[F1 2023] Race 22 GP van Las Vegas Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste
Acties:
  • 101.913 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
Max on Sky 😅

Interviewer: “was it a fun track to drive, did you enjoy it?”
Max: “No, no I’ve had better tracks in my life”

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
Holk schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:21:
RBR heeft veel meer downforce dan de rest. De Ferrari's onderandere lopen veel harder op het rechte stuk en pakken veel tijd in de 1-lap runs, maar die gaan hun banden opvreten in de race met deze set-up. Benieuwd wie waar wat gaat aanpassen vannacht
Zijn de bandjes wel lekker snel warm. Mogelijk dat de RBR twee rondjes nodig heeft om de band op temperatuur te krijgen en dat Ferrari er maar eentje nodig heeft?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F_IfXlXWoAAtUM1?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F_IgfXjWsAAFXXI?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F_IhsAjWQAAxgUw?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F_IiPMhWcAAeRSZ?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F_IgZBHWcAA4gOc?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F_IjkWQWYAAlEdr?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 15:06
Robkazoe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:25:
[...]

Zijn de bandjes wel lekker snel warm. Mogelijk dat de RBR twee rondjes nodig heeft om de band op temperatuur te krijgen en dat Ferrari er maar eentje nodig heeft?
Vandaar dat Ferrari en Haas waarschijnlijk lekker gaan in de kwalificatie en RBR in de race na ronde 5 met die DRS alles opharkt en 1 keer minder hoeft te stoppen

#timestamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Prima toch. Gewoon zijn werk gedaan en klaar. Op naar morgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
https://www.reddit.com/r/formula1/s/rYqTCWK5WA

Dit is voor mij toch wel het plaatje van deze twee sessies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

heeft hier mee te maken

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Maakt het niet minder zuur voor de fans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Heb je 300+ dollar betaald voor je kaartje, word je gewoon weggestuurd... Zullen best wat mensen hun creditcardrekening disputen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:09

Saffie_time

Why use this? 42!

Zo naar de baan kijkend blijft er weinig Vegas over en is het een 13 in dozijn nachtrace tussen de hekken met een berg kunstlicht.
Daarbij komt dat het nu niet een zeer uitdagend baan is. Al zie ik wel dat het in een aantal bochen erg krap gaan worden als ze er met 2 induiken.
Ik verwacht van de race weinig spanning, of het moet van externe factoren komen (Stoll die hem in muur hangt of zo) waardoor er wat spanning in komt.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:47
Afbeeldingslocatie: https://www.the-race.com/content/images/size/w1000/2023/11/XPB_1253642_HiRes.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Max-Verstappen-Red-Bull-Formel-1-GP-Las-Vegas-2023-Training-169Gallery-3ca1798d-2054414.jpg
Verstappen heeft zijn wagen niet in de muur gereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:39
Jasphur schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:42:
[...]

Maakt het niet minder zuur voor de fans
Maar het is ook niet heel eerlijk om de schuld bij F1 of die beveiligers te leggen. Gewoon een clusterfuck. Kan je niet zoveel aan doen. Wel geef ik ze gelijk als ze geld terug vragen want dit had voorkomen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
BiaggioLuciano schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:57:
[...]

Maar het is ook niet heel eerlijk om de schuld bij F1 of die beveiligers te leggen. Gewoon een clusterfuck. Kan je niet zoveel aan doen. Wel geef ik ze gelijk als ze geld terug vragen want dit had voorkomen moeten worden.
Wat was nou precies de fout hierin of het protocol omtrent putdeksels en stratencircuits?
Zo'n deksel moet worden vastgelast en dat was hier niet? Was dat de enige die niet goed vast zat of hebben ze bij de check nog meerdere gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Ik leg de schuld ook niet bij hen he :P Ongeachte de rede dat het zo gelopen is blijft het vervelend voor de mensen die veel geld hebben betaald. Een vervelende samenloop van omstandigheden door het de drainhole-gate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
gysman11 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:46:
Heb je 300+ dollar betaald voor je kaartje, word je gewoon weggestuurd... Zullen best wat mensen hun creditcardrekening disputen.
Ik zou serieus dan pas weggaan wanneer ik mijn geld terugkrijg, want je betaald niet voor niks en dan moet je weg.. sorry maar dat gaat best ver als je het mij vraagt :D ! Al heb ik eerlijk gezegd wel even gemist waarom ze nou weg moesten?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
G_Dragon schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:10:
[...]

Ik zou serieus dan pas weggaan wanneer ik mijn geld terugkrijg, want je betaald niet voor niks en dan moet je weg.. sorry maar dat gaat best ver als je het mij vraagt :D ! Al heb ik eerlijk gezegd wel even gemist waarom ze nou weg moesten?
TLDR; door de uitloop veroorzaakt door het repareren en het nalopen van de putten op het circuit kwamen er een aantal afspraken omtrent eindtijd voor bepaalde locaties naar voren. Deze locaties moesten leeg zijn voor 04:00 uur. Om dat op tijd voor elkaar te krijgen zijn ze begonnen met het leegmaken van de locaties vlak voor/na het begin van FP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

JackBol schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:40:
SkyF1 has Vasseur geïnterviewd voor FP2 en die gaf aan dat de cost cap niet uitmaakt, omdat alle onderdelen toch al gemaakt waren. Er is geen productie van onderdelen voor het 2023 seizoen meer. Dus alleen de penalty is nadelig voor Ferrari.
Nee okay, mazzeltje dan .. maar was dit race 1 geweest dan waren ze wellicht eind van het jaar in de knoei gekomen. Het maakt wel uit, toevallig hebben ze er nu geen last van. okay, gelukkig dan maar.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 09:00
[...]

Daar zou ik met de Amerikaanse politie toch 2x over nadenken |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
[...]
Al heb ik eerlijk gezegd wel even gemist waarom ze nou weg moesten?
Dat was puur een logistieke reden. De dienst van al dat ondersteunende personeel zoals beveiligers, die liep af. En het is kennelijk niet veilig genoeg om zo'n grote mensenmassa zonder begeleiding te laten vertrekken op een eventueel veel later moment.
En dan zal het wel met vakbond of arbo regels te maken hebben dat die beveiligers niet nog veel langer mogen doorwerken ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 17-11-2023 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

en dat commentaar ook ..
GhanimaAtreides

3 hr. ago

This happened in the sphere zone too. They sent a guy with a loudspeaker into the stands and told everyone they had to leave. The guy then went from fan to fan telling them the venue was closed.

I left and exited at the gates and but then saw Chris Medland say they are letting people stay. Security won’t let anyone back in. This is a clusterfuck.

They knew hours ago FP2 wasn’t going to happen until 2am. They should have let fans know then since it was obvious they wouldn’t have the staff or logistics to stay open. They just wanted everyone to run up bar tabs before kicking us out.
zit je uren te wachten op FP2 wordt je dan alsnog weggestuurd... meld dat dan eerder!
Man .. inderdaad. wat een clusterfuck. :X

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Saffie_time schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:55:
Zo naar de baan kijkend blijft er weinig Vegas over en is het een 13 in dozijn nachtrace tussen de hekken met een berg kunstlicht.
Daarbij komt dat het nu niet een zeer uitdagend baan is. Al zie ik wel dat het in een aantal bochen erg krap gaan worden als ze er met 2 induiken.
Ik verwacht van de race weinig spanning, of het moet van externe factoren komen (Stoll die hem in muur hangt of zo) waardoor er wat spanning in komt.
Ze moeten gewoon de baanverlichting een stuk naar beneden schroeven zodat de Las Vegas sfeerverlichting een stuk beter op beeld komt!

Schandalig dat we zo’n mooie omgeving niet beter kunnen zien..

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jasphur schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:16:
[...]

TLDR; door de uitloop veroorzaakt door het repareren en het nalopen van de putten op het circuit kwamen er een aantal afspraken omtrent eindtijd voor bepaalde locaties naar voren. Deze locaties moesten leeg zijn voor 04:00 uur. Om dat op tijd voor elkaar te krijgen zijn ze begonnen met het leegmaken van de locaties vlak voor/na het begin van FP2.
Ah oke duidelijk en ondanks alles hebben ze de mensen nog compensatie gegeven of dat helemaal niet?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik dacht dat alleen gebruikte onderdelen meetelden voor de budgetcap?

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
wtf :/ Ik had de auto's weer ingepakt naar Maranello, tot volgend seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FastFred schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:51:
Volgende week is er nog een race in Abu Dhabi. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
CH4OS schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:54:
[...]
Volgende week is er nog een race in Abu Dhabi. :)
Zo boos is die dus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Saffie_time schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:55:
Kijk de laatste video van Peter Windsor eens. Van die 100 miljoen of zo hadden ze best gewoon een track gebouwd naast de oval en dragstrip wat meer naar het oosten. Grote parking, iets of wat facilities om het hele kraam neer te poten. Gewoon nog een track bouwen ergens in de buurt in de woestijn was al een stuk makkelijker geweest.

Val je ook de burgers niet lastig met dit circus gedurende 8 maand in een jaar, en dan kan je er ook nog andere races op doen later.

Vegas is op zich geen slechte locatie voor zo'n event. Uiteindelijk spendeer je op zo'n weekend weinig tijd op de track, en dan kan je in tussentijd nog andere leuke dingen doen. Beetje bars, feestjes en zo...

Nu lijkt het op wat ik kan zien van de beelden op tv (ben zelf niet aan het kijken) de meerwaarde van het in de stad te doen inderdaad matig. Zelfs een Formula-E stadscircuit heeft meer charme dan dit. Kleinere wagens ook en niet zoveel gedoe om een track te maken waar ze met 800kg wegende 320km/u pakketboten moeten over racen...

Wanneer zou de samenvatting op youtube staan? Benieuwd of ze nog iets tonen van FP1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Silent Thunder schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:24:
Wel lullig dat SAI voor dit incident een dikke gridstraf krijgt
Tsja kan gebeuren.

De andere keren dat er putdeksels schade gaven in Monaco, Baku en Maleisie is er naast een (geld) schadevergoeding door organisator ook niks extra's geregeld.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RISE AND SHINEE!!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F_JGADqW8AAI7Iu?format=jpg&name=medium

Dag gaat weer bijna beginnen in Vegas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:05:
Kijk de laatste video van Peter Windsor eens. Van die 100 miljoen of zo hadden ze best gewoon een track gebouwd naast de oval en dragstrip wat meer naar het oosten. Grote parking, iets of wat facilities om het hele kraam neer te poten. Gewoon nog een track bouwen ergens in de buurt in de woestijn was al een stuk makkelijker geweest.
Nog een circuit? Wat ligt er nu naast de oval van het Las Vegas Motorspeedway dan? :?

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@CH4OS kan je je post even bijwerken? Er is iets misgelopen met de post en nu lijkt het alsof mijn bericht door jou geschreven is.

Wat er nu ligt? Van wat ik op Google maps kan zien een oval. Niet echt een f1 track
Oops, heb je edit niet gezien, ik was aan het reageren om mobiel.

[ Voor 13% gewijzigd door Amos_x op 17-11-2023 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:22:
@CH4OS kan je je post even bijwerken? Er is iets misgelopen met de post en nu lijkt het alsof mijn bericht door jou geschreven is.

Wat er nu ligt? Van wat ik op Google maps kan zien een oval. Niet echt een f1 track
En nu wat er naast ligt. :+ Dus links van Checkered Flag lane. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2023 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:05
basvn schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:19:
RISE AND SHINEE!!

[Afbeelding]

Dag gaat weer bijna beginnen in Vegas
DRS open en knallen over de Strip oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
CH4OS schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:23:
[...]

En nu wat er naast ligt. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-i8Mnkf3tDfx_pteoWvwrrvAjnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8uUVgiTZvYfody59iMRltYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan moeilijk de schaal inschatten. Door hun domme ovals lijkt dat ding er naast een voetbalstadium en dat circuit een kart track :D

Eventueel hadden ze nog kunnen uitbreiden en oversteken naar de overkant van die las vegas boulevard, als ze een indrukwekkende straight er in willen. Volledig braakliggend terrein. Twee brugjes, ook altijd leuk een brugje. Wat een gemiste kans!

[ Voor 15% gewijzigd door Amos_x op 17-11-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:54
Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:25:
[...]

[Afbeelding]

Ik kan moeilijk de schaal inschatten. Door hun domme ovals lijkt dat ding er naast een voetbalstadium en dat circuit een kart track :D
hij bedoelt The Strip. De Drag race baan er langs. DAn racen ze ook over the Strip in Vegas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:25:
[...]

[Afbeelding]

Eventueel hadden ze nog kunnen uitbreiden en oversteken naar de overkant van die las vegas boulevard, als ze een indrukwekkende straight er in willen. Volledig braakliggend terrein. Twee brugjes, ook altijd leuk een brugje. Wat een gemiste kans!
Een karttrack, waar het asfalt breder is dan de gewone straten ernaast? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Dat of die oval die ze in de jaren 2000 deden. Of mijn part Kyalami in Afrika als er toch wat op de kalender moet. Dit is eigenlijk gewoon sneu.

Vind dat Liberty Media hun hand overspeeld heeft met de organisatie van dit gedrocht. Het heeft 1% met sport te maken, die andere 99% is gewoon geld. De arrogantie alleen al van 7000 dollar per ticket, 1500 dollar per aanwezige in een hotel met zicht op het circuit, en daarna inbinden en zeggen ja "50k is ook goed".

Wat dat betreft gewoon geen haar beter dan de FIFA

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SimRam schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:28:
[...]

hij bedoelt The Strip. De Drag race baan er langs. DAn racen ze ook over the Strip in Vegas
The Strip ligt toch niet links van Checkered Flag lane? :?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Mijn hemel, wat enorm klote toch:

https://www.reddit.com/r/..._vegas_native_f1_slapped/

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
CH4OS schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:29:
[...]

"boven" de oval. En dan konden ze inderdaad uitbreiden naar het braakliggend terrein rechts! Goed ingerubberde baan ook ;-)

Nu goed, off-topic, excuses. Maar bekijk die infra. Daar liggen dirt tracks, nog een racetrack ergens, een soort test centre, parking voor 10000'en auto's (helemaal bovenaan), plaats voor de mobilhomes van alle teams...

Echt, hoe dom :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 12:54
[...]

Nee hoor, hadden ze prima kunnen voorkomen met goed plannen ipv naar de show te kijken, er waren naast de baan ook technische problemen op voetgangersbruggen en tribune. Gewoon een shit show, hopelijk komen we hier niet al te lang want ik heb er helemaal niets mee. Op de baan is het een saaie uitvoering van Singapore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Bvanham schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:34:
[...]

Nee hoor, hadden ze prima kunnen voorkomen met goed plannen ipv naar de show te kijken, er waren naast de baan ook technische problemen op voetgangersbruggen en tribune. Gewoon een shit show, hopelijk komen we hier niet al te lang want ik heb er helemaal niets mee. Op de baan is het een saaie uitvoering van Singapore
Ze hebben een 10 jaar contract, dus helaas blijft de shit show voorlopig nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Jezus... Wat een assholes daar. Minimum is tickets refunden, daar hoef je als organisatie zelfs niet over na te denken. Of overzetten naar volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Is toch ook belachelijk dat ze geen vervanging hebben geregeld voor die beveiliging of de mensen geld hebben teruggegeven of wat anders.... dit is zijn geen goede zaken als je mij het vraagt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Begin de Caesar Palace track te missen nu...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:32:
[...]

"boven" de oval. En dan konden ze inderdaad uitbreiden naar het braakliggend terrein rechts! Goed ingerubberde baan ook ;-)

Nu goed, off-topic, excuses. Maar bekijk die infra. Daar liggen dirt tracks, nog een racetrack ergens, een soort test centre, parking voor 10000'en auto's (helemaal bovenaan), plaats voor de mobilhomes van alle teams...

Ach, volgende keer gewoon weer bij Ceasar's Palace joh. :+ Wikipedia: Caesars Palace Grand Prix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ArgantosNL schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:36:
[...]

Ze hebben een 10 jaar contract, dus helaas blijft de shit show voorlopig nog.
Contracten zeggen niks in de F1. Of is dat alleen bij coureurs? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Jasphur schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:39:
[...]

Contracten zeggen niks in de F1. Of is dat alleen bij coureurs? :+
Vooralsnog is het contract ook 3 jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

Marc H

- - Is wakker - -

Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:05:
[...]

Val je ook de burgers niet lastig met dit circus gedurende 8 maand in een jaar, en dan kan je er ook nog andere races op doen later.

Vegas is op zich geen slechte locatie voor zo'n event. Uiteindelijk spendeer je op zo'n weekend weinig tijd op de track, en dan kan je in tussentijd nog andere leuke dingen doen. Beetje bars, feestjes en zo...

Nu lijkt het op wat ik kan zien van de beelden op tv (ben zelf niet aan het kijken) de meerwaarde van het in de stad te doen inderdaad matig. Zelfs een Formula-E stadscircuit heeft meer charme dan dit. Kleinere wagens ook en niet zoveel gedoe om met een track te maken waar ze met 800kg wegende 320km/u pakketboten moeten over racen...

Wanneer zou de samenvatting op youtube staan? Benieuwd of ze nog iets tonen van FP1
Op zich geef ik je groot gelijk. Een mooi permanent circuit aan de rand van de stad of in een van de buitenwijken is zeker te prefereren boven dit tijdelijke speelgoed baantje.

Maar dan mis je wel één Unique Selling Proposition: The Strip. Prachtige hotels, restaurants en andere bedrijven die luxe packages kunnen bedenken voor de financieel krachtige F1-fan. En hopen dat het bergen extra kijkers trekt vanwege de unieke locatie. Dat je op TV tijdens practice/quali/race er vrijwel niets van meekrijgt is jammer.

Met een beetje VR en creative editing zou je zelfs de race in Singapore opnieuw kunnen uitzenden met wat Las Vegas elementen en een hoop mensen zouden het verschil niet zien.

Nee, ik ben tot nu toe niet positief over "Vegas!" Een Mickey Mouse baantje en een race die laat in de avond/'s nachts gehouden MOET worden omdat overdag die wegen afsluiten gewoon geen optie is. Maandenlang de inwoners/werknemers/bezoekers lastigvallen met de constructie van een permanente pitstraat en het opnieuw asfalteren van veelgebruikte wegen. Een race waarvan de veel bewoners geen bal van meekrijgen behalve herrie en overlast, vanwege onbetaalbare kaartjes, waar zelfs voetbruggen over het circuit afgeplakte ruiten kregen om ook maar uit te sluiten dat iemand gratis een glimp van die race kan zien.

Aan de andere kant, als je buiten Las Vegas een permanent circuit neerlegt krijg je weer een woestijnrace, alleen met meer publiek dan die in het midden-oosten.
Ook iets waar ik niet echt op zit te wachten. En hebben we nu echt drie races in de VS nodig? Wat mij betreft zie ik liever dat ze weer een paar old school circuits, als Kyalami, Nürburgring of Estoril terugzetten op de kalender.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
TinusXIII schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:40:
[...]

Vooralsnog is het contract ook 3 jaar.
Ik heb nog eens gekeken, contract voor 3 jaar, intentie van de FIA om het nog 10 jaar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

FastFred schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:51:
ja, maar dat mag dan weer niet. De teams zijn verplicht iedere race op te komen draven met 2 auto's en mogen de sport ook niet in diskrediet brengen. Dusssss.... even slikken en weer doorgaan :')

uiteraard zou dat ook mijn eerste reactie zijn .. niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:37:
[...]
Jezus... Wat een assholes daar. Minimum is tickets refunden, daar hoef je als organisatie zelfs niet over na te denken. Of overzetten naar volgend jaar.
Misschien dat de gedupeerden iets op kunnen zetten en een collectieve claim kunnen indienen. Het is immers toch het land van de "law suits".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:57
Marc H schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:46:
[...]

... waar zelfs voetbruggen over het circuit afgeplakte ruiten kregen om ook maar uit te sluiten dat iemand gratis een glimp van die race kan zien...
Dat doen ze in principe op ieder circuit. Ook qua veiligheid van dingen eraf gooien. en Extra sponsorinkomsten.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-4.motorsport.com/images/amp/6b7n3nv0/s1000/losail-international-circuit-1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

loewie1984 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:29:
Of mijn part Kyalami in Afrika als er toch wat op de kalender moet. Dit is eigenlijk gewoon sneu.
Kyalami O+ zo heeej, wat een mooie baan is dat dan! En om te rijden ook .. manmanman :9~

spoiler:
alleen die k*t kerb in de voorlaatste bocht :+
Vind dat Liberty Media hun hand overspeeld heeft met de organisatie van dit gedrocht. Het heeft 1% met sport te maken, die andere 99% is gewoon geld. De arrogantie alleen al van 7000 dollar per ticket, 1500 dollar per aanwezige in een hotel met zicht op het circuit, en daarna inbinden en zeggen ja "50k is ook goed".

Wat dat betreft gewoon geen haar beter dan de FIFA
nou idd. Gaat nergens om. Ik snap het wel, lekkere dure kaarten = rijke stinkerds = meer gok inkomsten :X

heeft met racen weinig te maken .. net zoals Max zegt. Vind het heerlijk dat hij zo recht voor de raap is. Hij moet ook wel oppassen dat hij de sport ook niet in diskrediet brengt, maarja .. MAX :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Soms heb je van die momenten dat je wel eens bij de F1 wil werken, dit is er niet een van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Sainz 10 plaatsen straf:
Carlos Sainz heeft vrijdag een gridstraf van tien plaatsen gekregen voor de Grand Prix van Las Vegas. De Ferrari-coureur moet zijn batterij laten vervangen vanwege zijn aanvaring met een putdeksel in de eerste vrije training.
Hoewel de stewards beamen dat Sainz zijn schade onder bijzondere omstandigheden opliep, bieden de regels geen mogelijkheid om een uitzondering te maken. De Ferrari-rijder moet naast zijn batterij ook zijn overlevingscel en motor laten vervangen.

De eerste training in Las Vegas werd donderdagavond (lokale tijd) al na acht minuten gestaakt vanwege de losgekomen putdeksel. Niet alleen de Ferrari van Sainz, maar ook de Alpine van Esteban Ocon liep daarbij schade op.

Het leidde tot lang uitstel van de tweede vrije training, die uiteindelijk pas om 11.30 uur (Nederlandse tijd) begon. De nachtelijke sessie duurt anderhalf uur, zodat de verloren tijd van de eerste sessie kan worden gecompenseerd.

De Formule 1 is dit weekend na 41 jaar terug in Las Vegas. Het is na races in Miami en Austin de derde Grand Prix op Amerikaanse bodem. Er werd zo'n 460 miljoen euro uitgegeven om het evenement te laten slagen.

Het was overigens niet de eerste keer dat een losgekomen putdeksel problemen veroorzaakte in de Formule 1. Vier jaar geleden gebeurde tijdens de eerste training in Azerbeidzjan hetzelfde. Ook bij de Grand Prix van Monaco zijn weleens putdeksels losgekomen.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:08
CH4OS schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:29:
[...]

Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:32:
[...]

Mensen staar je even niet blind op dat kaartje wat hier gepost is. The Strip ligt inderdaad niet links van Checkered Flag lane of boven de oval. Dat wil zeggen wat je daar ziet is "The Strip at The Las Vegas Motor Speedway", dat is niet "The Strip" waar men nu overheen gaat met de F1. The Strip, die we allemaal kennen ligt toch echt 25km verderop vanaf die oval:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gBUk2e5xSiTW5boLN_u21J1bj0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hSrZY8QdPdIfAdOCZNMsRDWk.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Misschien dat de baas van ferrari bij de andere team bazen kan vragen een gezamelijke brief te ondertekenen voor een penalty loze ES wissel. Als alle team bazen dat zouden tekenen zetten de stewarts geen precedent waar ze meestal naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Marc H schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:46:
Op zich geef ik je groot gelijk. Een mooi permanent circuit aan de rand van de stad of in een van de buitenwijken is zeker te prefereren boven dit tijdelijke speelgoed baantje.

Maar dan mis je wel één Unique Selling Proposition: The Strip. Prachtige hotels, restaurants en andere bedrijven die luxe packages kunnen bedenken voor de financieel krachtige F1-fan. En hopen dat het bergen extra kijkers trekt vanwege de unieke locatie. Dat je op TV tijdens practice/quali/race er vrijwel niets van meekrijgt is jammer.
Ik snap wat je zegt, maar alles is ook zo afgezet, dat men weinig ervan ziet. Je ziet of-of, niet en-en. Kom je naar The Strip om F1 te zien of, de casino's, want beiden tegelijk is nagenoeg onmogelijk. Zelfde geldt tot op zekere hoogte ook met The Sphere. Ik denk serieus dat de gouden bergen en extra omzet die van te voren beloofd waren echt als sneeuw voor de zon verdwenen is, misschien wel sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

ArgantosNL schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:38:
[...]

Misschien dat de baas van ferrari bij de andere team bazen kan vragen een gezamelijke brief te ondertekenen voor een penalty loze ES wissel. Als alle team bazen dat zouden tekenen zetten de stewarts geen precedent waar ze meestal naar moeten kijken.
Blijkbaar is daar een unaniem besluit voor nodig, en er was kennelijk 1 team tegen:
https://x.com/formula1wim...&t=ShPNs6ok3B4OPVWHj3PwgA

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Alfa Novanta schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:26:
[...]

Kyalami O+ zo heeej, wat een mooie baan is dat dan! En om te rijden ook .. manmanman :9~

[YouTube: SHORT HIGHLIGHTS | Joburg Kyalami 9 Hour 2021]
spoiler:
alleen die k*t kerb in de voorlaatste bocht :+

[...]

nou idd. Gaat nergens om. Ik snap het wel, lekkere dure kaarten = rijke stinkerds = meer gok inkomsten :X

heeft met racen weinig te maken .. net zoals Max zegt. Vind het heerlijk dat hij zo recht voor de raap is. Hij moet ook wel oppassen dat hij de sport ook niet in diskrediet brengt, maarja .. MAX :+
Idd die Kerb, heb in ACC een keer 24 uurs race gedaan, dat was tof!

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
scorpie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:43:
[...]

Blijkbaar is daar een unaniem besluit voor nodig, en er was kennelijk 1 team tegen:
Goh, welk team zou dat zijn :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
TinusXIII schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:47:
[...]

Goh, welk team zou dat zijn :P
APXGP natuurlijk wie anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
[...]

welk team is flauw bezig, ES doet toch niet zo veel voor prestaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De eerste tweet die er onder hangt schrijft dat eea genuanceerder is:
Het is dus vooral speculatie vanuit Sky, want we moeten tijd vullen omdat FP2 nog niet gestart was. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2023 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:00
Alfa Novanta schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:14:
[...]
ja, maar dat mag dan weer niet. De teams zijn verplicht iedere race op te komen draven met 2 auto's en mogen de sport ook niet in diskrediet brengen. Dusssss.... even slikken en weer doorgaan :')
De FOM/FIA doen zelf hun uiterste best om de sport in diskrediet te brengen. Dan kunnen ze het de partijen die daar als eerste mee geconfronteerd worden (de teams en de coureurs) niet verwijten dat die van zich af gaan bijten.

Wat dat betreft heeft Verstappen een hele fijne positie. Hij is nu 3-voudig WDC en kan dus zeggen wat hij wil. Hij laat zich ook de mond niet snoeren want waar willen ze mee dreigen? Dat ze hem uitsluiten van dit circus? Verstappens redenatie is dan bijna: 'als jullie er zo'n circus van willen maken, dan stuur me ook maar weg'. Ga ik lekker wat leukers doen. WEC of zo, lekker samen met Fernando :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xzaz
Ook: we doen alles voor de veiligheid; vervolgens midden in de nacht racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Dit soort dingen liggen allemaal vast in de technical en sporting regulations, denk niet dat daar zomaar een team-vote iets aan kan veranderen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Wel weer een pareltje van Toto Wolff In de team principal persconferentie:
...nobody is going to talk about it tomorrow morning anymore.
Benieuwd hoeveel nieuws en berichten er nog komen over putdeksels en een blauw oog voor de Formule 1 na een rommelige dag :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Chocoball schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:26:

[...]

Benieuwd hoeveel nieuws en berichten er nog komen over putdeksels en een blauw oog voor de Formule 1 na en rommelige dag :)
Dat komt hooguit op Wikipedia. En dat leest niemand.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:26:
[...]
Benieuwd hoeveel nieuws en berichten er nog komen over putdeksels en een blauw oog voor de Formule 1 na een rommelige dag :)
Het zal vooral een toevoeging worden voor de trivia over gestaakte trainingen door putdeksels in de F1. :p

Stella gaat het trivia rijtje af iig:
https://www.motorsport.co...-measures-in-f1/10547769/
Button in Monaco, Albon in Baku, Sainz in Vegas :P

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 17-11-2023 18:18 ]

PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Weet niet of deze al voorbij gekomen is?

YouTube: Unseen Footage of Carlos Sainz’s accident

Maar WOW.

De FOM en FIA het maar overal uit hun filmpjes knippen, maarja zij zijn niet de enige met beelden.
Als ik FER was ging met deze beelden toch even klagen.

[ Voor 32% gewijzigd door djmuggs op 17-11-2023 17:43 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

loewie1984 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:44:
Idd die Kerb, heb in ACC een keer 24 uurs race gedaan, dat was tof!
Exact die Kerb :+

YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC FLSR GT3 Sprint Championship🚨 Round #1 Kyalami

(even geen 24hr bij de hand)

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-11-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

alexbl69 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:06:
De FOM/FIA doen zelf hun uiterste best om de sport in diskrediet te brengen. Dan kunnen ze het de partijen die daar als eerste mee geconfronteerd worden (de teams en de coureurs) niet verwijten dat die van zich af gaan bijten.

Wat dat betreft heeft Verstappen een hele fijne positie. Hij is nu 3-voudig WDC en kan dus zeggen wat hij wil. Hij laat zich ook de mond niet snoeren want waar willen ze mee dreigen? Dat ze hem uitsluiten van dit circus? Verstappens redenatie is dan bijna: 'als jullie er zo'n circus van willen maken, dan stuur me ook maar weg'. Ga ik lekker wat leukers doen. WEC of zo, lekker samen met Fernando :)
Het is de FIA. Dus ja dat kunnen ze wel en Max zal uiteindelijk ook geweigerd worden als hij het te bont maak. Uiteindelijk zijn hun de almighty FIA en is hij slechts een rijder.

Slim is anders maar daar moeten we de FIA nog op betrappen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-11-2023 18:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:39
Silent Thunder schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:08:
[...]

Wat was nou precies de fout hierin of het protocol omtrent putdeksels en stratencircuits?
Zo'n deksel moet worden vastgelast en dat was hier niet? Was dat de enige die niet goed vast zat of hebben ze bij de check nog meerdere gevonden?
De deksel was wel vastgelast, maar niet goed genoeg. Dit was dus ook bij meerdere deksels geconstateerd. Vandaar de vertraging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
Matt en Tommy over de eerste dag in Las Vegas.

Volgens hun was er ook totaal geen sfeer. Het leek wel een testdag.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

OMD

Sowieso is het allemaal beetje crap. Sainz krijgt straf want regels. Maar wel 5,5 uur tussen Vt1 en VT2 zitten. Dat mag ook niet want regels, oh nee wacht, komt FIA niet goed uit, toch maar rijden dan… zucht

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
BiaggioLuciano schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:39:
[...]

De deksel was wel vastgelast, maar niet goed genoeg. Dit was dus ook bij meerdere deksels geconstateerd. Vandaar de vertraging.
Het deksel was goed genoeg vastgelast, maar het ding is er blijkbaar met de 'behuizing'/kader uit getrokken. Daar doe je weinig tegen, behalve die kaders goed verankeren in de bestrating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
scrappy.doo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:36:

Mensen staar je even niet blind op dat kaartje wat hier gepost is. The Strip ligt inderdaad niet links van Checkered Flag lane of boven de oval. Dat wil zeggen wat je daar ziet is "The Strip at The Las Vegas Motor Speedway", dat is niet "The Strip" waar men nu overheen gaat met de F1. The Strip, die we allemaal kennen ligt toch echt 25km verderop vanaf die oval:

[Afbeelding]
Dat hadden we allemaal wel door, dacht ik. Met een knipoog, dat ze dan ook over 'de strip' rijden. Ik wel in elk geval, ik bedoelde de drag strip, net als de reactie hieronder en waarschijnlijk ook de opzet van @CH4OS die de aanzet gaf .
SimRam schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:28:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Amos_x schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:47:
[...]

Dat hadden we allemaal wel door, dacht ik. Met een knipoog, dat ze dan ook over 'de strip' rijden. Ik wel in elk geval, ik bedoelde de drag strip, net als de reactie hieronder en waarschijnlijk ook de opzet van @CH4OS die de aanzet gaf .

[...]
Nee, ik wist niet dat die dragrace baan ook The Strip heet. :$

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

AvK

Ready Set Go

Even een korte niet ter zake doende reactie....
FP1 was natuurlijk een farce. FP2 ging gelukkig goed.
En de ons beloofde fantastische beelden heb ik niet gezien.
Ik zag allen maar hekken. Hoge hekken. Hele hoge hekken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AvK schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:19:
Zelfs de fp2 highlights waren niet echt top... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
AvK schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:19:
Mee eens. Weinig overview shots, veel hekken. En Vegas-reclame.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben ze nou zelfs de lijn bij pit exit verkocht aan T-mobile? :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
kraanwagen schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:27:
[...]

In de hoogtepunten zaten al weinig overview shots, live dus ook niet veel ?
De Sphere en de reclame valt het meeste op.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Deze gaat diep, maar spot on van Peter Windsor.

YouTube: The REAL reason Max is correct about VEGAS by Peter Windsor

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
MikeyMan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:31:
Hebben ze nou zelfs de lijn bij pit exit verkocht aan T-mobile? :X
Ik vind het wel wat hebben. Goed te zien zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 23:32
OMD schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:36:
Sowieso is het allemaal beetje crap. Sainz krijgt straf want regels. Maar wel 5,5 uur tussen Vt1 en VT2 zitten. Dat mag ook niet want regels, oh nee wacht, komt FIA niet goed uit, toch maar rijden dan… zucht
Zitten er ook mee dat een deel van de weg open gaat voor verkeer. Daarom wilde ze liever VT2 alsnog afronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Plenkske schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:36:
[...]

In de hoogtepunten zaten al weinig overview shots, live dus ook niet veel ?
De Sphere en de reclame valt het meeste op.
Maar meer is Las Vegas niet toch? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
kraanwagen schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:27:
[...]

Dat krijg je een beetje met die nachtraces. Het is uitwisselbaar, je ziet niks meer van de stad. 90% van de beelden zijn een verlicht stuk asfalt met hoge hekken. Stel dat Baku een nachtrace was geweest, wat had je dan van de stad herkend?

Abu Dhabi kan ik dan nog inkomen, op een circuit. Maar van Singapore zie je ook niets van de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
Voor hoeveel jaar staat dit circuit op de kalender?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
murphydrz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:27:
Voor hoeveel jaar staat dit circuit op de kalender?
Te lang

With a 10-year contract in place to race in Sin City through 2032 and an estimated $500 million spent on creating a permanent paddock, F1's intentions are crystal clear.

https://frontofficesports...s%20are%20crystal%20clear.

[ Voor 20% gewijzigd door HKLM_ op 17-11-2023 21:29 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
BreadFan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:01:
[...]

Dat krijg je een beetje met die nachtraces. Het is uitwisselbaar, je ziet niks meer van de stad. 90% van de beelden zijn een verlicht stuk asfalt met hoge hekken. Stel dat Baku een nachtrace was geweest, wat had je dan van de stad herkend?

Abu Dhabi kan ik dan nog inkomen, op een circuit. Maar van Singapore zie je ook niets van de stad.
Grappige is dat als je door Las Vegas loopt het wel overweldigend is.

Schermen op de gehele gevel van tientallen verdiepingen hoge gebouwen, neon-verlichting waar je maar kijkt. Je waant je in een soort surrealistische droomwereld. Maar op TV komt dat totaal niet over. Waarschijnlijk omdat de baan zelf logischerwijs fel verlicht is met 'normaal' licht, waardoor alle pracht en praal wegvalt tegen de achtergrond.

Zelfs de helikoptershots zijn minder indrukwekkend dan als je er zelf zittend in een helikopter 's-avonds overheen vliegt.

Overigens wel logisch dat men enkel in het donker racet. Overdag is de stad niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 09:15
HKLM_ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:28:
[...]

Te lang

With a 10-year contract in place to race in Sin City through 2032 and an estimated $500 million spent on creating a permanent paddock, F1's intentions are crystal clear.

https://frontofficesports...s%20are%20crystal%20clear.
Serieus? pff.... :|
Was een proef race niet verstandig geweest? Al die toeters en bellen hebben weinig met F1 te maken..

De Sphere is wel gaaf! :9

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:35
murphydrz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:38:
[...]

Serieus? pff.... :|
Was een proef race niet verstandig geweest? Al die toeters en bellen hebben weinig met F1 te maken..

De Sphere is wel gaaf! :9
Maar de sfeer is slechts meh.
(I'll leave myself out)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Eh, een samenvatting zou leuk zijn?
(niet vervelend bedoelt, ik heb gewoon even niet de mogelijkheid om het filmpje van Peter te kijken. 🙄)

[ Voor 14% gewijzigd door pjottum op 17-11-2023 22:12 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Met lange rechte stukken en 2 DRS zones zou het inhalen in Las Vegas moeten bevorderen maar waarschijnlijk krijgt het hetzelfde probleem als Miami.

Net als in Miami zijn er geen ondersteunende races die meer rubber op de baan brengen. Er is al nauwelijks grip naast de ideale lijn. Daardoor zal het aantal inhaalmanoeuvres tijdens de race beperkt kunnen blijven en meer een optocht worden. Daardoor wordt positie op de grid en dus kwalificatie weer erg belangrijk.

Miami heeft in ieder geval al aangegeven dat het volgend jaar met ondersteunende races gaat komen om meer rubber op de baan te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
pjottum schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:06:
[...]

Eh, een samenvatting zou leuk zijn?
(niet vervelend bedoelt, ik heb gewoon even niet de mogelijkheid om het filmpje van Peter te kijken. 🙄)
Peter Windsor samenvatten...? Gewoon even 12 minuten kijken en je krijgt een goede visie, 100% spot on wat mij betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 18:50
alexbl69 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:30:
[...]
Grappige is dat als je door Las Vegas loopt het wel overweldigend is.

Schermen op de gehele gevel van tientallen verdiepingen hoge gebouwen, neon-verlichting waar je maar kijkt. Je waant je in een soort surrealistische droomwereld. Maar op TV komt dat totaal niet over. Waarschijnlijk omdat de baan zelf logischerwijs fel verlicht is met 'normaal' licht, waardoor alle pracht en praal wegvalt tegen de achtergrond.

Zelfs de helikoptershots zijn minder indrukwekkend dan als je er zelf zittend in een helikopter 's-avonds overheen vliegt.

Overigens wel logisch dat men enkel in het donker racet. Overdag is de stad niet om aan te zien.
Komt ook omdat alle neon-verlichting is gemaakt om de mensen bij die specifieke casino naar binnen te lokken. Als persoon die ervoor staat en het van dichtbij bekijkt kan het wel mooi zijn. De andere casino's zijn wat verder en minder in-your-face.
Maar op TV zie je grote stukken of de hele strip in beeld en lijkt alles veel kleiner. En dan valt het op dat het allemaal verschillende beelden zijn en dat het een zooitje is. Daarom zit het er niet uit. En je mist ook de immersie waardoor ook het wow gevoel uitblijft.

Die sphere leek wel tof, maar daar deden ze (nu) weinig mee. Ik zag ook een keer op een casino wat coureurs getoond worden (wat kleiner dan de infographics op f1tv zichtbaar was). Maar verder...

let the past be the past.

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord