En, weet je al of de 1000BASE-BX BiDi sfp 1310nm-TX/1550nm-RX 10km Simplex LC SMF transceiver de juiste is om te gebruiken?CodeCaster schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:48:
De zoveelste "eigen hardware"-post, maar ik kom er niet uit. Ik zit al zeven jaar op het netwerk van Wisper Vodafone T-Mobile Odido met:Dit setje hardware verstookt continu 2W (mediaconverter) + 10W (router), wat tegenwoordig al gauw € 40 per jaar aan stroom is, en neemt onnodig veel (wandcontactdoos)plaats in in de meterkast.
- Een Genexis GN02 (FXP-100) zonder hardware - de glasvezel gaat erin en komt er weer uit. Dit is sinds de laatste modemwissel (2020?), waarbij ik gigabit kreeg en een mediaconverter:
- De CTS CVT-3002W2A(SM-10)-PLUS-DR mediaconverter, met daarin een D3155-9SCWD1M Dual Rate, Single-mode 10km, TX/RX: 1310/1550 transceiver (geen module).
- Een Zyxel VMG8825-T50 waarvan de WiFi uit staat en de vier LAN-poorten in gebruik zijn.
- Geen tv, geen telefonie, enkel internet.
Ik wil converter en router het liefst vervangen door één kleiner, zuiniger apparaat. Ik neig naar de Ubiquiti EdgeRouter X SFP.
Ik heb gelezen:Mijn vragen
- T-Mobile glasvezel ONT/GPON vervangen met eigen apparaat
- PerlinNoise in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
- PL3X4N in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ik kom er niet uit qua WBA/GPON/XGS-PON. Wat heb ik, en wat voor gevolgen heeft dat voor de module die ik moet kopen en de acties die ik moet uitvoeren om die te configureren?
Als ik de specs bekijk van wat ik heb, zou ik iets à la Cisco GLC-BX-10U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM Simplex LC SMF Transceiver Module nodig hebben. Klopt dat? Werkt dat? Hebben de buren dan nog internet? Is elke SFP-module compatibel met elke router, of zijn die dingen nog kieskeurig?
En hoe toekomstbestendig is dit? Als Odido 10 Gbit (XGS-PON) gaat uitrollen, hoef ik dat niet direct te hebben (ik zit nu ook op 400 Mbit vanwege de kosten), maar zo wel, dan moet ik dus een nieuwe SFP kopen?
Of moet ik gewoon de Zyxel vervangen door een WiFi-loze router (zoals de Ubiquiti EdgeRouter X) en die lekker aan de mediaconverter hangen? But where's the fun in that?
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1