Volgens mij heeft niemand hier een aanbieding of verlenging van de actierente bij Advanzia gekregen via de mail of telefonisch, dus verwacht er niet veel van.
Terwijl het al zo vaak gezegd is dat het zo eenvoudig is om de rekening op te zeggen en na de bevestiging hiervan direct een nieuwe rekeing te openen (mét de aktierente)...
Ben tevreden dat ik de Advanzia rekening heb opgezegd een aantal maanden geleden. Na vragen waar mijn geld vandaan kwam van Advanzia en ook waar het naar toe ging van ING, termijnen van overboeken van 2-3 dagen en 1x was het 2 weken 'zoek', scheelt dat een hoop stress. Dan doe ik liever zaken met een bank in NL waar de rente niet eens zoveel afwijkt (en zelfs op het moment hoger is).
[ Voor 4% gewijzigd door sander36 op 07-11-2024 10:11 ]
Volkomen terecht dat je de rekening opgezegd hebt, als je er geen goed gevoel bij hebt. Eigen ervaringen tellen meer dan die van anderen. Echter die vragen kan je bij andere banken ook krijgen. Gewoon even beantwoorden.sander36 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:10:
Ben tevreden dat ik de Advanzia rekening heb opgezegd een aantal maanden geleden. Na vragen waar mijn geld vandaan kwam van Advanzia en ook waar het naar toe ging van ING, termijnen van overboeken van 2-3 dagen en 1x was het 2 weken 'zoek', scheelt dat een hoop stress. Dan doe ik liever zaken met een bank in NL waar de rente niet eens zoveel afwijkt (en zelfs op het moment hoger is).
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 07-11-2024 10:29 ]
Centraal Beheer nog steeds onveranderd op 2,1 %
Bijna een jaar nu deze rente. Had je een rentewijziging verwacht ?Hans4545 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:40:
Centraal Beheer nog steeds onveranderd op 2,1 %
En maandelijks rentebijschrijving.
Wiskunde is de taal van de natuur.
Welke is dat dan?sander36 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:10:
Dan doe ik liever zaken met een bank in NL waar de rente niet eens zoveel afwijkt (en zelfs op het moment hoger is).
Ik heb overigens nog steeds 3,97% bij Advanzia tot eind december.
Helaas is dat zo dat je van banken steeds meer vragen krijgt. Maar ik had het nog niet gehad bij een (inkomende) spaarbank. Voor mij reden om het wat in kleinere bedragen te spreiden. Maar dat voorkomt de vragen ook niet. Ze nemen niet een absoluut bedrag maar tellen bedragen over een periode bij elkaar.W1ck1e schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:27:
[...]
Volkomen terecht dat je de rekening opgezegd hebt, als je er geen goed gevoel bij hebt. Eigen ervaringen tellen meer dan die van anderen. Echter die vragen kan je bij andere banken ook krijgen. Gewoon even beantwoorden.
Maar wat me bij Advanzia het meeste stoorde was dat je maar moest afwachten of en wanneer een bedrag aankomt en de met name bijna gehele afwezigheid van communicatie is het geval van vragen. En daar werden ze steeds slechter in, in de loop van de jaren.
Bij ING & TR heb ik vragen gehad. ING vroeg het meest, maar ook dat was geen probleem. Alleen niet zo fraai dat ze niet uit zichzelf aangeven of een en ander in orde was. Zo was het proces niet ingericht. Daar moet je dan naar vragen.sander36 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:34:
[...]
Helaas is dat zo dat je van banken steeds meer vragen krijgt. Maar ik had het nog niet gehad bij een (inkomende) spaarbank. Voor mij reden om het wat in kleinere bedragen te spreiden. Maar dat voorkomt de vragen ook niet. Ze nemen niet een absoluut bedrag maar tellen bedragen over een periode bij elkaar.
Maar wat me bij Advanzia het meeste stoorde was dat je maar moest afwachten of en wanneer een bedrag aankomst en de met name bijna gehele afwezigheid van communicatie is het geval van vragen. En daar worden ze steeds slechter in, in de loop van de jaren.
Wat vragen ze dan?
Nooit vragen gehad bij Ayvens (Lease Plan Bank) en Openbank tot op heden.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hoe je de centen bent gekomen en of je dat ff kan aantonen.Jumpman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:41:
Wat vragen ze dan?
Nou, ze vragen niet OF je het wil aantonen, ze dreigen met consequenties....TvanW schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:42:
[...]
Hoe je de centen bent gekomen en of je dat ff wjlt aantonen.
In grote lijnen: waar heb je je vermogen mee opgebouwd, en wat is je huidige bron van inkomsten ?
En waarom doe je die overschrijvingen ?
Het is volgens mij een steekproef waar ongeveer 10% in valt.Jumpman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:41:
Wat vragen ze dan?
En wat je totale vermogen is, ook bij andere banken en andere partijen. Graag je doopcel lichten binnen 2 weken over de afgelopen 40 jaar...... anders volgend er maatregelen. Bij ING allemaal via niet beveiligde email.W1ck1e schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:45:
[...]
Nou, ze vragen niet OF je het wil aantonen, ze dreigen met consequenties....
In grote lijnen: waar heb je je vermogen mee opgebouwd, en wat is je huidige bron van inkomsten ?
En waarom doe je die overschrijvingen ?

Vorig jaar vragen gehad van Openbank. Of ik de herkomst van mijn spaargeld wilde aantonen.Jumpman schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:41:
Wat vragen ze dan?
Heb kopie van mijn ontslagvergoeding gestuurd. maar dat was onvoldoende.
Vervolgens dit een tijdje laten lopen maar kon op zeker moment geen geld meer overboeken.
Na telefonisch contact wilde men de blokkade er wel afhalen maar of ik dan even een kopie van mijn inkomstenbelasting (IB) wilde sturen.
In telefonisch overleg aangeven dat een IB veel meer gegevens bevat dan voor hen van belang was in mijn optiek. Ik kwam er echter niet onderuit en daarom maar aangegeven dat we dan maar afscheid van elkaar moesten nemen. Vervolgens rekening opgezegd.
Heb ook even gezocht of een bank dit mag doen. Zie onderstaande link voor meer info.
https://www.kifid.nl/kenn...e-herkomst-van-mijn-geld/
Aangezien de ING rekening mijn tegenrekening is hadden ze een deel al kunnen inschatten. Het was ook de rekening waarop mijn inkomsten binnenkwamen. De ING mag best mijn totale vermogen kennen, daar kunnen ze toch niet zo veel mee, en willen ze dat ook niet (geen aanbiedingen gehad)sander36 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:58:
En wat je totale vermogen is, ook bij andere banken en andere partijen. Graag je doopcel lichten binnen 2 weken over de afgelopen 40 jaar...... anders volgend er maatregelen. Bij ING allemaal via niet beveiligde email.
Als ze mijn gegevens delen zijn ze volgens mij in overtreding.
Aantonen?
Ik denk niet dat een particulier bedrijf meer is dan de overheid.Hoe lang moet ik mijn financiële administratie bewaren voor de Belastingdienst? Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar voor naheffingen door de Belastingdienst is het slim om uw administratie 5 jaar te bewaren. Voor bedrijven en zelfstandigen geldt wel een wettelijke bewaarplicht van 7 tot 10 jaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Harry720A op 07-11-2024 14:08 ]
Al sinds we de IB aangifte per diskette konden doen heb ik een digitale kopie in mijn archief.
Het gedoe met de fictieve rendementsheffing en de rechtzaak die daar op volgde begon in 2017. Sindsdien bewaar ik de aangiftes iets completer, ook al ben ik niet één van de originele bezwaarmakers. De jaaropgaves van de banken met daarop de daadwerkelijk uitgekeerde rentes heb ik daar sowieso bij zitten.
Toen we alles op papier bijhielden namen die oude documenten ruimte in. Sinds alles digitaal is zijn het een paar bytes in een ZIP en mag het gerust 25 jaar op mijn externe disk/OneDrive/Google Drive blijven staan ...
Mooi verhaal, maar je mist denk ik de insteek naar banken toe.
Om te claimen bij de overheid heb je de administratie nog. Voor ziekelijke nieuwsgierigheid van banken natuurlijk niet, omdat je niet wettelijk verplicht bent die te bewaren.
Om te claimen bij de overheid heb je de administratie nog. Voor ziekelijke nieuwsgierigheid van banken natuurlijk niet, omdat je niet wettelijk verplicht bent die te bewaren.
[ Voor 14% gewijzigd door Harry720A op 07-11-2024 14:25 ]
Als je niet meer post dan "Aantonen?" en een quote van de Belastingdienst is context bepalen moeilijk voor een ander.Harry720A schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:19:
Om te claimen bij de overheid heb je de administratie nog. Voor ziekelijke nieuwsgierigheid van banken natuurlijk niet.
Je kunt het "ziekelijk nieuwsgierigheid" noemen, maar die vragen ga je (steeds meer) bij alle banken krijgen en niet omdat zij het zo leuk vinden. Kies de voor jezelf minst belastende optie.
Ze zullen je niet zomaar opnemen in externe registers, maar als ze het doen zijn de gevolgen voor jou als consument groot, of het nu terecht is of niet.
Is mogelijk een extra reden om te kiezen voor een bank met een nederlandse vergunning - klagen bij het Kifid is een stuk makkelijker dan bij hun italiaanse of spaanse tegenhanger ...
Volgens mij moeten ze dit in het kader van een wet. Dat het vaak overdreven is kan wel zijn.Harry720A schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:19:
Ik had het ietsje later aangevuld.GroteVoet459 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:49:
[...]
Als je niet meer post dan "Aantonen?" en een quote van de Belastingdienst is context bepalen moeilijk voor een ander.
Enfin, bij een vraag om IB aangifte kunnen ze van mij de pot op om eerder genoemde reden.
Wel eens een 'bedreiging' van een bank gehad. Genegeerd en Ik leef nog steeds in vrijheid of heb inval gehad.
Rekening bestaat nog.

Men lijdt dikwijls het meest door het lijden dat men vreest
[ Voor 4% gewijzigd door Harry720A op 07-11-2024 15:13 ]
Volgens bedenken de banken veel spelregels zelf.W1ck1e schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:59:
[...]
Volgens mij moeten ze dit in het kader van een wet. Dat het vaak overdreven is kan wel zijn.
Gewoon kijken waar de mensen gek genoeg voor zijn.
Ik mag het hopen dat ze zelf ook nog iets doenHarry720A schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:10:
...
Volgens bedenken de banken veel spelregels zelf.
...
Als je een bank wilt zonder die regels moet je je geld maar opnemen en verplaatsen.
Dan zit je ernaast. Want er zijn geen spelregels maar alle Nederlandse grootbanken hebben wel al boetes van vele miljoenen gekregen omdat ze niet voldoende controleerden. Wat er potentieel wel weer toe heeft geleid dat ze extreem zijn doorgeslagen. Maar dat is dus niet zo gek. Gezien er geen duidelijkheid is over wat ze wel moeten doen en niet hoeven te doen. Dan gaan ze vanzelf steeds meer doen in de hoop dat het dan toch maar voldoende is.Harry720A schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:10:
[...]
Volgens bedenken de banken veel spelregels zelf.
Gewoon kijken waar de mensen gek genoeg voor zijn.
Nog even een aanvulling op de bangmakerij.
De bank die mij 'bedreigde' zou niet overgaan tot opheffing, maar zou een melding doen als een soort verdachte transactie bij de overheid.
Ik dacht, mooi dan heeft iedereen wat te doen en het draait toch op niets uit.
Dat ze maar mogen verzuipen in de meldingen.
De bank die mij 'bedreigde' zou niet overgaan tot opheffing, maar zou een melding doen als een soort verdachte transactie bij de overheid.
Die externe meldingen kunnen ze inderdaad doen, maar dan moeten ze wel iets meer hebben dan alleen een weigering van jouw kant. Dan ligt de actie tot bewijs van fraude/witwassen bij hen. Da's een knappe drempel.Harry720A schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:18:
Ze kunnen ook een interne melding doen en dan zou je problemen kunnen krijgen bij andere diensten binnen hetzelfde concern.
Als ik het goed begrijp ben jij niet banq voor de gevolgen wanneer jij jouw informatie niet geeft.Harry720A schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:54:
Precies, bangmakerij.
Ikzelf ben niet bang voor de gevolgen als ik mijn informatie wel geef.
Mooie praatjes, ik denk dat je wel anders piept als je rekening geblokkeerd is en je niet bij je centen kan.Harry720A schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:06:
[...]
Ik had het ietsje later aangevuld.
Enfin, bij een vraag om IB aangifte kunnen ze van mij de pot op om eerder genoemde reden.
Wel eens een 'bedreiging' van een bank gehad. Genegeerd en Ik leef nog steeds in vrijheid of heb inval gehad.
Rekening bestaat nog.
Men lijdt dikwijls het meest door het lijden dat men vreest
En dan kan nog zo in je recht staan los het eerst maar eens op

Je hebt duidelijk hier nog niet echt mee te maken gehad

Ik laat mij niet bedreigen, door helemaal niemand.
Ze mogen blij zijn dat ze met m'n geld mogen spelen.
Ik heb ab-so-luut geen hoge pet op van banken. Ik kan werkelijk waar niet wachten op het moment dat de banken overbodig zijn geworden, maar ik kan je wel vertellen dat je met zo'n houding behoorlijk kansloos bent. Momenteel is de verhouding dat je de banken dankbaar mag zijn dat je daar je geld kan stallen. Ik bedoel, wat wil jij anders met je geld doen? Contant opnemen en onder je matras bewaren? Elke contante betaling boven de €3000 wordt geweigerd, dus je kan straks geen ene moer meer met contant geld.Harry720A schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:27:
Ik laat mij niet bedreigen, door helemaal niemand.
Je moet je matras vullen met je geld.GioStyle schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:05:
....
Ik bedoel, wat wil jij anders met je geld doen? Contant opnemen en onder je matras bewaren?
....
* RobertMe kopt hem dan maar in. Dan moet ik een grotere matras kopen
Dat denk je. Het is zo dat banken mijn inleg vele malen meer mag uitlenen (en dik geld mee mag verdienen). Krankzinnige regeling.GioStyle schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:05:
[...]
Momenteel is de verhouding dat je de banken dankbaar mag zijn dat je daar je geld kan stallen.
Wie heeft wie nou nodig?
Denk je nou echt dat je iets waard bent voor jouw bank? Wake up!
Zij bepalen wat ze met jou doen en anders is het tudeledoki!
Zij bepalen wat ze met jou doen en anders is het tudeledoki!
[ Voor 32% gewijzigd door sanook op 07-11-2024 22:55 ]
Nee, nee. Je stack contant geld is je matras.RobertMe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:29:
[...]
* RobertMe kopt hem dan maar in. Dan moet ik een grotere matras kopen

De banken hebben jou niet nodig. Als ze geld nodig hebben, kunnen ze dat gewoon lenen bij de ECB. Kost wel een paar knaken. Hetzelfde geld kunnen ze ook van jou krijgen, maar dan betalen ze niet een paar knaken, maar een paar cent.Harry720A schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:39:
[...]
Dat denk je. Het is zo dat banken mijn inleg vele malen meer mag uitlenen (en dik geld mee mag verdienen). Krankzinnige regeling.
Wie heeft wie nou nodig?
N26 en TR zeggen dat zij de rente die zij krijgen bij de ECB krijgen doorgeven aan hun spaarders. Volgens mij kunnen Nederlandse banken dat ook. Ik ken er echter geen waarvan ik weet dat ze dat doen.
De grootbanken met de lage rente teren op de spaarders die genoegen nemen met de daar aangeboden lage rente. Die spaarders maken dat de grootbanken het saldo van klanten zoals veel tweakers in dit draadje niet nodig hebben. Daar doen ze dan terecht geen of weinig moeite voor.
Ik heb mijn grootbanken alleen nodig voor de tegenrekening/betaalrekening. De kleinere banken hebben ons geld wel nodig en bieden daarvoor een hogere rente. Ik heb die banken nodig om een beetje een redelijke rente te krijgen. Volgens mij leent een bank slechts incidenteel bij de ECB
De grootbanken met de lage rente teren op de spaarders die genoegen nemen met de daar aangeboden lage rente. Die spaarders maken dat de grootbanken het saldo van klanten zoals veel tweakers in dit draadje niet nodig hebben. Daar doen ze dan terecht geen of weinig moeite voor.
Ik heb mijn grootbanken alleen nodig voor de tegenrekening/betaalrekening. De kleinere banken hebben ons geld wel nodig en bieden daarvoor een hogere rente. Ik heb die banken nodig om een beetje een redelijke rente te krijgen. Volgens mij leent een bank slechts incidenteel bij de ECB
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 08-11-2024 08:37 ]
Aangezien mijn crediteurope actierente afgelopen is (en nu 1.77% is) maar weer naar de volgende overstap aan het kijken, toch maar besloten voor Santander te gaan. Goede rente (3.1%, al zijn er banken met hogere actierentes voor een paar maanden denk ik niet dat ik dat zozeer de moeite waard vind voor enkele tienden van een procent).
Hopelijk daar dan even 'stabiel'....
Distingo verlaagt per 15-11 de spaarrente van 3,06% naar 3,01%( 3,04% effectief).
Ligt een beetje aan het saldo. Voor het gemak even rekenen met een ton: 0,4% (verschil met garantibank) is dan toch 400 euro per jaar: voor 7 weken dus 400 * 49 / 365 = 53 euro.m0ridin schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:25:
Aangezien mijn crediteurope actierente afgelopen is (en nu 1.77% is) maar weer naar de volgende overstap aan het kijken, toch maar besloten voor Santander te gaan. Goede rente (3.1%, al zijn er banken met hogere actierentes voor een paar maanden denk ik niet dat ik dat zozeer de moeite waard vind voor enkele tienden van een procent).
Beetje apart om te rekenen met GarantiBank terwijl het (ook) daar om een actierente gaat met vaste einddatum van 31-12. Is met 366 dagen (geen idee of ze daar mee tellen) €1,09 renteverschil per dag oftewel ~€58 tot het eind van het jaar. Of je daar een jaar lang 0,04-procentpunt extra krijgt valt te bezien. Maar zal waarschijnlijk niet het geval zijn.W1ck1e schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:30:
[...]
Ligt een beetje aan het saldo. Voor het gemak even rekenen met een ton: 0,4% (verschil met garantibank) is dan toch 400 euro per jaar: voor 7 weken dus 400 * 49 / 365 = 53 euro.
Daarnaast heeft Garanti jaarlijkse renteuitkering, en ik medn Santander maandelijks. Dus de effectieve rente bij Santander is ook ietsjes hoger.
Voor/Bij mij is dat de rekening met de hoogste rente. Garantibank rekent met 365 dagen. Is inderdaad een aktie rente. Is NU dus meer dan die 3,1%. Wat het straks is boeit mij nu even niet. Na 1 januari kan je alsnog naar een andere bank. Ga ik ook doen. Niet ik, maar dat het saldo van mij bij Garanti.RobertMe schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:48:
[...]
Beetje apart om te rekenen met GarantiBank terwijl het (ook) daar om een actierente gaat met vaste einddatum van 31-12. Is met 366 dagen (geen idee of ze daar mee tellen) €1,09 renteverschil per dag oftewel ~€58 tot het eind van het jaar. Of je daar een jaar lang 0,04-procentpunt extra krijgt valt te bezien. Maar zal waarschijnlijk niet het geval zijn.
Daarnaast heeft Garanti jaarlijkse renteuitkering, en ik medn Santander maandelijks. Dus de effectieve rente bij Santander is ook ietsjes hoger.
Rente op rente door maandelijkse uitkering zal hooguit iets van 0,05% verschil zijn, schat ik.
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 08-11-2024 11:00 ]
Rekening blokkeren / gijzelen?TvanW schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:09:
[...]
Mooie praatjes, ik denk dat je wel anders piept als je rekening geblokkeerd is en je niet bij je centen kan.
En dan kan nog zo in je recht staan los het eerst maar eens op.
Je hebt duidelijk hier nog niet echt mee te maken gehad
Je gelooft toch zeker zelf niet dat ze mijn geld mogen stelen zonder bevel van bijv. de overheid.
Terugstorten naar waar het vandaan kwam mag wel.
Maar @m0ridin had het over niet meer actierentes blijven "najagen". Dat jij dat wel doet is natuurlijk prima en ja dan heb je voor die periode een hogere rente. Maar het antwoord past dus niet bij de vraag / opmerking van @m0ridin.W1ck1e schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:55:
[...]
Voor/Bij mij is dat de rekening met de hoogste rente. Garantibank rekent met 365 dagen. Is inderdaad een aktie rente. Is NU dus meer dan die 3,1%. Wat het straks is boeit mij nu even niet. Na 1 januari kan je alsnog naar een andere bank. Ga ik ook doen. Niet ik, maar dat het saldo van mij bij Garanti.
Rente op rente door maandelijkse uitkering zal hooguit iets van 0,05% verschil zijn, schat ik.
En dan heeft Santander gewoon een prima rente zonder acties en gedoe, al meer dan een jaar lang. Alleen Trade Republic heeft structureel een iets hogere rente zonder gedoe. Momenteel 3,25% meen ik? Dus dan is het verschil maar 0,15-procentpunt oftewel €150 op jaarbasis bij een ton.
Twee pogingen om Santander rekening te openen afgelopen weken mislukt. Eerst hele proces met succes doorlopen waarna er geen bevestiging volgde. Bij navragen klantenservice bleek dat er iets intern was misgegaan en werd mijn aanvraag maar geannuleerd. Bij tweede poging kreeg ik wel bevestiging, maar lukte het niet een overboeking te doen vanaf Rabo, die aangaf dat overboeking op technische problemen bij de Santander bank stuitte. Volgens klantenservice Santander een probleem dat ik met Rabo moet oplossen.. Nog maar een keer proberen! 🤷🏻♂️
Dan heb ik het bericht van @m0ridin niet goed begrepen.RobertMe schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:08:
[...]
Maar @m0ridin had het over niet meer actierentes blijven "najagen". Dat jij dat wel doet is natuurlijk prima en ja dan heb je voor die periode een hogere rente. Maar het antwoord past dus niet bij de vraag / opmerking van @m0ridin.
En dan heeft Santander gewoon een prima rente zonder acties en gedoe, al meer dan een jaar lang. Alleen Trade Republic heeft structureel een iets hogere rente zonder gedoe. Momenteel 3,25% meen ik? Dus dan is het verschil maar 0,15-procentpunt oftewel €150 op jaarbasis bij een ton.
Voor die 50 euro zou ik het wel doen. Dat het maar een paar procentpuntjes verschil is vind ik minder van belang. Het gedoe valt bij mij mee, de rekening heb ik al heel lang, ik hoefde alleen maar het geld er op te zetten (kwam van N26 die naar 3% was gezakt). Bij aanvang van deze aktie had ik gelukkig een laag saldo, dus ik had veel ruimte. Garanti heeft wel vaker zo'n aktie gehad, dus daar heb ik inmiddels meerdere keren plezier van gehad.
Rekening blokkeren kan zeker wel, er zijn hier ervaringsdeskundigen, tot dat je de gevraagde informatie aanlevert.Harry720A schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:08:
[...]
Rekening blokkeren / gijzelen?
Je gelooft toch zeker zelf niet dat ze mijn geld mogen stelen zonder bevel van bijv. de overheid.
Terugstorten naar waar het vandaan kwam mag wel.
De bank moet wel, je hebt toch zeker ook wel gehoort van de hoge boetes die banken opgelegd hebben gekregen voor het onvoldoende controle uitoefenen in het kader van de wet Wwft.
Ik ben zelf van mening dat de overheid dit zelf moet uitvoeren en niet neer mag/kan leggen bij derden
Dan gaat de bank buiten zijn of haar boekje.TvanW schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:04:
[...]
Rekening blokkeren kan zeker wel, er zijn hier ervaringsdeskundigen, tot dat je de gevraagde informatie aanlevert.
Alleen de overheid mag geld van je inpikken en het zal denk ik niet in de van overheidswege opgelegde instructies staan.
Ze doen maar weer wat.
doe maar een TR of negeren
[ Voor 82% gewijzigd door We Are Borg op 10-11-2024 20:00 ]
[ Voor 84% gewijzigd door We Are Borg op 10-11-2024 20:01 ]
Ik weet niet of je de wetgeving tegen witwassen beschouwt als van overheidswege opgelegde instructies. Maar banken hebben via die weg aan behoorlijk wat regelgeving te voldoen. En als er twijfel is over de herkomst van het geld, wat impliciet inhoudt dat het mogelijk om zwartgeld gaat, dan zal de bank niet zomaar dat mogelijke zwartgeld mogen teruggeven en je zomaar met die zak geld de virtuele deur uit mogen laten wandelen.Harry720A schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:09:
[...]
Dan gaat de bank buiten zijn of haar boekje.
Alleen de overheid mag geld van je inpikken en het zal denk ik niet in de van overheidswege opgelegde instructies staan.
Een soort burgerarrestatie?
Zullen ze wel met goede bewijzen moeten komen dat je werkelijk iets misdaan hebt.
Ze mogen een klant wel de deur wijzen, maar dan moeten ze het gewoon netjes afhandelen en niet een saldo inpikken.
Zullen ze wel met goede bewijzen moeten komen dat je werkelijk iets misdaan hebt.
Ze mogen een klant wel de deur wijzen, maar dan moeten ze het gewoon netjes afhandelen en niet een saldo inpikken.
[ Voor 3% gewijzigd door Harry720A op 08-11-2024 12:33 ]
Nee, ze mogen in een verdachte situatie juist geen transacties meer verrichten. En dus ook niet het saldo terugstorten.Harry720A schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:33:
Er zijn hier ook een hoop gerechtelijke uitspraken over. (Willekeurige: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2023:5636 )
Uit het vonnis:
Is iets anders dan geen informatie verstrekken aan een bank.De bank heeft aangevoerd, samengevat en zakelijk weergegeven, dat zij concrete vermoedens heeft dat xxx zich schuldig maakt aan witwassen.
Saldo daadwerkelijk inpikken is iets anders dan de rekening blokkeren. Ze kunnen de rekening zolang als ze willen blokkeren als ze daar een goede reden voor hebben. Dat kan zijn dat je niet aan hun voorwaarden voldoet (die je bij aangaan hebt geaccepteerd).Harry720A schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:33:
Als je het daar niet mee eens bent moet je een klacht indienen bij de bank of een geschillencommissie. Maar totdat het opgelost is kan de rekening geblokkeerd blijven.
Volgens mij zijn bovenstaande nog steeds uitzonderingen maar het kan je overkomen ook al heb je niets misdaan. In de meeste gevallen zullen ze je het liefst zien vertrekken met je geld.
Bunq heeft een keer mijn rekening geblokkeerd, zonder mij dat mede te delen, omdat ik een loonstrook had moeten verstrekken(wat ik overigens raar vind bij een spaarrekening). Ik merkte het pas na inloggen(4 maanden later, op een spaarrekening log ik maar sporadisch in(als ik geld nodig heb)). Bleek er ook al maand of drie geen rente bijgeschreven.Novax schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:13:
[...]
Saldo daadwerkelijk inpikken is iets anders dan de rekening blokkeren. Ze kunnen de rekening zolang als ze willen blokkeren als ze daar een goede reden voor hebben. Dat kan zijn dat je niet aan hun voorwaarden voldoet (die je bij aangaan hebt geaccepteerd).
Als je het daar niet mee eens bent moet je een klacht indienen bij de bank of een geschillencommissie. Maar totdat het opgelost is kan de rekening geblokkeerd blijven.
Volgens mij zijn bovenstaande nog steeds uitzonderingen maar het kan je overkomen ook al heb je niets misdaan. In de meeste gevallen zullen ze je het liefst zien vertrekken met je geld.
Niet ingepikt, wel 3 maanden rente niet vergoed, dat noem ik dus wel inpikken.
Moeilijk contact te krijgen na veel berichten (en dreiging geschillencommissie) rente grotendeels wel gehad, eerst een halve maand, dan weer een maand, etc.) maar volgens mij nog steeds niet compleet. Heb het opgegeven...
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Volgens mij staat bij de voorwaarden van internetspaarrekeningen ook wel eens dat je periodiek (bijvoorbeeld elke maand) moet aanloggen. Ik heb echter de voorwaarden bij Bunq niet zo nauwkeurig gelezen, dat ik dit ben tegengekomen. Gevonden :sipjohn schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:21:
[...]
(Bunq) ... Ik merkte het pas na inloggen(4 maanden later, op een spaarrekening log ik maar sporadisch in(als ik geld nodig heb)). Bleek er ook al maand of drie geen rente bijgeschreven.
...
Maar een wekelijks "hoogtepunt" bij mij is wel "payday" van Bunq. Heb je dat niet gemist ?controleer je rekening regelmatig en laat het ons onmiddellijk weten als iets ongewoon lijkt of als je problemen hebt;
[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 08-11-2024 13:32 ]
In mijn achterhoofd zwerft dat als je zeer lange tijd niet hebt omgekeken naar een bankrekening het is: Rien ne va plus, het geld is niet meer van u.W1ck1e schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:27:
[...]
Volgens mij staat bij de voorwaarden van internetspaarrekeningen ook wel eens dat je periodiek (bijvoorbeeld elke maand) moet aanloggen.
Die regel zal nog wel bestaan, het levert lekker op.
[ Voor 88% gewijzigd door We Are Borg op 10-11-2024 20:01 ]
Veel spaarders doen ook belastingaangifte. Dan word je geacht de rekeningen na te lopen om het saldo door te geven. Als je nu meerdere jaren dat verzuimt (en saldo niet opgeeft) lijkt mij het terecht dat het geld van eigenaar wisseltHarry720A schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:42:
[...]
In mijn achterhoofd zwerft dat als je zeer lange tijd niet hebt omgekeken naar een bankrekening het is: Rien ne va plus, het geld is niet meer van u.
Maar ik geloof je niet, heb je een bron ?
Ik kan me wel herinneren bij de voorwaarden van een internetbank dat je regelmatig moest inloggen maar dat was meer dat je zelf moest controleren of alles nog goed was. Als iemand op wat voor manier dan ook je (inlog)gegevens had buitgemaakt en je had niet op tijd opgemerkt dat er iets mis was dan was de bank niet aansprakelijk. Een regel dat ze je geld innemen ken ik niet, zou ook denken dat ze dan eerst contact met je opnemen.Harry720A schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:42:
[...]
In mijn achterhoofd zwerft dat als je zeer lange tijd niet hebt omgekeken naar een bankrekening het is: Rien ne va plus, het geld is niet meer van u.
Beetje vreemde stelling dit ook,alsof een bank zich geld van een “ slapende “ rekening mag/zal toe-eigenen,Harry720A schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:42:
[...]
Had eens zo,n slapende rekening met € 1,50 er op,was ik vergeten ,na jaren kreeg ik bericht van de bank dat ze de rekening wilden opheffen en waar de € 1,50 heen moest.
Dat mag, na 20 jaar. Alleen doen banken dat zelden/nooit en krijg je een saldo als je je meldt als belanghebbende alsnog uitgekeerd, ook na die 20 jaar. Die operatie van herinneringen sturen zal ongetwijfeld meer kosten dan een mogelijk batig saldo oplevert.Hans4545 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:56:
[...]
Beetje vreemde stelling dit ook,alsof een bank zich geld van een “ slapende “ rekening mag/zal toe-eigenen,
Had eens zo,n slapende rekening met € 1,50 er op,was ik vergeten ,na jaren kreeg ik bericht van de bank dat ze de rekening wilden opheffen en waar de € 1,50 heen moest.
Jouw statement klopt alleen als je boven de heffingsvrije drempel in box 3 zit. Zit je daaronder, dan hoef je geen saldi door te geven.W1ck1e schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:53:
[...]
Veel spaarders doen ook belastingaangifte. Dan word je geacht de rekeningen na te lopen om het saldo door te geven. Als je nu meerdere jaren dat verzuimt (en saldo niet opgeeft) lijkt mij het terecht dat het geld van eigenaar wisselt![]()
Maar ik geloof je niet, heb je een bron ?
Met hun 4% waren ze nog interessant om voor een metal abo te betalen. Helaas was het toch een lokkertje en om daar te sparen niet meer zo interessant.Our Instant Savings account interest rates are changing, starting January 8, 2025.
N26 Metal members will earn 2.5% p.a. N26 You members will earn 1.5% p.a. N26 Smart and Standard members will earn 1.3% p.a.
If you change your membership, the new rate will apply immediately, not just on January 8, 2025.
Met deze dalingen is N26 totaal niet interessant meer voor de "gewone" spaarder.xileS schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:15:
[...]
Met hun 4% waren ze nog interessant om voor een metal abo te betalen. Helaas was het toch een lokkertje en om daar te sparen niet meer zo interessant.
De gratis 1,30% is minder dan de ING alleen heb je geen kosten.
De "Smart" heeft wel kosten en dan ben je zelfs duurder uit dan een ING-pakket.
Met de relatief hoge kosten van Metal en You gooi je volgens mij gewoon geld weg.
Heb niet het idee dat die verzekering die je daar bij krijgt niet op een andere manier en dus niet locked-in kan.
Lijkt erop dat het ingaan per 08-Jan-2025 alleen voor bestaande klanten is - de website laat de lagere rentes nu al zien voor nieuwe klanten.
[ Voor 9% gewijzigd door GroteVoet459 op 08-11-2024 17:55 ]
Weer een Rabo slachtoffer?! Vorige weken ook al een mensen met Rabo VS Openbank problemenhpt870 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:16:
Twee pogingen om Santander rekening te openen afgelopen weken mislukt. Eerst hele proces met succes doorlopen waarna er geen bevestiging volgde. Bij navragen klantenservice bleek dat er iets intern was misgegaan en werd mijn aanvraag maar geannuleerd. Bij tweede poging kreeg ik wel bevestiging, maar lukte het niet een overboeking te doen vanaf Rabo, die aangaf dat overboeking op technische problemen bij de Santander bank stuitte. Volgens klantenservice Santander een probleem dat ik met Rabo moet oplossen.. Nog maar een keer proberen! 🤷🏻♂️
Dat kan zomaar kloppen. Want N26 meld rentedalingen 2 maanden van tevoren (bij bestaande klanten). En bij de vorige wijziging ging deze ook direct in voor nieuwe klanten terwijl de bestaande klanten de mededeling kregen v.w.b. "over 2 maanden...".GroteVoet459 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:53:
Lijkt erop dat het ingaan per 08-Jan-2025 alleen voor bestaande klanten is - de website laat de lagere rentes nu al zien voor nieuwe klanten.
Volgens een bericht in de app verdwijnt die 2 maanden aankondiging.RobertMe schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:20:
[...]
Dat kan zomaar kloppen. Want N26 meldt rentedalingen 2 maanden van tevoren (bij bestaande klanten). En bij de vorige wijziging ging deze ook direct in voor nieuwe klanten terwijl de bestaande klanten de mededeling kregen v.w.b. "over 2 maanden...".
Ik ben bewindvoerder voor mijn vader die vanwege dementie onder beschermingsbewind staat. Vanwege de verkoop van zijn huis komt er binnenkort vermogen vrij wat ik op last van de toezichthoudende kantonrechter zo risicoloos mogelijk moet parkeren. Beleggen hooguit risico-indicator 1 of 2 en bij sparen maximaal € 100.000 euro per bank vanwege de depositogarantie.
Ik wil daarom enkele keren 100k€ parkeren bij diverse (Europese) banken die vallen onder het Europese depositogarantiesysteem.
Via Raisin zou het gemakkelijkst zijn, maar raisin heeft als voorwaarde: "U handelt voor eigen rekening (d.w.z. niet namens derde partijen, in het bijzonder niet als gevolmachtigde)"
Verder maken veel banken het lastig voor bewindvoerders om de (spaar)rekening te beheren: Er zijn er maar weinig waar je gewoon online kunt bankieren als bewindvoerder namens de rechthebbende.
Wie weet raad? Is er een alternatief voor raisin waar je wel als gevolmachtigde mag opereren? Of is er een veilig door de kantonrechter akkoord bevonden beleggingsfonds?
Ik wil daarom enkele keren 100k€ parkeren bij diverse (Europese) banken die vallen onder het Europese depositogarantiesysteem.
Via Raisin zou het gemakkelijkst zijn, maar raisin heeft als voorwaarde: "U handelt voor eigen rekening (d.w.z. niet namens derde partijen, in het bijzonder niet als gevolmachtigde)"
Verder maken veel banken het lastig voor bewindvoerders om de (spaar)rekening te beheren: Er zijn er maar weinig waar je gewoon online kunt bankieren als bewindvoerder namens de rechthebbende.
Wie weet raad? Is er een alternatief voor raisin waar je wel als gevolmachtigde mag opereren? Of is er een veilig door de kantonrechter akkoord bevonden beleggingsfonds?
Meesman heeft een rente fonds dat laag risico is en rond de 3% zit. Weet niet of je daar het geld van je vader mag parkeren alleen.
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
brede vraag die misschien wel z'n eigen topic verdient.wlmpie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:30:
Ik ben bewindvoerder voor mijn vader die vanwege dementie onder beschermingsbewind staat. Vanwege de verkoop van zijn huis komt er binnenkort vermogen vrij wat ik op last van de toezichthoudende kantonrechter zo risicoloos mogelijk moet parkeren. Beleggen hooguit risico-indicator 1 of 2 en bij sparen maximaal € 100.000 euro per bank vanwege de depositogarantie.
...
Ik zou de buitenlandse banken vooralsnog overslaan - Bewindsvoering is een complexe materie en zal vaak niet 1:1 te vertalen zijn naar regels in het buitenland, en zeker bij buitenlandse banken.
Een snelle zoek één verdieping hoger hier in het forum lijkt niets op te leveren en in dit topic komt bewindsvoering eigenlijk alleen voor als er een Kind-rekening gezocht wordt.
Denk dat het snelste antwoord komt als je de verschillende vergelijkingsites in de OP bezoekt, filter op NL-banken en dan een zoek doet in de algemene voorwaarden van elk ...
Met het stuk beleggen zit je hier sowieso in het verkeerde topic.
Ik zou het bij NL banken houden of in ieder geval banken die Nederlands recht hanterenwlmpie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:30:
Informeer bijv bij Leaseplanbank, lloyds. Garantibank.
Of een spaardeposito bij de NL grootbanken. in geval van overlijden komt het saldo vrij beschikbaar.
Bijv groen.depositos.
Doe ik ook voor mijn oude vader als gemachtigde. Is wel wel een wat andere situatie.
Of informeer eens bij een notaris. Daar weten ze de weg.
Aanvullend: let ook op het verschil tussen bank en bankvergunning. Je wilt spreiden over bankvergunningen, niet over banken.
noem eens 2 verschillende banken die onder dezelfde bankvergunning werken?Rubbergrover1 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:44:
Aanvullend: let ook op het verschil tussen bank en bankvergunning. Je wilt spreiden over bankvergunningen, niet over banken.
Ing en ing groenbank hadden 2 vergunningen. ING Groenbank is dit jaar in ING opgegaan tot één bankvergunning.boyette schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:45:
[...]
noem eens 2 verschillende banken die onder dezelfde bankvergunning werken?
Idem abnamro.
SNS Bank, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen.boyette schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:45:
[...]
De Volksbank opereert onder meerdere namen (SNS, Regio Bank en ASN).boyette schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:45:
[...]
Knab was (is niet meer meen ik) onderdeel van Aegon waar ook wat andere bank achtige bedrijven onder hangen meen ik.
En er zijn er vast nog meer.
Namen zoals ING en ING Groenbank zou ik mij sowieso direct bij afvragen of het twee vergunningen zijn. Maar ook OpenBank vs Santander Consumer Bank was hier initieel wat discussie / onderzoek of het nu twee verschillende vergunningen zijn (antwoord: ja, zijn verschillende vergunningen, ondanks dat Santander voor 99,99999...% eigenaar van OpenBank is).
Periodiek inloggen heb ik inderdaad wel eens gelezen, al dacht ik dat dat alleen voor betaalrekeningen gold, maar kan het mis hebben. Dus mogelijk wel eigen schuld, maar hadden ze toch e-mail kunnen sturen.W1ck1e schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:27:
[...]
Volgens mij staat bij de voorwaarden van internetspaarrekeningen ook wel eens dat je periodiek (bijvoorbeeld elke maand) moet aanloggen. Ik heb echter de voorwaarden bij Bunq niet zo nauwkeurig gelezen, dat ik dit ben tegengekomen. Gevonden :
[...]
Maar een wekelijks "hoogtepunt" bij mij is wel "payday" van Bunq. Heb je dat niet gemist ?
De rente werd toen nog maandelijks betaald. Niet vergoede rente(rond 400) was volgens mij half feb tot half mei 2023.
Overigens heb ik na opname van hele saldo inmiddels misschien meer dan jaar niet ingelogd, ook omdat ze volgens mij bij elke inlogpoging weer iets van id willen of zo iets. Teveel gedoe voor hooguit klein beetje rest rente.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Zoals al genoemd bijvoorbeeld de Volksbank labels. Maar je kunt ook andersom kijken, juist naar merken die in eerste instantie de zelfde bank lijken, maar toch meerdere vergunningen hebben, zoals enkele groenbanken. Dan kun je bij sommige namen eigenlijk twee keer zo veel kwijt dan gedacht.boyette schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 20:45:
[...]
Nou ja.. dat is allemaal puur theorie.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 23:14:
[...]
Zoals al genoemd bijvoorbeeld de Volksbank labels. Maar je kunt ook andersom kijken, juist naar merken die in eerste instantie de zelfde bank lijken, maar toch meerdere vergunningen hebben, zoals enkele groenbanken. Dan kun je bij sommige namen eigenlijk twee keer zo veel kwijt dan gedacht.
Want niemand met dat geld heeft dat von zoveel nodig en het is enorm kostbaar om dat bij zulke banken te stallen..
Dus daar zijn veel betere constructies voor
Hoezo 'allemaal theorie'? Het is toch een concrete casus waarbij iemand de verkoopopbrengst van een woning moet parkeren? En daarbij van de kantonrechter niet meer dan een ton per bankvergunning mag stallen. In de huidige oververhitte woningmarkt kan het best zijn dat je het geld dan over tien rekeningen moet verspreiden. En vanwege de speciale situatie met bewindvoering kun je dan ook nog eens niet bij iedere (buitenlandse) bank terecht. Dat kan best een behoorlijke puzzel worden.boyette schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:50:
[...]
Nou ja.. dat is allemaal puur theorie.
Want niemand met dat geld heeft dat von zoveel nodig en het is enorm kostbaar om dat bij zulke banken te stallen..
Dus daar zijn veel betere constructies voor
Tijdelijke oplossing:
https://www.rijksoverheid...t-depositogarantiestelselVergoeding soms hoger
Vanaf 1 september 2024 is de maximale vergoeding in sommige gevallen hoger, tot maximaal € 500.000 bovenop de standaard maximale vergoeding van € 100.000. Bijvoorbeeld als u:
Dat lees ik niet, ik lees:
Dan is (tijdelijk) parkeren met een DGS van 6 ton in mijn ogen bijzonder risicoloos.wlmpie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:30:
Ik ben bewindvoerder voor mijn vader die vanwege dementie onder beschermingsbewind staat. Vanwege de verkoop van zijn huis komt er binnenkort vermogen vrij wat ik op last van de toezichthoudende kantonrechter zo risicoloos mogelijk moet parkeren.
Dan moet je alles lezen:Harry720A schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:56:
Dat lees ik niet, ik lees:
wlmpie schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:30:
...
Beleggen hooguit risico-indicator 1 of 2 en bij sparen maximaal € 100.000 euro per bank vanwege de depositogarantie.
En toen was er per 1 september jl. een nieuwe andere DGS regeling.
[ Voor 10% gewijzigd door Harry720A op 09-11-2024 12:00 ]
Die nog steeds niets af doet aan de instructies van de Kantonrechter.Harry720A schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:00:
En toen was er per 1 september jl. een nieuwe andere DGS regeling.
De Kantonrechter gaat heus wel mee in een nieuwe DGS-regeling.
Nogmaals de regeling is een tijdelijke oplossing.
De nieuwe regeling gaat niet tot in het oneindige.
Geeft vraagsteller meer tijd eens rustig om zich heen te kijken.
Nogmaals de regeling is een tijdelijke oplossing.
De nieuwe regeling gaat niet tot in het oneindige.
Geeft vraagsteller meer tijd eens rustig om zich heen te kijken.
Daar heb je gelijk mee. Helaas klopt het "vanwege de depositogarantie" deel niet. Maar die 5 ton extra is volgens mij maar tijdelijk, dus uitstel van het probleem van verdelen over meer spaarbanken. Bij leven schenken aan kinderen of een constructie is wellicht handiger.GroteVoet459 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:02:
[...]
Die nog steeds niets af doet aan de instructies van de Kantonrechter.
Los daarvan is het de vraag of het permanent stallen van de verkoopopbrengst in dit geval in aanmerking komt voor de verhoogde vergoeding. Die is bij de opbrengst van de verkoop van een huis bedoeld om een tijdelijke overbrugging tussen twee huizen te dekken. Niet om een kapitaal dat wellicht tot de dood op de bank staat, af te dekken omdat dat ooit verkregen is uit de verkoop van een woning.
Dat is een mogelijkheid die je dan vooraf had moeten afspreken. Dat kun je niet zomaar doen als de eigenaar dat niet heeft vastgelegd.W1ck1e schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:07:
[...]
Bij leven schenken aan kinderen of een constructie is wellicht handiger.
Klopt, "dementie & bewindvoering" was ik even vergeten.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:14:
[...]
Dat is een mogelijkheid die je dan vooraf had moeten afspreken. Dat kun je niet zomaar doen als de eigenaar dat niet heeft vastgelegd.
Denk je echt dat er mensen zijn die zo dom zijn.. en zo hun geld laten verdampen ?Rubbergrover1 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:01:
[...]
Hoezo 'allemaal theorie'? Het is toch een concrete casus waarbij iemand de verkoopopbrengst van een woning moet parkeren? En daarbij van de kantonrechter niet meer dan een ton per bankvergunning mag stallen. In de huidige oververhitte woningmarkt kan het best zijn dat je het geld dan over tien rekeningen moet verspreiden. En vanwege de speciale situatie met bewindvoering kun je dan ook nog eens niet bij iedere (buitenlandse) bank terecht. Dat kan best een behoorlijke puzzel worden.
Dat bedoel ik met dat is theorie..
Maar ja.. misschien ook wel..
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling