Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:09
Tukker87 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:32:
[...]

Ze doen dit 4x per jaar gaven ze aan. Vast IP is geen optie...
Hier is het vanaf juli 2022 niet veranderd.
Afgelopen week 2x veranderd.
Bij een pakket (snelheid) verandering wordt er ook een nieuwe ip adres gegeven.
Dit was eerder niet het geval.
Zo "vast" is het public ip dus niet meer.
Ik weet dat bij particulieren aansluiting dynamische ip gebruikt wordt.
Maar dit vindt ik geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-10 22:56
peterbier schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:35:
[...]

Misschien omdat ze het basis netwerk aan het opwaarderen zijn om de hogere snelheden mogelijk te maken.

Net als een woning inrichten, soms een kwestie van verschuiven, nog eens verschuiven voor het op zijn plek staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:29
Zijn er mensen met ervaringen met de Odido tv app?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
Shutdown98 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:23:
Zijn er mensen met ervaringen met de Odido tv app?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ik heb al tijden af en toe last van haperende wifi met de zyxel t-54, lijkt afgelopen week wel weer veel erger geworden :/ nou lees ik dat de zyxel niet heel best bekend staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiwie
  • Laatst online: 21:28

djiwie

Wie?

[...]

Hier niet gemerkt met eerst downgrade en dag later weer upgrade, wel gemerkt dat bij de upgrade (vannacht) de verbinding er even uitging. ONT herstarten gaf weer verbinding. Misschien lag jouw verbinding er zo lang uit dat de DHCP lease verlopen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
djiwie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:28:
[...]

Hier niet gemerkt met eerst downgrade en dag later weer upgrade, wel gemerkt dat bij de upgrade (vannacht) de verbinding er even uitging. ONT herstarten gaf weer verbinding. Misschien lag jouw verbinding er zo lang uit dat de DHCP lease verlopen was?
Nee de verbinding lag er niet lang uit.
Het is "normaal" als je snelheid aanpast je een downtime hebt van ongeveer 15min.
Meestal is dat in de nacht.
Ze zijn bij Odido vlink bezig met het netwerk.
Het is trouwens niet alleen het ip wat wijziging heeft maar de gateway ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
lex schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:26:
ik heb al tijden af en toe last van haperende wifi met de zyxel t-54, lijkt afgelopen week wel weer veel erger geworden :/ nou lees ik dat de zyxel niet heel best bekend staat...
Geen problemen in ons huishouden. De T-54 bevindt zich in de meterkast en een mesh point op de 1e verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
[...]

Moah wellicht vindt je "tailscale" dan een optie.

Als je thuis je zaken wilt bereiken, maar het niets uit of je achter een CG-NAT zit of een elke dag wisseld Public IP.

Tailscale installeer je dan zowel op je remote als lokale pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Dutch2007 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:35:
[...]

Moah wellicht vindt je "tailscale" dan een optie.

Als je thuis je zaken wilt bereiken, maar het niets uit of je achter een CG-NAT zit of een elke dag wisseld Public IP.

Tailscale installeer je dan zowel op je remote als lokale pc.
Ik heb er niet zoveel hinder van maar meld het gewoon.
Om mijn vpn te gebruiken gebruik ik ddns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shutdown98
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:29
Ok ok...
Ik ben benieuwd naar positieve of negatieve ervaringen. Ik lees er niet veel over hier. Wel over mediaboxen die je beter kan vervangen door de nieuwere.
Op Google play is het een slecht beoordeelde app dus ik heb geen hoge verwachtingen, maar ben wel venieuwd naar ervaringen hier.
Is de app te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Shutdown98 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Ok ok...
Ik ben benieuwd naar positieve of negatieve ervaringen. Ik lees er niet veel over hier. Wel over mediaboxen die je beter kan vervangen door de nieuwere.
Op Google play is het een slecht beoordeelde app dus ik heb geen hoge verwachtingen, maar ben wel venieuwd naar ervaringen hier.
Is de app te doen?
Werkt hier prima met een Sony bravia Android tv en Philips Android tv.
Op losse Android kastjes werkt het ook prima.
Nvidia Shield tv pro / Nokia box 8000 / Chromecast Google TV.
De Nieuwe TV box van Odido werkt ook prima.
Is gewoon een box wat op Android 12 draait.
Met een schil van Odido erover.
Kwa navigatie is deze box wat makkelijker dan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-10 14:25
Ook een nieuw IP afgelopen week. Nogal onhandig ivm wat zaken die dan weer aangepast moeten worden.

Nog iets raars: 16 januari 2 tv boxen terug gestuurd. Sinds 19 januari dezelfde status in de DHL app. Inmiddels mails dat er 180 euro (!) boete in rekening wordt gebracht binnenkort.
Odido kan hier niks mee… afwachten op DHL. Die boete zal gecrediteerd worden is me beloofd. Maar toch irritant om weer iets in de gate te moeten houden.
En beloofde korting kan pas worden doorgevoerd als de tv boxen ontvangen zijn.
Over de verbinding nog steeds dik tevreden maar de administratie is echt een puinhoop en de helpdesk belabberd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
Kasper1985 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:43:
Ook een nieuw IP afgelopen week. Nogal onhandig ivm wat zaken die dan weer aangepast moeten worden.

Nog iets raars: 16 januari 2 tv boxen terug gestuurd. Sinds 19 januari dezelfde status in de DHL app. Inmiddels mails dat er 180 euro (!) boete in rekening wordt gebracht binnenkort.
Odido kan hier niks mee… afwachten op DHL. Die boete zal gecrediteerd worden is me beloofd. Maar toch irritant om weer iets in de gate te moeten houden.
Over de verbinding nog steeds dik tevreden maar de administratie is echt een puinhoop en de helpdesk belabberd.
Dat boete gedrag is een verschrikkelijk iets in de Odido systemen. Enige jaren terug op het forum al flink uitgehaald in de richting van toen nog T-mobiel dat het op deze wijze behandelen van mensen een aanfluiting is. Maar helaas het is nog niet gelukt om daar een wat ruimere tijdsperiode in te bewerkstelligen.

Wees dus zuinig op je verzendbewijzen want er komen nog te vaak dergelijke items op het Odido forum voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
yalerta schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Dat boete gedrag is een verschrikkelijk iets in de Odido systemen. Enige jaren terug op het forum al flink uitgehaald in de richting van toen nog T-mobiel dat het op deze wijze behandelen van mensen een aanfluiting is. Maar helaas het is nog niet gelukt om daar een wat ruimere tijdsperiode in te bewerkstelligen.

Wees dus zuinig op je verzendbewijzen want er komen nog te vaak dergelijke items op het Odido forum voorbij.
Het is echt heel bizar. Zij hebben blijkbaar een dermate goedkoop contract met DHL dat het meer dan 10 dagen kan duren voordat iets afgeleverd wordt.
En 180 euro voor 2 tv boxen die afgeschreven zijn. Ik betwijfel of ze nog uitgestuurd worden naar andere klanten. Want neem aan dat men alleen nog met de nieuwe mediabox werkt.
En vandaag is de DHL track en trace status nog steeds hetzelfde als op 19 januari.

Overigens nog iets irritants aan die nieuwe mediaboxen; firmware updates midden in live tv. Zoveel live tv kijk ik niet maar een onderbreking door een firmware update is toch best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
misschien kan iemand mij helpen, ik heb een TCL TV met Google TV gekocht en daar de odido tv app op geinstalleerd. Alleen ik merk dat de TV stream erg lagged. Ik heb ook nog een samsung met dezelde app en daar lagged de tv stream niet op. Ook op een chromecast lagged het niet.

het is een soort heel even schokkerig beeld maar soms lijkt het ook alsof het een paar tellen versneld wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Kasper1985 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:58:
[...]
Het is echt heel bizar. Zij hebben blijkbaar een dermate goedkoop contract met DHL dat het meer dan 10 dagen kan duren voordat iets afgeleverd wordt.
Meerdere bedrijven doen. O.a. Wehkamp en Amazon. Pakketten worden opgehaald bij het DHL punt en dan opgespaard. Dit heeft te maken met de CO2 reductie. Dit is niet iets wat Odido bedacht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sgouman schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:12:
misschien kan iemand mij helpen, ik heb een TCL TV met Google TV gekocht en daar de odido tv app op geinstalleerd. Alleen ik merk dat de TV stream erg lagged. Ik heb ook nog een samsung met dezelde app en daar lagged de tv stream niet op. Ook op een chromecast lagged het niet.

het is een soort heel even schokkerig beeld maar soms lijkt het ook alsof het een paar tellen versneld wordt afgespeeld.
De cpu van je tv is waarschijnlijk niet krachtig genoeg, terwijl het beeld misschien prima is. Om deze reden is mijn advies om een televisie dom te houden en altijd te kiezen voor een kastje/stick. B.v. Apple TV of Google TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
meesje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:17:
[...]

De cpu van je tv is waarschijnlijk niet krachtig genoeg, terwijl het beeld misschien prima is. Om deze reden is mijn advies om een televisie dom te houden en altijd te kiezen voor een kastje/stick. B.v. Apple TV of Google TV.
Maar dan zou ik verwachten dat youtube/plex etc het ook niet goed doet? En die werken wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
meesje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:15:
[...]

Meerdere bedrijven doen. O.a. Wehkamp en Amazon. Pakketten worden opgehaald bij het DHL punt en dan opgespaard. Dit heeft te maken met de CO2 reductie. Dit is niet iets wat Odido bedacht heeft.
O ja.?
Ik bestel vaak bij Amazon en dat wordt vaak via DHL verstuurd.
Ik heb zelfs gehad dat ze op een avond 2x kwamen verschillende bezorgers en bus.
Kwam mij beter uit en voor het milieu op een dag per week alles.
Dit kan ik niet kiezen ondanks dat ik het Prime abonnement heb.
Bezorgen gebeurd ook vaak op zondag.
Zo kan ik bijvoorbeeld bij Coolblue gewoon een dag kiezen.
Dat gaat dan vaak met Postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
peterbier schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:33:
[...]

O ja.?
Ik bestel vaak bij Amazon en dat wordt vaak via DHL verstuurd.
Ik heb zelfs gehad dat ze op een avond 2x kwamen verschillende bezorgers en bus.
Kwam mij beter uit en voor het milieu op een dag per week alles.
Dit kan ik niet kiezen ondanks dat ik het Prime abonnement heb.
Bezorgen gebeurd ook vaak op zondag.
Zo kan ik bijvoorbeeld bij Coolblue gewoon een dag kiezen.
Dat gaat dan vaak met Postnl.
Sorry, ik dacht dat het ging om het retour proces. Maar kennelijk ging het om het heen sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:03
meesje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:49:
[...]

Sorry, ik dacht dat het ging om het retour proces. Maar kennelijk ging het om het heen sturen.
Het ging inderdaad om het retourproces, zie:
Kasper1985 in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

De post van @peterbier is dus off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
meesje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:49:
[...]

Het ging inderdaad om het retourproces. En dat wist ik niet… bij amazon en wehkamp kan ik het nog volgen. Al is dat ook raar als je 2 weken zichttermijn hebt. Wannee begint het dan te tellen? Vanaf het moment dat je het inlevert?
Maar dat is offtopic. Ik snap dat Odido er geen invloed op heeft. Al kan ik me niet voorstellen dat bezorgers niet verschillende diensten aanbieden met verschillende “SLA’s” dus dat dit wel te maken heeft met wat Odido betaald voor het retouren.
Het is natuurlijk wel enigszins krom als je klanten 180 euro in rekening brengt. Dan zou je dus kunnen kiezen voor een snellere SLA. Dit levert irritatie bij je klant op maar ook rompslomp voor de backoffice. Een extra telefoontje (of 2-3) naar de klantenservice, een creditering die 2 mensen bezig houdt op de desbetreffende afdeling. Kosten voor de bank transactie etc etc.
CO2 reductie of niet ik blijf het bizar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17
Kasper1985 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:43:

Ik heb mijn oude TV Boxen (na omruilen voor de nieuwe mediabox) op 9-1 retour gestuurd met DHL en pas 18-1 de automatische mail gehad van Odido dat ze ontvangen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02
sgouman schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:43:
[...]
Maar dan zou ik verwachten dat youtube/plex etc het ook niet goed doet? En die werken wel prima
Andere codecs. Maar ik betwijfel of dat je probleem is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:16
Gwindorian schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:27:
Ik was erg tevreden, maar ik maak nu iets mee waar ik niet zo blij van wordt.

Gisteren 24-01 valt het internet uit. Modempje gereset en glasvezel converter > nope. Blijft rood lampje knipperen op de converter, dus geen signaal op het glas lijkt.
En dan de volgorde vind ik ook raar ! Ja, het lijkt in de wijkcentrale te zitten, maar toch gaan we eerst iemand bij u langs sturen.
Update

Het is precies gegaan zoals ik al vermoedde. De Guidion monteur komt binnen, vraagt wat is het probleem: ik laat het glasvezelkastje zien met het rode lampje.
Aii, ja ik zie het al, ik ga de netbeheerder aansturen dat kan een paar dagen duren.

Hij is 45 seconden binnengeweest, en we hebben nu dezelfde conclusie als de allereerste support medewerker die ik 5 dagen geleden aan de lijn had: Het zit in de centrale. 8)7

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Fijn die bureaucratie he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:03
Gwindorian schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:57:
[...]

Update

Het is precies gegaan zoals ik al vermoedde. De Guidion monteur komt binnen, vraagt wat is het probleem: ik laat het glasvezelkastje zien met het rode lampje.
Aii, ja ik zie het al, ik ga de netbeheerder aansturen dat kan een paar dagen duren.

Hij is 45 seconden binnengeweest, en we hebben nu dezelfde conclusie als de allereerste support medewerker die ik 5 dagen geleden aan de lijn had: Het zit in de centrale. 8)7
Zou mij niets verbazen als Odido de netbeheerder flink moet betalen als die aan het werk moet.
Dus eerst Guidion thuis laten kijken (want daar gaat het bij de gemiddelde klant vaak mis) en pas dan de dure netbeheerder inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-10 22:15
Mooie aanbieding ontvangen.
Moet in Februari de overstap maken ivm dat mijn contract afloopt.

1G up/down
TV Basis + mediabox
ESPN Compleet + Viaplay
+ wat klantvoordeeltjes ivm telefonie

voor 44.50 euro :) 1e 8mnd.

daarna 75 euro.

Denk dat ik dit dan toch ga doen na jaren Caiway/Delta. die konden mij verder niets leuks brengen.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 21:52

Zorian

What the fox?

Ik zit te wachten op de monteur die me moet omzetten naar Odido, hopelijk gaat ie vandaag nog komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:33
Zorian schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:47:
Ik zit te wachten op de monteur die me moet omzetten naar Odido, hopelijk gaat ie vandaag nog komen. :)
Ik zit al sinds 9 december 2022 te wachten op een monteur en de meterkast die mijn naar Odido moet om zetten van Ziggo. Ik heb Glasvezel thuis 1000Mbit en TV basis pakket met 1 TV-Box besteld bij toen voormalige T-Mobile.

Ik had op 9 december alles afgesloten en alles bevestigd gekregen

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Van der Berg schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Ik zit al sinds 9 december 2022 te wachten op een monteur en de meterkast die mijn naar Odido moet om zetten van Ziggo. Ik heb Glasvezel thuis 1000Mbit en TV basis pakket met 1 TV-Box besteld bij toen voormalige T-Mobile.

Ik had op 9 december alles afgesloten en alles bevestigd gekregen
Bedoel je echt 2022?

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 29-01-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

En de monteur gaat niet meer komen helaas, even gebeld en de afspraak was blijkbaar geannuleerd omdat ik aan de foute regio was toegewezen ofzo. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ja echt 2022. Ik mij aangemeld op 9 december 2022! Voor Glasvezel thuis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YSpsHfDIZxwNDH_QtHRI2_DNyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dL50LiLe3djf8xKsxnT4LUlM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben blij met mijn aanmelding maar nog steeds geen verbinding (werkende verbinding) helemaal geen afspraak staan en ben nooit gebeld voor een afspraak.

Wel heb ik paar keer zelf gebeld en iedere keer komen ze met binnenkort gaat het bij u worden geïnstalleerd

[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 29-01-2024 16:25 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Van der Berg schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:22:
[...]

Ja echt 2022. Ik mij aangemeld op 9 december 2022! Voor Glasvezel thuis:

[Afbeelding]

Ik ben blij met mijn aanmelding maar nog steeds geen verbinding (werkende verbinding) helemaal geen afspraak staan en ben nooit gebeld voor een afspraak.

Wel heb ik paar keer zelf gebeld en iedere keer komen ze met binnenkort gaat het bij u worden geïnstalleerd
En je hebt wel een kabel tot aan je meterkast?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 16:27
Even een update van mijn kant. Ik heb op 25 december een upgrade van 1gbit naar 2gbit aangevraagd en vandaag een update ontvangen dat de aanpassing in de wijkcentrale inmiddels is gedaan. Op 8 februari komt Guidion langs om mijn ONT en modem te vervangen waarna de boel zou moeten werken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepernood
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-07 20:51
Gwindorian schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:57:
[...]

Update

Oef. Ik heb nog geluk gehad. Omdat ik ook over mijn probleem (zelfde als jou, zelfde dag) in de Odido community had gepost, heeft een community medewerker ook voor mij een Guidion monteur ingeschakeld op vrijdag. Ik heb een afspraak gemaakt voor diezelfde vrijdag.
De monteur belde mij (een half uur na het tijdslot van de afspraak.. had wel netjes geweest als die kon laten weten dat hij vertraagd was) en vroeg wat het probleem was. Nadat hij over het rode lampje heeft gehoord is hij naar de wijkcentrale gegaan heeft het daar heel snel opgelost. Dus dat viel wel mee. Helemaal niet meer hier binnen de deur geweest.
Alleen jammer dus dat de persoon die ik afgelopen donderdag aan de lijn had niet direct een monteur inschakelde om ernaar te kijken, in plaats daarvan gaf zij mij een valse hoop dat ik het gewoon zou kunnen afwachten.
Maarja. Kon erger dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
meesje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:30:
[...]

En je hebt wel een kabel tot aan je meterkast?
Vorige jaar was Glasvezel al beschikbaar tijdens mijn aanmelding. Ik heb gehoord dat ze gingen kijken waar de kabel naar binnen kon en omhoog. Bij mijn meterkast zijn ze nog niet geweest.

Hier overal nieuwbouw gebouwd en mijn appartement nieuw uit 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hoewel ik zeer negatief ben over Odido hoeft dit niet aan Odido te liggen. Bij mijn ouders, ook wonende in een appartement, duurt het ook al dik anderhalf jaar. Geen Odido of guidion overigens maar gewoon een dwarse bewoner die de aansluiting tegenhoudt voor het hele complex. De beste man is tevreden met Ziggo dus die ongein hoeft niet.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
gerritjan schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:27:
[...]

Zou mij niets verbazen als Odido de netbeheerder flink moet betalen als die aan het werk moet.
Dus eerst Guidion thuis laten kijken (want daar gaat het bij de gemiddelde klant vaak mis) en pas dan de dure netbeheerder inschakelen.
Toen ik nog bij destijds T-Mobile Thuis werkte was het zo dat de Back Office altijd eerst in een ticket moest aangeven welke stappen al ondernomen waren bij het aansturen van de netwerkbeheerder. Één van die verplichte stappen is het aansturen van een monteur. Als ze direct een ticket doorzetten naar de netwerkbeheerder zonder monteursbezoek werd die direct afgewezen. Dit was dan ook waardoor terwijl iedereen wist dat het niks zou uithalen, we toch eerst die monteur moesten sturen. Dit was in 2020 nog zo dus ik denk niet dat het nu anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-10 21:44
Centurius schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Toen ik nog bij destijds T-Mobile Thuis werkte was het zo dat de Back Office altijd eerst in een ticket moest aangeven welke stappen al ondernomen waren bij het aansturen van de netwerkbeheerder. Één van die verplichte stappen is het aansturen van een monteur. Als ze direct een ticket doorzetten naar de netwerkbeheerder zonder monteursbezoek werd die direct afgewezen. Dit was dan ook waardoor terwijl iedereen wist dat het niks zou uithalen, we toch eerst die monteur moesten sturen. Dit was in 2020 nog zo dus ik denk niet dat het nu anders is.
Ik kan bevestigen dat dat nog steeds zo is.
Bij mij valt het geluid in een VOIP gesprek regelmatig weg. Er is een monteur langs geweest die eigenlijk ook niet wist wat hij moest doen. Dan maar de Zyxel vervangen -- dat heeft niet geholpen. Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk tussen Zyxel en telefooncentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van der Berg schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:40:
[...]

Vorige jaar was Glasvezel al beschikbaar tijdens mijn aanmelding. Ik heb gehoord dat ze gingen kijken waar de kabel naar binnen kon en omhoog. Bij mijn meterkast zijn ze nog niet geweest.

Hier overal nieuwbouw gebouwd en mijn appartement nieuw uit 2010
Dus Odido is niet het probleem maar de netwerkbeheerder. Open Dutch Fiber of KPN Netwerk die het nog steeds moeten aanleggen...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie_Noga
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-01 08:42
Vandaag over gestapt van Caiway naar Odido. Installatie ging, op basis van jullie feedback (eigen router) soepeltjes!

Ik heb alleen problemen met de TV app. God wat is die app een partij traag! Bufferen van zenders, vastlopen en dan weer bufferen... wat ik ook doe, ik krijg het niet goed werkend. I
De samsung app op mijn tv is sowieso al geen optie, omdat bij het wisselen van de zender een fragment zo 4x herhaalt (mijn vader heeft op zijn nieuwere samsung tv EXACT hetzelfde issue). Dus ik gebruik de app via Mijn Nvidia Shield Pro kastje.

Iemand ervaringen en tips? Moet ik wellicht toch nog IPTV aanzetten op mjin ASUS router? VLAN wel ingesteld.

Fijne avond allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
@Pikkie_Noga Probeer het eens met de zyxel router, dan weet je iig of het aan je Asus of in het Odido netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Pikkie_Noga schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:40:
Vandaag over gestapt van Caiway naar Odido. Installatie ging, op basis van jullie feedback (eigen router) soepeltjes!

Ik heb alleen problemen met de TV app. God wat is die app een partij traag! Bufferen van zenders, vastlopen en dan weer bufferen... wat ik ook doe, ik krijg het niet goed werkend. I
De samsung app op mijn tv is sowieso al geen optie, omdat bij het wisselen van de zender een fragment zo 4x herhaalt (mijn vader heeft op zijn nieuwere samsung tv EXACT hetzelfde issue). Dus ik gebruik de app via Mijn Nvidia Shield Pro kastje.

Iemand ervaringen en tips? Moet ik wellicht toch nog IPTV aanzetten op mjin ASUS router? VLAN wel ingesteld.

Fijne avond allen!
Ik gebruik de app niet dagelijks maar wel gebruikt. Heb deze ervaring niet. Werkte vrij soepeltjes. Vond het alleen irritant dat bepaalde functies miste.

Als je alleen de app gebruikt hoef je geen vlan in te stellen. Sowieso gaat alles over hetzelfde vlan;300.

Is de shield bedraad of draadloos aangesloten? Als via wifi probeer het dan eens bedraad. Is de app wel up to date?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melvin15397
Hier (Nijmegen) is vannacht de verbinding 2x 15 seconden weg geweest rond 5 uur en rond 6 uur. Nu heb ik ook een ander IP adres en een andere gateway (nu uit een hele andere range, gewijzigd van 31.a.b.c naar 31.x.y.z.). Waarschijnlijk was deze regio dan afgelopen nacht aan de beurt voor een upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:37
Melvin15397 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:44:
Hier (Nijmegen) is vannacht de verbinding 2x 15 seconden weg geweest rond 5 uur en rond 6 uur. Nu heb ik ook een ander IP adres en een andere gateway (nu uit een hele andere range, gewijzigd van 31.a.b.c naar 31.x.y.z.). Waarschijnlijk was deze regio dan afgelopen nacht aan de beurt voor een upgrade.
Nou hier (Ridderkerk) hebben we geen internet sinds vannacht 00:00. Dus ik gok dat er bij ons met de "upgrade" iets is mislukt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-10 15:54

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

nalletje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:54:
[...]

Nou hier (Ridderkerk) hebben we geen internet sinds vannacht 00:00. Dus ik gok dat er bij ons met de "upgrade" iets is mislukt :'(
(hier ook Ridderkerk)
gelukkig lijken ze het zelf vanochtend rond 9:00 pas ontdekt te hebben...
Erg irritant, kan ook geen update vinden of ze uberhaupt al iets gevonden hebben. Gezien het tijdstip van het begin van de storing lijkt het me niet door graafwerkzaamheden te zijn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Laatst online: 21:37
Bizzarro schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:56:
[...]

(hier ook Ridderkerk)
Erg irritant, kan ook geen update vinden of ze uberhaupt al iets gevonden hebben. Gezien het tijdstip van het begin van de storing lijkt het me niet door graafwerkzaamheden te zijn gekomen?
Nee lijkt mij niet stipt om 0:00. Eerder wat hierboven wordt aangehaald iets met een update/uitrol/upgrade.
Vernomen van een kennis dat er op meerdere plekken storingen zijn sinds vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
<nvm>

[ Voor 100% gewijzigd door RambOo op 30-01-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10 15:52
Vandaag overgezet vanaf Tweak --=> Odido.
Vriendelijke monteur van Guidion heeft alles aangesloten via de Zyxel modem,zelf alles omgezet naar de oude Fritzbox 5530.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X65HNILTYeQKCAa1XlfNFdzzqhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k9Y958uy8NWWvEZxW0bOu40p.png?f=fotoalbum_large
UTP kabel vanaf Nokia naar LAN port 1 en internet profiel van T-mobile ingeladen op de Fritzbox.
Alles draait nu weer zoals vanouds.
Misschien dat ik later nog een PON glasvezel module aanschaf om de Fritzbox direct op het glas aan te sluiten. Dat scheelt dan weer een kastje ertussen (met dank aan @peterbier voor de uitleg hierover).
Ik vraag me wel af of Odido dan nog in staat is, de glasvezel lijn uit te lezen?

De eerste ervaringen zijn prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU1MwEHQ-OyuT4piJhlLe5GRi1k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yWzcXAWpcM7ALngdG1a8dHAK.png?f=fotoalbum_large Via UTP kabel.

Het klopt dat Odido nog geen IPv6 ondersteunt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10 18:59
Tumb schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:35:
Het klopt dat Odido nog geen IPv6 ondersteunt ?
Of het klopt weet ik, maar ze ondersteunen het idd niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-10 09:50

Mojo

The Power Within

nalletje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:54:
[...]

Bizzarro schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:56:
[...]

(hier ook Ridderkerk)
nalletje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:35:
[...]

Nee lijkt mij niet stipt om 0:00. Eerder wat hierboven wordt aangehaald iets met een update/uitrol/upgrade.
Vernomen van een kennis dat er op meerdere plekken storingen zijn sinds vannacht.
Open Dutch Fiber heeft vannacht geplande werkzaamheden in Ridderkerk uitgevoerd. De kabel is geknipt gisteren rond 23:55, maar na werkzaamheden is vanochtend niet alle apparatuur online gekomen. Uiteindelijk is de oorzaak daarvan gevonden en is een gedeelte omstreeks 8:30 (RD-A1D) en de laatste rond 13:00 (RD-A1C) weer opgekomen.

Zal op termijn helaas nog een keer een onderbreking komen om de onderliggende oorzaak te herstellen.

En ja, deze routes zijn normaal gesproken redundant, maar tijdens bouwfase nog niet. De werkzaamheden waren juist bedoeld om de redundante route in het netwerk af te maken, maar daar bleek helaas iets mis gegaan. :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10 15:51

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Deze week mijn eerste factuur van Odido binnengekregen, € 50,09 in plaats van € 30,00. De helpdesk van Odido gebeld. De front office wist te melden dat de aanbieding voor 10 maanden € 30,-- niet geldt voor overstappers van Tweak naar Odido. Toen ik meldde dat ik dat toch een beetje vreemd vond, doorverbonden naar iemand van het Tweak Team, die mij na een uiterst korte uitleg warm heeft doorverbonden naar Odido. Zowel de front office van Odido als de medewerker van het Tweak Team waren bijzonder netjes. Alleen jammer dat de front office van Odido slecht getraind is.
Kees van de back office van Odido vatte het warm doorverbinden uitstekend samen en bood direct zijn excuses aan voor een f#ck up in het ERP systeem. De korting voor 10 maanden € 30,-- per maand is verkeerd ingevoerd, teveel betaalde abonnementskosten worden z.s.m. gecrediteerd.
Tien minuutjes aan de telefoon totaal, maar wel netjes en correct geholpen, en Kees van de back office was uiterst correct en duidelijk. Waarvoor dank!

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananamana
  • Laatst online: 18-03-2024
Hoi, vandaag kwam de odido monteur langs om van Ziggo naar Odido over te zetten. Voorheen had ik een bekabelde asus Aimesh netwerk gemaakt in bridge modus. Ziggorouter in bridgemodus >ax68u> ax58u slaapkamer, ax58u zolder. De monteur had de hoofdrouter, Asus Ax68U, aangesloten op de zyxel t56. Prima maar de snelheid is niet wat ik verwachtte. Wat zou ik kunnen doen nu? Ik wil niet mijn hoofdrouter direct aan de mediaconverter zetten omdat ik nu een kamer huur in het pand en de huisbaas niks weet van netwerken. Ik wil het simpel houden zodat er niks mis kan gaan indien ik ga verhuizen. Ik hoor ook van odido als ik de ax68u direct wil aansluiten op de mediaconverter dan moet ik het registreren?

[ Voor 17% gewijzigd door Bananamana op 31-01-2024 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:38

DON PAPA

Tweaker-fan

Bananamana schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 23:19:
Ik wil niet mijn hoofdrouter direct aan de mediaconverter zetten omdat ik nu een kamer huur in het pand en de huisbaas niks weet van netwerken. Ik wil het simpel houden zodat er niks mis kan gaan indien ik ga verhuizen.
Waarom wil je de Asus Ax68U niet direct op de ONT aansluiten? Ik zou de Zyxel er meteen tussen uithalen en de Asus Ax68U rechtstreeks op de ONT aansluiten. Dan nog wel even op de WAN poort VLAN300 instellen van de Asus Ax68U en klaar. Je hoeft je Asus Ax68U router helemaal niet te registreren, als je VLAN300 instelt dan werkt het meteen...

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 31-01-2024 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalpik
  • Laatst online: 23-10 20:16
Hallo,

Ik ben van plan om over te stappen van glasvezel van KPN naar Odido (wat mij op 1 jaar tijd zo'n 180 euro gaat besparen). Odido bij mij thuis werkt via glasvezel van KPN Netwerk. Nu wil ik weten hoe deze omschakeling gaat verlopen. Heeft iemand dit laten doen? Hoeveel downtime kan ik verwachten? Zijn er nog andere dingen waar u op moet letten? Of is het niet de moeite waard om over te stappen naar Odido op een KPN Netwerklijn?

Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door kalpik op 31-01-2024 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Paar uurtjes downtime gehad hier. In de ochtend ging het internet eraf en na twee uurtjes kwam de odido meneer langs. Die heeft overigens niet veel meer gedaan dan de router ingeplugd en mogelijk administratief wat. Vermoed dat ze wel iets fysiek in de wijkkast hebben omgeplugd.

Ik ben wel naar een losse DNS dienst overgestapt, want de DNS servers van Odido zijn echt crap vergeleken met die van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kalpik schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:15:
Hallo,

Ik ben van plan om over te stappen van glasvezel van KPN naar Odido (wat mij op 1 jaar tijd zo'n 180 euro gaat besparen). Odido bij mij thuis werkt via glasvezel van KPN Netwerk. Nu wil ik weten hoe deze omschakeling gaat verlopen. Heeft iemand dit laten doen? Hoeveel downtime kan ik verwachten? Zijn er nog andere dingen waar u op moet letten? Of is het niet de moeite waard om over te stappen naar Odido op een KPN Netwerklijn?

Bedankt
Zoek mijn reacties in dit topic :)

Aangevraagd: na bevestiging van de aanvraag direct een bevestiging van opzegging vanuit KPN.

Mijn ervaring was 15 min downtime..
Geplande installatie datum en tijd.
Ineens ging mijn internet uit.
10 min later stond de Guidion monteur op de stoep.
Ander ONT aan de muur en aangesloten en ik was weer online.

Direct een melding van Odido dat de lijn opgeleverd is en 5 min later een melding van KPN dat het abonnement is opgezegd en dat de laatste factuur (in mijn geval negatief) opgemaakt zal worden.

Heel soepel.

Wat wel helpt is dat ik eigen router en WiFi heb, dus al mijn clients werken. Dus je moet zelf even bekijken wat je daar nog moet instellen etc..

Gebruik Quad9 DNS via Pi-Hole en een Fritzbox die ik heel eenvoudig van KPN naar T-Mobile kon omzetten (heet nog geen Odido in de FB) en gebruik geen TV van Odido, maar heb NLZiet genomen.

Ik vond het zeker de moeite waard om over te stappen. De tijd zal leren of ik dat blijf vinden. KPN was nooit down en bij Odido moet ik dat nog zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 31-01-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
Perfect! Hartelijk dank voor uw reacties. Slechts één ding om te vragen. Zal ik KPN zelf opzeggen, of Odido dat voor mij laten doen?

IIk heb al een OPNSense-installatie, met Unifi voor switches en access points. Dus vanuit mijn netwerkkant maak ik me echt geen zorgen.

[ Voor 34% gewijzigd door kalpik op 31-01-2024 09:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kalpik schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:52:
Perfect! Hartelijk dank voor uw reacties. Slechts één ding om te vragen. Zal ik KPN zelf opzeggen, of Odido dat voor mij laten doen?

IIk heb al een OPNSense-installatie, met Unifi voor switches en access points. Dus vanuit mijn netwerkkant maak ik me echt geen zorgen.
Vanuit Odido laten doen.
Let even op:
Soms als je direct vanuit Odido de aanvraag doet, zijn er installatiekosten die je vanuit een 3e partij niet hebt (zoals breedbandwinkel etc.. of welke andere vergelijkingssite.)
Maar tijdens de aanvraag geef je aan dat je overstapservice wilt en dat betekent dat zij KPN opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalpik
Hann1BaL schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:09:
[...]

Vanuit Odido laten doen.
Let even op:
Soms als je direct vanuit Odido de aanvraag doet, zijn er installatiekosten die je vanuit een 3e partij niet hebt (zoals breedbandwinkel etc.. of welke andere vergelijkingssite.)
Maar tijdens de aanvraag geef je aan dat je overstapservice wilt en dat betekent dat zij KPN opzeggen.
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMytz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb afgelopen weken iedere post gelezen die hier tot nu toe voorbij is gekomen. Ik kan nog niks zeggen over de daadwerkelijke verbinding, maar ze zijn bij mij zo'n zeven/acht maanden geleden begonnen met graven en aanleggen. Ik had wel het idee dat dit een tijd zou kunnen duren, helaas gaven ze zelf aan dat ik rond Sept. 23 gebruik zou kunnen maken van de glasvezel. Dit werd iedere maand opgeschoven, zowel met hun automatische mailtjes en bij telefonische navraag.

De kabel heeft al maanden voor mijn voordeur gelegen en er is inmiddels ook een FTU maar nu hoor ik van Open Dutch Fiber dat het nog maanden kan gaan duren omdat er in de nieuwe POP (glas wijkcentrale) geen hardware beschikbaar is van Odido en dat dit op zich laat wachten.

Of dit inderdaad het probleem is, of dat er andere factoren spelen is voor mij niet na te gaan. Als ik van sommigen lees dat ze langer dan een jaar hebben moeten wachten zakt de moed ook in mijn schoenen. Er is bij mij ook een fout gemaakt met hun opzegservice dus binnenkort zit ik zonder internet. (tenzij Odido nog met een oplossing gaat komen)

Postcodegebied: 1723xx / 1724xx (NHN)

Zijn er mensen bij mij in de buurt die hier lezen en wellicht ook al iets hebben gehoord? Als ik alle berichten in ogenschouw neem, kan ik alleen maar concluderen dat een FTU in huis hebben nog helemaal niets zegt over het aansluitmoment. Nu vind ik het ansich geen probleem dat het bouwen van zo'n netwerk tijd kost, maar wanneer er continu datums worden toegezegd begin ik het toch wel kwalijk te vinden. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10 12:30
iMytz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:30:
Ik heb afgelopen weken iedere post gelezen die hier tot nu toe voorbij is gekomen. Ik kan nog niks zeggen over de daadwerkelijke verbinding, maar ze zijn bij mij zo'n zeven/acht maanden geleden begonnen met graven en aanleggen. Ik had wel het idee dat dit een tijd zou kunnen duren, helaas gaven ze zelf aan dat ik rond Sept. 23 gebruik zou kunnen maken van de glasvezel. Dit werd iedere maand opgeschoven, zowel met hun automatische mailtjes en bij telefonische navraag.

De kabel heeft al maanden voor mijn voordeur gelegen en er is inmiddels ook een FTU maar nu hoor ik van Open Dutch Fiber dat het nog maanden kan gaan duren omdat er in de nieuwe POP (glas wijkcentrale) geen hardware beschikbaar is van Odido en dat dit op zich laat wachten.

Of dit inderdaad het probleem is, of dat er andere factoren spelen is voor mij niet na te gaan. Als ik van sommigen lees dat ze langer dan een jaar hebben moeten wachten zakt de moed ook in mijn schoenen. Er is bij mij ook een fout gemaakt met hun opzegservice dus binnenkort zit ik zonder internet. (tenzij Odido nog met een oplossing gaat komen)

Postcodegebied: 1723xx / 1724xx (NHN)

Zijn er mensen bij mij in de buurt die hier lezen en wellicht ook al iets hebben gehoord? Als ik alle berichten in ogenschouw neem, kan ik alleen maar concluderen dat een FTU in huis hebben nog helemaal niets zegt over het aansluitmoment. Nu vind ik het ansich geen probleem dat het bouwen van zo'n netwerk tijd kost, maar wanneer er continu datums worden toegezegd begin ik het toch wel kwalijk te vinden. :(
Goedemiddag Regiogenoot :).

Het enige dat ik kan zeggen is dat wij wel willen overstappen, maar pas bestellen als het ook daadwerkelijk direct beschikbaar is. Voorlopig zien wij ook inderdaad al maanden dat wij binnen 'enkele' weken kunnen worden aangesloten terwijl de FTU al lang en breed binnen hangt.

Zou mij dus inderdaad niks verbazen als hier nog maanden overheen gaan.

Meer weet ik ook niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Hey allemaal,

Aanstaande 8 februari ga ik over naar Odido 8 Gbps, aangezien er nogal het één en ander veranderd is sinds ik er zelf werkte is de kennis die ik had over het T-Mobile Thuis AON netwerk niet echt meer relevant in het XGS-PON tijdperk, en ook is me opgevallen dat de documentatie voor eigen modem gebruik alleen nog de data voor AON en GPON vermelden.

Ik heb zelf een UDM SE waar ik dual WAN op toepas (dit was KPN 1 Gbps en Ziggo 1.2 Gbps en wordt Odido 8 Gbps en Ziggo 1.2 Gbps). In eerste instantie was ik van plan om gewoon een RJ45-SFP+ connector in de SFP+ wan-poort te steken en met een UTP kabel naar de NTU te gaan om gedoe te vermijden. Echter na wat meer onderzoek gedaan te hebben over XGS-PON in het algemeen wou ik het toch graag proberen vanaf de FTU helemaal in eigen beheer te hebben.

Ik weet dat je bij KPN je serienummer zou moeten doorgeven aan de Klantenservice of de bestaande serienummer klonen op je XGS-PON SFP+ module, maar het is me een beetje onduidelijk hoe dit bij Odido zit.

Dit laat me dan ook met een paar vragen waar ik hoop dat de experts hier antwoord op hebben.

1. Is er iemand die 8 Gbps heeft (en dus gegarandeerd op XGS-PON en niet GPON zit) die eigen apparatuur vanaf de FTU heeft (idealiter iemand die ook Unifi apparatuur heeft) werkend gekregen? Zo ja, moest je het serienummer doorgeven of klonen en zo ja was dit simpel?

2. Ik heb een beetje rondgekeken en op basis van de specs van de Huawei NTU (https://www.netwerkwinkel...APC-HN8010TS-p_38700.html) gezocht naar een vergelijkbare module. Ik kon geen specifie Ubiquiti module vinden, maar de generic zou neem ik aan compatible moeten zijn. Voldoet deze aan de specs, of nog beter, is er iemand die deze exacte module zelf in een UDM SE of Pro gebruikt voor Odido? https://www.fs.com/de-en/...ttribute=91492&id=3208696

De volgende 2 vragen staan los van het FTU/NTU verhaal.

3. Toen routed IPTV werd ingevoerd wist ik dat de STB's in het gewone netwerk moesten maar dat je wel op je router een IP op het TV VLAN nodig had en enkele subnets over het TV VLAN routen. Op basis van wat ik over het nieuwe TV platform lees lijkt het allemaal over het internet te gaan. Is er met het tv platform meerwaarde om alsnog de routed IPTV opstelling te gebruiken of heb je Unicast over het Internet VLAN dezelfde kwaliteit? En daaraan gerelateerd, is de kwaliteit van de app op bijvoorbeeld een Nvidia Shield TV Pro of een Apple TV 4K gelijk aan die van de STB die Odido levert?

4. Toen ik vorig jaar klant was bij T-Mobile Thuis kreeg ik VOIP niet werkend in m'n Gigaset N300A IP en ook de KS kon me hier niet meehelpen. Inmiddels lijkt er meer info over VOIP met eigen apparatuur te zijn, maar is er iemand op het forum hier die een N300A gebruikt en VOIP van Odido draaiende heeft hierop? Indien niet de N300A maar een ander vergelijkbaar platform mag dat ook aangezien ik na ruim 8 jaar trouwe dienst ook bereid ben een andere basisset te kopen.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Serienummer klonen is geen optie. Serienummer moet geregistreerd worden door Odido bij XGS-PON. Geen idee hoe soepel dat echter bij hun gaat.

NTU heb je niet, ONT is het apparaat waar je naar moet zoeken. Specifiek een XGS-PON ONT, zoals inderdaad die Huawei. In dit topic specifiek over Delta XGS-PON vind je overigens ook veel informatie wat bruikbaar is bij Odido.

Voor internet moet je overigens ook VLAN 300 gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door bjusterbaarlik op 31-01-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Laatst online: 21:28

djiwie

Wie?

En voor IPTV geen eigen VLAN meer, gaat over zelfde VLAN als internet. Een IPTV VLAN instellen heeft nul meerwaarde omdat er geen verkeer overheen gaat (dat was alleen bij het legacy platform).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaienM
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-07 00:18
Het gebruik van een eigen XGS-PON module wordt nog niet ondersteund: https://community.odido.n...-s-wat-is-er-nodig-360520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel.rietveld
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06-2024
Vandaag dit kastje Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BBhTg464vf2K2Qgj1DPybf5qi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCnIisjCXqYAOJVBy0zO6oMR.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de muur gekregen, wat is dit voor glas aansluiting?

Open dutch fiber installatie monteur geweest, morgen bezorgd DHL een odido zyxel-56 modem, ik heb zelf nog ziggo met gigabit modem in bridge aan een Unifi dream machine se hangen, wat is er mogelijk met de we utp wan of glas aansluiting?

Michel
Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27

PeaceNlove

Deugleuter

michel.rietveld schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:46:
Vandaag dit kastje [Afbeelding]

Open dutch fiber installatie monteur geweest, morgen bezorgd DHL een odido zyxel-56 modem, ik heb zelf nog ziggo met gigabit modem in bridge aan een Unifi dream machine se hangen, wat is er mogelijk met de we utp wan of glas aansluiting?

Michel
Utrecht
Unifi dream machine op VLAN 300 instellen. Die zyxel kan in de doos blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

michel.rietveld schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:46:
Vandaag dit kastje [Afbeelding]

Michel
Utrecht
Dat is de "nieuwe" Open Dutch Fiber FTU. Enkel één vezel aanwezig, afgewerkt op een SC/APC connector. Simpel patchsnoertje naar de ONT zal je morgen krijgen. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yer00n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-10 12:30
MaienM schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:40:
Het gebruik van een eigen XGS-PON module wordt nog niet ondersteund: https://community.odido.n...-s-wat-is-er-nodig-360520.
Interessant! De Guidon monteur kwam vandaag langs hier in Den Bosch (5211) en heeft de Odido Zyxel router aangesloten op de KPN XGSPON die over de FTU is geschoven, die is bij aanleg door KPN is geleverd en getest. Ik was verbaasd omdat ik verwachtte dat hij zelf een Huawei zou meebrengen, maar hij gaf aan dat dit zo moest. Tja wie ben ik om met een expert te gaan discussiëren? Resultaat: de verbinding deed het niet |:( . Call aangemaakt voor KPN en weer een tijdje wachten.

Als ik dan bovenstaand bericht lees, dan krijg ik wel twijfels over de communicatie tussen- en de vaardighenden van Odido en Guidon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-10 15:54

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Mojo schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:35:
[...]

[...]

[...]

Open Dutch Fiber heeft vannacht geplande werkzaamheden in Ridderkerk uitgevoerd. De kabel is geknipt gisteren rond 23:55, maar na werkzaamheden is vanochtend niet alle apparatuur online gekomen. Uiteindelijk is de oorzaak daarvan gevonden en is een gedeelte omstreeks 8:30 (RD-A1D) en de laatste rond 13:00 (RD-A1C) weer opgekomen.

Zal op termijn helaas nog een keer een onderbreking komen om de onderliggende oorzaak te herstellen.

En ja, deze routes zijn normaal gesproken redundant, maar tijdens bouwfase nog niet. De werkzaamheden waren juist bedoeld om de redundante route in het netwerk af te maken, maar daar bleek helaas iets mis gegaan. :(
interessant, dank voor die update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 10:48

McLambo

MTB Junky

Ik heb zelf, ondanks al een tijdje dit topic te volgen, Odido 400Mbit's aangevraagd.

Postcodegebied: 3853, rustig dorpje op de Veluwe.

Tot nu toe klant geweest van telfort, en daarna KPN. AON apparatuur in de meterkast.

Ondertussen het 'pakket' van Odido ontvangen, en hierin zit een Huawei GPON modeule.

Dit betekent dus waarschijnlijk bye bye AON.
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat men hier al PON apparatuur in de wijkkasten zou hebben staan.

We gaan het meemaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yer00n schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:58:
[...]

Interessant! De Guidon monteur kwam vandaag langs hier in Den Bosch (5211) en heeft de Odido Zyxel router aangesloten op de KPN XGSPON die over de FTU is geschoven, die is bij aanleg door KPN is geleverd en getest. Ik was verbaasd omdat ik verwachtte dat hij zelf een Huawei zou meebrengen, maar hij gaf aan dat dit zo moest. Tja wie ben ik om met een expert te gaan discussiëren? Resultaat: de verbinding deed het niet |:( . Call aangemaakt voor KPN en weer een tijdje wachten.

Als ik dan bovenstaand bericht lees, dan krijg ik wel twijfels over de communicatie tussen- en de vaardighenden van Odido en Guidon.
Waar Odido eigen apparatuur in de PoP gebruikt, is een Huawei nodig. Maar bij jou kan Odido geen eigen apparatuur plaatsen omdat het een nieuwer point to multipoint netwerk is (meer info daarover vindt je in het KPN Netwerk topic).
In die P2MP netwerken is maar 1 operator actief en dat is KPN Wholesale en die leveren altijd XGS-PON. Wat ook betekent dat elke operator dezelfde ONT gebruikt die door KPN is geleverd. Een Genexis of Nokia die over de FTU heen schuift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
McLambo schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:58:
Ik heb zelf, ondanks al een tijdje dit topic te volgen, Odido 400Mbit's aangevraagd.

Postcodegebied: 3853, rustig dorpje op de Veluwe.

Tot nu toe klant geweest van telfort, en daarna KPN. AON apparatuur in de meterkast.

Ondertussen het 'pakket' van Odido ontvangen, en hierin zit een Huawei GPON modeule.

Dit betekent dus waarschijnlijk bye bye AON.
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat men hier al PON apparatuur in de wijkkasten zou hebben staan.

We gaan het meemaken!
Ik denk eigenlijk dat Odido hier pas de laatste (paar) jaar apparatuur in de PoPs heeft geplaatst (beter: dat weet ik zeker)
En dan is het sowieso PON want Odido/T-Mobile heeft nooit zelf AON apparatuur geplaatst.
De AON apparatuur die ze zelf hebben is van 2015/2016 en is toen onder de naam Vodafone Thuis geplaatst.
Vodafone Thuis is overgenomen door T-Mobile en een paar jaar later is T-Mobile verder gegaan met apparatuur plaatsen, alleen dan met PON switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 10:48

McLambo

MTB Junky

Barre73 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:07:
[...]

Ik denk eigenlijk dat Odido hier pas de laatste (paar) jaar apparatuur in de PoPs heeft geplaatst (beter: dat weet ik zeker)
En dan is het sowieso PON want Odido/T-Mobile heeft nooit zelf AON apparatuur geplaatst.
De AON apparatuur die ze zelf hebben is van 2015/2016 en is toen onder de naam Vodafone Thuis geplaatst.
Vodafone Thuis is overgenomen door T-Mobile en een paar jaar later is T-Mobile verder gegaan met apparatuur plaatsen, alleen dan met PON switches.
Er zit een stikker van Reggefiber op de AON apparatuur in de meterkast.
Ik kan me nog herinneren dat zo'n 10 jaar geleden deze club als eerste hier aal het lobbyen was met glasvezel.

We hadden zelfs een heuse Reggefiber glasvezel shop in het dorp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Bestelling is in gang gezet en 8 febr. gaat de fiber aangesloten worden.

Ik kreeg email dat ik al de TV app kan gebruiken (met TV nummer en pincode).

Dus ik alvast de Odido TV app testen...

Ok. Wat blijkt. De Google chromecast (v4) app en de Samsung smart TV app kunnen nog niet gebruikt worden. Pas als de Odido verbinding er is, volgens de Odido helpdesk.

Op mijn laptop werkt het prima. Ook op mijn telefoon

Als ik probeer de Odido TV app te installeren op mijn Samsung tabet (TAB5e) wordt aangegeven dat deze niet voor dit apparaat beschikbaar is. Wat? Echt?

Dan probeer ik te streamen. Ik zie een stream icon maar zodra ik erop klik kom in in android "applicatie naar de voorgrond" selectie. Lijkt alsof deze knop exact hetzelfde doet als de knop ernaast.

Werkt het streamen naar TV/Chromecast wel?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat is enorm verwarrend van Odido. Los van dat de mobiele apps wel werken doen de apps voor de tv's, chromecasts het alleen op een Odido lijn.
Beter kunnen ze gewoon communiceren dat het pas werkt als er verbinding is, scheelt een hoop onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin15397
Xymox schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:33:
Dan probeer ik te streamen. Ik zie een stream icon maar zodra ik erop klik kom in in android "applicatie naar de voorgrond" selectie. Lijkt alsof deze knop exact hetzelfde doet als de knop ernaast.

Werkt het streamen naar TV/Chromecast wel?
Ik heb dit ook gehad. Hoewel de melding over de applicatie naar de voorgrond niet duidelijk is, werkt het wel als je dan de Odido TV app selecteert als je deze melding krijgt.

Hiermee met de Odido TV app en Chromecast via een KPN DSL lijn tv kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalerta
Centurius schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:11:

...

4. Toen ik vorig jaar klant was bij T-Mobile Thuis kreeg ik VOIP niet werkend in m'n Gigaset N300A IP en ook de KS kon me hier niet meehelpen. Inmiddels lijkt er meer info over VOIP met eigen apparatuur te zijn, maar is er iemand op het forum hier die een N300A gebruikt en VOIP van Odido draaiende heeft hierop? Indien niet de N300A maar een ander vergelijkbaar platform mag dat ook aangezien ik na ruim 8 jaar trouwe dienst ook bereid ben een andere basisset te kopen.

Alvast bedankt :)
Hier de gebruiker met een Gigaset N300A-IP.

De vraag roept nog een vraag op, betreft het VOIP via een Odido registratie of een externe aanbieder.

Mijn Gigaset N300A IP bevind zich achter een DMZ Zyxel T50 en dan een pfSense router/firewall. De registratie van mijn voip verloopt via de standaard poort 5060 bij CheapConnect.

Op het Odido forum zijn er diverse topics te vinden waar de registratie via T-mobiel/Odido niet lukte omdat er een fout in het aanmeld wachtwoord optrad. Geen idee of inmiddels verholpen is.

Ook is het op dat forum soms onduidelijk wat de eindgebruiker allemaal zelf probeert in te stellen (klooien) middels poortmapping,

Aangezien je via een eigen router wil verbinden kan ik daar verder geen uitsluitsel over geven.
Eventuele schermdumps van mijn N300A IP instellingen zijn ook op het Odido forum te vinden. Gebruikersnaam is hetzelfde als deze op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

jongetje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:02:
Dat is enorm verwarrend van Odido. Los van dat de mobiele apps wel werken doen de apps voor de tv's, chromecasts het alleen op een Odido lijn.
Beter kunnen ze gewoon communiceren dat het pas werkt als er verbinding is, scheelt een hoop onduidelijkheid.
Ja inderdaad. Ik heb melding gemaakt voor verbetering van deze apps bij de Odido helpdesk:

1) Melding "Inloggen mislukt" is onvoldoende. Geef aan waarom. Niet op Odido netwerk? Geef dat dan aan.
Heeft mij zeker 1 uur gekost. App deinstalleren, TV van stroom afhalen, codes tig keer invoeren etc.

2) Op Samsung smart TV werkt het invoeren van de TV pincode niet met de afstandsbediening. Heb ik meerdere meldingen van gelezen op internet. Of je gebruikt een extern toetsenbord of je gebruikt de 123 kleuren toets en de native nummer invoer. Heel irritant.
Slecht trouwens dat dit nog steeds niet opgelost is in de Samsung tizen TV app gezien de meerdere meldingen.

Uiteraard gaan deze meldingen aan helpdesk het putje in.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@yalerta Ik heb cheapconnect op 5070 staan ivm mogelijke issues met toenmalig T-Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
McLambo schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:16:
[...]

Er zit een stikker van Reggefiber op de AON apparatuur in de meterkast.
Ik kan me nog herinneren dat zo'n 10 jaar geleden deze club als eerste hier aal het lobbyen was met glasvezel.

We hadden zelfs een heuse Reggefiber glasvezel shop in het dorp. _/-\o_
Nee, die sticker zit op de FTU.
De AON apparatuur is je actieve kastje van KPN/Telfort (die waar de stroom op moet). De grondplaat met de lege kappen is de FTU en die is van Regegfiber (nu KPN dan).

Beetje flauw misschien maar wat ik bedoel te zeggen is dat AON en PON gaan over de actieve onderdelen van een glasnetwerk. De (O)NT in de woning, dus die Genexis of ZTE die je nu hebt of had en de losse Huawei ONT die je hebt gekregen. En apparatuur in de PoP van KPN Wholesale (AON) of van Odido (PON).

Als je praat over het passieve netwerk, de kabels, de grondplaat, het PoP gebouw zelf, dan is het point to point. Of point to multipoint als je kijkt naar wat Glaspoort en KPN Netwerk de laatste drie jaar aanleggen.

Op een P2P netwerk zoals in jouw dorp kan het dus beiden tegelijk geleverd worden. KPN hangt AON op en Odido PON. En een volgende operator weer PON. Bijvoorbeeld..
Op een P2MP netwerk kan maar 1 operator licht op de vezels zetten en dat zou dan KPN of Glaspoort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Barre73 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:42:
[...]

Nee, die sticker zit op de FTU.
De AON apparatuur is je actieve kastje van KPN/Telfort (die waar de stroom op moet). De grondplaat met de lege kappen is de FTU en die is van Regegfiber (nu KPN dan).

Beetje flauw misschien maar wat ik bedoel te zeggen is dat AON en PON gaan over de actieve onderdelen van een glasnetwerk. De (O)NT in de woning, dus die Genexis of ZTE die je nu hebt of had en de losse Huawei ONT die je hebt gekregen. En apparatuur in de PoP van KPN Wholesale (AON) of van Odido (PON).

Als je praat over het passieve netwerk, de kabels, de grondplaat, het PoP gebouw zelf, dan is het point to point. Of point to multipoint als je kijkt naar wat Glaspoort en KPN Netwerk de laatste drie jaar aanleggen.

Op een P2P netwerk zoals in jouw dorp kan het dus beiden tegelijk geleverd worden. KPN hangt AON op en Odido PON. En een volgende operator weer PON. Bijvoorbeeld..
Op een P2MP netwerk kan maar 1 operator licht op de vezels zetten en dat zou dan KPN of Glaspoort zijn.
Het grote verschil is met name in welk deel van de topologie de optische splitters staan. In de moderne netwerken van KPN staan er (passieve) straatkasten, met daarin alle splitters geplaatst. De splitters krijgen actief signaal vanuit de PoP enkele km's verderop en patchen op de vezels naar de klanten, afgewerkt in een ODF-lade in de straatkast. Op deze topologie is praktisch maar één actieve operator mogelijk.

Bij de klassieke netwerken van Reggefiber, maar ook Delta en Open Dutch Fiber is er een dark fiber beschikbaar vanaf de PoP tot de woning, waarmee de gekozen netwerktechniek voor actief signaal (vaak dus XGSPON tegenwoordig) vrije keuze is van de actieve operator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 10:38

themeparktommy

Pretparkgek!

Eindelijk is daar het mailtje vanuit Guidion voor een installatieafspraak. Besteld op 17 september, ik vond het erg lang duren...

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Laatst online: 25-10 23:22

TradeMarkNL

Videoproducer
Iemand hier met recente ervaringen met glasvezel van Odido? Zit nu bij KPN met 1Gbit glas, wil eigenlijk sneller maar destijds T-Mobile bood toen nog geen glasvezel aan hier in Amsterdam. Inmiddels wel, dus ben ik het weer aan het overwegen maar weet ook dat de ervaringen met T-Mobile destijds niet altijd even goed waren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
TradeMarkNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:21:
Iemand hier met recente ervaringen met glasvezel van Odido? Zit nu bij KPN met 1Gbit glas, wil eigenlijk sneller maar destijds T-Mobile bood toen nog geen glasvezel aan hier in Amsterdam. Inmiddels wel, dus ben ik het weer aan het overwegen maar weet ook dat de ervaringen met T-Mobile destijds niet altijd even goed waren.
Misschien een gekke opmerking. Maar de afgelopen 34 pagina's staan alleen maar ervaringen in van Odido. Hoe recent wil je het hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
rens-br schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:23:
[...]

Misschien een gekke opmerking. Maar de afgelopen 34 pagina's staan alleen maar ervaringen in van Odido. Hoe recent wil je het hebben?
Oh geen gekke opmerking hoor. Bedoelde het in combinatie met de locatie, dacht dat maakt wellicht nog verschil :) Maar ga die ervaringen zeker doorspitten natuurlijk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/15830295763.png

Ben over en alles werkt uitstekend tot zover. :)

Het lukt me alleen niet om een eigen DNS te gebruiken icm de Zyxel T-56, heb bij DNS mijn adblocker ingevuld maar hij gebruikt van wat ik zie alsnog de eigen DNS servers van Odido.

Moest blijkbaar ergens anders dan ik dacht, is gelukt. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Zorian op 01-02-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Nice ja ik zou dan voor die 2 0f 8 gbit gaan al is die 8 wel erg aan de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

TradeMarkNL schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:48:
Nice ja ik zou dan voor die 2 0f 8 gbit gaan al is die 8 wel erg aan de prijs...
Ja de aanbieding voor 2Gbit was best te doen, 30 euro per maand voor 8 maanden voor 2Gbit en 2x TV kastjes en dan nog 4 maanden 70 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kusanagi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-03 10:20
Om jullie up-to-date te houden:

Ik heb opeens een SMS gekregen waarmee ik bij Guidion een afspraak kon maken. Die eenmaal gemaakt te hebben kreeg ik niet veel later ook een e-mail van Odido die aangaf wat ik met mijn vorige apparatuur kan doen en is de aanvraag na iets meer dan een maand naar "In Behandeling" gesprongen.

In het kort: ik heb een internetsnelheidsaanpassing naar 8Gbit aangevraagd op 24-12-2023. Binnenkort zal ik een track and trace code krijgen voor de apparatuur die Odido gaat opsturen en ik verwacht dat het mezelf misschien al zal lukken om de boel daarna up and running te krijgen nog voordat de monteur een paar dagen later er zal zijn. Die afspraak heb ik over 1,5 week dus daarna koppel ik hier ook weer terug naar jullie... hopelijk met een speedtest screenshot in de multi-gigabits xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 15:28
Ik heb momenteel kpn en overstappen naar Odido levert 250 euro voordeel op per jaar.

Ik zie alleen veel horror ervaringen met Odido. Zijn er Tweakers met positieve overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-10 09:31
MaStar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:50:
Ik heb momenteel kpn en overstappen naar Odido levert 250 euro voordeel op per jaar.

Ik zie alleen veel horror ervaringen met Odido. Zijn er Tweakers met positieve overstap?
Ja hier. Geen klachten, het werkt hier zoals het zou moeten. Overgestapt van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 15:28
lexuzu schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:58:
[...]

Ja hier. Geen klachten, het werkt hier zoals het zou moeten. Overgestapt van Tweak.
Zowel internet als tv? Beetje angst voor Odido.

App werkt ook niet goed? Bijvoorbeeld om terug te krijgen?

https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl

[ Voor 22% gewijzigd door MaStar op 01-02-2024 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
MaStar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:04:
[...]

Zowel internet als tv? Beetje angst voor Odido.

App werkt ook niet goed? Bijvoorbeeld om terug te krijgen?

https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl
Heb je ook de beoordelingen van de andere providers bekeken op trustpilot ter vergelijking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k0e
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-01 17:37

k0e

Ik loop, ondanks de diverse posts over dit onderwerp, vast met het gebruik van een eigen router. Ik wil de Zyxel T75 vervangen door mijn Qnap Qhora 322. Internetaansluiting: Odido 8Gb

Een van de 10Gbe poorten heb ik als WAN ingesteld met VLAN300. De Qnap maakt vervolgens verbinding met het internet.

Op de andere beschikbare poorten van de Qnap wil ik mijn draadloze routers (Asus GT-AX6000) aansluiten en de UTP-wandcontactdozen in mijn huis. Moeten die poorten dan 'untagged' zijn of 'getagged'?

[ Voor 8% gewijzigd door k0e op 01-02-2024 18:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tamer15
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-10 21:42

Overgestapt van KPN naar Odido, dit proces is dramatisch verlopen. Ik heb uiteindelijk wel internet..
Het belangrijkste om te weten is dat er wel contact is bij Odido alleen dit is extreem en dan ook echt extreem slecht in verhouding met KPN. Er zijn ook bepaalde dingen gewoon niet bij Odido die KPN wel heeft, en zo moet je zelf gaan wegen wat je nu precies wilt.

In het geval van overstappen doormiddel van overstapservice of zelf, houdt er rekening mee dat je vaak, en dan ook echt vaak naar Odido moet bellen om zaken goed te regelen. Dit terwijl Odido dit zelf hoort te doen..

En wat betreft hun Guidion die ze op je af sturen, die hebben een spoedcursus gehad van wat van werkzaamheden ze ook gaan doen bij jou, en dat verschilt nog al per persoon in ervaring. Als Odido in iedergeval niks kan betekenen voor je dan mogelijk Guidion wel.

Ik kan niet genoeg uitdrukken hoe je zelf de communicatie moet behouden dagelijks en door de dag door.
Als je nog verdere vragen hebt help ik je graag, ik heb het zelf allemaal meegemaakt deze maand.

T. Kersten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:38

DON PAPA

Tweaker-fan

Over het internet van Odido heb ik totaal niks te klagen, haal constant de beloofde snelheid, en sinds mijn overstap in oktober nog geen storing gehad.

De tv dienst kan ik gratis de eerste 10 maanden uitproberen door de overstap korting, maar die zet ik na deze 10 maanden meteen stop. De beeldkwaliteit en werking van de tv app vind ik namelijk wel wat tegen vallen. Nu maakt mij dat niet zoveel uit, want ik gebruik liever NLZiet en Discovery+ voor tv kijken.
k0e schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:25:
Op de andere beschikbare poorten van de Qnap wil ik mijn draadloze routers (Asus GT-AX6000) aansluiten en de UTP-wandcontactdozen in mijn huis. Moeten die poorten dan 'untagged' zijn of 'getagged'?
Untagged

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 01-02-2024 18:56 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 130 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen