Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:08
Heeft de HDR zonnetjes instellen echt zichtbaar nut? Alles staat al op automatisch hier. En als ik de linkerkant zichtbaar maak en de rechter niet is de linkerkant amper zwart, dus in tegenstelling tot andere consoles is het wat lastiger in te stellen..

Bij mijn samsung Qled tv start de Switch 2 niet automatisch in gamemodus (Xbox en PS5 wel). Dat nu ook maar aangezet. Zal vast iets helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Deezers op 08-06-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
turkeyhakan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:30:
[...]

Ja, inderdaad (helaas). Ik ga even kijken of onder de instellingen (systeem) er een button zit om het uit te schakelen.
Helemaal uit is toch helemaal uit? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:56
Toch ook maar een pro2 controller besteld, ik gebruik nu de pro controller van de switch 1. Terwijl dat prima werkt, is het niet kunnen ontwaken toch wel irriterend.

Gelukkig heb ik hem voor €66 kunnen kopen (doorslaggevende factor), anders had ik het niet gedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Mag van mij de standaard zijn, maar als je de Gamecube NSO app opstart en de linker joystick in een richting duwt krijg je de start up screen van de Gamecube te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stylze schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:54:
Vanavond de xbox showcase, zal mij niet verbazen als daar wat switch 2 ports aangekondigd gaan worden, denken jullie niet?
Ik zou normaal "ja zeker" zeggen want dat er Microsoft games aankomen is een publiek geheim, maar ik heb de indruk dat Nintendo de komende maanden de marketing zelf zoveel mogelijk nog in de hand wilt houden. Dus misschien duurt het nog even tot de volgende Direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:24:
[...]

Ik zou normaal "ja zeker" zeggen want dat er Microsoft games aankomen is een publiek geheim, maar ik heb de indruk dat Nintendo de komende maanden de marketing zelf zoveel mogelijk nog in de hand wilt houden. Dus misschien duurt het nog even tot de volgende Direct.
Ik vrees het ook. Ik begrijp alleen deze strategie niet, maar ik ben ook gewoon ongeduldig en kan er daardoor niet objectief naar kijken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:27:
[...]

Ik vrees het ook. Ik begrijp alleen deze strategie niet, maar ik ben ook gewoon ongeduldig en kan er daardoor niet objectief naar kijken :P
Het lijkt mij gewoon een lichte obsessie van management om de communicatiestrategie in handen te proberen houden en zo te denken het narratief te controleren - wat tegenwoordig een veel flexiblere aanpak nodig heeft.

Edit: los daarvan, ik ben eigenlijk benieuwd naar hoe mensen backwards compatibility hier smaken voor games zonder updates. Ik lees vooral veel positieve ervaringen - bvb. Witcher 3, Minecraft, Trials of Mana, ... . Benieuwd welke third-party/indie games ik moet heroverwegen/opnieuw uit de kast moet halen.

Wat YouTube video's met backwards compat tests:
  • MVG toont Quake, Borderlands 3, Doom, Bayonetta 3. Marvel Ultimate Alliance, Dragon Quest Builders 2, Ninja Gaiden 3, Batman Arkham Knight, Resident Evil Revelations 2
  • Deze video heeft Red Faction Guerilla, Saints Row The Third, Deadly Premonition Origins, Overwatch 2, Rush Rally 3, LA Noire, Crysis Remastered
  • Nintendo Life test Disco Elysium, Doom Eternal, Pokemon Legends Arceus, Metroid Dread, Alan Wake, Astral Chain, Two Point Hospital, Xenoblade 2, Grid Autosport, Smash Bros, Dark Souls, Echoes of Wisdom, Wolfenstein II, Hitman 3, Subnautica, Animal Crossing en Tears of the Kingdom.
  • video met alle Mega Man games
  • Video van Trials of Mana performance
  • GVG toont o.a, Dragon Quest Builders 2, Bayonetta 2 en 3, de twee Hyrule Warriors games, Smash, Super Mario RPG, GTA Trilogy
  • Gaijinhunter heeft Monster Hunter Stories 2, Monster Hunter Rise en MH Generations Ultimate getest

[ Voor 70% gewijzigd door JackAvery op 08-06-2025 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hijo Del Jefe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:04:
[...]

Ik snap dat Nintendo zegt dat je dit niet moet los maken, maar lees op Reddit diverse mensen (ook bij de OLED) die dit wel hebben gedaan, en er dan direct een eigen screen protector op hebben gedaan.

Eerst maar even wat youtube filmpjes afwachten :P
Ja is ook niet meer dan een plastic protector, dat hele “Tegen het loskomen van glas” argument wordt pas relevant als het glas van je switch überhaupt breekt natuurlijk.

Ik heb de glazen screenprotector er gewoon overheen geplakt overigens, dat gaat ook prima en heb ik toch de kras weerbaarheid van glas t.o.v. plastic.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:31:
[...]

Het lijkt mij gewoon een lichte obsessie van management om de communicatiestrategie in handen te proberen houden en zo te denken het narratief te controleren - wat tegenwoordig een veel flexiblere aanpak nodig heeft.
Ja dat gevoel heb ik ook. Ik zie de voordelen niet, maar een negatieve invloed heeft het denk ik ook niet. Uiteindelijk bereikt het nieuws van (Microsoft's) third party games de gamer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:24:
[...]

Dat werkt alleen zo als Nintendo met een zak geld geschoven heeft, maar er is eigenlijk geen reden waarom Microsoft die zak zou aanpakken. Het is niet zo dat Nintendo dan tegen Microsoft kan zeggen “Jullie mogen niets aankondigen want wij willen de komende maanden de marketing zelf zoveel mogelijk nog in de hand houden”, en dat Microsoft zegt “Oke doen we dat”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:04
Stylze schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Reken maar dat ze deze game de komende jaren gaan supporten en nieuwe tracks/characters etc gaan toevoegen. Ben al erg benieuwd hoe ze dit zullen gaan doen en wat de mogelijkheden zijn. Met islands misschien ofzo (hyrule island?:P) of gewoon een extra stuk land erbij plakken.
Ik hoop echt iets van Isle Delfino en dan volledig op schaal, inclusief oude bekenden (Baby Park in Pinna Park / Delfino Plaza / Coconut Mall) en nieuwe tracks (Bianco Hills / Ricco Harbour). In Free Roaming: tunnel onder water, vliegtuig of een veerpond naar het eiland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Johnnnygoud schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:18:
@CyBeR @BarôZZa @RaXz Bedankt voor de input! Heb de game nu net digitaal gekocht. Straks eens testen.
Zag ook dat er een Season Pass uit is van 2023, dat is meer PVE gok ik zo?
Klopt, vooral single player content en ook wat multiplayer content, maar dat is niet het geld waard. Qua single player content heb ik al genoeg aan de base game, ik ga toch vooral multiplayer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:35:
[...]

Dat werkt alleen zo als Nintendo met een zak geld geschoven heeft, maar er is eigenlijk geen reden waarom Microsoft die zak zou aanpakken. Het is niet zo dat Nintendo dan tegen Microsoft kan zeggen “Jullie mogen niets aankondigen want wij willen de komende maanden de marketing zelf zoveel mogelijk nog in de hand houden”, en dat Microsoft zegt “Oke doen we dat”
En denk je nu echt dat die bedrijven niet met elkaar spreken en daar marketing deals/afspraken gebeuren? Of afspraken om sneller dev kits te krijgen met bepaalde voorwaarden?

Microsoft kan veel meer mensen buiten hun normale publiek in een Nintendo Direct bereiken bvb., en dat is ook niet gratis normaalgezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:31:
[...]

Edit: los daarvan, ik ben eigenlijk benieuwd naar hoe mensen backwards compatibility hier smaken voor games zonder updates. Ik lees vooral veel positieve ervaringen - bvb. Witcher 3, Minecraft, Trials of Mana, ... . Benieuwd welke third-party/indie games ik moet heroverwegen/opnieuw uit de kast moet halen.
Ik las/zag inderdaad positieve verhalen over Witcher 3, maar die game heb ik niet. Volgens mij heb ik verder geen games die er een voordeel uit halen qua dynamische resoluties etc. Wellicht Ori and the Will of the Wisps?

720P handheld output van een Switch 1 game zonder updates oogt (volgens mij) altijd iets minder scherp op het Switch 2 1080P scherm. Haalt de game verder geen verbeteringen uit de snellere hardware dan heeft de Switch OLED mijn voorkeur. Hoe is jouw ervaring tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:40:
[...]

En denk je nu echt dat die bedrijven niet met elkaar spreken en daar marketing deals/afspraken gebeuren? Of afspraken om sneller dev kits te krijgen met bepaalde voorwaarden?

Microsoft kan veel meer mensen buiten hun normale publiek in een Nintendo Direct bereiken bvb., en dat is ook niet gratis normaalgezien.
Ik denk inderdaad niet dat Microsoft er baat bij heeft om een dergelijke game als exclusiviteit aankondiging aan Nintendo te geven. Zeker niet in een dergelijke “E3” week zoals de Xbox presentatie van vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:35:
[...]

Moet Microsoft geen licentie kopen bij Nintendo en dat die pas geldig is na een holdback van x aantal maanden?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:43:
[...]

Moet Microsoft geen licentie kopen bij Nintendo en dat die pas geldig is na een holdback van x aantal maanden?
Je moet wel een licentie nemen op het platform inderdaad maar het lijkt mij sterk dat daar dergelijke voorwaarden aan kunnen zitten, en als dat wel zo is dan moet de EU daar eens heel rap wat van vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 ik heb eigenlijk nog maar heel weinig tijd kunnen besteden aan echt gamen en die zat voornamelijk in Mario Kart, Breath of the Wild en Echoes of Wisdom.

Op mijn lijstje staan alleszins Xenoblade 2, 3 en X om te testen.Shin Megami Tensei V en Age of Calamity ook nog, die zouden serieus baat bij power boosts hebben. Verder... de Octopath games en Dragon Quest 11, maar die functioneerden al goed.

Edit: Oh en Monster Hunter Stories 2, veel ruimte voor verbetering!

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 08-06-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:43:
[...]

Ik denk inderdaad niet dat Microsoft er baat bij heeft om een dergelijke game als exclusiviteit aankondiging aan Nintendo te geven. Zeker niet in een dergelijke “E3” week zoals de Xbox presentatie van vanavond.
We hebben het voornamelijk over games die op andere platformen al speelbaar zijn. Ik denk dat Microsoft het aan Nintendo gaat laten. Maar we zullen zien :)

Overigens akkoord dat het interessant zou zijn om een Indiana Jones port te zien. Ik denk dat het mogelijk moet zijn, maar zeer afhankelijk van ontwikkeltijd/budget of het een goede port zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:45:
@L23 ik heb eigenlijk nog maar heel weinig tijd kunnen besteden aan echt gamen en die zat voornamelijk in Mario Kart, Breath of the Wild en Echoes of Wisdom.

Op mijn lijstje staan alleszins Xenoblade 2, 3 en X om te testen.Shin Megami Tensei V en Age of Calamity ook nog, die zouden serieus baat bij power boosts hebben. Verder... de Octopath games en Dragon Quest 11, maar die functioneerden al goed.
Lego City Undercover is een game die wel populair is, maar ik eigenlijk altijd wat ondermaats vindt draaien op de Switch, zeker als je het met zijn tweeën speelt. Wellicht haalt die ook voordeel uit de snellere hardware.

Verder kocht ik games aan de hand van Digital Foundry tech reviews en draaide het dus al goed of was ik al tevreden met hoe het draait op de Switch :P

Maar handheld minder scherp en games die aliasing/kartel randjes hebben die op het grotere 1080P uitvergroot worden vind ik wel een nadeel bij games die geen updates hebben. Dat soort nadelen heb je uiteraard niet als je docked speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:50:
[...]

We hebben het voornamelijk over games die op andere platformen al speelbaar zijn. Ik denk dat Microsoft het aan Nintendo gaat laten. Maar we zullen zien :)

Overigens akkoord dat het interessant zou zijn om een Indiana Jones port te zien. Ik denk dat het mogelijk moet zijn, maar zeer afhankelijk van ontwikkeltijd/budget of het een goede port zou zijn.
Ik denk van niet, maar we gaan het inderdaad zien :)

Indiana zou een geweldige titel zijn voor “Nintendo Only” gamers wat mij betreft, erg veel plezier mee gehad op de Series X. En het zou een mooie usecase zijn om te kijken wat er ingeleverd moet worden om een dergelijke game op de Switch2 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 18:02
@MazeWing @outlandos @Hijo Del Jefe

Hier een update na een factory reset en het werkt nu goed.

Ik heb na de factory reset de Switch 2 volledig nieuw zonder gegevens overdracht ingesteld. Want misschien zit in het laatste wel het probleem?
Wel heb ik mijn Switch 1 nog even nodig gehad om de virtuele gamecards op de Switch 2 te krijgen. Maar nu kan ik alles weer downloaden(Kabel) en dit gaat erg snel met de Switch 2 :)

Aanvulling:

Dit gaat over de Switch 2 pro 2 controller, had daar issues mee. Pro controller 1 werkt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door -Mike84- op 08-06-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:43:
[...]

Nee uiteraard, maar ik zie het ook wel gebeuren dat Microsoft nieuwe games aankondigt voor Xbox, Game Passs, PC en PS5 en dat we dan later die game aangekondigd zien worden voor de Switch 2 tijdens een Direct. Hoop het niet, want lijkt me best irritant. Gewoon aankondigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:54:
[...]

Ik denk van niet, maar we gaan het inderdaad zien :)

Indiana zou een geweldige titel zijn voor “Nintendo Only” games wat mij betreft, erg veel plezier mee gehad op de Series X. En het zou een mooie usecase zijn om te kijken wat er ingeleverd moet worden om een dergelijke game op de Switch2 te krijgen.
Wat bedoel je met "Nintendo Only" games? Dan is het toch gewoon een multiplatform titel dat ook op de Switch 2 is uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:54
L23 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:52:
[...]

Lego City Undercover is een game die wel populair is,
Die ziet er op de S2 helaas heel matig uit.

Batman Arkham Asylum en RDR vind ik wel prima.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:54:

Indiana zou een geweldige titel zijn voor “Nintendo Only” games wat mij betreft, erg veel plezier mee gehad op de Series X. En het zou een mooie usecase zijn om te kijken wat er ingeleverd moet worden om een dergelijke game op de Switch2 te krijgen.
Bovendien ook interessante use case voor de raytracing cores die Switch 2 heeft. Gaat men daar iets zinnigs uit krijgen in een game die niet van de grond af voor het platform gebouwd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Die ziet er op de S2 helaas heel matig uit.
Wat ziet er matig uit en heb je het dan over handheld of docked? Als ik het me goed herinner heeft de game aardig wat aliasing/kartel randjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:54
Handheld,veel aliasing inderdaad. Dat was al zo, maar lijkt nu extra duidelijk. Jammer, want wilde deze nog een keer opnieuw spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 08-06-2025 12:01 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:00:
Handheld,veel aliasing inderdaad. Dat was al zo, maar lijkt nu extra duidelijk.
Zag ik bij Tony Hawk's Pro Skater 1+2 ook inderdaad. Had nog niet eerder door gehad dat de Switch port zo lelijk was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:57:
[...]

Wat bedoel je met "Nintendo Only" games? Dan is het toch gewoon een multiplatform titel dat ook op de Switch 2 is uitgekomen?
Daar bedoel ik mee gamers die geen ander platform voor handen hebben en deze game dus nog niet gespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Bovendien ook interessante use case voor de raytracing cores die Switch 2 heeft. Gaat men daar iets zinnigs uit krijgen in een game die niet van de grond af voor het platform gebouwd is?
Ja inderdaad, interessant allemaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de mensen die willen weten hoe HDR "juist" te kalibreren:

Als de twee zonnetjes tegelijk onzichtbaar worden, heb je een TV waar dynamische tone mapping aan staat en is de TV aan het compenseren. Dat moet je dan eerst uitzetten.

Voor LG TV's is het al bijna de moeite om een aparte guide hiervoor te maken denk ik, als iemand iets vindt dat makkelijk deelbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:02:
[...]

Daar bedoel ik mee gamers die geen ander platform voor handen hebben en deze game dus nog niet gespeeld hebben.
Dan bedoel je Nintendo Only gamers, niet games. Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:04:
[...]

Dan bedoel je Nintendo Only gamers, niet games. Duidelijk :)
Is al aangepast idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

nDirect090 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:13:
Toch ook maar een pro2 controller besteld, ik gebruik nu de pro controller van de switch 1. Terwijl dat prima werkt, is het niet kunnen ontwaken toch wel irriterend.

Gelukkig heb ik hem voor €66 kunnen kopen (doorslaggevende factor), anders had ik het niet gedaan.
Mag ik vragen waar die hebt weten te scoren voor die prijs? Ben zelf ook nog in de race, maar moet nog even de moed verzamelen om ‘m voor 90€ te kopen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Satom schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:12:
[...]
Mag ik vragen waar die hebt weten te scoren voor die prijs? Ben zelf ook nog in de race, maar moet nog even de moed verzamelen om ‘m voor 90€ te kopen :9
Amazon België, versturen niet naar Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:03:

[YouTube: How To Setup HDR On Switch 2 - HDR Calibration For Switch 2 - Best HDR Settings For Switch 2]

Voor LG TV's is het al bijna de moeite om een aparte guide hiervoor te maken denk ik, als iemand iets vind dat makkelijk deelbaar is?
Welnee...

Settings - Advanced settings - Brightness - Dynamic Tone Mapping. Instellen op HGiG.

In elk geval op de C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:18

[YouTube: How To Setup HDR On Switch 2 - HDR Calibration For Switch 2 - Best HDR Settings For Switch 2]

Als de twee zonnetjes tegelijk onzichtbaar worden, heb je een TV waar dynamische tone mapping aan staat en is de TV aan het compenseren. Dat moet je dan eerst uitzetten.

Voor LG TV's is het al bijna de moeite om een aparte guide hiervoor te maken denk ik, als iemand iets vind dat makkelijk deelbaar is?
https://www.reddit.com/r/...dr_on_switch_2_heres_how/

Hier staat volgens mij alles wel beschreven.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja @Raem dat had ik zelf ook bekeken, maar ik besef ook dat dit enkel geldt voor recentere LG OLEDs en dat er héél veel generaties reeds bestaan :)

@Esumontere bij mij werkte dat pas als ik ook Gaming gerelateerde functies aanzette.

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 08-06-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
L23 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:55:
[...]

Nee uiteraard, maar ik zie het ook wel gebeuren dat Microsoft nieuwe games aankondigt voor Xbox, Game Passs, PC en PS5 en dat we dan later die game aangekondigd zien worden voor de Switch 2 tijden een Direct. Hoop het niet, want lijkt me best irritant. Gewoon aankondigen :P
Wat ze alle 3 al jaren doen bij hun eigen show.
Al is MS volgens mij al een beetje om met het laten zien waar het allemaal op uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:17:
Ja @Raem dat had ik zelf ook bekeken, maar ik besef ook dat dit enkel geldt voor recentere LG OLEDs en dat er héél veel generaties reeds bestaan :)

@Esumontere bij mij werkte dat pas als ik ook Gaming gerelateerde functies aanzette.
Ah, die stonden bij mij automatisch aan denk ik, heb ze niet aangezet namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:18
Esumontere schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:19:
[...]

Ah, die stonden bij mij automatisch aan denk ik, heb ze niet aangezet namelijk.
ALLM doet dat automatich inderaad. Maar heb je wel HDMI 2.1 voor nodig.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

MazeWing

The plot thickens...

-Mike84- schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:55:

Ik heb na de factory reset de Switch 2 volledig nieuw zonder gegevens overdracht ingesteld. Want misschien zit in het laatste wel het probleem?
Wel heb ik mijn Switch 1 nog even nodig gehad om de virtuele gamecards op de Switch 2 te krijgen. Maar nu kan ik alles weer downloaden(Kabel) en dit gaat erg snel met de Switch 2 :)
Het kan dus echt niet.
You cannot exit sleep mode on Nintendo Switch 2 using the HOME Button on Nintendo Switch controllers such as Joy-Con and Nintendo Switch Pro Controller.
Bron: https://www.nintendo.com/...gnbX4bjGFBokBT9whDWThMI8f

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
Klopt niet met de Pro 1 controller. Ik had het probleem met de Switch 2 pro(2) controller.
Is nu opgelost door een factory reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

JackAvery schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Amazon België, versturen niet naar Nederland.
Had al zo’n vermoeden, maar jammer, dan toch maar voor de volle mep kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11

Dat verklaart het. Thanks, vanavond even opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
-Mike84- schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:55:

Aanvulling:

Dit gaat over de Switch 2 pro 2 controller, had daar issues mee. Pro controller 1 werkt niet.
Helaas is het probleem weer terug. Z’n 1 a 1.5 uur ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:30
De Nintendo Switch App, hoewel vernieuwd, is wel onwijs lacking hoor. Zeker als je de app vergelijkt met die van de concurrenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:00:
Handheld,veel aliasing inderdaad. Dat was al zo, maar lijkt nu extra duidelijk. Jammer, want wilde deze nog een keer opnieuw spelen.
@JackAvery Ik was nieuwsgierig en heb zojuist Lego City Undercover vergeleken en uitgetest op de Switch 2.
Inderdaad aliasing, maar wordt handheld niet extreem uitvergroot op de Switch 2. Valt me mee. Ook hier oogt alles wat onscherper, niet alleen de tekst. In docked mode zie ik visueel geen verschil tussen de Switch 1 en Switch 2 (Ik heb geen 4K tv, maar Full HD geen idee of dat zou uitmaken)

Ik zei al dat ik Lego City Undercover qua framerate ondermaats vond draaien op de Switch 1. Dat merk je voornamelijk als je co-op speelt, maar moet concluderen dat de game docked mode in je eentje en in handheld mode ook niet helemaal soepel draait.
Op de Switch 2 draait Lego City Undercover in alle gevallen stabiel 30 fps. Soepel in handheld en in docked mode ook geen verschil te merken als je wisselt naar co-op. Een enorme verbetering want het is een populaire co-op game waarbij ik eerder toch het advies gaf dat als je het co-op wilt spelen beter de PS4/Xbox kan halen.

Interessante test voor mij. In dit geval zou ik het onscherpe beeld (waar ik denk ik wel aan kan wennen) voor lief nemen en de voorkeur geven aan stabiele 30 fps in handheld mode op de Switch 2. Docked mode is de Switch 2 uiteraard een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_horst
  • Laatst online: 19-09 13:25
Zojuist mijn S2 opgehaald! Mocht iemand nog een plekje in een NSO + uitbreiding familie hebben dan hou ik mij aanbevolen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:15

joeri1

Cloud Engineer

outlandos schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:02:
[...]

Kort indrukken is inderdaad de key. Want de switch 2 gaat hier nu ook aan!

Enige dat nog niet werkt op mn high end tv (Samsung S95D) is dat hij automatisch overspringt naar de juiste bron wanneer ik mijn Switch 2 aanzet. Bij jou lukt dat schijnbaar wel?

Als ik mijn PS5 Pro van afstand aanzet gaat mijn tv wel vanzelf aan op de juiste bron (hdmi), dus mijn tv ondersteunt het wel.
Ja, ik moest wel nog in de Google TV settings van mijn TCL aangeven dat ontwaken via CEC ook mocht. Wellicht dat deze settings per poort instelbaar zijn op jouw Samsung. In de switch kun je dit ook nog aanpassen. Even alles nalopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:15

joeri1

Cloud Engineer

Deezers schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:05:
Heeft de HDR zonnetjes instellen echt zichtbaar nut? Alles staat al op automatisch hier. En als ik de linkerkant zichtbaar maak en de rechter niet is de linkerkant amper zwart, dus in tegenstelling tot andere consoles is het wat lastiger in te stellen..

Bij mijn samsung Qled tv start de Switch 2 niet automatisch in gamemodus (Xbox en PS5 wel). Dat nu ook maar aangezet. Zal vast iets helpen.
Ergens in dit topic zat een tutorial video (even zoeken) over HDR instellen. Sommige TVs doen nog een nabewerking wat niet hoeft, de switch doet dit namelijk zelf. Die nabewerking moet je uitzetten en dan opnieuw kalibreren met het zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Steven030 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 01:46:
[...]

Nee ik ben het inmiddels met je eens dat het nooit gekund heeft. Dankjewel voor het meedenken! Maar wat gaaf dat we dit soort oude games kunnen spelen via NSO op een modern device, genieten
Helemaal eens, ik heb overwogen om een ' chinesium' handheld te kopen speciaal voor het retro spul, maar gezien ik die thuis vrijwel nooit zal gebruiken en ik wel gewoon een switch heb ga ik voor de vakantie lekker maandje nso+expansion afsluiten. En om het dan on-topic te maken, tzt op de switch 2 dan voor mij.

Helemaal nu ik gelezen heb dat back compat ook games verbeterd welke voorheen laggy waren (iig psikyo shmup spul en daar heb ik er iig een van....en ik hoop dan ook de saturn tributes...) goed we gaan het meemaken!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Sonic X Shadow Generations:Speelt lekker en oogt prachtig op de Switch 2.1080p/60fps.
Nee de Switch 1 versie heeft geen update gehad.

[ Voor 22% gewijzigd door jori040 op 08-06-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 09:42
Pro 2 controller voor €66 en joycons voor €66 in de Belgische Amazon store besteld, maar waar vind ik het goedkoopste MicroSD Express kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

TheMaxMan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:00:
waar vind ik het goedkoopste MicroSD Express kaartje?
In de toekomst. Heb je nu al zoveel opslag nodig? Hoe langer je wacht hoe goedkoper het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:00
Donstil schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:02:
[...]

Zouden dat er nog veel zijn tegenwoordig?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 12:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UM8zkrxSDgeFvcmLwb1iXFTlPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXYWIeDHUAUeqjllvG2TIDdT.jpg?f=fotoalbum_large

Nog niet eerder een Switch gehad. Ben benieuwd! Zin in Zelda. Eerst maar ff schuilen voor de regen ;p

[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 08-06-2025 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
TheMaxMan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:00:
Pro 2 controller voor €66 en joycons voor €66 in de Belgische Amazon store besteld, maar waar vind ik het goedkoopste MicroSD Express kaartje?
Aliexpres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001

MazeWing

The plot thickens...

Voor de mensen met OLED/HDR tv's:

"From my limited testing, +5 clicks from the lowest setting appears to coincide with ~200 nits or so paper white, which should be ideal for a 1000 nits display."

Ik heb dit nu zelf gedaan (stond op default) en het verschil is best wel behoorlijk. Het is nu veel meer "punchy" en zeker in de spellen die wat minder rijk zijn qua kleuren (dus geen Mario maar bijvoorbeeld een Breath of the Wild) is dit toch wel beter. Uiteraard met HGIG aan!

Verder nog wat handheld gespeeld en in combinatie met de Gamesir G8+ is het prima te doen. Ik had deze al voor de Switch 1 en mijn telefoon en ook nu is het weer stukken beter dan de standaard joycons qua ergonomie en gevoel van buttons. Enige nadeel is dat ABXY omgedraaid zijn (zoals zo vaak...) Zeker als je 'm goedkoop op Ali kan krijgen (iets van €50-60) is het wat mij betreft echt een no-brainer en stukken beter dan een grip case, etc.

Maar dan het scherm zelf.... Ik ben echt van mening dat het ondermaats is. De helderheid is gewoon teleurstellend laag (HDR is meer dan enkel wat hogere saturatie qua kleuren) en de Switch OLED was, ondanks geen HDR, echt het betere scherm. Maar wat nog erger is dan de zeer matige HDR zijn de pixel responstijden. Dit is gewoon echt blurry op momenten. Als je het zelfs al bij 60 fps ziet dan is 120 fps gewoon compleet nutteloos bij dit scherm. Het enige dat beter is aan het scherm is de resolutie.
Al bij al is het dus een zeer middelmatig scherm en slaat Nintendo de plank mis door HDR en 120hz aan te bieden terwijl het scherm daar (duidelijk) niet fatsoenlijk toe in staat is.

Gelukkig gebruik ik 'm voor 95% docked en ga ik er dus weinig last voor hebben. Maar voor de mensen die het veelal docked gebruiken en van een Switch OLED afkomen gaat het toch een bittere pil zijn denk ik...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
Holy chips.

Ben dus bezig met de Welcome Tour. Leuk, maar meeste minigames doe ik niet. Zitten erg iritante minigames tussen waarbij de joycons dus als muis worden gebruikt, maar daar vind ik ze eigenlijk net even te klein voor. En er zijn enkele minigames die je dus alleen kan spelen als je bepaalde hardware hebt zoals een 4K tv, Pro Controller vanwege de button remapping en webcam.

Nou is er ook een area over het stuurwiel. Je kan die natuurlijk wel spelen, maar 1e game ervan gebruik je dus een joycon als muis om van links naar rechts te gaan en.... je moet de joycon ondertussen ook kantelen zodat de stuntauto van 4 naar 2 wielen gaat. Op de een of andere manier wil mijn muscle memory dat niet doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:05
spokje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:03:
[Afbeelding]

Nog niet eerder een Switch gehad. Ben benieuwd! Zin in Zelda. Eerst maar ff schuilen voor de regen ;p
Is er vandaag een winkel open überhaupt…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:02:
[...]

Zouden dat er nog veel zijn tegenwoordig?
Geen idee eigenlijk, ik ken er wel een aantal in ieder geval.

Opgegroeid met Nintendo consoles, gaming een beetje uit het oog verloren, weer opgepakt tijdens Corona en daarom (mede voor de kids ook) voor een Switch1 gegaan.

Die hebben allemaal de upgrade naar de 2 nog niet gemaakt overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-09 09:42
CyBeRSPiN schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:02:
[...]

In de toekomst. Heb je nu al zoveel opslag nodig? Hoe langer je wacht hoe goedkoper het wordt.
M’n Switch library is +/- 400GB en vond het wel comfortabel om alles altijd beschikbaar te hebben op de eerste Switch. Internetverbinding is 40Mbps down hier, Mario Kart downloaden duurde langer dan een uur dus regelmatig grote games verwijderen / opnieuw downloaden is wel een gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Laatst online: 13:27
Sleehond schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:26:
[...]

Op zondag is zoveel open altijd al jaren, ook feestdagen zijn steeds meer winkels standaard open(Al is het maar een paar uur).
Zeker als je na de grotere steden kijkt, Utrecht, Amsterdam etc. en niet de boere gehuchtjes :).
Ik ga zelf bijv ook naar de bioscoop zo, is ook gewoon open vandaag met 1ste pinksterdag.

[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 08-06-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-06 20:26
Iemand de game Circuit Superstars al geprobeerd op de NS2 ?

Ben benieuwd hoe die draait

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:05
Carlos0_0 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Op zondag is zoveel open altijd al jaren, ook feestdagen zijn steeds meer winkels standaard open(Al is het maar een paar uur).
Zeker als je na de grotere steden kijkt, Utrecht, Amsterdam etc. en niet de boere gehuchtjes :).
Ik ga zelf bijv ook naar de bioscoop zo, is ook gewoon open vandaag met 1ste pinksterdag.
Oh ik dacht vandaag maar de Media Markt (Apeldoorn) te willen voor de aankoop van switch 2 maar die is gewoon dicht….?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
Sleehond schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:54:
[...]

Oh ik dacht vandaag maar de Media Markt (Apeldoorn) te willen voor de aankoop van switch 2 maar die is gewoon dicht….?
klopt....morgen wel geopend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Laatst online: 13:27
Sleehond schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:54:
[...]

Apeldoorn is ook niet zo grote stad ;), in Utrecht is die toevallig ook dicht. Maar Amsterdam lijkt gewoon open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 12:13
Sleehond schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:26:
[...]

Mediamarkt Groningen Sontplein is open en heeft voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15
Sagat schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:33:
[...]

Helemaal eens, ik heb overwogen om een ' chinesium' handheld te kopen speciaal voor het retro spul, maar gezien ik die thuis vrijwel nooit zal gebruiken en ik wel gewoon een switch heb ga ik voor de vakantie lekker maandje nso+expansion afsluiten. En om het dan on-topic te maken, tzt op de switch 2 dan voor mij.

Helemaal nu ik gelezen heb dat back compat ook games verbeterd welke voorheen laggy waren (iig psikyo shmup spul en daar heb ik er iig een van....en ik hoop dan ook de saturn tributes...) goed we gaan het meemaken!
Volgens mij moet je de expansion per jaar afsluiten. Goed opletten dat je wel regelmatig online kan gaan, want daar checkt de Switch op. Zat in het vliegtuig naar Vietnam naast iemand die GBA games op z'n Switch wilde spelen en een melding kreeg dat hij internet nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

BarôZZa schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:16:
Goed opletten dat je wel regelmatig online kan gaan, want daar checkt de Switch op. Zat in het vliegtuig naar Vietnam naast iemand die GBA games op z'n Switch wilde spelen en een melding kreeg dat hij internet nodig had.
Ter info: de check moet na elke 7 dagen plaatsvinden. Eenmaal de NSO app voor de desbetreffende console (NES, SNES, GB, GBA, etc.) op de Switch opgestart te hebben, kun je de app 7 dagen offline gebruiken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:16:
Maar dan het scherm zelf.... Ik ben echt van mening dat het ondermaats is. De helderheid is gewoon teleurstellend laag (HDR is meer dan enkel wat hogere saturatie qua kleuren) en de Switch OLED was, ondanks geen HDR, echt het betere scherm. Maar wat nog erger is dan de zeer matige HDR zijn de pixel responstijden. Dit is gewoon echt blurry op momenten. Als je het zelfs al bij 60 fps ziet dan is 120 fps gewoon compleet nutteloos bij dit scherm. Het enige dat beter is aan het scherm is de resolutie.
Al bij al is het dus een zeer middelmatig scherm en slaat Nintendo de plank mis door HDR en 120hz aan te bieden terwijl het scherm daar (duidelijk) niet fatsoenlijk toe in staat is.

Gelukkig gebruik ik 'm voor 95% docked en ga ik er dus weinig last voor hebben. Maar voor de mensen die het veelal docked gebruiken en van een Switch OLED afkomen gaat het toch een bittere pil zijn denk ik...
Los van het het HDR verhaal, is de Nintendo Switch 2 helderheid bij jou lager dan bij de Switch OLED? Of bedoel je wat anders met de Switch OLED het betere scherm noemen?

Ik zie je ook over saturatie praten, maar het is me niet duidelijk wat je mening daarover is bij de Switch 2. Ik ben benieuwd wat je ingesteld hebt op de Switch OLED gezien je daar kan kiezen tussen een standaard en hoge kleurintensiteit (vivid). Kan me voorstellen dat dit invloed heeft op hoe je het scherm van de Switch 2 ervaart.

Je uitspraak van een bittere pil vind ik een beetje overdreven, het is niet alsof we terug gaan naar het LCD scherm van de Switch 1. Ik zie wel de verschillen tussen de Switch 2 en de Switch OLED, maar als ik gewoon aan het gamen ben vallen ze me niet direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:17
rbfotoeu schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:47:
Iemand de game Circuit Superstars al geprobeerd op de NS2 ?

Ben benieuwd hoe die draait
Yes. Draait beter op de NS2. Had op de NS1 wel eens framedrop als iedereen de pits in dook.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
Froggle schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:28:
[...]

Yes. Draait beter op de NS2. Had op de NS1 wel eens framedrop als iedereen de pits in dook.
Nice....beeld kwaliteit in handheld zelfde als op de ns1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
rbfotoeu schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:31:
[...]

Nice....beeld kwaliteit in handheld zelfde als op de ns1?
Buiten de prestaties is hoef je niets als enhanced te beschouwen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
Froggle schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:31:
[...]

Buiten de prestaties is hoef je niets als enhanced te beschouwen idd.
Aha ok....misschien dat ik hem ga halen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:26:
[...]

Ter info: de check moet na elke 7 dagen plaatsvinden. Eenmaal de NSO app voor de desbetreffende console (NES, SNES, GB, GBA, etc.) op de Switch opgestart te hebben, kun je de app 7 dagen offline gebruiken.
Klopt inderdaad, toch vroeg de Gamecube NSO app hier na 2 dagen alweer om een check. Geen idee waar het aan ligt.
Bij Mario Kart World viel het me op dat ik nu al de gespeelde uren kan zien in mijn profiel, normaal was dat bij nieuwe games pas na de 10e dag als ik het goed heb. Wellicht is dit al een langere tijd zo en valt me dit nu pas op bij de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
.

[ Voor 99% gewijzigd door joey82 op 08-06-2025 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:00
Zijn ook veel dicht, ook in steden. Morgen wel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
rbfotoeu schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:32:
[...]

Aha ok....misschien dat ik hem ga halen 😄
Die game is super vet. Van de 90s vibe muziek, iconische banen, verschillende cups. Weet niet of nu het goede moment is, gezien die nog wel eens voor een tientje is te scoren, maar 20 euro is ie ook waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
Froggle schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:50:
[...]

Die game is super vet. Van de 90s vibe muziek, iconische banen, verschillende cups. Weet niet of nu het goede moment is, gezien die nog wel eens voor een tientje is te scoren, maar 20 euro is ie ook waard. :)
ja ik heb hem op de pc...en eens gezien op de switch....dus ben erg benieuwd hoe die op de 2 is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
Froggle schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:50:
[...]

Dat klinkt goed, het spel doet mij denken aan Skidmarks op de Amiga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:22
L23 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 15:34:
[...]

Alle games die geen Switch 2 update krijgen ogen in handheld iets minder scherp.
Witcher 3 is toch echt scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:27:
[...]

Witcher 3 is toch echt scherper.
Kan best zijn dat er een mix ontstaat van dingen die scherper zijn en dingen die minder scherp zijn. Logisch als de game met dynamische resoluties een hogere resolutie kan halen op de Switch 2. Echter is het nog steeds een 720P output handheld game die op een 1080P Switch 2 scherm getoond word.

Ik heb Witcher 3 zelf niet. Maar van wat ik tot nu toe heb gezien bij Switch 1 games zonder update is dat de tekst minder scherp oogt dan op de Switch 1 in handheld. De resolutie van de game zelf kan echter wel een een verbetering zijn ten opzichte van de Switch 1, maar 720P is het plafond.

[ Voor 24% gewijzigd door L23 op 08-06-2025 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hebben jullie al cosmetische gebruikssporen op jullie pro controller? Ik probeer uit te zoeken of de lak snel wordt beschadigd.

Ik heb allemaal onschuldige mensen hier in huis die niets hebben gedaan. En anders weet ik genoeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:50
Farabi schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:41:
Hebben jullie al cosmetische gebruikssporen op jullie pro controller? Ik probeer uit te zoeken of de lak snel wordt beschadigd.

Ik heb allemaal onschuldige mensen hier in huis die niets hebben gedaan. En anders weet ik genoeg :9
Nee, mijn Switch 1 pro controllers zijn zelfs nog helemaal mint. Laat staan een controller van 3 dagen oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 16:19

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Dit is niet toegestaan. Zie onze Huisregels.

[ Voor 73% gewijzigd door Mog op 09-06-2025 10:34 ]

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24
Hyrule warriors definitive edition lijkt ook goed te profiteren van switch 2, speelt nu veel vloeiender en vooral in handheld mode ziet het er een stuk mooier uit.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Lang geleden klaagde een vriend van mij over flinke frame drops in de late game van Forager, ik ben benieuwd hoe dat nu is op de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Farabi schreef op zondag 8 juni 2025 @ 16:41:

D'r zit geen lak op, alles is gewoon direct gekleurd plastic.

Kan wel krassen uiteraard.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

@CyBeR @BarôZZa @RaXz Bedankt voor de input! Heb de game nu net digitaal gekocht. Straks eens testen.
Splatoon 3 heeft een DLC expansion pack: Side Order (net als Splatoon 2, de Octo Expansion).

Ik vond die van 2 beter maar die van 3 is zeker ook de moeite waard. Is een rogue-like opzet, single-player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 21:42
Pff.. lichte hartverzakking, na een aantal potjes Mario Kart zette ik de Switch in slaapstand en had ik de intentie om hem daarna weer even handheld te spelen.

Maar hij wilde dus niet meer aan, hij reageerde niet op de aan/uit knop, Joycon’s reageerde wel maar kregen de Switch ook niet aan.

Uiteindelijk kwam ie ineens uit het niets weer tot leven.

Altijd leuk om early adopter te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
Evernote schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:59:
Pff.. lichte hartverzakking, na een aantal potjes Mario Kart zette ik de Switch in slaapstand en had ik de intentie om hem daarna weer even handheld te spelen.

Maar hij wilde dus niet meer aan, hij reageerde niet op de aan/uit knop, Joycon’s reageerde wel maar kregen de Switch ook niet aan.

Uiteindelijk kwam ie ineens uit het niets weer tot leven.

Altijd leuk om early adopter te zijn.
Ik heb dat ook eenmaal gehad, gelukkig daarna niet meer maar het was wel even schrikken.

Dit is de eerste keer voor mij dat ik een console op launch day heb gekocht, normaal wacht ik een aantal revisies af. Dat was ik eigenlijk al van plan maar het begon erg te kriebelen en opeens stond ik donderdag ochtend voor de gesloten deur van Intertoys te wachten totdat die open ging. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
Ik heb een paar keer gehad dat mijn switch bevroor tijdens het scannen van amiibo's in BOTW en TOTK. Wat hiervan de oorzaak is ben ik niet helemaal zeker over.

De console had ik in table top mode en gebruikte een fake pro controller switch 1 editie. De fake pro controller op switch 1 werkte alles goed ook nfc, maar kan ik niet updaten. Zou me dus niets verbazen dat echte pro controllers update hebben gekregen voor switch 2.

Morgen maar even mijn echte pro controller zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 16:28
Goede keuze. Splatoon is voor me dé revelatie van de Switch. Ok het eerste deel kwam uit op de Wii u maar die heb ik nooit gespeeld. Maar ik vind het een heerlijke variant op een bekend genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kist schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:14:
[...]

Goede keuze. Splatoon is voor me dé revelatie van de Switch. Ok het eerste deel kwam uit op de Wii u maar die heb ik nooit gespeeld. Maar ik vind het een heerlijke variant op een bekend genre.
Speelt inderdaad lekker weg deel 3. Multiplayer speelt echt super! Level 7 hier alweer, aardig wat potjes vandaag gedaan. Wat wel jammer is dat het in de stad met de winkels etc wel framedrops heeft. Blijkbaar nog geen switch2 patch gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnnnygoud op 08-06-2025 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Johnnnygoud schreef op zondag 8 juni 2025 @ 18:16:
[...]

Speelt inderdaad lekker weg deel 3. Multiplayer speelt echt super! Level 7 hier alweer, aardig wat potjes vandaag gedaan. Wat wel jammer is dat het in de stad met de winkels etc wel framedrops heeft.
Het heeft daar geen frame drops maar is gewoon locked op 30 fps.
Blijkbaar nog geen switch2 patch gehad.
Correct. Hoop nog op een 120 fps patch.

Je merkt wel dat de Switch 2 meer power heeft trouwens, want op de Switch 1 schakelt de game vaak terug naar een lagere render resolutie en dat heb ik op de 2 nog niet gemerkt.

Pagina: 1 ... 82 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4