Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 12:04
cue schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:23:
Inmidels heb ik vanmiddag mijn T-Mobile / Odido zakelijk verbinding opgeleverd gekregen. Echter kom ik erachter dat het aansluiten van een eigen router (Unifi UDM Pro) niet zo eenvoudig is als bij T-Mobile Thuis.

Ik heb gezocht maar kan nog geen T-Mobile / Odido zakelijk topic vinden. Daarom mijn vraag hier even.

Ik heb vanuit de klantenservice van Odido de volgende gegevens doorgekregen:

Persoonlijke inloggegevens
Gebruikersnaam: "uniek nummer"@IPAccess.net
Wachtwoord:    CT3_TSV@zo78apr (wachtwoord aangepast omdat ik niet weet of het uniek is).

Netwerkgegevens Zakelijk Internet
Mode:       Routing
Encapsulation:   PPPoE
IPv4/IPv6 Mode:  Ipv4
VLAN:       32 ‘internet’
MTU:       1500
NAT:        ✔
IGMP Proxy:    ✔

Vervolgens heb ik mijn UDM-Pro alsvolgt geconfigureerd.. alles al aantalkeren gereset, maar werken ho maar :).

[Afbeelding]

Ik kan nergens informatie vinden over de zakelijke instellingen, heel veel over T-Mobile Thuis. Daar is het voldoende om VLan 300 in te stellen.

Is er hier nog iemand met een tip?
Heb je dit ooit nog aan de praat gekregen? Zoja, hoe?

*edit*: Ik heb het ook werkend gekregen. Ik gebruik een USG en die was niet goed aan mijn Unifi Controller gekoppeld, dus dat heb ik hersteld met "set-inform" en het juiste adres. Verder heb ik "pppoe" toegevoegd aan /etc/modules en hem gereboot. Toen werkte de pppoe verbinding en zit ik direct aan het internet verbonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Chilly_Willy op 16-09-2024 16:45 . Reden: Opgelost ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Aankomende donderdag installatie hier op KPN netwerk, weet even niet meer hoe en wat precies maar heb zo’n Huawei ONT gekregen. Kan het volgens mij ook wel zelf aansluiten dus even kijken wat ik doe

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 04:09
Anoniem: 691473 schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:57:
Aankomende donderdag installatie hier op KPN netwerk, weet even niet meer hoe en wat precies maar heb zo’n Huawei ONT gekregen. Kan het volgens mij ook wel zelf aansluiten dus even kijken wat ik doe
Het is al vaker gezegd, laat nu gewoon die Guidion monteur even langskomen, kan je daarna zelf knutselen. Want anders komt je lijn misschien niet online ivm aanpassingen in de Pop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBR39
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:06
Weet iemand hoe lang de actie duurt voor 2 jr Odido met eerste jaar korting? Bij Delta staan ze open voor extra korting, maar dan kan ik pas begin november terugbellen. Kans is groot dat het niet net zo gunstig is, dus als Odido actie dan weg is, zit je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DikkieDick schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:31:
Vziw heb ik nog geen mail/sms van Odido gezien mbt werkzaamheden. Nou kan dat natuurlijk ook zijn doordat er misschien geen werkzaamheden zijn geweest waar ik last van zou kunnen hebben. Ten tijde van KPN kreeg ik wel een SMS. En sowieso mocht er iets niet werken dan ging ik via mijn mobiel met 4G of 5G even op de KPN-site checken of er ergens een storing of onderhoud is. Datzelfde zou ik ook kunnen doen bij Odido.
Als ze dat netjes bijhouden dan vind ik dat opzich geen probleem, maar dan moeten ze dat dus wel doen !!

Op dit moment zit ik in de idiote situatie dat ik bij https://status.weserve.nl/ moet kijken om te weten wat er bij Caiway aan de hand is 7(8)7
HansMij schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:10:
Mijn ervaring is dat het niet altijd wordt aangekondigd.
Dat zou ik dan weer echt minder vinden... -O-
- De poort 25 die geblocked wordt werk ik omheen door via poort 857 op een relay (sendgrid) te zetten.
- Poort 25 inbound werkt wel gewoon, je kunt dus een mailserver draaien.
- Ik gebruik eigen router en cheapconnect is dan gewoon bereikbaar.
Thnx! d:)b
Edman schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:31:
Heb nu zelf 400Mbit en tv. Wil 400Mbit wel houden, vindt 100Mbit namelijk net iets te weinig ivm downloaden/streaming etc. Jammer dat ze geen 200 of 250 Mbit aanbieden bij Odido.
Ik hoop stiekem dat het samengaan van Delta en Caiway straks betekent dat de abonnementen gaan veranderen en dan het 250 Mbps abonnement erbij komt :)

Hoe aantrekkelijk dit ook is : https://www.delta.nl/2jaarzekerheid/
Ik ga daar niet aan beginnen...
William_H schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:21:
Het is al vaker gezegd, laat nu gewoon die Guidion monteur even langskomen, kan je daarna zelf knutselen. Want anders komt je lijn misschien niet online ivm aanpassingen in de Pop.
Ga ik vanwege de AON naar XGS-PON overstap sowieso doen hier :)
SimonBR39 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:19:
Weet iemand hoe lang de actie duurt voor 2 jr Odido met eerste jaar korting? Bij Delta staan ze open voor extra korting, maar dan kan ik pas begin november terugbellen. Kans is groot dat het niet net zo gunstig is, dus als Odido actie dan weg is, zit je.
Ken je deze pagina al : https://www.delta.nl/2jaarzekerheid/ :?

Er zijn meerdere Delta/Caiway klanten die ondanks een bestaand abonnement toch die aanbieding hebben kunnen afsluiten ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42
Ik wil van KPN glasvezel naar Odido glasvezel gaan. Moet ik dan rekening houden met een monteur of kan ik het gewoon ompluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00
Kohnee schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:47:
Ik wil van KPN glasvezel naar Odido glasvezel gaan. Moet ik dan rekening houden met een monteur of kan ik het gewoon ompluggen?
Dat hangt er vanaf of Odido eigen apparatuur in de POP heeft.
Maar dat krijg je vanzelf te horen in het aanvraag en aansluitproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:30

Knal127

Een raar geval...

Update van mijn kant over het niet werken van internet na aansluiting Odido vanaf KPN vorige week woensdag;
zojuist is er een afspraak gemaakt met KPN netwerk dat er morgen een monteur van KPN langs komt. En ik dacht dat Odido eigen apparatuur in de pop had en dat er een monteur van Guidion zou komen. Blijkbaar is het toch de apparatuur van KPN. Begrijp hier niet veel van, maakt ook niet uit, zolang het maar opgelost wordt.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kohnee schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:47:
Ik wil van KPN glasvezel naar Odido glasvezel gaan.
Ik zou juist dolgraag weer terug naar KPN willen, maar helaas is dat geen optie in een Delta Netwerk gebied ;(

Wat is/zijn de reden(en) dat je over wilt stappen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49
SimonBR39 schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:19:
Ik heb begin juni een actie afgesloten 10 maanden voor 30 euro. Aansluiting op 2 September. Alles is prima verlopen.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:24
Ik zit momenteel bij KPN Glasvezel 1000. Loopt 01-11-24 af en betaal afgrond 70,- per maand.

Zag nu de aanbieding bij Odido 8 maanden voor 25,- (icm telefoon abo) met de zelfde snelheid. Een flinke besparing maar heb twijfels over Odido door alle matige tot slechte ervaringen die ik lees. Hierdoor blijf ik twijfelen..

Ik doe thuis eigelijk vrij weinig dan af en toe wat downloaden op de laptop en ik heb een PS5 maar speel niet online.

Heb goede ervaringen met KPN en Ziggo op mijn adres, nog geen storing of ander probleem gehad in de 3 jaar dat ik hier woon. Hopelijk met Odido hetzelfde als ik hiervoor kies, scheelt behoorlijk per maand.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:24
DM89 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 04:14:
Ik zit momenteel bij KPN Glasvezel 1000. Loopt 01-11-24 af en betaal afgrond 70,- per maand.

Zag nu de aanbieding bij Odido 8 maanden voor 25,- (icm telefoon abo) met de zelfde snelheid. Een flinke besparing maar heb twijfels over Odido door alle matige tot slechte ervaringen die ik lees. Hierdoor blijf ik twijfelen..

Ik doe thuis eigelijk vrij weinig dan af en toe wat downloaden op de laptop en ik heb een PS5 maar speel niet online.

Heb goede ervaringen met KPN en Ziggo op mijn adres, nog geen storing of ander probleem gehad in de 3 jaar dat ik hier woon. Hopelijk met Odido hetzelfde als ik hiervoor kies, scheelt behoorlijk per maand.
ik denk dat je geen problemen zult ervaren
is dat ook 1000/1000 op glas?

• DM89
  • Laatst online: 21:24
boyette schreef op woensdag 18 september 2024 @ 06:13:
[...]

ik denk dat je geen problemen zult ervaren
is dat ook 1000/1000 op glas?
Ja

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

DM89 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 04:14:

Hier al 3j Odido over KPN infra (geen WBA) en geen noemenswaardige storingen gehad, performance overdag en ‘s avonds prima. De 1Gbit wordt over het door sommigen gehekelde GPON altijd gehaald.

Zolang je de klantsenservice niet nodig hebt is het een prima provider, want daar besparen ze op.

TV is qua beeldkwaliteit wat minder dan KPN maar in lijn met andere glasboeren, vaste telefonie geen ervaring mee.

De WiFi van de Zyxel routers schijnt goed te zijn, hier staat mijn oude T50 nog in de doos, nooit aangesloten geweest :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Midget1234
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-03 17:29
Hallo ik stap morgen over naar Odido en heb de apparatuur al ontvangen: FTU = Huawei OptiXstar HN8010Ts-20. Ik krijg een XGS-PON verbinding van 2Gig. Op termijn wil ik graag de Glasvezel kabel direct in een SPF unit steken en dan op een USG Pro Gateway prikken.

Mijn vraag
1) welke SPF module heb ik nodig
2) moet je altijd het serienummer van de oorspronkelijke Huawei FTU klonen naar de SPF ?

Ik ben bang dat de monteur van Gideon morgen het antwoord hierop ook niet weet...

Home Assistant - Unifi - Synology - Daikin Hybrid - EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 13:43
Hier begin van de maand ook overgestapt van Caiway naar Odido (XGS-PON).

Bij caiway had ik vaak meerdere malen per dag dat even 10 seconden het internet eruit lag, sinds de overstap een stuk minder last van gehad.

Fijne van Odido is dat ze met een ONT werken dus kon ik die hele zytel router gewoon in de doos laten en gewoon rechtstreeks op me udm pro aansluiten.

Verder tv via App, kwaliteit lijkt beter dan kijken via de app van delta / caiway, maar daar durf ik me handen nog niet voor in het vuur te steken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pC49loeeteYA-TWylDc5Ky-KFY0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c8zIq5IERIQ0w2gu08Kktvcq.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwoG1BYe00cCTqeXUg2lFqswJ_Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xeRy41RdVar12RAVR8UiVK2A.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door rgarretsen op 18-09-2024 12:36 ]

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 13:43
Midget1234 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:41:
Hallo ik stap morgen over naar Odido en heb de apparatuur al ontvangen: FTU = Huawei OptiXstar HN8010Ts-20. Ik krijg een XGS-PON verbinding van 2Gig. Op termijn wil ik graag de Glasvezel kabel direct in een SPF unit steken en dan op een USG Pro Gateway prikken.

Mijn vraag
2) moet je altijd het serienummer van de oorspronkelijke Huawei FTU klonen naar de SPF ?

Ik ben bang dat de monteur van Gideon morgen het antwoord hierop ook niet weet...
Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 is toch gewoon een NTU? die glas omzet naar UTP, deze kun je rechstreeks op je usg pro aansluiten.

Heb zelf een udm pro en ik heb bij unifi de sfp+ 10gbit copper module gekocht, de huawei heeft ook een 10gb poort dus met cat 6 kabel heb je dan ook een 10gb link.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbschenk
  • Laatst online: 19:01

wbschenk

www.schenkict.nl

Midget1234 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:41:

Mijn vraag

Je kan hiervoor de Zaram gebruiken. Bij xgspon kan je beter niet klonen. Tommie van Odido kan jou denk het beste vertellen hoe je hem kan aanmelden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:42
nero355 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:30:
[...]

Ik zou juist dolgraag weer terug naar KPN willen, maar helaas is dat geen optie in een Delta Netwerk gebied ;(

Wat is/zijn de reden(en) dat je over wilt stappen ??
Het gaat mij puur om de €'s.

Elk jaar switchen is toch goed voor de portemonnee.

• ernie4444
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05 13:28
patrickt35 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:32:
Ik heb begin juni een actie afgesloten 10 maanden voor 30 euro. Aansluiting op 2 September. Alles is prima verlopen.
Pas op met twee jaar contract
Odido heeft 1 jaar alleen recht bedongen bij odf en ook daarvoor betaald
Dus na 1 jaar gaat de kabel open en kan prijs zakken
Groot succes hier trouwens :hihi: want niemand wil glas van hun en ze doen nu een haalbaarheidsstudie
Dus na maanden wachten hier gewoon youfone adsl verlengd voor de helft
Laat nu de prijzen maar zakken voor glas en odido de kabel aansluiten tot in huis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernie4444
Kohnee schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:46:
Het gaat mij puur om de €'s.
Elk jaar switchen is toch goed voor de portemonnee.
En via internetten.nl van ben woldring van gaslicht.com is dat een feestje met cash retour
Nee geen belang bij maar dit is een parel tussen alle oplichters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
ernie4444 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:25:
[...]

Pas op met twee jaar contract
Odido heeft 1 jaar alleen recht bedongen bij odf en ook daarvoor betaald
Dus na 1 jaar gaat de kabel open en kan prijs zakken
Groot succes hier trouwens :hihi: want niemand wil glas van hun en ze doen nu een haalbaarheidsstudie
Dus na maanden wachten hier gewoon youfone adsl verlengd voor de helft
Laat nu de prijzen maar zakken voor glas en odido de kabel aansluiten tot in huis
Betreft een 1-jarig abonnement. Ik betaal nu 51,50 voor 1gb, Mediabox, ESPN kompleet, Viaplay en 2 wifi punten.

Denk jij nou echt dat de prijs gaat zakken? Wanneer moet ik je uit je droom halen?

[ Voor 6% gewijzigd door patrickt35 op 18-09-2024 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016

ParaWM

Pro Prutser

Na de Odido aanvraag vorige week mail dat "zodra onze aanlegpartner de glasvezelkabel in de straat heeft gelegd, plaatsen ze het glasvezelpunt in je woning". Gepland voor week 39. Maar dat is vorig jaar al gebeurd, ik heb zo'n KPN Netwerk kastje en de boven buurman heeft al een paar maanden (KPN) glasvezel internet. Blijkbaar niet goed in de systemen verwerkt.

Gebeld, fotootje gestuurd en ze gaan ermee aan de gang. Doorgestuurd naar technische dienst. Ben benieuwd :)

Sinterklaas wil bier !

• ernie4444
patrickt35 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:25:
Betreft een 1-jarig abonnement. Ik betaal nu 51,50 voor 1gb, Mediabox, ESPN kompleet, Viaplay en 2 wifi punten.
Denk jij nou echt dat de prijs gaat zakken? Wanneer moet ik je uit je droom halen?
Ja dat denk ik echt maar dan bedoel ik alleen glas niet aanvullende shit waar ze woekerwinsten op maken
Zeker als monopoly van odido voorbij is da is de keuze reuze

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 20:50

Vliegvlug

Flight Simple

Vandaag ter voorbereiding om de komst van de oplevering van de Odido internetverbinding 5 extra stopcontacten in mijn meterkast aangelegd. :)
Ik kwam er namelijk één tekort voor de voeding van de ONT.

En gelijk ook maar de Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 ONT opgehangen en aangesloten op het ODF glasvezelkastje.
Dat doe ik liever zelf dan dat zo’n Guidion monteur ‘m willekeurig ergens ophangt wat voor hem het makkelijkst is.
Kon ik gelijk ook de voedingskabel van de ONT en de glasvezel netjes vastzetten met klittenband.

Ziet er nu zo uit:
Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 aangesloten op ODF glasvezelkastje

De grijze pvc buis vanuit de kruipruimte had ik voor de komst van de glasvezel zelf al aangelegd. Stuk makkelijker voor de monteurs destijds en daarmee kwam het glasvezelkastje automatisch op de plek waar ik ‘m wilde hebben. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 19-09-2024 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
Vliegvlug schreef op donderdag 19 september 2024 @ 00:05:
Vandaag ter voorbereiding om de komst van de oplevering van de Odido internetverbinding 5 extra stopcontacten in mijn meterkast aangelegd. :)
Ik kwam er namelijk één tekort voor de voeding van de ONT.

En gelijk ook maar de Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 ONT opgehangen en aangesloten op het ODF glasvezelkastje.
Dat doe ik liever zelf dan dat zo’n Guidion monteur ‘m willekeurig ergens ophangt wat voor hem het makkelijkst is.
Kon ik gelijk ook de voedingskabel van de ONT en de glasvezel netjes vastzetten met klittenband.

Ziet er nu zo uit:
[Afbeelding: Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 aangesloten op ODF glasvezelkastje]

De grijze pvc buis vanuit de kruipruimte had ik voor de komst van de glasvezel zelf al aangelegd. Stuk makkelijker voor de monteurs destijds en daarmee kwam het glasvezelkastje automatisch op de plek waar ik ‘m wilde hebben. ;)
Je kunt als je er bij bent toch gewoon vragen aan de monteur of hij de ONT op een specifieke plek kan ophangen? Zijn toch geen enge mensen bij Guidion?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knal127
  • Laatst online: 12:30

Knal127

Een raar geval...

Knal127 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:35:
Update van mijn kant over het niet werken van internet na aansluiting Odido vanaf KPN vorige week woensdag;
zojuist is er een afspraak gemaakt met KPN netwerk dat er morgen een monteur van KPN langs komt. En ik dacht dat Odido eigen apparatuur in de pop had en dat er een monteur van Guidion zou komen. Blijkbaar is het toch de apparatuur van KPN. Begrijp hier niet veel van, maakt ook niet uit, zolang het maar opgelost wordt.
Heb weer internet, de KPN monteur die aan huis kwam (en andere monteur die gelijktijdig in de pop was) kwamen er dus achter dat de Guidion monteur gewoon zelf verkeerd gepatcht heeft |:( ....kan Odido niets aan doen.
Na speedtest kom ik tot 140 mb down met abonnement van 100 mb met ping van 6 ms; prima wat mij betreft. Tot zover mijn ervaring met Odido glasvezel.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• Fiekert
  • Laatst online: 17-06 23:12
Mijn overstapverzoek is ingediend, op 23 oktober wordt ik weer omgezet van KPN naar Odido. vorige huurder in mijn pand heeft geen vervelende ervaringen gehad destijds, we gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 20:50

Vliegvlug

Flight Simple

William_H schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:46:
[...]

Je kunt als je er bij bent toch gewoon vragen aan de monteur of hij de ONT op een specifieke plek kan ophangen? Zijn toch geen enge mensen bij Guidion?
Hoe kom je erbij dat ik het 'enge mensen' zou vinden, dat is iets wat je zelf verzonnen hebt.

Gaat me er om dat die mensen al een drukke agenda hebben en daarom veel minder tijd, als ze dan ook nog verzoeknummers bij iedereen moeten gaan doen kan dat wel eens niet gaan passen. En sommigen zullen voor zo'n verzoek meer open staan dan anderen.

Ik vind fijn om het zelf te doen en scheelt de monteur weer werk, een win-win zou ik zeggen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gsh1964
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:37
Jaaaa eindelijk....

In een kwartiertje mijn Fritz! 5590 eindelijk (weer) direct op (Delta) glas.
De Nokia 010 er tussenuit...

Met dank aan Tommie van Odido :-)

Helemaal Hepperdepeppie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

gsh1964 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:30:
In een kwartiertje mijn Fritz! 5590 eindelijk (weer) direct op (Delta) glas.
De Nokia 010 er tussenuit...
Ik kijk juist heel erg uit naar die Nokia 010 want daar kan ik gewoon mijn eigen Router achter zetten en als er wat raars is met de verbinding de vinger naar Odido wijzen :+

Verder zou ik nooit een Fritz!Box kopen om meerdere reden...
Vliegvlug schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:49:
Gaat me er om dat die mensen al een drukke agenda hebben en daarom veel minder tijd, als ze dan ook nog verzoeknummers bij iedereen moeten gaan doen kan dat wel eens niet gaan passen.
En sommigen zullen voor zo'n verzoek meer open staan dan anderen.

Ik vind fijn om het zelf te doen en scheelt de monteur weer werk, een win-win zou ik zeggen. :)
Precies! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 12:58
k vindt t voorlopig maar een "zootje" bij odido.
Had "op voorhand" glas besteld in juni.
Telefonisch dus iemand van hen vroeg wat ik wilde en voerde t in.
K kreeg mail det ze t in de straat gingen leggen..ligt er al sinds vorig jaar juli.
Erachteraan gebeld en uiteindelijk was dit aangepast..
Status ..goedkeuring verhuurder ...
Zelf achteraan gegaan want de toestemming was er al maanden zegt ook de verhuurder..(heb t hier volgens mij ook al eens getypt.).iig lag t aan verkeerde mailadressen onderling verhuurder en Odido /ODF .
Ze gekopeld via mail aan elkaar en toen was t rond.
Status "wachten op aansluiting in huis"

Toen bleek dat mijn aangevraagd abbo een foutje had waardoor advies annuleren en opnieuw aanvragen.
Ik dus annuleren en dag erna opnieuw aangevraagd.

Bam ...Mail "we gaan t in de straat aanleggen " :?
We gaan weer van voor af aan en dus zal kan ik blijven wachten en moet ik me bedwingen niet weer te bellen om alles weer uit te leggen want k heb niet de indruk dat t gaat helpen.
Als ze echt willen aanleggen zien ze nu toch wel dat t al een dik jaar tot aan mijn kastje is aangelegd en de toestemming er al lang is ??? ;(

Zal ik de enige in de straat zijn en duurt t daarom zo lang ?
En ik maar denken dat t puur ff naar binnen brengen is en dan redt ik me er wel mee ..maar dat zal dus wel niet...en blijf ik vast zitten aan Ziggo tot t odido belieft.

De gemeente heeft hier vorige week ook de straat (voetpaden ) netter gemaakt ..recht etc. en nu zie k de blauwe sprietjes ook niet meer ..nu gelooft niemand meer dat t er ligt :+ hihi..je moet maar blijven lachen 8)

Heb gelukkig nog internet maar vindt wel jammer, wil graag Glas en bij Ziggo weg. >:)

[ Voor 9% gewijzigd door scorpio op 21-09-2024 11:50 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 21:25
nero355 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:08:
[...]

Ik kijk juist heel erg uit naar die Nokia 010 want daar kan ik gewoon mijn eigen Router achter zetten en als er wat raars is met de verbinding de vinger naar Odido wijzen :+

[...]

Precies! d:)b
En waarom niet.
Ik gebruik al jaren een Fritzbox.
Vooral belangrijk dat ze firmware updates blijven uitrollen ook voor de oudere modellen.
De 5590 wat ik gebruikte bij Kpn AON gebruik ik nu al meer dan 2 jaar bij T-Mobile/Odido GPON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:35
Net even met ODIDO gebeld, als je opzegt kun je na 1 maand weer terug bij hun voor de welkomst aanbieding.
Mijn contract loopt in November af en ik stap dan 1 maandje over op KNP (80 euro)
KPN is bij 1 jaar 550 euro
ODIDO is bij 1 jaar 410 euro
Makkelijk 60 euro verdiend :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peterbier
Von Henkel schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:46:
Net even met ODIDO gebeld, als je opzegt kun je na 1 maand weer terug bij hun voor de welkomst aanbieding.
Mijn contract loopt in November af en ik stap dan 1 maandje over op KNP (80 euro)
KPN is bij 1 jaar 550 euro
ODIDO is bij 1 jaar 410 euro
Makkelijk 60 euro verdiend :-)
En ook een hoop gedoe voor 6 tienjes.
Waarschijnlijk ook een monteur over de vloer.
Internet onderbreking.
En terug sturen apparatuur.
En de administratie rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:43
Verklaar u nader?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 16-06 20:14

n00bs

Het is weer Zomer!

peterbier schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:54:
[...]

En ook een hoop gedoe voor 6 tienjes.
Waarschijnlijk ook een monteur over de vloer.
Internet onderbreking.
En terug sturen apparatuur.
En de administratie rompslomp.
Idd, zou eerder dan op een goede deal met Odido gooien. Ook daar kan je met verlenging echt wel korting krijgen. Deze handeling kost hen namelijk veel meer geld...
Maar mocht iemand dat toch doen, zou ik dat maandje als mogelijk maar overbruggen met een mobiele hotspot (afhankelijk wat je allemaal doet en nodig hebt aan thuis-internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ook ik ben erg benieuwd waarom niet?
Zover ik heb kunnen zijn Fritz! en Asus wel de betere modems/routers qua security en jarenlange onderhoud vs andere consumer producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 17:48
Zover ik weet, correct me if I am wrong, heeft de Fritz box nog steeds de beruchte PUMA chipset die bij Ziggo apparatuur al de nodige problemen heeft veroorzaakt.
1 van de hoofdredenen denk ik.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

vr6-only

Blub Blub

snah001 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:57:
Zover ik weet, correct me if I am wrong, heeft de Fritz box nog steeds de beruchte PUMA chipset die bij Ziggo apparatuur al de nodige problemen heeft veroorzaakt.
1 van de hoofdredenen denk ik.
Ik ken er weinig die zo over FritzBox denken en wat betreft de Puma chip. Die worden met name, of uitsluitend, toegepast bij kabelmodems van Fritzbox.

https://boxmatrix.info/wiki/Category:Model-Index

Ik gebruik sinds 2006 Fritzbox tot grote tevredenheid.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

vr6-only schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:44:
[...]

Ik ken er weinig die zo over FritzBox denken en wat betreft de Puma chip. Die worden met name, of uitsluitend, toegepast bij kabelmodems van Fritzbox.

https://boxmatrix.info/wiki/Category:Model-Index

Ik gebruik sinds 2006 Fritzbox tot grote tevredenheid.
Als de PUMA chipset er werkelijk in zit... dan wacht ik idd voorlopig met een nieuw modem/router.
1 en al ellende gehad bij Ziggo met zulke modems. Latency issues is standaard bij PUMA. 1 voordeel door enkel IPv4 te gebruiken zijn de problemen minder groot. IPv6 is helemaal drama.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:29
De PUMA 6 & 7 chipsets zijn DOCSIS hardware. Die hebben helemaal niets met fiber installaties te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
mbovenka schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 00:33:
De PUMA 6 & 7 chipsets zijn DOCSIS hardware. Die hebben helemaal niets met fiber installaties te maken.
Best apart dat zo'n dingetje met die modems en in dit geval de PUMA chipsets zo blijft hangen en nog verkeerd ook. Ik krijg zo'n beetje dat: weetje nog wel oudje gevoel als ik dat zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

n00bs schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:15:
Ook ik ben erg benieuwd waarom niet?
Zover ik heb kunnen zijn Fritz! en Asus wel de betere modems/routers qua security en jarenlange onderhoud vs andere consumer producten.
De meest irritante dingen die ik me kan herinneren :

- Ze hebben een hele reeks produkten een naam gegeven die overeenkomt met één van de ergste dingen die je maar kan verzinnen : De Fritz Chip.
Lees jezelf in over TCPA/Palladium/TPM en Pluton Chips en met een beetje geluk ben je het met me eens wat dat betreft! ;)

- Vroeger in het 56K modem tijdperk werd je op elke beurs doodgegooid met die dingen zowat terwijl ze amper meerwaarde hadden ten opzichte van een mooie Connexant Modem die je voor veel minder kocht!

- En ook nu hebben ze vreselijk dure produkten die totaal geen meerwaarde hebben als je bedenkt dat je "Prosumer" dan wel Enterprise(-ish) spul kan kopen voor dezelfde prijs !!
Of gewoon veel goedkoper spul dat het net zo goed doet van een random Consumer merk...

Hetzelfde geldt trouwens voor ASUS of Netgear (De R7000 firmware was één groot Up&Down gepruts!) met al hun blij gedoe :F

Als ik serieus geld wil uitgeven dan kijk ik wel naar DrayTek/MikroTik/pfSense of OPNsense Appliances/DIY Router toestanden op basis van een leuk NUC achtig kastje :Y)
Waarbij dat laatste niet eens zo heel duur hoeft te zijn afhankelijk van je wensen trouwens...

- Als laatste heb ik altijd een hekel gehad aan het "Tweaker imago" dat het merk had terwijl daar weinig van over bleef als je het apparaat eenmaal in huis had en de webGUI bekeek : Die is/was echt waardeloos simpel, zelfs in de bijna totaal verborgen "Expert Mode" vergeleken met bijvoorbeeld een DrayTek Modem/Router als je op zoek bent/was naar een fatsoenlijke xDSL oplossing :z

Dat heel Duitsland er vol mee staat bij klanten van T-Mobile is prima, maar dat zijn dus Consumenten en absoluut geen Tweakers of iets in die richting...
Ik gebruik al jaren een Fritzbox.
Vooral belangrijk dat ze firmware updates blijven uitrollen ook voor de oudere modellen.
Dat is voor zover ik weet !! 1 !! keer gebeurd en biedt IMHO geen garantie voor de toekomst ?!

IMHO ook een mogelijke Marketing Stunt om de verkoopcijfers (Die misschien aan het inkakken waren ?!) wat op te krikken...
Bij deze baas...

Dat kan ook vriendelijker! :P

• peterbier
nero355 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:53:
[...]

[...]

- Ze hebben een hele reeks produkten een naam gegeven die overeenkomt met één van de ergste dingen die je maar kan verzinnen : De Fritz Chip.
Lees jezelf in over TCPA/Palladium/TPM en Pluton Chips en met een beetje geluk ben je het met me eens wat dat betreft! ;)

- Vroeger in het 56K modem tijdperk werd je op elke beurs doodgegooid met die dingen zowat terwijl ze amper meerwaarde hadden ten opzichte van een mooie Connexant Modem die je voor veel minder kocht!

- En ook nu hebben ze vreselijk dure produkten die totaal geen meerwaarde hebben als je bedenkt dat je "Prosumer" dan wel Enterprise(-ish) spul kan kopen voor dezelfde prijs !!
Of gewoon veel goedkoper spul dat het net zo goed doet van een random Consumer merk...

Hetzelfde geldt trouwens voor ASUS of Netgear (De R7000 firmware was één groot Up&Down gepruts!) met al hun blij gedoe :F

Als ik serieus geld wil uitgeven dan kijk ik wel naar DrayTek/MikroTik/pfSense of OPNsense Appliances/DIY Router toestanden op basis van een leuk NUC achtig kastje :Y)
Waarbij dat laatste niet eens zo heel duur hoeft te zijn afhankelijk van je wensen trouwens...

- Als laatste heb ik altijd een hekel gehad aan het "Tweaker imago" dat het merk had terwijl daar weinig van over bleef als je het apparaat eenmaal in huis had en de webGUI bekeek : Die is/was echt waardeloos simpel, zelfs in de bijna totaal verborgen "Expert Mode" vergeleken met bijvoorbeeld een DrayTek Modem/Router als je op zoek bent/was naar een fatsoenlijke xDSL oplossing :z

Dat heel Duitsland er vol mee staat bij klanten van T-Mobile is prima, maar dat zijn dus Consumenten en absoluut geen Tweakers of iets in die richting...

[...]

Dat is voor zover ik weet !! 1 !! keer gebeurd en biedt IMHO geen garantie voor de toekomst ?!

IMHO ook een mogelijke Marketing Stunt om de verkoopcijfers (Die misschien aan het inkakken waren ?!) wat op te krikken...

[...]

Bij deze baas...

Ach ja
Toen ben ik van de v10 experiabox af gegaan en heb ik Fritzbox toegepast.
Dat om de rede voor Kpn itv.
7490 7581 7590 5490 en nu al 3 jaar een 5590.
Deze laatste zit op GPON bij Odido.
Daar achter een R9000 router en voor wifi een 8 tal Tp-link Omada accesspoints.
De R9000 ga ik nog een keer vervangen door een Omada router.
Nu zal je vragen waarom deze setup.
De rede.
Dat ik de Fritzbox 5590 als glasvezel modem gebruik en de dect voip centrale fijn vindt
en de Fritz fon telefoon ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

nero355 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:53:
[...]

[...]

[...]

[...]

Bij deze baas...

Ik snap je punt, de prijs is relatief hoog. Maar er zijn niet veel kant en klaar oplossingen voor glas op dit moment. Enkel Fritz en Asus en die laatste is nog veel duurder. Heb jarenlang Asus gehad en verder erg stabiel en hoge mate van security.

Ik snap dat met PfSense of OPNsense er veel meer mogelijk is. En dat heeft een maat van mij ook gedaan, maar het is wel veel werk opzetten, onderhouden, hoog stroomverbruik en uiteindelijk hangt die meerwaarde af wat je allemaal aan infra in huis hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48
In 2021 heb ik een jaar Odido internet gehad via glasvezel. Ik had er toen wat last van dat de DHCP-lease vrij kort was, wat vooral m'n Squeezebox internetradio vrij vervelend vond. Ik overweeg weer een abonnement bij Odido te nemen.
Ik lees hier in het topic niet meer zoveel over een korte lease (zoekopdracht op lease) dus dit probleem is mogelijk getackeld?

Wel lees ik over capaciteitsproblemen (o.a. hier), en dit maakt mij wat huiverig omdat ik 3 dagen per week thuiswerk. Ik woon in Amersfoort, postcodegebied 3823. Maakt het voor de congestie problemen nog wat uit of Odido via WBA/AON of GPON gaat leveren? Zit nu via Budgetthuis op het KPN netwerk, dus WBA neem ik aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
musicfreak schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:41:
Ik lees hier in het topic niet meer zoveel over een korte lease (met een zoekopdracht op lease, pagina 2) dus dit probleem is mogelijk getackeld?
Toen ik 30 augustus afscheid nam van Odido stond de leasetijd nog op 60 minuten. Dit was via ODF.
Ik ben inmiddels weer terug bij Ziggo, want ik was het geneuzel met tragere verbindingen en geen stabiele TV app aardig zat. Ik ben wel genezen van Odido, maar daar is de prijs ook wel een beetje naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
In 2021 heb ik een jaar Odido internet gehad via glasvezel. Ik had er toen wat last van dat de DHCP-lease vrij kort was, wat vooral m'n Squeezebox internetradio vrij vervelend vond. Ik overweeg weer een abonnement bij Odido te nemen.
Ik lees hier in het topic niet meer zoveel over een korte lease (zoekopdracht op lease) dus dit probleem is mogelijk getackeld?

Wel lees ik over capaciteitsproblemen (o.a. hier), en dit maakt mij wat huiverig omdat ik 3 dagen per week thuiswerk. Ik woon in Amersfoort, postcodegebied 3823. Maakt het voor de congestie problemen nog wat uit of Odido via WBA/AON of GPON gaat leveren? Zit nu via Budgetthuis op het KPN netwerk, dus WBA neem ik aan.
De "capaciteitsproblemen" spelen vooral op KPN WBA, maar zou opgelost moeten worden met een nieuwe ONT (firmware).
Waarom wil je weg bij BudgetThuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
ed1703 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:12:
[...]

Toen ik 30 augustus afscheid nam van Odido stond de leasetijd nog op 60 minuten. Dit was via ODF.
Ik ben inmiddels weer terug bij Ziggo, want ik was het geneuzel met tragere verbindingen en geen stabiele TV app aardig zat. Ik ben wel genezen van Odido, maar daar is de prijs ook wel een beetje naar.
Wat bedoel je precies met trage verbindingen? Ping? Latency? Of gewoon de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:23

Amersfoort heeft geen PON, enkel bij bedrijventerrein. Over dat laatste zou ik me dus niet drukmaken. Je komt op KPN WBA AON of PON via GLOP OLT (Odido)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
William_H schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:01:
[...]

Wat bedoel je precies met trage verbindingen? Ping? Latency? Of gewoon de snelheid?
Wat hogere latency kan ik nog wel accepteren maar in de avond packetloss op bepaalde verbindingen waaronder cloudflare, dat is gewoon niet acceptabel. Ik had daar ook overduidelijk last van en bij games van familieleden was dit ook merkbaar dat verbindingen zelfs gedropt werden.
Logging is dan wel van eerder dit jaar, maar ik had toen al het besluit genomen om weg te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xLcVfT3h0kkcbdbITQrzGNUVZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SKt0998lyw9DNBluFA2XByLk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayWFfINM-xbK9jxKn__CZDcrTlk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Up8zWdX38lmWo8oA0PDaoWVZ.png?f=fotoalbum_large

Verder geen idee of het nu beter is, want ik ben daar weg.

[ Voor 5% gewijzigd door ed1703 op 22-09-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
William_H schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:00:
De "capaciteitsproblemen" spelen vooral op KPN WBA, maar zou opgelost moeten worden met een nieuwe ONT (firmware).
Waarom wil je weg bij BudgetThuis?
Budget is voor mobiele abonnementen niet zo aantrekkelijk qua prijs, en ik heb er wat gedoe mee gehad.
Ik wil voor de combi Odido vast internet en Ben mobiel gaan met klantvoordeel, maar als er nog steeds capaciteitsproblemen zijn dan blijf ik bij Budget of rechtstreeks bij KPN.

Lees nu diverse berichten met als conclusie dit bericht van @stormfly dat het probleem alleen bij WBA/AON speelde en in middels opgelost is door een firmware update van de ONT.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik er achter komen of ik een PON, wellicht ook XGS-PON (?) of WBA aansluiting ga krijgen op postcode 3823? En klopt het dat het probleem bij PON en XGS/PON nooit heeft gespeeld?
Las hier eerder dat het probleem op het core netwerk van Odido zat maar blijkbaar toch niet?
Economics schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:04:
Amersfoort heeft geen PON, enkel bij bedrijventerrein. Over dat laatste zou ik me dus niet drukmaken. Je komt op KPN WBA AON of PON via GLOP OLT (Odido)
Ehh Amersfoort heeft geen PON en maar je komt (toch) op KPN WBA of PON? Of lees ik verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door musicfreak op 22-09-2024 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:23
musicfreak schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:53:
[...]

Budget is voor mobiele abonnementen niet zo aantrekkelijk qua prijs, en ik heb er wat gedoe mee gehad.
Ik wil voor de combi Odido vast internet en Ben mobiel gaan met klantvoordeel, maar als er nog steeds capaciteitsproblemen zijn dan blijf ik bij Budget of rechtstreeks bij KPN.

Lees nu diverse berichten met als conclusie dit bericht van @stormfly dat het probleem alleen bij WBA/AON speelde en in middels opgelost is door een firmware update van de ONT.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik er achter komen of ik een PON, wellicht ook XGS-PON (?) of WBA aansluiting ga krijgen op postcode 3823? En klopt het dat het probleem bij PON en XGS/PON nooit heeft gespeeld?
Las hier eerder dat het probleem op het core netwerk van Odido zat maar blijkbaar toch niet?

[...]

Ehh Amersfoort heeft geen PON en maar je komt (toch) op KPN WBA of PON? Of lees ik verkeerd?
Je komt op KPN WBA AON tenzij Odido een OLT heeft in de POP, want dan kom je op PON via Odido. Wat betekent dat in beide gevallen je geen zorgen hoef te maken over de perikkelen die spelen m.b.t. latency issues in de avonduren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54
musicfreak schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:53:
[...]

[...]

Korte reactie vanaf mobiel. Geen firmware update maar een swap naar een goed werkende Nokia ONT lijkt de oplossing. Dat maakt ook veel duidelijker of je het probleem gaat ervaren als je een Genexis hebt hangen.

Nope core netwerk blijkt in orde, ik en anderen hebben daar verkeerde aannames gedaan. Het blijkt het Genexis kastje thuis wat voor probleem zorgt.

Als je op de KPN site 4Gbps als abonnement krijgt aangeboden heb je wel grote kans dat het KPN XGSPON is. Maar ik zie net dat de expert al heeft gereageerd naar je :)

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 22-09-2024 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musicfreak
Dank beiden voor de reactie! Kan ik het met ene gerust hart een abonnement bij Odido afsluiten dus binnenkort.
@stormfly Geen 4 Gbps abonnement bij KPN trouwens, dus geen XGS-PON dan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:57
Ik zit nu bij KPN en wil overstappen naar Odido. Er hangt nu een Enexis ONT in de meterkast. Wordt deze bij afsluiten van een abonnement automatisch vervangen of niet? En zo niet, welke stappen moet ik dan ondernemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@Zettie Wat bedoel je met automatisch. Ik wil verder niet lullig doen naar deze vraag komt elke week voorbij.

Maar het is vrij simpel, als je een abonnement bij Odido afsluit dan komt een monteur het aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:30
jongetje schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:06:
@Zettie Wat bedoel je met automatisch. Ik wil verder niet lullig doen naar deze vraag komt elke week voorbij.

Maar het is vrij simpel, als je een abonnement bij Odido afsluit dan komt een monteur het aansluiten.
Ik heb ook een abonnement genomen voor Glasvezel bij toenmalige T-Mobile nu Odido. Ik heb mij op 9 december 2022 aangemeld en staat nog steeds in hun systeem. Tot vandaag nog geen monteur gezien en nooit ben ik gebeld. Ik heb wel al een paar keer contact gehad met Odido.

Ik heb het volgende besteld: 1000Mbit/s internet met 1 TV Box en Basis TV pakket zonder extra betaalde zenders en geen thuistelefoon. Ik heb en mijn vrouw hebben Odido op onze smartphone waarvan ik Unlimited Basis. Ik zou de eerste 8 maanden €25 betalen daarna €54.

Ik zit nog steeds bij Ziggo. 2-in-1: 200Mbit/s internet met Interactieve TV via CI+ 1.3 zonder extra betaalde zenders en geen thuistelefoon per maand €62

[ Voor 26% gewijzigd door Van der Berg op 23-09-2024 09:25 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
jongetje schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:06:

Geen probleem. :) Ik dacht dat ik dit topic goed doorgelezen had, maar ik kan me niet herinneren dat ik iets heb gelezen over het vervangen van de ONT bij een bepaald type.
Ik lees ook op het Odido forum en heb daar negatieve verhalen over de TV problemen (waarvan ik nu begrijp dat dit aan de ONT ligt) gelezen en ik wil zeker zijn dat ik dit niet krijg in verband met de WAF (wife acceptance factor). O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zettie schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:25:
Ik zit nu bij KPN en wil overstappen naar Odido. Er hangt nu een Enexis ONT in de meterkast. Wordt deze bij afsluiten van een abonnement automatisch vervangen of niet? En zo niet, welke stappen moet ik dan ondernemen?
Autocorrect foutje... Enexis zou Genexis moeten zijn neem ik aan.
Als dit een XGS-PON ONT is (kan je zien op de voorkant) dan kan dat nog steeds twee dingen betekenen: KPN levert hier XGS-PON maar Odido levert met eigen apapratuur (ook XGS-PON maar niet met die ONT).
Of 2) Iedereen moet hier met dezelfde apparatuur leveren omdat eigen apparatuur niet mogelijk is en dan zal deze waarschijnlijk niet zomaar vervangen worden.

Is er bij Odido 8 Gbit mogelijk op jouw adres: dan is het scenario 1 en krijg je een andere ONT die met een patchkabeltje op de aansluiting wordt geprikt.
Is er bij Odido max 2 Gbit mogelijk, dan is het scenario 2 en is de kans dat er niks verandert aan de ONT vrij groot.

En er is een scenario 3: Dat je momenteel bij KPN geen XGS-PON hebt maar AON. Als die ONT in je meterkast het woordje en lampje "alarm' heeft, dan is het XGS-PON. Heeft deze dat niet, dan is het nu AON en ga je bij Odido sowieso op eigen apparatuur en een andere ONT.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Van der Berg schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:18:
[...]

Ik heb ook een abonnement genomen voor Glasvezel bij toenmalige T-Mobile nu Odido. Ik heb mij op 9 december 2022 aangemeld en staat nog steeds in hun systeem. Tot vandaag nog geen monteur gezien en nooit ben ik gebeld. Ik heb wel al een paar keer contact gehad met Odido.

Ik heb het volgende besteld: 1000Mbit/s internet met 1 TV Box en Basis TV pakket zonder extra betaalde zenders en geen thuistelefoon. Ik heb en mijn vrouw hebben Odido op onze smartphone waarvan ik Unlimited Basis. Ik zou de eerste 8 maanden €25 betalen daarna €54.

Ik zit nog steeds bij Ziggo. 2-in-1: 200Mbit/s internet met Interactieve TV via CI+ 1.3 zonder extra betaalde zenders en geen thuistelefoon per maand €62
Bijzonder verhaal, je bent bijna 2 jaar verder en nog steeds niks? Heb je alwel een glasaansluiting in huis?
Die keren dat je contact had met Odido, wat kwam daar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
eettjjuuhh schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:36:
[...]

Bijzonder verhaal, je bent bijna 2 jaar verder en nog steeds niks? Heb je alwel een glasaansluiting in huis?
Die keren dat je contact had met Odido, wat kwam daar uit?
Ze moeten nog steeds komen om de kabel te trekken naar de meterkast. Er is nog niets gebeurd. Odido heeft mij laatst gezegd dat het nu aan mijn woningbouw ligt, want ik woon in een aparatment met 7 hoog. We hebben vorige jaar een brief gehad dat ze gingen kijken hoe de kabel naar binnen zou komen. Ik woon in een nieuwbouw uit 2010 en vorige jaar en dit jaar is hier om mij heen allemaal nieuwbouw gebouwd en nog steeds bezig met de bouw.

Odido beweerd dat ze niets kunnen doen en is afwachten totdat die kabel er ligt. Odido heeft me gezegd als er meer mensen in jouw aparatment aanvraag doen dat het dan misschien sneller gaat. Odido heeft mij ook doorgewezen naar mijn woningbouw om daar te vragen hoe het zit

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpio
Van der Berg schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:04:
[...]

Odido beweerd dat ze niets kunnen doen en is afwachten totdat die kabel er ligt. Odido heeft me gezegd als er meer mensen in jouw aparatment aanvraag doen dat het dan misschien sneller gaat. Odido heeft mij ook doorgewezen naar mijn woningbouw om daar te vragen hoe het zit
Dat dus..is wat ik bedoel met mijn(2 geplaatste} verhalen hier. De gelatenheid van odido en de vertwijfeling en aan t lot overgelaten van degene die graag glas wil hebben.

Ik heb notabene gezorgd dat de toestemming van de verhuurder op de goede plek kwam daar t zogenaamde ontbreken ervan hun argument was waarom de aansluiting niet gebeurde.

En nu nog steeds niet is gebeurd!

Ik denk dat ze pas aansluiten als er meer mensen in t gebouw aansluiting willen.. Maar zeg dat dan eerlijk!
Alles ligt er al en t is in mijn ogen zo gepiept om t via de kabel kast naar mijn woning te brengen.

De glaskabel ligt al meer dan een jaar zijn sprietje welwillend bij de kast zijn kop boven de tegel uit te steken.

Wachtend tot de aannemer contact met me opneemt 🤷wie dat ook mag zijn(vertellen ze me niet.. Anders kon ik die bellen voor info/verwachting)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
scorpio schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:26:
[...]

Dat dus..is wat ik bedoel met mijn(2 geplaatste} verhalen hier. De gelatenheid van odido en de vertwijfeling en aan t lot overgelaten van degene die graag glas wil hebben.

Ik heb notabene gezorgd dat de toestemming van de verhuurder op de goede plek kwam daar t zogenaamde ontbreken ervan hun argument was waarom de aansluiting niet gebeurde.

En nu nog steeds niet is gebeurd!

Ik denk dat ze pas aansluiten als er meer mensen in t gebouw aansluiting willen.. Maar zeg dat dan eerlijk!
Alles ligt er al en t is in mijn ogen zo gepiept om t via de kabel kast naar mijn woning te brengen.

De glaskabel ligt al meer dan een jaar zijn sprietje welwillend bij de kast zijn kop boven de tegel uit te steken.

Wachtend tot de aannemer contact met me opneemt 🤷wie dat ook mag zijn(vertellen ze me niet.. Anders kon ik die bellen voor info/verwachting)
Misschien bij kpn proberen? Odido heeft toch geen eigen glasvezelnetwerk maar lift mee bij kpn of delta voor zover ik weet. Als kpn wel kan opleveren kun je daarna altijd nog overstappen. Op deze manier kun je blijven wachten tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Update: Ik heb gebeld en ben zojuist doorgezet naar ODF Open Dutch Fiber via mijn woningbouw. Ik heb met de medewerker van ODF besproken en die heeft mij verteld dat er dit juli 2024 laatst aan onze woning is gewerkt en ik heb een telefoonnummer gekregen dat ik moet bellen voor een afspraak om te komen aan te sluiten

Gaat het dan toch gebeuren, vraag ik mij af. Het nummer was nu niet beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
eettjjuuhh schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:35:
[...]
Odido heeft toch geen eigen glasvezelnetwerk maar lift mee bij kpn of delta voor zover ik weet.
Odido levert ook via Open Dutch Fiber, waar ze volgens mij een meerderheidsbelang in hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 23-09-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:16
Is er ergens een overzicht per gebied of Odido via ODF of KPN WBA levert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krosis
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-06 22:43
Poh van kpn naar odido via overstap service... Iets mis gegaan waardoor kpn nu al mij afgesloten heeft en odido niks kan doen tot 4 oktober. Zit nu dus tot 4 oktober zonder internet. Lekker verhaal dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
krosis schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:57:
Poh van kpn naar odido via overstap service... Iets mis gegaan waardoor kpn nu al mij afgesloten heeft en odido niks kan doen tot 4 oktober. Zit nu dus tot 4 oktober zonder internet. Lekker verhaal dit.
Vraag even bij de klantenservice om unlimited data codes, koppel die aan een simkaart die je gratis kan ophalen bij een Odido winkel en doe deze in een oude telefoon en ze die op tethering. Ideaal is het niet, maar je hebt dan in ieder geval weer werkend internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
[...]

Misschien bij kpn proberen? Odido heeft toch geen eigen glasvezelnetwerk maar lift mee bij kpn of delta voor zover ik weet. Als kpn wel kan opleveren kun je daarna altijd nog overstappen. Op deze manier kun je blijven wachten tot je een ons weegt.
K kan alleen de glasvezel wekker bij kpn zetten 🤷
Of alvast 100/10 ( voor meer dan ik nu voor 400/40 betaal) nemen tot t glas er is, 😮‍💨

Schiet ik ook niets mee op dus

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rens-br schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:36:
[...]

Odido levert ook via Open Dutch Fiber, waar ze volgens mij een meerderheidsbelang in hebben.
Dat laatste niet meer. Open Dutch Fiber is deels eigendom van het investeringsfonds van Deutsche Telekom. En Odido was tot 2022 ook eigendom van DT. Dat was de overeenkomst. Dus niet echt een direct eigendom maar wel een duidelijke link.
Inmiddels is Odido verkocht aan twee andere investeringsfondsen (APAX en Warburg Pincus) en is die link er niet meer.
Maar de overeenkomst waarbij Odido hoofdhuurder is met een exclusief recht voor het eerste jaar, en ook bijna alle reclame en communicatie doet, die is nog altijd actief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The_Admin schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:45:
Is er ergens een overzicht per gebied of Odido via ODF of KPN WBA levert?
Die kaart was er wel op het Odido forum ergens. Maar of deze is bijgehouden.... ik vraag het me af.
En daarbij is KPN WBA niet altijd hetzelfde qua definitie.

De beste scheiding zou zijn:
1)Glasoperator apparatuur (eigen apparatuur op KPN netwerken of via Open Dutch Fiber/E-Fiber)
2)KPN WBA (volledige inkoop bij KPN)
3)Delta Wholesale (volledige inkoop bij Delta).

Maar die kaart bestaat zeker nog niet :-)

[ Voor 35% gewijzigd door Barre73 op 23-09-2024 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:58:
[...]
Maar de overeenkomst waarbij Odido hoofdhuurder is met een exclusief recht voor het eerste jaar, en ook bijna alle reclame en communicatie doet, die is nog altijd actief.
Dat eerste is nog zo, maar de communicatie is al anderhalf jaar overgegaan door de huisstijl van ODF zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:16:
[...]

Dat eerste is nog zo, maar de communicatie is al anderhalf jaar overgegaan door de huisstijl van ODF zelf.
Ah. Dank je. Ik kom zelden in die gebieden dus dat had ik nog niet meegekregen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Update: Ik ben gebeld door de installateur voor Glasvezel. Hij zegt er zijn documenten aangepast die opnieuw moeten worden ondertekend door de woningbouw en ODF. Hij vind het heel vervelend dat ik al sinds 9 december 2022 wacht op aansluiting. Hij zegt als die documenten zijn ondertekend kan ik binnen 1 maand al aangesloten zijn en hij gaat mij erover informeren. Hij verwacht komende week meer te weten

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 23-09-2024 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-06 23:43
Na net iets meer dan een jaar gebruik te hebben gemaakt van Odido, heb ik vandaag sinds 08:10 uur geen internet meer.

Ik kwam hier rond 17:00 uur achter, omdat ik toen thuis kwam, direct meterkast open en op de Huawei mediaconvertor een rode led bij LOS.

Ik de Odido router aangesloten, beide enkele keren gereset (power off) maar niets.
Via de telefoon werdt er direct gevraagd of ik een eigen modem had, ja. Maar nu zit de Odido versie er weer op.
Toen begon hij dat er al dagen (al heel lang) geen signaal was. :-S

Nu moet ik wachten en wordt het ticket bij een expert neergelegd en kan ik tussen 1 uur en 3 dagen geen internet hebben :-(

Eerste vervelende ervaring met Odido!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
Barre73 schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:00:
[...]

Autocorrect foutje... Enexis zou Genexis moeten zijn neem ik aan.
Als dit een XGS-PON ONT is (kan je zien op de voorkant) dan kan dat nog steeds twee dingen betekenen: KPN levert hier XGS-PON maar Odido levert met eigen apapratuur (ook XGS-PON maar niet met die ONT).
Of 2) Iedereen moet hier met dezelfde apparatuur leveren omdat eigen apparatuur niet mogelijk is en dan zal deze waarschijnlijk niet zomaar vervangen worden.

Is er bij Odido 8 Gbit mogelijk op jouw adres: dan is het scenario 1 en krijg je een andere ONT die met een patchkabeltje op de aansluiting wordt geprikt.
Is er bij Odido max 2 Gbit mogelijk, dan is het scenario 2 en is de kans dat er niks verandert aan de ONT vrij groot.

En er is een scenario 3: Dat je momenteel bij KPN geen XGS-PON hebt maar AON. Als die ONT in je meterkast het woordje en lampje "alarm' heeft, dan is het XGS-PON. Heeft deze dat niet, dan is het nu AON en ga je bij Odido sowieso op eigen apparatuur en een andere ONT.
Zeker een autocorrect-foutje! ;)
Maximale snelheid is 1 Gbit, geen Alarm op de ONT (Power, Glas, Ethernet), dus blijkbaar AON.

Nou ja, ik ga het wel zien, kan hoogstens een huis vol herrie worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:34
RedRayMann schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:01:
Na net iets meer dan een jaar gebruik te hebben gemaakt van Odido, heb ik vandaag sinds 08:10 uur geen internet meer.

Ik kwam hier rond 17:00 uur achter, omdat ik toen thuis kwam, direct meterkast open en op de Huawei mediaconvertor een rode led bij LOS.

Ik de Odido router aangesloten, beide enkele keren gereset (power off) maar niets.
Via de telefoon werdt er direct gevraagd of ik een eigen modem had, ja. Maar nu zit de Odido versie er weer op.
Toen begon hij dat er al dagen (al heel lang) geen signaal was. :-S

Nu moet ik wachten en wordt het ticket bij een expert neergelegd en kan ik tussen 1 uur en 3 dagen geen internet hebben :-(

Eerste vervelende ervaring met Odido!
Vragen om een voucher, heb je nog iets.
Ik weet niet of je eigen router een sim card of dongle ondersteund, anders daar een odido prepaid sim in doen. Kosten daarvan krijg je terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
jwbokx schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:28:
[...]

Vragen om een voucher, heb je nog iets.
Ik weet niet of je eigen router een sim card of dongle ondersteund, anders daar een odido prepaid sim in doen. Kosten daarvan krijg je terug.
Tnx
Helaas heb ik en mijn vriendin geen Tmobile mobiel.
We hebben beide Hollands Nieuwe en zijn daar tevreden mee mbt kosten en wat we verbruiken.

Ik kreeg al de tip om een Tmobile sim te halen, kosten te declareren en dan in mijn telefoon een hotspot aan te zetten. Niet echt een optie om op dat moment in gang te zetten (iets met gezinsleven en geen winkel in de buurt)

Heb zelf een Unifi netwerk, met de uitvoering: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) als router.
Dus helaas geen sim.
Heb een beetje rond gekeken maar aanschaf van een nieuwe router binnen het Unifi systeem met sim is niet om ad hoc te bepalen/aan te schaffen.

Tips mbt hardware zijn welkom.

Aan de andere kant, de router staat in de meterkast "in" het appartementencomplex, de woningen zijn om de liften/meterkasten heen gebouw, dus we hebben een binnenplein waar alle meterkasten en voorkeuren op uit komen, heb daar denk ik weinig bereik.
Maar dan nog, tips zijn welkom (heb sowieso wel een oude telefoon die ik als mobile hotspot kan inzetten als ik een sim ergens vandaan haal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:34
Ik ken de ubiquiti spullen alleen van naam en faam. Geen idee of daar een usb dongle in kan?

Ik heb een frtiz met een dongle en daarin een t-mobile prepaid sim.
Heb daar toen de voucher op gekoppeld en dat werkte met die dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Laatst online: 16-06 15:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Plofkotje schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:16:
[...]

Als je je PfSense/OpenWRT router aan de media converter/ONT van Odido hangt en VLAN 300 instelt op je router krijg je over DHCP een IP adres en dan werkt het :)

Odido levert met een losse media converter of ONT waar een RJ-45 poort op zit waar ze dan hun eigen router aan hangen, maar je kan ook gewoon jouw router aansluiten en dan werkt dat ook.
Kan Je ook de glasvezel van ODF rechtstreeks in een fritzbox duwen met XGS pon, en dan het profiel van odido selecteren? Of heb je perse de glas-->WAN converter van Huawei nodig?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbschenk
  • Laatst online: 19:01

wbschenk

www.schenkict.nl

Luchtbakker schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:06:
[...]

Kan Je ook de glasvezel van ODF rechtstreeks in een fritzbox duwen met XGS pon, en dan het profiel van odido selecteren? Of heb je perse de glas-->WAN converter van Huawei nodig?

Iemand een idee?
Als je de xgspon sfp gebruikt moet het werken. De Huawei sfp is zover ik weet niet geschikt voor xgspon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
[...]

Als het om het ODF netwerk gaat, dat kunt je defacto het Odido netwerk noemen, dan geldt wel dat zij het glas naar binnen moeten regelen. Maar goed ik lees hier weer VVE of woningbouwcorporaties, maak je borst maar nat, dan duurt het even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
RedRayMann schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:43:
[...]

Tnx
Helaas heb ik en mijn vriendin geen Tmobile mobiel.
We hebben beide Hollands Nieuwe en zijn daar tevreden mee mbt kosten en wat we verbruiken.

Ik kreeg al de tip om een Tmobile sim te halen, kosten te declareren en dan in mijn telefoon een hotspot aan te zetten. Niet echt een optie om op dat moment in gang te zetten (iets met gezinsleven en geen winkel in de buurt)

Heb zelf een Unifi netwerk, met de uitvoering: Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) als router.
Dus helaas geen sim.
Heb een beetje rond gekeken maar aanschaf van een nieuwe router binnen het Unifi systeem met sim is niet om ad hoc te bepalen/aan te schaffen.

Aan de andere kant, de router staat in de meterkast "in" het appartementencomplex, de woningen zijn om de liften/meterkasten heen gebouw, dus we hebben een binnenplein waar alle meterkasten en voorkeuren op uit komen, heb daar denk ik weinig bereik.
Maar dan nog, tips zijn welkom (heb sowieso wel een oude telefoon die ik als mobile hotspot kan inzetten als ik een sim ergens vandaan haal)
Geen ervaring met de Unify op dit gebied. Maar heeft die niet een USB (3) poort waarop je een bekabelde tetherende telefoon kan aansluiten?
Dit kan bijv. wel bij de ASUS routers, en op die manier kan je via 4G wel internetten als je glas/ADSL eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RedRayMann schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:43:
Dus helaas geen sim.

Ubiquiti UniFi heeft dit voor telefoon SIM toestanden : https://eu.store.ui.com/e...addons/products/u-lte-pro :)

Denk eens over een vervanging van die USG 3P trouwens, want alle USG modellen zijn volledig EOL gegaan dus ook geen Security Updates meer !!!
jwbokx schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:20:
Ik ken de ubiquiti spullen alleen van naam en faam. Geen idee of daar een usb dongle in kan?

Ik heb een frtiz met een dongle en daarin een t-mobile prepaid sim.
Heb daar toen de voucher op gekoppeld en dat werkte met die dongle.
Fritz!Box kan dat inderdaad net als DrayTek of ZyXel over het algemeen, maar Ubiquiti is daar een beetje raar in helaas... :/

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 23-09-2024 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
nero355 schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:42:
[...]

Ubiquiti UniFi heeft dit voor telefoon SIM toestanden : https://eu.store.ui.com/e...addons/products/u-lte-pro :)

Denk eens over een vervanging van die USG 3P trouwens, want alle USG modellen zijn volledig EOL gegaan dus ook geen Security Updates meer !!!
Die kwam ik inderdaad tegen, maar het is ook een bedrag wat ik niet even neer leg voor een apparaat wat ik hopelijk minimaal nodig heb. Het gaat ook om een thuis situatie en zelf werk ik bijna nooit thuis.
En de USG3P, was er al naar aan het kijken. Tnx voor de reminder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Voor die ene storing kun je ook met je (werk)laptop via je mobiele telefoon online toch? Ik vind zo'n back-up zonde van mijn geld, heb al jaren geen storing gehad en als dat gebeurd dan gebruik ik die keer mijn mobiele telefoon met unlimited abonnement wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
jongetje schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:27:
Voor die ene storing kun je ook met je (werk)laptop via je mobiele telefoon online toch? Ik vind zo'n back-up zonde van mijn geld, heb al jaren geen storing gehad en als dat gebeurd dan gebruik ik die keer mijn mobiele telefoon met unlimited abonnement wel.
Precies.
Werk veel buiten een gebruik dan de hotspot op mijn werk telefoon.
Als ik thuis werk, kan dat eventueel ook.

Het was meer, als er een leuke aanbieding is van een netwerk backup systeem, zou ik misschien overstag gaan, ook om mee te spelen en te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
In dit topic even gezocht op 'verhuizen' maar kwam niet een vergelijkbare vraag tegen. Ik ga binnenkort verhuizen en wil m'n Odido glasvezel abonnement meenemen (wat ook gewoon kan, zelfde dorp dus ook het nieuwe adres heeft reeds een glasvezel aansluiting binnenliggen).

Maar, nu krijg je als nieuwe klant, bij een tweejarig abonnement, 15 euro korting per maand op een 1Gbit aansluiting. I.p.v. een verhuizing aanvragen zou ik dus eigenlijk beter kunnen opheffen (ik ben uit contract dus geen issue) en een nieuwe aansluiting aanvragen en dus profiteren van de 'nieuwe klanten' korting. Nieuwe aansluiting kan eventueel op gegevens (naam/e-mail) van m'n vriendin.

Of ik doe nog een belpoging naar Odido om te kijken of ze geen verhuizing op kunnen starten en toch de korting bieden. Iemand die dit al eens eerder geprobeerd heeft? Of gaan ze hier toch niet in mee?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Bart schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:16:
In dit topic even gezocht op 'verhuizen' maar kwam niet een vergelijkbare vraag tegen. Ik ga binnenkort verhuizen en wil m'n Odido glasvezel abonnement meenemen (wat ook gewoon kan, zelfde dorp dus ook het nieuwe adres heeft reeds een glasvezel aansluiting binnenliggen).

Maar, nu krijg je als nieuwe klant, bij een tweejarig abonnement, 15 euro korting per maand op een 1Gbit aansluiting. I.p.v. een verhuizing aanvragen zou ik dus eigenlijk beter kunnen opheffen (ik ben uit contract dus geen issue) en een nieuwe aansluiting aanvragen en dus profiteren van de 'nieuwe klanten' korting. Nieuwe aansluiting kan eventueel op gegevens (naam/e-mail) van m'n vriendin.

Of ik doe nog een belpoging naar Odido om te kijken of ze geen verhuizing op kunnen starten en toch de korting bieden. Iemand die dit al eens eerder geprobeerd heeft? Of gaan ze hier toch niet in mee?
Ik ben echt een hele tijd geleden verhuisd, toen het nog T-Mobile heette en bij een verhuizing ging ik wel een nieuw jaar contract aan, dus gewoon 1:1 het huidige abonnement overnemen ging toen in ieder geval niet. Wellicht kan je daar nog iets mee. Je krijgt bij een verlenging van je bestaande contract in ieder geval 10 euro per maand voor 6 maanden.

En anders zou je huidige contract opzeggen en een nieuwe aanvragen volgens mij ook prima moeten lukken. Zeker gezien je het op een andere naam kan zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:20
rens-br schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:21:
[...]

Ik ben echt een hele tijd geleden verhuisd, toen het nog T-Mobile heette en bij een verhuizing ging ik wel een nieuw jaar contract aan, dus gewoon 1:1 het huidige abonnement overnemen ging toen in ieder geval niet. Wellicht kan je daar nog iets mee. Je krijgt bij een verlenging van je bestaande contract in ieder geval 10 euro per maand voor 6 maanden.

En anders zou je huidige contract opzeggen en een nieuwe aanvragen volgens mij ook prima moeten lukken. Zeker gezien je het op een andere naam kan zetten.
Je hebt helemaal gelijk! Ik had de verhuizingswizard op de site van Odido gewoon ff wat verder door moeten klikken. Bij verhuizing ga je inderdaad een nieuw jaarcontract aan en krijg je direct ook 8 maanden korting. Dat is volgens mij gelijk aan de korting bij een 'nieuwe klant' met een jaarcontract. Helemaal goed dus, verhuizing aangevraagd :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Van der Berg schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:09:
Update: Ik ben gebeld door de installateur voor Glasvezel. Hij zegt er zijn documenten aangepast die opnieuw moeten worden ondertekend door de woningbouw en ODF. Hij vind het heel vervelend dat ik al sinds 9 december 2022 wacht op aansluiting. Hij zegt als die documenten zijn ondertekend kan ik binnen 1 maand al aangesloten zijn en hij gaat mij erover informeren. Hij verwacht komende week meer te weten
Wie doet de installatie/is de installateur..en welke provincie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
nero355 schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:42:
[...]

[...]

Fritz!Box kan dat inderdaad net als DrayTek of ZyXel over het algemeen, maar Ubiquiti is daar een beetje raar in helaas... :/
Dure oplossing van Ubiquiti.
Als je ergens een goedkope ASUS router op de kopt tikt kan je of met een telefoon en USB kabel tetheren of je koopt zo'n dongle voor ±€20 en dan ben je er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
scorpio schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:18:
[...]

Wie doet de installatie/is de installateur..en welke provincie?
Het is door ODF Open Dutch Fiber in provincie Zuid-Holland. Ik weet niet meer precies de naam wie het doet. Ik wacht nu op zijn belletje voor een afspraak te maken en zodra er meer informatie is, loop van deze week als het goed is

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 24-09-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
(mogelijk off-topic) Vraagje:
Zijn er eigenlijk losse afstandsbedieningen voor "GoogelTV's" met een numeriekje er op zoals die "originele" van Odido? Ik heb nu een spelertje van Conrad, maar die heeft alleen zo'n simpele afstandsbediening.

Ik heb al een losse afstandbediening geprobeerd (MX3 Air-mouse) maar die werkt met een dongle en werkt alleen als de GoegelTV aan staat. (Ergo: met de afstandsbediening AAN zetten lukt dus niet)
En 'zappen' van kanaal 538 naar Nederland 2 is soms erg tricky ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Het is ook een luxe om te hebben, maar wat hem wel gaaf maakt is dat je dan dus 2 Routers op je netwerk hebt die iets van VRRP achtige toestanden lijken te doen :*)

Maar over het algemeen heb je wel gelijk, want de laatste 5 jaar of zo zijn ze echt idioot duur geworden... -O-
Als je ergens een goedkope ASUS router op de kopt tikt kan je of met een telefoon en USB kabel tetheren of je koopt zo'n dongle voor ±€20 en dan ben je er ook.
Als @RedRayMann wat dichterbij had gewoond dan mocht die wel een oude DrayTek van mij komen halen, maar grofweg 120 km. rijden voor een tijdelijke oplossing is ook weer zoiets...

Ik heb zowel een 2820 als een 2860 die 3G/4G Dongles accepteren en er is zelfs kans dat ik ook zo'n dongle hier ergens heb liggen :)
LooneyTunes schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:06:
Zijn er eigenlijk losse afstandsbedieningen voor "GoogelTV's" met een numeriekje er op zoals die "originele" van Odido?

Ik heb nu een spelertje van Conrad, maar die heeft alleen zo'n simpele afstandsbediening.

Ik heb al een losse afstandbediening geprobeerd (MX3 Air-mouse) maar die werkt met een dongle en werkt alleen als de GoegelTV aan staat. (Ergo: met de afstandsbediening AAN zetten lukt dus niet)
Dat soort dingen moet je zoeken op eBay/Banggood/AliExpres/enz. waar het aanbod veel groter is ;)

Ik heb ooit voor € 7 een extra afstandsbediening voor mijn Nvidia Shield TV Console gekocht omdat de Shield Remote die bij de 2015/2017 modellen zat zo'n typisch plat onergonomisch ding was en ik wat beters moest hebben dat meer op je doorsnee afstandsbediening lijkt, zoals die van een TV/Versterker/DVD Speler/enz. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
LooneyTunes schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:06:
Zijn er eigenlijk losse afstandsbedieningen voor "GoogelTV's" met een numeriekje er op zoals die "originele" van Odido? Ik heb nu een spelertje van Conrad, maar die heeft alleen zo'n simpele afstandsbediening.

Je zou kunnen kijken naar de Kpn+ afstandsbediening.
Deze werkt op Sony TV, Nvidia Shield, Nokia box 8000, Odido TV box en Google Chromecast Google TV.
Waarschijnlijk Uw Android mediaplayer ook.
Zie mijn topic.
https://community.odido.n...-afstandsbediening-352758

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
nero355 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:42:
[...]

Als @RedRayMann wat dichterbij had gewoond dan mocht die wel een oude DrayTek van mij komen halen, maar grofweg 120 km. rijden voor een tijdelijke oplossing is ook weer zoiets...

Ik heb zowel een 2820 als een 2860 die 3G/4G Dongles accepteren en er is zelfs kans dat ik ook zo'n dongle hier ergens heb liggen :)
Haha, tnx voor de mogelijkheid!
Morgen komt een monteur. Ook vandaag geen tijd gehad om langs een winkel te rijden en een simkaart te halen.

Een stukje service zou zijn om direct een sim per post te versturen. Dan had ik vandaag weer back up internet gehad. Alsnog zelf niet thuis geweest maar vriendin vandaag het internet wel gemist. Want de mediaspeler zit op het netwerk en deed het niet.
Ook niet met een backup hotspot.

Maargoed. Als ze het morgen fixen, 60 uur geen internet gehad (2,5 dag) overleven we wel.
Als het frequenter wordt, dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
Zou zijn kleinere broertje ook werken? Dan rij ik deze week nog even langs de KPN winkel in de buurt.
https://apparatuurvoorthu...oor-tv-afstandsbediening/
Of is die ook aangepast zoals de Odido-remote? (die kan je nl. niet met 'home-return' pairen met bluetooth)
Pagina: 1 ... 74 ... 117 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen