Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
B2 schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:15:
[...]

Dat maakt niet uit, zij zijn mijn aanspreekpunt en reageren nergens op. Dat is wat ik wil zeggen. De service is 0,0 bij problemen.
Zij zijn inderdaad je aanspreekpunt, en blijkbaar weten ze van niets.

Er zijn hier zat mensen bij wie het goed werkt, en alleen klagers hoor je klagen. Dus je bent gerommel in de marge.

Daarnaast vooral niet ingaan wanneer iemand een mogelijke oplossing biedt. We moeten boos blijven, en medestanders vinden!

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Jerie schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:08:
Je weet niet of het aan Odido ligt.
Snap je niet.. z'n internet van Odido doet het niet meer, maar je weet niet of het aan Odido ligt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@kami124 Toevallig vandaag. Factuur van vorige maand gechecked en daar werd niks vermeld. Ik ben klant sinds eind juli.

Impact zou voor mij meevallen omdat ik nog gebruik heb kunnen maken van de 10 ipv 8 maanden actieperiode. Maar het zou inderdaad niet netjes zijn als ze dit retroactief willen doorvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:48

B2

wa' seggie?

Jerie schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:59:
[...]

Zij zijn inderdaad je aanspreekpunt, en blijkbaar weten ze van niets.

Er zijn hier zat mensen bij wie het goed werkt, en alleen klagers hoor je klagen. Dus je bent gerommel in de marge.

Daarnaast vooral niet ingaan wanneer iemand een mogelijke oplossing biedt. We moeten boos blijven, en medestanders vinden!
Op de man spelen, niveau hoor. Zoals je kunt lezen klaag ik niet over de werking, als het werkt werkt het prima. Een technische storing kan bij elke provider. Ik klaag over de klantenservice en met name over het gebrek aan communicatie of het nemen van eigenaarschap van het probleem.

Zie mijn eerdere opmerking over “de oplossing” toen die door iemand werd aangedragen. Dat is een aardige pleister als je single bent en in de stad woont oid, maar dat werkt niet met een gezin, zeker niet als je in het buitengebied woont waar 4G dekking (binnen) matig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 01:33
pdukers schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:26:
@kami124 Toevallig vandaag. Factuur van vorige maand gechecked en daar werd niks vermeld. Ik ben klant sinds eind juli.

Impact zou voor mij meevallen omdat ik nog gebruik heb kunnen maken van de 10 ipv 8 maanden actieperiode. Maar het zou inderdaad niet netjes zijn als ze dit retroactief willen doorvoeren.
Ooh vreemd. Dan laten ze het misschien pas volgende keer laten weten. Of je bent misschien al wat langer klant (en bijna door je actieperiode heen) en willen het daarom niet voor je aanbieden, aangezien je dan ook kan opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Gwaihir schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:17:
[...]

Snap je niet.. z'n internet van Odido doet het niet meer, maar je weet niet of het aan Odido ligt?
Het kan ook aan bijvoorbeeld ODF liggen. Ze moeten het zsm. oplossen. Echter in de tussentijd zou ik ingaan op hun aanbod van tijdelijk gratis LTE. Ik zou ook klagen bij zo'n consumentenprogramma.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
@kami124 Ik zit in de 5e maand van 10 maanden actieperiode.

[ Voor 6% gewijzigd door pdukers op 10-12-2024 08:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:13

DON PAPA

Tweaker-fan

B2 schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:02:
[...]
Twee keer dezelfde situatie binnen een jaar noem ik geen pech meer, dat is gewoon zoals Odido is. Service 0,0. Maar goed, daar is de prijs ook naar. En daar waarschuw ik ook voor.
Nou ik betaalde bij Ziggo een heel stuk meer dan nu bij Odido, maar ook daar heeft het bij mij 8 Ziggo monteur bezoekjes gekost voordat ze er eindelijk achter kwamen dat er een slechte plek in mijn coax grondkabel zat en toen nog twee bezoekjes van de BAM om het probleem op te lossen. Vandaar dat ik schreef dat problemen bij elke provider lang kunnen duren als je pech hebt 😉
B2 schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:02:
[...]
Die 7 dagen databundel codes op een prepaid kaartje is leuk maar heb je niks aan met een gezin. Want dan moet je eerst een x aantal simkaartjes gaan kopen en die in hun mobiel doen en zijn ze niet meer op hun bekende nummer bereikbaar.
Ze kunnen deze kaartjes ook gratis opsturen of je kan ze ophalen in een Odido winkel, dat hoeft niks extra te kosten voor je. Het is inderdaad zo dat ze dan niet meer bereikbaar zijn onder hun eigen nummer (of ze moeten de optie van 2 sim kaarten hebben in hun telefoon of een abonnement bij Odido of BEN hebben). Ja het blijft even behelpen, hoe vervelend ook, daarom schreef ik al dat ik je frustratie en teleurstelling helemaal snap...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 10-12-2024 09:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Ik heb voor dat doel een Huawei 4G stick gekocht die ik in een OpenWRT router kan prikken, die ik dan aan de WAN van m'n OPNsense kan aansluiten. Eén keer nodig gehad toen er meerdere huishoudens in de wijk geen signaal meer hadden (door een verkeerde NT bij een ander huishouden, ik zit op GPON wat daar vatbaar voor is) en werkte perfect.

De 4G stick was een tientje op Marktplaats, de router had ik nog liggen en de simkaart kon ik gratis bij een Odido winkel ophalen toen ik zei dat ik storing had.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 10-12-2024 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ik heb nog een 4G 'MiFi' liggen, zo'n ding dat in principe een WiFi netwerkje aanbiedt vanaf een 4G verbinding. De USB poort nog nooit anders gebruikt dan voor het laden ervan.

Kun je zo'n ding in een Edgerouter (4) pluggen en dan USB naar 4G inzetten?

Want ik ben 't helemaal eens met wie hier onlangs zei dat je met een telefoon (of zo'n ding) als hotspot geen huishouden van internet kunt voorzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:32
ThinkPad schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:22:
Ik heb voor dat doel een Huawei 4G stick gekocht
Same here. De stick zit in m'n router en ik heb er een prepaid SIM inzitten waar ik Unlimited Data Vandaag op zet als het internet eruit waait. Bij Odido nog niet nodig gehad, bij Tweak daarvoor wel een keer. Werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn eerste ervaring over ommunicatie met odido is eigenlijk best goed. In onze omgeving en wijken daaromheen, is men al ruim een jaar bezig met graven, kabels trekken, wijkcentrale bouwen etc. Dus leek er eindelijk vooruitgang te zitten in ons gedeelte toen de kabel van de stoep richting huis ging. Echter bleef die daar maanden liggen. Toen werd er contact opgenomen voor een afspraak om de vezel naar binnen te trekken. Netjes afgewerkt en volgens monteur stond er signaal op. Maar toen bleef het weken stil, dus ik denk, ik stuur even een Tweet/X naar odido, hoe lang het nog ging duren. Niet lang hoeven wachten op antwoord, of ze mij mochten bellen. Prima! En inderdaad teruggebeld, waar een vriendelijke medewerker me netjes uitlegde hoe het met de aanleg in de omgeving ging en waarom het zo lang duurde. En of ik nog andere vragen had.
Kortom, erg nette manier van communiceren.
De rede dat het lang duurde was oa dat ze aansluitingen binnen vervroegd hadden, maar dat de nieuwe wijkcentrale nog niet gereed was, het wachten is dus daarop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Gwaihir schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:17:
[...]

Nu is N=1, maar als mijn mediaconverter kapot gaat dan heb ik ook geen internet en ligt het dan ook aan Odido?!

De daadkracht en het oplossingsgericht handelen van Odido laat veel te wensen over als je een probleem hebt. Daar is de prijs dan ook naar. Komt uiteraard ook nog bij dat je op communitys en ook in dit forum hoofdakelijk die mensen tegenkomt die problemen hebben. Bij degenen die geen problemen hebben en waar het allemaal naar wens verloopt die zal je hier niet echt tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 11:49
Zojuist installatiepakket binnen gekregen.
Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 met 10G LAN port als NT.
Dus geen 'opschuifkap' modem. Wat zegt dit over mijn verbinding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Lord_Dain schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:07:
Zojuist installatiepakket binnen gekregen.
Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 met 10G LAN port als NT.
Dus geen 'opschuifkap' modem. Wat zegt dit over mijn verbinding?
Dat je Google stuk is. :+

Maar zonder gekkkigheid, dat is een XGSPON ONT, dus je hebt dan een XGSPON verbinding.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 10-12-2024 12:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
XGS-PON met eigen apparatuur van Odido in de PoP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:10:
XGS-PON met eigen apparatuur van Odido in de PoP
Top, ik had hiervoor (nog voor ik KPN glas had) T-mobile Thuis en dat was 1:1, is dit nog wel of niet meer 1:1?
Jaja je hebt helemaal gelijk, was ff in de heat of the moment enthousiast toen DHL net aanbelde ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Lord_Dain op 10-12-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:16:
[...]

Top, ik had hiervoor (nog voor ik KPN glas had) T-mobile Thuis en dat was 1:1, is dit nog wel of niet meer 1:1?
Wat bedoel je met 1:1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zit ik samen met 64 man op 1 vezel in de PoP?
(en ga ik dan mogelijk ook last krijgen van overstappers zoals mij die van KPN naar Odido overgaan en met hun KPN verbinding alle klanten uit de lucht trappen bij niet goed geregelde overstappen)?

[ Voor 33% gewijzigd door Lord_Dain op 10-12-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbovenka

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:18:
[...]

Je zit bij XGS-PON idd met meerdere op één. Maar die verdeling wordt gedaan in de PoP in jouw geval. Overigens deel je altijd bandbreedte met meerdere mensen. Ook bij AON. Als iedereen die op dezelfde PoP zit tegelijkertijd een speedtest zou uitvoeren zou de snelheid totaal niet in de buurt komen van de abonnementssnelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbovenka
[...]

(en ga ik dan mogelijk ook last krijgen van overstappers zoals mij die van KPN naar Odido overgaan en met hun KPN verbinding alle klanten uit de lucht trappen bij niet goed geregelde overstappen)?
Waarschijnlijk (een maximum van) 32. Volgens mij gebruiken zowel Odido als KPN een fanout van 1:32. En de problemen bij een AON verbinding die de hele buurt platgooit bestaat alleen bij GPON, XGS-PON ziet de AON-TX golflengte niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Bij AON (wat hierboven 1:1 genoemd wordt) zit je op een switch van je provider waar je de uplink deelt, dit is echt niet 1:1 overboekt. Je gaat daar ook met z'n allen uiteindelijk een veel kleinere uplink in, wat hierboven ook gezegd wordt, als iedereen op die switch data gaat lopen pompen zie je je eigen verbinding ook instorten qua snelheid.

Bij XGSPON ligt die verdeling al in de verbinding naar de huizen (of in ieder geval in de PoP, als ze bij P2P verbindingen waarbij je je eigen vezel naar de PoP hebt XGSPON gebruiken hangt er een optische splitter in de PoP), maar de overboeking is zo goed als gelijk. Bij XGSPON is er ongeveer 10Gbit/s up en down beschikbaar voor ongeveer 32 gebruikers in de config waarop het nu bij Odido en KPN draait en deel je ook de uplink van de XGSPON apparatuur in de PoP, onder de streep deel je ongeveer dezelfde bandbreedte met dezelfde hoeveelheid gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dat is, voor zover ik weet, alleen een probleem als je een (AON) NT aangesloten laat op een GPON verbinding, iets met overlappende frequenties. Met XSGPON is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:21
Hmm, ik begin me nu zorgen te maken. Heb momenteel KPN AON (volgens mij is het hele netwerk AON - Regio Rivierenland netwerk, KPN beheert het) direct op glas. Moet ik voor mijn overstap alvast een XGS-PON SFP gaan aanschaffen of hoe kom ik er nu al achter of de verbinding van AON naar XGS.PON overgaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DjoeC schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:05:
Hmm, ik begin me nu zorgen te maken. Heb momenteel KPN AON (volgens mij is het hele netwerk AON - Regio Rivierenland netwerk, KPN beheert het) direct op glas. Moet ik voor mijn overstap alvast een XGS-PON SFP gaan aanschaffen of hoe kom ik er nu al achter of de verbinding van AON naar XGS.PON overgaat?
Je komt daar pas achter op het moment dat je het installatiepakket hebt gekregen, wat zit daar dus in?

En zorgen maken, dat klinkt wel heel heftig. Installatiepakket komt 1 tot 2 weken eerder dan je verbinding opgeleverd wordt, in die tijd heb je tijd genoeg om alles te kopen wat je nodig hebt. En anders werkt je O(NT) via UTP met je eigen router ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
rens-br schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:10:
[...]

Je komt daar pas achter op het moment dat je het installatiepakket hebt gekregen, wat zit daar dus in?

En zorgen maken, dat klinkt wel heel heftig. Installatiepakket komt 1 tot 2 weken eerder dan je verbinding opgeleverd wordt, in die tijd heb je tijd genoeg om alles te kopen wat je nodig hebt. En anders werkt je O(NT) via UTP met je eigen router ook prima.
Dank. Pakket nog niet binnen, installatie staat gepland voor 31/12 - dat zal sowieso wel een uitdaging worden als ik de berichten hier lees. Ook (nog) geen bericht van verzending oid. Enneh, die ONT zit er niet tussen vanwege gebrek aan poorten in de Fritz (WAN = LAN 5) en de switch & stopcontacten WCD's in de UPS ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superman
  • Laatst online: 22:05
Only schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:56:
Ik ben er met de overstap nog niet helemaal uit wat ik nu wil, maar ik zie dat nu het kopje maandelijks aanpasbaar verdwenen is bij het afsluiten van internet? Zou dit een foutje zijn of hebben ze dit er nu uitgehaald omdat er genoeg mensen zijn die afsluiten met korting en na de korting weer omlaag zetten..
nieuws: Odido-klanten kunnen binnenkort snelheid vast internet niet verlagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01
Je kan de snelheid dus niet wijzigen als je in een contract zit met einddatum.
Dan heeft het toch alleen impact als je 1 van die kortingen hebt van de eerste x maanden voor een lager bedrag en dan daarna het wil misbruiken door daarna je snelheid omlaag te zetten (of tv te annuleren).
Ik zit nu 7 jaar bij Odido, heb wel eens het weer een jaar vast gezet voor wat korting maar daar heeft die wijziging ook geen impact op.

Ik kan nog gewoon maandelijks wijzigen omdat mijn contract geen einddatum meer heeft dus ik kan de inflatie correctie gewoon 'wegpoetsen'. Ik neem aan dat als je het contract vastzet je ook geen inflatiecorrectie doorgevoerd krijgt.
Het lijkt me eigenlijk ook logisch dat je als je een contract afsluit om een bepaald bedrag pm te betalen voor een jaar of 2 dat je dat dan niet zomaar kan wijzigen....

[ Voor 39% gewijzigd door Kodess op 10-12-2024 14:49 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DjoeC schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:05:
Dan zou je moeten uitzoeken of Odido ook eigen apparatuur in die PoPs van Rivierenland heeft staan. Naar mijn weten is dat niet zo en gebruikt Odido de WBA apparatuur van KPN daar. Dat is AON dus zou je op AON blijven.

Je kan toch even zien hoeveel snelheid je kan krijgen bij Odido? Als dat max 1 Gbit is dan durf ik wel te stellen dat je gewoon op AON blijft.

Edit: Je hebt al besteld dus als het via KPN WBA loopt kan ik dat zien. Je mag je adres wel even DM-en.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 10-12-2024 14:53 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Only schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:56:
Ik ben er met de overstap nog niet helemaal uit wat ik nu wil, maar ik zie dat nu het kopje maandelijks aanpasbaar verdwenen is bij het afsluiten van internet? Zou dit een foutje zijn of hebben ze dit er nu uitgehaald omdat er genoeg mensen zijn die afsluiten met korting en na de korting weer omlaag zetten..
Nu ook op de FP: nieuws: Odido-klanten kunnen binnenkort snelheid vast internet niet verlagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Barre73 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:52:
[...]

Dan zou je moeten uitzoeken of Odido ook eigen apparatuur in die PoPs van Rivierenland heeft staan. Naar mijn weten is dat niet zo en gebruikt Odido de WBA apparatuur van KPN daar. Dat is AON dus zou je op AON blijven.

Je kan toch even zien hoeveel snelheid je kan krijgen bij Odido? Als dat max 1 Gbit is dan durf ik wel te stellen dat je gewoon op AON blijft.

Edit: Je hebt al besteld dus als het via KPN WBA loopt kan ik dat zien. Je mag je adres wel even DM-en.
1Gb max, daarom ging ik er (gemakshalve?) ook maar van uit dat het AON zou blijven. Maar, door alle berichten hier begon ik te twijfelen. Maar, wat @rens-br ook al aangaf: ik moet leren geduld te hebben....

<edit> @Barre73 Bedankt voor t aanbod maar ik ga oefenen in geduld....

[ Voor 4% gewijzigd door DjoeC op 10-12-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Geinig, bij afsluiten van mijn abbo vorige week stond er nog bij dat het maandelijks aanpasbaar is.
Dan zitten ze daar toch aan vast, of mogen ze dit zomaar eenzijdig aanpassen?

Het is niet het einde van de wereld, maar ik had mijn keuze er wel op afgestemd zodat ik evt. na 8 maanden kon downgraden naar 400Mbps.. die vlieger gaat dan mogelijk niet meer op nu. Het is wat het is, dan maar na een jaartje kijken of ik downgrade of weer moet hoppen.

edit: dit gaat in vanaf 31 januari 2025. Dus feitelijk kan je tot 31 januari 2025 alsnog je abonnement naar beneden schroeven vanaf 1Gbps..

[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 10-12-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

@Lord_Dain nadelige wijziging van het contract, geeft je de mogelijkheid het kostenloos op te zeggen. Zodra ze hier officieel bericht de deur over uit doen (dus dat je een e-mail of brief ontvangt) heb je een maand de tijd om dat te doen.

Staat overigens ook op netjes vermeld:
Wil je je abonnement aanpassen of opzeggen vanwege deze wijziging? Dat kan kosteloos tot 31 januari 2025.
Ik twijfel nog even, in principe was ik niet van plan om te gaan klooien met m'n snelheid - aan de andere kant komt dit wel heul sappig uit gezien m'n 8 actiemaanden na deze maand voorbij zijn en ik bij de concurrent direct weer een aanbieding kan vangen. :+

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 10-12-2024 15:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 23:23
rens-br schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:15:
[...]

Daar gaat in ieder geval het aanpassen van de inflatiecorrectie.
Niet als je vaste contractperiode voorbij is.
Heb je met Black Friday net een nieuw contract voor 2 jaar afgesloten, dan kan je niet downgraden. Eentje van 1 jaar? Met 8 maanden korting, dan betaal je maar 4 maanden het volle pond. Hierna, dus na 1 jaar, kun je weer downgraden. En dus gewoon weer de inflatiecorrectie ongedaan maken ;)

Eigenlijk mensen, en uiteraard verdedig ik hier Odido, is dit wel heel redelijk. Je gaat een abo aan voor een jaar. Daar krijg je korting op. Dat er een loophole/hack in hun voorwaarden zat dat je na die kortingsperiode gewoon kon downgraden naar een snelheid met ongeveer hetzelfde maandbedrag, was natuurlijk een tijdje all fun and games, maar die Hollandse ziekte is nu weer afgelopen. Gewoon weer lekker betalen, en na dat jaar (of 2) kun je gewoon weer switchen. Net als bij andere providers/leveranciers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DjoeC
Ach, zelfs zonder downgrade komt (bij mij) het 1 jarig abbo op (8 * 30 + 4 * 55) / 12 = 38.33/maand. KPN doet t er niet voor. En volgend jaar BF zien we wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:13

rvk

William_H schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:45:
[...]
Eigenlijk mensen, en uiteraard verdedig ik hier Odido, is dit wel heel redelijk.
Helemaal mee eens. Toen ik vorige maand afsloot kon ik voor 100 Mbps, 400 Mbps, 1 Gbps en 2 Gbps kiezen allemaal voor €30 per maand en werd er gezegd dat ik na 6 maanden kon downgraden. Dat vond ik al heel raar. Waarom zijn die prijzen hetzelfde voor verschillende snelheden als je daarna gewoon kunt downgraden? Dat is heel onlogisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
RCBL schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:01:
Nu is N=1, maar als mijn mediaconverter kapot gaat dan heb ik ook geen internet en ligt het dan ook aan Odido?!
!?

Waarom twijfel je daaraan? De mediaconverter van glas naar ethernet is onderdeel van wat je van Odido afneemt (tenzij je een eigen exemplaar gebruikt natuurlijk). Dat is dan aan Odido om op te pakken.

Alles kan 'n keertje kaduk gaan en als het bij je afgenomen verbinding hoort, is aan je ISP om daar wat mee te doen. Dat is rechttoe rechtaan consumentenwetgeving waarvoor je geen tweaker hoeft te zijn, noch alle onderdelen en onderaannemers hoeft te kennen.

En waar op 'n forum m.i. ook niet raar / sarcastisch over hoeft te worden gedaan. Sommigen hier kennen Odido duidelijk al beter en langer. Dat kun je dan toch gewoon, neutraal delen (waar van toepassing met een bescheiden hint van 'even inlezen in het topic s.v.p.' ;))?

Als je daarvoor echt naar Radar etc. moet, dan gaat er iets goed mis. (Wat voor een groep Odido klanten helaas ook zo lijkt te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
Is het mogelijk om in een database te kunnen zien of er in het huis wat ik heb gekocht al glasvezel binnen ligt, of dat dit nog vanaf de straat moet worden aangesloten? Ik kan zien dat ik een 8Gb aansluiting van Odido kan bestellen op het adres.

De huidige bewoners (80+) hebben Ziggo en zeggen dat het nog niet binnen ligt, en ik kon het ook nog niet vinden de paar keer dat ik er nu ben geweest (en lette vooral op andere dingen).

Is er iemand die me kan helpen, of moet ik gewoon even geduld hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
William_H schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:45:
Eigenlijk mensen, en uiteraard verdedig ik hier Odido, is dit wel heel redelijk. Je gaat een abo aan voor een jaar. Daar krijg je korting op. Dat er een loophole/hack in hun voorwaarden zat dat je na die kortingsperiode gewoon kon downgraden naar een snelheid met ongeveer hetzelfde maandbedrag, was natuurlijk een tijdje all fun and games, maar die Hollandse ziekte is nu weer afgelopen. Gewoon weer lekker betalen, en na dat jaar (of 2) kun je gewoon weer switchen. Net als bij andere providers/leveranciers.
Loophole of bewuste upselling? Je mag er zonder meerkosten aan verslingerd raken en moet er maar aan denken om het terug te zetten. En zou 't Odido zoveel extra kosten die eerste periode?

Ik vind het 'n aparte move om het voor reeds afgesloten contracten open te breken; lijkt me dat je voor vrijwel niets je toch wat onprettig in de kijker speelt. Maar ze bieden netjes de optie nu nog te switchen of zelfs je contact erom op te zeggen, dus prima verder.

(Ik zag 't en heb de moeite van 'graaien' niet genomen. Ik kocht wat ik snel genoeg vind en blijf daarbij :).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Ja, met een fatsoenlijke router zoals OpenWrt of OPNsense kun je failover maken. Je hebt dan wel een 4G/5G modem, SIM kaart, en iets van een abonnement nodig. En dat laatste vind ik nogal prijzig (hoewel een alternatieve lijn over kabel/DSL mogelijk ook te duur is). Want wanneer je denkt dat je je unlimited SIM van je smartphone erin kunt zetten, kom je soms bedrogen uit. Omdat Odido bijvoorbeeld werkt met SMSjes om data te verlengen. K&K heeft dat dan weer niet.

(Die Huawei 4G modems [plus rebrands] zijn trouwens vaak zo lek als een mandje :+)
[...]

Daarom bij iedereen in de straat verkondigen dat Ziggo fantastisch is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Je impliceert hiermee dat het altijd de schuld van Odido is. Dat bestrijd ik met mijn voorbeeld. Is het kapot gaan van een mediaconverter de schuld van Odido?! Kan je ook nog voorbeelden geven uit dit topic waarbij nader insziens het niet werken van het internet door de gebruikers met hun eigen gepruts zelf er voor hebben gezorgd dat hun internet niet werkte.

Dus meteen met je vingers wijzen dat het allemaal de schuld van Odido is..?! Neen, dat is het dus niet

[ Voor 6% gewijzigd door RCBL op 10-12-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Kodess schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:45:
[...] Ik neem aan dat als je het contract vastzet je ook geen inflatiecorrectie doorgevoerd krijgt. [...]
Eh, helaas jawel. Enkel nieuwe klanten niet; die betalen wat er wordt aangegeven op de website, en dat is vaak (nog) zonder inflatiecorrectie (8)7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:15:
[...]
edit: dit gaat in vanaf 31 januari 2025. Dus feitelijk kan je tot 31 januari 2025 alsnog je abonnement naar beneden schroeven vanaf 1Gbps..
Vraag voor mij is of je daarmee dan ook de actieperiode beeindigt en je de volle mep gaat betalen voor je gedowngrade snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Gwaihir schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:12:
[...]

Loophole of bewuste upselling? Je mag er zonder meerkosten aan verslingerd raken en moet er maar aan denken om het terug te zetten. En zou 't Odido zoveel extra kosten die eerste periode?
Die eerste periode is hier best wel duur. Zie prijslijst voor providers (exlusief indexatie die sinds januari 2022 heeft plaatsgevonden): https://web.archive.org/w.../12/Tarieven-UBR-2022.pdf

Ofwel als ik het goed lees: Minimaal 19,- per maand en dan nog de eenmalige vergoedingen waarbij mij niet duidelijk is overstappen valt onder migratie (32,-) of Aansluitbijdrage (100,-). En nog andere netwerkkosten. Eigen kosten van de provider zijn daar nog niet bijgerekend. Plat gezegd schiet er naar mijn idee van die eerste 8 maanden van 30,- vrijwel niets over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bas-r schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:07:
Is het mogelijk om in een database te kunnen zien of er in het huis wat ik heb gekocht al glasvezel binnen ligt, of dat dit nog vanaf de straat moet worden aangesloten? Ik kan zien dat ik een 8Gb aansluiting van Odido kan bestellen op het adres.

De huidige bewoners (80+) hebben Ziggo en zeggen dat het nog niet binnen ligt, en ik kon het ook nog niet vinden de paar keer dat ik er nu ben geweest (en lette vooral op andere dingen).

Is er iemand die me kan helpen, of moet ik gewoon even geduld hebben?
Als het een aansluiting van KPN Netwerk is, dan ja. Via https://netwerk.kpn.com

Bij aansluiting in huis krijg je de melding: Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar. etc..

Bij kabel klaarliggend bij gevel of erfgrens/stoep krijg je: Wil je gebruik maken van glasvezel? Dan heb je een glasvezelabonnement nodig. etc...

Is het netwerk van Open Dutch Fiber of een andere partij dan moet je daar de postcodechecker proberen. Wellicht levert dat iets soortgelijks op .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
Barre73 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:38:
[...]

Als het een aansluiting van KPN Netwerk is, dan ja. Via https://netwerk.kpn.com

Bij aansluiting in huis krijg je de melding: Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar. etc..

Bij kabel klaarliggend bij gevel of erfgrens/stoep krijg je: Wil je gebruik maken van glasvezel? Dan heb je een glasvezelabonnement nodig. etc...

Is het netwerk van Open Dutch Fiber of een andere partij dan moet je daar de postcodechecker proberen. Wellicht levert dat iets soortgelijks op .
Je bent een held! (Je hebt me in het verleden ook met mijn huidige aansluiting bij KPN geholpen!). Veel dank!!

/edit: bij ODF zie ik de melding:
Gefeliciteerd! In jouw straat ligt glasvezel. Wil je gebruik maken van supersnel internet? Sluit dan een abonnement af bij een glasvezelprovider.
Dus dat lijkt er op dat het nog even naar het huis getrokken moet worden. Danku

[ Voor 16% gewijzigd door bas-r op 10-12-2024 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
RCBL schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:25:
Je impliceert hiermee dat het altijd de schuld van Odido is.
Nee hoor. (Jij leest dat er graag in?)

Ik vind het sowieso pas iemands 'schuld' wanneer iets veel sneller / vaker dan normaal het loodje legt én daar niet op doorgepakt wordt.

T.a.v. de werkelijke malaise die sommige WBA klanten ondervinden, denk ik ook niet dat je zo maar van 'schuld' van het probleem zelf moet spreken. Niemand zal er voor gegaan zijn om dat probleem te veroorzaken. Je mag wel op redelijke termijn erkenning en een oplossing verwachten. En wellicht is dat nu 'n "Klik & klaar" uitlenen aan die klanten, terwijl het gepuzzel verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DON PAPA schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:34:
Ik snap je frustratie en teleurstelling in Odio als dit je overkomt, maar dit kan je ook bij andere providers meemaken als je pech hebt.
Ik vind het niet kunnen verkrijgen van een WAN IPv4 adres aardig stinken naar Odido die geen IPv4 adressen meer kan aanbieden en misschien straks ook genoodzaakt is om aan CG-NAT te gaan doen :?

#HoogTijdVoorIPv6 :X
Maar als je even de klantenservice belt dan kun je wel om gratis mobiele data kaartjes vragen, voor zolang je vaste internet het niet doet.
Dat is leuk als iedereen in huis Odido/Ben heeft, maar eigenlijk totaal niet handig verder, want je wilt dan eigenlijk een SIM in een "Mobile Router" proppen of dat Click&Klaar gedoe thuisgestuurd krijgen/afhalen in een winkel...
DON PAPA schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:16:
Geen idee hoe dat zit bij nieuwe klanten, maar bij mij staat nog steeds het volgende in "Mijn Odido"

[Afbeelding]

En ook de optie om de snelheid te wijzigen is er nog steeds.

[Afbeelding]
OrganicIron schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:47:
Hier alles vanmiddag aangesloten, ik krijg de Deco alleen niet aan de praat direct op Huawei. Zijn dit de goede instellingen in de Deco app? Of zit ik hier verkeerd 🫣

[Afbeelding]
offtopic:
Serieus : Maak Thumbnails via je Tweakers Album i.p.v. die afbeeldingen die gewoon heel mijn scherm opvreten...

Zo moeilijk is het echt niet hoor :)
kami124 schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:53:
Ik ben sinds november lid van Odido en zit dan ook nog in de actieperiode. Dit was trouwens de eerste factuur die ik van ze ontving en die heb ik vandaag ontvangen. Wanneer heb jij je laatste factuur ontvangen?
Aangesloten : 21 Oktober
Eerste factuur : 19 November

Dus over een weekje grofweg eens kijken of ik ook zo'n fancy disclaimer erbij heb gekregen :)
Jerie schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:59:
Er zijn hier zat mensen bij wie het goed werkt, en alleen klagers hoor je klagen.
Dus je bent gerommel in de marge.
Dat laatste zou ik zo gauw niet zeggen, want er valt een hoop af te dingen als je dit topic leest en ook andere bronnen staan vol met twijfelachtige toestanden als het om Odido gaat ;)
Daarnaast vooral niet ingaan wanneer iemand een mogelijke oplossing biedt.
Je stelt dan ook dingen voor die misschien totaal niet handig zijn voor hem dus zo raar is dat niet... :O
Jerie schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 01:26:
Echter in de tussentijd zou ik ingaan op hun aanbod van tijdelijk gratis LTE.
Dat aanbod heeft hij niet eens gehad geloof ik :?
Ik zou ook klagen bij zo'n consumentenprogramma.
Best wel F**KED UP als je het zooo ver moet laten komen als klant van een bedrijf :X :| :/
ThinkPad schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:22:
Ik heb voor dat doel een Huawei 4G stick gekocht die ik in een OpenWRT router kan prikken, die ik dan aan de WAN van m'n OPNsense kan aansluiten.

Eén keer nodig gehad toen er meerdere huishoudens in de wijk geen signaal meer hadden (door een verkeerde NT bij een ander huishouden) en werkte perfect.

De 4G stick was een tientje op Marktplaats, de router had ik nog liggen en de simkaart kon ik gratis bij de Odido winkel ophalen toen ik zei dat ik storing had.
:o Goed dat je het zegt !! d:)b

Ik heb namelijk nog ergens een KPN USB Stickie liggen en ga die wel effe alvast ergens in de buurt van mijn OPNsense TopTon leggen voor het geval dat ik zoiets meemaak :D
Gwaihir schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:28:
Ik heb nog een 4G 'MiFi' liggen, zo'n ding dat in principe een WiFi netwerkje aanbiedt vanaf een 4G verbinding. De USB poort nog nooit anders gebruikt dan voor het laden ervan.

Kun je zo'n ding in een Edgerouter (4) pluggen en dan USB naar 4G inzetten?
Moet kunnen denk ik :)
Want ik ben 't helemaal eens met wie hier onlangs zei dat je met een telefoon (of zo'n ding) als hotspot geen huishouden van internet kunt voorzien.
+1 d:)b
RCBL schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:01:
Rare irrelevante opmerking IMHO :/
De daadkracht en het oplossingsgericht handelen van Odido laat veel te wensen over als je een probleem hebt. Daar is de prijs dan ook naar.
Dat is geen manier van een bedrijf runnen en slaat eigenlijk totaal nergens op en is ook iets dat wij niet kunnen weten :F
DjoeC schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:24:
Enneh, die ONT zit er niet tussen vanwege gebrek aan poorten in de Fritz (WAN = LAN 5) en de switch & stopcontacten WCD's in de UPS ;)
Zooo fijn dat heel veel Routers die ook een Switch hebben altijd nog maar 4 poorten hebben, terwijl 8 poorten amper meer kost |:(

Gelukkig kost een leuk TP-Link Switchje niet veel meer :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:29:

Ik heb namelijk nog ergens een KPN USB Stickie liggen en ga die wel effe alvast ergens in de buurt van mijn OPNsense TopTon leggen voor het geval dat ik zoiets meemaak :D
Ja, absoluut! Ik ben ook geïnspireerd geraakt voor 'n preventieve aansluitronde om 'ns te kijken wat er kan.

Al dit gepraat over (hardnekkige) storingen doet me beseffen hoe afhankelijk we van dat lijntje zijn als gezin (incl. thuiswerken, domotica, etc.).

Iemand enig idee hoe 4G vanuit 'n kelder gaat zijn? Daar staat nl. m'n router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gwaihir schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:44:
Iemand enig idee hoe 4G vanuit 'n kelder gaat zijn? Daar staat nl. m'n router...
Klinkt als tijd om te shoppen naar een extra antenne of iets van een verlengkabel of zo : https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=4g+antenne :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Opletten bij een KPN (of Vodafone) USB stickie liggen of deze wel 4G kan. Want 3G werkt niet altijd (goed) meer. Als ze 4G kunnen, dan verschillen de kanalen en max snelheid ook nog wel 'ns, plus natuurlijk de locatie waar je zit. Vaak hebben ze wel vaak mogelijkheid om een antenne er op aan te sluiten. Bovendien is het merk hierin een wassen neus; ik durf te wedden dat het Huawei rebrands zijn (die niet zijn geupdate). Zelfde m.b.t. Mifi's. Ook even uitzoeken of de SIM (nog) werkt. Ik zou ook even uitzoeken of er ook goedkoop DSL of kabel te krijgen valt (als ik kijk, kom ik bij Ziggo voor het traagste abo zonder TV uit op meer dan 40 EUR/maand maar met Vodafone mobiel wordt het wat interessanter). K&K is m.i. voor de prijs best goedkoop, al zit je dan ook bij Odido en de vraag is of je dat wil qua redundantie.

(Zelf heb ik -zoals wel vaker uitgelegd- Odido via ODF + Freedom via KPN WBA. IPv6 loopt dan via KPN :P)

gl.inet heeft aardige OpenWrt routertjes die 4G kunnen. Dat is Chinees spul, maar wel redelijk goedkoop, open source (OpenWrt), en het modem ook open source firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Jerie schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:30:
Want 3G werkt niet altijd (goed) meer.
Werkt hier prima, want anders zou ik mijn BQ Aquaris E5 HD Ubuntu Edition niet af en toe kunnen gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:56
nero355 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:29:
[...]

Ik vind het niet kunnen verkrijgen van een WAN IPv4 adres aardig stinken naar Odido die geen IPv4 adressen meer kan aanbieden en misschien straks ook genoodzaakt is om aan CG-NAT te gaan doen :?

#HoogTijdVoorIPv6 :X

[...]

Dat is leuk als iedereen in huis Odido/Ben heeft, maar eigenlijk totaal niet handig verder, want je wilt dan eigenlijk een SIM in een "Mobile Router" proppen of dat Click&Klaar gedoe thuisgestuurd krijgen/afhalen in een winkel...

[...]

[...]

[...]

offtopic:
Serieus : Maak Thumbnails via je Tweakers Album i.p.v. die afbeeldingen die gewoon heel mijn scherm opvreten...

Zo moeilijk is het echt niet hoor :)

[...]

Aangesloten : 21 Oktober
Eerste factuur : 19 November

Dus over een weekje grofweg eens kijken of ik ook zo'n fancy disclaimer erbij heb gekregen :)

[...]

Dat laatste zou ik zo gauw niet zeggen, want er valt een hoop af te dingen als je dit topic leest en ook andere bronnen staan vol met twijfelachtige toestanden als het om Odido gaat ;)

[...]

Je stelt dan ook dingen voor die misschien totaal niet handig zijn voor hem dus zo raar is dat niet... :O

[...]

Dat aanbod heeft hij niet eens gehad geloof ik :?

[...]

Best wel F**KED UP als je het zooo ver moet laten komen als klant van een bedrijf :X :| :/

[...]

[...]

Moet kunnen denk ik :)

[...]

+1 d:)b

[...]

Rare irrelevante opmerking IMHO :/

[...]

Dat is geen manier van een bedrijf runnen en slaat eigenlijk totaal nergens op en is ook iets dat wij niet kunnen weten :F

[...]

Zooo fijn dat heel veel Routers die ook een Switch hebben altijd nog maar 4 poorten hebben, terwijl 8 poorten amper meer kost |:(

Gelukkig kost een leuk TP-Link Switchje niet veel meer :)
Ik word in januari aangesloten. Ben benieuwd of ik dan de eerste factuur met deze mededeling in februari krijg nadat het contract al eenzijdig gewijzigd is. Of dat ze nog een info mailtje sturen.

offtopic:
Je kunt ook per bericht reageren in plaats van één lange post, dan plakt tweakers ze aan elkaar. Dat maakt quoten een stuk makkelijker en duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
pdukers schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:32:
[...]

Vraag voor mij is of je daarmee dan ook de actieperiode beeindigt en je de volle mep gaat betalen voor je gedowngrade snelheid.
Mijn aanname is ja; voor 31 januari kan je binnen je jaarcontract nog terugschalen naar bv. 400Mbps ipv 1000Mbps.. echter krijg je dan voor die 30€ dus een lagere snelheid de maanden dat de korting nog geldt.
Tevens verwacht ik dan dat je vanaf 1 februari of die optie niet meer hebt, óf dat ze er idd bij vermelden; let op, snelheid omlaag brengen betekent einde korting. Maar ik denk dat ze de optie gewoon blokkeren.

Aangezien mijn abbo 2 januari ingaat heb ik nog alle tijd om even rustig te overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben in februari overgestapt van Tweak naar Odido. Bevalt me prima.
Aangezien KPN niet zo'n geweldige aanbieding heeft, ga ik de 25 euro/maand aanbieding bij Odido maar verlengen.
Ik begrijp dat ze dat prima willen doen. Maar waar kan ik me dan op richten? 1 jaar opnieuw 25 euro per maand voor 10 maanden lang, en dan maar weer bellen als het zover is? TV hoef ik niet persé bij Odido, die 4k mediabox hapert geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:13

rvk

Lord_Dain schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:53:
[...]
Tevens verwacht ik dan dat je vanaf 1 februari of die optie niet meer hebt, óf dat ze er idd bij vermelden; let op, snelheid omlaag brengen betekent einde korting. Maar ik denk dat ze de optie gewoon blokkeren.
Dan zal die optie dus inderdaad wel moeten verdwijnen. Want als ie blijft staan, maar de korting vervalt, dan heb je dus nog steeds de optie om na de kortingsperiode (of nét ervoor) te downgraden. En dat willen ze nu juist tegengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
rvk schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:09:
[...]

Dan zal die optie dus inderdaad wel moeten verdwijnen. Want als ie blijft staan, maar de korting vervalt, dan heb je dus nog steeds de optie om na de kortingsperiode (of nét ervoor) te downgraden. En dat willen ze nu juist tegengaan.
Daar heb je idd gelijk in, goed punt :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

Oekol

waka waka hey hey

Ooit uit en thuis 2x 25 euro aanbieding genomen. Dat is allang stevig geïndexeerd en nu toch maar eens kijken of dat unlimited nog wel nodig is.

Zelf ben ik naar Youfone over gegaan en vrouw kan prima naar een andere budgetprovider overstappen. Dan vervalt de korting voor glasvezel volgens mij wel, dan is overstappen naar Youfone glasvezel een optie:
Eerste 8 maanden 20,75
Daarna maandelijks 41,50
Of wellicht glasvezel bij Odido opnieuw afsluiten op naam van mijn vrouw. Of werkt dat niet zo? Ze willen geen klanten kwijt toch? :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
blottle schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 03:11:
[...]

Edit: Let op! Dit is onze situatie! Iedere situatie kan anders zijn waardoor mogelijk bij anderen Odido wel goedkoper is!

Ik dacht eerst ook: jemig ziggo is wel erg duur, 72.50 per maand voor de laatste 6 maanden. Tot ik echt ging rekenen met ons volledige pakket.

Voor ons is Ziggo icm Hollandsnieuwe goedkoper dan Odido. Daarnaast krijgen we veel meer bij Ziggo. Ik kom graag met cijfers om dit duidelijk te maken. Ik ga uit van een 1 jaar abo.

Huidige situatie, we zitten bij Odido.
Odido: 400mbit lijntje, internet only, tv opgezegd laatst want dat was echt verschrikkelijk. 8 maanden voor 25 euro, 4 maanden voor 35 euro. Totaal €340,-
NLZiet: (want Odido tv is echt niet te doen) 10 euro per maand, totaal €120.-
Odido 40 GB abo, onbeperkt bellen (2x): we bellen ongeveer 1000 minuten per maand, internet 30 GB. 21 euro per maand, 2x 21 =42 per maand, totaal €504 per jaar.
Totaal: €340 + €120 + €504 =€964,00
(Zouden mobiel iets kunnen besparen door naar Ben te gaan. Maar zij bieden niet meer dan 25 Gb bundels aan. Dan zou mobiel uitkomen op €14 per maand per abo, totaal zou dan €340 + €120 + 2x12x€14= 796
Maar dan zouden we vaak net niet uitkomen per maand qua GB. )

Ziggo icm Hollandsnieuwe:
Ziggo: 400mbit incl tv (gratis Sport totaal en sky showtime erbij): 6x36,25 + 6x72,50, totaal € 652,50
Hollandsnieuwe: 35gb/sms/min abo €12.- per abo. Dus 2x€12 per maand is €24 per maand. Totaal €288
Totaal: €652,50 + €288 =€940,50
(Als we een 25gb + onbeperkt bellen Hollandsnieuwe zouden nemen, zou dat mobiel per abo per maand €2.- goedkoper zijn. Dat zou dus wel schelen, maar we gebruiken meer en heb geen zin om op het einde van de maand enorm op te letten op mijn verbruik).

Dus Ziggo is wel goedkoper (in onze situatie) en daardoor krijgen we veel meer. Waaronder Ziggo Sport totaal en ESPN.

(Cashbacks buiten beschouwing gelaten. Dan wordt ziggo nog goedkoper denk ik, want krijg 100 euro cashback op ziggo abo en 12,50 per Hollandsnieuwe abo. Maar dat krijg je voor Odido ook nog wel denk ik als je goed zoekt)
Sorry dat ik het zeg hoor maar premiummerk met budgetprovider vergelijken is te idioot voor woorden 8)7 ik ga toch ook niet Simyo met Vodafone vergelijken?

Hollandsnieuwe is een budgetprovider (MVNO) welke lagere prioriteit krijgt dan bijvoorbeeld Vodafone. Als je niet vies bent van zo'n budgetprovider, prima, maar dan moet je ook op het Odidonetwerk zoiets nemen.

Dat doe je niet (en je eisen lijken ook dermate ruim te zijn, dat je best wat voor kwaliteit uit wilt geven). In je vergelijking met Odido ga je voorbij aan verdubbelaar en korting want meerdere abo op zelfde adres (dat werkt ook met 2x mobiel i.p.v. 1x mobiel + 1x vast; op zich niet vies om allebei een andere provider te nemen). Ik kom als ik bij odido.nl unlimited minuten, 40 GB neem met op zelfde adres uit op 420 EUR/jaar. Je zou ook voor Unlimited Basis (400 mbit) kunnen gaan, dat is 25 EUR per/maand en dan voor een extra persoon is het + 20 EUR. Dan kom je uit op 540 EUR/jaar.

Ga ik naar vodafone.nl dan is 2x onbeperkt (geen idee snelheid, 40 GB binnen EU) 25 + 22,50 EUR. Odido is dus goedkoper.

Vervolgens moet je kijken naar de kwaliteit van 4G/5G netwerk. Die van Odido staat tegenwoordig zeer goed bekend (er was een tijd dat Vdf de beste was, en er was ook een tijd dat Vdf de beste prijs/kwaliteit was, maar dat is allebei al weer even geleden :P). Wat je ook nog kunt doen is kijken waar de zendmasten staan; denk hierbij aan zendmast ver weg als je thuis bent nadelig voor je batterij en snelheid.

Verder was de bitrate van Ziggo Go om te huilen. Volgens mij is dat nog steeds zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:03
Jerie schreef op woensdag 11 december 2024 @ 02:58:
[...]

Sorry dat ik het zeg hoor maar premiummerk met budgetprovider vergelijken is te idioot voor woorden 8)7 ik ga toch ook niet Simyo met Vodafone vergelijken?

Hollandsnieuwe is een budgetprovider (MVNO) welke lagere prioriteit krijgt dan bijvoorbeeld Vodafone. Als je niet vies bent van zo'n budgetprovider, prima, maar dan moet je ook op het Odidonetwerk zoiets nemen.

Dat doe je niet (en je eisen lijken ook dermate ruim te zijn, dat je best wat voor kwaliteit uit wilt geven). In je vergelijking met Odido ga je voorbij aan verdubbelaar en korting want meerdere abo op zelfde adres (dat werkt ook met 2x mobiel i.p.v. 1x mobiel + 1x vast; op zich niet vies om allebei een andere provider te nemen). Ik kom als ik bij odido.nl unlimited minuten, 40 GB neem met op zelfde adres uit op 420 EUR/jaar. Je zou ook voor Unlimited Basis (400 mbit) kunnen gaan, dat is 25 EUR per/maand en dan voor een extra persoon is het + 20 EUR. Dan kom je uit op 540 EUR/jaar.

Ga ik naar vodafone.nl dan is 2x onbeperkt (geen idee snelheid, 40 GB binnen EU) 25 + 22,50 EUR. Odido is dus goedkoper.

Vervolgens moet je kijken naar de kwaliteit van 4G/5G netwerk. Die van Odido staat tegenwoordig zeer goed bekend (er was een tijd dat Vdf de beste was, en er was ook een tijd dat Vdf de beste prijs/kwaliteit was, maar dat is allebei al weer even geleden :P). Wat je ook nog kunt doen is kijken waar de zendmasten staan; denk hierbij aan zendmast ver weg als je thuis bent nadelig voor je batterij en snelheid.

Verder was de bitrate van Ziggo Go om te huilen. Volgens mij is dat nog steeds zo.
Sorry maar wat je zegt klopt van geen kant.

Zoals ik aangeef, ik heb blijkbaar een andere situatie. Ik kan geen 40GB abo afsluiten voor 17.50 per maand blijkbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5gaGZdv9EjDLL9g4V3LQYyHcoE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m6b6AXggcCO2ilup32pRgwm9.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast mis je het deel van Ziggo Sport en ESPN wat bij Ziggo gratis is. Niet meegenomen in mijn berekening want ziggo was al qua prijs matchend met Odido.

En ik heb het toch ook over Ben? Dat is volgensmij ook een goedkopere provider.

Mijn situatie is dus blijkbaar anders dan jouw situatie. Ik was hier niet om mijn gelijk te halen, want elke situatie kan anders zijn. Zie bijvoorbeeld over mobiel waarbij jij bij Odido blijkbaar goedkoper kan aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgerd
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-08 12:52
Over odido gesproken, sinds een uur of 4 ligt het bij mij en anderen weer helemaal plat
https://allestoringen.nl/storing/odido/

Over het algemeen ben ik dik tevreden maar als er iets uit valt dan valt het ook lang uit naar mijn mening..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Handvat
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:20
Tijgerd schreef op woensdag 11 december 2024 @ 07:03:
Over odido gesproken, sinds een uur of 4 ligt het bij mij en anderen weer helemaal plat
https://allestoringen.nl/storing/odido/

Over het algemeen ben ik dik tevreden maar als er iets uit valt dan valt het ook lang uit naar mijn mening..
Hier ook geen verbinding vanochtend (Regio Sittard-Geleen) - even stroom van de ONT / modem afhalen en daarna werkte het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
blottle schreef op woensdag 11 december 2024 @ 06:50:
[...]

Sorry maar wat je zegt klopt van geen kant.

Zoals ik aangeef, ik heb blijkbaar een andere situatie. Ik kan geen 40GB abo afsluiten voor 17.50 per maand blijkbaar.
[Afbeelding]

Daarnaast mis je het deel van Ziggo Sport en ESPN wat bij Ziggo gratis is. Niet meegenomen in mijn berekening want ziggo was al qua prijs matchend met Odido.

En ik heb het toch ook over Ben? Dat is volgensmij ook een goedkopere provider.

Mijn situatie is dus blijkbaar anders dan jouw situatie. Ik was hier niet om mijn gelijk te halen, want elke situatie kan anders zijn. Zie bijvoorbeeld over mobiel waarbij jij bij Odido blijkbaar goedkoper kan aansluiten.
Ik zie al wat er gaande was: 2 vs 1 jaar. Dat scheelt dan 2 EUR per maand voor beide abo. Dan nog is onbeperkt bij Odido goedkoper, behalve dan die TV zenders (wat indien je het gebruikt best mooi is; ik zelf zou ze niet gebruiken en ik zie ook dat als je hetzelfde wilt bij Vodafone je duurdere abonnementen komt te gebruiken). Maar aan de andere kant heb je bij Odido veel snellere upload, wat wel handig is bij cloud toepassingen.

Ik denk trouwens niet dat je de impact van MVNO begrijpt. Als het netwerk congested is, krijgen gebruikers van het premium merk voorrang. Vaak de business gebruikers ook nog weer 'ns daarbovenop. Dat neem je niet mee in je vergelijking.

Ook de kwaliteit van het netwerk neem je niet mee. Vodafone staat momenteel niet zo goed bekend. Als ik hier bijvoorbeeld Vodafone zou nemen, dan zit ik op andere zendmast dan Odido of KPN (die twee staan fysiek op zelfde lokatie) en dat heeft impact op de batterij. Bij mijn vorige baan was het nog treuriger. Daar ging het zo van: ik heb geen bereik, zeker Vodafone? Yep.

Daarnaast, je hebt 30 GB als eis, terwijl je bij Ben met 25 GB maar 14 EUR per maand kwijt zou zijn. Klopt, hoger dan dat gaan ze niet. Weet je waarom? Omdat mensen die zo'n grote bundel nodig denken te hebben doorgaans niet bij een MVNO gaan. Dat zijn mensen die een premiummerk kunnen betalen.

Ik betaal trouwens bij Odido 11 EUR/maand voor 20 GB (die ik nooit op maak). Mijn vrouw ook niet want op de zaak heeft ze WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jerie schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:19:
[...]

Ik zie al wat er gaande was: 2 vs 1 jaar. Dat scheelt dan 2 EUR per maand voor beide abo. Dan nog is onbeperkt bij Odido goedkoper, behalve dan die TV zenders (wat indien je het gebruikt best mooi is; ik zelf zou ze niet gebruiken en ik zie ook dat als je hetzelfde wilt bij Vodafone je duurdere abonnementen komt te gebruiken). Maar aan de andere kant heb je bij Odido veel snellere upload, wat wel handig is bij cloud toepassingen.

Ik denk trouwens niet dat je de impact van MVNO begrijpt. Als het netwerk congested is, krijgen gebruikers van het premium merk voorrang. Vaak de business gebruikers ook nog weer 'ns daarbovenop. Dat neem je niet mee in je vergelijking.

Ook de kwaliteit van het netwerk neem je niet mee. Vodafone staat momenteel niet zo goed bekend. Als ik hier bijvoorbeeld Vodafone zou nemen, dan zit ik op andere zendmast dan Odido of KPN (die twee staan fysiek op zelfde lokatie) en dat heeft impact op de batterij. Bij mijn vorige baan was het nog treuriger. Daar ging het zo van: ik heb geen bereik, zeker Vodafone? Yep.

Daarnaast, je hebt 30 GB als eis, terwijl je bij Ben met 25 GB maar 14 EUR per maand kwijt zou zijn. Klopt, hoger dan dat gaan ze niet. Weet je waarom? Omdat mensen die zo'n grote bundel nodig denken te hebben doorgaans niet bij een MVNO gaan. Dat zijn mensen die een premiummerk kunnen betalen.

Ik betaal trouwens bij Odido 11 EUR/maand voor 20 GB (die ik nooit op maak). Mijn vrouw ook niet want op de zaak heeft ze WiFi.
Mja ik vind de hele discussie bij voorbaat appels met peren, om de simpele reden dat je Ziggo internet via coax niet kan vergelijken met glasvezel direct naar je huis toe. Latency bij Ziggo is gewoon hoger en veel instabieler en mocht je veel uploaden naar bv. de cloud dan is die upload ook een dingetje.

Daarnaast onderschrijf ik alles wat hier gezegd wordt over VF als mobiele provider; ik zit met partner nu een 2-jarige straf contract uit maar daarna komt er hier nooit meer VF in als mobile provider, de dekking is echt gewoon heel matig vergeleken met KPN en Odido die we hiervoor hadden en die onze kids nu nog hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
Lord_Dain schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:40:
[...]

Mja ik vind de hele discussie bij voorbaat appels met peren, om de simpele reden dat je Ziggo internet via coax niet kan vergelijken met glasvezel direct naar je huis toe. Latency bij Ziggo is gewoon hoger en veel instabieler en mocht je veel uploaden naar bv. de cloud dan is die upload ook een dingetje.

Daarnaast onderschrijf ik alles wat hier gezegd wordt over VF als mobiele provider; ik zit met partner nu een 2-jarige straf contract uit maar daarna komt er hier nooit meer VF in als mobile provider, de dekking is echt gewoon heel matig vergeleken met KPN en Odido die we hiervoor hadden en die onze kids nu nog hebben.
Maar uiteindelijk is het een rekensom van je wensen en eisen. Toen Ziggo nog F1 had werd het al sneller interessant omdat F1 dan bij de prijs inbegrepen was en hetzelfde geldt nu voor Ziggo sport en ESPN. Persoonlijk vind ik Ziggo te idioot duur voor woorden, maar met de goede kortingen en wensen en eisen kan het zeker interessant zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Mee eens, het is appels met peren. Het klinkt ook bijna artificieel met 25 GB net niet genoeg ach jammer daar gaat Ben. Kijk je op hollandsnieuwe.nl dan zie je dat ze schermen met een Consumentenbond test. Waarbij de snelheid het minst is, en de kwaliteit van de helpdesk het best. Ik denk dat Vodafone het gewoon niet zo druk heeft vanwege landelijke uitloop VodafoneZiggo. Bij Odido wel, want de burger neemt glasvezelnetwerk.

Ik zit vlakbij VDSL2 DSLAM (ook de Ziggo PoP) en had met alledrie prima latency. Mag ook wel als je fysiek vlakbij de grootste DCs woont.

Wat nog wel vergeten wordt de snelheid is symmetrisch. Dus je kunt de upload volledig saturaten. Je zult wel altijd je TCP ACKs hogere prioriteit moeten geven, en dat probleem speelt sneller bij een lagere upload (die ook niet symmetrisch is).

Dat Ziggo upload capped is mij nooit opgevallen, al zullen ze dat bij grootgebruikers vast doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Oekol schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 22:01:
Ooit uit en thuis 2x 25 euro aanbieding genomen. Dat is allang stevig geïndexeerd en nu toch maar eens kijken of dat unlimited nog wel nodig is.
Dat valt toch wel mee? Tenminste, ik heb mijn mobiele abonnement vorig jaar verlengt, dus die is weer 25 euro. Mijn vaste internet is inderdaad wel geïndexeerd, maar zit hier 'pas' op 28.69 euro. Nu gaat die per 1 januari wel weer omhoog, maar toch.
Of wellicht glasvezel bij Odido opnieuw afsluiten op naam van mijn vrouw. Of werkt dat niet zo? Ze willen geen klanten kwijt toch? :D
Ik ben heel benieuwd hoe / of dat werkt. We hadden toevallig gisteren daarover nog wat berichten gepost op de FP. Ervaring hier is dat je in ieder geval altijd downtime ervaart.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 11-12-2024 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:46:
[...]

Dat valt toch wel mee? Tenminste, ik heb mijn mobiele abonnement vorig jaar verlengt, dus die is weer 25 euro. Mijn vaste internet is inderdaad wel geïndexeerd, maar zit hier 'pas' op 28.69 euro. Nu gaat die per 1 januari wel weer omhoog, maar toch.

[...]
Dat valt dus idd gewoon mee. In maart 2025 betrek ik van TMobile/Odido 8 jaar lang de 1Gbps up/down samen met Mobiel Unlimited data, bellen/sms. Het enige wat het duurder maakte is die inflatie correctie die ik niet meer dan terecht vind, maar dat terzijde. Voor beiden kom ik nu op 58,24 p/m uit. Een stijging van zo'n 18% over 8 jaar. Dus ja, het valt allemaal best mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Ik heb de doos ontvangen en zie dat er een Zyxel mediaconverter in zit. Maar hoe gaan ze dat aan mijn glasvezel ingang koppelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXTw57QaSiHWke0J8K0MhP79cN8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lSd7mLSIgAhDeJ52fliGBTJE.jpg?f=user_large

Had eigenlijk verwacht dat er gewoon een ander opschuifbare NT ipv die van KPN zou komen.. die schuif je er gewoon op en maakt dan de glasvezel verbinding

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01
GAIAjohan schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:43:
Ik heb de doos ontvangen en zie dat er een Zyxel mediaconverter in zit. Maar hoe gaan ze dat aan mijn glasvezel ingang koppelen?

[Afbeelding]

Had eigenlijk verwacht dat er gewoon een ander opschuifbare NT ipv die van KPN zou komen.. die schuif je er gewoon op en maakt dan de glasvezel verbinding
Ze halen de NT van KPN weg pakken de glasvezel uit de oranje doos en prikken hem in de zyxel...

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:45
Dat hangt van de monteur af. Omdat je op AON blijft laten sommige de huidige mediaconverter gewoon hangen (en dan gebruik je de Zyxel mediaconverter dus niet). Anderen zullen de huidige mediaconverter eraf halen en de achterliggende doos (FTU) met een koppelstuk met je Zyxel mediaconverter verbinden.
Dan heb je het topic niet gelezen. Alleen KPN maakt gebruik van opschuifbare (O)NT's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:18

[Afbeelding]

En als je het netjes wil doen een patchcover voor de TY01 bestellen.
Zo heb ik het.
De glasvezel gaat naar mijn Fritzbox 5590 fiber.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niKJ3Dpt9xpC1VJSC76ZDSMlt3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGLPNIgjY9qLyL3uIKbE6L9w.jpg?f=fotoalbum_large

Deze patchcover is ook geschikt iets ander model link.
https://fritzshop.nl/glas...rch_query=ty01&results=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
DjoeC schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:59:
[...]

1Gb max, daarom ging ik er (gemakshalve?) ook maar van uit dat het AON zou blijven. Maar, door alle berichten hier begon ik te twijfelen. Maar, wat @rens-br ook al aangaf: ik moet leren geduld te hebben....

<edit> @Barre73 Bedankt voor t aanbod maar ik ga oefenen in geduld....
Het geduld is voorbij. Vandaag het aansluitpakket ontvangen met daarin een Zyxel FMG3005-R20A dat volgens eerder in dit topic een AON kastje is. Dat betekent hopelijk dat ik (of beter: de monteur...) niet eerst met de Zyxel modem hoef te gaan rommelen maar de Fritz 5590 gewoon aan het glas kan laten. Gezien alle "custom" instellingen (inclusief DECT en DECT repeater, dialing rules voor meerdere providers, etc.) is een ander modem ook niet heel aantrekkelijk.

En voor @nero355 : Deze Fritz heeft dus 4 LAN poorten en 1 schakelbare die als je de SFP gebruikt als 5e LAN kan worden gebruikt. Voordeel van meer LAN poorten: De apparatuur in de meterkast (Raspi's etc.) hangt aan de Fritz en aan een UPS, de switch naar de rest van het huis hoeft niet aan die UPS. Dat scheelt dus runtime.

Daarnaast zitten er nog 2 telefoonpoorten op de achterkant waarvan ik er 1 gebruik voor een DECT basis station omdat 6 DECT toestellen best wel beperkend is (ik weet, luxe probleem....). En een USB3. De achterkant is dus best wel "vol".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
DjoeC schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:56:
Dat betekent hopelijk dat ik (of beter: de monteur...) niet eerst met de Zyxel modem hoef te gaan rommelen maar de Fritz 5590 gewoon aan het glas kan laten.
De kans dat de monteur de apparatuur niet aansluit is heel erg klein. Ze bieden namelijk geen ondersteuning aan eigen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:05:
De kans dat de monteur de apparatuur niet aansluit is heel erg klein. Ze bieden namelijk geen ondersteuning aan eigen apparatuur.
Hoe mag ik dat lezen? Ik snap dat ze eerst de Zyxel werkend willen hebben. Maar hoort 't niet bij de service even de eigen router te helpen instellen?

Ik kom er vast prima uit hoor, maar ik zou dat wat onvriendelijk vinden. Ze hoeven immers ook veel niet te doen: die Zyxel hoeft niet aan de muur, geen kabel te trekken voor computer, geen kabel te trekken voor TV, geen WiFi-kwaliteit te testen op meerdere plekken in huis..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Gwaihir schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:56:
[...]

Hoe mag ik dat lezen? Ik snap dat ze eerst de Zyxel werkend willen hebben. Maar hoort 't niet bij de service even de eigen router te helpen instellen?
Ze bieden inderdaad geen ondersteuning bij eigen apparatuur. Er zullen ontgetwijfeld monteurs zijn die het leuk vinden om je verder te helpen daarmee, maar het is geen onderdeel van de standaard service nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
rens-br schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:58:
[...]

Ze bieden inderdaad geen ondersteuning bij eigen apparatuur. Er zullen ontgetwijfeld monteurs zijn die het leuk vinden om je verder te helpen daarmee, maar het is geen onderdeel van de standaard service nee.
De glasmannen die hier in t verleden waren (behalve degenen die de 2e aansluiting maakten) waren ontzettend behulpzaam en informatief. We gaan t zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 05:43
Kolder, voor 99%.

Neem bijvoorbeeld 400/400 Mbps Odido, dat is vergelijkbaar met 400/40 Mbps Ziggo voor 99% van de bevolking. Foto's van je iPhone gaan automatisch naar de cloud, via 4G, 5G of wifi, daar merk je niks van, en of dat met 400 Mbps of 40 Mbps gaat boeit echt niet, tenzij je hele speelfilms maakt. Werk je in de Google of Microsoft cloud? Met "gewone" bestanden gaat dat allemaal soepel, ook bij het "trage" Ziggo.

Ben je een hardcore gamer, en host je een nieuwsgroepserver, ja, dan is een zo laag mogelijke latency en zo snel mogelijke upload van belang. Maar voor tante Truus uit Assen en het gros van de Tweakers maakt het niks uit.

En voor lage latency moet je niet naar Odido maar naar Delta (bron).

Heb je internet only, dan is Odido minstens zo goed als Ziggo, en in de meeste gevalle goedkoper. Odido is dus een goede keuze. Maar dat maakt Ziggo niet slecht; de netwerken zijn echt vergelijkbaar!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Zullen we het nu weer over Odido hebben? Het Ziggo topic is een paar deuren verder. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
Vandaag heeft een monteur van Guidion onze Ziggo kabel iaansluiting omgezet naar Odido glasvezel via het Delta netwerk. Was snel gepiept. Gewoon al mijn netwerkkabels van het Ziggo modem omgeprikt naar het Zyxel modem en router. Daarna nog een harde reset van mijn Deco beschuitbussen en klaar was kees.
Meeste werk was daarna voor mij nog om weer in te loggen op apps als Odido, Netflix, Youtube, etcetera op de TV’s. En om de lijst met TV programma’s weer vast te keggen die mijn vrouw wekelijks opneemt om op haar eigen tijd te kunnen zien.
De TV beelden op hoge resolutie (tm 4K) zien er goed uit en mijn internet verbinding is snel en stabiel. Mijn eerste indruk is dan ook positief.
De monteur van Guidion was kundig en prettig; doet dit werk al 9 jaar en er was dan ook niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:37
Hey allen,

Wij zitten midden in een overstap van Delta (XGS) naar Odido (XGS). De latency is over het algemeen 5ms naar de servers van Delta. (Afgelezen uit de UI van mijn UCG-Ultra)
Kan ik een verandering hierin verwachten? Of zal deze hetzelfde blijven? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Boudewijn. schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:55:
Hey allen,

Wij zitten midden in een overstap van Delta (XGS) naar Odido (XGS). De latency is over het algemeen 5ms naar de servers van Delta. (Afgelezen uit de UI van mijn UCG-Ultra)
Kan ik een verandering hierin verwachten? Of zal deze hetzelfde blijven? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Zelfde configuratie hier, en zelfde latency. Voldoet dat niet aan je verwachtingen?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:58:
Ze bieden inderdaad geen ondersteuning bij eigen apparatuur. [..] maar het is geen onderdeel van de standaard service nee.
'Eigen apparatuur' officieel ondersteunen zou natuurlijk al snel een eindeloze bezigheid worden; dat maakt 'wat er ook maar slecht werkt' tot jouw probleem. Dat kun je nimmer bij goed verstand beloven.

Maar dat staat een eind weg van een linksom bespaard kwartiertje rechtsom toch (deels) aan de goed voorbereide klant geven zodat deze zich puik geholpen voelt.

We zullen zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
Stiegl schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:04:
[...]

Zelfde configuratie hier, en zelfde latency. Voldoet dat niet aan je verwachtingen?
Ik bedoelde dat wij de 24e overgezet gaan worden, en of ik een verhoging in latency kan verwachten na de overstap.
Dat vanwege een paar posts hierboven, waar gesproken werd over een hogere gemiddelde latency bij Odido tov Delta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:30:
En voor lage latency moet je niet naar Odido maar naar Delta (bron).
Leuke link!

Als bij A-merk KPN vertrekkende klant, mag ik dus een lagere latency verwachten :)
(En ja, die upload doet mij wel wat. Ik denk dat je '1%' ver verouderd is.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

Oekol

waka waka hey hey

rens-br schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:46:
[...]

Valt ook mee maar we kregen via de voetbalclub als seizoenkaarthouders een aanbieding waarbij je het eerste jaar 2,50 euro gaat betalen (hiervoor liep actie met 0 euro eerste 12 maanden, maar toen konden we nog niet verlengen). En tweede jaar 10 euro voor onbeperkt bellen en 25 GB. Zat voor mijn vrouw. Waar meeste internet aan op ging was formule 1 of voetbal kijken op telefoon. Dat overleef ik wel, 9/10x zitten we in 't stadion.

Dus dat is gemiddeld 6,25 euro per maand ipv 30 nu bij Odido. En anders met verlengen weer 25 euro. Dat scheelt veel. Qua glasvezel gaan ze me een aanbieding doen maar toen ik net belde hadden ze storing in 't systeem. Bij youfone 100 Mbit kom je uit op €27,66 per maand voor 12 maanden lang. Echt van 1000 naar 100 is wellicht heftig. Heb echt totaal geen weet wat we nodig hebben. Met 200 Mbit kom je uit op €30,66 voor 12 maanden gemiddeld.

Zoals ik 't zie online gaat Odido ons 32,50 aanbieden voor 100 Mbit en 35 euro voor 400 Mbit. Dus even afwachten. Heb echt 0 te klagen voor Odido / het oude T-mobile. Fijn bedrijf en wanneer ik ze nodig had waren ze daar. Mensen aan telefoon fijne mensen etc.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kodess schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:53:
[...]

Ze halen de NT van KPN weg pakken de glasvezel uit de oranje doos en prikken hem in de zyxel...
Niet uit die oranje kap die je op de foto ziet want dat is de B-vezel en die wordt niet gebruikt.
Als de klant de oude oranje kap van de linkerkant nog heeft, dan wordt die meestal gebruikt. Gaatje boren in het plastic en als afdekkapje gebruiken.
Of beter: die cover gebruiken die ervoor bestaat en hierboven al getoond is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Boudewijn. schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:27:
[...]
Ik bedoelde dat wij de 24e overgezet gaan worden, en of ik een verhoging in latency kan verwachten na de overstap.
Dit is wat ik constant haal (maakt niet uit op welk moment van de dag), als ik een test doe vanaf de AppleTV op mijn 400/400 lijntje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLOvrrs42M9sPKI2mjhQN7OZyxI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnH0RJ0BQzPsfwncespp09f1.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 49% gewijzigd door DON PAPA op 12-12-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
Interessant, mag ik vragen welke regio je vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Boudewijn. schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:24:
Interessant, mag ik vragen welke regio je vandaan komt?
Heerhugowaard (Noord-Holland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
DON PAPA schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:36:
[...]

Heerhugowaard (Noord-Holland)
Aha, is dat Odf infra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Boudewijn. schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:27:
Dat vanwege een paar posts hierboven, waar gesproken werd over een hogere gemiddelde latency bij Odido tov Delta
Ja, kennelijk. Maar lees dan effe op de link in die paar posts hoger.

KPN zit dus nog duidelijk hoger en ik heb daar als non-gamer, wel intensief vid-confer nooit echt iets van gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
KPN ping zit hier (vandaag) op 3ms, jitter op 0-1 vanaf PC via 2 switches naar Fritzbox die op glas hangt. Deel van de ping zal dus vast hier intern zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 05:43
Het is een momentopname, nu kan de wereld er weer anders uitzien. Maar meten is weten, nietwaar?
Als bij A-merk KPN vertrekkende klant, mag ik dus een lagere latency verwachten :)
(En ja, die upload doet mij wel wat. Ik denk dat je '1%' ver verouderd is.)
Die 1% verzin ik zelf. Waarschijnlijk net zoals jij denkt dat je niet tot die ene procent behoort, maar dat je deel uitmaakt van een (veel) grotere groep. Zolang het niet objectief gemeten is, is het gokken.

Ik ken gamers met KPN, Odido en Ziggo, en ik heb ze nog niet horen zeggen dat ze verliezen door Ziggo of winnen door KPN of Odido.

Uit mijn eigen ervaring (4 personen simultaan thuiswerken / studeren met Teams en alles in de cloud, altijd streamen van films, series en muziek) kan ik zeggen dat een 400/40 verbinding snel genoeg is voor alles wat ik doe. En ik denk dat ik niet de enige ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33
ikweethetbeter schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:58:
[...]

Het is een momentopname, nu kan de wereld er weer anders uitzien. Maar meten is weten, nietwaar?

[...]

Die 1% verzin ik zelf. Waarschijnlijk net zoals jij denkt dat je niet tot die ene procent behoort, maar dat je deel uitmaakt van een (veel) grotere groep. Zolang het niet objectief gemeten is, is het gokken.

Ik ken gamers met KPN, Odido en Ziggo, en ik heb ze nog niet horen zeggen dat ze verliezen door Ziggo of winnen door KPN of Odido.

Uit mijn eigen ervaring (4 personen simultaan thuiswerken / studeren met Teams en alles in de cloud, altijd streamen van films, series en muziek) kan ik zeggen dat een 400/40 verbinding snel genoeg is voor alles wat ik doe. En ik denk dat ik niet de enige ben...
Idd, of het nou 3 of 8 of 15 is, dat ga je allemaal echt niet merken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Barre73 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:42:
[...]

Niet uit die oranje kap die je op de foto ziet want dat is de B-vezel en die wordt niet gebruikt.
Als de klant de oude oranje kap van de linkerkant nog heeft, dan wordt die meestal gebruikt. Gaatje boren in het plastic en als afdekkapje gebruiken.
Of beter: die cover gebruiken die ervoor bestaat en hierboven al getoond is.
Die oude linkerkap heb ik nog. En de oude kpn converter wordt dan verder afgekoppeld achtergelaten? KPN wilde deze vorig jaar niet terug itt modem etc.. zit nu bij Ziggo

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 91 ... 127 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen