ja volgens mij wel.DeerDitch schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:26:
[...]
Is op dat stukje toen Crashgate uitgevoerd door Piquet?
Ik denk dat er geen inhaalactie daar kan gebeuren, maar denk wel iets verderopTheBrut3 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:57:
[...]
Kon niet en waarschijnlijk nu nog niet omdat er geen DRS is.
Heb het gevoel dat hierdoor het veld minder uit elkaar getrokken wordt dus je bij de nieuwe bocht 16 eerder een actie kan uithalen dan voorheen.
Dat is er nu uit inderdaad.DeerDitch schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:26:
Is op dat stukje toen Crashgate uitgevoerd door Piquet?
Stel dat Singapore dat stukje er nooit in had gestopt, dan was Massa wereldkampioen geweest. #butterflyeffect
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Als Mosley, Ecclestone & friends niet zo'n corrupte bende was ook.Maarten_E schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:04:
Stel dat Singapore dat stukje er nooit in had gestopt, dan was Massa wereldkampioen geweest. #butterflyeffect
Zo makkelijk hou je Flavio niet tegen. Piq had dan op een andere perfect onhandige plek moeten crashen.Maarten_E schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:04:
I served in a company of heroes.
Singapore, andere tijdzone...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
The speediest cleaners in Singapore 🫧🇸🇬 pic.twitter.com/uccLvZKgXD
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 14 september 2023
[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 15-09-2023 07:24 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De helm van Lando

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De FIA heeft ongeveer een maand geleden alle teams geraadpleegd of er een 4e DRS zone op het nieuwe rechte stuk gewenst is. Niet alle teams hebben op tijd gereageerd en daarom gaat de FIA geen aanpassingen doen. De coureurs zien een 4e DRS zone juist wel zitten en zullen het nog in de drivers briefing van vrijdag naar voren brengen.AvK schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:44:
Mhhh, die aanpassing van die haakse bochten.... daar wordt de baan wel sneller van. Ligt daar ook DRS?
https://www.motorsport.co...ne-in-singapore/10520156/
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De middelste, lights out and away we go wordt niet meer gebruikt toch? Tenminste ik hoor het niet meer bij de start als ik de samenvatting op YouTube bekijk.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen, dan doen we gewoon net alsof die er niet opstaatTinusXIII schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:22:
[...]
De middelste, lights out and away we go wordt niet meer gebruikt toch? Tenminste ik hoor het niet meer bij de start als ik de samenvatting op YouTube bekijk.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Op youtube wordt tegenwoordig de verslaggeving van F1TV gebruikt, niet meer Sky.TinusXIII schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:22:
[...]
Op Sky is nog steeds Crofty met "It's lights out and away we go!"
Zal mij benieuwen of Max er deze race 11 op een rij haalt.
Mercedes met nieuwe niet bendy voorvleugel?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ah vandaar. Ik heb ook nooit het geluid van Sky. Of F1 international of Nederlands.Humma Kavula schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:52:
[...]
Op youtube wordt tegenwoordig de verslaggeving van F1TV gebruikt, niet meer Sky.
Op Sky is nog steeds Crofty met "It's lights out and away we go!"
Zal mij benieuwen of Max er deze race 11 op een rij haalt.
Ik vind het wel mooi. Hoop dat ze het hier ook goed doen.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Het commentaar van F1 pro wordt ook steeds beter dus snap ik die omschakeling wel.TinusXIII schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:31:
[...]
Ah vandaar. Ik heb ook nooit het geluid van Sky. Of F1 international of Nederlands.
Er is altijd wel iets wat in mijn achterhoofd blijft hangen: Doordat het van F1 zelf is, is het misschien niet openlijk kritisch naar de Teams toe. Met andere woorden: het commentaar is voor de teams en voor het verkopen van de sport, terwijl meer onafhankelijk commentaar eens wat kritischer kan zijn (maar in geval van Sky soms wat erg biased.)
vond deze vrij tam in vergelijking met voorgaande 'challenges' van Red Bull/ Alpha Tauri. bijvoorbeeld met die monster trucks met Yuki, was Max veel enthousiaster/ aan het lachen en dollen dan nu.
mijn signature is bewust leeg :-)
Dan gaan we er maar helemaal voor:G_Dragon schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:29:
Even een kleine flashback naar 2017 want dit was me er toen eentje...![]()
spoiler:
Stomme pubers in auto's ook! Allemaal de schuld van 'that guy'!
ping 127.212.23.124
Haha ja dat was me watpjottum schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:31:
[...]
Dan gaan we er maar helemaal voor:
[YouTube: 2017 Singapore Grand Prix: Race Highlights]
Zo lang geleden alweer. Pfff.. het leven gaat te snel.G_Dragon schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:29:
spoiler:
G_Dragon schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:29:
spoiler:
What we tweeted was a factual description of events. No need to speculate on this
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) 17 september 2017
F1 International in het Engels = SkyTinusXIII schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:31:
Ah vandaar. Ik heb ook nooit het geluid van Sky. Of F1 international of Nederlands.
Tenzij ik je post verkeerd lees, en je naar een Friese stream luistert of zo - dat is dan inderdaad niet het geluid van Sky, of F1 International, of Nederlands
Nee hoor, de F1 stream heeft twee streams: de internationale (Engelse) stream met Alex Jones en Jolyon Palmer/David Coulthard, óf de Engelse stream van Sky.Dido schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:08:
[...]
F1 International in het Engels = Sky
Tenzij ik je post verkeerd lees, en je naar een Friese stream luistert of zo - dat is dan inderdaad niet het geluid van Sky, of F1 International, of Nederlands
kleine reminder
FP1 start met een kleine 10min
FP1 start met een kleine 10min
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De race duurt door het inkorten van het circuit dus 1 ronde langer, 62 in plaats van 61.
"When you grow up your heart dies"
Max komt met uitgebreide input op de BR over hoe alles aanvoelt in de auto
Mijn boefje is liev!
Hij wil een kussentje om iets hoger te zitten.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Wellicht oranje bril maar het valt me op dat de mainstream vooral BR van "Max over de auto" uitzend altijd. Is een Lewis ook zo druk met input leveren tijdens training? Dat komt voor mijn gevoel nooit/niet vaak in de mainstream.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 15-09-2023 11:45 ]
Mijn boefje is liev!
''problemen'' voor Max zijn leuk voor het publiek. maar het is zeker tijdens FP1 gewoon afstellenJB schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:45:
Wellicht oranje bril maar het valt me op dat de mainstream vooral BR van "Max over de auto" uitzend altijd. Is een Lewis ook zo druk met input leveren tijdens training? Dat komt voor mijn gevoel nooit/niet vaak in de mainstream.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik had net eventjes de live timing van de multiviewer app aan staan. Daarmee kan je ook alle radio fragmenten luisteren, maar ze worden dus ook via tekst weergegeven. Zogenaamde "live transcription". Ik was hier kort naar aan het kijken maar werd er al gek van. Veel radioverkeerJB schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:45:
Max ziet weer een hagedis op het circuit.
De board radio was ook weer grappig. Maybe Godzilla had a kid.
Golden hour 
Maar verheug me wel op de echte OG nachtrace, laag zonnetje zoals nu lijkt me niet zo prettig rijden.
Maar verheug me wel op de echte OG nachtrace, laag zonnetje zoals nu lijkt me niet zo prettig rijden.
[ Voor 32% gewijzigd door PalingDrone op 15-09-2023 12:12 ]
mmmh sam collins .. max met minder benzine (fuel load) langzamer als Lec die dus met meer feul vertrok.
Misschien had marco dan toch gelijk en gaat Ferrari gevaarlijk zijn dit weekend.
Misschien had marco dan toch gelijk en gaat Ferrari gevaarlijk zijn dit weekend.
https://f1manager.info/ranking/4605
Maar ze kunnen toch niet zien met hoeveel benzine iedereen precies reed? Zijn dan toch alleen speculaties?powah33 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:15:
mmmh sam collins .. max met minder benzine (fuel load) langzamer als Lec die dus met meer feul vertrok.
Het regent lap records
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik kreeg niet mee waar hij die info vandaan haalt.Treveo schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:17:
[...]
Maar ze kunnen toch niet zien met hoeveel benzine iedereen precies reed? Zijn dan toch alleen speculaties?
Volgerns mij zei hij zelfs hoeveel brandstof er mee werd gegeven ...
Het blijft Sam Collins he ... met een korreltje zout nemen.
Cool! Voor mijn beeldvorming, daar hoor je HAM dus ook veel input leveren? Het valt op dat met name de BR van Max dat (net als voorgaande jaren) laat horen tov "I don't know man" achtige BRs. Kan natuurlijk bewust zo neergezet zijn.Plenkske schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:02:
[...]
Ik had net eventjes de live timing van de multiviewer app aan staan. Daarmee kan je ook alle radio fragmenten luisteren, maar ze worden dus ook via tekst weergegeven. Zogenaamde "live transcription". Ik was hier kort naar aan het kijken maar werd er al gek van. Veel radioverkeer
Mijn boefje is liev!
Leuk dat Ferrari snel is over 1 ronde, zoals altijd hebben die toch nooit de juiste race pace of ze verneuken het voor zichzelf tactisch gezien.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Zal ik? Zal ik? Nah....
Lewis was vooral verbaasd hoe het komt dat ze 0.8s langzamer zijn.JB schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:20:
[...]
Cool! Voor mijn beeldvorming, daar hoor je HAM dus ook veel input leveren? Het valt op dat met name de BR van Max dat (net als voorgaande jaren) laat horen tov "I don't know man" achtige BRs. Kan natuurlijk bewust zo neergezet zijn.
Aah dat is ie wel vakersjaool schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:22:
[...]
Lewis was vooral verbaasd hoe het kwam dat ze 0.8s langzamer zijn.

Mijn boefje is liev!
Red Bull is in ieder geval niet bezig met de snelste te zijn. Die zijn volgens mij alweer met de race bezig.
Vanmiddag de long runs, ben benieuwd want het zit nu allemaal lekker dicht op elkaarsjaool schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:25:
Red Bull is in ieder geval niet bezig met de snelste te zijn. Die zijn volgens mij alweer met de race bezig.
Volgens mij geeft iedereen wel input, maar of het bij HAM "veel" en/of nuttig is weet ik niet.JB schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:20:
[...]
Cool! Voor mijn beeldvorming, daar hoor je HAM dus ook veel input leveren? Het valt op dat met name de BR van Max dat (net als voorgaande jaren) laat horen tov "I don't know man" achtige BRs. Kan natuurlijk bewust zo neergezet zijn.
Verwijderd
G_Dragon schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:29:
Even een kleine flashback naar 2017 want dit was me er toen eentje...
pjottum schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:31:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OcWQU24d4cA9kKCElf8UleEP.jpg?f=user_large)
Varaan plat gereden? Werd heel kort in beeld gebracht met rood/gele vlag.
zoveel lizards op F1 Pro .. lijkt animal channel wel.
En maar zeuren dat F1 niet groen genoeg is...
En maar zeuren dat F1 niet groen genoeg is...
Klopt, door Alonso.Willem30 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:34:
[...]
Varaan plat gereden? Werd heel kort in beeld gebracht met rood/gele vlag.
Ferrari reed dus met 7KG meer fuel volgens hun data analyse
[ Voor 4% gewijzigd door powah33 op 15-09-2023 12:41 ]
Die: "i mean, it makes sense." maakt het echt af.
Ik dacht dat RB vaak de eerste training nog echt aan het zoeken is naar de juiste afstelling, en dat ze bij FP2 en FP3 vaak pas de sweet spot vinden.sjaool schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:25:
Ojee. Straks gaat LEC tóch nog Max bedreigen voor het WDC…
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het is hier altijd zo heet tijdens FP1 dat de tijden weinig zeggen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
En misschien RBR wel met een ”vrijdagmotor"?powah33 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:39:
Ferrari reed dus met 7KG meer fuel volgens hun data analyse
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Haha zou wel een machtige comeback zijn, alleen is het realistisch ? Helaas nietCass Casey schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:27:
[...]
Ojee. Straks gaat LEC tóch nog Max bedreigen voor het WDC…
Ergens zou ik het geweldig vinden, ondanks ik Verstappen zijn 3e wereldtitel ook gun
Elk team is in FP1 aan het zoeken naar de juiste afstelling?boxlessness schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:25:
[...]
Ik dacht dat RB vaak de eerste training nog echt aan het zoeken is naar de juiste afstelling, en dat ze bij FP2 en FP3 vaak pas de sweet spot vinden.
PSN
Klopt. Maar je ziet dat de anderen toch al bezig zijn een tijd te zetten terwijl Red Bull gewoon zijn ding doet. Die lijken een heel andere aanpak van het weekend te hebben. Misschien omdat een pole halen voor hun niet zo belangrijk is als voor de andere teams.boxlessness schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:25:
[...]
Ik dacht dat RB vaak de eerste training nog echt aan het zoeken is naar de juiste afstelling, en dat ze bij FP2 en FP3 vaak pas de sweet spot vinden.
Zouden teams een soort mechanisch systeem onder de stoel in kunnen bouwen dat je alleen iets omhoog duwt bij naar de apex sturen en dan meteen weer naar beneden? Hoe lagere center of gravity hoe harder je door de bocht kan.Pierre schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:42:
Hij wil een kussentje om iets hoger te zitten.
een treffende spreuk
ObviouslyYakuzA schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:46:
[...]
Elk team is in FP1 aan het zoeken naar de juiste afstelling?
Transparant carbon fiber... kan hij door de auto heen kijken en de apex zien.pro_6or schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:49:
[...]
Zouden teams een soort mechanisch systeem onder de stoel in kunnen bouwen dat je alleen iets omhoog duwt bij naar de apex sturen en dan meteen weer naar beneden? Hoe lagere center of gravity hoe harder je door de bocht kan.
Mijn huisdier-hagedis heet ook Sam Collins.powah33 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:19:
[...]
Ik kreeg niet mee waar hij die info vandaan haalt.
Volgerns mij zei hij zelfs hoeveel brandstof er mee werd gegeven ...
Het blijft Sam Collins he ... met een korreltje zout nemen.
Ik was van plan om Alonso eens uit te nodigen maar ik denk niet dat hij nu nog langs mag komen.
een treffende spreuk
In fighter jets wordt zoiets op de HUD in de helm geprojecteerdboxlessness schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:53:
[...]
Transparant carbon fiber... kan hij door de auto heen kijken en de apex zien.
PSN
Red Bull speelt verstoppertje
Ik denk eerder dat de "niet meer rubberen vloer" hun parten speelt.
RB heeft de vloer moeten aanpassen omdat deze te flexibel was volgens Toto Fia..
Oh meen je, dit heb ik serieus even gemist.murphydrz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:09:
[...]
RB heeft de vloer moeten aanpassen omdat deze te flexibel was volgens Toto Fia..
Ik dacht dat ze gewoon rustig aan deden
Daar kan ik gewoon niet bij, dus ik heb nog steeds het gevoel dat ze zich inhouden en er morgen gewoon weer bij staan. Want vergeet niet dit zijn nog maar de vrije trainingenExocet schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:12:
Van de snelste auto naar 7 a 8 tiende verschil achter? Dan gaan ze geen race meer winnen dan.
Dat heeft FIA nooit gezegd?murphydrz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:09:
[...]
De vloer moeten aanpassen? Er is dit weekend een regel ingegaan dat de voorvleugel niet meer mag flexen. Red Bull heeft sowieso geen flexwing gebruikt dit jaar.murphydrz schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:09:
[...]
Red Bull is gewoon nog niet met snelle rondes bezig.
en een regel dat de vloer niet meer mag flexen.sjaool schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:15:
[...]
De vloer moeten aanpassen? Er is dit weekend een regel ingegaan dat de voorvleugel niet meer mag flexen. Red Bull heeft sowieso geen flexwing gebruikt dit jaar.
Red Bull is gewoon nog niet met snelle rondes bezig.
https://forums.autosport....-on-floor-flexing-edited/
Die Vloer speelt misschien mee, maar andere teams zullen er ook last van hebben, net als de flexibele auro. Maar de karakteristiek van deze baan ligt de RBR wagen ook minder. Ze zijn het hele jaar al minder in de langzame bochten, en Singapore heeft weinig medium+high bochten waar RBR vooral voordeel pakt, en ook geen high speed rechte stukken waar de DRS verschil kan maken. Dus de verwachting was al dat het hier dichter op elkaar zou zitten.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Dat is een aanpassing van een bestaande regel.cvs79 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:16:
[...]
en een regel dat de vloer niet meer mag flexen.
https://forums.autosport....-on-floor-flexing-edited/
Die Ferrari's zijn wel bezig met hun snelle ronden!
Als TSU nu op P3 staat dan is Red Bull nog bezig met de setup.
Ja precies, dat denk ik dus ook. Ze zijn hun race setup aan het regelen, daarna gaan ze pas kijken hoe ze een snelle ronde eruit kunnen persensjaool schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:19:
Als TSU nu op P3 staat dan is Red Bull nog bezig met de setup.
Bij Max mag nu de handrem er pas af.....alle vertrouwen erin
Goh, het zou leuk zijn als andere teams eindelijk ook meedoen. Daar wachten we al het hele jaar op (hoe leuk gevechten in het middenveld ook zijn).
Ik zou er pas op gaan wedden bij de kwalificatie, want bij de vrije trainingen is het allemaal nog niet zekerpietr schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:30:
Ik zou nu m’n geld op Fer zetten.
Lijkt er helemaal nergens op, dit wordt een moeilijk weekend voor Red Bull hoor.powah33 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:25:
Bij Max mag nu de handrem er pas af.....alle vertrouwen erin
Ik wed sowieso niet, maar kan me niet voorstellen dat Fer ver terugzakt. Ik kan me wel voorstellen dat Red Bull vannacht weer veel kan verbeteren voor morgen.G_Dragon schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:30:
[...]
Ik zou er pas op gaan wedden bij de kwalificatie, want bij de vrije trainingen is het nooit zeker
Verstappen was enorm aan het vechten met zijn auto in het laatste deel zeg, veel meer dan ik van hem gewend ben. Maar 0.732 is wel heel veel achterstand.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |