• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-02 10:13
Fallout 4 wordt spannend voor de Switch 2. De algehele rekenkracht is minder dan een standaard PS4 en die had al drops naar 20 frames in Boston volgens mij en dan de vele personage's in bepaald gebieden.

Wat ik ook lees van reviewers die twee dagen geleden de game konden zien, maar nog niet konden spelen dat de game er wasted out eruit ziet en nog slechter dan toen die uitkwam op de PS4 of de PC en het vermoeden dat ze niet konden spelen is dat de games nog veel bugs heeft en de prijs van 60 gaan we sowieso niet doen, dat vindt ik iets te grof op dit moment ondanks dat alle DLC erbij zitten.

Ook als je nagaat hoeveel mensen de studio al heeft ontslagen, laatst al 9K...

Wat denken jullie gaat het wat worden met Fallout 4 of is het gewoon een melkkoe !

[ Voor 8% gewijzigd door Noresponse op 07-02-2026 10:54 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:23

Esumontere

Floep, banaan.

Noresponse schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 10:49:
Fallout 4 wordt spannend voor de Switch 2. De algehele rekenkracht is minder dan een standaard PS4 en die had al drops naar 20 frames in Boston volgens mij en dan de vele personage's in bepaald gebieden.

Wat ik ook lees van reviewers die twee dagen geleden de game konden zien, maar nog niet konden spelen dat de game er wasted out eruit ziet en nog slechter dan toen die uitkwam op de PS4 of de PC en het vermoeden dat ze niet konden spelen is dat de games nog veel bugs heeft en de prijs van 60 gaan we sowieso niet doen, dat vindt ik iets te grof op dit moment ondanks dat alle DLC erbij zitten.

Wat denken jullie gaat het wat worden met Fallout 4 of is het gewoon een melkkoe !
Tijd voor GTA5 op de Switch 2! Over melkkoeien gesproken...

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 10:40

Ik ga ook geen enkele 'lazy' port kopen zijnde "Switch 2 versie" voor iets waar weinig tijd aan is besteed om het enigszins netjes op te leveren. Ze zakken er maar in en focus me op echt goede releases zoals FF7 en Indiana jones die er aan zitten te komen.

Bethesda is diep gezonken, Ubisoft heeft enigszins nog pluspunten verdiend na de SW Outlaws port en nu AC. Briljant.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Pragmata:Demo 2x gespeeld.Als de game straks leuke variatie aan bosses en zo gaat hebben dan gaat deze in april van mij worden.

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:26
sderooij schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:02:
[...]
Ubisoft heeft enigszins nog pluspunten verdiend na de SW Outlaws port en nu AC. Briljant.
Nou, probeerde gisteren de Outlaws demo te spelen. Maar kom niet voorbij het aanmaken van een ubisoft-account door een server error...

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:16
JackAvery schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 06:18:
[...]

Interessant genoeg is het een narratieve open world game door de makers van Train Sim World. Zelfs de verteller van de serie doet mee.
Ik heb hem op steam maar gekocht, is die in de actie op dit moment.
24 Euro kan je Simworld 6 + Train Sim World® 6: Thomas & Friends™ 80th Anniversary Expansion + Train Sim World® 6: Thomas & Friends™ Visit the West Somerset Railway + Train Sim World® 6: West Somerset Railway Route kopen
Maar het is wel grappig, alleen nog wat lessen gedaan met Thomas en Diesel. Maar het is wel leuk.

Heb normaal niks met simworld achtige games, op zich is dit wel geinig. Het is ook niet zo moeilijk als andere spellen je echt 100 knoppen moet bedienen voor je weg kan rijden(Dat houd mij altijd tegen vind ik niet leuk).
Ook eens een keer via ps plus iets met Bussen gespeeld, wat wel allemaal niet moest indrukken voor kon vertrekken. Nou voor ik kon vertrekken had ik het spel al afgesloten pff.

[ Voor 18% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-02-2026 13:08 ]

Psst, een Switch 2 is niet minder krachtig dan een PS4. De CPU is een stuk performanter. De GPU in handheldmodus zit rond hetzelfde niveau als een PS4 in pure teraflops maar heeft een veel modernere architectuur en instructieset, net als toegang tot meer geheugen.
Het wordt denk ik zeker spannend. Bethesda's engine voor hun RPG's heeft al decennia last van bugs en tech debt, onafhankelijk van het platform waar je op wilt spelen. Gewoon afwachten dus :)
JackAvery schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:51:
[...]

Psst, een Switch 2 is niet minder krachtig dan een PS4. De CPU is een stuk performanter. De GPU in handheldmodus zit rond hetzelfde niveau als een PS4 in pure teraflops maar heeft een veel modernere architectuur en instructieset, net als toegang tot meer geheugen.
Ga je nou met specs gooien? :P

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-02 10:13
heerlijk al die meningen en ik dacht dat de rekenkracht van de PS4 beter was dan de switch 2, maar ik had het mis inderdaad dacht aan de switch gewoon en daarbij draait fallout het beste op minimaal 8GB en volgens mij heeft de switch 2 12 GB..... mmmm wie weet draait fallout wel goed....sowieso 3 GOTY want die is leuker dan 4, hoewel je met 4 lekker kan bouwen dat vonden de kids zo leuk 10 jaar geleden :)

• jori040
  • Nu online
Heb ook veel uren besteed aan het bouwen in Fallout 4.In zo'n trieste wereld kon je toch een fijn gezellig plekje maken. :)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:23

Esumontere

Floep, banaan.

Noresponse schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 15:34:
heerlijk al die meningen en ik dacht dat de rekenkracht van de PS4 beter was dan de switch 2, maar ik had het mis inderdaad dacht aan de switch gewoon en daarbij draait fallout het beste op minimaal 8GB en volgens mij heeft de switch 2 12 GB..... mmmm wie weet draait fallout wel goed....sowieso 3 GOTY want die is leuker dan 4, hoewel je met 4 lekker kan bouwen dat vonden de kids zo leuk 10 jaar geleden :)
12 GB waarvan 3 GB gereserveerd is voor het OS. Nog steeds meer dan 8 maar ook weer niet zoveel. ;)

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-02 23:07
Esumontere schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:19:
[...]

12 GB waarvan 3 GB gereserveerd is voor het OS. Nog steeds meer dan 8 maar ook weer niet zoveel. ;)
-nvm

[ Voor 18% gewijzigd door tekken4111 op 07-02-2026 20:48 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:33
Esumontere schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:19:
[...]

PS4 reserveert ook iets van 3GB voor het OS, dus het verschil is best aanzienlijk. Bandbreedte is wel wat hoger, 176GB/s va 102GB/s voor de Switch 2 (docked).

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:28

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

JackAvery schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:41:
[...]

DQ zijn meestal op zichzelf staande games. Uitzonderingen zijn 1+2+3, waarbij 3 een prequel is van 1+2. Je kan dus gewoon inspringen in bvb. 7 of 11 als je dat wilt :)

1+2 is kan boeiend zijn als je bvb. interesse hebt in de geschiedenis van de serie en van het JRPG genre. De remakes zijn wel nog redelijk wat aangepast tegenover het origineel om ze iets behapbaarder te maken :)
Nog even terugkomend hierop

Na gewacht te hebben op het uitkomen van deeltje 7, zag ik dat dragon quest 3 hd2d nu in de aanbieding was voor 36 euro. Dus toch die opgepikt. Dus ben voorlopig weer zoet :*)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:03
Afgelopen vrijdag ben ik met mijn zoontje begonnen aan ‘Luigi’s Mansion 3’ op de S2. Echt een onwijs leuke game! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbxUJHv9pAT996FnDfAkeqPiC1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G03WwoQTGEpHX1UOSMSCbwnV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YShpvUK0pfsnqo56PERcs89F_ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKwpWhx68TBzeXszInPtmMYk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Je8uZ2txQ4HsDKyo9wNNQV0Nj6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FE6kA2M5DZ6rBVxM3UgMYi0F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_wbrblCzG4_FstHSJcHiFPp-mI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I4y1vzBK2mbKCxLU5aURVLEv.jpg?f=fotoalbum_large
JackAvery schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:09:
[...]

Die zien er iets rustiger uit dan de NYXI Hyperion 3. Maar dat is echt wel een teaser trailer...

[Afbeelding]
Nice! Die NYXI heb ik zojuist besteld. (y) 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 08-02-2026 17:12 ]

• Carlos0_0
Yonix schreef op zondag 8 februari 2026 @ 17:08:
Afgelopen vrijdag ben ik met mijn zoontje begonnen aan ‘Luigi’s Mansion 3’ op de S2. Echt een onwijs leuke game! :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Nice! Die NYXI heb ik zojuist besteld. (y) 8)
Ja ik vond hem ook super leuk, had eens op de Nintendo ds ofzo deel 1 of 2 gespeeld.
Toen vond ik er niet veel aan, ook irritante besturing.

Op de Switch deel 3 nog eens een kans gegeven, en vond het echt leuk.
Je heb nu ook van deel 2 een hd remake, die is op zich ook wel leuk. Maar vond deel 3 wel leuker.
Carlos0_0 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:55:
[...]

Ja ik vond hem ook super leuk, had eens op de Nintendo ds ofzo deel 1 of 2 gespeeld.

Je heb nu ook van deel 2 een hd remake, die is op zich ook wel leuk. Maar vond deel 3 wel leuker.
Ik vond het ook een heel leuk spel en ook een van de mooiste Switch 1 games. Toch het spel destijds verkocht (spijt van) en wel weer zin om te spelen, maar nog geen interessante deals gezien die me overhalen en met de Switch 2 vraag ik me nu ook af of er nog een keer een Switch 2 Edition uitkomt...

Maar genoeg games te spelen... momenteel heb ik weer zin in Hollow Knight en inmiddels een aantal uurtjes de Switch 2 Edition gespeeld.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 11:50
[...]

Volgens mij is deel 1 én 2 op de 3DS uitgebracht en is later deel 2 HD uitgekomen voor de Switch. Maar deel 1 kwam allereerst uit op de GameCube. Dat was zijn primeur.

• Carlos0_0
Pro-prutser schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:40:
[...]

Volgens mij is deel 1 én 2 op de 3DS uitgebracht en is later deel 2 HD uitgekomen voor de Switch. Maar deel 1 kwam allereerst uit op de GameCube. Dat was zijn primeur.
Ja op de 3DS zou ook kunnen inderdaad.

• jori040
  • Nu online
[...]

Ik vond hem ook super leuk, had eens op de Nintendo ds ofzo deel 1 of 2 gespeeld.

Ik vond die besturing ook niet fijn op de 3DS.Ik heb nooit begrepen waarom ze van een console[Gamecube] game naar handheld game zijn gegeaan.

Zo vind ik Ocarina of Time 3D ook niet fijn spelen op een 3DS.Zag er wel prachtig uit.

Bepaalde 3D games werkte voor mij niet goed op de 3DS.Dan bedoel ik niet het 3D effect maar meer het ontwerp van de game.

Luigi’s Mansion:Graag een Switch 2 update van 3 en een nieuwe deel :)

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 08-02-2026 22:24 ]

jori040 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:50:
[...]

Ik vond die besturing ook niet fijn op de 3DS.Ik heb nooit begrepen waarom ze van een console[Gamecube] game naar handheld game zijn gegeaan.
Ik vond het toen voornamelijk jammer dat deze game in 2018 voor de 3DS werd aangekondigd terwijl de Nintendo Switch al op de markt was. Ik was er toen wel benieuwd naar, maar had alleen de Switch in huis. Gelukkig kwam een jaar later Luigi's Mansion 3 voor de Nintendo Switch uit.

Nu kan ik het met Gamecube NSO ervaren, maar nog niet aan toegekomen...

• jori040
  • Nu online
L23 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:19:
[...]

Ik vond het toen voornamelijk jammer dat deze game in 2018 voor de 3DS werd aangekondigd terwijl de Nintendo Switch al op de markt was. Ik was er toen wel benieuwd naar, maar had alleen de Switch in huis. Gelukkig kwam een jaar later Luigi's Mansion 3 voor de Nintendo Switch uit.

Nu kan ik het met Gamecube NSO ervaren, maar nog niet aan toegekomen...
En ik had 2 graag op de WiiU gezien. ;)

• molenganger
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:59
ekiter schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Nou, probeerde gisteren de Outlaws demo te spelen. Maar kom niet voorbij het aanmaken van een ubisoft-account door een server error...
Dat probleem had ik ook, maar dan met de volledige versie.
Online de tip gevonden om de Switch op vliegtuig-modus te zetten, dan kun je voorbij dat inlogscherm van ubisoft komen en het spel toch spelen.
Daarna kun je de vliegtuig-modus weer uitschakelen.

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:26
molenganger schreef op maandag 9 februari 2026 @ 06:56:
[...]

Dat probleem had ik ook, maar dan met de volledige versie.
Online de tip gevonden om de Switch op vliegtuig-modus te zetten, dan kun je voorbij dat inlogscherm van ubisoft komen en het spel toch spelen.
Daarna kun je de vliegtuig-modus weer uitschakelen.
Ja, ook wel workarounds gevonden. Maar mij ben je dan kwijt als klant als je door dit soort hoepels moet springen om een demo te spelen.

• jori040
  • Nu online
70 Euro voor Mario Tennis is een flink prijskaartje.
De komende maanden ga ik voor Resident Evil en Pragmata.

[ Voor 35% gewijzigd door jori040 op 09-02-2026 14:55 ]

Pagina: 1 ... 147 148 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4