Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09 13:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:23:
Na heel veel testen en uitproberen blijft de snelheid matig hier. Bekabeld haal ik soms 900 down, meestal tussen de 700 en 800. Upload heb ik nog niet hoger gezien dan 580 Mbps.

Volgend jaar maar terug naar Ziggo. TV is acceptabel maar frustrerend. Internet levert niet wat ze beloven bij ons.
Die upload is nog steeds 10x hoger dan wat Ziggo geeft, voor de helft van de prijs. Dus waarom zou je terug gaan :F

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:40:
[...]

Het rare is dat Ziggo 1 Gbps sneller was qua download. Dus dan verwacht ik dat in ieder geval dat niet aan het thuisnetwerk kan liggen want er is niets aan veranderd. Buiten dan de VLAN 300 instelling om het te laten werken zonder de Zyxel van Odido.
Hoeft niet perse. Hoe test je? Heb je dit bijvoorbeeld gedaan met de Speedtest app van Ookla rechtstreeks aan de Zyxel router? Ook verschillende PC of laptops getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
iemand hier al een wx5600 kunnen bemachtigen? zijn er duidelijke verschillen gemerkt tov wx3100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-10 09:34
Dakracs schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:48:
[...]

Wij zijn ook overgegaan van Ziggo naar Odido en beeldkwaliteit is prima voor ons maar de interface is echt veel beter bij Ziggo, verder heeft Ziggo ook betere bewaartijd voor opnames.

Om voorbeeld te geven wat wij minder vinden qua interface:
Bij opnames kan je niet de volledige info lezen van het programma/film. Ook kan je dit niet tijdens het afspelen van de opnames, kan enkel als je live kijkt.

De gids is ook minder, geen aanduiding film/serie en geen vermelding van acteurs etc.

Jammer want over internet zijn we echt tevreden maar mogelijk kan de tv ervaring toch roet in het eten gooien qua aanhouden abonnement na onze jaarperiode.
Bedankt voor je reactie.
Lastig, lastig wat te doen :P. Scheelt 432 euro per jaar en ook met mobiel zou ik er dan heen moeten (of huidige abonnement verhogen qua data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 19:33
bjusterbaarlik schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Hoeft niet perse. Hoe test je? Heb je dit bijvoorbeeld gedaan met de Speedtest app van Ookla rechtstreeks aan de Zyxel router? Ook verschillende PC of laptops getest?
Fast.com

Speedtest komt niet boven de 580 down
Diverse devices getest. Bekabeld en wireless. Allemaal Wifi 6 verbinding in geval van wireless.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 26-10-2023 12:46 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 16:53
ricjuh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:13:
Deze week het nieuwe installatie pakket van Odido ontvangen met de T-56. Helaas blijkt de wijkcentrale na 5 maanden nog steeds niet gereed om de lijn te activeren. Dus maar weer afwachten wanneer ik iets hoor van Guidion
Hier ook nog steeds een rood lampje. Wel stom want moet nu weer 71,- overmaken naar Ziggo, terwijl ik voor Odido de helft zou betalen.

Ik vond de Guidion monteur wel echt top, heeft netjes een kabel getrokken naar m'n TV en kostte me niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:45:
[...]

Fast.com

Speedtest komt niet boven de 580 down
Diverse devices getest. Bekabeld en wireless. Allemaal Wifi 6 verbinding in geval van wireless.
Dat zou ik beginnen met een betrouwbaardere manier van testen. Kan dus best zijn dat de snelheid wel gewoon goed is maar je het gewoon niet ziet door de manier van testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bjusterbaarlik schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:06:
[...]

Dat zou ik beginnen met een betrouwbaardere manier van testen. Kan dus best zijn dat de snelheid wel gewoon goed is maar je het gewoon niet ziet door de manier van testen.
Wat is dan betrouwbaarder, als Ookla dat is, dan is de snelheid nog slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

Wat is dan betrouwbaarder, als Ookla dat is, dan is de snelheid nog slechter.
Dus dat ligt het aan de manier van testen. Maar gebruik je wel de app? Of ben je gewoon je doorvoer van je webbrowser aan het testen en niet de internet snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bjusterbaarlik schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Dus dat ligt het aan de manier van testen. Maar gebruik je wel de app? Of ben je gewoon je doorvoer van je webbrowser aan het testen en niet de internet snelheid.
De Ookla Speedtest app scoort consistent lager dan de browser. Maakt niet uit of ik dat thuis test, op kantoor, of via 5G.

Dus wat daar beter aan is weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10 16:25
Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

De Ookla Speedtest app scoort consistent lager dan de browser. Maakt niet uit of ik dat thuis test, op kantoor, of via 5G.

Deze https://speed.cloudflare.com/ zou je ook nog kunnen proberen. Of de custom speedtest van t-mobile: https://t-mobile.speedtestcustom.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:40:
[...]

Het rare is dat Ziggo 1 Gbps sneller was qua download. Dus dan verwacht ik dat in ieder geval dat niet aan het thuisnetwerk kan liggen want er is niets aan veranderd. Buiten dan de VLAN 300 instelling om het te laten werken zonder de Zyxel van Odido.
En als je het wel test met de Zyxel aan de ONT en een bekabeld apparaat aan de Zyxel?

Want als daarmee wel 900+ in beide richtingen wordt behaald moet je het zoeken in je eigen apparatuur die je als vervanger van de Zyxel hebt ingesteld.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Deze https://speed.cloudflare.com/ zou je ook nog kunnen proberen. Of de custom speedtest van t-mobile: https://t-mobile.speedtestcustom.com/
Bij Cloudfare is de test eigenlijk te kort om tot maximale snelheid te komen en T-Mobile is gewoon Ookla. Maar beide keren ben je gewoon doorvoer van je browser aan het testen. Dat heeft regelmatig, vooral bij wat minder snelle PC/laptop een negatieve beïnvloeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10 16:25
bjusterbaarlik schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:11:
[...]

Bij Cloudfare is de test eigenlijk te kort om tot maximale snelheid te komen en T-Mobile is gewoon Ookla. Maar beide keren ben je gewoon doorvoer van je browser aan het testen. Dat heeft regelmatig, vooral bij wat minder snelle PC/laptop een negatieve beïnvloeding.
Cloudflare test verschillende groottes bestanden, dus loopt langer door bij hogere snelheden. Ik vind het juist op de langere termijn, als je regelmatig test, juist een consistenter beeld geeft, waarbij Ookla sterk afhankelijk is van de server aan de andere kant. De custom Odido server geeft dan weer een beeld of routing naar de testserver een probleem is.

Virusscanner kan ook roet in het eten gooien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Cloudflare test verschillende groottes bestanden, dus loopt langer door bij hogere snelheden.
Bij 1Gbps internet zijn de eerste kleine tests nog geen seconde en de laatste is ongeveer 2 seconden, dat is gewoon te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaspervV74
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-10-2023
Nou ik kom er niet uit, iemand die me kan helpen?
Ik heb de Fritz!box 5590.
Als ik de fiber kabel met adapter in het modem steek en het serienummer van het Huwai-kastje “clone” in de “/support.lua” pagina onderaan.
Krijg ik geen verbinding via de “T-Mobile thuis” instelling in de fritzbox.
Als ik een “andere provider” maak met fiber aansluiting en dan VLAN300 en 0 daarbij extra instellingen het MACadres van het huwai-kastje ook niet.
Andere mogelijkheden met gebruik Huwai op WAN-poort en LAN1-poort ook geen succes.
Odido-helpdesk wil niet mijn ONT gegevens van mijn modem wijzigen (zoals op Fritzbox website staat dat moet)
Ik heb ook geen ONT-installatiecode.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Huwai en Zyxel werkt wel gewoon dus dat is het niet.

Bvd

Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:23:
Na heel veel testen en uitproberen blijft de snelheid matig hier. Bekabeld haal ik soms 900 down, meestal tussen de 700 en 800. Upload heb ik nog niet hoger gezien dan 580 Mbps.

Volgend jaar maar terug naar Ziggo. TV is acceptabel maar frustrerend. Internet levert niet wat ze beloven bij ons.
Wat moet je met meer download/upload?

Neem dan gewoon 400/400 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

ricjuh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:51:
[...]

Die upload is nog steeds 10x hoger dan wat Ziggo geeft, voor de helft van de prijs. Dus waarom zou je terug gaan :F
Vraag kun je ook omdraaien... Waarom zou je overstappen naar een product met inferieure TV?

Die upload gebruikt het gemiddelde gezin niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Phusebox schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

Een app impliceert dat het via de WiFi gaat?

Dat is per definitie geen goeie test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FreakNL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

Wat moet je met meer download/upload?

Neem dan gewoon 400/400 ofzo...
Wat moet ik anders met glasvezel. De ping is ook niet echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FreakNL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:43:
[...]

Een app impliceert dat het via de WiFi gaat?

Dat is per definitie geen goeie test.
Windows app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 00:58
CaspervV74 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:23:
Nou ik kom er niet uit, iemand die me kan helpen?
Ik heb de Fritz!box 5590.
Als ik de fiber kabel met adapter in het modem steek en het serienummer van het Huwai-kastje “clone” in de “/support.lua” pagina onderaan.
Krijg ik geen verbinding via de “T-Mobile thuis” instelling in de fritzbox.
Als ik een “andere provider” maak met fiber aansluiting en dan VLAN300 en 0 daarbij extra instellingen het MACadres van het huwai-kastje ook niet.
Andere mogelijkheden met gebruik Huwai op WAN-poort en LAN1-poort ook geen succes.
Odido-helpdesk wil niet mijn ONT gegevens van mijn modem wijzigen (zoals op Fritzbox website staat dat moet)
Ik heb ook geen ONT-installatiecode.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Huwai en Zyxel werkt wel gewoon dus dat is het niet.

Bvd

Casper
Bij mij werkt het gewoon met GPON op een 5590 met het T-mobile profile.

Weet je zeker dat je GPON hebt en geen XGS-PON.?
Via het glasvezel kastje naar de blauwe wan poort moet het sowieso werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10 18:43
Kleine vraag: ik zit nu bij Caiway op AON, en ga binnenkort over op Odido Glas (via het Delta Netwerk, waar Caiway ook op zit). Als modem krijg ik de Zyxel T-56 opgestuurd.

Blijf ik op AON of krijg ik XGS-PON? Ik heb nu van Caiway het beruchte 'melkpak' was eigenlijk als bridge functioneert, omdat ik een Unifi installatie heb. Dat wil ik eigenlijk graag zo houden, zonder geklier met dubbele routers.

Ik heb gelezen dat de Zyxel niet in bridgemodus kan. Dus moet ik iets met een mediaconverter gaan doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Polyphemus schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:14:
Kleine vraag: ik zit nu bij Caiway op AON, en ga binnenkort over op Odido Glas (via het Delta Netwerk, waar Caiway ook op zit). Als modem krijg ik de Zyxel T-56 opgestuurd.

Blijf ik op AON of krijg ik XGS-PON? Ik heb nu van Caiway het beruchte 'melkpak' was eigenlijk als bridge functioneert, omdat ik een Unifi installatie heb. Dat wil ik eigenlijk graag zo houden, zonder geklier met dubbele routers.

Ik heb gelezen dat de Zyxel niet in bridgemodus kan. Dus moet ik iets met een mediaconverter gaan doen...
Je gaat over op XGS-PON maar krijgt een Nokia ONT en Zyxel T56 router. Op de Nokia ONT kun je ook gewoon een eigen router e.d. aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
miggeltje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

Oef. Ik overwoog ook te verlengen, maar dan laat ik het wel schieten. Bedankt voor de headsup. Benieuwd wat de reactie vanuit Odido is
Situatie is niet terug te draaien. Als je je mobiele abo verlengd, wordt zonder waarschuwing ook het klantvoordeel op je internet thuis aangepast.

Wat ze kunnen doen is 6 maanden lang 10 euro korting geven.
Daarna ga je weer naar de prijs zonder korting.
Vervolgens kan je 2 maanden later weer verlengen met 10 euro korting per maand. (Je kan elke 8 maanden verlengen.)
6 maanden 10 euro korting + 2 maanden geen korting elke keer is leuk meegenomen, maar is nog steeds meer dan het was.

Ik ga hier nu eerst eens even goed over nadenken. Zit heel erg te twijfelen om over te stappen naar een andere provider, ook al zou dat misschien zelfs nog wel duurder zijn.
En kan me mobiele abo behoorlijk naar beneden schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:31
WheeleE schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:46:
[...]

Ik denk dat er ergens spraakverwarring zit (bij de monteur, bij jou, of bij mij).
Als je een switch hebt besteld, hoe ga je die dan verbinden met je Zyxel-router van Odido?
Switch werkt! Hangt op eind internetkabel van Zyxel modem en vervolgens hangt daar mijn pc, het alarm en de hue lampen aan. Asus router op eind en Ziggo accespoint werkten niet (lekker). En, what's more, de wifi vanuit meterkast is zo sterk dat ik hele woonkamer onder ermee dek (dus geen extra wifi ding nodig in kamer). Happy nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Dakracs schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:48:
[...]

Wij zijn ook overgegaan van Ziggo naar Odido en beeldkwaliteit is prima voor ons maar de interface is echt veel beter bij Ziggo, verder heeft Ziggo ook betere bewaartijd voor opnames.

Om voorbeeld te geven wat wij minder vinden qua interface:
Bij opnames kan je niet de volledige info lezen van het programma/film. Ook kan je dit niet tijdens het afspelen van de opnames, kan enkel als je live kijkt.

De gids is ook minder, geen aanduiding film/serie en geen vermelding van acteurs etc.

Jammer want over internet zijn we echt tevreden maar mogelijk kan de tv ervaring toch roet in het eten gooien qua aanhouden abonnement na onze jaarperiode.
Hier ook tevreden. TV beeld misschien iets minder scherp dan bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
hcQd schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:11:
[...]

Dat zit er wel in, maar staat op een wat ongebruikelijke plaats, onder LAN>IPTV.
Toch echt niet kunnen vinden (https://www.manualslib.co...6u-B1.html?page=60#manual). Heb inmiddels gewone switch en die werkt zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:35

DON PAPA

Tweaker-fan

Je kijkt op de verkeerde plek, het staat bij
https://www.manualslib.co...6u-B1.html?page=59#manual

Je moet daar eerst ISP op handmatig zetten, daarna krijg je de optie om VID 300 in te vullen.

Maar ik begrijp dat het nu met de switch en het Zyxel modem ook goed werkt.... 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:05

WheeleE

Dinges

hansie18 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:56:
[...]

Switch werkt! Hangt op eind internetkabel van Zyxel modem en vervolgens hangt daar mijn pc, het alarm en de hue lampen aan. Asus router op eind en Ziggo accespoint werkten niet (lekker). En, what's more, de wifi vanuit meterkast is zo sterk dat ik hele woonkamer onder ermee dek (dus geen extra wifi ding nodig in kamer). Happy nu!
Mooi dat de switch inderdad werkt.
Maar waarom wil je een router aan je Zyxel hangen? Dat gaat inderdaad niet werken. Je kunt wel de Zyxel vervangen door een (Asus) router. Als je extra wifi-bereik elders in het huis wil kun je beter een repeater gebruiken of een compatibel access point gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 23:02
Helaas. Ook hier is het oude tv platform afgesloten en is de decoder op vlan640
Ik gebruikte het alleen nog om soms voetbal te kijken (zonder 20 seconde vertraging). Maar dat zit er niet meer in dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Johnvh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:47:
Helaas. Ook hier is het oude tv platform afgesloten en is de decoder op vlan640
Ik gebruikte het alleen nog om soms voetbal te kijken (zonder 20 seconde vertraging). Maar dat zit er niet meer in dus :(
Vlan aanpassen en weer gaan met die banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:57:
[...]

Vlan aanpassen en weer gaan met die banaan?
Dan krijg ik het nieuwe platform. Die heb ik al via de Apple TV.
Op vlan 640 krijg ik de melding. Ik vrees dat het oude netwerk niet meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Johnvh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:07:
[...]

Dan krijg ik het nieuwe platform. Die heb ik al via de Apple TV.
Op vlan 640 krijg ik de melding. Ik vrees dat het oude netwerk niet meer werkt.
Correct. Kwam al eerder hier in dit topic voorbij dat het oude platform is uitgezet.
Ik was ook nog een 'vlan 640' gebruiker en kreeg ook vorige week de verassing dat TV kijken niet meer mogelijk was.
Na omzetten naar vlan 300 en half uurtje wachten (software config van 640 naar 300 platform duurde even ivm updates en herstarts van de Amino box) kon ik weer TV kijken, met een wat ander uiterlijk van de gui en epg.
Even wennen, maar niet vervelend eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
LeGato23 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:12:
[...]

Even wennen, maar niet vervelend eigenlijk.
De kwaliteit is gelukkig een stuk beter dan toen het voor het eerst uitgerold werd. Maar bij sport vond ik het oude platform altijd superieur. Daarbij zag je de goal gewoon op tv ipv een pushbericht van een app of vrienden op WhatsApp 😅

Het nieuwe platform kan zomaar 20 seconde achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Johnvh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:17:
[...]

De kwaliteit is gelukkig een stuk beter dan toen het voor het eerst uitgerold werd. Maar bij sport vond ik het oude platform altijd superieur. Daarbij zag je de goal gewoon op tv ipv een pushbericht van een app of vrienden op WhatsApp 😅

Het nieuwe platform kan zomaar 20 seconde achterlopen.
Herkenbaar van 'vroeger' waar de buren met Ziggo (UPC) coax al aan het juichen waren, en bij ons de goal met IPTV nog moest komen ;)
Ik heb ook zo lang mogelijk gewacht met switchen van 640 naar 300 voor TV, vanwege de vermeende verslechterde kwaliteit qua bitrate.
Echter in de praktijk ziet het er gewoon prima uit ervaar ik nu. (Ik heb overigens 'maar' een 40" TV, dus zal ook niet zo snel last hebben van de lagere bitrate. Op een 65" is dat verschil waarschijnlijk duidelijker zichtbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54
Amersfoort. Link down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 12:59
Sanchaz12 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

Als de WX5600 als standaard mesh punt gebruikt wordt i.c.m. het Zyxel modem zal die de instellingen automatisch overnemen, als het goed is ook de ingestelde beperkingen van het modem onder 'Beveiliging' -> 'Ouderlijk toezicht'. Ik gebruik zelf geen mesh punten dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Ik wil mijn Deco M4 (wifi-5) vervangen voor de Zyxel WX5600 (wifi-6).
De Deco heeft verschillende opties qua bedtijd en per apparaat kan ingesteld worden tot hoe laat de wifi actief is.
Heeft de Zyxel WX5600 deze opties ook? (anders wordt het wellicht weer een Deco maar dan met wifi-6).

Ik denk dat ik mijn vraag anders had moeten formuleren B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10 16:58
Amersfoort is inderdaad down

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 16:06
Amersfoort hier ook down. Zag ook al een piek op alle storingen.NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte41
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-10 15:49
Yep, hier ook in Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Laatst online: 25-09 15:05
v1nzent- schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

Ik wil mijn Deco M4 (wifi-5) vervangen voor de Zyxel WX5600 (wifi-6).
De Deco heeft verschillende opties qua bedtijd en per apparaat kan ingesteld worden tot hoe laat de wifi actief is.
Heeft de Zyxel WX5600 deze opties ook? (anders wordt het wellicht weer een Deco maar dan met wifi-6).

Ik denk dat ik mijn vraag anders had moeten formuleren B)
Dat is ook wat ik bedoelde met het ouderlijk toezicht en dat die instellingen waarschijnlijk overgenomen worden door het mesh punt.
Onder het ouderlijk toezicht in het modem kunnen namelijk die tijden ingesteld worden, en dan zou het mesh punt ze ook over nemen. In het modem zag ik dat je per apparaat profielen kan toepassen zoals ik begrijp dat het bij de Deco punten ook kan. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sanchaz12 op 26-10-2023 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanchaz12
hemiparo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:45:
Heeft een Odido modem ook die mogelijkheid tot gedeeld signaal en klopt mijn idee dat aanpassen van SSID/wachtwoord voldoende is?
Ja, gecombineerd 2.4 en 5GHz netwerk is mogelijk en staat standaard ingeschakeld.

Aanpassen van SSID/wachtwoord werkt meestal wel, maar sommige apparaten gebruiken niet het SSID maar het BSSID (MAC-adres als netwerknaam) om het opgeslagen netwerk te vinden en verbinden. Als een apparaat de BSSID methode gebruikt en je stelt een andere router exact in als de vorige waar je het apparaat eerder mee verbonden hebt, is het BSSID anders (want hardware verbonden) en weigert het apparaat verbinding te maken. Oplossing is dan het apparaat opnieuw laten zoeken en verbinden met het wifi netwerk.

Onlangs zelf gehad met een smarthome (Tasmota) apparaat dat niet kon verbinden met dezelfde netwerknaam op een andere router. Dat was exact dit probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Sanchaz12 op 26-10-2023 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 18:52
Jelte41 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

Yep, hier ook in Amersfoort
Hier ook in Amersfoort. Staat alleen nog niets bij de community. Hoe meld je zoiets…🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 16:06
philippevk schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:35:
[...]

Hier ook in Amersfoort. Staat alleen nog niets bij de community. Hoe meld je zoiets…🤷🏼‍♂️
Ik heb het op Twitter gemeld, al contact gehad met de klantenservice en mijn gegevens achtergelaten. Morgen hopelijk hersteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 00:58
philippevk schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:35:
[...]

Zie https://community.odido.n...oort-vathorst-down-357483

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10 16:58

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Nou, omdat KPN nog even op zich laat wachten met hun glasvezeltje, ga ik toch maar Odido afnemen op de bestaande fiber (moet het huis nog in, maargoed).
Maar nu vind ik het een beetje verwarrend na het lezen van die topic? Leveren ze nou GPON of XGS-PON op nieuwe verbindingen? Is lees successen met deze module https://www.fs.com/de-en/products/133619.html

(Ik weet het, ONU van Odido is makkelijker, maar eigen SFP is leuker :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie18
DON PAPA schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:37:
[...]

Je kijkt op de verkeerde plek, het staat bij
https://www.manualslib.co...6u-B1.html?page=59#manual

Je moet daar eerst ISP op handmatig zetten, daarna krijg je de optie om VID 300 in te vullen.

Maar ik begrijp dat het nu met de switch en het Zyxel modem ook goed werkt.... 😉
Thanks. Ik zal het noteren voor het geval ik de ASUS router (met wifi) op de slaapkamer toch nog eens wil installeren. Voor nu werkt de switch onder prima en is de wifi uit de meterkast (modem) ook prima. Dat is echt voor de eerste keer dat een wifi signaal uit de meterkast de hele onderverdieping goed dekt.

Is dat dan router na Zyxel modem of router i.p.v. Zyxel modem of kan beide met die VID 300 instelling?

[ Voor 6% gewijzigd door hansie18 op 27-10-2023 05:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hansie18 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 05:01:
[...]

Is dat dan router na Zyxel modem of router i.p.v. Zyxel modem of kan beide met die VID 300 instelling?
I.p.v. Zyxel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sanchaz12 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:21:
[...]

Ja, gecombineerd 2.4 en 5GHz netwerk is mogelijk en staat standaard ingeschakeld.

Aanpassen van SSID/wachtwoord werkt meestal wel, maar sommige apparaten gebruiken niet het SSID maar het BSSID (MAC-adres als netwerknaam) om het opgeslagen netwerk te vinden en verbinden. Als een apparaat de BSSID methode gebruikt en je stelt een andere router exact in als de vorige waar je het apparaat eerder mee verbonden hebt, is het BSSID anders (want hardware verbonden) en weigert het apparaat verbinding te maken. Oplossing is dan het apparaat opnieuw laten zoeken en verbinden met het wifi netwerk.

Onlangs zelf gehad met een smarthome (Tasmota) apparaat dat niet kon verbinden met dezelfde netwerknaam op een andere router. Dat was exact dit probleem.
Dank je wel, dan hoop ik dat ik geluk heb en alles goed gaat via SSID. Vooral de camera op 2 hoog reset ik liever niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Niet alleen Amersfoort is down, Dalfsen op dit moment ook. Volgens internet geen storing bekend nog, waar kan je dat melden? Via de app lukt mij dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 19:54
Hier in Amersfoort werkt het weer. Storing duurde van 21:52 tot 1:09, wat voor mij de langste storing ooit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Hier knippert "LOS" rood op het Huawei-converter kastje. Iemand enig idee? Gewoon afwachten of contact opnemen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
g1n0 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 02:53:
Nou, omdat KPN nog even op zich laat wachten met hun glasvezeltje, ga ik toch maar Odido afnemen op de bestaande fiber (moet het huis nog in, maargoed).
Maar nu vind ik het een beetje verwarrend na het lezen van die topic? Leveren ze nou GPON of XGS-PON op nieuwe verbindingen? Is lees successen met deze module https://www.fs.com/de-en/products/133619.html

(Ik weet het, ONU van Odido is makkelijker, maar eigen SFP is leuker :) )
Het is ook niet duidelijk. Het lijkt er van buiten gezien op dat de meest recent geplaatste apparatuur XGS-PON levert en wellicht de minder recente apparatuur niet.
Of het werkt net als bij KPN, dat de PON apparatuur beiden technieken aankan en dat Odido gewacht heeft met het lanceren van XGS-PON en dat nu begint te doen.

Sorry... Je zal moeten bestellen, wachten op de doos met inhoud, en dan aan de hand van de geleverde ONT kijken wat het wordt. Dan kan je eventueel nog afbestellen als je zou willen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 08:09

xAnarchyBaS

Urist

Om te beginnen weet ik bijzonder weinig van glasvezel.
Ik ben net verhuisd en heb mijn oude Odido abonnement verhuisd en overgezet naar glas.

In de meterkast hangt een groot grijs en oranje NT kastje, zoals deze.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olZQpUWyJ_TsJMQwYblBtghwcCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IBoZaLk4dMHg5oyYYoBUzNLY.png?f=user_large

Op de dag van overschakelen stopte ik de stekker erin en ging alleen het power en ethernet lampje branden/knipperen. Glas bleef donker.

Een week na het ingaan van het abo kwam de monteur al langs, maar veel eerder dan afgesproken en was er niemand thuis. Een nieuwe afspraak kan tot 3 weken duren, maar daar heb ik natuurlijk geen geduld voor.

Is het slimmer om de oude NT kast te verwijderen en het Zyxel kastje dat ik heb gekregen zelf te installeren, of is het toch meer aan te bevelen om te wachten totdat de monteur hopelijk dit jaar nog eens langskomt?

En hoe kan ik die veilig verwijderen zonder de kabel te beschadigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xAnarchyBaS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:12:
Om te beginnen weet ik bijzonder weinig van glasvezel.
Ik ben net verhuisd en heb mijn oude Odido abonnement verhuisd en overgezet naar glas.

In de meterkast hangt een groot grijs en oranje NT kastje, zoals deze.[Afbeelding]

Op de dag van overschakelen stopte ik de stekker erin en ging alleen het power en ethernet lampje branden/knipperen. Glas bleef donker.

Een week na het ingaan van het abo kwam de monteur al langs, maar veel eerder dan afgesproken en was er niemand thuis. Een nieuwe afspraak kan tot 3 weken duren, maar daar heb ik natuurlijk geen geduld voor.

Is het slimmer om de oude NT kast te verwijderen en het Zyxel kastje dat ik heb gekregen zelf te installeren, of is het toch meer aan te bevelen om te wachten totdat de monteur hopelijk dit jaar nog eens langskomt?

En hoe kan ik die veilig verwijderen zonder de kabel te beschadigen?
Welk typel Zyxel kastje heb je gekregen? Aan de hand daarvan kunnen we hier bepalen of je vanuit Odido een GPON aansluiting hebt gekregen. Als dat zo is, gaat deze donkergroene mediaconverter nooit werken. Sterker nog, je hebt een aantal medeklanten van Odido waarschijnlijk onderuitgehaald omdat de PoP apparatuur hier niet tegen kan. Dus laat de stekker er voor nu uit svp.

Zelf installeren is mogelijk maar wellicht in jouw geval niet verstandig. Dus eerst even de vraag: welk type Zyxel mediaconverter (die kleine) heb je ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Barre73 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Welk typel Zyxel kastje heb je gekregen? Aan de hand daarvan kunnen we hier bepalen of je vanuit Odido een GPON aansluiting hebt gekregen. Als dat zo is, gaat deze donkergroene mediaconverter nooit werken. Sterker nog, je hebt een aantal medeklanten van Odido waarschijnlijk onderuitgehaald omdat de PoP apparatuur hier niet tegen kan. Dus laat de stekker er voor nu uit svp.

Zelf installeren is mogelijk maar wellicht in jouw geval niet verstandig. Dus eerst even de vraag: welk type Zyxel mediaconverter (die kleine) heb je ontvangen?
Ik denk dat mijn buurtgenoten geluk hebben.
Ik heb een Zyxel FMG3005-R20A gekregen.
Deze heeft een Fiber poort onderin, geen PON.

[ Voor 71% gewijzigd door xAnarchyBaS op 27-10-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 00:20
Hier in zwolle nog steeds down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
FaceDown schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:11:
Hier knippert "LOS" rood op het Huawei-converter kastje. Iemand enig idee? Gewoon afwachten of contact opnemen?
LOS = Loss Of Signal
Ik zou het wel melden. Sinds vorige week vrijdag bij mij ook, dacht eerst dat het tijdelijk zou zijn maar toch een afspraak gemaakt voor een monteur. Die is gisteren geweest en bleek dat er geen licht/signaal binnen kwam. Monteur dacht dat het probleem in de wijkcentrale ligt, en nu wacht ik tot ze verder actie ondernemen. Hoe lang het nog gaat duren kon de monteur geen uitspraak over doen helaas.

Algemeen advies wat ze vaak als eerste geven is om voorzichtig de glasvezel kabel in het aansluitpunt en het Huawei kastje aan te drukken, zou je nog kunnen proberen maar daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sanchaz12 op 27-10-2023 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sanchaz12 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:41:
[...]

LOS = Loss Of Signal
Ik zou het wel melden. Sinds vorige week vrijdag bij mij ook, dacht eerst dat het tijdelijk zou zijn maar toch een afspraak gemaakt voor een monteur. Die is gisteren geweest en bleek dat er geen licht/signaal binnen kwam. Monteur dacht dat het probleem in de wijkcentrale ligt, en nu wacht ik tot ze verder actie ondernemen. Hoe lang het nog gaat duren kon de monteur geen uitspraak over doen helaas.

Algemeen advies wat ze vaak als eerste geven is om voorzichtig de glasvezel kabel in het aansluitpunt en het Huawei kastje aan te drukken, zou je nog kunnen proberen maar daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
Hier werkt het weer. Ik had het gemeld, maar aangezien het 24 uur kan duren, en natuurlijk net voor het weekend, heb ik zelf het ONT kastje maar eens open gemaakt. Blijkt dat het glasvezelkabeltje ergens geplet is geweest (alsof ie ergens klem gezeten had. Of dit de oorzaak is of niet, ik heb de boel weer opnieuw aangesloten en nu werkt het weer. Voor de zekerheid ook maar een nieuw fiber patch kabeltje besteld.

Het zou ook kunnen zijn dat Odido of KPN iets gedaan hebben maar daar heb ik verder geen terugkoppeling van gehad.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Hebben jullie ervaring met het volgende?

Vanmiddag heb ik na lange frustratie eindelijk het oeroude Draytek modem weggehaald en vervangen door een eigen converter (TP-Link MC220L). Instant boost en ik tik nu de max aan van mijn de 1GB/s verbinding zowel bedraad als op WiFi.

Vervolgens krijg ik zojuist “toevallig” meerdere berichten binnen met afspraak bevestigingen voor het plaatsen van een nieuw Zyxel modem want ik ben zo’n lang gewaardeerde klant. Ze zullen wel het liefst hun eigen zooi ertussen willen hebben en herkennen dat de Draytek ertussenuit is?

Nu mijn vraag, kan het kwaad als ik mijn huidige setup in stand houd en de afspraak cancel of gaat een modem switch gepaard met eventueel een andere (noodzakelijke) aansluiting? Odido zelf helaas nog niet te pakken gekregen, erg lange wachttijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-10 16:53
MartijnRGS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:42:

Vanmiddag heb ik na lange frustratie eindelijk het oeroude Draytek modem weggehaald en vervangen door een eigen converter (TP-Link MC220L). Instant boost en ik tik nu de max aan van mijn de 1GB/s verbinding zowel bedraad als op WiFi.

Vervolgens krijg ik zojuist “toevallig” meerdere berichten binnen met afspraak bevestigingen voor het plaatsen van een nieuw Zyxel modem want ik ben zo’n lang gewaardeerde klant. Ze zullen wel het liefst hun eigen zooi ertussen willen hebben en herkennen dat de Draytek ertussenuit is?

Nu mijn vraag, kan het kwaad als ik mijn huidige setup in stand houd en de afspraak cancel of gaat een modem switch gepaard met eventueel een andere (noodzakelijke) aansluiting? Odido zelf helaas nog niet te pakken gekregen, erg lange wachttijd.
Afspraak gewoon door laten lopen en de nieuwere Zyxel laten plaatsen.
Monteur vertrokken? Eigen opstelling weer actief maken op de nieuw geplaatste mediaconverter.

Misschien zetten ze je ook over op Gpon/XGspon maar dat maakt voor een UTP aansluiting niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xAnarchyBaS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

Oke.. maar dan wel apart dat je oude mediaconverter geen glaslampje geeft. Die had het dan ook gewoon moeten doen namelijk. Dus dan is er (nog) niet gepatcht in de PoP is mijn simpele conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
yalerta schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:28:
[...]

Afspraak gewoon door laten lopen en de nieuwere Zyxel laten plaatsen.
Monteur vertrokken? Eigen opstelling weer actief maken op de nieuw geplaatste mediaconverter.

Misschien zetten ze je ook over op Gpon/XGspon maar dat maakt voor een UTP aansluiting niets uit.
Zojuist iemand van Odido gesproken, die snapte vrij weinig van mijn verhaal. Gaf aan te zien dat ik een modem had uit het stenen tijdperk en daarom er een nieuw modem komt, ze wist niet of daar een media converter bij zou meekomen.

Ik check Guidion na het weekend ook wel even. Ze mogen best een mediaconverter komen plaatsen zodat ik niet zonder internet kom te zitten als de aansluiting veranderd. Maar ik wil daarachter mijn eigen Ubiquity netwerk gebruiken en niet de standaard provider zooi.

Zitten er eigenlijk nadelen aan het eventueel overzetten naar PON ten opzichte van AON gezien je dan je glas deelt met meerdere gebruikers of moet je dan echt enorme druk op het netwerk gaan zetten met z’n allen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
MartijnRGS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:25:
[...]
Zitten er eigenlijk nadelen aan het eventueel overzetten naar PON ten opzichte van AON gezien je dan je glas deelt met meerdere gebruikers of moet je dan echt enorme druk op het netwerk gaan zetten met z’n allen?
Zo goed als geen verschil. Je deelt nu een verbinding op de switch waar je AON verbinding op zit, met GPON/XGSPON deel je de last mile ook. Het punt waar overboekt wordt, wordt verlegd. Ik meet geen enkel verschil tussen KPN AON en Odido XGSPON, beide gewoon strak 940/940Mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haenzel
  • Laatst online: 18-09 12:50
Vandaag zou ik aangesloten worden. Maak gebruik van de Nokia media converter en een Zyxel T56.

Waar kan ik vlan300 instellen op de wan poort? In de web interface zie ik geen mogelijkheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Haenzel schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:51:
Vandaag zou ik aangesloten worden. Maak gebruik van de Nokia media converter en een Zyxel T56.

Waar kan ik vlan300 instellen op de wan poort? In de web interface zie ik geen mogelijkheid....
Eh, waarom?
Dat is als je een eigen router wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haenzel
  • Laatst online: 18-09 12:50
Hoeft er niets ingesteld te worden indien ik de geleverde Zyxel gebruik? Op de media converter blijft data op geel staan en op de Zyxel internet op rood...
hjs schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Eh, waarom?
Dat is als je een eigen router wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geen idee of een monteur wat doet met het modem. @Haenzel
Zover is het nog niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:51
xAnarchyBaS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

De monteur heeft een normaal een PatchCover voor TY01 bij, daar sluit je Zyxel op aan

https://fritzshop.nl/glas...-incl-glasvezelkabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MartijnRGS schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:42:

Mag ik vragen welke snelheid je haalt (bedraad)? Hier 940 up en down maar geen idee of dat de max is? (Overigens met bijgeleverde mediaconverter van Huawei en eigen Huawei AX3 pro.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digicien schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:32:
[...]

De monteur heeft een normaal een PatchCover voor TY01 bij, daar sluit je Zyxel op aan

https://fritzshop.nl/glas...-incl-glasvezelkabel.html
Maar de monteur die er eerder was zou wel eerst de patch al gezet moeten hebben. En dan zou het glas lampje op die oude NT moeten branden. Los van of het werkt met die NT.
Er is dus geen licht naar de actieve poort.
@xAnarchyBaS Je mag je adres wel even DM-en. Ik kan in ieder geval zien of de patch gezet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Op marktplaats voor een mooi bedrag weten te bemachtigen. Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2rPdE6ToAwwRtM1ilC5_9ODKdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWyXJtkOJgVWOcCjDLV85rcK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:23
Haenzel schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:59:
Hoeft er niets ingesteld te worden indien ik de geleverde Zyxel gebruik? Op de media converter blijft data op geel staan en op de Zyxel internet op rood...

[...]
Nee, de firmware van Odido zorgt dat VLAN 300 op de achtergrond is ingesteld. Dat scherm is ook niet aanpasbaar voor een eindgebruiker (als je die aanpast maak je je internet stuk).

Beste is om te wachten op de monteur of de Odido helpdesk bellen. Rode lampjes zijn niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kan iemand mij met deze issue helpen? heb ik nu easy mesh of niet? als het goed is moet ik 'houd 2.4g en 5g hetzelfde' niet kunnen uitschakelen op mijn t54 modem. zoals bij de wx5600.

[ Voor 131% gewijzigd door Farabi op 08-11-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Ik heb net bericht ontvangen van Guidion. De monteur komt al donderdag 23 november.
Ik moest aangeven welke dagen ik kon, ik heb alle dagen behalve donderdag en dinsdag aangegeven.

Dit is toch te belachelijk voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:34
Farabi schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:15:
kan iemand mij met deze issue helpen? heb ik nu easy mesh of niet? als het goed is moet ik 'houd 2.4g en 5g hetzelfde' niet kunnen uitschakelen op mijn t54 modem. zoals bij de wx5600.

ik kan het nog steeds per direct uitschakelen bij het vinkje. volgens mij klopt dit niet.ik moet dezelfde layout hebben zoals op de WX5600 lijkt me.

dit zegt mijn T54 modem:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

en dit zegt mijn wx5600

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Weer ‘problemen’ met mesh? Hoe kan dat toch?
Volgens mij kun je het beste terug bladeren naar wat ik enige tijd geleden heb gepost. Destijds had ik volgens mij al aangegeven hoe het er uit zou moeten zien als je gebruik wil maken van mesh. Het is bij de Zyxel uitbreidingen ook helemaal niet nodig om in te loggen. Gewoon met een kabel aansluiten en gaan! Alleen inloggen op het modem volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:11:
[...]

Weer ‘problemen’ met mesh? Hoe kan dat toch?
Volgens mij kun je het beste terug bladeren naar wat ik enige tijd geleden heb gepost. Destijds had ik volgens mij al aangegeven hoe het er uit zou moeten zien als je gebruik wil maken van mesh. Het is bij de Zyxel uitbreidingen ook helemaal niet nodig om in te loggen. Gewoon met een kabel aansluiten en gaan! Alleen inloggen op het modem volstaat.
Al gedaan. Maar dit is een wx5600. Wat uiteraard niet zou moet uit maken. Maar er gebeurt iets geks met de software zoals boven uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-10 18:53

Samueldw

ISO 516

xAnarchyBaS schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:51:
Ik heb net bericht ontvangen van Guidion. De monteur komt al donderdag 23 november.
Ik moest aangeven welke dagen ik kon, ik heb alle dagen behalve donderdag en dinsdag aangegeven.

Ik vind de planning van Guidion ronduit waardeloos. Bij mij ook een afspraak gepland dat ik niet kon. Vervolgens wel 5x via de site gevraagd om een nieuw moment. Nog een keer gebeld. En toch gewoon de monteur gestuurd op het geplande moment.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

xAnarchyBaS schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:51:

Samueldw schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:29:
[...]
Ik vind de planning van Guidion ronduit waardeloos.
Ik heb gewoon net zolang op de afspraak link geklikt (+10 keer), tot ik wel de optie kreeg om zelf een afspraak datum te kiezen (wat ik voor de volgende dag al kon inplannen).

[ Voor 33% gewijzigd door DON PAPA op 28-10-2023 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

DON PAPA schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:35:
[...]

[...]

Ik heb gewoon net zolang op de afspraak link geklikt (+10 keer), tot ik wel de optie kreeg om zelf een afspraak datum te kiezen (wat ik voor de volgende dag al kon inplannen).
Daar is het nu voor mij te laat voor, ik heb alleen nog de optie om mijn afspraak te wijzigen, eerder kan niet. En ook alle latere datums zijn grijs.

Ik denk dat ik van geluk mag spreken dat Guidion toch wel eens per maand zo diep naar de periferie komt om ons boeren aan het wereld weide web te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Farabi schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:15:
Dat is goed hoor, hoe zou je anders ooit het easy mesh uit willen schakelen, als dat net als op de WX5600 uitstaat om te kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
DON PAPA schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:50:
[...]

Dat is goed hoor, hoe zou je anders ooit het easy mesh uit willen schakelen, als dat net als op de WX5600 uitstaat om te kunnen kiezen.
Bij de T54 kan ik hem gewoon uitzetten. Dat vinkje blijft actief. Vandaar de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

xAnarchyBaS schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:40:
[...]
Daar is het nu voor mij te laat voor, ik heb alleen nog de optie om mijn afspraak te wijzigen, eerder kan niet.
Je kunt toch gewoon weer op de afspraak link klikken (net zolang tot je wel zelf een afspraak datum kan kiezen) om een nieuwe afspraak in te plannen. En daarna de afspraak die je nu al hebt staan op 23 november laten vervallen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

DON PAPA schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:57:
[...]

Je kunt toch gewoon weer op de afspraak link klikken (net zolang tot je wel zelf een afspraak datum kan kiezen) om een nieuwe afspraak in te plannen. En daarna de afspraak die je nu al hebt staan op 23 november laten vervallen...
Nee, dan kom ik direct bij het wijzig afspraak scherm uit.

Dus ik ben overgeleverd aan de Amsterdamse monteurgoden.
Ik hoop toch dat ze barmhartig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

xAnarchyBaS schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:01:
[...]
Nee, dan kom ik direct bij het wijzig afspraak scherm uit.
Ow oke dat wist ik niet, en kan je daar dan niet kiezen om de afspraak helemaal te verwijderen, zodat je daarna opnieuw kan beginnen om een nieuwe afspraak te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

DON PAPA schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:05:
[...]

Ow oke dat wist ik niet, en kan je daar dan niet kiezen om de afspraak helemaal te verwijderen, zodat je daarna opnieuw kan beginnen om een nieuwe afspraak te maken?
Ik ben bang dat ik dan alleen maar later uitkom.
Ik heb nu eind november, het kan ook nog december worden.

Het enige wat ze hoeven te doen is de patch omzetten.
Iets wat ze bij de gemiste afspraak al gedaan zouden hebben, maar blijkbaar niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Digicien
Farabi schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:16:
[...]

Al gedaan. Maar dit is een wx5600. Wat uiteraard niet zou moet uit maken. Maar er gebeurt iets geks met de software zoals boven uitgelegd.
De EasyMesh instelling kan je vinden als laatste optie in het hoofdmenu van T56 (zo uit mijn hoofd)

Als je 2,4 en 5 wil splitsen moet je daar EasyMesh uitschakelen en dan vinkje op modem uitzetten

Met EasyMesh uitgeschakeld kan je volgens mij de WX5600 niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digicien
xAnarchyBaS schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:08:
[...]

Ik ben bang dat ik dan alleen maar later uitkom.
Ik heb nu eind november, het kan ook nog december worden.

Het enige wat ze hoeven te doen is de patch omzetten.
Iets wat ze bij de gemiste afspraak al gedaan zouden hebben, maar blijkbaar niet echt.
Zoals eerder hierboven aangegeven, moet ook nog een patchcover worden geplaatst, waarop de rest moet worden aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Digicien schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Zoals eerder hierboven aangegeven, moet ook nog een patchcover worden geplaatst, waarop de rest moet worden aangesloten
Oke, dan neem ik dat terug.

Evengoed is het van de gekke dat ik hier nog een maand op moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digicien
xAnarchyBaS schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Oke, dan neem ik dat terug.

Evengoed is het van de gekke dat ik hier nog een maand op moet wachten.
Absoluut, je kan er altijd nog een belletje naar Guidion proberen..misschien kan het sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Digicien schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:19:
[...]

Absoluut, je kan er altijd nog een belletje naar Guidion proberen..misschien kan het sneller ?
Morgen bel ik eerst Odido nog eens.
En maandag Guidion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digicien schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Als de patch wel zou zijn geplaatst bij de eerste keer dat de monteur kwam, zou de bestaande mediaconverter wellicht wel hebben gewerkt en was die Zyxel niet nodig geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Klopt de interface van mpro mesh met betrekking tot devices volgens jullie?

Vind het allemaal onoverzichtelijk en heb niet het idee dat ik correcte info door krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

Kan alleen Guidion het patch werk doen?
Of kan ik ook op zoek gaan naar een andere partij die dit voor me kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Kleine toevoeging aan mijn issue van vrijdag. Ik had via de Odido community het probleem van het glas patch kabeltje gemeld. Iemand van Odido heeft er direct een opgestuurd en dat was gisteren binnen. Aangesloten en alles werkt als een zonnetje (het werkte sowieso al maar met het knikje in het glaskabeltje). Dus kudo's voor de Odido support in deze.

PS heb meteen weer wat geleerd over het oerwoud aan glasconnectors wat er kennelijk bestaat.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Werkt de mpro mesh app goed bij jullie? Ik kan vandaag opeens geen verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xAnarchyBaS schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:25:
Kan alleen Guidion het patch werk doen?
Of kan ik ook op zoek gaan naar een andere partij die dit voor me kan doen?
De patch in de PoP kan alleen Guidion doen. En KPN Netwerk uiteraard maar de order ligt bij Guidion dus die wordt daar niet weggehaald door KPN.
Het werk thuis met een patchcover zou je best zelf kunnen doen met enige aanwijzingen. Maar dan nog... zonder patch in de PoP geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
FaceDown schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:20:
Kleine toevoeging aan mijn issue van vrijdag. Ik had via de Odido community het probleem van het glas patch kabeltje gemeld. Iemand van Odido heeft er direct een opgestuurd en dat was gisteren binnen. Aangesloten en alles werkt als een zonnetje (het werkte sowieso al maar met het knikje in het glaskabeltje). Dus kudo's voor de Odido support in deze.

PS heb meteen weer wat geleerd over het oerwoud aan glasconnectors wat er kennelijk bestaat.
Fijn dat het opgelost is!
Het knikje waar je het over had, zat dat nu in het kabeltje wat aangesloten is tussen het aansluitpunt en Huawei ONT of binnenin de ONT? Uit je vorige update begreep ik, omdat je de ONT open had gemaakt, dat je doelde op het kabeltje in de ONT zelf wat klem had gezeten.
Pagina: 1 ... 10 ... 129 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen