Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 19:26
Sliener schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:59:
Sinds vandaag gebruik ik Odido icm een Unifi Cloud Gateway Ultra.
Via een Nvidia Shield maak ik gebruik van een Ziggo app. Ik kan echter nu geen Ziggo meer kijken omdat het IP adres niet ondersteund word.

*knip*

*knip*

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 07-10-2024 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

ParaWM schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:44:
[...]
Odido is besteld. Morgen maar even bellen, want in de email van ze staat dat eerst hun aanlegpartner het glasvezelpunt in de straat en daarna de woning moet aanleggen. Maar dat is al vorig jaar gebeurd, Guidion kan komen :+ Daarna even Ziggo bellen per wanneer ik dan afgesloten wordt, en de boel even afstemmen. Nu hopen dat de Deco BE65 binnenkort weer in de aanbieding komt 8)
Blijkbaar toch iets moeilijker dan gedacht. Na het bellen met Odido en sturen van deze foto om te laten zien dat ik de fiber al een jaar tot in mijn woning ligt, toch blijkbaar niet zo simpel.

Zou binnen drie dagen antwoord krijgen. Twee weken later nog maar eens gebeld. Odido medewerker ging met KPN Netwerk mailen, want schijnbaar moet er nog iets in de wijkkast gepatched of gedaan worden (?). Dat is ook alweer een week terug, nog niets gehoord. Vraag me af of dat ook misschien niet goed in "de systemen" staat. Toen ik vorig jaar de aansluiting kreeg werd me verteld dat alles klaar was, en ik glasvezel kon bestellen.

Enige tips voor de discussie als ik binnenkort maar weer eens ga bellen met ze? Misschien relevant; mijn buurman (appartementencomplex) heeft al bijna een jaar via KPN zelf glasvezel internet.

Off-topic; de DECO BE65's zijn binnen (en de oude M4's alvast terug naar Ziggo). Wat een wereld van verschil ! Heel tevreden mee :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYOWmEQ3IY8KRllXoobO1OqowKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMRH9exJrwskoK6tkVRrHkaK.jpg?f=fotoalbum_large

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb wat reacties verwijderd. Het niet met elkaar eens zijn mag en kan, maar hou het wel respectvol. Dus zullen we het vanaf nu weer gezellig houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Luke the Duke schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:53:
Hmm, ik kom van Ziggo en nu op Odido. Kijk TV met de App op Android TV en heb absoluut geen klachten over de beeldkwaliteit. Af en toe zelfs het idee dat het beter lijkt dan bij Ziggo.
Net m'n schoonouders over laten stappen van Odido tv naar NL Ziet, en ze zijn voor het eerst zeer content met hun tv! Daarvoor jarenlang (voor Odido hadden ze Tele2) geklaag oven hun onbetrouwbare tv van matige kwaliteit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

ArnoldSmit schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:34:
[...]

En mijn eigen ervaring met het televisie product van hun, is voor mij de reden om over te gaan stappen naar een andere aanbieder ;)
Waarom pak je dan niet gewoon internet only glas met een NLziet TV?

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
NLziet (8 EUR/maand). Of NPO Plus (3 EUR/maand) want wie kijkt nou die commerciële pulp zenders. Dan hou je nog 5 EUR/maand over voor een andere streaming dienst (Amazon Prime kun je daar makkelijk van betalen). Waarom IPTV afnemen bij je internetprovider (ongeacht de naam of type verbinding), het dan matig noemen, als je de keuze hebt? Er zijn wel vergelijkingen wat betreft de bitrates, daarbij scoort Apple het beste (laatste keer dat ik het las), maar die hebben exclusieve content. Hoe dan ook, ik denk dat er andere topics zijn waar deze discussie prima in past. Want met Odido Glasvezel heeft het allemaal niets meer te maken.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmit
ricjuh schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:24:
[...]

Waarom pak je dan niet gewoon internet only glas met een NLziet TV?
Omdat voetbal voor mij de enige reden is dat ik TV kijk.
Met het laatste EK liep ik nogal flink achter op de buren, maar ook met het kijken van de eredevisie.
NLziet heeft het probleem wat veel IPTV aanbieders hebben, en dat is dat je veel verder achterloopt op Ziggo die via DVB-C hun signaal aanbied.
KPN loopt veel minder achter als je gebruik maakt van hun TV kastje via multicast.

Ik wil zelf TriNED gaan proberen, wel de voordelen van Glasvezel, snelle up en download, lage kosten, tegen een vergoeding van € 2.50 per maand een vast IPv4 adres een eigen IPv6 subnet /56
Maar vooral als het gaat om TV, DVB-C waarbij de streams 24Mbit zijn als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:06
Vandaag glasvezel modem aangesloten, alles werkt, op de Hue Bridge na, deze maakt geen verbinding met internet, kan hem wel op het netwerk zien maar kan hem ook niet configureren in de Hue app.

Wat zoekopdrachten op Google later zie ik dat het vaker voorkomt bij Odido en de switch naar glasvezel maar nergens wordt een duidelijke oplossing gegeven. Zijn er mensen hier ook tegen aan gelopen? De bridge is gereset en vindbaar op het netwerk, kan de webinterface openen.

EDIT: Never mind, hij doet het ineens, af en toe is geduld een schone zaak.

[ Voor 7% gewijzigd door Poulske op 08-10-2024 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Poulske schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:35:
Vandaag glasvezel modem aangesloten, alles werkt, op de Hue Bridge na, deze maakt geen verbinding met internet, kan hem wel op het netwerk zien maar kan hem ook niet configureren in de Hue app.

Zijn er mensen hier ook tegen aan gelopen?
TIP voor de volgende keer :

- Verkeer ervan afluisteren via sniffen of iets van eigen DNS draaien op je netwerk dan wel Router Logs uitlezen.
- Vervolgens ping/tracert/traceroute/nslookup/dig/enz. gebruiken om te kijken waar het verkeerd gaat :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:19

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

nero355 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:35:
[...]

TIP voor de volgende keer :

- Verkeer ervan afluisteren via sniffen of iets van eigen DNS draaien op je netwerk dan wel Router Logs uitlezen.
- Vervolgens ping/tracert/traceroute/nslookup/dig/enz. gebruiken om te kijken waar het verkeerd gaat :)
Of even koffie halen, een blokje omgaan en lunchen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Groverp08 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:48:
Of even koffie halen, een blokje omgaan en lunchen :+
Als dat is hoe je Philips produkten over het algemeen fixt dan is dat inderdaad een betere optie !!! d:)b :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16
nero355 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:50:
[...]

Als dat is hoe je Philips produkten over het algemeen fixt dan is dat inderdaad een betere optie !!! d:)b :+
PHILIPS appratuur moet tegenwoordig eerst even met China bellen zodat ze weten dat ze je in de gaten kunnen gaan houden :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
Vanavond is de kwaliteit van tv nog beroerder dan anders. Lelijk geblokt/gepixelt beeld.
Het was een tijdje wel aardig behalve in het begin maar na wat zappen was het beeld prima en liep het geluid synchroon.
Nog anderen die dit opgemerkt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:19

Wvr

Kasper1985 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:56:
Vanavond is de kwaliteit van tv nog beroerder dan anders. Lelijk geblokt/gepixelt beeld.
Het was een tijdje wel aardig behalve in het begin maar na wat zappen was het beeld prima en liep het geluid synchroon.
welke regio¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevkev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 20:03
Kasper1985 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:56:
Hier de ene vastlopen na de andere. Kwaliteit kan ik niet eens beoordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
Gelderland. 67

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb nu een maand of 3 odido, overgestapt van Ziggo (76 euro naar 30 om en 2 gbit - laat ik terugzetten naar 1 als actie is afgelopen) en buiten dat ik eerst een aantal uur hun modem moest gebruiken na het aansluiten/activeren voordat ik mijn edgerouter aan kon sluiten eigenlijk geen gekke dingen ervaren.

Snelheid is goed, nog niet 1 keer uitval gehad itt Ziggo waar geregeld verbinding verbrak (bridge mode 1000/100 abbo) met dezelfde router. Ziggo wees mijn router aan als oorzaak wat gewoon bs was. En dit was 2 tot 6 keer per week.

Gezien het hele netwerk hier nieuw is zijn er her en der wel wat problemen, hele straten hebben wel aansluitingen in huis maar zijn niet afgemeld bij/door ODF zodat er glasvezel besteld kan worden. Ben met 2 adressen bezig waar dit het geval is dit worden er meer maar hopelijk lossen ze de rest gelijk op.

Overstappen gaf wel wat problemen trouwens, Ziggo deed wat moeilijk met de automatische opzegging via odido. Zelf aangeven dat ik gelijk op wil zeggen bij Ziggo heeft 2 weken eerder een werkende lijn opgeleverd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernie4444
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36
Hier hele straat nog steeds sprietjes op de stoep
En KPN is nu iedereen aan het bellen of ze glas willen
Maar eerst nog 6 maanden odido monopolie
Lekker bezig weer
Amsterdam zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:34
Vanmorgen de monteur over de vloer gehad om alles van Odido aan te sluiten. Heb een eigen netwerk van TP-link dus alle apparaten waren snel weer verbonden. Voor mijn home assistant server moet ik weer portforwarden en het nieuwe IP invoeren bij duckdsn om ook buitenhuis toegang te krijgen. Bij Ziggo was dit snel geregeld door in te loggen op het modem en daar de juiste gegevens door te voeren. Nu lukt het mij niet om in te loggen om de Zyxel modem met het standaard ip 192.168.1.1. Hoe kom ik nu in het modem? Ik heb slechts beperkt kaas gegeten van de materie :-)

TP-link heeft een range van 192.168.68.X en zie dat deze internet krijgt via 192.168.1.1 maar toch lukt het benaderen van het modem niet. Wat doe ik verkeerd?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Wanneer je in de Zyxel probeert te komen, hang je dan met een kabel aan de Zyxel? Of aan je TP-link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 17:06
Bo0bz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:35:
Vanmorgen de monteur over de vloer gehad om alles van Odido aan te sluiten. Heb een eigen netwerk van TP-link dus alle apparaten waren snel weer verbonden. Voor mijn home assistant server moet ik weer portforwarden en het nieuwe IP invoeren bij duckdsn om ook buitenhuis toegang te krijgen. Bij Ziggo was dit snel geregeld door in te loggen op het modem en daar de juiste gegevens door te voeren. Nu lukt het mij niet om in te loggen om de Zyxel modem met het standaard ip 192.168.1.1. Hoe kom ik nu in het modem? Ik heb slechts beperkt kaas gegeten van de materie :-)

TP-link heeft een range van 192.168.68.X en zie dat deze internet krijgt via 192.168.1.1 maar toch lukt het benaderen van het modem niet. Wat doe ik verkeerd?
Kom je wel op de webinterface van de Zyxel? Toen bij mij de monteur gisteren alles kwam aansluiten kreeg ik van hem een kaartje met daarop het IP, admin en wachtwoord.

Overigens was dit bij mij ook IP 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:34
rens-br schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:55:
[...]

Wanneer je in de Zyxel probeert te komen, hang je dan met een kabel aan de Zyxel? Of aan je TP-link?
Aan de TP-link zoals ik dat ook deed bij ziggo. Kabel is ook een optie om even kort een instelling aan te passen maar heeft niet de voorkeur :P tenzij er geen andere optie is natuurlijk.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bo0bz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Aan de TP-link zoals ik dat ook deed bij ziggo. Kabel is ook een optie om even kort een instelling aan te passen maar heeft niet de voorkeur :P tenzij er geen andere optie is natuurlijk.
Ik vermoed dat je TP-link in router mode staat, dan is het niet mogelijk om vanuit je TP-link in te loggen op je Zyxel. Wil je dus iets aanpassen op je Zyxel zal je even tijdelijk verbinding moeten maken met de Zyxel of je zal de TP-links in access point mode moeten zetten.

Edit: En wat eventueel ook nog zou kunnen, afhankelijk van je TP-Link apparatuur, is dat je de Zyxel er tussenuit haalt en de NT direct verbind met de TP-link.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 09-10-2024 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 14:58
Luke the Duke schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Hmm, ik kom van Ziggo en nu op Odido. Kijk TV met de App op Android TV en heb absoluut geen klachten over de beeldkwaliteit. Af en toe zelfs het idee dat het beter lijkt dan bij Ziggo.
Dan zou ik ter vergelijking eens een paar voetbalwedstrijden aanzetten naast elkaar. Odido TV is echt niet om aan te gluren ten opzichte van Ziggo of KPN. Buiten dat het platform om de haverklap wegvalt en je je stream opnieuw moet starten.

[ Voor 8% gewijzigd door j_bos op 09-10-2024 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:15
j_bos schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:17:
[...]

Dan zou ik ter vergelijking eens een paar voetbalwedstrijden aanzetten naast elkaar. Odido TV is echt niet om aan te gluren ten opzichte van Ziggo of KPN. Buiten dat het platform om de haverklap wegvalt en je je stream opnieuw moet starten.
@Luke the Duke heeft het over kijken via een app. Volgens mij leveren alledrie de providers via de app ongeveer gelijke bitrates dus dan kan ik zijn vergelijking begrijpen. Via hun eigen hardware leveren Ziggo en KPN hogere bitrates en dan begrijp ik jouw statement wel weer...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:54:
[...]

Ondertussen uitvoering: Ubiquiti UACC-CM-RJ45-MG deze maar even besteld, kan ik vanuit de Nokia ONT in iedergeval gebruik maken van meer dan 1gbit (heb een UDM-Pro, geen SE). Ze hebben nog na-gebeld en willen de monteur nog een keer langssturen, ik denk niet dat dat zin heeft, maar oke?

Ik zal na het weekend (ben niet thuis) eens weer bellen of ze de Zaram nog een keer willen activeren. De Nokia ONT werkt verder als een zonnetje...
Odido is bezig met het activeren van de Zaram SFP+ module. Ik doe dit via de community. Ze zijn erachter waarom het niet werkte de eerste keer. Ik heb een toevoeging aan mijn huisnummer, bijvoorbeeld: stationsplein 1A i.p.v. stationsplein 1. (Zonder A).

Het systeem richting het Delta netwerk snapt die toevoeging nog niet. Nu proberen ze dat op een andere manier op te lossen. Zeer vriendelijk contact met Tommie van Odido op het Community forum prive-berichten. Hij had eigenlijk pas volgende week tijd maar heeft me er toch even tussen gedrukt. Top.

Nu nog offline en afwachten op verder bericht :).

Edit: Gaat het vandaag niet meer worden. Nokia ONT weer ingeplugged en de uitvoering: Ubiquiti UACC-CM-RJ45-MG in de WAN SFP+ poort van de Unifi Dream Machine Pro gestopt. Werkt gelijk, krijg ook een forced 10gbit link, en haalde net een top download van 252 MB/s via een Usenet testfile. Normaliseert naar circa 10 seconden richting 220 MB/s. Lijkt dus keurig te wezen :).

Misschien dat @R3D eens kan kijken aan de back-end van Delta? Of ben ik dan op het verkeerde adres?

[ Voor 18% gewijzigd door Kecin op 09-10-2024 14:50 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 14:47
Ik moet zeggen dat ik best goed beeld krijg van odido met hun mediabox, wat ik wel zie is zo nu en dan een hapering.
Ik heb de mediabox nu ingesteld op 50 fps ipv 60 waar hij standaard op stond en nu is het veel beter.
Vraag me af waar hij op stond met mijn kpn mediabox ik dacht dat hij daar standaard op 50 staat.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34
j_bos schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:17:
[...]
Buiten dat het platform om de haverklap wegvalt en je je stream opnieuw moet starten.
Dat is niet goed, ik kijk al jaren TV via T-Mobile/Odido en heb nog nooit gehad dat het beeld wegvalt oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bo0bz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:35:
Nu lukt het mij niet om in te loggen om de Zyxel modem met het standaard ip 192.168.1.1.

Hoe kom ik nu in het modem?

TP-link heeft een range van 192.168.68.X en zie dat deze internet krijgt via 192.168.1.1 maar toch lukt het benaderen van het modem niet.

Wat doe ik verkeerd?
Effe voor de duidelijkheid : Je draait NAT achter NAT denk ik ?

Dus zoiets :
code:
1
192.168.68.10 apparaat via WiFi -> TP-Link Accesspoint -> 192.168.68.1 TP-Link Router -> 192.168.1.1 ZyXel Router -> WAN IP Adres via verbinding met de ONT

:?

Dan zou dat inderdaad gewoon moeten werken, tenzij je TP-Link wat raars doet...
rens-br schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:55:
Ik gok dus het bovenstaande....
Poulske schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:56:
Kom je wel op de webinterface van de Zyxel?
Dat is het hele probleem :P
rens-br schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:36:
Ik vermoed dat je TP-link in router mode staat, dan is het niet mogelijk om vanuit je TP-link in te loggen op je Zyxel.
IMHO moet dat gewoon werken, want we hebben niet met tweemaal hetzelfde subnet te maken :?
Wil je dus iets aanpassen op je Zyxel zal je even tijdelijk verbinding moeten maken met de Zyxel of je zal de TP-links in access point mode moeten zetten.
IMHO is dat laatste waarschijnlijk sowieso handiger, want geen NAT achter NAT :)
Edit: En wat eventueel ook nog zou kunnen, afhankelijk van je TP-Link apparatuur, is dat je de Zyxel er tussenuit haalt en de NT direct verbind met de TP-link.
Of dat :)
Kecin schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:34:
Odido is bezig met het activeren van de Zaram SFP+ module. Ik doe dit via de community.

Ze zijn erachter waarom het niet werkte de eerste keer. Ik heb een toevoeging aan mijn huisnummer, bijvoorbeeld: stationsplein 1A i.p.v. stationsplein 1. (Zonder A).

Het systeem richting het Delta netwerk snapt die toevoeging nog niet.
Nu proberen ze dat op een andere manier op te lossen.
Wat een raar bedrijf is het toch ook... :X :| :F
merlin1201 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:36:
Ik heb de mediabox nu ingesteld op 50 fps ipv 60 waar hij standaard op stond en nu is het veel beter.
Opzich logisch, want je kijkt in Europa over het algemeen naar 1080i content op 25 of 50 Hz/fps :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:19

Wvr

gisteren op het odido forum een nieuwe router aan gevraagd en deze is vandaag op de bus gegaan, das wel klasse van odido.

van de T50 naar de T56 en die heeft wifi 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

ODF het glasvezel kastje is al weer een tijd geleden aangesloten in de meterkast. Alleen (nog) geen vrije provider keuze. Tot 1 april 2025 alleen Odido...

Wilde zakelijk internet aanvragen en Ik had nog wat technische vragen. Maar niemand bij Odido
kan daar iets zinnigs over zeggen. Allemaal sales verkopers zeggen ze eerlijk. En bieden beperkte service.
Ik zeg tegen de persoon aan de lijn na een half uur in de w8 en tig x doorgeschakeld "Hoe kan je dan serieus zakelijk internet aanbieden?" Of denk ik nu te moeilijk. Wat is dan de meerwaarde?

Vragen als van of het pointer record aangepast kan worden.
En is er ook ipv6. Of kun je een eigen mailserver draaien.
Staan de poorten open vanaf het internet enz. Of een extra ip adres.
Zit er nog een kastje tussen of kan ik direct op glas? Wist daar geen antwoord op te geven...

Dus maar uitzingen tot 1 april. Of zijn andere providers net zo onderlegt.

[ Voor 4% gewijzigd door pentode op 09-10-2024 16:18 . Reden: aanvulling ]

De mens leert. De mensheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
pentode schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:16:
ODF het glasvezel kastje is al weer een tijd geleden aangesloten in de meterkast. Alleen (nog) geen vrije provider keuze. Tot 1 april 2025 alleen Odido...

Wilde zakelijk internet aanvragen en Ik had nog wat technische vragen. Maar niemand bij Odido
kan daar iets zinnigs over zeggen. Allemaal sales verkopers zeggen ze eerlijk. En bieden beperkte service.
Ik zeg tegen de persoon aan de lijn na een half uur in de w8 en tig x doorgeschakeld "Hoe kan je dan serieus zakelijk internet aanbieden?" Of denk ik nu te moeilijk. Wat is dan de meerwaarde?

Zit er nog een kastje tussen of kan ik direct op glas? Wist daar geen antwoord op te geven...

We hebben in dit topic een aantal zakelijk glasvezel gebruikers zitten. Wellicht hebben die antwoord op je vragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
@pentode Ik denk dat je beter naar Freedom kunt kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
jongetje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:31:
@pentode Ik denk dat je beter naar Freedom kunt kijken.
Prima aanbieder inderdaad.
Trined kan ook een alternatief zijn.
Tegen euro 2.5 om een vast eigen ipv4 adres en eigen ipv6 range /56

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:34

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Toch even mijn verhaal kwijt.

Begin augustus een verkoper aan de deur gehad voor odido internet+tv. Hier op in gegaan internet+tv voor 25€ eerste jaar, daarna 45€.
Kon het 2 weken proberen als alles was geïnstalleerd.. niet tevreden dan kon ik kosteloos blijven waar ik nu zit (ziggo).
Paar dagen later klantenservice gesproken van odido en die bevestigde dit gesprek nogmaals.. 14 dagen uitproberen zonder verplichtingen..

2 weken geleden heeft een bedrijf glasvezel in de meterkast aangesloten, prima gegaan.

Vandaag een monteur over de vloer gehad die het.modem etc. Deed instaleren.. toen vertelde ik hem, nou dat wordt 2 weken goed uitproberen of dit wat is... Anders maar terug naar Ziggo.

Beste man vertelde mij dat dat niet gaat hoor.. eenmaal modem online is abbo bij odido actief en ziggo beëindigd.. en nog waar ook, half uur later mail van ziggo van beëindiging contract.

Wat een streek om nu zo al te beginnen.. kan dus niet meer terug, hopelijk is odido dan maar van goede kwaliteit van snelheid en stabiliteit van internet+tv..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
@Nickrsd Als je overstapservice erbij doet dan is dat niet mogelijk nee. En dat heb je echt zelf opgegeven want Odido heeft geen idee welke provider je had anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
Nickrsd schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:31:

Begin augustus een verkoper aan de deur gehad voor odido internet+tv. Hier op in gegaan internet+tv voor 25€ eerste jaar, daarna 45€.
Kon het 2 weken proberen als alles was geïnstalleerd.. niet tevreden dan kon ik kosteloos blijven waar ik nu zit (ziggo).
Paar dagen later klantenservice gesproken van odido en die bevestigde dit gesprek nogmaals.. 14 dagen uitproberen zonder verplichtingen..

2 weken geleden heeft een bedrijf glasvezel in de meterkast aangesloten, prima gegaan.

Vandaag een monteur over de vloer gehad die het.modem etc. Deed instaleren.. toen vertelde ik hem, nou dat wordt 2 weken goed uitproberen of dit wat is... Anders maar terug naar Ziggo.

Beste man vertelde mij dat dat niet gaat hoor.. eenmaal modem online is abbo bij odido actief en ziggo beëindigd.. en nog waar ook, half uur later mail van ziggo van beëindiging contract.

Wat een streek om nu zo al te beginnen.. kan dus niet meer terug, hopelijk is odido dan maar van goede kwaliteit van snelheid en stabiliteit van internet+tv..
Dan heb je gekozen voor overstapservice zodra de nieuwe provider online is, gaat er in systeem bericht uit onderling tussen de providers dat de nieuwe geleverd heeft en de oude provider afgesloten kan worden, dit is een automatisch proces de ene keer duurt 5mins de andere keer een uur.

je hebt eigenlijk nog wel 2 weken bedenk tijd alleen dan zal je zelf weer een nieuw abbo bij ziggo moeten aanvragen als nieuwe klant.

je had beter geen overstapservice kunnen gebruiken 1 maand dubbel betalen en dan zelf ziggo opzeggen als het bevalt

dit zijn eigen keuzes wat mogelijk is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had daarom gekozen voor geen overstapservice en dan maar een tijdelijke overlap op mijn eigen kosten.
Uiteindelijk hoef ik niet meer terug naar Ziggo ;). Latency is lager dan bij Ziggo. Ja stabiliteit in download is meer gevarieerd dan bij Ziggo op dit moment, maar gezien het nog steeds zo snel is, merk ik dat niet. TV is verder prima. De TV app doet het ook ok, android app vind ik mwah

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:34

Nickrsd

Geen idee van de overstapservice.. wel is wat ingevuld daarover. Jammer dat ik niet doorhad dat het daarmee te maken heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 23:23
Nickrsd schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:24:
Geen idee van de overstapservice.. wel is wat ingevuld daarover. Jammer dat ik niet doorhad dat het daarmee te maken heb.
Ik denk dat de meeste mensen dat niet weten, en dus standaard overstapservice aanvinken, want gemak. Zoals eerder aangegeven, die twee weken bedenktijd heb je nog steeds, maar naar de oude provider kan je niet meteen naar terugschakelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Standaard verkoop verhaaltje :/ maar je bent in principe nog steeds (goed) beschermd.

Je oude contract verloopt bij de ingangsdatum van de nieuwe provider, je kan binnen 14 dagen kosteloos opzeggen bij je nieuwe provider.

Je zit dus in principe nergens aan vast. Bij een slechte ervaring kan je binnen die 14 dagen weer een nieuw contract aangaan bij je oude partij (of een andere provider).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:10
pentode schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:16:

Zakelijk Odido gebruiker hier (naast privé Freedom). Zakelijk beheer ik een Odido aansluiting voor een stichting. Van Odido hoef je inderdaad weinig te verwachten. 4G backup is afgeschermd met een pincode op de SIM die ze weigeren af te geven, gebruik eigen apparatuur is dan ook zonder verlies van functionaliteit niet mogelijk. Alle poorten worden vanaf het internet doorgelaten, dus mailserver is zeker mogelijk. Meer IP adressen heb ik nergens kunnen vinden, maar bij mij ook niet nodig. Afhankelijk wie de belichter is, heb je een eenvoudige mediaconverter (AON) of een (X)G(S)PON doosje. De stichting zit op KPN netwerk op een AON Point-to-Point aansluiting, waarbij de FTU eenvoudig te vervangen is door een glas-SFP in de router. Maar zodra je vragen hebt die iets dieper gaan, zit je in Upshit-Creek bij Odido.

Privé heb ik glas van ODF (GPON) waar Freedom over levert, ook met vast IP adres, waarbij een extra /29 tegen meerprijs geleverd kan worden, ook hier in principe alle poorten "open" en daarmee kan je alles draaien wat je maar wil en krijg je ook nog eens zinnige antwoorden op vragen. En het gedachtengoed van Freedom spreekt mij ook zeker aan. Eigen modemkeuze is geen enkel issue en IPv6 werkt gewoon out-of-the-box. Ook ik zeg - naast @jongetje - Freedom gaat een goede keuze zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Houtenklaas schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:46:
[...]

Zakelijk Odido gebruiker hier (naast privé Freedom). Zakelijk beheer ik een Odido aansluiting voor een stichting. Van Odido hoef je inderdaad weinig te verwachten. 4G backup is afgeschermd met een pincode op de SIM die ze weigeren af te geven, gebruik eigen apparatuur is dan ook zonder verlies van functionaliteit niet mogelijk. Alle poorten worden vanaf het internet doorgelaten, dus mailserver is zeker mogelijk. Meer IP adressen heb ik nergens kunnen vinden, maar bij mij ook niet nodig. Afhankelijk wie de belichter is, heb je een eenvoudige mediaconverter (AON) of een (X)G(S)PON doosje. De stichting zit op KPN netwerk op een AON Point-to-Point aansluiting, waarbij de FTU eenvoudig te vervangen is door een glas-SFP in de router. Maar zodra je vragen hebt die iets dieper gaan, zit je in Upshit-Creek bij Odido.

Privé heb ik glas van ODF (GPON) waar Freedom over levert, ook met vast IP adres, waarbij een extra /29 tegen meerprijs geleverd kan worden, ook hier in principe alle poorten "open" en daarmee kan je alles draaien wat je maar wil en krijg je ook nog eens zinnige antwoorden op vragen. En het gedachtengoed van Freedom spreekt mij ook zeker aan. Eigen modemkeuze is geen enkel issue en IPv6 werkt gewoon out-of-the-box. Ook ik zeg - naast @jongetje - Freedom gaat een goede keuze zijn!
@Houtenklaas bedankt voor de info, glas helder. Ook de anderen die reageerde. Ja Freedom wordt zeker overwogen.

Vroeger zat ik zakelijk en privé bij XS4ALL dat houd ik een beetje als standaard aan. Mogelijk nu utopisch ;-)
Daar werd je op niveau professioneel en deskundig geholpen. Dachten goed met je mee.

Zowel de mannelijke als de vrouwelijke medewerkers bij XS4ALL Die laatst genoemde waren soms nog beter. Studeerde informatica oid.

Gebruikten dezelfde tools als ik. Bijvoorbeeld Samspade ;-P

Misschien graaft KPN binnenkort ook een glazige kabel de grond in. Tien jaar geleden is hier tijdens de renovatie gewoon nog koper de grond in gegaan. En alles zat 'verkeerd en blind aan elkaar gelast.' Aldus Haags sprekende KPN monteur toen hij XS4ALL weer werkend probeerde te krijgen op de Draytek modem/router... Een paar keer bellen met Truus van KPN. En een piepertje <> tracert in de wijkkast...
"Tis vour mekaar Aar je ken weer internetten" geweldig ;-)

[ Voor 1% gewijzigd door pentode op 11-10-2024 09:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Laatst online: 15:18

Antonio di

a mi me dijeron que si

Omdat de Odido Media Box bij mij teveel problemen blijft houden (sinds 6-6-2024 op Glasvezel Odido met Zyxel T56), gebruik ik nu mijn "Google TV Dongle 4K".

Is het mogelijk de PINCODE die je na het opstarten van de Odido App op de "Google TV Dongle 4K" moet ingeven op te slaan ??? (zoals dat bij de Odido Media box kan !).

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

Antonio di schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:57:
Omdat de Odido Media Box bij mij teveel problemen blijft houden (sinds 6-6-2024 op Glasvezel Odido met Zyxel T56), gebruik ik nu mijn "Google TV Dongle 4K".

Is het mogelijk de PINCODE die je na het opstarten van de Odido App op de "Google TV Dongle 4K" moet ingeven op te slaan ??? (zoals dat bij de Odido Media box kan !).
Moet dat niet in de mobiel, tablet of wat dan ook gebruikt wordt om te streamen opgeslagen worden.

Sommige mensen gebruiken een Nvidia Shield of Mibox, Android kastje oid om daar de streaming apps van bijvoorbeeld Ziggo Go, Plex, NL Ziet, Netflix etc. op te draaien.
Misschien is dat een optie. Of de nieuwe dongle van Google.

[ Voor 1% gewijzigd door pentode op 10-10-2024 08:49 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:39

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb sinds kort een Google TV Streamer, maar als ik daar de Odido TV app start gebeurt er domweg niets, hij lijkt niet te kunnen starten. Werkt dit bij iemand anders wel?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

KhaZ schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:52:
Ik heb sinds kort een Google TV Streamer, maar als ik daar de Odido TV app start gebeurt er domweg niets, hij lijkt niet te kunnen starten. Werkt dit bij iemand anders wel?
Je bent niet de enige. Ook in de Odido community wordt hier naar gevraagd. Het zou moeten werken.
"
Onze app is wel compatible met de nieuwe Google Streamer. Heb je toevallig geen Nederlands account of niet Nederlands ingesteld? Dan kan het zijn dat je hem niet kunt vinden. "
antwoord van Odido

Ff Googlelen en gevonden ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 14:58
ArcticWolf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:37:
[...]

Standaard verkoop verhaaltje :/ maar je bent in principe nog steeds (goed) beschermd.

Je oude contract verloopt bij de ingangsdatum van de nieuwe provider, je kan binnen 14 dagen kosteloos opzeggen bij je nieuwe provider.

Je zit dus in principe nergens aan vast. Bij een slechte ervaring kan je binnen die 14 dagen weer een nieuw contract aangaan bij je oude partij (of een andere provider).
Beetje omslachtig maar dan heb je ook wel weer nieuwe kortingen bij een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:55
pentode schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

Je bent niet de enige. Ook in de Odido community wordt hier naar gevraagd. Het zou moeten werken.
"
Onze app is wel compatible met de nieuwe Google Streamer. Heb je toevallig geen Nederlands account of niet Nederlands ingesteld? Dan kan het zijn dat je hem niet kunt vinden. "
antwoord van Odido

Ff Googlelen en gevonden ...
En als je het draadje wat verder leest dan vertelt Tommie je dat de Odido-app niet compatibel is met Android 14.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Laatst online: 16:30
Vandaag stond de firma mih-fiber (Duitse onderaannemer van ODF?) voor een schouwing.

Hij gaf aan dat ze kabel schieten vanaf de stoep tot aan de gevel. En boren vanuit de kruipruimte naar buiten.
Maar maken ze de oprit dan helemaal open? ik ben daar namelijk geen fan van :)

De huisaansluiting is ook al snel om 28-10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 20:42
DaYwaLkUr schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:19:
Vandaag stond de firma mih-fiber (Duitse onderaannemer van ODF?) voor een schouwing.

Hij gaf aan dat ze kabel schieten vanaf de stoep tot aan de gevel. En boren vanuit de kruipruimte naar buiten.

Nee, hier haalde ze slechts twee tegels weg. 1tje vooraan en 1tje bij de gevel. Daartussen schieten ze hem door onder de grond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter

Nee ze boren, zoals ze het zelf aangeven, vanuit de straat tot tegen je gevel aan, bij je geven zullen ze een gat moeten graven en vanuit daar gaan ze de kruipruimte in. Afhankelijk van waar dat gat zit moet er een stuk oprit open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
rens-br schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:22:
[...]

Nee ze boren, zoals ze het zelf aangeven, vanuit de straat tot tegen je gevel aan, bij je geven zullen ze een gat moeten graven en vanuit daar gaan ze de kruipruimte in. Afhankelijk van waar dat gat zit moet er een stuk oprit open.
Dus toch een stukje oprit open :) hopelijk werken ze een beetje netjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Dus toch een stukje oprit open :) hopelijk werken ze een beetje netjes.
Naja, het zijn Duitsers. Dus gründlich und pünktlich en ik kan nog wel meer goede karaktereigenschappen van Duitsers noemen trouwens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Houtenklaas schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:46:
4G backup is afgeschermd met een pincode op de SIM die ze weigeren af te geven, gebruik eigen apparatuur is dan ook zonder verlies van functionaliteit niet mogelijk.
Overigens is dat bij KPN zakelijk volgens mij ook zo (althans bij KPN EEN DSL, maar kan me niet voorstellen dat glas daarin afwijkt).

Een vraag voor de experts hier.

In augustus heb ik hier al gemeld dat wij zijn benaderd voor een migratie van DSL naar glasvezel. KPN stopt namelijk met de DSL-lijn i.v.m. aanleg glasvezel op ons adres 2 jaar terug.

Nu willen wij i.v.m. de bekende problemen op het KPN WBA-netwerk, en het feit dat DSL voor ons goedkoper is, liefst toch zo lang mogelijk op DSL blijven.

De afdeling netwerkmigratie wist telefonisch de ‘copper end-of-life’ datum voor ons adres te melden. Daarbij werd echter gelijk gezegd dat dit de uiterste datum is waarop KPN de hele wijkcentrale saneert, en dat de kans dus groot is dat de lijn er al vóór die datum uit wordt gegooid, maar dat Odido daar zelf geen invloed op heeft.

Eerder heb ik hier op GoT echter begrepen dat de einddatum van DSL altijd 3 jaar na de glasvezelaanleg is, en dat dit individueel op adresniveau gaat, dus dat het weinig met het fysieke saneren van de wijkcentrale te maken heeft.

Weet iemand hoe dit precies zit? De vraag is dus of er een vaste datum is dat DSL eraf gaat (en zo ja, hoe kom ik erachter welke datum?) of dat het op elk moment kan gebeuren.

(cc @Barre73 @Economics)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
RCBL schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:29:
[...]

Naja, het zijn Duitsers. Dus gründlich und pünktlich en ik kan nog wel meer goede karaktereigenschappen van Duitsers noemen trouwens..
Betwijfel of deze mannen de duitse nationaliteit hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Lrrr schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Overigens is dat bij KPN zakelijk volgens mij ook zo (althans bij KPN EEN DSL, maar kan me niet voorstellen dat glas daarin afwijkt).

In augustus heb ik hier al gemeld dat wij zijn benaderd voor een migratie van DSL naar glasvezel. KPN stopt namelijk met de DSL-lijn i.v.m. aanleg glasvezel op ons adres 2 jaar terug.

Nu willen wij i.v.m. de bekende problemen op het KPN WBA-netwerk, en het feit dat DSL voor ons goedkoper is, liefst toch zo lang mogelijk op DSL blijven.

De afdeling netwerkmigratie wist telefonisch de ‘copper end-of-life’ datum voor ons adres te melden. Daarbij werd echter gelijk gezegd dat dit de uiterste datum is waarop KPN de hele wijkcentrale saneert, en dat de kans dus groot is dat de lijn er al vóór die datum uit wordt gegooid, maar dat Odido daar zelf geen invloed op heeft.

Eerder heb ik hier op GoT echter begrepen dat de einddatum van DSL altijd 3 jaar na de glasvezelaanleg is, en dat dit individueel op adresniveau gaat, dus dat het weinig met het fysieke saneren van de wijkcentrale te maken heeft.

Weet iemand hoe dit precies zit? De vraag is dus of er een vaste datum is dat DSL eraf gaat (en zo ja, hoe kom ik erachter welke datum?) of dat het op elk moment kan gebeuren.

(cc @Barre73 @Economics)
Ze zullen het ruim van tevoren aankondigen lijkt mij. Ik zou zelf de sprong wel durven maken om naar glas te gaan. Zo te lezen in het forum zijn ze er serieus mee bezig om het opgelost te krijgen. En misschien gaat het bij jouw wel goed? Ga er maar vanuit dat het bij de meeste klanten goed gaat. Ik moet er zelf niet aan denken om op dsl te zitten. Zelf zit ik ook op glas en geen enkel probleem (kpn netwerk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
[...]

(cc @Barre73 @Economics)
De problemen die er waren met de ONT's zijn verholpen, daarnaast hangt het er ook nog eens vanaf of je in een AON gebied zit, of in (X)G(S)PON gebied. Op dit moment zie ik zelf geen technische reden om niet te verhuizen naar glas. Verschil tussen AON en GPON is simpel uit te vinden. Kan je 1Gb bestellen als maximum, dan zit je op AON. Kan je tot 4Gb bestellen, zit je op GPON. Zolang DSL genoeg waarde biedt, lekker blijven zitten .... Verschil AON en GPON is voor de meeste mensen niet interessant, de onderliggende techniek is anders, de beleving hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Houtenklaas op 10-10-2024 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

eettjjuuhh schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:56:
Ik moet er zelf niet aan denken om op dsl te zitten.
Tot 5 jaar geleden had ik niks beters dan KPN xDSL en dat werkte PERFECT!!! grofweg 20 jaar lang :Y) 8) :*) d:)b

ADSL
ADSL2
ADSL2+
VDSL2

En ook nog eens met eigen apparatuur zonder enig probleem! ;)

* nero355 zit tegenwoordig in een Delta Glasvezel Netwerk monopolie gebied dus helaas geen KPN meer ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

(cc @Barre73 @Economics)
Bullshit verhaal van Odido klantenservice. Je mag je adres wel DM-en dan check ik het voor je. het verhaal van de drie jaar klopt wel.
Maar.. Odido kan je natuurlijk ook eerder dwingen over te stappen. Daar heeft KPN geen invloed op.

Overigens: Hoe weet jij zeker dat het WBA wordt met glasvezel? Is er geen Odido 8 Gbit beschikbaar op jouw adres?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:16

Hier zijn ze vanaf de straat 7 meter onder de oprit door gegaan, zonder de oprit open te gooien. Alleen op de plek waar ze ter hoogte van de meterkast de kelder moesten, hebben ze twee tegels uit de oprit gepakt.
Na het binnen brengen hebben ze het gat in de oprit weer heel netjes dicht gemaakt. Niks van te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Barre73 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:05:
[...]

Bullshit verhaal van Odido klantenservice. Je mag je adres wel DM-en dan check ik het voor je. het verhaal van de drie jaar klopt wel.
Maar.. Odido kan je natuurlijk ook eerder dwingen over te stappen. Daar heeft KPN geen invloed op.

Overigens: Hoe weet jij zeker dat het WBA wordt met glasvezel? Is er geen Odido 8 Gbit beschikbaar op jouw adres?
Top, dan DM ik mijn adres. Fijn als je in de systemen kan kijken :)

Nee, 8 Gb/s is niet beschikbaar hier, max. 1 Gb/s. Dat heb ik n.a.v. jouw advies in augustus nog gecheckt :Y en net weer gecheckt en is niet veranderd.

Aan de telefoon is gezegd dat Odido ons niet gaat dwingen zolang we niet willen. Sterker nog, de glaslijn zou nu al actief moeten zijn, maar omdat Guidion nog niet is geweest zouden we de migratie nog kunnen afzeggen. (dus het zou kunnen dat je die ook ziet in jouw systemen, naast de DSL-lijn)

@eettjjuuhh @Houtenklaas als jullie de meest recente reactie vanuit Odido in dat topic lezen, lezen jullie dat ze na 3+ maanden eigenlijk nog geen idee hebben waar het aan ligt en KPN nu weer onderzoek bij klanten gaat doen om het uit te zoeken. VDSL is al jaren stabiel bij ons, dus ik wacht het liever af zolang het kan.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:17
Masimo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:42:
[...]

Hier zijn ze vanaf de straat 7 meter onder de oprit door gegaan, zonder de oprit open te gooien. Alleen op de plek waar ze ter hoogte van de meterkast de kelder moesten, hebben ze twee tegels uit de oprit gepakt.
Na het binnen brengen hebben ze het gat in de oprit weer heel netjes dicht gemaakt. Niks van te zien.
En hier hebben ze hem door de riolering heen geschoten kom ik net van de week achter. GrrrrAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tci-AeD3Yrk5o-DxE16IIMf4UXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDgHbzAbLvWCHNJMpMP5nqTB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Skywalker27 op 11-10-2024 07:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
Skywalker27 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:39:
[...]

En hier hebben ze hem door de riolering heen geschoten kom ik net van de week achter. Grrrr
Oeps...
Als ze geen KLIC hebben aangevraagd dan zijn ze sowieso schuldig want zonder KLIC mag je alleen met de hand graven en niet rakketeren of boren. Succes met verhalen van de schade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Hoe wist je dat ze de riolering hadden geraakt btw?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pentode

pentode

illuster en luisterrijk

ArnoldSmit schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:48:
[...]

Prima aanbieder inderdaad.
Trined kan ook een alternatief zijn.
Tegen euro 2.5 om een vast eigen ipv4 adres en eigen ipv6 range /56
IPV6 /56 dat zijn gigantisch veel adressen. Daar moet ik nog zo aan wennen ;-P

Ook om dat uit te leggen aan management bijvoorbeeld. In plaats van 32 nu 128 bits en
"Soms bestaat een IPv6-adres uit twee logische delen: een netwerkprefix van 64 bits en een "host-addressing"-deel van 64 bits, dat vaak automatisch van de interface ofwel het MAC-adres wordt afgeleid. " bron wiki

En hexadecimaal. Zestien vingers en dito tenen in plaats van tien ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door pentode op 11-10-2024 12:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas

Klein gat aan de straat en klein gat bij de gevel. Bij mij is er een steen van 10x10 cm bij de gevel weggehaald en daar kwam vanaf de straatkant gestuurd de vezel keurig uitzetten. Niets opengebroken en ik blijf dat pure magie vinden ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:17
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:47:
Drie maal raden ;)

Resulteerde in verstopping verhelpen, kapot geslagen mof in de badkamer mega lekkage als gevolg, plafond er uit in de woonkamer. En dat allemaal in een woning die ik net verkocht heb 1,5 maand voordat ik ga verhuizen.

[ Voor 4% gewijzigd door Skywalker27 op 11-10-2024 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18

Weet natuurlijk niet wat ze bij jou gaan doen maar hier ging het zo:

Eerst gooiden ze de straat open om glaskabels te leggen tot aan het begin van de voortuinen.
Een paar dagen later kwam er een ander team dat met een soort lans die de kabels dan ondergronds doorspoten naar de voordeur verderop in de voortuin. Daar wordt er dan een tegel uitgehaald en een putje naar de kabel gegraven. Dan boren ze via de kruipruimte een gat naar dat putje en trekken de kabel via de kruipruimte naar de meterkast (waar iemand anders de baseplate en ONT installeert).
Dan het zand weer terug, de tegel er weer in en met een paar harde tikken breken ze die in tweeen.
Klaar is klara. Dan de straat weer dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H

Check ook even of je geen loze leidingbuizen in je fundering hebt zitten richting je kruipruimte/meterkast. Als je die wel hebt, dan kunnen ze de glasvezel zonder boren door je fundering geleiden. Zijn ze sneller klaar en hoeven ze natuurlijk niet te boren. Vinden die jongens meestal ook wel fijn.
Bij mijn ouders bij de aanleg van glas door E-Fiber werd dit in ieder geval gewoon gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:47:
Heb je de foto en het bijschrift gemist? :D
Dat soort gasten komen altijd als er iets niet goed is met je riolering (verstopping, zand wat wegspoelt in je voortuin etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
Sinds half augustus is mijn zakelijk abonnement overgezet naar kpn ook weer een glasvezel abonnement. Nu zie ik dat odido de afgelopen 2 maanden gewoon abonnement heeft afgeschreven. Ik had via de helpdesk een bevestiging gekregen van de opzeg datum en deze stond in het systeem. Vervelend dit. Ook nog niets gehoord over inleveren apparatuur.

Is dit herkenbaar? Maandag maar weer bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Vaevictis_ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:05:
Sinds half augustus is mijn zakelijk abonnement overgezet naar kpn ook weer een glasvezel abonnement. Nu zie ik dat odido de afgelopen 2 maanden gewoon abonnement heeft afgeschreven. Ik had via de helpdesk een bevestiging gekregen van de opzeg datum en deze stond in het systeem. Vervelend dit. Ook nog niets gehoord over inleveren apparatuur.

Is dit herkenbaar? Maandag maar weer bellen.
Je kan toch nog enige tijd je automatische afschrijving terughalen EN deze voor de toekomst blokkeren? Dan heb je in ieder geval wat meer zekerheid dan moeten afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
Houtenklaas schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:07:
[...]

Je kan toch nog enige tijd je automatische afschrijving terughalen EN deze voor de toekomst blokkeren? Dan heb je in ieder geval wat meer zekerheid dan moeten afwachten.
Nee zakelijke incasso kan dat niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
Vaevictis_ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:08:
[...]

Nee zakelijke incasso kan dat niet helaas.
Da's but. Elders zie ik ook wel dat opzeggingen niet de hoogste prioriteit hebben bij bedrijven... Incasso stopzetten kan wel neem ik aan ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lolandros
  • Laatst online: 08-08 13:32
Ik heb een overbodige Vigor 2132FVn liggen die ik zou willen ontdoen van diens T-Mobile firmware, maar ik heb zowel het verplaatsen via de Draytek utility (door de resetknop ingeduwd te houden bij boot) als via UART de upgrade starten en een TFTP push doen (ik neem aan dat dit identieke handelingen zijn maar soit) geen resultaat gekregen; de router claimt dat het niet de goede image is, bij meerdere versies van de Draytek FTP. Iemand een idee, is het uberhaupt mogelijk of zit de T-Mobile image zo dichtgetimmerd dat dit niet kan? Zou graag een vriend een cheap AP willen geven voor zijn slechte bereik in huis.

...eeen ik wil eigenlijk ook van de branded firmware op mijn Zyxel T-56 af :p heeft iemand hier ervaring mee? Ik kom via de UART niet verder dan login in zowel de bootloader als wanneer ik de OS laat laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Lolandros Die t56 heb je in bruikleen van Odido dus beheerd Odido voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lolandros
  • Laatst online: 08-08 13:32
Snap ik, maar hij ligt anders toch stof te happen. Ik draai een eigen setup die ik graag van een nieuw onderdeel voorzie, maar niet als ik zo belachelijk hard moet inleveren op functionaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 18:06
Dit heeft mijn probleem verholpen. Ongelofelijk dat Odidio dit zelf niet weet/voorstelt. De helpdesk is om te huilen. In het laatste gesprek had ik net de DDOS beveiliging uitgezet en ik kon toen nog niet concluderen of het had geholpen. Uit onderzoek van hun kant was alles in orde, maar ze willen het probleem wel proberen op te lossen. Ik had aangeven dat ik vele uren logs die ik had gemaakt wel met een technicus wilde bespreken/delen. Ik zou hiervoor teruggebeld worden. Nooit een belletje meer gehad. Alleen een sms om een afspraak met Guidion in te plannen voor het vervangen van de apparatuur 8)7 .

De helpdesk medewerkers zelf zijn bij mij wel altijd heel vriendelijk en correct geweest. De procedures zijn gewoon niet op orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• William_H
Bumpy_NL schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 07:14:
[...]

Dit heeft mijn probleem verholpen. Ongelofelijk dat Odidio dit zelf niet weet/voorstelt. De helpdesk is om te huilen. In het laatste gesprek had ik net de DDOS beveiliging uitgezet en ik kon toen nog niet concluderen of het had geholpen. Uit onderzoek van hun kant was alles in orde, maar ze willen het probleem wel proberen op te lossen. Ik had aangeven dat ik vele uren logs die ik had gemaakt wel met een technicus wilde bespreken/delen. Ik zou hiervoor teruggebeld worden. Nooit een belletje meer gehad. Alleen een sms om een afspraak met Guidion in te plannen voor het vervangen van de apparatuur 8)7 .

De helpdesk medewerkers zelf zijn bij mij wel altijd heel vriendelijk en correct geweest. De procedures zijn gewoon niet op orde.
Ja, er zit weinig kennis bij de helpdeskmedewerkers. Je kunt beter op het community forum je vragen stellen. Daar wordt er beter (lees: inhoudelijker) gereageerd.
Ik vraag mij dan altijd af of het onwil is of dat ze gewoon echt geen kennis hebben/krijgen doorgespeeld. Een beetje ticketsysteem heeft ook een kennisbank. Of gebruiken ze die daar niet?
Kortom, ik bel dus al niet meer, maar ga gewoon naar het forum als ik iets moet/wil weten. Ook vanuit daar kunnen/worden monteurs (van bijv. Guidion) aangestuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:02:
[...]

Oeps...
Als ze geen KLIC hebben aangevraagd dan zijn ze sowieso schuldig want zonder KLIC mag je alleen met de hand graven en niet rakketeren of boren. Succes met verhalen van de schade.
Ook met Klic zijn ze schuldig (de onderaannemer dan). Dan hadden ze proefsleuven moeten graven om de ligging te verifiëren van alles dat op de Klic staat. Probleem is wel dat de riolering in de tuin van de eigenaar zelf is en dus niet op Klic staat. De aftakking vanaf het gemeentelijk riool wel dus als je die lijn doortrekt naar de gevel zou je moeten weten waar het ligt in de tuin. Dat moet je volgens de CROW 500 dan ook checken met proefsleuven. Maar ja... Dat kost tijd en geld...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:00
Misschien dat mensen mij hier verder kunnen helpen.

Afgelopen week een TP-Link ER706W router gekocht om de oude Draytek Vigor uit te faseren. Zie ook: Binnetie in "[TP-Link Omada Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie"

Waar ik nu tegenaanloop is dat de TP-Link de SFP module niet 'ziet' of ik heb hem niet goed in de SFP ingang gestopt.

De module die uit de Draytek kwam is deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zf5KSDqq/PXL-20241013-073824927.jpg

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat deze module overzetten, VLAN300 instellen op de ER706W en dat het dan zou werken. Maar de TP-Link blijft aangeven dat de link 'down' is. Ik dacht even dat misschien het glasvezel patchkabeltje stuk was, maar toen ik hem weer in de Draytek stopte werkte internet weer.

Kan iemand zeggen of deze SFP module werkt? Zo niet, welke heb ik nodig?

Ik zit voor zover ik weer op AON via het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 20:34
Binnetie schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:03:

Afgelopen week een TP-Link ER706W router gekocht om de oude Draytek Vigor uit te faseren. Zie ook: Binnetie in "[TP-Link Omada Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie"

Waar ik nu tegenaanloop is dat de TP-Link de SFP module niet 'ziet' of ik heb hem niet goed in de SFP ingang gestopt.

[Afbeelding]

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat deze module overzetten, VLAN300 instellen op de ER706W en dat het dan zou werken. Maar de TP-Link blijft aangeven dat de link 'down' is. Ik dacht even dat misschien het glasvezel patchkabeltje stuk was, maar toen ik hem weer in de Draytek stopte werkte internet weer.

Heb je al getest met de snelheid instellingen van de SFP poort?
Instellen op auto/auto ipv van 1 Gbps FDX.

Edit: ik zie in andere topic dat je op een 100/100 verbinding zat. Is dat nu steeds zo?
Als je hem in de Draytek terug doet, zie je dan ook nog steeds 100 Mbps staan als snelheid?

[ Voor 7% gewijzigd door Soundwork op 13-10-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:11

wbschenk

www.schenkict.nl

Grote kans dat deze niet gaat werken op je nieuwe ER706W. Vaak zijn ze vendor locked.

Deze zal waarschijnlijk wel werken. via FS of evt via mij te koop :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:00
Soundwork schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:13:
[...]

Heb je al getest met de snelheid instellingen van de SFP poort?
Instellen op auto/auto ipv van 1 Gbps FDX.

Edit: ik zie in andere topic dat je op een 100/100 verbinding zat. Is dat nu steeds zo?
Als je hem in de Draytek terug doet, zie je dan ook nog steeds 100 Mbps staan als snelheid?
Ik lees dit nu net. Heb het kunnen oplossen.
Na een reboot gebeurde er nog niks. Maar toen ik de snelheid instelde op 1000MB duplex en een herstart deed werkte alles ineens! Ik kwam er achter toen ik ineens internet op mijn laptop zag verschijnen.
Wel heb ik nu een ander ip-adres WAN ip gekregen, maar dat is niet zo heel erg.

Ik zit nog steeds op een 100/100Mbit verbinding. Interessante nu is dat ik normaal tegen de 95/90 zat en nu op 106/104Mbit :)

De module werkt dus gewoon, maar je moet in de TP-Link aan de WAN kant wel de snelheid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rostizh
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik heb een aansluiting via het Delta netwerk en een Asus RT-AC88U met OpenWrt die ik aan de praat probeer te krijgen achter de Odido ONT.

Het werkt alleen niet. Ik heb een vlan300 (802.1q) device aangemaakt op basis van de WAN poort en die aan de WAN interface toegewezen.
Is er nog meer nodig want ik mis waarschijnlijk nog een tweak. Weet iemand wat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9NHV9G4FgOT0AlG7aaVwPBatpc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7kPEOJSvmgs4A2tcDhFMyjIx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXLlAzBQMsg0JTJH7ed5O9GRj5s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TdUs7XoV9kbt9uPj5iUz5Jjv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjYG391wMQR3BiaSLDEB6hx1ILQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eu0yLkkAhXOwO1d0m9aez1Xs.png?f=user_large

[ Voor 50% gewijzigd door rostizh op 13-10-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
rostizh schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:50:
Ik heb een aansluiting via het Delta netwerk en een Asus RT-AC88U met OpenWrt die ik aan de praat probeer te krijgen achter de Odido ONT.

Het werkt alleen niet. Ik heb een vlan300 (802.1q) device aangemaakt op basis van de WAN poort en die aan de WAN interface toegewezen.
Direct verbinding via/aan de ONT krijg je wel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rostizh
  • Laatst online: 22-10-2024
William_H schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:54:
[...]

Direct verbinding via/aan de ONT krijg je wel internet?
Ja. De bijgeleverde Zyxel werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Met een Fritzbox moet het ook lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
dolopfriet schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:33:
Met een Fritzbox moet het ook lukken.
Ik denk niet dat dat een antwoord is op de vraag...
Helaas weet ik ook even niet het antwoord op de vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:12
rostizh schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moet via LAN onderstaande doen, meer is het niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8gObE6BS9O1tW37Sq5ZoVdoHig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d4OHCQ5Afnrg2VNkwv9LCqAC.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:18
Vanaf mijn glasvezelpunt in de meterkast kan ik toch gewoon zonder problemen deze kabel aanschaffen om te verlengen? Ik heb nu dezelfde kabel maar dan van 2 meter erbij zitten maar ik wil de router met sfp module op een andere locatie plaatsen. Ik moet dus wat meters overbruggen. Of zit hier een limiet aan?

[ Voor 49% gewijzigd door qwasd op 13-10-2024 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:55
qwasd schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:56:
Vanaf mijn glasvezelpunt in de meterkast kan ik toch gewoon zonder problemen deze kabel aanschaffen om te verlengen? Ik heb nu dezelfde kabel maar dan van 2 meter erbij zitten maar ik wil de router met sfp module op een andere locatie plaatsen. Ik moet dus wat meters overbruggen. Of zit hier een limiet aan?
Er zal vast een limiet aan zitten, maar dan moet je denken in kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:50
Heeft iemand ervaring mee bij Odido als je belt dat je nog wel eens scherpere aanbieding kunt krijgen dan wat op de website staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:56
qwasd schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:56:
Dat is geen enkel probleem.
Glasvezel kabel is juist bedoeld voor grote afstanden in tegenstelling van utp wat max 100 meter kan.
Een glasvezel patchkabel van een paar meter is verwaarloosbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Binnetie schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:03:

[Afbeelding]

Deze heb ik ook in gebruik, destijds ook gekregen bij mijn Draytek en die zit nu in mijn unifi switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:01
Over paar dagen komt mijn 2000mbps glasvezel eindelijk online! Ik heb ook net Klik&klaar gekocht als backup (ik ben ondernemer en werk thuis). Klik en klaar heeft een simkaartje, welke usb stick werkt samen met de Zyxel T-56?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
Ecological schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:05:
Over paar dagen komt mijn 2000mbps glasvezel eindelijk online! Ik heb ook net Klik&klaar gekocht als backup (ik ben ondernemer en werk thuis). Klik en klaar heeft een simkaartje, welke usb stick werkt samen met de Zyxel T-56?
Had je dan niet beter Odido zakelijk kunnen nemen? die komt standaard met 4G backup erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:22:
Heeft iemand ervaring mee bij Odido als je belt dat je nog wel eens scherpere aanbieding kunt krijgen dan wat op de website staat?
Als ik een zoekopdract op "verlenging" doe in dit topic krijg teveel hits om ze allemaal door te nemen . Het antwoord op je vraag staat daar gewoon tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:38
Heeft iemand het nieuwe Klik&klaar modem al in huis?
Op de foto’s lijkt het of je ook een externe antenne kunt aansluiten.
Ben even benieuwd naar de aansluiting daarvan.
Pagina: 1 ... 77 ... 127 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen