Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47

RayNbow

Kirika <3

Redondo1982 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:41:
Vwb je verhaal en de garantie met een eerdere Switch [...]
Als het ging om verbindingsproblemen, dan snap ik niet waarom er 13 maanden mee gewacht werd. Het lijkt me als je problemen hebt, je op korte termijn even bij Nintendo aanklopt.

Zelf heb ik in april 2017 een van m'n uit Japan geimporteerde Joy-Cons bij Nintendo NL aangeboden om de verbindingsissues te repareren.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:45
RayNbow schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:50:
[...]

Als het ging om verbindingsproblemen, dan snap ik niet waarom er 13 maanden mee gewacht werd. Het lijkt me als je problemen hebt, je op korte termijn even bij Nintendo aanklopt.

Zelf heb ik in april 2017 een van m'n uit Japan geimporteerde Joy-Cons bij Nintendo NL aangeboden om de verbindingsissues te repareren.
Ja, nou ik snap dat wel. Ik vergeet dat soort dingen ook weleens als ik iets weinig gebruik en dan gaat het vergeethoekje in. Ook omdat ik het superdruk heb met mijn werk/ondernemingen. En dan denk je er weer aan en dan is het te laat haha.

Hoe dan ook, slecht afgehandeld als het is gegaan zoals geschetst.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

Redondo1982 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:41:
[...]

Er lag al een Switch1 en een PS Portal, al is die laatste wat lastiger gamen met de PS5 in de kamer van de kleine man als die daar ligt te slapen. Cloudgaming is nog niet alles bij PS.
Je kan de opstart beep uitzetten mocht hij daar wakker van worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
MrGizMo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:13:
Hopen dat 8bitdo iets kan met adapters. Of Brook
Mijn 8bitdo USB V2 adapter werkt inmiddels prima met mijn Switch 2 samen. Heb m'n voormalige Google Stadia controller op Bluetooth mode verbonden met die 8bitdo USB V2 adapter, en daarmee kan ik nu zonder problemen op m'n Switch 2 spelen. :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:04
In de Nintendo Today app is zojuist Splatoon Raiders en de Switch 2 versie voor Splatoon 3 aangekondigd.

[ Voor 42% gewijzigd door Raem op 10-06-2025 15:04 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:45
Ace schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:03:
[...]

Je kan de opstart beep uitzetten mocht hij daar wakker van worden.
Klopt, maar tijdens slapen gaan alle stekkerdozen uit. Ik beperk altijd alles met het oog op brand in de nacht en als ik niet thuis ben. Overigens gaat dat ding wel blazen als je bezig bent, toch?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:47:
In de Nintendo Today app is zojuist Splatoon Raiders en de Switch 2 versie voor Splatoon 3 aangekondigd. Kan de video nog niet buiten de app vinden.

Update v10.0.0 volgt overmorgen. Over singleplayer spin-off Splatoon Raiders “meer nieuws in de toekomst.”

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 10-06-2025 16:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Over online Mario kart gesproken, dit is precies mijn ervaring: https://www.instagram.com...hw/?igsh=dG01NWM2dDA2Zndq

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
Wellicht wat voor het Mario Kart World topic?

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 10-06-2025 15:27 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 01:10:
Helemaal hooked aan Mario rabbids sparks of hope. Beetje schuldgevoel wel want het is geen Switch 2 specific titel, maar ik zag hem in de aanbieding en nu al 5 uur inzitten (is veel voor mijn doen).
Inderdaad geen Switch 2 titel en ook geen update. Hoe draait het verder op de Switch 2 en vallen er nog dingen op in handheld?

Ik zie dat bepaalde games die nog geen Switch 2 update hebben gekregen wat minder scherp kunnen ogen op het Switch 2 1080P scherm. Voornamelijk te zien aan tekst. Dit verschilt per game.

Zelf Mario + Rabbids Kingdom Battle kort getest en daar valt het me niet/nauwelijks op dat het om een Switch 1 game gaat. Tekst oogt scherp (genoeg). Ori and the Will of the Wisps ziet er ook erg goed uit op de Switch 2, maar nog te weinig gespeeld om te kunnen beoordelen of er ook voordelen zijn qua dynamische resolutie.

Mario Odyssey oogt bijvoorbeeld een stuk minder mooi/scherp op de Switch 2 in handheld totdat je die gratis Switch 2 update hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

L23 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:34:
[...]

Inderdaad geen Switch 2 titel en ook geen update. Hoe draait het verder op de Switch 2 en vallen er nog dingen op in handheld?

Ik zie dat bepaalde games die nog geen Switch 2 update hebben gekregen wat minder scherp kunnen ogen op het Switch 2 1080P scherm. Voornamelijk te zien aan tekst. Dit verschilt per game.

Zelf Mario + Rabbids Kingdom Battle kort getest en daar valt het me niet/nauwelijks op dat het om een Switch 1 game gaat. Tekst oogt scherp (genoeg). Ori and the Will of the Wisps ziet er ook erg goed uit op de Switch 2, maar nog te weinig gespeeld om te kunnen beoordelen of er ook voordelen zijn qua dynamische resolutie.

Mario Odyssey oogt bijvoorbeeld een stuk minder mooi/scherp op de Switch 2 in handheld totdat je die gratis Switch 2 update hebt geïnstalleerd.
Ik moet zeggen dat de "onscherpte" van Unravel Two me ook erg meeviel. Ziet er zelfs docked prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
L23 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 15:34:
[...]

Het beeld is niet opvallend scherp oid. Wat ik wel terugzie in de reviews uit die tijd is framerate problemen en die ben ik nog helemaal niet tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
outlandos schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:29:
[...]

Het beeld is niet opvallend scherp oid. Wat ik wel terugzie in de reviews uit die tijd is framerate problemen en die ben ik nog helemaal niet tegengekomen.
Visueel vind ik Sparks of Hope wat minder mooi dan Kingdom Battle, maar dat zijn ook afwegingen die toen gemaakt zijn omdat Sparks of Hope een veel grotere wereld heeft om te verkennen. Zwaardere game. Kan goed zijn dat die framerate problemen zijn opgelost met de Switch 2 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:56
Raem schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 14:47:
In de Nintendo Today app is zojuist Splatoon Raiders en de Switch 2 versie voor Splatoon 3 aangekondigd.
Heel gek dat ze dit zomaar shadowdroppen, hoop dat dat niet betekent dat er geen Direct meer komt, want je zou toch denken dat ze dit in een Direct aankondigen als die er binnenkort aankomt.

Wel erg benieuwd, zou de spinoff een singleplayer game worden? Daar neigt het wel een beetje naar als ik dit zo zie, zou echt super tof zijn, ben erg benieuwd. Ook leuk dat er een Switch 2 versie van Splatoon komt, ff kijken hoe het straks speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-06 20:26
Zag wat interessants voor bij komen op insta

Splatoon Raiders ....

https://www.instagram.com...igsh=MWNkajVhNHYzbjhqOQ==

YT

YouTube: Splatoon Raiders Reveal Trailer 4K

[ Voor 37% gewijzigd door rbfotoeu op 10-06-2025 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:46
259tim schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:40:
[...]

Heel gek dat ze dit zomaar shadowdroppen, hoop dat dat niet betekent dat er geen Direct meer komt, want je zou toch denken dat ze dit in een Direct aankondigen als die er binnenkort aankomt.
Goed punt ja, had wel de hoop nog op een direct deze maand. Maar je zou zeggen dat ze deze aankondiging daar wel voor zouden hebben bewaard, dus misschien voorlopig nog geen direct dan...

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 15:38
Was vandaag info aan het checken rondom die Splatoon 3 DLC[Roguelike] en er komt spontaan nieuws over een Spin-off & Switch 2 update.Nintendo is lekker bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Afgelopen zaterdag Splatoon 3 gekocht, dus het nieuws van een Switch 2 update is erg welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47

RayNbow

Kirika <3

jori040 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:47:
Was vandaag info aan het checken rondom die Splatoon 3 DLC[Roguelike]
📽️ Side Order is geweldig. :)

(Tweet link mocht de video-link niet werken.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
RayNbow schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:01:
[...]

📽️ Side Order is geweldig. :)

(Tweet link mocht de video-link niet werken.)
Ja lijkt me top. ;)
Wist dat de game DLC had gekregen maar niet dat het een roguelike was.Ga hem in de avond binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 08:31
Heeft iemand hier tips voor spelletjes die leuk zijn om te spelen zonder geluid? Ik vind het wel relaxed om iets te spelen tijdens het luisteren van een boek bijvoorbeeld. Balatro en piccross lenen zich hier goed voor, maar ik ben er een beetje op uitgekeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:01
Emmavdv schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:23:
Heeft iemand hier tips voor spelletjes die leuk zijn om te spelen zonder geluid? Ik vind het wel relaxed om iets te spelen tijdens het luisteren van een boek bijvoorbeeld. Balatro en piccross lenen zich hier goed voor, maar ik ben er een beetje op uitgekeken :)
Slay The Spire.

Dit jaar ergens komt ook deel 2 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-09 07:33
Ace schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:10:
[...]
Probeer Fantasy Life eens als je Animal Crossing leuk vind, dikke aanrader.
Ze hebben wel wat elementen uit Animal Crossing en Zelda "geleend" 🤔 Best grappig eigenlijk. En zeker vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 22:38
259tim schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:40:
[...]

Wel erg benieuwd, zou de spinoff een singleplayer game worden? Daar neigt het wel een beetje naar als ik dit zo zie, zou echt super tof zijn, ben erg benieuwd. Ook leuk dat er een Switch 2 versie van Splatoon komt, ff kijken hoe het straks speelt
Dit is geen shadowdrop, dat is als ze iets aankondigen en het is ook meteen beschikbaar.

On another note... Was vandaag aan het kijken voor een case/grip, maar het aanbod lijkt nog niet geweldig. Wou eerst de dbrand killswitch bestellen maar die wordt pas in juli verzonden als je niet al gereserveerd had... En dan moet het nog naar Nederland komen.
Verder rondgekeken maar wat er verder interessant uitziet heeft hetzelfde probleem (bv Satisfye).
Wat wel al beschikbaar is, bv op Amazon, ziet er of veel minder goed uit of kan dan weer niet in de dock zonder het ding er af te halen en dat lijkt me echt helemaal niks.

Iemand al iets goeds gevonden om het comfort wat te verbeteren wat wel al beschikbaar is? Ik krijg nu het idee dat ik de switch 2 beter de eerste maand of maanden maar in zijn dock kan laten staan.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
Emmavdv schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:23:
Mocht je een 3D versie van Picross ook interessant vinden is Voxelgram zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:44:
[...]

Dit is geen shadowdrop, dat is als ze iets aankondigen en het is ook meteen beschikbaar.

On another note... Was vandaag aan het kijken voor een case/grip, maar het aanbod lijkt nog niet geweldig. Wou eerst de dbrand killswitch bestellen maar die wordt pas in juli verzonden als je niet al gereserveerd had... En dan moet het nog naar Nederland komen.
Verder rondgekeken maar wat er verder interessant uitziet heeft hetzelfde probleem (bv Satisfye).
Wat wel al beschikbaar is, bv op Amazon, ziet er of veel minder goed uit of kan dan weer niet in de dock zonder het ding er af te halen en dat lijkt me echt helemaal niks.

Iemand al iets goeds gevonden om het comfort wat te verbeteren wat wel al beschikbaar is? Ik krijg nu het idee dat ik de switch 2 beter de eerste maand of maanden maar in zijn dock kan laten staan.
Heb je de Skull & Co NeoGrip al bekeken? Die is alleszins dockbaar (maar geen idee van de kwaliteit van deze versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Allen, over een paar dagen is het alweer een week geleden dat we de S2 hebben mogen ontvangen!

Wat zijn tot nu toe de 3 leukste dingen?

Voor mij:
1. De nieuwe joycons
2. Het grote scherm + hdr
3. Mario kart world

Kan niet wachten op de nieuwe donkey kong!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sderooij schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:53:
Allen, over een paar dagen is het alweer een week geleden dat we de S2 hebben mogen ontvangen!

Voor mij:
1. De nieuwe joycons
3. Mario kart world

Voor mij:

1. Formaat.
2. Formaat.
3. Formaat.

Willekeurige volgorde.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Voor mij:
1. De nieuwe joycons
3. Mario kart world

1. Mario Kart World
2. Nieuwe dingen uittesten (backwards compatibility etc.) en ervaringen delen
3. Formaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-09 07:33

Voor mij:
1. De nieuwe joycons
3. Mario kart world

Groter scherm
Mario kart world
Herontdekken oude games / uitkijken naar nieuwe games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 15:52
Finraziel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:44:
[...]

Ik was zelf ook aan het kijken naar een case waarbij je de joycons nog los kon koppelen. Had een lichte afknapper op de killswitch door de prijs (bevat wel alles wat ik nodig heb overigens. Maar 110 dollar voor een hoesje ging me wat te ver). Ik ga deze nu bestellen : https://jsaux.com/product...-2?variant=46187808981212 Zelfde idee, met wat goedkoper materiaal. Wordt halverwege juni verstuurd maar scheelt wel veel in prijs met de killswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15
jori040 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:47:
Was vandaag info aan het checken rondom die Splatoon 3 DLC[Roguelike] en er komt spontaan nieuws over een Spin-off & Switch 2 update.Nintendo is lekker bezig. :)
Ben benieuwd naar de grafische update.

Ik denk dat Nintendo dat trouwens de komende maanden flink gaat doen: telkens een grafische update releasen voor een game om het gat op te vullen tot er een echte library aan S2 games is.

En ik ben daar helemaal voor. Er zijn best wel wat games die een 60fps mode en hogere resolutie zouden kunnen gebruiken. Ik hoop op Astral Chain, die ligt nog steeds een beetje te verstoffen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040

Voor mij:
1. De nieuwe joycons
3. Mario kart world

Vind er alles wel leuk aan.Nu dat ik een paar dagen met MK bezig ben kan ik wel zeggen dat dit voor mij wel next-voelt.

Blij om te lezen dat Splatoon 3 een Switch 2 update krijgt.

Laat Donkey Kong & Metroid Prime Beyond maar komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
JackAvery schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:49:
[...]

Heb je de Skull & Co NeoGrip al bekeken? Die is alleszins dockbaar (maar geen idee van de kwaliteit van deze versie).
Ja die zag er nog het beste uit op Amazon, maar stond bij dat die ook pas in juli geleverd zou worden. Maar ik zie nu dat dat alleen voor de zwarte variant geldt dus dan maar die gekleurde variant besteld. Komt als het goed is maandag dus dan ga ik het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
BarôZZa schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:06:
[...]

Ik denk dat Nintendo dat trouwens de komende maanden flink gaat doen: telkens een grafische update releasen voor een game om het gat op te vullen tot er een echte library aan S2 games is.

En ik ben daar helemaal voor. Er zijn best wel wat games die een 60fps mode en hogere resolutie zouden kunnen gebruiken. Ik hoop op Astral Chain, die ligt nog steeds een beetje te verstoffen..
Het zorgt er ook voor dat die game weer wat meer gaat verkopen hé.

Astral Chain: Ja de IP is van Nintendo maar is door Platinum games gemaakt.En gezien het een game is op hun engine is het maar de vraag of dat nu zo rap kan.

Ik ben groot fan van die game hoor. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Was vandaag in de stad en nieuwsgierig naar fysieke Nintendo Switch 2 games. Nintendo heeft wel zijn best gedaan om die doosjes zo lelijk mogelijk te maken bij de Switch 2 Edition games. Ik moest lachen om de dubbele regel. Cyberpunk 2077 fysiek zag er wel weer tof uit. Verder niks gekocht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqeE-R3cvZql7BEJFnhtxlN6CuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxoLyAeVQXc4KyJ5JhIII01A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11
Donstil schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:57:
[...]

Voor mij:

1. Formaat.
2. Formaat.
3. Formaat.

Willekeurige volgorde.
Alsof ik mn vriendin hoor praten als het over mijn pluspunten gaat.

Nee flauw natuurlijk. Ik ben ook blij met het nieuwe formaat! En de hogere snelheid (framerate) :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online

AreVeeDee

NSO: SW-7515-1623-5706

outlandos schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:31:
[...]

Alsof ik mn vriendin hoor praten als het over mijn pluspunten gaat.

Nee flauw natuurlijk. Ik ben ook blij met het nieuwe formaat! En de hogere snelheid (framerate) :)
Minpunt is dan waarschijnlijk: snel leeg. :o

Samsung Galaxy S25 | Lenovo IdeaPad 5 Pro 14" | Sony WF-1000XM4 | LG OLED C4 42" | Nintendo Switch 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
BarôZZa schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:06:
[...]

Dat zou idd mooi zijn, dan zou een super smash update voor mij op 1 staan:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 21:42
Finraziel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:09:
[...]

Ja die zag er nog het beste uit op Amazon, maar stond bij dat die ook pas in juli geleverd zou worden. Maar ik zie nu dat dat alleen voor de zwarte variant geldt dus dan maar die gekleurde variant besteld. Komt als het goed is maandag dus dan ga ik het zien :)
Alleen de grip zonder case dan denk ik? Hier gisteren besteld en wordt en ik zie dit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/408051763422429184/1381949763800535040/image.png?ex=68496083&is=68480f03&hm=a8a9833c2c30bf7ababeea425e2435f26a4c3c07ab69fcdd90dc5a60859f59ff&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
iemand hier die de dbrand killswitch heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Evernote schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:15:
[...]

Alleen de grip zonder case dan denk ik? Hier gisteren besteld en wordt en ik zie dit:
[Afbeelding]
Ja klopt, zonder case. De combinatie had ik eerlijk gezegd nog niet gezien, maar die staat nu ook al op 15-25 juli. Ook wel logisch als Nintendo inderdaad meteen zoveel voorraad heeft kunnen leveren dan loopt het nu ook storm bij alle accessoires.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
sderooij schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:21:
Volgens mij nog niet geleverd behalve aan wat "influencers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Finraziel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:21:
[...]

Ja klopt, zonder case. De combinatie had ik eerlijk gezegd nog niet gezien, maar die staat nu ook al op 15-25 juli. Ook wel logisch als Nintendo inderdaad meteen zoveel voorraad heeft kunnen leveren dan loopt het nu ook storm bij alle accessoires.
Het mooie aan die case is dat de Switch dan gewoon in de grip kan blijven omdat ie ook nog gewoon in de Dock kan.

Maar inderdaad het zal heel hard gaan met de accessoires door al die leveringen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Wat Europese sales data:
  • Spanje: Switch 2 verdubbelt het launch record van de PSP - 108.000 verkochte consoles, waarvan 90.000 Mario Kart bundels.
  • Frankrijk: nog te bevestigen maar Switch 2 lijkt ook hier de snelstverkopende console launch ooit. Verdubbelt bijna de PS5 launch door meer dan 200.000 consoles te verkopen. edit: Franse sales insider Oscar Lemaire bevestigt dat Switch 2 met meer dan 160.000 consoles in Frankrijk een record zet.
  • UK: Switch 2 is de beste launch ooit voor Nintendo, maar 'slechts' de 4de sterkste launch in het Verenigd Koninkrijk. Desondanks grotendeels uitverkocht met meer dan 160.000 consoles.
Het klinkt alsof Switch 2 de Switch launch in Europa gaat verdubbelen, maar er is nog geen Duitse data.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 10-06-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:21
JackAvery schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:33:
Wat Europese sales data:
  • Spanje: Switch 2 verdubbelt het launch record van de PSP - 108.000 verkochte consoles, waarvan 90.000 Mario Kart bundels.
  • Frankrijk: nog te bevestigen maar Switch 2 lijkt ook hier de snelstverkopende console launch ooit. Verdubbelt bijna de PS5 launch door meer dan 200.000 consoles te verkopen.
  • UK: Switch 2 is de beste launch ooit voor Nintendo, maar 'slechts' de 4de sterkste launch in het Verenigd Koninkrijk. Desondanks grotendeels uitverkocht met meer dan 160.000 consoles.
Het klinkt alsof Switch 2 de Switch launch in Europa gaat verdubbelen, maar er is nog geen Duitse data.
Ik vraag me alleen af hoeveel dit nu al zegt, want volgens mij was de switch 1 heel schaars in het begin

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 10-06-2025 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Steven030 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:52:
[...]

Ik vraag me alleen af hoeveel dit nu al zegt, want volgens mij was de switch 1 heel schaars in het begin
Yep, en ps5 ook en natuurlijk corona.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Steven030 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:52:
[...]

Het zegt enkel dat Nintendo veel consoles beschikbaar heeft deze launch :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Vandaag deze screen protector van Amazon binnengekregen. Setje van 3. Eerste keer meteen goed. Mooi stevig ding en niet duur:
https://www.amazon.nl/dp/B0DW8WQ8L2

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:07
Ik zit nu weer te spelen op me Steam deck oled. Mijn handen hielden het niet langer als 30 min vol op handheld mode met de switch … gelukkig komt morgen mijn neo grip van skull and co binnen heb om de Steam deck ook die van skull and co zitten en dat speelt heerlijk ook voor uren . Dus hoop dat die het probleem oplost voor de switch . Nou even wat anders ; heb hem nu 5 dagen en de wauw factor is er af , feitelijk nog niet echt veel switch 2 games of aankondigingen , dat ook black ops 7 niet aan gekondigd is baart me ook zorgen ; zou je zien krijgen we oude ports of een hele gare editie alla fifa destijds op switch 1 . Pak ik echter mijn Steam deck oled erbij ben ik weer helemaal blij en daar heb ik de wauw factor nog steeds vooral nu de geforce now app native ondersteund is . Gebruikte hem al eerder voor anti cheat games maar ook voor in de toekomst kan ik zo alle games blijven spelen . Ik ga het een kwartaal aankijken maar anders gaat de switch 2 weer switchen van eigenaar . Ben bang dat ik gevallen ben door de hype maar toch te verwend bent met de Steam deck .

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Om een of andere reden was ik gefocust op de 8bitdo ultimate die al lang werkloos achter op mijn bureau ligt, wellicht omdat die ook echt voor de Switch bedoeld was (ook met Nintendo BAXY layout)... Maar mijn Gamesir cyclone v2 blijkt gewoon zonder updates direct te werken op de switch 2 :)
Even wennen want ik had verwacht dat de B knop als A zou functioneren, maar dat is dus niet zo. Ik moet ook echt de onderste knop gebruiken voor A nu. Kun je geloof ik wel weer omzetten in de settings. Maar fijn dat deze werkt want dit is echt zo'n supergoede controller :) gebruik deze ook al een tijdje op mijn pc, beter dan de Xbox elite 2 controllers die ik daarvoor steeds gebruikte (maar die hadden vaker connectie problemen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Cyberw00d schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:49:
Ik zit nu weer te spelen op me Steam deck oled. Mijn handen hielden het niet langer als 30 min vol op handheld mode met de switch … gelukkig komt morgen mijn neo grip van skull and co binnen heb om de Steam deck ook die van skull and co zitten en dat speelt heerlijk ook voor uren . Dus hoop dat die het probleem oplost voor de switch . Nou even wat anders ; heb hem nu 5 dagen en de wauw factor is er af , feitelijk nog niet echt veel switch 2 games of aankondigingen , dat ook black ops 7 niet aan gekondigd is baart me ook zorgen ; zou je zien krijgen we oude ports of een hele gare editie alla fifa destijds op switch 1 . Pak ik echter mijn Steam deck oled erbij ben ik weer helemaal blij en daar heb ik de wauw factor nog steeds vooral nu de geforce now app native ondersteund is . Gebruikte hem al eerder voor anti cheat games maar ook voor in de toekomst kan ik zo alle games blijven spelen . Ik ga het een kwartaal aankijken maar anders gaat de switch 2 weer switchen van eigenaar . Ben bang dat ik gevallen ben door de hype maar toch te verwend bent met de Steam deck .
De console is vier dagen uit :p beginnen we nu al te doomen over games? Nintendo is vrij duidelijk geweest in wat er al zeker de komende maanden aankomt en heeft vandaag nog een nieuwe game aangekondigd.

Specifiek over CoD had Activision vandaag het volgende te zeggen:
In a statement shared with Eurogamer, the source confirmed: "We're committed to getting the franchise on Switch. Both teams [are] working on it. Will share details when ready."
En FIFA is aangekondigd en komt gewoon later dit jaar uit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
iemand deze toevallig al ervaren?

https://nl.ign.com/ninten...oe-je-het-zelf-kunt-fixen

Dit linkt overigens echt naar Nintendo toe… aparte fix, ik heb momenteel de beperkt opladen functie in gebruik en houd hem braaf tussen de 20-80

Nog niet geprobeerd om m’n accu compleet leeg te krijgen, volgens mij is dat ook niet geweldig voor je hardware.

Ik hoopte alleen dat m’n durand kit al binnen zou zijn, maar helaas vinden ze daar zo lijkt het influencers belangrijker dan de mensen die daadwerkelijk een pre-order geplaatst hebben aangezien verzending rond 16-6 pas plaatsvindt voor het “gewone volk”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
JackAvery schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:17:
[...]

De console is vier dagen uit :p beginnen we nu al te doomen over games? Nintendo is vrij duidelijk geweest in wat er al zeker de komende maanden aankomt en heeft vandaag nog een nieuwe game aangekondigd.

Specifiek over CoD had Activision vandaag het volgende te zeggen:

[...]

En FIFA is aangekondigd en komt gewoon later dit jaar uit…
Daarom zeg ik ook dat ik nog een aantal maanden aankijk en heb niet voor niks de grip case besteld voor een betere handheld ervaring . De console is tof maar ik ben gewoon verwend met de sd oled ..

En ik heb het nieuws wel gelezen vandaag maar daar staat niks over bijvoorbeeld welke versie het gaat ? Ik mag hopen bo7 en dan tegelijk met de andere consoles/pc, mocht dat niet het geval zijn koop ik hem op Steam om met de sd oled te spelen want dat is een game die ik samen met vrienden voornamelijk speel en dan niet maanden later pas het feestje wil aanschuiven .
Fortnite is top op de switch 2 .
Ik had zelf verwacht na de release dat veel grote titels aangekondigd zouden worden misschien is dat een fout van mij .
FIFA kan me btw niks interesseren maar bedoelde daarmee dat we jaren lang een hele gare versie op de Switch 1 kregen en dus niet hoop dat het met de cod games zo gaat worden .

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-09 10:15
De joycons geven mij kramp in handheld mode. Ik hoop echt dat Hori met de Split Pad Pro/Compact komt want fighting games bv. zijn echt niet te doen in handheld mode. Ook veel last van mijn handen bij het spelen van MKW.

Ook maar in de kogel gebeten en €90 neergeteld voor een Pro Controller. Eén fysieke game + een controller heeft me €170 gekost…

Daarentegen neem ik liever mijn SWOLED mee op pad puur dankzij de Hori controller attachment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

logix147 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:48:

Dit linkt overigens echt naar Nintendo toe… aparte fix, ik heb momenteel de beperkt opladen functie in gebruik en houd hem braaf tussen de 20-80
Nintendo "bevestigt" helemaal niks. Ze hebben gewoon een pagina online voor als dat het geval is, wat je dan moet doen. Die pagina (met dezelfde instructies) bestaat voor de Switch 1 ook, en is van toepassing op alle apparaten met lithium batterijen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Laatst online: 07:00
JackAvery schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:17:
[...]
De console is vier dagen uit :p beginnen we nu al te doomen over games?
Misschien ben ik ouderwets, maar ik verwacht bij een hardware launch ook een fatsoenlijke lineup van games.

Ik heb nú juist een switch 1 gekocht. Een gigantische keuze uit games heb ik nu, zou niet weten wat ik op een switch 2 zou moeten spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:04
Mania-92 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:01:
[...]

Misschien ben ik ouderwets, maar ik verwacht bij een hardware launch ook een fatsoenlijke lineup van games.

Ik heb nú juist een switch 1 gekocht. Een gigantische keuze uit games heb ik nu, zou niet weten wat ik op een switch 2 zou moeten spelen.
Diezelfde games. ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
Tegen een premium van 350eur voor de hardware. Voor mij niet echt een aanlokkelijke propositie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
Mania-92 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:08:
[...]

Tegen een premium van 350eur voor de hardware. Voor mij niet echt een aanlokkelijke propositie.
Ik was dan wel voor de switch 2 gegaan in dat geval . Dan kan je in de toekomst ook de nieuwe games blijven spelen . Verder met je eens hoor , zodra mijn grip case binnen is maar weer verder .
Ik speel 75 procent handheld alleen als de vrouw op bed gaat of er niet is speel ik op de tv

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
[...]

Alles wat je op de switch 1 kan spelen plus nog meer en alles is mooier, speelt soepeler en een stuk groter scherm. Snap eerder niet waarom je nu nog een switch 1 gaat kopen? Komen ook hoop games aan zometeen die alleen op switch 2 kunnen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:56
matthijst schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:48:
Vandaag deze screen protector van Amazon binnengekregen. Setje van 3. Eerste keer meteen goed. Mooi stevig ding en niet duur:
https://www.amazon.nl/dp/B0DW8WQ8L2
Dezelfde besteld maar dan mat, ben benieuwd hoe dat matte is, hoe was het installeren met die guide? Soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberw00d schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:50:
[...]

Ik had zelf verwacht na de release dat veel grote titels aangekondigd zouden worden misschien is dat een fout van mij.
Vind ik ook raar hoor, maar verwacht ze nog wel. Maak me er geen zorgen over, alleen mijn geduld wordt flink getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:29
Cyberw00d schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:49:
Snap dit heel goed. Ik koop echter een Switch met name voor de Nintendo games en die kan ik niet op een ander apparaatje spelen. Maar als Metroid of Zelda of Mario uitkomt wil ik die toch spelen en dus heb ik een switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
Stylze schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:17:
[...]

Alles wat je op de switch 1 kan spelen plus nog meer en alles is mooier, speelt soepeler en een stuk groter scherm. Snap eerder niet waarom je nu nog een switch 1 gaat kopen? Komen ook hoop games aan zometeen die alleen op switch 2 kunnen.
Omdat ik nu voor 100eur met een tweedehands switch zoveel games kan spelen dat ik de komende 5 jaar zoet ben. Als ik die games op de switch 2 speel ben ik 450 euro kwijt? Dat is een verschil van 350 euro. Dat heb ik niet over voor wat meer frames en een wat groter scherm. En die games die exclusief voor de switch 2 uitkomen speel ik dan over 5 jaar wel weer, als ik dan wellicht voor een mooie prijs ergens een switch 2 op de kop tik, maar in ieder geval niet voor 450eur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mania-92 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:29:
[...]

Omdat ik nu voor 100eur met een tweedehands switch zoveel games kan spelen dat ik de komende 5 jaar zoet ben. Als ik die games op de switch 2 speel ben ik 450 euro kwijt? Dat is een verschil van 350 euro. Dat heb ik niet over voor wat meer frames en een wat groter scherm. En die games die exclusief voor de switch 2 uitkomen speel ik dan over 5 jaar wel weer, als ik dan wellicht voor een mooie prijs ergens een switch 2 op de kop tik, maar in ieder geval niet voor 450eur.
Had je het Nintendo Switch topic al gevonden?

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
CyBeR schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:57:
[...]

Nintendo "bevestigt" helemaal niks. Ze hebben gewoon een pagina online voor als dat het geval is, wat je dan moet doen. Die pagina (met dezelfde instructies) bestaat voor de Switch 1 ook, en is van toepassing op alle apparaten met lithium batterijen.
Dit heb ik anders nog nooit moeten doen op mijn portal, steam decks, mobiele telefoons, zowel Android als Apple. Laptops, ik kan nog wel even doorgaan.

Verder is Nintendo of welke fabrikant dan ook mij niet heilig dus vandaar dat ik gewoon benieuwd ben of mensen dit ervaren. Daar is dit topic toch voor om vragen/ervaringen te stellen/delen?

Voor mij is dit dus “nieuw” en ik ga niet zoeken naar of dit voor de Switch 1 ook al bestond, ik kom iets tegen en vraag ernaar.

Blijkbaar uit jouw reactie heb je er gelukkig geen ervaring mee dus dat is fijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
259tim schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:18:
[...]

Dezelfde besteld maar dan mat, ben benieuwd hoe dat matte is, hoe was het installeren met die guide? Soepel?
Ik heb die guide niet gebruikt. Protector is stevig, dus gewoon links uitlijnen en heel langzaam laten zakken, dan zie je dat ie vast plakt (lijkt zich vast te zuigen). Toen hij ongeveer voor de helft vastzat in 1x de rechterkant erop gedrukt.
Had schoongemaakt met natte doek, toen poetsen met droge en voor de zekerheid ook hele scherm nog ff met dat stickertje dat erbij zit. Geen stof meer toen :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
logix147 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:37:
[...]

Dit heb ik anders nog nooit moeten doen op mijn portal, steam decks, mobiele telefoons, zowel Android als Apple. Laptops, ik kan nog wel even doorgaan.

Verder is Nintendo of welke fabrikant dan ook mij niet heilig dus vandaar dat ik gewoon benieuwd ben of mensen dit ervaren. Daar is dit topic toch voor om vragen/ervaringen te stellen/delen?

Voor mij is dit dus “nieuw” en ik ga niet zoeken naar of dit voor de Switch 1 ook al bestond, ik kom iets tegen en vraag ernaar.

Blijkbaar uit jouw reactie heb je er gelukkig geen ervaring mee dus dat is fijn :-)
Dit moet ook niet bij de Switch 2. Zoals ik het zie is de Switch 2 net uit en is het voor websites en Youtubers interessant om hier nieuws voor te maken gezien het momenteel veel aandacht krijgt. De bron is een support pagina op de Nintendo website. Ik verwacht dat andere bedrijven ook support pagina's hebben als je problemen ervaart met een product.

Ik zeg verder niet dat er geen problemen zijn. Ik heb dit zelf niet ervaren en ga dus ook geen handelingen uitvoeren. Ik vind de berichtgeving ook een beetje raar: "Daardoor krijg je bijvoorbeeld een melding dat de batterij bijna leeg is, terwijl je in werkelijkheid nog uren kunt doorspelen." Lijkt me sterk :P Verwacht dat een hoop mensen nu allemaal handelingen gaan uitvoeren in de hoop er nog een paar uur extra bij te krijgen terwijl de realiteit is dat de Switch 2 gewoon sneller leeg is dan de Switch OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@L23 je moet handelingen van een paar uur uitvoeren… gok dat veel mensen dat dan weer niet doen.

Recent nog met Apple Care over m’n m2 iPad contact gehad want die ging voor mijn gevoel snel leeg. Support heeft via de tooling wat files leeg gegooid en hij lijkt nu wel langer mee te gaan, ook als ik de oplaadtijd historie VS verbruik vergelijk dus mja accuduur is altijd te kort op draagbare devices die je actief én intensief gebruikt (laat werken).

M’n steam deck houdt AAA games in een vliegtuig niet langer vol dan ik van mn switch2 verwacht - Het is ook niet gek als je 60+ frames op zo’n klein ding vertoont dat het na +/- 3-4 uur einde accu is.

Ik ben vooral benieuwd naar de melding: bijna leeg en dan kunnen doorgamen, dat lijkt me wel eerder een bug in de software. Die ben ik nog niet tegengekomen, vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

logix147 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:37:
[...]

Je hoeft dat ook niet te doen. De Switch (en elk ander redelijk apparaat met een lithium batterij en een battery-indicator) doet dat zelf. Die procedure is alleen om dat proces wat te versnellen.
Zeker wel, op andere apparatuur. Ik weet niet of m'n Switch 2 het verkeerd doet -- ik gebruik 'm meestal docked. Maar als je 'm op de batterij gebruikt en je merkt dat je heel lang met de laatste 1% doet, dan kun je die procedure gebruiken om de batterij te hercalibreren.

Overigens prima dat je dat vindt en met ons deelt, het ging me om de titel van dat IGN artikel die er probleem van maakt dat Nintendo "bevestigt". Nee dus, ze hebben gewoon een troubleshootingpagina online gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 11-06-2025 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:09
Edit: Al gedeeld.

[ Voor 94% gewijzigd door Lashrom op 11-06-2025 03:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee we hadden 't er niet net over of zo, en dat het helemaal geen probleem is hebben we 't ook niet over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:09
CyBeR schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 01:56:
Nee we hadden 't er niet net over of zo, en dat het helemaal geen probleem is hebben we 't ook niet over gehad.
Was niet scherp genoeg ... :+
Letterlijk een berichtje ervoor. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cyberw00d schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:50:
[...]

Daarom zeg ik ook dat ik nog een aantal maanden aankijk en heb niet voor niks de grip case besteld voor een betere handheld ervaring . De console is tof maar ik ben gewoon verwend met de sd oled ..

En ik heb het nieuws wel gelezen vandaag maar daar staat niks over bijvoorbeeld welke versie het gaat ? Ik mag hopen bo7 en dan tegelijk met de andere consoles/pc, mocht dat niet het geval zijn koop ik hem op Steam om met de sd oled te spelen want dat is een game die ik samen met vrienden voornamelijk speel en dan niet maanden later pas het feestje wil aanschuiven .
Fortnite is top op de switch 2 .
Ik had zelf verwacht na de release dat veel grote titels aangekondigd zouden worden misschien is dat een fout van mij .
FIFA kan me btw niks interesseren maar bedoelde daarmee dat we jaren lang een hele gare versie op de Switch 1 kregen en dus niet hoop dat het met de cod games zo gaat worden .
Ik weet niet hoeveel je het nieuws volgt maar er wordt al een tijdje geclaimd door een aantal journalisten dat Nintendo een marketing plan heeft voor Switch 2 waarbij er in fases gaat gewerkt worden. Een tweede fase zou in de herfst zijn en focussen op third parties.

Nu vind ik dit zelf een wankel gerucht en niet noodzakelijk de beste strategie, maar het is ook zo dat lang niet elke ontwikkelaar al lang over developer kits van de console beschikt. Verder staat Nintendo er wel voor gekend dat ze qua communicatie graag het narratief in handen hebben. Tenslotte heeft het bedrijf tegenwoordig niet de neiging om games op de langere termijn op voorhand aan te kondigen. Er zijn uitzonderingen, maar meestal gaat het om slechts ‘enkele’ maanden tussen aankondiging en release.

M.a.w. het begint er op te lijken dat we toch wat geduld zullen moeten hebben en dat een aantal bedrijven zit te wachten met aankondigingen tot Nintendo dit zelf wilt. Op dit moment zit Nintendo nog in een positie waarin ze dit kunnen afdwingen - ze beschikken over een zeer sterk communicatiemedium (Direct) en kunnen beslissen over toegang (dev kits).

Dus even de kat uit de boom kijken, ook betreffende CoD. Maar het was toch vrij duidelijk wat er ongeveer op launch datum zou zijn sinds april, inclusief een ruw plan voor 2025 qua first parties.
[...]

Ik vind dat zelf ook, maar de industrie is al eventjes veranderd en stiekem zijn de meeste hardware launch line-ups op de dag zelf al heel lang redelijk beperkt. Nieuwe games groeien niet aan bomen en de meeste ontwikkelaars hebben een multiplatform strategie. De Switch lancering in 2017 was voor mij een positieve uitzondering met zowel een GOTY op launch dag als een heel sterk plan voor de maanden erna. Dit probeert Nintendo nu na te doen, maar helemaal hetzelfde kan het niet zijn.
Mooi moment om in te stappen, en begrijpelijk als je geld wilt besparen. Persoonlijk vind ik de upgrade die je op Switch 2 krijgt echt wel die 150 euro waard qua nieuwprijs specifiek voor die duizenden Switch 1 games. De exclusives gaan op langere termijn renderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:33:
Wat Europese sales data:
  • Frankrijk: nog te bevestigen maar Switch 2 lijkt ook hier de snelstverkopende console launch ooit. Verdubbelt bijna de PS5 launch door meer dan 200.000 consoles te verkopen. edit: Franse sales insider Oscar Lemaire bevestigt dat Switch 2 met meer dan 160.000 consoles in Frankrijk een record zet.
En hier is Nintendo met de persmededeling: meer dan 3,5 miljoen consoles tijdens de eerste 4 dagen. Het is hiermee de beste lancering voor het bedrijf ooit.
Nintendo Co., Ltd. (HQ: Kyoto, Minami-ku, Japan; Representative Director and President: Shuntaro Furukawa, “Nintendo” hereafter) announced that its new game system, Nintendo Switch 2, sold over 3.5 million units worldwide in the four days following its release on June 5, 2025*. This is the highest global sales level for any Nintendo hardware within the first four days.
Ter referentie: Switch verkocht 2,7 miljoen consoles in de eerste maand en had een geschatte lancering van 1,5m consoles. PS4 deed 2,1 miljoen consoles tijdens de eerste 15 dagen. PS5 3,4 miljoen tijdens de eerste maand, of 4,4m tussen november en eind december. Men schat dat er tot en met februari iets meer dan 4 miljoen Steam Decks over de levenscyclus verkocht zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 11-06-2025 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:30
Gisteravond wat potjes MKW in handheld mode gespeeld en dan pas merk je dat de Switch verre van comfortabel is. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 11-06-2025 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Yonix schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 06:48:
Gisteravond wat potjes MKW in handheld mode gespeeld en dan pas merk je dat de Switch verre van comfortabel is. :X
Ja zeker ! Je krijgt er toch een potje kramp van. Als het goed is krijg ik vandaag of morgen de grip case van skull and co binnen dit zou handheld gamen enorm verbeteren. Kom er op terug als ik her getest heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 20:23
Maar moet wel eerlijk bekennen dat ik minder kramp heb bij de Switch dan bij de ROG Ally met modcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:36

Ik heb dit probleem niet, maar wel dat mijn switch 2 niet oplaad boven ~80%. Dit met en zonder de optie aan tot max ~90% opladen.

Nu deze fix geprobeerd. Voor de fix had ik 80% battery en direct daarna 83%. En hij laadt nu weer op ondanks dat die 82% is.

[ Voor 3% gewijzigd door RollieBollie op 11-06-2025 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:03
Als je met een losse Joy con speelt is het ook niet fijn. De stick zit bij de rode redelijk ver naar het midden, mijn duim is niet zo groot waardoor je hem raar vast moet houden. Daarom een pro controller gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 08:31
RollieBollie schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:52:
Kleine mini review Switch 2 Welcome Tour.

Leuk om iets meer info te hebben van hardware en onderdelen van Switch 2. En waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt.

Bijv de joycons wisten we al dat die met magneten aan de switch zitten, maar die zitten dus in de switch zelf. De sl/sr knoppen op de joycons zijn van metaal en zit beweging in. Als de joycons aan de switch zitten worden deze knoppen een klein stukje naar buiten getrokken. De connector tussen de joycons en switch heeft een klein beetje speling naar boven en beneden, omdat de joycons niet strak qua plastic deel tegen de switch zit. Dit is dan weer gedaan zodat er meer kracht nodig zou zijn om ze zonder release knop van de switch af te halen.

En de quizes die je kan doen nadat je wat info hebt gekregen hebben leuke vragen en antwoorden.

Minigames zijn ook leuk en als je een minigame niet kan doen kan je dmv de Y knop sos drukken in morse en krijg je ipv gouden medaille een zilveren. Minigames zijn gelocked achter medailles en worden lastiger. Bijv muis en rumble. Ergens op het scherm is het center van de rumble. Ga van links naar rechts en bepaal waar rumble het sterkste is. Heb je die behaald kan je ook nog van boven naar beneden gaan. Op een bank is die lastig te doen vanwege feit dat de rumble dan wegfiltert door de bank. Ik heb deze op tafel moeten doen. En ook leuke minigame is 10 vinger twister. Yep. Je krijgt dus te zien welke van de 4 kleuren je moet aanraken en daar dus die vinger op vasthouden. 1e Ronde zitten de 4 kleuren in rijen onder elkaar. 2e Ronde zitten ze random.

Heb je alle stempels van een regio behaald ga je naar de volgende regio. Bijv van de linker joycon naar de switch zelf. Aangezien je niet direct genoeg medailles hebt om alle rondes van een minigame te doen zal je ook teruggaan naar vorige regios. En soms zijn de stamps lastig te vinden.

Voor € 10,00 is het leuk om meer te weten over de hardware en keuzes die er zijn gemaakt.
Dank voor deze wat uitgebreidere omschrijving! Ik twijfel nog steeds of ik het zal halen. Welke assesoires zijn vereist om dit uit te kunnen spelen? Ik had ergens gelezen dat je de pro controller nodig hebt, maar is dat het enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:41
Pokemon Scarlet/Violet zou HDR moeten ondersteunen, wat ik van het internet begrijp. Toch start die game bij mij niet op in HDR op mijn LG CX, in tegenstelling tot bijv. Mario Kart World en Zelda ToTK. Mis ik iets of hebben jullie dat ook?

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Lynox schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:39:
Pokemon Scarlet/Violet zou HDR moeten ondersteunen, wat ik van het internet begrijp. Toch start die game bij mij niet op in HDR op mijn LG CX, in tegenstelling tot bijv. Mario Kart World en Zelda ToTK. Mis ik iets of hebben jullie dat ook?
Heb je dan de optie aanstaan waarbij alleen ondersteunde games HDR moeten gebruiken?

Ik heb HDR altijd aan staan op de Switch en dan werkt het (uiteraard wel) gewoon op mijn LG CX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:36
Emmavdv schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:36:
[...]

Dank voor deze wat uitgebreidere omschrijving! Ik twijfel nog steeds of ik het zal halen. Welke assesoires zijn vereist om dit uit te kunnen spelen? Ik had ergens gelezen dat je de pro controller nodig hebt, maar is dat het enige?
Je hebt geen accessoires nodig, omdat je de informatie wel kan ontvangen. Je kan alleen sommige demo's en minigames niet spelen. Je kan deze echter skippen door te praten tegen de demo/minigame npc. Dan zeg je dat je het toch niet wilt doen en dan dmv de Y knop sos in morse spellen. Dus 3 keer kort indrukken, dan 3 keer iets langer, dan 3 keer kort. Je krijgt dan wel de medaille, maar ipv een gouden een zilveren. Qua functionaliteit hebben deze geen verschil. Ze zijn beiden 1 waard.

Accessoires die je nodig hebt om alles te spelen zijn:
4K TV
Pro controller
USB camera
Charging grip
Steering wheel

De meeste minigames gebruiken de joycon mouse. In het begin zijn het leuke simpele games, maar uiteindelijk ben ik ze gaan skippen. Heb ze wel gespeeld, maar kwam er gewoon niet voorbij. Wat wel een leuke mouse controlled minigame is, is het racen/stunten. Je beweegt dan de muis van links naar rechts om te sturen op de baan. En de baan wordt smaller en je moet dan dus op 2 wielen rijden ipv 4 en dat doe je door de joycon te kantelen. Je zit dan een beetje qua gedachte van vroeger dat mensen de muis gingen optillen en probeerden te gebruiken als afstandsbediening. Het werkt, maar zal wel ontiegelijk wennen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:05
Nieuws vanuit Nintendo zelf, die hebben een mooi aantal van de Nintendo Switch 2 verkocht!

Nintendo: in vier dagen 3,5 miljoen Switch 2-consoles verkocht
Nintendo zegt wereldwijd een recordaantal van 3,5 miljoen Switch 2-consoles te hebben verkocht in de eerste vier dagen na de lancering van de nieuwe console. ‘Dit is het hoogste wereldwijde verkoopniveau voor Nintendo-hardware ooit in de eerste vier dagen’, aldus de Japanse videogamegigant in een verklaring.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Evernote schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:16:
Goed nieuws voor 8Bitdo Ultimate eigenaren er is een Beta firmware beschikbaar, die heb ik zelf geïnstalleerd en de controller werkt nu perfect.
---
V1

https://www.8bitdo.com/ultimate-bluetooth-controller

https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/UltimateBL111B1.zip

V2

https://www.8bitdo.com/ultimate-2-bluetooth-controller

https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/V2UltimateBL104B15.zip

1C

https://www.8bitdo.com/ultimate-c-bluetooth-controller

https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/CCCNS107B1.zip

2C

https://www.8bitdo.com/ultimate-2c-bluetooth-controller

https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/CCCNS2V101B1.zip

Ensure SWITCH "Pro Controller Wired Communication" is enabled on the Switch 2

From the HOME Menu select "System Settings" > "Controllers and Sensors." Select "Pro Controller Wired Communication" to enable this feature.

*Reboot the Switch console(Hold POWER 10sec).

Sincere wishes.

------------------------------

Jimmyi

8BitDo Support
---
Bron: Reddit

Edit:
De Switch rebooten was niet nodig, scheelt men weer een stap!
Inmiddels is er ook een officiële update overigens waarbij je de update tool kan gebruiken. Heb zelf de tool gebruikt en werkte goed. Gister de controller geupdated, want kon hem nu in dock gebruiken. :+
Heb er zelf geen last van. Al meerdere potjes in handheld gespeeld.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik vind hem juist relatief comfortabel, ymmv dus kennelijk.

Met de switch oled ("naakt" en met Skull&Co neogrip) en de steamdeck valt mijn hand altijd in slaap als ik liggend of zittend speel. Dit heb ik met de switch 2 nog niet gehad.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Magic schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:26:
[...]

Ik vind hem juist relatief comfortabel, ymmv dus kennelijk.

Met de switch oled ("naakt" en met Skull&Co neogrip) en de steamdeck valt mijn hand altijd in slaap als ik liggend of zittend speel. Dit heb ik met de switch 2 nog niet gehad.
Ik heb ook juist geen problemen met de switch 2, kan langere tijd in handheld mode spelen zonder problemen. Maar voor iedereen zal het weer anders zijn natuurlijk, ze kunnen niet een handheld maken die voor iedereen comfortabel is.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online

Nog niet geprobeerd om m’n accu compleet leeg te krijgen, volgens mij is dat ook niet geweldig voor je hardware.

Ik hoopte alleen dat m’n durand kit al binnen zou zijn, maar helaas vinden ze daar zo lijkt het influencers belangrijker dan de mensen die daadwerkelijk een pre-order geplaatst hebben aangezien verzending rond 16-6 pas plaatsvindt voor het “gewone volk”
Yes, ik heb dat probleem inderdaad. De Switch 2 geeft aan dat de linker Joy-Con voor een kwart leeg is, maar de console staat gewoon in de dock. De eerste fix werkte bij mij niet. Tweede nog niet geprobeerd. Als ik de Switch dat 2 seconden aan een gewone oplader hang geeft hij weer aan dat de joy-con vol is. Ik vind het probleem niet groot genoeg om hem op te sturen eigenlijk. Wel irritant maar het lijkt erop dat de joy-con helemaal niet leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:02
Evernote schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 20:16:
Goed nieuws voor 8Bitdo Ultimate eigenaren er is een Beta firmware beschikbaar, die heb ik zelf geïnstalleerd en de controller werkt nu perfect.
---
V1

https://www.8bitdo.com/ultimate-bluetooth-controller

https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/UltimateBL111B1.zip

V2

https://www.8bitdo.com/ultimate-2-bluetooth-controller

https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/V2UltimateBL104B15.zip

1C

https://www.8bitdo.com/ultimate-c-bluetooth-controller

https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/CCCNS107B1.zip

2C

https://www.8bitdo.com/ultimate-2c-bluetooth-controller

https://tempfiles.8bitdo.com/NS2/CCCNS2V101B1.zip

Ensure SWITCH "Pro Controller Wired Communication" is enabled on the Switch 2

From the HOME Menu select "System Settings" > "Controllers and Sensors." Select "Pro Controller Wired Communication" to enable this feature.

*Reboot the Switch console(Hold POWER 10sec).

Sincere wishes.

------------------------------

Jimmyi

8BitDo Support
---
Bron: Reddit

Edit:
De Switch rebooten was niet nodig, scheelt men weer een stap!
Top! Ik zie dat er ook een update is voor de usb adapter. Meteen even geïnstalleerd en getest met de Wii U Pro controller. Werkt weer :D

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 17:44
Sucker die ik ben, heb hem besteld (wordt over 5 dagen verstuurd als het goed is)
Ik ben overgehaald door dit filmpje over cases voor de Switch 2
YouTube: I Reviewed $1000 of Switch 2 Accessories to find the BEST ONES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Laatst online: 19-09 13:46
Mee eens. Vooral als je onderuit op de bank ligt en de switch verticaal vast hebt. Bij mij drukken de randen van de joycons dan in mijn handpalmen. De voorzijde van de joycons hebben scherpe kanten die niet fijn zijn als je ligt. Daarnaast blijven de joycons en joysticks gewoon te klein... Wat is de steamdeck toch een heerlijk apparaat ergonomisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
Grappig om te lezen dat mensen die ook een Steam deck hebben het apparaat alleen maar meer zijn gaan waarderen nadat ze de switch 2 in bezit hebben… waaronder ik zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 09:42
Is er een 3rd party controller die jullie aanraden en qua comfort en kwaliteit vergelijkbaar is met de Switch 2 Pro Controller maar op andere systemen wel gevoeligheid op de triggers heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:02
Ik heb hem besteld. Vooral de combi van bescherming en ergonomische grips (krijg kramp aan m'n rechterduim in handheld), dockable en de travel case spreken me aan.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Dbrand pre-orders zouden 16-6 de deur uit moeten gaan en none pre-orders in juli aldus de laatste mails die ik van ze gehad heb.

Lijkt me een prima ding alleen jammer dat ze als prio hadden de YouTube influencers te voorzien en niet gewoon orders de deur uit te krijgen, maar wellicht dat ze iets geleerd hebben van de killswitch v1

@TheMaxMan Ik heb de pro v2 controller voor 50 euro in Belgie Amazon kunnen kopen nieuw en deze heeft een wake-up functie voor de switch2 - daarom en vanwege de grote van de controller heb ik deze maar gekocht. Ik kan zelf prima met een grote controller spelen alleen m'n partner niet, kleine handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Millert schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:24:
[...]

Ik heb hem besteld. Vooral de combi van bescherming en ergonomische grips (krijg kramp aan m'n rechterduim in handheld), dockable en de travel case spreken me aan.
Enige minpunt is wel dat de afstand tussen rechter joystick en duim/hand niet wordt vergroot. Waardoor je alsnog met verkrampte duim zit. Vooral bij fps zoals Cyberpunk
Pagina: 1 ... 86 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4