Horror ervaringen gaan vooral over de overstapservice...DON PAPA schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:46:
[...]
Over het internet van Odido heb ik totaal niks te klagen, haal constant de beloofde snelheid, en sinds mijn overstap in oktober nog geen storing gehad.
De tv dienst kan ik gratis de eerste 10 maanden uitproberen door de overstap korting, maar die zet ik na deze 10 maanden meteen stop. De beeldkwaliteit en werking van de tv app vind ik namelijk wel wat tegen vallen. Nu maakt mij dat niet zoveel uit, want ik gebruik liever NLZiet en Discovery+ voor tv kijken.
[...]
Untagged
Zeker, vandaag ook overgestapt van KPN naar Odido, zie hier.MaStar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:50:
Ik heb momenteel kpn en overstappen naar Odido levert 250 euro voordeel op per jaar.
Ik zie alleen veel horror ervaringen met Odido. Zijn er Tweakers met positieve overstap?
In de halve dag dat ik het nu heb 0 klachten, overstap was soepel (op een foutje bij Guidion na bij het maken van de afspraak, maar dit is keurig goed gekomen) en de snelheid is niks op aan te merken.
Ook al paar keer met de klantenservice gebeld vanwege wat vraagjes, elke keer namen ze vlot op en het contact was aangenaam en goed geregeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Zorian op 01-02-2024 19:29 ]
Even een vraagje in dit topic. Ze hebben mij vandaag aangesloten bij Odido. Dit is op het e-fiber netwerk dus AON. Aangezien ik bij tweak een fritz modem had en hiermee mijn thuisnetwerk had ingericht met fritz mesh repeaters, ja ik weet dat bedraad beter is maar heb helaas geen lege buisjes om draden door te trekken
, heb ik een fritzbox 5590 AON gekocht. Ik begreep dat het plug en play zou zijn en gewoon kwestie van juiste profiel inladen. Nu kwam de monteur met de mededeling dat ik niet zomaar elk modem kon aansluiten direct aan de muur maar dat ik altijd de ONT moest gebruiken van ODIDO aangezien glasvezel meerdere kleuren licht kan gebruiken en als je de het verkeerde modem gebruikt dat hierdoor apparatuur stuk kan gaan.
Nu is mijn vraag, klopt het dat ik altijd de ONT moet gebruiken? Of klopt het niet wat de man mij vertelde?
Nu is mijn vraag, klopt het dat ik altijd de ONT moet gebruiken? Of klopt het niet wat de man mij vertelde?
Overstappen is bij iedereen die ik ken prima verlopen. Mocht je daarna de helpdesk nodig hebben, dan heb je echter een probleem. Die zijn lastig aan de lijn te krijgen en het gros van de medewerkers weet absoluut niet wat ze aan het doen zijn. Het lijkt er dus op dat ze vooral op de helpdesk bezuinigd hebben, maar zolang het werkt, gaat het ook primaMaStar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:59:
[...]
Horror ervaringen gaan vooral over de overstapservice...
[removed]
Welke apparatuur heb je van Odido allemaal gekregen? En dan met name de mediaconverter. Is dit AON type? Of ben je nu overgezet op PON? Is het nog steeds AON dan is er geen probleem en kun je inderdaad gewoon de Fritz aansluiten en juiste profiel laden.cold_as_ijs schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:32:
Even een vraagje in dit topic. Ze hebben mij vandaag aangesloten bij Odido. Dit is op het e-fiber netwerk dus AON. Aangezien ik bij tweak een fritz modem had en hiermee mijn thuisnetwerk had ingericht met fritz mesh repeaters, ja ik weet dat bedraad beter is maar heb helaas geen lege buisjes om draden door te trekken, heb ik een fritzbox 5590 AON gekocht. Ik begreep dat het plug en play zou zijn en gewoon kwestie van juiste profiel inladen. Nu kwam de monteur met de mededeling dat ik niet zomaar elk modem kon aansluiten direct aan de muur maar dat ik altijd de ONT moest gebruiken van ODIDO aangezien glasvezel meerdere kleuren licht kan gebruiken en als je de het verkeerde modem gebruikt dat hierdoor apparatuur stuk kan gaan.
En heb je hun laten opzeggen bij KPN of zelf gedaan?Zorian schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:28:
[...]
Zeker, vandaag ook overgestapt van KPN naar Odido, zie hier.
In de halve dag dat ik het nu heb 0 klachten, overstap was soepel (op een foutje bij Guidion na bij het maken van de afspraak, maar dit is keurig goed gekomen) en de snelheid is niks op aan te merken.
Ook al paar keer met de klantenservice gebeld vanwege wat vraagjes, elke keer namen ze vlot op en het contact was aangenaam en goed geregeld.
Laten doen door Odido, kreeg binnen een paar minuten na het afsluiten al bericht van KPN dat ze een overstapaanvraag hebben ontvangen en het jammer vonden. Ben zowel qua mobiel als qua glasvezel tegelijk overgestapt en beide zaken zijn prima overgestapt inclusief nummerbehoud.MaStar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:18:
[...]
En heb je hun laten opzeggen bij KPN of zelf gedaan?
Check. Ik wil voor tv en internet overstappenZorian schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:19:
[...]
Laten doen door Odido, kreeg binnen een paar minuten na het afsluiten al bericht van KPN dat ze een overstapaanvraag hebben ontvangen en het jammer vonden. Ben zowel qua mobiel als qua glasvezel tegelijk overgestapt en beide zaken zijn prima overgestapt inclusief nummerbehoud.
Mocht de overstapservice toch ergens mislukken, ik weet uit ervaring dat als een overstapaanvraag wordt afgewezen je dit doorgaans binnen 24 uur na aanvraag van je nieuwe abonnement al in de mail krijgt. Dan is het hooguit 1 kort telefoontje met de afdeling opzeggingen van de oude provider en je bent ook klaar.MaStar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:26:
[...]
Check. Ik wil voor tv en internet overstappen
Bij TV en internet is er geen behoud van bepaalde zaken dus zolang je een dag of 2-3 overlap houdt tussen oude en nieuwe aansluiting heb je nog speling als bijvoorbeeld de monteur uitvalt door ziekte op de afgesproken datum.
Ik ben ruim 7 maanden klant bij Odido en heb ook geen klachten. Ik heb nog een klein maandje gratis TV, daarna ga ik 12,50 euro betalen. De beeldkwaliteit vind ik nog wel prima (Ziggo geeft, zeker via hun eigen box, beter beeld), echter de werking van de TV app vind ik inderdaad erg tegen vallen. Dat heeft men bij Ziggo tig keer beter voor elkaar. Op een rare plek de opnames verstoppen. Het navigeren tussen dagen in de tv gids is onlogisch. Vanaf begin kijken terwijl uitzending bezig is, werkt niet direct (eerst live beeld en dan pas naar begin). Elke app op de Apple TV kun je afsluiten door op de Menu knop te blijven drukken, bij Odido niet. Dan moet je een andere knop gebruiken. En zo kan ik nog wel wat zaken noemen.DON PAPA schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:46:
[...]
Over het internet van Odido heb ik totaal niks te klagen, haal constant de beloofde snelheid, en sinds mijn overstap in oktober nog geen storing gehad.
De tv dienst kan ik gratis de eerste 10 maanden uitproberen door de overstap korting, maar die zet ik na deze 10 maanden meteen stop. De beeldkwaliteit en werking van de tv app vind ik namelijk wel wat tegen vallen. Nu maakt mij dat niet zoveel uit, want ik gebruik liever NLZiet en Discovery+ voor tv kijken.
Door deze TV app (en betere beeldkwaliteit) doet me wel een beetje terug verlangen naar Ziggo. Zoals het er nu waarschijnlijk uit ziet, gaan we eind van de zomervakantie verhuizen. Ik denk dat ik dan weer klant ga worden bij Ziggo. Destijds bij de overstap van Ziggo naar Odido heb ik bewust gekozen voor een maandje dubbele lasten. Dergelijke overstappen gaan niet altijd vlekkeloos en zonder internet kunnen we gewoon niet. Daarom durf ik het niet aan dat een verhuizing probleemloos verloopt. Straks zie je dat je op het oude adres opeens geen internet meer hebt.
Beeldkwaliteit van Odido dus minder dan KPN en Ziggo? Ook met de mediabox?meesje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:35:
[...]
Ik ben ruim 7 maanden klant bij Odido en heb ook geen klachten. Ik heb nog een klein maandje gratis TV, daarna ga ik 12,50 euro betalen. De beeldkwaliteit vind ik nog wel prima (Ziggo geeft, zeker via hun eigen box, beter beeld), echter de werking van de TV app vind ik inderdaad erg tegen vallen. Dat heeft men bij Ziggo tig keer beter voor elkaar. Op een rare plek de opnames verstoppen. Het navigeren tussen dagen in de tv gids is onlogisch. Vanaf begin kijken terwijl uitzending bezig is, werkt niet direct (eerst live beeld en dan pas naar begin). Elke app op de Apple TV kun je afsluiten door op de Menu knop te blijven drukken, bij Odido niet. Dan moet je een andere knop gebruiken. En zo kan ik nog wel wat zaken noemen.
Door deze TV app (en betere beeldkwaliteit) doet me wel een beetje terug verlangen naar Ziggo. Zoals het er nu waarschijnlijk uit ziet, gaan we eind van de zomervakantie verhuizen. Ik denk dat ik dan weer klant ga worden bij Ziggo. Destijds bij de overstap van Ziggo naar Odido heb ik bewust gekozen voor een maandje dubbele lasten. Dergelijke overstappen gaan niet altijd vlekkeloos en zonder internet kunnen we gewoon niet. Daarom durf ik het niet aan dat een verhuizing probleemloos verloopt. Straks zie je dat je op het oude adres opeens geen internet meer hebt.
Met de mediabox heb ik geen ervaring. Los van mogelijk verschil in beeldkwaliteit, schijnt het navigeren wel iets veranderd te zijn. Bij de nieuwe mediabox staan de opnames op een logischere plek ipv helemaal verborgen. En wellicht zijn er nog andere zaken verbeterd. Hopelijk voeren ze deze wijziging(en) ook door in hun apps.MaStar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:43:
[...]
Beeldkwaliteit van Odido dus minder dan KPN en Ziggo? Ook met de mediabox?
Hmm dacht dat het AON zou zijn, maar de mediaconverter is dus een XGS-PON, tenminste. Moet dus nu de SFP module omwisselen met de juiste? Of mis ik dan nog iets?bjusterbaarlik schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:00:
[...]
Welke apparatuur heb je van Odido allemaal gekregen? En dan met name de mediaconverter. Is dit AON type? Of ben je nu overgezet op PON? Is het nog steeds AON dan is er geen probleem en kun je inderdaad gewoon de Fritz aansluiten en juiste profiel laden.
Want volgens fritzbox site is dat het enige, ja natuurlijk juiste profiel laden op modem.
[ Voor 3% gewijzigd door cold_as_ijs op 01-02-2024 21:19 ]
untagged, de enige reden waarom je hem op de WAN moet hebben is dat T-Mobile daar een tagged VLAN aflevert. Intern wil je normaal gesproken geen tags op je standaard netwerk.k0e schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:25:
Ik loop, ondanks de diverse posts over dit onderwerp, vast met het gebruik van een eigen router. Ik wil de Zyxel T75 vervangen door mijn Qnap Qhora 322. Internetaansluiting: Odido 8Gb
Een van de 10Gbe poorten heb ik als WAN ingesteld met VLAN300. De Qnap maakt vervolgens verbinding met het internet.
Op de andere beschikbare poorten van de Qnap wil ik mijn draadloze routers (Asus GT-AX6000) aansluiten en de UTP-wandcontactdozen in mijn huis. Moeten die poorten dan 'untagged' zijn of 'getagged'?
Navigatie op de Mediabox vind ik prima. Geen ervaring met opnames, daar betaal ik niet voor bij.meesje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:47:
[...]
Met de mediabox heb ik geen ervaring. Los van mogelijk verschil in beeldkwaliteit, schijnt het navigeren wel iets veranderd te zijn. Bij de nieuwe mediabox staan de opnames op een logischere plek ipv helemaal verborgen. En wellicht zijn er nog andere zaken verbeterd. Hopelijk voeren ze deze wijziging(en) ook door in hun apps.
IPTV streams van Odido zijn circa 6 Mbps. Dat is aan de lage kant, maar zijn streams via de Ziggo Mediabox dat ook niet?
Ik ben recent overgestapt van Ziggo DVB-C naar Odido Mediabox. Ik ben er tevreden over: ik zie eigenlijk geen kwaliteitsverschil en het zappen en de TV-gids zijn veel sneller.
Eigen SFP+ module kan nog niet bij Odido. Dus ONT moet ertussen blijven op dit moment.cold_as_ijs schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:19:
[...]
Hmm dacht dat het AON zou zijn, maar de mediaconverter is dus een XGS-PON, tenminste. Moet dus nu de SFP module omwisselen met de juiste? Of mis ik dan nog iets?
Want volgens fritzbox site is dat het enige, ja natuurlijk juiste profiel laden op modem.
Bij het overstappen zou ik KPN nog een tijdje door laten lopen. Als dat kan. Ik had DSL (Odido) en ben op glas over. Spijt als haren op m’n hoofd, want inderdaad de horror verhalen kloppen wel. Met DSL nooit problemen gehad, nooit. Nu met glasvezel in een paar maanden al veel meer vooral langdurige storingen gehad en de DSL is helaas al opgezegd. Nu vandaag ligt alweer de hele wijk eruit.MaStar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:50:
Ik heb momenteel kpn en overstappen naar Odido levert 250 euro voordeel op per jaar.
Ik zie alleen veel horror ervaringen met Odido. Zijn er Tweakers met positieve overstap?
Wat ook niet helpt is dat de Guidion monteur bij installatie niet aan de glas apparatuur mag zitten. Als de kabel in de wijkkast niet gepatcht is, zit je dagenlang zonder internet.
Als de hele wijk eruit ligt mag je waarschijnlijk 1 van je wijkgenoten/buren bedanken. Die heeft dan waarschijnlijk een AON kastje op de XGS-PON geparkeerd, wat potentieel een hele wijk kan laten klappen.Birdstrike schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:51:
[...]
Bij het overstappen zou ik KPN nog een tijdje door laten lopen. Als dat kan. Ik had DSL (Odido) en ben op glas over. Spijt als haren op m’n hoofd, want inderdaad de horror verhalen kloppen wel. Met DSL nooit problemen gehad, nooit. Nu met glasvezel in een paar maanden al veel meer vooral langdurige storingen gehad en de DSL is helaas al opgezegd. Nu vandaag ligt alweer de hele wijk eruit.
Wat ook niet helpt is dat de Guidion monteur bij installatie niet aan de glas apparatuur mag zitten. Als de kabel in de wijkkast niet gepatcht is, zit je dagenlang zonder internet.
Dat, of je wijkkast/centrale heeft waarschijnlijk de nodige issues.
Dat probleem bestaat bij XGS-PON niet, alleen bij GPON. Een XGS-PON OLT ziet een AON laser niet.Zorian schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:02:
Als de hele wijk eruit ligt mag je waarschijnlijk 1 van je wijkgenoten/buren bedanken. Die heeft dan waarschijnlijk een AON kastje op de XGS-PON geparkeerd, wat potentieel een hele wijk kan laten klappen.
Ah, was in de veronderstelling dat het bij XGS-PON was. I stand corrected.mbovenka schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:09:
[...]
Dat probleem bestaat bij XGS-PON niet, alleen bij GPON. Een XGS-PON OLT ziet een AON laser niet.
//Hm, modem deed net spontaan rebooten. Software update omdat ie nog nieuw is hoop ik.
Huidige versie (Zyxel T-56) is nu: V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108
Toch maar zsm een eigen router halen met 2.5Gbit poortjes, wil zelf kunnen bepalen wanneer er updates gedaan worden.
[ Voor 32% gewijzigd door Zorian op 02-02-2024 00:50 ]
Je fout zit in de eerste aanname. E-fiber netwerk is Point to Point, dat is niet automatisch AON. Het klopt dat elk huis een eigen fiber kabel naar de PoP heeft en dat heb je inderdaad nodig om AON te leveren. Echter levert Odido hier PON op en daarvoor heb je de ONT van de provider nodig, dat klopt. AON en P2p worden wel vaker verward, je bent niet de eerste die die fout maaktcold_as_ijs schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:32:
Even een vraagje in dit topic. Ze hebben mij vandaag aangesloten bij Odido. Dit is op het e-fiber netwerk dus AON. Aangezien ik bij tweak een fritz modem had en hiermee mijn thuisnetwerk had ingericht met fritz mesh repeaters, ja ik weet dat bedraad beter is maar heb helaas geen lege buisjes om draden door te trekken, heb ik een fritzbox 5590 AON gekocht. Ik begreep dat het plug en play zou zijn en gewoon kwestie van juiste profiel inladen. Nu kwam de monteur met de mededeling dat ik niet zomaar elk modem kon aansluiten direct aan de muur maar dat ik altijd de ONT moest gebruiken van ODIDO aangezien glasvezel meerdere kleuren licht kan gebruiken en als je de het verkeerde modem gebruikt dat hierdoor apparatuur stuk kan gaan.
Zonder ONT kan wettelijk ook, er is immers vrije modemkeuze. Odido zal vast ergens op de website hun specificaties gezet hebben en daar stopt het ook voor hen. Een monteur gaat je daar in ook niet verder helpen dus het klopt ergens wel wat hij zei.
Ik heb gisteren een nieuw ONT en T56 modem ontvangen n.a.v. mijn upgrade naar een 2gbit lijn. In de doos van de apparatuur zit een brief met uitleg mbt zelfstandig de appartuur aansluiten. Volgende week staat de monteur pas ingepland omdat dit niet eerder kon.
Vraag - kan ik de apparatuur zelf aansluiten of is een monteur noodzakelijk vanwege activatie o.i.d.?
Mocht dit het geval zijn dan sluit ik de boel liever zelf aan en bel ik de monteur af namelijk.
Vraag - kan ik de apparatuur zelf aansluiten of is een monteur noodzakelijk vanwege activatie o.i.d.?
Mocht dit het geval zijn dan sluit ik de boel liever zelf aan en bel ik de monteur af namelijk.
Nou ik denk dat dit dan regio gebonden is, of aan de Guidion monteur.Birdstrike schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:51:
[...]
Ik ben vorige week omgezet van KPN naar Odido.
Ik kreeg een belletje zou je het stroom van je Genexis willen halen, ik kom er met 10 minuten aan even omzetten in de wijkcentrale.
Heb je ingelezen op de website van Fritzbox? Daar kun je al je vragen beantwoord vinden.cold_as_ijs schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:32:
Ah echt vervelend! Hier ligt al glasvezel aangelegd door KPN. Daar zitten we dus al op.Birdstrike schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:51:
[...]
Bij het overstappen zou ik KPN nog een tijdje door laten lopen. Als dat kan. Ik had DSL (Odido) en ben op glas over. Spijt als haren op m’n hoofd, want inderdaad de horror verhalen kloppen wel. Met DSL nooit problemen gehad, nooit. Nu met glasvezel in een paar maanden al veel meer vooral langdurige storingen gehad en de DSL is helaas al opgezegd. Nu vandaag ligt alweer de hele wijk eruit.
Maaktn dat nog uit?
Ja dat heb ik. Nou het ging mij meer om het feit de claim dat de boel kapot zou gaan. Die waarschuwing staat nergens op de site van fritz box. Anyway de fritz site geeft ook aan dat het een kwestie is van juiste sfp module, terwijl @bjusterbaarlik al aangeeft dat het momenteel nog niet mogelijk is. Kan het volgens jou dan wel?Jan-Remco schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:19:
[...]
Heb je ingelezen op de website van Fritzbox? Daar kun je al je vragen beantwoord vinden.
Het is ook afhankelijk van de PoP. Niet elke monteur kan in elke PoP.kmichael schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:18:
[...]
Nou ik denk dat dit dan regio gebonden is, of aan de Guidion monteur.
Ik kreeg een belletje zou je het stroom van je Genexis willen halen, ik kom er met 10 minuten aan even omzetten in de wijkcentrale.
Ik en enkele anderen hebben hier op het forum al gemeld dat het draait bij ons. (Bij mij met gpon)cold_as_ijs schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:56:
[...]
Ja dat heb ik. Nou het ging mij meer om het feit de claim dat de boel kapot zou gaan. Die waarschuwing staat nergens op de site van fritz box. Anyway de fritz site geeft ook aan dat het een kwestie is van juiste sfp module, terwijl @bjusterbaarlik al aangeeft dat het momenteel nog niet mogelijk is. Kan het volgens jou dan wel?
Dus ja het werkt.
Je zou de verbinding plat kunnen leggen als je de verkeerde module gebruikt, maar fritzbox claimt dat hun modules daartegen beveiligd zijn.
Ik vroeg me al een tijdje het volgende af:kmichael schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:18:
[...]
Nou ik denk dat dit dan regio gebonden is, of aan de Guidion monteur.
Ik ben niet vooraf gebeld door de Guidion monteur met de vraag om de stroom van de KPN AON spullen af te halen. Bij de overstap viel de verbinding weg toen de monteur de patch omzette in de PoP. 10 minuten later arriveerde de monteur, koppelde de KPN ONT af en plaatste de Huawei GPON ONT.
Betekent dit dat in de 10 minuten de overige GPON gebruikers waar ik de aansluiting mee deel zonder internet gezeten hebben? In die periode was de patch al omgezet maar was de AON apparatuur nog actief.
Jouw situatie heeft niks met zijn situatie te maken. Dat het beide glasvezel is maakt het niet hetzelfde.Jan-Remco schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:51:
[...]
Ik en enkele anderen hebben hier op het forum al gemeld dat het draait bij ons. (Bij mij met gpon)
Dus ja het werkt.
Je zou de verbinding plat kunnen leggen als je de verkeerde module gebruikt, maar fritzbox claimt dat hun modules daartegen beveiligd zijn.
Afgelopen nacht een onderbreking gehad van de verbinding en zoals anderen al aangaven een nieuw WAN ip gekregen, hopelijk gebeurt dat niet al te vaak.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Dat is een goede vraag, ik volg deze topic al een tijdjem volgens mij heb ik er wel iets over gelezen...Melvin15397 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:57:
[...]
Ik vroeg me al een tijdje het volgende af:
Ik ben niet vooraf gebeld door de Guidion monteur met de vraag om de stroom van de KPN AON spullen af te halen. Bij de overstap viel de verbinding weg toen de monteur de patch omzette in de PoP. 10 minuten later arriveerde de monteur, koppelde de KPN ONT af en plaatste de Huawei GPON ONT.
Betekent dit dat in de 10 minuten de overige GPON gebruikers waar ik de aansluiting mee deel zonder internet gezeten hebben? In die periode was de patch al omgezet maar was de AON apparatuur nog actief.
thanks dan ga ik de xgs-pon module halen. Beetje balen dat ik het niet eerder had gezien, want deze is 60 euro duurder los maar met modem maar 30 euro duurder. Als het werkt kan de Huawei ONT eruit.Jan-Remco schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:51:
[...]
Ik en enkele anderen hebben hier op het forum al gemeld dat het draait bij ons. (Bij mij met gpon)
Dus ja het werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door cold_as_ijs op 02-02-2024 14:11 ]
Eigen module voor XGS-PON werkt nog niet bij Odido.cold_as_ijs schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:10:
[...]
thanks dan ga ik de xgs-pon module halen. Beetje balen dat ik het niet eerder had gezien, want deze is 60 euro duurder los maar met modem maar 30 euro duurder. Als het werkt kan de Huawei ONT eruit.
Hier op Odido forum staat meer info.cold_as_ijs schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:19:
[...]
Hmm dacht dat het AON zou zijn, maar de mediaconverter is dus een XGS-PON, tenminste. Moet dus nu de SFP module omwisselen met de juiste? Of mis ik dan nog iets?
https://community.odido.n...359427?tid=359427&fid=496
https://community.odido.n...ostid=1733706#post1733706
Voor zover ik het begrijp kan je met een (G)PON verbinding het sernie nummer van de ONT Cloonen.
Bij XPS-PON moet de apparatuur bij Odido geregistreerd worden.
Er is sinds gister nog niks veranderd, dus ook vandaag kan het nog niet met Odido.cold_as_ijs schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:10:
[...]
thanks dan ga ik de xgs-pon module halen. Beetje balen dat ik het niet eerder had gezien, want deze is 60 euro duurder los maar met modem maar 30 euro duurder. Als het werkt kan de Huawei ONT eruit.
Jan-Remco haalt allemaal dingen door elkaar heen die niet op jouw van toepassing zijn.
Dat klopt helemaal.Tumb schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:42:
[...]
Hier op Odido forum staat meer info.
https://community.odido.n...359427?tid=359427&fid=496
https://community.odido.n...ostid=1733706#post1733706
Voor zover ik het begrijp kan je met een (G)PON verbinding het sernie nummer van de ONT Cloonen.
Bij XPS-PON moet de apparatuur bij Odido geregistreerd worden.
Zo heb ik dat ook gedaan bij mijn Fritzbox 5590.
Ik ga dan ook geen hoger snelheid pakket nemen als 1Gbit.
Dan kom ik op XGS-PON.
En bij XGS-PON is het nog niet mogelijk om eigen ONT aan te sluiten.
Sinds 27 december 2023 op glas van Ododo, na ruim 1 1/2 jaar Delta XGS-PON 1 Gb....peterbier schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:31:
[...]
Dat klopt helemaal.
Zo heb ik dat ook gedaan bij mijn Fritzbox 5590.
Ik ga dan ook geen hoger snelheid pakket nemen als 1Gbit.
Dan kom ik op XGS-PON.
En bij XGS-PON is het nog niet mogelijk om eigen ONT aan te sluiten.
In eerste instantie de T56 het standaard adres veranderd in de (FB-bekende) 192
.168.178.1 Echter kon ik van mijn FB mesh niet meer gebruik maken (Box, Wlan's en Powerlines).
Sinds twee weken nu met de (Delta) ONT via de WAN aangesloten op mijn FB 5590. Werkt goed op 1 Gb. Nu wachten tot Odido eindelijk zover is om een directe verbinding te kunnen maken. Wel opletten dat je FB 5590 versie 7.80 draait... Je hebt dan de keuze bij Odido (als providerkeuze) met WAN-verbinding of via je eigen FB.
De tijd zal het gaan leren.... ben blij dat ik weer van de FB en achterliggende Mesh volledig gebruik kan maken en dat de T56 nu ligt te verstoffen.... LOL...
Kortom een mooie "tussenoplossing"...
Levert Odido bij oplevering via guidion eigenlijk ook SFP modules ipv die media converter? (Er vanuit gaande dat het GPON is)
Aangezien er hier in het pakket uberhaupt geen converter zat en het een beetje onzin is om extra spulen op te hangen terwijl er al hardware hangt waar dus een SFP in kan.
Aangezien er hier in het pakket uberhaupt geen converter zat en het een beetje onzin is om extra spulen op te hangen terwijl er al hardware hangt waar dus een SFP in kan.
Nee, nog nooit van gehoord. SFP modules is voor mensen die weten wat ze doen en dat gaan ze nooit standaard leveren.
[ Voor 94% gewijzigd door Caelorum op 02-02-2024 21:44 ]
Via de wan poort werkt altijd.gsh1964 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:03:
[...]
Sinds 27 december 2023 op glas van Ododo, na ruim 1 1/2 jaar Delta XGS-PON 1 Gb....
In eerste instantie de T56 het standaard adres veranderd in de (FB-bekende) 192
.168.178.1 Echter kon ik van mijn FB mesh niet meer gebruik maken (Box, Wlan's en Powerlines).
Sinds twee weken nu met de (Delta) ONT via de WAN aangesloten op mijn FB 5590. Werkt goed op 1 Gb. Nu wachten tot Odido eindelijk zover is om een directe verbinding te kunnen maken. Wel opletten dat je FB 5590 versie 7.80 draait... Je hebt dan de keuze bij Odido (als providerkeuze) met WAN-verbinding of via je eigen FB.
De tijd zal het gaan leren.... ben blij dat ik weer van de FB en achterliggende Mesh volledig gebruik kan maken en dat de T56 nu ligt te verstoffen.... LOL...
Kortom een mooie "tussenoplossing"...
Je selecteert het T-mobile of Odido profile.
Vlan 300 kan ook.
Dat werkt eigenlijk met alle firmware versies.
Bij de laatste versie is alleen het naampje Odido erin gekomen.
T-mobile profile doet exact hetzelfde.
Ik heb mijn Fritzbox 5590 direct op glasvezel aangesloten op GPON.
Dat werkt prima.
Wie kan mij helpen?
Odido draait sinds afgelopen maandag. Internet geen issues, maar de tv app, blijft hangen, bufferen, kwaliteit wisselt continu. Lijkt wel een soort packet loss ofzo...
Heb de zyxel t56 Vervangen voor mijn eigen Asus AXE16000 en Vlan300 ingesteld. Moest hiervoor wel de bèta optie in de router instellen om Vlan te kunnen instellen.
De tv app draait op een nvidia shield, direct bedraad met een cat5e kabel naar een lan poort. Poort geeft 1Gbps aan.
Zijn er zaken die ik kan doen om de kwaliteit van het tv streamen te verbeteren?
Odido helpdesk is letterlijk een kastje muur verhaal...
Odido draait sinds afgelopen maandag. Internet geen issues, maar de tv app, blijft hangen, bufferen, kwaliteit wisselt continu. Lijkt wel een soort packet loss ofzo...
Heb de zyxel t56 Vervangen voor mijn eigen Asus AXE16000 en Vlan300 ingesteld. Moest hiervoor wel de bèta optie in de router instellen om Vlan te kunnen instellen.
De tv app draait op een nvidia shield, direct bedraad met een cat5e kabel naar een lan poort. Poort geeft 1Gbps aan.
Zijn er zaken die ik kan doen om de kwaliteit van het tv streamen te verbeteren?
Odido helpdesk is letterlijk een kastje muur verhaal...
Goedemorgen mede-tweakers. Hopelijk mag ik deze vraag hier stellen:
Binnen een paar weken stap ik over van Ziggo naar Odido glasvezel. ODF heeft de kabels reeds in de grond, en het wachten is nu op de daadwerkelijke aansluiting.
Op dit moment heb ik dus een Ziggo modem, uiteraard in Bridge, met hier achter een ASUS RT-AC88U, met hier achter 4 Asus Lyra Mesh punten, verdeeld over het huis. Ter vervanging van de Zyxel modem heb ik reeds een Unify Edgerouter 6P klaar liggen, ingesteld op VLAN 300 en DHCP geactiveerd.
Momenteel word de DHCP geregeld door mijn Asus router (range 192.168.1.* ) en mijn wens is, om dit zo te laten. Dus nu de vraag; wat moet ik aanpassen of veranderen in de Edgerouter of Asus om dit werkend te krijgen ?
Bij voorbaat dank voor een eventuele reactie!
Binnen een paar weken stap ik over van Ziggo naar Odido glasvezel. ODF heeft de kabels reeds in de grond, en het wachten is nu op de daadwerkelijke aansluiting.
Op dit moment heb ik dus een Ziggo modem, uiteraard in Bridge, met hier achter een ASUS RT-AC88U, met hier achter 4 Asus Lyra Mesh punten, verdeeld over het huis. Ter vervanging van de Zyxel modem heb ik reeds een Unify Edgerouter 6P klaar liggen, ingesteld op VLAN 300 en DHCP geactiveerd.
Momenteel word de DHCP geregeld door mijn Asus router (range 192.168.1.* ) en mijn wens is, om dit zo te laten. Dus nu de vraag; wat moet ik aanpassen of veranderen in de Edgerouter of Asus om dit werkend te krijgen ?
DHCP in de Edgerouter uit zetten. 
Gaat alleen werken als je DHCP in de Asus zo ver krijgt om het IP van de Edgerouter als default gateway te specificeren. Gok dat die Asus daar eigenwijs zijn eigen IP op uit blijft delen.
Gaat alleen werken als je DHCP in de Asus zo ver krijgt om het IP van de Edgerouter als default gateway te specificeren. Gok dat die Asus daar eigenwijs zijn eigen IP op uit blijft delen.
[ Voor 72% gewijzigd door jadjong op 03-02-2024 09:37 ]
Wat doet een speedtest en packetloss op een andere apparaat als TV hapert?Pikkie_Noga schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:12:
Wie kan mij helpen?
Zojuist via telefoon speedtest gedaan. Verandert niks. Tv draait door, maar kwaliteit wisselt continu en eens in de zoveel tijd staat het beeld stil.jadjong schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:36:
[...]
Wat doet een speedtest en packetloss op een andere apparaat als TV hapert?
En wat geeft een speedtest op de Shield aan snelheid en ping? En heb je het ook als je de Odido router gebruikt?Pikkie_Noga schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:42:
[...]
Zojuist via telefoon speedtest gedaan. Verandert niks. Tv draait door, maar kwaliteit wisselt continu en eens in de zoveel tijd staat het beeld stil.
Nee gaan ze nooit niet doen.S95Sedan schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:37:
Levert Odido bij oplevering via guidion eigenlijk ook SFP modules ipv die media converter? (Er vanuit gaande dat het GPON is)
Kan ook bijna niet er zijn veel merken (netwerk apparatuur) die heel kritisch zijn mbt compatibiliteit van sfp modules.
[quote]DON PAPA schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:08:
[...]
En wat geeft een speedtest op de Shield aan snelheid en ping? En heb je het ook als je de Odido router gebruikt?
[/quote
Nette resultaten van 1Gbps op de shield. Odido router is idem ditto dus lijkt niet op een router issue... Ping is 1ms...
[...]
En wat geeft een speedtest op de Shield aan snelheid en ping? En heb je het ook als je de Odido router gebruikt?
[/quote
Nette resultaten van 1Gbps op de shield. Odido router is idem ditto dus lijkt niet op een router issue... Ping is 1ms...
[ Voor 34% gewijzigd door Pikkie_Noga op 03-02-2024 12:26 ]
Klinkt als een routing issue binnnen de provider. Je zou eens een traceroute vanaf jouw verbinding naar het TV platform kunnen vergelijken met eentje op een goede verbinding.
Wat heb je op de 100Mbps en 10Mbps LAN poorten aangesloten?
Ik lees best wel veel klachten in dit forum m.b.t. de standaard Zyxel routers (T50, T52 en T56) die uitgegeven worden door Odido. Wat is er dusdanig verkeerd aan deze hardware dat veel van jullie kiezen voor een eigen router?
@flowiej Misschien veeleisende gebruikers? Ik heb zelf de T-56 en ik heb er geen problemen mee. Heb wel de 5 en 2,4 GHz wifi aparte SSID's gegeven, omdat sommige apparatuur (met name slimme stekkers) niet met 1 SSID op beide overweg kan. Maar verder is 't allemaal stabiel. Werk 3 dagen per week thuis, VPN blijft de hele dag verbonden.
[ Voor 16% gewijzigd door tiguan op 03-02-2024 13:47 ]
De hue en tado bridge. De 10gb poorten worden gebruikt voor pc en de shield.bjusterbaarlik schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:06:
[...]
Wat heb je op de 100Mbps en 10Mbps LAN poorten aangesloten?
Volgens mij werkt die T56 prima. Mijn redenen om 'm niet te gebruiken:flowiej schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:41:
Ik lees best wel veel klachten in dit forum m.b.t. de standaard Zyxel routers (T50, T52 en T56) die uitgegeven worden door Odido. Wat is er dusdanig verkeerd aan deze hardware dat veel van jullie kiezen voor een eigen router?
- Ik heb zelf een recente Fritzbox met mijn eigen settings
- De T56 is geen standaard Zyxel, maar draait op specifieke Odido-software
- Odido kan op afstand settings van de T56 veranderen, vind ik een onprettig idee
Blijft allemaal persoonlijk.
Sommige Tweakers gebruiken mesh-spullen die alleen met Fritzbox-routers werken.
Ik had met Ziggo al een eigen router met allerlei instellingen, dus het was gewoon makkelijker om de Zyxel niet te gebruiken. Vaste IP adressen voor een aantal devices enzo.flowiej schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:41:
En ik heb een dashboard in Grafana om de router te monitoren, iets als dit.
https://github.com/Ragin-LundF/telegraf_fritzbox_monitor
Ik heb trouwens niet het idee dat veel mensen in dit forum nou enorme problemen met de Zyxels ervaren.
[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 03-02-2024 14:20 ]
Hallo allemaal,
Mijn redenen om niet over te stappen naar Odido.
1. Slechte onbetrouwbare en leugenachtige monteur van Guidion;
2. Over het algemeen slechte en onbekwame helpdesk van Odido;
3. Slechte kwaliteit TV-app, tv kastje en app voor telefoon en slechte beeld kwaliteit;
4. Wel heel goede internet snelheid van glasvezel van Odido.
5. Per maand €50,00 goedkoper dan Ziggo.
Ik had een Alles-in-een abonnement bij Ziggo met Giga-internet waar ik storingen aan had, een medewerkster van de helpdesk van Ziggo reageerde hierop met "jammer joh".
Aangezien Oidido net in de wijk een glasvezelnetwerk had aangelegd vond ik het nu het juiste moment om over te stappen, vooral na die reactie.
Bij de aanvraag en bij elk contact met Odido gevraagd of het geen probleem was dat de glasvezel aansluiting in de meterkast moest komen, maar het modem moest in de woonkamer omdat vanaf daar diverse UTP kabels door het huis lopen. Dat was geen probleem.
Op 7 december 2023 kwam er een monteur van Guidion die vooral interesse had in zijn telefoon, hij kwam bellend naar binnen, tussendoor kwam er telefoon gesprek over koplampen die hij wilde kopen. Hij had naast die telefoongesprekken alleen nog tijd om een kastje op te hangen en aan te sluiten in de meterkast maar hij was niet van plan om een UTP-kabel te trekken van de meterkast naar de woonkamer (2 gaten boren en 2,5 meter kabel trekken). Na zijn vertrek las ik zijn werkrapport dat hij e.e.a. niet wilde doen omdat er water stond in de kruipruimte en dat de klant onvriendelijk was. (Er staat geen water in de kruipruimte en onvriendelijk was ik ook niet).
Hierna contact met Odido die begrepen dat het niet goed gegaan was en de medewerker gaf aan dat de monteur de UTP-kabel gewoon moest trekken en maakte een nieuwe werkopdracht aan met duidelijke aanwijzingen, ruime tijdspanne zodat het de volgende keer goed zou komen.
Op 18 januari 2024 kwam dezelfde monteur als de vorige keer, ik zag te laat dat het de zelfde man was anders had ik dit gesprek opgenomen. Hij was vriendelijker dan de vorige keer. Heeft overal foto's van gemaakt gaf aan dat het jammer was dat er maar een kwartier gepland was zodat hij - weer - de kabel niet kon trekken.
Op zijn werkbon stond deze keer dat hij de aansluiting weer niet kon maken vanwege de reden van de vorige keer maar nu waren ik en mijn dochter asociaal en dat er graag de volgende keer een andere monteur gestuurd moest worden. (Ik heb geen onvertogen woord met het gewisseld en mijn dochter zei hallo bij het langslopen, hoe asociaal wil je het hebben).
Weer contact met Odido dat ik graag een klacht wilde indienen over de monteur en of zij een idee hadden om eindelijk de aansluiting af te maken. In het overleg met de medewerkster van de helpdesk bedacht dat ik dan zelf maar die twee gaatjes moest boren en de UTP kabel zou trekken.
Boor gekocht van €45 en samen met mijn zwager op donderdag 25 januari 2024 de aansluiting af gemaakt.
Op vrijdag 26 januari 2024 het modem aangesloten de TV-app en het losse TV-kastje geïnstalleerd.
Vrijdag middag alles gecontroleerd en alles werkte, internet TV en vastbellen waren overgezet van Ziggo naar Odido.
Bij gebruik van Odido TV viel op dat TV-kastje en TV-app een slechtere beeld kwaliteit doorgeven dan het beeld wat ik bij Ziggo gewend was. Ook stonden er - steeds verschillende - zenders op kinderslot terwijl bij de instellingen dit uitgezet was.
Bij gebruik van de vaste telefoonlijn bleek dat er bij de instellingen bij Odido er iets niet goed zat. Dit bleek uit een schoonmoeder die overstuur was omdat ze ons niet te pakken kon krijgen. Zij is dement en heeft een knop naast haar telefoon waar ze op drukt om ons te bellen. Wij dachten eerst dat haar telefoon stuk was maar al snel bleek dat alleen mensen met een vaste Ziggo lijn ons niet konden bellen. Een medewerker van Odido kon ons niet helpen en ik moest maar contact op nemen met Ziggo want "als mensen met een Ziggo lijn ons niet konden bellen zou het probleem wel bij Ziggo liggen". Ziggo gebeld en die gaf aan dat als het eenmaal overgenomen is dat de probleem door Odido opgelost moet worden.
Nadat een viertal dagen elke dag in de ochtend en in de middag bellen om het bel probleem op lossen er nog steeds niets gedaan was door Odido heb ik op woensdag 31 januari 2024 Ziggo gebeld met de vraag hoe snel ik weer aangesloten kon worden bij Ziggo. Zij hebben op donderdag 1 februari een monteur gestuurd.
Deze vriendelijke, vakkundige en hulpvaardige monteur heeft alles van Odido losgekoppeld, internet aansluiting van Ziggo verbeterd en aangepast, geholpen met optimalisering van Wifi-pods en Ziggo TV-kastje aangesloten.
Bij het controleren van de aansluitingen bleek dat Odido de telefoonlijn nog niet hadden vrijgegeven.
Hij heeft een contact van hem binnen Ziggo gevraagd om dit op te lossen en na een uurtje werkte ook de telefoonlijn weer naar behoren, ook voor Ziggo klanten met een vaste lijn.
Mijjn conclusie: kwaliteit van Ziggo - van hulpvaardigheid van de medewerkers, kwaliteit van de monteurs en kwaliteit van de produkten - is veel beter dan Odido in alle opzichten (jammer dat het €50 per maand duurder is (€600 per jaar).
klantnummer van Odido is <knip>
klantnummer van Ziggo is <knip>
Mijn redenen om niet over te stappen naar Odido.
1. Slechte onbetrouwbare en leugenachtige monteur van Guidion;
2. Over het algemeen slechte en onbekwame helpdesk van Odido;
3. Slechte kwaliteit TV-app, tv kastje en app voor telefoon en slechte beeld kwaliteit;
4. Wel heel goede internet snelheid van glasvezel van Odido.
5. Per maand €50,00 goedkoper dan Ziggo.
Ik had een Alles-in-een abonnement bij Ziggo met Giga-internet waar ik storingen aan had, een medewerkster van de helpdesk van Ziggo reageerde hierop met "jammer joh".
Aangezien Oidido net in de wijk een glasvezelnetwerk had aangelegd vond ik het nu het juiste moment om over te stappen, vooral na die reactie.
Bij de aanvraag en bij elk contact met Odido gevraagd of het geen probleem was dat de glasvezel aansluiting in de meterkast moest komen, maar het modem moest in de woonkamer omdat vanaf daar diverse UTP kabels door het huis lopen. Dat was geen probleem.
Op 7 december 2023 kwam er een monteur van Guidion die vooral interesse had in zijn telefoon, hij kwam bellend naar binnen, tussendoor kwam er telefoon gesprek over koplampen die hij wilde kopen. Hij had naast die telefoongesprekken alleen nog tijd om een kastje op te hangen en aan te sluiten in de meterkast maar hij was niet van plan om een UTP-kabel te trekken van de meterkast naar de woonkamer (2 gaten boren en 2,5 meter kabel trekken). Na zijn vertrek las ik zijn werkrapport dat hij e.e.a. niet wilde doen omdat er water stond in de kruipruimte en dat de klant onvriendelijk was. (Er staat geen water in de kruipruimte en onvriendelijk was ik ook niet).
Hierna contact met Odido die begrepen dat het niet goed gegaan was en de medewerker gaf aan dat de monteur de UTP-kabel gewoon moest trekken en maakte een nieuwe werkopdracht aan met duidelijke aanwijzingen, ruime tijdspanne zodat het de volgende keer goed zou komen.
Op 18 januari 2024 kwam dezelfde monteur als de vorige keer, ik zag te laat dat het de zelfde man was anders had ik dit gesprek opgenomen. Hij was vriendelijker dan de vorige keer. Heeft overal foto's van gemaakt gaf aan dat het jammer was dat er maar een kwartier gepland was zodat hij - weer - de kabel niet kon trekken.
Op zijn werkbon stond deze keer dat hij de aansluiting weer niet kon maken vanwege de reden van de vorige keer maar nu waren ik en mijn dochter asociaal en dat er graag de volgende keer een andere monteur gestuurd moest worden. (Ik heb geen onvertogen woord met het gewisseld en mijn dochter zei hallo bij het langslopen, hoe asociaal wil je het hebben).
Weer contact met Odido dat ik graag een klacht wilde indienen over de monteur en of zij een idee hadden om eindelijk de aansluiting af te maken. In het overleg met de medewerkster van de helpdesk bedacht dat ik dan zelf maar die twee gaatjes moest boren en de UTP kabel zou trekken.
Boor gekocht van €45 en samen met mijn zwager op donderdag 25 januari 2024 de aansluiting af gemaakt.
Op vrijdag 26 januari 2024 het modem aangesloten de TV-app en het losse TV-kastje geïnstalleerd.
Vrijdag middag alles gecontroleerd en alles werkte, internet TV en vastbellen waren overgezet van Ziggo naar Odido.
Bij gebruik van Odido TV viel op dat TV-kastje en TV-app een slechtere beeld kwaliteit doorgeven dan het beeld wat ik bij Ziggo gewend was. Ook stonden er - steeds verschillende - zenders op kinderslot terwijl bij de instellingen dit uitgezet was.
Bij gebruik van de vaste telefoonlijn bleek dat er bij de instellingen bij Odido er iets niet goed zat. Dit bleek uit een schoonmoeder die overstuur was omdat ze ons niet te pakken kon krijgen. Zij is dement en heeft een knop naast haar telefoon waar ze op drukt om ons te bellen. Wij dachten eerst dat haar telefoon stuk was maar al snel bleek dat alleen mensen met een vaste Ziggo lijn ons niet konden bellen. Een medewerker van Odido kon ons niet helpen en ik moest maar contact op nemen met Ziggo want "als mensen met een Ziggo lijn ons niet konden bellen zou het probleem wel bij Ziggo liggen". Ziggo gebeld en die gaf aan dat als het eenmaal overgenomen is dat de probleem door Odido opgelost moet worden.
Nadat een viertal dagen elke dag in de ochtend en in de middag bellen om het bel probleem op lossen er nog steeds niets gedaan was door Odido heb ik op woensdag 31 januari 2024 Ziggo gebeld met de vraag hoe snel ik weer aangesloten kon worden bij Ziggo. Zij hebben op donderdag 1 februari een monteur gestuurd.
Deze vriendelijke, vakkundige en hulpvaardige monteur heeft alles van Odido losgekoppeld, internet aansluiting van Ziggo verbeterd en aangepast, geholpen met optimalisering van Wifi-pods en Ziggo TV-kastje aangesloten.
Bij het controleren van de aansluitingen bleek dat Odido de telefoonlijn nog niet hadden vrijgegeven.
Hij heeft een contact van hem binnen Ziggo gevraagd om dit op te lossen en na een uurtje werkte ook de telefoonlijn weer naar behoren, ook voor Ziggo klanten met een vaste lijn.
Mijjn conclusie: kwaliteit van Ziggo - van hulpvaardigheid van de medewerkers, kwaliteit van de monteurs en kwaliteit van de produkten - is veel beter dan Odido in alle opzichten (jammer dat het €50 per maand duurder is (€600 per jaar).
klantnummer van Odido is <knip>
klantnummer van Ziggo is <knip>
[ Voor 0% gewijzigd door DJSmiley op 04-02-2024 15:08 ]
Ik gebruik de Zyxel T-56 met een 1 Gbps glas abonnement.flowiej schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:41:
Over internet heb ik geen klachten. Met een speedtest haal ik gemiddeld 980 Mbps (ondanks de achtergrond ruis van huisgenoten...) en over WiFi6 ook 900+ Mbps.
Om op het LAN een aantal machines een vast IP te geven maak ik ook hier weer gebruik van wat Zyxel "Statische DHCP" noemt.
De technische kwaliteit van de tv is minder, maar dat ligt niet aan de Zyxel (zie BitAndre in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"). Mijn vrouw vindt dat niet erg en is blij met een aantal themazenders dat in het pakket zit.
Met VOIP telefoon heb ik wel een issue van af en toe wegvallend geluid. Voorheen met de oude Zyxel en Fritsbox had ik wel goed geluid en de problemen begonnen meteen na het ompluggen van de telefoon in de nieuwe Zyxel. Met een meting aan de WAN zijde zie ik dat de RTP stream soms onderbroken wordt.
Zie voor specificaties: EX5601-T1 en Odido forum.
[ Voor 4% gewijzigd door BitAndre op 03-02-2024 14:38 ]
@jojo60 Klein advies: verwijder je naam, woonplaats en klantnummers; deze zijn op dit forum niet nodig.
Ik heb gekozen voor een Orbi router (mesh), omdat dit meer mogelijkheden geeft: Hoofd, Gast & IoT-netwerk - 2.4, 5 & 6GHz - VPN server - Bitdefender - enz enz. En het is makkelijker bij een overstap, dan hoef je niet alles in je thuisnetwerk te veranderen...flowiej schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:41:
Wat is er dusdanig verkeerd aan deze hardware dat veel van jullie kiezen voor een eigen router?
Onbekwame mensen en ook onfatsoenlijke mensen heb je helaas overal. Ik zou het niet specifiek iets van Odido noemen. Bij Ziggo ook goed mogelijk helaas. Maar waarom kies je alleen tussen Odido en Ziggo? Ik neem aan dat er nog 10 andere keuze mogelijkheden zijn. Zal vast ook nog wel één tussen zit die en goedkoper is en ook een fatsoenlijk product kan leveren.jojo60 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:23:
Ja dat denk ik ook wel, maar volgens mij kun je geen andere provider op de glasvezelkabel van een andere krijgen. En er is nu geen andere optie of via DSL. Dus moet ik wachten tot KPN of Delta een glasvezelkabel gaan trekken bij mij in het dorp.bjusterbaarlik schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:05:
[...]
Maar waarom kies je alleen tussen Odido en Ziggo? Ik neem aan dat er nog 10 andere keuze mogelijkheden zijn. Zal vast ook nog wel één tussen zit die en goedkoper is en ook een fatsoenlijk product kan leveren.
[ Voor 3% gewijzigd door jojo60 op 03-02-2024 17:13 ]
Ik heb alles binnengekregen voor de nieuwe snelheid van 8Gbit. Ik heb de ont alvast aangesloten, maar het LOS lampje bleef rood. Dit betekent dat ze de wijkcentrale nog moeten aanpassen, I guess?
Ziggo laat niemand toe op de coax. Maar Odido heeft zelf geen glasvezel. Ze gebruiken altijd het netwerk van anderen. Bij ODF zijn ze echter hoofd huurder en hebben ze het eerste jaar het alleen recht. Na dat eerste jaar kunnen ook andere providers contact met ODF afsluiten. Is het iig waard om te controleren.jojo60 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:12:
[...]
Ja dat denk ik ook wel, maar volgens mij kun je geen andere provider op de glasvezelkabel van een andere krijgen. En er is nu geen andere optie of via DSL. Dus moet ik wachten tot KPN of Delta een glasvezelkabel gaan trekken bij mij in het dorp.
Je zit/zat dus niet op XGS-PON. Welk type mediaconverter heb je nu in gebruik?Kusanagi schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:25:
Ik heb alles binnengekregen voor de nieuwe snelheid van 8Gbit. Ik heb de ont alvast aangesloten, maar het LOS lampje bleef rood. Dit betekent dat ze de wijkcentrale nog moeten aanpassen, I guess?
Bij mij is de snelheid van 1000 omgezet naar 2000 en toen heeft de Guidion monteur helemaal niks omgezet in de wijkcentrale. Toen hij aankwan werkten de internetverbinding gewoon nog, hij heeft toen alleen de oude ONT vervangen voor de nieuwe, en op zijn telefoon heeft hij via een app het serienummer van de nieuwe ONT aan mijn klant gegevens toegevoegd. En daarna werkte de internetverbinding ook meteen weer.Kusanagi schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:25:
Dit betekent dat ze de wijkcentrale nog moeten aanpassen, I guess?
[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 04-02-2024 09:11 ]
Ik zit hier met Odido business in het WBA gebied met een AON aansluiting regio de Meern. Weet iemand of er al iets bekend is over het overzetten op XGS--PON. Ik heb namelijk een eigen router rechtstreeks aangesloten via SFP en dat werkt erg prettig. Zit ook niet op een aanpassing te wachten.
Als jij niks veranderd blijf je nog jaren op AON zitten.Vaevictis_ schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:21:
Ik zit hier met Odido business in het WBA gebied met een AON aansluiting regio de Meern. Weet iemand of er al iets bekend is over het overzetten op XGS--PON. Ik heb namelijk een eigen router rechtstreeks aangesloten via SFP en dat werkt erg prettig. Zit ook niet op een aanpassing te wachten.
Gelukkig ik was bang voor een gedwongen overschakeling. Zit nu op 500Mbit en dat is ruim voldoende. Ik ben nog van de tijd dat de hele universiteit op 500Mbit ATM zat. Ik snap ook niet waarom je 8Gbit wilt behalve voor initiele cloud backups.bjusterbaarlik schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:32:
[...]
Als jij niks veranderd blijf je nog jaren op AON zitten.
Particulier zijn er weinig situaties inderdaad, bedrijfsmatig zijn er genoeg nuttige toepassingen.Vaevictis_ schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:17:
[...]
Gelukkig ik was bang voor een gedwongen overschakeling. Zit nu op 500Mbit en dat is ruim voldoende. Ik ben nog van de tijd dat de hele universiteit op 500Mbit ATM zat. Ik snap ook niet waarom je 8Gbit wilt behalve voor initiele cloud backups.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een eigen bedrijf aan huis en met meerdere mensen de NAS van buitenaf benaderen is alleen al de moeite waard zo.Vaevictis_ schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:17:
[...]
Ik ben nog van de tijd dat de hele universiteit op 500Mbit ATM zat. Ik snap ook niet waarom je 8Gbit wilt behalve voor initiele cloud backups.
Ik heb alles al aangesloten, maar die monteur moet dan de nieuwe ont nog registreren denk ik. Deze week nog op 1 Gbit up en down dus…
Hebben er meer moeite met op de appletv in de tvgids met het navigeren naar een paar dagen vooruit? Je hoort rechtsboven op de touchpad te klikken, maar meestal krijg ik gewoon het programma info scherm en niet dat menu met filters.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker naar kijken.bjusterbaarlik schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:03:
[...]
Ziggo laat niemand toe op de coax. Maar Odido heeft zelf geen glasvezel. Ze gebruiken altijd het netwerk van anderen. Bij ODF zijn ze echter hoofd huurder en hebben ze het eerste jaar het alleen recht. Na dat eerste jaar kunnen ook andere providers contact met ODF afsluiten. Is het iig waard om te controleren.
[...]
Met de Siri Remote: Open de tv gids, druk vervolgens 2x op de center button. Dan kan je filteren per dag.Rayzman schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:01:
Hebben er meer moeite met op de appletv in de tvgids met het navigeren naar een paar dagen vooruit? Je hoort rechtsboven op de touchpad te klikken, maar meestal krijg ik gewoon het programma info scherm en niet dat menu met filters.
Weet je ook hoe je via de Odido TV app op de Apple TV direct naar het begin kunt van een uitzending wanneer deze al bezig is?F41R schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:39:
[...]
Met de Siri Remote: Open de tv gids, druk vervolgens 2x op de center button. Dan kan je filteren per dag.
Tijdens de uitzending omhoog of omlaag drukken op het clickwheel, vervolgens 1 keer drukken op de center button. Dan krijg ik 3 opties om te kiezen: Opnemen, bekijk nu, en…. Naar begin.meesje schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:44:
[...]
Weet je ook hoe je via de Odido TV app op de Apple TV direct naar het begin kunt van een uitzending wanneer deze al bezig is?
Ja, die weg is me bekend. Echter ik zoek een manier dat je direct naar het begin kunt zonder eerst iets van de uitzending. Bij bv voetbal is dat best vervelend.F41R schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:49:
[...]
Tijdens de uitzending omhoog of omlaag drukken op het clickwheel, vervolgens 1 keer drukken op de center button. Dan krijg ik 3 opties om te kiezen: Opnemen, bekijk nu, en…. Naar begin.
Ik haal niks door elkaar. Ik zeg alleen dat glasvezel bij mij werkt met GPON. Maar als je niet weet wat je doet moet je er zeker niet aan beginnen.bjusterbaarlik schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:27:
[...]
Jan-Remco haalt allemaal dingen door elkaar heen die niet op jouw van toepassing zijn.
Niet goed gelezen.
[ Voor 92% gewijzigd door BigTasty op 04-02-2024 18:01 ]
Wij zijn sinds begin november aangesloten bij Odido Glasvezel en hebben sinds dien al meerdere storingen moeten ondervinden. Momenteel is het weer zo ver. Websites laden traag of helemaal niet. Youtube is al helemaal niet in te laden en tot overmaat van ramp beginnen de lampen in huis ook niet meer te reageren op de bewegingssensoren (draait lokaal in een docker container op de Synology). Of het allemaal met elkaar te maken heeft weet ik niet maar vermoeiend is het wel.
Odido is van begin tot nu een ramp voor ons. Morgen maar eens kijken of er een manier is om vervroegd op te kunnen zeggen en over te kunnen stappen op een andere provider.
Edit: Het probleem met de lampen is opgelost. Dat was helemaal mijn eigen schuld en heeft absoluut niets met Odido te maken. Tijdens het herstarten van de docker container herkende Home Assistant de SkyConnect USB stick niet. Ik heb de stick even losgehaald en opnieuw in de USB poort van de Synology gestoken en de Zigbee intergratie opnieuw laten laden (reload) en alles werkte direct weer naar behoren.
Mijn excuses voor de onnodige beschuldiging naar Odido toe.
Odido is van begin tot nu een ramp voor ons. Morgen maar eens kijken of er een manier is om vervroegd op te kunnen zeggen en over te kunnen stappen op een andere provider.
Edit: Het probleem met de lampen is opgelost. Dat was helemaal mijn eigen schuld en heeft absoluut niets met Odido te maken. Tijdens het herstarten van de docker container herkende Home Assistant de SkyConnect USB stick niet. Ik heb de stick even losgehaald en opnieuw in de USB poort van de Synology gestoken en de Zigbee intergratie opnieuw laten laden (reload) en alles werkte direct weer naar behoren.
[ Voor 27% gewijzigd door Hoogheid op 04-02-2024 21:00 ]
Heb je geen issues met je wifi of interferentie? Lijkt me sterk dat je slimme lampen afhankelijk van Odido als het lokaal draait?
Bedankt voor je reactie! Het probleem met de lampen stond los van Odido. Ik heb mijn vorige post even aangepast na deze ontdekking.djiwie schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:57:
Heb je geen issues met je wifi of interferentie? Lijkt me sterk dat je slimme lampen afhankelijk van Odido als het lokaal draait?
De problemen lijken echt bij Odido te liggen. In de Speedtest.net app zie ik ook een significante verhoging in het aantal meldingen van een storing bij Odido in de afgelopen uren. Daarnaast speelt dit probleem ook bij bekabelde apparaten. De verbinding met de router is stabiel maar het inladen van pagina's gaat belachelijk traag.
Het gaat overigens op en neer want met vlagen lijkt de verbinding weer razend snel te zijn en plots wordt hij traag als een inbelverbinding.
DNS probleem @Hoogheid ?
Ik denk (?) het wel. Bij ons in Haarlem lag helemaal geen glasvezel en twee partijen zijn nu door elkaar glas aan het leggen. Open Dutch Fiber legt hier (exclusief) voor Odido neer en de stoep gaat nog een keer open voor een KPN kabel. Ik heb net toestemming verleend om glasvezel aan te leggen hier. Het gerucht gaat dat de storing van afgelopen week kwam, omdat bij het leggen van de KPN kabel een ODF kabel doorgeprikt werd. Anyway, ik denk dat jij dat probleem niet gaat krijgen.MaStar schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:44:
[...]
Ah echt vervelend! Hier ligt al glasvezel aangelegd door KPN. Daar zitten we dus al op.
Maaktn dat nog uit?
Goede opmerking. Ik heb de Zyxel T-56 staan die verbind naar een Netgear Router. Op de Router staat DNS uit. De IP-adressen zien er als volgt uit: 10.0.0.xx
Het klopt wel dat ik het beste DNS uit kan zetten op onze Netgear Router?
Het modem staat in de meterkast. UTP naar de woonkamer naar de Router aan de muur. En dan een UTO kabel terug naar de meterkast voor de Synology DS220+ die direct met de router is verbonden.
Er wordt/is hier al bijna overal glasvezel in de grond gelegd. Hij ligt bij ons al tot in de huiskamer. Ik wacht nu op de afspraak om het in huis allemaal aan te sluiten en dat het geactiveerd is. Volgens mijn laatste telefoontje wordt dat pas midden april.
Heeft iemand met postcode 5931 al een werkende glasvezelverbinding via Odido?
Heeft iemand met postcode 5931 al een werkende glasvezelverbinding via Odido?
Ik zou dan beginnen het je eigen netwerk goed te configureren. Meest logische is dat de problemen daar weg komen. Zou je aanraden om geen twee routers te gebruiken en dus de Netgear niet als router instellen of er tussen uit halen.Hoogheid schreef op maandag 5 februari 2024 @ 06:44:
[...]
Goede opmerking. Ik heb de Zyxel T-56 staan die verbind naar een Netgear Router. Op de Router staat DNS uit. De IP-adressen zien er als volgt uit: 10.0.0.xx
Het klopt wel dat ik het beste DNS uit kan zetten op onze Netgear Router?
Het modem staat in de meterkast. UTP naar de woonkamer naar de Router aan de muur. En dan een UTO kabel terug naar de meterkast voor de Synology DS220+ die direct met de router is verbonden.
Je zegt tegen hem dat het mogelijk is om een eigen ONT te gebruiken dan zijn je letterlijke woorden. Dit baseer je op het feit dat het bij jouw werkt met GPON, maar dat heeft hij niet en jouw conclusie klopt hierdoor niet doordat er met verschillende technieken gewerkt wordt.Jan-Remco schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:26:
[...]
Ik haal niks door elkaar. Ik zeg alleen dat glasvezel bij mij werkt met GPON. Maar als je niet weet wat je doet moet je er zeker niet aan beginnen.
Wat heeft DNS te maken met de snelheid van een verbinding?
(Ik gebruik al jaren de DNS van T-Mobile/Odido en werkt prima voor het resolven, verder hoeft google of een andere aanbieder niet te zien welke websites ik opvraag).
[ Voor 30% gewijzigd door jongetje op 05-02-2024 07:53 ]
Je kunt de Asus router toch gewoon gebruiken die je nu gebruikt op de WAN waar nu Ziggo op zit ? Ik neem aan dat je deze op vlan 300 kunt zetten en klaar. Als je de Edgerouter ervoor wilt zetten dan kun je op de LAN poort van de Edgerouter die je op de WAN van de asus aansluit bv 192.168.100.1 (alle private range behalve 192.168.1.0/24 ) met DHCP in die range aanzetten zodat je asus een 192.168.100.x IP krijgt en je asus gewoon op 192.168.1.x kunt laten draaien .MrPompidom schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:32:
Goedemorgen mede-tweakers. Hopelijk mag ik deze vraag hier stellen:
Snelheid van de verbinding niet, maar met snelheid van laden van pagina's wel. Elke keer dat je computer naar A.com of B.org gaat, zal die eerst een verzoek moeten doen aan de DNS server (ok, ligt iets genuanceerder) en als die vertraging ipv 1ms 4ms is ga je dat op websites die honderden dingen inladen wel merken.jongetje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:52:
[...]
Wat heeft DNS te maken met de snelheid van een verbinding?
(Ik gebruik al jaren de DNS van T-Mobile/Odido en werkt prima voor het resolven, verder hoeft google of een andere aanbieder niet te zien welke websites ik opvraag).
Je hebt overigens ook nog betaalde en non-profit DNS resolvers in de EU zitten, zoals dns0.eu, nextdns enz.
Ik overweeg in de komende dagen over te stappen op Odido (1000/1000). Zou graag wat advies ontvangen over de modem/router die Odido levert. Naast de overstap wil ik ook ter vervanging van twee KPN SuperWifi punten een Deco XE75 Pro, ZenWifi XT9 of ZenWifi XT12 kopen. Zou ik er goed aan doen de geleverde router in gebruik te houden, of die in bridge mode te (laten?) zetten en vervolgens een van de mesh nodes als router te gebruiken?
Of is er misschien een betere optie die ik niet overwogen heb?
Ik heb zelf een zenwifi pro et12 (lijkt er beetje op) en ben het volgende van plan:Zbx schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:23:
Ik overweeg in de komende dagen over te stappen op Odido (1000/1000). Zou graag wat advies ontvangen over de modem/router die Odido levert. Naast de overstap wil ik ook ter vervanging van twee KPN SuperWifi punten een Deco XE75 Pro, ZenWifi XT9 of ZenWifi XT12 kopen. Zou ik er goed aan doen de geleverde router in gebruik te houden, of die in bridge mode te (laten?) zetten en vervolgens een van de mesh nodes als router te gebruiken?
In maart ga ik naar 2000/2000. Zoals vaker in het topic genoemd ben ik van plan de Zyxel er tussen uit te laten en direct aan te sluiten op de 2.5G WAN poort van mijn router (in IPTV settings > VLAN 300 instellen), in mijn geval een Zenwifi pro ET12, die ik vervolgens hardwired (wederom een 2.5G poort) heb aangesloten naar mijn andere node boven.
Ik laat wel eerst de Zyxel aansluiten door de monteur, omdat ik begrijp dat wanneer ze de lijn willen doormeten ze vragen om de zyxel aan te sluiten, zodra de verbinding werkt haal ik hem er tussen uit.
GT: The Bozzz88
Bridge mode kan niet bij de Odido routers en heeft ook geen toegevoegde waarde. Of je gebruikt de Zyxel van Odido (met alle voor- en nadelen) of je gebruikt je eigen router. Het gros in dit topic kiest voor het laatste.Zbx schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:23:
De Zyxel router kun je bij Odido niet in bridge laten zetten zoals je misschien bij andere providers gewend bent. Je kunt wel de Zyxel router er tussen uit laten en meteen je eigen router aansluiten. Je moet dan alleen VLAN 300 instellen op de WAN poort van je eigen router. Als je deze mogelijkheid niet heb op je eigen router, dan kun je ook nog kiezen om eerst een switch (managed) op de ONT aansluiten die de VLAN 300 regelt en daar achter kun je vervolgens elke router hangen die geen VLAN optie heeft....Zbx schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:23:
Zou ik er goed aan doen de geleverde router in gebruik te houden, of die in bridge mode te (laten?) zetten
Maar dit laatste is niet nodig bij de Deco XE75 Pro, ZenWifi XT9 of ZenWifi XT12, want die hebben zelf de mogelijkheid om VLAN in te stellen...
[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 05-02-2024 10:11 ]
Wij zouden morgen omgezet worden van Tweak naar Odido maar krijg net een sms dat de monteur is uitgevallen. Ze gaan nog op zoek naar vervanging maar gok dat het morgen niet meer gaat lukken. Tweak werkt nog uitstekend dus ik heb geen haast gelukkig.
Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793
Bedankt voor de reactie. Ik had al een soortgelijke constructie in gedachten, maar heb besloten om niet de edgerouter, maar een nieuwe Asus RT-AX88Pro tenemen, met Vlan ondersteuning, én 2,5G poorten. Ik neem het 2Gb abbo. Ik stel de oude asus gewoon in als extra mesh punt in de nieuwe situatie.grave176 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:28:
[...]
Je kunt de Asus router toch gewoon gebruiken die je nu gebruikt op de WAN waar nu Ziggo op zit ? Ik neem aan dat je deze op vlan 300 kunt zetten en klaar. Als je de Edgerouter ervoor wilt zetten dan kun je op de LAN poort van de Edgerouter die je op de WAN van de asus aansluit bv 192.168.100.1 (alle private range behalve 192.168.1.0/24 ) met DHCP in die range aanzetten zodat je asus een 192.168.100.x IP krijgt en je asus gewoon op 192.168.1.x kunt laten draaien .
Ach, je bent niet de enige en niet de 1ste die meteen naar Odido wijst als er iets niet goed gaat...Hoogheid schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:22:
Donderdag komt de monteur de boel aansluiten (Nokia & Xyxel T-56).
Ik stap over van KPN (oud xs4all, VDSL) naar Odido Fiber.
Mijn vraag gaat over advies om wel dan niet in mijn situatie de Zyxel router te vervangen door een betere.
Ten eerste zal ik WIFI totaal uitschakelen op de Zyxel. Ik heb nl een Unifi U6 accesspoint waar ik mijn huis met WIFI van voorzie.
Het enige wat ik met de router zal gaan doen is wat port forwarding en het instellen van vaste (reserved) IP addressen van specifieke devices (zoals NAS, mediaplayer etc).
Dus veel toeters en bellen zal ik niet nodig hebben van een router.
Ik neem aan dat in dit geval de Zyxel zal voldoen.
Of heeft de Zyxel router zoveel nadelen/instabiliteiten etc dat het kopen van een andere router toch aan te raden is?
Mijn vraag gaat over advies om wel dan niet in mijn situatie de Zyxel router te vervangen door een betere.
Ten eerste zal ik WIFI totaal uitschakelen op de Zyxel. Ik heb nl een Unifi U6 accesspoint waar ik mijn huis met WIFI van voorzie.
Het enige wat ik met de router zal gaan doen is wat port forwarding en het instellen van vaste (reserved) IP addressen van specifieke devices (zoals NAS, mediaplayer etc).
Of heeft de Zyxel router zoveel nadelen/instabiliteiten etc dat het kopen van een andere router toch aan te raden is?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Misschien gewoon even proberen? Heb zelf VDSL van Odido met een Zyxel router en die werkt echt prima. Gebruik zelfs de WIFI zonder extra AP's in huis.Xymox schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:16:
Donderdag komt de monteur de boel aansluiten (Nokia & Xyxel T-56).
@Xymox Gaat prima. Ik heb geen problemen met de Zyxel router hier thuis en al zeker niet op alles wat via de draad gaat. Instellingen houden niet over en de interface is om te janken maar hij doet wat ie moet doen en is snel genoeg.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen