Ja, da's een een mooie dooddoener

Kennis van mij zegt precies het zelfde:
"Als ik nu 100 euro op een spaarrekening zet (ING 1,5% rente) heb ik volgend jaar 100 euro + 1,50 aan rente = 101,50. De inflatie is hoger, dus loop ik achter de feiten aan, dus ik spaar niet".
"Als ik 100 euro in de maand kan sparen, kan ik ook 100 euro in de maand aflossen, ik financier alles. Ik ga niet 2 jaar sparen om 2.400 euro uit te geven, ik financier het wel, en dan heb ik het nu. Jij moet eerst 100 euro in de maand sparen voordat je het kan kopen. Hahaha, sukkel!"
Nee, ik haal die 2.400 euro gewoon van m'n spaarrekening af, en in 1 jaar heb ik die stuivers weer terug, want ik spaar 200 euro in de maand. En wie is hier nu de sukkel.
Geld op een spaarrekening zetten is geld wat je simpelweg "over" hebt. Die kennis van mij moet elke maand al z'n geld uitgeven. Liever elke maand nieuwe schoenen van 100 euro, dan een buffer. En dan gaat de wasmachine stuk. Hij is al 30 jaar een trouwe klant van de Wehkamp
Liever 14% rente betalen op jaarbasis, dan 1,5% rente krijgen.
En mijn spaarrekening stijgt vele malen harder dan de inflatie is, ik zit momenteel op 15% groei