Acties:
  • +2 Henk 'm!
nDirect090 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:58:
Ik wilde net vragen wat iedereen doet inmiddels kwa digitaal vs fysiek. Ik overweeg zelf ook om volledig digitaal te gaan, maar heb bv nu donkey kong weer goedkoop fysiek kunnen scoren..

Overweeg sowieso digitaal te gaan, ook op ps5 bijvoorbeeld. Het is zo fijn om gewoon andere games te starten zonder een cd’tje te hoeven wisselen (ja ik weet, luxe enzo). Maar vooral in handheld mode (dus switch2 en ps portal), is digitaal wel fijn.

Maar ben ook wel weer old-school en gewoon iets in handen hebben doet toch ook wel iets.
Op de Switch 1 vrijwel alles fysiek. Ben onder de indruk hoe goed Backwards compatibility werkt trouwens, nog geen problemen tegen gekomen.

Op de Switch 2 ben ik nu denk ik van plan om first party en Switch 2 Edition games (die ook op de Switch 1 werken) fysiek te kopen. Met first party weet ik in ieder geval dat de game uitkomt op een 64GB cartridge en geen Gamekeycard. Met Switch 2 Edition games kan ik mijn fysieke collectie nog compleet maken met games zoals Tears of the Kingdom en wellicht in de toekomst Hollow Knight Silksong.

Bij third party games zijn het een heleboel Gamekeycard uitgaves of games die uberhaupt alleen digitaal uitkomen. Dus denk dat het overzichtelijker is om third party games dan volledig digitaal te kopen.

Helemaal digitaal gaan vind ik ook zonde omdat Nintendo’s first party games aardig waardevast zijn, kan je het eventueel nog verkopen. Game cartridges wisselen vind ik trouwens ook gewoon leuk, mits de game dan ook compleet op cartridge staat :P

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 09-06-2025 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:43
Hier ook alles fysiek. Third party dan maar op Xbox of PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
En ja, zelf ook een Switch 2 gekocht (je had gelijk @giantgiantus ;) ). De Oled voor een mooie prijs verkocht dus toch maar voor de Bolbundel gegaan.

Mario Kart is tof al kijk ik straks uit naar de eerste echte exclusive singeplayergames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 18:02
Is het al mensen gelukt om de switch op te starten mbv de controller? Ik gebruik zelf de pro controller van de switch1, maar de console start niet op? Moet echt naar de switch lopen om op de powerknop te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZuidJ schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:46:
Is het al mensen gelukt om de switch op te starten mbv de controller? Ik gebruik zelf de pro controller van de switch1, maar de console start niet op? Moet echt naar de switch lopen om op de powerknop te drukken.
Dat kan ook niet. Kan alleen met de Joy-cons en Pro controller van de Switch 2 en de Nintendo Classics Gamecube controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:08
joblamie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:52:
Ik zit ook heel sterk te overwegen toch volledig digitaal te gaan. In elk geval met games waarvan ik zeker weet dat ik ze écht ga doorspelen, zoals een TOTK nu.

Als ik nu overstap van TOTK switch 1 fysiek + upgrade via NSO expansion naar de volledig digitale TOTK switch 2 edition, dan blijft mijn voortgang toch wel intact?
Maar dan bedoel je dat je nog een keer het bedrag betaal maar dan voor digitaal?
Of is er een manier om de fysieke versie te ruilen tegen een digitale versie?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:47:
[...]

Maar dan bedoel je dat je nog een keer het bedrag betaal maar dan voor digitaal?
Of is er een manier om de fysieke versie te ruilen tegen een digitale versie?
Ja ik bedoel gewoon opnieuw kopen, maar dan digitaal. Die fysieke switch 1 game verkoop ik wel weer voor 30 a 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:47:
[...]

Dat kan ook niet. Kan alleen met de Joy-cons en Pro controller van de Switch 2 en de Nintendo Classics Gamecube controller.
Bedankt voor je reactie. Toch wel beetje jammer en ook typisch Nintendo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
joblamie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:50:
[...]

Ja ik bedoel gewoon opnieuw kopen, maar dan digitaal. Die fysieke switch 1 game verkoop ik wel weer voor 30 a 35 euro.
Ik snap het, alleen dan betaal ik 70 euro en krijg ik daarvan 35 euro terug..... dat vind ik het dan weer niet waard. Ik zal wel meer online gaan kopen, want dat geswitch van games is maar vervelend.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
carpebios schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:52:
[...]

Ik snap het, alleen dan betaal ik 70 euro en krijg ik daarvan 35 euro terug..... dat vind ik het dan weer niet waard. Ik zal wel meer online gaan kopen, want dat geswitch van games is maar vervelend.
En dan koop iemand als ik het voor 35 euro. Hebben we hetzelfde betaald, maar ik heb dan wel een fysieke kopie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:57:
[...]

En dan koop iemand als ik het voor 35 euro. Hebben we hetzelfde betaald, maar ik heb dan wel een fysieke kopie >:)
De oorspronkelijke aankoop van de fysieke game tellen we voor het gemak even niet mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
Ik twijfel ook nog over fysiek of digitaal. Heb nu Mario Kart World digitaal vanwege de bundel. Denk dat ik over een jaar of vijf zomaar 20-25 first-party games heb gekocht. Dat vertegenwoordigd in fysieke vorm dan zeker nog een flinke waarde.

Mijn volgende game wordt waarschijnlijk Donkey Kong Bananza dus voor die tijd maar even een beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:25
Hier ook sinds een tijdje alles digitaal, begonnen op de ps5 de laatste spellen(door gedoe met PostNL leveringen).
Verkopen doe ik toch al nooit, helemaal geen zin in dat gedoe.

En dan betaal ik maar wat meer, doosjes etc geef ik niks om(en ik denk dat dit ook maar een kleine doelgroep is).
Gewoon console aan en beginnen, zonder er een spel in hoeven te doen heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:53
Net nog een extreem losse test gedaan met Tears of the Kingdom Nintendo Switch 2 Edition in handheld mode met volume rond de 30% en scherm helderheid op ongeveer 75%.

Na 31 minuten zat de batterij op 81% (vanaf 100%)

Ik ben benieuwd of er nog iets te verbeteren valt met software want dit is nog altijd vrij matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:22:
Net nog een extreem losse test gedaan met Tears of the Kingdom Nintendo Switch 2 Edition in handheld mode met volume rond de 30% en scherm helderheid op ongeveer 75%.

Na 31 minuten zat de batterij op 81% (vanaf 100%)

Ik ben benieuwd of er nog iets te verbeteren valt met software want dit is nog altijd vrij matig.
Dan zit je tussen de Ca, 2 - 6,5 uur batterijduur. Zou mooi zijn, maar verwacht niet dat er qua software iets te verbeteren is. Wachten op een Switch 2 model met zuinigere chip. Ben wel benieuwd welke games richting de 6,5 uur gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

AreVeeDee schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:07:
Ik twijfel ook nog over fysiek of digitaal. Heb nu Mario Kart World digitaal vanwege de bundel. Denk dat ik over een jaar of vijf zomaar 20-25 first-party games heb gekocht. Dat vertegenwoordigd in fysieke vorm dan zeker nog een flinke waarde.

Mijn volgende game wordt waarschijnlijk Donkey Kong Bananza dus voor die tijd maar even een beslissing nemen.
Er is nog een voordeel voor digitaal. Het laden gaat tot wel 30% sneller bij een geinstalleerde Mario Kart World versus de cartridge.

[ Voor 0% gewijzigd door Mog op 09-06-2025 12:40 . Reden: Ik zei 70%, het was 30% ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:12
Mog schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Er is nog een voordeel voor digitaal. Het laden gaat tot wel 70% sneller bij een geinstalleerde Mario Kart World versus de cartridge.
Wacht eens.. 70%? Dat is wel een mega verschil :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Dan zit je tussen de Ca, 2 - 6,5 uur batterijduur. Zou mooi zijn, maar verwacht niet dat er qua software iets te verbeteren is. Wachten op een Switch 2 model met zuinigere chip. Ben wel benieuwd welke games richting de 6,5 uur gaan.
Dat 8nm procedé is inderdaad wel een energie vreter.

Gelukkig zijn er lange USB-C kabels :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

G_Dragon schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:34:
[...]

Wacht eens.. 70%? Dat is wel een mega verschil :o
Sorry, typo. 30% Is alsnog een behoorlijk verschil. In ieder geval bij Mario Kart World.
Interne opslag: 16,60 seconden
microSD Express: 19,18 ~ 19,78 seconden
Cartridge: 23,91 seconden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 21:52
Ik doe zo veel mogelijk digitaal, dat vind ik fijner met jonge kinderen. Het verkleint het aantal keren dat ze aan de console zitten, en het aantal keer inserten/ejecten van taartjes. Gewoon alles met de controller kunnen doen is mij ook meer waard dan het hebben van een fysiek doosje en kaartje.

Als ik op marktplaats echt goeie deals kan vinden, dan koop ik het nog fysiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
Mog schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:40:
[...]

Sorry, typo. 30% Is alsnog een behoorlijk verschil. In ieder geval bij Mario Kart World.

[YouTube: Loading Speed Test: SD Express vs. Internal Storage vs. Game Card【Nintendo Switch 2】]
Dit is echt zo’n geval waarbij 30% klinkt als een aanzienlijk verschil maar in de praktijk kijk je even naar buiten en is ook de game op cartridge ingeladen.

Ik ben vooral benieuwd of er qua het asynchroon inladen van assets iets te winnen valt. Waarschijnlijk niet en is de CPU hier de bottleneck maar bij bijvoorbeeld Cyberpunk 2077 zie je af en toe aardige traversal stutters.

Maar even goed benieuwd, vooralsnog blijf ik bij cartridges.
——
Zijn er misschien Tweakers die deze hebben gekocht?

https://amzn.eu/d/hOkfkPW

Ik vind de ronding van de Joycons niet helemaal fijn en aan de zijkant zelfs vrij scherp en mis toch wel iets meer ‘body’ zoals bijvoorbeeld een Steam Deck dat heeft.

De meningen lopen zijn vrij verdeeld maar deze persoon op Reddit is wel positief.
https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/s/23GwHrNwwl

Over Reddit gesproken, er is al iemand aan de slag gegaan met PTM7950.
https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/s/VSfCaxkrha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37
ZuidJ schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:50:
[...]

Bedankt voor je reactie. Toch wel beetje jammer en ook typisch Nintendo :+
Was ook al bekend voor de release dat het niet ging werken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
peeceej schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:42:
Ik doe zo veel mogelijk digitaal, dat vind ik fijner met jonge kinderen. Het verkleint het aantal keren dat ze aan de console zitten, en het aantal keer inserten/ejecten van taartjes. Gewoon alles met de controller kunnen doen is mij ook meer waard dan het hebben van een fysiek doosje en kaartje.

Als ik op marktplaats echt goeie deals kan vinden, dan koop ik het nog fysiek.
Ik denk dat die al kapot is na 1 keer een taart inserten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:47:
[...]

Dit is expres zo gemaakt, om mensen toch incentive te geven de nieuwe controllers te kopen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:02:
[...]

Dit is expres zo gemaakt, om mensen toch incentive te geven de nieuwe controllers te kopen.
Dat denk ik dus juist niet, maar ben benieuwd of we daar een officiële bevestiging van gaan krijgen. Verder deel ik ook alleen maar de info dat het niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/68272

https://www.nintendo.com/...tly-on-nintendo-switch-2/

Ook raar, US en AU en dan totaal verschillende oplossingen voor dit probleem _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:45
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

[ Voor 77% gewijzigd door Mog op 09-06-2025 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:05:
[...]

De oorspronkelijke aankoop van de fysieke game tellen we voor het gemak even niet mee? :P
Nee, want die persoon heeft 70 euro betaald, maar bezit de fysieke kopie niet meer, want doorverkocht voor 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:48:
[...]

Zijn er misschien Tweakers die deze hebben gekocht?

https://amzn.eu/d/hOkfkPW

Ik vind de ronding van de Joycons niet helemaal fijn en aan de zijkant zelfs vrij scherp en mis toch wel iets meer ‘body’ zoals bijvoorbeeld een Steam Deck dat heeft.

De meningen lopen zijn vrij verdeeld maar deze persoon op Reddit is wel positief.
https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/s/23GwHrNwwl

Over Reddit gesproken, er is al iemand aan de slag gegaan met PTM7950.
https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/s/VSfCaxkrha
Ik weet niet hoeveel het je helpt, maar van de Skull & Co NeoGrip zijn wel een hoop ervaringen van hun Switch 1 versie bekend. Misschien eens door het Switch 1 topic zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:33:
[...]

Nee, want die persoon heeft 70 euro betaald, maar bezit de fysieke kopie niet meer, want doorverkocht voor 35 euro.
Verder niet zo interessante discussie eigenlijk :P Je koopt de game fysiek voor zeg maar 60 euro. Vervolgens verkoop je de fysieke game weer voor 35 euro om de game opnieuw (digitaal) te kopen voor 70 euro. Hoeveel heb je dan in totaal aan die game uitgegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:45:
[...]

Verder niet zo interessante discussie eigenlijk :P Je koopt de game fysiek voor zeg maar 60 euro. Vervolgens verkoop je de fysieke game weer voor 35 euro om de game opnieuw (digitaal) te kopen voor 70 euro. Hoeveel heb je dan in totaal aan die game uitgegeven?
95€ :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
JackAvery schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:41:
[...]

Ik weet niet hoeveel het je helpt, maar van de Skull & Co NeoGrip zijn wel een hoop ervaringen van hun Switch 1 versie bekend. Misschien eens door het Switch 1 topic zoeken?
Blijkbaar zou de Switch 2 versie kwalitatief afwijken maar misschien waag ik wel een gokje.

Alleen even kijken wat ik dan met m’n huidige Switch case doe.

Killswitch is ook interessant voor wat het doet met de Joycons maar ik ga dan liever voor een grip + case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
[...]

[YouTube: Loading Speed Test: SD Express vs. Internal Storage vs. Game Card【Nintendo Switch 2】]
Dat nog best wel serieuze verschillen :).

Mijn vrouw zei vanmorgen nog tegen me dat als ik de Switch 2 zou willen halen dat ze me niet tegen zou houden en dan wel het liefst de Mario Kart bundel wil, moet ook wel eerlijk zeggen dat het best lastig is om er niet een te halen na de blije berichten en foto's. Maar ik probeer me sterk te houden en even af te wachten O-)

Het is overall als ik het zo zie en lees een mooi en goed apparaat, die ook een flinke voorgang is vergeleken met de Switch 1 dus wat uiteindelijk de hoge prijs ook wel weer verklaard. Persoonlijk vind ik de accu nog wel iets aan de korte kant, stiekem hoop ik dat hij bij het spelen van Pokémon spellen niet zo snel leeg loopt haha :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

G_Dragon schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:09:
[...]

Dat nog best wel serieuze verschillen :).

Mijn vrouw zei vanmorgen nog tegen me dat als ik de Switch 2 zou willen halen dat ze me niet tegen zou houden en dan wel het liefst de Mario Kart bundel wil, moet ook wel eerlijk zeggen dat het best lastig is om er niet een te halen na de blije berichten en foto's. Maar ik probeer me sterk te houden en even af te wachten O-)

Het is overall als ik het zo zie en lees een mooi en goed apparaat, die ook een flinke voorgang is vergeleken met de Switch 1 dus wat uiteindelijk de hoge prijs ook wel weer verklaard. Persoonlijk vind ik de accu nog wel iets aan de korte kant, stiekem hoop ik dat hij bij het spelen van Pokémon spellen niet zo snel leeg loopt haha :D
De accu is inderdaad echt een minpunt. Thuis niet zo heel erg, want ik heb overal 2m USB-C kabels. Maar onderweg wordt het minder leuk.

Waarom zou je geen Switch 2 halen? Je gaat het toch niet redden om op het OLED-model te wachten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:31
Carlos0_0 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:16:
Hier ook sinds een tijdje alles digitaal, begonnen op de ps5 de laatste spellen(door gedoe met PostNL leveringen).
Verkopen doe ik toch al nooit, helemaal geen zin in dat gedoe.

En dan betaal ik maar wat meer, doosjes etc geef ik niks om(en ik denk dat dit ook maar een kleine doelgroep is).
Gewoon console aan en beginnen, zonder er een spel in hoeven te doen heerlijk.
Geheel eens! Ik heb dit ook, eigenlijk met alles. Weg met al die rotzooi eromheen, nul storage en ook dat doorwisselen -wat een gedoe. Ik werk met mijn bedrijven al meer dan 6-7 jaar papierloos en af en toe moet ik toch een natte krabbel zetten en dan ben ik al aan het puffen haha. Ook als je je account meeneemt naar een andere Switch (of andere computer) dan is digitaal heerlijk. Ook nog alles in de cloud met de juiste backups en je hebt er helemaal geen omkijken meer naar. Super!

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ja, die oogt het mooist. Alleen slecht leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja voor de batterij zitten we zoals verwacht in een 2017 scenario (of een PC handheld scenario ;) ). Niks wat een power bank niet kan oplossen, maar ideaal is het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:38:
[...]

Op de Switch 1 vrijwel alles fysiek. Ben onder de indruk hoe goed Backwards compatibility werkt trouwens, nog geen problemen tegen gekomen.

Op de Switch 2 ben ik nu denk ik van plan om first party en Switch 2 Edition games (die ook op de Switch 1 werken) fysiek te kopen. Met first party weet ik in ieder geval dat de game uitkomt op een 64GB cartridge en geen Gamekeycard. Met Switch 2 Edition games kan ik mijn fysieke collectie nog compleet maken met games zoals Tears of the Kingdom en wellicht in de toekomst Hollow Knight Silksong.

Bij third party games zijn het een heleboel Gamekeycard uitgaves of games die uberhaupt alleen digitaal uitkomen. Dus denk dat het overzichtelijker is om third party games dan volledig digitaal te kopen.

Helemaal digitaal gaan vind ik ook zonde omdat Nintendo’s first party games aardig waardevast zijn, kan je het eventueel nog verkopen. Game cartridges wisselen vind ik trouwens ook gewoon leuk, mits de game dan ook compleet op cartridge staat :P
Na lang twijfelen ga ik dit waarschijnlijk ook doen. Nintendo-games blijven in de eShop vaak duur; als ze al in de sale zijn, is dat meestal maar ~€20 korting (zie bv. Super Mario Odyssey en Zelda: BOTW op DekuDeals). Fysiek vind ik Nintendo games vaak voor €40.

Third-party titels kocht ik op de Switch sowieso minder, deze speel ik vaker op de PS5.
Deze ga ik per game bepalen aan de hand van performance (vs. PS5), replayability, prijs en releasevorm (Game Key Card vs. data op cartridge).

007 First Light haal ik fysiek voor PS5 (beste performance + fysieke disc), Street Fighter 6 en Civ 7 lijken mij dan weer leuk om digitaal op de Switch 2 te hebben (casual tussendoor-game zoals Mario Kart World en Suika Game), maar met mijn alsmaar groter wordende backlog wacht ik wel even tot een eShop-sale. Zeker bij Civ 7 wacht ik wel even tot een 'Complete Edition' is uitgebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 17:49
Vanochtend in de Nintendo eStore door de aanbiedingen gebladerd en nog maar wat aanbiedingen met leuke kortingen gekocht:
- Trine: Ultimate Collection (€10) (Trine, Trine 2, Trine 3 en Trine 4)
- Overcooked! 2 (€6,24)
- Unravel Two (€6)

Allemaal aardige couch co-op games om met gezin te spelen. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
JackAvery schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:22:
Ja voor de batterij zitten we zoals verwacht in een 2017 scenario (of een PC handheld scenario ;) ). Niks wat een power bank niet kan oplossen, maar ideaal is het niet.
Zojuist een uurtje Mario Kart World in handheld gespeeld. Helderheid op automatisch. Batterij gezakt naar 50%. Dit zijn inderdaad OG Switch prestaties.

Straks krijgen we hetzelfde upgradepad: Switch 2 V2 met een zuinigere soc > Switch 2 OLED met kleinere bezels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Ik zit nu op 1 uur en 55 minuten met nog 25% batterij over.

Ik denk dat 6,5 uur, als dit al überhaupt haalbaar is echt met de allerlaatste helderheid zou moeten.

Of misschien was het 6,5 uur docked? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Evernote schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat 6,5 uur, als dit al überhaupt haalbaar is echt met de allerlaatste helderheid zou moeten.

Zonder het scherm aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

AA en indie games vereisen vaak minder rekenkracht :) Maar voor "AAA": wifi/bluetooth afzetten en een lagere schermhelderheid zijn de grootste winsten.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 09-06-2025 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Docked moet 6,5 uur zeker lukken :P

Ben benieuwd naar uitvoerige batterijtesten en waar het meeste stroomverbruik heen gaat. Hoe groot is het verschil tussen 75% en 100% helderheid etc. Bij de Switch 1 maakt de helderheid een behoorlijk verschil in batterijduur, bij de Switch OLED een stuk minder. YouTube: Nintendo Switch OLED Battery Life Test vs. Switch V2, V1 and LITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:48:
[...]

AA en indie games vereisen vaak minder rekenkracht :) Maar voor "AAA": wifi/bluetooth afzetten en een lagere schermhelderheid zijn de grootste winsten.
En zou er een merkbaar verschil zijn tussen een Switch 1 Backwards compatibilty game en een Switch 2 game? Moeilijk te vergelijken, maar mogelijk heeft de translation layer ook nog invloed op de batterijduur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 19:29
Misschien handig/interessant voor anderen die GameCube willen spelen met een echte controller:

Ik heb gisteren een hele tijd geprobeerd om met een GameCube adapter te spelen op de Switch 2, dat leek mij leuk voor het spelen van de GameCube classics, en waarom een controller kopen als ik al een echte heb?

Helaas kreeg ik dit niet aan de praat, tijdje gegoogled en gedaan, en zelfs de Switch 1 uit de la getoverd en weer aangesloten op de dock, om daar mee te proberen, dit werkte dus ook niet. Het blijkt dat er iets veranderd is in de manier waarop deze adapters uitgelezen worden door de Switch om een bug op te lossen. Dit is schijnbaar sinds versie 19 van de Switch OS.

Helaas werkt nu alleen nog met een "echte" first party Nintendo GameCube adapter OF een Mayflash GameCube adapter. MayFlash is een bedrijf dat arcade sticks en controller adapters enzo maakt. Met de officiele adapter werkt hij omdat Nintendo hier mee getest heeft, met de MayFlash kan je op hun website een firmware updater downloaden en deze aansluiten op je PC, een wizard runnen, en daarna werkt het weer.

Ik heb het geluk gehad dat ik jaren geleden dus een "echte" MayFlash heb gekocht die nog ondersteund wordt, ik raad dus *af* om andere generieke adapters te kopen van Ali of Bol o.i.d, je hebt grote kans dat die niet meer werken helaas.

Hier vind je de MayFlash support guide voor het updaten v/d adapter: https://www.mayflash.com/Support/240.html

Dit updaten werkt helaas alleen op Windows want het is een Windows executable, maar na het uitvoeren van deze stappen werkt hij weer!

Nu kan ik gelukkig weer spelen met de GameCube controller, ook bijvoorbeeld in Smash Ultimate. In andere games wordt de controller gedetecteerd als een pro controller, dus daar kan je hem ook gebruiken, maar kans dat bepaalde acties niet mogelijk zijn omdat hij simpelweg minder knoppen heeft.

Dit alles geldt ook voor de Switch 1, maar op de Switch 2 heb je grotere kans dat mensen met een GC controller willen spelen nu, dus vandaar dat ik dit noem, misschien heeft iemand er iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:53:
[...]

En zou er een merkbaar verschil zijn tussen een Switch 1 Backwards compatibilty game en een Switch 2 game? Moeilijk te vergelijken, maar mogelijk heeft de translation layer ook nog invloed op de batterijduur.
Ja dat is serieus wat testwerk :D

Hier is een oude lijst met battery tests voor de V1 Switch. Het gaat om veel games, maar N = 1 qua apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 21:52
richards3 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat die al kapot is na 1 keer een taart inserten 😉
Haha autocorrect heeft kennelijk een voorkeur voor lekker eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:13

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb ook die GameCube games gedownload.
Maar ik had verwacht dat er veel/alle/iig meer dan 3 gamecube games beschikbaar waren.

Doe ik iets verkeerd? Of is het gewoon zo beperkt nog?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dennis1812 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:26:
Maar ik had verwacht dat er veel/alle/iig meer dan 3 gamecube games beschikbaar waren.

Nee, dit is het voor nu.

Ik ben blij verrast met MK World. Voor mij de leukste sinds Double Dash. Die online battle royal achtige mode ga ik nog vele uurtjes spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb vroeger Rayman 3: Hoodlum Havoc compleet grijs gespeeld.
Had gehoopt dat die erbij zou zitten. Of Mario smash football ofzo.

Maargoed. Misschien ooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 259tim
Dennis1812 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:26:

Helaas is het een soort Netflix model waarbij ze om de paar maanden nieuwe games toevoegen, het zijn nu alleen deze drie.

Deze games zijn ook al gespot/aangekondigd, maar nog geen duidelijkheid over wannner ze komen:

Pokemon Colosseum
Pokemon XD: Gale of Darkness
Fire Emblem: Path of Radiance
Luigi's Mansion
Super Mario Sunshine
Chibi-Robo! Plug Into Adventure!
Super Mario Strikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:31:
Ik heb vroeger Rayman 3: Hoodlum Havoc compleet grijs gespeeld.
Had gehoopt dat die erbij zou zitten. Of Mario smash football ofzo.

Maargoed. Misschien ooit.
Third party games zoals Rayman verwacht ik helaas niet zo snel. Beter niet op hopen. Zo hoop ik ook op Rayman Advance of Sonic Advance op de GBA...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

259tim schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:33:
[...]

Helaas is het een soort Netflix model waarbij ze om de paar maanden nieuwe games toevoegen, het zijn nu alleen deze drie.

Deze games zijn ook al gespot/aangekondigd, maar nog geen duidelijkheid over wannner ze komen:

Pokemon Colosseum
Pokemon XD: Gale of Darkness
Fire Emblem: Path of Radiance
Luigi's Mansion
Super Mario Sunshine
Chibi-Robo! Plug Into Adventure!
Super Mario Strikers
Thanks. Misschien een domme vraag. Maar waar haal je die info?
Dan kan ik hem in de gaten houden ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dennis1812 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:36:
[...]

Thanks. Misschien een domme vraag. Maar waar haal je die info?
Dan kan ik hem in de gaten houden ook.

https://www.nintendo.com/...ndo-Classics-2838110.html

Daar zie je meer games die nog gaan komen, maar geen datum. Bij andere NSO apps duurde het wel eens een jaar tot een game verscheen. Of ze brengen opeens andere games tussendoor uit.

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 09-06-2025 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:23
Timothy3000 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:44:
En ja, zelf ook een Switch 2 gekocht (je had gelijk @giantgiantus ;) ). De Oled voor een mooie prijs verkocht dus toch maar voor de Bolbundel gegaan.

Mario Kart is tof al kijk ik straks uit naar de eerste echte exclusive singeplayergames.
Eens. Mario kart is meer een game voor erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

MazeWing

The plot thickens...

Geen idee of het al gepost is maar hier een lijst met spellen op de Switch 2 en hun upgrades/performance:
https://www.reddit.com/r/...d_games_compatibility_or/
Revised list: 09 Jun 2025

1000xResist - stable FPS, better performance

20 Minutes Till Dawn - better performance

9th Dawn Remake - 60 FPS

A Hat in Time - 30 FPS, slow loading time, stable performance (crashing?)

Ace of Seafood - 60 FPS (docked and handheld), improved loading time

AER: Memories of Old - 60 FPS, sharper textures

AEW Fight Forever - 30 FPS, unstable performance, same visuals as Switch 1

Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp - 30 FPS (battle scenes 60 FPS)

AI: Nirvana Initiative - 60 FPS in handheld mode

AI: The Somnium Files - 60 FPS in handheld mode

Alien: Isolation - Same performance as Switch 1

All Xenoblade except Xenoblade X - looks pretty bad, unpatched

Altdeus: Beyond Chronos - 60 FPS (?) docked

Animal Crossing: New Horizons - improved loading times

Another Code: Recollection - I. 30 FPS, II. 60 FPS, improved loading time (two different feedback, need additional confirmations)

Arcade Paradise - 60 FPS, sharper textures

Ark: Survival Evolved - stable FPS, improved loading time

Armello - 60 FPS

ARMS - 60 FPS, improved textures

Assassin's Creed Rebel Collection - improved loading time

Ashen - 60 FPS

Astral Chain - 30 FPS

Asphalt legends - 60 FPS, improved performance

Atelier Yumia - improved performance, texture improved

Atelier Sophie 2 - improved perfomance, better loading time

Atomine - 60 FPS

A-Train: All Aboard Tourism - 60 fps, stable performance

Bakeru - 60 FPS

Balatro - improved performance

Barn Finders - 30 fps

Batman Arkham Knight - 30 FPS, stable performance (game freeze randomly during gameplay)

Bayonetta 3 - great performance, low res docked

Beyond Good & Evil - 30 FPS, stable performance

Bit Orchard: Animal Valley - stable performance

BLACKSAD: Under the Skin - 60 FPS (crashing during the game)

Blasphemous - 60 fps (?)

Bloodstained: Ritual of the Night - blurry textures

Bomb Rush Cyberfunk - improved performance

Boreal Tenebrae - 60 FPS

Borderlands 2 - 30 FPS, stable (possible input lag)

Borderlands 3 - texture issues

Bravely Default 2 - same as performance as Switch 1

Cassette Beasts - stuttery performance

Captain Tsubasa - improved performance (no stuttering)

Cardfight!! Vanguard Dear Days 2 - improved Performance

Celeste - 60 fps

Child of Light - crashing

Cities: Skylines – improved performance - improved Performance

Citizen Sleeper 2 - 60 FPS

City of Brass - 60 FPS, stable performance

Civilization 6 - improved performance, improved loading time

Civilization 7 - Switch 2 Edition

Cocoon - 30 FPS, stable performance

Cozy Grove - improved performance

Crash Bandicoot 4 - 30 FPS

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - same performance as Switch 1

Crash Team Racing Nitro Fueled - improved loading time

Crysis Remastered - same performance as Switch 1

Cruis'n Blast - 60 FPS, same resolution as Switch 1

Crypt of the NecroDancer - Crashing when trying to launch

Cult of the Lamb - improved Performance

Cyburpunk 2089 - Switch 2 Version

DAEMON x MACHINA - 30 FPS, improved loading time, stable performance, blurry in handheld

Danganronpa 2: Goodbye Despair - 60 FPS

Dark Souls Remastered - HDR issues in docked mode, low

Darksiders 3 - 60 FPS, improved performance

Darkwood - improved framrate, loading time not improved

Dave the Diver - 30 FPS, poor input lag

De Blob - 60 FPS (docked), 30 FPS (handheld), improved performance

Dead Cells - 60 FPS cap, poor texture quality

Dead By Daylight - stable performance, poor texture quality

Deadly Premonition Origins - 60 FPS

Deadly premonition 2 - 60 FPS, poor texture quality

Demon Turf - 30 FPS

Descenders - 60 FPS, improved loading time (handheld)

Diablo 2 - 30 FPS capped

Digimon Story Cyber Sleuth - slighty framerate improvment

Disco Elysium - 30 FPS, stable performance

Disgaea 7: Vows of the Virtueless - improved performance

Disney Dreamlight Valley - 30 FPS, stable performance, improved loading time

Disney Epic Mickey Rebrushed - 30 FPS, stable performance, loading time unchanged

Divinity: Original Sin 2 - Capped at 30 FPS, unpatched, but loading times are significantly faster

Doom 3 - 60 fps, stable performance (docked)

Doom 2016 - 30 FPS, blurries due to dynamic resolution, improved loading time

Doom Eternal - 30 FPS, improved loading time

DQ Builders 2 - 60 FPS

Dragon Ball FighterZ - stable FPS, improved performance,

Dragon's Dogma Dark Arisen - 30 FPS, stable performance, improved loading time, blurry in handheld

Dragon Quest Builders 2 - stable performance

Dragon Quest III HD - stable performance

Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - 30 FPS, poor frame pacing

Dreamscaper - 60 FPS (performance mode), overworld locked in 30 FPS (docked)

Dredge - impoved loading time

Drova - 60 fps, sharper image, improved perfomance

Dust: An Elysian Tail - syncing audio / visual issue

Dynasty Warriors 8 Extreme Legends - 60 FPS

Dyschronia: Chronos Alternate Definitive Edition - 60 FPS (docked)

El Shaddai - 60 FPS

Empire Of Sin - stable framerate, improved loading time, improved textures

Enter the Gungeon - 60 fps

Eldest Souls - 60 fps

Europa - 30 FPS

Evoland 2 - stable performance

Fairy Fencer F Advent Dark Force - 60 FPS, low resolution

Fantasy Life i - improved loading time

Fantasian NEO Dimension - improved loading time

Fate Samurai Remnant - stable framerate, improved loading time

FIFA 24 - 30 FPS, sharper image

Final Fantasy 7 Crisis Core - 30FPS, stable perfomance

Final Fantasy XII: The Zodiac Age - improved performance, improved loading time

Fire Emblem Engage - 30 FPS | 60 FPS, improved loading time (different feedbacks received, need additional entries for this)

Fire Emblem Warriors: Three Hopes - 60 FPS

Fire Emblem: Three Houses - 30 FPS, improved performance

Fitness Boxing 3 - 60 FPS (rumble not working)

Gas Station Simulator - 30 fps

Goat Simulator - 60 FPS

Gothic 2 - 60 FPS (?)

Grand Theft Auto: The Trilogy - same performance as Switch 1

Grandia 1 - same performance as Switch 1 (lagging)

Grandia 2 - stable performance

Grounded - 30 FPS

Guilty Gear Strive - same performance as Switch 1, better in handheld?

Gun Gun Pixies - 60 FPS

Hatsune Miku: Project Diva Mega Mix - improved loading time

Hades - 60 FPS (low res texture)

Harvestella - 30 FPS, stable performance

Kaiju fighter Gigabash - improved framerate and resolution (unconfirmed how many FPS)

Hollow Knight - 60 FPS, improved performance

House of the Dead Remake - improved performance

Human fall flat - 60 FPS

Hyper Light Drifter - 60 fps

Hyrule Warrios Definite Edition - 60 FPS, improved perfomance

Immortals Fenyx Rising - 30 FPS, stable performance

It Takes Two - same performance as Switch 1

Jump Force: Hub World - 30 FPS, stable performance, poor texture quality

Katamari Damacy & We - 30 FPS

Klonoa - 60 FPS, improved performance

Kirby Star Allies - 30 fps, slighlt faster loading time

Legen Of Zelda Tears of the Kingdom - Switch 2 Version (4k, better textures, hrd)

Legend of Zelda Age Of Calamity - graphical issue, low texture for all characters and map

Legend Of Zelda Breath of The Wild - Switch 2 Version (4k, better textures, hrd)

Legend of Zelda Links Awakening and Echoes of Wizdom - 60FPS, HDR

Legend Of Zelda Skyward Sword - motion controls a bit better

LEGO City Undercover - 30 FPS, stable performance

Lego DC Super Villian - Same performance as Switch 1

Lego Marvel Super Heroes 2 - 30 FPS, stable performance

Lego Movie 2 - Same performance as Switch 1

Lego Star Wars - 30 FPS, looks sharper

Life Is Strange - 60 FPS

Little Nightmares 1 - crashing - same performance as Switch 1

Little Nightmare 2 - same performance as Switch 1

Live A Live - 60 FPS (handheld)

Lollipop Chainsaw - better performance

Luigi Mansion 3 - 30FPS, stable performance

Mario Odyssey - 60 FPS, sharper, patched for Switch 2

Mario Sunshine (3D All-Stars) - 30 FPS

Mario and Luigi Brothership - 30/60 FPS (two contractictory comments, additional feedback needed))

Mario + Rabbids Kingdom Battle - 60 FPS

Mario + Rabbids Sparks of Hope - 30 FPS

Marvel vs. Capcom - Texture issues

Megadimension Neptunia VII - 60 FPS

Metroid Dread - 60 FPS, sharper textures

Metal Max - performance improvments, better graphics (handheld)

Minecraft - performance improvments

Minecraft Dungeon - better performance, faster loading time

MLB The Show 25 - 30 fos, faster loading time

Monster Hunter Rise - better loading time

Monster Hunter Stories 2 - better performance

Monster Train 2 - stable performance, sharper texture

Mortal Kombat 1 - load time improved, visual improvments

Mortal Kombat 11 - better perfomance, poor quality textures

Mortal Shell - 60 FPS, sharper textures

My Hero One's Justice 1 & 2 - (update, multiple answers, need more confirmations) I. 30 FPS / II. 60 FPS, better performance and loading time

My Friend Pedro - 60 fps, stable performance

NEO The Worlds End With You - 60 FPS, better loading time

Neptunia Sisters VS Sisters - 60 FPS, better loading time

Neptunia GameMaker R:Evolution - 60 FPS, better loading time

New Pokémon Snap - 60 FPS (docked and handheld), texture improved

New Super Mario U Deluxe - 30 FPS | 60 FPS (different feedback, need more comments for confirmation)

Ni no Kuni - 30 FPS

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom - 60 FPS

Nier Automata - 30 FPS

Ninja Gaiden Sigma - 60 FPS

Ninja Gaiden 2 Sigma - 60 FPS

Ninja Gaiden 3: Razor's Edge - 60 FPS

No Man’s Sky - 40 FPS in handheld, noticeable visual upgrades

No More Heroes 1 - stable performance

No More Heroes 3 - better performance

Octopath Traveller - 30 fps

Omega Labyrinth Life - 60 FPS in overworld (frame-pacing issues in dungeon remain)

On Your Tail - 30 FPS, stable performance, improved loading time (confirmed by devs)

One Piece: Pirate Warriors - 60 FPS

Ori and the Blind Forest - 60 FPS, better loading time

Ori and the Will of the Wisps - 60 FPS, better loading time

Outer Worlds - 30 FPS, stable performance, poor visual quality

Overcooked! All You Can Eat - Faster loading, same textures

Overwatch 2 - Smooth frame rate

PAC-MAN WORLD Re-PAC - Same performance as Switch 1, stable performance

Panzer Dragoon: Remake - Better FPS, improved textures

Paw Patrol World - 30 fps, stable performance, faster loading time

Peach Showtime - 30 FPS, better loading time

Peglin - Same performance as Switch 1

Pennys Big Breakaway - 60 FPS

Persona 5 Royal - Same performance as Switch 1

Persona Strikers - 30 FPS

Pikmin 1 and 2 - stable performance

Pillars of Eternity - 60 FPS (need additional confirmation)

Pizza Tower - 60 FPS

Pokémon Brilliant Diamond and Shining Pearl - better loading time,

Pokemon Legends Arcerus - similar with S1, stable performance

Pokemon Quest - 60 FPS (120 FPS?)

Pokemon Scarlet / Violet - 60 FPS, high quality texture (confirmed by Nintendo)

Pokemon Sword / Shield - same performance as switch 1, better loading time

Pokemon let’s go Pikachu - stable performance, works with Pokeball Plus

Portal 1 - sharper graphics

Portal 2 - crashing

Princess Peach Showtime! - same performance as Switch 1 (poor performance in handheld)

Prodeus - 60 FPS, stable performance

Rain Code - 30 FPS, improved loading time, blurry textures

Rec Room - performance improvments, low resolution

Red Dead Redemption - 30 FPS stable VRR in handheld mode

Red Faction Guerilla - 60 FPS

Resident Evil 5 - 60 FPS, better performance

Resident Evil 6 - 60 FPS (docked)

Resident Evil Revelations - 60 FPS (docked and handheld)

Resident Evil: Revelations 2 - 60 FPS (?), poor loading time

Resident Evil Zero - slightly faster loading time

Risk of Rain 2 - 60 FPS (120 FPS?), better performance

R-Type Dimensions - stable performance

Rocket League - 60 FPS, stable performance

Romancing Saga 2: Revenge of the Seven - 30 FPS, stable FPS, loading time not improved

Rune Factory 3 - 60 FPS, looks better

Rune Factory 5 - handheld modes (S2) runs as docked mode (S1)

SaGa: Emerald Beyond - better performance, better loading time

Saints Row IV - I. 30 FPS, stable performance | II. 60 FPS (two different feedbacks, need additional comments)

Saints Row: The Third - 60 FPS, low resolution

Samurai Warriors 5 - 30 FPS, stable FPS, better loading time

Sea of Stars - 60 fps (?)

Shadowverse Champion's Battle - 30 FPS, stable performance

Shin Megami Tensei V - 30 fps, stable performance

SMB Banana Rumble - same performance as Switch 1

Sonic Colors Ultimate - frame rate drops, blurry textures

Sonic Frontiers - imporved loading time

Starlink: Battle for Atlas - I. 30 FPS | II . 60 FPS hendheld, 40 FPS docked (?) (different feedback, need more comments on this)

Star Ocean 2 - stable performance

Star Wars Republic Commando - improved performance, sharper texture (camera bug?)

Steamworld Dig - sharper texture, stable performance

Stern Pinball - better performance

Streets of Rage 4 - better performance, stable FPS

Subnautica - Smooth frame rate

Subnautica Below Zero - Smooth frame rate

Suikoden I & II Remastered - same performance as Switch 1

Super Bomberman R - 60 FPS

Super Bomberman R 2 - 60 FPS

Super Lucky Tale - improved loading time

Super Mario 3D World - 60 FPS full hd in handheld

Super Mario RPG - 60 FPS

Spark the Electric Jester 3 - 60 fps, stable performance

Splatoon 3 - stable performance, improved loading time

Spirit Fall - 60 FPS (?), improved loading time, blurry texture for handheld

SpongeBob Battle for Bikini Bottom Rehydrated - 60 FPS

Spyro Reignited - 30 FPS, stable performance

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - 30 FPS, improved performance, sharper image

Switch Sports - severe framarate issues (1-2 runs fine, more players deeps)

Synthetik Ultimate - stable performance, improved loading time

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge - Smooth performance

Tetris Effect: Connected - Great performance and sharp textures

The Binding of Isaac - 60 FPS, stable performance

The Elder Scrolls V: Skyrim - Stable FPS, sharper textures

The Stanley Parable Ultra Deluxe - 60 FPS, improved performance

The Walking Dead: Destinies - 40-60 fps

The Witcher 3 - 30 FPS handheld, looks better, better loading time

Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 - 30 FPS, poor texture quality in handheld mode

Tokyo Mirage Sessions #FE - faster loading time, poor quality texture

Tomb Raider I–III Remastered - stable performance (grahical glitches on title screen TR2)

Torchlight 2 - 120 FPS (unconfirmed), improved loading time

Trials of Mana - 60 FPS

Triangle Strategy – Poor texture quality - Poor texture quality

Two Point Campus - faster loading time, sharper UI

Two Point Hospital - faster loading time

Ultimate alliance 3 - stable performance

Ultimate Chicken Horse - 60FPS, better performance

Vigil: The Longest Night - 60 fps

Wartales - better performance, higher FPS

Witch Spring R - 30 FPS

WitchSpring3 Re:Fine The Story of Eirudy - 60 FPS

Wolfenstein 2 - 30FPS, blurry image

Wonderboy Asha In Monster World - FPS stutters

Wonderful 101 Remastered - stable performance

Wrc 9 - 60 FPS

WWE 2K Battlegrounds - 60 FPS (docked)

WWE 2K18 - better performance

Wytchwood - improved performance

XCOM 2 - 60 FPS

XIII - stable performance

Yakuza Kiwami - 30 fps, stable performance, improved loading time

Yugioh Master Duel - better performance

Ys XIII - Lacrimos of Dana - 30 FPS, poor textures

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:46:
Geen idee of het al gepost is maar hier een lijst met spellen op de Switch 2 en hun upgrades/performance:
https://www.reddit.com/r/...d_games_compatibility_or/
Mooie lijst. Wel apart dat daar staat dat GTA Trilogie dezelfde performance heeft als Switch 1. SwitchUp heeft ook allemaal games zitten testen en die laten zien dat de game een stuk beter draait op de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
Helemaal eens, ik vind Mario Kart echt top, geweldige nieuwe versie, ben ook een beetje online aan het spelen, maar ga daar niet heel veel mee doen, leuk een keer met vrienden en af en toe tussendoor. Ben vooral erg aan het uitkijken naar Metroid Prime 4, en Donkey Kong wordt hopelijk ook leuk!

Verder hoop ik dat er nog wat meer games aangekondigd gaan worden in een toekomstige Direct. Ik ben momenteel Mario Odyssey aan het spelen, die is wel echt heel mooi nu met de upgraded versie, nooit echt uitgespeeld dus leuk moment om nu echt te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Mog schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:12:
[...]

De accu is inderdaad echt een minpunt. Thuis niet zo heel erg, want ik heb overal 2m USB-C kabels. Maar onderweg wordt het minder leuk.

Waarom zou je geen Switch 2 halen? Je gaat het toch niet redden om op het OLED-model te wachten :P
Klopt en ik had gehoopt dat dit niet z'n minpunt zou gaan zijn, aangezien het een handheld is en je dan wel bepaalde verwachtingen hebt bij een bepaald prijskaartje. Misschien denk ik daarbij teveel na? Maar vind het wel een realistische gedachte als consument :)

Nee dat wachten op een Oled ga ik zeker niet redden, helemaal nu Pokémon Legends Z-A dit jaar uit gaat komen en je heel duidelijk het verschil in prestaties al ziet bij Pokémon Scarlet & Violet. Dan denk ik dat Pokémon Legends Z-A helemaal slecht gaat presteren op de normale Nintendo Switch, wij hebben deze maand nog een grote financiële uitgave en daarna maar even kijken hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:59:
[...]

Klopt en ik had gehoopt dat dit niet z'n minpunt zou gaan zijn, aangezien het een handheld is en je dan wel bepaalde verwachtingen hebt bij een bepaald prijskaartje. Misschien denk ik daarbij teveel na? Maar vind het wel een realistische gedachte als consument :)

Nee dat wachten op een Oled ga ik zeker niet redden, helemaal nu Pokémon Legends Z-A dit jaar uit gaat komen en je heel duidelijk het verschil in prestaties al ziet bij Pokémon Scarlet & Violet. Dan denk ik dat Pokémon Legends Z-A helemaal slecht gaat presteren op de normale Nintendo Switch, wij hebben deze maand nog een grote financiële uitgave en daarna maar even kijken hoe en wat.
Kan het nog slechter presteren? Ik verwacht toch wel dat Pokémon Legends Z-A vergelijkbaar gaat presteren als de vorige Legends game op de Switch 1. Het is nou ook niet zo dat de game het uiterste uit de Switch 2 haalt, al heb je daar wel het voordeel dat het er allemaal net wat mooier en vloeiender uit ziet.
Ben benieuwd hoe lang de Pokémon games cross platform blijven. Bij een Pokemon het jaar erop lijkt het me wel steeds aantrekkelijker worden om een Switch 2 in huis te halen. Echter als je tot nu toe hebt kunnen vermaken met de Pokémon games op de Switch 1 dan moet het met Legends Z-A ook nog wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:09
Over de batterij: de launch modellen hebben tot wel 6 maanden in opslag gelegen waardoor het uitlezen van het percentage ontregeld raakt.

Je moet dan de switch en batterij opnieuw intrainen door in handheld te spelen tot de switch uitvalt. Daarna opladen tot 100% in slaapstand (geen game oid spelen tijdens het laden) en dit 3x herhalen.

Dit kan blijkbaar de batterij capaciteit tot wel een drievoud verbeteren afhankelijk van hoe lang hij opgeslagen is geweest.

YouTube: Some Great Nintendo Switch 2 News Drops + a Battery Fix!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ekiter schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:43:
Over de batterij: de launch modellen hebben tot wel 6 maanden in opslag gelegen waardoor het uitlezen van het percentage ontregeld raakt.

Je moet dan de switch en batterij opnieuw intrainen door in handheld te spelen tot de switch uitvalt. Daarna opladen tot 100% in slaapstand (geen game oid spelen tijdens het laden) en dit 3x herhalen.

Dit kan blijkbaar de batterij capaciteit tot wel een drievoud verbeteren afhankelijk van hoe lang hij opgeslagen is geweest.

Volgens mij is het geen goed advies om een batterij tot drie keer toe te laten uitvallen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
THE_BASE schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:44:
[...]

Volgens mij is het geen goed advies om een batterij tot drie keer toe te laten uitvallen.
Dat maakt op zich toch weinig uit, 3x hem leegspelen? Of mis ik bepaald onderzoek dat dit tegenspreekt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Evernote

Dit is al ontkracht, dit geldt alleen voor NiCd (Nikkel-Cadmium) batterijen.

De Switch 2, gebruikt als menig modern apparaat een lithium-ion batterij en die hoeven niet getraind te worden en de batterij capaciteit zal niet ineens tot een factor 3 gaan toenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:46:
[...]

Dat maakt op zich toch weinig uit, 3x hem leegspelen? Of mis ik bepaald onderzoek dat dit tegenspreekt?
Dat is al jaren bewezen volgens mij, je batterij tussen 20% en 80% houden. Maar dat spiegel ik dan even aan iPhones.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
THE_BASE schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:48:
[...]

Dat is al jaren bewezen volgens mij, je batterij tussen 20% en 80% houden. Maar dat spiegel ik dan even aan iPhones.
Op termijn kan ik mij daar iets bij voorstellen, maar 3x zal toch weinig doen? Of ben ik nou zo naïef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:49:
[...]

Op termijn kan ik mij daar iets bij voorstellen, maar 3x zal toch weinig doen? Of ben ik nou zo naïef!
Geen idee, ik begin er niet aan en laat m’n apparaten nooit uitvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
THE_BASE schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:52:
[...]

Geen idee, ik begin er niet aan en laat m’n apparaten nooit uitvallen.
Bij de iPad van de kinderen gebeurt niet anders 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
Evernote schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:47:
[...]

Dit is al ontkracht, dit geldt alleen voor NiCd (Nikkel-Cadmium) batterijen.

De Switch 2, gebruikt als menig modern apparaat een lithium-ion batterij en die hoeven niet getraind te worden en de batterij capaciteit zal niet ineens tot een factor 3 gaan toenemen.
De youtuber in kwestie post de volgende comment in reactie op exact deze vragen over Li-ion batterijen, ik weet niet of dit klopt, voeg alleen even toe aan het gesprek:

Hi. So what you're being told is basically correct. In repair/IT we call it battery retraining because it's a carryover term from the 90's and the process is 100% exactly the same as it was when that was what we were doing with the nickle based batteries, however, now it's done to recalibrate the literally software (code) on the power management chip. You are retraining that trip to understand what true 0% and true 100% is, giving an accurate battery percentage. Sometimes these chips will stop all charging altogether at 100%, and if you turn on the 90% charge to save the battery on Switch 2 - it will literally hard stop it. But it may not be at 90%. It could be 50%. It could be 20%. Etc. You know it's not right, when you are not getting the rated battery timing provided by Nintendo.

Minimum at launch, is 2 hours. If you are getting less than that from 100% to 0% on any game at launch, your chip lost it's calibration due to lack of battery use. This does not mean the battery is bad, just that it went unused for so long the chip lost it's ability to properly track it.

This is extremely common and is IT 101 for dealing with any lithium battery issue. It's the first thing we do before deciding if the battery needs to be replaced, and then we have to do it again when we put a new battery in.

I understand why the confusion exists because in IT we never stopped using the term battery retraining, which is technically not correct. We're software retraining the power management chip. But because the process is exactly the same, we kept the same term for simplicity.

If you want any examples of official text talking about this, this actually was a problem on Switch 1. They talk about a very similar process for fixing this same issue here: https://en-americas-suppo...tage-displays-incorrectly

Also, ifixit, the kings of providing documentation for repair, talk about doing the exact process I talked about, here: https://www.ifixit.com/Wiki/Battery_Calibration

Sorry for the paper style response. I am a very long winded talker. Works well for youtube, not as well for comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Los van of dit waar is. Ik merk momenteel nergens aan dat het percentage ontregelt is dus zou dan ook geen fix gaan zoeken en toepassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Nintendo heeft wel een troubleshooting artikel over verkeerde percentage indicatie van de batterij, daar zou ik meer vanuit gaan dan een video van een Youtuber.

https://en-americas-suppo...s-incorrectly-on-nintendo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-09 21:56
Mario Kart World is wel een véél groter game dan ik eerst had gedacht, ondanks het op het eerste gezicht minder tracks lijkt dan MK8 DX. De knockout races zijn denk ik de manier waarop het spel bedoeld is om te spelen, 15 min lang aan één stuk door racen.

Voor de rest ga ik zometeen nog even checken of de bluetooth latency voor headphones al was verholpen.

Ondertussen twijfel ik of ik de uitbreiding moet nemen aangezien deze ook de expansions voor de Zelda’s gratis bevat. Twijfel…

[ Voor 15% gewijzigd door TrafalgarLaw op 09-06-2025 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:09
259tim schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:54:
[...]

De youtuber in kwestie post de volgende comment in reactie op exact deze vragen over Li-ion batterijen, ik weet niet of dit klopt, voeg alleen even toe aan het gesprek:
Dat inderdaad, ooit eens een telefoon weer goed gekregen op die manier. Die was binnen no time van 100% naar 50% maar kon blijkbaar uren blijven werken op 10-0% en na een aantal cycles helemaal leeg en daarna helemaal vol laden klopte de percentages weer.

Veel kwaad kan het niet voor enkele keren omdat het batterij circuit uitschakelt voordat het voltage laag genoeg word om schadelijk te zijn.
Moet je hem daarna alleen wel gelijk weer aan de lader hangen. Lang opbergen met een volledig lege batterij kan wel schadelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:39

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Aangezien er veel over batterijduur gepraat/geklaagd word, heeft iemand al een powerbank geprobeerd? Ik heb gelezen dat de Switch 2 (15v*3a =)45w trekt als je hem handheld oplaad, dus de powerbank moet dat dan wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:57
[...]

Zien we dit soort verschillen ook bij bv ps5 games? Of worden games niet meer direct van de disc gelezen en worden ze gewoon op de ssd gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Iemand weet of motion controls in Cyberpunk kunnen worden uitgezet? Op de switch 1 kon je deze optie in zijn geheel uitschakelen maar ben het nog niet tegengekomen. Ook ingame niet waardoor ik vaak onnodig mis schiet in handheld mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:53
Militia Pilot schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:34:
Aangezien er veel over batterijduur gepraat/geklaagd word, heeft iemand al een powerbank geprobeerd? Ik heb gelezen dat de Switch 2 (15v*3a =)45w trekt als je hem handheld oplaad, dus de powerbank moet dat dan wel ondersteunen.
Interne batterij is ongeveer 20Wh en gaat, volgens iedereen hier, 2 uur mee. Het lijkt me voldoende als je powerbank 10W kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo

Hier nog wat meer info : MrGizMo in "Het Nintendo Switch 2 topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Some rough Switch 2 power consumption numbers

Zelf merkte ik op dat mijn iPhone oplader van 20W tijdens Mario Kart World de Switch 2 vlot genoeg oplaad.

[ Voor 14% gewijzigd door L23 op 09-06-2025 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
De Nintendo Switch 2 is een mooie upgrade, goed gedaan! Echter geen OLED (komende van een OLED) en de accuduur vind ik toch wel de minpunten.

Hopelijk komen ze met de revisie met een OLED scherm, 5nm chip, grotere accu en minimaal 512GB dat zou top zijn en niet met deze upgrades in verschillende iteraties.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:23
Foutje.

[ Voor 88% gewijzigd door giantgiantus op 09-06-2025 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Is er nou niemand die zich net als ik stoort aan dat er in de thumbnail van games in de eShop meteen een video start? Ik keek zó uit naar lekker struinen door een snelle eShop, maar in plaats daarvan irriteer ik me er rot aan dat die filmpjes meteen instarten als je 1 seconde stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:12

Esumontere

Floep, banaan.

Heeft iemand anders ook last van traag reagerende controllers? Ik merk vandaag dat in meerdere games de input van mijn Pro controller 2 zo nu en dan vertraagd binnenkomt. Heel irritant. 5 seconden later is het weer weg.

Dit probleem komt voor in docked mode, ik zit op ~2 meter van mijn tv en de switch staat er links van (schuin achter tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:39

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

joblamie schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:01:
Is er nou niemand die zich net als ik stoort aan dat er in de thumbnail van games in de eShop meteen een video start? Ik keek zó uit naar lekker struinen door een snelle eShop, maar in plaats daarvan irriteer ik me er rot aan dat die filmpjes meteen instarten als je 1 seconde stil staat.
Ja, ik was al aan het zoeken naar een optie om dat uit te zetten, maar die lijkt er vooralsnog niet te zijm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Esumontere schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:07:
Heeft iemand anders ook last van traag reagerende controllers? Ik merk vandaag dat in meerdere games de input van mijn Pro controller 2 zo nu en dan vertraagd binnenkomt. Heel irritant. 5 seconden later is het weer weg.

Dit probleem komt voor in docked mode, ik zit op ~2 meter van mijn tv en de switch staat er links van (schuin achter tv).
Nog niet ervaren bij de Switch 2, maar bij de Switch 1 zijn er vergelijkbare verhalen. Is het probleem opgelost als de Switch 2 met dock naast/voor de tv staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbfotoeu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-06 20:26
geen idee hoe en wat...maar ik gebruik een 65 watt powerbank (baseus) en dat gaat prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:40:
[...]

Some rough Switch 2 power consumption numbers

Zelf merkte ik op dat mijn iPhone oplader van 20W tijdens Mario Kart World de Switch 2 vlot genoeg oplaad.
Dat is interessant. Dit verbruik is slechts heel beperkt hoger dan het 2017 model als ik me dat goed herinner.
RUNNING POWER peaked at 9W in BOTW and 10W in TOTK (S2 editions) floating from 6-8W average for both. TOTK S1 edition averaged 4-5W.
Vs. Anandtech in 2017
Otherwise, keep in mind the 8.9W number. This is (roughly) the maximum power draw for gaming on the console when it’s undocked. It should also be noted that the Switch will try to avoid charging the joy-cons unless it too is being charged, so the runtime impact of the joy-cons will typically be nil when the Switch is running on its internal battery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:48
Potver wat ben je toch weer snel terug in je jeugd. Laatst gekochte console was de GameCube en in geen jaren Fifa gespeeld. Nu toch gevallen voor de Switch2 (vrouw in verwachting, leuk voor de verlofweken). Lekker ouderwets gemariokart en Fifa aangeschaft (Nu in de aanbieding voor 17,99). Uitstekende vermaak weer! Wel zin in DK Bonanza of een andere meer Mario game. Mis die nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 10:47
Vraagje,

Mijn vriendin wil ook haar opgeslagen spelgegevens op de SW2 spelen. Ze zit op mijn familieaccount. Haar oude switch en mijn SW2 vinden elkaar gewoon niet. Alles is ge-update. Bij mijn overdracht liep het aks een trein. Dit wil absoluut niet lukken. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:10:
[...]

Nog niet ervaren bij de Switch 2, maar bij de Switch 1 zijn er vergelijkbare verhalen. Is het probleem opgelost als de Switch 2 met dock naast/voor de tv staat?
Hmm. Ik zal proberen hem naast de tv te zetten inderdaad, maar dat kan alleen dwars. En niet permanent, want de kat vindt het dan wel een leuk speeltje ben ik bang. Het viel me op dat het verandert als ik ga verzitten, alsof de bluetooth connectie even onderbroken is ofzo. Vreemd genoeg blijft gas geven in MKW wel continu doorgaan maar de stuur input hapert.

Ik had de mijn wifi-satteliet al verplaatst naar de andere kant van de kast omdat ik dacht dat die het probleem veroorzaakte, maar helaas.

Edit: ik ben bang dat het aan de plaatsing van de Bluetooth antenne in de Pro controller ligt. Als ik met mijn benen over elkaar zit en de controller laat rusten op mijn bovenste been, heb ik belachelijk veel lag. Til ik de controller op, probleem weg...

[ Voor 14% gewijzigd door Esumontere op 09-06-2025 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Esumontere schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:28:
[...]

Hmm. Ik zal proberen hem naast de tv te zetten inderdaad, maar dat kan alleen dwars. En niet permanent, want de kat vindt het dan wel een leuk speeltje ben ik bang. Het viel me op dat het verandert als ik ga verzitten, alsof de bluetooth connectie even onderbroken is ofzo. Vreemd genoeg blijft gas geven in MKW wel continu doorgaan maar de stuur input hapert.

Ik had de mijn wifi-satteliet al verplaatst naar de andere kant van de kast omdat ik dacht dat die het probleem veroorzaakte, maar helaas.

Edit: ik ben bang dat het aan de plaatsing van de Bluetooth antenne in de Pro controller ligt. Als ik met mijn benen over elkaar zit en de controller laat rusten op mijn bovenste been, heb ik belachelijk veel lag. Til ik de controller op, probleem weg...
Bij de Switch 1 merkte ik voornamelijk dat de Joy-cons een slecht bereik hebben. Een tafeltje, zelfs je eigen been kan dan inderdaad al invloed hebben. Met de Pro controller ook wel eens ervaren in mindere mate. Met de Switch 2 nog steeds niet een heel goed bereik dus... Wel apart want bij de Xbox 360/One S nooit dat soort problemen gehad.
Het dock moet dus echt in zicht zijn van de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoepert
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23-07 14:09
Nou ja zeg, ik via bol een screenprotector besteld is die formaat van de switch 1
Wat een onnozele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:36:
[...]

Bij de Switch 1 merkte ik voornamelijk dat de Joy-cons een slecht bereik hebben. Een tafeltje, zelfs je eigen been kan dan inderdaad al invloed hebben. Met de Pro controller ook wel eens ervaren in mindere mate. Met de Switch 2 nog steeds niet een heel goed bereik dus... Wel apart want bij de Xbox 360/One S nooit dat soort problemen gehad.
Het dock moet dus echt in zicht zijn van de controller.
Zo erg?

[ Voor 4% gewijzigd door Esumontere op 09-06-2025 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel, maar dat het echt problemen gaf kwam niet vaak voor. Meer dat je kleine afwijkingen voelt tijdens het Mario Karten en wel eens gehad dat de controller opnieuw verbinding moest maken. Zoals jij het toont met dock in het zicht oogt het wel extreem. Helpt de Switch/dock een kwart slag draaien nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:27:
Vraagje,

Mijn vriendin wil ook haar opgeslagen spelgegevens op de SW2 spelen. Ze zit op mijn familieaccount. Haar oude switch en mijn SW2 vinden elkaar gewoon niet. Alles is ge-update. Bij mijn overdracht liep het aks een trein. Dit wil absoluut niet lukken. Zie ik iets over het hoofd?
Dit is dus geen system transfer? Enkel save games willen overzetten? Account van je vriendin is ook al aanwezig op de Switch 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

L23 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:48:
[...]

Jawel, maar dat het echt problemen gaf kwam niet vaak voor. Meer dat je kleine afwijkingen voelt tijdens het Mario Karten en wel eens gehad dat de controller opnieuw verbinding moest maken. Zoals jij het toont met dock in het zicht oogt het wel extreem. Helpt de Switch/dock een kwart slag draaien nog?
Helaas niet :(
Vreemde is, dit hadden we eergisteren niet.
Pagina: 1 ... 84 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4