Sja ik zou Nintendo gelijk dan ook om alle xenoblade games vragen (1, 2, 3 en chronicles X)RaXz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:38:
Luigi's Mansion 3 ziet er nog altijd erg goed uit, maar het spel kan wel een Switch 2 patch gebruiken.
Animal Crossing idem, ik snap niet dat Nintendo dat niet al gedaan heeft, lijkt mij een populair spel.
Zeg je dit puur vanwege handheld mode? Want daar valt het me op dat 720P handheld mode wat minder scherp oogt op het 1080P scherm. Al zien games die er op de Switch erg goed uit zagen er op het Switch 2 scherm ook nog prima uit moet ik zeggen. Games die op de Switch 1 aliasing vertonen vallen op het Switch 2 scherm nog meer op.RaXz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:38:
Luigi's Mansion 3 ziet er nog altijd erg goed uit, maar het spel kan wel een Switch 2 patch gebruiken.
Docked mode heb ik verder niet getest, maar ik heb ook geen 4K tv.
Heeft iemand al ergens een groter dan 256GB MicroSD Express kaart gevonden? Of worden deze nog niet geleverd?
Beide geprobeerd, maar ik had niet veel te klagen over de resolutie, wel over de framerate in beide gevallen. Ik heb het liefst dat die net zo vloeiend draait als Luigi Mansion op de Gamecube, ik vond de framerate van deel 3 altijd al een groot minpunt.L23 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:47:
[...]
Zeg je dit puur vanwege handheld mode? Want daar valt het me op dat 720P handheld mode wat minder scherp oogt op het 1080P scherm. Al zien games die er op de Switch erg goed uit zagen er op het Switch 2 scherm ook nog prima uit moet ik zeggen. Games die op de Switch 1 aliasing vertonen vallen op het Switch 2 scherm nog meer op.
Docked mode heb ik verder niet getest, maar ik heb ook geen 4K tv.
Volgens mij zijn die er nog niet, gaan ongetwijfeld wel geproduceerd worden omdat Nintendo een nieuw leven in express kaarten geblazen heeft. Zelf wacht ik op een 512GB kaart, ik ben in de plaats maar voor een nieuwe Pro controller gegaan.max.jansen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:59:
Heeft iemand al ergens een groter dan 256GB MicroSD Express kaart gevonden? Of worden deze nog niet geleverd?
Deze misschien? uitvoering: Adata Premier Extreme 512GBmax.jansen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:59:
Ik heb het al een tijd niet meer gespeeld, vond het visueel in ieder geval de mooiste game op de Switch. Game ooit verkocht waar ik nog steeds spijt van heb, maar nog niet opnieuw in huis gehaaldRaXz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:04:
[...]
Beide geprobeerd, maar ik had niet veel te klagen over de resolutie, wel over de framerate in beide gevallen. Ik heb het liefst dat die net zo vloeiend draait als Luigi Mansion op de Gamecube, ik vond de framerate van deel 3 altijd al een groot minpunt.
Ik denk dat ze spellen zoals Animal Crossing en Luigi's Mansion 3 nog wel gaan patchen, maar dat periodiek doen en niet alles in 1 keer nu bij release.
Het beeld is naar mijn gevoel haarscherp, enige verschil is natuurlijk geen glossy beeld.259tim schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:19:
[...]
Hoe ervaar je de scherpte van het beeld met de protector erop? Ik heb ooit wel eens een matte protector gehad op een 3ds en vond dat het beeld daar echt fuzzy van werd, uiteindelijk er maar weer afgehaald. Ben benieuwd of het minder scherp is, en hoe het is met lichtinval van bv de zon naast een raam ,in een tuin of balkon, etc.
Geen last bij zoninval, juist goed leesbaar zonder problemen. Het beeld vind ik persoonlijk ook veel rustiger en de kleuren spatten er vanaf. Ik heb een vergelijking kunnen maken omdat ik twee switch 2 consoles heb hier. En ben zelf altijd meer gecharmeerd van mat.
Maar niet blurry of onscherp.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Vraagje ik speel zelden handheld maar ja op een camping moet je wel haha. De switch 2 was net leeg (bijna) en nu een 2 uur later weer 100%. Uit gewoonte zet ik de switch altijd echt uit (power off) en zet deze dan weer in het dock. Als je hem in stand-by zou zetten dan gaat hij nooit volledig uit.
Meer die dit doen zoals ik of zetten jullie hem altijs in stand-by?! (Power knop kort indrukken of via de controller)
Meer die dit doen zoals ik of zetten jullie hem altijs in stand-by?! (Power knop kort indrukken of via de controller)
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Ik de Verenigde Staten zijn 512GB Express kaartjes voldoende beschikbaar en ook betaalbaar. Volgen mij wel vooral van een merk dat in Europe niet verkocht wordt. De bekende merken als Samsung en Sandisk leveren op dit moment alleen 256GB en lager.max.jansen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:59:
Blijkbaar zijn ze momenteel nergens meer te vinden. Ik kon begin april nog een 1 TB kaartje halen, maar als ik nu de productpagina via m'n bestelgeschiedenis probeer te laden, krijg ik een HTTP 404 terug.max.jansen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:59:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik zie inderdaad meer mensen die dat doen met hun apparaten. Waar komt die gewoonte vandaan? Gaat de Switch ook niet gelijk weer aan als je het vervolgens gaat opladen in het dock?cypress3d schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:22:
Vraagje ik speel zelden handheld maar ja op een camping moet je wel haha. De switch 2 was net leeg (bijna) en nu een 2 uur later weer 100%. Uit gewoonte zet ik de switch altijd echt uit (power off) en zet deze dan weer in het dock. Als je hem in stand-by zou zetten dan gaat hij nooit volledig uit.
Leg je de Switch een tijdje weg of neem je het mee voor onderweg dan heeft het wel zin om het uit te schakelen. Dan ben je gegarandeerd van een 100% volle batterij als je weer gaat gamen. In stand-by loopt de Switch langzaam leeg.
Ik zette m'n Switch OLED altijd in standby. Als ik de Switch bij me had, had ik 'm tevens in vliegtuigmodus om de accu te sparen (want onderweg heeft het weinig zin dat het apparaat dingen probeert te downloaden).cypress3d schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:22:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nee hij gaat niet gelijk weer aan als je hem in dock zet. Vandaar dat ik dat doe. Toch altijd ernaar streven dat je de batterij zo vol mogelijk kunt houden.L23 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:28:
[...]
Ik zie inderdaad meer mensen die dat doen met hun apparaten. Waar komt die gewoonte vandaan? Gaat de Switch ook niet gelijk weer aan als je het vervolgens gaat opladen in het dock?
Leg je de Switch een tijdje weg of neem je het mee voor onderweg dan heeft het wel zin om het uit te schakelen. Dan ben je gegarandeerd van een 100% volle batterij als je weer gaat gamen. In stand-by loopt de Switch langzaam leeg.
Ik speel vrijwel altijd docked maar ik heb nu al wel door dat de batterij niet veel langer dan 1,5/2 uur zal doen als je ana het gamen bent. Ik kan er wel mee leven maar vind het wel erg slecht. Wellicht dat een 2e gen Switch2 het beter zal doen. Wat uiteindelijk ook met de Switch 1 is gebeurd… of er moet nog een of andere firmware update komen die het zal verbeteren maar ik ga daar niet van uit.
Ik was in de veronderstelling dat de Switch aan gaat als je het docked of los aan de lader hangt, wellicht anders bij de Switch 2. Echter begrijp ik niet waarom je deze handeling uitvoert. Het laad de accu niet sneller op als het uit staat ten opzichte van stand-by (of er moeten een heleboel downloads klaar staan).cypress3d schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:33:
[...]
Nee hij gaat niet gelijk weer aan als je hem in dock zet. Vandaar dat ik dat doe. Toch altijd ernaar streven dat je de batterij zo vol mogelijk kunt houden.
Heeft iemand ook al een hoge piep ontdekt kort na het aansluiten van de Joy Cons? Eigenlijk zoals hier beschreven op Reddit. Een soort coil whine.
Ik merk het in verschillende mate bij de bijgeleverde Joy Cons en de tweede set die we los erbij hebben gekocht.
Ik merk het in verschillende mate bij de bijgeleverde Joy Cons en de tweede set die we los erbij hebben gekocht.
Mijn eerste Nintendo en Switch ooit. Paar puntjes:
Ik vind het geluid via een receiver vrij zacht. Ik heb op m’n Denon alle speakers en de subwoofer +12 dB moeten geven (x4) om de geluidsterkte op een normale setting te kunnen laten staan. Op de Switch 2 staat het volume vol open (als dat wat wat uitmaakt). Audio uit op LPCM 5:1 surround.
De HDR settings zijn slecht. Het bereik wat je kunt selecteren op de switch is veel te beperkt, zeker als je het vergelijkt met een PS5 of Xbox Series X. Op geen manier kun je het symbooltje rechts amper nog in beeld krijgen.
Controller beheer is goed. Nog niet eerder zo iets gezien.
UI is goed en simpel.
De pro controller is goed, voor mij beter dan de Xbox controller. Hij is wat kleiner vergeleken met de PS5 en Xbox controller.
Begonnen aan Zelda BOTW. Nog nooit gespeeld. Prachtig!
Ik vind het geluid via een receiver vrij zacht. Ik heb op m’n Denon alle speakers en de subwoofer +12 dB moeten geven (x4) om de geluidsterkte op een normale setting te kunnen laten staan. Op de Switch 2 staat het volume vol open (als dat wat wat uitmaakt). Audio uit op LPCM 5:1 surround.
De HDR settings zijn slecht. Het bereik wat je kunt selecteren op de switch is veel te beperkt, zeker als je het vergelijkt met een PS5 of Xbox Series X. Op geen manier kun je het symbooltje rechts amper nog in beeld krijgen.
UI is goed en simpel.
De pro controller is goed, voor mij beter dan de Xbox controller. Hij is wat kleiner vergeleken met de PS5 en Xbox controller.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik heb er gewoon 1 van sandisc gekocht .max.jansen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:59:
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
512GB Walmart huismerk Onn, $65.Linkje3 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:22:
[...]
Ik de Verenigde Staten zijn 512GB Express kaartjes voldoende beschikbaar en ook betaalbaar. Volgen mij wel vooral van een merk dat in Europe niet verkocht wordt. De bekende merken als Samsung en Sandisk leveren op dit moment alleen 256GB en lager.
Bizar die prijzen in NL.
Je moet ook niet alle spellen tegelijk kopen die je graag wilt hebben. Wacht op een goede dealKBE91 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:12:
[...]
Wij kopen vaak 2dehands op Vinted, daarnet nog Splatoon 2 gekocht voor 8 euro inc verzending.
Je moet wel beetje zoeken, sommige vragen al bijna de nieuwprijs.
Heb je de TV op HGiG staan? Anders is de HDR instelling inderdaad waardeloos.loekf2 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:39:
Mijn eerste Nintendo en Switch ooit. Paar puntjes:
UI is goed en simpel.
Zie: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/s/cjH1qCgtiA
Je kunt Airplane mode aanzetten om batterij te besparen! Top zou je zeggen.. ik weet niet wat Nintendo hierin bedacht had maar op het moment dat je Airplane mode aanzet kun je vervolgens kiezen of je wifi en bluetooth uit wil zetten. Nou ik wil graag wifi uit wanneer ik dat niet gebruik maar dat werkt dus totaal niet. Zojuist nog getest door Airplane mode aan te zetten en Wifi uit. Bluetooth aan want ik wil met de Pro controller spelen. Maar wanneer je hiervoor kiest krijg je een melding dat dat niet kan met Airplane mode ingeschakeld 🫣🤷♂️
Ben nog wel benieuwd waarom je je Switch 2 uitzet als je het dockedcypress3d schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:25:
Je kunt Airplane mode aanzetten om batterij te besparen! Top zou je zeggen.. ik weet niet wat Nintendo hierin bedacht had maar op het moment dat je Airplane mode aanzet kun je vervolgens kiezen of je wifi en bluetooth uit wil zetten. Nou ik wil graag wifi uit wanneer ik dat niet gebruik maar dat werkt dus totaal niet. Zojuist nog getest door Airplane mode aan te zetten en Wifi uit. Bluetooth aan want ik wil met de Pro controller spelen. Maar wanneer je hiervoor kiest krijg je een melding dat dat niet kan met Airplane mode ingeschakeld 🫣🤷♂️
Hier had ik de Switch 2 al een dag in Airplane mode staan. Ik kon gister avond niet gelijk de Gamecube controller verbinden, maar toen ik vervolgens bluetooth weer aanzette kon ik de Gamecube controller gewoon verbinden.
Wellicht is er een verschil tussen de opties aan/uitzetten in het Airplane Mode menu in de systeem instellingen en de wifi/bluetooth mode apart?
Street fighter 6 heeft trouwens een demo, wel leuk om te checken! Sorry als dit al erder is gepost:)
[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 07-06-2025 18:36 ]
Playstation 5
Zo voor het eerst ooit op de Switch 2 spelen. Ik kom van een Nintendo 64 uit 1997.
MacBook Pro M4 iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra Apple Watch Ultra
Ik denk het niet... Volgens mij was dat vooral iets van de begintijd van voornamelijk freesync. Monitoren kunnen over het algemeen niet te laag gaan met de refreshrate en in het begin was het dus zo dat als je framerate onder de ondergrens van de refreshrate van de monitor zakte dat de refreshrate dan gelijk terug naar 60 sprong en je dus weer gestotter kreeg. Nvidia had dat met hun originele gsync gelijk opgelost door een frame buffer in de verplichte hardware in de monitor in te bouwen en te eisen dat de refreshrate range groot genoeg was dat als de fps bv nog maar 35 is en de monitor kan niet onder de 40, dan verdubbelen ze naar 70 Hz en tonen ze hetzelfde frame gewoon twee keer.hotymoty schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:36:
[...]
Is het niet dat je pas VRR merkt boven de 48 fps? Bij zwaardere games heb je er dus wss niet heel veel aan
Later heeft AMD dat ook opgelost in software en kon de gpu zelf dat trucje doen en nog later heeft Nvidia dat ook gedaan en is die hardware module van hun ook niet meer nodig.
Pas na dat hele verhaal is vrr in hdmi opgekomen, en in de Switch 2 is het eigenlijk natuurlijk gewoon een oplossing van Nvidia. Ik kan me niet voorstellen dat die dit trucje (low framerate compensation, al is dat hoe AMD het noemde) niet heeft.
Dus... Lang verhaal, maar komt neer op: Nee, juist ook op lage framerates is vrr zeer nuttig.
Gamertag: FinrazielNL
Wat is iedereen aan het spelen nu? Ik zit nu weer toch wel lekker in pokemon scarlet, echt een goede update wat mij betreft had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou zijn.
Af en toe potje Mario kart tussendoor op 100 cc, alss ik daar alle cups mee heb gaat de echte fun beginnen met 150 cc. Maar vanavond ook is echt met zelda breath of the wild starten.
Toch steeds wel een beetje keuzestress wat te spelen haha, wat een problemen hebben we toch:)
Af en toe potje Mario kart tussendoor op 100 cc, alss ik daar alle cups mee heb gaat de echte fun beginnen met 150 cc. Maar vanavond ook is echt met zelda breath of the wild starten.
Toch steeds wel een beetje keuzestress wat te spelen haha, wat een problemen hebben we toch:)
Playstation 5
Hogwarts LegacyStylze schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:41:
Wat is iedereen aan het spelen nu? Ik zit nu weer toch wel lekker in pokemon scarlet, echt een goede update wat mij betreft had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou zijn.
Mario Kart World
Cyberpunk
Switcher 3
Heb daar zelf ook mee geworsteld een paar dagen geleden. Maar uiteindelijk een kwestie van het pijltje omhoog blijven aanklikken. Uiteindelijk kun je dan het symbool links nog net zien en het symbool rechts niet meer. 👍loekf2 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:39:
Merk je bij Witcher 3 nog verschil tov switch 1?flugelisoke schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:44:
[...]
Hogwarts Legacy
Mario Kart World
Cyberpunk
Switcher 3
Playstation 5
Iemand ervaring met No Man's Sky? Nu discounted in eShop en gratis Switch 2 upgrade, lijkt goede deal
MacBook Pro M4 iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra Apple Watch Ultra
Als je van ontdekken en survival houdt heb je er een hele goede game aan.Jenzo schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:53:
Iemand ervaring met No Man's Sky? Nu discounted in eShop en gratis Switch 2 upgrade, lijkt goede deal
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Destijds bij de release op PlayStation gekocht. Inmiddels jaren niet meer gespeeld. En enkele dagen geleden op de S2 aangeschaft. Prettig verrast met alle nieuwe dingen die er door de jaren heen aan toegevoegd zijn. En fijn dat ik het nu portable kan spelen. Absolute no brainer voor die twee tientjes!Jenzo schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:53:
Same, ik dacht dat ik op het einde zat maar kon toch nog door blijven klikken.BamSlam_ schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:45:
[...]
Heb daar zelf ook mee geworsteld een paar dagen geleden. Maar uiteindelijk een kwestie van het pijltje omhoog blijven aanklikken. Uiteindelijk kun je dan het symbool links nog net zien en het symbool rechts niet meer. 👍
Ja echt wel, het lijkt er gewoon beter uit te zien en het draait steady, ook in de steden.Stylze schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:50:
[...]
Merk je bij Witcher 3 nog verschil tov switch 1?
Ja ik heb er de laatste anderhalve week iets van 10 cardridges gekocht. Echt goeie deals te maken, beetje lowballen en de helft hapt wel.KBE91 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:12:
[...]
Wij kopen vaak 2dehands op Vinted, daarnet nog Splatoon 2 gekocht voor 8 euro inc verzending.
Je moet wel beetje zoeken, sommige vragen al bijna de nieuwprijs.
Alleen de verzending is wel enorm traag doorgaans. Heb pakketjes die al sinds maandag onderweg zijn en Frankrijk nog niet eens verlaten hebben

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb ook last van keuzestress, en ik zat ook nog bezig met Cyberpunk op de PC voordat de Switch 2 uitkwam. Ik zit nog het meest Tears of the Kingdom te spelen, ik was voorheen gestopt met spelen omdat ik 30fps zat was dus de Switch 2 versie kwam als geroepen, speelt echt goed nu.Stylze schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:41:
Maar wel een express variant? Andere kaarten werken namelijk niet. Ik kreeg een foutmelding althans, dus heb vanmiddag maar die van 256gb opgepikt bij de lokale Intertoys.
Voorlopig mijn probleem met comfort in handheld modus opgelost
https://www.mediamarkt.nl...-switch-grip-1881245.html
hoewel dit redelijk werkt, blijft het €12,99 voor een stuk plastic uit de MediaMarkt.
Minder comfortabel dan de Split Pad Pro op mijn OG Switch, maar dit zorgt er tenminste voor dat ik niet na half uur al kramp in mijn handen krijg.
Zelfde probleem had ik met de OG Switch, en zelfde probleem nu met de Switch 2, systeem ligt vrij snel niet meer lekker in mijn handen en ik krijg er kramp van in handheld modus.
Op de Switch was de Split Pad Pro 100% de oplossing voor mij (kijkend puur naar comfort tijdens gamen), dus mocht zoiets weer uitkomen haal ik het meteen voor de Switch 2.
Ligt ook echt aan de vorm icm de Joy-Cons, mijn Steam Deck is zwaarder maar daarmee heb ik dit probleem nooit, het ligt gewoon lekkerder in de hand.
hetzelfde met de 3DS of PS Vita, ook geen problemen met comfort na langere gameplay sessies
Qua de grip zelf, zoals ik al zei een simpel stuk plastic dat gewoon prima aanvoelt, kan gelukkig makkelijk op de Switch 2 en eraf (dat was mijn eis ook, ik wou geen case omdat de Switch 2 dan niet in de dock past).
On a different note
Nog meer reden om Witcher 3 te spelen op de Switch voor mij, sowieso omdat deze cross save had tussen Steam en de Switch als ik mij niet vergis.
hoewel dit redelijk werkt, blijft het €12,99 voor een stuk plastic uit de MediaMarkt.
Minder comfortabel dan de Split Pad Pro op mijn OG Switch, maar dit zorgt er tenminste voor dat ik niet na half uur al kramp in mijn handen krijg.
Zelfde probleem had ik met de OG Switch, en zelfde probleem nu met de Switch 2, systeem ligt vrij snel niet meer lekker in mijn handen en ik krijg er kramp van in handheld modus.
Op de Switch was de Split Pad Pro 100% de oplossing voor mij (kijkend puur naar comfort tijdens gamen), dus mocht zoiets weer uitkomen haal ik het meteen voor de Switch 2.
Ligt ook echt aan de vorm icm de Joy-Cons, mijn Steam Deck is zwaarder maar daarmee heb ik dit probleem nooit, het ligt gewoon lekkerder in de hand.
hetzelfde met de 3DS of PS Vita, ook geen problemen met comfort na langere gameplay sessies
Qua de grip zelf, zoals ik al zei een simpel stuk plastic dat gewoon prima aanvoelt, kan gelukkig makkelijk op de Switch 2 en eraf (dat was mijn eis ook, ik wou geen case omdat de Switch 2 dan niet in de dock past).
On a different note
Nog meer reden om Witcher 3 te spelen op de Switch voor mij, sowieso omdat deze cross save had tussen Steam en de Switch als ik mij niet vergis.
[ Voor 20% gewijzigd door Mizgala28 op 07-06-2025 19:31 ]
Ja die express van Sandisc werkt , zit vanaf launch day in mijn switch 2, lag hier al 2 maanden te wachten.ZuidJ schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:24:
[...]
Maar wel een express variant? Andere kaarten werken namelijk niet. Ik kreeg een foutmelding althans, dus heb vanmiddag maar die van 256gb opgepikt bij de lokale Intertoys.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
switch 2 rumors zijn er: "nice. die komt er wel een keer"
switch 2 preorders komen er " nah. vermaak me nog met de Switch 1 en PS5, kan wel wachten"
Switch 2 is uit en filmpjes komen op je tijd lijn: "leuk. Maar geen haast. Dit wordt wel iets voor kerst"
Dan toch wat kriebelen. Maar nergens online te kopen. Ah maakt ook niets uit. Kerst was toch de bedoeling.
Dan dochter ik moet even naar de stad ga je mee. Ja hoor.
En dan kom je thuis met een switch 2 :-)
switch 2 preorders komen er " nah. vermaak me nog met de Switch 1 en PS5, kan wel wachten"
Switch 2 is uit en filmpjes komen op je tijd lijn: "leuk. Maar geen haast. Dit wordt wel iets voor kerst"
Dan toch wat kriebelen. Maar nergens online te kopen. Ah maakt ook niets uit. Kerst was toch de bedoeling.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Laat maar.
[ Voor 82% gewijzigd door mwa op 07-06-2025 19:50 ]
Die gedachte had ik ook totdat gisteravond de Nintendo Switch 2 van mijn stiefzoon werd geleverd. Heb een klein uurtje gespeeld en ben halsoverkop naar Mediamarkt gegaan en voor mezelf er 1tje gekocht.DarkSide schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:32:
switch 2 rumors zijn er: "nice. die komt er wel een keer"
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Mijn SN30 Pro+ (de voorloper van de pro 2) doet het helaas niet met de Switch 2. En jammer genoeg lijkt de updatetool van 8BitDo ook niet meer te werken voor dat type. Voor zover ie met de nieuwste update al zou werken met de Switch 2 (ze ondersteunen hem niet meer).boefje79 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:38:
[Afbeelding]
Voor wie dat wil weten…pro 2’s, ultimate’s en ook de retro fighters pro gamecube controllers werken als een zonnetje met de nieuwe firmware.
Yep, de retro fighters ook in nso gamecube 😍
Aliexpres heeft ngc controllers met usb , ben benieuwd of die werken.
Het is niet dat elke standaard usb controller werkt met een Switch (2). Dus als het er niet bij staat dan werkt het niet.Rbb-lwdn schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:04:
Aliexpres heeft ngc controllers met usb , ben benieuwd of die werken.
Ik heb een 8bitdo ultimate 2C besteld en firmware update liep niet helemaal soepel maar voor elkaar en hij werkt als een tiet.
Kan dus alleen niet waken, zijn er 8bitdos die dat wel kunnen?
Ah zie net wat STL files, beetje zelfde idee. Die gaan we dus printenMizgala28 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:27:
Voorlopig mijn probleem met comfort in handheld modus opgelost
Nope, vooralsnog alleen de pro en joycons kunnen dat.Cpt.Chaos schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:13:
Ik heb een 8bitdo ultimate 2C besteld en firmware update liep niet helemaal soepel maar voor elkaar en hij werkt als een tiet.
Maar op zich met een firmware update wel voor elkaar te krijgen uiteindelijk of niet?
Onbekend zover ik weet.Cpt.Chaos schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:15:
Maar op zich met een firmware update wel voor elkaar te krijgen uiteindelijk of niet?
Is het technisch überhaupt mogelijk etc. en dan moet er nog een firmware update voor komen.
[ Voor 17% gewijzigd door L23 op 07-06-2025 20:18 ]
Tuurlijk, Nintendo gaat die 3rd party markt echt niet buitensluiten.Cpt.Chaos schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:15:
Wat je jezelf eerder moet afvragen is of een controller van AliExpress überhaupt ooit een firmware update krijgt
Gaat volgens mij over de Switch 2 uit zijn slaap kunnen halen met een third party controller zoals de 8BitDo.Donstil schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:18:
[...]
Tuurlijk, Nintendo gaat die 3rd party markt echt niet buitensluiten.
Wat je jezelf eerder moet afvragen is of een controller van AliExpress überhaupt ooit een firmware update krijgt
Net zoals de usb-c-dongles wel zouden werken?Donstil schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:18:
[...]
Tuurlijk, Nintendo gaat die 3rd party markt echt niet buitensluiten.
Nergens op gebaseerd deze aannames. Nintendo verdient op deze manier nog aan de verkoop van de pro.
3rd party controllers weren zou bad publicity zijn maar 3rd party docks en bv wake up functie blocken wordt nog wel geaccepteerd.
Is er iemand die wellicht een foto kan maken met maximale helderheid van de Oled en Switch 2 naast elkaar? Ik hoor echt verschillende meningen hierover. Ik kan ook geen video's op het net vinden met de vergelijkingen. Het is niet dat het veel uitmaakt, want ik speelde op de Oled al niet op maximale helderheid. Maar ik was er gewoon benieuwd naar. Ik houd echt van vibrante kleuren op de Oled, en op de 2 schijnt dit uiteraard iets minder levendig te zijn. Dat ze 120Hz, VRR en HDR hebben zijn echt grote pluspunten.
[ Voor 20% gewijzigd door Lashrom op 07-06-2025 20:26 ]
Dank voor de je uitleg! Duidelijk!Finraziel schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:41:
[...]
Ik denk het niet... Volgens mij was dat vooral iets van de begintijd van voornamelijk freesync. Monitoren kunnen over het algemeen niet te laag gaan met de refreshrate en in het begin was het dus zo dat als je framerate onder de ondergrens van de refreshrate van de monitor zakte dat de refreshrate dan gelijk terug naar 60 sprong en je dus weer gestotter kreeg. Nvidia had dat met hun originele gsync gelijk opgelost door een frame buffer in de verplichte hardware in de monitor in te bouwen en te eisen dat de refreshrate range groot genoeg was dat als de fps bv nog maar 35 is en de monitor kan niet onder de 40, dan verdubbelen ze naar 70 Hz en tonen ze hetzelfde frame gewoon twee keer.
Later heeft AMD dat ook opgelost in software en kon de gpu zelf dat trucje doen en nog later heeft Nvidia dat ook gedaan en is die hardware module van hun ook niet meer nodig.
Pas na dat hele verhaal is vrr in hdmi opgekomen, en in de Switch 2 is het eigenlijk natuurlijk gewoon een oplossing van Nvidia. Ik kan me niet voorstellen dat die dit trucje (low framerate compensation, al is dat hoe AMD het noemde) niet heeft.
Dus... Lang verhaal, maar komt neer op: Nee, juist ook op lage framerates is vrr zeer nuttig.
Wake up functie blokken is toch ook een aanname? Zou het geen technische limitatie kunnen zijn?boefje79 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:23:
[...]
Net zoals de usb-c-dongles wel zouden werken?
Nergens op gebaseerd deze aannames. Nintendo verdient op deze manier nog aan de verkoop van de pro.
3rd party controllers weren zou bad publicity zijn maar 3rd party docks en bv wake up functie blocken wordt nog wel geaccepteerd.
Vooralsnog werkt het niet met 3rd party, alleen met Nintendo accesoires. Dat is een feit.L23 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:26:
[...]
Wake up functie blokken is toch ook een aanname? Zou het geen technische limitatie kunnen zijn?
Of het beschikbaar komt voor 3rd party is afwachten, toch?
Weet iemand of Mario Kart Live: Home Circuit - Mario Edition werkt icm Nintendo Switch 2?
Het is een feit dat het enkel met Switch 2 Joy-Cons en Switch 2 Pro controller en de NSO Gamecube controller werkt. Verder ben ik benieuwd wat er precies veranderd is, zal vast wel meer duidelijkheid over komen.boefje79 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:29:
[...]
Vooralsnog werkt het niet met 3rd party, alleen met Nintendo accesoires. Dat is een feit.
Of het beschikbaar komt voor 3rd party is afwachten, toch?
Ja dat werkt.pinokkia schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:31:
Weet iemand of Mario Kart Live: Home Circuit - Mario Edition werkt icm Nintendo Switch 2?
https://www.nintendo.com/...Switch-games-2786092.html
[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 07-06-2025 20:35 ]
Ah zo, ja dat zullen ze toch ook niet achter de exclusiviteit Pay-Wall laten zitten zou je zeggen.L23 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:19:
[...]
Gaat volgens mij over de Switch 2 uit zijn slaap kunnen halen met een third party controller zoals de 8BitDo.
Hoewel ik me ontzettend vermaak met m’n switch heb ik toch twee punten waar ik tegenaan loop. Misschien dat iemand zich hier ook in herkent.
1. De R3 en L3 knoppen (indrukken van de sticks) voelt erg eng aan. In die zin dat ik het gevoel krijg dat het plastic breekt. In bijvoorbeeld Fortnite switch je veel tussen sprinten en sliden (L3 en R3). Voelt toch fragiel.
2. De batterij. Ik zit nu Pokémon Scarlet te spelen en zie de percentages naar onder lopen met de minuut. 16% verloren in nog geen 15 minuten time ik nu.
Iemand die zich in deze dingen kan vinden?
1. De R3 en L3 knoppen (indrukken van de sticks) voelt erg eng aan. In die zin dat ik het gevoel krijg dat het plastic breekt. In bijvoorbeeld Fortnite switch je veel tussen sprinten en sliden (L3 en R3). Voelt toch fragiel.
2. De batterij. Ik zit nu Pokémon Scarlet te spelen en zie de percentages naar onder lopen met de minuut. 16% verloren in nog geen 15 minuten time ik nu.
Iemand die zich in deze dingen kan vinden?
Super bedankt voor de link. Volgens de link werkt al mijn 170 Nintendo Switch 1 games op de Nintendo Switch 2. Scheelt weer oerdomme vragen van mij.
[ Voor 18% gewijzigd door pinokkia op 07-06-2025 20:48 ]
Die batterij lees ik nu wel erg vaak, ding is in den beginne altijd sneller leeg, zo ook met smartphones en tablets.
Ik geloof ook oprecht dat Nintendo nog wel met een update kan komen hiervoor.
Zelf overigens al twee dagen aan het gamen (niet fulltime, wel vaak) en batterij zit nu op 55%.
Ik geloof ook oprecht dat Nintendo nog wel met een update kan komen hiervoor.
Zelf overigens al twee dagen aan het gamen (niet fulltime, wel vaak) en batterij zit nu op 55%.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Lashrom schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:23:
Is er iemand die wellicht een foto kan maken met maximale helderheid van de Oled en Switch 2 naast elkaar?
:strip_exif()/f/image/qYwhx1DIcdmVeU4exRANuvXk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eSB0TW6gPXgEyfs01L9aM5QY.jpg?f=fotoalbum_large)
Storen andere zich ook aan de response time van het scherm? Ik vind het echt belachelijk hoe blurry het scherm was en gezien ik er niemand over hoorde dacht ik dat ik gek was.
Dit scherm kan niet eens 60 goed laten zien, laat staan 120.
Vind dit toch echt wel een deal breakertje
John van DF is de eenige die ik er over hoor
https://bsky.app/profile/...qwtre6h7k2s?ref_src=embed
Bij mij is de dynamic tone optie uitgegrijsd en kan die niet eens openen. En de geavanceerde optie is ook uitgegrijsd. Dit op een LG Oled, dus ben benieuwd of iemand het al heeft kunnen instellen.Esumontere schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:03:
[...]
Heb je de TV op HGiG staan? Anders is de HDR instelling inderdaad waardeloos.
Zie: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/s/cjH1qCgtiA
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Ik denk dat dat de vraag al beantwoord, niet?Xander.M schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:45:
Storen andere zich ook aan de response time van het scherm? Ik vind het echt belachelijk hoe blurry het scherm was en gezien ik er niemand over hoorde dacht ik dat ik gek was.
Ook allemaal aannames van mijn kant hoor, maar ik geloof niet dat ze wel third party controllers toe staan en vervolgens bewust het uit de slaapstand kunnen halen blokken. Daarnaast kunnen de Nintendo controllers van de Switch 1 het ook niet. Daarnaast zijn er ook third party controllers die het bij de Switch 1 ook niet kunnen. Dus eerder het vermoeden dat het uit de slaapstand halen niet een standaard bluetooth protocol is en dat hier mogelijk een extra chip voor word gebruikt. Mogelijk gebruiken ze hier bij de Switch 2 controllers weer een andere chip voor en is er vanuit kostenbesparing gekozen om niet beide varianten te ondersteunen.Donstil schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:37:
[...]
Ah zo, ja dat zullen ze toch ook niet achter de exclusiviteit Pay-Wall laten zitten zou je zeggen.
Of het is geen standaard bluetooth protocol en uniek afhankelijk van de bluetooth chip (Broadcom/Mediatek).
[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 07-06-2025 20:56 ]
Top man, dankjewel! Vooral de foto met Zelda als gameplay lijkt het alsof de Switch 2 hier iets levendiger uitziet maar die van Oled wat realistischer en niet over de top wat betreft contrast. Qua helderheid is het verschil minimaal. Kan het zo zijn dat een combinatie van HDR en de upgrade versie van Zelda dit mogelijk heeft gemaakt? Dus dat het ook afhankelijk is van de game zelf? Ziet er in ieder geval prima uit wat mij betreft.
[ Voor 4% gewijzigd door Lashrom op 07-06-2025 20:51 ]
De game is opnieuw gecolourgrade voor het HDR van de NS2E editie denk ik.Lashrom schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:49:
[...]
Top man, dankjewel! Vooral de foto met Zelda als gameplay lijkt het alsof de Switch 2 hier iets levendiger uitziet maar die van Oled wat realistischer en niet over de top wat betreft contrast. Qua helderheid is het verschil minimaal. Kan het zo zijn dat een combinatie van HDR en de upgrade versie van Zelda dit mogelijk heeft gemaakt? Dus dat het ook afhankelijk is van de game zelf? Ziet er in ieder geval prima uit wat mij betreft.
:strip_exif()/f/image/6ZmExCzPAWkLVioHFwdTBVGq.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand dit al gehad? Ik heb de switch net voor het eerst aangesloten maar ik kan alleen automatische resolutie selecteren.
Edit: Ah nevermind, de switch lijkt wat kieskeurig te zijn met mijn HDMI (2.1) kabel, nu een andere gepakt en werkt het wel prima.
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 07-06-2025 20:56 ]
Ik heb zelf een C2, je moet eerst game optimizer settings aanzetten voor je dyamic tone mapping uit kan zetten. Zie deze reddit post.H.Boss schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:46:
[...]
Bij mij is de dynamic tone optie uitgegrijsd en kan die niet eens openen. En de geavanceerde optie is ook uitgegrijsd. Dit op een LG Oled, dus ben benieuwd of iemand het al heeft kunnen instellen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Oef, geen idee in hoeverre de foto een vertekend beeld geeft. Maar het OLED scherm in jouw foto is echt veel mooier bij Zelda. Kleuren op de Switch 2 zijn veel te groen.
De automatische helderheid uitschakelen kan ook helpen. Het scherm kan handmatig veel helderder ingesteld worden dan als er gebruik wordt gemaakt van automatische helderheid.
Dat moet sowieso als je een foto gaat maken en beide Switch consoles met elkaar gaat vergelijken. Ik zeg niet dat dit hier eerder niet gedaan is, maar wordt wel eens over het hoofd gezien en geeft daardoor een verkeerde indruk. Sowieso is het op een foto moeilijker te vergelijken.Deatheyee schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:03:
De automatische helderheid uitschakelen kan ook helpen. Het scherm kan handmatig veel helderder ingesteld worden dan als er gebruik wordt gemaakt van automatische helderheid.
In de praktijk heb ik er weinig last van, het viel mij al op dat het beeld een beetje blurry werd wanneer ik de camera draai in 3D spellen. Geen dealbreaker voor mij, en ook eraan gewend omdat m'n TV dat ook heeft.Xander.M schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:45:
Hier ook een LG oled, ik kon zelf bij geavanceerde opties onder display (scherm waarin ik type:game selecteerde voor display) dit aanpassen. Stond default op dynamic tone, zelf naar HGIG gezet.H.Boss schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:46:
[...]
Bij mij is de dynamic tone optie uitgegrijsd en kan die niet eens openen. En de geavanceerde optie is ook uitgegrijsd. Dit op een LG Oled, dus ben benieuwd of iemand het al heeft kunnen instellen.
ik heb een LG C7, zag daar die optie niet klopt dat?tekken4111 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:06:
[...]
Hier ook een LG oled, ik kon zelf bij geavanceerde opties onder display (scherm waarin ik type:game selecteerde voor display) dit aanpassen. Stond default op dynamic tone, zelf naar HGIG gezet.
LG CX6 hier, dus wellicht andere menu's. Tv is nu even bezet door vrouwlief, maar bij interesse kan ik vanavond wel een filmpje maken waar het bij mij zitrichards3 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:11:
[...]
ik heb een LG C7, zag daar die optie niet klopt dat?
Stond uit op mijn foto's.Deatheyee schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:03:
Eens. Ook de wolken in de lucht, die zie je matig op Switch 2.Raem schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:00:
[...]
Oef, geen idee in hoeverre de foto een vertekend beeld geeft. Maar het OLED scherm in jouw foto is echt veel mooier bij Zelda. Kleuren op de Switch 2 zijn veel te groen.
Edit, kan aan de tijd in het spel liggen.
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 07-06-2025 21:24 ]
Dode pixel op men switch 2, helemaal in het midden dus storend. Ben gaan omruilen. Dode pixel op mijn 2e switch 2, deze keer in de rechter beneden hoek, minder storend wel dus misschien niet retouren … geen idee.
Beide dode pixels verschenen niet onmiddellijk maar na n uurtje of 2 handheld spelen, is dat normaal? Hadden ze er niet onmiddellijk moeten zitten? En wat is het risico dat er dan meerdere gaan verschijnen? Ben niet zo’n technische kenner.
Beide dode pixels verschenen niet onmiddellijk maar na n uurtje of 2 handheld spelen, is dat normaal? Hadden ze er niet onmiddellijk moeten zitten? En wat is het risico dat er dan meerdere gaan verschijnen? Ben niet zo’n technische kenner.
Rare vraag maar kan ik mijn Apple airpods koppelen aan de switch 2 via bluetooth?
Ja, dat kan.Atsiz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:52:
Rare vraag maar kan ik mijn Apple airpods koppelen aan de switch 2 via bluetooth?
graagtekken4111 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 21:17:
[...]
LG CX6 hier, dus wellicht andere menu's. Tv is nu even bezet door vrouwlief, maar bij interesse kan ik vanavond wel een filmpje maken waar het bij mij zit
Handige opties in je Switch 2:
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Weet iemand of the mayflash gamecube adapter ook op de Switch 2 werkt?
Kwaackie in "Het Nintendo Switch 2 topic"RaXz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:32:
Nog niemand gehoord over de Welcome Tour, is er iemand zo gek geweest om die te kopen?
[YouTube: I Paid For Nintendo Switch 2 Welcome Tour So YOU Don't Have To!]
[ Voor 12% gewijzigd door Raem op 07-06-2025 22:36 ]
Het klinkt leuk en heb het op m'n wishlist gezet. Wel jammer dat je het apart moet aanschaffen, ik mis Reggie wel want die heeft er voor gevochten dat Wii Sports gratis bij de Wii zou zitten, Nintendo wilde in de eerste instantie het apart verkopen.
Op mijn LG C2 OLED kon ik het zonder problemen instellen. Moest wel op het moment dat de Switch aan stond en de juiste HDMI input geselecteerd was.H.Boss schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 20:46:
[...]
Wel echt extreem low hanging fruit deze “hidden” features en serieus te veel gel*l er omheen.Zeror schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:14:
Handige opties in je Switch 2:
[YouTube: Five Nintendo Switch 2 Hidden Features You Need to Try NOW]
Om mensen tijd te besparen:
- Oplaad limiet (+/- 90%): Makkelijk te vinden in de instellingen onder ‘systeem’
- Nintendo Discovery Queue: in de eShop zit een optie met persoonlijke aanbevelingen
- Extra button mapping voor Pro 2 controllers
- Nieuwe opties voor button mapping voor NSO Retro games
- Switch 2 heeft een ethernet poort
Kortom in de hele video zit geen enkele hidden feature.
Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.