Het staat er toch duidelijk de tracker, het zijn intervals, oftewel tijd (of rondes in dit geval) tot de wagen er voor. +6 / +5 is het aantal rondes dat Perez minder gereden had dan Stroll die er direct voor stond.Spotmatic schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:19:
[...]
Is het niet t.o.v. de andere retired cars? Vandaar dan het van +6 naar ÷5 ging in zijn "ererondje".
Dat is het ook. Timing staat op onderlinge interval, niet op totale achterstand op Max.Spotmatic schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:19:
Is het niet t.o.v. de andere retired cars? Vandaar dan het van +6 naar +5 ging in zijn "ererondje".
1 meer dan MERCRobbie T schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:20:
Wanneer is RB nou wcc? Als ze 1 pint meer pakken dan merc?
en FER mag niet meer dan 24 punten pakken tegenover RBR
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bezig om de Mercedessen in te halen.sjaool schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:20:
Is Ferrari geraakt door de TD's. Waar zijn ze eigenlijk?
Logische actie. Net als Schumacher destijds op Silverstone penalty inlossen door te finishen in de pits, maar de penalty feitelijk niet te pakken omdat de pit box na de finish lijn ligtParaDroid2 schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:18:
[...]
Precies, het mag. Maar dan mag ik er ook wat van vinden en dat is vrij duidelijk, volstrekt belachelijke actie van RB.
Briljant
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Niet helemaal, hij stond in de stand nog achter str, dus +6 tov str.DaniëlWW2 schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:15:
Nu weten we ook dat de UI van de FOM maar tot 6 ronden achterstand gaat.
op zich wel grappig, plus zoveel op een auto die out is.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Dan wordt RBR toch WC als dit zo blijft?basvn schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:21:
[...]
1 meer dan MERC
en FER mag niet meer dan 24 punten pakken tegenover RBR
Heel slim van RB. Het hele F1 gaat om de limiet opzoeken binnen alle regels. Of dat nu om aërodynamica of het regelement gaat.ParaDroid2 schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:20:
[...]
Het is zeker slim, maar ik vind het dan nog steeds niet netjes.
Gewoon altijd 100% maximaliseren (en 110 als de regels het toestaan). Niks laten liggen. Nooit.
Net even wat slimmer dan de rest. Briljant.
Kunnen ze SAR terug de baan op sturen, dat maakt de kans op een SC wat groter.
Die heeft meestal net iets meer kennis daarover.Quad schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:18:
Op tv niets laten zien.
Eindelijk Kalff die iets zegt over Perez en een mogelijke straf voor de volgende race.
Geeft wel weer stof om over na te denken als je de auto laat stoppen en dan weer terug laat komen voor de straf. Ik heb nog meer koffie nodig, die constructie had ik nog niet over nagedacht.
Dan hebben ze de auto niet officieel als retired gemeld, maar een hele lange pitstop.
Voor RUS (lec iig)sjaool schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:20:
Is Ferrari geraakt door de TD's. Waar zijn ze eigenlijk?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mercedes zijn Duitsers en we zitten rond Oktoberfest, dus ik denk dat Mercedes meer pinten paktRobbie T schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:20:
Wanneer is RB nou wcc? Als ze 1 pint meer pakken dan merc?
Sorry, ik was de /s vergeten.
"When you grow up your heart dies"
LEC laat even zien dat het verstandig was van de McLarens om die 1 stoppper niet te proberen.
(Ik dacht even dat het zou kunnen, not dus)
(Ik dacht even dat het zou kunnen, not dus)
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ik zie dit weer als typisch RBR, die zijn zo slim, ook dit lijkt weer dat ze de beste jongetjes van de klas zijn.tweakduke schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:22:
[...]
Die heeft meestal net iets meer kennis daarover.
Geeft wel weer stof om over na te denken als je de auto laat stoppen en dan weer terug laat komen voor de straf. Ik heb nog meer koffie nodig, die constructie had ik nog niet over nagedacht.
Dan hebben ze de auto niet officieel als retired gemeld, maar een hele lange pitstop.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mocht Mercedes dat trucje uitgehaald hebben in plaats van RBR met Perez was er volgens mij een stuk meer kritiek geweest in dit topic. Hoe dan ook, ja het is slim, maar nee, ethisch vind ik het minder ideaal.
TURN 2 INCIDENT INVOLVING CARS 16 (LEC) AND 63 (RUS) NOTED - LEAVING THE TRACK AND GAINING AN ADVANTAGE
24 Sept 2023, 08:23:51, Lap 47
24 Sept 2023, 08:23:51, Lap 47
Waarschijnlijk speelt dit zich alleen in jouw hoofd af.KrazyJay schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:24:
Mocht Mercedes dat trucje uitgehaald hebben in plaats van RBR met Perez was er volgens mij een stuk meer kritiek geweest in dit topic. Hoe dan ook, ja het is slim, maar nee, ethisch vind ik het minder ideaal.
Ik mag dit denken van een team wel. Welk team dan ook.
Wat een bullshit...KrazyJay schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:24:
Je mag altijd een auto repareren en terugkeren. Waarom zou je t niet doen dan in dit geval.
Ethisch gezien kun je sowieso vraagtekens zetten bij F1...KrazyJay schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:24:
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
SKY: Max kan kampioen worden in de komende sprintrace (op een zaterdag dus).
Max nog geen driver world champion deze race? Pakt toch 26 punten op Perez, of kan dat pas volgende race?
FIA STEWARDS: TURN 2 INCIDENT INVOLVING CARS 16 (LEC) AND 63 (RUS) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - LEAVING THE TRACK AND GAINING AN ADVANTAGE
24 Sept 2023, 08:24:59, Lap 47
24 Sept 2023, 08:24:59, Lap 47
Hij had 3 setjes nieuwe mediumsStefanVerkerk schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:24:
GP: Als er nu een SC komt, wil je dan nieuwe medium of scrubbed softs?
Max: nieuwe mediums
dus waarom niet!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Leclerc buiten de baan bij die inhaalactie? Als dat op het einde was, daar werd ook geen ruime gelaten
Flickr PSN ID= cheironnl
Please don't go that way.Zewatanejo schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:25:
[...]
Ethisch gezien kun je sowieso vraagtekens zetten bij F1...
Pak ze Sainz!
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
MOet SA nu RUS voorbij
Zodat RB de WCC heeft?
Zodat RB de WCC heeft?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dank voor het bevestigen van mijn punt... laten we niet over ethiek beginnen
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik denk niet dat die "reparatie" 20 ronden geduurd heeft. Enkel buitenrijden voor nog even een penalty af te werken in plaats van dat door te schuiven naar de volgende race vind ik niet echt in de geest van het penaltysysteem, maar slim is het zeker.sly___ schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:25:
[...]
Wat een bullshit...
Je mag altijd een auto repareren en terugkeren. Waarom zou je t niet doen dan in dit geval.
Ik weet het niet, ik zie op zich wel kritiek en vooral dat het nadelig is voor Perez.KrazyJay schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:24:
Ik ben wel met je eens dat FIA hier naar moet gaan kijken, in de box is daar blijven, tenzij de auto er nog voor staat.
Maar dit gaan we waarschijnlijk heel lang niet meer zien.
⏩ PVOutput☀️
Ik gun LAW en TSU de punten wel als HAM en RUS elkaar eraf rijden.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
ik hoop dat Sainz beide kan pakken....
Cogitationis poenam nemo patitur
Teamorders Blimey
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Wat? RUS moet HAM voorbij laten?
hoe bedoel je die?Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:27:
Karma voor Hamilton
Zet ze eens, ik ben nieuwsgierig met wat voor verhaal je komt.Zewatanejo schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:25:
[...]
Ethisch gezien kun je sowieso vraagtekens zetten bij F1...
XXXVI
Dat kost RUS zijn P6.
Ik mag ook op zaterdag middag bij de AH alle zakken chips kopen, of een boodschappen kar van een paar honderd euro met 10 eurocent muntjes betalen….
Het gaat erom wat de gedachte van de regels zijn. En ik vind persoonlijk dat de auto niet in de race gebracht mag worden nadat je 15+ ronden in de pit hebt gestaan.. ook al mag het.
Weet zeker dat deze loophole gaat verdwijnen.
Het gaat erom wat de gedachte van de regels zijn. En ik vind persoonlijk dat de auto niet in de race gebracht mag worden nadat je 15+ ronden in de pit hebt gestaan.. ook al mag het.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Okey, Russell weet wat zijn positie is in het team.......
Nou, ben benieuwd of RUS zo SAI nog een tik gaat geven...
En een deuk in zijn egosjaool schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:29:
Dat kost RUS zijn P6.
Onzin. HAM is gewoon sneller nu en Sainz zit er vlak achter.Exocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:28:
Bij Mercedes werken teamorders maar 1 kant op
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Mercedes doet probeert een Sainz
[ Voor 25% gewijzigd door renegrunn op 24-09-2023 08:30 ]
Loophole? Jouw fantasie gaat met je op de loop. Zo werkt F1 niet.Rene schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:29:
Ik mag ook op zaterdag middag bij de AH alle zakken chips kopen, of een boodschappen kar van een paar honderd euro met 10 eurocent muntjes betalen….
Maar waarom? In het verleden is vaak genoeg in de box een auto gerepareerd en later terug gekomen de baan op.Quad schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:27:
[...]
in de box is daar blijven, tenzij de auto er nog voor staat.
Sommige dingen fix je minder makkelijk vóór de pits dan in de pits.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Slechte uitvoering alleenrenegrunn schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:29:
Mercedes doet een Sainz
SAI nice
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Vamos Carlos.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat was een mislukte Sainz manoeuvre van Mercedes
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
F1.com/voteplizz schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:30:
Vergeet niet te stemmen!!
ah zoExocet schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:29:
[...]
Russel van de baan duwen en wil Hamilton er gewoon langs
Sainz: "their using my trick against me"
@StefanVerkerk wat zijn de ronde tijden? nog spannende dingen?
Rondetijden voor ronde 50
1 | VER | 1:36.877 |
2 | NOR | 1:36.942 |
3 | PIA | 1:37.131 |
4 | LEC | 1:37.604 |
5 | HAM | 1:37.417 |
6 | SAI | 1:37.349 |
7 | RUS | 1:39.679 |
Go get him Sainz......
SAI al bijna in DRS.
[ Voor 14% gewijzigd door KrazyJay op 24-09-2023 08:32 ]
Mercedes had beter aan Russell kunnen vragen om Sainz een paar seconden op te houden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Every non-Red Bull fan: pic.twitter.com/QNMmejyNha
— Tom Bellingham (@TomP1Bellingham) 24 september 2023
[ Voor 38% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-09-2023 08:33 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
GP tegen Max: "2 laps to go, caution ahead"
Nou Lewis, stampen voor wat je waard bent
Als ze finishen zoals nu is RBR dan WCC?
VER nu achter beide AT's.
Goh, als Sainz nu Hamilton niet meer in kan halen, dan was het misschien nog de moeite. Anders had hij ze waarschijnlijk allebei gepakt.
Rondetijden voor ronde 51
1 | VER | 1:36.640 |
2 | NOR | 1:36.741 |
3 | PIA | 1:37.231 |
4 | LEC | 1:37.563 |
5 | HAM | 1:37.531 |
6 | SAI | 1:37.118 |
7 | RUS | 1:39.071 |
Oh we hebben weer de volledige race in rondes afgelegd in Japan.
⏩ PVOutput☀️
Rondetijden voor ronde 52
1 | VER | 1:37.050 |
2 | NOR | 1:36.710 |
3 | PIA | 1:37.795 |
4 | LEC | 1:37.773 |
5 | HAM | 1:37.352 |
6 | SAI | 1:37.389 |
Waarschijnlijk de laatste keer dat een team of coureur kampioen kan worden in Japan.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 24-09-2023 08:36 ]
CHEQUERED FLAG
24 Sept 2023, 08:35:04, Lap 53
Red Bull constructeurs kampioen
24 Sept 2023, 08:35:04, Lap 53
Red Bull constructeurs kampioen

- DaniëlWW2
- Niet online
En WCC binnen in Japan.

context: GP van Japan is vanaf volgend jaar in het begin in het seizoensjaool schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:35:
Waarschijnlijk de laatste keer dat een team of coureur kampioen wordt in Japan.
heel tof voor PIA!
Had Max toch gelijk dat hij ze in ‘n eentje ook wel WCC kan maken…..
Max moet echt alles zelfs doen. Zelfs onderhand alleen de WCC binnenhalen....
Knap werk van Verstappen om RBR kampioen te krijgen in zijn eentje dit seizoen.
Mooi WCC voor Red Bull, erg gaaf.... en dat vrijwel met 1 rijder!
Best druk in je eentje
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
jaHippocampus schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:37:
LAW voor TSU gefinisht?
Sowieso schrijf je zo!
Mclaren 2 en 3..... Klanten team dat even een poepie laat ruiken aan een fabrieksteam.... Beschamend voor Mercedes
Yep.Hippocampus schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:37:
LAW voor TSU gefinisht?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |