Cyberw00d schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:50:
[...]
Daarom zeg ik ook dat ik nog een aantal maanden aankijk en heb niet voor niks de grip case besteld voor een betere handheld ervaring . De console is tof maar ik ben gewoon verwend met de sd oled ..
En ik heb het nieuws wel gelezen vandaag maar daar staat niks over bijvoorbeeld welke versie het gaat ? Ik mag hopen bo7 en dan tegelijk met de andere consoles/pc, mocht dat niet het geval zijn koop ik hem op Steam om met de sd oled te spelen want dat is een game die ik samen met vrienden voornamelijk speel en dan niet maanden later pas het feestje wil aanschuiven .
Fortnite is top op de switch 2 .
Ik had zelf verwacht na de release dat veel grote titels aangekondigd zouden worden misschien is dat een fout van mij .
FIFA kan me btw niks interesseren maar bedoelde daarmee dat we jaren lang een hele gare versie op de Switch 1 kregen en dus niet hoop dat het met de cod games zo gaat worden .
Ik weet niet hoeveel je het nieuws volgt maar er wordt al een tijdje geclaimd door een aantal journalisten dat Nintendo een marketing plan heeft voor Switch 2 waarbij er in fases gaat gewerkt worden. Een tweede fase zou in de herfst zijn en focussen op third parties.
Nu vind ik dit zelf een wankel gerucht en niet noodzakelijk de beste strategie, maar het is ook zo dat lang niet elke ontwikkelaar al lang over developer kits van de console beschikt. Verder staat Nintendo er wel voor gekend dat ze qua communicatie graag het narratief in handen hebben. Tenslotte heeft het bedrijf tegenwoordig niet de neiging om games op de langere termijn op voorhand aan te kondigen. Er zijn uitzonderingen, maar meestal gaat het om slechts ‘enkele’ maanden tussen aankondiging en release.
M.a.w. het begint er op te lijken dat we toch wat geduld zullen moeten hebben en dat een aantal bedrijven zit te wachten met aankondigingen tot Nintendo dit zelf wilt. Op dit moment zit Nintendo nog in een positie waarin ze dit kunnen afdwingen - ze beschikken over een zeer sterk communicatiemedium (Direct) en kunnen beslissen over toegang (dev kits).
Dus even de kat uit de boom kijken, ook betreffende CoD. Maar het was toch vrij duidelijk wat er ongeveer op launch datum zou zijn sinds april, inclusief een ruw plan voor 2025 qua first parties.
Ik vind dat zelf ook, maar de industrie is al eventjes veranderd en stiekem zijn de meeste hardware launch line-ups op de dag zelf al heel lang redelijk beperkt. Nieuwe games groeien niet aan bomen en de meeste ontwikkelaars hebben een multiplatform strategie. De Switch lancering in 2017 was voor mij een positieve uitzondering met zowel een GOTY op launch dag als een heel sterk plan voor de maanden erna. Dit probeert Nintendo nu na te doen, maar helemaal hetzelfde kan het niet zijn.
Ik heb nú juist een switch 1 gekocht. Een gigantische keuze uit games heb ik nu, zou niet weten wat ik op een switch 2 zou moeten spelen.
Mooi moment om in te stappen, en begrijpelijk als je geld wilt besparen. Persoonlijk vind ik de upgrade die je op Switch 2 krijgt echt wel die 150 euro waard qua nieuwprijs specifiek voor die duizenden Switch 1 games. De exclusives gaan op langere termijn renderen.