Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38
Wat meer Tears of the Kingdom gespeeld en soms lijkt het wel alsof er even een soort misverstand is welke versie van de game de Switch nu precies speelt.

Er komt dan heel kort een soort waas over het scherm waarbij de textures opnieuw lijken in te laden.

Verder tot nu toe 1 cutscene gehad met Purah waarbij er sprake was van wat stutters maar buitenom dat ene keer met Purah en die kleine texture momenten is 1080/60 handheld en 4K/60 docked toch wel echt een fantastische ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evernote schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 06:59:
[...]

Ja. En ook Nintendo Switch Online’s andere functionaliteiten.

Cloud saves, GameCube games, DLC voor bijvoorbeeld Animal Crossing, Mario Kart 8 Deluxe banen etc.
Oh ja, ook GameCube games, die was ik vergeten... Wel stom, ik was via Google op Nintendo's eigen site uitgekomen maar daar staat dat dus niet bij. Alsnog kwam ik eigenlijk wel tot de conclusie dat het het wel waard zou zijn dus met gc er bij helemaal :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:24
Gynnad schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:32:
Toch nog even een poging; Ik ben op zoek naar een Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket-lidmaatschap, nu kun je een family abonnement nemen welke je kunt delen met 7 andere, in totaal dus 8 mensen.

Dit betekend dat je dan voor een jaar 8,75 per persoon kwijt bent, wat goedkoper is dan de Switch 2 upgrade voor de Zelda games!

Hiervoor krijg je toegang tot:
  • GameChat
  • Online features in games
  • Nintendo Classics op GameCube/N64/SNES/NES/Gameboy/Gameboy Advance/MegaDrive
  • Upgrade packs voor Zelda BotW en Zelda TotK zijn gratis
  • Mario Kart 8 DLCs zijn gratis
Er zijn geen IP adres restricties, het enige wat je moet doen is ervoor zorgen dat de Nintendo accounts tot 1 familie horen, zie https://www.nintendo.com/...familiegroep-1406409.html.

Stuur mij even een DM als je interesse hebt in een family abonnement of nog een plek vrij hebt. Momenteel zoek ik nog 7 mede-Tweakers om het abonnement mee te delen.

[Afbeelding]

Meer informatie op: https://www.nintendo.com/...ndo-Switch-2-2785954.html
Wel heel cheap dan ja, maar door dit soort trucjes worden abonnementen vaak uiteindelijk een stuk duurder voor de rest.
40 euro voor een jaar is al best goedkoop, dat hebben we er toch wel voor over voor zo'n mooie library aan games, upgrades, dlc etc wat je er dan allemaal bij krijgt.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 18:37
Ik vind de dock wel vrij heet worden als je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:08

Esumontere

Floep, banaan.

Iemand enig idee hoeveel vermogen de Switch 2 nodig heeft om op te laden tijdens het gamen? Ik heb een powerbank die 20 W kan leveren, geen idee of dat genoeg is.

Overigens valt de accu me niet tegen na alle berichten. Vanochtend ruim 2 uur MKW en BOTW gespeeld in handheld (laagste schermhelderheid, wel met bluetooth audio en wifi aan), heb nog ruim 40% accu over.

[ Voor 39% gewijzigd door Esumontere op 07-06-2025 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:19
Van alle games die ik de afgelopen dagen gespeeld heb, vind ik No Man’s Sky toch wel tegenvallen qua grafische update op de S2. 30 fps is gewoon echt te matig. Het speelt hakkelig tov Mario Kart World en beide Zelda’s. Dan liever 60 fps en beperkingen op andere grafische modi, maar wie weet komt dat nu. Als dit al een upgrade is ten opzichte van Switch 1, dan wil ik niet weten hoe dat eruit zag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Esumontere schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:24:
Iemand enig idee hoeveel vermogen de Switch 2 nodig heeft om op te laden tijdens het gamen? Ik heb een powerbank die 20 W kan leveren, geen idee of dat genoeg is.

Overigens valt de accu me niet tegen na alle berichten. Vanochtend ruim 2 uur MKW en BOTW gespeeld in handheld (laagste schermhelderheid, wel met bluetooth audio en wifi aan), heb nog ruim 40% accu over.
Hoe snel de Switch 2 kan opladen weet ik niet, ik denk dat 20 W al meer dan genoeg is. Ik heb gisteren zitten gamen met de 20 W oplader van mijn iPhone en dan kan ik gewoon gamen en opladen tegelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Esumontere schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:24:

Hoogste wat ik gezien heb is 18 watt oid.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-09 07:33
Ik heb "Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time" nu een paar uurtjes gespeeld. Best vermakelijk eigenlijk. Doet me een beetje aan Animal Crossing denken, maar dan iets drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
MallePietje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:31:
Ik heb "Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time" nu een paar uurtjes gespeeld. Best vermakelijk eigenlijk. Doet me een beetje aan Animal Crossing denken, maar dan iets drukker.
Hoe voelt de performance aan? Ik zit echt met smart te wachten op een review met performance stats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
X-GeaR schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:27:
Van alle games die ik de afgelopen dagen gespeeld heb, vind ik No Man’s Sky toch wel tegenvallen qua grafische update op de S2. 30 fps is gewoon echt te matig. Het speelt hakkelig tov Mario Kart World en beide Zelda’s. Dan liever 60 fps en beperkingen op andere grafische modi, maar wie weet komt dat nu. Als dit al een upgrade is ten opzichte van Switch 1, dan wil ik niet weten hoe dat eruit zag…
Je kunt de framerate unlocken las ik op Reddit.
Hopelijk is de handheld ervaring met VRR dan fijner.

Options -> Display & Graphics -> Framerate Lock (op disabled zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo Switch 2-etui inmiddels ook in gebruik. Net als de etui van de Switch (OLED) geen hardcase, maar die van de Switch 2 voelt wel iets steviger aan. Voor mij in ieder geval prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
Evernote schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:35:
[...]
Hoe voelt de performance aan? Ik zit echt met smart te wachten op een review met performance stats.
Performance voelt prima, maar... misschien ben ik niet de beste persoon om dat voor je te beoordelen. Ik vond bijvoorbeeld botw en totk op switch 1 ook prima, terwijl lang niet iedereen het daarmee eens was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:07
Gynnad schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:32:

Er zijn geen IP adres restricties, het enige wat je moet doen is ervoor zorgen dat de Nintendo accounts tot 1 familie horen,
Aha. want we zijn 1 tweakers familie :+

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
matthijst schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:41:
[...]

Aha. want we zijn 1 tweakers familie :+
Exact :>

Lopen al meerdere constructies binnen Tweakers, alleen was ik net te laat ;) Laten we elkaar helpen waar het kan, daar is de Tweakers community voor.

Maar laten we het verder niet off-topic maken, indien je interesse hebt graag een DM :)

Edit: inmiddels zitten we aan de 8 accounts.

[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 08-06-2025 13:25 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik had een jaartje + uitbreiding gekocht online voor 30,-.
Hoef je geen truukjes uit te halen maar heb je toch 25% korting, ook al is het “maar” een tientje.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Stylze schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:12:
[...]

Wel heel cheap dan ja, maar door dit soort trucjes worden abonnementen vaak uiteindelijk een stuk duurder voor de rest.
40 euro voor een jaar is al best goedkoop, dat hebben we er toch wel voor over voor zo'n mooie library aan games, upgrades, dlc etc wat je er dan allemaal bij krijgt.
Als Nintendo het niet wilt, voeren ze maar wat restricties in, me dunkt :P Voor mij persoonlijk geldt het volgende: gezien alles bij Nintendo wel aan de prijs is (én blijft als ik naar hun 1st party titel kijk) en je met deze abo’s ook decennia oude meuk krijgt die hun amper nog iets kost, vind ik abo’s delen wel nog te verantwoorden.

Het is al even geleden maar bij PS en Xbox kreeg je bij het afnemen van een online abo tenminste nog recente games erbij om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:18
Donstil schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:55:
Ik had een jaartje + uitbreiding gekocht online voor 30,-.
Hoef je geen truukjes uit te halen maar heb je toch 25% korting, ook al is het “maar” een tientje.
Volgens mij heb ik die ook toegepast inderdaad, voor die 3 tientjes vond ik het best.
Ik vind Nintendo Online best prijzig, voor hetgeen wat ik er dan mee doe. dus dacht nou ja voor die 30 euro verleng ik hem dan nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacinici
  • Laatst online: 12:32
Evernote schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:35:
[...]

Zij heeft het vergeleken op de pc en Switch 1. Ze was heel kritisch over de S1. Ze liet het ook zien. Ik heb daardoor maar even gewacht met de aankoop. Als de S2 niet veel beter is, bijvoorbeeld met die irritante Motion Blur Depth of Field haal ik het wel op Steam voor mijn ROG Ally.

De motion blur depth of field bij Zelda Echoes en Link’s Awakening is ook niet veel beter geworden op de S2 vind ik. De laadtijden zijn hetzelfde. Ik denk dat de S2 veel beter kan, zie BOTW en TOTK, maar de developers moeten er natuurlijk tijd in steken. Ik twijfel of dit gaat gebeuren. Ze kunnen net zo goed aan een nieuwe game werken. De genoemde spellen hebben ze al inmiddels verkocht.

In de volgende link gaat ze de S2 spelen en testen. De video moet nog online komen.

YouTube: First look at Switch 2 version of Fantasy Life i | Gameplay & Perfo...

Edit: motion blur moet zijn depth of field.

[ Voor 3% gewijzigd door sacinici op 07-06-2025 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:50
Ik zou wel te ongeduldig zijn maar elke keer als ik een game aankondiging zie staat er weer geen switch 2 en dat irriteert mij. Waar blijven alle game aankondingen ? Waar is mijn call of duty 😜

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
X-GeaR schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:27:
Dat vond ik dus ook al, en het erge is dat handheld 40 fps heeft en dus een stuk fijner speelt, ik mis in docked een performance optie waarmee je dan ook met 40 fps kan spelen. Ik voel mij wel een beetje misleid want in deze trailer zie je het spel een stuk vloeiender draaien, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sacinici schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Zij heeft het vergeleken op de pc en Switch 1. Ze was heel kritisch over de S1. Ze liet het ook zien. Ik heb daardoor maar even gewacht met de aankoop. Als de S2 niet veel beter is, bijvoorbeeld met die irritante Motion Blur, haal ik het wel op Steam voor mijn ROG Ally.

De motion blur bij Zelda Echoes en Link’s Awakening is ook niet veel beter geworden op de S2 vind ik. De laadtijden zijn hetzelfde. Ik denk dat de S2 veel beter kan, zie BOTW en TOTK, maar de developers moeten er natuurlijk tijd in steken. Ik twijfel of dit gaat gebeuren. Ze kunnen net zo goed aan een nieuwe game werken. De genoemde spellen hebben ze al inmiddels verkocht.

In de volgende link gaat ze de S2 spelen en testen. De video moet nog online komen.

YouTube: First look at Switch 2 version of Fantasy Life i | Gameplay & Perfo...
Ik snap eigenlijk niet goed waarom je naar een YouTuber verwijst die zelfs nog niks online heeft gezet als Level 5 gewoon zelf filmpjes van Fantasy Life heeft gepost van andere laadtijden, andere resolutie etc :) Ook genoeg andere alternatieven op YouTube.

Vb:

(Overigens vind ik Echoes of Wisdom ook een duidelijke upgrade. Maar motion blur is een keuze van de ontwikkelaar natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Volgens mij heb ik die ook toegepast inderdaad, voor die 3 tientjes vond ik het best.
Ik vind Nintendo Online best prijzig, voor hetgeen wat ik er dan mee doe. dus dacht nou ja voor die 30 euro verleng ik hem dan nog wel.
Nou ik heb al meer SNES en Gameboy gespeeld op de Switch2 dan de nieuwe Mario Kart :P
Dus het heeft zijn geld al opgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberw00d schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:11:
Ik zou wel te ongeduldig zijn maar elke keer als ik een game aankondiging zie staat er weer geen switch 2 en dat irriteert mij. Waar blijven alle game aankondingen ? Waar is mijn call of duty 😜
Niet iedereen heeft al even lang dev kits + de indruk is dat Nintendo de marketing voor een groot deel nog wilt controleren voorlopig. Het zou me niks verbazen als we in de komende paar weken/maanden minstens één Nintendo Direct krijgen met een hoop third party games.

Verder niet vergeten dat elke game die voor Switch aangekondigd wordt, sowieso ook naar Switch 2 komt :)

Deze heeft gisteren een release datum gekregen bvb.:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
JackAvery schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Ik snap eigenlijk niet goed waarom je naar een YouTuber verwijst die zelfs nog niks online heeft gezet als Level 5 gewoon zelf filmpjes van Fantasy Life heeft gepost van andere laadtijden, andere resolutie etc :) Ook genoeg andere alternatieven op YouTube.

Vb:

[YouTube: 『ファンタジーライフi』Nintendo Switch 2版の魅力を紹介!【ロード時間篇】]

(Overigens vind ik Echoes of Wisdom ook een duidelijke upgrade. Maar motion blur is een keuze van de ontwikkelaar natuurlijk)
Ah, ik ben een beetje traag van begrip. Er staat telkens wat tekst op die laadschermen. En ik vroeg me af waarom ze dat gedaan hadden, aangezien er niet genoeg tijd is om ze te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:28

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Metroid Prime Remastered heeft ook flink kortere laadtijden op de S2, zou kunnen liggen aan dat ik hem digitaal heb maar dan nog.

Wel jammer dat MPR geen muisbesturing heeft gekregen, maar dat kan misschien nog komen als MP4 uitkomt.

[ Voor 28% gewijzigd door Militia Pilot op 07-06-2025 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Laatst online: 14:18
Donstil schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:19:
[...]

Nou ik heb al meer SNES en Gameboy gespeeld op de Switch2 dan de nieuwe Mario Kart :P
Dus het heeft zijn geld al opgebracht.
Ik vermaak mij niet echt meer met de oude spelletjes op 1 of andere manier, ben er altijd vrij snel weer op uitgekeken.
En er staat voor mij gewoon echt veel meuk tussen, zowel bij de gameboy als snes(Heb beide gehad vroeger), ik ken zoveel spellen niet.
Ik kan beter mijn snes mini opstarten dan haha, waarbij ik zelf wat spelletjes erbij heb gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:29:
[...]

Ik vermaak mij niet echt meer met de oude spelletjes op 1 of andere manier, ben er altijd vrij snel weer op uitgekeken.
En er staat voor mij gewoon echt veel meuk tussen, zowel bij de gameboy als snes(Heb beide gehad vroeger), ik ken zoveel spellen niet.
Ik kan beter mijn snes mini opstarten dan haha, waarbij ik zelf wat spelletjes erbij heb gezet.
Ik kan me er prima mee vermaken, maar moet ze vaak dan wel vroeger ook gespeeld hebben. Nostalgie is belangrijk. Zo heb ik Mario Kart Super Circuit op de Game Boy Advance NSO opnieuw helemaal uitgespeeld. Wel jammer inderdaad dat er een boel third party games missen die je vroeger wel op de echte hardware had. Zo mis ik onder andere Sonic Advance.
Nintendo 64 zelf nooit gehad, maar vroeger wel Mario Kart 64, Golden Eye en Perfect Dark bij een vriend gespeeld. Op NSO viel mij Mario Kart 64 toch wel tegen, snel op uitgekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik was vanochtend een beetje aan het browsen in de Nintendo eShop, toen deze crashte en ik mijn Switch 2 een reboot moest geven.

Nadat deze was gereboot kreeg ik een error dat mijn microSD niet gelezen kon worden en ik deze moest formatteren. Dit lijkt een ernstige bug.

Ben inmiddels één soortgelijk geval tegengekomen op Reddit: https://www.reddit.com/r/...osd_issue_day_1_switch_2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:23
MallePietje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:31:
Heb nooit animal crossing gespeeld, maar lees dat het een beetje een mix is van animal crossing en zelda.
Zit er echt veel zelda element in (puzzelen uitzoeken ) gevechten hoeft van mij niet zo, juist het uitzoeken is leuk.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
[...]

Vb:

Na het zien van dit filmpje van 40 seconden weet ik precies hoe de vork in de steel steekt.. /s

Ik wil zelf aaneengesloten gameplay zien met performance stats, en ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je denkt dat een marketing video van Level 5 voldoende zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:47
ChiMan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:09:
Hoe kan ik mijn S2 het beste instellen?

Ik heb twee kinderen die erop mogen spelen, en ik gebruik hem zelf af en toe ook.

Als ik het goed begrijp:
- Eén gebruiker kan de digitale versie van Mario Kart World downloaden en beheren.
- De andere gebruikers op dezelfde console kunnen het spel ook spelen op eigen profiel.

Wat betreft Nintendo Switch Online (NSO):
- Als ik een NSO-abonnement heb, kan ik online spelen.
- De andere spelers kunnen alleen online spelen als ze óók een eigen NSO-abonnement hebben, tenzij ik een gezinsabonnement neem.

Is het handiger om voor elke speler een eigen account te maken, of gewoon één gedeeld account voor ons drieën?
Zou iemand misschien mijn vraag hierboven kunnen beantwoorden?
(Sorry dat ik het nogmaals vraag, maar mijn kinderen beginnen wat ongeduldig te worden. :') )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChiMan schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:47:
[...]

Zou iemand misschien mijn vraag hierboven kunnen beantwoorden?
(Sorry dat ik het nogmaals vraag, maar mijn kinderen beginnen wat ongeduldig te worden. :') )
Wat je opsomt klopt. Ieder een eigen account lijkt me handiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Evernote schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:41:
[...]

Na het zien van dit filmpje van 40 seconden weet ik precies hoe de vork in de steel steekt.. /s

Ik wil zelf aaneengesloten gameplay zien met performance stats, en ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je denkt dat een marketing video van Level 5 voldoende zou zijn.
Ik toon één filmpje, en geef aan dat er meer materiaal online reeds beschikbaar is. Natuurlijk weet je niet alles op basis van die ene embed, maar ik geef de richting aan waar ze kunnen zoeken. Mensen mogen zelf ook wat onderzoek doen, we zitten hier op Tweakers.

Voor de mensen die perse veel gameplay willen zien - hier vind je een stream van vier uur lang van een random Youtuber die ik niet ken. Twee seconden zoekwerk.

Een uitgebreide statistische studie van framerates, resoluties etc. ga je voor dit genre niet zo vaak tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37
Evernote schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:41:
[...]

Je mag ook best zeggen dat je wil wachten op een video van DF. Al is er denk ik al genoeg beeld te vinden van de game aangezien ie vrij populair is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
  • Laatst online: 19-06 20:26
Falco schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 00:10:
Sinds vandaag de Switch 2 binnen en probeer ook de reeds aanwezige 8bitdo Pro 2 controllers te koppelen. 8bitdo heeft hiervoor inmiddels een firmware update voor uitgebracht, maar ik krijg het niet geüpdatet. Er lijkt geen firmware opgehaald te worden en ik zie alleen "reload" in beeld.

Is het iemand anders met een Switch 2 en een 8bitdo Pro 2 toevallig wel gelukt? Zo ja, hoe dan...?
zelfde hier....alleen maar reload...

EDIT: net weer geprobeerd...kan nu wel updaten.

[ Voor 7% gewijzigd door rbfotoeu op 07-06-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:30
Na 3 amFilm screen protectors te hebben verknoeid (vraag me niet hoe, het gaat juist bijna altijd goed. maar het kost me echt nooit meer dan 2 pogingen. dit keer zelfs in de douche gedaan voor stoom). Nu maar op zoek naar iets compleet fool proof zodat het niet nog eens fout gaat. Complete geldverspilling.

2 maal had ik het scherm volledig schoon, snel de protector er op. Vervolgens zitten er toch 2 mini haartjes tussen. Wat een gekloot. Maar ik wil er wel echt eentje op, zeker nu ik lees dat de plastic laag van Nintendo redelijk krasgevoelig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor wie nieuwsgierig is naar teardowns en hoe repareerbaar het toestel is, hier is er eentje van Tronicsfix.

• De ventilator in zijn unit is van Delta, .37A. Groter dan wat in vorige Switch consoles zat.
  • Headphone jack is modulair
  • Speakers zijn groter dan die van de OLED.
  • Batterij is opnieuw vastgelijmd.
  • Heatpipe is zeer plat voor hittegeleiding. (en volgens Welcome Tour zit hier een vapour chamber in).
Joy-con teardown vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

ChiMan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:09:
Hoe kan ik mijn S2 het beste instellen?

Ik heb twee kinderen die erop mogen spelen, en ik gebruik hem zelf af en toe ook.

Als ik het goed begrijp:
- Eén gebruiker kan de digitale versie van Mario Kart World downloaden en beheren.
- De andere gebruikers op dezelfde console kunnen het spel ook spelen op eigen profiel.

Wat betreft Nintendo Switch Online (NSO):
- Als ik een NSO-abonnement heb, kan ik online spelen.
- De andere spelers kunnen alleen online spelen als ze óók een eigen NSO-abonnement hebben, tenzij ik een gezinsabonnement neem.

Is het handiger om voor elke speler een eigen account te maken, of gewoon één gedeeld account voor ons drieën?
Wij hebben hier voor alle gezinsleden een eigen account (want dan heeft iedereen zijn/haar eigen save games en unlocks per spel). Ik heb een NSO familie lidmaatschap zodat iedereen ook online kan. Dat is niet noodzakelijk, maar mijn zoon heeft andere vrienden dan mijn dochter en dan ik. Dan loopt dat niet door elkaar.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stfnz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:18:
Na 3 amFilm screen protectors te hebben verknoeid (vraag me niet hoe, het gaat juist bijna altijd goed. maar het kost me echt nooit meer dan 2 pogingen. dit keer zelfs in de douche gedaan voor stoom). Nu maar op zoek naar iets compleet fool proof zodat het niet nog eens fout gaat. Complete geldverspilling.

2 maal had ik het scherm volledig schoon, snel de protector er op. Vervolgens zitten er toch 2 mini haartjes tussen. Wat een gekloot. Maar ik wil er wel echt eentje op, zeker nu ik lees dat de plastic laag van Nintendo redelijk krasgevoelig is.
Dat was met een frame hulpstuk? Geen idee wat er verder compleet fool proof is. Mensen met Spigen hadden hier eerder ook problemen met plaatsen van hun screenprotector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfnz
L23 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:44:
[...]

Dat was met een frame hulpstuk? Geen idee wat er verder compleet fool proof is. Mensen met Spigen hadden hier eerder ook problemen met plaatsen van hun screenprotector.
Klopt ja, groene hulpstuk. Zie dat er ook nog een one touch versie is, die blijkbaar met een full screen sticker voor stof komt. Dan ga ik die maar proberen. Vervelende aan de sticker bij deze versie die ik nu had was dat het een soort van spoor achterliet nadat ik de stof weghaalde. Ik wist niet zeker of dit zichtbaar zou blijven dus na het stof te hebben verwijderd, moest ik weer terug om vervolgens het stickerspoor aan te pakken. Zo blijf je bezig. :X

Maar goed, meestal heb ik hem in een keer er goed op zitten. Hopelijk gaat het de volgende ronde beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 16-09 19:37
stfnz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:53:
[...]

Klopt ja, groene hulpstuk. Zie dat er ook nog een one touch versie is, die blijkbaar met een full screen sticker voor stof komt. Dan ga ik die maar proberen. Vervelende aan de sticker bij deze versie die ik nu had was dat het een soort van spoor achterliet nadat ik de stof weghaalde. Ik wist niet zeker of dit zichtbaar zou blijven dus na het stof te hebben verwijderd, moest ik weer terug om vervolgens het stickerspoor aan te pakken. Zo blijf je bezig. :X

Maar goed, meestal heb ik hem in een keer er goed op zitten. Hopelijk gaat het de volgende ronde beter.
Alleen jammer dat ie pas ergens volgende week binnen komt. Tenminste als we het over dezelfde hebben haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik heb de ivoler met 4 screen protectors. Verder volgens mij exact hetzelfde product als wat jij hebt gekocht.
Zaten stickers, alcohol doekje en droog doekje bij. De stickers dit keer niet hoeven gebruiken. Wel irritant dat toen ik de Switch 2 nieuw uit de verpakking haalde er gelijk al kleine stofdeeltjes op lagen, maar alcohol doekje en daarna droog doekje gebruiken was hier voldoende en bij het plaatsen van de screenprotector gelukkig stofvrij kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:50
Klopt het dat als ik mijn Bluetooth headset aansluit ik alleen audio geluid heb maar de microfoon niet kan gebruiken in bv Fortnite om zo te praten ? Pakt die alleen de mic van de switch 2 zelf ? Niet zo erg in handheld maar als die docked staat wel erg lastig als er ook anderen geluid maken in de ruimte

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 00:14
[...]

Ik heb de one touch versie van Amfilm en dat ging bij mij in een keer helemaal goed, was heel makkelijk en die full screen sticker hielp wel om de laatste stofdeeltjes weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:47
Is er een manier om de joysticks minder gevoelig te maken in N64 en gamecube games of was het op de originele controllers vroeger ook zo gevoelig?
Je hoeft de sticks van de joy-cons of pro-controller maar voor de helft te bewegen om al op de maximale uitslag te zitten en heel langzaam lopen of sturen is bijna niet te doen in vergelijking met de native switch games. Mijn oude Gamecube hier leest helaas geen discs meer om te vergelijken. (als ik al een TV kan vinden waar die nog op aan te sluiten valt haha)

Heeft het zin om een van mijn oude gamecube controllers aan te sluiten met converter zodat de NSO games beter te spelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik ben het wel met de gevoelens eens dat de Switch 2 de perfecte evolutie is van de Switch 1.

Ben nog gewoon een aantal spellen door aan het spelen waar ik nog niet mee klaar was en merk echt verbeterde laadtijden en ook scherpere graphics, zelfs zonder upgrades. Alsof de upscaling van de switch zelf, vanuit de game hard,- en software het beter doet dan upscaling in je tv.

Ik merk dat bij Risk of Rain 2 en Hand of Fate 2. Heb eigenlijk wel zin nu om X-COM weer op te starten want dat was een goed spel, maar nog maar net speelbaar op Switch 1...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 21:37
Iemand een aanbeveling voor een compacte case voor de Switch 2? Ik wil echt eigenlijk alleen het scherm beschermen.

Ik zie online alleen maar van die dikke cases waar een extra paar joy cons in passen, maar dat vind ik te bulky. Mocht ik ooit een extra paar joy cons kopen gooi ik die wel los in mn tas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:33
Hier na jaren niet of nauwelijks gamen, en als ik dit deed was het op de PC weer een S2 gekocht. Hopelijk het plezier met gamen weer een beetje terug door het gemak van handheld lekker op de bank gamen.

Ben begonnen aan Hogwarts Legacy wat echt verrassend goed draait (S2 upgrade). Verder ook al wat plezier gehad met MKW.

Ergens stiekem hoop ik dat Diablo 4 en RDR2 nog uitkomen voor de S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ekiter schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:31:
Is er een manier om de joysticks minder gevoelig te maken in N64 en gamecube games of was het op de originele controllers vroeger ook zo gevoelig?
Je hoeft de sticks van de joy-cons of pro-controller maar voor de helft te bewegen om al op de maximale uitslag te zitten en heel langzaam lopen of sturen is bijna niet te doen in vergelijking met de native switch games. Mijn oude Gamecube hier leest helaas geen discs meer om te vergelijken. (als ik al een TV kan vinden waar die nog op aan te sluiten valt haha)

Heeft het zin om een van mijn oude gamecube controllers aan te sluiten met converter zodat de NSO games beter te spelen zijn?
Je kan je oude controllers zeker proberen. Of het beter is hangt van de staat van je controllers af :) Persoonlijk denk ik van wel, de layout van de GameCube controller is toch vrij specifiek en mijn muscle memory voor Soul Calibur werkt alvast niet op de joy cons.

Nintendo laat je helaas de gevoeligheid en dead zones van je sticks niet aanpassen. Maar zelf eigenlijk nog nooit nood aan gehad. Je kan wel je sticks eens kalibreren om eens te testen of daar een probleem zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Laatst online: 18:54
stfnz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:18:

Tip: laat het eens een dagje zitten en dan valt het al snel niet meer op… na een week ben je het vergeten…
Vroeger kon ik dit ook niet accepteren (dode pixels… brr :X ), maar leer het loslaten. Blijf je deze imperfectie toch zien, zie het als iets unieks. Zonde van je energie en geld én waar gaat het feitelijk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Timx2 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:48:
[...]

Tip: laat het eens een dagje zitten en dan valt het al snel niet meer op… na een week ben je het vergeten…
Vroeger kon ik dit ook niet accepteren (dode pixels… brr :X ), maar leer het loslaten. Blijf je deze imperfectie toch zien, zie het als iets unieks. Zonde van je energie en geld én waar gaat het feitelijk om :)
Ik snap wat je zegt maar het gaat hier om een haartje in het midden van m'n scherm, het ziet er echt niet uit. Maar verder heb je gelijk, de 2e poging was goed genoeg om het gewoon bij te laten. Ik had daar gewoon moeten stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
  • Laatst online: 18:54
stfnz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:51:
[...]

Ik snap wat je zegt maar het gaat hier om een haartje in het midden van m'n scherm, het ziet er echt niet uit. Maar verder heb je gelijk, de 2e poging was goed genoeg om het gewoon bij te laten. Ik had daar gewoon moeten stoppen.
Midden in het scherm is wel een dingetje ja… dan is het makkelijk gezegd door mij :P sterkte in ieder geval. Hopelijk zit de volgende wel goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
stfnz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:51:
[...]

Ik had een haartje aan de zijkant. Heb het glas voorzichtig iets omhoog getrokken, daarna zo'n bijgeleverde sticker op zijn kop op het scherm gelegd en het glas weer naar beneden geduwd. Dan gaat die haar dus hechten aan de sticker. Daarna de sticker er weer af en voilà! :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:47
rbfotoeu schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:08:
[...]

zelfde hier....alleen maar reload...

EDIT: net weer geprobeerd...kan nu wel updaten.
Yes, bij mij ook, vanmorgen werkte het ineens en koppelen lukt nu gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

thomasvant schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:41:
Iemand een aanbeveling voor een compacte case voor de Switch 2? Ik wil echt eigenlijk alleen het scherm beschermen.

Ik zie online alleen maar van die dikke cases waar een extra paar joy cons in passen, maar dat vind ik te bulky. Mocht ik ooit een extra paar joy cons kopen gooi ik die wel los in mn tas.
Tomtoc heeft wat mooie niet dure opties.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
Spigen screenprotector. Je zet die erop en doet een schuifje naar rechts en het zit erop. Super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:06
Net voor het eerst Gamechat gebruikt. Vriend van mij en ik speelden beiden TOTK zonder camera. Geluid was prima.Geluid van gameplay wordt wel gemute, maar alles dat microfoon oppakt hoorde hij wel. Ik had Zelda notes aan en de Voice memories kwamen ook bij hem over. Hij zat op ongeveer 3 meter van zijn tv en ik op 1 meter van switch op tafel. Hij in Alkmaar en ik in Amsterdam beiden met glasvezel 1 Gbits. Zag zijn gameplay ook, maar helaas niet 100% vloeiend. Waarschijnlijk doordat veel mensen nu aan het gamen zijn en de servers het druk hebben.

Grappig om te zien. Ik was iets verder dan hem. Ik was net 10 min op surface en hij maakte de jump naar de surface.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Denko schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:20:
[...]

Tomtoc heeft wat mooie niet dure opties.
Ik heb een paar minuten geleden eentje van Nacon gefixt voor 14,99. Past enkel een S2 in met de joycons attached en nog 4? game cards. Werkte destijds ook perfect voor m’n S1, meer moet het allemaal niet zijn :)

product: Nacon Switch 2 Rigid Transport Case

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jayhawk80
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-09 12:29
Mensen al problemen ervaren met een gezwollen batterij?

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/s/OPovXCqY5u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
Batterij valt tegen hoor ik van mijn broertje en zijn kids waren niet helemaal tevreden. Hij kon er twee uur mee gamen en dat was het al onder de 5% zowel voor mario kart als voor cyberpunk. Mario liep 20 minuten langer door en hij had de console al 4x opgeladen. Hij gaat nu eens kijken hoe lang de batterij mee gaat met een oudere game. Ze hebben nu een oled switch, zoals wij dat ook hebben.

Wij hebben hier zelf besloten om het nog niet te kopen en te wachten tot er een andere versie komt, maar ze hadden hier gehoopt op 3,5 uur gamen zoals met de steamdeck of Nintendo oled waar je zelda dik 5 uur op kan spelen.

Ze hebben met de neefjes gebeld vanmorgen en die zeggen ook dat steamdeck en oled wel beter is qua batterij en dat wij beter kunnen wachten tot er een grotere batterij in komt. Het neefje zei dat de batterij qua speelduur vergelijkbaar is met de eerst Nintendo switch, maar dan net korter.

Met een betere batterij heb je beste van beide werelden zij mijn broertje door betere graphics en triple A games, maar hij denkt eraan om de ouwe xbox s te verkopen als er meer zicht is op welke games er komen en deze dan toch te docken.

[ Voor 60% gewijzigd door Noresponse op 07-06-2025 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Noresponse schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:44:
Batterij valt tegen hoor ik van mijn broertje hij kon er twee uur mee gamen en dat was het al onder de 5% zowel voor mario kart als voor cyberpunk. Mario liep 20 minuten langer door en had de console al 4x opgeladen nu en gaat nu eens kijken hoe lang de batterij mee gaat met een oudere game.
Jep. Hier ook. Batterij wordt leeggezogen als je Mario Kart World speelt. Schrik er een beetje van.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

thomasvant schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:41:

Nintendo's eigen etui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Hier een mooie batterij test;

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• depsycholoog
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-08 21:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RdKVlkSd09KkfZrZr6gELzUCpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYcGcud7gFGbJwxEfMfgwDzA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tm6aP_IFYQrH7OnlH3AchAxfBQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQ6dXwtWvVDKbU4jdM6w08Ux.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het scherm echt wel tegenvallen hoor. Begrijp niet dat mensen zeggen dat het aan de OLED kan tippen. Beiden max brightness.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
depsycholoog schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:49:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vind het scherm echt wel tegenvallen hoor. Begrijp niet dat mensen zeggen dat het aan de OLED kan tippen. Beiden max brightness.
een OLED heeft perfecte kijkhoeken. de situatie die je nu schetst is dus niet helemaal eerlijk op gebied van helderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gelukkig niet. Meteen een extra reden om de optie om tot max. 90% op te laden aan te zetten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sh3bZ-P69hI-iFomE6e5tC1gdcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NO3EYSdIJZ6z3yPkOQlBp9eK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Enkele dagen geleden overwoog ik nog om meteen een geheugenkaartje te bestellen. Uiteindelijk blij dat ik dat niet meteen gedaan heb want ik heb inmiddels een hele stapel games geïnstalleerd en de 256GB intern is nog lang niet vol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehqt6v7oXyAtj97YovzVtUCSVtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8S43YXVqizHk1TtotL4U0in.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCC2SBRKK2hxzBCwuGaO2JSY03M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSZCp8za4UuQfk569MRBxX4C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKnMzYBKjztkdKDHoSFgds4XvRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYrouh8Q5RrySXcsFbKlNdTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beiden Automatic Brightness op uit staan? Hier is het Switch 2 scherm toch wel een stuk helderder. Andere voordelen van het OLED scherm kan je echter over discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Out of the box vond ik het scherm ook tegenvallen. Maar standaard staat de helderheidsslider nogal laag ingesteld door Nintendo (wellicht om langer te kunnen spelen op een accu lading?). Nadat ik de helderheid handmatig wat had opgedraaid bevalt het scherm mij prima. Sowieso heerlijk dat het een wat groter formaat heeft dan bij de originele Switch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik ben dik tevreden over het nieuwe scherm, mis mijn Oled totaal niet. De VRR met 120hz is echt een verademing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:24
EHA1337 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:44:
Hier na jaren niet of nauwelijks gamen, en als ik dit deed was het op de PC weer een S2 gekocht. Hopelijk het plezier met gamen weer een beetje terug door het gemak van handheld lekker op de bank gamen.

Ben begonnen aan Hogwarts Legacy wat echt verrassend goed draait (S2 upgrade). Verder ook al wat plezier gehad met MKW.

Ergens stiekem hoop ik dat Diablo 4 en RDR2 nog uitkomen voor de S2.
Denk dat die beide er zeker aan gaan komen, eerdere delen kwamen ook op de switch 1 dus dat komt wel goed.

Playstation 5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Inmiddels heb ik de oude Pro Controllers van mijn Switch 1 aangesloten op de Switch 2. Werken prima. En ook de firmware van die controllers kon ik gewoon vanaf de Switch 2 updaten. 👍 Ik zie geen reden om de nieuwe Pro controller aan te schaffen, want de chat(knop) gebruik ik toch niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rbfotoeu
Net weer ff luigi's mansion 3 aangeslingerd op de NS2.....Ja dan wordt je toch wel heel blij op een of andere manier...wat is dat toch een prachtige game....alsof ik hem weer voor t eerste speel ..super gaaf op dat scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:47
Wat zijn jullie ervaringen met tweedehands Nintendo Switch-games?

Nu ik een S2 heb, wil ik graag wat spellen via Marktplaats kopen.
Scheelt toch weer wat euro’s ten opzichte van nieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:44
ChiMan schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:36:

Ik heb nog nooit een probleem gehad met tweedehands switch games :) Verkoop zelf ook alle uitgespeelde games door. Op MP doe ik wel alleen aan ophalen vanwege de vele scammers, via tweakers voelt voor mij altijd veiliger.

Totaal andere vraag, zijn er al mensen die een S2 etui/softcase hebben gespot zoals de bigben's voor de S1? Dus met een leuke voorkant zoals mario, zelda of Pokemon. Kan op de saaie softcases na helemaal niks vinden van een degelijk merk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 10:29:
[...]

Ooh ik kan zo een uurtje Tetris spelen bijvoorbeeld, ik heb betere Platformen om dat op te doen maar vond het toch wel weer leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
BamSlam_ schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:29:
Inmiddels heb ik de oude Pro Controllers van mijn Switch 1 aangesloten op de Switch 2. Werken prima. En ook de firmware van die controllers kon ik gewoon vanaf de Switch 2 updaten. 👍 Ik zie geen reden om de nieuwe Pro controller aan te schaffen, want de chat(knop) gebruik ik toch niet.
Ik doe het momenteel ook zo maar werd wel een beetje gek van het steeds moeten opstaan om m'n Switch aan te zetten. Ook heb ik altijd al een headphone jack gemist op de Pro controller en die zit wel op de nieuwe, voor mij reden genoeg om up te graden. Bij de nieuwe controller zitten er ook nog knoppen bij je wijsvingers die je kunt mappen, lijkt mij vooral handig met shooters.

De controller wordt vanmiddag nog bezorgd, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu

Gewoon doen....Vinted is trouwens vaak goedkoper . 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
rbfotoeu schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:29:
Net weer ff luigi's mansion 3 aangeslingerd op de NS2.....Ja dan wordt je toch wel heel blij op een of andere manier...wat is dat toch een prachtige game....alsof ik hem weer voor t eerste speel ..super gaaf op dat scherm
Ook maar eens proberen dan, ik vond het een van de mooiste spellen op de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbfotoeu
RaXz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:48:
[...]

Ook maar eens proberen dan, ik vond het een van de mooiste spellen op de Switch.
Helemaal mee eens...co op ook geniaal 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaXz
Ik schreef over dat de nieuwe pro controller vanmiddag bezorgd werd en de bezorger stond gelijk voor mijn deur, snel opladen en dan aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Net ook eens een uurtje Fast Fusion gespeeld. Vet spel! Lekker snel arcade racen, heerlijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:06
Eindelijk antwoord op de vraag: werkt een BOTW Switch 2 cartridge op een Switch 1.

Ja.

https://nl.ign.com/ninten...switch-1-dit-is-hoe-het-w

Je mist dan dus alleen de DLC. Ik hoop daarom dat er nog een BOTW Ultimate uitkomt. Switch 1 game op Switch 2 cartridge, DLC en Switch 2 upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RollieBollie schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:56:
Eindelijk antwoord op de vraag: werkt een BOTW Switch 2 cartridge op een Switch 1.

Ja.

https://nl.ign.com/ninten...switch-1-dit-is-hoe-het-w

Je mist dan dus alleen de DLC. Ik hoop daarom dat er nog een BOTW Ultimate uitkomt. Switch 1 game op Switch 2 cartridge, DLC en Switch 2 upgrade.
Hoeveel zou je daar voor over hebben? Ik zie het niet gebeuren anders was dit het moment geweest, maar als ze het doen dan komt er nog weer 20 euro bovenop voor de uitbreidingspas. Nintendo prijst zijn games niet af. Wellicht een fysieke release in Japan/Azië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57

Wij kopen vaak 2dehands op Vinted, daarnet nog Splatoon 2 gekocht voor 8 euro inc verzending.
Je moet wel beetje zoeken, sommige vragen al bijna de nieuwprijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Als ik dit mag geloven dan heeft de Switch 2 een goede launch gehad:
According to @NintyPrime, they've heard from multiple sources that Nintendo has shifted over 3 million units of Switch 2 in 24 hours. To put it in perspective, the PS4 held the record with 1 million units in 24 hours.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Sagat

Is pappa x2!

Steven030 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:32:
[...]

Ik ben heel benieuwd! Heb het origineel helaas niet meer voorhanden dus ik kan het niet testen. Maar man, wat heb ik veel uren met vrienden in die battle mode zitten vroeger. Samen met SSX Tricky (en FIFA/PES) toch wel mijn favoriete couch multiplayer game. Leuk om nu weer eens op te starten
Ik kreeg het iig niet voor elkaar, en heb nog even (wel online) de handleiding bekeken en nog wat gezocht (gamefaqs en mariowiki), staat niets over schilden oppakken. Je zou nog wat yt kunnen checken maar daar trek ik de grens, ik ga ervanuit dat het niet kan tot iemand mij het tegendeel kan bewijzen :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:52
G_Dragon schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:17:

[...]
Dus @xminator ... Kom je nu terug op je opmerking van gisteren? Dat de verkoop hoegenaamd slecht zou gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Esumontere schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:54:
Net ook eens een uurtje Fast Fusion gespeeld. Vet spel! Lekker snel arcade racen, heerlijk!
Ja, echt een super spel. En dat voor slechts 15 Euro! 👍👏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:45
sderooij schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 14:07:
Ik ben dik tevreden over het nieuwe scherm, mis mijn Oled totaal niet. De VRR met 120hz is echt een verademing.
Is het niet dat je pas VRR merkt boven de 48 fps? Bij zwaardere games heb je er dus wss niet heel veel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Zelda BOTW even gespeeld en MK World. Ziet er allemaal mooi uit. Dit is mijn 2e Nintendo systeem, mijn vorige was een wii.

Moet wel zeggen dat ik het erg jammer vind dat sommige functionaliteit van de wii (streaming/browser etc.) er niet meer op zit. Zeker nu er een mooie nvidia chip in zit, zou de perfecte opvolger van de shield kunnen zijn. (ik gok trouwens dat de dure prijs zuiver en alleen door het feit komt dat er een nvdidia chip in zit, zou graag de kost of goods breakdown van de switch 2 zien, stelletje geldwolven daar bij nvidia, maar misschien heb ik het mis)

Maargoed ga weer verder met shrines zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacinici
  • Laatst online: 12:32
[...]

Vb:

Omdat ze in deze video (YouTube: This was worse than I expected + PC vs Switch Comparison | Fantasy L...) bij ongeveer 1:17:00 begint met een mooie vergelijking tussen de pc en S1 versie. Ik verwacht met de link die ik postte een soortgelijke vergelijking tussen de S1 en S2.

De video die jij deelde gaat voornamelijk over laadtijden.

Met Motion Blur bedoelde ik Depth of Field. Dat is niet veel beter geworden op de S2 met Zelda Echoes. Depth of Field is een trucje om de fps hoog te houden omdat grote delen van je scherm niet veel detail hoeven te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
G_Dragon schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:17:
[...]
Dat is niet mis!

Heb net mijn 8bitdo pro 2 controllers een firmware update gegeven, die werken nu ook op de switch 2 🎉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sacinici schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:07:
[...]

Met Motion Blur bedoelde ik Depth of Field. Dat is niet veel beter geworden op de S2 met Zelda Echoes. Depth of Field is een trucje om de fps hoog te houden omdat grote delen van je scherm niet veel detail hoeven te laten zien.
Daar is niks in te verbeteren in de zin dat het een artistieke keuze is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 13:26
H.Boss schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:12:
[...]

Ik heb deze matte screenprotector, zit er superstrak op en je merkt het niet eens, alleen dat die mat is en dat vind ik persoonlijk heel fijn: https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Deze beschermhoes heb ik, stevig en genoeg ruimte: https://www.bol.com/nl/nl...e-zwart/9300000230180607/
Hoe ervaar je de scherpte van het beeld met de protector erop? Ik heb ooit wel eens een matte protector gehad op een 3ds en vond dat het beeld daar echt fuzzy van werd, uiteindelijk er maar weer afgehaald. Ben benieuwd of het minder scherp is, en hoe het is met lichtinval van bv de zon naast een raam ,in een tuin of balkon, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
Luigi's Mansion 3 ziet er nog altijd erg goed uit, maar het spel kan wel een Switch 2 patch gebruiken.

Animal Crossing idem, ik snap niet dat Nintendo dat niet al gedaan heeft, lijkt mij een populair spel.
Pagina: 1 ... 79 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4