Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:44
@ZonderTaal Vandaag nog eens een paar keer gemeten. Ik krijg steeds soortgelijke resultaten als hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSVtPHAIV4RUBH_QHQILFORg9cQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GMgFnX9iEVRahQP55UnCSapg.png?f=fotoalbum_large

Geen package loss meer, dus. Lijkt mij prima. Denk dat het komt doordat ik net was aangesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:56
Zojuist toch maar even gechat met Odido i.v.m de leverings problemen van het modem en ONT. Installatiedatum (monteur) is 2 augustus. Medewerker geeft aan dat er leveringsproblemen zijn met het modem en ONT. Maar die zouden 2 augustus wel al opgelost moeten zijn. Ter info:

Omschrijving:
Op dit moment wachten we op een nieuwe levering van de Zyxel T-56 modems en (Delta) ONT (Nokia ONT XS-010X-Q). Hierdoor is de doorlooptijd voor bestellingen waarbij minimaal een van deze producten geleverd wordt langer.

Impact:
Het leveren van een bestelling met daarin een Zyxel T-56 modem en/of Delta ONT duurt ongeveer 1 week langer dan normaal.

Wat vertel ik de klant:
Het leveren van het pakket is met minimaal 1 week vertraagd. Ons warehouse werkt met man aan het inhalen van de achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:02
Ik heb vandaag een installatiepakket gekregen met Zyxel T-56 en een Huawei ONT. 12 augustus komt de monteur langs, dus hopelijk heeft die een Nokia ONT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
japie06 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:58:
Ik heb vandaag een installatiepakket gekregen met Zyxel T-56 en een Huawei ONT. 12 augustus komt de monteur langs, dus hopelijk heeft die een Nokia ONT.
Waarom hoop je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-06 21:37
Dennisweb schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:56:
@ZonderTaal Vandaag nog eens een paar keer gemeten. Ik krijg steeds soortgelijke resultaten als hieronder:

[Afbeelding]

Geen package loss meer, dus. Lijkt mij prima. Denk dat het komt doordat ik net was aangesloten.
Ik heb afgelopen week al 2x de router aan en uit moeten gooien omdat ik maar 5 of 10% haal van mijn download snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
Ik heb begrepen uit dit topic dat het Huawei ONT problemen en onstabieler is dan Nokia ONT? Of zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
mxmemx schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:27:
[...]

Ik heb afgelopen week al 2x de router aan en uit moeten gooien omdat ik maar 5 of 10% haal van mijn download snelheid
Ik heb Odido nu twee dagen in gebruik. Geen problemen tot nu toe. Maar ik gebruik een EdgeRouter 4, die ik heb aangesloten op de Huawei ONT. Ik maak gebruik van XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

japie06 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:43:
[...]
Ik heb begrepen uit dit topic dat het Huawei ONT problemen en onstabieler is dan Nokia ONT? Of zit ik fout?
Ik heb sinds oktober vorig jaar een Huawei ONT (XGS-PON) in gebruik en nog geen enkel probleem ervaren met deze ONT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
[...]

Ik denk dat je doelt op problemen in de avonduren met de ONT van Genexis. Mijn Huawei ONT heeft het probleem (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Hier ook een kleine week probleemloos Odido met Huawei ONT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:31
Ik ga na de vakantie over. In eerste instantie vooral voor de abonnementskosten, maar na wat ingelezen te hebben op dit forum lijkt het erop dat er ook wat apparatuur weg kan, leuke bijkomstigheid!

In mijn geval een oud Android tv kastje, nog een aparte Chromecast (want dat android tv kastje kon dan weer niet zo lekker casts ontvangen op een of andere manier),
en het lijkt erop dat ik ook mn tp-link deco 9+ gewoon als router kan gaan gebruiken met de vlan 300. Die staat nu nog in accesspoint mode.

En omdat er straks nog maar één apparaat in het tv meubel aan het netwerk hoeft (de mediabox van odido) kan het netwerkswitchje daar ook nog weg.

Scheelt 4 apparaten, die straks niet meer de hele dag aan de stroom hoeven, goeie score!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
MaffeMaarten schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:22:
Ik ga na de vakantie over. In eerste instantie vooral voor de abonnementskosten, maar na wat ingelezen te hebben op dit forum lijkt het erop dat er ook wat apparatuur weg kan, leuke bijkomstigheid!

In mijn geval een oud Android tv kastje, nog een aparte Chromecast (want dat android tv kastje kon dan weer niet zo lekker casts ontvangen op een of andere manier),
en het lijkt erop dat ik ook mn tp-link deco 9+ gewoon als router kan gaan gebruiken met de vlan 300. Die staat nu nog in accesspoint mode.

En omdat er straks nog maar één apparaat in het tv meubel aan het netwerk hoeft (de mediabox van odido) kan het netwerkswitchje daar ook nog weg.

Scheelt 4 apparaten, die straks niet meer de hele dag aan de stroom hoeven, goeie score!
Mag ik vragen waarom je de meegeleverde zyxel t56 router niet gaat gebruiken? Deze heeft wifi6 en dat merk je echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:29
[...]

Wat er in je installatie pakket zit wordt aangesloten.
Verder heb ik dat niet voorbij zien komen (en zo komen geruchten in de wereld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
eettjjuuhh schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 17:35:
[...]

Mag ik vragen waarom je de meegeleverde zyxel t56 router niet gaat gebruiken? Deze heeft wifi6 en dat merk je echt wel.
Goeie vraag. Die tp-link deco is wel een set van 3, die samen een mesh doen. De vorige router kreeg het niet voor elkaar om heel het huis te doen vanaf het betreffende hoekje van het huis.

Maar toch is het misschien wel de moeite om eens te proberen of de zyxel van odido het wel redt met zn wifi 6.
Nog twee apparaten minder. :*)

Ik weet alleen niet of net de apparatuur die in de andere hoek van het huis zit kan profiteren van de wifi 6. Maar wel een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
jongetje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:01:
[...]

Wat er in je installatie pakket zit wordt aangesloten.
Verder heb ik dat niet voorbij zien komen (en zo komen geruchten in de wereld).
Dan heb ik de discussie hier verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 13:25
Wat een frustratie en gezeik met die genexis ont, inmiddels is het elke avond raak en Odido lijkt echt geen bal te doen en denken na een jaar nog steeds dat een andere firmware alles compleet gaat oplossen.

Streams zijn op 480p niet eens te kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 04:09
S95Sedan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:48:
Wat een frustratie en gezeik met die genexis ont, inmiddels is het elke avond raak en Odido lijkt echt geen bal te doen en denken na een jaar nog steeds dat een andere firmware alles compleet gaat oplossen.

Streams zijn op 480p niet eens te kijken...
Ik ben ook vrij kritisch geweest, en het is ook zeer de vraag of het de oplossing is, een andere firmware. Maar...ik heb wel het idee dat het, mede door de aandacht van Radar, nu wel serieuzer genomen wordt. Er is een speciaal forumtopic bij Odido, daar zou ik ook zeker je problemen melden, en daar wordt wel degelijk (voor glasvezel) serieus op ingegaan.

Dat ik ditzelfde issue heb gehad op VDSL, terwijl deze lijn het gewoon overdag altijd doet, dat paste dan weer niet in het straatje (want geen ONT). Maar het is wel bekend dat "foute" ONT's in sommige opstellingen in wijken, de hele wijk mee kunnen nemen. Dat zal ongetwijfeld verderop in de lijn ook ellende geven, dit is uiteraard speculatie, maar zou het netwerk wel kunnen beïnvloeden.

P.S. als je je problemen aangeeft in het forumtopic, dan geven ze je als je daar om vraagt ook nog onbeperkt data op je mobiel voor hotspot. Als je ook een router hebt in je netwerk hebt, en als die dat ondersteunt, zou je die mobiel tetherend als WAN failback kunnen instellen.
Zo heb ik dat nu gedaan voor mijn Asus WRT-68U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:31
Zie ook dit topic.
Het gaat dan ook over Odido over het Kpn netwerk.
https://community.kpn.com...elkastje-vervangen-613282
(Genexis ONT)

https://tweakers.net/nieu...door-nieuwe-modellen.html

[ Voor 29% gewijzigd door peterbier op 11-07-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 20:14
Probeer SIP op Unifi talk aan de praat te krijgen, maar tot nu toe kansloos. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:30
ToAoM schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:41:
Probeer SIP op Unifi talk aan de praat te krijgen, maar tot nu toe kansloos. Iemand tips?
Ander poortnummer? Het schijnt dat Odido poort 5060 blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:38

wbschenk

www.schenkict.nl

ToAoM schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:41:
Waar loop je precies op vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Dat weet ik, daar is al genoeg discussie hierover geweest, ook in dit topic. Ik zit in mijn geval op VDSL via het KPN netwerk bij Odido.
We gaan het zien of het de ONT's zijn. Het blijft vreemd dat er ook mensen zijn als ik die tijdens avonduren op VDSL op KPN netwerk problemen ervaren. Naar mijn weten is dit ook ter sprake geweest bij Radar. Waarom is mijn verhaal dan relevant voor glasvezel? Omdat als het probleem niet zit in de ONT's, dan kan het nog in de connect zitten tussen KPN en Odido, en dat geldt dan voor beide, glas en DSL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:30
Hier inmiddels 5 dagen geen internet. Odido kan geen update geven want ligt bij Open Dutch Fiber..
Enige tegemoetkoming is een prepaid simkaartje met internet zodat je kan hannessen met een mobiele hotspot op je telefoon.

Snap nu gelijk waarom Homey Bridge niet handig is. Hele smarthome werkt niet meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:55
quote: mail Odido
Hallo,
We zijn heel blij met jou en geven je graag het allerbeste. Daarom verhogen we de maximale internetsnelheid van je Internet voor thuis.
maximum internetsnelheid
Dit krijg je van ons.
Je maximum internetsnelheid gaat van 50 Mbit/s naar 100 Mbit/s. Daarmee kan je thuis nog sneller downloaden. Of moeiteloos op meerdere apparaten tegelijk internetten.

Kost je niks extra en hoef je niks voor te doen. Alleen maar ervaren. Fijn hè?
Alles voor je netwerk.

Veel plezier ermee,
Heb al sinds het T-Mobile tijdperk het 50/50mbit abo. Ooit met €30 pm begonnen. Maar ondertussen was het al €34,50. Mijn gedachte was al na de volgende "inflatiecorrectie" over te stappen op het €35 100/100 abonnement. Maar dat lijkt nu niet nodig. Scheelt weer ergens aan vast zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door LordSinclair op 12-07-2024 13:22 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Hier ook mail over de snelheidsverhoging.
100/100 is snel zat voor ons huishouden. Wij gaan van 100Mb naar 140Mb. Wellicht dat ik ga "downgraden".

@LordSinclair hoe kom je aan het 50/50? 100/100 is het goedkoopste pakket bij mij. Ligt dat aan de regio? KPN/Reggefiber hier.

[ Voor 46% gewijzigd door timovd op 12-07-2024 13:27 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 16:36
timovd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:23:
100/100 is snel zat voor ons huishouden. Wij gaan van 100Mb naar 140Mb. Wellicht dat ik ga "downgraden".
Die snelheden bij glasvezel zijn kunstmatig, het kost ze niets voor Odido om gratis te ugraden het is gewoon een instelling in de wijkcentrale. Ik heb inmiddels een KPN Gigabit abonnement aangevraagd 35 euro per maand (na 12 maand 54 euro) met Netflix standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:28

@LordSinclair hoe kom je aan het 50/50? 100/100 is het goedkoopste pakket bij mij. Ligt dat aan de regio? KPN/Reggefiber hier.
Downgraden kan niet volgens mij, je zit al op het goedkoopste abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Al heel lang klant zijn. Hier ook KPN/Reggefiber volgens mij. Ik heb dit abonnement al zeker sinds 2017.
Vaevictis_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:27:
Die snelheden bij glasvezel zijn kunstmatig, het kost ze niets voor Odido om gratis te ugraden het is gewoon een instelling in de wijkcentrale. Ik heb inmiddels een KPN Gigabit abonnement aangevraagd 35 euro per maand (na 12 maand 54 euro) met Netflix standaard.
Ga je dan ook 10x zo snel een serie of film kijken? Want ik heb die snelheid totaal niet nodig verder.
Scheelt mij elk jaar/elke 2 jaar weer rommelen met overstappen en hopen dat alles goed gaat.
Mijn vaste lasten blijven zo relatief laag. Ik begon op €30pm en dat is ondertussen €34,50 per maand. Niemand kan dat matchen met minimaal 50/50.

[ Voor 51% gewijzigd door LordSinclair op 12-07-2024 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 10:15

PeaceNlove

Deugleuter

Viel me al een paar weken op dat ik downloadsnelheden van 140 aan het halen was. Nu dus ook officieel... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:22
LordSinclair schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:30:
[...]

Al heel lang klant zijn. Hier ook KPN/Reggefiber volgens mij. Ik heb dit abonnement al zeker sinds 2017.

[...]

Ga je dan ook 10x zo snel een serie of film kijken? Want ik heb die snelheid totaal niet nodig verder.
Scheelt mij elk jaar/elke 2 jaar weer rommelen met overstappen en hopen dat alles goed gaat.
Mijn vaste lasten blijven zo relatief laag. Ik begon op €30pm en dat is ondertussen €34,50 per maand. Niemand kan dat matchen met minimaal 50/50.
Kan nog goedkoper hoor. Neem de 35 euro variant (100Mbit, wat nu dus 140Mbit is). Neem een mobiel abonnement bij Ben als ze in de aanbieding zijn. Ben abbonement wat ik in de aanbieding heb was 3,75 per maand voor 10Gb en onbeperkt bellen.
Dan krijg je combikorting van 5 euro op je internet abbo. Dat is dan dus 33,75 :P

Of je kan bellen om je contract weer vast te zetten voor een jaar en dan krijg je een x aantal maanden korting. Hoef je niet elke 2 jaar over te stappen om korting te krijgen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Kodess schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Kan nog goedkoper hoor. Neem de 35 euro variant (100Mbit, wat nu dus 140Mbit is). Neem een mobiel abonnement bij Ben als ze in de aanbieding zijn. Ben abbonement wat ik in de aanbieding heb was 3,75 per maand voor 10Gb en onbeperkt bellen.
Dan krijg je combikorting van 5 euro op je internet abbo. Dat is dan dus 33,75 :P

Of je kan bellen om je contract weer vast te zetten voor een jaar en dan krijg je een x aantal maanden korting. Hoef je niet elke 2 jaar over te stappen om korting te krijgen.
Mijn mobiele abo matchen kost op dit moment een stuk meer bij Ben (12 euro). Weg voordeel dan. Sowieso hou ik niet zo van koppelverkoop. Maakt je minder flexibel op de momenten dat je het wel wil zijn.

En daarnaast hou ik voor 75ct per maand extra graag mijn mogelijkheid open elk moment over te kunnen stappen wanneer er een beter aanbod langs komt. Dan wil je niet nog 2 jaar vast zitten.

Maar zou heeft iedereen zijn eigen overwegingen. Het is natuurlijk ook tof om te kunnen zeggen dat je 1gbit hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Vaevictis_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:27:
[...]
Die snelheden bij glasvezel zijn kunstmatig, het kost ze niets voor Odido om gratis te ugraden het is gewoon een instelling in de wijkcentrale.
Zie de reacties in:
Verder: Glasvezel prijzen, artikel nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:19
Op de Odido website staan nog de oude snelheden, ik neem aan dat de nieuwe snelheid toch ook veranderd voor nieuwe abo's.

Veranderen er meer snelheden of is het alleen 50Mbit>100Mbit en 100Mbit>140Mbit?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 12:54
MaffeMaarten schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:16:
[...]

Goeie vraag. Die tp-link deco is wel een set van 3, die samen een mesh doen. De vorige router kreeg het niet voor elkaar om heel het huis te doen vanaf het betreffende hoekje van het huis.

Maar toch is het misschien wel de moeite om eens te proberen of de zyxel van odido het wel redt met zn wifi 6.
Nog twee apparaten minder. :*)

Ik weet alleen niet of net de apparatuur die in de andere hoek van het huis zit kan profiteren van de wifi 6. Maar wel een poging waard.
Als je nu goede wifi thuis hebt: niet aankomen! Hou de TP-Link Deco set. Een nieuw wifi6 modem gaat echt niet door betonnen vloeren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
LordSinclair schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:30:
[...]

[...]

Ik zeg niet dat ik 1Gbit nodig heb, 100Mbit is ook voldoende alleen bij KPN kost dat iets van 5 euro per maand extra. Heb wel dat we met 4 personen thuis zijn die allemaal films kijken en ook nog 2 vaak thuis werken. Maar gaat me meer om die incidentele ISO download die dan sneller is en voor 5 euro per maand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Vaevictis_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:17:
Maar gaat me meer om die incidentele ISO download die dan sneller is en voor 5 euro per maand....
Ahja dat is maar 17% meer betalen per maand. Of 120 euro over 2 jaar. Om af en toe een isootje sneller te downloaden. Als je het dat waard vindt, prima toch d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:13

Satom

Verzamel ervaringen

50/50 kon je destijds af nemen, volgens mij is die optie komen te vervallen na de naamsverandering naar Odido, sindsdien was 100/100 het goedkoopste en minimale pakket. Zelf heb ik, inmiddels een dikke 2 jaar geleden, de 50/50 opties genomen voor 30 p/m. Nu dus ook de "gratis" upgrade naar 100/100. Volgende maand een "inflactie-correctie" mail en de prijs verhogen? Ik hoop het niet, we hebben helemaal geen baat bij 100/100, 50 is meer dan genoeg voor het beetje Netflix en gamen wat we doen O-)

Edit: het valt mij op dat de prijs in de Odido-webshop voor 100/100 €45,- zonder korting is, dan is de huidige € 34,43 lang niet gek.

[ Voor 7% gewijzigd door Satom op 12-07-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
LordSinclair schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:22:
[...]

Ahja dat is maar 17% meer betalen per maand. Of 120 euro over 2 jaar. Om af en toe een isootje sneller te downloaden. Als je het dat waard vindt, prima toch d:)b
Het verschil van 100 -> 1000 is te groot om dat voor 5 euro per maand te laten liggen. Want die 100Mbit zal zeker overschreden worden dus niet alleen voor een ISO downloaden. Bij Netflix en Youtube krijg je gewoon een lagere resolutie. Daarnaast ik heb nu een aanbieding genomen en kan dus later altijd nog downgraden na 1e jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalentum
  • Laatst online: 11:28
Vaevictis_ schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:25:
[...]

Het verschil van 100 -> 1000 is te groot om dat voor 5 euro per maand te laten liggen. Want die 100Mbit zal zeker overschreden worden dus niet alleen voor een ISO downloaden. Bij Netflix en Youtube krijg je gewoon een lagere resolutie. Daarnaast ik heb nu een aanbieding genomen en kan dus later altijd nog downgraden na 1e jaar.
Netflix heeft voor ultra hd 15Mbps nodig. Je krijgt bij 100Mbps echt geen lagere resolutie ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 22:24
Ik herken de discussie van de bandbreedte wel. In principe ‘kan’ iedereen wel uit met 100Mbit. Bij ons in huis met vijf koppen in totaal, allemaal video streamen, gamen, downloaden, thuiswerken, beveiligingscamera’s etc hadden we op drukke momenten wel uitdagingen met de 100mbit, bufferende video, piekende latency tijdens gamen etc… Blij toen naar 1Gb te kunnen en eigenlijk nooit meer die issues gehad. Ik denk overigens dat 400 of 500mbit ook goed genoeg was, maar daar was de meerprijs te gering voor.

Nu 2Gb besteld 10mnd voor 30 euro. Ik denk na die 10mnd weer terug naar 1Gb te gaan, een ander aanbod te nemen of mogelijk voeren ze wel weer een snelheidverhoging door.

Ohja ik doe ook plex 4k video sharen met wat anderen. Piek video van 74mbit wel eens gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door N1traat op 12-07-2024 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:15
Geen enkele streamingdienst gaat over de 100Mb/s heen. Dat gaat je eigenlijk alleen lukken als je uncompressed bluray gaat lopen streamen (pakweg 140Mb/s).

Maar ik zou zelf 100 ook te weinig vinden hoor. Dat gaat geheid klachten opleveren hier tijdens thuiswerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:47
Kleine boefjes bij Odido. Tot eind juni had je een actie van 10 maanden 30 euro p/m voor internet+tv. Daarna werd het weer 6 maanden. Nu zie ik weer 10 maanden staan, maar….. wel bij een tweejarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Caelorum schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:08:
Geen enkele streamingdienst gaat over de 100Mb/s heen. Dat gaat je eigenlijk alleen lukken als je uncompressed bluray gaat lopen streamen (pakweg 140Mb/s).

Maar ik zou zelf 100 ook te weinig vinden hoor. Dat gaat geheid klachten opleveren hier tijdens thuiswerken.
100 zou ik zelf ook niet kiezen. Mwah, misschien bij een 1-persoons huishouden. Ongetwijfeld zullen er genoeg situaties zijn dat 1000 of hoger heel handig kan zijn, maar ik denk dat voor menig huishouden 400 echt wel voldoende. Bij ons was dat het afgelopen jaar in ieder geval voldoende.
Eind zomervakantie ga ik overigens weer (terug) naar Ziggo. Telefonisch een leuke aanbieding gekregen (beter dan online, men adviseerde ook om altijd te bellen en niet online af te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:12:
Kleine boefjes bij Odido. Tot eind juni had je een actie van 10 maanden 30 euro p/m voor internet+tv. Daarna werd het weer 6 maanden. Nu zie ik weer 10 maanden staan, maar….. wel bij een tweejarig contract.
Op het ODF netwerk zie ik dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-HIlkncWM5-PAZb5Ta6nDf1LQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N416sRx7NLcmMLR2JWjWropj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Op mijn beide postcodes (huidige en nieuwe woning) krijgen ik resp. 10 en 6 maanden korting. Bijzonder dat dit zo kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Het opzeggen gaat lekker. Hier al eerder gelezen dat dit alleen telefonisch kan. Natuurlijk is dit tegen de wet, maar ja, ik leg me daar wel bij neer. Iemand aan de lijn gekregen. Mijn gegevens verstrekt. Moet ik uiteindelijk doorverbonden worden naar een collega…. En deze krijgt ze niet te pakken. Of ik het erg vind om later terug te bellen. Natuurlijk vind ik dit erg. Ik word later terug gebeld. Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015

L23

LordSinclair schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:21:
[...]

Heb al sinds het T-Mobile tijdperk het 50/50mbit abo. Ooit met €30 pm begonnen. Maar ondertussen was het al €34,50. Mijn gedachte was al na de volgende "inflatiecorrectie" over te stappen op het €35 100/100 abonnement. Maar dat lijkt nu niet nodig. Scheelt weer ergens aan vast zitten.
Zelfde verhaal. Maar straks overstappen op het goedkoopste €35 abonnement lijkt me nog steeds logisch als er dit jaar weer inflatiecorrectie wordt toegepast op je abonnement van €34,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
meesje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:35:
Het opzeggen gaat lekker. Hier al eerder gelezen dat dit alleen telefonisch kan. Natuurlijk is dit tegen de wet, maar ja, ik leg me daar wel bij neer. Iemand aan de lijn gekregen. Mijn gegevens verstrekt. Moet ik uiteindelijk doorverbonden worden naar een collega…. En deze krijgt ze niet te pakken. Of ik het erg vind om later terug te bellen. Natuurlijk vind ik dit erg. Ik word later terug gebeld. Ik ben benieuwd. :)
Heeft je nieuwe partij geen opzegservice voor Odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
William_H schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:00:
[...]

Heeft je nieuwe partij geen opzegservice voor Odido?
We gaan verhuizen. Dan werkt deze service niet.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 12-07-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 07:31
Is het duidelijk waneer de verhoging in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-06 23:14

Antonio di

a mi me dijeron que si

Remco Tr schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:11:
Is het duidelijk waneer de verhoging in gaat?
Mijn 100mb abb. ging vaak met dalen naar 80 zelfs 60mb. Opeens 3-4 weken geleden ging alles naar rond de 140mb met dalen van 110mb. Dus dachten vele Tweakers (zie vorige posts) dat dit kwam om het de "wisselende performance af te dekken van 100mb klanten (klanten tevreden te stellen).
Ik denk nu echter dat ik AL op de 140 mb abb. zat/zit maar nog steeds(of weer) kan gaan "klagen" dat voor de download het nogal eens daalt naar 110-120mb :( :? .

[ Voor 5% gewijzigd door Antonio di op 12-07-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 11:39

D33F

Tweelingtemmer

Antonio di schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:17:
[...]

Mijn 100mb abb. ging vaak met dalen naar 80 zelfs 60mb. Opeens 3-4 weken geleden ging alles naar rond de 140mb met dalen van 110mb. Dus dachten vele Tweakers (zie vorige posts) dat dit kwam om het de "wisselende performance af te dekken (klanten tevreden te stellen).
Ik denk nu echter dat ik AL op de 140 mb abb. zat/zit maar nog steeds(of weer) kan gaan "klagen" dat voor de download het nogal eens daalt naar 110-120mb :( :? .
In mijn geval ging ik op een 2Gbps abo ook omhoog van ~ 2000 naar ~ 2130 Mbps maar hier is het toch nog steeds officieel een 2Gbps abonnement.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-06 23:14

Antonio di

a mi me dijeron que si

D33F schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:23:
[...]

In mijn geval ging ik op een 2Gbps abo ook omhoog van ~ 2000 naar ~ 2130 Mbps maar hier is het toch nog steeds officieel een 2Gbps abonnement.
Dat "omhoog" stond inderdaad ook bij vorige posts bij andere abb. dan 100mb.
Nog een foto van de download & upload speedtest afgelopen tijd tot nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCn33bqNej49U0O5ayde2XDSPyQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eotSNb6f1npTAoTpm9aNNkgd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpyrDWz135Es0llW2rdacAnCrm8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t95PWSrBkoHmUhWr8DQzAzP7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Als je nu goede wifi thuis hebt: niet aankomen! Hou de TP-Link Deco set. Een nieuw wifi6 modem gaat echt niet door betonnen vloeren heen.
Niet om het een of ander maar bij mij dus wel. Haal exht hogere snelheden op de eerste etage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-02 21:05
Sorry alvast voor de mogelijk heel domme vragen.
Hier komt begin augustus de Guidion monteur. Nu opende ik net het installatiepakket maar eens. Er zit een tv boxje in, en het T-56 modem. Maar ook nog een ander klein vierkant wit zyxel kastje en een raar kabeltje ofzo. Waar is dat voor?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TqnxDnQ/IMG-20240712-171513268.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RHJBvfq/IMG-20240712-171649254.jpg

Dit zit nu al in mn meterkast, eerder bij kpn werd modem dan ook gewoon rechtstreeks hierop aangesloten met internetkabel. De drie lampjes zijn power, glas en ethernet. Is dan dat kleine zyxel ding nog nodig, of is die alleen nodig als je zoiets nog niet hebt?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZgZgJ0b/IMG-20240712-163040617.jpg

En er zat niks van Huawei of Nokia of Genexis in, waar ik hier steeds over lees. Is dat dan ook omdat ik al dat glasvezelkastje van de foto heb hangen?

[ Voor 22% gewijzigd door carolien89 op 12-07-2024 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
ikweethetbeter schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Daar is ook weer wat voor te zeggen (al zijn de vloeren van hout in dit geval, maar toch).

Bovendien is dan de kans groter dat alle IOT apparatuur gewoon nergens last van heeft. Ik geloof dat die nog wel eens in de war kunnen raken van een router-swap, zelfs als de SSID en wachtwoord weer hetzelfde worden ingesteld.

Sowieso is het mij om de snelheid niet te doen, ik kom al jaren goed rond op een 60/60 (ooit Telfort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:25:
[...]
Op mijn beide postcodes (huidige en nieuwe woning) krijgen ik resp. 10 en 6 maanden korting. Bijzonder dat dit zo kan verschillen.
Dat waarschijnlijk te maken hebben, op welk glasvezel netwerk je aansluiting zit. Overal waar Odido niet op het ODF netwerk zit, zijn vaak de kortingen minder en de maand prijzen wat hoger. Dat zal met de afdracht voor het gebruik van het netwerk te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
carolien89 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:42:
Hier komt begin augustus de Guidion monteur. Nu opende ik net het installatiepakket maar eens. Er zit een tv boxje in, en het T-56 modem. Maar ook nog een ander klein vierkant wit zyxel kastje en een raar kabeltje ofzo. Waar is dat voor?
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zit nu al in mn meterkast, eerder bij kpn werd modem dan ook gewoon rechtstreeks hierop aangesloten met internetkabel. De drie lampjes zijn power, glas en ethernet. Is dan dat kleine zyxel ding nog nodig, of is die alleen nodig als je zoiets nog niet hebt?

En er zat niks van Huawei of Nokia of Genexis in, waar ik hier steeds over lees. Is dat dan ook omdat ik al dat glasvezelkastje van de foto heb hangen?
Die (Kpn) media converter gaat er af.
Vanaf daar gaat de glasvezel kabel naar die Zyxel. (Glasvezel kastje)
Die Zyxel is AON dus waarschijnlijk zal jou huidige Kpn converter gewoon werken.
Ik neem aan dat je deze bedoeld. (Type nummer vermelden is altijd wel handig)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fIc24w1_vMUTea6psJ9zROG6S4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXtqlJTqvI4kW6pN6VXHkSoZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
LordSinclair schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:21:
[...]

Die mail had ik ook gehad ja. Ik heb net op tijd verlengd. Ik had twee weken geleden gebeld voor verlengen van dat abonnement, dus mijn prijs ging weer naar 32,50 per maand. En kreeg ook de eerste 6 maanden nog 10 euro korting. Nu dus dadelijk 100Mbit/s voor de prijs van 50Mbit/s. Helemaal prima. Abonnement is voor de scouting, dus hoe lager de prijs hoe beter.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 12-07-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
peterbier schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:27:
[...]

Die (Kpn) media converter gaat er af.
Vanaf daar gaat de glasvezel kabel naar die Zyxel. (Glasvezel kastje)
Die Zyxel is AON dus waarschijnlijk zal jou huidige Kpn converter gewoon werken.
Ik neem aan dat je deze bedoeld. (Type nummer vermelden is altijd wel handig)
[Afbeelding]
Klopt inderdaad, die van jouw plaatje.
Maar als de huidige mediaconverter (die er al sinds oplevering nieuwbouw huurhuis in 2017 op zit) gewoon werkt, waarom moet die er dan af? Misschien ook weer domme vraag hoor. Of is die nieuwe zyxel beter ofzo?
En wat als ik dan weer van Odido naar kpn over zou willen stappen later? Moet ik dan deze zelf er weer op hangen en dus bewaren? Want dan moet Odido de zyxel weer terug neem ik aan.
En deze zyxel is dus niet een van degenen waar steeds problemen mee gemeld worden? Dat zou fijn zijn natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
carolien89 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:00:
[...]

Maar als de huidige mediaconverter (die er al sinds oplevering nieuwbouw huurhuis in 2017 op zit) gewoon werkt, waarom moet die er dan af? Misschien ook weer domme vraag hoor. Of is die nieuwe zyxel beter ofzo?
En wat als ik dan weer van Odido naar kpn over zou willen stappen later? Moet ik dan deze zelf er weer op hangen en dus bewwaren? Want dan moet Odido de zyxel weer terug neem ik aan.
En deze zyxel is dus niet een van degenen waar steeds problemen mee gemeld worden? Dat zou fijn zijn natuurlijk :)
Jij zit op AON en blijft op AON. (Soort glasvezel techniek)
De monteur zal het bij U aansluiten.
Bij AON is het gewoon een media converter. (Omzeter glas naar Ethernet)
Waarschijnlijk zal die van Kpn gewoon werken.

In tegenstelling van GPON en XGS-PON (soort glasvezel techniek) is wat complexer.
Dat omdat je glasvezel deel via een passieve splitter met andere gebruikers.
Hierdoor moet er een registratie plaats vinden.
Bij U AON dus niet nodig.

Overleg gewoon met de monteur.
Als die van Kpn werkt zal ik zeker die gebruiken.
Het is een stuk netter dan een los glasvezel kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
peterbier schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:11:
[...]

Jij zit op AON en blijft op AON. (Soort glasvezel techniek)
De monteur zal het bij U aansluiten.
Bij AON is het gewoon een media converter. (Omzeter glas naar Ethernet)
Waarschijnlijk zal die van Kpn gewoon werken.

In tegenstelling van GPON en XGS-PON (soort glasvezel techniek) is wat complexer.
Dat omdat je een glasvezel splitter deelt met andere gebruikers.
Hierdoor moet er een registratie plaats vinden.
Bij U AON dus niet nodig.

Overleg gewoon met de monteur.
Als die van Kpn werkt zal ik zeker die gebruiken.
Het is een stuk netter dan een los glasvezel kastje.
Ahh, duidelijk. Dankjewel :). Het is vooral fijn als er niet nog een extra kastje bij komt als dat niet nodig is. Die van kpn heeft in elk geval tot vorig jaar gewoon altijd gewerkt. Ik stapte jaarlijks heen en weer over van kpn-ziggo-kpn etc voor de welkomstkorting, dit jaar Ziggo maar vorig jaar dus nog kpn glasvezel gehad. En dit keer had Odido veruit de beste deal :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
carolien89 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:00:
[...]

Maar als de huidige mediaconverter (die er al sinds oplevering nieuwbouw huurhuis in 2017 op zit) gewoon werkt, waarom moet die er dan af? Misschien ook weer domme vraag hoor.
Geen domme vraag, maar Odido weet niet wat jij nu hebt en levert daarom altijd een compleet pakket. Het kan namelijk ook zijn dat er verschillende technieken door verschillende providers op hetzelfde netwerk worden gebruikt. Jij hebt toevallig hetzelfde, maar het is ook weleens zo dat KPN AON heeft en Odido (X)GPON vanwege eigen/andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
wbschenk schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Waar loop je precies op vast?
Heb via t-mobile support een SIP username en password opgevraagd en een aantal settings overgenomen in de UniFi Talk settings, maar wat ik ook probeer, ik krijg "Dit nummer is niet in gebruik" als ik het nummer probeer te belen.

Als ik in de logs kijk, lukt de authenticatie, dus daar ligt het niet aan. Helaas is de 3rd party SIP settings van Unifi Talk nog vrij karig en de documentatie van ODIDO vrijwel niet beschikbaar.

realm: voip.t-mobilethuis.nl
proxy: voip.t-mobilethuis.nl
username: <<van odido ontvangen>>
password: <<van odido ontvangen>>
phonenumber: +31 33 XXX XXXX

Ik heb nog een paar andere settings geprobeerd:

register: true
context: public

Maar tot nu toe geen geluk.

Ik krijg "momenteel is dit nummer niet in gebruik" als ik het probeer te bellen.
Ik krijg een in-gesprek toon als ik probeer vanaf het toestel te bellen.

Ik kan met deze settings in MicroSIP gewoon bellen en gebeld worden, dus het zit ergens in Unifi talk niet lekker.

[ Voor 5% gewijzigd door ToAoM op 13-07-2024 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-06 23:56
ToAoM schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:54:
[...]

Heb via t-mobile support een SIP username en password opgevraagd en een aantal settings overgenomen in de UniFi Talk settings, maar wat ik ook probeer, ik krijg "Dit nummer is niet in gebruik" als ik het nummer probeer te belen.

Als ik in de logs kijk, lukt de authenticatie, dus daar ligt het niet aan. Helaas is de 3rd party SIP settings van Unifi Talk nog vrij karig en de documentatie van ODIDO vrijwel niet beschikbaar.

realm: voip.t-mobilethuis.nl
proxy: voip.t-mobilethuis.nl
username: <<van odido ontvangen>>
password: <<van odido ontvangen>>
phonenumber: +31 33 XXX XXXX

Ik heb nog een paar andere settings geprobeerd:

register: true
context: public

Maar tot nu toe geen geluk.

Ik krijg "momenteel is dit nummer niet in gebruik" als ik het probeer te bellen.
Ik krijg een in-gesprek toon als ik probeer vanaf het toestel te bellen.

Ik kan met deze settings in MicroSIP gewoon bellen en gebeld worden, dus het zit ergens in Unifi talk niet lekker.
Je zou 't phonenumber eens in nationaal formaat (033XXXXXXX) kunnen proberen, zo heb ik 'm in mijn fritzbox staan.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToAoM
blb4 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 01:13:
[...]

Je zou 't phonenumber eens in nationaal formaat (033XXXXXXX) kunnen proberen, zo heb ik 'm in mijn fritzbox staan.
Ben inmiddels weer een stap verder en kan nu gesprekken ontvangen ... Alleen nog niet naar buiten bellen. Weer heerlijk frusterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:38

wbschenk

www.schenkict.nl

ToAoM schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 03:22:
[...]

Ben inmiddels weer een stap verder en kan nu gesprekken ontvangen ... Alleen nog niet naar buiten bellen. Weer heerlijk frusterend.
Ik heb nu precies het tegenover gestelde. wat heb je precies gedaan om dat werkend te krijgen?

Wellicht wat siplogs verzamelen en die vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Uit nieuwsgierigheid, wat zijn de snelheidsverhogingen? Ik heb ook een oud abonnement van 50 naar 100 mbit. En 100 is 140 geworden? Zou 140 dan ook het nieuwe minimum worden voor nieuwe klanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
erwn schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:29:
Uit nieuwsgierigheid, wat zijn de snelheidsverhogingen? Ik heb ook een oud abonnement van 50 naar 100 mbit. En 100 is 140 geworden? Zou 140 dan ook het nieuwe minimum worden voor nieuwe klanten?
Volgens mij is 50 mbit verhoogd naar 100 Mbit/s. En is dat het enige abonnement wat ze omhoog hebben gedaan.

Alle andere abonnementen hebben ze administratief iets omhoog gezet, zodat ze wat meer marge hebben. Dus 100 Mbit/s is 140Mbit/s, 2000Mbit/s is 2200Mbit/s, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ogi18
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Merken jullie ook dat de modem Zyxel T56 wel een heel zwake wifi signaal uitzendt. Had hierbij mijn vorige provider totaal geen last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Er is met de huidige abonnementen niks hoger.
Er bestaat geen 140 ofzo.
De afknijp grens is gewoon hoger gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNnYMVaL_LPYOd77GlCREw-iSF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuvzZQamCjps6OkmYefc6E5i.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ook dit topic.
https://community.odido.n...r-stipt-afgeknepen-365829

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
peterbier schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:13:
Er is met de huidige abonnementen niks hoger.
Er bestaat geen 140 ofzo.
De afknijp grens is gewoon hoger gezet.
[Afbeelding]

Zie ook dit topic.
https://community.odido.n...r-stipt-afgeknepen-365829
Ik zie nu wel dat de 1Gbit/s verbinding is verdwenen in het aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
rens-br schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:48:
[...]

Wellicht iets te maken met de postcode waar je in woont?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOjwd1cxeyE8wLPLqZombSLvli8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbeG1xxZxMYMB6w13z5aqW99.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
rens-br schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 14:48:
[...]

Dat is het abonnement pakket wat ik nu heb 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wellicht heb ik verkeerd gezocht in dit topic, maar aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie, stel ik de vraag toch even...

Ik heb Odido 400/400, met een Huawei FTU (of ONT?).
Was daarvoor een genexis (toen had ik 100/100) en die werd bij de pverstap naar 1Gbit vervangen door een Huawei.

Ik zou graag een 5530 of 5590 rechtstreeks op de glasvezel aansluiten. Welke moet ik hebben?

Ik lees dat iemand 'm in Duitsland heeft aangeschaft en dat daar de AON en GPON adapter bij zit.

Is dat dan de duitse versie of de international edition, en bij wie is het gekocht? Amazon?

Dank alvast!

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 13-07-2024 15:23 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
albino71 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:18:
Wellicht heb ik verkeerd gezocht in dit topic, maar aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie, stel ik de vraag toch even...

Ik heb Odido 400/400, met een Huawei FTU (of ONT?).
Was daarvoor een genexis (toen had ik 100/100) en die werd bij de pverstap naar 1Gbit vervangen door een Huawei.

Ik zou graag een 5530 of 5590 rechtstreeks op de glasvezel aansluiten. Welke moet ik hebben?

Ik lees dat iemand 'm in Duitsland heeft aangeschaft en dat daar de AON en GPON adapter bij zit.

Is dat dan de duitse versie of de international edition, en bij wie is het gekocht? Amazon?

Dank alvast!
Die iemand ben ik.
Ja via Amazon gekocht.
Je hebt een Huawei ONT dat kan GPON of XGS-PON zijn.
Welke heb je.?
GPON kun je het serienummer klonen.
XGS-PON moet je het door een Odido medewerker laten registreren. (Modem ID)
Dat kan via het Odido forum.
En je moet uiteraard de juiste Fritz SFP module gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
peterbier schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:13:
[...]

Dat is het abonnement pakket wat ik nu heb 😁
Ah. Ik zie nu pas dat het je persoonlijke verleng / snelheid aanpas pagina is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

peterbier schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:52:
[...]

Die iemand ben ik.
Ja via Amazon gekocht.
Je hebt een Huawei ONT dat kan GPON of XGS-PON zijn.
Welke heb je.?
GPON kun je het serienummer klonen.
XGS-PON moet je het door een Odido medewerker laten registreren. (Modem ID)
Dat kan via het Odido forum.
En je moet uiteraard de juiste Fritz SFP module gebruiken.
Even achterop de Huawei gekeken.
Huawei OptiXstar HG8010Hv6 GPON terminal

Heb jij de duitse versie besteld dan?

Deze denk ik?

[ Voor 35% gewijzigd door albino71 op 13-07-2024 17:04 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
albino71 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:56:
[...]

Even achterop de Huawei gekeken.
Huawei OptiXstar HG8010Hv6 GPON terminal

Heb jij de duitse versie besteld dan?

Deze denk ik?
Ja die 5590 gebruik ik.
Je hebt dus GPON dan zal het klonen werken.
Je hebt ook nog een juiste patchkabel nodig van de FTU naar de Fritzbox.
De Fritz SFP GPON module heeft een LC/APC ingang. (Groen mini stekker)

!! Houdt er ook rekening mee dat je geen snelheid verhoging doet van 2Gbit of meer.
Dan wordt je omgezet naar XGS-PON.

[ Voor 5% gewijzigd door peterbier op 13-07-2024 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@peterbier Dank.

Kan ook voor de 5530 gaan zie ik.

Hoe weet ik welk kabeltje ik nodig heb?

Dit is hoe het er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jz6bgADecSwfzafjE2pOIKhKcNQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/flxFCMgGy4LkL8ivm1xShE7g.png?f=user_large

edit: Dat lijkt voor mij op het juiste kabeltje?

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 13-07-2024 17:26 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
albino71 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 17:25:
@peterbier Dank.

Kan ook voor de 5530 gaan zie ik.

Hoe weet ik welk kabeltje ik nodig heb?

Dit is hoe het er nu uitziet:
[Afbeelding]

edit: Dat lijkt voor mij op het juiste kabeltje?
Nee die past niet.
Dat is SC/APC.
Heb je een foto van de FTU. (Glasvezel aansluiting)
Zie hier de GPON SFP module met LC/APC stekker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qkzoEdbo6lHVxvlKBWlwYz97pE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wIiwVOgkGi8aLxqqsXqd9CiU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door peterbier op 13-07-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PPfPysX5umm-d6iLXhBCmPU11w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tGXt4iqj9AIS3hC7tUceFQtU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRi1AgohtrYWEFUXc4ra-7zyTJQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cvEd5K1FcpZ2zzRzP2ZNlciA.png?f=fotoalbum_large

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
O niet heel erg netjes. (Met patchcover en kap wat netter)
Je hebt een SC/UPC (blauw) naar LC/APC (groen) patchkabel nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cgAMag-kfkkOJTu-SKXlvS6LDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6yqe0EM5yXjL5s7whtGDudT.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is al wat netter maar voor de werking maakt het niet uit.
Wel makkelijk dat het een complete set is. Link.
https://fritzshop.nl/glas...rch_query=ty01&results=11

[ Voor 10% gewijzigd door peterbier op 13-07-2024 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-04 13:25
William_H schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:55:
[...]

Ik ben ook vrij kritisch geweest, en het is ook zeer de vraag of het de oplossing is, een andere firmware. Maar...ik heb wel het idee dat het, mede door de aandacht van Radar, nu wel serieuzer genomen wordt. Er is een speciaal forumtopic bij Odido, daar zou ik ook zeker je problemen melden, en daar wordt wel degelijk (voor glasvezel) serieus op ingegaan.

Dat ik ditzelfde issue heb gehad op VDSL, terwijl deze lijn het gewoon overdag altijd doet, dat paste dan weer niet in het straatje (want geen ONT). Maar het is wel bekend dat "foute" ONT's in sommige opstellingen in wijken, de hele wijk mee kunnen nemen. Dat zal ongetwijfeld verderop in de lijn ook ellende geven, dit is uiteraard speculatie, maar zou het netwerk wel kunnen beïnvloeden.

P.S. als je je problemen aangeeft in het forumtopic, dan geven ze je als je daar om vraagt ook nog onbeperkt data op je mobiel voor hotspot. Als je ook een router hebt in je netwerk hebt, en als die dat ondersteunt, zou je die mobiel tetherend als WAN failback kunnen instellen.
Zo heb ik dat nu gedaan voor mijn Asus WRT-68U.
Kan ik niet op, problemen met die activatiemail waarover ik ook contact met ze heb. Ofja, contact, als ze reageren dan. Hoewel ik het wel rechtstreeks heb doorgegeven, dus het is bekend.

Hier zijn ze al een tijdje bezig met aanleg/overzetten van alles naar glas in de wijk dus ergens hebben ze te weinig capaciteit of gaat het mis. Hoewel die genexis kastjes ook niet optimaal zijn natuurlijk, dat ze die nog gebuiken is uberhaupt verbazingwekkend.

Als het op VDSL ook is/was lijkt mij dat wat lastiger vast te stellen waar het vandaan, mede omdat dat eigenlijk bijna niet voorkomt. Vergeleken met in welke getalen dat bij die genexis kastjes is.

Maar maandag neemt kpnnetwerk als het goed is contact op voor een afspraak/het wisselen naar een nokia ont, dus dan is het hopelijk z.s.m opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
@albino71

Als je de Fritzbox via Duitsland besteld houdt er rekening mee dat de taal Duits is.
Deze is op Nederlandse of Engelse taal in te stellen.
En nog belangrijker dat je regio op Nederland zet.
Anders kun je niet de Nederlandse providers selecteren.
Als Odido er nog niet tussen staat. (Nog oude firmware) Het T-Mobile profile gebruiken.
Voor vragen als het niet wil kun je ook op het Odido forum terecht.
En voor het klonen kun je dit topic erbij pakken.
https://community.odido.n...-op-g-pon-internet-361821

[ Voor 16% gewijzigd door peterbier op 13-07-2024 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@peterbier dank voor alle uitleg. Ik ga er mee aan de slag.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-06 16:03
Kan iemand bevestigen of de Android (TV) app ook surround geluid ondersteund / mee stuurt (voor de meest standaard zenders)? Ik heb nu Caiway, die dat in hun Android app niet lijken te doen; tenminste niet op mijn Mi TV-Stick 4K die toch echt surround ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
CaptainKansloos schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:03:
Kan iemand bevestigen of de Android (TV) app ook surround geluid ondersteund / mee stuurt (voor de meest standaard zenders)? Ik heb nu Caiway, die dat in hun Android app niet lijken te doen; tenminste niet op mijn Mi TV-Stick 4K die toch echt surround ondersteund.
Dat is wel in te stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXyidi78FtiNzyLRMmV7N08heuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCoamWXk4HfaB4HcMieZnAft.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Bedankt voor de reactie; maar ik kan uit het 'screenshot' niet helemaal halen of dit nou een instelling is in de Odido app zèlf, of een systeem instelling van TV kastje of TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
CaptainKansloos schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:19:
Bedankt voor de reactie; maar ik kan uit het 'screenshot' niet helemaal halen of dit nou een instelling is in de Odido app zèlf, of een systeem instelling van TV kastje of TV.
Dit is het kastje.
App instellingen projecteer je niet op een TV scherm, en de lay-out en kleuren is exact van een Odido decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
OK. Los van de beschikbare instelling; is er ook daadwerkelijk multichannel geluid beschikbaar in de streams? Mijn Mi TV Stick ondersteund multichannel, wat je in de instellingen van de stick kunt configureren. Caiway heeft een TV app voor op Android, maar die lijkt geen multichannel geluid mee te sturen; alleen stereo. TV zenders die over DVB-C wel multichannel hebben, hebben dat niet in de app. Vandaar dus de vraag hoe dit bij Odido zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
CaptainKansloos schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:19:
Deze screenshot (foto) is van een Sony bravia Android TV.
De Odido TV app dus.
Deze screenshot (foto) is nog van de oude app.
De nieuwe app heeft ook de AC3 instelling.
Ze zijn al een tijd met een beta (test) versie bezig.
Deze versie voor Android/Google TV is precies hetzelfde als de Odido media box.

Het antwoord op je vraag.
Heeft de app Dolby surround.
Ja alleen bij de zenders die dit hebben.
Huidige niet beta app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nj7JdKXmEYI2lDx3jrmhA8WZYnw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MufYL6BJvAdILeXef4xVh6AO.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door peterbier op 15-07-2024 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
William_H schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:31:
[...]

Dit is het kastje.
App instellingen projecteer je niet op een TV scherm, en de lay-out en kleuren is exact van een Odido decoder.
Dat is helemaal niet juist.
Ga maar naar pijl naar links boven in beeld < Instellingen < Audio ondertiteling.
Gelukkig komt Odido met een mooie nieuwe app die ik al weken test.

En zelfs met de aankomst van de nieuwe Odido TV app voor Android/Google TV is die precies dezelfde layout als de (nieuwe) Odido TV box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Dank je wel voor het uitgebreide antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

peterbier schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:22:
[...]
Het antwoord op je vraag.
Heeft de app Dolby surround.
Ja alleen bij de zenders die dit hebben.
Alleen bij de app voor de AppleTV heb je deze instelling niet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
DON PAPA schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:56:
[...]

Alleen bij de app voor de AppleTV heb je deze instelling niet 😉
De vraagsteller heeft het over een Mi TV Stick.
Die draait op Android TV. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

peterbier schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:11:
[...]
De vraagsteller heeft het over een Mi TV Stick.
Die draait op Android TV. 😉
Dat weet ik, ik verduidelijk alleen even dat deze instelling niet in elke Odido TV app zit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 20:23
Ik ben wel heel blij met dat kastje van Odido. Mijn smart-tv is wat ouder en het ging allemaal steeds langzamer met apps. Nu met apps via het kastje gaat alles weer soepel. Zo kan de tv nog lang mee. Oja en ik dacht altijd dat zappen wat langzaam ging bij tv via glasvezel. Maar heb nu niks te klagen.
De snelheid van glasvezel zelf is verre van stabiel. Vreemd want ik zat hiervoor ook bij Odido op hetzelfde adres en had nooit een issue.

[ Voor 38% gewijzigd door PLAE op 15-07-2024 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
PLAE schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:32:
Ik ben wel heel blij met dat kastje van Odido. Mijn smart-tv is wat ouder en het ging allemaal steeds langzamer met apps. Nu met apps via het kastje gaat alles weer soepel. Zo kan de tv nog lang mee. Oja en ik dacht altijd dat zappen wat langzaam ging bij tv via glasvezel. Maar heb nu niks te klagen.
De snelheid van glasvezel zelf is verre van stabiel. Vreemd want ik zat hiervoor ook bij Odido op hetzelfde adres en had nooit een issue.
Dat klopt een mooie en goede Android TV box.
Ik gebruik hem zelf ook net als een Chromecast Google TV / Nokia box 8000 / Nvidia Shield tv pro zijn ook prima te gebruiken als de smart tv wat ouder is.
Overens werkt mijn Sony bravia Android TV prima met de app.
Zelfs mijn oude Philips Android TV (Android 8 ) werkt vlot.

Maar de nieuwe Odido TV box is zeker een vooruitgang tegenover de Aria box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Is er iemand die een EdgeRouter 4 heeft en weet waarom de HE Tunnel niet helemaal goed werkt? Ik kan prima IPv6 pingen vanuit de EdgeRouter zelf. Ik krijg wel een IPv6-adres van de router op mijn MacBook Pro, maar ik kan geen enkel IPv6 adres pingen. Lijkt me een firewall dingetje. Kan iemand even meedenken of me even helpen, eventueel tegen betaling?

Ik wil liever niet wachten totdat Odido ook eens met zijn tijd meegaat...
Pagina: 1 ... 63 ... 117 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen