A13X schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:18:
[...]
Sinds een week heb ik Lego City Undercover ook voor ons zoontje van 4, maar ik vind het ook leuk doordat het doorspekt is met referenties naar (oude) films en series. Gekocht nadat ik de kleine Lego star wars op de PC had laten spelen (ooit gratis bij Epic) en daar had hij zo'n lol in. Vooral in het schieten wat mama wat minder leuk vond

(Hij lag helemaal dubbel om alles wat dan uit elkaar valt.) Dus toen maar LCU gekocht voor op de switch voor hem aangezien de reviews en de aanbieding.
Hij is echt grappig. En waar Nederlands vaak niet leuk is of grappen niet meer leuk zijn, blijft deze wel erg goed. Ook op Apollo Island als je op de achtergrond de omroeper hoort over snacks enz. is echt hilarisch.
Ooit gekocht in de store voor €4,79. Het geld dubbel en dwars waard, want er zitten veel speeluurtjes in.
De haai vindt hij trouwens nog steeds erg eng, als ik in het water spring, duikt hij weg om niet te hoeven kijken.
Op de 3DS (3D-optie uitgeschakeld, is nog niet goed voor ogen jonger dan 6 jaar, meen ik) speelt hij de prologue, Lego City Undercover: The Chase Begins.
Enige nadeel van Lego City Undercover is dat het nog een aantal bugs bevat. Eentje is dat de boel vastloopt als je een helikopter wil bestellen bij een helipad. Als je al even aan het spelen bent, loopt het spel gewoon keihard vast. Het werkt alleen net nadat het spel opnieuw is gestart. Dat is een bug die ze er van mij echt nog wel uit hadden mogen halen. Al leren jonge kinderen zo wel wat bugs zijn.
Het is alleen nog een beetje zoeken naar andere makkelijke spellen voor jonge kinderen, liefst ook in het Nederlands. Dat Engels komt vanzelf wel, want dat leren ze ook op school.