Interessant artikel over de (tegenvallende) HDR in ‘Mario Kart World’ - en de Switch 2 in het algemeen:
Mario Kart World reveals that even the highest caliber of developers aren’t taking HDR seriously. The root cause is SDR first workflows that tack on a static tone mapper. Players lose, artist intent is capped, and a flagship hardware features are squandered.
Bron: https://www.alexandermeji...modern-display-potential/
Wat mij betreft is dit gewoon zonde. Mario Kart World had echt een showcase kunnen zijn voor wat de Switch 2 op visueel vlak in huis heeft, zeker nu HDR eindelijk ondersteund wordt. Maar in plaats daarvan krijg je een soort nep-HDR, waarbij je aan alles merkt dat het een ‘afterthought’ is. Het is niet goed geïntegreerd in het visuele ontwerp van de game, en dat merk je: het oogt vaak vlak, flets en weinig sprankelend, terwijl het zóveel meer had kunnen zijn.
Gisteravond heb ik zelf nog zitten klooien met de HDR-instellingen op mijn LG C1 OLED, in de hoop er iets fatsoenlijks uit te persen. Maar hoe ik het ook instelde, het bleef tegenvallen - en ja HGIG staat aan.

Uiteindelijk heb ik besloten om HDR voorlopig helemaal uit te schakelen.
Nintendo zal het vast nog wel verbeteren via toekomstige patches — daar ga ik stiekem ook wel van uit — maar voor iets wat een belangrijke next-gen feature had moeten zijn, is dit gewoon teleurstellend.