Da's gek, ik heb net (vandaag) bij Raisin/Progetto een 6 maanden in gang gezet voor 3.4%.Barrycade schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:47:
Ondertussen in de mail, Nordax lopende rekening gaat van 3,11 naar 3,07 per de 29e.
Het is bij Raisin niet meer mogelijk om meer dan 3.35% te halen ( en dat is op een 6 maanden deposito).
Aantal van mijn 4,21% deposito's lopen af. Dat is dan wel zuur als je dan verleng aanboden krijgt van 3% als je geluk hebt
Raisin stuurt de aanvraag voor het deposito pas door naar de partnerbank als het geld op de Raisin rekening staat. Je hebt nu het deposito bij Raisin aangevraagd maar het is nog niet echt geopend. De rente op het moment van doorsturen door Raisin zal dan ook gelden. Hoelang je kan wachten met overmaken maakt dus niet zoveel uit, mocht Raisin het annuleren dan kan je gewoon weer een nieuwe aanvraag doen.Toennee schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:58:
Ik heb een vraagje over Raisin: als er een deposito geopend is, en dan is het een kwestie van het bedrag overmaken.
Hoeveel dagen de tijd heb je daarvoor? Even los hoelang een transactie doet, maar in mijn geval heb ik op mijn huidige locatie geen bankpas-scanner bij me, kan pas eind volgende week overmaken, begin deze week een deposito geopend.
(Deze vraag heb ik ook aan de Raisin klantenservice gevraagd, mocht ik daar antwoord van krijgen, werk ik deze post bij, en ik gezocht in dit topic :-) )
Geen ervaring met dit groendeposito. Wel vorig jaar de groen-obligatie voor een jaar afgesloten bij ING. Was toen 2,6% en loopt in december af. Vanwege de groenvrijstelling maakt het in dit geval fiscaal weinig uit of het een deposito of obligatie is. (Uiteraard wel risicotechnisch.)Hazelnoot schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:02:
Heb zelf een ING 1jaars groen deposito geopend (zijn er mensen hier die dit ook doen?) via de app is paar seconden werk, is ''maar'' 2% maar met belasting voordeeltjes voor mij ruim boven de 3%.
De Rabo biedt trouwens ook 2% op groensparen. Daar staat het het eerste jaar vast (net als bij dat 1-jaars deposito), maar na dat eerste jaar is het vrij opneembaar. Kan ook interessant zijn, omdat je dan niet na afloop van het jaar weer meteen iets voor langere tijd hoeft te kiezen.
Vanwege de onduidelijkheid over de vrijstelling per 1-1-2025 hebben we nog geen extra geld in iets 'groens' gestopt voor als de ING obligatie afloopt. Eerst de mogelijke verdere discussies daarover afwachten.
Wellicht is OpenBank nog iets voor je. Ik meen 3,6% vrij opneembaar.dutchnltweaker schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:34:
Enige banken die nu nog een goede rente geven en waarvan je geld gelijk opneembaar zijn, zijn trade republic, Santander en garanti bank en advantia als ik het goed begrijp? Ik heb namelijk een deel ondergebracht bij trade republic en een deel wil ik eigenlijk onder santander onderbrengen. Alleen zie ik dat garanti en advantia wel een betere rente geven, wat mij afschrikt is de wat Spartaanse website van advantia, net alsof ik bankier in de jaren 2000 en ook is de hoge percentage alleen tijdelijk zag ik. Bij garanti bank zag ik niet hoelang het duurde. Kan iemand mij vertellen of die 3,5 procent niet een actie is van een paar maanden en daarna zoals bijvoorbeeld bigbank na 6 maande van 3,3 naar 2,7 gaat?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
3.65% voor 6 maanden daarna valt die terug naar 2.75% als het goed is.wcduck schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:57:
[...]
Wellicht is OpenBank nog iets voor je. Ik meen 3,6% vrij opneembaar.
2,75% is volgens mij die "actie" waarbij je drie incassos of ... moet hebben? Zonder 2,6%? 2,65%?NicoHF schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:47:
[...]
3.65% voor 6 maanden daarna valt die terug naar 2.75% als het goed is.
Na 6 maanden verandert de 'welkom spaarrekening' in een 'open spaarrekening' :RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:48:
[...]
2,75% is volgens mij die "actie" waarbij je drie incassos of ... moet hebben? Zonder 2,6%? 2,65%?
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening
De rente momenteel is 2.75% zonder aanvullende voorwaardes, zie ze tenminste op het moment niet staan.
Maar of je deze rente echt krijgt na de 6 maanden geen idee, maar de medewerker die ik sprak zei van wel.
Openbank, zucht:
We hebben je aanmelding als nieuwe klant gecheckt en hebben nog enkele documenten van je nodig.
• Accreditatie van inkomsten.
Upload één van deze documenten :
o Loonstrook (max. 6 maanden oud)
o Verklaring arbeidsverleden (max. 6 maanden oud)
o Laatste aangifte inkomstenbelasting (meest recente versie)
o Huidige arbeidsovereenkomst (max. 6 maanden oud)
o Werkgeversverklaring (max. 6 maanden oud)
• Verklaring van woonplaats.
o Uittreksel BRP (max. 6 maanden oud)
o Factuur van gas, water, licht, internet of vaste telefoon (max. 6 maanden oud)
We hebben je aanmelding als nieuwe klant gecheckt en hebben nog enkele documenten van je nodig.
o Factuur van gas, water, licht, internet of vaste telefoon (max. 6 maanden oud)
[ Voor 18% gewijzigd door veertje op 23-10-2024 19:45 ]
Dat valt wel mee toch, je hoeft niet alles aan te leveren maar één per kopje.veertje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:44:
Openbank, zucht:
Kan mij trouwens niet herinneren dat ik dat toen der tijd moest aanleveren volgens mij niet.
Ayvens ken ik, maar wat is IP?RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:38:
[...]
Conclusie: ondanks dat je er €150+ voor moest betalen (voor een heel jaar) vond je het toch laagdrempelig
Voor IP heb ik helaas alleen Ayvens. Ja, en Revolut gratis. Maar die 2,00% is nog lager dan de 2,20% van Ayvens. Grootbank gebruik ik de spaarrekening tot 5k-ish, daarna boek ik af tot 1k-ish.
Google zegt: Internet Protocol, maar dat lijkt me hier niet relevant...
Renteverlaging van Klarna via Raisin:
Klarna Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,00% p.j. naar 2,90% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 29.10.2024.
Klarna Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verlagen van 3,00% p.j. naar 2,90% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 29.10.2024.
Loonstrook geupload en na 2x dagen Welkom en betaal rekening actief.veertje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:44:
Openbank, zucht:
Instant paymentsBBBvB schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:59:
[...]
Ayvens ken ik, maar wat is IP?
Google zegt: Internet Protocol, maar dat lijkt me hier niet relevant...
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Garantie bank zo laag na de actie periode? Dat is dan niet heel interessant dan toch?RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:45:
[...]
Garanti is een actie tot 31-12 in ieder geval, daarna hun standaard rente (ik meen 1,xx%?). Advanzia is tegenwoordig "3 maanden" (maar dat geldt vanaf de eerstvolgende maand nadat je 5k gestort hebt. Dus nu openen en direct storten betekenden dat je ~3 maanden en een paar dagen profiteert. Stort je pas op 1-11 dan krijg je ~4 maanden (tot eind november, volledig december, januari, februari), maar uiteraard "actie tot 31-10", dus 1-11 kan de rente lager zijn en de rente wordt genomen van de dag dat je die minimaal 5k stort).
Is ook maar paar maanden toch? Helaas had ik al 2 Openbank accounts en heb er pas 1 maand gesloten. Maar kan er nu nog geen nieuwe openen.wcduck schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:57:
[...]
Wellicht is OpenBank nog iets voor je. Ik meen 3,6% vrij opneembaar.
Ja na die periode kun je dan weer opnieuw kijken wat de beste optie is.
Credit Europe staat ook nog op 3,25% voor 6 maanden vrij opneembaar.
Credit Europe staat ook nog op 3,25% voor 6 maanden vrij opneembaar.
Wat de rente na de actie periode is, dat is nu niet van belang. Nu krijg je 3,5%, elders iets anders (minder). Bereken het verschil aan rente uit tot eind van het jaar. Als dat de moeite loont zet je het geld op de beste rekening. 1 januari kijk je opnieuw waar je je geld gaat zetten.dutchnltweaker schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:18:
[...]
Garantibank zo laag na de actie periode? Dat is dan niet heel interessant dan toch?
hypothetische voorbeelden.
je hebt (tot) een 1 ton: geld naar garanti
je hebt tussen 1 & tot 1,5 ton, ton op garanti, rest op TR
....
want TR is nu al minder dan 3,5%, en dat verschil wordt waarschijnlijk nog groter in december.
[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 23-10-2024 22:35 ]
Wel erg bijzonder... ik heb al dit soort gegevens nooit hoeven aanleveren bij ze.....veertje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:44:
Openbank, zucht:
Die 3,97% bij Advanzia tot eind december is nu wel bijzonder vergeleken met de rest.
Bedoel je deze aktie (uit dit bericht) ?sanook schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:42:
Die 3,97% bij Advanzia tot eind december is nu wel bijzonder vergeleken met de rest.
Die aktie is dan toch voorbij ?Als bestaande klanten tussen 12 en 30 augustus 2024 €5.000 extra storten dan krijgen ze 3,97% effektief tot 31-Dec over hun hele saldo
Of bedoel je iets anders ?
Tsja, "hebben of niet hebben". Ik ben / was ook niet perse van plan om steeds te schuiven. Maar zoveel moeite is het uiteindelijk ook niet perse. En rekening laat ik daarna gewoon doorlopen. Dit is al de tweede actie dit jaar, dus wie weet hoe vaak er volgend jaar toch weer geld staat tegen een goede rentedutchnltweaker schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:18:
[...]
Garantie bank zo laag na de actie periode? Dat is dan niet heel interessant dan toch?
Het is vaak weinig moeite als je de rekening al hebt. En als je door timing (letterlijk) geen dag rente verliest loont het meteen. Instant Pay helpt, maar ook zonder red ik het vaak/altijd binnen 1 werkdag.RobertMe schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:59:
[...]
Tsja, "hebben of niet hebben". Ik ben / was ook niet perse van plan om steeds te schuiven. Maar zoveel moeite is het uiteindelijk ook niet perse. En rekening laat ik daarna gewoon doorlopen. Dit is al de tweede actie dit jaar, dus wie weet hoe vaak er volgend jaar toch weer geld staat tegen een goede rente. Zelfde met bv CreditEurope Bank, die laat ik ook gewoon doorlopen ondanks momenteel €0 saldo. (En idem dito voor NIBC en Lloyds, alhoewel alleen Lloyds daarvan een actie gehad heeft en die toen niet heel interessant was. Meen 0,50-procentpunt extra op de 2,50% oftewel 3,00, maar dat was in periode dat andere 3,50% gaven. Beiden had ik dan "pre sparen in het buitenland").
En opnames bij TR hoeven ook geen dag meer te kosten. Bij bunq is een storting echter pas de volgende dag rentegevend, daar is niks aan te doen. De andere 11 banken waar ik gebruik van maak zijn op werkdagen bijna altijd snel genoeg.
[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 23-10-2024 23:19 ]
Ik hoefde dat een half jaar geleden ook niet. Nu voor mijn partner een rekening geopend en hetzelfde bericht gehad. Ze lijken dus kritischer geworden.Il 2 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:31:
[...]
Wel erg bijzonder... ik heb al dit soort gegevens nooit hoeven aanleveren bij ze.....
Dank iedereen, dus eigenlijk als ik het goed begrijp, beter een bank kiezen met de hoogste percentage wat mogelijk is en na die actie periode geld overzetten naar een andere bank met de hoogste percentage om daarna de oude bank op te zeggen?
Ik vind het beter om de oude bank niet op te zeggen. Vanwege de rompslomp als je weer klant wil worden en dat bijvoorbeeld TR je niet accepteert als klant als je dat al bent geweest.dutchnltweaker schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:57:
Dank iedereen, dus eigenlijk als ik het goed begrijp, beter een bank kiezen met de hoogste percentage wat mogelijk is en na die actie periode geld overzetten naar een andere bank met de hoogste percentage om daarna de oude bank op te zeggen?
Anderen zeggen juist wel op om eventueel weer gebruik te kunnen maken van akties "alleen voor nieuwe klanten". Ik vind dat te veel moeite en wil de bank niet opzadelen met extra werk. Een aktie als bij Garantibank voor nieuwe klanten en/of verhoogd saldo is dan een mooie oplossing. Bunq heeft iets vergelijkbaars.
"Anderen zeggen juist wel op om eventueel weer gebruik te kunnen maken van akties "alleen voor nieuwe klanten". Ik vind dat te veel moeite en wil de bank niet opzadelen met extra werk. Een aktie als bij Garantibank voor nieuwe klanten en/of verhoogd saldo is dan een mooie oplossing. Bunq heeft iets vergelijkbaars."
Ik zeg altijd een rekening op als de actie voorbij is. Eerder had ik Garantirekening (ook bij Openbank) en heb ik in beide gevallen nu een actie rente als een "nieuwe" klant. Bij TR doe ik dit niet en heeft niet zoveel zin omdat ze 1:1 lopen met de rente van de ECB.
Ik zeg altijd een rekening op als de actie voorbij is. Eerder had ik Garantirekening (ook bij Openbank) en heb ik in beide gevallen nu een actie rente als een "nieuwe" klant. Bij TR doe ik dit niet en heeft niet zoveel zin omdat ze 1:1 lopen met de rente van de ECB.
Het ligt ook aan de bank. OpenBank heb ik tot 3x toe gebeld voor de nieuwe hogere actierente. Daardoor heb ik effectief iets meer dan een jaar een Welkom Spaarrekening gehad zonder opzeggen.Harbo schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:40:
"Anderen zeggen juist wel op om eventueel weer gebruik te kunnen maken van akties "alleen voor nieuwe klanten". Ik vind dat te veel moeite en wil de bank niet opzadelen met extra werk. Een aktie als bij Garantibank voor nieuwe klanten en/of verhoogd saldo is dan een mooie oplossing. Bunq heeft iets vergelijkbaars."
Toen CreditEurope Bank eind vorig jaar de actierente had voor nieuwe klanten heb ik een mailtje gestuurd en ook de actierente gekregen.
Nu BigBank een actierente heeft voor nieuwe klanten hebben er hier ook al de ervaring gedeeld dat ze na een mailtje de actierente krijgen.
Er is dus best wat mogelijk, zolang je maar vraagt. En dat scheelt je ook nogal wat rompslomp met opzeggen, opnieuw openen en identificatie doorlopen, etc. Maar ja, na 6 maanden kun je meestal niet opnieuw vragen voor de actierente, ook al loopt de actie nog? Maar als je na 6 maanden opzegt kun je waarschijnlijk bij deze banken ook niet onmiddellijk een nieuwe rekening openen (bij Advanzia dan weer wel).
Ik heb nog elke keer na 6 maanden een nieuwe "Welkom"rekening gekregen.NicoHF schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:11:
[...]
Na 6 maanden verandert de 'welkom spaarrekening' in een 'open spaarrekening' :
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening
De rente momenteel is 2.75% zonder aanvullende voorwaardes, zie ze tenminste op het moment niet staan.
Maar of je deze rente echt krijgt na de 6 maanden geen idee, maar de medewerker die ik sprak zei van wel.
Ik weet natuurlijk niet of ze dit altijd doen, maar in mijn geval was 1 keer bellen hiervoor voldoende.
Als er een aktie is voor nieuwe klanten waar ik dan dus buiten zou vallen, bel of mail ik wel een keer om te vragen of ik er toch voor in aanmerking kom. Maar daar laat ik het dan bij.RobertMe schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:50:
....
Er is dus best wat mogelijk, zolang je maar vraagt.
...
Hier ook gedaan met de gezamenlijke spaarrekening, was erg makkelijk om te openen vanuit de app.Drusillala schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:19:
[...]
Deze zojuist geopend. Wel fijn hoe makkelijk en snel dat is via de ING app. Het is in 30 seconden geregeld. Ik merk dat het daarom toch veel laagdrempeliger is voor mij dan via Raisin.
En ik had nog >25k bij Ayvens (2,2%), dus dat staat nu grotendeels hier. Alle beetjes helpen. Alleen na afloop wel weer verplaatsen natuurlijk.
Volgens mij is het alleen maar duidelijk dat de groenvrijstelling naar €30.000 per fiscale partner gaat. Ik zie nergens tekenen dat dat wordt teruggedraaid. Of zijn die ergens te vinden?Rubbergrover1 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:36:
[...]
Vanwege de onduidelijkheid over de vrijstelling per 1-1-2025 hebben we nog geen extra geld in iets 'groens' gestopt voor als de ING obligatie afloopt. Eerst de mogelijke verdere discussies daarover afwachten.
Er was recent sprake van dat dit weer ter discussie werd gesteld en de verlaging van de vrijstelling alsnog teruggedraaid zou worden. Vandaar dat ik wel in de gaten houd of er nog interessante mogelijkheden voorbij komen.Coffeeroam schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:35:
[...]
Volgens mij is het alleen maar duidelijk dat de groenvrijstelling naar €30.000 per fiscale partner gaat. Ik zie nergens tekenen dat dat wordt teruggedraaid. Of zijn die ergens te vinden?
Maar ik ga er vanuit dat die vrijstelling inderdaad wordt verlaagd.
Het kost de bank waarschijnlijk net zo goed 'werk' om een lege rekening actief te houden.W1ck1e schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:04:
[...]
Aangezien @Harbo mij "quote": Ja, ik was en ben serieus. In deze context.
Als het hen teveel werk is om de rekening te houden, dan staat het de bank vrij om aan mij te vragen of ik de rekening wil beeindigen.dutchgio schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:46:
[...]
Het kost de bank waarschijnlijk net zo goed 'werk' om een lege rekening actief te houden.
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 24-10-2024 14:49 ]
Zijn ook voldoende banken die dat in de AV hebben staan. Dat ze kunnen sluiten als er bv 1 of 2 jaar geen activiteit was, of geen saldo op stond.W1ck1e schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:48:
[...]
Als het hen teveel werk is om de rekening te houden, dan staat het de bank vrij om aan mij te vragen of ik de rekening wil beeindigen.
Dat is dan willekeurig beleid. Ik moest mijn rekening wel degelijk opzeggen en opnieuw klant worden om de actierente te kunnen krijgen. Na de bevestiging van de opzegging kreeg ik een foutmelding bij het aanmaken van een nieuwe rekening. Gelukkig had mijn partner ook net een spaarrekening nodig 🤣Remko schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:18:
[...]
Ik heb nog elke keer na 6 maanden een nieuwe "Welkom"rekening gekregen.
Ik weet natuurlijk niet of ze dit altijd doen, maar in mijn geval was 1 keer bellen hiervoor voldoende.
Zal wel te maken hebben met hoeveel geld je op de rekening hebt staan. Hier wilde ze ook niets doen. Bleef bij 2.75% standaard rente.
Iemand een idee hoe Volkswagen Bank op te zeggen, online inloggen lukt niet, veel gedoe met codes e.d. Ik krijg nu een brief dat ik van alles moet invullen voor bronbelasting, maar we sparen er niet, nooit gedaan ook.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dat is phishing. Niet reageren.THE_BASE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:55:
Iemand een idee hoe Volkswagen Bank op te zeggen, online inloggen lukt niet, veel gedoe met codes e.d. Ik krijg nu een brief dat ik van alles moet invullen voor bronbelasting, maar we sparen er niet, nooit gedaan ook.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Het is een brief die in de brievenbus is gestopt met alle juiste gegevens voor mij en m’n partner. Wel heel specifiek.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Je spaart er niet, heb je er wel een rekening ?THE_BASE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 17:55:
We hebben er een rekening geopend en we dachten die te hebben opgezegd. Dat was een drama via een app met een QR-code en dat werkte voor geen meter. Toen een e-mail gestuurd, nooit meer wat gehoord. Maar als ik er niet meer spaar, dan hoef die brief over belastingen voor buitenlanders toch niet in te worden gevuld?W1ck1e schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:54:
[...]
Je spaart er niet, heb je er wel een rekening ?
Heb je er nu wel of niet gespaard ?THE_BASE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:14:
[...]
.... Maar als ik er niet meer spaar, dan hoef die brief over belastingen voor buitenlanders toch niet in te worden gevuld?
Het lijkt mij geen phishing, want hoe kan dat met papieren post (brief) ?
Er heeft nooit een cent op gestaan. Maar ze zien me natuurlijk wel als klant.W1ck1e schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:23:
[...]
Heb je er nu wel of niet gespaard ?
Het lijkt mij geen phishing, want hoe kan dat met papieren post (brief) ?
Opzeggen kan met dit formulier.THE_BASE schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:27:
[...]
Er heeft nooit een cent op gestaan. Maar ze zien me natuurlijk wel als klant.
Volkswagenbank is erg gesteld op hun eigen regeltjes, ook als die onzinnig zijn. Ze willen alleen in het Duits communiceren.
Die hebben we dus keurig ingevuld en opgestuurd. Nooit wat gehoord. Dus we dachten zal wel. Zijn dus nog steeds klant.mrmrmr schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:50:
[...]
Opzeggen kan met dit formulier.
Volkswagenbank is erg gesteld op hun eigen regeltjes, ook als die onzinnig zijn. Ze willen alleen in het Duits communiceren.
En ik hekel het ergens klant te zijn, terwijl ik opgezegd heb. Dat ze gegevens moeten bewaren snap ik, maar mij niet meer bellen.
Ze zijn nogal bureaucratisch, als er iets niet klopt volgens hun procedures voeren ze niks uit. Bijvoorbeeld als je niet een kopie paspoort hebt bijgevoegd. Met 2 rekeninghouders willen ze waarschijnlijk 2 paspoortkopieën.
[ Voor 46% gewijzigd door mrmrmr op 24-10-2024 23:05 ]
Klinkt als een fijne tent om je centen te stallen...mrmrmr schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:58:
Ze zijn nogal bureaucratisch, als er iets niet klopt volgens hun procedures voeren ze niks uit. Bijvoorbeeld als je niet een kopie paspoort hebt bijgevoegd. Met 2 rekeninghouders willen ze waarschijnlijk 2 paspoortkopieën.
Gelukkig maar.mrmrmr schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:58:
Ze zijn nogal bureaucratisch, als er iets niet klopt volgens hun procedures voeren ze niks uit.
Ik meen me te herinneren dat ik Volkswagen online heb kunnen opzeggen. Was even zoeken maar uiteindelijk wel gelukt.
Eens met de eis van paspoorten, maar ze zijn onredelijk met andere zaken zoals het vaststellen van de woonplaats. Ze passen wat normaal is voor de Duitse situatie toe op Nederlanders, ze accepteren sommige methoden niet ook al komen de documenten van de Nederlandse overheid. Omdat ze die niet (er)kennen.Wietsee. schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:53:
Gelukkig maar.
Goede ervaring met Raisin/HOIST vandaag. Gistermiddag geld overgemaakt naar Raisin. Dit stond vanmorgen op de rekening en om 11.30 was het 1 jaar's deposito bij HOIST reeds geopend!! Een heel snelle gang van zaken. Ik had de aanvraag bij Raisin enkele dagen geleden al gedaan. Nog tegen een rente van 3,28%. A.s. dinsdag wordt deze verlaagd naar 3,18%. Ik vroeg met af op het deposito nog voor de verlaging actief zou worden. Dus wel.

Klarna direct is vandaag verlaagd van 3.35% naar 3.1% voor 3 maanden, flex is nog wel steeds 3%
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Dat was bij Volkswagen juist heel makkelijk: alleen maar een scan van mijn telefoonrekening (vaste telefoon) en het formuliertje "Erklärung Steuerpflicht" gestuurd. Dat was voldoende.mrmrmr schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:06:
[...]
Eens met de eis van paspoorten, maar ze zijn onredelijk met andere zaken zoals het vaststellen van de woonplaats. Ze passen wat normaal is voor de Duitse situatie toe op Nederlanders, ze accepteren sommige methoden niet ook al komen de documenten van de Nederlandse overheid. Omdat ze die niet (er)kennen.
Ook bij flex lijkt de rente verlaagd, naar 2,9%.tipex schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:30:
Klarna direct is vandaag verlaagd van 3.35% naar 3.1% voor 3 maanden, flex is nog wel steeds 3%
In de app staat de actieve flex-rekening nog wel voor 3%, maar een nieuw te openen staat inderdaad vermeld als 2,9%.
Hier nu ook 2.9 🥹MartijnS72 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:17:
[...]
Ook bij flex lijkt de rente verlaagd, naar 2,9%.
In de app staat de actieve flex-rekening nog wel voor 3%, maar een nieuw te openen staat inderdaad vermeld als 2,9%.
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
@Coffeeroam
Ik heb het formulier opgezocht:
Identitätsfeststellung
für im Ausland lebende Personen
Certificate of Identity for persons abroad
gemäß § 154 AO i.V. § 10 Abs. 1 Nr. 1, §11 GWG
zur Vorlage bei der Volkswagen Bank GmbH-D-38112 Braunschweig
Identitätsfeststellende Behörde/Person
Providing Office/Person
Notar/Notary Public
Rechtsanwalt/Lawyer
Steuerberater/Tax Advisor
Bank/Bank
Wirtschaftsprüfer/Auditor
Unterschrift erst in Gegenwart des Beamten oder Angestellten
To be signed in the presence of official
Eine Kopie Ihres
Ausweisdokumentes
(Vorder-/Rückseite) ist
zwingend erforderlich!
even verder staat:
Geen andere optie (PDF uit 2019, gevraagd in 2023). Ze wijzen een handtekeninglegitimatie van de gemeente af.
Identitätsfeststellung
gemäß § 154 AO i.V. § 10 Abs. 1 Nr. 1, §11 GWG
zur Vorlage bei der Volkswagen Bank GmbH-D-38112 Braunschweig
Identitätsfeststellende Behörde/Person
Providing Office/Person
Notar/Notary Public
Rechtsanwalt/Lawyer
Steuerberater/Tax Advisor
Bank/Bank
Wirtschaftsprüfer/Auditor
Eine Kopie Ihres
Ausweisdokumentes
(Vorder-/Rückseite) ist
zwingend erforderlich!
even verder staat:
Geen andere optie (PDF uit 2019, gevraagd in 2023). Ze wijzen een handtekeninglegitimatie van de gemeente af.
Klarna is ook wel rap met de verlagingen kort na elkaar. Ben blij dat ik er nog net op tijd een paar heb geopend tegen 3,56 en 3,58 voor 12 en 18 maanden.
En per mail aankondiging van de wijziging, per 8 november voor bestaande rekeningen:MartijnS72 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:17:
[...]
Ook bij flex lijkt de rente verlaagd, naar 2,9%.
De rente op flex rekening verandert
Hoi Martijn! We willen je informeren dat de rente voor je flex rekening gaan veranderen.
Huidige rente 3,00%
Nieuwe rente (vanaf 8 november) 2,90%
Spaartip:
Wil je sparen tegen een hogere rente, bekijk dan onze spaarrekening met vaste termijn in de app. Hiermee kun je tot 3,10% rente verdienen.
Bedankt dat je spaart bij Klarna!
Dan wordt langzamerhand de FCM Bank wel weer interessant met hun 3-maands deposito:
Fixed-Term Deposit
3.51 % p.a.
Secure your investment return with our 3-Month Euro Term Deposit and enjoy a guaranteed interest rate of 3.51% p.a. until 30 November 2024. Whether you opt for a short-term or long-term deposit, our competitive rates offer stability and growth for your financial assets.
Fixed-Term Deposit
3.51 % p.a.
Secure your investment return with our 3-Month Euro Term Deposit and enjoy a guaranteed interest rate of 3.51% p.a. until 30 November 2024. Whether you opt for a short-term or long-term deposit, our competitive rates offer stability and growth for your financial assets.
Ik heb (in 2024) dit formulier niet gedaan maar de video identificatie.mrmrmr schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:57:
@Coffeeroam
[mono]Identitätsfeststellung
Vanmiddag komt er iemand langs van de AMP Groep en dan een deposito van 3 maanden openen tegen 3,4% jaarrente bij de BigBank.
Ben me weer behoorlijk aan het verdiepen en inlezen over de risico's, want mijn partner is nogal huiverig. Voor zover ik dat nu kan overzien zijn die er amper bij BigBank.
Nu ook maar eens kijken of ik ons reguliere spaargeld elders kan onderbrengen. Staat nu bij Ayvens (voorheen LeasePlan Bank) Flexibel Sparen en die 2,2% is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Staat ook nog een deposito bij hen die in februari 2025 vrijvalt tegen 3% (looptijd jaar).
Moet wel toegeven dat de app van Ayvens icm ING Bank waar onze betaalrekening loopt, fantastisch werkt. Overboekingen over en weer staan er direct op.
Ben me weer behoorlijk aan het verdiepen en inlezen over de risico's, want mijn partner is nogal huiverig. Voor zover ik dat nu kan overzien zijn die er amper bij BigBank.
Nu ook maar eens kijken of ik ons reguliere spaargeld elders kan onderbrengen. Staat nu bij Ayvens (voorheen LeasePlan Bank) Flexibel Sparen en die 2,2% is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Staat ook nog een deposito bij hen die in februari 2025 vrijvalt tegen 3% (looptijd jaar).
Moet wel toegeven dat de app van Ayvens icm ING Bank waar onze betaalrekening loopt, fantastisch werkt. Overboekingen over en weer staan er direct op.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Dat vind ik ook een belangrijk voordeel van Ayvens. Instant overboeken beide kanten op. Waarom zou je dan nog een Oranjerekening nodig hebben?A3-D schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:28:
Volgens mij heb je een tegenrekening nodig (betaalrekening) om geld naar en van over te maken. Dat hoeft natuurlijk niet bij ING, maar je moet er wel een hebben, mag dus ook bij een andere bank.Coffeeroam schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:27:
[...]
Dat vind ik ook een belangrijk voordeel van Ayvens. Instant overboeken beide kanten op. Waarom zou je dan nog een Oranjerekening nodig hebben?
Zeker. Ik had het over de spaarrekening (oranje spaarrekening) die bij de betaalrekening van ING hoort. Met IP naar een spaarrekening buiten ING heb je die niet meer nodig.W1ck1e schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:35:
[...]
Volgens mij heb je een tegenrekening nodig (betaalrekening) om geld naar en van over te maken. Dat hoeft natuurlijk niet bij ING, maar je moet er wel een hebben, mag dus ook bij een andere bank.
Klopt inderdaad. "Oranje" is de naam van de spaarrekening. Vanwege de rente elders en IP heb je hem niet meer nodig. Ik gebruik trouwens mijn N26 rekening als ik geld wil laten overnachten. De kosten van die rekening zijn al betaald voor een jaar. en 3% is weer wat meer dan bij de concurrenten waar ik gebruik van maak.Coffeeroam schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:42:
[...]
Zeker. Ik had het over de spaarrekening (oranje spaarrekening) die bij de betaalrekening van ING hoort. Met IP naar een spaarrekening buiten ING heb je die niet meer nodig.
Die €16,90 per maand bij N26 om 3% rente te krijgen vind ik dan wel weer aan de kostbare kant.W1ck1e schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:49:
[...]
Klopt inderdaad. "Oranje" is de naam van de spaarrekening. Vanwege de rente elders en IP heb je hem niet meer nodig. Ik gebruik trouwens mijn N26 rekening als ik geld wil laten overnachten. De kosten van die rekening zijn al betaald voor een jaar. en 3% is weer wat meer dan bij de concurrenten waar ik gebruik van maak.
Klopt, toen ik het betaalde was de rente nog 4%. De kosten heb ik er al lang uitgehaald. Aangezien ik er sowieso een jaar aan vast zat heb ik betaald voor 12 maanden, daardoor was het 162 euro.Coffeeroam schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:10:
[...]
Die €16,90 per maand bij N26 om 3% rente te krijgen vind ik dan wel weer aan de kostbare kant.
Ook ik ben die jaarbetaling aangegaan, maar heb maar iets van 2 maanden kunnen profiteren van die 4%. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je bij opzegging toch nog een deel van die kosten terug kunt krijgen. Klopt dat?W1ck1e schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:15:
[...]
Klopt, toen ik het betaalde was de rente nog 4%. De kosten heb ik er al lang uitgehaald. Aangezien ik er sowieso een jaar aan vast zat heb ik betaald voor 12 maanden, daardoor was het 162 euro.
Neen, volgens mij gaat dat er over dat wanneer je na het eerste jaar (minimum periode) een nieuw jaar ineens betaalt, een deel van het geld terugkrijgt wanneer je dat 2de jaar niet uit zit. Kosten zijn dan alsof je zoveel maanden los zou hebben betaald. Misschien kan je iets vinden in het N24 topic.Bar_en_boos schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:52:
[...]
Ook ik ben die jaarbetaling aangegaan, maar heb maar iets van 2 maanden kunnen profiteren van die 4%. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je bij opzegging toch nog een deel van die kosten terug kunt krijgen. Klopt dat?
Ik check het wel even. Het zou ook nog kunnen dat de huidige 3% bij N26 een langere tijd gehandhaafd blijft in rentedalende tijden. Dan wordt het misschien in 2025 wel weer een goede keuze.W1ck1e schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:55:
[...]
Neen, volgens mij gaat dat er over dat wanneer je na het eerste jaar (minimum periode) een nieuw jaar ineens betaalt, een deel van het geld terugkrijgt wanneer je dat 2de jaar niet uit zit. Kosten zijn dan alsof je zoveel maanden los zou hebben betaald. Misschien kan je iets vinden in het N24 topic.
De AMP Groep medewerker is geweest en was na een kleine 5 minuten alweer weg. Nu dus even afwachten totdat ik daadwerkelijk iets kan aanvragen.
In de tussentijd toch ook nog even gekeken bij OpenBank en daar ook maar een aanvraag gedaan.
De gegarandeerde rente van 3,65% voor de eerste 6 maanden op een gewone spaarrekening is dan toch weer net een stuk interessanter ten opzichte van de 3 maanden deposito van BigBank met een jaarrente 3,4%
In de tussentijd toch ook nog even gekeken bij OpenBank en daar ook maar een aanvraag gedaan.
De gegarandeerde rente van 3,65% voor de eerste 6 maanden op een gewone spaarrekening is dan toch weer net een stuk interessanter ten opzichte van de 3 maanden deposito van BigBank met een jaarrente 3,4%
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Ik heb eens uitgerekend of een 3 maanden deposito met een hogere rente wel echt nut heeft, vergeleken met waar ik mn geld nu heb staan. Op basis van het rentepercentage van deze post: Bar_en_boos in "Het spaartopic - Deel 4"
Deposito:
3,51% rente 3 maanden 10k: 10.000 x 0,0351 / 12 maanden x 3 maanden is gemiddeld: 87,75 euro
Mijn spaarrekening (Openbank Spaarrekening geen deposito):
3,25% rente 3 maanden 10k: 10.000 x 0,0325 / 12 x 3 is gemiddeld: 81,25 euro
Die 10k staat dan 3 maanden in een deposito, maar omdat er ook geld onderweg is, laten we zeggen, 2 rente dagen en dan staat het op de deposito, terug is 3 rentedagen want weekend of feestdag. 5 dagen geen rente krijgen want het is in limbo, is een verlies van 10.000 x 0,0325 / 365 x 5 is: 4,45 euro
Laat ik het geld staan waar het staat, levert mij 85,70 aan rente op. Haal ik het geld er vanaf voor een deposito, heb ik 2,05 euro meer aan rente in 3 maanden tijd.
Een rendament van iets minder dan 70ct per maand.
Heisa om niks, ik laat het lekker staan waar het staat
Deposito:
3,51% rente 3 maanden 10k: 10.000 x 0,0351 / 12 maanden x 3 maanden is gemiddeld: 87,75 euro
Die 10k staat dan 3 maanden in een deposito, maar omdat er ook geld onderweg is, laten we zeggen, 2 rente dagen en dan staat het op de deposito, terug is 3 rentedagen want weekend of feestdag. 5 dagen geen rente krijgen want het is in limbo, is een verlies van 10.000 x 0,0325 / 365 x 5 is: 4,45 euro
Laat ik het geld staan waar het staat, levert mij 85,70 aan rente op. Haal ik het geld er vanaf voor een deposito, heb ik 2,05 euro meer aan rente in 3 maanden tijd.
Na die 6 maanden zakt de rente terug naar 2,75% en dan bel je gewoon even voor een betere rente: RaZ in "Openbank.NL"A3-D schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:14:
[..]
[ Voor 17% gewijzigd door RaZ op 28-10-2024 17:29 ]
Ey!! Macarena \o/
Tenzij de rente bij openbank in die 3 maanden wijzigdRaZ schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:18:
Ik heb eens uitgerekend of een 3 maanden deposito met een hogere rente wel echt nut heeft, vergeleken met waar ik mn geld nu heb staan. Op basis van het rentepercentage van deze post: Bar_en_boos in "Het spaartopic - Deel 4"
Deposito:
Het komt dus door de dagen dat je geen rente krijgt dat het niet loont. Niet zozeer door het "kleine" rente verschil. Bij de banken waar ik spaar heb ik geen renteloze dagen, alleen bij de stortingen naar Bunq is de eerste dag renteloos.RaZ schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:18:
Deposito:
Die staat vastTvanW schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:29:
[...]
Tenzij de rente bij openbank in die 3 maanden wijzigd
De verlagingen die hier regelmatig voorbij komen doet Openbank daar niks mee, hun rente is het hele jaar door al ongewijzigd.
Ey!! Macarena \o/
Ik heb onlangs mijn N26 Metal abo (1 jaar vooruit betaald vanaf 1 aug.) omgezet naar Standard, je krijgt gewoon het deel wat je vooruitbetaald hebt maar nog niet gebruikt (resterende maanden) teruggestort op je rekening. Staat ook zo op de N26 support site (laatste alinea):Bar_en_boos schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:52:
[...]
Ook ik ben die jaarbetaling aangegaan, maar heb maar iets van 2 maanden kunnen profiteren van die 4%. Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je bij opzegging toch nog een deel van die kosten terug kunt krijgen. Klopt dat?
https://support.n26.com/e...t%20have%20been%20prepaid.
Ging best soepel, duurde wel een aantal dagen voor het werd doorgevoerd. Wel met terugwerkende kracht vanaf moment van aanvragen downgrade.
Bedoel je dat je dan ook een deel van de uitgekeerde rente weer kwijt bent, want lager rente percentage ?Koen179 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:34:
...
Wel met terugwerkende kracht vanaf moment van aanvragen downgrade.
Ik vermoed dat je rente percentage veranderd op moment van opzeggen (dus stel 15-10 opgezegd, dan 15-10 ook rente naar 1,7%). Het verwerken heeft alleen een aantal dagen nodig, vandaar dat je het niet direct op 15-10 in je account ziet, maar bijv. pas 20-10 dat je rentepercentage is veranderd.W1ck1e schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:37:
[...]
Bedoel je dat je dan ook een deel van de uitgekeerde rente weer kwijt bent, want lager rente percentage ?
Bij uitbetaling van de rente over oktober weet ik dat zeker
Tot 6 maanden vast levert vaak niet meer op dan vrij opneembare rekeningen met een gegarandeerde rente voor nieuwe klantenen, namelijk Openbank Welkom spaarrekening 3,65% en Advanzia 3,76%. Bij Consorsbank 3,25% en Trade Republic 3,25%, beweegt de rente mee met de ECB rente.RaZ schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:18:
Deposito:
[...]
Na die 6 maanden zakt de rente terug naar 2,75% en dan bel je gewoon even voor een betere rente: RaZ in "Openbank.NL"
Als Openbank Welkom spaarrekening niet meer actief is verschuif je het saldo beter naar Advanzia, sluit je Openbank en heropen je Openbank later zodat je weer de Welkom spaarrente krijgt.
Bij Raisin deposito's loopt het renteverlies op doordat ze uitkeren op de renteloze Raisin tussenrekening. Duur is het als je vergeet af te boeken van die tussenrekening. Deposito's die uitkeren naar mijn lopende rekening hebben daar geen last van. Ik houd de lopende rekening altijd in de gaten.
Deposito's leveren beduidend meer op als je tegoeden lang vastzet, dus 5 tot 20 jaar, als de rente op de max is. Bij NN en Rabo kun je gratis uitstappen als de actuele rente lager is. Daar heb ik een lieve duit 10-20 jaar op 3,25% staan. Nog een paar ECB-verlagingen te gaan en ze leveren structureel meer op dan kortlopende spaarvormen.
Bij lang vast legt het gedoe van renteverlies weinig gewicht in de schaal.
[ Voor 8% gewijzigd door Frankenstein op 29-10-2024 07:45 ]
Behalve als ze de voorwaarden op dit punt in negatieve zin veranderen (dat kan gedurende de looptijd), dan kun je alleen maar uitstappen of de nieuwe voorwaarden stilzwijgend accepteren..Frankenstein schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:38:
[...]
Bij NN en Rabo kun je gratis uitstappen als de actuele rente lager is.
Morgen komt komt er geld van een deposito op Raisin vrij.
Ik heb niet verlengd bij dezelfde bank, maar wil het geld dat vrijkomt gelijk weer in een ander deposito steken.
Kan ik die vandaag al openen?
Kreeg een mailtje dat het vrijgekomen geld tot 4 werkdagen kan duren voor het op de Raisin rekening staat.
Duurt dat dan niet te lang?
Ik heb niet verlengd bij dezelfde bank, maar wil het geld dat vrijkomt gelijk weer in een ander deposito steken.
Kreeg een mailtje dat het vrijgekomen geld tot 4 werkdagen kan duren voor het op de Raisin rekening staat.
Gewoon aanvraag indienen. Zodra het saldo op de Raisin rekening voldoende is zullen ze de aanvraag doorzetten.ArmyOfQueens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:32:
Morgen komt komt er geld van een deposito op Raisin vrij.
Openen niet, aanvragen wel. De opening zal pas plaatsvinden nadat het bedrag op de Raisin rekening staat en Raisin de aanvraag heeft doorgestuurd naar de bank, de rente van dat moment zal ook gelden.ArmyOfQueens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:32:
4 dagen is vrij ruim. Volgens mij komt tegenwoordig dezelfde dag al voor, en anders wel dag later.ArmyOfQueens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:32:
En een geopende aanvraag blijft ook meerdere dagen open staan. (Mijn mislukte aanvraag van een tijdje terug was wel al doorgestuurd incl. geld op de rekening, en was na 7 dagen geannuleerd. Maar als je een aanvraag doet en geld niet compleet is wachten ze volgens mij langer).
Vreemd. Mijn Younited deposito vervalt op 3 november a.s., maar kreeg vandaag al een mail dat het geld onderweg is naar mijn Raisin rekening. Ben benieuwd naar de uitbetaalde rente, want dat is 5 dagen te vroeg.
Iemand al eens eerder meegemaakt?
[ Voor 7% gewijzigd door wibblemoo op 29-10-2024 15:38 ]
Waarschijnlijk omdat er op 3 november geen bankverkeer is (zondag) en wellicht geeft dit je de mogelijkheid het geld nog voor het weekend elders rente dragend te maken.wibblemoo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:38:
Vreemd. Mijn Younited deposito vervalt op 3 november a.s., maar kreeg vandaag al een mail dat het geld onderweg is naar mijn Raisin rekening. Ben benieuwd naar de uitbetaalde rente, want dat is 5 dagen te vroeg.
Dat is heel aardig van ze, maar niet logisch natuurlijk.Openfeld schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:32:
[...]
Waarschijnlijk omdat er op 3 november geen bankverkeer is (zondag) en wellicht geeft dit je de mogelijkheid het geld nog voor het weekend elders rente dragend te maken.
Weet iemand hoe lang je rekening gesloten moet zijn voordat je een nieuwe kunt openen om te profiteren van de nieuwe klant actie met hogere rente bij openbank en advanzia? Ik heb nu beide rekeningen maar op beide zijn de acties inmiddels verlopen. En openbank wil niet hoger dan 2.75%..
[ Voor 4% gewijzigd door michaeltb op 30-10-2024 10:48 ]
Mijn deposito's via Raisin zijn al een tijdje geleden afgelopen.
Ik zie niet echt goede alternatieven of redenen om nu nieuwe af te sluiten.
Heb het grootste deel van mijn vermogen nu bij CEB staan voor welkom rente 3,6% voor half jaar en nog een deel 3,10% vaste rente bij Santander.
Als CEB afloopt kan ik ook nog naar Open Bank voor een mooie welkomst rente.
Sluiten jullie momenteel wel deposito's af die rond de 3,1 / 3,2% zitten?
Ik zie niet echt goede alternatieven of redenen om nu nieuwe af te sluiten.
Heb het grootste deel van mijn vermogen nu bij CEB staan voor welkom rente 3,6% voor half jaar en nog een deel 3,10% vaste rente bij Santander.
Als CEB afloopt kan ik ook nog naar Open Bank voor een mooie welkomst rente.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Volgens mij kun je direct na de bevestiging van sluiten een nieuwe rekening openen (Advanzia).michaeltb schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:48:
Weet iemand hoe lang je rekening gesloten moet zijn voordat je een nieuwe kunt openen om te profiteren van de nieuwe klant actie met hogere rente bij openbank en advanzia? Ik heb nu beide rekeningen maar op beide zijn de acties inmiddels verlopen. En openbank wil niet hoger dan 2.75%..
Rente is verlaagd naar 1,85%Hazelnoot schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:02:
Heb zelf een ING 1jaars groen deposito geopend (zijn er mensen hier die dit ook doen?) via de app is paar seconden werk, is ''maar'' 2% maar met belasting voordeeltjes voor mij ruim boven de 3%.
Ja, 3, 6, 9 12 maanden tegen 3.4% bij Banca Progetto.pentaw1nz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:01:
Iemand hier recentelijk nog succesvol (en vlot) een deposito bij CA Auto Bank geopend? Ik zie in het forum dat daar in september nog problemen mee waren.
Oh? RaZ in "Openbank.NL"michaeltb schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:48:
Ey!! Macarena \o/
Ben hier wel benieuwd naar .Die van mij verloopt over 2 weken.
Dat was in juni - een eeuwigheid geleden ...
Zou me echt niet verbazen als OpenBank die hogere rente(s) niet meer aanbiedt, zeker met de recente ECB-verlaging.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling