Mja, ik zie hetzelfde ook gewoon bij Xbox en Playstation hoor. Ik vind Nintendo daar echt niet uniek in. Uiteraard mag je daar gewoon over discussiëren/klagen in het NS2 ervaring topic. Ook gewoon blijven doenRangedNeedles schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:42:
[...]
Ze komen ermee weg en dus blijven ze het ook gewoon doen. Dat is hun goed recht en het klopt, ik hoef het niet te kopen. Zal ik ook niet doen. Maar je mag het wel gewoon benoemen. Nintendo heeft gewoon écht geluk dat hun community zo'n groot aandeel die-hard fans heeft, vind ik.
Ik heb zelf naar aanleiding van de nieuwe Castlevania game afgelopen week de Dominus collection nog gekocht. Hiermee heb alledrie de collectie nu op m'n Switch. Het is alleen jammer dat Symphony of the Night niet naar Nintendo komt. Dat is toch wel de beste van alle Castlevania's.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik vind die verdediging dan weer vermoeiend. Elke GBA game die ze releasen gaat in NSO. Hier gooien ze weer een prijskaartje van 20 euro op. Werkelijk belachelijk. Maar ze kunnen het maken want mensen blijven betalen.Cyrax0508 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:37:
[...]
Leuk. Ik vind het grappig dat mensen dan "cash grab" roepen omdat Nintendo iets uitbrengt dat je kunt kopen. Dat hoeft verder niet natuurlijk hé? Ze hadden dit of dat moeten of kunnen doen zegt men dan. Het had gratis gekund of voor € 2,00 of weet ik het wat. Tja...
De gameswereld is een bijzondere wereld, zeker online. Echt enorm veel geklaag over alles wat geld kost, altijd bekeken vanuit het eigen perspectief. Alles wordt neergesabeld als geldklopperij of te weinig content voor de prijs.
Kijk naar Mario Tennis Fever. Die is te duur voor wat het aanbied qua content, maar dat is en blijft subjectief. Ik heb een andere mening. Ondertussen 15 uur gespeeld en daar komt nog wel wat bij ook. Zitten de mensen die het te duur vinden erop te wachten dat ik maar blijf herhalen dat ik het echt een koopje vindt voor die € 70,00 en dan zoveel uur plezier heb?
Natuurlijk, ieder heeft recht op zijn mening, maar soms vind ik al die negativiteit online wel vermoeiend.
Ik geloof niet dat iemand stelt dat je niet "mag" discussiëren of dat iedereen dezelfde mening dient te hebben. Mocht dat zo zijn overgekomen, dan is dat absoluut niet wat ik ermee heb bedoelt.RangedNeedles schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:42:
[...]
Discussiëren is per definitie subjectief. Als dat niet mag in een NS2 ervaringtopic, tja, dan kunnen we het hier even goed read-only maken waarna enkelingen hier enkel nog droge nieuwsfeiten droppen. Toch?
Je hoort online inderdaad veel, soms te veel, maar het valt mij wel op dat het vaak bij Nintendo is. En waar rook is, is vuur, imho. Zij weten de limieten wel altijd goed op te zoeken.
Ik denk nu spontaan terug aan het nieuws rondom de launch van de Switch 2 en allerhande Pokémongames telkens. De erg beknopte rolstoelgame die dan één van de eerste games moet gaan worden, MKW los kopen was een nieuw prijs(pijn?)punt, de game die draait om je Switch beter te leren kennen, kost geld (waar dat bij PS bv. gratis is), de Switch 2 is wat meer 'n powerhouse dan de S1 en toch, als je dan de Pokémongames bekijkt... En gewoon het eeuwige gere-release van oude(re) games voor een moderne en dus stevige prijs.
Ze komen ermee weg en dus blijven ze het ook gewoon doen. Dat is hun goed recht en het klopt, ik hoef het niet te kopen. Zal ik ook niet doen. Maar je mag het wel gewoon benoemen. Nintendo heeft gewoon écht geluk dat hun community zo'n groot aandeel die-hard fans heeft, vind ik.
Ik vind de negatieve tendens soms too much. Niks is goed genoeg voor sommigen Ik ben het zelf ook zeker niet altijd eens met Nintendo, maar ik besef ook gewoon dat niet altijd alles speciaal voor mij en mijn behoefte wordt gemaakt.
Ik ben een verzamelaar en retrogamer. Ik vind sommige remakes van Nintendo persoonlijk erg vet en daar betaal ik graag voor. Mits ik de remake in kwestie in originele vorm ook leuk vond vroeger. Er zijn ook genoeg remakes die ik niet hoef of waar ik op meer had gehoopt. Maar ja, soms doen ze het toch net even anders. Kan ik gewoon niet zo mee zitten, ik koop het dan niet en voel niet de behoefte om daarover te klagen op het wereldwijde web. Het werkt blijkbaar goed, want ze blijven met die remakes komen.
Nintendo heeft geluk dat ze games uitbrengen die veel mensen leuk vinden en vroeger leuk vonden, vind ik.
Dat is echt wat overdreven denk ik. Nintendo krijgt lof als ze dingen goed doen en kritiek als ze dingen wat vervelend of anticonsument aanpakken. Dat is bij Xbox en Playstation net zo.Cyrax0508 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:10:
[...]
Ik vind de negatieve tendens soms too much. Niks is goed genoeg voor sommigen
Dat zou voor mij echt een reden zijn om hem niet te kopen. Maak het dan op z'n minst full screen als het geen remake/remaster is :)G_Dragon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:21:
[YouTube: [UK] Pokémon FireRed Version and Pokémon LeafGreen Version on Nintendo Switch 🔥🍃]
Enige puntje van kritiek is dat ze geen gebruik lijken ze maken van het volledige scherm.. maar verder echt super vet!
Local wireless werkt toch gewoon als ik de Amerikaanse site mag geloven?G_Dragon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:40:
[...]
Omdat we dit op zijn minst wel mogen verwachten toch? Heb je z'n mooi groot scherm, breng je een oude klassieker terug en dan zorg je er niet voor het je het volledige scherm gebruikt? En even toevoegen dat mensen kunnen ruilen onderling om de Pokédex compleet te maken is volgens mij wel te doen voor Nintendo.
Persoonlijk zie ik liever dat men de pixel ratio behoudt zoals men nu doet dan dat men 16:9 gaat uitsmeren maar ieder zijn voorkeur.
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 20-02-2026 14:39 ]
Ik ga zelf die GBA game ook niet kopen hoor. Dus ik hoef niets te verdedigen. Ik zit er alleen niet zo mee dat ze iets doen waar ik geen interesse in heb. Anderen blijkbaar wel.Timothy3000 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:23:
[...]
Ik vind die verdediging dan weer vermoeiend. Elke GBA game die ze releasen gaat in NSO. Hier gooien ze weer een prijskaartje van 20 euro op. Werkelijk belachelijk. Maar ze kunnen het maken want mensen blijven betalen.
Ik zie dat anders en vind de kritiek vaak enorm overdreven.Timothy3000 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:29:
[...]
Dat is echt wat overdreven denk ik. Nintendo krijgt lof als ze dingen goed doen en kritiek als ze dingen wat vervelend of anticonsument aanpakken. Dat is bij Xbox en Playstation net zo.
Ik zie hier enkele mensen klagen over 20 euro - en ja wie had dit niet liever goedkoper gekregen… - maar hebben jullie al eens een Pokémon cartridge proberen kopen de laatste jaren? Dat is toch een stuk duurder hoor.
Nou ja, dat dus. Zelfde was een beetje met de nieuwe Virtual Boy voor de Switch. Ja, die kost maar liefst € 80,00, dat is niet gratis inderdaad. Ik heb zelf een OG Virtual Boy thuis maar niet alle games. Die zijn nu ook niet meer te betalen. Wario Land kost zomaar even een kleine € 400,00 en er is er nog eentje die nog duurder is.JackAvery schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:46:
Ik zie hier enkele mensen klagen over 20 euro - en ja wie had dit niet liever goedkoper gekregen… - maar hebben jullie al eens een Pokémon cartridge proberen kopen de laatste jaren? Dat is toch een stuk duurder hoor.
Ik snap dat het apparaat niet voor iedereen interessant is, mijn zussen kennen de VB helemaal niet maar zagen de NSO app wel van de week. Ze bellen altijd hun kleine broertje als ze gamegerelateerde vragen hebben. Ik heb ze geadviseerd de console niet te kopen want het is voor hen zeker geen meerwaarde.
Niet alles is altijd speciaal voor jezelf bedoeld wil ik er eigenlijk mee zeggen. Ik vind het tof dat het ding er is, voor mensen als ik. Die dus beseffen dat het ding niet iets is waar je urenlang op gaat zitten anno 2026 maar een leuk stukje geschiedenis. En dat kost soms wat.
In het geval van deze GBA titel, ik persoonlijk heb niets met deze titel, maar als het een game was die ik leuk had gevonden dan had ik zelf die € 20,00 wel neergelegd. Want ik hou ervan om mijn games (=gevoelsmatig als het om digitale games gaat, I know) in bezit te hebben. Als ze morgen besluiten om een soort Virtual Console uit te brengen en ik kan (S)NES/GB/GC en dergelijke games gewoon kopen, dan doe ik dat meteen, ook al staan ze ook in de NSO app.
[ Voor 41% gewijzigd door Cyrax0508 op 20-02-2026 14:57 ]
Je zou het inderdaad kunnen uitsmeren gezien het gewoon een ROM is in een emulator, maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dan opnieuw de game opbouwen, maar de grafische stijl behouden. Dan zou 16:9 geen probleem zijn. Het lijkt me bij deze release zoals het nu uitgebracht wordt echter niet mogelijk. Ratio is inderdaad belangrijk.JackAvery schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:37:
[...]
Local wireless werkt toch gewoon als ik de Amerikaanse site mag geloven?
Persoonlijk zie ik liever dat men de pixel ratio behoudt zoals men nu doet dan dat men 16:9 gaat uitsmeren maar ieder zijn voorkeur.
Zo speelde ik Pokémon Gold destijds wel op de GBA
[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 20-02-2026 14:58 ]
He ik ben bijna meteen aan boord voor een 2D-HD stijl remaster maar die kosten geen 20 euroL23 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:54:
[...]
Je zou het inderdaad kunnen uitsmeren gezien het gewoon een ROM is in een emulator, maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dan opnieuw de game opbouwen, maar de grafische stijl behouden. Dan zou 16:9 geen probleem zijn. Het lijkt me bij deze release zoals het nu uitgebracht wordt echter niet mogelijk. Ratio is inderdaad belangrijk.
Zo speelde ik Pokémon Gold destijds wel op de GBADaar kon je Game Boy (Color) games ook uitsmeren over het bredere scherm.
Ik heb Red/Blue overigen ook nog op de Super Gameboy gespeeld in allerlei rare kleurenpaletten. Ik was al blij dat ik op de TV kon spelen..
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 20-02-2026 15:04 ]
Ha, naja. Xbox pakt dit soort zaken altijd wat consumentvriendelijker op.
@Cyrax0508 ik snap dat je je irriteert aan negatieve posts, maar het forum is nou eenmaal bedoeld om ervaringen en meningen te delen. Positief of negatief.
Ik heb destijds een SNES met Super Gameboy kunnen lenen en toen ook Pokémon op gespeeld. Pokémon Red/Blue speelt op de Super Gameboy vergelijkbaar met hoe Yellow speelt op de Game Boy Color. Elk dorpje zijn eigen kleurenpallet en de Pokémon hadden ook hun eigen kleuren wat ik me herinner.JackAvery schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:02:
[...]
He ik ben bijna meteen aan boord voor een 2D-HD stijl remaster maar die kosten geen 20 euro
Ik heb Red/Blue overigen ook nog op de Super Gameboy gespeeld in allerlei rare kleurenpaletten. Ik was al blij dat ik op de TV kon spelen..
2D-HD stijl remaster zou inderdaad tof zijn of zoiets als Octopath Traveller leek me altijd best tof.
Ik verwacht een koppeling met Pokemon Home ook nog wel in de Upstairs/Link Room van het Pokemon Center.JackAvery schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:37:
[...]
Local wireless werkt toch gewoon als ik de Amerikaanse site mag geloven?
Ik gok dat je gewoon een beeldmodus kan instellen net zoals je bij NSO ook kunt doen. Het zou mij zelfs niet eens verbazen als de emulator die Nintendo inzet om de game te runnen dezelfde is als die van NSO (met wat aanpassingen wel).Persoonlijk zie ik liever dat men de pixel ratio behoudt zoals men nu doet dan dat men 16:9 gaat uitsmeren maar ieder zijn voorkeur.
Alleen Kanto (en Johto?) gaan ze echt niet nog eens opnieuw maken. Dat hebben ze tenslotte al in Let's Go ook al gedaan.L23 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:09:
2D-HD stijl remaster zou inderdaad tof zijn of zoiets als Octopath Traveller leek me altijd best tof.
[ Voor 19% gewijzigd door Zerora op 20-02-2026 15:12 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Dat laatste zou fantastisch zijn!L23 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:09:
[...]
Ik heb destijds een SNES met Super Gameboy kunnen lenen en toen ook Pokémon op gespeeld. Pokémon Red/Blue speelt op de Super Gameboy vergelijkbaar met hoe Yellow speelt op de Game Boy Color. Elk dorpje zijn eigen kleurenpallet en de Pokémon hadden ook hun eigen kleuren wat ik me herinner.
Ik begrijp beide kanten wel. Ik vind ook dat als je je ergens aan irriteert dat je er dan gewoon overheen moet lezen. Het is niet anders.Timothy3000 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:03:
[...]
@Cyrax0508 ik snap dat je je irriteert aan negatieve posts, maar het forum is nou eenmaal bedoeld om ervaringen en meningen te delen. Positief of negatief.
Ik verwacht helemaal niks van Pokémon, ik ben duidelijk niet meer de doelgroep. Ik had Octopath Traveler stijl wel logisch gevonden toen die game in 2018 uitkwam.Zerora schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:09:
[...]
Alleen Kanto (en Johto?) gaan ze echt niet nog eens opnieuw maken. Dat hebben ze tenslotte al in Let's Go ook al gedaan.
Gold/Silver hebben we nog niet gehad. Black/White heb ik nooit echt ervaren, maar wellicht zou dat interessant zijn in die stijl.
[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 20-02-2026 15:21 ]
Irriteren is echt een te groot woord. Ik vind het soms gewoon vermoeiend. Zoals jij dat vindt van mensen die niet zo'n probleem hebben met het feit dat Nintendo (of wie dan ook) niet alleen maar maakt wat ze zelf willen en voor de prijs die ze willen.Timothy3000 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:03:
[...]
Had Nintendo maar gewoon weer de Virtual Console, dat is me veel meer waard.Raem schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:13:
[...]
Had Nintendo maar zo'n dienst voor GBA games...
Ze zouden eigenlijk gewoon het gros van alle games ouder dan de Gamecube gratis via NSO aan moeten bieden. Er is geen goede reden om dat zo mondjesmaat te doen.Cyrax0508 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:22:
[...]
Had Nintendo maar gewoon weer de Virtual Console, dat is me veel meer waard.
Uiteindelijk blijft het een persoonlijke voorkeur; de één hecht veel waarde aan een fysieke uitgave, terwijl de ander de overstap naar digitaal (zoals de Game-Key Card) prima vindt. Het is belangrijk dat we elkaars mening hierin respecteren. Je kunt niet van iemand verwachten dat diegene zomaar akkoord gaat met een verandering die niet aansluit bij zijn of haar wensen.
Voor mij is die fysieke uitgave echt van waarde, en ik zie dat nu in gevaar komen door die Game-Key Cards. Sommigen vinden dat misschien 'gezeur om iets kleins', maar voor mij is het dat niet. Je legt immers wel €70 of meer neer, en dan voelt een lege behuizing met alleen een code simpelweg niet als een volwaardig product.
Persoonlijk vind ik dat je als betalende klant het recht hebt om kritisch te zijn als een product niet aan de verwachtingen voldoet. Zeker met de huidige prijsverhogingen mag je een strengere kwaliteitscontrole verwachten. Het zou goed zijn als er meer tijd wordt genomen om spellen volledig af te ronden voordat ze op de markt komen, in plaats van ze onafgewerkt uit te brengen en pas achteraf via updates te repareren.
Natuurlijk wordt hier door anderen anders over gedacht, en dat is prima. Maar aan het einde van de dag bepaal je zelf waar je je geld aan uitgeeft en wil je gewoon waar voor je geld, toch?
Nogmaals; Respecteer elkaar en onthoud dat iedereen er anders over denkt, je gaat mensen toch niet kunnen forceren naar jouw mening. Is alleen maar zonde van je energie
Voor mij is die fysieke uitgave echt van waarde, en ik zie dat nu in gevaar komen door die Game-Key Cards. Sommigen vinden dat misschien 'gezeur om iets kleins', maar voor mij is het dat niet. Je legt immers wel €70 of meer neer, en dan voelt een lege behuizing met alleen een code simpelweg niet als een volwaardig product.
Persoonlijk vind ik dat je als betalende klant het recht hebt om kritisch te zijn als een product niet aan de verwachtingen voldoet. Zeker met de huidige prijsverhogingen mag je een strengere kwaliteitscontrole verwachten. Het zou goed zijn als er meer tijd wordt genomen om spellen volledig af te ronden voordat ze op de markt komen, in plaats van ze onafgewerkt uit te brengen en pas achteraf via updates te repareren.
Natuurlijk wordt hier door anderen anders over gedacht, en dat is prima. Maar aan het einde van de dag bepaal je zelf waar je je geld aan uitgeeft en wil je gewoon waar voor je geld, toch?
Nogmaals; Respecteer elkaar en onthoud dat iedereen er anders over denkt, je gaat mensen toch niet kunnen forceren naar jouw mening. Is alleen maar zonde van je energie
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Legends Arceus & Legends Z-A vind is zelf stukken beter dan de huidige main serie.Ben dan ook heel benieuwd of ze met Gen10 een sprong in kwaliteit weten te maken.L23 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:18:
[...]
Ik verwacht helemaal niks van Pokémon, ik ben duidelijk niet meer de doelgroep. Ik had Octopath Traveler stijl wel logisch gevonden toen die game in 2018 uitkwam.
Gold/Silver hebben we nog niet gehad. Black/White heb ik nooit echt ervaren, maar wellicht zou dat interessant zijn in die stijl.
New Pokemon Snap:Wat mij betreft is dit ook een toppertje.
Nintendo wil waarschijnlijk de mensen geïnteresseerd houden voor hun abonnementsdienst en ze willen de mogelijkheid behouden om op andere manieren geld aan hun oudere games te verdienen. Ze zullen er hun redenen voor hebben, ook al vind jij dat ze geen goede redenen hebben.Timothy3000 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:31:
[...]
Ze zouden eigenlijk gewoon het gros van alle games ouder dan de Gamecube gratis via NSO aan moeten bieden. Er is geen goede reden om dat zo mondjesmaat te doen.
Dat je alles wil hebben en dan ook graag "gratis" is echt iets dat ik gewoon niet begrijp. Je betaald nu € 1,67 per maand om die oudere games voor het GC tijdperk te kunnen spelen toch?
Ik heb liever de mogelijkheid om ze te kunnen kopen op mijn Switch 2 en dus altijd speelbaar te hebben op een moderne console.
Gezien het een release van The Pokémon Company is en niet perse van Nintendo hoop ik dat je gelijk hebt.Ik gok dat je gewoon een beeldmodus kan instellen net zoals je bij NSO ook kunt doen. Het zou mij zelfs niet eens verbazen als de emulator die Nintendo inzet om de game te runnen dezelfde is als die van NSO (met wat aanpassingen wel).
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 20-02-2026 15:49 ]
Het zijn games van meer dan 20 jaar geleden waar het grootste gedeelte van hun klanten al minimaal 1x voor betaald heeft. Ik heb die Pokemon games bij release al een keer gekocht. Ik ga daar zonder enige verandering of qol toevoeging niet nog 12x voor betalen.Cyrax0508 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:46:
[...]
Dat je alles wil hebben en dan ook graag "gratis" is echt iets dat ik gewoon niet begrijp. Je betaald nu € 1,67 per maand om die oudere games voor het GC tijdperk te kunnen spelen toch?
Dus omdat jij alle mogelijke games die ooit op de NES tot de GC al minimaal 1x hebt gekocht moeten al games maar gratis worden aangeboden? Maar jij bent toch niet de enige klant? Ik waag ook te betwijfelen of het grootste gedeelte van hun klanten minimaal 1x games van de NES tot de GC hebbben gekocht, want heel veel van hun klanten zijn geen 30+ hoor.Timothy3000 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:51:
[...]
Het zijn games van meer dan 20 jaar geleden waar het grootste gedeelte van hun klanten al minimaal 1x voor betaald heeft. Ik heb die Pokemon games bij release al een keer gekocht. Ik ga daar zonder enige verandering of qol toevoeging niet nog 12x voor betalen.
Ik heb alle consoles van Nintendo en ik heb veel gespeeld. Maar lang niet alles, ik betwijfel of jij dat wel hebt, maar goed. We hebben het, en ik herhaal het nog maar eens, over € 1,67 per maand.
Je hebt volkomen gelijk als jij dat er niet voor over hebt, maar om dan te vinden dat alles maar gratis moet zijn vind ik wel wat apart. Zeker omdat we het over een miniscuul bedrag hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Cyrax0508 op 20-02-2026 15:58 ]
Je neemt me te letterlijk.
Jij betaalt graag voor oude games, ik vind het een stukje fanservice om ze op een dienst te gooien. Agree to disagree.
Jij betaalt graag voor oude games, ik vind het een stukje fanservice om ze op een dienst te gooien. Agree to disagree.
Ik vind NSO of Virtual Console beide niet ideaal. Op de Game Boy Advance best wat third party games gespeeld zoals Sonic Advance die nooit op Virtual Console (Sonic Advance alleen in Japan) zijn verschenen en ook nooit op NSO komen. Leuk voor er bij, maar de echte ervaring krijg ik toch alleen door de Game Boy Advance en de fysieke spellen die ik heb uit de kast te halen. Als je voornamelijk Nintendo's eigen spellen kocht wellicht prima, maar ik mis dus een heleboel games. Al zien we van bepaalde series ook compilaties uitgebracht worden van games uit die tijd.
Zijn mensen hier echt enthiousiast over om de oude firered pokemon weer op precies dezelfde manier te spelen.. zonder enige upgrade of iets dergelijks en 20 euro ervoor neer te tellen?
Die game kennen we inmiddels toch al door en door, ook al een soort van remake gehad met lets go games.
Zou daar echt geen geld aan verspillen voor puur nostalgie gevoelens. Was wel tof geweest als ze wat extra content hadden toegevoegt maar dit is natuurlijk weer typische cashgrab, zonder ook maar enige moeite erin te stoppen gewoon een oude gba game voor 20 e verkopen. Zolang iedereen het blijft kopen hebben ze gelijk ook natuurlijk.
Die game kennen we inmiddels toch al door en door, ook al een soort van remake gehad met lets go games.
Zou daar echt geen geld aan verspillen voor puur nostalgie gevoelens. Was wel tof geweest als ze wat extra content hadden toegevoegt maar dit is natuurlijk weer typische cashgrab, zonder ook maar enige moeite erin te stoppen gewoon een oude gba game voor 20 e verkopen. Zolang iedereen het blijft kopen hebben ze gelijk ook natuurlijk.
Playstation 5
Ik dacht dat Nintendo recent de bug in Switch 2 had opgelost met controllers, maar blijkbaar niet dus.
Weer na 1 week controller ongebruikt leeg (was vol), mijn partner hetzelfde verhaal.
Begin een beetje moe hier van te worden, iedere keer maar joy-cons moeten pakken omdat mijn Pro 2 leeg is (en ik geval van mijn partner Pro 1).
Kan wel mijn oude Pro 1 weer eens koppelen aan Switch 2 maar dan is ie ook zo snel leeg, wat nooit het geval was met Switch 1.
Juist de Let's Go games zag ik altijd als een simpele cash grab, omdat die meer op de originele GameBoy games lijken qua content, dan op FR&LG.
Maar 20 euro vind ik te veel, 10 euro zoals de main Pokémon games waren op de 3DS Virtual Console lijkt mij een meer eerlijke prijs.
Weer na 1 week controller ongebruikt leeg (was vol), mijn partner hetzelfde verhaal.
Begin een beetje moe hier van te worden, iedere keer maar joy-cons moeten pakken omdat mijn Pro 2 leeg is (en ik geval van mijn partner Pro 1).
Kan wel mijn oude Pro 1 weer eens koppelen aan Switch 2 maar dan is ie ook zo snel leeg, wat nooit het geval was met Switch 1.
Fire Red en Leaf Green zijn de betere remakes in mijn ogen, juist omdat ze zoveel extra toevoegen.Stylze schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:23:
Zijn mensen hier echt enthiousiast over om de oude firered pokemon weer op precies dezelfde manier te spelen.. zonder enige upgrade of iets dergelijks en 20 euro ervoor neer te tellen?
Juist de Let's Go games zag ik altijd als een simpele cash grab, omdat die meer op de originele GameBoy games lijken qua content, dan op FR&LG.
Maar 20 euro vind ik te veel, 10 euro zoals de main Pokémon games waren op de 3DS Virtual Console lijkt mij een meer eerlijke prijs.
[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 20-02-2026 16:41 ]
Jahoor. Discussie kan je ook teruglezen.Stylze schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:23:
Zo is het maar net 👍Timothy3000 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:00:
Je neemt me te letterlijk.
QOL.... je kan de game spelen op current hardware.Timothy3000 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:51:
[...]
Ik ga daar zonder enige verandering of qol toevoeging niet nog 12x voor betalen.
En ja. Ik heb nog al mijn consoles, maar geen ruimte om ze allen neer te zetten of aan te sluiten en staan in mijn opslag. Meeste games heb ik dan wel weer in huis, maar zit te denken om die ook in de opslag te plaatsen. Dat is een nadeel van een kleine woning en veel dingen leuk vinden.
Zo heb ik ook een grote hoeveelheid DVD's en VHS, maar daarvoor momenteel geen hardware om deze af te spelen. Heb ik daarom in december LOTR/The Hobbit extended films gekocht via Amazon Prime? Yep. Ook gevalletje QOL.
En ook groot gelijk dat jij de games niet nogmaals koopt of een game pass oid afneemt om ze te kunnen spelen. Het is jouw portemonee en geld.
Vreemd, ik herken dit gedrag niet, mijn pro2 is altijd opgeladen tenzij ik hem teveel gebruik. Maar waarom hang je hem niet aan een powerbank om hem op te laden tijdens het spelen?Mizgala28 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:40:
Ik dacht dat Nintendo recent de bug in Switch 2 had opgelost met controllers, maar blijkbaar niet dus.
[...]
Fire Red en Leaf Green zijn de betere remakes in mijn ogen, juist omdat ze zoveel extra toevoegen.
Ik heb alleen Pro 1 controller nog steeds, maar ding loopt ook helemaal niet leeg hier(Dus herken het ook niet).Esumontere schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:55:
[...]
Vreemd, ik herken dit gedrag niet, mijn pro2 is altijd opgeladen tenzij ik hem teveel gebruik. Maar waarom hang je hem niet aan een powerbank om hem op te laden tijdens het spelen?
Is ondertussen al jaren oud, maar heeft nog steeds een heel erg goede accu duur(En loopt ook niet leeg).
Mijn Pro 1 controller van de gewone switch dus, loopt op mijn switch 2 totaal niet leeg.Mizgala28 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:40:
Heb de switch2 nu sinds december, en dit totaal niet gemerkt.
En hoezo zou je de Joy Cons moeten pakken, even usb kabel erin en 220 stekker in stopcontact en je kan ermee spelen(Of geen stopcontact in de buurt een pokerbank ?).
Dat is voor de items die je in de ingame winkel kan kopenbaba420 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:10:
Ik speel al een paar weken Kirby met mijn zoontje van 4. We vermaken ons enorm mee!
Weet iemand wat de grijze ster inhoudt? Als ik op ‘X’ druk gebeurt er niks?
[Afbeelding]
Deze:
[ Voor 24% gewijzigd door ShadLink op 21-02-2026 00:32 ]
Omdat ik geen powerbanks meer in huis heb, ben er mee gestopt enkele jaren terug (oa. overbodig)Esumontere schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:55:
[...]
Vreemd, ik herken dit gedrag niet, mijn pro2 is altijd opgeladen tenzij ik hem teveel gebruik. Maar waarom hang je hem niet aan een powerbank om hem op te laden tijdens het spelen?
Sowieso vind ik het raar dat dat "een oplossing" zou moeten wezen, ik klaagde hier eerder al de laatste maanden (want ik heb dit probleem sinds dag 1 met Switch 2, en mijn partner ook met eigen controller en Switch 2).
En het is een Switch 2 probleem, ik had in de afgelopen maanden heel veel verschillende dingen getest, inclusief verschillende tips of eigen ideeën, en de enige conclusie die ik kon trekken was dat om 1 of andere reden de Pro 1 en Pro 2 controllers super snel leeg gaan in stand-by met de Switch 2, maar exact zelfde Pro 1 controller heeft er nul last van met Switch 1.
Tijd terug meerdere berichten op Reddit gevonden dat dit recent opgelost was met een patch voor beide controllers en Switch 2, maar dat heeft niet geholpen.
Kennis van mij had exact hetzelfde probleem met Pro 1 en Pro 2 en heeft deze vervangen voor een 3rd party controller die geen last van deze bug heeft, maar om nou weer een extra controller te kopen...
En de probleem is alleen met de stand-by, hij is uit en toch trekt dat de accu leeg.
en dit geldt voor alle 3 controllers, 1x Pro 2 en 2x Pro 1 icm met 2 aparte switch 2 systemen, maar als beide Pro 1 gekoppeld zijn met Switch 1 dan verdwijnt de stand-by accu probleem direct, tot ik de controllers weer met Switch 2 pair, en dit is een issue die ik probleemloos kan triggeren op die manier, sinds de launch van Switch 2.
Want als ik nu de controller vol op laad en dan hem helemaal leg trek met gamen binnen paar dagen (wat het geval was met Pokemon Legends Z-A vorig jaar) dan haal ik ruim 30 uur op 1 lading, maar ik speelde dat speel 100% uit binnen net niet 40 uur in minder dan 7 dagen (speelde lekker door en ik had vrije tijd ervoor)
Zie hierboven voor waarom ik geen powerbanks meer in huis heb (en Nintendo die hun bugs niet oplost zie ik niet als een reden om eentje te halen, zeker aangezien deze issue puur met de Switch 2 is hier thuis)Carlos0_0 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:31:
[...]
Mijn Pro 1 controller van de gewone switch dus, loopt op mijn switch 2 totaal niet leeg.
Heb de switch2 nu sinds december, en dit totaal niet gemerkt.
En hoezo zou je de Joy Cons moeten pakken, even usb kabel erin en 220 stekker in stopcontact en je kan ermee spelen(Of geen stopcontact in de buurt een pokerbank ?).
Stopcontact heb ik niet in de buurt, tenzij ik minimaal een 3 meter kabel haal, maar met die logica kan ik net zo goed de Pro controller de deur uitsmijten en een bedaarde controller halen (~3 meter is tot de Switch 2 zelf)
[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 21-02-2026 02:44 ]
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
:strip_exif()/f/image/5ozBItqR7y98WC595rEAD3VZ.jpg?f=fotoalbum_large)