@
JackAvery Ik was nieuwsgierig en heb zojuist Lego City Undercover vergeleken en uitgetest op de Switch 2.
Inderdaad aliasing, maar wordt handheld niet extreem uitvergroot op de Switch 2. Valt me mee. Ook hier oogt alles wat onscherper, niet alleen de tekst. In docked mode zie ik visueel geen verschil tussen de Switch 1 en Switch 2 (Ik heb geen 4K tv, maar Full HD geen idee of dat zou uitmaken)
Ik zei al dat ik Lego City Undercover qua framerate ondermaats vond draaien op de Switch 1. Dat merk je voornamelijk als je co-op speelt, maar moet concluderen dat de game docked mode in je eentje en in handheld mode ook niet helemaal soepel draait.
Op de Switch 2 draait Lego City Undercover in alle gevallen stabiel 30 fps. Soepel in handheld en in docked mode ook geen verschil te merken als je wisselt naar co-op. Een enorme verbetering want het is een populaire co-op game waarbij ik eerder toch het advies gaf dat als je het co-op wilt spelen beter de PS4/Xbox kan halen.
Interessante test voor mij. In dit geval zou ik het onscherpe beeld (waar ik denk ik wel aan kan wennen) voor lief nemen en de voorkeur geven aan stabiele 30 fps in handheld mode op de Switch 2. Docked mode is de Switch 2 uiteraard een no brainer.