Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
MrAcid schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:00:
Vorige week donderdag Openbank account geopend voor de 'Welkom spaarrekening'. Deze zie ik echter nog niet staan in mijn account. Komt dat vanzelf of moet ik even aan de telefoon gaan hangen?
Openbank.NL

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satefan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:24
De rentes op vrij opneembare rekeningen (overnight) lopen terug de laatste weken. Ik ben een (groot) deel ervan aan het overhevelen naar een deposito-ladder. Ik splits alles op in 4 delen van 3, 6, 9 en 12 maanden. Zodra er 1 vrij komt open ik weer een nieuwe deposito. Zo heb je een mooi 'rollend schema'.

Zijn er meer die dat zo doen? Of een variatie op dit thema?

[ Voor 15% gewijzigd door Satefan op 04-11-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
Satefan schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:31:
De rentes op vrij opneembare rekeningen (overnight) lopen terug de laatste weken. Ik ben een (groot) deel ervan aan het overhevelen naar een deposito-ladder. Ik splits alles op in 4 delen van 3, 6, 9 en 12 maanden. Zodra er 1 vrij komt open ik weer een nieuwe deposito. Zo heb je een mooi 'rollend schema'.

Ik ben nu bezig met alles van 3 & 6 maanden over te hevelen naar gelijke delen voor 6 maanden (1 per maand). Op die manier loopt het door maar kan ik er wel op "korte termijn" bij en zijn al die losse dingen ook wat makkelijker bij te houden (afloopdata met plan in gedeelde kalender).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 22:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:18
Kijk eens naar andere Nederlandse banken als je “geen risico” wil lopen. Bv leaseplan bank, ceb en openbank. Hebben allemaal een Nederlandse vergunning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52

Ik opende voorheen gewoon telkens weer een deposito van een jaar, zodra ik weer wat geld kon missen. Het nadeel is dat bepaalde banken dan buiten de boot vallen, want de Italiaanse banken willen dat je minimaal € 5000 stort.

Nu overweeg ik voor langere periodes te kiezen, omdat het erop lijkt dat de rente de komende jaren flink omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 22:27
. Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Juan op 04-11-2024 15:40 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
Juan schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:56:
Heb inmiddels gevonden, dat je spiegels kunt instellen bij het instellen/vastzetten van de stoelen.
Ga dat nog even proberen.

Ook leuk trouwens dat je spraak opdrachten kan geven.
Jammer hiervan is, volgensmij alleen engels.

Iemand ook bekend hoe je bestaande spraak opdrachten kan aanpassen?
Call Jack, is handig als ik "Jack" ken.. maar ken geen Jack..

Dus als ik dat kan aanpassen naar.. zeg maar "Call wife", dan ben ik al een heel eind.
Ah jij hebt je spaargeld ingeruild voor een auto :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Alle Raisin banken vallen onder een DGS.

Ik zou dus beginnen met een bak geld naar een raisin bank over te schrijven voor vandaag minimaal 3%, ik heb momenteel distingo vanwege geen bronbelasting gezeur. Begin met een laag bedrag (€100 of zo) om je account geopend te krijgen en het geld niet renteloos bij Raisin te laten.

Zodra je account geopend is een laddertje bouwen. Deze maand een 3&6 maands, volgende maand een 3&6 maands en in februari nog een keer. Totaal 6 stuks, automatisch verlengen (of niet). Elke maand komt weer 1/6 beschikbaar. Uiteraard ook met andere looptijden te doen en/of met maanden over te slaan. Ik heb alleen een redelijk basis bedrag nog bij de huisbank staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:38
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:53:
[...]

Kijk eens naar andere Nederlandse banken als je “geen risico” wil lopen. Bv leaseplan bank, ceb en openbank. Hebben allemaal een Nederlandse vergunning
OpenBank is geen Nederlandse bank.

Heeft wel, net als alle andere buitenlandse banken met een vestiging in Nederland een vergunning. Maar het geld wordt niet gedekt dokr het Nederlandse DGS en naar alle waarschijnlijkheid ben je bij OpenBank ook nog eens overgeleverd aan het Spaanse erfbelasting verhaal.

Wat weer wel een Nederlandse bank is is Garanti Bank. Die tot 31-12 nog de 3,50% rente hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37

Het lijkt mij dat dit juist een strategie is die je al op zou zetten op het moment dat de koersen nog niet aan het dalen zijn. Om juist het effect van zo'n rentedaling voor te zijn. Want er gaat logischerwijs ook enige tijd overheen voor je zo'n laddertje hebt opgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Volgens mij is het Nederlandse DGS niet beter of slechter dan een ander DGS (maar is daar niet een apart topic over?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Dat "hele slimme ... op-af-schema" is hier al diverse keren besproken en staat gewoon uitgelegd in de OP.

Maar een willekeurige andere bank dan de NL grote 4 levert je al direct meer rente op, ook zonder het vastzetten van (een deel van) je spaargeld of het opzetten van een deposito-ladder.

Je hebt Italiaanse banken met een betere historie dan sommige van die zogenaamd "veilige" grote NL-jongens, dus wat zie jij als risico?

Die ladder hoeft niet bij één en dezelfde bank of platform opgezet te worden - spreiden van je geld is ook spreiden van het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Raisin heeft weer een "verwijs een vriend" actie. Die was er al standaard voor €50 bij minimaal €5.000 inleg, maar nu ook €100 bij €25.000 inleg en €200 bij €50.000 inleg. Inleg bedrag is wel aan de hoge kant en bij een spaarrekening mag het geen moment lager zijn volgens de voorwaarden, ook een combinatie van deposito's is niet geldig voor de actie. Registratie voor actie loopt tot 18 december 2024.

meer info hier: https://www.raisin.nl/refer-a-friend/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninatje
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:37
Ik ben dit jaar ook begonnen aan zo’n ladder. In 2025 lopen er nu in 8 van de 12 maanden een deposito af. In 2025 wil ik dit verder uit bouwen dat er in 2026 maandelijks een deposito af loopt. Ik heb het nu bij Nederlandse banken en bij Klarna direct staan. Gemiddelde rente 3,38% op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:20:
Raisin heeft weer een "verwijs een vriend" actie.
Een Santander-rekening (België) open je via CashbackXL - levert je € 27,50 op.
Dat kan een hele hoge rente zijn op € 1,- inleg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
drav91 schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:01:
[...]

Ah jij hebt je spaargeld ingeruild voor een auto :+
Oops verkeerde draadje, kan iemand deze ff wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 21:35
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:53:
[...]

De Rabobank biedt met 'TijdslotSparen' 2,4% tot 100K saldo. Als je binnen Nederland wilt blijven is dat zo slecht nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
My-life schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:25:
[...]

[...]

De Rabobank biedt met 'TijdslotSparen' 2,4% tot 100K saldo. Als je binnen Nederland wilt blijven is dat zo slecht nog niet.
"Zonder risico" was de vraag toch? Als Rabo de rente verlaagd heb je het nog 90 dagen "op slot" staan. Dat vind ik best een risico. Het is het nadeel van een spaarrekening (variabele rente) en het nadeel van een deposito (je kunt niet (direct) opnemen).

qua idee redelijk hetzelfde als de "Spaarrekyonder voorwaarden" van Banca Progetto, via Raisin. Alleen is de wachttijd daar maar 4 dagen, en de rente 3,xx%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]

[...]

Er zijn echt beter keuzes dan bij je thuisbank blijven.
Als je het 3 maanden kunt missen én in NL wilt blijven:
GarantiBank: 3,10%
Yapi Kredi: 2,75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
[...]

[...]

2.4% is natuurlijk "een schijntje" bij wat je elders kunt krijgen. Maar Rabo (die van de miljoenen boetes) klinkt natuurlijk wel betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:17
DjoeC schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:43:
[...]

2.4% is natuurlijk "een schijntje" bij wat je elders kunt krijgen. Maar Rabo (die van de miljoenen boetes) klinkt natuurlijk wel betrouwbaar.
Dan weet je dus wie die boete betaalt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:15

slaay

Natuurbeleven.com

Dan is het slimmer om bijvoorbeeld 85K ergens te stallen en de andere 15K bij een andere bank. Als je letterlijk 100K ergens neerzet en de bank valt om dan krijg je de rente niet want dan kom je boven de 100K uit.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
slaay schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:50:

Dan is het slimmer om bijvoorbeeld 85K ergens te stallen en de andere 15K bij een andere bank. Als je letterlijk 100K ergens neerzet en de bank valt om dan krijg je de rente niet want dan kom je boven de 100K uit.
Bij de huidige rentes is helaas een marge van 3k a 4k al voldoende.
15k rente op 85k is meer dan 17% rente. Doe mij die dan maar ;) (wel graag in Nederland)
BTW met maandelijkse uitkering van de rente kan je zeker op 99k gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
GroteVoet459 schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:39:
[...]

Er zijn echt beter keuzes dan bij je thuisbank blijven.
Als je het 3 maanden kunt missen én in NL wilt blijven:
GarantiBank: 3,10%
Yapi Kredi: 2,75%
Bij Garanti heb je ook nog bijna 2 maanden de bonusrente van 3,5 op de vrij opneembare rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satefan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:24
MathiasMetzger schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:55:
[...]

Ik opende voorheen gewoon telkens weer een deposito van een jaar, zodra ik weer wat geld kon missen. Het nadeel is dat bepaalde banken dan buiten de boot vallen, want de Italiaanse banken willen dat je minimaal € 5000 stort.

Nu overweeg ik voor langere periodes te kiezen, omdat het erop lijkt dat de rente de komende jaren flink omlaag gaat.
Langere periode kan, maar bij 3 jaar neemt de rente ook alweer af (tov 1 of 2 jaar) lijkt t op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
RobertMe schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:38:
[...]

"Zonder risico" was de vraag toch? Als Rabo de rente verlaagd heb je het nog 90 dagen "op slot" staan. Dat vind ik best een risico. Het is het nadeel van een spaarrekening (variabele rente) en het nadeel van een deposito (je kunt niet (direct) opnemen).

qua idee redelijk hetzelfde als de "Spaarrekyonder voorwaarden" van Banca Progetto, via Raisin. Alleen is de wachttijd daar maar 4 dagen, en de rente 3,xx%.
Je kunt hier hetzelfde idee toepassen als bij een depositoladder, maar dan eenvoudiger. Plan elke maand/week/wat je wilt een opname in en annuleer deze als je het geld wilt laten staan.

De rente zal vermoedelijk niet ineens dramatisch veranderen dus dat risico lijkt me zeer goed beheersbaar.

Natuurlijk zijn er legio alternatieven met meer of minder rente, maar dit is wel een hele makkelijke stap.
50K naar Trade Republic met momenteel 3,25% rente en vrij opneembaar is misschien een leuke volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
My-life schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:07:

Je kunt hier hetzelfde idee toepassen als bij een depositoladder, maar dan eenvoudiger. Plan elke maand/week/wat je wilt een opname in en annuleer deze als je het geld wilt laten staan.
...
Maar mijn geld staat dan minimaal de eerste 90 dagen vast. Als ik het fout begrijp vind ik sowieso dat het product te moeilijk is voor mij. Dan zet ik het geld liever in een echt eenvoudig deposito van 3 maanden, dan krijg ik maar iets minder maar wel gegarandeerde rente. Oh wacht, .... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
RobertMe schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:16:
[...]

OpenBank is geen Nederlandse bank.

Heeft wel, net als alle andere buitenlandse banken met een vestiging in Nederland een vergunning. Maar het geld wordt niet gedekt dokr het Nederlandse DGS en naar alle waarschijnlijkheid ben je bij OpenBank ook nog eens overgeleverd aan het Spaanse erfbelasting verhaal.

Wat weer wel een Nederlandse bank is is Garanti Bank. Die tot 31-12 nog de 3,50% rente hebben.
Aah ja. Dat is waar. Mijn fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Satefan schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:07:
[...]

Langere periode kan, maar bij 3 jaar neemt de rente ook alweer af (tov 1 of 2 jaar) lijkt t op.
Ja dat vind ik dan ook weer niet zo gek: die banken weten zelf ook dat deposito rentes de komende jaren verder blijven zakken. Bij een Duitse bank zou ik dus voor 5 jaar 3.10% kunnen krijgen en i.t.t. Banca Progetto, betalen ze jaarlijks de rente uit.

Maar goed ik praat maar over € 2083 want vandaag is die deposito vrijgekomen, welke een rente van 4.17% had. Dan is 3.10% wel een flinke klap minder. Je zou maar afhankelijk zijn van de extra inkomsten die je krijgt door de spaarrente. Het is toch 1/4 minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjoeC
Tja, de rente's zullen gaan reageren op de US verkiezingen. De inflatie is nog niet op orde maar - bijvoorbeeld - de auto perikelen in Duitsland zullen geen positieve invloed hebben op de economie, idem protectionisme van buiten de EU. De Chinese economie heeft problemen, daar gaat minder buitenlands geld naartoe maar er komt dus ook minder vandaan.

Wie gaat straks de staatsschulden financieren? Dat hangt - zeker in de USA - nog als een molensteen boven ons.

Samengevat: Er zijn naar mijn idee zowel redenen waarom de rente naar beneden moet als redenen waarom ie met een (paar) jaar weer omhoog zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:23:
[...]

Voorheen werd die automatisch aangemaakt de dag na "akkoord". Dus pas als je door het volledige verificatie proces bent en OB je als klant accepteert, en dan pas een dagje erna.
Na bellen was dit ook wat ik telefonisch hoorde. Ik moet blijkbaar nog formeel geaccepteerd worden en dan wordt die Welkom Spaarrekening alsnog/automatisch aangemaakt. Dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20

Oekol

waka waka hey hey

MathiasMetzger schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:49:
[...]

Ja dat vind ik dan ook weer niet zo gek: die banken weten zelf ook dat deposito rentes de komende jaren verder blijven zakken. Bij een Duitse bank zou ik dus voor 5 jaar 3.10% kunnen krijgen en i.t.t. Banca Progetto, betalen ze jaarlijks de rente uit.

Maar goed ik praat maar over € 2083 want vandaag is die deposito vrijgekomen, welke een rente van 4.17% had. Dan is 3.10% wel een flinke klap minder. Je zou maar afhankelijk zijn van de extra inkomsten die je krijgt door de spaarrente. Het is toch 1/4 minder.
Als je afhankelijk zou zijn van spaarrentes heb je volgens mij in je leven een afslag gemist en neem je onevenredig grote risico's.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• W1ck1e
Oekol schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:00:

Als je afhankelijk zou zijn van spaarrentes heb je volgens mij in je leven een afslag gemist en neem je onevenredig grote risico's.
Welke afslag heb gemist als je na je werkzame leven, bijvoorbeeld als binnenvaartschipper je schip hebt verkocht, de opbrengst daarvan met je andere spaargeld op de bank hebt staan, en van de rente daarvan je "pensioen" hebt ?
Bijvoorbeeld middels deposito's met maandelijks of jaarlijkse rente, want beleggingen op die leeftijd bouw je af. Dus dan is hogere rente wel fijn. Je moet het er tot het eind van je leven mee doen. Zonder dat je weer moet gaan werken.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 05-11-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
Oekol schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:00:
[...]

Nouja dat weet ik nog niet zo? De pensioenfondsen zijn er toch ook afhankelijk van? Die potten ons geld op en als de rentes omlaag gaan, kunnen ze minder uitkeren. Dus krijgen mensen geen verhoging van hun pensioen.

Ik ben gelukkig niet afhankelijk van de rente: maar zie het als een mooi zakcentje. Waar andere hun auto op afbetaling kopen, heb ik de mijne met met cash betaald. Dat wat ik nog over had is in-principe genoeg om weer dezelfde auto te lopen. Alleen ik laat dat geld dus 3 jaar aan 3.55% bij Banca Progetto staan. Dan doet die hoge afschrijving toch minder pijn, omdat ik rente krijg op het geld dat ik opzij leg voor de volgende auto.

Natuurlijk op afbetaling had ik wellicht die nieuwe auto nu al gereden: dat is het argument van mensen die schulden maken, om het nieuwste van het nieuwste te hebben. En ik rij natuurlijk het afdankertje van de vorige generatie EV's. Maar op de beperkingen na, is het een hele rijk uitgeruste auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:07:
[...]

Welke afslag heb gemist als je na je werkzame leven, bijvoorbeeld als binnenvaartschipper je schip hebt verkocht, de opbrengst daarvan met je andere spaargeld op de bank hebt staan, en van de rente daarvan je "pensioen" hebt ?
Bijvoorbeeld middels deposito's met maandelijks of jaarlijkse rente, want beleggingen op die leeftijd bouw je af. Dus dan is hogere rente wel fijn. Je moet het er tot het eind van je leven mee doen. Zonder dat je weer moet gaan werken.
Dan leef je toch van dat geld en niet van de rente? Dat de rente fijn is ondermijn ik niet. Ik doel meer op wanneer een eventuele rente wegvalt en je dan de pineut bent je het gewoon niet op orde hebt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Oekol schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:54:

Dan leef je toch van dat geld en niet van de rente? Dat de rente fijn is ondermijn ik niet. Ik doel meer op wanneer een eventuele rente wegvalt en je dan de pineut bent je het gewoon niet op orde hebt.
Indien de rente niet genoeg is dan moet je saldo opnemen. Maar "welke afslag" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
W1ck1e schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:15:
[...]

Maar mijn geld staat dan minimaal de eerste 90 dagen vast. Als ik het fout begrijp vind ik sowieso dat het product te moeilijk is voor mij. Dan zet ik het geld liever in een echt eenvoudig deposito van 3 maanden, dan krijg ik maar iets minder maar wel gegarandeerde rente. Oh wacht, .... ;)
Welke spaarvorm je ook kiest, je hoeft natuurlijk niet alles tegelijk op één rekening te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
My-life schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:11:
[...]

Welke spaarvorm je ook kiest, je hoeft natuurlijk niet alles tegelijk op één rekening te zetten.
Ik heb te weinig spaargeld om Tijdslotsparen van de Rabobank nodig te hebben. Ik spreid uiteraard en al die banken gunnen meer dan Rabobank met Tijdslotsparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:07
Ik heb voor november nog steeds geen renteoverzicht gehad van Advanzia, hebben andere dat ook? Ik weet dat het altijd later komt dan de 1e van de maand maar het duurt nu wel heel lang. Zit ook te wachten of dat ze de rente hooghouden.

Wat me ook opvalt is dat een opname van eind oktober nog steeds niet zichtbaar is terwijl ik het bedrag al op mijn tegenrekening heb gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:48
Het lijkt erop dat Advanzia niet helemaal 'bij' is met het verwerken van de transacties. Ik zie de rentebijschrijving nog niet, maar het saldo is wel bijgewerkt. Ook nog geen afschrift ontvangen. Even wat meer geduld hebben waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Hier mist de rentebijschrijving van 1 sept, 1 okt en 1 nov bij transacties. Maar de rentes zijn al wel in het saldo verwerkt.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

1 November (Allerheiligen) is in veel landen een feestdag.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magreet1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09 21:04
Bigbank verlaagt introductie aanbod. Van 3,3 naar 3,15 procent, de eerste 6 maanden. Standaard rente blijft 2,7 procent,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

W1ck1e schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:59:
[...]

Indien de rente niet genoeg is dan moet je saldo opnemen. Maar "welke afslag" ?
Ik las het bericht als dat iemand van de rente leeft (en alleen de rente) en als dat wegvalt die een groot probleem heeft. De afslag dat je alleen van je spaarrente leeft. Mijn inziens heeft het minimaal invloed. Je hebt tenslotte het kapitaal nog wat je uit had staan. Dat je geld minder groeit en wellicht minder waard wordt is een andere discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
De aanbieding voor nieuwe klanten van Volkswagen Bank (VWFS) gaat per vandaag naar 3,10% (-0,20%)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-09 22:19
Mediacj schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:26:
Ik heb voor november nog steeds geen renteoverzicht gehad van Advanzia, hebben andere dat ook? Ik weet dat het altijd later komt dan de 1e van de maand maar het duurt nu wel heel lang. Zit ook te wachten of dat ze de rente hoog houden.

Wat me ook opvalt is dat een opname van eind oktober nog steeds niet zichtbaar is terwijl ik het bedrag al op mijn tegenrekening heb gekregen.
Nog niet ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
MathiasMetzger schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:40:
[...]

Nouja dat weet ik nog niet zo? De pensioenfondsen zijn er toch ook afhankelijk van? Die potten ons geld op en als de rentes omlaag gaan, kunnen ze minder uitkeren. Dus krijgen mensen geen verhoging van hun pensioen.
De pensioenfondsen zijn voor hun rendement niet afhankelijk van de rente. Maar vanuit de wet- en regelgeving moeten ze wel uitgaan van de langetermijn renteverwachting om te bepalen hoeveel geld ze in kas moeten houden voor toekomstige verplichtingen. De impact daarvan is zo groot, dat een relatief kleine verandering in de rentestand zeer grote gevolgen heeft op de zak geld die ze in kas zouden moeten houden. Dát is de reden dat pensioenfondsen ondanks de goede beleggingsresultaten de laatste decennia nauwelijks hebben kunnen indexeren.

Als de pensioenfondsen afhankelijk zouden zijn geweest van de rentes in plaats van beleggingsresultaten, dan zouden ze juist flink hebben moeten korten. Omdat de renteopbrengst veel lager zou zijn geweest dan de beleggingsresultaten.
Ik ben gelukkig niet afhankelijk van de rente: maar zie het als een mooi zakcentje. Waar andere hun auto op afbetaling kopen, heb ik de mijne met met cash betaald.
Dat is ook de manier waarop je het beste met spaargeld kunt omgaan. Het spaargeld zélf zien als het geld waar je leuke dingen mee kunt doen. En de rente is een leuk zakcentje daar bovenop.

Maar ik vind het voorbeeld van "je zou maar afhankelijk zijn van de extra inkomsten die je krijgt door de spaarrente" wel illustratief voor het 'verborgen' risico van sparen. Als je niet je spaargeld zelf, maar de rente nodig hebt om van te leven (of leuke dingen van te doen), dan merk je dat die op het eerste gezicht "veilige" spaarrente best wel fluctueert. En dat een procentpuntje meer of minder rente maar zo een kwart van je inkomsten kan opsnoepen.

Mede daarom is 'leven van het rendement' iets wat je met spaargeld niet makkelijk voor elkaar kunt krijgen. Je zult dan of moeten gaan beleggen (wat uiteraard veel meer wisselingen in rendement heeft, maar ook een veel hoger verwacht rendement), of je moet van je spaargeld zélf (kunnen) leven in plaats van van het rendement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:03
kareltjekat schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:59:
Heb zojuist een 6 maanden 3% deposito geopend bij de ING. Wat mij opvalt is dat ik het rentetarief nergens terug kan vinden. Niet in het openingsbericht in mijn postvak en ook niet als ik op het deposito klik. Enkel het inlegbedrag en de einddatum. Kijk ik nu ergens overeen? Had verwacht dat het toepasselijke rentetarief toch wel expliciet bevestigd zou worden of in de app zichtbaar zou zijn. Iemand anders hier ervaring mee?
Bij mij is het rentetarief en de opgebouwde rente gewoon zichtbaar in de ING app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 10:03
Mediacj schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:26:
Ik heb voor november nog steeds geen renteoverzicht gehad van Advanzia, hebben andere dat ook? Ik weet dat het altijd later komt dan de 1e van de maand maar het duurt nu wel heel lang. Zit ook te wachten of dat ze de rente hooghouden.

Hier ook: géén Zinsertrag en géén Kontoauszug gehad, maar het saldo reflecteert wel het bedrag mét de rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
15:44 Advanzia renteoverzicht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Ik kan het niet in de voorwaarden vinden. Heeft Advanzia een maximum bedrag waar op je de (hoogste) rente krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Blijkbaar niet:

[quote]
Wird jeder Betrag verzinst?
Die Mindesteinlage auf dem Advanziakonto beträgt 5000,00 €. Ab einer Einlage von 5000,00€ auf Ihrem Advanziakonto wird Ihr gesamtes Guthaben ab dem 1. Euro verzinst.
[/quote]

Toch wel:
Gibt es irgendwelche Einschränkungen bei der Nutzung des Advanziakontos?
Sie können jederzeit Ein- und Auszahlungen tätigen und jederzeit über Ihr gesamtes Kontoguthaben verfügen. Der maximale Anlagebetrag für das Advanziakonto beträgt 1.000.000,00 €. Der Mindestbetrag für das Advanziakonto beträgt 5.000,00 €.
Maar wil je boven het DGS-maximum gaan zitten bij een bank?

[ Voor 228% gewijzigd door GroteVoet459 op 05-11-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
GroteVoet459 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:55:
Blijkbaar niet:

[quote]
Wird jeder Betrag verzinst?
Die Mindesteinlage auf dem Advanziakonto beträgt 5000,00 €. Ab einer Einlage von 5000,00€ auf Ihrem Advanziakonto wird Ihr gesamtes Guthaben ab dem 1. Euro verzinst.
[/quote]

Toch wel:

[...]

Maar wil je boven het DGS-maximum gaan zitten bij een bank?
Dat is een andere vraag. Zo'n maximum zou ook op 10k kunnen hebben staan. Dan is dat toch ook handig om te weten? Heeft niets te maken met of je meer dan het DGS maximum zou willen storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:40
wibblemoo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:34:
Het lijkt erop dat Advanzia niet helemaal 'bij' is met het verwerken van de transacties. Ik zie de rentebijschrijving nog niet, maar het saldo is wel bijgewerkt. Ook nog geen afschrift ontvangen. Even wat meer geduld hebben waarschijnlijk.
Ik heb vanochtend hier een mail overgestuurd en vanmiddag reactie gekregen met afschrift. Heb nu net ingelogd en nu staat hij er wel. Heb nagerekend of % klopte en dat is zo alleen vanaf 1/11 nu 2,12% rente dus net rekening leeggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Wingie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:18:
[...]

Ik heb vanochtend hier een mail overgestuurd en vanmiddag reactie gekregen met afschrift. Heb nu net ingelogd en nu staat hij er wel. Heb nagerekend of % klopte en dat is zo alleen vanaf 1/11 nu 2,12% rente dus net rekening leeggehaald.
Hoeveel interest rate staat er in je statement pdf file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
psvunited schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:22:
[...]

Hoeveel interest rate staat er in je statement pdf file?
The interest rate on your Advanzia deposit account is currently 2.12 % effective (2.1000 % nom.).
en dit was 3,76%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:24
wibblemoo schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:34:
Vanmiddag (15:52) mail ontvangen over oktober. Meestal idd. rond de 3e of de 4e van de maand.
Vorig jaar 1 keer ook op de 5e, maar komt tot nog toe altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Wingie schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:23:
[...]

The interest rate on your Advanzia deposit account is currently 2.12 % effective (2.1000 % nom.).
en dit was 3,76%
Klopt het dat je "actie" rente ook is verlopen? Ik heb me vorige maand aangemeld voor de 3.7 en hier staat het ook netjes vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
Ik ben bij Advanzia helaas ook teruggezet naar de standaard rente van 2,12%. Jammer, leegboeken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
psvunited schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:26:
[...]

Klopt het dat je "actie" rente ook is verlopen? Ik heb me vorige maand aangemeld voor de 3.7 en hier staat het ook netjes vermeld.
Ik vermoed van wel heb paar maanden geleden (had lege rekening) een mail gekregen met "speciaal" aanbod voor 4mnd uit mijn hoofd. Had tot Juli 3,97% en daarna is het naar 3.76 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:03:
[...]

Dat is een andere vraag. Zo'n maximum zou ook op 10k kunnen hebben staan. Dan is dat toch ook handig om te weten? Heeft niets te maken met of je meer dan het DGS maximum zou willen storten.
@GroteVoet459 heeft de vraag toch ook gewoon beantwoordt "ja, er is een maximum van 1M". En stelt zelf maar de vervolgvraag of je er zo veel moet willen stallen.

Ergo: velen zullen dat niet doen en dus is er niet echt een maximum (niet zoals bv Trade Republic een maximum van 50k heeft waardoor je voor minder als de DGS grens de maximale rente krijgt).

Edit:
Stomme typo / brainfart gecorrigeerd. Thank @GroteVoet459, ik weet dat het 50k is, maar typte het dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 05-11-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Advanzia is weer helemaal bij , de mutaties staan nu wel in het online systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:50:
[...]
niet zoals bv Trade Republic een maximum van 100k ...
TR geeft over maximaal de eerste €50K rente.
Die €100K-limiet geldt alleen voor mensen die over gezet zijn naar hun eigen bankrekening en die zijn er volgens mij niet in NL, omdat dat geen gewone spaarekening meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Juan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:07:
Advanzia is weer helemaal bij , de mutaties staan nu wel in het online systeem.
Ja, en het saldototaal (inclusief rente) klopte al op 1 november, maar de rentebijboeking is pas vandaag zichtbaar. Dus je kon al op 1 november terugrekenen wat de bijgeboekte rente was geweest.

Het is een "cosmetische" kwestie dat de rentebijboeking pas later zichtbaar wordt.

Bij banken zoals ING had je vroeger een realtime "boekhouding" (in de vorm van een "reservering") en batchprocessing op een mainframe, waardoor de mutaties pas later officieel worden. Tegenwoordig is dat niet meer te zien bij ING, alles lijkt realtime verwerkt te worden, al kunnen ze achter de schermen nog wel overboekingen vast houden voor fraudecontrole en dergelijke.

Overigens kun je bij Advanzia blijkbaar al een nieuwe rekening aanvragen na opzegging per email, terwijl de oude spaarrekening nog niet gesloten toont (verzoek voor opzegging gedaan op 31-10 voor 1-11). Er was geen foutmelding bij het invullen online van de aanvraag. Ik weet nog niet of het zo goed zal gaan, maar tot zover geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-05 14:03
Hallo,

Vandaag voor het eerst hier.

Ook ik ben aan het kijken waar ik nog wat rente kan krijgen.
Zit zelf te denken aan depositos en dan voor elke keer 3 maand vast zetten.

Mijn 1e voor keur ging uit naar Raisin, snap ik niet zo goed.
En vd week gelezen over Bigbank. Rente 3,4

Als ik bij Bigbank mijn geld wil neerzetten,
Voor 3 maanden is dat 25000 in totaal de 95000 a een 100000.

En ik had begrepen er komt iemand om te identificeren.

Zie ik verder nog iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Cindy79 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:31:
Hallo,

Voor 3 maanden is dat 25000 in totaal de 95000 a een 100000.

En ik had begrepen er komt iemand om te identificeren.

Waarom voor 3 maanden vast zetten als je mogelijk een betere actierente kunt krijgen?
OpenBank 3,65% nog steeds voor de eerste 6 maanden? Nederlandse GarantiBank tot 31-12 (nu nog kleine 2 maanden) 3,50%. Nederlandse CreditEurope Bank eerste 6 maanden 3,25%. Dan heb je in iedee geval voor die periode die (meestal) langer is dan 3 maanden een gegarandeerde rente en het is ook nog eens vrij opneembaar.

BigBank heb ik zelf over nagedacht, en de AV volledig gelezen. Maar uiteindelijk beetje op "afgeknapt". O.a. op basis van allemaal "artikelen" in de AV m.b.t. "langs komen op kantoor of ondertekenen onder toezicht van een notaris (op eigen kosten)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Hallo,

...

Welkom,

Het is goed dat je iets anders overweegt als je het ene niet snapt.
Je kan hier op tweakers volgens mij even goed geholpen worden als je geen getallen (saldo's) noemt.
(edit even je berichtje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@Cindy79

Als je onder 100.000 blijft is het bedrag gedekt door DGS (depositogarantiestelsel, per banklicentie) in Estland. Ze spreken daar Engels.

Houd er rekening mee dat de rente naar verwachting blijft dalen, na diverse dalingen de laatste tijd.

Je moet kunnen verantwoorden waar het geld vandaan komt, ter bestrijding van witwassen en terrorisme. Sommige banken gaan daar tamelijk ver in, bijvoorbeeld Openbank vraagt een complete aangifte inkomstenbelasting op. Dat is in principe teveel persoonlijke informatie en een overtreding van de AVG privacywetgeving. Bij Bigbank heb ik die slechte ervaring niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mrmrmr schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:48:
Je moet kunnen verantwoorden waar het geld vandaan komt, ter bestrijding van witwassen en terrorisme. Sommige banken gaan daar tamelijk ver in, bijvoorbeeld Openbank vraagt een complete aangifte inkomstenbelasting op. Dat is in principe teveel persoonlijke informatie en een overtreding van de AVG privacywetgeving. Bij Bigbank heb ik die slechte ervaring niet.
Bij OpenBank heb ik die ervaring ook niet. Betekent uiteraard niet dat het niet klopt. Maar dat je die ervaring bij BigBank niet hebt betekend niet dat het niet voor kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:54:
[...]

Bij OpenBank heb ik die ervaring ook niet. Betekent uiteraard niet dat het niet klopt. Maar dat je die ervaring bij BigBank niet hebt betekend niet dat het niet voor kan komen.
Dat is niet "ook niet". Ik heb wél die slechte ervaring bij Openbank. Ik raad iedereen af daar spaargeld te stallen omdat ze zomaar je rekening kunnen blokkeren als je weigert aan hun GDPR overtredende verzoeken te voldoen. Ook opzeggen is een absurd moeilijk en onveilig proces. Je kan bijvoorbeeld telefonisch geld laten overmaken naar een andere rekening dan de tegenrekening en de codes die gebruikt worden kunnen lekken omdat hiervoor telefonie en te korte hergebruikte code wordt gebruikt (geen tan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
Coffeeroam schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:47:
[...]

Bij mij is het rentetarief en de opgebouwde rente gewoon zichtbaar in de ING app.
Je moet 1 dag wachten. Dan is er iets aan rente opgebouwd en wordt het zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Openbank is ook een betaalpakket, die heeft geen vaste tegenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:53
mrmrmr schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:48:
@Cindy79

Als je onder 100.000 blijft is het bedrag gedekt door DGS (depositogarantiestelsel, per banklicentie) in Estland. Ze spreken daar Engels.

Houd er rekening mee dat de rente naar verwachting blijft dalen, na diverse dalingen de laatste tijd.

ik vond dat langskoemen eigenlijk wel prettig,
maar goed ik ben beetje ouderwets en niet zo apperig(die id apps werken bij mij meestal ook niet of pas na veel keer(te scheef, te donker, niet leesbaar (hoewel ik het voorbeeld goed kon lezen met mijn slechte ogen), kortom altijd wel wat
Leaseplan(na 3 pogingen opgegeven) en NIBC(nog niet begonnen) wachten ook nog.

Enig nadeel bij Bigbank is dat opname wel dag of 3 duurt.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cindy79
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-05 14:03
Is geen probleem dat opname 3 dagen duurt.

Heb zelf nog een rekening ivm waar lasten van af moeten.

Maar ik wil eens proberen en kijken hoe het werkt.
Dus een korte looptijd, ( deposito 3 maanden en nog van een ton de helft en daar de helft ).
Ik blijf onder het DGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
RobertMe schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:50:
[...]

@GroteVoet459 heeft de vraag toch ook gewoon beantwoordt "ja, er is een maximum van 1M". En stelt zelf maar de vervolgvraag of je er zo veel moet willen stallen.
offtopic:
Vóór de edit stond dat bedrag er nog niet. En stond er alleen de opmerking over dat je toch niet hoger dan het DSG zou willen zitten. Wat ik een uiterst vreemde reactie vond, omdat dat een totaal andere vraag is.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubbergrover1 op 06-11-2024 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:03:
[...]

Je hebt daarin wel gelijk, maar als je terugkijkt naar het aantal posts over advanzia in dit topic zou zo'n gekke lage limiet allang vermeld zijn geweest. Ik ben eigenlijk verbaasd dat het nog zo hoog is, hoewel ook de Nederlandse grootbanken een andere rente toepassen bij 1M +

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in de app en website van Santander. Het voelt een beetje houtje-touwtje, de teksten zijn bijzonder vertaald, overboekingen worden bevestigd met een SMS code, en daarna ... zie je nergens dat de overboeking in behandeling is, ook het saldo is ongewijzigd. Pas de volgende dag verschijnt de afboeking.

Het is dat ze momenteel de hoogste rente bieden (al maken die paar basispunten ten opzichte van het aanbod bij Raisin mij ook niet ontzettend veel uit) maar echt een goed gevoel heb ik er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Hallo,

Wat snap je precies niet aan Raisin? Wellicht dat we dat hier kunnen verduidelijken.

In het kort is Raisin een tussenbank die op een redelijk eenvoudige manier het openen van een spaarproduct verzorgt tussen de klant en de vele partnerbanken. Voordeel is dat je je maar één keer hoeft te identificeren en toegang hebt tot meer spaarmogelijkheden. Nadeel is dus dat er een extra laag tussen zit waardoor bijvoorbeeld overboekingen soms één of twee dagen langer kunnen duren, maar bij langlopende deposito's zou dat niet veel uit moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Zr40 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:10:
Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in de app en website van Santander. Het voelt een beetje houtje-touwtje, de teksten zijn bijzonder vertaald, overboekingen worden bevestigd met een SMS code, en daarna ... zie je nergens dat de overboeking in behandeling is, ook het saldo is ongewijzigd. Pas de volgende dag verschijnt de afboeking.
V.w.b. boekingen dan hetzelfde als bij zuster OpenBank. Alhoewel ze daar wel onder een kopje "In behandeling" of iets dergelijks staan. Maar het saldo dat overal prominent wordt weergegeven is dan ook zo lang niet actueel (specifiek bij het rekeningoverzicht staat wel kleiner "Beschikbaar..." dat dan wel de boeking verwerkt heeft). En dat doen ze dan ook bij bijschrijvingen (waarbij "Beschikbaar" dan hoger is als "Saldo"). En dan is OB ook nog een volledige bank. Dus bv ook pinbetalingen en alles worden op deze manier verwerkt en weergegeven met overal die "vertraging" in het actuele saldo (maar "Beschikbaar" dan wel correct / geactualiseerd).

Schijnt daaro in Spanje beetje de standaard te zijn dat het zo werkt... Maar hoe het hier in NL is waarbij boekingen gewoon direct als definitief worden weergegeven/verwerkt (ook al zijn ze dat wellicht nog niet, omdat "het geld onderweg is") werkt toch een stuk handiger/logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:22:
... Maar hoe het hier in NL is waarbij boekingen gewoon direct als definitief worden weergegeven/verwerkt (ook al zijn ze dat wellicht nog niet, omdat "het geld onderweg is") werkt toch een stuk handiger/logischer.
Bij ING heb ik regelmatig dat na een bijschrijving van een spaarrekening er nog een kreet als "gereserveerd" staat. Het saldo is dan wel al bijgewerkt, en ik kan het bedrag ook weer overmaken naar een andere rekening. Ik heb even niet scherp of dat bedrag dan meteen verder gaat of pas zodra het niet alleen maar gereserveerd is. Ik kijk of ik dat een keer kan testen. Wellicht lukt dat morgen al.

getest: ondanks "gereserveerd" toch bedrag kunnen opnemen, en kwam ook meteen aan bij de andere bank. dus overschrijving werd niet even gepauzeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 07-11-2024 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephen Falken
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-11-2024
Bunq rente van 2.16 naar 2.01% :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
was te verwachten natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Volgens mij is die 2,01% al langer het percentage, voor het deel van het saldo waarvoor je niet de 3,36% krijgt. Ik heb alleen maar "3,36%" saldo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
W1ck1e schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:50:
[...]

Volgens mij is die 2,01% al langer het percentage, voor het deel van het saldo waarvoor je niet de 3,36% krijgt. Ik heb alleen maar "3,36%" saldo. ;)
Nee, tot en met vandaag is het deel zonder "new savings" 2,16%. Ze hebben net de mail gestuurd dat de basisrente morgen 2,01% wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Elandenmelk schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:21:
[...]

Nee, tot en met vandaag is het deel zonder "new savings" 2,16%. Ze hebben net de mail gestuurd dat de basisrente morgen 2,01% wordt.
Ik vermoedde dat een beetje maar zag ik niet bevestigd. Dus de basisrente varieert en de bonus rente niet. Voor het eind van dit jaar ga ik de rekening leeg maken, dan iets meer dan 6 maanden niets sparen bij bunq om weer maximaal gebruik te kunnen maken van de bonus rente van juli-dec 2025. Want basis rente is dan voor nihil saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
W1ck1e schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:26:
[...]

Ik vermoedde dat een beetje maar zag ik niet bevestigd. Dus de basisrente varieert en de bonus rente niet. Voor het eind van dit jaar ga ik de rekening leeg maken, dan iets meer dan 6 maanden niets sparen bij bunq om weer maximaal gebruik te kunnen maken van de bonus rente van juli-dec 2025. Want basis rente is dan voor nihil saldo.
waarom kies je dan nu niet voor een 12-maands deposito tegen 3.4%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
wibblemoo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:27:

waarom kies je dan nu niet voor een 12-maands deposito tegen 3.4%?
Ik wil nog wat vrij opneembaar houden. Trouwens, waar ik spaar zie ik geen 3,4% voor 12 maanden.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 06-11-2024 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:59
W1ck1e schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:30:
[...]

Ik wil nog wat vrij opneembaar houden. Trouwens, waar ik spaar zie ik geen 3,4% voor 12 maanden.
Banca Progetto @ Raisin, ik heb er gisteren zelf nog 1 gestart

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:31
Team-RiNo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:37:
[...]

Banca Progetto @ Raisin, ik heb er gisteren zelf nog 1 gestart
Ik ook!

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Dankzij de uitstekende OP zonder problemen een rekening weten te openen bij Advanzia én foutloos kunnen inloggen na open ;)

Per vandaag ook gezorgd voor voldoende saldo 'aan het begin van de maand' om in aanmerking te komen voor de actierente.

Vraag die ik nu nog heb is hoe ik zeker weet dat ik de actierente ontvang en mijn mijn geval door het juist timen met de inleg tot eind februari '25. Moet ik hiervoor naar de helpdesk of krijg ik bijvoorbeeld per e-mail een bevestiging van het actierente tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zr40 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:10:
Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in de app en website van Santander.
Als ik in de app een Rentesimulatie doe, en als transactiedatum de volgende rentebetaling kies, dan rekent die app t/m 01-Jan-2025, terwijl ze toch echt maandelijks de rentebijschrijving doen. Dus moet je niet al te blij zijn met het resultaat en het voorspelde bedrag vast gaan inplannen in je uitgaven :+

Op de website gaat het wel goed.

De rekeningafschriften zijn ook bijzonder - één transactie per A4-tje is niet echt economisch/ecologisch ...

[ Voor 12% gewijzigd door GroteVoet459 op 06-11-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-09 12:41
Van de week een rekening geopend bij Openbank en vandaag onderstaande mail van ze gekregen.
Is het normaal dat ik zoveel informatie moet aanleveren?!

EDIT: Nvm niet goed gelezen. Het gaat maar om één document dat ze nodig hebben 8)7
Hi,

We hebben je aanmelding als nieuwe klant gecheckt en hebben nog enkele documenten van je nodig.

• Accreditatie van inkomsten.
Upload één van deze documenten :
o Loonstrook (max. 6 maanden oud)
o Verklaring arbeidsverleden (max. 6 maanden oud)
o Laatste aangifte inkomstenbelasting (meest recente versie)
o Huidige arbeidsovereenkomst (max. 6 maanden oud)
o Werkgeversverklaring (max. 6 maanden oud)

We raden je aan om deze documenten zo snel mogelijk te uploaden. Zolang deze niet geverifieerd zijn, kun je namelijk geen overboekingen ontvangen op je rekening.
Je kunt de documenten uploaden door in te loggen op je account op de website en deze stappen te volgen: ga naar Je profiel > Documentatie > Meer opties > Documenten uploaden. Kies daar de optie ‘Activeren rekeningen’.

Checklist voor het uploaden van documenten:
• Zorg dat de documenten geldig zijn en niet ouder zijn dan toegestaan (in deze e-mail per document aangegeven).
• Check of er geen gegevens doorstreept of onleesbaar zijn.
• Check of de gegevens op je documenten overeenstemmen met je persoonsgegevens.

Belangrijk: als je de gevraagde documenten niet binnen 30 kalenderdagen na dit bericht uploadt , dan moeten we je aanvraag om klant te worden annuleren.

Bedankt voor je medewerking.

OPENBANK

[ Voor 3% gewijzigd door Jdome op 06-11-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:23
Bas... schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:26:
Ik heb al iets van anderhalf jaar iedere keer een verlenging gekregen zonder de rekening leeg te boeken. Zo ook bij de vorige verlenging 3 maanden geleden. En dat is nu wederom mijn strategie, afwachten tot het rente overzicht begin november, als dan blijkt dat ik teruggezet ben naar de standaard rente ga ik wel wat anders bedenken/zoeken m.b.v. dit topic. Maar gezien de (mijn) ervaring heb ik goede hoop dat er weer een verlenging komt bij Advanzia.
Ik kreeg ook steeds een verlenging zonder dat ik wat hoefde te doen. Op mijn afschrift van september stond nog 3.76%, maar nu op het afschrift van oktober ineens 2.12%. Dat moet natuurlijk omhoog. Iemand al een methode gevonden om alsnog meer rente te krijgen bij Advanzia?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Andrehj schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:21:
[...]
Iemand al een methode gevonden om alsnog meer rente te krijgen bij Advanzia?
Opzeggen en vervolgens opnieuw aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:23
wibblemoo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:25:
Opzeggen en vervolgens opnieuw aanvragen.
Dat moet dan elke drie maanden :| .
Ik ga ze maar eens mailen of bellen denk ik.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
Andrehj schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:21:
[...]

Ik kreeg ook steeds een verlenging zonder dat ik wat hoefde te doen. Op mijn afschrift van september stond nog 3.76%, maar nu op het afschrift van oktober ineens 2.12%. Dat moet natuurlijk omhoog. Iemand al een methode gevonden om alsnog meer rente te krijgen bij Advanzia?
Ja, hier idem helaas. We horen het hier graag als je met bellen/mailen iets voor elkaar krijgt. Voor nu boek ik de rekening leeg. Een deel naar TR en een deel naar Hoist via Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Jdome schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:30:
Van de week een rekening geopend bij Openbank en vandaag onderstaande mail van ze gekregen.
Is het normaal dat ik zoveel informatie moet aanleveren?!

EDIT: Nvm niet goed gelezen. Het gaat maar om één document dat ze nodig hebben 8)7

[...]
Je bent al de zoveelste de laatste tijd.
Wat heb je aangegeven als inkomenstype bij het aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

LGU schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:00:
Dankzij de uitstekende OP zonder problemen een rekening weten te openen bij Advanzia én foutloos kunnen inloggen na open ;)

Per vandaag ook gezorgd voor voldoende saldo 'aan het begin van de maand' om in aanmerking te komen voor de actierente.

Vraag die ik nu nog heb is hoe ik zeker weet dat ik de actierente ontvang en mijn mijn geval door het juist timen met de inleg tot eind februari '25. Moet ik hiervoor naar de helpdesk of krijg ik bijvoorbeeld per e-mail een bevestiging van het actierente tarief?
Het staat in ieder geval op iedere maandelijkse afschrift, of het op de website staat weet ik niet (die is recentelijk vernieuwd en zo vaak kijk ik er niet). Dus rond 1-4 december (waarschijnlijk de 3e) zal je een afschrift zien waarop je rentetarief staat.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:24
Andrehj schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:28:
[...]

Dat moet dan elke drie maanden :| .
Ik ga ze maar eens mailen of bellen denk ik.
Hier idem, heb Advanzia een mail gestuurd in September nadat mijn rente naar beneden was aangepast en gevraagd of ze een concurrerend aanbod konden doen.

Antwoord: "Sehr geehrter Herr XXXX, vielen Dank für Ihre Nachricht.
Ihrer Nachfrage einer Zinsanpassung können wir bedauerlicherweise nicht nachkommen. Über eventuelle, für Sie in Frage kommende Kampagnen werden Sie automatisch per E-Mail benachrichtigt. Für weitere Fragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung
"

Vervolgens de rekening leeg geboekt en beeindigd

Ben benieuwd of bellen hetzelfde antwoord oplevert. Laat het even weten in dat geval.
Pagina: 1 ... 105 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling