Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
JackAvery schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 06:15:
[...]
En hier is Nintendo met de persmededeling: meer dan 3,5 miljoen consoles tijdens de eerste 4 dagen. Het is hiermee de beste lancering voor het bedrijf ooit.

[...]

Ter referentie: Switch verkocht 2,7 miljoen consoles in de eerste maand en had een geschatte lancering van 1,5m consoles. PS4 deed 2,1 miljoen consoles tijdens de eerste 15 dagen. PS5 3,4 miljoen tijdens de eerste maand, of 4,4m tussen november en eind december. Men schat dat er tot en met februari iets meer dan 4 miljoen Steam Decks over de levenscyclus verkocht zijn.
Dat is wel leuk om te lezen d:)b

Ondanks de wat negatieve users hier die maar bleven ontkennen dat dit gewoon een super goede launch was/is. Van die persoon zal ik maar geen trade advies inwinnen ;)

Hier in huis is de Switch goed geland. Mario Kart World en Super Mario Odyssey zijn op dit moment favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-06 15:42
logix147 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:31:
@TheMaxMan Ik heb de pro v2 controller voor 50 euro in Belgie Amazon kunnen kopen nieuw en deze heeft een wake-up functie voor de switch2 - daarom en vanwege de grote van de controller heb ik deze maar gekocht. Ik kan zelf prima met een grote controller spelen alleen m'n partner niet, kleine handen.
Hebben de triggers gevoeligheid ipv gewoon aan/uit? Want ik wil ‘m ook gebruiken voor racegames op PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:17
@TheMaxMan Nee, pro controller is gewoon aan/uit triggers
Mocht je racegames willen spelen zou ik dus kijken naar een andere controller ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:14
logix147 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 22:48:
iemand deze toevallig al ervaren?

https://nl.ign.com/ninten...oe-je-het-zelf-kunt-fixen

Dit linkt overigens echt naar Nintendo toe… aparte fix, ik heb momenteel de beperkt opladen functie in gebruik en houd hem braaf tussen de 20-80

Nog niet geprobeerd om m’n accu compleet leeg te krijgen, volgens mij is dat ook niet geweldig voor je hardware.

Ik hoopte alleen dat m’n durand kit al binnen zou zijn, maar helaas vinden ze daar zo lijkt het influencers belangrijker dan de mensen die daadwerkelijk een pre-order geplaatst hebben aangezien verzending rond 16-6 pas plaatsvindt voor het “gewone volk”
Wel grappig hoe dit ineens aan het leven is. 2 posts en alles en iedereen zet het op hun site :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
el1989 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:15:
Grappig om te lezen dat mensen die ook een Steam deck hebben het apparaat alleen maar meer zijn gaan waarderen nadat ze de switch 2 in bezit hebben… waaronder ik zelf ook
Ik lees beide kanten eigenlijk. Ze hebben beide hun sterke (en zwakke) kanten, maar voor mij valt toch dan het dubbeltje richting de switch 2.

De steam deck voelt mij te "kolossaal" aan om lekker te werken, én zijn er teveel games die ik wil spelen die technisch gezien prima met een controller kunnen (aangezien er ook console releases van zijn), maar dat toch niet hebben omdat "pc".

Daarnaast zit ik op de steamdeck toch te vaak te experimenteren om de grafische settings zo hoog mogelijk te krijgen, dat levert dan een boel fan noise op, en eigenlijk wil ik helemaal niet daar aan klooien. Overdag ben ik al systeembeheerder, en 'savonds als ik er de tijd voor heb wil ik gewoon no-nosense spelen. Een switch levert mij daarbij de beste ervaring. Net zoals het Apple ecosysteem dat doet op andere vlakken.

Horses for courses dus, ik snap heel goed dat voor andere mensen de Steam Deck juist ideaal is, als je het 100% objectief ziet is dat misschien ook zo vergeleken met de switch 1/2, maar voor mij is de Switch 2 meer dan de "sum of its parts".

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:00
MrGizMo schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Wel grappig hoe dit ineens aan het leven is. 2 posts en alles en iedereen zet het op hun site :D
Deze snap ik niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:44
3,5 miljoen consoles verkocht: https://www.nintendo.co.j...lease/en/2025/250611.html.

Niet gek natuurlijk, Nintendo heeft ervoor gezorgd dat er diverse batches al leverbaar waren op de release dag i.p.v. alleen een eerte batch. Dat bijvoorbeeld de Nintendo Switch of de Sony PlayStation niet haalde, kwam gewoon, omdat er zo weinig voorraad was bij de launch.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
el1989 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:15:
Grappig om te lezen dat mensen die ook een Steam deck hebben het apparaat alleen maar meer zijn gaan waarderen nadat ze de switch 2 in bezit hebben… waaronder ik zelf ook
Grappig om te lezen dat mensen soms vrij selectief lezen. Ik lees namelijk genoeg over mensen die de SW2 juist meer waarderen. Ik snap nooit waarom er altijd moet worden gekeken naar wat "beter" is.

Ik heb een SW2 en ik vind het een fantastisch apparaat waar ik out of the box Nintendogames kan spelen. Zowel de SW1 games als de nieuwe SW2 games. Lekker belangrijk dat er mensen zijn die hun SD beter vinden. Ze zijn er ook die dat niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Cyrax0508 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:20:
[...]

Deze snap ik niet helemaal?
Dat ineens elke gamenieuws site het gevonden heeft en posts in de afgelopen dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
MrGizMo schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:37:
[...]

Dat ineens elke gamenieuws site het gevonden heeft en posts in de afgelopen dagen
Als Nintendo het zelf aangeeft zullen het geen 2 users zijn met dat probleem toch? Bij elke nieuwe console zijn zulke berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:23

ja3

Bij mijn Samsung TV weigert te switch HDR uit te sturen. Is al wel een iets ouder model inmiddels (2019) maar goed het lukt andere apparaten prima om HDR te gebruiken. Ook schakelt de TV niet automatisch over naar het Switch 'kanaal' zoals bij andere apparaten (Apple TV, chromecast). Iemand anders toevallig een tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
ja3 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:57:
Bij mijn Samsung TV weigert te switch HDR uit te sturen. Is al wel een iets ouder model inmiddels (2019) maar goed het lukt andere apparaten prima om HDR te gebruiken. Ook schakelt de TV niet automatisch over naar het Switch 'kanaal' zoals bij andere apparaten (Apple TV, chromecast). Iemand anders toevallig een tip?
HDR werkt alleen bij Gamemode op Samsung tv's (tenminste, bij die van mij), dan kun je HDR inschakelen op je tv en zul je dit in de Switch ook kunnen selecteren. Ik had hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 15:05

Meneer iCy

swarma

ja3 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:57:
Hier ook een oudere samsung, maar dat doet die hier allemaal wel. Automatisch aan gaan / HDR. Wel een 2020 model dacht ik.

Ik gebruik de meegeleverde hdmi kabel en hij is aangesloten op hdmi poort 1. Heb je wel de meegeleverde hdmi gebruikt en niet een ouder type hdmi?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Cyrax0508 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:46:
[...]

Als Nintendo het zelf aangeeft zullen het geen 2 users zijn met dat probleem toch? Bij elke nieuwe console zijn zulke berichten.
Nee maar wel grappig verder dat ze er zo opspringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
MrGizMo schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:43:
[...]

Nee maar wel grappig verder dat ze er zo opspringen
Dat is toch bij elke release zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Zijn er meer met een Switch 2 en een Steam Deck? Ik vindt het lastig nu kiezen waar ik mijn spellen ga kopen. Bv. Civilization 7, ga ik die voor de Switch 2 kopen of Steam Deck. Beide hebben voordelen en nadelen :P

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-06 14:06
TheKillingBean schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:56:
Zijn er meer met een Switch 2 en een Steam Deck? Ik vindt het lastig nu kiezen waar ik mijn spellen ga kopen. Bv. Civilization 7, ga ik die voor de Switch 2 kopen of Steam Deck. Beide hebben voordelen en nadelen :P
Ik heb beide .
De Steam store is meestal goedkoper en heeft heel veel sales waarbij de prijzen echt van 60 naar 6 euro gaan . Dan is het makkelijk kiezen. Voor nu heb ik geen games op de switch die ik wil dus speel alsnog meer op de Steam deck . In de toekomst kan dat natuurlijk veranderen .. Metroid komt eraan . Een nieuwe zelda vast en zeker en hopelijk ook bo7 en andere third party knallers .

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:11
Ik heb beide

Maar Civ7 komt voor PC in huis als de prijs genoeg daalt, Civ6 was leuk op de Switch maar het speelt gewoon veel fijner voor mij met een echte muis.

Touchpads op de Steam Deck zijn ook al een stuk fijner (muis blijft beter) dan een controller ervoor, maar ieder zo z'n voorkeur.

Aan de andere kant, een game zoals Xcom 2 vind ik op beide pc/deck en Switch fijn spelen, ook al gebruik ik een muis op de PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Camera vergelijkingstest door Austin John:

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:02
Even voor mij (ben een hele tijd uit het Nintendo systeem geweest).
Als ik nog wat Mario games wil a la klassieke stijl 2D platformer zoals Super Mario World op de Super Nintendo, klopt het dat ik dan moet kijken naar Super Mario Bros U Deluxe & Super Mario Bros Wonders als meest recente games in die categorie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:39
dangerpaki schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:01:
Als ik nog wat Mario games wil a la klassieke stijl 2D platformer zoals Super Mario World op de Super Nintendo, klopt het dat ik dan moet kijken naar Super Mario Bros U Deluxe & Super Mario Bros Wonders als meest recente games in die categorie?
Denk dat dat wel redelijk klopt inderdaad.
Wat ook nog een optie is, is het abonnement van Nintendo nemen en dan heb je de NES, GB, SNES, GBA enzovoorts ook nog met 2D platformgames.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 16:27
Arunia schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:16:
[...]

Denk dat dat wel redelijk klopt inderdaad.
Wat ook nog een optie is, is het abonnement van Nintendo nemen en dan heb je de NES, GB, SNES, GBA enzovoorts ook nog met 2D platformgames.
Ja, Nintendo abo lijkt mij dan ook het meest geschikt.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:32

mwa

dangerpaki schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:01:
Super Mario Wonder is wel echt een super leuk spel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:50
Zijn er dingen die van de Switch 1 niet werken op de Switch 2? Zo ja welke?

Vraag me af of ik niet een machine er naast de SW2 kan hebben of niet.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:10
Robin4 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:20:
Zijn er dingen die van de Switch 1 niet werken op de Switch 2? Zo ja welke?

Vraag me af of ik niet een machine er naast de SW2 kan hebben of niet.
https://www.nintendo.com/...r-guide/compatible-games/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 02:50
Neem aan dat er een nieuwe versie van Nintendo Switch™ Sports geschikt gemaakt zal worden voor de SW2.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 15:24

Mx. Alba

hen/die/zij

Cyrax0508 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:02:
HDR werkt alleen bij Gamemode op Samsung tv's (tenminste, bij die van mij), dan kun je HDR inschakelen op je tv en zul je dit in de Switch ook kunnen selecteren. Ik had hetzelfde probleem.
Oh, dat verklaart een hoop! Ik had de Switch 2 aangesloten op de HDMI poort waar ik voorheen mijn tv box had aangesloten en de Switch zei dat de tv geen HDR kon. Vervolgens op de tv wat dingen zitten shuffelen om makkelijker te kunnen switchen (gniffel) tussen de PC en de Switch 2, waarbij ik die poort had ingesteld als "Game Console", en de volgende keer dat ik de Switch 2 aanzette zei die opeens dat HDR beschikbaar was. Ik vond dat nogal vreemd dat die dat eerst niet wilde doen en toen opeens wel, maar ligt dan dus kennelijk aan het omschakelen van "Media Player" naar "Game Console" in de instellingen van de tv!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 13-06 15:24

Mx. Alba

hen/die/zij

Mizgala28 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:25:
Maar Civ7 komt voor PC in huis als de prijs genoeg daalt, Civ6 was leuk op de Switch maar het speelt gewoon veel fijner voor mij met een echte muis.
Boy have I got news for you... De Switch 2 heeft niet één muis, maar twéé! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

nieuws: Nintendo bevestigt foutieve accu-indicatie Switch 2 en biedt handmati...

De frontpage heeft het ook overgenomen alsof het nieuws is |:(

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Voor mij is multiplatform altijd voor de pc. En ik zeg dus voor pc want dat is net een van de voordelen, het is niet alleen voor de steam deck maar ook voor de grote game pc en als ik straks misschien een Asus Ally Xbox (of welke combinatie van subnamen ze ook weer er van gemaakt hadden... Echt, Microsoft en namen 8)7 ), dan is de game daar ook gelijk op beschikbaar want het is allemaal gewoon Steam. Ook kan ik de game dan bv van pc naar Steam Deck streamen en eventueel zijn mods mogelijk. In de meeste gevallen zijn ook de controls veel beter te customizen (hoewel er inderdaad games op pc zijn die helaas nooit controller support gekregen hebben zoals Diablo 3 en Torchlight 2, maar dat zijn oudere games en bij nieuwere komt dit volgens mij niet veel meer voor).

Ik begrijp echter helemaal dat mensen die gewoon een simpele console ervaring willen dat lekker op de switch 2 doen. Daar hangt het denk ik dus van af, waar speel jij liever?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01:10
De Steam Deck leek mij gaaf maar dat ding is veel te groot, ik vond het met de Switch 1 al niet fijn zitten in het openbaar vervoer. De Switch 2 vond ik eigenlijk ook net iets te groot, maar gelukkig niet zo groot als de Steam Deck. Los van dat heb ik toch liever een console handheld dan een PC handheld, en een bijkomend voordeel van consoles is dat je games vaak nog fysiek kan kopen, iets wat ik best mis op de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-06 12:24
Nu een kleine week mee kunnen spelen. Mijn laatste Nitendo console is de SNES, dus niet heel veel vergelijking! Tijdje geleden wel casual gegamed via Google Stadia (voornamelijk RDR2, F1 & Tomb Raider). Vond het jammer dat dit gestopt is, was voor mij een perfecte oplossing!

Nu begonnen met Hogwarts Legacy. Ben enorm enthousiast. Leuke console en een te gek spel zeg. Hier ga ik als casual gamer wel plezier aan beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wat is er aan de hand?
Want het artikel (of de link) lijkt nu te zijn verwijderd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 02:24
Donstil schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:02:
[...]

Wat is er aan de hand?
Switch 2 kan mogelijk verkeerde info geven qua accu. Dus kan zijn dat je ziet dat de accu leeg is, maar toch nog uren kan spelen. Of juist andersom. Volle accu, maar korte speeltijd.

Bij mij was het probleem dat de accu niet verder oplaade dan ~80%. Ook als ik de optie 90% niet had aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-06 21:09

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Wat is er aan de hand?
Raar want een half uurtje geleden heb ik het nog gelezen. Ze zagen waarschijnlijk commentaar in dit topic :+ .

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RollieBollie schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:08:
[...]

Switch 2 kan mogelijk verkeerde info geven qua accu. Dus kan zijn dat je ziet dat de accu leeg is, maar toch nog uren kan spelen. Of juist andersom. Volle accu, maar korte speeltijd.

Bij mij was het probleem dat de accu niet verder oplaade dan ~80%. Ook als ik de optie 90% niet had aangezet.
Aah oke, de mijne laad wel gewoon tot 100%.

Is wat sneller leeg voor het gevoel dan de eerste switch maar heb nog niet opgemeten of dat ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Ik denk dat dit ook een probleem is van het batterij issue. De batterij is niet goed gekalibreerd de switch denkt dus dat hij 100 procent is maar eigenlijk ligt dit veel lager. Volgens mij komt dit doordat de Switches al een paar maanden in een magazijn lagen en dat hij zo "in de war" is.

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Nintendo heeft op zn site gezegt hoe je dit manueel kalibreerd.

5 euro op je muil gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Wat is er aan de hand?
Vaag dat Tweakers zonder info ineens een nieuwsartikel verwijderd. Was overigens niet echt nieuws, gewoon een artikel uit de knowledge base.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sir_Lion
THE_BASE schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:35:
[...]

Vaag dat Tweakers zonder info ineens een nieuwsartikel verwijderd. Was overigens niet echt nieuws, gewoon een artikel uit de knowledge base.
Hier is de info: Artikel offline gehaald: Nintendo accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Laatst online: 21:20
Ja hier kan ik zeker 10 a 15 minuten doorspelen als de batterij op 1% staat. Gaat ergens toch niet helemaal lekker? Heb hem nu al 3 keer volledig leeg laten lopen en daarna 100% opgeladen, ook gestart vanuit veilige modus waardoor de indicator een reset heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

10 a 15 minuten is gewoon normaal, het gaat er om of je veel langer dan gewoon op 1% kunt blijven staan.

Heb ik op m'n iPhone ook wel eens gehad, dat 'ie zienderogen naar 1% holde en vervolgens nog 3 uur bleef werken. Die indicator is nooit 100% accuraat, dat kan ook helemaal niet. Het wordt afgelezen aan de hand van de batterijspanning.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 11-06-2025 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
Pepper92 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 06:56:
[...]

Je hebt wel zo’n switch game voucher, €100 voor 2 digitale games. Geldt niet voor Switch 2 versies maar aangezien de updates gratis zijn.
Thanks, goeie tip dit.
Online 100 euro Nintendo tegoed gehaald voor 91 euro. Nu ToTK en Odyssey gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:12:
[...]

Raar want een half uurtje geleden heb ik het nog gelezen. Ze zagen waarschijnlijk commentaar in dit topic :+ .
Nee, ik had het gerapporteerd: TijsZonderH in ""Nintendo bevestigt foutieve accu""

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[ Voor 37% gewijzigd door Zeror op 11-06-2025 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
matthijst schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:43:
[...]

Thanks, goeie tip dit.
Online 100 euro Nintendo tegoed gehaald voor 91 euro. Nu ToTK en Odyssey gehaald :)
Ook geen slechte deal. Odyssey was geweldig _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 02:24
Net ging mijn switch 2 in ene vanzelf uit. Best logisch aangezien ik nieuwe GP begon in MKW met 5%. Toch kon ik nog een tijdje racen.

Helaas dus in een race poef uit. Dus op de usb kabel en na enkele minuten weer aanzetten. En hoppa. De race ging gewoon verder. Ik had verwacht dat het einde race was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:11
Metroid 4 en de nieuwe Pokemon komen ook nog op Switch 1 uit. Hopelijk snel meer Switch 2 exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 16:38
Ik snap dat je deze vraag wilt stellen, maar het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

[ Voor 70% gewijzigd door Linksquest op 12-06-2025 05:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Gothic 1 en 2 draaien goed, erg blij mee want die heb ik niet zo lang geleden nog fysiek gekocht. Ik vraag mij af of ze al gepatched zijn voor de Switch 2 want bij Gothic 2 kon ik niets anders kiezen dan de high quality mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-06 10:11
Erg tevreden met de Switch 2.

Maar heeft iedereen al een screenprotector aangebracht?
Ik lees online¹ dat het scherm erg krasgevoelig is, doordat er een plastic beschermlaag (wel verwijderbaar, niet aangeraden door Nintendo) op het scherm aanwezig zit, zodat het glazen scherm eronder niet kan barsten.

Gelukkig krijg ik morgen mijn glazen screenprotectors binnen, om deze reden heb ik de Switch 2 nog niet in de dock gehad. :P

¹ https://www.reddit.com/r/.../scratches_on_film_layer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
MeisterQ schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:18:

Ik lees online¹ dat het scherm erg krasgevoelig is, doordat er een plastic beschermlaag (wel verwijderbaar, niet aangeraden door Nintendo) op het scherm aanwezig zit, zodat het glazen scherm eronder niet kan barsten.

Gelukkig krijg ik morgen mijn glazen screenprotectors binnen, om deze reden heb ik de Switch 2 nog niet in de dock gehad. :P

Dat is de tweede die ik nu gezien heb met een dergelijke kras, ik was net al aan het kijken op bol.com voor een screen protector, maar kon niet zo goed kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
RaXz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:31:
[...]

Dat is de tweede die ik nu gezien heb met een dergelijke kras, ik was net al aan het kijken op bol.com voor een screen protector, maar kon niet zo goed kiezen.
Ik had eerst op bol.com gekeken, onbekende merken met weinig reviews nog en lange levertijden.
Via Amazon wel een 2-pack kunnen scoren voor een 10'tje met goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
MeisterQ schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:34:
[...]

Ik had eerst op bol.com gekeken, onbekende merken met weinig reviews nog en lange levertijden.
Via Amazon wel een 2-pack kunnen scoren voor een 10'tje met goede reviews.
Klopt, daar liep ik ook al tegenaan. Misschien toch maar een keer wat van Amazon bestellen want ik wil wel eentje met veel goede reviews.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Deze is hier al vele keren genoemd, maar gezien het nu weer over screenprotectors gaat noem ik hem toch weer even:

https://amzn.eu/d/cixBZYG

Inclusief mal. 4 stuks. Plakte hier in 1x goed, echt een hele goede deal.

Maar ff uitverkocht nu helaas…

[ Voor 7% gewijzigd door joblamie op 12-06-2025 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 13-06 02:58

Turfschipper

Hup NAC

Iemand die pinball FX speelt, van zen? Speelt die goed in TATE mode?

En vraag me af, zo een game, heeft dat dan een switch 2 update nodig? Is per game maar afwachten of je dat krijgt. Nu denk ik dat pinball fx wel een upgrade krijgt. Alleen wanneer….. kan best lang duren.

[ Voor 34% gewijzigd door Turfschipper op 12-06-2025 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
joblamie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 00:33:
Deze is hier al vele keren genoemd, maar gezien het nu weer over screenprotectors gaat noem ik hem toch weer even:

Van dit merk heb ik toen ook mijn Nintendo Switch Oled gebruikt en die bevalt me nu nog uitstekend. Dit merk heb ik ook voor mijn stiefzoon en mijn Nintendo Switch 2 gekocht.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:48
Reflectie op de Nintendo Switch 2 – Na een (kleine) week gebruik

Inmiddels staat de Switch 2 hier alweer bijna een week in huis, dus het leek me een goed moment om terug te blikken en een aantal punten op een rijtje te zetten. Zoals bij elk nieuw apparaat zijn er plus- én minpunten. Hieronder mijn ervaringen tot nu toe.

Positieve punten

[+] Premium afwerking: De Switch 2 voelt degelijker en solider aan dan zijn voorganger. Het apparaat heeft een meer ‘premium feel’ gekregen.
[+] Bouwkwaliteit: Hoewel hij iets zwaarder is in handheld-modus, draagt dit samen met de afwerking (materiaal, textuur) en het grotere scherm bij aan een stevige indruk. De console voelt niet meer flimsy.
[+] Joy-Cons: De nieuwe Joy-Cons liggen prettig in de hand en voelen als een duidelijke stap vooruit.
[+] Verbeterde prestaties: Het OS draait vloeiend en veel oudere games (al dan niet gepatcht) draaien merkbaar beter: hogere resoluties, stabiele framerate, geen stutters.
[+] Kracht in compact formaat: Nintendo heeft indrukwekkend veel power in een relatief klein apparaat weten te stoppen.
[+] Schermkwaliteit: Helderheid en kleurweergave zijn prima. Een OLED-scherm had het helemaal afgemaakt, maar ik snap de keuze voor LCD.
[+] Compatibiliteit: Het is top dat oude accessoires (zoals Pro Controllers) gewoon blijven werken én dat fysieke games (cartridges) uitwisselbaar zijn tussen Switch 1 en Switch 2. (y)

Negatieve punten

[-] Comfort & ergonomie in handheld-modus: De Switch 2 is oncomfortabel om vast te houden. Je hebt eigenlijk een grip nodig om fatsoenlijk te kunnen gamen – wat op zich al vreemd is voor een handheld. In vergelijking met bijvoorbeeld de PlayStation Portal, ROG Ally of Steam Deck is dit echt een zwak punt. De ergonomie is simpelweg onvoldoende.
[-] Muisfunctie Joy-Con: Leuk bedacht, maar in de praktijk compleet overbodig. Ik zie geen echte use case – het voelt als een gimmick.
[-] eShop & Nintendo Switch App : De eShop blijft onoverzichtelijk en vervelend om te navigeren . De nieuwe Nintendo Switch App voegt weinig toe, behalve dan het wat makkelijker delen van screenshots (Woohoo … 8)7 ).
[-] HDR-implementatie: De HDR-optie is ondermaats en ik raad aan deze voorlopig uit te schakelen. Je merkt dat dit echt als afterthought is toegevoegd.
[-] Game-aanbod bij launch: Het gebrek aan first-party launchgames is teleurstellend. Er is geen echte showcase die laat zien wat de Switch 2 écht kan. Mario Kart World is leuk, maar meer ook niet. Mede door het beperkte game-aanbod is het op dit moment niet mijn main console.

Is het de prijs waard?

Op dit moment: nee.

De Switch 2 is in mijn ogen te hoog geprijsd voor wat hij nu biedt. Begrijp me niet verkeerd: ik betaal het graag, want ik ben een nieuwfreak en ik snap dat kosten worden doorberekend. Maar vergeleken met de concurrentie – en wat je daar voor je geld krijgt – vind ik het prijskaartje simpelweg te fors.

Voor vrienden zou ik eerder een tweedehands Switch aanraden dan deze nieuwe versie. Maar goed, de verkoopcijfers zijn (vooralsnog) sterk. Nu is het afwachten of dat zo blijft.

Conclusie

De Nintendo Switch 2 is een upgrade – vooral qua hardware en prestaties – maar het apparaat moet zich de komende tijd nog flink gaan bewijzen.

Voor nu voelt het als een goede basis... maar nog geen must-have. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11
joblamie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 00:33:

Deze variant met 3 lijkt hetzelfde (ik heb deze zelf, mooi dik, makkelijk aan te brengen);
https://amzn.eu/d/8iphmsi

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 12-06-2025 07:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:12:
[…]
[-] Muisfunctie Joy-Con: Leuk bedacht, maar in de praktijk compleet overbodig. Ik zie geen echte use case – het voelt als een gimmick.
Die use case zie ik zeker wel voor bepaalde genres. Maar ik zie niemand hier Civilization 7, Kunitsu-gami of Nobunaga’s Ambition bespreken…
[-] Game-aanbod bij launch: Het gebrek aan first-party launchgames is teleurstellend. Er is geen echte showcase die laat zien wat de Switch 2 écht kan. Mario Kart World is leuk, maar meer ook niet. Mede door het beperkte game-aanbod is het op dit moment niet mijn main console.
Aan de ene kant kan ik de mensen die dit zeggen wel begrijpen - we wisten de launch line-up natuurlijk op voorhand. We weten wel dat er nog vanalles aan komt dit jaar. Aan de andere kant vind ik Mario Kart technisch wel een zeer solide game waar free roam mode voor mij ook wel een relaxte toevoeging is, en heb ik verder veel plezier met mijn Switch 1 games die duidelijk verbeterd zijn en me eigenlijk motiveren om aan mijn backlog te werken. Dus persoonlijk stoort het me eigenlijk niet, zelfs al zou een tweede game van het kaliber Snipperclips bvb. wel een meerwaarde geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:37
Iemand hier toevallig al een supcase besteld?

Ik zag mensen praten over dbrand maar die is vrij prijzig tov supcase
https://www.gsmpunt.nl/ho...1lUCnSM0AUu8aArubEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitness82
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:41
mxmemx schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:42:
Iemand hier toevallig al een supcase besteld?

Ik zag mensen praten over dbrand maar die is vrij prijzig tov supcase
https://www.gsmpunt.nl/ho...1lUCnSM0AUu8aArubEALw_wcB
Ik heb deze gehaald na lang zoeken en vergelijken. Fijne case die lekker in de hand ligt en hij past in het dock.

Als je grote handen hebt wil je misschien liever de skull &co hebben maar ik vind het wel fijn dat deze de hele switch beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-06 12:43

Ik heb dus idd al na 1 of 2 dagen heel voorzichtig gebruik een kras op mijn scherm. gelukkig valt hij niet op, alleen in fel licht op een uitgeschakelde switch, en ben ik er inmiddels emotioneel al overheen. Ik kan me echter niks bedenken waardoor het gebeurd zou kunnen zijn

Toch erg jammer dat dit schermpje zo gevoelig is, had Nintendo toch wel beter kunnen doen.

Wel: Eigen schuld dikke bult!

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyrax0508

Ik lees bij elke handheld sinds het internet tijdperk zulke dingen na een release. Ik heb zelf heel veel handhelds, van de GameBoy tot de New 3DS XL, ik heb ze allemaal. Ik heb nergens een kras op zitten. Ik heb geloof ik een stuk of 5 Nintendo Switches, zit geen kras op.

Als je normaal met je dingen omgaat dan heb jij echt niet zomaar zo'n kras op je scherm. Niet op de OG Switch, niet op de OLED Switch en niet op de Switch 2. Gebruikerskrasjes is overigens iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Yonix schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:12:
Reflectie op de Nintendo Switch 2 – Na een (kleine) week gebruik

Inmiddels staat de Switch 2 hier alweer bijna een week in huis, dus het leek me een goed moment om terug te blikken en een aantal punten op een rijtje te zetten. Zoals bij elk nieuw apparaat zijn er plus- én minpunten. Hieronder mijn ervaringen tot nu toe.

Positieve punten

[+] Premium afwerking: De Switch 2 voelt degelijker en solider aan dan zijn voorganger. Het apparaat heeft een meer ‘premium feel’ gekregen.
[+] Bouwkwaliteit: Hoewel hij iets zwaarder is in handheld-modus, draagt dit samen met de afwerking (materiaal, textuur) en het grotere scherm bij aan een stevige indruk. De console voelt niet meer flimsy.
[+] Joy-Cons: De nieuwe Joy-Cons liggen prettig in de hand en voelen als een duidelijke stap vooruit.
[+] Verbeterde prestaties: Het OS draait vloeiend en veel oudere games (al dan niet gepatcht) draaien merkbaar beter: hogere resoluties, stabiele framerate, geen stutters.
[+] Kracht in compact formaat: Nintendo heeft indrukwekkend veel power in een relatief klein apparaat weten te stoppen.
[+] Schermkwaliteit: Helderheid en kleurweergave zijn prima. Een OLED-scherm had het helemaal afgemaakt, maar ik snap de keuze voor LCD.
[+] Compatibiliteit: Het is top dat oude accessoires (zoals Pro Controllers) gewoon blijven werken én dat fysieke games (cartridges) uitwisselbaar zijn tussen Switch 1 en Switch 2. (y)

Negatieve punten

[-] Comfort & ergonomie in handheld-modus: De Switch 2 is oncomfortabel om vast te houden. Je hebt eigenlijk een grip nodig om fatsoenlijk te kunnen gamen – wat op zich al vreemd is voor een handheld. In vergelijking met bijvoorbeeld de PlayStation Portal, ROG Ally of Steam Deck is dit echt een zwak punt. De ergonomie is simpelweg onvoldoende.
[-] eShop & Nintendo Switch App : De eShop blijft onoverzichtelijk en vervelend om te navigeren . De nieuwe Nintendo Switch App voegt weinig toe, behalve dan het wat makkelijker delen van screenshots (Woohoo … 8)7 ).
[-] HDR-implementatie: De HDR-optie is ondermaats en ik raad aan deze voorlopig uit te schakelen. Je merkt dat dit echt als afterthought is toegevoegd.

Is het de prijs waard?

Op dit moment: nee.

De Switch 2 is in mijn ogen te hoog geprijsd voor wat hij nu biedt. Begrijp me niet verkeerd: ik betaal het graag, want ik ben een nieuwfreak en ik snap dat kosten worden doorberekend. Maar vergeleken met de concurrentie – en wat je daar voor je geld krijgt – vind ik het prijskaartje simpelweg te fors.

Voor vrienden zou ik eerder een tweedehands Switch aanraden dan deze nieuwe versie. Maar goed, de verkoopcijfers zijn (vooralsnog) sterk. Nu is het afwachten of dat zo blijft.

Conclusie

De Nintendo Switch 2 is een upgrade – vooral qua hardware en prestaties – maar het apparaat moet zich de komende tijd nog flink gaan bewijzen.

Voor nu voelt het als een goede basis... maar nog geen must-have. :)
Mooie review, eigenlijk op alle punten wel eens. Alleen de Shop en app vind ik wel prima en ik vind juist de batterij (en de indicatie daarvan) niet opperbest. Al met al vind ik het hem zeker waard, maar (nog) niet voor iedereen. Ik ken niemand die een non-gamer is met een Switch 1 die al een Switch 2 in huis heeft voor zichzelf of de kids.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
Turfschipper schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 02:38:
Iemand die pinball FX speelt, van zen? Speelt die goed in TATE mode?

En vraag me af, zo een game, heeft dat dan een switch 2 update nodig? Is per game maar afwachten of je dat krijgt. Nu denk ik dat pinball fx wel een upgrade krijgt. Alleen wanneer….. kan best lang duren.
Ik heb even een potje op de portal tafel gespeeld in handheld vorige week... Liep prima, maar ik heb geen idee wat TATE is. Ben ook maar zeer casual pinballer, eigenlijk alleen even opgestart omdat ik hem in mijn library zag staan en in een opwelling even geprobeerd.

Ah tate is verticaal vertelt Google me, dat heb ik niet geprobeerd (want dan heb je dus een aparte mount nodig of zo, of je moet de tablet vlak voor je op tafel leggen?)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:56:
[...]
Die use case zie ik zeker wel voor bepaalde genres. Maar ik zie niemand hier Civilization 7, Kunitsu-gami of Nobunaga’s Ambition bespreken…
De use-case is er ook voor spellen als Metroid Prime 4, maar ja, niet veel mensen zullen dat hier bespreken gezien niet iedereen het spel al heeft kunnen spelen.

Zelf vond ik de muisbesturing in MP4 goed uitgewerkt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
Finraziel schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:44:
[...]

Voor mij is multiplatform altijd voor de pc. En ik zeg dus voor pc want dat is net een van de voordelen, het is niet alleen voor de steam deck maar ook voor de grote game pc en als ik straks misschien een Asus Ally Xbox (of welke combinatie van subnamen ze ook weer er van gemaakt hadden... Echt, Microsoft en namen 8)7 ), dan is de game daar ook gelijk op beschikbaar want het is allemaal gewoon Steam. Ook kan ik de game dan bv van pc naar Steam Deck streamen en eventueel zijn mods mogelijk. In de meeste gevallen zijn ook de controls veel beter te customizen (hoewel er inderdaad games op pc zijn die helaas nooit controller support gekregen hebben zoals Diablo 3 en Torchlight 2, maar dat zijn oudere games en bij nieuwere komt dit volgens mij niet veel meer voor).

Ik begrijp echter helemaal dat mensen die gewoon een simpele console ervaring willen dat lekker op de switch 2 doen. Daar hangt het denk ik dus van af, waar speel jij liever?
Zelfde hier.
We hebben dan (nog) geen switch 2, maar wel de switch oled.

Ik koop alles wat ik op steam kan kopen op steam.
Puur omdat ik dan op de computer en Legion-GO kan spelen.
En ik niet een console moet kopen van dezelfde fabrikant.
Hierom ook gestopt na een PS1-2-3&4pro, met playstation.
Je word praktisch gedwongen een duur abonnement af te sluiten om je gekochte spellen te kunnen spelen.

Met Steam kan ik ook de ene keer op de vaste pc spelen, en de andere keer op de legion-go op de bank (of op vakantie) de savegame word gesynchroniseerd dus ik kan gewoon verder waar ik gebleven was. :)

Nintendo vind ik voor mijn kinderen wel een mooie veilige omgeving.
We hebben na een Gamecube, WII & WII-U (allen van mijn vrouw) nu een Switch Oled, en het is een prima apparaat.
Wel vind ik de software en met name het aanmaken van accounts onnodig omslachtig.
Hier mag echt wel eens aandacht aan besteed worden.
Een kinder account aanmaken en toevoegen is praktisch niet te doen.

Maar voor mij is het niet het apparaat wat ik zou willen om zelf op te gamen.
Speel zelf dan ook nog wel games die je wil kunnen modden.
Zoals FarmingSimulator, SnowRunner, RoadCraft en Cities skylines, dan is windows ook gewoon handiger.

Maar zoals ik zeg, voor de kinderen een perfect apparaat, vooral omdat alles dichtgetimmerd zit met ouderlijk toezicht.

De switch 2 komt er misschien wel een keer, je weet maar nooit wat die man uit Spanje meeneemt, maar dan moeten de meiden wel heel lief zijn de rest van het jaar :P

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 12-06-2025 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-06 12:24
FRANQ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:39:
[...]

Wel vind ik de software en met name het aanmaken van accounts onnodig omslachtig.
Hier mag echt wel eens aandacht aan besteed worden.
Een kinder account aanmaken en toevoegen is praktisch niet te doen.
Ik heb dit vorige week gedaan (voor mij de eerste keer), maar dit was echt super easy. Ik heb het wel gedaan via de PC, mijn account en dan Familiegroep. Geen emailadres o.i.d. nodig. Account was in 1 minuut aangemaakt.

Inloggen op de Switch was ook makkelijk met een QR code scannen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kYXddNzjsLRmH62ZfHT4lwabqk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j6uTW1o32dYsy2RvK30jspof.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
ntzv schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:56:
[...]

Ik heb dus idd al na 1 of 2 dagen heel voorzichtig gebruik een kras op mijn scherm. gelukkig valt hij niet op, alleen in fel licht op een uitgeschakelde switch, en ben ik er inmiddels emotioneel al overheen. Ik kan me echter niks bedenken waardoor het gebeurd zou kunnen zijn

Toch erg jammer dat dit schermpje zo gevoelig is, had Nintendo toch wel beter kunnen doen.

Heb je de Switch toevallig in de dock gehad?
Veel mensen klagen dat de krassen hierdoor ontstaan.

De mijne is nog niet gedocked en nog krasvrij, ook onder fel licht. Hopelijk vanavond de screenprotector installeren zodat ik met gerust hart verder kan genieten van het apparaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 08:59
ntzv schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:56:
[...]

Ik heb de Screenprotectors van Spigen geplakt gisteren. Ik had ze direct vrijdag besteld en ze zouden zaterdag geleverd worden. Helaas kwamen ze vandaag pas, maar het voelt ook gelijk een beetje meer premium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
belly89 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:44:
[...]

Ik heb dit vorige week gedaan (voor mij de eerste keer), maar dit was echt super easy. Ik heb het wel gedaan via de PC, mijn account en dan Familiegroep. Geen emailadres o.i.d. nodig. Account was in 1 minuut aangemaakt.

Inloggen op de Switch was ook makkelijk met een QR code scannen. :)

[Afbeelding]
Ik had het op de switch zelf gedaan, in combinatie met mijn telefoon.
Laten we zeggen dat ik er een uurtje zoet mee ben geweest :P

(waarschijnlijk onkunde van mijn kant, maar heb daar met andere platformen nooit last mee gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 02:09

MazeWing

The plot thickens...

Ik snap niet waarom Nintendo niet gewoon voor een glazen screenprotector gaat of in ieder geval iets minder kwetsbaar dan plastic. Ik heb deze besteld en die komt maandag. De Spigen vond ik echt te duur vergeleken met de concurrentie, alhoewel ik wel ervaring heb met hun screenprotectors en het aanbrengen echt een eitje is. Maar die ik heb besteld lijkt een soortgelijke manier van aanbrengen te hebben.

Verder heb ik toch maar besloten de Switch 2 Pro Controller te kopen. Deze komt vandaag binnen en dan ga ik eens kijken of het qua gevoel echt een upgrade is en dus die €90 waard is (nog steeds absurd geprijsd in vergelijking met de veel geavanceerdere Dual Sense voor de PS5). Als het onder aan de streep echt een marginaal gevoel is qua buttons, sticks, etc. en de grootste meerwaarde is dat ik de Switch 2 op afstand kan aanzetten, gaat ie braaf terug ;)

Als afsluiter wil ik nog zeggen dat ik gisterenavond nog lekker BOTW heb gespeeld, die er prachtig uit ziet op de Switch 2, en een intense haat koester jegens de man/vrouw die verantwoordelijk is voor dat achterlijke weapon durability systeem.... -O-

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:20:
Ik snap niet waarom Nintendo niet gewoon voor een glazen screenprotector gaat of in ieder geval iets minder kwetsbaar dan plastic.
Even voor de duidelijkheid. Het is geen screenprotector, maar een anti shatter film en is onderdeel van het scherm. Mocht het glas breken bij een val dan houdt het de scherven bij elkaar. Plastic is als materiaal hier natuurlijk meer geschikt voor.

Ik zeg verder niet dat Nintendo dit niet op een andere manier had moeten oplossen. Je hebt nu inderdaad een krasgevoeliger scherm, maar van een door Nintendo aangebrachte screenprotector is dus geen sprake. In ieder geval beschermt het niet tegen krassen, maar tegen scherven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

L23 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Het is geen screenprotector, maar een anti shatter film en is onderdeel van het scherm. Mocht het glas breken bij een val dan houdt het de scherven bij elkaar. Plastic is als materiaal hier natuurlijk meer geschikt voor.

Ik zeg verder niet dat Nintendo dit niet op een andere manier had moeten oplossen. Je hebt nu inderdaad een krasgevoeliger scherm, maar van een door Nintendo aangebrachte screenprotector is dus geen sprake. In ieder geval beschermt het niet tegen krassen, maar tegen scherven :P
Elke screenprotector die ik heb gehad en heb zien breken hield het glas mooi bij elkaar.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
fitness82 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:54:
[...]

Ik heb deze gehaald na lang zoeken en vergelijken. Fijne case die lekker in de hand ligt en hij past in het dock.

Als je grote handen hebt wil je misschien liever de skull &co hebben maar ik vind het wel fijn dat deze de hele switch beschermd.
Maakt deze geen krassen op de JoyCons/Switch? Lees bij sommige cases dat dit het geval is. Was eerst aan het kijken naar de Spigen Rugged Armor case maar na het zien van deze foto bij een Amazon.de review ben ik toch gaan twijfelen. Die case zit blijkbaar dusdanig strak dat 'ie de JoyCons iets naar achteren trekt waardoor er een kleine opening ontstaat tussen de Switch en de JoyCons.

edit: SupCase is op Ali trouwens ~€23 i.p.v. €35 maar dan moet je wel langer wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Cannoli op 12-06-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ

Verder heb ik toch maar besloten de Switch 2 Pro Controller te kopen. Deze komt vandaag binnen en dan ga ik eens kijken of het qua gevoel echt een upgrade is en dus die €90 waard is (nog steeds absurd geprijsd in vergelijking met de veel geavanceerdere Dual Sense voor de PS5). Als het onder aan de streep echt een marginaal gevoel is qua buttons, sticks, etc. en de grootste meerwaarde is dat ik de Switch 2 op afstand kan aanzetten, gaat ie braaf terug ;)
Ik heb de Pro controller voor de switch (oude model), en voor mij is het ergonomisch gezien een gigantisch verschil met de joycon.

We doen nog wel eens mario kart met de kinderen, en dan is die kleine controller voor mij veel te klein.
Dus ik veracht dat wanneer je je Switch 2 aan de tv hebt hangen, die pro controller wel veel gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:37
fitness82 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:54:
[...]

Klinkt goed! Heb je een case gevonden waar deze in past? Of moet die dan alsnog los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb er 5 (4 Switch 1, 1 Switch 2). Ik denk niet dat je 'm terug gaat sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:39
CyBeR schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:11:
[...]

Ik heb er 5 (4 Switch 1, 1 Switch 2). Ik denk niet dat je 'm terug gaat sturen.
Dat is hier ongeveer hetzelfde geval. 3 pro controllers switch 1 (had er 4, maar die gaat met de verkoop van de Switch 1 van mij mee), daarnaast ook 1 voor de Switch 2. Ik heb ze er altijd eigenlijk meteen bijgekocht. Ik zweer erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaXz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 14:49
Als ik dat lees over die krassen op het scherm, ben ik blij dat ze bij Mediamarkt een screenprotector erop hebben geplakt. Het is dan wel zo'n dun flut ding (voor 30 euro...) maar daardoor geen beschadigd scherm.

Ik kijk naderhand zelf wel eens voor een glazen screen protector, voor nu voldoet dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:04
JackAvery schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:01:
[...]

Ja dat is serieus wat testwerk :D

Hier is een oude lijst met battery tests voor de V1 Switch. Het gaat om veel games, maar N = 1 qua apparaten.
Ik verwacht dat Digital Foundry daar nog wel mee zal komen, maar dat kost natuurlijk wel wat tijd...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:28
Gaaf. Al zie je niet zo snel het verschil in die video :) heb Splatoon 3 2e hands overgenomen (25 eu) toen ik wist van de patch 10.0.1, moet nog binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik snap niet waarom Nintendo niet gewoon voor een glazen screenprotector gaat of in ieder geval iets minder kwetsbaar dan plastic. Ik heb deze besteld en die komt maandag. De Spigen vond ik echt te duur vergeleken met de concurrentie, alhoewel ik wel ervaring heb met hun screenprotectors en het aanbrengen echt een eitje is. Maar die ik heb besteld lijkt een soortgelijke manier van aanbrengen te hebben.
Zoals we hier al eens eerder bespraken, Nintendo heeft ervoor gekozen goedkoper glas te gebruiken en daarom is die "sticker" "nodig", althans eventueel nodig in het uiterste geval dat het scherm zou breken.

Hadden ze kwalitatiever glas gebruikt, wat natuurlijk weer meer kost, dan was dit niet nodig geweest.

Als je al krassen hebt op het plastic dan zou je nog kunnen kijken om dat te verwijderen, Nintendo raad dit wel af maar dat lijkt alleen vanwege het "bij elkaar houden" van het scherm te zijn.

Het is verder geen magische laag, of iets met coatingen, lijm ofz, het is ook geen onderdeel van het scherm, het is simpelweg een dun plasticje.
MazeWing schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:35:
Elke screenprotector die ik heb gehad en heb zien breken hield het glas mooi bij elkaar.
Uiteraard, als jij er een kwalitatief glazen screenprotector plakt is die gelamineerd en heb je precies dezelfde functionaliteit als het plasticje van Nintendo.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 12-06-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
MazeWing schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:35:
[...]

Heb je dat vaak gezien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Coolblue screenprotector erop geplakt direct, moet zeggen dat dit verrassend goed ging (wel in de badkamer gedaan ivm minder stof). Geregeld er een verprutst omdat hij niet recht zat, vervolgens recht los gehaald om er vervolgens stof onder te hebben. Dit keer had ik geluk :D.

Happy met de Switch 2 moet ik zeggen, forse upgrade qua laadtijden en performance. Speel 99% van de tijd docked denk ik, al gaat hij wel mee op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rck010 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:20:
Als ik dat lees over die krassen op het scherm, ben ik blij dat ze bij Mediamarkt een screenprotector erop hebben geplakt. Het is dan wel zo'n dun flut ding (voor 30 euro...) maar daardoor geen beschadigd scherm.

Ik kijk naderhand zelf wel eens voor een glazen screen protector, voor nu voldoet dit.
Verbaasd me dat er toch nog iemand blij is met de Media Markt praktijken :P 30 euro als tijdelijke oplossing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:20
M.b.t. de screen protectors.

Ik heb de Spigen Glas.tR EZ Fit Screenprotector via Amazon. €30 voor 2, dus wel wat duurder, maar de applicator erbij werkt geweldig en was eerlijk gezegd al vergeten dat ie er op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:49:
Als je al krassen hebt op het plastic dan zou je nog kunnen kijken om dat te verwijderen, Nintendo raad dit wel af maar dat lijkt alleen vanwege het "bij elkaar houden" van het scherm te zijn.
Niet mee eens dat het geen onderdeel van het scherm zou zijn, maar valt over te discussiëren natuurlijk.

Verder mee eens dat als er toch al krassen op zitten het verwijderen een oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
rudyman85 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:41:
[...]

Gaaf. Al zie je niet zo snel het verschil in die video :) heb Splatoon 3 2e hands overgenomen (25 eu) toen ik wist van de patch 10.0.1, moet nog binnen komen.
Mooie prijs, ik heb dit spel liever digitaal en moest er dus de volle mep voor betalen. Maar zo erg vind ik dat ook niet want het is geen spel wat volgestopt is met microtransactions, iets wat tegenwoordig normaal is met online shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Rck010 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:20:

Dan ben je echt een van de enige die blij is met de actie van de MM. Ik haat het dat de MM en Intertoys een nieuw product openmaakt en vervolgens aan de consument verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 14:49
L23 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:15:
[...]

Verbaasd me dat er toch nog iemand blij is met de Media Markt praktijken :P 30 euro als tijdelijke oplossing...
Oh blij zeker niet, rare praktijken.
Maar ik wilde een Switch 2, Mediamarkt had nog eentje dus bewuste keuze gemaakt om 'm daar aan te schaffen, incl. de onnozele screenprotector. Dan moet ik achteraf ook niet gaan zeuren.

Bedoel meer van... het ding zit er nu toch op. Daardoor in ieder geval geen risico op krassen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rck010 op 12-06-2025 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Cyrax0508 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:25:
[...]

Dan ben je echt een van de enige die blij is met de actie van de MM. Ik haat het dat de MM en Intertoys een nieuw product openmaakt en vervolgens aan de consument verkoopt.
Intertoys? Staat mij niets van bij dat ze dat ook doen, ik heb mijn Switch daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

FRANQ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Ik heb de Pro controller voor de switch (oude model), en voor mij is het ergonomisch gezien een gigantisch verschil met de joycon.

We doen nog wel eens mario kart met de kinderen, en dan is die kleine controller voor mij veel te klein.
Dus ik veracht dat wanneer je je Switch 2 aan de tv hebt hangen, die pro controller wel veel gaat gebruiken.
Ik heb al de pro controller van de switch 1. Gaat dus vooral om het verschil tussen de 1 en 2.

Pagina: 1 ... 87 ... 89 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.