Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 260.136 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Nederland zou de eerste F16’s binnen twee weken naar Roemenië kunnen leveren. Hopelijk vervolgens snel naar UA.

Het is alleen te hopen dat de AA tegen de Lancets wel wat is opgeschroefd aangezien we een tijd geleden een succesvolle Russische aanval hebben gezien.

Bron: https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/NN978yMgx4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:05
gise schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:04:
Nederland zou de eerste F16’s binnen twee weken naar kunnen leveren. Hopelijk vervolgens snel naar UA.

Het is alleen te hopen dat de AA tegen de Lancets wel wat is opgeschroefd aangezien we een tijd geleden een succesvolle Russische aanval hebben gezien.

Bron: https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/NN978yMgx4
Toen ik dit hoorde op de radio, dacht ik ook; Fantastisch! _/-\o_ Maarrr, het is mij niet helemaal duidelijk hoe de vork in de steel zit. Het nieuwsbericht van Nu.nl zegt dat de F16's naar roemenie gebracht worden voor training van UA soldaten en grondcrew, wat vervolgens nog een jaar zou duren.. ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
analogworm schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:32:
[...]
Toen ik dit hoorde op de radio, dacht ik ook; Fantastisch! _/-\o_ Maarrr, het is mij niet helemaal duidelijk hoe de vork in de steel zit. Het nieuwsbericht van Nu.nl zegt dat de F16's naar roemenie gebracht worden voor training van UA soldaten en grondcrew, wat vervolgens nog een jaar zou duren.. ;w
Dit gaat inderdaad over de 12 2-zits 'trainer' F16 toestellen van NL die uit de VS terug gevlogen waren in november 2022 om gereviseerd te worden.

Die worden voor de training naar RO gevlogen.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 31-10-2023 11:40 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Nu.nl bericht: Volledig Oekraïens gezin vermoord in bezet Oekraïne, Rusland pakt militairen op

Blijkbaar vond men het nodig hier een marketing spin aan te geven. Want doorgaans laten ze dit soort oorlogsmisdaden natuurlijk gewoon gebeuren. Mijn vraag is dus vooral: waarom in dit geval niet?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jerie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:17:
Nu.nl bericht: Volledig Oekraïens gezin vermoord in bezet Oekraïne, Rusland pakt militairen op

Blijkbaar vond men het nodig hier een marketing spin aan te geven. Want doorgaans laten ze dit soort oorlogsmisdaden natuurlijk gewoon gebeuren. Mijn vraag is dus vooral: waarom in dit geval niet?
Waarschijnlijk, zoals zo vaak, net iets teveel media aandacht. Dus dan maar een ' goede draai' eraan proberen te geven. Triest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48

_Eend_

🌻🇺🇦

Jerie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:17:

Wat @IJsbeer al schreef: om er een PR draai aan te geven. "Kijk eens hoe goed wij zijn"

Ik zou zeggen: zet dit door en arresteer ook gelijk meer daders van dit soort zinloze moorden. De mensen die bij het bombardement op het theater in Marioepol bijvoorbeeld. Je weet wel, dat theater dat als schuilkelder diende en waar met koeienletters oa. "Hier zijn kinderen" op geschilderd was.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit was een behoorlijke klap
Een hoop uitgebrande voertuigen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De beelden van russische aanvallen met konvooien aan voertuigen blijven maar komen. Hier een video van een russische aanval met 4 voertuigen die worden vernietigd, in een veld waar al russische wrakken liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
Uitleg van de Britse MoD over de commandant wissel langs de Dnipro:
Russian state media earlier said the deputy commander of Russian forces in Ukraine, Colonel General Mykhail Teplinsky, has likely personally taken over command of Russia’s Dnipro Grouping of Forces. He replaces Colonel General Oleg Makarevich. The force is responsible for the occupied areas of Kherson Oblast, including the eastern bank of the Dnipro River.

According to the report, Teplinsky is likely held in high regard by the Russian General Staff and has experience commanding operations in the area: “he was the officer on the ground in charge of Russia’s relatively successful withdrawal from west of the Dnipro in November 2022.”
https://www.ukrinform.net...r-of-dnipro-grouping.html

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 31-10-2023 14:00 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19
YakuzA schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:46:
[Twitter]

[...]
Handig dat ze er een nemen die weet hoe hij terug moet trekken. Dat zullen ze de komende tijd nodig hebben.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
RoD schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:39:
De beelden van russische aanvallen met konvooien aan voertuigen blijven maar komen. Hier een video van een russische aanval met 4 voertuigen die worden vernietigd, in een veld waar al russische wrakken liggen.
[Embed]
Holy fuck, wat een lemmingen zijn het ook

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:56

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

YakuzA schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:46:
[Twitter]

[...]

https://www.ukrinform.net...r-of-dnipro-grouping.html
eh....
“he was the officer on the ground in charge of Russia’s relatively successful withdrawal from west of the Dnipro in November 2022.”
duidelijk waar hij goed in is. :+
edit: was al eerder door anderen opgemerkt. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Tens op 31-10-2023 14:06 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:13

Killjoy

Klingon lawn products

SkiFan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:48:
[...]

Handig dat ze er een nemen die weet hoe hij terug moet trekken. Dat zullen ze de komende tijd nodig hebben.
Fijn voor de Russen dat ze hun eigen Gotthard Heinrici hebben.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:23
RoD schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:39:
[Embed]
Moeilijk in te schatten door mij als leek wat deze voertuigen nu uit schakelt. Op een gegeven moment lijkt er een projectiel vanaf links rechts te komen. Maar ook artillerie lijkt bijna op het einde naast de vluchtende tank in te slaan. Ik kan me ook goed voorstellen dat een leopard hier wel raad mee weet maar voor zover ik weet heb ik daar nog geen video's van gezien op het slachtveld zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

walletje-w schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

Moeilijk in te schatten door mij als leek wat deze voertuigen nu uit schakelt. Op een gegeven moment lijkt er een projectiel vanaf links te komen. Maar ook artillerie lijkt bijna op het einde naast de vluchtende tank in te slaan. Ik kan me ook goed voorstellen dat een leopard hier wel raad mee weet maar voor zover ik weet heb ik daar nog geen video's van gezien op het slachtveld zelf.
Als het goed is zijn er wel Leopard 2s actief aan dit front. De 47th armoured brigade is verplaatst van Zaporizhia naar Avdiivka, en zij gebruiken ze onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Onderbouwing in de thread. En dit is nog maar een conservatieve schatting. Volgens mij heeft rusland in een klap meer artilleriemunitie geleverd gekregen dan wat Oekraïne van het westen heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56
(jarig!)
En nu nog de versleten lopen vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:09
RoD schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:11:
[Embed] Onderbouwing in de thread. En dit is nog maar een conservatieve schatting. Volgens mij heeft rusland in een klap meer artilleriemunitie geleverd gekregen dan wat Oekraïne van het westen heeft gekregen.
Dat is echt enorm veel! Hebben ze weer voor een dag of 50 munitie?

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:38

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:In navolging van de vorige modbreak is een goed deel van de discussie over de Russische sterfgevallen en hun relatie tot de Russische bevolkingssamenstelling naar De situatie binnen Rusland verplaatst.

In verband met die discussie toch nog even het volgende:
  • Hou er rekening mee dat ook de Oekraïense opgaaf van doden en materieel nog verificatie nodig heeft. Wees daarom voorzichtig met de interpretatie van gegevens. Ook nu een discussie erover hebben is weinig zinvol. De informatie valt pas na het conflict op zijn plek.
  • Bij wat er momenteel om ons heen gebeurt komen onherroepelijk gevoelens bij ons op. Die gevoelens klinken soms door in de posts. Op zich is dat goed te begrijpen. Bedenk wel dat dit een publiek/openbaar forum is met als primair doel om informatie over het conflict te verzamelen en die te analyseren. Wat die informatie met ons persoonlijk doet is meer iets voor de privé omgeving. Probeer privé gevoelens en publieke informatie bij het reageren hier te scheiden. En dan nog steeds alle begrip dat zoiets niet altijd makkelijk is.
.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:38

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Modbreak:Goedenavond allemaal, dit topic gaat sluiten.

Posts van vandaag, voor zover relevant voor het Strijdverloop, worden verplaatst naar het nieuwe topic. TR's worden nog afgewerkt.

We zien jullie graag terug in Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M11. Dit topic is met ingang van nu open.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid