Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Ik ga over naar KPN vandaag. Moet ik wachten met de wissel tot sms of gewoon proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TimtheToolman schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:05:
Ik ga over naar KPN vandaag. Moet ik wachten met de wissel tot sms of gewoon proberen?
Als je de bewoners in je wijk die nu op Odido GPON zitten, niet wil lastig vallen, dan wacht je op een sms of een andere melding. Als jij nu de KPN (AON) NT aansluit terwijl je in de PoP nog op de Odido PON splitter zit aangesloten, heb je kans dat (een deel van) het segment uitvalt.
Tussen 8:00 en 12:00 moet er een monteur van KPN/Netwerk jouw glasvezeltje in de PoP omprikken naar de KPN apparatuur.

In theorie zou je dat moeten merken aan de Odido ONT (die Huawei neem ik aan). Als die in alarm gaat of anderszins geen verbinding meer kan maken, dan ben je dus omgeprikt. En dan kan je zelf verder installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 05-07-2024 08:17 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Hier ook opgelost, is er voor zakelijke klanten een incidenten log beschikbaar? Wil graag weten wat er aan de hand was. Zal vast niet de laatste keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Loopt weer op, 50ms inmiddels.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
traceroute to www.google.com (142.250.179.132), 30 hops max, 60 byte packets
 1  _gateway (192.168.1.1)  0.123 ms  0.107 ms  0.148 ms
 2  212.53.22.245 (212.53.22.245)  2.250 ms  2.253 ms  2.342 ms
 3  ae6-0.br04tc2.versatel.net (212.53.25.197)  63.909 ms  63.733 ms  63.728 ms
 4  * * 106-86-143-37.ftth.glasoperator.nl (37.143.86.106)  54.437 ms
 5  72.14.209.208 (72.14.209.208)  81.064 ms  81.011 ms 72.14.209.42 (72.14.209.42)  55.430 ms
 6  * * *
 7  172.253.71.198 (172.253.71.198)  57.320 ms 108.170.227.8 (108.170.227.8)  102.737 ms 142.251.66.238 (142.251.66.238)  37.141 ms
 8  74.125.242.190 (74.125.242.190)  101.789 ms ams17s10-in-f4.1e100.net (142.250.179.132)  101.730 ms 74.125.242.190 (74.125.242.190)  101.720 ms

[ Voor 92% gewijzigd door Vaevictis_ op 05-07-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ogi18
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Misschien is dit vraag al eerder gesteld. Maar ik heb de installatie pakket van Odido ontvangen nu vroeg ik mij af hoe moeilijk dit is om het zelf te installeren. Anders moet ik drie weken wachten totdat de guidon monteur langskomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 19:35

ja3

Ogi18 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:41:
Misschien is dit vraag al eerder gesteld. Maar ik heb de installatie pakket van Odido ontvangen nu vroeg ik mij af hoe moeilijk dit is om het zelf te installeren. Anders moet ik drie weken wachten totdat de guidon monteur langskomt
Ik heb ook 3 weken gewacht (omdat dit zo stond in de omschrijving). De dag voordat de monteur kwam dacht ik laat ik zelf alvast even alles ophangen waar ik het wil hebben en het werkte eigenlijk direct. Nu weet ik natuurlijk niet of dat dit voor jouw situatie ook zo is. Maar snap eigenlijk niet dat er een monteur moest komen. Bij Ziggo heb ik dit vaker zelf moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ogi18 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:41:
Afhankelijk van wat voor apparatuur je geleverd hebt, kortom, wat voor netwerk je zit (ODF, KPN, WBA, AON, XPON, XSG-PON) kan het zijn dat de monteur ook fysiek aan de andere kant van je kabeltje nog iets moet omprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 01:24

NBK

Weercam-Avatar

Er mag in de openingspost wel duidelijk vermeld gaan worden dat Odido uitgaande mail dus wel blokkeert maar dus geen relay meer aanbied. Wat een gekloot zeg. Nu kan ik Odido weer op gaan zeggen en naar een andere ISP overstappen. Net voor een godsvermogen aan netwerk apparatuur gekocht om van de 2gbit gebruik te kunnen maken. Nieuwe TV gekocht omdat ik op mijn oude TV de app niet kon installeren en nu zit ik (ook zakelijk) zonder uitgaande mail...

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 08:13
Stomme vraag misschien, maar waarom gebruik je uberhaupt nog POP/IMAP en SMTP voor mail? Office 365 abonnementje erop en gaan :)

En anders gezegd, werkt bij Odido poort 465 of 587 niet dan?

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ogi18
rens-br schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Afhankelijk van wat voor apparatuur je geleverd hebt, kortom, wat voor netwerk je zit (ODF, KPN, WBA, AON, XPON, XSG-PON) kan het zijn dat de monteur ook fysiek aan de andere kant van je kabeltje nog iets moet omprikken.
Ze hebben een Zytel-T56 geleverd samen met een huawei optixstar hn8010ts-20. Het netwerk is van ODF en is deze week al opgeleverd en volgens Odido zit er een signaal op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:52
NBK schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:01:
Nieuwe TV gekocht omdat ik op mijn oude TV de app niet kon installeren en nu zit ik (ook zakelijk) zonder uitgaande mail...
Je zakelijke mailprovider zal toch wel een smtp-server hebben waar jij je mail kwijtkunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ogi18
ja3 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Ik heb ook 3 weken gewacht (omdat dit zo stond in de omschrijving). De dag voordat de monteur kwam dacht ik laat ik zelf alvast even alles ophangen waar ik het wil hebben en het werkte eigenlijk direct. Nu weet ik natuurlijk niet of dat dit voor jouw situatie ook zo is. Maar snap eigenlijk niet dat er een monteur moest komen. Bij Ziggo heb ik dit vaker zelf moeten doen.
Als het niet teveel moeite kost hoe heb je de huawei optixstar hn8010ts-20 aangesloten? Dat is de enige waar ik over twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Ogi18 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:07:
[...]

Ze hebben een Zytel-T56 geleverd samen met een huawei optixstar hn8010ts-20. Het netwerk is van ODF en is deze week al opgeleverd en volgens Odido zit er een signaal op.
Ik snap dit niet heb ook zakelijk en krijg dan een low cost consumenten router zyxel t56. Nooit aangesloten gehad maar een eigen udm pro en unifi apparatuur. Ik vrees al dat ik met de helpdesk moet gaan bellen over de latency en dan als vraag krijg "heeft u het modem aangesloten dan kijken we mee".

Terwijl je als it-er weet dat het een routering issue is verder in het netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NBK

NBK

Weercam-Avatar

Xilvaro schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:06:
Stomme vraag misschien, maar waarom gebruik je uberhaupt nog POP/IMAP en SMTP voor mail? Office 365 abonnementje erop en gaan :)

En anders gezegd, werkt bij Odido poort 465 of 587 niet dan?
Juist omdat ik niet afhankelijk wil zijn van derde partijen als Google, MS en ik dus ook niet vast wou zitten aan de mail adressen van mijn ISP heb ik zelf maar een domein geregeld en ben een eigen mailserver gaan draaien. Later is daar het zakelijke emailverkeer van het bedrijfje van mijn vriendin bij gekomen omdat strato er een bende van maakte.

Als je mail direct af wil leveren bij andere mailservers ben je toch afhankelijk van het doorlaten van verkeer op poort 25 en die blokkeren ze nog steeds wel. Normaal stond daar een relay server tussen die 500 mails per dag doorliet.
gerritjan schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:08:
[...]

Je zakelijke mailprovider zal toch wel een smtp-server hebben waar jij je mail kwijtkunt?
Mijn domeinhoster kan ook relayen maar dan moet je weer bijbetalen. Dan kan ik beter gewoon weg bij Odido en naar een ISP die wel een relay server heeft. Dat ging bij Caiway namelijk prima maar daar krijg je bij GPON weer dat ... Nokia modem wat geen bridgemode kent voor VLAN 100.

Caiway is alleen al 2 wkn bezig geweest om het modem van mijn ouders te voorzien van een extern bereikbaar IP adres ipv CG-NAT. Het is echt drama met die ISP's tegenwoordig.

edit:
Heb nu mijn mail draaien via de Caiway mailserver op de account van mijn ouders dus ben nu wel weer even gered. Maar omdat ik mijn site-to-site VPN bij Caiway niet werkend krijg met dat Nokia modem wou ik mijn ouders eigenlijk ook verhuizen naar Odido. Dat ga ik nu dus echt niet meer doen...

[ Voor 35% gewijzigd door NBK op 05-07-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-10 16:57
Er mag in de openingspost wel duidelijk vermeld gaan worden dat Odido uitgaande mail dus wel blokkeert maar dus geen relay meer aanbied. Wat een gekloot zeg. Nu kan ik Odido weer op gaan zeggen en naar een andere ISP overstappen. Net voor een godsvermogen aan netwerk apparatuur gekocht om van de 2gbit gebruik te kunnen maken. Nieuwe TV gekocht omdat ik op mijn oude TV de app niet kon installeren en nu zit ik (ook zakelijk) zonder uitgaande mail...
Zat totaal fout dus mijn bericht verandert..

[ Voor 11% gewijzigd door SmasterS op 05-07-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK

NBK

Weercam-Avatar

SmasterS schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:46:
[...]

Ik heb hier geen beperkingen qua mail en gebruik geen odido mail... via mijndomein en iets van solcom.
Gaat misschien iets anders verkeerd daar?
Jij gebruikt dan denk de relay server van mijndomein (kun je zien bij de uitgaande SMTP server van je mailprogramma). Relay servers gebruiken authenticatie en poort 587 of 465. Mail direct afleveren bij mailservers van de ontvangende partij gebeurd heel vaak nog via poort 25.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArnoldSmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-10 21:58
Het komt een beetje vreemd over als je gaat klagen over de kosten van netwerk apparatuur om gebruik te kunnen maken van 2Gbit.(Wat overigens helemaal niet duur hoeft te zijn)

Maar wel zelf je mailserver wil runnen, ook kostbaar.
En als het dan om zakelijk gebruik gaat zou ik kiezen voor Office 365, ivm beschikbaarheid, veiligheid, schaalbaarheid, kosten.

En dan het hele verhaal van dat geld heb uitgegeven aan een nieuwe tv, geeft helemaal een raar beeld van je verhaal ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ArnoldSmit op 05-07-2024 14:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
NBK schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:53:
[...]

Jij gebruikt dan denk de relay server van mijndomein (kun je zien bij de uitgaande SMTP server van je mailprogramma). Relay servers gebruiken authenticatie en poort 587 of 465. Mail direct afleveren bij mailservers van de ontvangende partij gebeurd heel vaak nog via poort 25.
STMP poort 25 mogen ze altijd wel blokkeren, dat is onbeveiligd wil je echt niet. Gewoon 587 of 465 gebruiken over beveiligde verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NBK schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:20:
[...]

Juist omdat ik niet afhankelijk wil zijn van derde partijen als Google, MS en ik dus ook niet vast wou zitten aan de mail adressen van mijn ISP heb ik zelf maar een domein geregeld en ben een eigen mailserver gaan draaien. Later is daar het zakelijke emailverkeer van het bedrijfje van mijn vriendin bij gekomen omdat strato er een bende van maakte.

Als je mail direct af wil leveren bij andere mailservers ben je toch afhankelijk van het doorlaten van verkeer op poort 25 en die blokkeren ze nog steeds wel. Normaal stond daar een relay server tussen die 500 mails per dag doorliet.

[...]

Mijn domeinhoster kan ook relayen maar dan moet je weer bijbetalen. Dan kan ik beter gewoon weg bij Odido en naar een ISP die wel een relay server heeft. Dat ging bij Caiway namelijk prima maar daar krijg je bij GPON weer dat ... Nokia modem wat geen bridgemode kent voor VLAN 100.

Caiway is alleen al 2 wkn bezig geweest om het modem van mijn ouders te voorzien van een extern bereikbaar IP adres ipv CG-NAT. Het is echt drama met die ISP's tegenwoordig.

edit:
Heb nu mijn mail draaien via de Caiway mailserver op de account van mijn ouders dus ben nu wel weer even gered. Maar omdat ik mijn site-to-site VPN bij Caiway niet werkend krijg met dat Nokia modem wou ik mijn ouders eigenlijk ook verhuizen naar Odido. Dat ga ik nu dus echt niet meer doen...
https://community.odido.n...info-smtp-poort-25-333415

Verder is de vraag naar die poort zo laag dat ze je echt niet zullen missen ;w

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
Wat zijn eigenlijk nog meer voordelen van snel glasvezel internet > 2gbit? Ik snap dat je sneller kan down en uploaden en de verbinding stabieler zou moeten zijn maar zijn er nog meer voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 19:03
NBK schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:53:
[...]

Ik lever mijn mail af via de smtp relay van sendgrid. Postfix Kan ook met authenticatie op bijv. poort 587 afleveren. Die poort is niet geblokkeerd. Kan geloof ik 50 of 100 mailtjes gratis per dag versturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
superpolm schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:00:
Wat zijn eigenlijk nog meer voordelen van snel glasvezel internet > 2gbit? Ik snap dat je sneller kan down en uploaden en de verbinding stabieler zou moeten zijn maar zijn er nog meer voordelen?
Hoezo stabieler? Het is alleen sneller.

Dit zijn de statistieken van mijn gigabit lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTOCbmCgVxeRkZcueKDrJ2tiJF8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vWditZzT6BQQoqr75yU2HzvT.png?f=user_large

Kan dus ook prima met een 50Mbit lijn uit. Als ik geen aanbieding zou hebben zou ik downgraden naar 100Mbit. 2Gbit is leuk "voor de heb" maar in de praktijk voor weinig mensen echt nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK

NBK

Weercam-Avatar

ArnoldSmit schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:07:
[...]

Het komt een beetje vreemd over als je gaat klagen over de kosten van netwerk apparatuur om gebruik te kunnen maken van 2Gbit.(Wat overigens helemaal niet duur hoeft te zijn)

Maar wel zelf je mailserver wil runnen, ook kostbaar.
En als het dan om zakelijk gebruik gaat zou ik kiezen voor Office 365, ivm beschikbaarheid, veiligheid, schaalbaarheid, kosten.

En dan het hele verhaal van dat geld heb uitgegeven aan een nieuwe tv, geeft helemaal een raar beeld van je verhaal ;)
Na, ok... die nieuwe TV stond al wel een beetje in de planning :X
Maar je verwacht van een ISP gewoon dat ze op z'n minst een basis functie als email ondersteunen en zeker niet dat ze het actief blokkeren. Vandaar dat ik vind dat het wel apart vermeld moet worden in de openingspost.

En zoals ik al zei wil ik geen mailbox aanhouden bij een andere partij. Inmiddels al eens meegemaakt dat xs4all mijn oude Demon mailbox gewoon weggooide terwijl ik nog wel bij ze betaalde voor het behoud van de mail.
Zakelijk gebruik is in dit geval iets van 30 inkomende facturen per maand en hooguit een paar uitgaande. En ook hier heeft strato destijds ervoor gezorgd dat de mail die in die box stond verdwenen is. De webmail linkte naar een andere mailserver dan waar de mail op binnenkwam en dat hebben ze nog steeds niet gecorrigeerd.

[ Voor 23% gewijzigd door NBK op 06-07-2024 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK

NBK

Weercam-Avatar

jongetje schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:14:
[...]

[Afbeelding]

Kan dus ook prima met een 50Mbit lijn uit. Als ik geen aanbieding zou hebben zou ik downgraden naar 100Mbit. 2Gbit is leuk "voor de heb" maar in de praktijk voor weinig mensen echt nuttig.
Ik heb nu die 2gbit lijn omdat het mij de eerste 10 maanden niks extra kost. Ik had hiervoor 200mbit en daar was mij al opgevallen dat je best je best moet doen om boven de 20mbit te komen en dat 50mbit eigenlijk al zat is. Groot voordeel van glas is wel de symmetrische verbinding en de lage ping. Al is die ping bij Odido ook niet erg best. Loopt het verkeer nog steeds via die exange in Duitsland of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:12

DON PAPA

Tweaker-fan

NBK schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:55:
[...]
Al is die ping bij Odido ook niet erg best.
Ik heb anders niks te klagen wat de ping betreft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEeWcXPYU4V8yRyuBS1HdSnIbjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDpIIkOh5uKz5U4iXC9xkzqG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMUc1rivBUN4_7yv8ddtxt0owtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnH0RJ0BQzPsfwncespp09f1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 06-07-2024 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmit
NBK schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:50:
[...]

Na, ok... die nieuwe TV stond al wel een beetje in de planning :X
Maar je verwacht van een ISP gewoon dat ze op z'n minst een basis functie als email ondersteunen en zeker niet dat ze het actief blokkeren. Vandaar dat ik vind dat het wel apart vermeld moet worden in de openingspost.

En zoals ik al zei wil ik geen mailbox aanhouden bij een andere partij. Inmiddels al eens meegemaakt dat xs4all mijn oude Demon mailbox gewoon weggooide terwijl ik nog wel bij ze betaalde voor het behoud van de mail.
Zakelijk gebruik is in dit geval iets van 30 inkomende facturen per maand en hooguit een paar uitgaande. En ook hier heeft strato destijds ervoor gezorgd dat de mail die in die box stond verdwenen is. De webmail linkte naar een andere mailserver dan waar de mail op binnenkwam en dat hebben ze nog steeds niet gecorrigeerd.
Bijna niemand gebruikt meer SMTP van zijn provider,echt een beetje iets van andere tijden.
Maar even met je mee denkend.
Strato bied exchange online aan voor 5 euro per maand hiermee zou je in al je behoeften moeten zijn voorzien qua mail.
Wat je ook kosteloos kan doen is de Strato SMTP server gebruiken:
https://www.getmailspring...s-strato-de-via-imap-smtp
(En smtp op port 25 zonder SSL of startTLS is niet echt heel veilig)
Hoop dat je hier iets aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

NBK schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:50:
[...]

Maar je verwacht van een ISP gewoon dat ze op z'n minst een basis functie als email ondersteunen en zeker niet dat ze het actief blokkeren.
Wellicht heb je dan gemist dat Odido überhaupt gestopt is met e-mail en dat is al een hele tijd zo. Als ze zelf geen e-mail aan klanten aanbieden snap ik dat ze ook geen relay meer hebben.

Als zakelijke klant met een afhankelijkheid zou ik niet inzetten op de relay van een ISP maar een grotere speler inschakelen zoals een Exchange Online van Microsoft. Die hebben ook een goede wereldwijde reputatie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-10 18:48
Er zijn ook nog zat alternatieven die je gratis kan gebruiken zolang je onder limieten blijft. Zo gebruik ik brevo.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 21:52
ArnoldSmit schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 00:37:
[...]

Strato bied exchange online aan voor 5 euro per maand hiermee zou je in al je behoeften moeten zijn voorzien qua mail.

Hoop dat je hier iets aan heb.
Die kende ik nog niet.
Goed om te weten!

Ik heb voor ons thuis gebruik en eigen domein en mail van soverin.net. Dat bevalt ook prima.
Is dan echt alleen mail, geen exchange met alle toeters en bellen.
Al jaren geen gezeur met met andere provider of privacy gedoe van goegle of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
jongetje schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:14:
[...]

[Afbeelding]

Met multi Gigabit abbonementen krijg je wel direct een XGS-Pon ont, die zijn wel stabieler dan G-pon.
Er zitten meer mogelijkheden in XGS-Pon om bijvoorbeeld om te gaan met een rogue ont, bij G-pon kan dat een segment bijvoorbeeld platleggen.

In de praktijk zou het echter niet heel veel uit moeten maken.
(Merk wel dat met XGS-Pon je aanzienlijk sneller snelheid opbouwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Vind de latency op odido zakelijk nog steeds erg hoog. Snelheid is wel in orde er is toch iets niet helemaal lekker lijkt wel een router die overbelast is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 1  _gateway (192.168.1.1)  0.195 ms  0.175 ms  0.167 ms
 2  212.53.22.245 (212.53.22.245)  2.621 ms  2.656 ms  2.696 ms
 3  ae6-0.br04tc2.versatel.net (212.53.25.197)  11.346 ms  9.235 ms  11.322 ms
 4  106-86-143-37.ftth.glasoperator.nl (37.143.86.106)  9.218 ms  9.267 ms *
 5  72.14.209.42 (72.14.209.42)  9.961 ms  9.924 ms  10.160 ms
 6  * * *
 7  142.251.225.136 (142.251.225.136)  11.623 ms 142.251.66.238 (142.251.66.238)  9.468 ms 142.251.48.178 (142.251.48.178)  9.249 ms
 8  142.250.211.91 (142.250.211.91)  9.161 ms  9.140 ms  9.120 ms
 9  ams17s10-in-f4.1e100.net (142.250.179.132)  9.459 ms 209.85.255.197 (209.85.255.197)  10.080 ms ams17s10-in-f4.1e100.net (142.250.179.132)  9.292 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Vaevictis_ schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:26:
Vind de latency op odido zakelijk nog steeds erg hoog. Snelheid is wel in orde er is toch iets niet helemaal lekker lijkt wel een router die overbelast is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 6  * * *
 7  142.251.225.136 (142.251.225.136)  11.623 ms 142.251.66.238 (142.251.66.238)  9.468 ms 142.251.48.178 (142.251.48.178)  9.249 ms
 9  ams17s10-in-f4.1e100.net (142.250.179.132)  9.459 ms 209.85.255.197 (209.85.255.197)  10.080 ms ams17s10-in-f4.1e100.net (142.250.179.132)  9.292 ms
Definieer "erg hoog".
Die routers hebben wel iets beters te doen dan ICMP echo-request te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Dennis-L schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Definieer "erg hoog".
Die routers hebben wel iets beters te doen dan ICMP echo-request te behandelen.
Latency van 10 ms naar diverse platforms waar het eerst 3 ms was. Helaas geen smokeping bij de hand maar trend is weer stijgend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:47
Vaevictis_ schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:24:
[...]

Latency van 10 ms naar diverse platforms waar het eerst 3 ms was. Helaas geen smokeping bij de hand maar trend is weer stijgend.
Dat viel mij ook al op. Het is sinds een paar weken het geval. Ik zat eerst op 3-4 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen zakelijk hier, krijg wel een andere trace naar 142.250.179.132 toe (zie hieronder). Maar in principe is de eerste hop het belangrijkst, de rest is wat @Dennis-L ook zegt variabel en je ziet wel vaker hogere replies om wat voor reden dan ook en dus niet heel erg relevant. Enige waar ik zelf tegen aanloop is een pagina request soms blijft hangen om wat voor reden dan ook... krijg dan gewoon helemaal geen reactie. Voornamelijk in de avond en via 5G (ook Odido) heb ik dan weer nergens last van. Overigens blijft de snelheid wel gewoon goed hier (1gbit abonnement).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tracing route to ams17s10-in-f4.1e100.net [142.250.179.132]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  188.*
  3     6 ms     6 ms     6 ms  10.10.10.170
  4     7 ms     7 ms     7 ms  10.226.4.6
  5     7 ms     *        7 ms  172.253.71.29
  6     6 ms     6 ms     6 ms  72.14.209.42
  7     7 ms     7 ms     7 ms  172.253.71.29
  8     5 ms     5 ms     6 ms  142.250.211.91
  9     6 ms     6 ms     6 ms  ams17s10-in-f4.1e100.net [142.250.179.132]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidnothen72
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-10 14:03
Ik wil graag FRITZ!Box 5590 kopen

En glasvezel rechtstreeks op de fritz box 5590 aansluiten

Krijg je ook die module erbij de fritz box 5590

je heb van fritzbox 5590 verschillende verzie ervan

FRITZ!Box 5590 Fiber Edition Internation 

FRITZ!Box FRITZBox 5590 Fiber XGS-PON 

En welke glasvezel kabel voor die module Krijg die ook erbij

Ik heb open dutch fiber

Huawei Optistar
en een Zyxel T-56.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ja3
  • Laatst online: 14-10 19:35

ja3

@davidnothen72 wat wil je precies weten? dit ziet eruit als een boodschappenlijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidnothen72
Welke fritzbox 5590
modulen en glasvezel kabel die erbij moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidnothen72
ja3 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:27:
@davidnothen72 wat wil je precies weten? dit ziet eruit als een boodschappenlijstje.
Welke fritzbox 5590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

davidnothen72 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:43:
[...]

Welke fritzbox 5590
Ligt eraan welke glasvezel techniek je hebt.
Wat is het exacte typenummer van je Huawei ONT?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidnothen72
nelizmastr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:16:
[...]

Ligt eraan welke glasvezel techniek je hebt.
Wat is het exacte typenummer van je Huawei ONT?
Huawei OptiXstar HG8010Hv6-10Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqF05cS9EHTONYAZ-mA93-Uzx-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FD6xN8Qr19m40uQ4shQdBZfL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p10OqEDz0rMOM53z8TpONfbuB5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQfxvtuinFF2adc82OdNYc0Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 03:04
Je hebt de Fritzbox 5590 nodig met de GPON SFP module.
Doormiddel van het serienummer klonen van de Huawei GPON ONT kun je de verbinding opzetten.
Ik heb mijn Fritzbox 5590 op Amazon besteld.
Ik heb zowel AON SFP module (die ik bij Kpn gebruikte) en een GPON SFP module die ik nu bij Odido gebruik.
Voordeel je kan zonder tussenkomst klantenservice de Odido ONT weer aansluiten.
Bij een probleem.

Hou er rekening mee bij een 2Gbit pakket of meer je op XGS-PON komt.
Dan heb je een XGS-PON SFP module nodig.
Maar zolang je het (snelheid) pakket onder de 1Gbit houdt zal er geen ONT wisseling plaats vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door peterbier op 07-07-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidnothen72
[quote]peterbier schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:46:
[...]

Je hebt de Fritzbox 5590 nodig met de GPON SFP module.
Doormiddel van het serienummer klonen van de Huawei GPON ONT kun je de verbinding opzetten.
Ik heb mijn Fritzbox 5590 op Amazon besteld.
Ik heb zowel AON SFP module (die ik bij Kpn gebruikte) en een GPON SFP module die ik nu bij Odido gebruik.
Voordeel je kan zonder tussenkomst klantenservice de Odido ONT weer aansluiten.
Bij een probleem.

Hou er rekening mee bij een 2Gbit pakket of meer je op XGS-PON komt.
Dan heb je een XGS-PON SFP module nodig.
Maar zolang je het (snelheid) pakket onder de 1Gbit houdt zal er geen ONT wisseling plaats vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door davidnothen72 op 07-07-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
@davidnothen72

Je hebt een andere patchkabel nodig.
De ingang van de Fritz SFP GPON module is LC/APC (groen mini stekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidnothen72
Deze kabel Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qww4muMT62i91NVt0YviQ5gLsXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mLomFOCk5KPY0wwIvjfRVBLZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Klopt die heb je nodig.
Voor het klonen zie dit topic.
https://community.odido.n...binding-meer-maken-352926

[ Voor 17% gewijzigd door peterbier op 07-07-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidnothen72
Is deze module goede Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTlatgJnhUyllvqn6nDj0I6R0-w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/84Yyo5g785ur70YO69BJAklB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://fritzshop.nl/glasvezel/1197-fritzsfp-gpon.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
Ja je moet een Fritz GPON SFP module hebben.
Als je nog geen 5590 hebt zal ik het toch in Duitsland halen.
Daar zitten de 2 SFP modules bij.
AON en GPON

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:30
davidnothen72 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:40:
Ik wil graag FRITZ!Box 5590 kopen

En glasvezel rechtstreeks op de fritz box 5590 aansluiten

Krijg je ook die module erbij de fritz box 5590

je heb van fritzbox 5590 verschillende verzie ervan

FRITZ!Box 5590 Fiber Edition Internation 

FRITZ!Box FRITZBox 5590 Fiber XGS-PON 

En welke glasvezel kabel voor die module Krijg die ook erbij

Ik heb open dutch fiber

Huawei Optistar
en een Zyxel T-56.
Je hebt mijn eerdere post al gevonden zie ik (+). Ik heb die van mij bij Fritzshop.nl gekocht:

Referentie Product
12000368 SC-APC/LC-APC TK01 patch cover incl. glasvezelkabel GROEN-LC_GROEN
20003053-G.PON FRITZ!Box 5590 Fiber G.PON

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10 10:21
Morgen komt de Guidion monteur langs om het aan te sluiten, maar ik was eigenwijs en heb donderdag het ont en modem al aangesloten en het werkt perfect. Super stabiele verbinding en lage ping.

Zou ik de Guidion monteur kunnen afbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
itsmemax schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:42:
Morgen komt de Guidion monteur langs om het aan te sluiten, maar ik was eigenwijs en heb donderdag het ont en modem al aangesloten en het werkt perfect. Super stabiele verbinding en lage ping.

Alleen in overleg met Odido Klantenservice. Die monteur zit in hun opleverprocedure, gerede kans dat die spaak loopt zonder monteur. Die moet ff een vinkje zetten en loopt dan 2 minuten later weer je huis uit.......

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +3 Henk 'm!
itsmemax schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:42:
Kom op, gaan we die vraag elke week stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
jongetje schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:54:
[...]

Kom op, gaan we die vraag elke week stellen?
Misschien kan @rens-br dit eens in 't OT zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 23:25

Zorian

What the fox?

Vaevictis_ schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:26:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 6  * * *
Dat valt nog mee, maar kan beter ja.
Dit is mijne, met een eigen router:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to google.com [142.251.36.46]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.0.0.1
  2     1 ms     1 ms     2 ms  1-16-146-85.ftth.glasoperator.nl [85.146.16.1]
  3     *        2 ms     2 ms  10.10.10.170
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     3 ms     2 ms     3 ms  72.14.209.208
  7     2 ms     4 ms     3 ms  172.253.66.253
  8     3 ms     3 ms     4 ms  142.251.66.241
  9     4 ms     3 ms     3 ms  ams17s12-in-f14.1e100.net [142.251.36.46]

Trace complete.

Heb eigenlijk niks te klagen over Odido, nog geen 1 storing gehad sinds ik bij ze zit (op 1 na waar Odido niks aan kon doen, stroomuitval ergens). Haal ook altijd keurig de 2Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-10 16:21
Hoe lang duurt het normaal voordat je het Odido glasvezel in de woning wordt aangesloten vanaf het moment dat het in de straat ligt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 14:26
Daar is niks over te zeggen, aangezien odido van heleboel externe partijen afhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:25
So_Surreal schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:49:
Hoe lang duurt het normaal voordat je het Odido glasvezel in de woning wordt aangesloten vanaf het moment dat het in de straat ligt?
Ga uit van een klein jaartje, als ze nog een POP en een backhaul moeten aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Iemand bekend of odido zakelijk ook aan een verlengings aanbod doet? Desnoods bel ik, want kpn heeft nu een aanbod 30 euro per maand bij 2 jaar met netflix standaard voor 1Gbit. Na 9 maanden 53 euro ong. Dat betaal ik nu ook voor 400Mbit met backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
Vaevictis_ schreef op maandag 8 juli 2024 @ 16:20:
Iemand bekend of odido zakelijk ook aan een verlengings aanbod doet? Desnoods bel ik, want kpn heeft nu een aanbod 30 euro per maand bij 2 jaar met netflix standaard voor 1Gbit. Na 9 maanden 53 euro ong. Dat betaal ik nu ook voor 400Mbit met backup.
Toen ik belde gaf Odido 9 maanden mijn 2Gb abbonement voor 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
ArnoldSmit schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:18:
[...]

Toen ik belde gaf Odido 9 maanden mijn 2Gb abbonement voor 30 euro
Was dit ook zakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmit
Helaas niet, maar wie weet gaat die vlieger daar ook op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier Guidion alweer uitgesteld vanwege het welbekende ‘ziekte’.

Maar besloten om zelf de ONT en het modem aan te sluiten. Wonder boven wonder gewoon internet, maar veel hoger dan 130 Mbps kom ik helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
Guys,

Ik heb een vraag en het betreft nogal gevoelig, dus ik zal em in de de members only gaan posten:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alvast dank! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Dwazer op 09-07-2024 12:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 14:31
Dwazer schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:58:
Guys,

Ik heb een vraag en het betreft nogal gevoelig, dus ik zal em in de de members only gaan posten:

***members only***

Alvast dank! _/-\o_
Heb je niet toevallig de user ook aangepast? Waardoor dus je niet met het built-in admin account moet inloggen maar met een andere? Verder geen idee, klinkt redelijk alsof je jezelf buitengesloten hebt, dan heb je vrij weinig opties om nog wat te kunnen... Evt nog via een andere methode proberen dan de GUI? SSH of telnet? Geen idee of dat ondersteunt wordt door die unit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
The_Admin schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:43:
[...]

Heb je niet toevallig de user ook aangepast? Waardoor dus je niet met het built-in admin account moet inloggen maar met een andere? Verder geen idee, klinkt redelijk alsof je jezelf buitengesloten hebt, dan heb je vrij weinig opties om nog wat te kunnen... Evt nog via een andere methode proberen dan de GUI? SSH of telnet? Geen idee of dat ondersteunt wordt door die unit...
Builtin-user doet mij momenteel geen belletje rinkelen...?
Bestaat deze ook in de router dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:34
"admin" of "administrator" vaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Dwazer schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:35:
[...]
Builtin-user doet mij momenteel geen belletje rinkelen...?
Hij bedoeld, of je misschien ook de gebruikersnaam (admin) hebt aangepast toen je een nieuwe login maakte om in de router te komen?

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 09-07-2024 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
Dwazer schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:58:
Guys,

***members only***

Alvast dank! _/-\o_
Members only: mebersonly
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Oohhhhdiedo op 09-07-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmk90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03:05
Weet iemand wellicht of het mogelijk is bij Odido glasvezel over Delta hun glas (xgspon) een Huawei Hn8010Ts ONT te hangen? Een medewerker van odido zegt dat deze niet werkt omdat die verouderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
ibmk90 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:51:
Weet iemand wellicht of het mogelijk is bij Odido glasvezel over Delta hun glas (xgspon) een Huawei Hn8010Ts ONT te hangen? Een medewerker van odido zegt dat deze niet werkt omdat die verouderd is.
Waarom zou je dat willen? Je krijgt een Nokia ONT bij je Odido-verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Nu online
ibmk90 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:51:
Verouderd lijkt me een onzinverhaal, niet alle medewerkers zijn even goed opgeleid als je eigen apparatuur wil gebruiken. Los van de vraag waarom je het zou willen doen moet het gezien de wet op vrije modemkeuze wel mogelijk zijn ja. Meer dan het serienummer registreren gaat een provider niet doen, de rest mag je zelf uitvogelen in zo'n geval. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waarom je die moeite zou willen doen als Odido gewoon een werkende Nokia levert waar een WAN IP uit komt, wat wil je nog meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
Eigen ont laten registreren moet mogelijk zijn als je daar bij de klantenservice om vraagt. Gaat waarschijnlijk wel enkele dagen over dat verzoek heen.
Verouderd is die hn8010 verder niet, Deze is bij odido gewoon actueel in de gebieden waar eigen apparatuur in de pops hangt en er geleverd word via xgspon.

Waarom verkies je odidos Huawei ont over de Nokia?

Edit:ik heb begrepen dat de Huawei die odido levert dusdanig is aangepast wat betreft firmware dat deze enkel zou werken op odido's eigen netwerk (vraag me niet hoe of waarom) . Als het er dus 1 vanuit odido is zou het niet moeten werken.

[ Voor 25% gewijzigd door Oohhhhdiedo op 10-07-2024 18:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Sinds vrijdag overgestapt van xs4all 200/200 naar Odido internet 1/1 GB glasvezel. Zit in kpn gebied, heb een huawei ont en zyxel t56 router en 1 zyxel wifipunt. Had een fritzbox 7590 en twee ap’s voor meshnetwerk.
Betaal nu minder dan de helft en de ervaring tot nu toe is eerlijk gezegd beter dan bij xs4all. Zeer snel internet ook door wifi 6 in de zyxel apparatuur.
Dat merk je echt wel. Goeie en snelle installatie door guidion monteur.
Ik hoop dat het goed blijft werken. Ben zeer tevreden klant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:49
Guidion is langsgeweest. Monteur installeert de ONT, sluit de router aan. En geen internet. Belt met zijn collega en haalt een nieuwe ONT uit de auto. Even aanmelden en er is internet. Ik heb een 1 Gbps verbinding afgesloten en gebruik een EdgeRouter 4.

Voor nu ben ik blij. Vanavond nog even weer testen tijdens de drukste uren. Maar als dit zo blijft, ben ik lekker goedkoop uit. 10 maanden voor 25 EUR, daarna naar 55 per maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KP7bCtKWO4dpU8VpXws0GRI5Vu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNQqfgGgTCIiGgWcXjxWPjMd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEs3JNsSOXFTMVP3yOreefWXzMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZKr30jM8HtzsInDJjo4gk90.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10 02:10
14% pakketverlies is wel veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 99% gewijzigd door jongetje op 10-07-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderTaal
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10 02:10
Ik heb het over de 14% packet loss die in de speedtest screenshot wordt gerapporteerd. Dat is geen normaal gevolg van protocol overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0nlB5wpdBe_h2GX1qCj0jnGIb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7Ayxhj1SCF44RttvAXged9r.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn resultaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibmk90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03:05
@Neyluzz @Andros @Oohhhhdiedo

Omdat de Guidion monteur die had geïnstalleerd. Eigenlijk zou ik ook een Nokia ONT krijgen van odido maar die zijn volgens hun al sinds mijn oorspronkelijke opleverdatum (13 juni) niet voorradig. Toen ik met Odido belde zeiden ze dat mijn ONT en modem al onderweg was en dat ik de monteur gerust in kon plannen. Uiteindelijk was dit pakketje nooit binnen gekomen en heeft de monteur uit eigen voorraad geïnstalleerd. De Huawei ONT dus, deze heeft echter nooit gewerkt. Na weer veel gebeld te hebben met Odido hebben ze aangegeven dat ze niet weten wanneer de Nokia ONT weer voorradig is. Omdat ik niet nog een maand zonder internet wil zitten heb ik het uiteindelijk geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Laatst online: 21:10
TV beeld en geluid Odido loopt hier zo'n 30 seconden achter tov de buren. Is hier nog iets aan te doen of een bekend probleem?

Ik heb gewoon een mediabox met LAN kabel.

Met name met voetbal zoals vanavond heel irritant. Eigenlijk niet zo leuk om te kijken want je weet bij geen gejuich van de buren dat er geen goal is. En bij gejuich moeten wij nog 30 seconden wachten.

Tips welkom. Volgend wk weer naar KPN ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MaStar op 10-07-2024 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:38
MaStar schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:15:
Bij ons loopt Odido zo'n 30 seconden achter tov de buren. Is hier nog iets aan te doen of een bekend probleem?

Met name met voetbal zoals vanavond heel irritant. Eigenlijk niet zo leuk om te kijken want je weet bij geen gejuich van de buren dat er geen goal is. En bij gejuich moeten wij nog 30 seconden wachten.

Tja, NLZiet via de LG app op mijn tv loopt ook 30 seconden achter. Nadeel van streams denk ik ook.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
ZonderTaal schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:27:
[...]

14% pakketverlies is wel veel!
Vanavond tijdens de drukste uren nog eens geprobeerd. Geen enkel probleem. Heb ook een andere server geselecteerd (RETN). 0% verlies, 1ms jitter en 8 ms ping. Lijkt mij prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:52
Luuk1983 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:16:
[...]

Tja, NLZiet via de LG app op mijn tv loopt ook 30 seconden achter. Nadeel van streams denk ik ook.
Vreemd genoeg loopt NLZiet op een tablet bij mij 30 seconden voor op de app op LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:38
gerritjan schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:31:
[...]

Vreemd genoeg loopt NLZiet op een tablet bij mij 30 seconden voor op de app op LG.
Ja klopt, als je NLZiet direct op de telefoon of via een chomecast aan zet, dan loopt het wel redelijk goed. Overigens heb ik het idee dat de beeldkwaliteit via de LG app veel beter is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Luuk1983 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:16:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Nlziet?

Hoe kan ik die 30 seconden oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Kan je NLZIET ook streamen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
TV beeld en geluid Odido loopt hier zo'n 30 seconden achter tov de buren. Is hier nog iets aan te doen of een bekend probleem?

Voor NPO kun je ook nog een antenne op je TV aansluiten en gratis NPO zenders via DVB-T2 kijken.

Maar daar heb je op dit moment natuurlijk niets aan

[ Voor 4% gewijzigd door Kalentum op 10-07-2024 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:34

Ik zie het als een feature. Ik ben gewoon nog andere dingen aan het doen zoals praten en als de buren luid worden weet ik dat ik moet kijken, haha.

Maar inderdaad. Dit soort dingen is waarom ik in oktober weer wissel naar kpn (en de welkomstkorting natuurlijk).

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 10-07-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Kalentum schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:36:
[...]

Voor NPO kun je ook nog een antenne op je TV aansluiten en gratis NPO zenders via DVB-T2 kijken.

Maar daar heb je op dit moment natuurlijk niets aan
Hoe / nog terug regelen voor de finale? :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ja vreselijk irritant met dit soort wedstrijden dat Odido 30 seconden achterloopt. Wordt volgend jaar weer KPN...

Tips welkom maar lijkt inherent aan Odido te zijn dit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:23
Dennisweb schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:26:
Guidion is langsgeweest. Monteur installeert de ONT, sluit de router aan. En geen internet. Belt met zijn collega en haalt een nieuwe ONT uit de auto. Even aanmelden en er is internet. Ik heb een 1 Gbps verbinding afgesloten en gebruik een EdgeRouter 4.

Voor nu ben ik blij. Vanavond nog even weer testen tijdens de drukste uren. Maar als dit zo blijft, ben ik lekker goedkoop uit. 10 maanden voor 25 EUR, daarna naar 55 per maand.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
hier sinds mei abbo odido. hardstikke blij geweest voor 1 maand. Nu sinds juli kut mediamabox problemen. wifi verbinding valt vaker weg terwijl er voldoende signaal is. vaker happerend beeld. vaker beeld met VGA kwaliteit... router en mediabox staan 8 meter uitelkaar in een open ruimte...

ik had eerst ziggo. duurder maar veeel beter wifi bereik en geen problemen met tv....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
In ieder geval geen problemen met vertraging tijdens de finale met nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!
In het kader van omdenken je buren naar Odido laten overstappen?

Verder ga ik echt niet voor die paar voetbal wedstrijden overstappen en 20 euro meer per maand betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Laatst online: 00:20

Antonio di

a mi me dijeron que si

jongetje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:28:
[...]

Verder ga ik echt niet voor die paar voetbal wedstrijden overstappen en 20 euro meer per maand betalen.
Ben het wel met je eens.
Ik weet nog dat wij een TV hadden die alleen analoog signaal van Casema/Ziggo aankon. Toen konden we ook eerder juichen dan de buren met DVB-C tuner in de TV.

Maar goed er is hoop voor de Odido klanten die nu 'te laat juichen" (als je maar lang genoeg leeft :) :( ): Ziggo heeft alle analoge zenders een paar jaar geleden afgeschaft en recent 4 kanalen alleen nog beschikbaar gemaakt via IPTV (geen DVB-C meer). Als ik het onderstaande artikel mag geloven gaat Ziggo op termijn ook alles IPTV maken en dus DVB-C afschaffen, zie:
https://www.totaaltv.nl/n...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Blijft over dan: wie is het snelst over IPTV !

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
jongetje schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:28:
[...]

Er zijn natuurlijk ook mensen die een heel Formule 1 abonnement nemen omdat ze fan zijn.

Maar even serieus: heel veel landen zenden het EK uit. Is er dan geen enkele Nederlandse of buitenlandse omroep die zonder al te veel latency uitzendt, desnoods online? Via de NPO kijken is natuurlijk niet verplicht.

Het is trouwens wel een beetje een luxeprobleem.
https://www.nu.nl/tech/63...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Voor wie mij wees op 14% loss, ik ga morgen nog eens meten. Zit me niet helemaal lekker. Wil zeker weten dat er geen probleem met mijn verbinding is, maar het misschien aan de testserver gelegen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:39:
[...]

Er zijn natuurlijk ook mensen die een heel Formule 1 abonnement nemen omdat ze fan zijn.
Als die mensen het gratis kunnen kijken met 30 seconden vertraging dan denk ik dat ze er ook niet voor betalen.
Maar even serieus: heel veel landen zenden het EK uit. Is er dan geen enkele Nederlandse of buitenlandse omroep die zonder al te veel latency uitzendt, desnoods online? Via de NPO kijken is natuurlijk niet verplicht.
Juist met iptv willen de tv providers zoveel mogelijk compressie toevoegen met de best mogelijke kwaliteit. En dat kost gewoon tijd omdat je veel frames wilt hebben om dit te kunnen doen.

[ Voor 39% gewijzigd door jongetje op 11-07-2024 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:36:
[...]
Juist met iptv willen de tv providers zoveel mogelijk compressie toevoegen met de best mogelijke kwaliteit.
Ik had begrepen dat KPN het aanvoer signaal van de eerste 10 zenders inmiddels 1 op 1 doorzet juist voor een betere beeldkwaliteit met zo'n min mogelijk vertraging.

Bron: https://www.totaaltv.nl/n...nimale-vertraging-signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Laatst online: 13-10 09:38
Mijn ouders zijn overgestapt van Caiway naar Odido. Ze hebben nog een vaste telefoon, en willen die graag doorschakelen bij geen gehoor. Die optie lijkt er niet te zijn. Weet iemand misschien een alternatief? Kan ik zelf inloggen op die voip dienst bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Targeter schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:02:
Mijn ouders zijn overgestapt van Caiway naar Odido. Ze hebben nog een vaste telefoon, en willen die graag doorschakelen bij geen gehoor. Die optie lijkt er niet te zijn. Weet iemand misschien een alternatief? Kan ik zelf inloggen op die voip dienst bijvoorbeeld?
Ik ben zelf recentelijk overgestapt naar Cheap Connect voor telefonie. Je hebt daar dan wel nieuwe hardware voor nodig, maar maandelijks kosten zijn er nauwelijks en bellen kost ook de wereld niet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:46
Targeter schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:02:
Had je deze al gevonden?
https://www.odido.nl/serv...en/gebruiken/instellingen
Pagina: 1 ... 62 ... 129 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen