Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 23:54

FaceDown

Storende factor.

Sanchaz12 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 06:46:
[...]

Fijn dat het opgelost is!
Het knikje waar je het over had, zat dat nu in het kabeltje wat aangesloten is tussen het aansluitpunt en Huawei ONT of binnenin de ONT? Uit je vorige update begreep ik, omdat je de ONT open had gemaakt, dat je doelde op het kabeltje in de ONT zelf wat klem had gezeten.
Nee dat was dan niet goed beschreven. Het ging om het kabeltje van muur naar ONT. Het kastje aan de muur (oorspronkelijk van Reggefiber/KPN) had ik open gemaakt, en daar zat dat patchkabeltje door de monteur in opgerold. Ik vermoed dat het daar klem gezeten heeft, of mogelijk zat het knikje er al in voor installatie.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:33
Afgelopen vrijdag overgestapt van KPN naar Odido. Werkt naar behoren (zelfs tv kijken via Apple TV kastjes) muv wifi op zolder wat ik altijd deed via een bekabelde ‘KPN’ wifi versterker. Dat is nog zo’n oude Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRk-ZDW7biD4GFxAAjtaxFk_NL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7CWizYjQUJXPMoAcN7HTsfK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan prima bekabeld inloggen op de versterker maar krijg het wifi gedeelte onmogelijk goed. Waarom, geen idee. Heb netwerknaam en wachtwoord erin gezet. Heb ook met wps koppeling geprobeerd. Als ik boven in wil loggen, op wifi met vol bereik dan pakt de telefoon alsnog het ene streepje van beneden of geeft melding dat verbinden niet mogelijk is…

Iemand de gouden tip, of gaat dit gewoon niet lekker samen en moet ik de wifi versterker van Odido huren (WX5600) aangezien die nog nergens te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Retrospect schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:23:
Afgelopen vrijdag overgestapt van KPN naar Odido. Werkt naar behoren (zelfs tv kijken via Apple TV kastjes) muv wifi op zolder wat ik altijd deed via een bekabelde ‘KPN’ wifi versterker. Dat is nog zo’n oude [Afbeelding]

Iemand de gouden tip, of gaat dit gewoon niet lekker samen en moet ik de wifi versterker van Odido huren (WX5600) aangezien die nog nergens te koop is.
Zoek eens op marktplaats naar WX5600 of WX3100 (kleine broertje) als het niet lukt.
De laatste komt ook wel eens via ibood voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 14:16

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Na jaren bij KPN gezeten te hebben (kon steeds mooie korting afdwingen), nu toch overgestapt naar Odido. En tering, gelijk spijt.

Wat een waardeloze bende is dat zeg. Stap je ook een keer over hoor...

15 september: aanvraag odido
17 oktober: monteur in zo'n kleine ragbak zonder bedrijfsnaam van guidion ofzo komt om alles aan te sluiten, geeft na 2 minuten al aan; geen licht, ik zou wel bericht krijgen nog. Blijkt achteraf dit slecht aan odido doorgegeven te hebben.
26 oktober: weg internet en tv, plots uitgevallen en niks meer op de modem van kpn. Toch maar gebeld want nog niks gehoord; gaven aan; dat is vreemd, maar we sturen het door., vlak erna gebeld door glasmonteur van kpn (wtf?), die komt 30 oktober langs.
30 oktober: glasmonteur is geweest, zegt dat odido er een potje van gemaakt heeft en nog niks heeft aangesloten van het installatiepakket. Hij moest ook nog weer naar de wijkkast.

Zit nu op de zaak, kijk vanavond wel wat er van terechtgekomen is en of het uberhaupt gaat werken. Maar man man man, wat is dat toch met die grote organisaties? Ze trekken je aan alle kanten financieel kaal, en service leveren ho maar. *knip* Mag een maatje minder.

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 30-10-2023 11:22 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:33
hjs schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

Zoek eens op marktplaats naar WX5600 of WX3100 (kleine broertje) als het niet lukt.
De laatste komt ook wel eens via ibood voorbij.
Die laatste heb ik gevonden.
Zit er veel verschil tussen die twee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-07 21:23
Blijkbaar wel
WX5600 van T-Mobile:
5 GHz 4x4 ax
2.4 GHz 4x4 ax

WX3100:
5 GHz 2x2 ax
2.4 GHz 2x2 ax
T-Mobile wifi plus of zelf aanschaffen

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkb
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-06 09:46
Telefoon ligt er hier uit. Vanochtend werkte het nog. Basisstation vaste draagbare telefoonset geeft via display aan dat er geen netwerkverbinding is of zo. Iemand anders? Internet werkt wel prima. Op de zyxel lijkt alles in orde. Gaf aan "on-hook"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 23:18
Goedemiddag,

Ik ben sinds vorige week overgestapt van Youfone 100mbit glasvezel naar Odido 1gbit glasvezel.

Ik heb een probleem met mijn WiFi setup.

Ik heb de Zyxel Gateway met bekabeld aangesloten op een switch en daar bekabeld twee access points op aangesloten die elders in mijn appartement hangen.

Zie afbeelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SqHtbdy_5uHu3q7KLj_NEHYXQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFb4rETtZxv7Zs7HCGRPDviP.jpg?f=fotoalbum_large
De gateway en de access points hebben allemaal hetzelfde SSID+wachtwoord zowel voor 2.4Ghz als voor 5Ghz.

Met de oude Youfone gateway werkte dit perfect maar sinds ik de Odido Zyxel gateway heb kunnen mijn clients geen WiFi verbinding meer maken met de access points. Ik vermoed dus dat er een setting in de Zyxel of de access points zit die ik moet aanpassen maar kan ik niet vinden.

Wie kan mij helpen? Dank alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Fompe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:54:
Goedemiddag,

Ik ben sinds vorige week overgestapt van Youfone 100mbit glasvezel naar Odido 1gbit glasvezel.

Ik heb een probleem met mijn WiFi setup.

Ik heb de Zyxel Gateway met bekabeld aangesloten op een switch en daar bekabeld twee access points op aangesloten die elders in mijn appartement hangen.

Zie afbeelding.
[Afbeelding]
De gateway en de access points hebben allemaal hetzelfde SSID+wachtwoord zowel voor 2.4Ghz als voor 5Ghz.

Met de oude Youfone gateway werkte dit perfect maar sinds ik de Odido Zyxel gateway heb kunnen mijn clients geen WiFi verbinding meer maken met de access points. Ik vermoed dus dat er een setting in de Zyxel of de access points zit die ik moet aanpassen maar kan ik niet vinden.

Wie kan mij helpen? Dank alvast
De Zyxel zal een andere ip reeks hebben.
De TP-link Switch even herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:34
Farabi schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:40:
Werkt de mpro mesh app goed bij jullie? Ik kan vandaag opeens geen verbinding maken.
Net even gekeken. Alles (de T54 modem, het WX3100 mesh Point, en alle gekoppelde apparaten) wordt goed weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
peterbier schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:53:
[...]

De Zyxel zal een andere ip reeks hebben.
De TP-link Switch even herstarten.
Dankjewel, ik had dit al gedaan maar helpt niet. Heb zelfs ook een reset gedaan. Ik kan ook gewoon van mijn browser in de webinterface van de switch en de access points komen en zie ze ook in mijn netwerk. Ik kan echter niet via WiFi verbinden met de access points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Fompe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:48:
[...]

Dankjewel, ik had dit al gedaan maar helpt niet. Heb zelfs ook een reset gedaan. Ik kan ook gewoon van mijn browser in de webinterface van de switch en de access points komen en zie ze ook in mijn netwerk. Ik kan echter niet via WiFi verbinden met de access points.
Vreemd het zal moeten werken.
Je kunt ook de eap beheren via de Omada app.
Ik ga er even vanuit dat je geen controller gebruikt.
Via de app proberen ondanks dat het gewoon moet werken.
Of misschien weer zo,n Zyxel probleem.
Er zal wel een reset moeten plaatsvinden van je eap,s.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het heeft even geduurd maar Glasvezel internet is nu bij mij werkend opgeleverd. Ik moet je eerlijk zeggen dat mijn ervaring met Odido enorm positief is de afgelopen periode. Omdat het zo lang duurde kreeg ik iemand toegewezen die zich bezig hield met mijn aanvraag. ODF heeft de boel niet op orde en het werken met onderaannemers is erg problematisch. Sinds T-mobile over is gegaan naar Odido is mijn ervaring dat er ook iets veranderde in de service en ondersteuning. Daar waar ik voor de zomervakantie zelf overal achteraan moest is nu alles geregeld door de Odido medewerkers. Ik werd ook regelmatig netjes gebeld en op de hoogte gehouden van het proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:29
Ik heb mij op 9 december 2022 aangemeld op de site van T-Mobile voor Glasvezel Thuis. Ik kreeg toen alle bevestigingen en akkoorden. Tot op de dag van vandaag niks gehoord en geen datum bekend. Ze moeten voor in de meterkast komen. Ik krijg wel een mailtje iedere maand met informatie.

Het duurt allemaal zo lang. Ik heb 1.000Mbit/s gevraagd (In combinatie met mijn Unlimited de hoogste korting) met TV via Odido Basispakket met 1 TV Box. Ik ben overeengekomen voor de eerste 8-maanden €25 en daarna €55 ik betaal nog niets aan Odido voor Thuis.

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 31-10-2023 14:16 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:01

pinda powerrr

Slow down...

Wellicht ook handig voor iemand anders.
Bij mijn ouders die net verhuist zijn en nu Odido hebben, werkte de nummerherkenning niet op de vaste telefonielijn.

Ingelogd op de Zyxel en bij VOIP instellingen kun je regio aanpassen, daar staat ook een optie om het op DTMF te zetten. Even opnieuw opstarten en het werkt weer.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:45
ze hebben nu weer andere actie dan vorige week. Toen kreeg ik bij het samenstellen een jaar lang Viaplay en ESPN compleet gratis.

Vandaag weer even ingevuld en nu krijg je 8 maanden korting:
15 euro korting bij 1 gbits (was 45 nu 30 euro)
12,50 korting voor tv-pakket (was ook 12,50 dus gratis)
2,50 korting voor tv-box (was ook 2,50 dus gratis)

Zou nu met mijn gekozen samenstelling de eerste maand 49,25 betalen, dan 7 maanden 64,74 euro en daarna 94,74 per maand
T.o.v. Ziggo met 114 per maand wordt het nu wel heel aantrekkelijk om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tasminos schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:45:
Sinds T-mobile over is gegaan naar Odido is mijn ervaring dat er ook iets veranderde in de service en ondersteuning. Daar waar ik voor de zomervakantie zelf overal achteraan moest is nu alles geregeld door de Odido medewerkers. Ik werd ook regelmatig netjes gebeld en op de hoogte gehouden van het proces.
Het was heel duidelijk waar T-Mobile kon verbeteren als ISP.

Wij claimen hier "budgetprovider dus verwacht maar niets". Echter weet ik niet zeker of passief zijn en een klant meerdere keren laten bellen überhaupt goedkoper is dan pro-actiever zijn en een scherpe focus op goede uitvoering. Voor je merk is het in ieder geval niet goed.

Hopelijk wordt deze verbetering een patroon dat we hier vaker horen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Tja ze hebben zelf aangekondigd bij de naamswijziging dat ze echt een klantgerichte organisatie willen worden met een uitstekende klantenservice. Dat is een ambitieuze droom waar ze duidelijk stappen naar toe proberen te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:49
Sinds gisteren van KPN glasvezel overgestapt naar Odido. Heb zelf een UniFi Dream Router, dus het was eenvoudig overstappen. Nadat de monteur was geweest Odido modem er tussenuit, Dream Router aansluiten en kwestie van VLAN ID naar 300 zetten en IPv4 Connection op DHCPV4.

Nu merk ik echter dat de speedtest van de Dream Router een veel hogere snelheid haalt dan dat ik op mijn devices (bijv. iPhone) haal. +/- 700 Mbps vs 250 Mbps. Ook via het andere acces point (U6+) wat is aangesloten haal ik maar 250 Mbps.

Voorheen met KPN was dit niet zo en mijn iPhone haalde met het modem van Odido ook makkelijk 700 Mbps. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ooz
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 14:14

ooz

Ratjetoe92 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:56:
Sinds gisteren van KPN glasvezel overgestapt naar Odido. Heb zelf een UniFi Dream Router, dus het was eenvoudig overstappen. Nadat de monteur was geweest Odido modem er tussenuit, Dream Router aansluiten en kwestie van VLAN ID naar 300 zetten en IPv4 Connection op DHCPV4.

Nu merk ik echter dat de speedtest van de Dream Router een veel hogere snelheid haalt dan dat ik op mijn devices (bijv. iPhone) haal. +/- 700 Mbps vs 250 Mbps. Ook via het andere acces point (U6+) wat is aangesloten haal ik maar 250 Mbps.

Voorheen met KPN was dit niet zo en mijn iPhone haalde met het modem van Odido ook makkelijk 700 Mbps. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Uit nieuwsgierheid, ik heb thuis exact dezelfde situatie.
Dream Router, unify AP's en switches, KPN glasvezel.
Nu stap ik zelf 1 December over naar Odido, maar wat komt zo'n monteur eigenlijk doen? De ONT vervangen?

Of komt die echt voor de vorm de Odido router instellen en kopje koffie drinken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ratjetoe92
ooz schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:02:
[...]

Uit nieuwsgierheid, ik heb thuis exact dezelfde situatie.
Dream Router, unify AP's en switches, KPN glasvezel.
Nu stap ik zelf 1 December over naar Odido, maar wat komt zo'n monteur eigenlijk doen? De ONT vervangen?

Of komt die echt voor de vorm de Odido router instellen en kopje koffie drinken?
In mijn geval niet de ONT vervangen, maar de Huawei GPON aansluiten op KPN glasvezelpunt en de Odido Router instellen inderdaad. Hij checkt even of de TV app het doet en doet een speedtest. Toen hij de Unifi in de hoek zag staan gaf hij al aan dat hij zo weg zou zijn en zei: "Jou hoef ik niks uit te leggen". Was in 10 minuten weer weg. :)

5 minuten voor hij binnen kwam viel de KPN weg (en kreeg ik een SMS dat hij er over 5 min zou zijn) omdat hij ergens in een kast in de wijk een 'patch' had uitgevoerd, zo noemde hij het zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Ratjetoe92 op 01-11-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
peterbier schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:35:
[...]

Vreemd het zal moeten werken.
Je kunt ook de eap beheren via de Omada app.
Ik ga er even vanuit dat je geen controller gebruikt.
Via de app proberen ondanks dat het gewoon moet werken.
Of misschien weer zo,n Zyxel probleem.
Er zal wel een reset moeten plaatsvinden van je eap,s.
Dankjewel, ik heb alle devices nog een keer een reset gegeven maar werkt helaas nog steeds niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:15
Ze zijn hier glasvezel aan het graven in de wijk.
Kabel ligt al naast mijn voordeur, maar moet nog aangesloten.

Wat voor prijzen kan ik verwachten van Odido?
Ze zijn niet echt heel helder, en zodra ik mijn postcode check invoer, zeggen ze: geen glasvezel, alleen ADSL.

Kan iemand mij een indicatie gevel wat internet-only kost bij Odido op de glasvezel.
bijvoorbeeld 100 Mbps of 200Mbps of 500 Mbps of 1Gbps? (na de introductie korting)

Ik heb nu KPN ADSL 100Mbps tegen EUR 45 per maand. (inclusief TV)
Een beetje sneller is leuk, maar eigenlijk liever niet duurder...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

GarBaGe schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:44:
Kan iemand mij een indicatie gevel wat internet-only kost bij Odido op de glasvezel.
bijvoorbeeld 100 Mbps of 200Mbps of 500 Mbps of 1Gbps? (na de introductie korting)
Via het ODF netwerk, zijn de prijzen:
100/100 €35 of €30*
400/400 €40 of €35*
1000/1000 €45 of €40*

* Met een mobiel abonnement bij Odido of BEN
Wat de prijzen via andere netwerken zijn weet ik niet

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 01-11-2023 09:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17
@GarBaGe Ik ben in augustus overgestapt naar ze. Internet-only 1Gbit heb ik kunnen afsluiten voor 8x€30p/m en daarna €45 p/m. Op jaarbasis gezien dus €35 p/m. Volgend jaar stap ik weer over naar een andere provider >:)

Als je wilt overstappen zou ik even wachten tot Black Friday (24-11), dan zijn er meestal wel interessante deals vanuit ISP's.

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 01-11-2023 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GarBaGe schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:44:
Ze zijn hier glasvezel aan het graven in de wijk.
Kabel ligt al naast mijn voordeur, maar moet nog aangesloten.

Wat voor prijzen kan ik verwachten van Odido?
Ze zijn niet echt heel helder, en zodra ik mijn postcode check invoer, zeggen ze: geen glasvezel, alleen ADSL.

Ik heb nu KPN ADSL 100Mbps tegen EUR 45 per maand. (inclusief TV)
Een beetje sneller is leuk, maar eigenlijk liever niet duurder...
Wie graaft die glasvezel in? KPN, Glaspoort (beide oranje kabel) of Open Dutch Fiber (turqoise kabel?

Dat maakt nogal wat uit voor de prijs namelijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Barre73 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:10:
[...]

Wie graaft die glasvezel in? KPN, Glaspoort (beide oranje kabel) of Open Dutch Fiber (turqoise kabel?

Dat maakt nogal wat uit voor de prijs namelijk.
KPN Netwerk in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Per 30 november stap ik over van KPN naar Odido. Mag nu een installatiemoment prikken maar dat kan pas op 12 december. Ik verwacht dus dat ik 12 dagen zonder internet ga zitten? Is er iemand die zelf het installatiepakket heeft geinstalleerd bij overstap van KPN glasvezel naar Odido glasvezel?
Ik kan mij toch niet voorstellen dat dit lastig zal zijn om het zelf te doen en als ik het zo lees zal de monteur niet veel meer doen dan modem plaatsen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:58

PeaceNlove

Deugleuter

ThinkPad schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:52:
@GarBaGe Ik ben in augustus overgestapt naar ze. Internet-only 1Gbit heb ik kunnen afsluiten voor 8x€30p/m en daarna €45 p/m. Op jaarbasis gezien dus €35 p/m. Volgend jaar stap ik weer over naar een andere provider >:)

Als je wilt overstappen zou ik even wachten tot Black Friday (24-11), dan zijn er meestal wel interessante deals vanuit ISP's.
Je kan na 8 maanden bellen voor een verlengaanbod en dat wordt dan direct actief. Heb er een mooie verlengdeal uit gehaald met 4x10 euro korting op tv 6x 10 korting op internet. Net iets minder goed dan een overstapdeal, maar geen gezeik met wisselen en opzeggen, dus voor mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
theHoff schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:09:
Per 30 november stap ik over van KPN naar Odido. Mag nu een installatiemoment prikken maar dat kan pas op 12 december. Ik verwacht dus dat ik 12 dagen zonder internet ga zitten? Is er iemand die zelf het installatiepakket heeft geinstalleerd bij overstap van KPN glasvezel naar Odido glasvezel?
Ik kan mij toch niet voorstellen dat dit lastig zal zijn om het zelf te doen en als ik het zo lees zal de monteur niet veel meer doen dan modem plaatsen?
De monteur zal waarschijnlijk ook iets omzetten in de centrale verdeling in je wijk. Tenminste, dat was bij mij het geval. Dus zelf het pakket installeren kun je doen, maar gaat niet werken waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Ratjetoe92 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:36:
[...]

De monteur zal waarschijnlijk ook iets omzetten in de centrale verdeling in je wijk. Tenminste, dat was bij mij het geval. Dus zelf het pakket installeren kun je doen, maar gaat niet werken waarschijnlijk.
Volgens mij werkt het als volgt.
Wanneer je geen afspraak maakt, ga je over op de dag dat je hebt afgesproken. (30 nov), monteur gaat dan alleen naar de wijkkast.
Op moment dat je een afspraak maakt, dan ga je over op 12 december. Monteur doet dan eerst wijkkast en komt dan bij jou.
Zo heb ik het in ieder geval begrepen, je zal dus nooit zonder internet zitten en je overstapdatum is alleen iets later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Oid schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:39:
[...]

Volgens mij werkt het als volgt.
Wanneer je geen afspraak maakt, ga je over op de dag dat je hebt afgesproken. (30 nov), monteur gaat dan alleen naar de wijkkast.
Op moment dat je een afspraak maakt, dan ga je over op 12 december. Monteur doet dan eerst wijkkast en komt dan bij jou.
Zo heb ik het in ieder geval begrepen, je zal dus nooit zonder internet zitten en je overstapdatum is alleen iets later.
Ik heb ze net maar even gebeld en dat werd mij inderdaad ook verteld. Omdat ik gebruik maak van de overstapservice zal ik niet zonder internet komen te zitten. KPN blijft leveren totdat de oplevering van Odido voltooid is, ook als dit pas op 12 december gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jbreeuwsma
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:27
Via Glaspoort is het 10 euro per maand duurder dan via Open Dutch Fiber.
Dus als je Odido wilt moet je hopen dat er ODF aangelegd wordt bij je.
Ik heb de 'mazzel' dat zowel Glaspoort als ODF hier komt aanleggen..

De prijzen dus inderdaad wat hiervoor al gezegd is:

Pakketten: 100/100, 400/400 en 1000/1000
Prijzen ODF: 35, 40, 45
Prijzen Glaspoort: 45, 50, 55
Bij beide 5 euro korting als je combineert met mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45
Hmmm....zeer interessant. Ik zie in mijn Ubiquiti controller meerdere client devices die verbonden waren met VLAN300. Merken die de records noemen zijn o.a. TP-Link, DrayTek en Huawei. Bij ééntje zie ik ook dat die een IP-adres heeft (gehad) van 85.146.151.x, in dezelfde range als ik. Ik mag toch hopen dat dit geen routers zijn van andere gebruikers die tijdelijk zichtbaar waren voor mij....

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jbreeuwsma schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:42:
[...]

Via Glaspoort is het 10 euro per maand duurder dan via Open Dutch Fiber.
Dus als je Odido wilt moet je hopen dat er ODF aangelegd wordt bij je.
Ik heb de 'mazzel' dat zowel Glaspoort als ODF hier komt aanleggen..

De prijzen dus inderdaad wat hiervoor al gezegd is:

Pakketten: 100/100, 400/400 en 1000/1000
Prijzen ODF: 35, 40, 45
Prijzen Glaspoort: 45, 50, 55
Bij beide 5 euro korting als je combineert met mobiel.
En Glaspoort zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan KPN (WBA) Netwerk.
Dus @GarBaGe : reken op 45, 50, 55 of nog 5 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 15:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Totdat Odido eigen apparatuur in de PoP heeft ga je goedkoper af zijn door bij KPN af te sluiten, want je betaalt dan bij Odido de WBA taks van een tientje per maand om over KPN infra te mogen leveren.

Om dezelfde reden hier een jaar 200/200 KPN gedaan en het jaar erop voor hetzelfde bedrag 1Gbit bij Odido, want toen hadden ze eigen apparatuur geplaatst dus geen WBA taks meer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:35

djiwie

Wie?

nelizmastr schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:51:
Totdat Odido eigen apparatuur in de PoP heeft ga je goedkoper af zijn door bij KPN af te sluiten, want je betaalt dan bij Odido de WBA taks van een tientje per maand om over KPN infra te mogen leveren.
Als KPN een nieuw netwerk aanlegt heb je grote kans dat het P2MP is en dan kan Odido geen eigen apparatuur meer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-07 08:02
PeaceNlove schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:15:
[...]

Je kan na 8 maanden bellen voor een verlengaanbod en dat wordt dan direct actief. Heb er een mooie verlengdeal uit gehaald met 4x10 euro korting op tv 6x 10 korting op internet. Net iets minder goed dan een overstapdeal, maar geen gezeik met wisselen en opzeggen, dus voor mij prima
Fijn om te lezen dat dit dus werkt en dat je na 8 maanden kunt verlengen. Gisteren even met Odido gebeld aangezien we daar nu een ADSL abonnement hebben met 100/30 en ik een overstap overweeg naar glas 400/400 en dan na 8 maanden wederom verlengen zodat de prijsverhoging gering is.

De medewerker van Odido adviseerde dus om na 8 maanden meteen weer te verlengen en dan krijg je dus net zoals jij wederom een aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:47

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Meer mensen problemen met de verbinding? Regio bollenstreek, fiber lijkt wel connectie te hebben maar krijg geen IP.

edit:
weer up, ~4uurtjes down

[ Voor 12% gewijzigd door Mattie112 op 02-11-2023 10:39 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djiwie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:14:
[...]

Als KPN een nieuw netwerk aanlegt heb je grote kans dat het P2MP is en dan kan Odido geen eigen apparatuur meer plaatsen.
Precies. En omdat @GarBaGe aangaf dat ze nog aan het graven zijn is de kans dat het P2MP (met splitters in straatkasten) is, zeer groot. En op zo'n netwerk kan Odido geen eigen apparatuur meer plaatsen en moet dus altijd volledig via KPN inkopen (lijnhuur en diensten). En dat wordt doorberekend aan de klant met de zogenaamde "KPN Opslag".
Dat had ik ook al in de overwegingen van mijn antwoord meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Ik woon in Den Haag.
Daar gaat mijn droom. Mijn hoop om onder de duopolie van Ziggo en KPN uit te komen en een redelijk prijs te kunnen betalen voor mijn internet.
De verwachting is dat de aansluiting fysiek in Q1 of Q2 2024 gerealiseerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GarBaGe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:17:
Ik woon in Den Haag.
Daar gaat mijn droom. Mijn hoop om onder de duopolie van Ziggo en KPN uit te komen en een redelijk prijs te kunnen betalen voor mijn internet.
De verwachting is dat de aansluiting fysiek in Q1 of Q2 2024 gerealiseerd kan worden.
Den Haag is verdeeld in ODF en KPN glasvezel gebieden. Blijkbaar woon jij in een KPN stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
jongetje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:39:
[...]

Den Haag is verdeeld in ODF en KPN glasvezel gebieden. Blijkbaar woon jij in een KPN stuk?
Ik vermoed van wel.
Als ik bij ODF kijk voor hun projecten in Den Haag, dan zie ik dat ze vooral binnenstad doen.
Ik woon aan de rand: Leidschenveen.
Grappig genoeg doet ODF wel Leidschendam en Stompwijk.

Daarnaast, de folder die ik kreeg over de graaf werkzaamheden was afkomstig van KPN Netwerk

Wel raar, dat je straks tot EUR 10 p.m. prijsverschil kunt krijgen voor min of meer hetzelfde glasvezel abonnement, maar dan woon je in de "verkeerde" wijk...

[ Voor 13% gewijzigd door GarBaGe op 02-11-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GarBaGe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:55:
[...]
Wel raar, dat je straks tot EUR 10 p.m. prijsverschil kunt krijgen voor min of meer hetzelfde glasvezel abonnement, maar dan woon je in de "verkeerde" wijk...
Dat is nu eenmaal hoe het nu werkt. De ACM zou kunnen ingrijpen maar dat zal dan een jarenlang proces worden. Ze hadden in de telecomwet moeten vastleggen dat een netwerkbeheerder alleen Point to Point (tussen de aansluiting in de meterkast/woning en de POP) mag aanbieden. Dan is het altijd mogelijk om een andere operator in de POP de hebben en zo voorkom je dat KPN en Delta nu met straatkasten gaan werken. Allemaal halleluja verhalen dat het superieur is, maar dat is het alleen voor de eigenaar van het netwerk. Die XSGPON apparatuur kan ook prima in de POP hangen (dat doet Odidio ook met GPON apparatuur) en kan een andere provider GPON of zelfs gewoon AON (wat natuurlijk nog mooier is) aanbieden als ze dat willen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• INsaiGN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07 15:36
Vandaag de monteur over de vloer gehad nadat ik ben overgestapt van Ziggo.
Bij binnenkomst haalt hij even het glasvezel kastje open en hangt de Huawei ernaast.
Prikt de glaskabel erin en werkt dat netjes weg.
Zet de Huawei aan en wacht tot alle lampjes groen worden.
Daarna sluit hij de Zyxel T-56 aan en test of de verbinding het doet.
Ik bedank hem voor zijn bewezen diensten.
Daarna trek ik de Zycel T-56 los en hang hem aan de WAN poort van mijn Fritzbox 7590
Ik selecteer T-Mobile thuis en het balkje schiet van links naar rechts.
Internet check complete
Klaar

Alles op groen en gaan!
Zonder gein 10 minuten werk. Gloednieuwe Zyxel netjes in de kast op zolder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GarBaGe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:17:
Ik woon in Den Haag.
Heel misschien kan ik je dan nog verblijden, maar dat hangt wel erg af van waar je woont. Kan je je adres DM-en?

Edit: sorry... zie net dat je in Leidschenveen woont. Daar legt KPN Netwerk inderdaad geen point to point aan. Dus geen lagere tarieven voor Odido klanten.

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 02-11-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:02:
[...]

Dat is nu eenmaal hoe het nu werkt. De ACM zou kunnen ingrijpen maar dat zal dan een jarenlang proces worden. Ze hadden in de telecomwet moeten vastleggen dat een netwerkbeheerder alleen Point to Point (tussen de aansluiting in de meterkast/woning en de POP) mag aanbieden. Dan is het altijd mogelijk om een andere operator in de POP de hebben en zo voorkom je dat KPN en Delta nu met straatkasten gaan werken. Allemaal halleluja verhalen dat het superieur is, maar dat is het alleen voor de eigenaar van het netwerk. Die XSGPON apparatuur kan ook prima in de POP hangen (dat doet Odidio ook met GPON apparatuur) en kan een andere provider GPON of zelfs gewoon AON (wat natuurlijk nog mooier is) aanbieden als ze dat willen.
Het is alleen KPN (en Glaspoort). Delta en Open Dutch Fiber leggen altijd een point to point netwerk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 09:24

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik ga half december verhuizen naar een nieuwbouw huis. Tijdens de voorschouw zag ik dat in de meterkast al diverse aanbieders hangen: ziggo, kpn glas en e-fiber glas.

Als ik dan bij Odido kijk wat er mogelijk is staat er alleen maar op de site "binnenkort beschikbaar". Is dan de lijn nog niet actief gemaakt of hoe werkt dat?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
INsaiGN schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:38:

Alles op groen en gaan!
Zonder gein 10 minuten werk. Gloednieuwe Zyxel netjes in de kast op zolder ;)
Doe vanavond eens een speedtest zo tussen 19.00 en 20.00 uur? Op primetime loopt het vaak helemaal in de soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danfoss schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:06:
Ik ga half december verhuizen naar een nieuwbouw huis. Tijdens de voorschouw zag ik dat in de meterkast al diverse aanbieders hangen: ziggo, kpn glas en e-fiber glas.

Als ik dan bij Odido kijk wat er mogelijk is staat er alleen maar op de site "binnenkort beschikbaar". Is dan de lijn nog niet actief gemaakt of hoe werkt dat?
Gokje dat Odido haar apparatuur nog niet in de E-Fiber PoP heeft staan. Of in ieder geval nog niet klaar.

Of de aansluitingen in die meterkast zijn nog niet gereed gemeld door de glasvezelaannemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:13
vj_slof schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:12:
[...]

Doe vanavond eens een speedtest zo tussen 19.00 en 20.00 uur? Op primetime loopt het vaak helemaal in de soep.
Waar baseer je dat op? Ik herken dat namelijk helemaal niet van onze glasvezelverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Laatst online: 05-07 20:14
Sanchaz12 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:52:
De verbinding heeft welgeteld één week en één dag na de installatie gewerkt, nu 24 uur helemaal geen internet meer. 'LOS' (loss of signal) op de Huawei media converter blijft rood knipperen, er komt geen signaal binnen. Uiteraard diverse keren herstart maar helpt niet. De klantenservice zou binnen drie werkdagen (komt lekker uit op vrijdag) met een reactie komen. Gelukkig wel een voucher ontvangen voor een unlimited internet bundel en geactiveerd op een prepaid kaartje. Hangt nu met een backup telefoon via USB tethering aan eigen router als WAN verbinding. Snelheid is bagger maar in ieder geval wel internet op lokaal netwerk.

Voor de storing waren de waarden uit de mediaconverter heel netjes, niet dat ze eerder al sterk gedempt waren of iets. Er zit een reset knopje aan de zijkant maar ik durf 'm niet zomaar te resetten omdat er daarmee misschien iets verloren gaat van vereiste instellingen.

Ben benieuwd wat er aan de hand is, voor zover geen overige storingen gemeld in de buurt.
Vandaag is het, na bijna twee weken, eindelijk opgelost. Bleek dat ze per ongeluk onze patch in de wijkcentrale eruit getrokken hadden :F.

Bij het eerste storingsbezoek vorige week donderdag kwam er iemand van Guidion om de verbinding te meten, en die kwam tot de conclusie dat er geen licht/signaal binnen kwam. Hij kon verder niets doen en toen is het weer doorgezet naar Odido om het verder op te pakken.

Gisteren gebeld door Open Dutch Fiber of ze vandaag langs konden komen. Toen ze aankwamen waren ze (één binnen en één bij de wijkcentrale) er zo achter dat er helemaal geen patch meer zat naar onze aansluiting in de wijkcentrale. Opnieuw de patch gezet en het werkte meteen weer.

Net weer even opnieuw de waardes uit het ONT uitgelezen, TX power is gelijk gebleven (6.05 dBm) en RX power is met 0.2 dBm naar beneden gegaan, van -13.60 dBm naar -13.80 dBm.

Opvallend is dat de monteur zelf aangaf dat ze redelijk vaak dit soort 'storingen' van een losgetrokken patch tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40
Op staande voet ontslag zou een medewerker moeten krijgen die de patch zomaar eruit trekt.

Wat een niveau bij Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Tja.. 2009: hoop issues met Ziggo in de straat. Elke maand iemand anders. Reden? Niet genoeg plek voor alle aansluitingen en geen overzicht voor welke in gebruik zijn, dus ze trokken er telkens willekeurig 1 uit om het probleem op te lossen. Net zo nu lang totdat niemand meer klaagde...
Was heel blij toen glasvezel in 2010 werd aangelegd.

Het is iets van alle tijden en alle bedrijven zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Samplex schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:36:
Op staande voet ontslag zou een medewerker moeten krijgen die de patch zomaar eruit trekt.

Wat een niveau bij Odido.
Met de audit log heb je zo door welke monteur het is geweest.

Er komen meerdere partijen in de PoP. Als het een Odido monteur was heeft deze zijn eigen werk veroorzaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Sanchaz12 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:22:
[...]

Vandaag is het, na bijna twee weken, eindelijk opgelost. Bleek dat ze per ongeluk onze patch in de wijkcentrale eruit getrokken hadden :F.

Bij het eerste storingsbezoek vorige week donderdag kwam er iemand van Guidion om de verbinding te meten, en die kwam tot de conclusie dat er geen licht/signaal binnen kwam. Hij kon verder niets doen en toen is het weer doorgezet naar Odido om het verder op te pakken.

Gisteren gebeld door Open Dutch Fiber of ze vandaag langs konden komen. Toen ze aankwamen waren ze (één binnen en één bij de wijkcentrale) er zo achter dat er helemaal geen patch meer zat naar onze aansluiting in de wijkcentrale. Opnieuw de patch gezet en het werkte meteen weer.

Net weer even opnieuw de waardes uit het ONT uitgelezen, TX power is gelijk gebleven (6.05 dBm) en RX power is met 0.2 dBm naar beneden gegaan, van -13.60 dBm naar -13.80 dBm.

Opvallend is dat de monteur zelf aangaf dat ze redelijk vaak dit soort 'storingen' van een losgetrokken patch tegen komen.
Is dit op GPON.?
6 dBm zendvermogen is wel hoog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mSqpvXh4NqdGfC-1u1UzB2rJUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYKqi6KmKvjFzzCLIImEn7KR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
peterbier schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:06:
[...]

Is dit op GPON.?
6 dBm zendvermogen is wel hoog.
[Afbeelding]
De aansluiting hier zit op XGS-PON, volgens de referentie waardes in de Huawei HN8010Ts-20 ONT zou dat goed moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fY8CyqVBYWk_eNUzpMiG7N4wSGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7IAG0gNJlNPdYYJUcW1uGdK9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Sanchaz12 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:21:
[...]

De aansluiting hier zit op XGS-PON, volgens de referentie waardes in de Huawei HN8010Ts-20 ONT zou dat goed moeten zijn:

[Afbeelding]
Deze waardes is voor XGS-PON goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-02 19:12
Heb sinds een week Odido glasvezel en ik ben niet erg tevreden. Op mijn desktop die aan vast internet zit werkt het uitstekend, ik haal meestal 900 - 950 mbit van de afgesproken 1000 mbit. Maar wifi (dat ik voor al het andere apparatuur gebruik, waaronder mn tv en consoles) is een ramp, vooral op m’n werklaptop en iphone. Vaak lang pagina’s of reddit moeten inladen, filmpjes die in kwaliteit naar beneden geschroefd worden, dat soort gedoe.

Ik vermoed (weet het niet zeker) dat het komt omdat deze apparaten om de haverklap wisselen tussen 2.4ghz en 5ghz. Dan zou het misschien telkens eventjes stil komen te liggen. In het menu van de router kan ik 2.4ghz uitzetten, maar dat is geen optie omdat mn werklaptop alleen 2.4 aan kan.

Ik heb nog 1 mogelijke oplossing: 2.4 en 5ghz twee verschillende namen geven en de werklaptop daar aan verbinden en alle andere apparaten aan 5. Door ze twee verschillende namen te geven, zou al het apparatuur niet meer kunnen wisselen tussen 2.4 en 5, right?

Maar nu komt het! In de instellingen van de router kun je inderdaad de namen aanpassen, maar hij gaat of meteen weer terug naar de oude naam, of hij verandert de naam van beiden zodat ze alsnog hetzelfde heten! De Odido medewerker aan de telefoon kreeg het ook niet voor elkaar. En dan is het nog maar de vraag of dit plan mijn wifi problemen uberhaupt oplost, maar goed, ik kan dat dus niet eens uittesten.

Ander plan wat ik heb is een mesh netwerk aanleggen om de wifi boven sterker te krijgen, maar goed, als het aan het gewissel tussen 2.4 en 5ghz ligt is dat vermoedelijk ook dweilen met de kraan open.

Moet zeggen dat ziggo (waar ik geen glasvezel van had) veel stabieler was en een beter werkende routermenu had. Begin nu toch een beetje spijt te krijgen, ook al wilde ik zo graag glasvezel…

[ Voor 5% gewijzigd door MozLaPunk op 02-11-2023 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Largo
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

MozLaPunk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:30:
Ik vermoed (weet het niet zeker) dat het komt omdat deze apparaten om de haverklap wisselen tussen 2.4ghz en 5ghz. Dan zou het misschien telkens eventjes stil komen te liggen. In het menu van de router kan ik 2.5ghz uitzetten, maar dat is geen optie omdat mn werklaptop alleen 2.4 aan kan.

Ik heb nog 1 mogelijke oplossing: 2.4 en 5ghz twee verschillende namen geven en de werklaptop daar aan verbinden en alle andere apparaten aan 5. Door ze twee verschillende namen te geven, zou al het apparatuur niet meer kunnen wisselen tussen 2.4 en 5, right?

Maar nu komt het! In de instellingen van de router kun je inderdaad de namen aanpassen, maar hij gaat of meteen weer terug naar de oude naam, of hij verandert de naam van beiden zodat ze alsnog hetzelfde heten! De Odido medewerker aan de telefoon kreeg het ook niet voor elkaar. En dan is het nog maar de vraag of dit plan mijn wifi problemen uberhaupt oplost, maar goed, ik kan dat dus niet eens uittesten.
Hoho niet zo snel opgeven :-)

Je moet eerst EasyMesh uitshakelen, (modemmenu rechterbovenhoek, tab EasyMesh),
en dan uitvinken: "Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken" in het eerste tabje.
Daarna SSID namen veranderen en dan is zou t stabieler kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MozLaPunk
Largo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:37:
[...]

Hoho niet zo snel opgeven :-)

Je moet eerst EasyMesh uitshakelen, (modemmenu rechterbovenhoek, tab EasyMesh),
en dan uitvinken: "Houd dezelfde instellingen voor 2.4G en 5G draadloze netwerken" in het eerste tabje.
Daarna SSID namen veranderen en dan is zou t stabieler kunnen zijn.
My god… zou dat kunnen werken? Let’s find out!

Edit: er is dus geen tab voor EasyMesh in het Odido menu

[ Voor 6% gewijzigd door MozLaPunk op 02-11-2023 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:00
Welk Odido menu bedoel je? Je moet gewoon op de Zyxel inloggen en het daar instellen. Ik heb 5 en 2,4 ook gescheiden en het werkt als een trein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MozLaPunk
tiguan schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:56:
Welk Odido menu bedoel je? Je moet gewoon op de Zyxel inloggen en het daar instellen. Ik heb 5 en 2,4 ook gescheiden en het werkt als een trein.
Ah, ik zat in het klantenmenu van Odido de hele tijd. In de Zyxel T-54 kom ik op een of andere manier niet, die laad gewoon niet. Morgen ga ik verder proberen, thnx voor de tips tot nu toe all

Edit: ben inmiddels in de modeminstellingen geweest (zat op een ander ip adres dan op de modem stond) en het is gelukt! Heb nu in feite twee verbindingen, eentje van 2.4ghz voor mn laptop en eentje van 5ghz voor al het andere apparatuur. De komende tijd testen of dit een verschil maakt in de wifi sterkte!

Inmiddels bijna middernacht helaas met morgen een drukke dag, maar ik ga nu iig met een goed gevoel naar bed, haha.

[ Voor 32% gewijzigd door MozLaPunk op 02-11-2023 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
[...]

Dat heb ik gisteren niet gedaan maar heb niets gemerkt. Ga dit even in de gaten houden de komende periode. Thanks voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• INsaiGN
MozLaPunk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:07:
[...]

Ah, ik zat in het klantenmenu van Odido de hele tijd. In de Zyxel T-54 kom ik op een of andere manier niet, die laad gewoon niet. Morgen ga ik verder proberen, thnx voor de tips tot nu toe all

Edit: ben inmiddels in de modeminstellingen geweest (zat op een ander ip adres dan op de modem stond) en het is gelukt! Heb nu in feite twee verbindingen, eentje van 2.4ghz voor mn laptop en eentje van 5ghz voor al het andere apparatuur. De komende tijd testen of dit een verschil maakt in de wifi sterkte!

Inmiddels bijna middernacht helaas met morgen een drukke dag, maar ik ga nu iig met een goed gevoel naar bed, haha.
Doe 1 x een investering in je eigen router en wifi apparatuur zodat je niet meer afhankelijk bent van de spullen van je provider. Geen gezeik met overstappen omdat je de Wifi opnieuw op moet bouwen en je koopt stabiliteit. Het enige wat die provider moet regelen is dat lijntje naar binnen. Sint en kerst komen eraan, vullen dat lijstje! ;) Lekker elk jaar switchen en de voordelen meepakken en die apparatuur heb je er binnen no-time weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

MozLaPunk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:07:
[...]

Mooi!

Ik had eerst ook stabiliteits issues met nota bene de odido tv app op een samsung Frame. Na het splitten van 2.4 en 5ghz was dat allemaal over. Easymesh is dus killing voor streaming services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Largo schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:57:
[...]

Mooi!

Ik had eerst ook stabiliteits issues met nota bene de odido tv app op een samsung Frame. Na het splitten van 2.4 en 5ghz was dat allemaal over. Easymesh is dus killing voor streaming services.
Huh? Easymesh is hier gewoon actief. Alle streaming diensten (incl. de Odido TV app) werken in ons huishouden gewoon goed. We maken overigens gebruik van producten in het Apple eco systeem.
Of easymesh (combi 2,4/5ghz) goed werkt lijkt mij dus niet aan gerelateerd aan streaming diensten maar aan de apparatuur waarop je deze diensten draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-07 08:24
Vandaag eindelijk de installatie van het glasvezel, was ff klooien en een kruipruimte vol water hielp ook niet mee ( Grondwater problemen hier), maar de kabel ligt in de meterkast klaar voor aansluiting.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 13:37
Heb wellicht een simpele vraag ter voorbereiding op de installatie vanavond.

Ik heb de TV box genomen omdat mijn TV de TV app niet zou ondersteunen. Samsung uit 2017.

Maar bij de installatie vragen stond dat ze eeen UTP kabel willen leggen naar de TV box. Werkt de tv box ook met wifi?

Indien dat niet zo is overweeg ik een Apple TV 4K zodat ik de Odido tv app kan gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen met de Odido TV app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
phoenix2149 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:14:
Heb wellicht een simpele vraag ter voorbereiding op de installatie vanavond.

Ik heb de TV box genomen omdat mijn TV de TV app niet zou ondersteunen. Samsung uit 2017.

Maar bij de installatie vragen stond dat ze eeen UTP kabel willen leggen naar de TV box. Werkt de tv box ook met wifi?

Indien dat niet zo is overweeg ik een Apple TV 4K zodat ik de Odido tv app kan gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen met de Odido TV app?
De box die ik heb werkt alleen met UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

phoenix2149 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:14:
Wat zijn jullie ervaringen met de Odido TV app?
Ik vind de beeldkwaliteit van de tv app op de AppleTV 4K tegenvallen, en de bediening in de app had wel beter gemogen wat mij betreft. Ik laat de tv dienst nu nog aanstaan omdat hij de eerste 10 maanden gratis is, maar daarna zet ik hem meteen uit. Ik heb toch liever NLZiet en Discovery+ (plus nog een aantal andere streamingsdiensten) om TV te kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 01-02-2024 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
loeberce schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:28:
[...]

De box die ik heb werkt alleen met UTP.
Hmm dat is wel balen zeg. 2023 en geen wifi mogelijkheid zou een wifi extender met UTP uitgang werken? Heb dit nooit geprobeerd eigenlijk. Heb Wifi 6 router die op dit moment als access point staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
phoenix2149 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:42:
[...]
Hmm dat is wel balen zeg. 2023 en geen wifi mogelijkheid zou een wifi extender met UTP uitgang werken? Heb dit nooit geprobeerd eigenlijk. Heb Wifi 6 router die op dit moment als access point staat.
Ja. De box maakt het niet uit hoe die internet krijgt als het maar over UTP is. Dat het signaal tussen router en box dan deels draadloos is maakt niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

meesje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:05:
[...]

Huh? Easymesh is hier gewoon actief. Alle streaming diensten (incl. de Odido TV app) werken in ons huishouden gewoon goed. We maken overigens gebruik van producten in het Apple eco systeem.
Of easymesh (combi 2,4/5ghz) goed werkt lijkt mij dus niet aan gerelateerd aan streaming diensten maar aan de apparatuur waarop je deze diensten draait.
Eens, had beter kunnen zeggen dat easymesh killing KAN zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DON PAPA schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:41:
[...]

Ik vind de beeldkwaliteit een dikke prima op de AppleTV 4K (beter dan via de tv box vind ik persoonlijk), maar de bediening in de app had wel beter gemogen wat mij betreft. Ik laat de tv dienst nu nog aanstaan omdat hij de eerste 10 maanden gratis is, maar daarna zet ik hem meteen uit. Ik heb toch liever NLZiet en Discovery+ (plus nog een aantal andere streamingsdiensten) om TV te kijken.
De beeldkwaliteit (hier ook via Apple TV) is inderdaad een hele dikke prima. Ik was hier wel een beetje huiverig voor, ik kwam van Ziggo. Destijds in een maandje overlap beide bekeken. Als ik met mijn snufferd heel dicht bij de tv houd, kun je wellicht zien dat het beeld via de Next ietsjes mooier is. Via hun Ziggo TV app was de beeldkwaliteit zeker niet beter dan die van Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
phoenix2149 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:42:
[...]

Er zijn ook native Odido apps voor de verschillende smart-TV's. We hebben een redelijk oude, goedkope LG en die app is in beta-versie echt slecht. Voor de betere LGs (zoals de OLED TV's) voldoet de app volgens mij wel goed als ik anderen mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick-X
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00
Dag allemaal,

Na 2 weken eindelijk Odido zakelijk internet actief, er was iets fout gegaan waardoor de vorige provider de lijn al had terug getrokken, maar Future Connections niemand beschikbaar had om de nieuwe lijn aan te sluiten. Daarna duurde het nog dagen voordat de lijn gecheckt was en administratief 'klaar' was.

Enfin, met het Zyxell modem (welke vóór mijn Fortigate zat, dubbel-NAT dus) haal ik netjes 900/900mbit tijdens random speedtests. De Fortigate kreeg zijn 'extern' ip adres via dhcp van de Zyxell. Nu heb ik de PPPoE gegevens gekregen om mijn Fortigate rechtstreeks te connecteren naar het internet. Dit werkt, maar ik zie dat ik van 900/900mbit naar 250/250mbit en soms 300/300 ben gegaan mét een hoge latency van 150+.

Ik weet dat de Fortigate geen PPPoE offloading doet, maar een 60F moet 1000/1000mbit makkelijk kunnen verwerken over de CPU. Mijn vorige provider (Freedom) bood ook 1gbit/s glasvezel over PPPoE en dit werkte perfect, ik haalde de volle 1000/1000mbit.

Er staat geen IPS e.d. aan op de Fortigate, hij doet enkel switchen/routen nu. VLAN 32 word getagged op de interface waar de kabel in zit, de verbinding is ook actief alleen erg traag.

Heeft iemand een idee waar ik het kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Mick-X schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:32:
Ik weet dat de Fortigate geen PPPoE offloading doet, maar een 60F moet 1000/1000mbit makkelijk kunnen verwerken over de CPU. Mijn vorige provider (Freedom) bood ook 1gbit/s glasvezel over PPPoE en dit werkte perfect, ik haalde de volle 1000/1000mbit.
Ik heb een paar 60F's met PPPoE over KPN verbonden, en met een VLAN tag op de WAN poort erbij (omdat KPN die meuk op vlan 6 wilt hebben iirc) en die halen volle 1Gbit/s linespeed met ~30% CPU load. Daar heb ik niks aparts voor ingesteld.

Heel raar dat het bij jou op 300Mbit/s aftopt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick-X
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00
Plofkotje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:44:
[...]

Ik heb een paar 60F's met PPPoE over KPN verbonden, en met een VLAN tag op de WAN poort erbij (omdat KPN die meuk op vlan 6 wilt hebben iirc) en die halen volle 1Gbit/s linespeed met ~30% CPU load. Daar heb ik niks aparts voor ingesteld.

Heel raar dat het bij jou op 300Mbit/s aftopt idd.
Zo, toch? Wan poort zelf heb ik op manual staan en is verder leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj6nt_xUO3lAgSgRUQM_joXQcus=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yaOTpLG7VPyMr5yHExsOZOeT.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Mick-X schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:48:
[...]

Zo, toch? Wan poort zelf heb ik op manual staan en is verder leeg.

[Afbeelding]
Yes, ik zit net op de CLI te kijken en ik heb ook geen custom instellingen op de PPP instellingen staan. Je kan nog proberen om het VLAN gewoon op 0.0.0.0/0.0.0.0 als manual addressing mode in te stellen, en dan op de cli onder "config system pppoe-interface" een losse PPP dialer aan te maken met de VLAN interface als device (die in dit voorbeeld VLAN6 heet, zou bij jou dan ODIDO ZAKELIJK zijn):

config system pppoe-interface
edit "pppoe1"
set ipv6 enable
set device "VLAN6"
set username "internet@kpn"
set password ENC knip
next

Zo heb ik het op een van de firewalls ingesteld staan, maar op de andere zit het exact zoals op jouw screenshot ingesteld volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Plofkotje op 03-11-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
meesje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:58:
[...]

De beeldkwaliteit (hier ook via Apple TV) is inderdaad een hele dikke prima. Ik was hier wel een beetje huiverig voor, ik kwam van Ziggo. Destijds in een maandje overlap beide bekeken. Als ik met mijn snufferd heel dicht bij de tv houd, kun je wellicht zien dat het beeld via de Next ietsjes mooier is. Via hun Ziggo TV app was de beeldkwaliteit zeker niet beter dan die van Odido.
Dank voor de bevestiging. Zit al een tijdje te denken aan een Apple TV omdat mijn oude TV nog wel eens problemen geeft met Plex en 4k. Misschien zou dit een extra motivatie zijn.

Vanavond gaat niet door omdat monteur uit is gevallen dus wordt aanstaande donderdag. Ook die mevrouw gevraagd of een AP+UTP een optie is en dat wordt niet aangeraden. Heb mijn teleurstelling laten blijken dat anno 2023 geen draadloze optie teleurstellend is.
loeberce schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:17:
[...]

Er zijn ook native Odido apps voor de verschillende smart-TV's. We hebben een redelijk oude, goedkope LG en die app is in beta-versie echt slecht. Voor de betere LGs (zoals de OLED TV's) voldoet de app volgens mij wel goed als ik anderen mag geloven.
Helaas valt de Samsung MU8000 uit 2017 buiten de boot. Aldus Odido. Ik zal straks eens kijken of toch stiekem de app beschikbaar is. Maar doordat het beestje al out is heb ik meer redenen om wellicht toch voor een Apple TV te gaan.

edit:
geen app dus op de TV. Heb een Apple TV gekocht want als ik een accesspoint moet kopen om zo UTP te kunnen aansluiten plus "huur" van de tv box na 8 maanden ben ik net zo veel kwijt

[ Voor 5% gewijzigd door phoenix2149 op 03-11-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
Caelorum schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:45:
[...]

Ja. De box maakt het niet uit hoe die internet krijgt als het maar over UTP is. Dat het signaal tussen router en box dan deels draadloos is maakt niet uit.
Dacht ik dus ook al. Zal eens met de monteur bespreken. wordt ietsje vertraagd door uitval monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:23
Toch fascinerend hoe frustrerend zoiets kan zijn. Na 5 weken ben ik vorige week gebeld door Guidion om een afspraak in te plannen, wat dus vandaag zou zijn.

Komt die monteur hier aan en zegt doodleuk; ja maar voor de 3de etage heb ik een hoogwerker nodig en die is niet gereserveerd. Dus ik ben weg en u wordt opnieuw gebeld.

Gelukkig nu een week Unlimited data dat ik in ieder geval uit de voeten kan de komende week maar mijn god zeg, wat een frustratie.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-J-B
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 10:40
Op het forum van Odido (https://community.odido.n...teunen-353182/index3.html) las ik dat er sprake van zou zijn dat er eind november eindelijk ipv6 ondersteuning zou komen. Iemand die daar wat van heeft gehoord / meer over weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:49
B-J-B schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:51:
Op het forum van Odido (https://community.odido.n...teunen-353182/index3.html) las ik dat er sprake van zou zijn dat er eind november eindelijk ipv6 ondersteuning zou komen. Iemand die daar wat van heeft gehoord / meer over weet?
Ben ook benieuwd. Wij hebben nog een oud T-Mobile / Odido 50 Mbit glasvezel abonnement welk inmiddels maandelijks opzegbaar is. Dat kost nu 33,23 per maand. Ik zou graag willen upgraden naar 100 Mbit (of eventueel 400 Mbit) met een nieuw jaarabonnement, maar wil dan wel binnen afzienbare tijd ipv6 ondersteuning.

Ik houd in ieder geval de aankomende black friday aanbiedingen van concurrenten in de gaten. Eigenlijk enkel voor ip6 ondersteuning, want verder ben ik erg tevreden. Hoewel ik van anderen klachten lees over stabiliteit heb ik nog nooit eerder zo'n stabiele lijn gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Nog een week tot mijn overstap. KPN P2P fiber hierzo.
Router heb ik al ontvangen en de instellingen getweaked

Ik ben erg benieuwd hoe de overstap gaat verlopen.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:35

djiwie

Wie?

B-J-B schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:51:
Zou dat niet een antwoord van iemand van de helpdesk zijn om er gewoon vanaf te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanchaz12
Kom er net achter dat, na 13 dagen offline te zijn geweest, ik nog hetzelfde externe IP-adres heb als daarvoor. In zo'n periode had ik wel verwacht dat het een ander adres zou worden, maar toch wel fijn om te weten dat het niet zomaar zal veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sanchaz12 op 04-11-2023 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik snap die 'obsessie' met het willen hebben van een statisch IP-adres niet zo, daar heb je toch DDNS diensten zoals DuckDNS voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Het is handig als je een eigen domein hebt.
Al heb ik er zelf een script voor draaien die het automatisch aanpast bij TransIP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb ook een eigen domein waar ik bijv. met m'n VPN naar connect, maar heb het opgelost met een DuckDNS-domeinnaam. M'n .nl domein verwijst met een CNAME-record vervolgens weer naar DuckDNS :P

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2023 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
ThinkPad schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:47:
Ik snap die 'obsessie' met het willen hebben van een statisch IP-adres niet zo, daar heb je toch DDNS diensten zoals DuckDNS voor :?
Met DDNS maakt dat niet uit inderdaad, maar ik heb extern een AdGuard Home server draaien waar ik enkel specifieke client IDs en IP-adressen toelaat om alle bots te weren. Alles op het thuisnetwerk wat niet met client ID ingesteld kan worden, kan alleen geïdentificeerd worden via het externe IP-adres wat ik ingesteld heb in AdGuard. Als dat ineens zou veranderen hebben die apparaten geen toegang meer tot DNS. In mijn specifieke use case is het toch wel fijn om een vrij vast IP-adres te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat zou ik eerder via een VPN-tunnel van je router naar je externe AGH oplossen denk ik. Als ik het goed begrijp heb je nu dus geen DNS meer zodra je externe IP-adres zou wijzigen? Dat zou voor mij onacceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
Voorlopig gebruik ik nog het standaard Zyxel modem dus VPN op de router zit er nog niet in :).

Het gaat ook maar om een handvol apparaten die via IP geïdentificeerd worden. Alle PC's en telefoons zijn met client ID ingesteld, dan maakt het niet uit als het IP-adres verandert.

AdGuard zal vast wel een keer implementeren om een DDNS hostnaam in te stellen als toegestane client i.p.v. IP-adres, dan is het al helemaal opgelost.
Ik zie dat AdGuard wel IP-adressen in CIDR formaat accepteert, als ik de range van mogelijke IP-adressen kan achterhalen zou het niet uitmaken als het binnen die range verandert. In het Zyxel modem kom ik bij de interface ETH-internet het externe IP tegen met subnet 255.255.252.0. Dat zou betekenen dat ik in een pool zit met 1024 adressen. Zou het aannemelijk zijn dat, als het IP-adres zou veranderen, dat het binnen deze pool blijft?

[ Voor 54% gewijzigd door Sanchaz12 op 04-11-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@ikbenwouter Ah sorry. Was mij niet duidelijk. Je had het hele bericht gequote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
[...]

Gedaan en tevens in het weekend meermaals. Allemaal stabiel en volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Nu online
INsaiGN schreef op maandag 6 november 2023 @ 06:41:
[...]

Gedaan en tevens in het weekend meermaals. Allemaal stabiel en volle bak.
wow, dan zit je niet op een gehuurde verbinding. Hier in Nijmegen is het zwaar verrot want daar moet het over het glasnetwerk van kpn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:05

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Aankoopadvies voor hardware hoort niet thuis in een ervaringen topic, dus ik heb de vraag van @Guids afgesplitst naar Advies voor meshsetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
vj_slof schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:32:
[...]

wow, dan zit je niet op een gehuurde verbinding. Hier in Nijmegen is het zwaar verrot want daar moet het over het glasnetwerk van kpn.
Dat meen je? dat is bijzonder want ik zit in Lent wat toch zo goed als Nijmegen is volgens mij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Nu online
INsaiGN schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:18:
[...]

Dat meen je? dat is bijzonder want ik zit in Lent wat toch zo goed als Nijmegen is volgens mij :D
Dat is het glasnetwerk van Fiber. Hier in Nijmegen-Oost is het van KPN.
Pagina: 1 ... 11 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen