@RobertMe waarom geen Advanzia eigenlijk?
Primair Duits meen ik? Al mijn genoemde opties zijn nu Nederlandstalig. Daarnaast heeft Advanzia ook nog wat dingetjes per mail (incl ID kaart)?
Correct me if I'm wrong though
In ieder geval kan het gezien worden op het afschrift van de rentebijschrijving, maar mogelijk ook op de afschriften van je eigen overboekingen naar de spaarrekening, dat weet ik niet zeker. Ik heb niet alle afschriftjes bekeken of het misschien daar ook op voorkomt. Maar inderdaad omslachtig!NicoHF schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:03:
[...]
Bedankt! Ik zie het nog niet dat komt zeker maar 1x per maand?
Want ik heb de spaar nu iets meer dan een weekje.
Wel apart dat het zo omslachtig gaat
CC @RobertMe zie hierboven voor de stappen
Ik overweeg een (EU) spaarrekening leeg te halen (bedrag valt onder de grens van de DGS) en dus geld overboeken naar mijn Rabo rekening. Wat is de beste manier om dit te doen? In een transactie of in meerdere transacties? Wat is jullie ervaring?
Niet in het weekendHarbo schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:52:
Ik overweeg een (EU) spaarrekening leeg te halen (bedrag valt onder de grens van de DGS) en dus geld overboeken naar mijn Rabo rekening. Wat is de beste manier om dit te doen? In een transactie of in meerdere transacties? Wat is jullie ervaring?
Onder het maximum waar de betreffende spaarbank bank je vraagt om extra stappen als helpdesk bellen.
Als je het snel nodig hebt, bijvoorbeeld om nog voor woensdag met de huidige rentes Doelsparen te openen, hoop ik voor je dat het geld er op tijd is.
@Harbo Dat kan gewoon in 1 keer. De Rabobank heeft niets gemeld bij mij toen ik mijn geld van de spaarbank via de Rabo naar de andere spaarbank over heb gemaakt.
@GroteVoet459
"Onder het maximum waar de betreffende spaarbank bank je vraagt om extra stappen als helpdesk bellen." - Ik neem aan als mijn transactie in het bankportaal werd geaccepteerd dan heb ik niets te maken met helpdesk.
@LongBowNL Bedankt.
"Onder het maximum waar de betreffende spaarbank bank je vraagt om extra stappen als helpdesk bellen." - Ik neem aan als mijn transactie in het bankportaal werd geaccepteerd dan heb ik niets te maken met helpdesk.
@LongBowNL Bedankt.
Heb je daar van alle banken een lijstje van?GroteVoet459 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:59:
[...]
Onder het maximum waar de betreffende spaarbank bank je vraagt om extra stappen als helpdesk bellen
Met m'n huisbank ooit een stevig gesprek gevoerd, nooit ergens meer last van gehad.
Artikel over de complete doorgeslagen witwasonderzoeken bij in dit geval de Rabobank: https://www.ftm.nl/artike...ank-gaat-perken-te-buiten
Achter paywall (/verplicht proefabo). Niet heel handig om dan alleen een linkdrop te doenNovax schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:00:
Artikel over de complete doorgeslagen witwasonderzoeken bij in dit geval de Rabobank: https://www.ftm.nl/artike...ank-gaat-perken-te-buiten
Mij staat in ieder geval bij dat het hier op Tweakers daar wel vaker over is gegaan, de implementatie van de Wwft. Met als conclusie dat de wetgever zegt dat de banken verantwoordelijk zijn en vervolgens de AFM het niet goed vond en alle banken een boete krijgen. Dan is het niet heel gek dat de banken vervolgens doorslaan. Immers is er 0,0 duidelijkheid over wat er verwacht wordt, en zitten ze niet te wachten op nog een boete. Als de wetgever of AFM nu eens "in het geheim"* concrete regels opstelt wanneer wel en niet een controle moet plaatsvinden én waaruit een controle moet bestaan is dat probleem ook opgelost. Terwijl de banken het nu maar zelf moeten uitzoeken maar een boete als een zwaard van Damocles boven hun hangt.
* concrete richtlijnen kunnen natuurlijk niet gepubliceerd worden. Dan is omzeilen wel weer heel makkelijk.
https://archive.is/JlDS0RobertMe schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:37:
[...]
Achter paywall (/verplicht proefabo). Niet heel handig om dan alleen een linkdrop te doen .
Artikel was voor mij vandaag gratis, maar die link kan je droppen in een andere site om het te lezenRobertMe schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:37:
Achter paywall (/verplicht proefabo). Niet heel handig om dan alleen een linkdrop te doen
Als de spelregels niet duidelijk zijn moeten de banken zelf maar naar de rechter stappen.RobertMe schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 23:37:
[...]
Als de wetgever of AFM nu eens "in het geheim"* concrete regels opstelt wanneer wel en niet een controle moet plaatsvinden én waaruit een controle moet bestaan is dat probleem ook opgelost. Terwijl de banken het nu maar zelf moeten uitzoeken maar een boete als een zwaard van Damocles boven hun hangt.
Banken blijven wel vaker op hun luie achterste zitten, maar in dit geval levert het natuurlijk heel veel info op.
Ook business.
Na openen heb je nog tot 3 weken tijd om meer te storten voor dezelfde rente.GroteVoet459 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:59:
[...]
Als je het snel nodig hebt, bijvoorbeeld om nog voor woensdag met de huidige rentes Doelsparen te openen, hoop ik voor je dat het geld er op tijd is.
Max een half jaar, maar niet het gehele gespaarde bedrag. Maar ik wil het sowieso weghalen bij ING met hun beschamende rente die ze geven. Ik snap werkelijk niet dat die rente zo laag is.SvMp schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:14:
[...]
Dat hangt van je situatie af. Kun je geld lang missen of niet? Bij twijfel: Spreiden tussen lang- en kortdurende deposito's. Wat de hoogste zijn kun je zo nazoeken op vergelijkingswebsites.
Het is zo laag omdat jij (en niet als enige) het spaargeld daar laat staandutchnltweaker schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:11:
[...]
Max een half jaar, maar niet het gehele gespaarde bedrag. Maar ik wil het sowieso weghalen bij ING met hun beschamende rente die ze geven. Ik snap werkelijk niet dat die rente zo laag is.
Eens, ben vaak te passief geweest hiermee. Wel of niet doen. Had toen al een Openbank account maar die app vind ik alles behalve lekker makkelijk. Nu toch maar een TR en misschien nog een santander account openen om de rest erop te zetten. Bigbank klinkt ook interessant voor 6 maanden max, maar helaas hebben ze geen app. Wat wel fijn is dat TR maandelijks uitkeert.W1ck1e schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:16:
[...]
Het is zo laag omdat jij (en niet als enige) het spaargeld daar laat staan
Ik heb net even terug gekeken: december 2023 was je hier ook al mee "bezig".dutchnltweaker schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:35:
[...]
Eens, ben vaak te passief geweest hiermee. Wel of niet doen. Had toen al een Openbank account maar die app vind ik alles behalve lekker makkelijk. Nu toch maar een TR en misschien nog een santander account openen om de rest erop te zetten. Bigbank klinkt ook interessant voor 6 maanden max, maar helaas hebben ze geen app. Wat wel fijn is dat TR maandelijks uitkeert.
Heb je sindsdien "niks" gedaan ?
Maandelijks rente (of zelfs wekeljks (Bunq)) is leuk maar niet meer dan dat (tenzij je dat als inkomen ziet en er genoeg van binnenkomt).
Is het effectieve rente (door rente op rente) niet wat hoger, of wordt hier al voor gecorrigeerd?W1ck1e schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:47:
[...]
Ik heb net even terug gekeken: december 2023 was je hier ook al mee "bezig".
Maandelijks rente (of zelfs wekeljks (Bunq)) is leuk maar niet meer dan dat (tenzij je dat als inkomen ziet en er genoeg van binnenkomt).
Ja iets meer. Voorbeeld: 4% wordt dan 4.07415%.disheaver schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:02:
[...]
Is het effectieve rente (door rente op rente) niet wat hoger, of wordt hier al voor gecorrigeerd?
Scheelt 74 euro bij 100k. Per jaar.
Ja klopt, maar is toen wat verwaterd. Maar toen ik afgelopen week weer zag dat de rente steeds lager wordt hoe groter het vermogen bij ING vond ik het wel tijd om nu echt wat te doen. 1,5 procent is al niet veel, en hoe meer dat wordt hoe lager het wordt. Schandalig, dus enige manier is om het geld lekker ergens anders dan te stallen waar ze nog normaal een percentage geven.W1ck1e schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:47:
[...]
Ik heb net even terug gekeken: december 2023 was je hier ook al mee "bezig".
Omdat er tussen de Nederlandse grootbanken geen serieuze concurrentie is. Er zijn imho twee markten: De Nederlandse grootbanken (wanneer gaat de toezichthouder eens onderzoek doen naar prijsafspraken?) en de kleine Nederlandse banken + buitenlandse banken. In die markt is wel gezonde concurrentie en dat merk je aan de rentes.dutchnltweaker schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:11:
[...]
Max een half jaar, maar niet het gehele gespaarde bedrag. Maar ik wil het sowieso weghalen bij ING met hun beschamende rente die ze geven. Ik snap werkelijk niet dat die rente zo laag is.
Heeft met wantrouwen (Ice save voor 40 plussers onder ons) te maken en gemakzucht (‘Pff, ik heb alles bij de ING en een spaarrekening, moet ik dan overstappen - heb ik helemaal geen zin in- principe ‘). Daardoor!SvMp schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:52:
[...]
Omdat er tussen de Nederlandse grootbanken geen serieuze concurrentie is. Er zijn imho twee markten: De Nederlandse grootbanken (wanneer gaat de toezichthouder eens onderzoek doen naar prijsafspraken?) en de kleine Nederlandse banken + buitenlandse banken. In die markt is wel gezonde concurrentie en dat merk je aan de rentes.
Wat jij hier schrijft en wat ik schreef sluit elkaar niet uit.Datisraar schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:16:
[...]
Heeft met wantrouwen (Ice save voor 40 plussers onder ons) te maken en gemakzucht (‘Pff, ik heb alles bij de ING en een spaarrekening, moet ik dan overstappen - heb ik helemaal geen zin in- principe ‘). Daardoor!
Er is imho geen concurrentie tussen grootbanken. De reden dat mensen bij die grootbanken blijven hangen is wat jij schrijft. Maar zodra je bij die grootbanken weggaat kom je terecht in een markt waar wel geconcurreerd wordt.
Precies, en dat laatste is nu net een stap te ver voor menigeen.SvMp schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:22:
[...]
Wat jij hier schrijft en wat ik schreef sluit elkaar niet uit.
Er is imho geen concurrentie tussen grootbanken. De reden dat mensen bij die grootbanken blijven hangen is wat jij schrijft. Maar zodra je bij die grootbanken weggaat kom je terecht in een markt waar wel geconcurreerd wordt.
Ik had het laatst met een collega over sparen. We hebben evenveel spaargeld ongeveer. Hij heeft alles bij een grootbank staan. Ik niet. Het verschil in rente is meer dan €3000 per jaar. Ik probeerde met hem te bespreken hoe gemakkelijk het is om te sparen buiten een grootbank. Hij wilde er echt niet aan. Vond het maar gedoe. Hij liet het geld liever op zijn gewone spaarrekening staan. Ik snap echt niet hoe mensen zo gemakkelijk zo veel geld laten liggen.Datisraar schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:16:
[...]
Heeft met wantrouwen (Ice save voor 40 plussers onder ons) te maken en gemakzucht (‘Pff, ik heb alles bij de ING en een spaarrekening, moet ik dan overstappen - heb ik helemaal geen zin in- principe ‘). Daardoor!
Ik ken ook van die mensen. In jouw geval: Niet proberen te overtuigen. Zijn keuze. Ze moeten het zelf vertrouwen en begrijpen. Niet jouw verantwoordelijkheid.Ninatje schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:46:
[...]
Ik had het laatst met een collega over sparen. We hebben evenveel spaargeld ongeveer. Hij heeft alles bij een grootbank staan. Ik niet. Het verschil in rente is meer dan €3000 per jaar. Ik probeerde met hem te bespreken hoe gemakkelijk het is om te sparen buiten een grootbank. Hij wilde er echt niet aan. Vond het maar gedoe. Hij liet het geld liever op zijn gewone spaarrekening staan. Ik snap echt niet hoe mensen zo gemakkelijk zo veel geld laten liggen.
Inderdaad. En hieruit volgt of het wellicht eens tijd wordt om een onderzoek naar kartelvorming tussen de grootbanken in te stellen.SvMp schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:22:
Wat jij hier schrijft en wat ik schreef sluit elkaar niet uit.
Niet nodig.BamSlam_ schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:53:
[...]
Inderdaad. En hieruit volgt of het wellicht eens tijd wordt om een onderzoek naar kartelvorming tussen de grootbanken in te stellen.
Hun klanten met spaargeld daar tonen geen initiatief.
Die banken hoeven alleen maar naar elkaar te kijken.
Ze hoeven niks af te spreken.
Ik heb hier al vaker gelezen dat mensen hun Advanzia rekening sluiten en een nieuwe openen, om zo opnieuw gebruik te kunnen maken van de actie. Weet iemand of dit ook bij Credit Europe kan?
Edit: in hun FAQ staat vrij expliciet van niet.
Edit: in hun FAQ staat vrij expliciet van niet.
[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 21-10-2024 09:13 ]
Ik zie hem ook zojuist, is op zich geen slechte deal, zeker met de verwachting dat de rentes nog wat gaan dalen. Hoe denkt de rest over deze deposito?mikeyfire643 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:37:
ING heeft nu een actie: 6 maanden deposito 3% rente te openen vanaf 25K.
25k is best een hoog bedragzunrob schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:00:
Ik zie hem ook zojuist, is op zich geen slechte deal, zeker met de verwachting dat de rentes nog wat gaan dalen. Hoe denkt de rest over deze deposito?
Voor 6 maanden staan ze volgens spaarinformatie.nl (daar worden minder deposito's vergeleken dan elders) bovenaan. In het rijtje van depo's van 6 maanden op spaarinformatie.nl (daar worden minder deposito's vergeleken dan elders) is de hoogste rente lager. Maar er zijn ook banken die 3% bieden voor 12 maanden. Dus als je denkt dat de rente zakt....
@Coffeeroam Scherp. Anders geformuleerd.
[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 21-10-2024 10:52 ]
Zojuist gekeken, maar spaarinformatie.nl vermeldt dit spaardeposito niet. Vraag me af waarom niet?W1ck1e schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:05:
[...]
25k is best een hoog bedrag
Voor 6 maanden staan ze volgens spaarinformatie.nl (daar worden minder deposito's vergeleken dan elders) bovenaan. Maar er zijn ook banken die 3% bieden voor 12 maanden. Dus als je denkt dat de rente zakt....
ING vermeldt niet hoe lang deze actie duurt. Ook jammer, zou handig zijn om te weten.
@Ninatje Kun je daar een rekenvoorbeeld van gevenNinatje schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:46:
Ik had het laatst met een collega over sparen. We hebben evenveel spaargeld ongeveer. Hij heeft alles bij een grootbank staan. Ik niet. Het verschil in rente is meer dan €3000 per jaar.
Want €3000 rente / jaar, kom ik op €300.000 bij 1 % renteverschil;
Reken ik goed?
En als ik goed reken: jouw collega denkt: ik heb 3 ton spaargeld, ik ga me niet druk maken om € 3000 rente / jaar
Of €200.000 bij 1,5% renteverschil. Of €100.000 bij 3%JAN-B schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:10:
@Ninatje Kun je daar een rekenvoorbeeld van geven![]()
Reken ik goed?
...
Geen idee, maar is ook niet echt van belang. Veel mensen laten €3000 "willekeurig bedrag" liggen terwijl ze €3000 "willekeurig bedrag" best kunnen gebruiken
Het verschil is 2%. Dus geen €300.000. Natuurlijk kun je met ruim spaargeld beredeneren dat je die €3000 per jaar niet nodig hebt maar ik vind het zelf zonde.JAN-B schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:10:
[...]
@Ninatje Kun je daar een rekenvoorbeeld van geven![]()
Reken ik goed?
En als ik goed reken: jouw collega denkt: ik heb 3 ton spaargeld, ik ga me niet druk maken om € 3000 rente / jaar(wat ik hier al jaaren roep)
@NinatjeNinatje schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:39:
Het verschil is 2%. Dus geen €300.000. Natuurlijk kun je met ruim spaargeld beredeneren dat je die €3000 per jaar niet nodig hebt maar ik vind het zelf zonde.
OK, 150.000 € dus; en inderdaad zonde;
misschien kun je die collega toch overhalen, en het geld schenken aan 1 goed doel, of iemand die moeilijk rondkomt > hoorde vorige week dat zelfs werkenden moeite hebben met rondkomen.
Het is dus 2 % > €150.000W1ck1e schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:17:
Of €200.000 bij 1,5% renteverschil. Of €100.000 bij 3%
Nieuwe Italiaanse bank bij Raisin: Credito Lombardo Veneto
Zie voorlopig alleen een deposito van 6 maanden met een rente van 3,30%. Minimum bedrag is ook € 50.000 dus kan een eerste "test" deposito zijn. (Minimum in het Productinformatie blad is namelijk € 20.000)
Zie voorlopig alleen een deposito van 6 maanden met een rente van 3,30%. Minimum bedrag is ook € 50.000 dus kan een eerste "test" deposito zijn. (Minimum in het Productinformatie blad is namelijk € 20.000)
Edit: inmiddels ook een 1 jaar deposito met 3,25%Credito Lombardo Veneto werd opgericht in 2012 door een groep ambitieuze Noord-Italiaanse ondernemers. De bank biedt een universeel aanbod aan retailbankdiensten via diverse kanalen, met een sterke regionale focus in de provincies Lombardije en Veneto. De sectoren waarin de aandeelhouders van de bank actief zijn geven de diversiteit van de regio weer: naast machinebouw en de automobielindustrie zijn ook landbouwers, producenten van voedingsmiddelen, wijnbouwers, horecaondernemers en technologiebedrijven vertegenwoordigd. Conform de regionale focus verstrekt de bank voornamelijk kredieten aan lokale ambachtslieden en het midden- en kleinbedrijf (mkb). Ook beleggings-, incasso-en betaaldiensten behoren tot het dienstenportfolio. Met een sterke focus op technologische ontwikkeling van de bankprocessen creëert de bank structurele meerwaarde voor mensen en ondernemingen in de regio.
Ik heb mijn rekening bij Advanzia leeggehaald. Reden : sinds 18 September 2024 heb ik zeker 10-15 emails gestuurd waarop geen enkel reactie teruggekomen is. Vorige week ook 2-3 keer met de helpdesk gebeld maar krijg via deze route ook niets in de beweging. Ik ga na 1x maand geen tijd en energie meer instoppen in Advanzia.
Wat ik ervaren heb, lees ik ook hier in de reviews terug: https://nl.trustpilot.com...ziakonto.com?sort=recency
Eerder las ik ergens (en dat heb ik hier ook genoemd) dat de nabestanden van iemand na 1x jaar nog niets terug hebben gekregen. Op deze manier met klant omgaan en niet communiceren snap ik dan wel hoe is dit mogelijk.
Maar goed. Dit is mijn verhaal. Of ze daar onderbezet zijn of heerst daar volledig een zooitje doet er in mijn geval niet meer toe. Ik heb geen vertrouwen meer in Advanzia maar ieder moet voor zich zelf weten.
Wat ik ervaren heb, lees ik ook hier in de reviews terug: https://nl.trustpilot.com...ziakonto.com?sort=recency
Eerder las ik ergens (en dat heb ik hier ook genoemd) dat de nabestanden van iemand na 1x jaar nog niets terug hebben gekregen. Op deze manier met klant omgaan en niet communiceren snap ik dan wel hoe is dit mogelijk.
Maar goed. Dit is mijn verhaal. Of ze daar onderbezet zijn of heerst daar volledig een zooitje doet er in mijn geval niet meer toe. Ik heb geen vertrouwen meer in Advanzia maar ieder moet voor zich zelf weten.
Waar ga je je spaargeld nu stallen?Harbo schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:47:
Ik heb mijn rekening bij Advanzia leeggehaald. Reden : sinds 18 September 2024 heb ik zeker 10-15 emails gestuurd waarop geen enkel reactie teruggekomen is. Vorige week ook 2-3 keer met de helpdesk gebeld maar krijg via deze route ook niets in de beweging. Ik ga na 1x maand geen tijd en energie meer instoppen in Advanzia.
Ik heb nog geen email gehad, iemand anders wel? Tijd om verder te kijken dus. Openbank en Bigbank zijn interessant, al hadden alle extra's van Openbank niet per se gehoeven voor mij. Alleen een spaarrekening was goed geweest.zunrob schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:46:
Heeft iemand deze maand een verlenging van Advanzia ontvangen? Mijn actie rente loopt deze maand af, maar geen email gehad. Als ik hier teruglees komen deze emails meestal in de eerste helft van de maand...
Openbank heeft zijn eigen licentie toch? Oftewel als je al Santander hebt, is het qua risicospreiding beter om juist niet voor Openbank ernaast te kiezen?
Garantibank 3,5% actie t/m 31.12.2024
https://garantibank.nl/actuele-rentes
https://garantibank.nl/actuele-rentes
[ Voor 35% gewijzigd door Harbo op 21-10-2024 15:41 ]
Klopt, OpenBank en Santander (en daarmee Santander Consumer Bank) hebben een eigen licentie en dus gescheiden DGS dekking. Ondanks dat OpenBank dus voor 99,9999% eigendom van Santander is.zunrob schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:11:
Openbank heeft zijn eigen licentie toch? Oftewel als je al Santander hebt, is het qua risicospreiding beter om juist niet voor Openbank ernaast te kiezen?
Hoe heb je dit opgelost?fsfikke schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:25:
Over Advanzia gesproken. Die zijn weer eens moeilijk aan het doen zeg. Nu opnieuw een rekening bij ze geopend. Wat geld overgemaakt van een Nederlandse rekening. Krijg ik een mailtje: Je hebt geld van een derdenrekening overgemaakt!! Dat mag niet en we gaan het terugstorten als je niet voor morgenochtend uitgebreid bewijs levert dat dat jouw rekening is. Het probleem? De naamgeving, bij wijze van spreken geregistreerd bij Advanzia als Pietje Puk en de Nederlandse rekening voert als naam P. Puk. Dat moeten twee compleet verschillende personen zijn volgens Advanzia(Bij mijn vorige Advanziarekening waren overboekingen van dezelfde tegenrekening geen probleem)
Daarnaast lukt het me ook niet om een gebruikersaccount aan te maken op het portal van ze, omdat ik zogenaamd al geregistreerd zou zijn. Lijkt erop dat ze de oude gegevens niet verwijderd hebben, maar inloggen kan je met die ook niet...
Welk bewijs moet je aandragen om aan te tonen dat de tegenrekening van jou is?
Ik heb ze een mail gestuurd, maar nog geen reactie gehad. Het geld was een paar dagen later weer teruggestort, uiteindelijk het via een andere rekening gestort.Reintje schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:16:
[...]
Hoe heb je dit opgelost?
Welk bewijs moet je aandragen om aan te tonen dat de tegenrekening van jou is?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Even een vraag over de Advanzia Bank. Ik heb 2 weken een spaarrekening geopend bij de Advanzia Bank. Vorige week ook een online account aangemaakt via https://mein.advanziakonto.com. Toen ik kreeg ik ook toegang tot de online omgeving van Advanzia. Sinds het weekend probeer ik toegang te krijgen tot de online omgeving en lukt dat niet. Eerst geef ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in bij https://mein.advanziakonto.com. Daarna geeft ik de nummercode in die ik via SMS heb gekregen. Daarna krijg ik weer de aanmeldpagina https://mein.advanziakonto.com in beeld waar ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet aangeven. Hebben meerdere personen hier ook last van?
Hier ?smily01 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:10:
Even een vraag over de Advanzia Bank. Ik heb 2 weken een spaarrekening geopend bij de Advanzia Bank. Vorige week ook een online account aangemaakt via https://mein.advanziakonto.com. Toen ik kreeg ik ook toegang tot de online omgeving van Advanzia. Sinds het weekend probeer ik toegang te krijgen tot de online omgeving en lukt dat niet. Eerst geef ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in bij https://mein.advanziakonto.com. Daarna geeft ik de nummercode in die ik via SMS heb gekregen. Daarna krijg ik weer de aanmeldpagina https://mein.advanziakonto.com in beeld waar ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet aangeven. Hebben meerdere personen hier ook last van?
Rente verlaging bij Hoist.
Hoist Sparen heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,12% p.j. naar 3,09% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 25.10.2024.
Hoist Sparen heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,12% p.j. naar 3,09% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 25.10.2024.
De laatste verlenging (een maand of 3 geleden) werd in mijn geval aangekondigd in de maandelijkse rente email. Dus een paar dagen ná het aflopen van de vorige actie. Met andere woorden, kan nog komen in de rente email van begin november.zunrob schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:46:
Heeft iemand deze maand een verlenging van Advanzia ontvangen? Mijn actie rente loopt deze maand af, maar geen email gehad. Als ik hier teruglees komen deze emails meestal in de eerste helft van de maand...
Mooi actie, vooral voor degene die al klant zijn bij ING en >25K spaargeld vrij hebben. Meer dan 3% krijg je niet zo makkelijk onder het Nederlandse garantiestelsel.zunrob schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:00:
[...]
Ik zie hem ook zojuist, is op zich geen slechte deal, zeker met de verwachting dat de rentes nog wat gaan dalen. Hoe denkt de rest over deze deposito?
Een grote uitgave kan vaak wel een half jaar vooruit geplant worden dus 6 maanden vind ik goed te overzien.
[ Voor 0% gewijzigd door My-life op 22-10-2024 13:51 . Reden: Foutje, > i.p.v. < ]
Het is vanaf 25K (niet tot)My-life schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:28:
[...]
Mooi actie, vooral voor degene die al klant zijn bij ING en <25K spaargeld vrij hebben. Meer dan 3% krijg je niet zo makkelijk onder het Nederlandse garantiestelsel.
Een grote uitgave kan vaak wel een half jaar vooruit geplant worden dus 6 maanden vind ik goed te overzien.
ING heeft nu een actie: 6 maanden deposito 3% rente te openen vanaf 25K
Dank voor deze info. Maakt het nog verschil of je alles laat staan of dat je alles opneemt voor of op de dag dat je actie afloopt?Bas... schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:05:
[...]
De laatste verlenging (een maand of 3 geleden) werd in mijn geval aangekondigd in de maandelijkse rente email. Dus een paar dagen ná het aflopen van de vorige actie. Met andere woorden, kan nog komen in de rente email van begin november.
Enig idee hoelang deze aktie nog loopt?My-life schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:28:
[...]
Mooi actie, vooral voor degene die al klant zijn bij ING en <25K spaargeld vrij hebben. Meer dan 3% krijg je niet zo makkelijk onder het Nederlandse garantiestelsel.
Binnenkort waarschijnlijk nog twee nieuwe banken op Raisin:
Zweedse bank Rediem Capital
Zweedse bank Rediem Capital
en Italiaanse bank Guber Banca.Rediem Capital biedt gespecialiseerde oplossingen op het gebied van sparen en non-performing loans (NPL). Met haar expertise op deze gebieden helpt de bank klanten hun beleggingen te optimaliseren en hun financiële positie te verbeteren. De spaardiensten van de bank zijn ontworpen om veilige en betrouwbare opties te bieden voor de financiële middelen van haar klanten. Daarnaast biedt Rediem, gespecialiseerd in het overnemen van particuliere vorderingen en het op eenvoudige wijze afwikkelen van openstaande leningen, de mogelijkheid om de balans te ontlasten en de liquiditeit van banken te verbeteren. Rediem Capital, actief in onder meer Nederland, Duitsland, Finland, Noorwegen en Zweden, is een volledige dochteronderneming van TF Bank met een eigen (onafhankelijke) bankvergunning.
Nu alleen nog placeholders dus nog geen rentes beschikbaarGuber Banca is een Italiaanse digitale bank die is opgericht in 1991 en gespecialiseerd in het beheer van noodlijdende kredieten. Daarnaast biedt de bank specifieke diensten aan het MKB. Guber gelooft in de kracht van technologie om processen te versnellen en barrières te doorbreken. De bank is toegewijd aan het leveren van innovatieve en gepersonaliseerde financiële diensten die zijn afgestemd op de unieke behoeften van bedrijven. De diensten van Guber Banca omvatten factoring en kredietverlening.
* zucht *
Weet iemand iets van tijden met overboeken naar Garanti Bank? Dat zal vast maar 1 of 2 keer per dag verwerkt worden?
Vorige week Spaarrekening onder voorwaarden opgezegd bij Progetto. Gisteren bevestiging, meermaals ingelogd om te kijken of geld was bijgeschreven bij Raisin, maar "uiteraard" nog niet.
En vandaag niet aan gedacht tot nu toe. En nu zal het geld dus wel te laat bij de grootbank zijn om het weer door te kunnen boeken naar Garanti
Weet iemand iets van tijden met overboeken naar Garanti Bank? Dat zal vast maar 1 of 2 keer per dag verwerkt worden?
Vorige week Spaarrekening onder voorwaarden opgezegd bij Progetto. Gisteren bevestiging, meermaals ingelogd om te kijken of geld was bijgeschreven bij Raisin, maar "uiteraard" nog niet.
En vandaag niet aan gedacht tot nu toe. En nu zal het geld dus wel te laat bij de grootbank zijn om het weer door te kunnen boeken naar Garanti

Mijn ervaring is dat het een paar uur duurt. Gewoon zo snel mogelijk doorstorten (duh), maar als je denkt dat het vandaag niet meer lukt terwijl het wel al op je grootbank staat, daar even in het spaarpotje zetten, om iets aan rente te ontvangen. Tenminste dat doe ik in dat geval, bij ING of ASN als grootbank.RobertMe schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:10:
* zucht *
.... En nu zal het geld dus wel te laat bij de grootbank zijn om het weer door te kunnen boeken naar Garanti
ik heb in het verleden ook wel eens N26 gebruikt om voor te schieten, want daar zijn opnames (tot 10k) en stortingen instant. Indien hetzelfde bedrag dan kost mij dat op zo'n dag geen rente.
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 22-10-2024 12:25 ]
Dat zou inderdaad een goede oplosding zijn, maar ik heb het geld niet instant beschikbaar. Kan hoogstens de spaarrekening bij de grootbank + LPB Ayvens Bank "plunderen". Maar dan heb ik helemaal geen spaargeld beschikbaar totdat dat van Raisin aankomt. En het totaal van grootbank + Ayvens is kleiner dan wat IIRC de minimum inleg van Progetto was. Dus dat lukt dan ook maar in beperkte mate.W1ck1e schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:20:
ik heb in het verleden ook wel eens N26 gebruikt om voor te schieten, want daar zijn opnames (tot 10k) en stortingen instant. Indien hetzelfde bedrag dan kost mij dat op zo'n dag geen rente.
Van Rabo naar Garanti vandaag:RobertMe schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:10:
* zucht *
22 oktober 2024, 10:43 Rabo transactie naar Garantirekening
22 oktober 2024, 12:50 Staat nu op de Garantirekening
Mijn "vrees" is meer dat het geld van Raisin pas laat in de middag (of zelfs morgen pas) bij de grootbank staatHarbo schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:52:
[...]
Van Rabo naar Garanti vandaag:
22 oktober 2024, 10:43 Rabo transactie naar Garantirekening
22 oktober 2024, 12:50 Staat nu op de Garantirekening

Dus vannacht maar even bij Ayvens parkeren.
"Vorige week Spaarrekening onder voorwaarden opgezegd bij Progetto. Gisteren bevestiging, meermaals ingelogd om te kijken of geld was bijgeschreven bij Raisin, maar "uiteraard" nog niet " - Als het goed is heb jij daar 4x werkdagen + weekend niet meegerekend + transactietijd van Italie naar Raisin.
Wat bedoel je? Het geld staat al op de Raisin rekening en heb ik opgenomen. Dat is dus al onderweg naar NL vanaf Raisin,.Harbo schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:59:
"Vorige week Spaarrekening onder voorwaarden opgezegd bij Progetto. Gisteren bevestiging, meermaals ingelogd om te kijken of geld was bijgeschreven bij Raisin, maar "uiteraard" nog niet " - Als het goed is heb jij daar 4x werkdagen + weekend niet meegerekend + transactietijd van Italie naar Raisin.
En v.w.b. renteverlies: Progetto heeft die 4 dagen opnametermijn, maar rente berekenen ze door tot het eind. Dus gisteren beëindigd = rente t/m gisteren. Alleen gisteren naar vandaag heb ik (tot nu toe) dus geen rente erover.
Ik heb al iets van anderhalf jaar iedere keer een verlenging gekregen zonder de rekening leeg te boeken. Zo ook bij de vorige verlenging 3 maanden geleden. En dat is nu wederom mijn strategie, afwachten tot het rente overzicht begin november, als dan blijkt dat ik teruggezet ben naar de standaard rente ga ik wel wat anders bedenken/zoeken m.b.v. dit topic. Maar gezien de (mijn) ervaring heb ik goede hoop dat er weer een verlenging komt bij Advanzia.Coffeeroam schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:50:
[...]
Dank voor deze info. Maakt het nog verschil of je alles laat staan of dat je alles opneemt voor of op de dag dat je actie afloopt?
Misschien is dat dan wat een actieaanbod uitlokt. Ik had telkens alles leeggehaald rond de einddatum van de actie. Ik zal het eens laten staan; zien wat er dan gebeurt.Bas... schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:26:
[...]
Ik heb al iets van anderhalf jaar iedere keer een verlenging gekregen zonder de rekening leeg te boeken. Zo ook bij de vorige verlenging 3 maanden geleden. En dat is nu wederom mijn strategie, afwachten tot het rente overzicht begin november, als dan blijkt dat ik teruggezet ben naar de standaard rente ga ik wel wat anders bedenken/zoeken m.b.v. dit topic. Maar gezien de (mijn) ervaring heb ik goede hoop dat er weer een verlenging komt bij Advanzia.
Deze zojuist geopend. Wel fijn hoe makkelijk en snel dat is via de ING app. Het is in 30 seconden geregeld. Ik merk dat het daarom toch veel laagdrempeliger is voor mij dan via Raisin.mikeyfire643 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 07:37:
ING heeft nu een actie: 6 maanden deposito 3% rente te openen vanaf 25K.
En ik had nog >25k bij Ayvens (2,2%), dus dat staat nu grotendeels hier. Alle beetjes helpen. Alleen na afloop wel weer verplaatsen natuurlijk.
Ik heb geen ervaring met deposito's bij ING of via Raisin. Maar openen van depo bij andere banken met hogere rentes dan bij de grootbanken kan ik ook niet moeilijk noemen. Ik doe dat altijd via aanloggen op de website. Inclusief controleren wat ik aan het doen ben kost het mij wel meer dan 1 minuutje. Behalve dan gisteren bij Anadolubank. De sms-jes kwamen niet aan, dus dan maar via mail. (dat duurde dus veel langer dan 1 minuut)Drusillala schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:19:
[...]
Deze zojuist geopend. Wel fijn hoe makkelijk en snel dat is via de ING app. Het is in 30 seconden geregeld. Ik merk dat het daarom toch veel laagdrempeliger is voor mij dan via Raisin.
En ik had nog >25k bij Ayvens (2,2%), dus dat staat nu grotendeels hier. Alle beetjes helpen. Alleen na afloop wel weer verplaatsen natuurlijk.
Storing is er nog steeds:
:strip_exif()/f/image/EOtnbXkiFwMsnNA3vxxtvZl2.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 22-10-2024 18:30 ]
mijn ervaringRobertMe schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:10:
* zucht *
als je het na middernacht van ING overboekt staat er om 0900 op bij Garanti.
1100 uur van ING, 1415 bij Garanti
1300 van ING, 1530 bij Garanti
Dat zullen tijdstippen zijn dat je zag dat het geld inmiddels bijgeschreven was. Kan dus ook iets eerder gebeurd zijn. Tenminste zonder app (ik weet niet of er een is) moet ik gewoon even op de site aanloggen om te kijken of het binnen is. Dat doe ik dan wel vaak maar niet continusander36 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:02:
[...]
mijn ervaring
als je het na middernacht van ING overboekt staat er om 0900 op bij Garanti.
1100 uur van ING, 1415 bij Garanti
1300 van ING, 1530 bij Garanti
Zojuist Garanti aangevraagd, maar heb geen email of andersoortige bevestiging van de aanvraag gekregen. Hoort dat zo?
Volgens mij wel. Je krijgt na enkele uren een mailtje met de IBAN voor identificatie storting en daarna een bevestiging met de login gegevens waarna je na inloggen de identificatie moet doen.zunrob schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:17:
Zojuist Garanti aangevraagd, maar heb geen email of andersoortige bevestiging van de aanvraag gekregen. Hoort dat zo?
Hier zit naar mijn idee ook weer elke keer handwerk van hun tussen, vandaar dat het even duurt allemaal (+ die identificatie storting natuurlijk sowieso een paar uurtjes duurt). Zelf had ik overigens in het weekend aangevraagd, maandag vroeg in de morgen (9 uur of zo) de IBAN en rond de middag de logingegevens. Dus het hoeft niet heel lang te duren.
Omdat je al een ING-rekening hebt zeker?Drusillala schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:19:
[...]
Wel fijn hoe makkelijk en snel dat is via de ING app. Het is in 30 seconden geregeld. Ik merk dat het daarom toch veel laagdrempeliger is voor mij dan via Raisin.
Ik heb er geen rekening en voor mij is Raisin juist laagdrempeliger.
Bovendien een hogere rente bij Raisin
Hoe weet je dan dat Raisin laagdrempeliger is?appie39 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:10:
Ik heb er geen rekening en voor mij is Raisin juist laagdrempeliger.
Met die 3,00% actie van ING is dat verschil ook niet heel groot. En daarvoor spaar je wel "veilig" bij een Nederlandse bank onder Nederlands DGS en hoef je als ING klant geen lastige aanmeldprocedure te doorlopen. Bii ING is het deposito waarschijnlijk letterlijk in 5 minuten geopend. Bij Raisin is het aannemelijk dat het een dag loopt (aanvraag doen, geld overmaken vanaf tegenrekening of Raisin spaarrekening waarbij er in beide gevallen uren overheen gaan, vervolgens is het al middag, wordt de aanvraag doorgestuurd naar de deposito bank, kan er nog uren overheen gaan voor de aanvraag geaccepteerd wordt, is het de volgende dag voordat het geld is afgeschreven, en weer een dag later voordat het deposito zichtbaar is en zit je een dag peentjes te zweten of het geld niet verdwenen is).Bovendien een hogere rente bij Raisin
Note: ik ben wel Raisin klant en geen ING klant.
Voor mij is het laagdrempeliger omdat ik er al een rekening heb en bij ING nog niet.RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:02:
[...]
Hoe weet je dan dat Raisin laagdrempeliger is?Je hebt niet eens ervaring met het openen van een rekening bij ING, laat dus staan het openen van een deposito. En het openen van een deposito via Raisin is echt niet laagdrempelig. Elke keer semi dezelfde vragen beantwoorden, sons nog veel uitgebreidere vragen. Daarnaast duurt het even voordat de boel geopend is (kan ook een dag overheen gaan, die geen rente oplevert).
[...]
Met die 3,00% actie van ING is dat verschil ook niet heel groot. En daarvoor spaar je wel "veilig" bij een Nederlandse bank onder Nederlands DGS en hoef je als ING klant geen lastige aanmeldprocedure te doorlopen. Bii ING is het deposito waarschijnlijk letterlijk in 5 minuten geopend. Bij Raisin is het aannemelijk dat het een dag loopt (aanvraag doen, geld overmaken vanaf tegenrekening of Raisin spaarrekening waarbij er in beide gevallen uren overheen gaan, vervolgens is het al middag, wordt de aanvraag doorgestuurd naar de deposito bank, kan er nog uren overheen gaan voor de aanvraag geaccepteerd wordt, is het de volgende dag voordat het geld is afgeschreven, en weer een dag later voordat het deposito zichtbaar is en zit je een dag peentjes te zweten of het geld niet verdwenen is).
Note: ik ben wel Raisin klant en geen ING klant.
Fijn dat je denkt dat het geld in NL veilig(er) is.
Volgens mij heb je mijn laatste zin gemistappie39 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:23:
Fijn dat je denkt dat het geld in NL veilig(er) is.
En "veilig" is natuurlijk grotendeels ook een gevoel. En er zijn er ook in dit topic (en nog meer op nu.nl etc etc) die alleen in NL (/bij grootbanken?) willen sparen omdat dat "veilig" is. En als ik voor 3-3,5 procent bij een NL bank kon sparen (vs 3-3,5 procent bij een buitenlandse bank) zou in waarschijnlijk ook in NL sparen.
En daarnaast zitten er ook verschillende in dit topic die toch ook overal een zeer prima rente krijgen, zonder gedoe met Raisin.
[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 23-10-2024 13:02 ]
Heb zelf een ING 1jaars groen deposito geopend (zijn er mensen hier die dit ook doen?) via de app is paar seconden werk, is ''maar'' 2% maar met belasting voordeeltjes voor mij ruim boven de 3%.
Weet iemand misschien of de garantibank app ook in Nederland werkt? Op de Nederlandse site staat hij nergens namelijk.
vanwege
een berichtje van iets eerder:En als ik voor 3-3,5 procent bij een NL bank kon sparen (vs 3-3,5 procent bij een buitenlandse bank) zou in waarschijnlijk ook in NL sparen.
Garantibank is in mijn boekje een Nederlandse bank. En naar mijn mening niet (veel) minder veilig dan een Nederlandse grootbank. Dus die 3,5% heb jij al bij een Nederlandse bank.RobertMe schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:10:
* zucht *
[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 23-10-2024 13:17 ]
I know, I knowW1ck1e schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:16:
vanwege
[...]
een berichtje van iets eerder:
[...]
Garantibank is in mijn boekje een Nederlandse bank. En naar mijn mening niet (veel) minder veilig dan een Nederlandse grootbank. Dus die 3,5% heb jij al bij een Nederlandse bank.
En.v.w.b. de boeking van gisteren. Stond om half 4 bij de grootbank. Gegokt dat het nog aan zou komen, maar dat werd pas vanmorgen vroeg. Maar uiteindelijk 2 dagen renteverlies van Progetto naar Garanti valt nog mee. Had waarschijnlijk 1 dag kunnen zijn, als ik gistermorgen beter had opgelet of het geld was bijgeschreven op de Raisin rekening. Dus nouja, zo eenvoudig is Raisin niet. Je moet wel altijd zelf opletten.
Ik weet dat jij het weet. Er zijn echter heel veel Nederlanders die denken dat Garanti & co buitenlandse banken zijn en daardoor ENG. En zolang zijn hun spaargeld niet verplaatsen gaan de grootbanken niks doen.RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:22:
[...]
I know, I knowAlleen is het maar een tijdelijke actie. En bij CEB heb ik eind vorig jaar ook de actie meegepakt (was ik al klant, en gevraagd of ik ook de actierente kon krijgen).
En.v.w.b. de boeking van gisteren. Stond om half 4 bij de grootbank. Gegokt dat het nog aan zou komen, maar dat werd pas vanmorgen vroeg. Maar uiteindelijk 2 dagen renteverlies van Progetto naar Garanti valt nog mee. Had waarschijnlijk 1 dag kunnen zijn, als ik gistermorgen beter had opgelet of het geld was bijgeschreven op de Raisin rekening. Dus nouja, zo eenvoudig is Raisin niet. Je moet wel altijd zelf opletten.
En natuurlijk moet je opletten, misschien nog wel meer bij de grootbanken.
Voor zover ik weet is het voor het openen van een deposito noodzakelijk dat je ook een betaalrekening hebt. Waar kosten aan verbonden zijn. Dat maakt de drempel als niet-klant toch wel wat hoger om bij ING te gaan sparen.RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:02:
[...]
Hoe weet je dan dat Raisin laagdrempeliger is?Je hebt niet eens ervaring met het openen van een rekening bij ING, laat dus staan het openen van een deposito. En het openen van een deposito via Raisin is echt niet laagdrempelig.
Aangezien als ik mij niet vergis de ING de grootste grootbank in Nederland is hebben veel Nederlanders daar al een betaalrekening. Die kan je ook gebruiken als tegenrekening voor een spaarrekening bij een niet-grootbank. En als je dat eenmalig hebt geregeld stelt het openen van een deposito daar ook niet meer veel voor.Rubbergrover1 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:56:
[...]
Voor zover ik weet is het voor het openen van een deposito noodzakelijk dat je ook een betaalrekening hebt. Waar kosten aan verbonden zijn. Dat maakt de drempel als niet-klant toch wel wat hoger om bij ING te gaan sparen.
Maar die situatie is hier dus niet aan de orde. Er wordt namelijk gereageerd op de casus waarbij iemand letterlijk zegt "Ik heb er geen rekening en voor mij is Raisin juist laagdrempeliger." Als iemand dan beweert dat ING desondanks laagdrempeliger is, dan gaan mijn wenkbrauwen toch fronsen.W1ck1e schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:04:
[...]
Aangezien als ik mij niet vergis de ING de grootste grootbank in Nederland is hebben veel Nederlanders daar al een betaalrekening. Die kan je ook gebruiken als tegenrekening voor een spaarrekening bij een niet-grootbank. En als je dat eenmalig hebt geregeld stelt het openen van een deposito daar ook niet meer veel voor.
Eens.Rubbergrover1 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:16:
[...]
Maar die situatie is hier dus niet aan de orde. Er wordt namelijk gereageerd op de casus waarbij iemand letterlijk zegt "Ik heb er geen rekening en voor mij is Raisin juist laagdrempeliger." Als iemand dan beweert dat ING desondanks laagdrempeliger is, dan gaan mijn wenkbrauwen toch fronsen.
Bij beide wel al een rekening of bij beide nog geen rekening. Dan kan je vergelijken waar het openen van een depo laagdrempeliger is. Anders is het appels met peren vergelijken.
Een optie laagdrempeliger noemen alleen omdat je er al een rekening hebt is niet objectief.
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 23-10-2024 14:23 ]
Op het eerste gezicht heb je gelijk, maar... Voldoende Tweakers in dit topic die N26 met Metal hebben afgesloten en dus een veel hoger maandbedrag hebben betaald dan dat ING zal kosten. Dat dat wel voor 4,00% rente op dat moment.Rubbergrover1 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:56:
[...]
Voor zover ik weet is het voor het openen van een deposito noodzakelijk dat je ook een betaalrekening hebt. Waar kosten aan verbonden zijn. Dat maakt de drempel als niet-klant toch wel wat hoger om bij ING te gaan sparen.
Dat het een betaald product is maakt de drempel dus niet perse hoger. Hoogstens de concurrentie positie minder interessant (als in, voor die ~150 ? op jaarbasis moet je er aardig wat geld zetten om meer over te houden dan een gratis optie met iets lagere rente). En bij N26 met Metal abo krijg je naast de betaalrekening nog veel meer toeters en bellen erbij die je bij ING niet zult hebben (/ook weer duurder zijn).
Nog los van dat extras ook juist een reden kunnen zijn om wél voor een bank te kiezen. Ik heb OpenBank geopend omdat ik dan juist een backup betaalrekening zou hebben met een Debit MasterCard (en daardoor geen betaalde creditcard van de NL grootbank meer nodig) en optie tot mobiel betalen zonder Google Pay.
Waarbij IMO laagdrempelig gaat over "hoe makkelijk open je de rekening". Dat er bij ING kosten aan verbonden zijn maakt het niet lastiger. Hoogstens dat de propositie daardoor minder is (en in de situatie van "sparen" dus, "netto rendement is lager ondanks dat de rente wellicht hoger is").
Ik heb die N26 rekening. De kosten heb ik al mentaal al verwerkt. En waarschijnlijk er al lang eruit gehaald. Terwijl het saldo nu laag is, en alleen het geld er stal dat ik instant vrij opneembaar wil hebben. Mijn saldo bij ING & ASN is nihil. Voldoende voor de maandelijkse kosten van de rekening. Ik maak geen gebruik van de extra functionaliteiten van mijn N26 rekening.RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:25:
[...]
... Voldoende Tweakers in dit topic die N26 met Metal hebben afgesloten en dus een veel hoger maandbedrag hebben betaald dan dat ING zal kosten. Dat dat wel voor 4,00% rente op dat moment.
Dat het een betaald product is maakt de drempel dus niet perse hoger. Hoogstens de concurrentie positie minder interessant (als in, voor die ~150 ? op jaarbasis moet je er aardig wat geld zetten om meer over te houden dan een gratis optie met iets lagere rente). En bij N26 met Metal abo krijg je naast de betaalrekening nog veel meer toeters en bellen erbij die je bij ING niet zult hebben (/ook weer duurder zijn).
...
Waarbij IMO laagdrempelig gaat over "hoe makkelijk open je de rekening". Dat er bij ING kosten aan verbonden zijn maakt het niet lastiger. Hoogstens dat de propositie daardoor minder is (en in de situatie van "sparen" dus, "netto rendement is lager ondanks dat de rente wellicht hoger is").
edit: Een gemiddeld jaarsaldo van 13500 euro (162 / 1,2%) was het break-even point tussen 2,8% gratis en 4,0% met kosten.
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 23-10-2024 19:33 ]
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het openen van een (extra) bankrekening nuttig is. Dat staat buiten kijf. Maar ik denk dat, los van de eventuele kosten die er aan zitten, de extra stap van eerst een betaalrekening moeten openen voordat je een spaarproduct kunt openen toch een hogere drempel is dan simpelweg direct een spaarrekening kunnen openen.RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:25:
[...]
Op het eerste gezicht heb je gelijk, maar... Voldoende Tweakers in dit topic die N26 met Metal hebben afgesloten en dus een veel hoger maandbedrag hebben betaald dan dat ING zal kosten. Dat dat wel voor 4,00% rente op dat moment.
Nog los van dat extras ook juist een reden kunnen zijn om wél voor een bank te kiezen. Ik heb OpenBank geopend omdat ik dan juist een backup betaalrekening zou hebben met een Debit MasterCard (en daardoor geen betaalde creditcard van de NL grootbank meer nodig) en optie tot mobiel betalen zonder Google Pay.
Conclusie: ondanks dat je er €150+ voor moest betalen (voor een heel jaar) vond je het toch laagdrempeligW1ck1e schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:35:
[...]
Ik heb die N26 rekening. De kosten heb ik al mentaal al verwerkt. En waarschijnlijk er al lang eruit gehaald. Terwijl het saldo nu laag is, en alleen het geld er stal dat ik instant vrij opneembaar wil hebben. Mijn saldo bij ING & ASN is nihil. Voldoende voor de maandelijkse kosten van de rekening. Ik maak geen gebruik van de extra functionaliteiten van mijn N26 rekening.
Voor IP heb ik helaas alleen Ayvens. Ja, en Revolut gratis. Maar die 2,00% is nog lager dan de 2,20% van Ayvens. Grootbank gebruik ik de spaarrekening tot 5k-ish, daarna boek ik af tot 1k-ish.
Tsja. Je meld je aan als klant en je krijgt waarschijnlijk in een keer beiden. Dat is in ieder geval hoe het bij OpenBank gaat. Je wordt klant en krijgt zowel een betaalrekening als een Welkom Spaarrekening. Hoef je verder niks voor te doen.Rubbergrover1 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:36:
[...]
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het openen van een (extra) bankrekening nuttig is. Dat staat buiten kijf. Maar ik denk dat, los van de eventuele kosten die er aan zitten, de extra stap van eerst een betaalrekening moeten openen voordat je een spaarproduct kunt openen toch een hogere drempel is dan simpelweg direct een spaarrekening kunnen openen.
En met die redenatie is Raisin ook niet laagdrempelig. Je moet eerst klant van Raisin worden en als je dat dan eindelijk bent moet je nog een spaarrekening openen (en daarvoor weer verschillende vragen beantwoorden, elke keer weer als je een product aanvraagt. Over herkomst geld, waarom je het er wilt zetten, privacy / GDPR gebeuren, productinformatieblad en Algemene Voorwaarden van de bank lezen, ...).
Ja, naar mijn gevoel zou ik die prijs er wel uithalenRobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Conclusie: ondanks dat je er €150+ voor moest betalen (voor een heel jaar) vond je het toch laagdrempelig
Voor IP heb ik helaas alleen Ayvens. Ja, en Revolut gratis. Maar die 2,00% is nog lager dan de 2,20% van Ayvens. Grootbank gebruik ik de spaarrekening tot 5k-ish, daarna boek ik af tot 1k-ish.
En dat lukte voor mij snel genoeg als ik het vergeleek met een voor mij alternatief product. Oftewel de baten wogen op tegen de kosten.
Drempels/hobbels voor mij zijn: tussenpersonen, formulieren, identificatie stappen, tijd dat geld onderweg is. Maar dat is dus allemaal persoonlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 23-10-2024 15:50 ]
Ondertussen in de mail, Nordax lopende rekening gaat van 3,11 naar 3,07 per de 29e.
Het is bij Raisin niet meer mogelijk om meer dan 3.35% te halen ( en dat is op een 6 maanden deposito).
Aantal van mijn 4,21% deposito's lopen af. Dat is dan wel zuur als je dan verleng aanboden krijgt van 3% als je geluk hebt
Het is bij Raisin niet meer mogelijk om meer dan 3.35% te halen ( en dat is op een 6 maanden deposito).
Aantal van mijn 4,21% deposito's lopen af. Dat is dan wel zuur als je dan verleng aanboden krijgt van 3% als je geluk hebt
Banca protego zie ik wel 3,4%, dit is mogelijk tot 1,5 jaar.Barrycade schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:47:
Ondertussen in de mail, Nordax lopende rekening gaat van 3,11 naar 3,07 per de 29e.
Ik heb een vraagje over Raisin: als er een deposito geopend is, en dan is het een kwestie van het bedrag overmaken.
Hoeveel dagen de tijd heb je daarvoor? Even los hoelang een transactie doet, maar in mijn geval heb ik op mijn huidige locatie geen bankpas-scanner bij me, kan pas eind volgende week overmaken, begin deze week een deposito geopend.
(Deze vraag heb ik ook aan de Raisin klantenservice gevraagd, mocht ik daar antwoord van krijgen, werk ik deze post bij, en ik gezocht in dit topic :-) )
Hoeveel dagen de tijd heb je daarvoor? Even los hoelang een transactie doet, maar in mijn geval heb ik op mijn huidige locatie geen bankpas-scanner bij me, kan pas eind volgende week overmaken, begin deze week een deposito geopend.
(Deze vraag heb ik ook aan de Raisin klantenservice gevraagd, mocht ik daar antwoord van krijgen, werk ik deze post bij, en ik gezocht in dit topic :-) )
Heeft iemand ervaring met het openen van een spaarrekening als gevolmachtigde?
Ik ben notarieel gevolmachtigd voor mijn vader die in een verpleegtehuis woont. Wij (de kinderen) zijn nu zijn huis aan het verkopen en binnenkort komt de opbrengst van het huis op de bankrekening van vader.
Het gaat om ongeveer een half miljoen .
Daar moeten we iets mee want dat is meer dan de ton DPG en staat uit bij de ING die bekend staat om zijn karige spaarrentes.
Vragen voor mij zijn :
Welke banken zijn makkelijk in het openen van een spaarrekening als gevolmachtigde ?
Welke problemen kwam je tegen?
Heb je tips voor mij?
Alvast bedankt
Ik ben notarieel gevolmachtigd voor mijn vader die in een verpleegtehuis woont. Wij (de kinderen) zijn nu zijn huis aan het verkopen en binnenkort komt de opbrengst van het huis op de bankrekening van vader.
Daar moeten we iets mee want dat is meer dan de ton DPG en staat uit bij de ING die bekend staat om zijn karige spaarrentes.
Vragen voor mij zijn :
Welke banken zijn makkelijk in het openen van een spaarrekening als gevolmachtigde ?
Heb je tips voor mij?
Alvast bedankt
Beetje offtopic mijn reactie, maar bij verkoop van een woning heb je een aanvullende garantie van 500.000 euro voor 6 maanden (dus bovenop de 100K voor reguliere spaartegoeden).vipo10 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:27:
Enige banken die nu nog een goede rente geven en waarvan je geld gelijk opneembaar zijn, zijn trade republic, Santander en garanti bank en advantia als ik het goed begrijp? Ik heb namelijk een deel ondergebracht bij trade republic en een deel wil ik eigenlijk onder santander onderbrengen. Alleen zie ik dat garanti en advantia wel een betere rente geven, wat mij afschrikt is de wat Spartaanse website van advantia, net alsof ik bankier in de jaren 2000 en ook is de hoge percentage alleen tijdelijk zag ik. Bij garanti bank zag ik niet hoelang het duurde. Kan iemand mij vertellen of die 3,5 procent niet een actie is van een paar maanden en daarna zoals bijvoorbeeld bigbank na 6 maande van 3,3 naar 2,7 gaat?
Geen ervaring, maar hou ajb rekening met het ongewenste. Dus zorg dat je bij banken zit die niet moeilijk (gaan) doen bij overlijden.vipo10 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:27:
Heeft iemand ervaring met het openen van een spaarrekening als gevolmachtigde?
Vragen voor mij zijn :
Heb je tips voor mij?
Alvast bedankt
Maar denk dat je tegen heel wat zaken aan gaat lopen, want bij de ING kennen ze je en je vader bij de andere banken moet je door heel wat hoepels heen springen schat ik zo in.
Maar dat gezegd hebbende vraag het de ING eens.
Garanti is een actie tot 31-12 in ieder geval, daarna hun standaard rente (ik meen 1,xx%?). Advanzia is tegenwoordig "3 maanden" (maar dat geldt vanaf de eerstvolgende maand nadat je 5k gestort hebt. Dus nu openen en direct storten betekenden dat je ~3 maanden en een paar dagen profiteert. Stort je pas op 1-11 dan krijg je ~4 maanden (tot eind november, volledig december, januari, februari), maar uiteraard "actie tot 31-10", dus 1-11 kan de rente lager zijn en de rente wordt genomen van de dag dat je die minimaal 5k stort).dutchnltweaker schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:34:
Enige banken die nu nog een goede rente geven en waarvan je geld gelijk opneembaar zijn, zijn trade republic, Santander en garanti bank en advantia als ik het goed begrijp? Ik heb namelijk een deel ondergebracht bij trade republic en een deel wil ik eigenlijk onder santander onderbrengen. Alleen zie ik dat garanti en advantia wel een betere rente geven, wat mij afschrikt is de wat Spartaanse website van advantia, net alsof ik bankier in de jaren 2000 en ook is de hoge percentage alleen tijdelijk zag ik. Bij garanti bank zag ik niet hoelang het duurde. Kan iemand mij vertellen of die 3,5 procent niet een actie is van een paar maanden en daarna zoals bijvoorbeeld bigbank na 6 maande van 3,3 naar 2,7 gaat?
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling