[F1 2023] Race 17 GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 60.948 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:24

Quad

Doof

DarkSide schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:08:
[...]

Ik las in dit topic dat je daarvoor juist dochters had :*)
Ik heb een nieuwe machine, deze moet mijn zoontje nog leren. De oude kon hij al wel een bakkie mee zetten. Maar meneer (hij is 3,5) slaapt nog uit, wat niet gek is na een reisdag gisteren uit Kroatië.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:29
Die Perez deze race… man man man. Dat leek natuurlijk helemaal nergens op.

Verder vermakelijke race om te zien ondanks dat Verstappen wegreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:52

Amphiebietje

In de blubber

Napo schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:05:
[...]

2x 1ste
4x 2de
2x 3de

Meeste podium finishes na VER.
Ik zat er inderdaad compleet naast, in zijn geheel heeft PER geen impact gehad. 8)7
In plaats daarvan had hij ook elke keer P1 moeten hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

ohjee, budgetcap troubles door te dure bubbles (in qatar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Hippocampus schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:15:
ohjee, budgetcap troubles door te dure bubbles (in qatar)
Gelukkig hoeven ze die niet zelf aan te schaffen. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/the-championship-banner-fixed-v0-7xend7p5h5qb1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=00dbe097aa80c74ad5e25bf4812bbd0bff1ef441

Even de juiste teamsamenstelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14

TrekDr0p

QR niet scannen

MER en MCL de teams met een beetje strubbelingen tussen de rijders op de baan.

Denk dat dat nog leuk kan worden.

PER volgend jaar toch niet meer in de RBR, wat een wan vertoning vandaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:05
Napo schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:05:
2x 1ste
4x 2de
2x 3de

Meeste podium finishes na VER.
Ik zat er inderdaad compleet naast, in zijn geheel heeft PER geen impact gehad. 8)7
En welke van deze prestaties heeft zoveel impact gehad op het kampioenschap dat ze met welke andere coureur dan ook in dat zitje geen kampioen zouden worden dit jaar? 8)7

Max heeft het team in zijn eentje naar het kampioenschap gedragen, dat is ook wel duidelijk door alleen 95 meer punten te hebben dan Mercedes als team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sjaool schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:16:
[...]

Gelukkig hoeven ze die niet zelf aan te schaffen. :P
Oh, daar hebben ze ook sponsors voor?
Ik zit in de verkeerde tak van sport. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 15:59
Ik blijf het nog steeds raar vinden. Als jij een tijdstraf hebt staan en je auto gaat stuk, dan vervalt die straf toch? Je hebt de race niet uit kunnen rijden wat ook al een straf an sich is. Zie nu voor het eerst dat iemand terug de baan op moet om een straf in te wisselen.

Maar, zet RIC maar in die Red Bull (of Lawson).
Perez bewees deze race maar weer dat hij dat stoeltje niet waardig s.

[ Voor 10% gewijzigd door rimave op 24-09-2023 09:24 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hippocampus schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:22:
[...]

Oh, daar hebben ze ook sponsors voor?
Ik zit in de verkeerde tak van sport. :D
Als je op de bubbels op het podium doelde. Die wordt geregeld door de organisatie en Ferrari. ;)

Ferrari Trento à €299,- per fles.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 24-09-2023 09:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-05 17:44
rimave schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:23:
[...]

Ik blijf het nog steeds raar vinden. Als jij een tijdstraf hebt staan en je auto gaat stuk, dan vervalt die straf toch? Je hebt de race niet uit kunnen rijden wat ook al een straf an sich is. Zie nu voor het eerst dat iemand terug de baan op moet om een straf in te wisselen.

Maar, zet RIC maar in die Red Bull (of Lawson).
Perez bewees deze race maar weer dat hij dat stoeltje niet waardig s.
Bij uitval wordt de tijdstraf omgezet in een gridstraf de volgende race. Door terug de baan op te gaan en de tijdstraf in te lossen wordt dat voorkomen. Zelf vind ik dat niet kunnen, hopelijk paar de FIA de regels aan, uit=uit en niet meer terug kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 14:24

Quad

Doof

sjaool schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:25:
[...]

Als je op de bubbels op het podium doelde. Die wordt geregeld door de organisatie en Ferrari. ;)
Nee ging over de alcohol tijdens het RBR feestje na de wedstrijd bij een mogelijke winst van Max in Qatar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De 5s straf inlossen van PER was dus om 3 plekken gridstraf te voorkomen bij de volgende race. Die hadden ze namelijk gekregen als ze deze nu niet ingelost hadden. De 5s straf wordt automatisch een 3 plekken gridstraf bij de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

sjaool schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:25:
[...]

Ohzo. Nee, het ging over de drankjes op het kampioenschapsfeest van Max in Qatar. Alcohol is duur daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hippocampus schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:28:
[...]

Ohzo. Nee, het ging over de drankjes op het kampioenschapsfeest van Max in Qatar. Alcohol is duur daar.
Dat zal dan wel via achterdeurtjes en met off the record (zwart) geld gebeuren. Dan blijft het buiten de budget cap. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Is er trouwens een reden gegeven voor het uitvallen van STR?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:21:
[...]

En welke van deze prestaties heeft zoveel impact gehad op het kampioenschap dat ze met welke andere coureur dan ook in dat zitje geen kampioen zouden worden dit jaar? 8)7
Als je daarmee zegt dat de auto de grootste invloed heeft en die van de rijder - in ieder geval in de situatie PER - nihil is dan maak je de rol van een (tweede) rijder wel erg klein, kleiner dan hij daadwerkelijk is. En als je dat zegt is VER ook uitwisselbaar natuurlijk }:O

PER rijdt vandaag slecht, maar haalt wel consistent punten binnen voor RBR en mede daardoor halen ze vandaag de WCC binnen. Had een andere rijder dat ook gekunt? Wellicht edoch gaan we dat nooit weten.
Max heeft het team in zijn eentje naar het kampioenschap gedragen, dat is ook wel duidelijk door alleen 95 meer punten te hebben dan Mercedes als team.
VER heeft inderdaad een belangrijke - zo niet de belangrijkste - rol gehad in het binnenhalen van de WCC. We kennen allemaal nog wel de races waar HAM & BOT met elkaar vechten om de winst met als gevolg dat ze beide uitvielen, dat zie je hier gelukkig niet gebeuren, het blijft wel een ondankbare rol als tweede rijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:01
Hippocampus schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:30:
Had ie eindelijk een goede start... valt ie alsnog uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hippocampus schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:30:
Achtervleugel defect

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Oh, dat was dus het verhaal over haarscheurtjes waarschijnlijk. thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:30
Transportman schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:26:
[...]

Bij uitval wordt de tijdstraf omgezet in een gridstraf de volgende race. Door terug de baan op te gaan en de tijdstraf in te lossen wordt dat voorkomen. Zelf vind ik dat niet kunnen, hopelijk paar de FIA de regels aan, uit=uit en niet meer terug kunnen komen.
Ik vind het ook raar, maar dat vind ik ook als je door een rode vlag (al dan niet zelf veroorzaakt) zoveel tijd hebt om je auto te repareren dat je daarna weer mee kan doen. Of dat je 5 seconds penalty krijgt en die vervolgens vrolijk kunt wegrijden. Dat voelt allemaal niet helemaal ok.
Er zitten gewoon wat mazen in. Maar als je die dicht ontstaan er weer andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Heerlijk interview Stroll. lols. Je ziet dat hij erg kan genieten van dit seizoen. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:51
Napo schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:31:
[...]

PER rijdt vandaag slecht, maar haalt wel consistent punten binnen voor RBR en mede daardoor halen ze vandaag de WCC binnen. Had een andere rijder dat ook gekunt? Wellicht edoch gaan we dat nooit weten.

[...]
Als Perez echt consistent was geweest dit seizoen was er geen discussie geweest over zijn stoeltje. Elke kwalificatie een halve seconde langzamer dan Verstappen, maar in de race gewoon in de top 3 zonder crashes finishen. Dat was top geweest.

Nu heeft hij een belachelijke reeks gehad in kwalificatie, behoorlijk wat schade gereden en is vaak door zijn eigen toedoen punten misgelopen.

Neemt niet weg dat hij op sommige banen razendsnel is, maar consistent zou ik het niet noemen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Hier nog even de Kiss me trofee (filmpje in het bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:51
Chocoball schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:39:
Hier nog even de Kiss me trofee (filmpje in het bericht)
[Twitter]
Wij zaten op de bank te trappen dat hij aan ging door een kusje. Helemaal gemist dat dit echt was :D

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 11:40
Lawson werd niet aangekondigd voor AT omdat hij meteen door kan naar het stoeltje van Perez :P Maar alle gekheid op een stokje. Mochten de andere auto's dichter bij de Red Bull komen, dan zal een tweede rijder hard nodig zijn. Je zag nu al aan het begin dat Max moeite had om beide McLarens voor zich te houden. Zolang het goed gaat en Perez niet teveel brokken maakt, mag ie blijven. Zodra het nodig is, wordt RIC, TSU of LAW wel naar voren geschoven. Dat kan bijna toch niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-05 19:51
cheiron schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:37:
[...]

Als Perez echt consistent was geweest dit seizoen was er geen discussie geweest over zijn stoeltje. Elke kwalificatie een halve seconde langzamer dan Verstappen, maar in de race gewoon in de top 3 zonder crashes finishen. Dat was top geweest.

Nu heeft hij een belachelijke reeks gehad in kwalificatie, behoorlijk wat schade gereden en is vaak door zijn eigen toedoen punten misgelopen.

Neemt niet weg dat hij op sommige banen razendsnel is, maar consistent zou ik het niet noemen.
En constant daardoor elke nieuwe vloer meteen tonen aan de concurrentie. Perez is gewoon een bedrijfsrisico.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Hij heeft welgeteld 2 races zonder punten gehad, MON en JPN, dat is naar mijn mening vrij consistent punten binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
Robkazoe schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:41:
Lawson werd niet aangekondigd voor AT omdat hij meteen door kan naar het stoeltje van Perez :P Maar alle gekheid op een stokje. Mochten de andere auto's dichter bij de Red Bull komen, dan zal een tweede rijder hard nodig zijn. Je zag nu al aan het begin dat Max moeite had om beide McLarens voor zich te houden. Zolang het goed gaat en Perez niet teveel brokken maakt, mag ie blijven. Zodra het nodig is, wordt RIC, TSU of LAW wel naar voren geschoven. Dat kan bijna toch niet anders.
Ik denk dat helmut met mixed feelings het weekend afsluit. Constructeurs kampioenschap is binnen.... maar een 1-2 bij de coureurs lijkt wel eens heel lastig te gaan worden. Mocht per verliezen van ham dan is de kans groot dat we volgend jaar iemand anders naast max aan de start van het seizoen zien....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:01
Napo schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:44:
[...]

Hij heeft welgeteld 2 races zonder punten gehad, MON en JPN, dat is naar mijn mening vrij consistent punten binnenhalen.
En maar 6x een top 2 positie gehad, iets dat met deze auto veel vaker had moeten kunnen. Perez is misschien een prima coureur, maar niet voor Red Bull. Ik zou er niet rouwig om zijn als hij volgend jaar toch zijn stoeltje zou verliezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Toke_gt schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:33:
[...]

Ik vind het ook raar, maar dat vind ik ook als je door een rode vlag (al dan niet zelf veroorzaakt) zoveel tijd hebt om je auto te repareren dat je daarna weer mee kan doen. Of dat je 5 seconds penalty krijgt en die vervolgens vrolijk kunt wegrijden. Dat voelt allemaal niet helemaal ok.
Er zitten gewoon wat mazen in. Maar als je die dicht ontstaan er weer andere.
Hij kreeg de straf pas opgelegd toen hij al "uitgevallen" was en naast de auto stond, dan kan je hem tijdens de race niet meer inlossen, ook heb je nog geen finishvlag (je tijd +5s) gezien dus neem je 'm mee naar de volgende race.
Nu "hervat" PER de race met iets van 20 rondes achterstand, pakt de straf en valt alsnog uit,
Gewoon een formaliteitje dus wat hem een gridstraf bespaart in de volgende race.
Mooi vooruitgedacht van RB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mooi race. Op naar Qatar van vroeg opstaan naar de avond (race start om 19:00 uur).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
Zit overigens nog half de post race show te kijken op YT.com/F1. Daar hadden ze een hele discussie over Perez shenanigans. Eerst over het stoppen van de auto en later terug de baan op om de straffen uit te dienen. De take van Buxton was: Dit gaat tegen de gedachte van retiren in. Aan de ene kant dacht ik, ja ik snap zijn punt. Maar toen zat ik wat langer te denken en dacht van, eigenlijk moet de "take" andersom zijn. Zolang een auto kan rijden maar hij retired eerder in de race, streep dan gewoon de straf weg. Dan krijg je ook niet dit soort BS oplossingen.

En toen hadden ze het daarna nog over de vele ongelukken en fouten waar Perez betrokken bij is geweest en of een 5 seconde penalty wel voldoende is. En toen heb ik hem maar weer uitgezet. Waar was deze discussie ook alweer toen Hamilton, met een raket onder zijn reet, jan en allemaal eraf reed en toch dik eerste werd? Ik heb hem toen maar weer afgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Robkazoe schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:41:
Moeite om voor de McLarens te blijven? Door een mindere start. Daar gaat een Perez niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
TinusXIII schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:52:
[...]

Moeite om voor de McLarens te blijven? Door een mindere start. Daar gaat een Perez niks aan veranderen.
Als de hele 1e rij van Red Bull is, heb je minder last van twee goed vertrekkende McLarens want die staan een heel stuk verder naar achteren op de 2e startrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Hatsjoe schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:46:
[...]

En maar 6x een top 2 positie gehad, iets dat met deze auto veel vaker had moeten kunnen. Perez is misschien een prima coureur, maar niet voor Red Bull. Ik zou er niet rouwig om zijn als hij volgend jaar toch zijn stoeltje zou verliezen.
Als je PER kan vervangen door een betere rijder moet je dat zeker doen, dat doet daar niets aan af. Dat gaan overigens voor elke rijder op.

Om het in context te plaatsen voor finshes
Na 16 races, is HAM 7x ( 5x exclusief MON & JPN ) hoger geeindigd dan PER. ALO, LEC, & NOR hebben dat 5x ( 3x ) weten te presteren en RUS, SAI, PIA, & GAS 4x ( 2x ). Wellicht dankzij de auto maar dan nog steeds niet ondanks PER is geen andere rijder structureel beter dan PER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, Perez niet best, dat is een understatement vandaag, Russell die nog steeds niet helder voor ogen heeft welke positie hij in het Mercedes team heeft..... Hamilton was op wat Russell gedoe na redelijk onzichtbaar.
Mclaren en Ferrari die circuit afhankelijk elkaar afwisselen als best of the rest....

Relatief veel uitvallers, mede door schades...... Een Japanse F1 race zonder regen!

Afijn, genoeg discussievoer, Max bij WDC!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Helmut marko maakt zich geen zorgen over de prestaties van perez.

Waar hebben we die uitspraak eerder gehoord... kvyat, hadley, gasly, albon ...

Als je al besloten hebt hem eruit te gooien maak je je inderdaad geen zorgen meer dus dat klopt wel

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 24-09-2023 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 15:48

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

Eens.
Denk dat per nog geluk heeft dat "the best of the rest". Wisselt.
Eerst was dat alo (die al heel dicht bij per in punten was).
Mercedes die punten pakt.
Ferrari die toch punten pakt
En nu McLaren.

Dat maakt het wdc voor de tweede plek leuk.
Maar geeft per ook extra ruimte.

Als alo sterker was in het hele seizoen.
Dan was wcc wel binnen maar per met een p3 in het wdc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 20:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Napo schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:59:
[...]

Als je PER kan vervangen door een betere rijder moet je dat zeker doen, dat doet daar niets aan af. Dat gaan overigens voor elke rijder op.

Om het in context te plaatsen voor finshes
Na 16 races, is HAM 7x ( 5x exclusief MON & JPN ) hoger geeindigd dan PER. ALO, LEC, & NOR hebben dat 5x ( 3x ) weten te presteren en RUS, SAI, PIA, & GAS 4x ( 2x ). Wellicht dankzij de auto maar dan nog steeds niet ondanks PER is geen andere rijder structureel beter dan PER.
Je zegt het al... andere auto... de auto was vandaag in staat tot minimaal 20 seconden voorsprong opbouwen. En das vrij structureel.

Je voorbeelden tonen juist aan dat Perez door het ijs zakt. En flink.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wij waren door de wekker heen geslapen :O :(
Dus de race rond 8 uur pas teruggekeken, maar net klaar met de race! Wat een mooie race met veel uitvallers,

Een heerlijk gevecht tussen de beide Mercedessen, laat ze maar vaker vechten is goed voor beiden zolang ze elkaar heel laten.

Perez.. tja ik weet het even niet, is dit slecht of goed? Hij maakt rookie fouten terwijl hij al een nieuwe voorvleugel heeft, want er was gewoon geen gat. Sorry maar dat vond ik echt ontzettend slecht van hem. Red Bull heeft het constructeurs kampioenschap vandaag gehaald door alleen Verstappen, jammer dat Perez niet meer heeft kunnen doen om zijn team te helpen.

Op naar Qatar, die heb ik gisteren op de Xbox gereden en kreeg in de laatste 4 bochten een klapband. Maar wat is het een mooie baan om te rijden, heb er nu al zin in! _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

G_Dragon schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:17:

Perez.. tja ik weet het even niet, is dit slecht of goed? Hij maakt rookie fouten terwijl hij al een nieuwe voorvleugel heeft, want er was gewoon geen gat. Sorry maar dat vond ik echt ontzettend slecht van hem. Red Bull heeft het constructeurs kampioenschap vandaag gehaald door alleen Verstappen, jammer dat Perez niet meer heeft kunnen doen om zijn team te helpen.
Perez z'n aanslag op Magnussen was wel erg triest, hij ramde hem gewoon van de baan.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6M9ouZD_eaRmnQ-1mzfCOQIw7Mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBAX58WoPWLVy6usGeAzFYVw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPSuBSwiwlOy3X6MFTvyOyjX2JQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HB4aKQ7niQeLdvrKJnYVk9cK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_ay7gUYWzYO6p-UfoEZlNFNkTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXXB70KIZIuig1abiqTPk8iv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_k5dcVvw06jKHtyfELRrBcYuzsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAw4RYGYKjL890VodSN1tHSw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kV-nLQGDUjxUWFMeA5SW7i7MooM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzX588zyne9vb9ooB52nGOWb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsIBLc4NjiL4IjuvR-rUMI7jjiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPxIawKePr9Le2bwSfpylH1U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goY-LitsfW2LdVsgoJeyqJag6mA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWFY4jj6nTXLTBMLeMAVtjXW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7Zzqx7tNgwPiJ_Df5oyv4sIE-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dJ2jqofqW86YRhyhLh4wD0J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bepNKD8GgVRjJBP3IVqOWP2si60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uMQNYekXP69Bde6VKg57xYP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l8xyL2rGxHFtAZEiXFG3cQusHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/schpDfoCgFcln7UtHX388lJu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEIBlOhWGz1YsG6ivAAcVealiJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXm9XPnfqvrENqk2UCbtImJo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 24-09-2023 10:27 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Helmut bewust een beetje op de achtergrond dit weekend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:17
Lekker uitgeslapen en net de race teruggekeken. Redelijke race, maar ergens wel blij dat ik hier geen wekker voor heb gezet. Mooi om te zien hoeveel progressie McLaren heeft gemaakt. :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
Bullet NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:24:
Heel verstandig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Bullet NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:24:
Even kijken hoeveel van Marko we op TV gaan zien in Austin, Mexico-Stad en Sao Paulo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Is eigenlijk bekend waarom Gasly en Ocon voor de finish van positie wisselden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom zijn Verstappen en volgers net na de VSC naar binnen gegaan in plaats van tijdens de VSC?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HAQ_oV-joo7n0mIZj-9JpuA1eI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7A7lzs6YcEqTHKh31rZJE04x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c221oY1fTXNecPSegpPtLB1SLW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojbR71EEsKERgLiWvrCrnky3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcDXyekKoQdfoDZJ_C2GNjVnNRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2jg5Gk57Lmp7i9S4iNOxvgPU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPeWYCy5GYjyypCazHTIuaJFVhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lYE6xOxFhZGYkOs7cdv6WgrQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpPYu5V8SxKgH_ayf_QWTPPXVOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RmDo0bHcEqOeMdCmtGU94Gqg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiXJGP7iv4WLbmrV_L8-PryQ6Lk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IIf97Nfx4TTCHuOvmLkxAFvs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 24-09-2023 11:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:30
Anoniem: 217290 schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:02:
Helmut marko maakt zich geen zorgen over de prestaties van perez.

Waar hebben we die uitspraak eerder gehoord... kvyat, hadley, gasly, albon ...

Als je al besloten hebt hem eruit te gooien maak je je inderdaad geen zorgen meer dus dat klopt wel
Nu nog een keer roepen dat ze vertrouwen in hem houden dan weet je zeker dat er binnenkort iemand anders in die auto zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Olaf van der Spek schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:53:
Waarom zijn Verstappen en volgers net na de VSC naar binnen gegaan in plaats van tijdens de VSC?
De VSC was nog geen hele ronde.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
Voor de geïnteresseerden: ik heb even berekend wat de constructeurstand zou zijn wanneer Red Bull enkel Verstappen in zou zetten. 100% eerlijk kan het niet zijn omdat je de acties van Perez op de baan niet ongedaan kan maken maar wat punten betreft kom je dan op de volgende stand uit:
  1. 416 Red Bull
  2. 347 Mercedes
  3. 327 Ferrari
  4. 263 Aston Martin
  5. 194 McLaren
  6. 105 Alpine
  7. 35 Williams
  8. 19 Alfa Romeo
  9. 18 Haas
  10. 14 Alpha Tauri
De kans is dus reëel dat Red Bull met enkel Verstappen ook constructeurkampioen zou worden.

Voor de duidelijkheid: iedereen die in een race onder Perez eindigde, is dus omhooggegaan in de stand en heeft de punten volgens de nieuwe stand gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door GertjanO op 24-09-2023 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
GertjanO schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:02:
Voor de geïnteresseerden: ik heb even berekend wat de constructeurstand zou zijn wanneer Red Bull enkel Verstappen in zou zetten. 100% eerlijk kan het niet zijn omdat je de acties van Perez op de baan niet ongedaan kan maken maar wat punten betreft kom je dan op de volgende stand uit:
  1. 416 Red Bull
  2. 347 Mercedes
  3. 327 Ferrari
  4. 263 Aston Martin
  5. 194 McLaren
  6. 105 Alpine
  7. 35 Williams
  8. 19 Alfa Romeo
  9. 18 Haas
  10. 14 Alpha Tauri
De kans is dus reëel dat Red Bull met enkel Verstappen ook constructeurkampioen zou worden.
Max heeft 400 punten, of heb je winst geteld in de races die perez heeft gewonnen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 24-09-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:23
GertjanO schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:02:
  1. 416 Red Bull
  2. 347 Mercedes
  3. 327 Ferrari
  4. 263 Aston Martin
  5. 194 McLaren
  6. 105 Alpine
  7. 35 Williams
  8. 19 Alfa Romeo
  9. 18 Haas
  10. 14 Alpha Tauri
En Max zou 2 meer wins hebben gehad dit jaar, en een reeks van 15 wins hebben gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GertjanO
Verstappen krijgt er punten bij van Saudi Arabië en Baku omdat Perez daar voor Verstappen eindigde.

[ Voor 4% gewijzigd door GertjanO op 24-09-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Plenkske schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:07:
[...]

Max heeft 400 punten, of heb je winst geteld in de races die perez heeft gewonnen ?
Maar 2 wins meer ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hier nogmaals het ongeval bij de start goed in beeld,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5yvwTq2LbWcxRkGQctYdZmHCfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zv9Uu3J1vHg0x9jY7VIgV9Dn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aK8iIH5ravkVgpjN1rEnkWkXMp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7LuvlPqA0ME1fzF12xENoYB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tunUrt5RTweLYEp-MIaAUmrlhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VgK74kiuKBY2lXO7DPOApTv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Verstappen heeft nog 3 punten nodig voor zijn 3e wereldtitel door minimaal 5e in de sprint race in Qatar te worden. Voelt wat onnatuurlijk bij een sprint en niet een grand prix maar ja punten zijn punten zullen anderen zeggen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sir_Lion
Chocoball schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:13:
Verstappen heeft nog 3 punten nodig voor zijn 3e wereldtitel door minimaal 5e in de sprint race in Qatar te worden. Voelt wat onnatuurlijk bij een sprint en niet een grand prix maar ja punten zijn punten zullen anderen zeggen.
Eerste wereldtitel die dan ooit behaald is tijdens een Sprintrace :'D

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Sir_Lion schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:14:
[...]

Eerste wereldtitel die dan ooit behaald is tijdens een Sprintrace :'D
Die moet zeker op WIkipedia komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertjanO
Die 3 punten zijn alleen benodigd wanneer Perez het gehele resterende jaar elke race de maximale punten scoort. Zit Perez de komende sprintrace niet bij de top 3, is Verstappen sowieso kampioen, zelfs wanneer hij niet scoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
Meen je dat echt? Voor mij was het een optocht. Het hoogte punt was dat mercedes een ferrari deed.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02

pro_6or

amateur_60r

Dj-sannieboy schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:56:
[...]

Absoluut, al zat ik vorige week toch echt op het puntje van m’n stoel!
Nou, kijk, alweer een leuke race!

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedster
Perez en Hamilton afzeiken is heel populair op tweakers.
Mannen staan 2 en 3 achter Max Verstappen.

De toetsenbordridders hadden dat VEEL beter gedaan....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-05 19:51
Speedster schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:37:

Wat een slechte beredenering.

Niemand hier beweert het beter te kunnen dan beide heren. Maar wij zijn ook niet de standaard waarmee we vergelijken.

Perez zit bij het top team van het moment dus dat is de standaard. En dan schiet die gewoon tekort.

Hamilton vindt zichzelf de beste ooit en wordt door de Britse pers, Mercedes, hemzelf en zijn fans als onfeilbaar en perfect gezien. Iemand die nooit fouten maakt of anderen benadeeld. Een perfecte gentleman zoals past bij de knighthood die hij heeft. Dus dat is de standaard waar hij mee vergeleken wordt. En dan zie je een coureur die gewoon regelmatig fouten maakt en mensen eraf kegelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Kist schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:44:
[...]

Wat een slechte beredenering.

Niemand hier beweert het beter te kunnen dan beide heren. Maar wij zijn ook niet de standaard waarmee we vergelijken.

Perez zit bij het top team van het moment dus dat is de standaard. En dan schiet die gewoon tekort.

Hamilton vindt zichzelf de beste ooit en wordt door de Britse pers, Mercedes, hemzelf en zijn fans als onfeilbaar en perfect gezien. Iemand die nooit fouten maakt of anderen benadeeld. Een perfecte gentleman zoals past bij de knighthood die hij heeft. Dus dat is de standaard waar hij mee vergeleken wordt. En dan zie je een coureur die gewoon regelmatig fouten maakt en mensen eraf kegelt.
Niemand kan momenteel aan Max tippen.
Aannames over Hamilton lijken mij op zijn minst gezegd "niet handig".
Ja Hamilton heeft de Sir status en meer dan terecht ook.
Max zal ook wel een ridder orde krijgen en ja meer dan terecht ook.

Perez staat nog steeds op nummer 2, hoe schiet hij dan tekort?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Die Piastri gaan we de komende jaren nog veel last van krijgen. Leuk! >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 15:48

DarkSide

theres no place like ::1

Speedster schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:56:
[...]

Punten vertellen in mijn optiek niet het hele verhaal

Ik bedoel Ajax kan beter gevoetbald hebben dan Vitesse. Maar toch met een nederlaag naar huis gaan.
of dus andersom. 3 zeer slechte wedstrijden maar toch 9 punten pakken.

Per heeft nu 33 punten voorsprong dacht ik op de nummer 3.
in mijn optiek hadden dit er gewoon meer moeten zijn.

Hij had een zeer sterke start van het seizoen.
Maar daarna toch echt wel wat laten liggen.
Als niet Alo maar Ham goed gestart was aan het begin van het seizoen. Dan had PER nu op P3 gestaan.

Ook heeft per meerdere keren een inhaalslag moeten maken.
Waarbij niet direct voor wingman voor VER kon zorgen. Nu was dit dit jaar niet echt nodig
Maar het maakt je toch als team een stuk flexibeler als je meer keuzes hebt in strategie met 2 rijders dan 1.

Hij mist gewoon consistentie dit seizoen in mijn optiek

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 14:21
[...]

Max zal ook wel een ridder orde krijgen en ja meer dan terecht ook.
Max heeft al de Officier in de Orde van Oranje-Nassau in zijn pocket :)

Stapje hoger dan ridder ;)

[ Voor 7% gewijzigd door d-vine op 24-09-2023 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Laatst online: 20-05 16:38
Speedster schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:37:

Perez wordt hier echt niet harder "afgezeken" dan de op de rest van de wereld, m.u.v. Mexico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-05 17:44
werphengel schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:06:
Die Piastri gaan we de komende jaren nog veel last van krijgen. Leuk! >:)
Hij liet in de F3 en F2 al hele mooie dingen zien, en iedereen was verbaasd dat Alpine hem vervolgens een jaar aan de kant hield om daarna nog een keer verbaasd te zijn over hoe Alpine de contracten zo kon verprutsen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sir_Lion
[...]

Aannames over Hamilton lijken mij op zijn minst gezegd "niet handig".
Echter is het geen aanname. Dat is de status die hijzelf profileert en door anderen ook aangedragen wordt.
Hij schiet tekort doordat hij niet presteert op het niveau van de auto. Met deze auto zou hij toch vrijwel altijd podium moeten kunnen rijden. Dat gebeurt dus niet. Sterker nog, vaker wel dan niet komt hij in problemen waardoor hij schade rijdt. Hij heeft, op Sargeant na, de meeste schade gereden voor dit weekend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05 06:41
Speedster schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:22:
[...]

Meen je dat echt? Voor mij was het een optocht. Het hoogte punt was dat mercedes een ferrari deed.
Yes ik meen het :) alles was goed te volgen qua regie. Er zaten strategische elementen in, wat clashen in de achterhoede, wat toffe overtakes. Prima race.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 00:10
Hij mag dan zelfs 6e worden voor 3 punten toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

sjaool schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:13:
[...]
Waarom maakt PER het zichzelf altijd zo moeilijk? Het zal zijn Zuid-Amerikaanse temperament wel zijn. :+
Google anders even waar Mexico ligt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
cordonbleu schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:34:
[...]

Hij mag dan zelfs 6e worden voor 3 punten toch?
Als Perez 1e wordt, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 19:22
GAIAjohan schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:55:
[...]

De auto is ook véél consistenter dan vroeger, dus ja, ergens ben ik het daar niet mee eens.
Verder gaat het niet om records in 1 seizoen, maar in totaal.
Als men vroeger 12 races per seizoen reed en nu 20+, is het niet vreemd dat het totaal aantal overwinningen van coureurs tegenwoordig al snel op hun 26e even hoog of hoger is dan een topcoureur vroeger aan het eind carrière.
Daarom totaal aantal overwinningen/poles is onvergelijkbaar.
Die laatste zin is denk ik het belangrijkst. Niet proberen te vergelijken. Maar ik hoopte dat ik dat duidelijk had gemaakt.

Kijk hoe knap het is binnen de generatie. En records zijn leuk, maar niet altijd eerlijk.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Sinds een Formule 1 teambaas vertelde over het bestaan van Wikipedia ben ik er eens op gaan kijken.

Verstappen heeft nu 48 overwinningen achter zijn naam staan en met 6 races te gaan zou hij al dit jaar de top 3 van meeste overwinningen kunnen binnenkomen met 54 overwinningen in totaal.

1. Hamilton - 103 overwinningen
2. Schumacher - 91 overwinningen
3. Vettel - 53 overwinningen
4. Prost - 51 overwinningen
5. Verstappen - 48 overwinningen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbtaqqZN_jxEdN4qLuQ-zImrIHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEljzKSsoVCXQ8KOJAatFaGt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dj-AawdqhEQeVjhX3Uf7DoHHdPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2owzg5pbwa5foxJeCBquWQwz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
DarkSide schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:08:
[...]

Punten vertellen in mijn optiek niet het hele verhaal

Ik bedoel Ajax kan beter gevoetbald hebben dan Vitesse. Maar toch met een nederlaag naar huis gaan.
of dus andersom. 3 zeer slechte wedstrijden maar toch 9 punten pakken.

Per heeft nu 33 punten voorsprong dacht ik op de nummer 3.
in mijn optiek hadden dit er gewoon meer moeten zijn.

Hij had een zeer sterke start van het seizoen.
Maar daarna toch echt wel wat laten liggen.
Als niet Alo maar Ham goed gestart was aan het begin van het seizoen. Dan had PER nu op P3 gestaan.

Ook heeft per meerdere keren een inhaalslag moeten maken.
Waarbij niet direct voor wingman voor VER kon zorgen. Nu was dit dit jaar niet echt nodig
Maar het maakt je toch als team een stuk flexibeler als je meer keuzes hebt in strategie met 2 rijders dan 1.

Hij mist gewoon consistentie dit seizoen in mijn optiek
Aan het einde van het seizoen tellen de punten. Stop nou toch met afzeiken van Perez. Je zal in een team zitten met een Alien die Max heet. Niets kan mis bij Max geloof mij daar word je echt niet zekerder van.
Perez staat "gewoon" nog op 2e plaats en jij en ik doen hem dat niet na. Sir Hamilton misschien. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Speedster schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:24:
[...]

Sir Hamilton heeft 7 wereld titels, Onze Max tot nu toe 1....
Que? Heeft hij er toch 1 in moeten leveren? 7(8)7

offtopic:
Wat een kansloze discussie over welke benoeming beter is :O

[ Voor 15% gewijzigd door LAD93 op 24-09-2023 13:26 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

pro_6or schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:35:
[...]

Nou, kijk, alweer een leuke race!
Toch heb ik m’n schoonvader (VER fan) niet aangeraden om de race terug te kijken ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Afzeiken is pas afzeiken als iets geen fundatie heeft, Perez heeft in Japan gewoon erg slecht gereden, dat mag gewoon benoemt worden. Zeker wanneer je in ogenschouw neemt hoe de verhouding van prestaties (resultaten van races) zijn in relatie van het gebruikte materiaal (auto).

Natuurlijk heeft hij dit jaar 2 races gewonnen, maar hij hoort met dit materiaal gewoon veel dichter op Max te zitten. Wanneer hij ook nog eens te vaak betrokken is bij slechte races of zoals vanmorgen andere letterlijk uit de race probeert te rijden ben je op dat moment gewoon een pannenkoek.

Zijn hoogmoed past niet bij zijn prestaties.

Goed, dit wat betreft Perez, ik vind dat de Mercedes rijders ook een zelfde soort hoogmoed arrogantie laten zien. Alleen dit doet ze op een veel geraffineerde manier. Lewis had het na aanloop van dit weekend een aantal keer in de pers over het feit dat Red Bull in Singapore getroffen was door de nieuwe technical TD. Zo zijn er ook op en aanmerking in het verleden geweest over Max zijn rijstijl, terwijl Lewis dit jaar een aantal keer heeft laten zien dat hij zeker niet schoon is van anderen aantikken of divebom's uitvoeren op een manier dat eigenlijk niet kan (volgens hem zelf).

I.p.v. de focus op z'n eigen team en prestaties te leggen zijn ze heel veel bezig met anderen, met name met wat Max en of Red Bull doet. Het is voor mij heel simpel, Lewis heeft kritiek op hoe RB met hun rijders omgaat, prima, maar dat exposed hij zich zelf ook voor kritiek.

Het is net als een forum, als ik ergens een discussie over wil voeren, dan geef ik anderen de mogelijkheid om het met mij eens of oneens te zijn. Zo werkt het in de F1 ook, als iemand zich gaat bemoeien met zaken rond andere teams, dan kan, mag en moet je verwachten dat anderen daar iets over mogen vinden.

Lewis had vanmorgen tijdens een interview een mooi voorbeeld, hij ziet Mercedes AMG F1 nog steeds als het top team, zoals dit het tot aan 2019 zeker was, echter ze worden nu door Ferrari, McLaren en soms zelf door team Alonso om de oren gereden. Pas dan een beetje echte (i.p.v. false) bescheidenheid toe, dat pas namelijk gezien de plaats waar je acteert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bullet NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:34:

Lewis had vanmorgen tijdens een interview een mooi voorbeeld, hij ziet Mercedes AMG F1 nog steeds als het top team, zoals dit het tot aan 2019 zeker was, echter ze worden nu door Ferrari, McLaren en soms zelf door team Alonso om de oren gereden. Pas dan een beetje echte (i.p.v. false) bescheidenheid toe, dat pas namelijk gezien de plaats waar je acteert.
Je weet dat Mercedes 2e staat in het WCC en Hamilton 3e in het WDC?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Dj-sannieboy schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:39:
[...]

Je weet dat Mercedes 2e staat in het WCC en Hamilton 3e in het WDC?
Yup, das dus geen 1e.... Dan past bescheidenheid dus.......

Dit is scorebord journalistiek, dat snap ik zelf ook wel.....
Het gaat om het gedram en het weg zetten van je concurrenten, zoals de verdachtmaking dat de TD uit Singapore het RB team wel een lesje zou leren.

Kleine zaken als "This guy" voor iemand die gelijkheid zo hoog in het vaandel heeft staan doet Lewis niets anders dan anderen weg zetten. En ja, dat vind ik hypocriet.

Hou je als sportman gewoon bezig met je eigen prestaties, ben niet een wandelende marketingmachine, tis niet voor niets dat er een Lewis Hamilton bingo is. En dan gaat het er helemaal niet om dat je het publiek niet mag bedanken, het gaat er om op de manier hoe je dit doet.

Neem nou Vettel of Alonso, veel meer bescheidenheid in hun donder.

[ Voor 64% gewijzigd door Bullet NL op 24-09-2023 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bullet NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:40:
[...]

Yup, das dus geen 1e.... Dan past bescheidenheid dus...
Dat is inderdaad geen 1e, maar om de oren gereden worden ze alleen door RB ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Dj-sannieboy schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:40:
[...]

Dat is inderdaad geen 1e, maar om de oren gereden worden ze alleen door RB ;)
Vraag het aan hem zelf, ze worden consequent op meer dan 30 seconden gereden t.o.v. Red Bull, volgens zijn eigen uitspraken worden is het gat naar RB enorm....
Dat ze 2e staand in het WCC komt natuurlijk omdat Alonso het net als Max alleen moet doen, de AM zakt behoorlijk weg. Natuurlijk is Ferrari ook erg grillig en laten pas de laatste races een consequente lijn omhoog zien. Mclaren heeft een nieuwe auto gebracht die het pas doet....

Je kan dus zelfs de vraag stellen, komt het niet door de andere teams dat Mercedes op P2 in het WCC staat.... :+ en minder met de eigen Mercedes prestaties 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bullet NL schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:51:
[...]

Vraag het aan hem zelf, ze worden consequent op meer dan 30 seconden gereden t.o.v. Red Bull, volgens zijn eigen uitspraken worden is het gat naar RB enorm....
Dat ze 2e staand in het WCC komt natuurlijk omdat Alonso het net als Max alleen moet doen, de AM zakt behoorlijk weg. Natuurlijk is Ferrari ook erg grillig en laten pas de laatste races een consequente lijn omhoog zien. Mclaren heeft een nieuwe auto gebracht die het pas doet....

Je kan dus zelfs de vraag stellen, komt het niet door de andere teams dat Mercedes op P2 in het WCC staat.... :+ en minder met de eigen Mercedes prestaties 8)
Zo kun je ook stellen dat RB het WCC gewonnen heeft door de andere teams :+

Al met al doet Mercedes het best aardig, ondanks dat ze begonnen zijn met een zero pod design wat niet bleek te werken en ze nu met een soort frankenstein wagen rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Wat is George trouwens een slappe zak zeg. Bij de start Ham voorbij gaan en inhouden, daarna door Ham van de baan worden gereden en dan nog opzij gaan voor hem aan eind van de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-05 14:46
Henvar schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:15:
Wat is George trouwens een slappe zak zeg. Bij de start Ham voorbij gaan en inhouden, daarna door Ham van de baan worden gereden en dan nog opzij gaan voor hem aan eind van de race.
Zijn banden waren helemaal op door de stop strategie, dus logisch dat hij ruim baan maakte voor Lewis anders was waarschijnlijk Sainz zowel Hamilton als Russel voorbij gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-05 14:46
Dj-sannieboy schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:59:
[...]

Zo kun je ook stellen dat RB het WCC gewonnen heeft door de andere teams :+

Al met al doet Mercedes het best aardig, ondanks dat ze begonnen zijn met een zero pod design wat niet bleek te werken en ze nu met een soort frankenstein wagen rondrijden.
Best aardig is natuurlijk niet goed genoeg voor Mercedes. Vorige week natuurlijk zeer teleurstellend dat ze het ook al zwakke Ferrari niet voor konden blijven in Singapore. McLaren heeft als enige team het lek boven zo te zien en kan enigszins competitief met Red Bull strijden in ieder geval de kwalificaties en in mindere mate in de race. Het fabrieksteam kan dus momenteel niet tippen aan het klantenteam en dat is dus een grote bron van zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Woefdram schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:28:
[...]

Best aardig is natuurlijk niet goed genoeg voor Mercedes. Vorige week natuurlijk zeer teleurstellend dat ze het ook al zwakke Ferrari niet voor konden blijven in Singapore. McLaren heeft als enige team het lek boven zo te zien en kan enigszins competitief met Red Bull strijden in ieder geval de kwalificaties en in mindere mate in de race. Het fabrieksteam kan dus momenteel niet tippen aan het klantenteam en dat is dus een grote bron van zorgen.
Dat is het risico wat ze genomen hebben door met het zero pods concept door te gaan. Helaas bleek het niet de juiste weg en hebben ze noodgedwongen concessies moeten doen aan de wagen.

Wellicht dat ze volgend seizoen met een schone lei kunnen beginnen, gebaseerd op een concept wat wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiman
  • Laatst online: 14:29

digiman

reboot...

Dj-sannieboy schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:29:
[...]

Toch heb ik m’n schoonvader (VER fan) niet aangeraden om de race terug te kijken ;)
Goed advies, Max is nauwelijks in beeld geweest. Dus daar hoef je niet voor te kijken.

Ik heb weer een vermakelijke race gezien :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 00:32
Lewis tijdens het interview met F1TV. :)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DYrhkFD/IMG-0441.png
afbeelding omzetten naar url :

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Helmut zelfs niet op de foto :? Of kijk ik er overheen ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Help!!!! schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:28:
[...]

Helmut zelfs niet op de foto :? Of kijk ik er overheen ?
Ik heb hem ook nog niet kunnen vinden, is hij misschien ziek en daarom afwezig? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39
G_Dragon schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:38:
[...]

Ik heb hem ook nog niet kunnen vinden, is hij misschien ziek en daarom afwezig? :)
Nee, hij stond er wel direct na de race in een iets te klein t-shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hij is oud, misschien iets te wilde taferelen bij dat soort foto's :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord