Nee, ze kunnen geen extra controle vragen doen om zeker te weten dat het de klant is. Dus via de community helpen ze niet meer. Telefonisch stellen ze nu fors meer vragen om te zien of jij het echt bent. (Zoals wat is je wifi naam, wie bel je het meest etc)2Dutch schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:24:
[...]
Bedoel je dat ze het niet per klant kunnen loggen/controleren? Dat hoeft toch niet altijd uit te maken, veel vragen zijn generiek en niet specifiek klantgebonden? Of krijgen ze te veel vragen vanuit AI-bots ofzo
Overigens wel bold move, want de datahackers kunnen zich prima als ons voordoen aan de telefoon met al die gelekte data![]()
Ben benieuwd of ze aan dat proces ook nog een extra check gaan toevoegen die buiten de gelekte data valt, contractdatum ofzo.
Blijkbaar helpen ze dan weer wel via Facebook, Instagram en X. Maar die wil ik dan weer niet al mijn Odido klantgegevens geven...king006 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:59:
[...]
Nee, ze kunnen geen extra controle vragen doen om zeker te weten dat het de klant is. Dus via de community helpen ze niet meer. Telefonisch stellen ze nu fors meer vragen om te zien of jij het echt bent. (Zoals wat is je wifi naam, wie bel je het meest etc)
Dat laatste hoop ik toch niet,?king006 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:59:
[...]
(Zoals wat is je wifi naam, wie bel je het meest etc)
214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900
Hierbij wens ik ze in mijn situatie toch veel succes, Wat is je SSID? Ik gebruik een eigen Unifi opstelling, die data hebben ze niet... en Wie bel je het meest? Ik heb geen vaste telefoonlijn bij Odido (mobiel via een andere partij)king006 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:59:
[...]
Nee, ze kunnen geen extra controle vragen doen om zeker te weten dat het de klant is. Dus via de community helpen ze niet meer. Telefonisch stellen ze nu fors meer vragen om te zien of jij het echt bent. (Zoals wat is je wifi naam, wie bel je het meest etc)
Hier ook een eigen router, maar ze kunnen natuurlijk wel naar het SSID van je Draytek of Zyxell vragen. Ik ben benieuwd, ik wil binnenkort even bellen voor verlengen.Sende115 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:51:
[...]
Hierbij wens ik ze in mijn situatie toch veel succes, Wat is je SSID? Ik gebruik een eigen Unifi opstelling, die data hebben ze niet... en Wie bel je het meest? Ik heb geen vaste telefoonlijn bij Odido (mobiel via een andere partij)
Vandaag gebeld met Odido voor verlengaanbod van mijn internet-only abonnement 100/100 voor thuis.
Huidig: 1-jarig contract tot mei 2026 voor 31,08 inclusief 5 euro klant voordeel ivm mobiel Odido abonnement.
Verlengaanbod:
1 jaar verlengen, 3 maand voor 26, daarna 32,50.
2 jaar verlengen, 8 maand voor 25, daarna 31,50.
Wellicht had ik al een bodemtarief, maar voor dit aanbod blijf ik lekker in mijn huidige contract zitten en ga ik wel naar overstappen kijken als mijn mobiele abo afloopt.
Huidig: 1-jarig contract tot mei 2026 voor 31,08 inclusief 5 euro klant voordeel ivm mobiel Odido abonnement.
Verlengaanbod:
1 jaar verlengen, 3 maand voor 26, daarna 32,50.
2 jaar verlengen, 8 maand voor 25, daarna 31,50.
Wellicht had ik al een bodemtarief, maar voor dit aanbod blijf ik lekker in mijn huidige contract zitten en ga ik wel naar overstappen kijken als mijn mobiele abo afloopt.
hoorde dat heel veel klanten bij odido weg gingen nu.
Maar kun je eigenlijk niet als conclusie trekken dat straks odido de beste beveiliging heeft na dit debacle?
Die zullen er alles aan doen om dit weer te voorkomen.
Ik hoop dat ze nog met extra kortingen komen om weer klanten te trekken.
Maar kun je eigenlijk niet als conclusie trekken dat straks odido de beste beveiliging heeft na dit debacle?
Nee, daar kan je niet van uit gaan. Als je(en ik) geluk hebt zal Odido het hierna op een soortgelijk nivo hebben als de concurrentie. Maar implementatie van nieuwe controls is zo 1-2-3 niet gebeurd.nafofella schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:03:
Ik overweeg momenteel Odido voor het internet van mijn vader. Hij zou dan gebruik maken van de Odido online TV app op een recente AppleTV om dagelijks programma's te kijken. Over specifiek die situatie heb ik vragen:
- Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze app op een AppleTV?
- Is het qua gebruikersvriendelijkheid geschikt voor oudere mensen met weinig technisch inzicht? Als je bijvoorbeeld regelmatig bugs ervaart dan kan dat juist frustrerend zijn.
- Zijn er weinig haperingen bij het kijken?
[ Voor 4% gewijzigd door Booster op 17-02-2026 11:32 ]
Zeggen dat je opzegt, en opzeggen, zijn twee verschillende dingen.nafofella schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:03:
Volgend kwartaal in het nieuws: Odido heeft x nieuwe abonnees.
Theorie en praktijk wijken nogal af. Dit is ook wel een bijzonder geval, kan me bij KPN ook een datalek herinneren omdat een extern ingehuurde monteur een laptop liet liggen bij klant zonder wachtwoordbeveiliging en waarmee vrolijk zonder 2FA het intranet van KPN kon worden bereikt. Je kunt nooit alles voorkomen, maar denk wel dat er nu betere logging / signalering komt bij inzage gegevens. Het feit dat ze al extra checks gaan uitvoeren om te weten dat jij echt bent die je beweert te zijn geeft al aan dat ze wel de nodige paniek voelen.nafofella schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:03:
Wil best 2Gbit voor de prijs van 1 over paar maanden hoor, ik verwacht inderdaad ook wel wat speciale acties als er echt een flinke daling in abonnees komt. Maar denk wel dat het relatief meevalt, het ebt weer weg bij mensen als ze zien dat andere toko's meer kosten
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Niet mee eens, het hele gebeuren met datalekken is een heel slechte reclame voor Odido.
Het gaat ook niet om een kleine groep in deze, zoals je dat wel eens hebt gezien bij andere gevallen.
Het gaat ook niet om een kleine groep in deze, zoals je dat wel eens hebt gezien bij andere gevallen.
[ Voor 37% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-02-2026 11:58 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
https://www.ad.nl/tech/ho...daar-gebeurd-is~a227c7a3/knakworst schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:42:
[...]
Zeggen dat je opzegt, en opzeggen, zijn twee verschillende dingen.
Volgend kwartaal in het nieuws: Odido heeft x nieuwe abonnees.
idd is "honderden" niet veel en ik verwacht dat het ook geen tienduizenden zijn.
Maar als je een nieuwe abbo zoekt en je kunt kiezen tussen kpn en odido en de prijzen zijn gelijk dan denk ik wel dat dit meespeelt de komende tijd.
Voor mij staat bij einde contract de Prijs met eventueel bijkomende voordelen op plek 1, zowel voor mobiel als vast als energie als wat dan ook. De rekeningen moeten betaald worden en ik ben niet roomscher dan de paus. Odido heeft hier altijd prima geleverd en de klantenservice heb ik niet nodig gehad. Dit jaar was KPN flink goedkoper, eind van het jaar staat Odido weer gewoon op mijn shortlist.nafofella schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:15:
[...]
https://www.ad.nl/tech/ho...daar-gebeurd-is~a227c7a3/
idd is "honderden" niet veel en ik verwacht dat het ook geen tienduizenden zijn.
Maar als je een nieuwe abbo zoekt en je kunt kiezen tussen kpn en odido en de prijzen zijn gelijk dan denk ik wel dat dit meespeelt de komende tijd.
Een datalek op zich is voor mij onvoldoende om weg te gaan, want dat kan overal gebeuren en gebeurt ook vaak zonder dat je op de hoogte gesteld wordt. Slechte klantenservice of onheus bejegend worden is daarentegen wel weer een zwaarwegende factor.
Na de datalek, nu vast internet dat eruit ligt..
Zonder locatie oid heeft niemand iets aan je onliner (zou ook een lokaal probleem of verstoring in je eigen appratuur kunnen zijn. Op allestoringen zie ik niets).Wulfric92 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:19:
Na de datalek, nu vast internet dat eruit ligt..
*Dit bericht is verzonden via Odido vast internet (Den Haag - Primevest).
[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 17-02-2026 14:33 ]
Storing regio Veenendaal. Zou bij odf zitten ze konden verder geen informatie geven over wat voor storing het is en hoe lang het +/- gaat duren.jongetje schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:32:
[...]
Zonder locatie oid heeft niemand iets aan je onliner (zou ook een lokaal probleem of verstoring in je eigen appratuur kunnen zijn. Op allestoringen zie ik niets).
*Dit bericht is verzonden via Odido vast internet (Den Haag - Primevest).
Probleem ligt niet bij ons succes en een fijne dag verder..
Ik kijk al een jaar via de TV app op een AppleBooster schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:31:
Ik overweeg momenteel Odido voor het internet van mijn vader. Hij zou dan gebruik maken van de Odido online TV app op een recente AppleTV om dagelijks programma's te kijken. Over specifiek die situatie heb ik vragen:
- Is het qua gebruikersvriendelijkheid geschikt voor oudere mensen met weinig technisch inzicht? Als je bijvoorbeeld regelmatig bugs ervaart dan kan dat juist frustrerend zijn.
TV. Eigenlijk nooit issues met de app of het beeld. Bediening is ook prima, maar kan niet inschatten of ik representatief ben.
Ondanks de datalek (ik ben toch al genaaid als 5 jaar oud klant) overweeg ik om odido glasvezel+tv app en mobiel te nemen. Heb zelf mijn google tv streamers en ucg ulltra.
Maar is hun internet en mobiel wel betrouwbaar? Ik kan mij bijvoorbeeld niet herinneren dat ik ooit bij KPN downtime heb gehad.
Maar is hun internet en mobiel wel betrouwbaar? Ik kan mij bijvoorbeeld niet herinneren dat ik ooit bij KPN downtime heb gehad.
Als de klantenservice inderdaad heeft gezegd dat het probleem bij ODF ligt dan toont dat maar weer eens dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben. ODF is een netwerkbeheerder en die hebben in de verste verste geen netwerk in de regio Veenendaal. Dat is KPN Netwerk of anders wellicht Delta Fiber in buitengebieden of kleine kernen.Wulfric92 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:35:
[...]
Storing regio Veenendaal. Zou bij odf zitten ze konden verder geen informatie geven over wat voor storing het is en hoe lang het +/- gaat duren.
Probleem ligt niet bij ons succes en een fijne dag verder..
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik begrijp dat dat lastig is. In ieder geval goed om te horen dat er geen problemen zijn met haperingen of storingenNRG-81 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:21:
Ik kijk al een jaar via de TV app op een AppleTV. Eigenlijk nooit issues met de app of het beeld. Bediening is ook prima, maar kan niet inschatten of ik representatief ben.
Dat hangt er nogal vanaf. Mobiel heb ik ik heel veel jaren (vanaf Dutchtone meegerold naar Odido) nooit problemen gehad.nafofella schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:18:
Qua vast internet ook nooit downtime bij Odido gehad maar mijn aansluiting is op een KPN gemanaged netwerk. Momenteel zit ik weer een jaar bij KPN (prijs). Ook maakte ik geen gebruik van de Odido DNS'en die afgelopen jaar wat problemen hadden.
Het hangt dus een beetje af van je netwerk en je instellingen. En dus ook van hoe je zelf reageert op eventuele downtime (kun je bijvoorbeeld zelf de DNS anders instellen).
Zelf zit ik vast al bijna 10 jaar bij Odido en voorgangers, zelden tot nooit problemen gehad. Ook mobiel zeer tevreden met de verbinding en de prijsstelling.nafofella schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:18:
Ondanks de datalek (ik ben toch al genaaid als 5 jaar oud klant) overweeg ik om odido glasvezel+tv app en mobiel te nemen. Heb zelf mijn google tv streamers en ucg ulltra.
Mobiel netwerk bevalt mij uitstekend!nafofella schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:18:
Ik zit via Simpel op het Odido netwerk en heb overal perfecte bereik waar ik kom in de randstad voornamelijk.
Vooral in winkels en winkelcentrums merk ik dat mijn bereik perfect is, want van andere die op Vodafone zitten hebben ze vaak geen bereik in winkels.
Ik zelf zou dan ook altijd voor Odido of KPN netwerk gaan voor de mobiel
Eens! Het Vodafone netwerk (telefoon vd baas) betekende hier tussen de rivieren heel vaak: Naar buiten om te bellen.....NicoHF schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:47:
[...]
Ik zelf zou dan ook altijd voor Odido of KPN netwerk gaan voor de mobiel
Ah dank voor de reacties. Dan ga ik wel overstappen, alleen even een goede deal afwachten.
Over eaxct 2 maand is mijn kpn contract afgelopen.
Hoe zit dat met de overgang.
Als ik 18-04 einde KPN heb, dan 11-04 odido nemen.
Kan ik dan 1 week bij beide aangemeld zijn als zijnde administratieve handeling?
Kan ik dan 1 week bij beide aangemeld zijn als zijnde administratieve handeling?
Hier in het noorden totaal geen last van en zou ik Vodafone adviseren. Odido had ik geen bereik.DjoeC schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:49:
[...]
Eens! Het Vodafone netwerk (telefoon vd baas) betekende hier tussen de rivieren heel vaak: Naar buiten om te bellen.....
Hier vragen heeft ook niet zoveel zin, je kan beter mensen uit je omgeving vragen, daar krijg je een beter antwoord van.
Overstap service gebruiken, zeker als er maar 1 vezel je huis in komt. Niet zelf datums gaan prikken......nafofella schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:28:
Ah dank voor de reacties. Dan ga ik wel overstappen, alleen even een goede deal afwachten.
Heb in de afgelopen 1,5 jaar drie of vier keer een internetstoring gehad. Dat is drie of vier meer dan ik het jaar daarvoor bij KPN hadnafofella schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:18:
Zelf zit ik met mobiel niet bij Odido, maar van vrienden begrijp ik dat het aan die kant ook geen geweldig jaar was. Als je veel thuis werkt, zou ik je aanraden om vast en mobiel niet allebei bij Odido te doen, dan heb je in ieder geval nog een backup
Ik zit nu een half jaar bij Odido voor internet (Delta netwerk). Bevalt me prima, erg stabiel. Mobiel al een aantal jaar meerdere abonnementen, erg tevreden over.nafofella schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:18:
En een Cloudflare Tunnel aangemaakt/aangevraagd en geconfigueerd. Eens even zien hoeveel die tegen houdt. Ben er nog vrolijk mee aan het stoeien.DikkieDick schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:11:
[...]
Ik zal me eens verdiepen in die Tunnel via Clouflare. Kan overigens in de reverse proxy manager ook extra security inbakken met extra inlog als je de proxy benadert. In ieder geval een reverse proxy voor dat glasfiber-ding gemaakt zodat die al gelijk in het luchtledige komt. Met een block all, dus in Zoraxy gebruik ik een whitelist zonder entries en zo wordt alles geblockt.
aka pluim003
Wat wil je precies tegenhouden? Je kunt fail2ban naar Cloudflare koppelen. Die kan "vreemd" gebruik detecteren en IP nummers blokkeren, bijvoorbeeld wordpress verzoeken als je geen wordpress hebtDikkieDick schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:10:
[...]
En een Cloudflare Tunnel aangemaakt/aangevraagd en geconfigueerd. Eens even zien hoeveel die tegen houdt. Ben er nog vrolijk mee aan het stoeien.
code:
Het is wel een beetje uitzoeken maar ik ben prima tevreden. Naast de standaard regels staan er nu 314 IP adressen via fail2ban voor minimaal 1 week geblokkeerd.1
| (ip.geoip.continent eq "AS") or (ip.geoip.continent eq "AF") or (ip.geoip.continent eq "T1") or (ip.geoip.continent eq "SA") or (ip.geoip.country eq "BY") or (ip.geoip.country eq "RU") |
O ja, wel handig als je je eigen IP adres op een whitelist zet
[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 19-02-2026 15:36 ]
Nu ruim een half jaar bij Odido glasvezel. Met eigen router (en niet de Odido DNS) volgens mij nog geen storing gehad en anders was het niet noemenswaardig. Ik zie wel dat mijn speedtests nogal fluctueren over een maand gezien (van onder de 500Mbps tot 935Mbps). Vind ik niet storend, maar bij KPN was deze vrijwel plat op ergens rond de 975Mbps. Ping lijkt wel redelijk stabiel.nafofella schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:18:
Wel irriteren wij ons mateloos aan het TV kastje van Odido. Maar die ga je volgens mij niet gebruiken. Over de app kan ik weinig zeggen, omdat we die niet gebruiken (aangezien de Google afstandsbedieningen te beperkt zijn).
Mobiel is volgens mij vaak hit & miss. Odido had hier in huis vaak slechte ontvangst, waar Vodafone het beter doet. KPN was ook daar weer superieur wat ons betreft. Maar ja, zo vaak bellen wij niet mobiel of zonder wifi. Buiten de deur heb ik op zich goede ervaringen met iedere provider.
Lang verhaal kort: wij gaan zo snel mogelijk weer naar KPN, al was het alleen al voor het TV kastje...
@barrymossel
Wat voor issues heb je met het TV kastje?
@nafofella,
Hier sinds december glasvezel (ODF) icm Odido en nog geen problemen gehad. Altijd stabiel 1000 / 1000 als snelheid. TV kijk ik via zowel de app (op een Nokia Android kastje) als via de Odido mediabox. Android app van Odido werkt hier altijd goed en stabiel. (Alleen de AB werkt natuurlijk anders. Maar ja, daar kies je zelf voor door hun app te gebruiken)
@nafofella,
Hier sinds december glasvezel (ODF) icm Odido en nog geen problemen gehad. Altijd stabiel 1000 / 1000 als snelheid. TV kijk ik via zowel de app (op een Nokia Android kastje) als via de Odido mediabox. Android app van Odido werkt hier altijd goed en stabiel. (Alleen de AB werkt natuurlijk anders. Maar ja, daar kies je zelf voor door hun app te gebruiken)
[ Voor 76% gewijzigd door king006 op 20-02-2026 10:19 ]
In ieder geval verdachte zaken en zie regelmatig dat iemand allemaal wordpressbestanden probeert te zoeken. Fail2Ban wilde ik gebruiken als plug-in voor Zoraxy, maar dat werkt dan weerr niet in Docker. Ik ga toch kijken of ik het standalone kan krijgen op het NAS. Zie dat Cloudflare ook al voldoende blokkeert en er al aanzienlijk minder doorkomt.DjoeC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:35:
[...]
Wat wil je precies tegenhouden? Je kunt fail2ban naar Cloudflare koppelen. Die kan "vreemd" gebruik detecteren en IP nummers blokkeren, bijvoorbeeld wordpress verzoeken als je geen wordpress hebtMaar je kunt ook in CF zelf onder security -> security rules vanalles instellen. Zo heb ik bots, en continenten/landen geblokkeerd (in expressievorm):
code:Het is wel een beetje uitzoeken maar ik ben prima tevreden. Naast de standaard regels staan er nu 314 IP adressen via fail2ban voor minimaal 1 week geblokkeerd.
1 (ip.geoip.continent eq "AS") or (ip.geoip.continent eq "AF") or (ip.geoip.continent eq "T1") or (ip.geoip.continent eq "SA") or (ip.geoip.country eq "BY") or (ip.geoip.country eq "RU")
O ja, wel handig als je je eigen IP adres op een whitelist zet
Denk ook wel, wel afkloppen, dat ik de boel al behoorlijk dicht heb getimmerd. Wel ‘leuk’ om te zien wat er zoal geprobeerd wordt. En mijn redirect naar [url="http://null"]http://null[/url] gaat ook goed voor in ieder geval die fiber-dinges van hierboven.
aka pluim003
Zeer regelmatig krijgen we hem niet uit standby en moeten dan de stekker uit het kastje halen. Afstandsbediening heeft de richtingknoppen en de vier er omheen op dezelfde hoogte liggen, waardoor je vaak fout drukt. Regelmatig een willekeurige Google/Android melding bovenaan of midden in beeld (nog nooit gezien bij een ander Android TV kastje). Als de virtuele opslag vol zit, krijg je geen melding en wordt er gewoon niet meer opgenomen. Vooruitspoelen mag vrijwel nooit, waar dat bij KPN wél mocht. Het feit dat je elke keer de opname instellingen moet opgeven (of onthoud mijn voorkeuren, of neem gewoon altijd goed op - ik wil geen keuze om 5 minuten eerder op te nemen, want dan denk je dat het nodig is). En zo vast nog meer kleine irritaties.king006 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:18:
@barrymossel
Ah! Dat zijn inderdaad dan een hoop irritaties.barrymossel schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:14:
[...]
Zeer regelmatig krijgen we hem niet uit standby en moeten dan de stekker uit het kastje halen. Afstandsbediening heeft de richtingknoppen en de vier er omheen op dezelfde hoogte liggen, waardoor je vaak fout drukt. Regelmatig een willekeurige Google/Android melding bovenaan of midden in beeld (nog nooit gezien bij een ander Android TV kastje). Als de virtuele opslag vol zit, krijg je geen melding en wordt er gewoon niet meer opgenomen. Vooruitspoelen mag vrijwel nooit, waar dat bij KPN wél mocht. Het feit dat je elke keer de opname instellingen moet opgeven (of onthoud mijn voorkeuren, of neem gewoon altijd goed op - ik wil geen keuze om 5 minuten eerder op te nemen, want dan denk je dat het nodig is). En zo vast nog meer kleine irritaties.
Hopelijk zit ik hier goed.jongetje schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:29:
Dan zit je in het verkeerde topic...
Ik zit ook bij Delta en loopt mijn huidige contract af op 8 april.
Ik heb daar nu een 1 Gbit abbo met TV en wil dus van die TV af. Het verlengingsaanbod wat Delta me deed via de chat vond ik maar karig. Nieuwe klanten zijn duidelijk goedkoper.
Dus ben ik aan het kijken naar een 2 Gbit abbo van Odido, die op hetzelfde netwerkt zit als Delta, dus kan overstappen. Het 2 jaars aanbod van 12x €25,- en 12x €62,50 wat omgerekend 24 maanden €43,75 is klinkt interessant. Iemand ervaring met het 2 Gb abonnement?
Of kan ik beter nog even wachten op wellicht een nog scherpere aanbieding i.v.m. het datalek?
[ Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 21-02-2026 18:57 ]
Ik heb wat posts verwijderd / verplaatst die gingen over Delta. Graag hier verder: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 21-02-2026 13:31 ]
Niet doen. iOS app gaat nog, AppleTV app heeft een review score van 1.6 in de App Store. Regelmatig streams die afgebroken worden. Terugkijken is helemaal een hit en miss. En als klap op de vuurpijl een paar keer per maand de app volledig corrupt, waarna je m moeten verwijderen en opnieuw moet installeren (en inloggen). Dit is op een Apple TV 4K trouwens, die verder prima werkt. Nog 7 maanden tot einde contract 🎉.Booster schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:31:
Draai hier al maanden op de AppleTV 4K de Odido tv beta app en werkt prima, de problemen die jij noemt ervaar ik niet.
Me ouders draaien deze versie ook en nog over een wifi verbinding zonder problemen.
Enige is dat Odido langzaam is met de ontwikkeling van de nieuwe tv app, als ze is stoppen met die goedkope Indiaanse ontwikkelaars in te huren voor de tv app en het beleggen bij goed bedrijf met kennis & ervaring zou fijn.
Me ouders draaien deze versie ook en nog over een wifi verbinding zonder problemen.
Enige is dat Odido langzaam is met de ontwikkeling van de nieuwe tv app, als ze is stoppen met die goedkope Indiaanse ontwikkelaars in te huren voor de tv app en het beleggen bij goed bedrijf met kennis & ervaring zou fijn.
Sowieso blijf je met het probleem zitten van niet meer kunnen (mogen) doorspoelen bij de commerciëlen. Dat zal bij de Odido app niet anders zijn neem ik aan? Zo drijven ze je wel richting iptv. Heb bij mijn huidige Delta abbo die binnenkort afloopt ook nog TV, maar een programma terug- of verder kijken is een ramp, want niet meer kunnen doorspoelen. En dan niet alleen de reclame, maar het hele programma. Dus verder kijken waar je gisteravond was gebleven is er niet bij. Dus mijn nieuwe Odido abbo zal zonder TV worden.Samplex schreef op zondag 22 februari 2026 @ 05:22:
Draai hier al maanden op de AppleTV 4K de Odido tv beta app en werkt prima, de problemen die jij noemt ervaar ik niet.
@Tranquility Dan moet je het opnemen pakket nemen. Dan kun je tijdens een lopend programma de opname starten en wel spoelen.
En anders is misschien nlziet een alternatief want dit werkt bij elke provider zo. Bij Ziggo moet je zelfs reclame kijken voor het starten van een opname begreep ik.
En anders is misschien nlziet een alternatief want dit werkt bij elke provider zo. Bij Ziggo moet je zelfs reclame kijken voor het starten van een opname begreep ik.
Nee, bij NLZiet is dat ook niet meer mogelijk. Op hun site lees ik het volgende:jongetje schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:43:
@Tranquility Dan moet je het opnemen pakket nemen. Dan kun je tijdens een lopend programma de opname starten en wel spoelen.
"Programma’s die niet on demand aangeboden mogen worden, kun je in de meeste gevallen 7 dagen terugkijken via de tv-gids. Deze programma’s bevatten dezelfde reclame(blokken) als de live-uitzending en zijn niet spoelbaar.". De restricties worden allemaal steeds strakker.
Dat geldt dus alleen voor programma's die niet on demand mogen worden aangeboden. Dat is echt niet het merendeel. Ik heb NLZIET en neem van Odido alleen internet af.Tranquility schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:54:
[...]
Nee, bij NLZiet is dat ook niet meer mogelijk. Op hun site lees ik het volgende:
"Programma’s die niet on demand aangeboden mogen worden, kun je in de meeste gevallen 7 dagen terugkijken via de tv-gids. Deze programma’s bevatten dezelfde reclame(blokken) als de live-uitzending en zijn niet spoelbaar.". De restricties worden allemaal steeds strakker.
Stel ik kom laat thuis en wil later op de avond Vandaag Inside (SBS6) kijken als het programma dus al geweest is of bijna afgelopen, dus terugkijken. Kun je dan nog doorspoelen? Bij Delta, Ziggo en neem ik aan Odido is dat dus niet meer mogelijk. Bij NLZiet kan ik dat niet echt duidelijk terugvinden, alleen dus in de quote van Replay TV die ik hiervoor postte.Tarax schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:44:
Dat geldt dus alleen voor programma's die niet on demand mogen worden aangeboden. Dat is echt niet het merendeel. Ik heb NLZIET en neem van Odido alleen internet af.
Ik weet dat je de NPO zenders wel gewoon kan doorspoelen en dat het dus alleen de commerciëlen zoals RTL en SBS betreft. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zij een uitzondering zouden maken voor NLZiet.
[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 22-02-2026 10:53 ]
Ik heb Odido met NLziet, want TV kijk ik eigenlijk zelden live.
Ik heb NLziet en veel van de eigen programmas (van de commercielen, zoals Kop in Het Zand (kopen zonder kijken)) die ik heb gekeken op NLziet kon je doorspoelen en hadden geen reclame.
Om te testen heb ik net voor jullie even Valerian opgezocht: ik zag daar een stukje van afgelopen week op rtl7, ik viel er 10 minuten in ofzo. Terugkijkend, kom ik precies op dezelfde plek uit. Ik kan niet voor of achteruit spoelen. RTL Boulevard van gisteravond kan ik gewoon doorheen scrollen.
Conclusie: Valerian moet je even van je favoriete dienst halen, eigen programma's vooralsnog geen probleem.
Ik heb NLziet en veel van de eigen programmas (van de commercielen, zoals Kop in Het Zand (kopen zonder kijken)) die ik heb gekeken op NLziet kon je doorspoelen en hadden geen reclame.
Om te testen heb ik net voor jullie even Valerian opgezocht: ik zag daar een stukje van afgelopen week op rtl7, ik viel er 10 minuten in ofzo. Terugkijkend, kom ik precies op dezelfde plek uit. Ik kan niet voor of achteruit spoelen. RTL Boulevard van gisteravond kan ik gewoon doorheen scrollen.
Conclusie: Valerian moet je even van je favoriete dienst halen, eigen programma's vooralsnog geen probleem.
I have usernames older than you.
Ja dat kan met Vandaag InsideTranquility schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:52:
[...]
Stel ik kom laat thuis en wil later op de avond Vandaag Inside (SBS6) kijken als het programma dus al geweest is of bijna afgelopen, dus terugkijken. Kun je dan nog doorspoelen?
Thanks, met NLZiet dus voor alle duidelijkheid?DON PAPA schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:14:
Ja dat kan met Vandaag Inside
Ja met NLZietTranquility schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:23:
[...]
Thanks, met NLZiet dus voor alle duidelijkheid?
En voor de duidelijkheid tijdens het programma van VI kun je de reclame doorspoelen als je vertraagd kijkt. En kijk je on demand als het programma al een tijdje is afgelopen, dan is het reclame blok eruit geknipt door NLZiet.
Maar dat kunnen we beter in het NLZiet topic verder bespreken 😉
[ Voor 53% gewijzigd door DON PAPA op 22-02-2026 11:38 ]
Om weer even terug on-topic te komen, bij overstappen heb je uiteraard te maken met een maand opzegtermijn. Als ik van de overstapservice van Odido gebruik maak moet ik toch een gewenste overstapdatum opgeven anders dan de huidige dag +1 maand die standaard is ingevuld. Is de 1 maand opzegtermijn 1 maand extra bovenop de contractduur, of kun je gewoon 1 maand voor einde contract opzeggen en houdt Odido in hun overstapservice daar rekening mee?
Ik weet dat dit een beetje een glazen-bol vraag is, maar is er nog een kansje op een leuke actie i.v.m. het datalek en heeft Odido vaker "stunt acties" gehad anders dan de huidige standaard aanbiedingen?
Ander "probleempje" waar ik mee zit is de twijfel om een 12 of 24 maand abonnement te nemen. Ik snap uit reacties hier dat je bij een 24 maanden abbo halverwege te maken krijgt met inflatiecorrectie en daarom 12 maanden wordt aangeraden. Aan de andere kant krijgt je bij het einde van het 12 maanden contract niet meer zo'n mooie aanbieding als nieuwe klant zijnde en met een 24 maanden contract heb je dat dus eigenlijk twee "nieuwe klant" abbo's achter elkaar. Dus wat is wijsheid in dit geval?
Ik weet dat dit een beetje een glazen-bol vraag is, maar is er nog een kansje op een leuke actie i.v.m. het datalek en heeft Odido vaker "stunt acties" gehad anders dan de huidige standaard aanbiedingen?
Ander "probleempje" waar ik mee zit is de twijfel om een 12 of 24 maand abonnement te nemen. Ik snap uit reacties hier dat je bij een 24 maanden abbo halverwege te maken krijgt met inflatiecorrectie en daarom 12 maanden wordt aangeraden. Aan de andere kant krijgt je bij het einde van het 12 maanden contract niet meer zo'n mooie aanbieding als nieuwe klant zijnde en met een 24 maanden contract heb je dat dus eigenlijk twee "nieuwe klant" abbo's achter elkaar. Dus wat is wijsheid in dit geval?
[ Voor 27% gewijzigd door Tranquility op 22-02-2026 12:45 ]
Ik weet niet wat je aanbod is voor het 1jaars- en 2jaars-contract dus dat valt lastig te zeggen.Tranquility schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:38:
Om weer even terug on-topic te komen, bij overstappen heb je uiteraard te maken met een maand opzegtermijn. Als ik van de overstapservice van Odido gebruik maak moet ik toch een gewenste overstapdatum opgeven anders dan de huidige dag +1 maand die standaard is ingevuld. Is de 1 maand opzegtermijn 1 maand extra bovenop de contractduur, of kun je gewoon 1 maand voor einde contract opzeggen en houdt Odido in hun overstapservice daar rekening mee?
Met het oog op de verlengingsaanbiedingen die je in de app voorgeschoteld krijg is het advies: bel de klantenservice en je krijgt een betere deal. Is mij de afgelopen jaren al 2-3x gelukt. En bij verlenging met een jaar met bv. 1e 4 maanden korting en dan volle pond kan je na 8 maanden weer bellen voor een nieuw leuk aanbod. Overigens bij de laatste verlenging 2 maanden geleden (toen er dus nog 4 maanden over waren van het jaarcontract) gekozen voor een 2jarig contract omdat dat gunstiger was. Kan ik na 20 maanden weer bellen voor een nieuwe leuke aanbieding dus die datum staat dan al in de agenda.
aka pluim003
Om het toch weer even wat relevanter te maken: bij KPN kon ik (ongeveer een jaar geleden) ook vrijwel overal vooruitspoelen (dus bijvoorbeeld pauze en daarna de reclames vooruitspoelen). Of dat nu nog zo is, weet ik niet, maar het irriteerde me direct dat dit bij Odido niet (nooit?) kan. Als dit bij KPN net zoals bij NLZiet nog steeds kan, is dat dus wel echt een (voor ons) groot minpunt bij Odido.DON PAPA schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:25:
[...]
Ja met NLZiet
En voor de duidelijkheid tijdens het programma van VI kun je de reclame doorspoelen als je vertraagd kijkt. En kijk je on demand als het programma al een tijdje is afgelopen, dan is het reclame blok eruit geknipt door NLZiet.
Maar dat kunnen we beter in het NLZiet topic verder bespreken 😉
Wat ik begrijp is dat het niet kunnen doorspoelen een restrictie is op verzoek van de zenders, in dit geval dus RTL en SBS. Wat ik ook ergens gelezen heb is dat NLZiet een dochteronderneming is van deze zenders is en dus hierdoor minder restricties hebben en zelf kunnen bepalen of ze programma's door kunnen spoelen?barrymossel schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:35:
Om het toch weer even wat relevanter te maken: bij KPN kon ik (ongeveer een jaar geleden) ook vrijwel overal vooruitspoelen (dus bijvoorbeeld pauze en daarna de reclames vooruitspoelen). Of dat nu nog zo is, weet ik niet, maar het irriteerde me direct dat dit bij Odido niet (nooit?) kan. Als dit bij KPN net zoals bij NLZiet nog steeds kan, is dat dus wel echt een (voor ons) groot minpunt bij Odido.
Maar inderdaad een beetje off-topic, we weten dat geen enkele provider meer mag doorspoelen van de commerciëlen, dus is dit niet echt de schuld van Odido, Delta, KPN of Ziggo denk ik. Die zitten gewoon aan die regels gebonden, want anders waarschijnlijk geen doorgifte.
Ik heb het over de huidige aanbieding voor nieuwe klanten, in dit geval dus €25,- euro voor de eerste 12 maanden en daarna €62,50 per maand voor de resterende 12 maanden bij een twee jarig contract voor een 2Gb abbo.DikkieDick schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:20:
Ik weet niet wat je aanbod is voor het 1jaars- en 2jaars-contract dus dat valt lastig te zeggen.
Zo wil ik het ook gaan doen denk ik. Verder nog voor €3,50 de data only sim er bij nemen voor de €5,- klantvoordeel korting op internet en €1,- korting op de sim zelf, klopt dit? Is wel een mooie loop hole..Met het oog op de verlengingsaanbiedingen die je in de app voorgeschoteld krijg is het advies: bel de klantenservice en je krijgt een betere deal. Is mij de afgelopen jaren al 2-3x gelukt. En bij verlenging met een jaar met bv. 1e 4 maanden korting en dan volle pond kan je na 8 maanden weer bellen voor een nieuw leuk aanbod. Overigens bij de laatste verlenging 2 maanden geleden (toen er dus nog 4 maanden over waren van het jaarcontract) gekozen voor een 2jarig contract omdat dat gunstiger was. Kan ik na 20 maanden weer bellen voor een nieuwe leuke aanbieding dus die datum staat dan al in de agenda.
Einde contract is einde contract met automatische verlenging per maand. Dus altijd uiterlijk 30 dagen tevoren overstap regelen. Je kunt een nieuw vast internet abbo 3-4 maanden van tevoren al regelen per (automatisch) door de nieuwe provider opgehaalde einddatum van je huidige contract. Zie (o.a.) https://coin.nl/overstappen/overstapserviceTranquility schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:38:
Alleen was het dus in het verleden (zoals hier ook te lezen in het "beste antwoord": https://community.kpn.com...overgang-op-kpn-tv-619182 én uit eigen ervaring ongeveer een jaar geleden) dat je bij KPN op de commerciële zenders wel kunt vooruitspoelen na pauze. Bij terugkijken kan het ook bij KPN niet. Dus er lijkt wel een verschil te zitten in hoe KPN en Odido ermee om gaan, want bij Odido kun je niet vooruitspoelen na pauzeren.Tranquility schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:08:
[...]
Wat ik begrijp is dat het niet kunnen doorspoelen een restrictie is op verzoek van de zenders, in dit geval dus RTL en SBS. Wat ik ook ergens gelezen heb is dat NLZiet een dochteronderneming is van deze zenders is en dus hierdoor minder restricties hebben en zelf kunnen bepalen of ze programma's door kunnen spoelen?
Maar inderdaad een beetje off-topic, we weten dat geen enkele provider meer mag doorspoelen van de commerciëlen, dus is dit niet echt de schuld van Odido, Delta, KPN of Ziggo denk ik. Die zitten gewoon aan die regels gebonden, want anders waarschijnlijk geen doorgifte.
Dit had er dacht ik mee te maken dat KPN een "oud" contract heeft met de content aanbieders (RTL, SBS e.d.), Zodra dit afloopt is de kans groot dat ook KPN zich zal moeten gaan houden aan dezelfde afspraken welke men met Odido / Ziggo / Delta e.d. gemaakt heeft.barrymossel schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:34:
[...]
Alleen was het dus in het verleden (zoals hier ook te lezen in het "beste antwoord": https://community.kpn.com...overgang-op-kpn-tv-619182 én uit eigen ervaring ongeveer een jaar geleden) dat je bij KPN op de commerciële zenders wel kunt vooruitspoelen na pauze. Bij terugkijken kan het ook bij KPN niet. Dus er lijkt wel een verschil te zitten in hoe KPN en Odido ermee om gaan, want bij Odido kun je niet vooruitspoelen na pauzeren.
Dat weet ik dan haast wel zeker en kun je straks nergens meer doorspoelen, alleen nog bij NLZiet, totdat die ook besluiten het niet meer toe te staan..Sende115 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:40:
Dit had er dacht ik mee te maken dat KPN een "oud" contract heeft met de content aanbieders (RTL, SBS e.d.), Zodra dit afloopt is de kans groot dat ook KPN zich zal moeten gaan houden aan dezelfde afspraken welke men met Odido / Ziggo / Delta e.d. gemaakt heeft.
Koude kermis, bij NLZiet kan het ook al niet meer.Tranquility schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:06:
[...]
Dat weet ik dan haast wel zeker en kun je straks nergens meer doorspoelen, alleen nog bij NLZiet, totdat die ook besluiten het niet meer toe te staan..
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Wat kan niet meer? vrijdag avond nog gewoon de reclame bij VI kunnen doorspoelen bij vertraagd kijken. En als ik nu de aflevering terug kijk dan is de reclame er zelfs uitgeknipt.Sjakie0101 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:44:
[...]
Koude kermis, bij NLZiet kan het ook al niet meer.
[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 23-02-2026 11:55 ]
Dat ligt aan je abo:
Basis: Reclames aanwezig en niet doorspoelbaar.
Misschien handig omdat er volgende keer meteen bij te zetten dat je dat bedoeld, nu kwam het over of het helemaal niet meer kan met NLZietSjakie0101 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:02:
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 23-02-2026 12:15 ]
Wij zijn hier vandaag aangesloten op Odido, maar ik was helaas net niet zelf op tijd thuis voor de monteur, maar ben niet echt tevreden met de gekozen plaats en afwerking van het nieuwe kastje..
We komen vanaf AON en zijn nu omgezet naar GPON, maar in plaats van even netjes een nieuw afdekkapje te plaatsen is onze oude NTU " omgebouwd ", lees: het moederbordje eruit gehaald om vervolgens het dunne kabeltje door te lussen naar het nieuwe kastje welke hij ook nog achter de gasmeter heeft weggepropt..
Het oude kastje sluit nu ook niet goed omdat er onderdelen uit zijn gehaald, en de fiber zat daar al niet helemaal top in bij de vorige installatie (open onderkantje), al met al niet heel tevreden over de installatie van Guidion dus, zijn er meer mensen bij wie ze het zo hebben achtergelaten?
:strip_exif()/f/image/Eyndk9CtatIsNXqs5ltnBhhb.jpg?f=fotoalbum_large)
We komen vanaf AON en zijn nu omgezet naar GPON, maar in plaats van even netjes een nieuw afdekkapje te plaatsen is onze oude NTU " omgebouwd ", lees: het moederbordje eruit gehaald om vervolgens het dunne kabeltje door te lussen naar het nieuwe kastje welke hij ook nog achter de gasmeter heeft weggepropt..
Het oude kastje sluit nu ook niet goed omdat er onderdelen uit zijn gehaald, en de fiber zat daar al niet helemaal top in bij de vorige installatie (open onderkantje), al met al niet heel tevreden over de installatie van Guidion dus, zijn er meer mensen bij wie ze het zo hebben achtergelaten?
:strip_exif()/f/image/Eyndk9CtatIsNXqs5ltnBhhb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
@Only Zover ik weet zijn er geen PON-modules voor dit type NTU. Wel slordig dat de onderste helft van de oude behuizing niet is teruggeplaatst, anders had deze gewoon goed vast gezeten.
Geen PON maar dan wel weer XGSPONhcQd schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:21:
@Only Zover ik weet zijn er geen PON-modules voor dit type NTU. Wel slordig dat de onderste helft van de oude behuizing niet is teruggeplaatst, anders had deze gewoon goed vast gezeten.
Dat de glasvezel eruit komt is correct, maar de onderste kap moet er wel weer op gezet worden. Media converter moet ook netjes net twee schroefjes worden bevestigd.
Odido (als operator) levert altijd een losse (O)NT. Dit in tegenstelling tot KPN (als operator) die wel bijna altijd een opschuifbare (O)NT levert.hcQd schreef op maandag 23 februari 2026 @ 17:21:
Niet veel ervaring met Odido Maar volgens mij heb ik de juiste stappen gevolgd. Hoop dat iemand me op mijn fout kan wijzen.
Odido glasvezel opgeleverd met een zyxel. Zelf al een Dream Machine in gebruik dus mooiste is om de zyxel er tussenuit te halen. Vlan 300 getagged internet werkt. Maar nu geen optie meer om mijn oude dect set aan te sluiten. Even gezocht en dat is op te lossen met HT801V2 van Grandstream.
Ik heb (denk ik) de juiste sip settings gevonden van Odido
voip.odido.nl
Random sip poort etc..
In mijn Odido mijn wachtwoord gewijzigd en deze ingevuld in de grandstream.
Daar blijft de status unregistered
TCPdump op de Dream Machine gestart en daar zie ik het volgende:
HT801 stuurt REGISTER:
REGISTER sip:voip.t-mobilethuis.nl SIP/2.0 From: <sip:VPJ60639PXXX@voip.odido.nl> To: <sip:VPJ60639PXXX@voip.odido.nl> User-Agent: Grandstream HT801V2 1.0.5.4 Expires: 3600
Odido antwoordt met 401 challenge:
SIP/2.0 401 Unauthorized WWW-Authenticate: Digest realm="voip.odido.nl", nonce="aZyV/mmclNJWXQH5qNKdrj80HaThlpva" Server: Odido SIP Server
Authenticatie mislukt maar ik heb geen idee waarom. Ik hoor graag of er ideeen zijn!
EDIT:
Opgelost. Het probleem zit inderdaad in het wijzigen van het wachtwoord. Mocht er iemand tegenaan lopen. Ik heb deze tips gevolgd en was direct online:
https://community.odido.n...ostid=1861885#post1861885
Odido glasvezel opgeleverd met een zyxel. Zelf al een Dream Machine in gebruik dus mooiste is om de zyxel er tussenuit te halen. Vlan 300 getagged internet werkt. Maar nu geen optie meer om mijn oude dect set aan te sluiten. Even gezocht en dat is op te lossen met HT801V2 van Grandstream.
Ik heb (denk ik) de juiste sip settings gevonden van Odido
voip.odido.nl
Random sip poort etc..
In mijn Odido mijn wachtwoord gewijzigd en deze ingevuld in de grandstream.
Daar blijft de status unregistered
TCPdump op de Dream Machine gestart en daar zie ik het volgende:
HT801 stuurt REGISTER:
REGISTER sip:voip.t-mobilethuis.nl SIP/2.0 From: <sip:VPJ60639PXXX@voip.odido.nl> To: <sip:VPJ60639PXXX@voip.odido.nl> User-Agent: Grandstream HT801V2 1.0.5.4 Expires: 3600
Odido antwoordt met 401 challenge:
SIP/2.0 401 Unauthorized WWW-Authenticate: Digest realm="voip.odido.nl", nonce="aZyV/mmclNJWXQH5qNKdrj80HaThlpva" Server: Odido SIP Server
Authenticatie mislukt maar ik heb geen idee waarom. Ik hoor graag of er ideeen zijn!
EDIT:
Opgelost. Het probleem zit inderdaad in het wijzigen van het wachtwoord. Mocht er iemand tegenaan lopen. Ik heb deze tips gevolgd en was direct online:
https://community.odido.n...ostid=1861885#post1861885
[ Voor 14% gewijzigd door thomastvd op 23-02-2026 19:54 ]
@thomastvd Als je toch al zelf VoIP clients hebt, waarom zou je dan Odido als provider nemen? Dat kost je 30euro per jaar en 13cent per minuut en 13cent starttarief.
Cheapconnect is 8,95 per jaar (eenmalig 5euro voor je portatie) en 5cent naar mobiel en 2,38 cent naar vaste nummers in Nederland (zonder starttarief).
Cheapconnect is 8,95 per jaar (eenmalig 5euro voor je portatie) en 5cent naar mobiel en 2,38 cent naar vaste nummers in Nederland (zonder starttarief).
[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 23-02-2026 21:06 ]
Hier in Putten nu veel last van een instabiele en wegvallende glas verbinding.
Meer die er last van hebben?
Meer die er last van hebben?
[ Voor 17% gewijzigd door albino71 op 24-02-2026 00:11 ]
Ik heb een mobiel abonnement bij Ben en dat levert ook het klantvoordeel op. Of het een loophole is durf ik niet te zeggen.Tranquility schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:15:
[...]
Ik heb het over de huidige aanbieding voor nieuwe klanten, in dit geval dus €25,- euro voor de eerste 12 maanden en daarna €62,50 per maand voor de resterende 12 maanden bij een twee jarig contract voor een 2Gb abbo.
[...]
Zo wil ik het ook gaan doen denk ik. Verder nog voor €3,50 de data only sim er bij nemen voor de €5,- klantvoordeel korting op internet en €1,- korting op de sim zelf, klopt dit? Is wel een mooie loop hole..
Qua glasvezel heb ik een 100Mb-aansluiting. Bij KPN tijdje 1Gb gehad maar dat was wat overdreven. En 100 (b)lijkt ook te volstaan hier.
En mbt je abonnement. Na 8 maanden 62,50 gewoon bellen voor een verlengingsaanbod. En dan gaat dat ook gelijk weer in.
aka pluim003
€3,50? Dat kost toch €2,50? Of pak jij een éénjarig abonnement?Tranquility schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:15:
Zo wil ik het ook gaan doen denk ik. Verder nog voor €3,50 de data only sim er bij nemen voor de €5,- klantvoordeel korting op internet en €1,- korting op de sim zelf, klopt dit? Is wel een mooie loop hole..
Maar inderdaad die methode werkt wel. Bij de scouting hebben we op die manier €5,- korting (praktisch gezien €2,50) en de sim gebruiken wij nog wel eens voor GPS tochten in een 2e telefoon.
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 24-02-2026 08:03 ]
Ik heb nu nog geen enkel abonnement bij Odido, dus kan ik het beste eerst de sim nemen en vlak daarna Internet Only. Dan zou het idd €2,50 worden + de €5,- kortig op Internet Only dus netto €2,50 per maand korting wat toch weer mooi meegenomen is.rens-br schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 07:41:
€3,50? Dat kost toch €2,50? Of pak jij een éénjarig abonnement?
Maar inderdaad die methode werkt wel. Bij de scouting hebben we op die manier €5,- korting (praktisch gezien €2,50) en de sim gebruiken wij nog wel eens voor GPS tochten in een 2e telefoon.
Ik zie trouwens een timer op de Odido pagina waar wordt aangegeven dat de actie nog vijf dagen zou duren. Iets zegt mij dat die timers onzin zijn, iemand eerder zoiets gezien bij Odido en dat de aanbieding echt voorbij is?
Mijn contract bij Delta loopt op 8 april af en moet me dus uiterlijk op 7 maart aanmelden bij Odido. Wil niet het risico lopen dat de aanbieding vervalt. Maar er kan natuurlijk ook een nog scherper aanbod komen. Als iemand inside info heeft hoor ik dat graag!
Alleen: het liefst hou ik mijn huidige situatie (1 apparaat) dus als een modem wissel dat juist triggered.....jongetje schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:30:
@Mattie112 Ik zou het lekker laten opsturen. Dan breng je de oude router naar de milieustraat. De kans bestaat dat ze overgaan naar hun eigen xsgpon netwerk en dan heb je straks een paar dagen geen internet omdat je geen goede ONT hebt.
En je moet een afspraak maken voor een monteur, het gaat niet alleen om opsturen. Anders zou ik zeggen stuur maar op :)
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Overstappen met een huidige aanbieding kan vanaf 3-4 maanden voor de einddatum. Neem er wel de overstapservice bij. Ofwel: 8 april of daaromtrent kun je vandaag nog regelenTranquility schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:06:
[...]
Mijn contract bij Delta loopt op 8 april af en moet me dus uiterlijk op 7 maart aanmelden bij Odido. Wil niet het risico lopen dat de aanbieding vervalt. Maar er kan natuurlijk ook een nog scherper aanbod komen. Als iemand inside info heeft hoor ik dat graag!
Ik weet het, vandaar dat ik de uiterste datum noemde. Ik kan uiteraard nu al overstappen, maar hoop stilletjes op een nog scherper aanbod vanwege het datalek omdat er een hoop klanten (zeggen te) zijn weggelopen.DjoeC schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:24:
Overstappen met een huidige aanbieding kan vanaf 3-4 maanden voor de einddatum. Neem er wel de overstapservice bij. Ofwel: 8 april of daaromtrent kun je vandaag nog regelen
maar waarschijnlijk is dat wishful thinking.
Inmiddels heb ik al ruim 10 jaar glasvezel van KPN, via AON. Altijd stabiele verbinding maar de kosten zijn inmiddels dusdanig hoog dat ik naar een alternatief kijk. Er ligt hier geen ODF dus dan kom je denk ik bij Odido uit op WBA, dus Odido over het KPN netwerk. Is dat tegenwoordig XGS-PON? Plaatst Odido dan eigen apparatuur in de wijkcentrale?
Hoe zijn de ervaringen daarmee? Zowel technisch als qua support (wil niet in de situatie komen dat Odido/KPN naar elkaar wijzen en ik zonder verbinding zit).
Hoe zijn de ervaringen daarmee? Zowel technisch als qua support (wil niet in de situatie komen dat Odido/KPN naar elkaar wijzen en ik zonder verbinding zit).
[ Voor 5% gewijzigd door r5d op 24-02-2026 23:40 ]
Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....
Ervaring: prima. Afgelopen jaar 0 storingen met Odido op KPN AON. Geen support nodig gehad daar dus geen mening over.r5d schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:38:
Inmiddels heb ik al ruim 10 jaar glasvezel van KPN, via AON. Altijd stabiele verbinding maar de kosten zijn inmiddels dusdanig hoog dat ik naar een alternatief kijk. Er ligt hier geen ODF dus dan kom je denk ik bij Odido uit op WBA, dus Odido over het KPN netwerk. Is dat tegenwoordig XGS-PON? Plaatst Odido dan eigen apparatuur in de wijkcentrale?
Je haalt nu van alles door elkaar.r5d schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 23:38:
Bij KPN WBA levert KPN de lijn inclusief apparatuur.
Als Odido zelf apparatuur plaatst dan maken ze alleen gebruik van de netwerkbeheerder. Als je 8Gbps kunt bestellen dan heeft Odido zelf apparatuur staan en dat is dan XSGPON (ook al bestel je daadwerkelijk 100Mbps).
Misschien ten overvloede, laat altijd die monteur komen als die aangeboden wordt.
1. Je kan nu bestellen, opleveringsdatum in de toekomst invullen. Overstap gegevens aanleveren(dit kan tot 15 dagen voor de datum aan, 1mnd als je rekening wil houden met de opzegtermein van je oude contract)Tranquility schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:06:
[...]
Ik heb nu nog geen enkel abonnement bij Odido, dus kan ik het beste eerst de sim nemen en vlak daarna Internet Only. Dan zou het idd €2,50 worden + de €5,- kortig op Internet Only dus netto €2,50 per maand korting wat toch weer mooi meegenomen is.
Ik zie trouwens een timer op de Odido pagina waar wordt aangegeven dat de actie nog vijf dagen zou duren. Iets zegt mij dat die timers onzin zijn, iemand eerder zoiets gezien bij Odido en dat de aanbieding echt voorbij is?
2. Aanbiedingen veranderen vaak elke ~8 week, de ene keer word er ingezet op de mobiele markt de andere keer op vaste aansluitingen.
Delta <-> Odido gaat niet altijd vlekkeloos, maar je krijgt iig vouchercode om op een ben/odido sim te gebruiken voor onbeperkt internet. Duurd het langer, dan bellen en krijg je extra 1 of 7 dagen code(afhankelijk hoe gulle bui de medewerker is)
Guidion had de ombouw niet mogen doen, 0800-0092 bellen voor een FTU herstel ticket naar de netwerkbeheerder op. (duurd wel ff, want ze moeten eerst foto's sturen)Only schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:22:
Wij zijn hier vandaag aangesloten op Odido, maar ik was helaas net niet zelf op tijd thuis voor de monteur, maar ben niet echt tevreden met de gekozen plaats en afwerking van het nieuwe kastje..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 32% gewijzigd door torretje2012 op 25-02-2026 15:17 ]
Toch heb ik besloten de timer af te wachten (nog drie dagen te gaan) omdat ik eerder hier nog scherpere aanbiedingen heb gezien voor de eerste 10 of 12 maanden voor €15,- en €20,-.torretje2012 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:13:
1. Je kan nu bestellen, opleveringsdatum in de toekomst invullen. Overstap gegevens aanleveren(dit kan tot 15 dagen voor de datum aan, 1mnd als je rekening wil houden met de opzegtermein van je oude contract)
2. Aanbiedingen veranderen vaak elke ~8 week, de ene keer word er ingezet op de mobiele markt de andere keer op vaste aansluitingen.
Er is natuurlijk altijd kans dat het ook duurder wordt, maar ik gok er op dat dat niet gaat gebeuren vanwege het datalek. Denk dat ze graag nieuwe klanten willen en dat helpt niet als ze de prijs van de aanbiedingen omhoog gaan gooien.
Heb je eigenlijk al gebeld om een persoonlijk aanbod te krijgen?Tranquility schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:36:
[...]
Toch heb ik besloten de timer af te wachten (nog drie dagen te gaan) omdat ik eerder hier nog scherpere aanbiedingen heb gezien voor de eerste 10 of 12 maanden voor €15,- en €20,-.
Er is natuurlijk altijd kans dat het ook duurder wordt, maar ik gok er op dat dat niet gaat gebeuren vanwege het datalek. Denk dat ze graag nieuwe klanten willen en dat helpt niet als ze de prijs van de aanbiedingen omhoog gaan gooien.
Sinds afgelopen December (zelfs November volgens mij) heeft Odido problemen met Twitch. Er is in dit topic al eerder over gepost (25 december). Het is al lang en breed bevestigt dat dit een issue is tussen Odido en Twitch.
Er is een topic op het Odido forum. Odido lijkt er tot nu toe weinig tot geen aandacht aan te geven. Wellicht helpt het als er meer mensen hun reactie achterlaten op het Odido topic:
https://community.odido.n...ml?tid=382080#post1912652
Er is een topic op het Odido forum. Odido lijkt er tot nu toe weinig tot geen aandacht aan te geven. Wellicht helpt het als er meer mensen hun reactie achterlaten op het Odido topic:
Nee dat heb ik niet gedaan. Ik dacht dat dit alleen zin heeft bij verlengingen en niet voor nieuwe klanten.DjoeC schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:02:
Heb je eigenlijk al gebeld om een persoonlijk aanbod te krijgen?
nooit geschoten is altijd mis betekenis & definitie (1957) (ook: niet geschoten, altijd mis; als je niet schiet kun je niet scoren) (sch.) je kunt het altijd proberen; nee heb je, ja kun je krijgen.Tranquility schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:51:
[...]
Nee dat heb ik niet gedaan. Ik dacht dat dit alleen zin heeft bij verlengingen en niet voor nieuwe klanten.
Odido gaat door een turbulente tijd, wie weet wat mogelijk is - al denk ik dat er over een maandje als de storm gaat liggen en het aantal vertrekkers duidelijk is misschien meer kans op is.
Ik gok dat zowel Odido als 99% van hun klanten hier momenteel weinig prio aan geven... Er speelt e.e.a. over wat gegevens...subordinate schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:43:
Sinds afgelopen December (zelfs November volgens mij) heeft Odido problemen met Twitch. Er is in dit topic al eerder over gepost (25 december). Het is al lang en breed bevestigt dat dit een issue is tussen Odido en Twitch.
Oh oke. Ik kan er weinig aan doen dat mijn gegevens gelekt zijn. Odido doet er zoals het ernaar uitziet ook niets aan. Dus ik snap niet zo goed waar men dan druk mee kan zijn?MikeyMan schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:58:
[...]
Ik gok dat zowel Odido als 99% van hun klanten hier momenteel weinig prio aan geven... Er speelt e.e.a. over wat gegevens...
Of ben jij nu druk bezig met een nieuw paspoort aanvragen?
Probleem die ik benoem is al sinds November 2025. Elke post zal helpen. Hoeft niet nu, kan ook morgen.
Vanaf hoeveel maanden kan je de klantenservice bellen voor een nieuwe aanbieding voordat je contract afloopt en je dus bij bellen weer een nieuwe kortingsprijs betaald ?
Na precies 8 maanden en je nieuwe contract gaat dan meteen weer in, en de rest van je oude contact komt dan meteen te vervallenMarioMark1541 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:11:
Vanaf hoeveel maanden kan je de klantenservice bellen voor een nieuwe aanbieding voordat je contract afloopt en je dus bij bellen weer een nieuwe kortingsprijs betaald ?
Alle vragen omtrent korting en verlengenMarioMark1541 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:11:
Gisteren een nieuwe media box ontvangen omdat de oude het niet meer goed deed. Erg vreemd maar het lijkt een gebruikte te zijn die niet is gereset. Er staat nog een gmail-account ingelogd en de apparaatnaam die je bij streaming ziet is veranderd naar een niet-standaard naam. Komt dit vaker voor?
Klinkt wel als eentje die ze teruggekregen hebben en vergeten zijn te resetten.P91 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:14:
Gisteren een nieuwe media box ontvangen omdat de oude het niet meer goed deed. Erg vreemd maar het lijkt een gebruikte te zijn die niet is gereset. Er staat nog een gmail-account ingelogd en de apparaatnaam die je bij streaming ziet is veranderd naar een niet-standaard naam. Komt dit vaker voor?
Op zich prima dat ze die dingen her inzetten. Ik heb jaren geleden gehad dat er een box (die ik had teruggestuurd) elke keer in mijn account kwam en daardoor een ander apparaat afmelde. Je mag maar op een x aantal apparaten tv kijken.P91 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:14:
Met Odido en hun standaard scripts kwam ik niet verder dus maar de pincode van mijn tv account verwijdert (die vervolgens in de app nooit mee is verandert).
Voor jou beste om de decoder ook helemaal te resetten. Dan kun je hem zelf instellen, met de helpdesk kom je niet verder is mijn ervaring.
Nog iets meer dan acht uurtjes totdat de timer is afgelopen voor de huidige "Podium Prijzen" kortingsactie.
Ben benieuwd of er hierna een nog scherpere nieuwe actie komt.
Ben benieuwd of er hierna een nog scherpere nieuwe actie komt.
Ik kreeg 2 weken terug (en nu nog steeds als ik de postcodecheck doe) een aanbieding van 15 euro voor het eerste jaar. Bij Ziggo betaalden we inmiddels 86 euro voor 1G/100M + tv. Dus we besparen het eerste jaar 850 euro en het 2e jaar nogeens 250 euro.Tranquility schreef op maandag 23 februari 2026 @ 10:15:
[...]
Ik heb het over de huidige aanbieding voor nieuwe klanten, in dit geval dus €25,- euro voor de eerste 12 maanden en daarna €62,50 per maand voor de resterende 12 maanden bij een twee jarig contract voor een 2Gb abbo.
Dat is raar.D_V schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:47:
Ik kreeg 2 weken terug (en nu nog steeds als ik de postcodecheck doe) een aanbieding van 15 euro voor het eerste jaar. Bij Ziggo betaalden we inmiddels 86 euro voor 1G/100M + tv. Dus we besparen het eerste jaar 850 euro en het 2e jaar nogeens 250 euro.
[Afbeelding]
Ik krijg op mijn postcode nog steeds het volgende:
Internet 2 Gbit/s download en upload
Eerste 12 maanden korting
Maandelijks € 62,50 € 25,00
Looptijd 2 jaar
Na 12 maanden € 62,50/mnd.
Zou het te maken hebben op welk netwerk Odido zit en dat ze wellicht moeten betalen voor toegang op het Delta netwerk? Ik heb hier alleen Delta glasvezel, waar ik nu ook nog bij zit.
67,50 na 12 mnd is 810 per jaar (1032 Ziggo) dus je bespaard het tweede jaar 222.D_V schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:47:
[...]
Dus we besparen het eerste jaar 850 euro en het 2e jaar nogeens 250 euro.
Maar ja, leverancier hoppen is altijd voordelig.
En in dit geval is Ziggo sowieso altijd duurder dus als je ooit terug gaat, zou dat alleen voor de service of services zijn.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
- Odido hack: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
- Odido hack: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen