Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:45

Satom

Verzamel ervaringen

Is hier iemand in de gelegenheid om Super Mario Bros. Wonder te testen? Volgens Nintendo is er een update uitgebracht om “de gameplay voor de Nintendo Switch 2 te verbeteren”, nu ben ik nieuwsgierig of hiermee wordt bedoeld dat het op een mooie resolutie draait en niet blokkerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

KRAI.7

Bwoah...

predator0235 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:03:
Iemand al glass protectors geprobeerd?

Ik had de hoog aangeschreven spigen protector geprobeerd:
https://www.amazon.com.be...arp_d_product_top?ie=UTF8

Tweemaal mislukt omdat er in het midden luchtbellen bleven (geen vuil of stof te zien) die niet naar buiten konden gebracht worden, het glas leek daar holler of dunner...

Of laten jullie het scherm gewoon vrij?
Heb ook de Spigen gekocht en net geïnstalleerd. Heb zelf ook twee luchtbellen in het midden terwijl er geen stof onder zit.. Kreeg ze ook niet naar buiten. Ik wacht nog even af, soms verdwijnen ze vanzelf na een nachtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Satom schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:22:
Is hier iemand in de gelegenheid om Super Mario Bros. Wonder te testen? Volgens Nintendo is er een update uitgebracht om “de gameplay voor de Nintendo Switch 2 te verbeteren”, nu ben ik nieuwsgierig of hiermee wordt bedoeld dat het op een mooie resolutie draait en niet blokkerig
wanneer is dit aangekondigd? Vanmiddag gespeeld, maar geen update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:27:
[...]

Sinds wanneer is dit aangekondigd? Vanmiddag gespeeld, maar geen update gehad.
Update was al uit voordat je het speelde. Volgens mij alleen een compatibiliteit update. Anders was het wel benoemd wat er verbeterd is zoals bij Super Mario Bros U Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:15
Cpt.Chaos schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 17:56:
Iemand hier 8bitdo ultimate 2c controllers? Werken deze met de switch 2, en bestaat hier ook een oplaadstation voor of hoe laad je deze op?
Was ik ook benieuwd naar...krijg tevens mn Dual Sense niet werken met een 8bitdo dongle op de NS2.....op de oled ging dit probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbfotoeu
Die loopt prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
Farabi schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:27:
[...]

wanneer is dit aangekondigd? Vanmiddag gespeeld, maar geen update gehad.
Waarschijnlijk heb jij hem opnieuw geinstalleerd op je NS2....dan installeerd ie de update mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rbfotoeu schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:30:
[...]

Was ik ook benieuwd naar...krijg tevens mn Dual Sense niet werken met een 8bitdo dongle op de NS2.....op de oled ging dit probleemloos.
Zoek even op "beta" in dit topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Het verschil is wel echt duidelijk holy..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:32:
[...]

Zoek even op "beta" in dit topic.
of ik kijk niet goed, of zijn dat enkel drivers voor controllers en niet voor de dongle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantip.nl
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 09:02
Iemand al getest of die Battletron controllers van de action het doen op de switch 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06 12:50
KRAI.7 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:24:
[...]

Heb ook de Spigen gekocht en net geïnstalleerd. Heb zelf ook twee luchtbellen in het midden terwijl er geen stof onder zit.. Kreeg ze ook niet naar buiten. Ik wacht nog even af, soms verdwijnen ze vanzelf na een nachtje :)
Sjah ik was al mateloos geïrriteerd en heb ze de vuilbak ingekegeld. Laat het me wel even weten. Ik ga normaal altijd docked spelen maar goed...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Oké, we zijn een krappe dag verder en ik heb de Switch 2 inmiddels even kunnen bevingeren.

Het nieuwe formaat overtuigt eigenlijk meteen. Fijn dat het allemaal wat beter vast te houden is voor iemand met wat grotere handen, zoals ik. Ik kan nu gewoon met de Nintendo-controllertjes spelen, terwijl ik die hiervoor van een derde partij moest gebruiken.

Ook vind ik het wel fraai dat het allemaal wat minder speelgoedachtig aanvoelt ten opzichte van onze vanilla Switch. Het voelt allemaal een heel stuk degelijker.

Het OS is ook weer prima. Geen schokkende veranderingen daar, het is ietsje sneller, maar dat boeit dan weer niet zo.

Het scherm is ook prima, eigenlijk precies wat uit de eerste preview kwam. Het is geen OLED en de kalibratie past heel erg bij Nintendo, zullen we maar zeggen (😉). Het is een enorme upgrade ten opzichte van onze huidige Switch, maar ik kijk nu al uit naar een Switch 2 OLED.

Mario Kart is leuk: iets soepeler, iets mooier. De open wereld is geinig, maar het is geen game die ik veel ga spelen.

Als minpuntje vind ik de balans van het apparaat. Het lijkt erop dat de linkerkant net wat zwaarder is, en daar moet ik tijdens de eerste minuten spelen steeds even aan wennen.

Al met al een prima upgrade, maar het had ook een Switch 1.5 of 1.75 kunnen zijn wat mij betreft. Tijdens gebruik heb ik niet echt het gevoel met een volledig nieuwe generatie bezig te zijn die weer acht jaar mee moet gaan.

Mijn kleine (6) noemde het: “Gewoon hetzelfde maar dan gaver” en dat vat het wat mij betreft prima samen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 22:54
Cyrax0508 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:32:
[...]

Via Nintendo site een tegoed plaatsen (dat werkt wel gewoon met je cc) en dan op je switch kopen
Ja dat zal wel werken. Maar is natuurlijk geen echte oplossing. Zal vanavond nog even een keer kijken. Gewoon downloaden uit de eshop lukt wel. De upgrades voor beide Zelda's kon ik namelijk wel in een keer downloaden (NSO+Uitbreiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rbfotoeu schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:40:
[...]

of ik kijk niet goed, of zijn dat enkel drivers voor controllers en niet voor de dongle ?
Ik heb er verder geen verstand van… ik zag iemand met een hele rits beta updates langskomen voor 8bitdo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-06 20:32
Het is inderdaad een groot verschil, het is nu weer leuk om te spelen. Ik was na drie gyms gestopt omdat mijn ogen het niet meer konden verdragen. Hopelijk komt er in de toekomst voor Arceus ook nog een update zodat ik die game ook nog uit kan gaan spelen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:45:
[...]

Ik heb er verder geen verstand van… ik zag iemand met een hele rits beta updates langskomen voor 8bitdo.
ok...zal eens ff gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:44:
Als minpuntje vind ik de balans van het apparaat. Het lijkt erop dat de linkerkant net wat zwaarder is, en daar moet ik tijdens de eerste minuten spelen steeds even aan wennen.
Was mij nog niet opgevallen, maar dat zal dan de plaatsing van de accu zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Xantip.nl schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:42:
Iemand al getest of die Battletron controllers van de action het doen op de switch 2?
Ja , werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
rbfotoeu schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:46:
[...]

ok...zal eens ff gaan kijken
Zit met hetzelfde probleem. Volgens mij zijn er wat beta firmwares uitgekomen voor enkele 8bit controllers. De dongle helaas nog niet.
Even afwachten nog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik haal hem morgen op via Vinted. Maar druk weekend. Kan hem maandag testen en reageren als het dan nog nodig is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik speel het nu en vind het er strak uitzien, heb nooit echt blokkerig beeld gezien, ook niet tijdens spelen met Switch OLED.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbfotoeu
JesseSebastian schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:53:
[...]

Zit met hetzelfde probleem. Volgens mij zijn er wat beta firmwares uitgekomen voor enkele 8bit controllers. De dongle helaas nog niet.
Even afwachten nog..
Volgens mij heb ik die voor de dongle gevonden...dat is versie 1.09....maar alleen krijg ik een error tijdens de firmware update.😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:54

Tweemaal mislukt omdat er in het midden luchtbellen bleven (geen vuil of stof te zien) die niet naar buiten konden gebracht worden, het glas leek daar holler of dunner...

Ik had begin van de week drie screenprotectors voor nog geen 9 euro gehaald via Amazon (https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title). Ik ben echt een kluns normaal gesproken met het bevestigen van deze dingen. Maar op de één of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen deze meteen perfect op het scherm te plaatsen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 20:50
Zijn er mensen die een pro controller 2 hebben die ook een iets ruwere b knop hebben dan de rest. Bij mij voelt het net alsof hij niet helemaal glad is. Beetje irriterend…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ZuidJ schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:15:
[...]

Ik had begin van de week drie screenprotectors voor nog geen 9 euro gehaald via Amazon (https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title). Ik ben echt een kluns normaal gesproken met het bevestigen van deze dingen. Maar op de één of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen deze meteen perfect op het scherm te plaatsen _/-\o_
Hier ook, via AliExpress besteld voor 2,50 euro. Zit er perfect op!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbfotoeu
Ik heb deze gekocht ..omdat ze mat zijn...dat vind ik prettig.

Aanbrengen ging makkelijk..zonderlucht belletjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cInfyK2Isq28btJdG1R9eabGR0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPGHX5IksZVd7nSr8QMHydiG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:48:
[...]

Was mij nog niet opgevallen, maar dat zal dan de plaatsing van de accu zijn.
Ja net niet lekker gebalanceerd, gaat waarschijnlijk niemand storen en het zal bij mij ook ongetwijfeld wennen maar viel mij wel direct op toen hij uit de doos kwam.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 21:46
Net voor het eerst F-Zero GX kunnen spelen op de Switch 2. Heeeeerlijk! Op de Gamecube draaide ie al in 60 fps maar ik heb het gevoel dat ie op de Switch 2 nog soepeler draait.

Mijn kennis van de tracks en mijn "muscle memory" is er na bijna 20 jaar helaas niet meer zo. Maar het is fijn om het weer eens te kunnen gaan oefenen op een modern platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

Ik heb dezelfde screenprotector geïnstalleerd. De eerste ging niet goed. Had één stofje maar precies midden in het scherm en daardoor een lelijk luchtbelletje. Met een plakbandje weghalen hielp niet. De tweede ging gelukkig wel goed.

Het probleen wat jij lijkt te hebben had ik dus niet. Wat een enorme plastic dingen zijn die frames/houders trouwens. Die hadden imo veel smaller gekund.

Ik verbaasde mij overigens over de hoeveelheid stofjes die out-of-the-box op het Switch-scherm zaten. Er lagen zelfs twee haartjes op. Niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beantherio schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:39:
Net voor het eerst F-Zero GX kunnen spelen op de Switch 2. Heeeeerlijk! Op de Gamecube draaide ie al in 60 fps maar ik heb het gevoel dat ie op de Switch 2 nog soepeler draait.

Mijn kennis van de tracks en mijn "muscle memory" is er na bijna 20 jaar helaas niet meer zo. Maar het is fijn om het weer eens te kunnen gaan oefenen op een modern platform.
Heb je in de game instellingen het spel ook al op breedbeeld gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Nu online
rbfotoeu schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:15:
[...]

Volgens mij heb ik die voor de dongle gevonden...dat is versie 1.09....maar alleen krijg ik een error tijdens de firmware update.😐
Keep me posted. Zal morgen ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 20:12

Marcelloz

IT dude with a beard

Connecten aan een monitor met een USB-C to HDMI connector werkt niet helaas. Bij de switch 1 ging dat prima, bij de switch 2 helemaal geen output :( Kom op Nintendo, WTF!

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:03

Beiden geprobeerd te plaatsen, onsuccesvol omdat luchtbelletjes niet te verwijderen zijn.
Echt vreselijk slecht product, 25 euro weg voor tweemaal 10 minuten frustratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Laatst online: 09-06 12:27
Als er word gekozen om geen gegevens over te zetten van switch 1 naar de switch 2 kun je dan na inloggen wel gewoon de gekochte digitale games downloaden en spelen / online gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:04:
Als er word gekozen om geen gegevens over te zetten van switch 1 naar de switch 2 kun je dan na inloggen wel gewoon de gekochte digitale games downloaden en spelen / online gamen?
Je moet dan wel eenmalig met je Switch 1 koppelen om Virtual Game Cards te kunnen laden. Tenminste, dat moest ik doen nadat ik Mario Kart had gedownload. Ik had ook geen data overgezet.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:16:
[...]

Je moet dan wel eenmalig met je Switch 1 koppelen om Virtual Game Cards te kunnen laden. Tenminste, dat moest ik doen nadat ik Mario Kart had gedownload. Ik had ook geen data overgezet.
Hoe doe je dat koppelen?

Sorry ben hier echt een noob in 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:19:
[...]

Hoe doe je dat koppelen?

Sorry ben hier echt een noob in 😄
Een gedownload spel starten op de Switch 2 en dan vraagt die om te koppelen. Gewoon de twee consoles naast elkaar leggen en de stappen op het scherm volgen. Is zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:54
Ik kon vervolgens de games alleen niet meer spelen op mijn Switch Oled. Je kan een game dus maar op één systeem tegelijk spelen. Je dient dan die virtual gamecard weer terug te plaatsen naar je andere systeem.

Maakt het nog uit wat voor een type pokerbank je aansluit op de switch 2? Heb laatst eentje van 20000mah aangeschaft. Maar heb dus geen idee of het type nog invloed heeft op de batterijduur. Aangezien die niet al te best lijkt te zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 20:26
Marcelloz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:59:
Connecten aan een monitor met een USB-C to HDMI connector werkt niet helaas. Bij de switch 1 ging dat prima, bij de switch 2 helemaal geen output :( Kom op Nintendo, WTF!
Ik gok dat dit niet lukt door de extra hardware en koeling die in het nieuwe dock ingebouwd zit. Zonder dock aan een TV hangen zal ie te warm van worden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:22:
[...]

Een gedownload spel starten op de Switch 2 en dan vraagt die om te koppelen. Gewoon de twee consoles naast elkaar leggen en de stappen op het scherm volgen. Is zo gedaan.
Ik kom net een video tegen van nintendo dat je de gegevens ook later kunt overzetten via de cloud als je nintendo online hebt 🙂

YouTube: Getting to Know Nintendo Switch 2 – System Transfer

[ Voor 13% gewijzigd door joey82 op 06-06-2025 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-06 18:08
Ik heb deze screenprotector van Amfilm gebruikt https://www.amazon.nl/amF...witch-2025/dp/B0DRCKDWD1?.
Ik had al eentje van Amfilm op mijn Switch OLED zitten en daar was ik tevreden mee, deze zit ook weer helemaal perfect en was makkelijk om erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06 12:50
1nevitable schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:03:
[...]

Beiden geprobeerd te plaatsen, onsuccesvol omdat luchtbelletjes niet te verwijderen zijn.
Echt vreselijk slecht product, 25 euro weg voor tweemaal 10 minuten frustratie :)
Ik ga is op zoek naar een goedkopere... Ik had rare luchtbellen in het midden van het scherm, leek hol...
had er geen stof of niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:09
Marcelloz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:59:
Kon je dit ook zonder de power kabel aan te sluiten in de connector? Ik had een USB C naar HDMI (4K 60hz) converter met een extra USB-C poort om de Switch tegelijkertijd op te laden. Anders zag ik geen beeld op de monitor. Maar nu ik dit lees, zal mijn converter dan ook niet meer werken denk ik wanneer ik het ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:18
Ik ben op zoek naar een leuke game! Ik vind GTA V bijv. erg leuk. Zijn er soortgelijke games op de switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
predator0235 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:45:
[...]

Ik ga is op zoek naar een goedkopere... Ik had rare luchtbellen in het midden van het scherm, leek hol...
had er geen stof of niks...
Je kunt proberen de luchtbel voorzichtig naar de zijkanten te duwen of weg te wrijven.
Vaak verdwijnt zo'n luchtbel ook vanzelf na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Laatst online: 10:56
Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:16:
[...]

Of je zet online service aan. Dan kan je de digitale games spelen zonder virtuele game card, maar wel enkel met het account waaronder gekocht zijn. En je hebt een internet connectie nodig bij het starten om je licentie te checken.
Zo doe ik het nu met 2 switches en 1 switch 2. Beide switch1 zijn gekoppeld en kunnen virtuel cards gebruiken. De switch 2 start de games met online check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

KRAI.7

Bwoah...

predator0235 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:43:
[...]

Sjah ik was al mateloos geïrriteerd en heb ze de vuilbak ingekegeld. Laat het me wel even weten. Ik ga normaal altijd docked spelen maar goed...
Nog even gewacht en nog een keer geprobeerd die luchtbellen eruit te wrijven. Dat lukte nu. Hij is nu helemaal vrij van luchtbellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Weet hier iemand als je een Switch 2 besteld bij CDiscount/FNAC of de EAN hetzelfde is als die van Bol of Coolblue? Vriend wil het daar bestellen, maar wil geen gezeur met andere dozen... Volgens Google is die van FNAC wel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:22:
[...]

Moeten ze beiden dan ook aan het stroom?

Beetje weinig stopcontacten/blokken hier 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
morm schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:02:
[...]

Of je zet online service aan. Dan kan je de digitale games spelen zonder virtuele game card, maar wel enkel met het account waaronder gekocht zijn. En je hebt een internet connectie nodig bij het starten om je licentie te checken.
Zo doe ik het nu met 2 switches en 1 switch 2. Beide switch1 zijn gekoppeld en kunnen virtuel cards gebruiken. De switch 2 start de games met online check.
Dit zet je aan in de settings van de switch toch?

Voor het koppelen is het alleen ff de 2 switches naast elkaar leggen heb ik net gelezen, best makkelijk 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:07

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Heb die van Spigen al klaarliggen, maar overweeg ‘m na mijn vakantie terug te sturen na het lezen van de negatieve verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:09:
[...]

Moeten ze beiden dan ook aan het stroom?

Beetje weinig stopcontacten/blokken hier 😄
Nee. Is gewoon een korte actie om het uitwisselen van Virtual Game Cards mogelijk te maken tussen twee Switch systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 18:12:
de gamecube controller werkt trouwens super met mariokart world :D
Mario Kart World is ook praktisch de enige game die ik tot nu toe gespeeld heb op de Switch 2. Vandaag op de tv aangesloten en begin van de avond kwam eindelijk de Gamecube controller en Switch 2 etui binnen. Speelt inderdaad super met Mario Kart. Nu wachten tot Mario Kart Double Dash!! ooit uitkomt op Gamecube NSO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 16:44
Ik heb zojuist m'n Switch 2 aangesloten, Mario Kart World gedownload en ook de updates van Zelda BotW en TotK gekocht en gedownload, maar dan wil ik een spel starten en krijg ik de prompt om te sync'en. Prima, maar ik heb een originele Switch en een Switch OLED. De kids spelen graag op beide Switch 1's tegelijkertijd. Maar Nintendo wil maar max twee consoles gesync't hebben, dus zegt hij dat ik er één moet de-sync'en. Wordt die ene dan van mijn account af gegooid, waardoor ik er geen toegang tot mijn games meer op heb?

(Ik heb zitten google'en, maar vindt vooral geruchten over een Switch 3 console)

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 20:12

Marcelloz

IT dude with a beard

Lashrom schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:54:
[...]

Kon je dit ook zonder de power kabel aan te sluiten in de connector? Ik had een USB C naar HDMI (4K 60hz) converter met een extra USB-C poort om de Switch tegelijkertijd op te laden. Anders zag ik geen beeld op de monitor. Maar nu ik dit lees, zal mijn converter dan ook niet meer werken denk ik wanneer ik het ga aanschaffen.
Dit was met power kabel inderdaad, anders kreeg je überhaupt geen beeld. Ik lees nu meer dat dat niet werkt. Extra docking station is 120 euro extra, dat is echt wel heel veel.

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arathorn8 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:28:
Ik heb zojuist m'n Switch 2 aangesloten, Mario Kart World gedownload en ook de updates van Zelda BotW en TotK gekocht en gedownload, maar dan wil ik een spel starten en krijg ik de prompt om te sync'en. Prima, maar ik heb een originele Switch en een Switch OLED. De kids spelen graag op beide Switch 1's tegelijkertijd. Maar Nintendo wil maar max twee consoles gesync't hebben, dus zegt hij dat ik er één moet de-sync'en. Wordt die ene dan van mijn account af gegooid, waardoor ik er geen toegang tot mijn games meer op heb?

(Ik heb zitten google'en, maar vindt vooral geruchten over een Switch 3 console)
Volgens mij kan je met een 3e systeem wel de games spelen als je online bent. Moet je bij je profiel pagina naar User Settings -> Online License Settings en daar Use Online Licences aanzetten. Dan kan je als het goed is nu wel Mario Kart World opstarten en hoef je niet perse te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:13:
[...]

Nee. Is gewoon een korte actie om het uitwisselen van Virtual Game Cards mogelijk te maken tussen twee Switch systemen.
Mocht de switch 1 kapot gaan of ik verkoop het krijg ik later dan geen gezeur dat er word gevraagd om de switch 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:40:
[...]

Mocht de switch 1 kapot gaan of ik verkoop het krijg ik later dan geen gezeur dat er word gevraagd om de switch 1
Ik begreep van iemand anders dat je het ook weer kan loskoppelen via je account. Moet geen ramp zijn in ieder geval.

Edit: https://accounts.nintendo.com/portal/console

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 06-06-2025 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
Hoe kan ik mijn S2 het beste instellen?

Ik heb twee kinderen die erop mogen spelen, en ik gebruik hem zelf af en toe ook.

Als ik het goed begrijp:
- Eén gebruiker kan de digitale versie van Mario Kart World downloaden en beheren.
- De andere gebruikers op dezelfde console kunnen het spel ook spelen op eigen profiel.

Wat betreft Nintendo Switch Online (NSO):
- Als ik een NSO-abonnement heb, kan ik online spelen.
- De andere spelers kunnen alleen online spelen als ze óók een eigen NSO-abonnement hebben, tenzij ik een gezinsabonnement neem.

Is het handiger om voor elke speler een eigen account te maken, of gewoon één gedeeld account voor ons drieën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 10:45

Satom

Verzamel ervaringen

Hmm voor de 2de keer dat het scherm tijdens gebruik in handheld op zwart ging. Touchscreen en controls werkte nog wel en als ik ‘m in de Dock plaats en het systeem herstart werkt het weer. Iemand die hetzelfde heeft gezien? Anders gaat ie helaas retour, betwijfel of dit een software of hardware probleem is

.edit en nu voor een 3de keer..

[ Voor 5% gewijzigd door Satom op 06-06-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:58
Hoe zit het nu met de switch2 Upgrade pakketten van zelda btow totk en switch online + uitbreiding?
Heb deze geïnstalleerd
(wel ff zoeken waar want je kunt hem makkelijker kopen dan de inbegrepen versie)
Maar op mijn (hoofdgebruiker) kan ik ze gewoon spelen, maar op een 2e gebruiker zou ik ze alsnog een keer moeten kopen, of de virtual card op de switch activeren, maar deze upgrade pakketten zijn helemaal geen virtual card dus kan ik niet activeren.

Is dit alsnog pure geldklopperij of zie ik iets over het hoofd ?
Mijn zoon heeft zijn eigen account en eigen switch en ook switch online, maar dat is niet dezelfde gebruiker als op mijn switch2. Of zou dat wel kunnen, 1 account op 2 switches gebruiken (we hebben beide nintendo switch online + uitbreiding maar wel in verschillende familiegroepen)

Ik heb ook wel een beetje mijn twijfels over de connectie van de controllers. Er zit wel iets van speling op, en zs zitten met een fysieke connector verbonden, ik vraag me af of die na verloop van tijd ook nog steeds goed verbinding maakt en niet dat er meer speling op komt en dat je dan dus geen (goed) werkende controller meer hebt. Wanrtals je hem oppakt doe ik dat wel maar aan 1 controller en dan komt er best wel wat gewicht aan die ene te hangen.

En ik heb het idee dat mijn linker joystick niet goed reageert, zeg maar soms niet. Maar dit lijkt eigenlijk alleen in totk bij het wisselen van wapens te zijn. In het hoofdmenu doet hij het wel gewoon. Even in de gaten houden of het software of hardware gerelateerd is.

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 06-06-2025 22:15 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 19:56:
[...]

Heb je in de game instellingen het spel ook al op breedbeeld gezet?
Jazeker! Op de Gamecube was dat ook altijd een bekende actie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beantherio
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 21:35:
[...]

Volgens mij kan je met een 3e systeem wel de games spelen als je online bent. Moet je bij je profiel pagina naar User Settings -> Online License Settings en daar Use Online Licences aanzetten. Dan kan je als het goed is nu wel Mario Kart World opstarten en hoef je niet te perse te syncen.
Na enig gepuzzel hier ook achter gekomen. Het is nog wel een heel proces om je Switch 2 volledig tot je primaire systeem te maken: 1) eerst afmelden als pas-systeem in de eShop op de oude Switch, 2) het gedoe met de gamecards synchroniseren en 3) inderdaad dus de online license setting aanpassen. Dat hadden ze wat eenvoudiger kunnen maken.

Maar goed: alles werkt nu zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:10:
Hoe zit het nu met de switch2 Upgrade pakketten van zelda btow totk en switch online + uitbreiding?
Heb deze geïnstalleerd
(wel ff zoeken waar want je kunt hem makkelijker kopen dan de inbegrepen versie)
Maar op mijn (hoofdgebruiker) kan ik ze gewoon spelen, maar op een 2e gebruiker zou ik ze alsnog een keer moeten kopen, of de virtual card op de switch activeren, maar deze upgrade pakketten zijn helemaal geen virtual card dus kan ik niet activeren.

Is dit alsnog pure geldklopperij of zie ik iets over het hoofd ?
Mijn zoon heeft zijn eigen account en eigen switch en ook switch online, maar dat is niet dezelfde gebruiker als op mijn switch2. Of zou dat wel kunnen, 1 account op 2 switches gebruiken (we hebben beide nintendo switch online + uitbreiding maar wel in verschillende familiegroepen)
Dan kan elke gebruiker (jij en je zoon) die een NSO + Uitbreidingspakket abonnement hebben toch BOTW/TOTK Switch 2 Edition spelen? Ik volg je pure geldklopperij even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:58
Nee dit is nu de situatie

Switch 1 - 1 gebruiker mijn zoon met nso+ abonnement.

Switch2 - 2 gebruikers ik en mijn zoon (maar niet hetzelfde account als op zijn switch1)
Ik heb nso+ en kan de update dus spelen. Mijn zoon zijn account kan alleen de niet update versie spelen, dan zou ik daar nog een nso+ of upgradepakket voor moeten kopen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 22:55:
Nee dit is nu de situatie

Switch 1 - 1 gebruiker mijn zoon met nso+ abonnement.

Switch2 - 2 gebruikers ik en mijn zoon (maar niet hetzelfde account als op zijn switch1)
Ik heb nso+ en kan de update dus spelen. Mijn zoon zijn account kan alleen de niet update versie spelen, dan zou ik daar nog een nso+ of upgradepakket voor moeten kopen.
Ja ok, maar volgens mij heeft alleen de NSO + Uitbreidingspakket abonnee/gebruiker recht op de Upgrade Pack. Vandaar dat ik de geldklopperij niet volg. Wil je het als een Virtual Game Card laden zodat iedereen op het systeem er gebruik van kan maken dan koop je de Upgrade Pack voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:38

Ace

Happy Happy Joy Joy

Kijken of er nog wat aangekondigd wordt voor de Switch 2, Summer Game Fest stream nu.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:17
Zo die fomo van mij blijkt weer eens een dure afwijking te zijn, toch maar een Switch 2 kopen want toch leuk

Die joy-cons zijn niets voor mij als ik docked speel, even een Pro controller scoren, aangezien ik de Switch niet heb gehad ook maar 4 van die games kopen.

Oh ja online moet ik natuurlijk ook kunnen spelen, en laten we maar een screen protector plakken ook

834 euro verder… leuk hè Mario Kart }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:31
Cardwizard schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:12:
Zo die fomo van mij blijkt weer eens een dure afwijking te zijn, toch maar een Switch 2 kopen want toch leuk

Die joy-cons zijn niets voor mij als ik docked speel, even een Pro controller scoren, aangezien ik de Switch niet heb gehad ook maar 4 van die games kopen.

Oh ja online moet ik natuurlijk ook kunnen spelen, en laten we maar een screen protector plakken ook

834 euro verder… leuk hè Mario Kart }:O
welkom!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:27
Voor wie van de originele switch af komen is het echt een gigantische verbetering. Zoveel helderder en zwarter. Helderheid op 100% switch 1 is ongeveer gelijk met 20% op de Switch 2 en alles is zoveel vloeiender en scherper. Genieten in handheld en op een 4k oled!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToQVduVtsk6w6gr6bjxWN63xy_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ajur4UbidBuIEOGXdoh2JFAl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbACLgrk9KeQFQ2U1hCHv9H-aXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SX8hhmGOZyxgAN3RfcF4niuv.jpg?f=fotoalbum_large

Ook grappig dat je de joy cons op elke mogelijke manier vast kunt klikken, ondersteboven, achterstevoren. Het word allemaal herkend, alleen draait het scherm niet mee zoals op je smartphone.
Zou dat gedaan zijn om het ondersteboven docken te ontmoedigen?

Oh, en het valt me nu opeens op dat de field of view van TotK een stuk wijder is dan bij BotW. Vandaar dat ze zo verschillend voelden.

[ Voor 5% gewijzigd door ekiter op 06-06-2025 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Poulske schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:56:
Voor de mensen die nog HDR problemen hebben, zie nu deze Reddit post. Ga het zelf vanavond even proberen.

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/s/cjH1qCgtiA
Wow HGIG inschakelen heeft echt een wereld van verschil gemaakt in de HDR weergave van de Switch. Dank hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ekiter schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:22:
Ook grappig dat je de joy cons op elke mogelijke manier vast kunt klikken, ondersteboven, achterstevoren. Het word allemaal herkend, alleen draait het scherm niet mee zoals op je smartphone.
Zou dat gedaan zijn om het ondersteboven rocken te ontmoedigen?
Ondersteboven rocken?

Ik had al wel links en recht omgedraaid, achterstevoren had ik nog niet aan gedacht :P
Ik was ook benieuwd of het Controllers menu de Joy-cons dan op de kop aan de Switch zou weergeven, is helaas niet zo. Plaats je de linker Joy-con aan de rechterkant dan wordt het alsnog links weergegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:42
Ondertussen ook de eerste uurtjes er op zitten nadat mijn switch 2 begin van de avond afgeleverd werd.

Ik moet zeggen het scherm ziet er inderdaad prima uit, ook al ben ik gewend aan oled. Maar goed heb voornamelijk mkw gespeeld en Nintendo weet dat er altijd erg mooi uit te laten zien. Ik vind het apparaat wel erg zwaar!! Hij is objectief lichter dan de steam deck oled maar doordat de ergonomie dramatisch slechter is voelt het veel zwaarder. Had na een paar uur spelen ook pijn aan mijn vingers, vervolgens nog een paar uur op de steam deck doorgespeeld en nergens last van. Maar eens kijken of er mooie grips op de markt komen (was al naar de dbrand killswitch aan het kijken, maar is in backorder en best duur, dus dan wacht ik nog wel even wat ervaringen af en of er andere opties zijn/komen). Of anders meer docked spelen, heb ook nog een 8bitdo ultimate waar meen ik ook een bèta firmware voor beschikbaar was.
Overigens liggen de joycons wel beter in de hand dan van de Switch 1 omdat ze groter zijn, maar omdat ze zo plat zijn is het alsnog niet lekker om dat gewicht aan omhoog te houden imho.

Mkw is wel leuk, al vind ik de presentatie niet echt optimaal. In eerste instantie was me helemaal niet duidelijk hoe je nou in free roam kan komen en als je een kampioenschap start dan laad je gewoon 4 tracks na elkaar in, precies zoals oude Mario karts. Dan merk je helemaal niks van de open wereld. Ook leek de open wereld in eerste instantie wat nutteloos, maar na toch wat meer rond rijden blijken er allemaal uitdagingen overal verborgen te zijn (P blokken), en mogelijk andere zaken? Ik heb ook nog niet online gespeeld (heb nog geen Nintendo online) dus wellicht is dat ook anders. Vind het ook weer suf dat je met een knopje gas moet geven, dat is echt nog even wennen (vooral remmen eigenlijk zit echt niet in mijn systeem). Maar zag al dat je ook met de rechter stick kunt gas geven en remmen dus misschien dat eens proberen. Wel heel erg Nintendo dat je niet je eigen knoppen mag kiezen... Maar goed dat is nitpicking, de game is wel gewoon weer heel erg leuk om te doen (en ga ook nog wel nso aanschaffen om online te proberen) :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ekiter
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:27:
[...]

Ondersteboven rocken?

Ik had al wel links en recht omgedraaid, achterstevoren had ik nog niet aan gedacht :P
Ik was ook benieuwd of het Controllers menu de Joy-cons dan op de kop aan de Switch zou weergeven, is helaas niet zo. Plaats je de linker Joy-con aan de rechterkant dan wordt het alsnog links weergegeven.
Haha, docken.
Als ze de bovenste usb poort ook in het midden geplaatst hadden was dat nog mogelijk geweest ook.

Gaat wel grappige situaties opleveren als je nog niet helemaal wakker bent en ze er "verkeerd" in klikt.

Gelukkig sloop je er niks mee, dat is bij de originele switch wel anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:04
.

[ Voor 100% gewijzigd door boefje79 op 06-06-2025 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wie van de originele switch af komen is het echt een gigantische verbetering. Zoveel helderder en zwarter. Helderheid op 100% switch 1 is ongeveer gelijk met 20% op de Switch 2 en alles is zoveel vloeiender en scherper. Genieten in handheld en op een 4k oled![Afbeelding]

[Afbeelding]

Oh, en het valt me nu opeens op dat de field of view van TotK een stuk wijder is dan bij BotW. Vandaar dat ze zo verschillend voelden.
Moet je automatic brightness op de Switch 1 ook wel uitzetten he voor een eerlijk vergelijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:14
Sinds vandaag de Switch 2 binnen en probeer ook de reeds aanwezige 8bitdo Pro 2 controllers te koppelen. 8bitdo heeft hiervoor inmiddels een firmware update voor uitgebracht, maar ik krijg het niet geüpdatet. Er lijkt geen firmware opgehaald te worden en ik zie alleen "reload" in beeld.

Is het iemand anders met een Switch 2 en een 8bitdo Pro 2 toevallig wel gelukt? Zo ja, hoe dan...?

[ Voor 8% gewijzigd door Falco op 07-06-2025 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:10
Ondertussen enkele Switch 1 games geprobeerd die niet officieel support hebben.

Batman Arkham Knight
In eerste instantie soepel, echter crashed de game als er teveel tegelijk gebeurd. Ik heb de game nog geen 5 min kunnen spelen. Hopelijk wordt dit nog gepatched. Gek genoeg staat deze game in de eShop als ondersteund voor de Switch 2.

GRID Autosport
Deze game is super! Je kunt ‘m nu op quality zetten, en toch een hoge framerate krijgen.

Circuit Superstars
Draaide al vrij soepel op de Switch 1, maar had toch soms wat moeite. Niet meer gehad op de Switch 2.

To be continued.

[ Voor 22% gewijzigd door Froggle op 07-06-2025 00:29 ]

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

turkeyhakan schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:57:
Ik ben op zoek naar een leuke game! Ik vind GTA V bijv. erg leuk. Zijn er soortgelijke games op de switch?
Cyberpunk is qua opzet een beetje zoals GTA, maar uiteraard met een ander verhaal en zo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Spelen jullie hem nu vooral als handheld of normale console op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Op een monitor op m’n bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net ook de eerste Switch 1 game aangezet. Dragon Quest Monsters: The Dark Prince. Heeft op de Switch 1 al een zichtbaar lage resolutie. Wordt er op de Switch 2 niet echt beter op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02:43
A-Train: All Aboard! Tourism is ook een Switch 1 game en draait verassend goed, normaal moest ik de schaduwen uitzetten in de opties maar dat is totaal niet nodig op de Switch 2. Zelfs met freelook waar je het hele landschap kan zien loopt het lekker, ook niets te klagen over de resolutie.

Rollercoaster Tycoon 3 ook nog geprobeerd maar die loopt nog steeds op 30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 01:50
Deruxian schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 00:35:
Spelen jullie hem nu vooral als handheld of normale console op de tv?
Op het bureau aangesloten aan mijn monitor, hetzelfde zoals met de Switch 1.

Portable spelen gaat voorlopig niet door, Switch 2 geeft mij exact hetzelfde kramp na minder dan half uur zoals de Switch 1 dat ook deed, dus afwachten tot er een Split Pad Pro voor de Switch 2 komt (want die zorgde ervoor dat ik geen issues had in portable met de Switch 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:21
Iemand ook al lichte krassen op de achterkant van de switch 2? Zelfs nagels laten al makkelijk sporen na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:18
CyBeR schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 00:27:
[...]

Cyberpunk is qua opzet een beetje zoals GTA, maar uiteraard met een ander verhaal en zo.
Je doet je nickname wel recht in ieder geval. :-) Die heb ik al uitgespeeld op de PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

turkeyhakan schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 05:58:
[...]

Je doet je nickname wel recht in ieder geval. :-) Die heb ik al uitgespeeld op de PC!
Ik ook, derhalve niet voor de Switch gekocht :P Maar goed dat zei je er niet bij natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:57
Yep. Had het ook al geprobeerd.

Enige dat ik nu eigenlijk jammer ga vinden is dat we de joycons van Switch 1 niet fysiek kunnen aansluiten. Ik ga daarvan het geluid en animatie van aansluiten missen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:29:
Ondertussen ook de eerste uurtjes er op zitten nadat mijn switch 2 begin van de avond afgeleverd werd.

[…]

Wel heel erg Nintendo dat je niet je eigen knoppen mag kiezen... Maar goed dat is nitpicking, de game is wel gewoon weer heel erg leuk om te doen (en ga ook nog wel nso aanschaffen om online te proberen) :)
Klinkt alsof je tot nu toe plezier hebt met de Switch 2. Tip: er is een button remapping functie in het system menu van de console. Die zou tegenwoordig (of in de nabije toekomst) zelfs configuraties per game moeten kunnen opslaan.

Dit staat onder System > Accessibility

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 07-06-2025 06:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 09-06 13:27
L23 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:02:
[...]

Ja ok, maar volgens mij heeft alleen de NSO + Uitbreidingspakket abonnee/gebruiker recht op de Upgrade Pack. Vandaar dat ik de geldklopperij niet volg. Wil je het als een Virtual Game Card laden zodat iedereen op het systeem er gebruik van kan maken dan koop je de Upgrade Pack voor een tientje.
En als ik mij nu aansluit bij een nso+uitbreiding pakket familie groep? Met me eigen switch 2 en eigen gebruiker. Heeft iedereen in die "familie groep" recht op de Zelda upgrade pakketten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:55

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb gisteren mijn vrouw blij gemaakt met Zumba: Burn it up! In de aanbieding in de estore voor 14 euro. Lekker Zumba dansen, werkt prima op de Switch 2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:55
Dubrillion schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 06:36:
[...]

En als ik mij nu aansluit bij een nso+uitbreiding pakket familie groep? Met me eigen switch 2 en eigen gebruiker. Heeft iedereen in die "familie groep" recht op de Zelda upgrade pakketten?
Ja. En ook Nintendo Switch Online’s andere functionaliteiten.

Cloud saves, GameCube games, DLC voor bijvoorbeeld Animal Crossing, Mario Kart 8 Deluxe banen etc.

Overigens had ik vanmorgen een Switch die in handheld mode weigerde om met WiFi te verbinden na een nachtje in de Dock. Flight mode stond uit maar als ik wilde troubleshooten nadat ik handmatig weer met m’n eigen WiFi netwerk gaf ie aan dat de ethernet kabel eruit was en probeerde hij niets draadloos te doen..

Ook verbind m’n Switch 2 niet zelf opnieuw met mn Arctis Nova 7, maar dat is dan ook een onding dus dat ligt mogelijk deels aan SteelSeries.

Hopelijk komen er snel patches.

[ Voor 7% gewijzigd door Evernote op 07-06-2025 07:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Nu online
Na de 8bitdo adapter 2 firmware update naar versie 1.09 kan ik bevestigen dat mn stadia controller werkt op de switch 2Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoHErfz1f4s4-Dh2FixbOSwb5hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DgxMp5jguAmbHRsEU2ycC61Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05:52
Ik speel nu Cyberpunk op de Switch 2 en het ziet er echt fantastisch uit. Enige minpunt dat het bijna onspeelbaar is op handheldmodus. De ergonomie is echt dramatisch en daardoor zijn FPS spellen best wel onspeelbaar. Enige minpunt en voor de rest speelt het erg soepel op Performance mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
Raem schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:53:
[...]

Moet je automatic brightness op de Switch 1 ook wel uitzetten he voor een eerlijk vergelijk. ;)
Ah, vond hem al zo donker. Duidelijk te lang niet handheld gespeeld, ging er vanuit dat het net als op Android dan automatisch de slider zou aanpassen.
Vinkje uit maakt hem dubbel zo helder ja. ~40% switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 09-06 13:27
Evernote schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 06:59:
[...]

Ja. En ook Nintendo Switch Online’s andere functionaliteiten.

Cloud saves, GameCube games, DLC voor bijvoorbeeld Animal Crossing, Mario Kart 8 Deluxe banen etc.

Overigens had ik vanmorgen een Switch die in handheld mode weigerde om met WiFi te verbinden na een nachtje in de Dock. Flight mode stond uit maar als ik wilde troubleshooten nadat ik handmatig weer met m’n eigen WiFi netwerk gaf ie aan dat de ethernet kabel eruit was en probeerde hij niets draadloos te doen..

Ook verbind m’n Switch 2 niet zelf opnieuw met mn Arctis Nova 7, maar dat is dan ook een onding dus dat ligt mogelijk deels aan SteelSeries.

Hopelijk komen er snel patches.
Danku! Heeft er toevallig nog iemand een plek over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:22
Hmm opvallend al die berichten over ergonomie handheld mode, is mij nog niet opgevallen, maar heb max uur achter elkaar gespeeld in die modus. Vandaag is uitgebreider testen

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 22:04
Toch nog even een poging; Ik ben op zoek naar een Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket-lidmaatschap, nu kun je een family abonnement nemen welke je kunt delen met 7 andere, in totaal dus 8 mensen.

Dit betekend dat je dan voor een jaar 8,75 per persoon kwijt bent, wat goedkoper is dan de Switch 2 upgrade voor de Zelda games!

Hiervoor krijg je toegang tot:
  • GameChat
  • Online features in games
  • Nintendo Classics op GameCube/N64/SNES/NES/Gameboy/Gameboy Advance/MegaDrive
  • Upgrade packs voor Zelda BotW en Zelda TotK zijn gratis
  • Mario Kart 8 DLCs zijn gratis
Er zijn geen IP adres restricties, het enige wat je moet doen is ervoor zorgen dat de Nintendo accounts tot 1 familie horen, zie https://www.nintendo.com/...familiegroep-1406409.html.

Stuur mij even een DM als je interesse hebt in een family abonnement of nog een plek vrij hebt. Momenteel zoek ik nog 7 mede-Tweakers om het abonnement mee te delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10dbGnuwQyUf8TUtPl-vKuE3hkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wc1Iuhd0Qo2rJFw1SeesG5k2.png?f=fotoalbum_large

Meer informatie op: https://www.nintendo.com/...ndo-Switch-2-2785954.html

Edit: inmiddels zitten we aan de 8 accounts.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05:52
Stylze schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:14:
Hmm opvallend al die berichten over ergonomie handheld mode, is mij nog niet opgevallen, maar heb max uur achter elkaar gespeeld in die modus. Vandaag is uitgebreider testen
Mario Kart gaat nog wel goed, want dan heb je je rechter joystick niet nodig.
Pagina: 1 ... 78 ... 85 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.