Ze had het verkeerde account doorgegeven 😔 het is gelukt, thnxL23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:50:
[...]
Dit is dus geen system transfer? Enkel save games willen overzetten? Account van je vriendin is ook al aanwezig op de Switch 2?
Is rubberbanding een pak heviger dan de vorige MK?
Samen met de wapens die sucken in de top 3 vind ik het precies gemakkelijker om 4es of lager te rijden en wapens sparen tot de laatste ronde en dan pas alles te geven.
Samen met de wapens die sucken in de top 3 vind ik het precies gemakkelijker om 4es of lager te rijden en wapens sparen tot de laatste ronde en dan pas alles te geven.
Killswitch is wel lastig leverbaar en ook niet met IDEAL te betalen. Maar wel mooi spulEvernote schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:58:
[...]
Blijkbaar zou de Switch 2 versie kwalitatief afwijken maar misschien waag ik wel een gokje.
Alleen even kijken wat ik dan met m’n huidige Switch case doe.
Killswitch is ook interessant voor wat het doet met de Joycons maar ik ga dan liever voor een grip + case.
Ik merk toch dat de Switch 2 erg warm wordt als deze in de dock staat. Nu dacht ik, eigenlijk zou je de Switch, als die zo warm wordt juist niet in een dock zetten. Dbrand heeft dat in feite met hun Killswitch. Naast dat zoals je in onderstaande review ziet, je de Switch ook makkelijker in je tv meubel kan zetten.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ja had die Dock laatst hier ook gepost, was sowieso al nooit fan van de switch Dock al.Froggle schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:12:
Ik merk toch dat de Switch 2 erg warm wordt als deze in de dock staat. Nu dacht ik, eigenlijk zou je de Switch, als die zo warm wordt juist niet in een dock zetten. Dbrand heeft dat in feite met hun Killswitch. Naast dat zoals je in onderstaande review ziet, je de Switch ook makkelijker in je tv meubel kan zetten.
[YouTube: DBrand Switch 2 Killswitch case review]
Toen zag ik dit en ziet er wel goed uit, al die andere meuk erbij hoeft niet van mij. maar die Dock is wel interessant.
Wellicht dat ik die haal eens als ik de switch2 ga kopen.
Zat er geen ventilator in de dock die zo geen nut meer heeft?
@L23 Ik heb de switch nu in de kast onder de tv gezet, dat lijkt het probleem in elk geval te verminderen. Nu is docken/undocken wel onhandig, want ik moet de hele dock naar voren kantelen om hem eruit te kunnen halen of erin te kunnen zetten. We gaan het zien hoe dit verder gaat maar vooralsnog is het rete-irritant.Esumontere schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:54:
[...]
Helaas niet![]()
Vreemde is, dit hadden we eergisteren niet.
Die zit er en in ja, en deze koelt die chip (Realtek RTD2175N-CG) die in de dock zit dan nog steeds.TheMaxMan schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:37:
Zat er geen ventilator in de dock die zo geen nut meer heeft?
https://www.reddit.com/r/...ai_in_mkws_single_player/TheMaxMan schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:49:
Is rubberbanding een pak heviger dan de vorige MK?
Of het allemaal waar is?
Ik heb 1 Nintendo Switch Eevee, 3 Nintendo Switch Oled en nu Nintendo Switch 2. Voorheen kon ik gewoon op elke Nintendo Switch dezelfde fysieke game cartridge spelen/gebruiken met overal dezelfde account. Nu kom ik tot mijn ontdekking dat lukt mij niet meer. Krijg iedere keer virtuele gamecards te zien. Doe ik soms iets verkeerd of is dit standaard met firmware versie 20?
[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 09-06-2025 22:53 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ah ik dacht dat die de switch extra koelde, niet dus.Evernote schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:42:
[...]
Die zit er en in ja, en deze koelt die chip (Realtek RTD2175N-CG) die in de dock zit dan nog steeds.
Ik zie niet wat virtuele gamecards te maken hebben met fysieke cards? Virtuele gamecards zijn je aankopen in de eShop. Een fysiek kaartje kun je gewoon in een Switch stoppen en spelen.pinokkia schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:51:
Voorheen kon ik gewoon op elke Nintendo Switch dezelfde fysieke game cartridge spelen/gebruiken met overal dezelfde account. Nu kom ik tot mijn ontdekking dat lukt mij niet meer. Krijg iedere keer virtuele gamecards te zien. Doe ik soms iets verkeerd of is dit standaard met firmware versie 20?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Helemaal hooked aan Mario rabbids sparks of hope. Beetje schuldgevoel wel want het is geen Switch 2 specific titel, maar ik zag hem in de aanbieding en nu al 5 uur inzitten (is veel voor mijn doen).
Daarnaast ook aardig wat MK potjes online erop zetten. Vermaak me goed hoor en mijn partner (voor wie ik een eigen Switch 2 heb gehaald) ook.
Daarnaast ook aardig wat MK potjes online erop zetten. Vermaak me goed hoor en mijn partner (voor wie ik een eigen Switch 2 heb gehaald) ook.
Indirect, want de dock wordt in ieder geval niet heet. Maar omdat de Switch als een hamburger in de dock zit en daardoor minder goed zijn warmte kwijt kan, lijkt het mij beter om deze (op een of andere manier) los van de dock aan te sluiten. Tijdens handheld sessies wordt de switch totaal niet heet.TheMaxMan schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:53:
[...]
Ah ik dacht dat die de switch extra koelde, niet dus.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Kingdom battle ook al gespeeld? Die is namelijk ook in de aanbieding ( gold edition voor 18 euro uit mijn hoofd) en is imo nog een stuk beter dan sparks of hope.outlandos schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 01:10:
Helemaal hooked aan Mario rabbids sparks of hope. Beetje schuldgevoel wel want het is geen Switch 2 specific titel, maar ik zag hem in de aanbieding en nu al 5 uur inzitten (is veel voor mijn doen).
En schamen hoef je niet te doen, veel mensen spelen Switch 1 games vanwege het beperkte aanbod Switch 2 titels:)
[ Voor 8% gewijzigd door Stylze op 10-06-2025 07:22 ]
Playstation 5
Klinkt wel aannemelijk voor mij... Ik heb ook al een verdacht aantal keer dat ik net voor de finish nog computer rijders in haal. Laatst nog dat mijn bowser in een zware hoge topsnelheid maar bagger acceleratie bak op een of andere manier veel sneller weg trok dan de veel kleinere computer gestuurde racer voor mij nadat we beiden kort voor de finish ergens door geraakt waren.MrGizMo schreef op maandag 9 juni 2025 @ 22:43:
[...]
https://www.reddit.com/r/...ai_in_mkws_single_player/
Of het allemaal waar is?
Online is trouwens echt brutal vind ik. Ik weet niet of ik nou steeds in lobbies kom met bijzonder goede spelers of dat het gemiddelde niveau echt zo hoog is geworden, maar ik heb erg veel moeite om een beetje hoog in de ranking te eindigen en hang geregeld ergens achteraan. Op zich niks mis mee, maar het is wel een heel andere ervaring dan toen ik Mario Kart 8 op de Wii U speelde (heb het al die tijd vertikt om de remaster op de switch opnieuw te kopen). Volgens mij was daar meestal een of twee andere spelers tegelijk die een beetje een uitdaging boden en de rest deed maar wat.
Gamertag: FinrazielNL
Nee vind dit ook heel storend... Niet alleen dat het onrustig is maar je ziet vaak niet eens meer welke game het is en dan moet je weer heen en weer met je cursor... Erg slechte implementatie dit en hoop dat ze het veranderen of een optie maken. Zet het in Netflix of YouTube ook altijd uit.joblamie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:01:
Is er nou niemand die zich net als ik stoort aan dat er in de thumbnail van games in de eShop meteen een video start? Ik keek zó uit naar lekker struinen door een snelle eShop, maar in plaats daarvan irriteer ik me er rot aan dat die filmpjes meteen instarten als je 1 seconde stil staat.
Een 'workaround' in handheld is om niet met de controller door de lijst te gaan maar met touch, dan kun je gewoon scrollen zonder een game te selecteren.
Same here. Hoewel ik de Switch 2 echt fantastisch vind qua alles eigenlijk wel (behalve de batterijduur) is het, in mijn optiek, best een beroerde launch qua (exclusieve) games. Leuk dat SF6 en Cyberpunk e.d. games erbij zitten, maar die heb ik allemaal al gespeeld op de PS5. Ik speel vooral MKW met mijn vriendin en verder gewoon nog Switch 1 games.Stylze schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:21:
[...]
Kingdom battle ook al gespeeld? Die is namelijk ook in de aanbieding ( gold edition voor 18 euro uit mijn hoofd) en is imo nog een stuk beter dan sparks of hope.
En schamen hoef je niet te doen, veel mensen spelen Switch 1 games vanwege het beperkte aanbod Switch 2 titels:)
Ja een klein beetje kritiek is best op zijn plaats; het is toch eigenlijk gek dat we tijdens de launch moeten terug grijpen op Switch 1 games. Ik zit nu ook Odyssey weer te spelen bij gebrek aan een nieuwe Mario.
Speel op een playstation en je speelt horizon zero dawn, Days Gone, Last of Us, Until Dawn, Ghost Of Tsushima Director's Cut, Dead Space, Resident Evil 4 en Demon Souls opnieuw deze hele PS5 generatie. Niet dat ik dit van Nintendo goed praat maar het kan nog zoveel erger worden.joblamie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:30:
Ja een klein beetje kritiek is best op zijn plaats; het is toch eigenlijk gek dat we tijdens de launch moeten terug grijpen op Switch 1 games. Ik zit nu ook Odyssey weer te spelen bij gebrek aan een nieuwe Mario.
Mee eens! Positieve berichten zijn belangrijk maar kritiek is soms nog belangrijker, want perfect bestaat gewoon niet. Mensen die nog twijfelen over de Nintendo Switch 2 moeten de voor en nadelen kunnen lezen in het onderwerp, helemaal als je ergens voor betaald heb je het recht om zelfs kritiek te leveren in mijn ogenjoblamie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:30:
Ik ben benieuwd of ze trouwens Immortals Fenyx Rising nog een upgrade gaan geven, want dat spel kan nog op de Nintendo Switch 2 een stuk mooier afspelen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja, de launch is een beetje karig kwa S2 games. Aan de andere kant, zolang die backwards compatible is kun je veel spellen eindelijk spelen "zoals het hoort" Pokemon draait weer normaal, Zelda's hebben een upgrade gekregen. Maar ze moeten inderdaad tussen nu en kerst zeg maar het wel een beetje aanvullen ja.joblamie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:30:
PSN & XBL: Denkoyugo
Voor mij persoonlijk is de release qua games helemaal prima, de kids vermaken zich enorm met Mario Kart World en ik heb zelf mijn Switch 1 de afgelopen jaren redelijk verwaarloost waardoor ik TOTK & Pokemon Violet nog in de backlog heb zitten! Maar ik snap zeker dat het voor de die hard Nintendo fan die elke major release koopt en gelijk uitspeelt dat het een beetje karig is.
Stiekem hoopte ik voor wat aankondingen bij de laatste Xbox presentatie maar helaas...Waarschijnlijk wilt Nintendo deze liever zelf aankondigen in hun eigen future direct?
Stiekem hoopte ik voor wat aankondingen bij de laatste Xbox presentatie maar helaas...Waarschijnlijk wilt Nintendo deze liever zelf aankondigen in hun eigen future direct?
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ja zeker, die heb ik helemaal uitgespeeld ten tijde van release. Is al zo lang geleden dat ik het lastig vind de vergelijking te maken. Maar met Kingdom heb ik iig ook heel veel plezier gehadStylze schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:21:
[...]
Kingdom battle ook al gespeeld? Die is namelijk ook in de aanbieding ( gold edition voor 18 euro uit mijn hoofd) en is imo nog een stuk beter dan sparks of hope.
Ik ben een van de grootste Nintendo fans, maar Nintendo is toch niet echt veel beter? Sterker nog, Nintendo heeft het zowat uitgevonden. Ik heb van aardig wat dezelfde Nintendogames voor verschillende systemen. Dat is niet erg, sterker nog, ik vind het juist wel tof, maar ik durf niet te zeggen dat Sony perse erger is dan Nintendo met remakes/remastersKaasje123 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:38:
[...]
Speel op een playstation en je speelt horizon zero dawn, Days Gone, Last of Us, Until Dawn, Ghost Of Tsushima Director's Cut, Dead Space, Resident Evil 4 en Demon Souls opnieuw deze hele PS5 generatie. Niet dat ik dit van Nintendo goed praat maar het kan nog zoveel erger worden.
Volgende maand komt DK Bananza gelukkig, want ik mis wel een beetje een game zoals dat. Nu vooral veel racegames (MKW/Fast Fusion/Ridge Racer) en games die al jaren op andere consoles te spelen zijn.
Ik heb weinig te klagen m.b.t. de Switch 2 hoor, maar de launch qua games is niet bepaald onvergetelijk ofzo.
Mario Kart World en Fast Fusion zijn top inderdaad (die laatste had ook wel een fysieke release mogen hebben). Ridge Racer is echt een verouderde retro game.Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:00:
[...]
Ik ben een van de grootste Nintendo fans, maar Nintendo is toch niet echt veel beter? Sterker nog, Nintendo heeft het zowat uitgevonden. Ik heb van aardig wat dezelfde Nintendogames voor verschillende systemen. Dat is niet erg, sterker nog, ik vind het juist wel tof, maar ik durf niet te zeggen dat Sony perse erger is dan Nintendo met remakes/remasters![]()
Volgende maand komt DK Bananza gelukkig, want ik mis wel een beetje een game zoals dat. Nu vooral veel racegames (MKW/Fast Fusion/Ridge Racer) en games die al jaren op andere consoles te spelen zijn.
Ik heb weinig te klagen m.b.t. de Switch 2 hoor, maar de launch qua games is niet bepaald onvergetelijk ofzo.
Volgende maand Donkey Kong Bananza, maar het wordt tijd dat er wat meer stippen in de vorm van originele games op de horizon worden gezet.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zeker! Ik heb Fast RMX ook fysiek en zou Fusion ook graag fysiek willen hebben. Ridge Racer is verder wel leuk om te kunnen spelen maar is inderdaad verouderd. Ik heb ook Zelda BotW/TotK SW2 fysiek gekocht maar nog niet aan begonnen.Jumpman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:16:
[...]
Mario Kart World en Fast Fusion zijn top inderdaad (die laatste had ook wel een fysieke release mogen hebben). Ridge Racer is echt een verouderde retro game.
Volgende maand Donkey Kong Bananza, maar het wordt tijd dat er wat meer stippen in de vorm van originele games op de horizon worden gezet.
Haha, dan die Zelda's heb ik ook, op de Switch niet verder gekomen dan 20% bij beide rond de release. Nu nog maar eens een poging doen.Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:43:
[...]
Zeker! Ik heb Fast RMX ook fysiek en zou Fusion ook graag fysiek willen hebben. Ridge Racer is verder wel leuk om te kunnen spelen maar is inderdaad verouderd. Ik heb ook Zelda BotW/TotK SW2 fysiek gekocht maar nog niet aan begonnen.
Tijdje een Nintendo Switch 1 gehad, maar deze aan mijn vriendin gegeven. Gisteren een Switch 2 gekocht, incl. Mario Kart World.
Ik heb beide Zelda's nog niet gespeeld, dit lijkt me het uitgelezen moment om dat wel maar eens te gaan doen.
Al kijk ik wel een beetje op tegen de aanschafprijs van Breath of the Wild en een Pro controller
Ik heb beide Zelda's nog niet gespeeld, dit lijkt me het uitgelezen moment om dat wel maar eens te gaan doen.
Al kijk ik wel een beetje op tegen de aanschafprijs van Breath of the Wild en een Pro controller

Toen ik de Switch 2 in een kastje rechtsonder de tv had staan hadden de JoyCon's ook erg slecht bereik en vielen geregeld uit tijdens een potje mario kart. Nu de Switch Dock naast de tv staat heb ik nergens last van. Dus het bereik van de controllers is nogal beperkend.
Ik heb dit ook, speel eigenlijk alleen in handheld maar mijn handen gaan al snel (binnen 20-30 min) tintelen.Mizgala28 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:27:Zelfde probleem had ik met de OG Switch, en zelfde probleem nu met de Switch 2, systeem ligt vrij snel niet meer lekker in mijn handen en ik krijg er kramp van in handheld modus.
Heeft iemand een tip voor een gripcase met travel case?
Mocht je de Nintendo Switch Pro Controller nog hebben van de gewone Switch die werkt ook. Deze zelf een keer voor €39,99 bij Amazon gekocht en gebruik deze ook voor de PC.Rck010 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:46:
Tijdje een Nintendo Switch 1 gehad, maar deze aan mijn vriendin gegeven. Gisteren een Switch 2 gekocht, incl. Mario Kart World.
Donstil schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:52:
[...]
Ik heb echt helemaal niets meer met fysieke games, Staat in de weg, vind boekenkasten met games erin vaak maar lelijk, schijfje wisselen als je een andere game wilt spelen, enz. Dus doe op mijn main console al zo lang als het kan het liefst alles digitaal.
Alleen Nintendo is daarin toch wel de uitzondering wat mij betreft, niet dat ik ineens hoesjes in een kast in de woonkamer ga zetten maar een cardridge heeft toch nog steeds nostalgie, en het is wel tof om de kleine mee te geven "hoe het vroeger werkte", namelijk 1 spelletje per Cardridge en dan een selectie mee op vakantie. Want van mijn Gameboy en daarbij horende spellen collectie snapt ze tot op heden maar weinig
:strip_exif()/f/image/NcDfbxyxuBtBNbPBvMyGPSI2.jpg?f=fotoalbum_large)
''Op de foto missen nu alleen Pokémon Shining Pearl en Super Mario 3D All-Stars want die heb ik uitgeleend''
Vind je dit niet mooi staan dan?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
BOTW kopen op Marktplaats/Vinted, en de Switch 2 upgrade kopen in de eShop. Scheelt de helftRck010 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 09:46:
Teveel Pokémon games in een collectieG_Dragon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:06:
[...]
[Afbeelding]
''Op de foto missen nu alleen Pokémon Shining Pearl en Super Mario 3D All-Stars want die heb ik uitgeleend''
Vind je dit niet mooi staan dan?Ben het namelijk wel met @THE_BASE eens dat het juist iets heeft om alles te hebben staan.
Eerlijk gezegd heb ik nog niet veel gespeeld, mijn hobby staat een beetje op pauze door een blessure aan mijn duim en die lijkt ook nog niet echt beter te worden. Had wel al meer willen spelen en je graag een mening gegeven over het spel, ik heb voordat de fysieke versie aangekondigd werd hem ook digitaal gekocht en wel al gespeeld. Vond hem toen zonder updates + geen touchscreen best leuk en vermakelijk zoals vroeger op de computer, maar volgens mij is inmiddels touchscreen ook toegevoegd?L23 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:10:
[...]
Teveel Pokémon games in een collectieHoe bevalt de fysieke release van Rollercoaster Tycoon? Zou tof zijn als die een Switch 2 update krijgt met muis ondersteuning.
Ja ik baalde dat er toen bij release geen touch screen ondersteuning in zat (dat ze dit bewust weggelaten hadden). Zit er inmiddels wel in en ik las ook dat de versie die op de cartridge staat dit ook heeft.G_Dragon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:13:
[...]
Eerlijk gezegd heb ik nog niet veel gespeeld, mijn hobby staat een beetje op pauze door een blessure aan mijn duim en die lijkt ook nog niet echt beter te worden. Had wel al meer willen spelen en je graag een mening gegeven over het spel, ik heb voordat de fysieke versie aangekondigd werd hem ook digitaal gekocht en wel al gespeeld. Vond hem toen zonder updates + geen touchscreen best leuk en vermakelijk zoals vroeger op de computer, maar volgens mij is inmiddels touchscreen ook toegevoegd?
Voorkeur blijft bij mij wel RollerCoaster Tycoon 1 spelen op een 13 inch laptop met trackpad. RollerCoaster Tycoon Classic draait ook super op de iPad mini (2012) die ik nog heb liggen. Het Switch OLED scherm lijkt mij aan de kleine kant voor dit soort games. Echter het Switch 2 scherm heeft inmiddels meer beeld oppervlak dan de iPad mini (wel andere verhoudingen).
[ Voor 18% gewijzigd door L23 op 10-06-2025 10:34 ]
Nope doet me echt helemaal niks, alleen maar doosjes die weer verstoffen. je er uit moet halen schoonmaken en terug stoppen.G_Dragon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:06:
[...]
[Afbeelding]
Vind je dit niet mooi staan dan?Ben het namelijk wel met @THE_BASE eens dat het juist iets heeft om alles te hebben staan.
Ik ben al jaren geleden begonnen ook mijn films op dvd/ blu ray weg te doen, ik heb bijna niks meer in de kast staan.
Alleen nog de collectie van stargate, en friends blu- ray box, en van de films lord of the rings en the hobbit extended blu ray editie.
Al gebruik ik ze niet meer, en staan in een inbouw kast met de deur dicht. vond ik het zonde die nog net weg te doen.
De spellen die ik nog fysiek heb liggen gewoon in een la, dus je ziet ze niet eens.
Die van mij staat alweer sinds zaterdag avond ongebruikt in een hoekje van het tv meubel. Tegen beter weten in gekocht, maar Mario Kart World valt vies tegen en verder is er niets waar ik echt behoefte aan heb om het te spelen.
Normaal heb je die "shininess" van een nieuwe console, maar dit voelt meer als een kleine upgrade dan een nieuwe console.
Ik ben gewoon niet de doelgroep vrees ik, te oud en chagrijnig
Normaal heb je die "shininess" van een nieuwe console, maar dit voelt meer als een kleine upgrade dan een nieuwe console.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2025 10:36 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Waarom staan ze niet op alfabet?G_Dragon schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:06:
[...]
[Afbeelding]
OCD kicking in.

Komen gelukkig steeds meer filmpjes beschikbaar. Vooral over hidden statsFinraziel schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 07:34:
[...]
Klinkt wel aannemelijk voor mij... Ik heb ook al een verdacht aantal keer dat ik net voor de finish nog computer rijders in haal. Laatst nog dat mijn bowser in een zware hoge topsnelheid maar bagger acceleratie bak op een of andere manier veel sneller weg trok dan de veel kleinere computer gestuurde racer voor mij nadat we beiden kort voor de finish ergens door geraakt waren.
Online is trouwens echt brutal vind ik. Ik weet niet of ik nou steeds in lobbies kom met bijzonder goede spelers of dat het gemiddelde niveau echt zo hoog is geworden, maar ik heb erg veel moeite om een beetje hoog in de ranking te eindigen en hang geregeld ergens achteraan. Op zich niks mis mee, maar het is wel een heel andere ervaring dan toen ik Mario Kart 8 op de Wii U speelde (heb het al die tijd vertikt om de remaster op de switch opnieuw te kopen). Volgens mij was daar meestal een of twee andere spelers tegelijk die een beetje een uitdaging boden en de rest deed maar wat.
Je doet wel aan iRacing maar je weigert MKW Online te spelenPhusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:
Die van mij staat alweer sinds zaterdag avond ongebruikt in een hoekje van het tv meubel. Tegen beter weten in gekocht, maar Mario Kart World valt vies tegen en verder is er niets waar ik echt behoefte aan heb om het te spelen.
Make it make sense, Phusebox
MKW Online is randomness. Een paar dobbelstenen pakken en wachten tot ik vijf keer 6 gooi is net zo leuk.Ace schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:38:
[...]
Je doet wel aan iRacing maar je weigert MKW Online te spelen![]()
Make it make sense, Phusebox
Fomo, de ‘heb’ etc. Achja…hoort erbijPhusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:
I don't have dreams, I have goals!!
Ja dat realiseer ik me ook, maar misschien dan maar kado doen aan de neefjes of weer verkopen. Niet weer zoals mijn PS5 die sinds de release dag misschien 40 uur aangestaan heeft

Verder is het wel een mooi ding hoor, veel beter scherm dan mijn "day one" Switch 1, voelt allemaal steviger aan en joy-cons waarvan de verbinding niet continue wegvalt (en waar Nintendo me tot op de dag van vandaag nooit garantie voor heeft willen verlenen omdat ze 13 maanden oud waren en de winkel waar ik het gekocht heb failliet was).
Als je nooit een Switch hebt gehad of echt Nintendo liefhebber bent ga je hier wel de nodige uurtjes plezier aan beleven.
[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2025 10:43 ]
Niet even het launch jaar aankijken? Dat er nu een kleine week na release nog niet veel games zijn die je aanspreken is te begrijpen, maar zo impulsief iets aanschaffen en gelijk weer weg doen lijkt me ook zonde.Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:41:
[...]
Ja dat realiseer ik me ook, maar misschien dan maar kado doen aan de neefjes of weer verkopen. Niet weer zoals mijn PS5 die sinds de release dag misschien 40 uur aangestaan heeft
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:
:strip_exif()/f/image/NT97QxvX4dej5OZX4lesrtFi.jpg?f=fotoalbum_large)
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Als je hem toch niet gaat gebruiken, zou ik hem nu weg doen: De straatprijs ligt momenteel op €575,00.L23 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:43:
[...]
Niet even het launch jaar aankijken? Dat er nu een kleine week na release nog niet veel games zijn die je aanspreken is te begrijpen, maar zo impulsief iets aanschaffen en gelijk weer weg doen lijkt me ook zonde.
Ik ga er zeker niet meer voor vragen dan wat ik betaald heb. En MKW is niet meer te gebruiken natuurlijk.Jumpman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:46:
[...]
Als je hem toch niet gaat gebruiken, zou ik hem nu weg doen: De straatprijs ligt momenteel op €575,00.
Een miem!Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:46:
[...]
Zelfs voor deze meme ben ik te oud.
(Zo noemen ze dat toch he, een meme?)
Ik herken het wel hoor. Niet per se bij de Switch 2. Want de Switch is mijn ding. Maar waar ik voorheen alle consoles en handhelds moest hebben heb ik nu aan de Switch 2 + PC genoeg.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Is er ook een transfer optie van Switch 2 naar Switch 1?
Dat klinkt inderdaad logisch wat je zegt, maar dan zou ik bij een volgende (console) aankoop echt wel wat kritischer naar mezelf kijken of ik het echt nodig heb. Het moet geen trend worden zeg maar.Jumpman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:46:
[...]
Als je hem toch niet gaat gebruiken, zou ik hem nu weg doen: De straatprijs ligt momenteel op €575,00.
@Phusebox Cadeau doen aan de neefjes klinkt in ieder geval wel als een hele leuke actie.
Daarom heb ik hem ook niet gekocht, Mario Kart is leuk voor mij voor even. maar niet voor lange tijd.Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:
Verder is er niks uit wat ik wil spelen, zelfs de nieuwe Donkey Kong lijkt mij ook niet leuk.
Het was het zelfde met de gewone switch, die heeft ook vaak geruime tijd leeg gelegen niks te doen. Wonderbaarlijk als de stekker erin gaat laad die gewoon op en werkt die weer
Ik vond Mario Odyssey wel leuk, maar al die andere Mario games eigenlijk niet meer(3d world / Bros deluxe/ wonder etc). Odyssey had gewoon iets leuks/ nieuw verfrissend.
Ik heb wel een aantal leuke spelletjes gespeeld, maar ding heeft ook vaak genoeg maanden uitgestaan. Doordat die leeg gelopen is(Aangezien ik de stekker uit de dock gehaald had), Meerdere keren in al die jaren.
Ik ben denk ik ook geen echte Nintendo fan, ik wacht nog even af wat de nieuwe pokemon legends gaat doen(Even wat meer info afwachten).
[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 10-06-2025 10:59 ]
Volgens mij niet, dat baseer ik het speciale proces van de Switch 1 naar de Switch 2.Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:49:
Wel kan je inloggen op de Switch 1 en dan je save games overzetten van de Switch 2 naar de Switch 1.
Dat kan nog wel geregeld worden!Raem schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:
[...]
Waarom staan ze niet op alfabet?
OCD kicking in.
Ja weet niet of ik dan wat kwijt raak qua content, games zijn gewoon gekoppeld aan mijn account neem ik aan.L23 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:53:
[...]
Volgens mij niet, dat baseer ik het speciale proces van de Switch 1 naar de Switch 2.
Wel kan je inloggen op de Switch 1 en dan je save games overzetten van de Switch 2 naar de Switch 1.
Save games lokaal overzetten van de Switch 2 naar de Switch 1 werkt gewoon goed. Verder weet ik niet of je Nintendo Switch Online hebt en save games in de cloud hebt staan. En niet alle games ondersteunen cloud saves, dus dat zou je dan even moeten uitzoeken.Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:56:
[...]
Ja weet niet of ik dan wat kwijt raak qua content, games zijn gewoon gekoppeld aan mijn account neem ik aan.
Dit was dan gewoon een impulsaankoop geweest denk ik? Er was enorm veel bekend over de Switch 2.Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:
De "shininess" van een nieuwe console is wat mij betreft sinds de vorige generatie niet meer echt van toepassing toch? Dat heb ik echt al heel lang niet meer gehad. Het is allemaal "net" wat mooier en "net" wat sneller.
Ik vind het verschil tussen de Switch 1 en de Switch 2 zelfs wat groter dan het verschil tussen de PS4 Pro en de PS5 eigenlijk. Ik ben gek op mijn PS5 hoor, maar ik werd echt niet weggeblazen toen ik van de PS4 Pro naar de PS5 overstapte. Het was allemaal wat mooier en ik was onder de indruk van de snelheid, zoals ik dat ook heb bij de Switch 1 vs de Switch 2. Verder gaat een console mij never nooit meer van de sokken blazen zoals ik dat vroeger kon hebben.
Heeft iemand enig idee of dit echt werkt?
YouTube: How to Connect Ps5 Controller to Nintendo Switch Custom Firmware #ni...
Zie het filmpje net voorbij komen maar ben nog niet in de mogelijkheid om het te testen.
YouTube: How to Connect Ps5 Controller to Nintendo Switch Custom Firmware #ni...
Zie het filmpje net voorbij komen maar ben nog niet in de mogelijkheid om het te testen.
Klopt, van PS4 Pro naar PS5 was vooral de NVMe laadtijden en sommige games van 30 fps naar 60 fps met min of meer dezelfde graphics. Of van checker boarding naar native resolutie met dezelfde fps.Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:59:
[...]
Dit was dan gewoon een impulsaankoop geweest denk ik? Er was enorm veel bekend over de Switch 2.
De "shininess" van een nieuwe console is wat mij betreft sinds de vorige generatie niet meer echt van toepassing toch? Dat heb ik echt al heel lang niet meer gehad. Het is allemaal "net" wat mooier en "net" wat sneller.
Ik vind het verschil tussen de Switch 1 en de Switch 2 zelfs wat groter dan het verschil tussen de PS4 Pro en de PS5 eigenlijk. Ik ben gek op mijn PS5 hoor, maar ik werd echt niet weggeblazen toen ik van de PS4 Pro naar de PS5 overstapte. Het was allemaal wat mooier en ik was onder de indruk van de snelheid, zoals ik dat ook heb bij de Switch 1 vs de Switch 2. Verder gaat een console mij never nooit meer van de sokken blazen zoals ik dat vroeger kon hebben.
De Nintendo Switch 2 doet eigenlijk niet anders t.o.v. de Nintendo Switch.
De technologische vooruitgang gaat gewoon niet meer zo hard als de eerste twintig jaar in games, wat logischi is. Je ziet het ook aan de hoeveelheid remasters en remakes. een echt originele game is lastig te maken en heeft een enorm risico (als het flopt).
Oudere lieden, waartoe wij behoren, zijn thans niet meer in staat de nieuwe Switch 2 te bedienen. Onze handen zijn niet meer zo vaardig, de ogen niet meer zo scherp, en de geest niet meer zo vlug als in de dagen van weleer. Het is dan ook niet raadzaam dat wij ons wagen aan dit nieuwe apparaat, want het zal slechts frustratie brengen. Laten wij ons richten op andere bezigheden die meer geschikt zijn voor onze leeftijd.Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:
Dat werkt met een gemodificeerde Nintendo Switch.BP14 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:08:
Dat is een probleem dat er ook is met de PS5 en Xbox X/S, mede doordat het volledig backwards compatible is, is de noodzaak om allemaal "nieuwe" spellen op release te hebben er niet of althans aanzienlijk minder. Zeker nu bestaande spellen een patch kunnen krijgen om ze er een stuk mooier uit te laten zien is de noodzaak om op dag 1 van een console release een lading aan nieuwe spellen te hebben er gewoon niet.joblamie schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:30:
En het verschil in graphics tussen Switch 1 en Switch 2 is (gevoelsmatig) een stuk groter dan bij de PS4 -> PS5 dus ik verwacht de komende tijd eerder een boel updates/patches van bestaande Switch 1 spellen dan volledig nieuwe spellen. Voor mij als iemand die nauwelijks op de Switch 1 speelde en nog een backlog heeft van de beste spellen (Mario's, Zelda's, etc.) kan ik mijn lol niet op. Maar ik kan me goed voorstellen dat wanneer iemand al deze spellen al heeft uitgespeeld en echt wacht op iets nieuws lichtelijk teleurgesteld is.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ja, het is mogelijk om je gegevens van de Nintendo Switch 2 naar de Nintendo Switch 1 terug te zetten.Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:49:
Hier is hoe je dat kunt doen:Overdragen van Nintendo-account en Games
- Zorg ervoor dat de Nintendo Switch 2 en de Nintendo Switch 1 dicht bij elkaar zijn.
- Op de Nintendo Switch 2: Ga naar Systeeminstellingen > Gegevensbeheer > Opgeslagen gegevens overdragen.
- Op de Nintendo Switch 1: Ga naar Systeeminstellingen > Gegevensbeheer > Opgeslagen gegevens overdragen.
- Volg de instructies op het scherm: De gegevens worden dan overgedragen van de Nintendo Switch 2 naar de Nintendo Switch 1.
- Gebruik de gegevensoverdrachtfunctie tijdens de eerste opstart van de Nintendo Switch 2. Dit is de beste manier om je gegevens en account te overdragen.
- Als je de gegevensoverdrachtfunctie al hebt gebruikt tijdens de eerste opstart, kun je de fabrieksinstellingen van de Nintendo Switch 2 herstellen en de gegevensoverdracht opnieuw uitvoeren. .
- Je kunt ook de gegevens via de cloud back-uppen en terugzetten met een Nintendo Switch Online-abonnement. .
MallePietje schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:09:
[...]
Oudere lieden, waartoe wij behoren, zijn thans niet meer in staat de nieuwe Switch 2 te bedienen. Onze handen zijn niet meer zo vaardig, de ogen niet meer zo scherp, en de geest niet meer zo vlug als in de dagen van weleer. Het is dan ook niet raadzaam dat wij ons wagen aan dit nieuwe apparaat, want het zal slechts frustratie brengen. Laten wij ons richten op andere bezigheden die meer geschikt zijn voor onze leeftijd.
Huh? Phusebox die een keer geen "maandagmorgen exemplaar" heeft gekregen met allemaal mankementen?Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:41:
[...]
Verder is het wel een mooi ding hoor, veel beter scherm dan mijn "day one" Switch 1, voelt allemaal steviger aan en joy-cons waarvan de verbinding niet continue wegvalt (en waar Nintendo me tot op de dag van vandaag nooit garantie voor heeft willen verlenen omdat ze 13 maanden oud waren en de winkel waar ik het gekocht heb failliet was).
Als je nooit een Switch hebt gehad of echt Nintendo liefhebber bent ga je hier wel de nodige uurtjes plezier aan beleven.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Haha, herkenbaar hoor. Ik wacht nog op een titel die ik perse moet spelen maar heb hem toch op dag1 in huis gehaald. Die chat/video zal ik niet gaan gebruiken ook.Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:36:
Kan ik je dan interesseren voor een gezellige bingo avond?Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:17:
[...]
Ik ben oud, niet meer zo vaardig qua gaming, ik zie minder goed en mijn brein heeft vaker rust nodig dan ik zou willen, maar ik weiger om te gaan bridgen op zaterdagavond.
Ach dan ga je Bingo spelenCyrax0508 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:17:
[...]
Ik ben oud, niet meer zo vaardig qua gaming, ik zie minder goed en mijn brein heeft vaker rust nodig dan ik zou willen, maar ik weiger om te gaan bridgen op zaterdagavond.
Ja het werkt, mits je een gehackte switch 1 hebt.BP14 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:08:
Advocaat met slagroom erbij?MallePietje schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:20:
[...]
Kan ik je dan interesseren voor een gezellige bingo avond?
De vraag was eigenlijk of het bij een Switch 2 werkt. Maar zonder dat hij gehackt oid is lijkt mij dit niet het geval.Rzarect0r schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:21:
[...]
Ja het werkt, mits je een gehackte switch 1 hebt.
ik ben de enige op de wereld die blij is met de batterij dat snel leegloopt. anders kom ik nooit aan de beurt hier met de dock
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 10-06-2025 11:29 ]
Absoluut! Zolang er geen elektronische prijzen te winnen zijn en de koffie goed koud is ben ik van de partij.MallePietje schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:20:
[...]
Kan ik je dan interesseren voor een gezellige bingo avond?
Ach, ik weet ook niet hoeveel ik hem werkelijk ga gebruiken, maar het is ook een beetje jezelf wat gunnen (voor mij dan). Voor het geld hoef ik het gelukkig niet te laten en ik probeer een beetje los te laten dat ik een aankoop voor mezelf moet verantwoorden. Mario Kart world is voor nu leuk en ik ga denk ik in ieder geval tears of the Kingdom nog kopen want die heb ik nog niet gespeeld, misschien breath of the wild ook nog (heb ik voor wii u). En verder zie ik het wel. Multiplatform games blijven gewoon voor mijn pc of steam deck en waarschijnlijk komt er ook een Z2e handheld wanneer die uitkomen. Het is mijn hobby en het mag op zich ook best wat kosten. Uiteindelijk valt het best mee wat ik aan gaming kwijt ben (ik hoef niet zo nodig altijd het nieuwste te kopen op release, alleen jammer dat dat bij Nintendo games niet echt helpt
)
Dit is echt flauwekul. Een hele goede speler wint gewoon 9 van de 10 potjes van de gemiddelde speler.Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:40:
[...]
MKW Online is randomness. Een paar dobbelstenen pakken en wachten tot ik vijf keer 6 gooi is net zo leuk.
Ik heb ooit met MK8 online iemand gehad met de maximale score van 99.999 en die won alle potjes op een na en bijna allemaal met enorm veel voorsprong. Ik ben toen gaan spectaten om te kijken hoe hij dat deed, ook omdat ik cheaten vermoeden. Maar daar was geen sprake van, hij was gewoon extreem goed en dan win je dus heel vaak. Dat hij niet ALTIJD won heeft idd te maken met het random/casino element, en hoewel dat wellicht nog meer aanwezig is in MKW vanwege het dubbele aantal spelers is het nog steeds first skill than luck.
[ Voor 28% gewijzigd door outlandos op 10-06-2025 11:38 ]
Echt totaal oneens, MKW is veel meer random en draaid om je momentum.outlandos schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Dit is echt flauwekul. Een hele goede speler wint gewoon 9 van de 10 potjes van de gemiddelde speler.
Ik heb ooit met MK8 online iemand gehad met de maximale score van 99.999 en die won alle potjes op een na en bijna allemaal met enorm veel voorsprong.
Ik rij vaak vooraan de eerste 2 rondes maar als iemand je goed raakt komt je gelijk in de midfield chaos en ben je zo weer 15/20 plekken kwijt.
Ben jij een hele goede speler dan?Knoepert schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:37:
[...]
Echt totaal oneens, MKW is veel meer random en draaid om je momentum.
Ik rij vaak vooraan de eerste 2 rondes maar als iemand je goed raakt komt je gelijk in de midfield chaos en ben je zo weer 15/20 plekken kwijt.
Nou ja, in gemiddelde shooter ik doe MKW voor de fun en te unwinden maar ben niet zo competetive in dit.
Maar ik vind mezelf niet slecht ik win altijd wel als we met vrienden avondjes doen en in MK8 lobby's kwam ik ook altijd wel goed mee.
MAar ik merk wel extreem contrast met MWK en MK8 dat momentum verliezen nu wel extreem is om dan terug te komen
Ja, Online is chaos en je hoeft idd maar 1 keer geraakt te worden en je bent zo een 10-15 tal plekken kwijt 
Maar volgens mij wordt de rating ook anders ingecalculeerd aan het einde van de match. Denk dat het online ook beter is om te focussen op acceleration ipv speed. Denk dat ik vanavond maar eens een light character ga proberen ipv een heavy
MK World heeft dingen die goed zijn, maar ook zeker dingen die wel een achteruitgang zijn op een MK8 deluxe wat mij betreft, en het is aan Nintendo om dat hopelijk snel op te pakken zodat het voor iedereen leuk wordt.
Maar volgens mij wordt de rating ook anders ingecalculeerd aan het einde van de match. Denk dat het online ook beter is om te focussen op acceleration ipv speed. Denk dat ik vanavond maar eens een light character ga proberen ipv een heavy
MK World heeft dingen die goed zijn, maar ook zeker dingen die wel een achteruitgang zijn op een MK8 deluxe wat mij betreft, en het is aan Nintendo om dat hopelijk snel op te pakken zodat het voor iedereen leuk wordt.
Dan vallen wij denk ik in dezelfde categorie. Des te verbaasder was ik dus om iemand in MK8 te zien die alles van mij (en soortgelijke) won met 2 vingers in de neus. Dat zal je in World ook hebben al was het maar vanwege de overvloed aan (verstopte) shortcuts.Knoepert schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:40:
[...]
Nou ja, in gemiddelde shooter ik doe MKW voor de fun en te unwinden maar ben niet zo competetive in dit.
Maar ik vind mezelf niet slecht ik win altijd wel als we met vrienden avondjes doen en in MK8 lobby's kwam ik ook altijd wel goed mee.
MAar ik merk wel extreem contrast met MWK en MK8 dat momentum verliezen nu wel extreem is om dan terug te komen
Ben het wel eens dat het random element een stuk hoger ligt dan in MK8 vanwege het verhoogde aantal spelers. Zou het toejuichen als er een modus kwam voor max 12 spelers (in combinatie met 3 rondjes rijden van 1 circuit).
Mijn S2 kwam donderdag 20:50 met DHL. Dat vond ik best laat, maar gelukkig mocht ik niet klagen, gezien sommige bij die bij nintendo besteld hadden meer last hadden van DHL en hun interne perikelen dan ik.
Heel de vrijdag, een stuk van de zaterdag, heel de zondag en heel de maandag MKW gespeeld. En tussendoor wat games ge-update, wat software installed etc.
Ik ben tot nu toe erg blij met het apparaat. Met uitzonder van het dock voelt alles aan een premium product, met hele snelle laad tijden, graphics die van de schermen afblazen en met de wetenschap dat Cyberpunk er op deze manier op draait genoeg hoop voor de toekomst.
Ik ben een Nintendo gamer sinds m'n GameBoy toen ik 8 was, dus neem m'n mening wel met een menige korrel zout. En puur voor de graphics speel ik niet, ik speel liever goede games en als de graphics hun werk doen dan ook prima. Maar ik kijk uit naar meer realistische games en het zou me niet verbazen als de volgende mainline zelda game kwa style meer in de buurt komt van Twilight Princess maar dan meer realistisch dan cellshaded.
Het worden mooie tijden.
PS: die nieuwe pro controller is nog beter dan die van de switch 1, gister in vs mode laatste paar characters unlocked in MKW en dan switchen tussen de twee controllers, ik was blijer wanneer ik de pro2 beet had. Al kan dat ook shiny new thing bias zijn.
Heel de vrijdag, een stuk van de zaterdag, heel de zondag en heel de maandag MKW gespeeld. En tussendoor wat games ge-update, wat software installed etc.
Ik ben tot nu toe erg blij met het apparaat. Met uitzonder van het dock voelt alles aan een premium product, met hele snelle laad tijden, graphics die van de schermen afblazen en met de wetenschap dat Cyberpunk er op deze manier op draait genoeg hoop voor de toekomst.
Ik ben een Nintendo gamer sinds m'n GameBoy toen ik 8 was, dus neem m'n mening wel met een menige korrel zout. En puur voor de graphics speel ik niet, ik speel liever goede games en als de graphics hun werk doen dan ook prima. Maar ik kijk uit naar meer realistische games en het zou me niet verbazen als de volgende mainline zelda game kwa style meer in de buurt komt van Twilight Princess maar dan meer realistisch dan cellshaded.
Het worden mooie tijden.
PS: die nieuwe pro controller is nog beter dan die van de switch 1, gister in vs mode laatste paar characters unlocked in MKW en dan switchen tussen de twee controllers, ik was blijer wanneer ik de pro2 beet had. Al kan dat ook shiny new thing bias zijn.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik heb van het weekend uitgebreid de Knockout modus online kunnen spelen. Na een paar potjes had ik al door dat je gewoon op je dooie gemak achterin onder aan de streep kan bungelen tot aan de laatste itembox checkpunt. Om vervolgens met bullet bill en golden shroom je op dooie gemak weer in de safe zone te werpen. Op deze manier merendeel van de races gewonnen of minimaal in top 4 geeindigd. En op een paar basic drifts na kwam er echt geen hoogwaardig skills bij kijkenoutlandos schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Dit is echt flauwekul. Een hele goede speler wint gewoon 9 van de 10 potjes van de gemiddelde speler.
Ik heb ooit met MK8 online iemand gehad met de maximale score van 99.999 en die won alle potjes op een na en bijna allemaal met enorm veel voorsprong. Ik ben toen gaan spectaten om te kijken hoe hij dat deed, ook omdat ik cheaten vermoeden. Maar daar was geen sprake van, hij was gewoon extreem goed en dan win je dus heel vaak. Dat hij niet ALTIJD won heeft idd te maken met het random/casino element, en hoewel dat wellicht nog meer aanwezig is in MKW vanwege het dubbele aantal spelers is het nog steeds first skill than luck.
Op 150cc win ik alles relatief makkelijk.
Online ben ik dus echt helemaal kut.
Ergens tussen 10-15 gemiddeld. Maar in de 20 is ook al gelukt. Heb het idee dat de autos van de tegenstanders vele malen sneller gaan.
Nog wat karts vrijspelen dus en even oefenen denk ik.
Ergens tussen 10-15 gemiddeld. Maar in de 20 is ook al gelukt. Heb het idee dat de autos van de tegenstanders vele malen sneller gaan.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dat komt omdat je lage ranked bent en dus alleen maar speelt tegen andere newbies. Maar goed als mijn punt nog niet duidelijk is laat dan maar zitten.Bpow schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:47:
[...]
Ik heb van het weekend uitgebreid de Knockout modus online kunnen spelen. Na een paar potjes had ik al door dat je gewoon op je dooie gemak achterin onder aan de streep kan bungelen tot aan de laatste itembox checkpunt. Om vervolgens met bullet bill en golden shroom je op dooie gemak weer in de safe zone te werpen. Op deze manier merendeel van de races gewonnen of minimaal in top 4 geeindigd. En op een paar basic drifts na kwam er echt geen hoogwaardig skills bij kijken
Hier idem.
Ik moest deze week denken aan de GameCube release. Iets meer dan 23 jaar geleden. Na lang sparen had ik de benodigde € 350,00. Bij de lokale Intertoys een pre-order geplaatst (toen gewoon nog op een lijst achter de kassa) en vervolgens wachten, wachten, wachten. Ondertussen mijzelf aan het vergapen aan de plaatjes in de Power Unlimited. Één dag voor release word ik gebeld “je GameCube is binnengekomen, je kan hem komen ophalen.” Snel op de fiets en nog net voor sluitingstijd mijn paarse GameCube + Luigi’s Mansion + memory card opgehaald. Pure magie als je dan op je slaapkamer voor het eerst het apparaat uitpakt wat je eerder alleen op vage plaatjes in magazines hebt gezien. En die graphics vergeleken met de N64, wow!
De hele middelbare schooltijd stond in het teken van geld verdienen met bijbaantjes om zoveel Nintendo games op release te halen. En ja, die €80-€90 voor Mario Kart World is prijzig. Maar geloof maar dat die €60 per game in 2002-2005 als middelbare scholier een stuk zwaarder drukte op mijn financiën. Ik moest ook echt kiezen en geld was altijd schaars. Games werden soms meermaals uitgespeeld.
Fast forward naar 2025. Ik haal na mijn werk even de Nintendo Switch 2 + Pro controller op en tik €600 af. Thuis aangekomen ga ik eerst eten en sporten. De nieuwsgierigheid wint het van de vermoeidheid en ik besluit het apparaat uit te pakken en aan te sluiten. Snel Mario Kart World downloaden (kan dat niet sneller?). Ik rijd een paar tracks, sluit af en scroll nog even verveeld door mijn telefoon. In het weekend speel ik paar uurtjes, maar al gauw wint de serie het weer. Ik speel met de gedachten om hem door te verkopen, maar besef dan dat ik de komende jaren vast wel weer hyped wordt van een first party release en dan is het wel handig als ik het apparaat heb staan. Een nieuwe Animal Crossing ofzo waar ik honderden uren insteek om vervolgens nooit meer op te starten. Of een 3D Mario.
Ik moest deze week denken aan de GameCube release. Iets meer dan 23 jaar geleden. Na lang sparen had ik de benodigde € 350,00. Bij de lokale Intertoys een pre-order geplaatst (toen gewoon nog op een lijst achter de kassa) en vervolgens wachten, wachten, wachten. Ondertussen mijzelf aan het vergapen aan de plaatjes in de Power Unlimited. Één dag voor release word ik gebeld “je GameCube is binnengekomen, je kan hem komen ophalen.” Snel op de fiets en nog net voor sluitingstijd mijn paarse GameCube + Luigi’s Mansion + memory card opgehaald. Pure magie als je dan op je slaapkamer voor het eerst het apparaat uitpakt wat je eerder alleen op vage plaatjes in magazines hebt gezien. En die graphics vergeleken met de N64, wow!
De hele middelbare schooltijd stond in het teken van geld verdienen met bijbaantjes om zoveel Nintendo games op release te halen. En ja, die €80-€90 voor Mario Kart World is prijzig. Maar geloof maar dat die €60 per game in 2002-2005 als middelbare scholier een stuk zwaarder drukte op mijn financiën. Ik moest ook echt kiezen en geld was altijd schaars. Games werden soms meermaals uitgespeeld.
Fast forward naar 2025. Ik haal na mijn werk even de Nintendo Switch 2 + Pro controller op en tik €600 af. Thuis aangekomen ga ik eerst eten en sporten. De nieuwsgierigheid wint het van de vermoeidheid en ik besluit het apparaat uit te pakken en aan te sluiten. Snel Mario Kart World downloaden (kan dat niet sneller?). Ik rijd een paar tracks, sluit af en scroll nog even verveeld door mijn telefoon. In het weekend speel ik paar uurtjes, maar al gauw wint de serie het weer. Ik speel met de gedachten om hem door te verkopen, maar besef dan dat ik de komende jaren vast wel weer hyped wordt van een first party release en dan is het wel handig als ik het apparaat heb staan. Een nieuwe Animal Crossing ofzo waar ik honderden uren insteek om vervolgens nooit meer op te starten. Of een 3D Mario.
"I've known good criminals and bad cops. Bad priests, honorable thieves. But if you make a deal with somebody, you keep your word."
Beetje hetzelfde: singleplayer gaat prima, online blijft het ook een deel geluk. Soms word je zo vaak kapotgeschoten, dat je vlak voor de finish nog opeens bijna laatste kunt worden. Da's in SP toch wat minder 't gevalDennis1812 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:50:
Op 150cc win ik alles relatief makkelijk.
Vind online daardoor wel minder leuk. Ipv non stop racen doe ik t nu meer voor de gein tussendoor een keer.
Haters everywhere but I don’t really care
Je probeert een punt te maken door te wijzen naar een andere game (MK8). Dit is MKW en ik vind ook dat deze game niet helemaal in balans is en meer gericht is op geluk dan skill. Mijn vriendin vind MKW geweldig. Ze heeft in MK8 in al die jaren nog nooit van mij gewonnen, nu wint ze races van mij. Ze kan niet (goed) door bochten sliden, ze rijdt amper over de rails en muurrijden doet ze al helemaal niet. Shortcuts kent ze ook niet. En toch wint ze best weleens een potje van mij. En echt, dat zou niet moeten kunnen.outlandos schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Dat komt dus ook doordat jij ook nog maar net bent begonnen met MKW en alles dus gewoon qua skill dichter op elkaar zit dan bij een 8 jaar oude game waar jij waarschijnlijk veel meer uur hebt zitten dan je vriendin.Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:53:
[...]
Je probeert een punt te maken door te wijzen naar een andere game (MK8). Dit is MKW en ik vind ook dat deze game niet helemaal in balans is en meer gericht is op geluk dan skill. Mijn vriendin vind MKW geweldig. Ze heeft in MK8 in al die jaren nog nooit van mij gewonnen, nu wint ze races van mij. Ze kan niet (goed) door bochten sliden, ze rijdt amper over de rails en muurrijden doet ze al helemaal niet. Shortcuts kent ze ook niet. En toch wint ze best weleens een potje van mij. En echt, dat zou niet moeten kunnen.
Maar wat ik ook zelf al aangaf is dat luck in World wel een grotere factor van betekenis speelt doordat je met 24 man speelt. Ik zie dat zelf liever ook wat anders. Maar door te stellen dat ieder potje de uitslag is van dobbelen is wel echt overdreven.
[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 10-06-2025 12:11 ]
Hopen dat 8bitdo iets kan met adapters. Of BrookBP14 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:23:
[...]
De vraag was eigenlijk of het bij een Switch 2 werkt. Maar zonder dat hij gehackt oid is lijkt mij dit niet het geval.
Kunnen we de Mario Kart discussies even verplaatsten naar:
[Switch 2] Mario Kart World
Kunnen we meteen een team maken en naar mkcentral gaanEvernote schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:13:
Kunnen we de Mario Kart discussies even verplaatsten naar:
Ik gaf net al aan dat ik dus veel meer skill heb dan zij, die af en toe een spelletje speelt. Ze gebruikt de mogelijkheden die de game biedt om sneller te zijn vrijwel niet tot nauwelijks Ik weet nog niet hoe het online is, ik heb het nu over de singleplayer waarbij er 2 of meer menselijke spelers meedoen. In mijn eentje heb ik geen enkel probleem met de CPU, maar zodra zij meedoet of mijn dochter, dan lijkt Nintendo te vinden dat het leuk is om de mindere speler alle kans te geven om te winnen.outlandos schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:10:
[...]
Dat komt dus ook doordat jij ook nog maar net bent begonnen met MKW en alles dus gewoon qua skill dichter op elkaar zit dan bij een 8 jaar oude game waar jij waarschijnlijk veel meer uur hebt zitten dan je vriendin.
Maar wat ik ook zelf al aangaf is dat luck in World wel een grotere factor van betekenis speelt doordat je met 24 man speelt. Ik zie dat zelf liever ook wat anders. Maar door te stellen dat ieder potje de uitslag is van dobbelen is wel echt overdreven.
Dat is toch de hele opzet van Mario Kart? Wie achteraan racet krijgt de beste items, wie vooraan staat krijgt defence items.Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:19:
[...]
In mijn eentje heb ik geen enkel probleem met de CPU, maar zodra zij meedoet of mijn dochter, dan lijkt Nintendo te vinden dat het leuk is om de mindere speler alle kans te geven om te winnen.
Die Virtual Game Cards zijn trouwens wel irritant, althans in mijn situatie 
De Switch 2 is dus een cadeau voor m'n zoon en komend weekend krijgt ie 'm. Maar ik dacht bij ontvangst: ik ga vast alles klaar zetten zodat hij meteen aan de slag kan. Het overpompen van gegevens ging soepel, maar niet snel omdat er aardig wat games overgezet moesten worden. Dat was verder niet erg; heb 'm 's avonds gewoon laten draaien en weer netjes ingepakt.
Maar wat gebeurt er nu... besluiten die gasten dit weekend MK8 / Minecraft te gaan spelen
En omdat ik die Virtual Game Card op de Switch 2 had gezet gaat de Switch 1 mekkeren dat de VGC "in de Switch 2 van Denman" zit. Dus ik merk al een soort van argwaan bij de oudste van 9 (bijna 10). Heb er maar een lulverhaal van gemaakt dat dit een nieuwe software update is i.v.m. de komst van de Switch 2 en dat deze melding nieuw is. Hopen dat dat afdoende is
De Switch 2 is dus een cadeau voor m'n zoon en komend weekend krijgt ie 'm. Maar ik dacht bij ontvangst: ik ga vast alles klaar zetten zodat hij meteen aan de slag kan. Het overpompen van gegevens ging soepel, maar niet snel omdat er aardig wat games overgezet moesten worden. Dat was verder niet erg; heb 'm 's avonds gewoon laten draaien en weer netjes ingepakt.
Maar wat gebeurt er nu... besluiten die gasten dit weekend MK8 / Minecraft te gaan spelen

MKW met 12 spelers zou voor mij persoonlijk beter zijn.outlandos schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:44:
[...]
Dan vallen wij denk ik in dezelfde categorie. Des te verbaasder was ik dus om iemand in MK8 te zien die alles van mij (en soortgelijke) won met 2 vingers in de neus. Dat zal je in World ook hebben al was het maar vanwege de overvloed aan (verstopte) shortcuts.
Ben het wel eens dat het random element een stuk hoger ligt dan in MK8 vanwege het verhoogde aantal spelers. Zou het toejuichen als er een modus kwam voor max 12 spelers (in combinatie met 3 rondjes rijden van 1 circuit).
Maar goed ik speel lekker met me zoontje van 6 MKW samen online en lachen er wel om :-)
25 schildpadden en bommen 2 meter voor de einstreep is na frustrerend ook lachwekkend
Precies dat. Mijn vriendin is helemaal in haar nopjes met MKW en het is, nu ik gewend ben om niet alles te winnen, wel leuker om samen te spelen omdat het nu wel spannender is dan in MK8. Zelden zoveel winst- of verliespartijen gehad op de laatste 3 meter voor de finish.Knoepert schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:57:
[...]
MKW met 12 spelers zou voor mij persoonlijk beter zijn.
Maar goed ik speel lekker met me zoontje van 6 MKW samen online en lachen er wel om :-)
25 schildpadden en bommen 2 meter voor de einstreep is na frustrerend ook lachwekkend
Probeer Fantasy Life eens als je Animal Crossing leuk vind, dikke aanrader.AreVeeDee schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:52:
Hier idem.
Een nieuwe Animal Crossing ofzo waar ik honderden uren insteek om vervolgens nooit meer op te starten. Of een 3D Mario.
Verdeel zelf mijn tijd tussen Fantasy Life & Zelda Tears of the Kingdom. Die laatste komt met de upgrade nu echt veel beter tot z'n recht vind ik.
Was er op de Switch 1 vrij snel op uitgekeken vanwege de performance (als je PS5/XSX gewend bent) maar dit verlengde weekend weer vele uren ingestoken op een nieuwe save.
Voor mij was het ook FOMO ed hoor haha. Ik ben ook gek gemaakt door de media en Tweakers fora. Maarja, we hebben het geld en zoeken wat vertier. Alleen ik heb er tot nu toe wel plezier van, zij het alleen al dat ik nu met het gezin ga gamen in de avond. We hadden al Switch, maar moest even de ogen openen. En ik wil al langer gamen, maar wel wat ik even snel kan pakken. Nogmaals, weer ogen openen. Er lag al een Switch1 en een PS Portal, al is die laatste wat lastiger gamen met de PS5 in de kamer van de kleine man als die daar ligt te slapen. Cloudgaming is nog niet alles bij PS.Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:41:
[...]
Vwb je verhaal en de garantie met een eerdere Switch: dat is echt bizar en totaal niet klantvriendelijk. Dat kan serieus een breekpunt zijn om ooit nog eens wat te kopen en ik vind dat ook slecht opgelost. Als een fysiek persoon daarnaar zou kijken per casus dan zou die altijd moeten vervangen, alleen al om je klant te houden door tevredenheid qua aftersales.
I don't have dreams, I have goals!!
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4