Sinds gisteren ook de Switch 2 gekocht (bundel met MK World) en bij thuiskomst alles van de Switch 1 overgezet naar de Switch 2, iets dat eigenlijk best wel soepel ging (alhoewel ik de eis voor een voeding wel een beetje overdreven vond bij 100%).
Het hele apparaat voelt toch wel een stuk degelijker aan dan de Switch 1 (had het OLED model). Vooral de joycons en de manier waarop ze aan de Switch gezet worden is echt honderdduizend keer beter en degelijker. Ook zijn ze nu qua formaat gewoon fatsoenlijk te gebruiken in een volwassen (mannen)hand.
Heb nog nauwelijks tot niet handheld gespeeld (alleen bij het instellen gebruikt) dus kan nog niets zinvols zeggen over het scherm. Op het menu zag het er in ieder geval gewoon goed uit
Vervolgens het eerste spel getest; Breath of the Wild en wat een ENORME verbetering. Het was op de Switch 1 onspeelbaar op een grote (77") OLED. Niet alleen vanwege de belachelijk lage en korrelige resolutie maar ook vanwege de lage framerate van 30 fps. Dat is nu allemaal voorbij. Het is in 1 klap perfect speelbaar en ziet er gewoon goed uit. Zoals reeds bekend is de HDR in dit spel maar matig door het slechte contrast. Mogelijk dat ik dus nog iets ga doen met "tune dark areas" op de tv zelf (LG).
Later op de avond met de vrouw MK World gespeeld. Zij had 0 ervaring met MK (en gamed praktisch nooit) en ik maar zeer minimaal en vond het nooit zo leuk. Maar wat hebben we een plezier gehad die avond! Ik vond in de knockout mode het vooral mooi hoe alle banen naadloos met elkaar verbonden waren. Het was heel dynamisch en divers en zorgde voor meer dan voldoende afwisseling in zo'n mode. Qua graphics zag het er echt prima uit. Mede door de stijl en het gebrek aan karteltjes is het echt prima spelen op grotere schermen.
Maar kennelijk heeft het spel iets los gemaakt bij mijn vrouw want ik kom beneden en wie zit MK World te spelen? M'n vrouw.....