schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:25:
Dus als ik de verschillende vergelijking websites mag geloven, geeft TR een goede rendementen tot 50k, Raisin en Santander. Of zie ik nog wat over het hoofd?
Advanzia en Openbank. TR gaat binnenkort naar 3.25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
In het openbank topic niet echt een antwoord gehad op ondestaande vraag, weet iemand van hier dat misschien?

Waar kan je de actuele rente percentage van je huidige spaarrekening zien bij Openbank?

Dus niet een nieuwe spaarrekening maar van mijn bestaande die nu loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
NicoHF schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:04:
In het openbank topic niet echt een antwoord gehad op ondestaande vraag, weet iemand van hier dat misschien?

Waar kan je de actuele rente percentage van je huidige spaarrekening zien bij Openbank?

Bij mijn weten is dat niet mogelijk. Het staat wel ergens op het rekeningafschrift of iets dergelijks. Maar dat is dan het percentage (/de percentages) van de afgelopen periode en niet de actuele rente.
En/maar ook in het OB topic is er vaker over geschreven (voornamelijk de workarounds dan) dus de specifieke stappen daarvoor vindt je daar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Pistachenootje schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Advanzia en Openbank. TR gaat binnenkort naar 3.25%.
Advanzia lees ik hier soms wat mindere verhalen over? Openbank heb ik al 2 accounts, eentje nu verzoek tot sluiting gedaan maar kan nu geen nieuwe openen op dit moment. Totdat die is gesloten en daarna gaat er nog een periode overheen.
Dan is TR en santander de beste opties denk ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Jerra schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:44:
Raisin is alleen een platform (en tussenrekening, maar renteloos), als je iets wilt weten of vragen over een bank noem dan even welke :)
Sorry bedoelde meer de hoogste rente die er te krijgen is op raisin, volgens mij is dat de hoist bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:21
NicoHF schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:04:

Dat is best goed te vinden hoor.
WEB:
Ga naar je profiel > ga naar documenten > download een pdf van een "rekeningafwikkeling" > een statement wordt gedownload, daar staat je rentepercentage op.

APP:
klik op het menu > ga naar documentatie > download een "rekeningafwikkeling" > een statement wordt weergegeven, daar staat je rentepercentage op.

Voor de Welkomrekening, kies een "rekenafwikkeling" met een datum in het begin van de maand.
Voor de betaalrekening, kies een datum aan het eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:04
dutchnltweaker schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:07:
[...]

Advanzia lees ik hier soms wat mindere verhalen over? Openbank heb ik al 2 accounts, eentje nu verzoek tot sluiting gedaan maar kan nu geen nieuwe openen op dit moment. Totdat die is gesloten en daarna gaat er nog een periode overheen.
Dan is TR en santander de beste opties denk ik zo?
TR is sowieso interessant om te hebben voor de andere diensten die er aan vast zitten, de rente is ook effectief op jaarbasis net wat hoger omdat ze maandelijks uitkeren.
Ze rekenen ook met 360 dagen i.p.v. 365 dacht ik, maar zie: Discussie over & Ervaringen met Trade Republic

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:25:
BigBank. Voor als je geen Raisin wilt gebruiken. Als je wel Raisin gebruikt dan voegt BigBank weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
[...]

Dat hangt van je situatie af. Kun je geld lang missen of niet? Bij twijfel: Spreiden tussen lang- en kortdurende deposito's. Wat de hoogste zijn kun je zo nazoeken op vergelijkingswebsites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
SvMp schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:12:
[...]

BigBank. Voor als je geen Raisin wilt gebruiken. Als je wel Raisin gebruikt dan voegt BigBank weinig toe.
Waarom BigBank? Ja, 3,30% actierente voor 6 maanden is prima. Huidige niet actierente is 2,75%, en dat is relatief laag. Zowel TR als Santander hebben al tijden een (veel) hogere rente. Waarbij TR en Santander al hebben gereageerd op de ECB verlaging (IIRC respectievelijk 3,25% en 3,10%). BigBank zal vast ook nog reageren, en dat zal niet omhoog zijn.

Als @dutchnltweaker op zoek is naar een hoge actierente is BigBank een prima keuze. Maar als het gaat om een hoge rente zonder gedoe en vaak wisselen (omdat de actie is afgelopen) zijn er betere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

Waarom BigBank? Ja, 3,30% actierente voor 6 maanden is prima. Huidige niet actierente is 2,75%, en dat is relatief laag. Zowel TR als Santander hebben al tijden een (veel) hogere rente. Waarbij TR en Santander al hebben gereageerd op de ECB verlaging (IIRC respectievelijk 3,25% en 3,10%). BigBank zal vast ook nog reageren, en dat zal niet omhoog zijn.

Als @dutchnltweaker op zoek is naar een hoge actierente is BigBank een prima keuze. Maar als het gaat om een hoge rente zonder gedoe en vaak wisselen (omdat de actie is afgelopen) zijn er betere opties.
2,75 vind ik geen verkeerde rente. BigBank zat kort geleden ook nog op 3%, maar zij zijn snel geweest met renteverlagingen. Als je geen Raisin wil dan is 2,75% een van de beteren ook al is het niet de hoogste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Coffeeroam schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:14:
[...]

Dat is best goed te vinden hoor.
WEB:
Ga naar je profiel > ga naar documenten > download een pdf van een "rekeningafwikkeling" > een statement wordt gedownload, daar staat je rentepercentage op.

APP:
klik op het menu > ga naar documentatie > download een "rekeningafwikkeling" > een statement wordt weergegeven, daar staat je rentepercentage op.

Voor de Welkomrekening, kies een "rekenafwikkeling" met een datum in het begin van de maand.
Voor de betaalrekening, kies een datum aan het eind van de maand.
Bedankt! Ik zie het nog niet dat komt zeker maar 1x per maand?
Want ik heb de spaar nu iets meer dan een weekje.

Wel apart dat het zo omslachtig gaat

CC @RobertMe zie hierboven voor de stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
SvMp schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:02:
[...]

2,75 vind ik geen verkeerde rente. BigBank zat kort geleden ook nog op 3%, maar zij zijn snel geweest met renteverlagingen. Als je geen Raisin wil dan is 2,75% een van de beteren ook al is het niet de hoogste.
Nouja, als je geen Raisin wilt kun je prima naar onze zuiderburen of oosterburen, met dus respectievelijk Satander (3,10% na aangekondigde verlaging) of TR (3,25% na aangekondigde verlaging). Daarvoor hoef je niet helemaal naar Estland te gaan voor "ook nog eens" een lagere rente.

Overigens persoonlijk: Raisin heb ik depositos, Santander spaarrekening. Sinds afgelopen week Garanti met de actie. Maar ook bezig met worstelen door de AV van BigBank, voor in ieder geval de actie. Maar dat komt ook door / om te spreiden met DGS. Anders zou ik vrij opneembaar puur bij Santander zetten, en misschien hier of daar een actie meepakken. TR heeft voor mij in het begin wat veel issues gehad (van lezen, zelf geen klant geweest), en ook beetje vaagjes v.w.b. dat het geld dan weer bij een andere bank staat en je daar zelf geen invloed op hebt. En de 50k limiet is ook laag :+. BigBank heb ik wel interessant gevonden toen de rentes net omhoog gingen en ze aan het strijden waren met Renault voor de hoogate rente. Maar uiteindelijk mijn eerste stap gezet met sparen in het buitenland bij Renault/Raisin, gevolgd door OpenBank voor het totaalpakket (betaalrekening incl betaalpas). En uiteindelijk is IIRC ook BigBank wat afgehaakt in de echt 3,xx% rente strijd. En daardoor ook wat uit het oog verloren (en rente is er ook gewoon wat lager dan concurrenten, vind het nu ook voornamelijk interessant met de gegarandeerde hoge rente in een dalende "markt").
Pagina: 1 ... 101 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling