Heb hier een Xbox Series X in de woonkamer staan. Maar die draait lang niet zoveel uurtjes als de Switch 2 (of de Switch 1 destijds). Maar ik speel dan vooral op de Switch ook in handheld. De tv wordt dan gebruikt voor achtergrond (series, films, OS2026Cyberw00d schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:35:
Net mijn eerste fysieke game gekocht voor de switch 2 . Zelda tears of the kingdom bleef digitaal zo duur en kon hem voor een prikkie scoren bij mij in de buurt .. gratis de switch 2 upgrade pack geïnstalleerd en gaan. Heb botw destijds uitgespeeld en heb ook zin om aan dit avontuur te beginnen . Ook inmiddels begonnen aan split fiction, samen met een vriend gekocht ( hij is niet zo verzamelaar dus vond de friend pass prima zolang die maar samen kon spelen ) speelt ook lekker weg zowel docked als handheld . Ook voor het eerst gamechat dus gebruikt want dit spel vraagt om voicechat al is het maar voor het dom gelul en gelach .
Kan weer even vooruit .
Switch 2 doet het prima voor mij als enige console in huis en er komen nog veel top games aan waar ik zit in heb.
Uiteraard mis ik 1 ding hè 😮💨 🤡
Gebruiken jullie de switch 2 als enige console of “erbij” en speel je nu meer op de switch 2 als de andere als je die hebt of juist minder ?
Dit zorgt bij mij ook voor harmonie in huis . Vrouw kan tv kijken en ik gamen. Zodra ze op bed gaat ( vaak stuk eerder als mij ) ga ik wel verder dockedHotman schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:11:
[...]
Heb hier een Xbox Series X in de woonkamer staan. Maar die draait lang niet zoveel uurtjes als de Switch 2 (of de Switch 1 destijds). Maar ik speel dan vooral op de Switch ook in handheld. De tv wordt dan gebruikt voor achtergrond (series, films, OS2026). Zo kan ik en gamen en kan mijn vrouw Videoland blijven kijken met Winter vol liefde
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Ik heb de Switch in 2017 gekocht voor erbij, had toen al een Xbox One S in huis. Het werd al gauw andersom.Cyberw00d schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:35:
Gebruiken jullie de switch 2 als enige console of “erbij” en speel je nu meer op de switch 2 als de andere als je die hebt of juist minder ?
Ik gebruik momenteel de Switch OLED en de Switch 2, hangt een beetje af met welke game ik bezig ben. Speel momenteel Hollow Knight Switch 2 Edition. Heel af en toe start ik de Xbox One S ook nog wel op.
Ik speel de laatste 4 maanden alleen nog op Switch 2.
FF7 remake heb ik van de week uitgespeeld en nu zit ik weer vol in Animal Crossing
Er komt de komende tijd ook niets op PS5 wat ik moet spelen.Toffe exclusieve Sony games zijn op moment ver te zoeken.
FF7 remake heb ik van de week uitgespeeld en nu zit ik weer vol in Animal Crossing
Er komt de komende tijd ook niets op PS5 wat ik moet spelen.Toffe exclusieve Sony games zijn op moment ver te zoeken.
[ Voor 31% gewijzigd door jori040 op 16-02-2026 22:43 ]
Hier heb ik de Switch (2) naast de PS6. Niet echt als 2e console, want beide hebben hun eigen toppers. MAAR... Mijn vrouw pikt de Switch ook wel eens in (Animal Crossing...) en die neemt ze dan ook vrolijk mee naar bed wanneer ik nog beneden blijf.
Geen straf, maar Metroid Prime 4 moet dus nog worden gespeeld. Ach ja.. dan maar Returnal nog eens aanslingeren! Binnenkort Pragmata en Saros!!!
ALS ik moest kiezen, zou het de PS5 zijn die bleef. Gelukkig hoef ik niet te kiezen :-)
Dat gezegd hebbende koop ik alleen Nintendo exclusive games op de Switch (op wat leuk voor onderweg/ vakantie kleinere games na dan zoals Hades II). De nieuwe Switch mag dan wat meer power hebben, op een dikke OLED zijn games op de PS5 Pro nu eenmaal toch een stuk lekkerder. Daarnaast moet ik toegeven dat de PS6 controller mij erg goed bevalt, ook ten opzichte van de Pro controller van Nintendo zelf.
Geen straf, maar Metroid Prime 4 moet dus nog worden gespeeld. Ach ja.. dan maar Returnal nog eens aanslingeren! Binnenkort Pragmata en Saros!!!
ALS ik moest kiezen, zou het de PS5 zijn die bleef. Gelukkig hoef ik niet te kiezen :-)
Dat gezegd hebbende koop ik alleen Nintendo exclusive games op de Switch (op wat leuk voor onderweg/ vakantie kleinere games na dan zoals Hades II). De nieuwe Switch mag dan wat meer power hebben, op een dikke OLED zijn games op de PS5 Pro nu eenmaal toch een stuk lekkerder. Daarnaast moet ik toegeven dat de PS6 controller mij erg goed bevalt, ook ten opzichte van de Pro controller van Nintendo zelf.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Heb je nou een ps5 of ps6 🤡Thalaron schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:24:
Hier heb ik de Switch (2) naast de PS6. Niet echt als 2e console, want beide hebben hun eigen toppers. MAAR... Mijn vrouw pikt de Switch ook wel eens in (Animal Crossing...) en die neemt ze dan ook vrolijk mee naar bed wanneer ik nog beneden blijf.
Ik snap best als je keus hebt voor een game dat op beide consoles is dat de beste kiest of je moet zoals mij veel waarde aan handheld hechten.
We zitten met de switch 2 gelukkig kwa third party support niet zo te kutten als bij 1 en er komt steeds meer moois bij.
Veel zin in 007 en Indiana Jones
Helaas was voor mij ff7 een miskoop . Net te sloom en teveel verhaal . Ach je kan niet altijd 6 gooienjori040 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:46:
Ik speel de laatste 4 maanden alleen nog op Switch 2.
FF7 remake heb ik van de week uitgespeeld en nu zit ik weel vol in Animal Crossing
Voor de eigenaars van AC: Shadows: morgen komt er een nieuwe patch die o.a. waterreflecties docked toevoegt 
Edit: screenshot die het verschil toont staan op Reddit.
Overigens komt expansie Claws of Awaji op 10 maart uit voor Switch 2 spelers.
Edit: screenshot die het verschil toont staan op Reddit.
Overigens komt expansie Claws of Awaji op 10 maart uit voor Switch 2 spelers.
[ Voor 50% gewijzigd door JackAvery op 18-02-2026 07:25 ]
Ik gebruik hem voor erbij, aangezien ik ook altijd een playstation heb.Cyberw00d schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:35:
Dus ja de multi platforms zijn leuk, maar die heb ik ondertussen al op die ps4/ps5 allemaal.
Dus ja gaat voor mij meer om de first party titels, de rest speel ik voornamelijk wel op de ps5.
Dus ja het verschild dan net waar ik op speel, nu staat mijn ps5 al een maand uit ofzo. Aangezien ik wat switch1 spellen nog op de switch2 nu aan het spelen ben.
[ Voor 13% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-02-2026 20:36 ]
Indiana Jones al een aardig stukje gespeeld via Xbox Cloud Gaming, maar lijkt me tof om die game op de Switch 2 te hebben. De eerste indrukken zijn goed en compleet fysiek op cartridge maakt het ook interessant.Cyberw00d schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:28:
[...]
We zitten met de switch 2 gelukkig kwa third party support niet zo te kutten als bij 1 en er komt steeds meer moois bij.
Veel zin in 007 en Indiana Jones
007 weet ik zo nog niet. Daar moet ik specifiek wat meer Switch 2 gameplay van zien... met de release van die Hitman collectie voor de Switch 2 ben ik wat huiverig. Hopelijk draait 007 goed op de Switch 2.
Ik vind hitman wel goed draaien op de switch 2 , later heeft die nog een update gehad met verbetering in de frame rate volgende mij hadden ze die vast gezet .L23 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:34:
[...]
Indiana Jones al een aardig stukje gespeeld via Xbox Cloud Gaming, maar lijkt me tof om die game op de Switch 2 te hebben. De eerste indrukken zijn goed en compleet fysiek op cartridge maakt het ook interessant.
007 weet ik zo nog niet. Daar moet ik specifiek wat meer Switch 2 gameplay van zien... met de release van die Hitman collectie voor de Switch 2 ben ik wat huiverig. Hopelijk draait 007 goed op de Switch 2.
Maar idd we moeten natuurlijk eerst gameplay zien maar ik heb er vertrouwen in .
Hier de Switch 2 ook naast een PS5. Ik gebruik hem niet echt voor erbij, maar beide voor hun eigen games. Multi-platform games speel ik dan wel vaak sneller op de PS5, tenzij de graphics er niet echt toe doen en het fijner is om het handheld te spelen. Maar beide consoles hebben zo hun eigen sterke games en dat maakt het een mooie aanvulling op elkaar.
Latin capital letter y with diaeresis
ja precies zo bedoelde ik het ook, beide hebben gewoon hun eigen sterke games.YdieresiS schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 07:25:
Hier de Switch 2 ook naast een PS5. Ik gebruik hem niet echt voor erbij, maar beide voor hun eigen games. Multi-platform games speel ik dan wel vaak sneller op de PS5, tenzij de graphics er niet echt toe doen en het fijner is om het handheld te spelen. Maar beide consoles hebben zo hun eigen sterke games en dat maakt het een mooie aanvulling op elkaar.
Het vult zich inderdaad dus zo goedaan.
En de multi platforms speel ik inderdaad sneller op de ps5, maar soms idd de switch.
Zoals ik de Super Bomberman Collection heb gekocht op de switch2, daar boeien de graphics niet. En wie weet is dit nog eens leuk ook even als handheld(Of multi player als je de switch mee neemt).
Yes. De NSO VB app is beschikbaar. Ik gebruik hiervoor de VB accessoire en heb de cardboard versie niet.
De app zelf is full color. Game selectie scherm zie je de doosjes dus zoals ze in het echt ook waren. Touchscreen werkt niet, maar dat is natuurlijk logisch aangezien de Switch in de VB zit.
Er zit net als bij de OG VB automatische pauze functie op die je kan uitschakelen.
En aangezien het een Classic Games app is kan je gebruik maken van Rewind en Suspend points.
Nadelen waar ik nu achter kom:
De app zelf is full color. Game selectie scherm zie je de doosjes dus zoals ze in het echt ook waren. Touchscreen werkt niet, maar dat is natuurlijk logisch aangezien de Switch in de VB zit.
Er zit net als bij de OG VB automatische pauze functie op die je kan uitschakelen.
En aangezien het een Classic Games app is kan je gebruik maken van Rewind en Suspend points.
Nadelen waar ik nu achter kom:
- Geluid kan je dus alleen harder/zachter zetten als je de VB open doet.
- Wil je naar het Switch home menu moet je de home knop indrukken en de game afsluiten dmv touchscreen knop. De game blijft dan nog wel actief.
- Wil je de Switch uitzetten, moet je dus de VB open maken.
- VB games zijn niet speelbaar als de accu van de Switch onder de 15% zit.
- Je kan geen kabels aansluiten. Accu laden is dus niet mogelijk en bekabelde headset ook niet.
- 3D Tetris
- Galactic Pinball
- Golf
- Innsmouth no yakata
- Red Alarm
- Teleroboxer
- Wario Land
[ Voor 11% gewijzigd door RollieBollie op 17-02-2026 09:12 ]
Voor mij is de Switch 2 inmiddels wel een hoofdconsole geworden, terwijl vroeger de normale Switch een 'erbij'-console was naast de PS5 (Pro). Ik speel veel metroidvania's en vindt bijv. platformers en Zelda-achtige spellen tof. Daarvan zijn er genoeg op de S2. Qua multiplayer vind ik alleen Splatoon 3 en Rocket League leuk (vooral de eerste draait uitstekend op S2, de tweede inmiddels ook beter dan vroeger). Voor mij is wel een eis dat spellen 60 fps draaien. Zo vind ik Cyberpunk veel te stroperig op de Switch 2, dus die zou ik dan eerder op de PS5 Pro spelen. Maar goed, dat is persoonlijk. Er zijn genoeg mensen die 30 of 40 fps prima vinden.Cyberw00d schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:35:
De PS5 Pro gebruik ik om specifieke games te spelen, zoals simulator games (bijv. Cities Skylines draait veel beter met DLC, Horizon-reeks, Astro Bot).
Gemiste kans dat je niet 'normaal' (zonder VB) kunt spelenRollieBollie schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:21:
Yes. De NSO VB app is beschikbaar. Ik gebruik hiervoor de VB accessoire en heb de cardboard versie niet.
Nadelen waar ik nu achter kom:Huidige games:
- Geluid kan je dus alleen harder/zachter zetten als je de VB open doet.
- Wil je naar het Switch home menu moet je de home knop indrukken en de game afsluiten dmv touchscreen knop. De game blijft dan nog wel actief.
- Wil je de Switch uitzetten, moet je dus de VB open maken.
- VB games zijn niet speelbaar als de accu van de Switch onder de 15% zit.
- Je kan geen kabels aansluiten. Accu laden is dus niet mogelijk en bekabelde headset ook niet.
- 3D Tetris
- Galactic Pinball
- Golf
- Innsmouth no yakata
- Red Alarm
- Teleroboxer
- Wario Land
ik hoef dat ding niet, maar wil wel de spellen kunnen spelen, zonder migraine
Waarom niet gewoon non-3d op fullscreen?
Omdat de spellen voor 3D gemaakt zijn en niet zonder te spelen zijn? Zelfs op de 3DS had je een aantal spellen waarbij de 3D echt nodig was. En dat was een apparaat waar je 3D kon uitschakelen. Bij de Virtual Boy kon dat helemaal niet en is 3D echt een vereiste om te spelen.sderooij schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:47:
[...]
Gemiste kans dat je niet 'normaal' (zonder VB) kunt spelen
ik hoef dat ding niet, maar wil wel de spellen kunnen spelen, zonder migraine
Waarom niet gewoon non-3d op fullscreen?
We hebben hier de PS5, Series X en Switch 2 in huis. Laatstgenoemde is de enige console in de woonkamer en puur voor het gezin, de party-games en exclusives. En een enkele game die gewoon prettig is om te spelen in handheld modus.Cyberw00d schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:35:
Ik denk dat het aardig verdeeld is qua speeltijd hier in huis.
Bethesda heeft de Switch 2 versie van Skyrim gepatched (patch notes staan in een Twitter post dus ik zet ze hieronder). Belangrijkste aanpassingen zijn o.a. de toevoeging van een 60 Hz mode en een aantal framerate fixes. Ik zie niks over input lag...
En tenslotte een kleine reminder dat Caves of Qud sinds gisteren uit is op SwitchSkyrim Switch 2 Update 1.2 Notes
Features:Crashes and Performance Fixes:
- Added a 60 Hz mode under Display settings that allows players to toggle between “Prioritize Visuals” or “Prioritize Performance”.
- In addition, frame rate has been locked at 30 Hz in “Prioritize Visuals” mode for smoother gameplay.
Improved FPS performance drops that occurred in the following locations:
- Fixed a crash that occurred when reading “The Crimson Dirks Vol. 4” book for the “Tilted Scales” quest in German.
- Fixed an audio-related crash.
- Fixed a crash, infinite load, and game freeze that sometimes occurred when rapidly selecting “Load” multiple times in the pause menu.
- Fixed a crash that occurred when the “Transmute Ore” spell was repeatedly cast outside of the Haltered Stream Camp.
Visuals Issues Fixes:
- during the Hide and Seek quest in Kynesgrove
- during combat at Secunda’s Kiss
- when discovering the “Drelas’ Cottage” location
- when engaged in combat with a giant at the Talking Stone Camp.
User Interface Fixes:
- Viewing water planes from a distance or within menus caused them to shift up and down.
- Distant aspen trees appeared with a blue tint.
- Transitioning out of caves caused an outline of the entrance to linger during the fade-to-back loading screen.
Controls Fixes:
- Switching between mouse and controller mode while in dialogue or the Help menu, caused different options to be highlighted.
- Switching between mouse and controller mode while in help menus or user hints, did not dynamically update callout prompts.
- The “Ready/Sheathe” option was missing from the Joy-Con 2 Mouse Controls menu.
- The “Delete” prompt remained grayed-out within the Load menu when swapping between mouse and controller mode.
- Deleting a save in the Save/Load menus reset the highlighted selection to the top of the menu list.
- While in mouse mode, the cursor remained stuck within a smaller section of the screen when changing between docked/undocked modes or interfacing with GameChat.
Audio Issue Fix:
- The “Eagle Eye” Archery perk remained active after switching between mouse and controller mode.
- Holding down the Right Joystick while reassigning a button caused that button to disappear from the Controls list.
- The Joy-Con 2 controllers provided haptic feedback while in mouse mode.
- Buttons became unresponsive when controls were remapped while moving the Joy-Con 2 controllers in mouse mode.
- Rotating the map in mouse mode was slower and less smooth than in controller mode.
Localization Fixes:
- Scrolling SFX continued to play while holding up or down on the Left Joystick or buttons at the top or bottom of the Save/Load menus.
Miscellaneous:
- “Amiibo” appeared as plural in Spanish.
- Added new translations for the features listed above and UI updates.
- Updates were made to the game credits.
Hmm, dit maar eens proberen in een volgende VB-sessie...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb de Switch ook erbij naast PS5 en Xbox. Vooral voor Nintendogames en indies. Alle third party games speel ik liever op Xbox. Daar zakken ze ook wat sneller in prijs.
Hier hebben we van alles staan / liggen (gaming pc, gaming laptop, Meta Quest 3, Asus ROG Xbox Ally X, PS5 Pro), maar het is op dit moment de Switch 2 waar het meeste op wordt gespeeld.
Samen met mijn zoontje speel ik op dit moment ‘Luigi’s Mansion 3’ en dat is echt een onwijs leuke game. Variatie in levels is top en de ‘physics based gameplay’ is erg leuk!
:strip_exif()/f/image/1OYPUiYsJwK1PwH6yN7dci9U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j31VSlR2Wr4XoNKbY7svqVp2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qunfsDVGW259UqtqzEpNG53Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast vermaak ik mij sinds twee dagen met BOTW, met als doel hem dit keer wel uit te spelen:
TOTK ligt al klaar!
:strip_exif()/f/image/NggQUplg2EhDiCLxHLt7VnQF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e8L4WSR3nhWFVc2OMcTWWjyy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JJjckXomej16gCKRnfWdoBpp.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk is de Switch 2 de populairste console op dit moment, omdat het tevens de ‘go to console’ is van mijn zoontje met games als; Kirby, Luigi’s Mansion, Burnout: Paradise City, Dragon Ball: FighterZ en Tony Hawk: Pro Skater 3+4.
Samen met mijn zoontje speel ik op dit moment ‘Luigi’s Mansion 3’ en dat is echt een onwijs leuke game. Variatie in levels is top en de ‘physics based gameplay’ is erg leuk!
:strip_exif()/f/image/1OYPUiYsJwK1PwH6yN7dci9U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j31VSlR2Wr4XoNKbY7svqVp2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qunfsDVGW259UqtqzEpNG53Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast vermaak ik mij sinds twee dagen met BOTW, met als doel hem dit keer wel uit te spelen:
:strip_exif()/f/image/NggQUplg2EhDiCLxHLt7VnQF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e8L4WSR3nhWFVc2OMcTWWjyy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JJjckXomej16gCKRnfWdoBpp.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk is de Switch 2 de populairste console op dit moment, omdat het tevens de ‘go to console’ is van mijn zoontje met games als; Kirby, Luigi’s Mansion, Burnout: Paradise City, Dragon Ball: FighterZ en Tony Hawk: Pro Skater 3+4.
Luigi's Mansion 3 zou echt gebaat zijn bij een 4K / 60 fps update. Het was altijd al de mooiste game op de Switch en het is echt zo'n spel om één keer in de paar jaar opnieuw te spelen. Ontzettend sfeervol opgezet. Alleen dat gevecht in het ronde zwembad, dat vond ik helemaal niks qua besturing. Klein smetje :-)
Wie weet dit jaar rondom Halloween, gecombineerd met een DLC.
Luigi is zeker leuk, Zelda heb ik nooit wat mee gehad.
Geen idee in hoeverre de nieuwe Switch delen iets anders zijn, want die zijn grafisch ook wel effe iets anders(Dus gameplay zal ook iets anders zijn).
Misschien dat ik dit nog eens probeer.
Geen idee in hoeverre de nieuwe Switch delen iets anders zijn, want die zijn grafisch ook wel effe iets anders(Dus gameplay zal ook iets anders zijn).
Misschien dat ik dit nog eens probeer.
Afgelopen maandag dat gevecht mogen doen. Besturing was om te janken.X-GeaR schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:22:
Alleen dat gevecht in het ronde zwembad, dat vond ik helemaal niks qua besturing. Klein smetje :-)
Nu zitten we vast in een piramide waar er een platform op ons dreigt te vallen. Kunnen we tegenhouden door een grote hoeveelheid zand naar één kant te blazen, maar het is nog niet gelukt. Echter, we geven niet op en ik weiger een walkthrough of guide te raadplegen.
Wat betreft de 1440p/4K @60fps: eens, maar ik moet zeggen dat de 30fps niet stoort. Het spel speelt heel soepel en is, zoals je al zei, grafisch een onwijs mooie game!
[ Voor 11% gewijzigd door Yonix op 18-02-2026 09:34 ]
Raad je aan om eerst luigi mansion 1 en 2 te spelen voordat je aan 3 begint? Of zijn ze prima afzonderlijk te spelen
Heb de eerste twee delen nooit gespeeld. Drie is een nieuw avontuur. Je mist misschien wat achtergrondverhaal, maar eventuele gaten vul je zelf in of daar helpt het spel je bij.nDirect090 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:34:
Raad je aan om eerst luigi mansion 1 en 2 te spelen voordat je aan 3 begint? Of zijn ze prima afzonderlijk te spelen
Zijn prima afzonderlijk te spelen, het is gewoon ieder zijn eigen verhaal weer op zich.nDirect090 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:34:
Ik ben ook met 3 begonnen uiteindelijk(na een mislukte 3ds poging vroeger), en hierna nog eens later deel 2 HD versie gespeeld op de Switch.
Top, 1 is ook wel verouderd dacht ik of nu te spelen via nintendo classics oid. 2 had ik destijds al opgepikt door een mooie aanbieding maar eigenlijk nog niet aan begonnenYonix schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:35:
[...]
Heb de eerste twee delen nooit gespeeld. Drie is een nieuw avontuur. Je mist misschien wat achtergrondverhaal, maar eventuele gaten vul je zelf in of daar helpt het spel je bij.
1 staat op NSO, wel grappig, maar de bediening is wel wat klungelig.nDirect090 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:37:
[...]
Top, 1 is ook wel verouderd dacht ik of nu te spelen via nintendo classics oid. 2 had ik destijds al opgepikt door een mooie aanbieding maar eigenlijk nog niet aan begonnen
Awesome
Ja hoor, prima mogelijk om afhankelijk van elkaar te spelen.nDirect090 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:34:
Luigi's Mansion 2 en 3 verschillen erg in opzet, dus je moet vooral even letten op wat je het meest aanspreekt.
Deel 2 kwam oorspronkelijk op de 3DS uit en dat is te merken aan de opzet van het spel. Je speelt namelijk missies en die duren gemiddeld zo'n 5-10 minuten, ideaal voor een korte gamesessie. Een missie kun je zien als een level: steeds heb je een doel waar je naartoe werkt en uiteindelijk opent er weer iets meer van de mansion.
In deel 3 moet je naar de bovenste verdieping van een hotel. Je doorloopt eigenlijk iedere verdieping. Met zo'n verdieping ben je al snel 30 - 45 minuten bezig. De meeste verdiepingen hebben ook een eindbaas. Wat ik fijn vindt aan deel 3 is dat je niet continu uit het spel 'getrokken' wordt, zoals in deel 2, maar dat je in principe uren kunt doorspelen (als je dat zou willen). En hoewel deel 2 best veel leuke puzzels heeft, is deel 3 toch wel heer en meester als het gaat om level design.
Mijn advies zou zijn: starten met Luigi's Mansion 3. Heb je daarna echt zin in meer? Dan Mansion 2 HD aanschaffen.
JackAvery schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:49:
Bethesda heeft de Switch 2 versie van Skyrim gepatched (patch notes staan in een Twitter post dus ik zet ze hieronder). Belangrijkste aanpassingen zijn o.a. de toevoeging van een 60 Hz mode en een aantal framerate fixes. Ik zie niks over input lag...
[AndresRestart]Nintendo Just Teased Something CRAZY In The Mario Galaxy Movie!?Voor mij ook wel heel duidelijk dat Fox daar links staat.Al heb ik niet meteen het idee dat we al snel een nieuwe Star Fox game krijgen.
Tot 23 februari is er een online open beta gaande van Virtua Fighter 5 R.E.V.O. World Stage. De beta ondersteunt o.a. Crossplatorm play en arcade sticks. Meer info.
Oh en voor mensen die Resident Evil 9 gaan spelen… opgepast voor spoilers online. De GameKeyCard versie is al speelbaar en sommige mensen hebben deze al in bezit.
ik heb zelf nog niet gekeken maar in theorie is de beta gewoon te downloaden van de eShop.A Nintendo Switch Online subscription is required.
What's in the beta and what's not?For best online performance, please set frame delay to 3 or 4.
- Arcade mode, Ranked Match, Training Mode are playable modes
- Tutorial is accessible within the Training menu
- No World Stage mode (the new single-player mode), Room Match, or Versus
- No character customisation
- No playable Dural
Oh en voor mensen die Resident Evil 9 gaan spelen… opgepast voor spoilers online. De GameKeyCard versie is al speelbaar en sommige mensen hebben deze al in bezit.
[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 19-02-2026 05:55 ]
Ik kan het me ook niet voorstellen maar aan de andere kant heb ik het idee dat Nintendo wat meer kleine projecten heeft lopen. Zo'n Kirby Air Riders bijvoorbeeld, ze zullen toch wel weten dat zo'n game niet heel goed zal gaan verkopen? Het lijkt wel alsof ze het gewoon leuk vinden om te maken ofzo.jori040 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:16:
[AndresRestart]Nintendo Just Teased Something CRAZY In The Mario Galaxy Movie!?
[YouTube: Nintendo Just Teased Something CRAZY In The Mario Galaxy Movie!?]
Voor mij ook wel heel duidelijk dat Fox daar links staat.Al heb ik niet meteen het idee dat we al snel een nieuwe Star Fox game krijgen.
Kirby Air Riders is dan natuurlijk ook niet door Nintendo gemaakt maar door Sakurai en zijn team. En dat is niet iemand waar Nintendo snel "Nee" tegen zou zeggen.Cyrax0508 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 07:54:
[...]
Ik kan het me ook niet voorstellen maar aan de andere kant heb ik het idee dat Nintendo wat meer kleine projecten heeft lopen. Zo'n Kirby Air Riders bijvoorbeeld, ze zullen toch wel weten dat zo'n game niet heel goed zal gaan verkopen? Het lijkt wel alsof ze het gewoon leuk vinden om te maken ofzo.
Ik denk dat Nintendo met zo'n Star Fox personage kijkt wat het doet met het publiek en daar dan misschien op een later moment wat mee gaat doen.De meeste jonge gamers weten volgens mij amper wat Star Fox is.Cyrax0508 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 07:54:
[...]
Ik kan het me ook niet voorstellen maar aan de andere kant heb ik het idee dat Nintendo wat meer kleine projecten heeft lopen. Zo'n Kirby Air Riders bijvoorbeeld, ze zullen toch wel weten dat zo'n game niet heel goed zal gaan verkopen? Het lijkt wel alsof ze het gewoon leuk vinden om te maken ofzo.
Volgens mij heeft Air Riders het wel aardig gedaan aan de kassa.
Zelf zou ik heel graag een nieuwe Star Fox game zien.Op die laatste na heb ik al die games met veel plezier gespeeld.
Na een half uurtje Mario Galaxy vind ik het nog niet super geweldig. Wordt het later leuker? Of is dit gewoon niet mijn game
Een half uurtje is nauwelijks genoeg tijd om het spel goed te beoordelen. De core gameplay is dan misschien wel duidelijk, maar er is zo veel verschil tussen planeten en galaxies dat het imho de moeite is om wat langer te spelen.de Foarsitter schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:39:
Na een half uurtje Mario Galaxy vind ik het nog niet super geweldig. Wordt het later leuker? Of is dit gewoon niet mijn game
Ik heb echt geen idee hoe Kirby Air Riders het doet aan de kassa, ik was in de veronderstelling dat het niet heel bijzonder was.jori040 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:56:
[...]
Ik denk dat Nintendo met zo'n Star Fox personage kijkt wat het doet met het publiek en daar dan misschien op een later moment wat mee gaat doen.De meeste jonge gamers weten volgens mij amper wat Star Fox is.
Volgens mij heeft Air Riders het wel aardig gedaan aan de kassa.
Zelf zou ik heel graag een nieuwe Star Fox game zien.Op die laatste na heb ik al die games met veel plezier gespeeld.
Nee, dat is waar, maar ik denk niet dat Nintendo dacht dat dit wel een hitje zou kunnen worden.ShadLink schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:38:
[...]
Kirby Air Riders is dan natuurlijk ook niet door Nintendo gemaakt maar door Sakurai en zijn team. En dat is niet iemand waar Nintendo snel "Nee" tegen zou zeggen.
@Cyrax0508 Air Riders heeft meer verkocht dan de vorige game op GameCube. Ik zou dus denken “boven verwachtingen”
@Cyrax0508
1,76 miljoen voor zo'n type game is verre van slecht.Zeker in Japan is hij erg in trek.
1,76 miljoen voor zo'n type game is verre van slecht.Zeker in Japan is hij erg in trek.
Ook ik moet zeggen, ik het niet heel geweldig vind, heb nu 1 wereld zover ik weet gespeeld.de Foarsitter schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:39:
Maar het wordt er voor mij niet leuker / beter.
Het is niet dat het helemaal niet leuk is, maar vind het inderdaad niet super geweldig.
[ Voor 10% gewijzigd door Carlos0_0 op 19-02-2026 10:40 ]
Bizar toch? Ik heb hem ook hoor, maar dat is echt puur vanwege mijn verzameling. Ik was er vrij snel mee klaarjori040 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:31:
@Cyrax0508
Zeker, dat is best knap. Ik zei ook dat ik me niet kon voorstellen dat Nintendo zou hebben gedacht een hitje te scoren met deze game. Dat het zo uitpakt ben ik wel blij om aangezien ze dan misschien vaker oude franchises gaan gebruiken.JackAvery schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:06:
@Cyrax0508 Air Riders heeft meer verkocht dan de vorige game op GameCube. Ik zou dus denken “boven verwachtingen”
[ Voor 38% gewijzigd door Cyrax0508 op 19-02-2026 11:16 ]
@Cyrax0508
Heb er iets van 60 uur in zitten dus dat zegt genoeg.Mijn verwachtingen lagen niet hoog bij deze game.
Maar het is idd goed dat er bij Nintendo ook ruimte is voor dit type game.De grote Mario & Zelda games komen vroeg of laat toch wel.
Heb er iets van 60 uur in zitten dus dat zegt genoeg.Mijn verwachtingen lagen niet hoog bij deze game.
Maar het is idd goed dat er bij Nintendo ook ruimte is voor dit type game.De grote Mario & Zelda games komen vroeg of laat toch wel.
[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 19-02-2026 11:38 ]
Precies. Helemaal mee eens.jori040 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:35:
@Cyrax0508
Kan je dit wel vergelijken? GC had geen online versie. Als je dus tegen vrienden/random people wilde spelen, moest je bij elkaar komen.JackAvery schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:06:
Maar om de vergelijkingen te blijven. Ik ben wel benieuwd hoeveel VB/Cardboards er verkocht gaan worden.
[ Voor 12% gewijzigd door RollieBollie op 19-02-2026 14:07 ]
Dit spel zit nog in m'n backlog... 😅
Is het dan nu echt de definitieve versie?RayNbow schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:06:
[YouTube: Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition — Nintendo Switch 2 Edition — Announcement Trailer]
Nee, daarvoor moet je wachten wanneer de Switch 3 wordt aangekondigd.
De prijs is trouwens 5 piek:
Goed dat deze nog in backlog zit hier. 5 euro is een beetje flauw maar ik heb een goede prijs betaald voor mijn fysieke editie dus dit kan er wel afRayNbow schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:06:
[YouTube: Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition — Nintendo Switch 2 Edition — Announcement Trailer]
Nu graag een upgrade voor de drie andere games!
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 19-02-2026 15:35 ]
Meteen de eshop ingedoken om de upgrade aan te schaffen, hopelijk volgen de andere games snel.RayNbow schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:06:
We zouden haast dezelfde vrouw kunnen hebbenThalaron schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:24:
Helaas bij ons thuis nog wel steeds de antieke Switch OLED
Wel weer een beetje flauw dat ze er geld voor vragen.
Neva DLC is er ook, 3 euro:
[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 20-02-2026 08:23 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Pokemon FireRed/LeafGreen coming to Switch on Feb 27th ($19.99 each). Listed on Switch eShop in coming soon section
— Wario64 (@wario64.bsky.social) 20 februari 2026
Tof - wel jammer dat het geen remake is zoals ze met The Legend of Zelda: Link's Awakening hebben gedaan. Dat ze het net in een anders (moderner) jasje hadden gegoten. 20 euro is dan toch nog stiekem best veel.
Linkje naar de Nintendo pagina: https://www.nintendo.com/...n-firered-version-switch/ en https://www.nintendo.com/...leafgreen-version-switch/
[ Voor 19% gewijzigd door Gynnad op 20-02-2026 08:34 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Er is sprake van bijgewerkte graphics in de Europese eshop beschrijving. Even afwachten.Gynnad schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:31:
[...]
Tof - wel jammer dat het geen remake is zoals ze met The Legend of Zelda: Link's Awakening hebben gedaan. Dat ze het net in een anders (moderner) jasje hadden gegoten. 20 euro is dan toch nog stiekem best veel.
Linkje naar de Nintendo pagina: https://www.nintendo.com/...n-firered-version-switch/ en https://www.nintendo.com/...leafgreen-version-switch/
Een amateuristische foto van de eshop op de console omdat ik het niet kan vinden op de website en mobiele app…
:strip_exif()/f/image/S9TddiW0Dktra6RSDmC82eVn.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit : ik zie nu dat de Amerikaanse eshop wel screenshots heeft. Dat zullen dan heel beperkte aanpassingen zijn
[ Voor 32% gewijzigd door JackAvery op 20-02-2026 08:44 ]
Genoeg die het kopen.. toch weer 2x 20 euro!RangedNeedles schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:01:
Als je zo een van je grootste franchises viert met haar 30ste verjaardag... Hmm
Ach ik verwacht weinig van Pokémon en hier ben ik toch wel blij meeJackAvery schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:36:
[...]
Er is sprake van bijgewerkte graphics in de Europese eshop beschrijving. Even afwachten.
Een amateuristische foto van de eshop op de console omdat ik het niet kan vinden op de website en mobiele app…
[Afbeelding]
Edit : ik zie nu dat de Amerikaanse eshop wel screenshots heeft. Dat zullen dan heel beperkte aanpassingen zijn
Nee, ik koop er maar 1!Deezers schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:10:
[...]
Genoeg die het kopen.. toch weer 2x 20 euro!
Misschien moeten we de effectieve aankondigingen van de (vermoedelijke) 27ste afwachten tot er geoordeeld wordt?RangedNeedles schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:01:
Als je zo een van je grootste franchises viert met haar 30ste verjaardag... Hmm
Het vermoeden is dat we gen 10 zullen zien
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 20-02-2026 09:22 ]
Enige puntje van kritiek is dat ze geen gebruik lijken ze maken van het volledige scherm.. maar verder echt super vet!
[ Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 20-02-2026 09:22 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja, dat sowieso. Zeer waarschijnlijk wordt er wel meer getoond - mag ik toch hopenJackAvery schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:20:
[...]
Misschien moeten we de effectieve aankondigingen van de (vermoedelijke) 27ste afwachten tot er geoordeeld wordt?
Het vermoeden is dat we gen 10 zullen zien
Ik zit al sinds de aankondiging van de Switch te wachten op een Pokémon spel dat me aanspreekt en deze doet dat ook wel, maar ik zie nog niet helemaal in waarom ik er een Switch voor zou moeten aanschaffen in plaats van dat ik gewoon mijn Gameboy Colour ophaal bij mijn ouders…
All your base are belong to us
Ja dat snap ik zeker (helemaal akkoord zelfs), maar The Pokémon Company weet ook dat hier vraag naar is en dat men wel 20 euro wilt betalen…RangedNeedles schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:28:
[...]
Ja, dat sowieso. Zeer waarschijnlijk wordt er wel meer getoond - mag ik toch hopen- maar ik had wel verwacht dat als je een oude klassieker als deze re-releaset, je wel iets van QoL-updates had toegevoegd. Anders had je 't even goed via NSO en de GBA-emu kunnen releasen. Nu lijkt het enkel om HOME-integratie te gaan, en aan het al beschikbare beeldmateriaal zie ik weinig anders dan zovele jaren terug.
Het is op zich ook wel fijn dat je het gewoon kan kopen inplaats van dat het in NSO zit.
Gelukkig zijn er nog zat andere games die misschien wel interessant voor je zijn op de consoleAmple Energy schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:30:
Ik zit al sinds de aankondiging van de Switch te wachten op een Pokémon spel dat me aanspreekt en deze doet dat ook wel, maar ik zie nog niet helemaal in waarom ik er een Switch voor zou moeten aanschaffen in plaats van dat ik gewoon mijn Gameboy Colour ophaal bij mijn ouders…
Op de GBA heb je Rayman Advance met de originele soundtrackJackAvery schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:31:
[...]
Gelukkig zijn er nog zat andere games die misschien wel interessant voor je zijn op de consolewant om FireRed te spelen heb je een GBA of een DS nodig.
Ik hoop het wel, maar de trailer laat een snelle Cash grab zien. Hoop wel dat het gewoon volledig scherm gaat zijn en je met elkaar kan ruilen via Nintendo Online.RangedNeedles schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:28:
[...]
Ja, dat sowieso. Zeer waarschijnlijk wordt er wel meer getoond - mag ik toch hopen- maar ik had wel verwacht dat als je een oude klassieker als deze re-releaset, je wel iets van QoL-updates had toegevoegd. Anders had je 't even goed via NSO en de GBA-emu kunnen releasen. Nu lijkt het enkel om HOME-integratie te gaan, en aan het al beschikbare beeldmateriaal zie ik weinig anders dan zovele jaren terug.
offtopic:
@L23 Gefeliciteerd met je verjaardag
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 20-02-2026 09:35 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dankje!G_Dragon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:35:
[...]
Ik hoop het wel, maar de trailer laat een snelle Cash grab zien. Hoop wel dat het gewoon volledig scherm gaat zijn en je met elkaar kan ruilen via Nintendo Online.offtopic:
Waarom verwacht je dat? Ik verwacht in alles dat het gewoon een port/GBA ROM is. Gelijk al met een vriend afgesproken dat hij de andere versie gaat spelen, dus ben wel benieuwd naar het ruilen en hoe dat werkt.
Omdat we dit op zijn minst wel mogen verwachten toch? Heb je z'n mooi groot scherm, breng je een oude klassieker terug en dan zorg je er niet voor het je het volledige scherm gebruikt? En even toevoegen dat mensen kunnen ruilen onderling om de Pokédex compleet te maken is volgens mij wel te doen voor Nintendo.L23 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:38:
[...]
Dankje!
Waarom verwacht je dat? Ik verwacht in alles dat het gewoon een port/GBA ROM is. Gelijk al met een vriend afgesproken dat hij de andere versie gaat spelen, dus ben wel benieuws naar het ruilen en hoe dat werkt.
Anders blijft het in mijn ogen een snelle cash grab voor deze prijs, want dan is het in mijn ogen even snel kopieren en plakken.
Ik heb die verwachtingen helemaal niet bij Pokémon, maar dat men het jammer vind kan ik zeker begrijpen. Het is ook een snelle cash grab en het werkt zeer goed…G_Dragon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:40:
[...]
Omdat we dit ijn minst wel mogen verwachten toch? Heb je z'n mooi groot scherm, breng je een oude klassieker terug en dan zorg je er niet voor het je het volledige scherm gebruikt? En even toevoegen dat mensen kunnen ruilen onderling om de Pokédex compleet te maken is volgens mij wel te doen voor Nintendo.
Anders blijft het in mijn ogen een snelle cash grab voor deze prijs, want dan is het in mijn ogen even snel kopieren en plakken.
Het zijn in mijn ogen ook hele lage en kleine verwachtingen die niet heel gek zijnL23 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:42:
[...]
Ik heb die verwachtingen helemaal niet bij Pokémon, maar dat men het jammer vind kan ik zeker begrijpen. Het is ook een snelle cash grab en het werkt zeer goed…
It’s super effective! wilde ik er nog van makenG_Dragon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:43:
[...]
Het zijn in mijn ogen ook hele lage en kleine verwachtingen die niet heel gek zijn
Haha die zit!L23 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:44:
[...]
It’s super effective! wilde ik er nog van maken
Maar je hebt wel gelijk, Nintendo kennende is dit een mooie snelle makkelijke cash grab en daar maken ze maar al te graag gebruik van.
Dat stukje over bijgewerkte graphics is een vergelijking met “de originele Game Boy-game”, oftewel Red (dus de eerste Pokémon-game, eind jaren 90), niet een vergelijking met Fire Red op de GBA. Deze Switch-versie lijkt de goedkoopste weg te zijn, oftewel een directe emulatie van Fire Red / Leaf Green uit 2004.JackAvery schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:36:
[...]
Er is sprake van bijgewerkte graphics in de Europese eshop beschrijving. Even afwachten.
[Afbeelding]
Waarom is het een cash grab? Er zijn zat mensen die deze game nog nooit hebben gespeeld en die krijgen nu de kans om dat te doen op hedendaagse console.
Al het interessante voor mij zijn vooralsnog dingen die ik al jaren op PC heb of Switch 1 upgrades😅JackAvery schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:31:
[...]
Gelukkig zijn er nog zat andere games die misschien wel interessant voor je zijn op de consolewant om FireRed te spelen heb je een GBA of een DS nodig.
En op de GBC had ik Yellow en dan heb je een kleine Pikachu die achter je aan liep en vrolijk animaties had als hij blij met je was, dus GBC > Switch 2 vooralsnog
Vind het ook zo jammer dat er niet eens leuke kleurtjes zijn voor de Switch 2. De Switch 1 had nog die Pikachu/Eevee versie, maar zelfs med de Pokémon Legends box voor de Switch 2 is alles nog zwart.
Het is allemaal zo lui. De Switch 2 is de enige console die ik overweeg, maar ze mogen eerst wel een beetje hun best gaan doen.
Omdat het gewoon een rom is die ze ook in NSO kunnen stoppen.giantgiantus schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:17:
Waarom is het een cash grab? Er zijn zat mensen die deze game nog nooit hebben gespeeld en die krijgen nu de kans om dat te doen op hedendaagse console.
En ik vind NSO irritant en koop liever een gameRaem schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:24:
[...]
Omdat het gewoon een rom is die ze ook in NSO kunnen stoppen.
Uit beschrijving van die video:G_Dragon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:21:
[YouTube: [UK] Pokémon FireRed Version and Pokémon LeafGreen Version on Nintendo Switch 🔥🍃]
Enige puntje van kritiek is dat ze geen gebruik lijken ze maken van het volledige scherm.. maar verder echt super vet!
Oftewel, we hebben volgende week vrijdag 27 februari ook nog een Pokemon Presents om 15.00u.Pokémon FireRed Version and Pokémon LeafGreen Version, remakes of Pokémon Red and Pokémon Green, will release on Nintendo Switch as download-exclusive titles. This software will be available to play after the conclusion of the Pokémon Presents presentation that is scheduled to begin on Friday, 27 February 2026, at 14:00 UTC.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
En dat is ook een terecht punt. Maar Nintendo stopt GBA games in NSO en deze dan toevallig niet? Maakt het imo wel een cash grab.giantgiantus schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:26:
[...]
En ik vind NSO irritant en koop liever een game
Nog beter zou zijn om het beide aan te bieden, maar goed.
giantgiantus schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:17:
Het is inderdaad een makkelijke cash grab (waar ik zeer waarschijnlijk aan mee ga doen). Voor de 3DS hebben ze dit toen ook gedaan met de drie originele (Red, Blue en Yellow), maar die waren uit mijn hoofd geem 20 euro per stuk. Heb hier Fire Red nog origineel liggen inclusief een GBA SP en een NDS. Het hoeft voor mij voor die 20 euro geen remake te worden zoals Diamond en Pearl (al vind ik daar de 60 euro nog steeds te duur waardoor ik die nog niet heb gekocht), maar een beetje oppoetsen zodat het ook op de 1080p schermen van de Switch 2 goed draait (ben nu bang voor heel veel pixels) was toch wel het minimale geweest. Nu is het inderdaad een rom in de eshop zetten en klaar.Raem schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:24:
[...]
Omdat het gewoon een rom is die ze ook in NSO kunnen stoppen.
Ik hoor vaak Nintendo voorbij komen, maar in tegenstelling tot Mario en Zelda heeft Nintendo niet dezelfde mate van zeggenschap over Pokémon.Raem schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:38:
[...]
En dat is ook een terecht punt. Maar Nintendo stopt GBA games in NSO en deze dan toevallig niet? Maakt het imo wel een cash grab.
Nog beter zou zijn om het beide aan te bieden, maar goed.
1ne kant super gaaf, en ik ga hem ook zeker kopen.
Andere kant had ik gehoopt op een beetje diamond / pearl remake, dus deze graphics voor deze spellen.
Er hoefde dan geen nieuwe stukjes level in, zoals ze bij Diamond / Pearl wel hadden gedaan(Zoals die underground).
Andere kant had ik gehoopt op een beetje diamond / pearl remake, dus deze graphics voor deze spellen.
Er hoefde dan geen nieuwe stukjes level in, zoals ze bij Diamond / Pearl wel hadden gedaan(Zoals die underground).
Die remake vond ik er persoonlijk niet mooi uitzien. Ik vind de Game Boy Advance graphics nog steeds wel wat hebben, maar uiteraard was het dan leuk geweest als er iets meer moeite in was gestoken en de game beeldvullend (16:9) was uitgebracht.Carlos0_0 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:02:
1ne kant super gaaf, en ik ga hem ook zeker kopen.
Mooiste Pokémon game (remake) op de Switch blijft voor mij nog steeds de Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee games. Ook prima mee vermaakt, maar daar vond ik best jammer dat ze bewust de gameplay hadden aangepast en daarin ook geen opties aanbieden. Had perfect kunnen zijn als gen 1 remake.
ik begreep je verkeerd en dacht dat je ook geen Switch 1 had!Ample Energy schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:20:
[...]
Al het interessante voor mij zijn vooralsnog dingen die ik al jaren op PC heb of Switch 1 upgrades😅
Persoonlijk vind ik de Switch 1 upgrades wel fijn (soms zelfs transformatief), maar heb de console ook deels opgepikt omdat ik de komende jaren geen prijsverlaging verwacht. Eerder omgekeerd zelfs gezien recente economische evoluties.
Er zijn net nieuwe joycons uit maar de kleuren zijn inderdaad minimalistisch. Special editions enzo verwacht ik eigenlijk pas na 1-2 jaar.En op de GBC had ik Yellow en dan heb je een kleine Pikachu die achter je aan liep en vrolijk animaties had als hij blij met je was, dus GBC > Switch 2 vooralsnog
Vind het ook zo jammer dat er niet eens leuke kleurtjes zijn voor de Switch 2. De Switch 1 had nog die Pikachu/Eevee versie, maar zelfs med de Pokémon Legends box voor de Switch 2 is alles nog zwart.
Het is allemaal zo lui. De Switch 2 is de enige console die ik overweeg, maar ze mogen eerst wel een beetje hun best gaan doen.
En ja Yellow was cute
Leuk. Ik vind het grappig dat mensen dan "cash grab" roepen omdat Nintendo iets uitbrengt dat je kunt kopen. Dat hoeft verder niet natuurlijk hé? Ze hadden dit of dat moeten of kunnen doen zegt men dan. Het had gratis gekund of voor € 2,00 of weet ik het wat. Tja...
De gameswereld is een bijzondere wereld, zeker online. Echt enorm veel geklaag over alles wat geld kost, altijd bekeken vanuit het eigen perspectief. Alles wordt neergesabeld als geldklopperij of te weinig content voor de prijs.
Kijk naar Mario Tennis Fever. Die is te duur voor wat het aanbied qua content, maar dat is en blijft subjectief. Ik heb een andere mening. Ondertussen 15 uur gespeeld en daar komt nog wel wat bij ook. Zitten de mensen die het te duur vinden erop te wachten dat ik maar blijf herhalen dat ik het echt een koopje vindt voor die € 70,00 en dan zoveel uur plezier heb?
Natuurlijk, ieder heeft recht op zijn mening, maar soms vind ik al die negativiteit online wel vermoeiend.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyrax0508 op 20-02-2026 11:38 ]
Misschien interessant voor de verzamelaars: in Japan volgt er een code in a (Fancy) box release.
Japanse website bevat een hoop prentjes hiervan.
Japanse website bevat een hoop prentjes hiervan.
Wel gaaf, maar ja uiteindelijk wat moet je er mee
.
Oh ik vond het juist wel leuk, nog steeds de oude style op zich zo beetje van bovenaf.L23 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:11:
[...]
Die remake vond ik er persoonlijk niet mooi uitzien. Ik vind de Game Boy Advance graphics nog steeds wel wat hebben, maar uiteraard was het dan leuk geweest als er iets meer moeite in was gestoken en de game beeldvullend (16:9) was uitgebracht.
Mooiste Pokémon game (remake) op de Switch blijft voor mij nog steeds de Pokemon Let's Go Pikachu/Eevee games. Ook prima mee vermaakt, maar daar vond ik best jammer dat ze bewust de gameplay hadden aangepast en daarin ook geen opties aanbieden. Had perfect kunnen zijn als gen 1 remake.
Maar toch met opgepoetste graphics.
Pokemon Lets go was ook leuk ja, zoiets had ook gemogen wel in die grafische style.
En hoeveel mensen gaan de Pokemon games ook daadwerkelijk spelen?
denk dat velen ze uit nostalgie kopen maar vervolgens nooit of slechts een paar minuten gaan spelen.. zoals met veel digitale rereleases. Daar verdienen ze ook flink op.
Ik ga ze zeker wel spelen, had zelf een fysieke versie gekocht als ze die hadden uitgebrachtDeezers schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:48:
En hoeveel mensen gaan de Pokemon games ook daadwerkelijk spelen?denk dat velen ze uit nostalgie kopen maar vervolgens nooit of slechts een paar minuten gaan spelen.. zoals met veel digitale rereleases. Daar verdienen ze ook flink op.
Je kan ze allemaal via ROMS al spelen via emulatorenDeezers schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:48:
En hoeveel mensen gaan de Pokemon games ook daadwerkelijk spelen?denk dat velen ze uit nostalgie kopen maar vervolgens nooit of slechts een paar minuten gaan spelen.. zoals met veel digitale rereleases. Daar verdienen ze ook flink op.
Zou wel leuk zijn als ze ook een SPEED knop hebben zoals emulators dat doen.
want dat vindt ik persoonlijk altijd wel fijn om even de dialogen sneller te skippen.
Maar ik had eigenlijk liever misschien GOLD en SILVER gezien
Ik moet wel zeggen dat mijn Switch 2 de laatste tijd stof aan het happen is.
Komt mede doordat ik het gevoel heb dat er alleen maar remakes uitkomen en helaas was de laatste Pokemon game niet het beste.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Heb inderdaad ook nog geen Switch 1! Bedoelde meer, weet als iemand zonder echte ervaring gewoon niet wat een Switch 2 biedt. Klinkt misschien zeikerig, maar zo is het niet bedoeld, want vind het wel een heel leuk ding en het is de enige console die ik echt overweeg. Maar ja, als ik Pokémon wil spelen hoeft dat dus niet op een Switch 2 en Animal Crossing is er ook gewoon voor de 1. En de rest heb ik al op pc en speel ik al met een Xbox controller op de tv met graphics doorgaans voluit. Ben nu bij mijn ouders en zal eens kijken of ik mijn GBC kan vinden. En anders kan ik het misschien spelen op mijn telefoon. Zal anno 2026 toch wel?JackAvery schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:35:
[...]
ik begreep je verkeerd en dacht dat je ook geen Switch 1 had!
Persoonlijk vind ik de Switch 1 upgrades wel fijn (soms zelfs transformatief), maar heb de console ook deels opgepikt omdat ik de komende jaren geen prijsverlaging verwacht. Eerder omgekeerd zelfs gezien recente economische evoluties.
[...]
Er zijn net nieuwe joycons uit maar de kleuren zijn inderdaad minimalistisch. Special editions enzo verwacht ik eigenlijk pas na 1-2 jaar.
En ja Yellow was cuteveel van de Pokémon games op Switch hebben die feature echter ook!
Ik wil dus wel een Switch 2, maar met elke aankondiging denk ik helaas dat hij niet voor mij is gemaakt. Gek hoor; wereld draait toch om mij?
En dan kunnen ze me over de streep trekken met een mooie speciale editie, maar zelfs dat durven ze niet aan. Dit zou ik graag bij de tv hebben staan:

Maar bij de Switch 2 denk ik alleen, “kan dat niet verstopt worden in een kastje?”

Uitgerekend de Japanners zouden toch moeten begrijpen dat een grote stoere man van halverwege de 30 gewoon een Pikachu in de woonkamer wil hebben?
Precies ik met mijn 35 had liever ook een Pokemon theme console.Ample Energy schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:05:
[...]
Heb inderdaad ook nog geen Switch 1! Bedoelde meer, weet als iemand zonder echte ervaring gewoon niet wat een Switch 2 biedt. Klinkt misschien zeikerig, maar zo is het niet bedoeld, want vind het wel een heel leuk ding en het is de enige console die ik echt overweeg. Maar ja, als ik Pokémon wil spelen hoeft dat dus niet op een Switch 2 en Animal Crossing is er ook gewoon voor de 1. En de rest heb ik al op pc en speel ik al met een Xbox controller op de tv met graphics doorgaans voluit. Ben nu bij mijn ouders en zal eens kijken of ik mijn GBC kan vinden. En anders kan ik het misschien spelen op mijn telefoon. Zal anno 2026 toch wel?![]()
Ik wil dus wel een Switch 2, maar met elke aankondiging denk ik helaas dat hij niet voor mij is gemaakt. Gek hoor; wereld draait toch om mij?![]()
En dan kunnen ze me over de streep trekken met een mooie speciale editie, maar zelfs dat durven ze niet aan. Dit zou ik graag bij de tv hebben staan:
[Afbeelding]
Maar bij de Switch 2 denk ik alleen, “kan dat niet verstopt worden in een kastje?”
[Afbeelding]
Uitgerekend de Japanners zouden toch moeten begrijpen dat een grote stoere man van halverwege de 30 gewoon een Pikachu in de woonkamer wil hebben?
Maar heb de Switch 2 gekocht, omdat ik Pokemon Z-A Legends en Pokemon Violet op de beste versie wilde spelen.
Alleen ik ben persoonlijk geen console gamer en speel vaker op de PC, dan dat ik een console of handheld aanzet en daardoor "vergeet" ik deze games wel eens uit te spelen.
Violet zit ik denk ik op 90% (zonder de DLC) en Z-A vond ik tegenvallen.
Ik hou echt veel meer van de oude jrpg gevechten, dus hopelijk wordt de nieuwe pokemon Wind and Wave als main pokemon game weer goed.
Maar ik moet wel zeggen dat mijn ervaring met de Switch 2 veel beter is dan met de Switch 1.
Ik kon er echt niet tegen dat games er zo slecht uitzien met lage frames.
Dat een game er minder mooi uitziet kan ik echt wel overeen komen, ik speel ook Hytale, Minecraft, Motor Town. maar dat je soms stotters en happeringen hebt is verschrikkelijk.
Ik ben daarom gestopt met Pokemon Violet, want was echt niet te spelen.
Nu op de Switch 2 speelt het heel soepel (alleen iets te veel encounters)
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik verzamel geen digitale games hoorDeezers schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:48:
Uit nostalgie kopen is verder prima. Er zijn voor mij geen hedendaagse interessante Pokémon games, maar ik mis ze wel.
Discussiëren is per definitie subjectief. Als dat niet mag in een NS2 ervaringtopic, tja, dan kunnen we het hier even goed read-only maken waarna enkelingen hier enkel nog droge nieuwsfeiten droppen. Toch?Cyrax0508 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:37:
[...]
Leuk. Ik vind het grappig dat mensen dan "cash grab" roepen omdat Nintendo iets uitbrengt dat je kunt kopen. Dat hoeft verder niet natuurlijk hé? Ze hadden dit of dat moeten of kunnen doen zegt men dan. Het had gratis gekund of voor € 2,00 of weet ik het wat. Tja...
De gameswereld is een bijzondere wereld, zeker online. Echt enorm veel geklaag over alles wat geld kost, altijd bekeken vanuit het eigen perspectief. Alles wordt neergesabeld als geldklopperij of te weinig content voor de prijs.
Kijk naar Mario Tennis Fever. Die is te duur voor wat het aanbied qua content, maar dat is en blijft subjectief. Ik heb een andere mening. Ondertussen 15 uur gespeeld en daar komt nog wel wat bij ook. Zitten de mensen die het te duur vinden erop te wachten dat ik maar blijf herhalen dat ik het echt een koopje vindt voor die € 70,00 en dan zoveel uur plezier heb?
Natuurlijk, ieder heeft recht op zijn mening, maar soms vind ik al die negativiteit online wel vermoeiend.
Je hoort online inderdaad veel, soms te veel, maar het valt mij wel op dat het vaak bij Nintendo is. En waar rook is, is vuur, imho. Zij weten de limieten wel altijd goed op te zoeken.
Ik denk nu spontaan terug aan het nieuws rondom de launch van de Switch 2 en allerhande Pokémongames telkens. De erg beknopte rolstoelgame die dan één van de eerste games moet gaan worden, MKW los kopen was een nieuw prijs(pijn?)punt, de game die draait om je Switch beter te leren kennen, kost geld (waar dat bij PS bv. gratis is), de Switch 2 is wat meer 'n powerhouse dan de S1 en toch, als je dan de Pokémongames bekijkt... En gewoon het eeuwige gere-release van oude(re) games voor een moderne en dus stevige prijs.
Ze komen ermee weg en dus blijven ze het ook gewoon doen. Dat is hun goed recht en het klopt, ik hoef het niet te kopen. Zal ik ook niet doen. Maar je mag het wel gewoon benoemen. Nintendo heeft gewoon écht geluk dat hun community zo'n groot aandeel die-hard fans heeft, vind ik.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4