Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Evernote schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:48:
[...]

Wel echt extreem low hanging fruit deze “hidden” features en serieus te veel gel*l er omheen.

Om mensen tijd te besparen:
  • Oplaad limiet (+/- 90%): Makkelijk te vinden in de instellingen onder ‘systeem’
  • Nintendo Discovery Queue: in de eShop zit een optie met persoonlijke aanbevelingen
  • Extra button mapping voor Pro 2 controllers
  • Nieuwe opties voor button mapping voor NSO Retro games
  • Switch 2 heeft een ethernet poort
En tot slot is er wat informatie omtrent het instellen van een primair systeem.

Kortom in de hele video zit geen enkele hidden feature.
Ik zit ook al te kijken :? Sinds wanneer zijn optie in een settings menu "hidden features". Noem het dan gewoon iets als usefull features.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 21:42
Phydomir schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:50:
[...]

Ik zit ook al te kijken :? Sinds wanneer zijn optie in een settings menu "hidden features". Noem het dan gewoon iets als usefull features.
Iets met klik beet :+

De enige hidden feature die ik tot nu toe (elders) heb gezien is er aan de zijkant van de Switch stickers zitten waar je Joycon ‘connector’ zit waar schroeven onder zitten.

Ik hoop dat ik m’n Switch 2 niet open hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:53:
[...]

Iets met klik beet :+

De enige hidden feature die ik tot nu toe (elders) heb gezien is er aan de zijkant van de Switch stickers zitten waar je Joycon ‘connector’ zit waar schroeven onder zitten.

Ik hoop dat ik m’n Switch 2 niet open hoef te maken.
Ja apart dat het stickers zijn. Waarschijnlijk om de magnetische kracht met de Joy-cons zo sterk mogelijk te laten zijn, met een stukje plastic is de afstand al groter en minder sterk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:56
Raem schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:00:
[...]

Oef, geen idee in hoeverre de foto een vertekend beeld geeft. Maar het OLED scherm in jouw foto is echt veel mooier bij Zelda. Kleuren op de Switch 2 zijn veel te groen.
Kan het mis hebben maar ziet er naar mijn idee uit als dezelfde locatie maar niet dezelfde weersomstandigheid, bij de oled lijkt de zon onder te gaan en bij de 2 lijkt hij juist op te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Evernote
Hier een video met vergelijking van laadtijden (lees opstarten van een game) tussen internal storage, cartridge en SD Express:

[ Voor 5% gewijzigd door Evernote op 07-06-2025 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
max.jansen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:59:
Heeft iemand al ergens een groter dan 256GB MicroSD Express kaart gevonden? Of worden deze nog niet geleverd?
Ja heb de lexar play pro 512GB gekocht bij Cameranu. Werkt prima. Heb er nu ongeveer 300GB in gebruik van en speel de games zoals Cyberpunk er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

Bij mijn versie van WebOS zit het nog onder submenu "helderheid/brightness".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Kan je Wind Waker niet full screen stretchen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is Splatoon 3 nog de moeite waard om te kopen? Genoeg spelers online of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
matthijst schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:33:
Kan je Wind Waker niet full screen stretchen?
Lijkt er helaas niet op…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
Zijn er hier mensen die een 8bitdo USB Wireless V2 adapter hebben, om bv. een bluetooth controller mee op de Switch 2 te gebruiken?

Op 6 juni kwam een update (v1.09) uit om die adapter ook compatible met de Switch 2 te maken. Ik heb de update geïnstalleerd, en op mijn PC kan ik de bluetooth controller (voormalige Stadia controller) prima bedienen (te testen via https://hardwaretester.com/gamepad ). Maar wanneer ik de 8bitdo USB-dongle in mijn Switch 2 stop (en de instelling "Pro Controller Wired Communication" aangezet heb), werkt het nog steeds niet... Mis ik nog iets of doe ik nog iets verkeerd? Iemand die het weet?

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 07-06-2025 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:04
matthijst schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:00:
[...]

Viel me ook bedraad op idd. Dan bleef hij rond de 86/87% hangen zonder laadtekentje. Heb wel dat 90% gebeuren aangezet, maar 86 is geen 90, weten ze bij Nintendo ook hoop ik :+
Donderdag 86%. Gisteravond stond die op 85%. Nu op 84%...
Nog 84 dagen en dan kan de Switch de kliko in? :|

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankWar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08 19:59
Zojuist eerste keer online Knock-Out gewonnen met Mario kart :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Johnnnygoud schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:34:
Vandaag gekocht en geen spijt van, alleen nog niet zoveel gespeeld. Matchmaking voor een potje duurde wel ruim 1 minuut, maar het ging een stuk sneller met de matches daarop. Het is ook al laat, overdag zal het wel wat vlotter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 22:38
Evernote schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:02:
Hier een video met vergelijking van laadtijden (lees opstarten van een game) tussen internal storage, cartridge en SD Express:

[Video: Loading Speed Test: SD Express vs. Internal Storage vs. Game Card【Nintendo Switch 2】]
Dat is een serieus verschil met de cartridge... Dan zouden ze het eigenlijk mogelijk moeten maken om de game op de interne storage te installeren zelfs als hij volledig op de cartridge staat.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:56
Finraziel schreef op zondag 8 juni 2025 @ 00:21:
[...]

Dat is een serieus verschil met de cartridge... Dan zouden ze het eigenlijk mogelijk moeten maken om de game op de interne storage te installeren zelfs als hij volledig op de cartridge staat.
Nintendo binnenkort: extra voordeel bij digitale aankopen, snellere laadtijden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Grote scherm is wel lekker. Grip ook beter. Nintendo moet ff wat van die 40 euro aanbiedingen doen voor Oddysey en TearsotK 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:11

[Video: Loading Speed Test: SD Express vs. Internal Storage vs. Game Card【Nintendo Switch 2】]
Die sd cards zitten allemaal onmerkbaar dicht bij elkaar, maar die game cartridge laadtijden zijn wel echt opvallend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 19-09 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

Fantasy Life = Stardew Valley + Animal Crossing + crack cocaine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:21
Sagat schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:23:
[...]

Ik kreeg het iig niet voor elkaar, en heb nog even (wel online) de handleiding bekeken en nog wat gezocht (gamefaqs en mariowiki), staat niets over schilden oppakken. Je zou nog wat yt kunnen checken maar daar trek ik de grens, ik ga ervanuit dat het niet kan tot iemand mij het tegendeel kan bewijzen :P
Nee ik ben het inmiddels met je eens dat het nooit gekund heeft. Dankjewel voor het meedenken! Maar wat gaaf dat we dit soort oude games kunnen spelen via NSO op een modern device, genieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 19:37
matthijst schreef op zondag 8 juni 2025 @ 01:22:
Grote scherm is wel lekker. Grip ook beter. Nintendo moet ff wat van die 40 euro aanbiedingen doen voor Oddysey en TearsotK 😀
Probeer anders MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ja ben meer van digitale games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Ace schreef op zondag 8 juni 2025 @ 01:45:
Fantasy Life = Stardew Valley + Animal Crossing + crack cocaine
Vandaag gekocht maar nog niet veel gespeeld, ik ben in elk geval te spreken over de presentatie. Het spel staat ook best hoog in de NSO ranglijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15
Ik heb hem toevallig een maand of twee geleden gehaald. Nog enorm veel spelers online. Vind hem een stuk beter dan S2. Zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 19-09 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

RaXz schreef op zondag 8 juni 2025 @ 01:59:
[...]

Vandaag gekocht maar nog niet veel gespeeld, ik ben in elk geval te spreken over de presentatie. Het spel staat ook best hoog in de NSO ranglijst.
Ook vandaag gekocht en ik denk een kleine 8 uur gespeeld.

Het regende de hele dag buiten is mijn excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Ace schreef op zondag 8 juni 2025 @ 02:09:
[...]

Ook vandaag gekocht en ik denk een kleine 8 uur gespeeld.

Het regende de hele dag buiten is mijn excuus!
Het was eigenlijk de bedoeling om de nieuwe Rune Factory aan te schaffen, maar toen ik dit spel zag ging dat snel van tafel. Ik betwijfel ook dat de nieuwe Story of Seasons hier tegenop kan, al richt die zich weer meer op farmen en life sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jahoor, Splatoon gaat voorlopig niet dood. Heeft een hele trouwe fanbase.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:03
matthijst schreef op zondag 8 juni 2025 @ 01:22:
Je hebt wel zo’n switch game voucher, €100 voor 2 digitale games. Geldt niet voor Switch 2 versies maar aangezien de updates gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@CyBeR @BarôZZa @RaXz Bedankt voor de input! Heb de game nu net digitaal gekocht. Straks eens testen.
Zag ook dat er een Season Pass uit is van 2023, dat is meer PVE gok ik zo?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Heb nu een aantal dagen de S2, de eerste handheld voor mij en mijn oudste sinds ik mijn GBA verkocht. Kortom, tijdje geleden. Vind het een ontzettend leuk apparaat, waarbij we vooral nu nog 'oude' S1 games spelen (Luigi's Mansion 3, Kirby en Zelda BoTW (met S2 update) en Mario Kart World.

Paar zaken die mij in elk geval opvallen:
  • De battery drainage is best fors. Heb hem nu op 90% opladen gezet, maar 'even Luigi's Mansion spelen leidt echt tot een serieuze battery drain. Ook in sleep mode, gaat het best rap. Ligt dit aan mij of is dit een software issue?
  • De Nintento eStore of hoe hij heet werkt echt perfect. Alleen de online games kun je op de Switch 2 installeren en daaruit starten? Heb niet ergens een optie ala de Xbox Series X gemist dat je de content op de interne storage kunt zetten voor sneller starten/laden?
Ga vandaag de dock eens aansluiten om te kijken hoe dat werkt en of we daar wat blij van worden.

Moet zeggen, heb bewust voor ons de S2 gekocht toen we 5 maand geleden dachten, dit is wel iets leuks en daarmee de S1 en S1 OLED laten gaan. Ben blij dat hiervoor gegaan ben. Erg leuke console en pak hem vaker dan de XSX of de PS4Pro die onder de tv staan, want handheld.

PhD i.o.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 08:31
Ilse23 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:37:
Dode pixel op men switch 2, helemaal in het midden dus storend. Ben gaan omruilen. Dode pixel op mijn 2e switch 2, deze keer in de rechter beneden hoek, minder storend wel dus misschien niet retouren … geen idee.

Beide dode pixels verschenen niet onmiddellijk maar na n uurtje of 2 handheld spelen, is dat normaal? Hadden ze er niet onmiddellijk moeten zitten? En wat is het risico dat er dan meerdere gaan verschijnen? Ben niet zo’n technische kenner.
Dat lijkt me niet normaal. Ik zou dan ook zeker terug gaan. Niet goed is niet goed, en dat is niet jouw schuld. Vermoedelijk gewoon dikke pech. Ookal voel je je misschien bezwaard, je gaat je er waarschijnlijk op de langere termijn aan ergeren, terwijl je dik geld betaald. Dan mag je gewoon een goede gebruikservaring verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Gisteren dan maar No mans sky gekocht digitaal voor 20 euro.
Moet hem wel nog even testen.

Voor de vrouw overcooked 2.
Pro controller ook onderweg, voor 66 euro kon ik hem niet laten liggen.

Gisteren het zoontje van 5 jaar Mario kart laten spelen.
Met alle assisten aan natuurlijk.

Potje online gespeeld ook, natuurlijk was ik laatste :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Laatst online: 19-09 08:31
BamSlam_ schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:29:
Inmiddels heb ik de oude Pro Controllers van mijn Switch 1 aangesloten op de Switch 2. Werken prima. En ook de firmware van die controllers kon ik gewoon vanaf de Switch 2 updaten. 👍 Ik zie geen reden om de nieuwe Pro controller aan te schaffen, want de chat(knop) gebruik ik toch niet.
Wat mij betreft is er één. De nieuwe pro-controller heeft de issues met de d-pad waarbij je de hele pad kunt indrukken opgelost! Dat maakt de ervaring bij het spelen van bijvoorbeeld Tetris wel echt een stuk beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 11:29

MazeWing

The plot thickens...

H.Boss schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:46:
[...]

Bij mij is de dynamic tone optie uitgegrijsd en kan die niet eens openen. En de geavanceerde optie is ook uitgegrijsd. Dit op een LG Oled, dus ben benieuwd of iemand het al heeft kunnen instellen.
Het kan ook aan je LG liggen. In het kort:
- t/m de C7 (uit 2017) is er geen DTM (dynamic tone mapping) in de game mode. Het is dus altijd DTM=off
- C8 (2018) er nu wel de optie om DTM aan te zetten in de game mode. HGIG is er niet
- C9 (2019) t/m de nieuwste modellen: DTM en HGIG zijn allebei beschikbaar.

HGIG is meer de “creators intent) en laat de tone mapping voor het overgrote deel over aan de console/spel. Als je het daar verkeerd instelt ga je dat dus ook zien.

DTM past de boel aan binnen het bereik van je scherm zelf. Tevens is deze mode altijd helderder omdat ook de donkerdere delen van het beeld een boost krijgen. Elke kalibratie in een console/spel zal hier van slag raken en compleet andere dingen laten zien.
Heb je een scherm dat Max 1000 nits kan weergeven zal het zonnetje dus in HGIG niet meer zichtbaar zijn wanneer je binnen de calibratie de 1000 nits hebt aangetikt (er zullen binnenkort ongetwijfeld guides komen hoeveel nits ieder klikje is). Bij DTM kun je het in de Switch op 3000 zetten en je tv zal alles “vertalen” zodat het toch binnen die 1000 nits valt.

Eerste schermpje is de piekhelderheid en tweede schermpje de “paper white”, de algemene helderheid zeg maar…

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36

Esumontere

Floep, banaan.

Raem schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:49:
[...]

Donderdag 86%. Gisteravond stond die op 85%. Nu op 84%...
Nog 84 dagen en dan kan de Switch de kliko in? :|
Bijzonder, mijne laadt gewoon op tot 100% in de dock.

Sowieso herken ik ook de sleep-mode drain niet, mijn Switch heeft de hele nacht uit de dock gelegen en staat nog op hetzelfde accu percentage als gisterenavond. Ik heb wel de draaiende game afgesloten voor ik hem in slaapmodus heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magenof
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 08:05
Esumontere schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:45:
[...]

Bijzonder, mijne laadt gewoon op tot 100% in de dock.

Sowieso herken ik ook de sleep-mode drain niet, mijn Switch heeft de hele nacht uit de dock gelegen en staat nog op hetzelfde accu percentage als gisterenavond. Ik heb wel de draaiende game afgesloten voor ik hem in slaapmodus heb gezet.
Dan heb je de setting "batterij opladen tot max 90%" niet aan gezet. Als je die optie aanzet is de mijne in dock ook max 86% voor een rare reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39

H.Boss

Hugo Boss

MazeWing schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:43:
[...]

Het kan ook aan je LG liggen. In het kort:
- t/m de C7 (uit 2017) is er geen DTM (dynamic tone mapping) in de game mode. Het is dus altijd DTM=off
- C8 (2018) er nu wel de optie om DTM aan te zetten in de game mode. HGIG is er niet
- C9 (2019) t/m de nieuwste modellen: DTM en HGIG zijn allebei beschikbaar.

HGIG is meer de “creators intent) en laat de tone mapping voor het overgrote deel over aan de console/spel. Als je het daar verkeerd instelt ga je dat dus ook zien.

DTM past de boel aan binnen het bereik van je scherm zelf. Tevens is deze mode altijd helderder omdat ook de donkerdere delen van het beeld een boost krijgen. Elke kalibratie in een console/spel zal hier van slag raken en compleet andere dingen laten zien.
Heb je een scherm dat Max 1000 nits kan weergeven zal het zonnetje dus in HGIG niet meer zichtbaar zijn wanneer je binnen de calibratie de 1000 nits hebt aangetikt (er zullen binnenkort ongetwijfeld guides komen hoeveel nits ieder klikje is). Bij DTM kun je het in de Switch op 3000 zetten en je tv zal alles “vertalen” zodat het toch binnen die 1000 nits valt.

Eerste schermpje is de piekhelderheid en tweede schermpje de “paper white”, de algemene helderheid zeg maar…
Inmiddels heb ik het opgelost. OLED comfort mode stond aan, waardoor ik dynamic tone niet kon aanpassen. Nu wel nadat ik dat op standaard heb gezet. Nu staat het op HGiG. En ziet het HDR beeld er beter uit.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 20:39
Gisteren ook S2 kunnen bemachtigen. Vooral voor de kids maar vermaak me zelf ook wel met Mario kart world.

Even een domme vraag (na lange tijd weer een Nintendo voor mij): maar hoe kun je nou als je met z’n tweeen gaat spelen zorgen dat je voor elke joycon de gebruiker instelt die aan het spelen is. Bij de PS5 is dat heel intuïtief. Hier krijg ik het niet voor elkaar.

Overigens merk ik wel dat sommige zaken echt minder doordacht zijn en minder uitgewerkt. Bijvoorbeeld: ouderlijk toezicht geldt niet voor accounts maar de hele S2. Dus ik kan niet alleen restricties zetten op de accounts van mn kids (of ik kijk ergens overheen).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Sinds gisteren ook de Switch 2 gekocht (bundel met MK World) en bij thuiskomst alles van de Switch 1 overgezet naar de Switch 2, iets dat eigenlijk best wel soepel ging (alhoewel ik de eis voor een voeding wel een beetje overdreven vond bij 100%).

Het hele apparaat voelt toch wel een stuk degelijker aan dan de Switch 1 (had het OLED model). Vooral de joycons en de manier waarop ze aan de Switch gezet worden is echt honderdduizend keer beter en degelijker. Ook zijn ze nu qua formaat gewoon fatsoenlijk te gebruiken in een volwassen (mannen)hand.
Heb nog nauwelijks tot niet handheld gespeeld (alleen bij het instellen gebruikt) dus kan nog niets zinvols zeggen over het scherm. Op het menu zag het er in ieder geval gewoon goed uit ;)

Vervolgens het eerste spel getest; Breath of the Wild en wat een ENORME verbetering. Het was op de Switch 1 onspeelbaar op een grote (77") OLED. Niet alleen vanwege de belachelijk lage en korrelige resolutie maar ook vanwege de lage framerate van 30 fps. Dat is nu allemaal voorbij. Het is in 1 klap perfect speelbaar en ziet er gewoon goed uit. Zoals reeds bekend is de HDR in dit spel maar matig door het slechte contrast. Mogelijk dat ik dus nog iets ga doen met "tune dark areas" op de tv zelf (LG).

Later op de avond met de vrouw MK World gespeeld. Zij had 0 ervaring met MK (en gamed praktisch nooit) en ik maar zeer minimaal en vond het nooit zo leuk. Maar wat hebben we een plezier gehad die avond! Ik vond in de knockout mode het vooral mooi hoe alle banen naadloos met elkaar verbonden waren. Het was heel dynamisch en divers en zorgde voor meer dan voldoende afwisseling in zo'n mode. Qua graphics zag het er echt prima uit. Mede door de stijl en het gebrek aan karteltjes is het echt prima spelen op grotere schermen.

Maar kennelijk heeft het spel iets los gemaakt bij mijn vrouw want ik kom beneden en wie zit MK World te spelen? M'n vrouw..... *O* *O* <3

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MazeWing schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:17:

Maar kennelijk heeft het spel iets los gemaakt bij mijn vrouw want ik kom beneden en wie zit MK World te spelen? M'n vrouw..... *O* *O* <3
Ben je mooi lekker mee, wie regelt nu het ontbijt? :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

N=1 natuurlijk maar dit is geen grote verrassing. Het verschil is iets uitgesprokener dan bij Switch 1, wat vooral in het voordeel spreekt van SD Express technologie. Benieuwd of we onder microSD Express grotere onderlinge verschillen gaan zien eenmaal er ook tragere bins (en namaak...) makkelijker te koop zijn (want hier heb je nog een tweede test van verschillende microSD's op Switch 1 en de impact daarvan).

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 08-06-2025 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Als ik het goed begrijp hebben we het over 5 seconden. Dat is één keer in- en uit ademen. Vind dat niet wereldschokkend.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
En over het beperken van de batterij tot 90%, ik weet niet precies hoe het in het Nederlands in de UI staat maar in het Engels staat er.

Stop charging around 90%

Ofwel, de ene keer stopt de batterij met laden rond de 84% en misschien de volgende dag 87%.

Er staat niet ‘stop charging at 90%’ dus niemand hoeft zich hier echt druk om te maken.

De Switch 2 zal hopelijk a.d.h.v. sensoren bepalen wat het beste moment is om te stoppen met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zijn er hier mensen die de switch 2 hebben aangesloten met een eigen HDMI kabel? Ik heb de switch 2 gisteren geprobeerd te spelen via de dock, maar ik krijg alleen beeld op de tv met de bijgeleverde HDMI-kabel. Nu is die kabel te kort voor mijn setup. Kan ik elke willekeurige ultra high speed HDMI kabel kopen of werken alleen Nintendo kabels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47

RayNbow

Kirika <3

Maximus schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:22:
Paar zaken die mij in elk geval opvallen:
  • De battery drainage is best fors. Heb hem nu op 90% opladen gezet, maar 'even Luigi's Mansion spelen leidt echt tot een serieuze battery drain. Ook in sleep mode, gaat het best rap. Ligt dit aan mij of is dit een software issue?
Nu heb ik de Switch 2 pas sinds gisteren (vanwege een trage DHL), maar in standby zal de Switch regelmatig controleren of er nog wat gedownload moet worden. Dit kan dus een negatieve impact op de accuduur hebben, zeker als er daadwerkelijk gedownload moet worden of als het wifi-signaal niet al te best is waar de Switch op dat moment opgeborgen ligt.

Wat je kunt doen, is de Switch in vliegtuigmodus zetten voordat je hem in standby zet.
  • De Nintento eStore of hoe hij heet werkt echt perfect. Alleen de online games kun je op de Switch 2 installeren en daaruit starten? Heb niet ergens een optie ala de Xbox Series X gemist dat je de content op de interne storage kunt zetten voor sneller starten/laden?
Correct. Je kunt fysieke games niet naar het interne geheugen kopiëren.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Carlos0_0 op 08-06-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Bianca schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:44:
Zijn er hier mensen die de switch 2 hebben aangesloten met een eigen HDMI kabel? Ik heb de switch 2 gisteren geprobeerd te spelen via de dock, maar ik krijg alleen beeld op de tv met de bijgeleverde HDMI-kabel. Nu is die kabel te kort voor mijn setup. Kan ik elke willekeurige ultra high speed HDMI kabel kopen of werken alleen Nintendo kabels?
Nu heb ik geen Switch2, maar een HDMI kabel is een HDMI kabel.
Het enige kan zijn dat hij niet de nieuwste standaarden ondersteund, maar in theorie beeld zou die moeten geven(Misschien alleen geen goed beeld eventueel).

Zoals bijv je nu de kabel van de Switch1 zal gebruiken, deze ondersteund HDMI 1.4. terwijl de Switch2 uitgaat van HDMI 2.0/2.1.
Hij zal wel beeld eventueel erop geven, maar dit zal performance-issues gaan geven dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 08-06-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Nu heb ik geen Switch2, maar een HDMI kabel is een HDMI kabel.
Het enige kan zijn dat hij niet de nieuwste standaarden ondersteund, maar in theorie beeld zou die moeten geven(Misschien alleen geen goed beeld eventueel).

Zoals bijv je nu de kabel van de Switch1 zal gebruiken, deze ondersteund HDMI 1.4. terwijl de Switch2 uitgaat van HDMI 2.0/2.1.
Hij zal wel beeld eventueel erop geven, maar dit zal performance-issues gaan geven dan.
Ik dacht dus ook dat een HDMI kabel een HDMI kabel is, maar al mijn kabels zitten weggewerkt achter de tv dus ik heb de HDMI kabel die eerst in de switch 1 zat (niet van Nintendo) gewisseld en dat gaf geen beeld. Toen heb ik het met de kabel geprobeerd waar de PS4 aan hing en toen had ik ook geen beeld. Minder mooi beeld zou (voor nu) oké zijn, als het maar werkt. Maar het geeft totaal geen beeld. Pas na het aansluiten van de bijgeleverde kabel had ik beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Ik schakel de Switch helemaal uit als ik niet meer game. Klopt het dat dit nog steeds alleen via de knop op de console kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb een Steam Deck en zat heel erg te twijfelen om een Switch 2 te halen. Vooral omdat ik heel graag BOTW wil spelen (en misschien enkele Pokemon games). Ik geloof niet dat ik veel Mario kart ga spelen. Dat deed ik op de snes ook niet veel.

Maar na het lezen van jullie reacties is de fomo bijna verdwenen. Ik lees meer negatieve reacties dan positieve. De positieve reacties die ik lees, gaan bijv. over Cyberpunk en Howard. Maar die speel ik al op de Steamdesk.
Nu zit ik naar een Switch 1 te kijken….

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
streamnl schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:09:
Ik heb een Steam Deck en zat heel erg te twijfelen om een Switch 2 te halen. Vooral omdat ik heel graag BOTW wil spelen (en misschien enkele Pokemon games). Ik geloof niet dat ik veel Mario kart ga spelen. Dat deed ik op de snes ook niet veel.

Maar na het lezen van jullie reacties is de fomo bijna verdwenen. Ik lees meer negatieve reacties dan positieve. De positieve reacties die ik lees, gaan bijv. over Cyberpunk en Howard. Maar die speel ik al op de Steamdesk.
De positieve mensen zijn gewoon aan het spelen hoor ;)
Als je Zelda en Pokémon wilt spelen is Switch 2 een overduidelijke upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik heb de Switch 2 aangesloten op een HDMI-kabel die al een paar jaar op de TV aangesloten is (Sony 55" OLED) en dat werkt perfect.

edit: Deze kabel om precies te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Cannoli op 08-06-2025 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 21:07

Kalkie

NLMP

Haay schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:45:
Zijn er hier mensen die een 8bitdo USB Wireless V2 adapter hebben, om bv. een bluetooth controller mee op de Switch 2 te gebruiken?

Op 6 juni kwam een update (v1.09) uit om die adapter ook compatible met de Switch 2 te maken. Ik heb de update geïnstalleerd, en op mijn PC kan ik de bluetooth controller (voormalige Stadia controller) prima bedienen (te testen via https://hardwaretester.com/gamepad ). Maar wanneer ik de 8bitdo USB-dongle in mijn Switch 2 stop (en de instelling "Pro Controller Wired Communication" aangezet heb), werkt het nog steeds niet... Mis ik nog iets of doe ik nog iets verkeerd? Iemand die het weet?
Ja, na een beetje trial and error doet ie het nu. Switch een harde reboot geven en opnieuw pairen werkte. Wel de optie usb bedraad aanzetten in je Switch settings.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Bianca schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:55:
[...]

Ik dacht dus ook dat een HDMI kabel een HDMI kabel is, maar al mijn kabels zitten weggewerkt achter de tv dus ik heb de HDMI kabel die eerst in de switch 1 zat (niet van Nintendo) gewisseld en dat gaf geen beeld. Toen heb ik het met de kabel geprobeerd waar de PS4 aan hing en toen had ik ook geen beeld. Minder mooi beeld zou (voor nu) oké zijn, als het maar werkt. Maar het geeft totaal geen beeld. Pas na het aansluiten van de bijgeleverde kabel had ik beeld.
Hier gewoon de bestaande (ook weggewerkte) kabel gebruikt zonder problemen. Althans, ander probleem want stugge kabel en die duwt dekseltje van de dock er af door de bocht die hij niet kan maken.

Maar moet gewoon werken met standaard hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:49

Cordon

Lievelings jankert

Ik heb ook een Steam Deck en de Switch 2 nu. Op de SD speelde ik al (emuleerde) genoeg Switch spellen, maar ben blij dat ik nu weer een Switch (2) heb om het native te spelen. Voelt toch lekkerder aan én meteen klaar voor de toekomstige pareltjes. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:54
turkeyhakan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:09:
Ik schakel de Switch helemaal uit als ik niet meer game. Klopt het dat dit nog steeds alleen via de knop op de console kan?
Klopt inderdaad, wat ik bijzonder vind. Ik zet hem ook altijd echt uit, dat is een tripje naar de console dus.

[ Voor 11% gewijzigd door flugelisoke op 08-06-2025 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06
Cannoli schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:17:
[...]

Ik heb de Switch 2 aangesloten op een HDMI-kabel die al een paar jaar op de TV aangesloten is (Sony 55" OLED) en dat werkt perfect.

edit: Deze kabel om precies te zijn.
Ik heb de 4K premium kabels van Goobay al jaren en die werken prima (via allekabels.nl). Ik zag dat Nintendo een kabel in de doos stopt die “ultra” is, die zou dus 4k120 (HDMI 2.1) moeten ondersteunen. Ik vind hem vrij dun en slap aanvoelen daarvoor. Premium is offcieel 4k60 (HDMI 2.0).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 09:11
flugelisoke schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:28:
[...]

Klopt inderdaad, wat ik bijzonder vind. Ik zet hem ook altijd echt uit, dat is een tripje naar de console dus.
Ja, inderdaad (helaas). Ik ga even kijken of onder de instellingen (systeem) er een button zit om het uit te schakelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:46

Ik lees juist veel positieve reacties? Maar tuurlijk blijven we altijd wat te zeuren hebben:)

Als je zelda en pokemon tof vind is het het 100 % waard, iedereen is juist super enthiousiast over de upgrades van die games..

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hebben meer mensen een 'Invalid Format' melding op de tv (LG OLED G4) bij het docked proberen te spelen van Cyberpunk?

Alleen als ik de output naar 1080p forceer werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Laatst online: 19-09 18:02
Andere met hetzelfde probleem?

- Switch 2 pro controller is gesynct/ingesteld op de Switch 2.
- Na +/- 5 minuten of langer in slaapstand is hij de bluetooth connectie(sync) met de controller verloren, kabel aansluiten werkt, maar draadloos niet meer. Pas na een reboot werkt bluetooth connectie weer.

Het is dan ook niet mogelijk om de Switch 2 uit slaapstand te halen.
Gekke is wel als ik de Switch 2 in slaapstand zet en binnen een minuut druk op de home knop geen probleem.
Functie werkt dus wel, alleen na +/- 5 minuten is hij de bluetooth connectie kwijt op de Switch 2.
Ook de Pro 2 controller aansluiten via kabel en dan los koppelen geen mogelijk om bluetooth te herstellen.

Na een reboot werkt de Pro 2 controller via bluetooth zonder problemen, alleen na slaapstand is het niet meer mogelijk om bluetooth te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
-Mike84- schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:44:

- Na +/- 5 minuten of langer in slaapstand is hij de bluetooth connectie(sync) met de controller verloren, kabel aansluiten werkt, maar draadloos niet meer. Pas na een reboot werkt bluetooth connectie weer.

Gekke is wel als ik de Switch 2 in slaapstand zet en binnen een minuut druk op de home knop geen probleem.
Functie werkt dus wel, alleen na +/- 5 minuten is hij de bluetooth connectie kwijt op de Switch 2.
Ook de Pro 2 controller aansluiten via kabel en dan los koppelen geen mogelijk om bluetooth te herstellen.

Na een reboot werkt de Pro 2 controller via bluetooth zonder problemen, alleen na slaapstand is het niet meer mogelijk om bluetooth te gebruiken.
Dit is vergelijkbaar met wat ik zelf eerder benoemde, ik had in dit geval helemaal geen draadloze connectiviteit meer en moest rebooten.

Was jouw Switch gedocked? Het lijkt me wel aangezien je het over een Pro controller hebt.

Heb je dit probleem iedere keer? Ik zelf niet namelijk dus het lijkt echt een rare bug te zijn.

De kans is groot dat er binnenkort wel een aantal patches/updates gaan komen voor de console

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zie mijn bericht van gisteren, de switch 2 lijkt wat kieskeurig te zijn welke kabel goed werkt.

Ik heb allemaal hoge kwaliteit 2.1 kabels, maar toch werkte er eentje niet (waar de Xbox Series X het prima op doet), gewisseld met een andere 2.1 en toen ging het prima.

De bijgeleverde kabel zit hier nog in de doos, dat is (uiteraard) geen vereiste.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Vanavond de xbox showcase, zal mij niet verbazen als daar wat switch 2 ports aangekondigd gaan worden, denken jullie niet?

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote

Hier een zeer tevreden Switch 2 eigenaar en ik zie mezelf mijn Switch 1 helemaal niet meer gebruiken en de Steam Deck blijft voorlopig ook even in de kast liggen.

De Switch 2 is tijdens het gamen echt zo heerlijk stil, mijn Steam Deck (LCD) die ik heb
ge-upgrade met een PTM7950 pad, Delta fan en Jsaux backplate is nog steeds een herrieschopper (lees: straalmotor) als je een zware game speelt.

Maar de grootste upgrade is voor mij echt het scherm, er is een hoop gezeik over het scherm maar het formaat en de kleurweergave vind ik echt top op en dan valt de 800p Deck LCD best tegen.

Ook niet lopen hoeven sjoemelen met settings om de Deck wat stiller te krijgen of 40 fps te kunnen draaien bij een wat zwaardere game die anders 30fps draait vind ik fijn.

Nu heb ik alleen nog maar 60fps games gespeeld (Mario Kart World, Tears of the Kingdom en Pokémon Violet) dus mogelijk mis ik later nog wel wat flexibiliteit maar vooralsnog is de Switch Pro 2 voor mij een topper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

loekf2 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:28:
[...]

Ik zag dat Nintendo een kabel in de doos stopt die “ultra” is, die zou dus 4k120 (HDMI 2.1) moeten ondersteunen. Ik vind hem vrij dun en slap aanvoelen daarvoor.
Dat zal niks uitmaken. Het zijn de dure merkkabels zoals “Monster” die kabels overdreven lomp en dik maken, zodat je in de winkel gaat twijfelen of die “dunne en slappe” véél goedkopere kabel wel even goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online

AreVeeDee

NSO: SW-7515-1623-5706

Sinds afgelopen donderdag ook de Switch 2 Mario Kart World bundel in bezit. Ik ben na het werk naar Utrecht The Wall gereden en tot mijn verbazing was er meer dan genoeg voorraad bij de Toychamp en Mediamarkt. Gekocht bij Toychamp want daar kon ik 'gewoon' de console kopen zonder verzekering, qware bundels of andere meuk. Heb ook de Pro-controller gekocht.

Ik heb mijn Switch OLED een half jaartje geleden verkocht, maar heb mijn NSO account wel aangehouden. Dus kon makkelijk mijn digitale games en opslagdata weer binnenhalen.

Helaas nog niet heel veel tijd gehad om te spelen door andere verplichtingen, maar de eerste indruk is positief. Heb vooral in docked mode gespeeld voornamelijk Mario Kart World. Moest even wennen want het is wel wat anders dan Mario Kart 8 Deluxe. De rechte lange stukken voelde soms zelf een beetje saai aan. Maar merk dat hoe meer ik speel, hoe meer ik het spel ga waarderen. Het ziet er allemaal erg goed uit mijn LG oled C4. Heb pas een paar GP's gedaan op 150CC en ook maar een klein beetje free foam dus moet echt nog langer spelen om een oordeel te vellen. Volgens mij ontbreken de tracks met andere thema's zoals Animal Crossing of Zelda? Dat vind ik wel een gemis.

Het apparaat heb ik eigenlijk alleen bij het uitpakken in mijn handen gehad (speel sindsdien docked met de Pro controller). Van wat ik tot nu toe heb gevoeld voelt het goed aan. Ik kan de iets volwassener look wel waarderen. Ik heb één GP handheld gedaan en het scherm is prima, maar niet heel bijzonder. HDR is niet echt indrukwekkend vergeleken met de TV. Maar voor af en toe vind ik het helemaal prima.

Nu de komende dagen vrij dus ga er eens goed voor zitten.

Samsung Galaxy S25 | Lenovo IdeaPad 5 Pro 14" | Sony WF-1000XM4 | LG OLED C4 42" | Nintendo Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Dat zal niks uitmaken. Het zijn de dure merkkabels zoals “Monster” die kabels overdreven lomp en dik maken, zodat je in de winkel gaat twijfelen of die “dunne en slappe” véél goedkopere kabel wel even goed is.
Ja of die kabels met een goudkleurig blokje, was vroeger met de scart kabels al.
Deze worden dan gepromoot als Monster goeie kabels, terwijl allemaal niks uit maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26

Had je al de pro controller geüpdatet? Toen ik de aux uitgang van de pro controller deed testen gaf de Switch 2 direct aan dat er een update voor de pro controller geïnstalleerd moest worden dus misschien verhelpt dat het probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:04
Stylze schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:54:
Vanavond de xbox showcase, zal mij niet verbazen als daar wat switch 2 ports aangekondigd gaan worden, denken jullie niet?
Sea of Thieves verwacht ik nog wel. Verder geen idee of we recente titels kunnen verwachten zoals Indiana Jones of Doom. Ben benieuwd.

Ik hoop vanavond vooral (niet perse Switch gerelateerd) de nieuwe game van Studio MDHR (Cuphead) te zien.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
AreVeeDee schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:00:
Volgens mij ontbreken de tracks met andere thema's zoals Animal Crossing of Zelda? Dat vind ik wel een gemis.
Reken maar dat ze deze game de komende jaren gaan supporten en nieuwe tracks/characters etc gaan toevoegen. Ben al erg benieuwd hoe ze dit zullen gaan doen en wat de mogelijkheden zijn. Met islands misschien ofzo (hyrule island?:P) of gewoon een extra stuk land erbij plakken.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik gebruik nog de Switch 1 pro controller en op zich is die prima alleen jammer dat je daar de Switch 2 niet meer mee kunt aanzetten. Ik ben nu aan het kijken naar de Switch 2 pro controller en vraag me af of het echt een "betere" controller is.

Natuurlijk weet ik van de extra knoppen aan de onderkant (en de chat knop) echter ga ik die niet heel veel gebruiken denk ik. Maar hoe is de controller verder in vergelijk met de 1e? Dus echt het gevoel van knopjes, sticks (ik heb geen stick drift op mijn pro controller), batterijduur, rumble, etc.

in andere woorden: is het het waard om de pro controller te kopen voor de switch 2 of kan ik net zo goed mijn huidige behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
Raem schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:03:
[...]

Sea of Thieves verwacht ik nog wel. Verder geen idee of we recente titels kunnen verwachten zoals Indiana Jones of Doom. Ben benieuwd.

Ik hoop vanavond vooral (niet perse Switch gerelateerd) de nieuwe game van Studio MDHR (Cuphead) te zien.
Diablo 4 verwacht ik eigenlijk ook wel en forza horizon. Maar weet niet in hoeverre ze het op een xbox showcase gaan aankondigen hoor misschien later pas. Gaan ook wat geruchten over master chief collection.

[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 08-06-2025 10:10 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
MazeWing schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:09:
Ik gebruik nog de Switch 1 pro controller en op zich is die prima alleen jammer dat je daar de Switch 2 niet meer mee kunt aanzetten. Ik ben nu aan het kijken naar de Switch 2 pro controller en vraag me af of het echt een "betere" controller is.
Kun je met Pro 2 controller de Switch 2 wel aanzetten dan? Ik druk overal op maar hij springt niet aan hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online

AreVeeDee

NSO: SW-7515-1623-5706

outlandos schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:10:
[...]

Kun je met Pro 2 controller de Switch 2 wel aanzetten dan? Ik druk overal op maar hij springt niet aan hoor.
Home knop inhouden.

Samsung Galaxy S25 | Lenovo IdeaPad 5 Pro 14" | Sony WF-1000XM4 | LG OLED C4 42" | Nintendo Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nee dat werkt niet. Dan knipperen de lampjes of ie een console aan het zoeken is maar er gebeurt niets. Ook een herstart en volledige on/off van de Switch 2 doet niets om het probleem te verhelpen. Volgens Reddit is dit "normaal" en zou dit zelfs door Nintendo bevestigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 23:04
H.Boss schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:46:
[...]

Bij mij is de dynamic tone optie uitgegrijsd en kan die niet eens openen. En de geavanceerde optie is ook uitgegrijsd. Dit op een LG Oled, dus ben benieuwd of iemand het al heeft kunnen instellen.
Zorg dat je op een scherm kopmt waardoor hij HDR activeert (Bij het HDR instel scherm op de Switch 2 bijvoorbeeld). Dan kan ik die opties wel aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09 09:09

Ik ga juist m'n steamdeck oled verkopen, de switch 2 heeft me compleet overtuigd. Zelda ziet er schitterend uit, lijkt een heel ander spel dan op switch 1. En dat Cyberpunk zo goed draait en er mooi uitziet betekent dat andere grote games ook naar switch 2 gaan komen waardoor de noodzaak voor steamdeck wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-07 09:26
MazeWing schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:16:
[...]

Nee dat werkt niet. Dan knipperen de lampjes of ie een console aan het zoeken is maar er gebeurt niets. Ook een herstart en volledige on/off van de Switch 2 doet niets om het probleem te verhelpen. Volgens Reddit is dit "normaal" en zou dit zelfs door Nintendo bevestigd zijn.
Zet je de Switch 2 in slaapstand of helemaal uit? Geen enkele controller kan een Switch (2) aanzetten als de console volledig uit staat, enkel als de console in slaapstand staat kan een controller deze weer aan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeri1
  • Laatst online: 18-09 17:15

joeri1

Cloud Engineer

[...]

Uhhh, als ik de home-knop van mijn Pro 2 kort indruk gaat de Switch aan én de TV. Let op, kort indrukken, lang indrukken is niet nodig.

Edit: De Switch zet ik in stand-by.

[ Voor 3% gewijzigd door joeri1 op 08-06-2025 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Evernote schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:47:
[...]

Dit is vergelijkbaar met wat ik zelf eerder benoemde, ik had in dit geval helemaal geen draadloze connectiviteit meer en moest rebooten.

Was jouw Switch gedocked? Het lijkt me wel aangezien je het over een Pro controller hebt.

Heb je dit probleem iedere keer? Ik zelf niet namelijk dus het lijkt echt een rare bug te zijn.

De kans is groot dat er binnenkort wel een aantal patches/updates gaan komen voor de console
Ja, de Switch zit in de dock en elke keer helaas.
En inderdaad een bug, best lastig als je gewend bent de Switch in slaapmode te hebben. Maar komt vast goed aankonende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:36

Ik heb een iets ander probleem. Pro controller verliest zeer regelmatig op willekeurige momenten de verbinding (kan hem dan wel weer herstellen met ZL/ZR). Als ik de controller aan de stroom doe terwijl ik game heb ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Geemfriekq schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Had je al de pro controller geüpdatet? Toen ik de aux uitgang van de pro controller deed testen gaf de Switch 2 direct aan dat er een update voor de pro controller geïnstalleerd moest worden dus misschien verhelpt dat het probleem?
Ja, zit denk ik in de OS of misschien een harde reset van de Pro controller proberen. Dan nog niet gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geen idee. Het wordt wel tijd vind ik :p Of Nintendo heeft de touwtjes in handen en we zien het pas tijdens een Nintendo Direct.

Zou tof zijn als Halo een port krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
Ik ben niet heel erg enthousiast over de Switch 2 tot nu. Ik vind hem niet fijn in de hand liggen (kramp na 30 minuten), accu snel leeg, en er zitten nu al krassen op het scherm. Denk dat ik hem, in tegenstelling tot de vorige Switch, vooral docked ga gebruiken. Dat is dan wel weer erg fijn, dat hij nu gewoon 4k HDR output heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Laatst online: 18-09 17:15

joeri1

Cloud Engineer

Je kunt in het instellingen menu je controllers updaten, ik heb dat meteen gedaan. Wellicht dat het helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
ga ik eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
[...]

Dat probleem heb ik ook.
Met de Switch 1 nooit issues hiermee gehad, denk dat dit een bug is. Komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:00:
[...]

Ja of die kabels met een goudkleurig blokje, was vroeger met de scart kabels al.
Deze worden dan gepromoot als Monster goeie kabels, terwijl allemaal niks uit maakt.
CyBeRSPiN schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Nah dat ligt wel wat genuanceerder dan dit.
Sure een dikke kabel hoeft niet perse goed te zijn, een dunne kabel is wel vaak van mindere kwaliteit.

Goedkopere kabels hebben vaak CCA (Koper en Aluminium) ipv vol koper. En mindere afscherming, enz. Die dingen bij elkaar maken een kabel vaak “dunner en soepeler”. Wordt er netjes koper gebruikt en een goede afscherming dan wordt de kabel ook dikker en vaak stugger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:56
1 druk op de home button bij de joy-con of Pro 2 controller haalt hier direct de TV en Switch uit slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Hijo Del Jefe schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:42:
Ik ben niet heel erg enthousiast over de Switch 2 tot nu. Ik vind hem niet fijn in de hand liggen (kramp na 30 minuten), accu snel leeg, en er zitten nu al krassen op het scherm. Denk dat ik hem, in tegenstelling tot de vorige Switch, vooral docked ga gebruiken. Dat is dan wel weer erg fijn, dat hij nu gewoon 4k HDR output heeft.
Er zit een anti-shatter screen protector over het scherm heen (niet los maken) en die is inderdaad zeer kras gevoelig.

Ondanks alle ‘claims’ van diverse fabrikanten van glaslagen voor schermen (bijvoorbeeld een Corning) krijg je in de praktijk altijd wel krassen op je scherm, zelfs als er geen plastic laag overheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben vooral benieuwd naar ingame beelden van dat soort titels. Veel titels die we nu gezien hebben en naar de Switch2 zijn gekomen (Cyberpunk, die Harry Potter game, enz) zijn eigenlijk van de generatie hiervoor. Kan mij voorstellen dat een Switch2 behoorlijk moeite zal hebben met bijvoorbeeld een Indiana Jones of dat er een grote downgrade tegenover staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
Kleine mini review Switch 2 Welcome Tour.

Leuk om iets meer info te hebben van hardware en onderdelen van Switch 2. En waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt.

Bijv de joycons wisten we al dat die met magneten aan de switch zitten, maar die zitten dus in de switch zelf. De sl/sr knoppen op de joycons zijn van metaal en zit beweging in. Als de joycons aan de switch zitten worden deze knoppen een klein stukje naar buiten getrokken. De connector tussen de joycons en switch heeft een klein beetje speling naar boven en beneden, omdat de joycons niet strak qua plastic deel tegen de switch zit. Dit is dan weer gedaan zodat er meer kracht nodig zou zijn om ze zonder release knop van de switch af te halen.

En de quizes die je kan doen nadat je wat info hebt gekregen hebben leuke vragen en antwoorden.

Minigames zijn ook leuk en als je een minigame niet kan doen kan je dmv de Y knop sos drukken in morse en krijg je ipv gouden medaille een zilveren. Minigames zijn gelocked achter medailles en worden lastiger. Bijv muis en rumble. Ergens op het scherm is het center van de rumble. Ga van links naar rechts en bepaal waar rumble het sterkste is. Heb je die behaald kan je ook nog van boven naar beneden gaan. Op een bank is die lastig te doen vanwege feit dat de rumble dan wegfiltert door de bank. Ik heb deze op tafel moeten doen. En ook leuke minigame is 10 vinger twister. Yep. Je krijgt dus te zien welke van de 4 kleuren je moet aanraken en daar dus die vinger op vasthouden. 1e Ronde zitten de 4 kleuren in rijen onder elkaar. 2e Ronde zitten ze random.

Heb je alle stempels van een regio behaald ga je naar de volgende regio. Bijv van de linker joycon naar de switch zelf. Aangezien je niet direct genoeg medailles hebt om alle rondes van een minigame te doen zal je ook teruggaan naar vorige regios. En soms zijn de stamps lastig te vinden.

Voor € 10,00 is het leuk om meer te weten over de hardware en keuzes die er zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Laatst online: 18-09 16:19

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Nog iemand plek in de Nintendo Switch Online + Expansion pack family? Dan graag DM 👍🏼

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Net, na lang twijfelen, fantasy life i gekocht. Ben benieuwd.

Twijfelen kwam vooral uit de enorme backlog die ik hal heb, mezelf beloofd voorlopig niets nieuws te kopen, kijken hoe lang ik dat vol hou…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37
Gewoon eigen kabels. Zelfde kabel die normaal in de Series X zit. Meteen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
joeri1 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:35:
[...]

Uhhh, als ik de home-knop van mijn Pro 2 kort indruk gaat de Switch aan én de TV. Let op, kort indrukken, lang indrukken is niet nodig.

Edit: De Switch zet ik in stand-by.
Kort indrukken is inderdaad de key. Want de switch 2 gaat hier nu ook aan!

Enige dat nog niet werkt op mn high end tv (Samsung S95D) is dat hij automatisch overspringt naar de juiste bron wanneer ik mijn Switch 2 aanzet. Bij jou lukt dat schijnbaar wel?

Als ik mijn PS5 Pro van afstand aanzet gaat mijn tv wel vanzelf aan op de juiste bron (hdmi), dus mijn tv ondersteunt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
Evernote schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:52:
[...]

Er zit een anti-shatter screen protector over het scherm heen (niet los maken) en die is inderdaad zeer kras gevoelig.
Ik snap dat Nintendo zegt dat je dit niet moet los maken, maar lees op Reddit diverse mensen (ook bij de OLED) die dit wel hebben gedaan, en er dan direct een eigen screen protector op hebben gedaan.

Eerst maar even wat youtube filmpjes afwachten :P
Pagina: 1 ... 81 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4