Op zich wel mee eens. Maar Perun heeft wat dat betref gelijk. Al plant je meer AA dan de hoeveelheid bomen in je land; er komt altijd wel wat door.YakuzA schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:38:
[...]
In het afgelopen jaar is natuurlijk ook flink veel extra AD geleverd. Mijn eigen verwachting is ook dat er relatief gezien toch een stuk meer raketten ook onderschept gaan worden. (tov vorige winter)
Ik vermoed dat er meer wordt gevangen inderdaad. Rsland heeft wat raketjes die moeilijk te detecteren zijn (stealth zooi) maar die raketjes zijn erg duur en moeilijk te maken (en mogelijk momenteel zelfs niet voor Rusland momenteel).
Alleen...Rusland heeft afgelopen jaar dit geprobeerd en het werkte gewoonweg niet afdoende om echt impact te maken op militaire operaties.
Belangrijker is dat Oekraïne nu vergeleken met afgelopen winter veel meer en betere capaciteit heeft om Rusland te raken in Rusland zelf. Ik verwacht dat Rusland gaat merken precies hoe kwetsbaar ze zelf zijn deze winter. Ik vraag mij af of het lukt om Moskou duister te krijgen al is het maar oor een uurtje.
De afgelopen aanvallen van Oekraïne op Russische gebied zijn niet door het westen afgestraft. Zolang het niet direct burgerdoelen zijn (en het energiegrid is dit niet) en het niet gedaan wordt met westers geleverde wapens (en dat zijn het niet) is er geen probleem.Ik reken erop dat Oekraïne zich aan het oorlogsrecht houdt, om zo zn westerse steun niet in gevaar te brengen.
[ Voor 14% gewijzigd door Auredium op 13-10-2023 09:44 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.