• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:58
superwashandje schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:37:
Hoi! Wij krijgen binnenkort onze switch 2, onze eerste moderne console :p
Zijn er algemene aanraders voor spellen I'm als gezin samen te spelen? Of als single player.
Ik heb nog nooit Zelda of pokemon gespeeld maar er zijn zoveel spellen van tegenwoordig ik heb geen idee waar je als beginner moet beginnen...is daar een guide van oid of heeft er iemand tips? :)
Dat is vrij lastig. Er zijn echt zo enorm veel games. Ik zal er een paar opnoemen van Nintendo zelf:

Met het gezin:

Mario Kart World
Mario Party Jamboree
Mario Kart 8 DeLuxe (Switch 1)
Super Smash Bros. Ultimate (Switch 1)

Als Singleplayer:

Donkey Kong Bananza
Kirby en de vergeten Wereld
Zelda Breath of the Wild
Zelda Tears of the Kingdom
Zelda Links Awakening
Super Mario Odyssey (Switch 1)
Luigi's Mansion 2+3 (Switch 1)

Er zitten een paar 3D games tussen, die kunnen wat overweldigend overkomen als je nooit echt hebt gegamed.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-03 10:57
Cyrax0508 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:44:
[...]

Dat is vrij lastig. Er zijn echt zo enorm veel games. Ik zal er een paar opnoemen van Nintendo zelf:

Met het gezin:

Mario Kart World
Mario Party Jamboree
Mario Kart 8 DeLuxe (Switch 1)
Super Smash Bros. Ultimate (Switch 1)

Als Singleplayer:

Donkey Kong Bananza
Kirby en de vergeten Wereld
Zelda Breath of the Wild
Zelda Tears of the Kingdom
Zelda Links Awakening
Super Mario Odyssey (Switch 1)
Luigi's Mansion 2+3 (Switch 1)

Er zitten een paar 3D games tussen, die kunnen wat overweldigend overkomen als je nooit echt hebt gegamed.
Ik zou hier Super Mario Wonder (Switch 1, maar de Switch 2 versie komt zeer binnnenkort) aan toe willen voegen, een leuke 2d Mario zowel alleen als met meer spelers te spelen.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:32

superwashandje

grofheid alom

Bedankt voor de suggesties, en Pokemon games? Is er een spel waar je mee moet beginnen oid?

Ik game Al Lange tijd maar altijd op de PC. Nu met een dochter van 7 lijkt het me leuk om eens samen te spelen maar nooit echt iets van de Nintendo dingen gespeeld dus ;)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:06
superwashandje schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:05:
Bedankt voor de suggesties, en Pokemon games? Is er een spel waar je mee moet beginnen oid?

Ik game Al Lange tijd maar altijd op de PC. Nu met een dochter van 7 lijkt het me leuk om eens samen te spelen maar nooit echt iets van de Nintendo dingen gespeeld dus ;)
Ik zou misschien ook even wat verschillende YouTube videos opzoeken. Er zijn zo ontzetten veel opties, en iedereen heeft een eigen smaak. Voordeel van een video vergeleken met een geschreven stuk is dat je daar vaak ook wat gameplay te zien krijgt, waardoor je een wat beter beeld krijgt van de verschillende opties. Daarnaast kun je natuurlijk altijd wat lijstjes met must have switch games van de geschreven media bekijken.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56

Als je met Pokémon spellen wil gaan beginnen kan ik je aanraden om even de verschillende Pokémon onderwerpen door te lezen of je vraag te stellen in Het grote Pokémon Topic - Deel Drie. Zelf vind ik de meeste Pokémon spellen wel leuk en heb ik elk spel uitgespeeld, op de nieuwste Pokémon Legends Z-A na dan. Moet daar nog steeds meer verder :p

Als je nog vragen hebt stel ze gerust :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:45
Het zijn allemaal op zichzelf staande games, dus kies er één die je leuk lijkt en have fun :)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:20

Arceus! Dat vond ik persoonlijk de leukste van de afgelopen jaren.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:59
Zijn er algemene aanraders voor spellen I'm als gezin samen te spelen? Of als single player.
Ik heb nog nooit Zelda of pokemon gespeeld maar er zijn zoveel spellen van tegenwoordig ik heb geen idee waar je als beginner moet beginnen...is daar een guide van oid of heeft er iemand tips? :)
Vind je dochter farm games leuk, want animal crossing kan je single en multiplay spelen

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Cyrax0508
L23 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:37:
[...]

Blue Prince krijgt ook een fysieke release compleet op cartridge.

[X]
Is die dan ook bij andere retailers in Nederland? Want deze is daar al uitverkocht.
Cyrax0508 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Is die dan ook bij andere retailers in Nederland? Want deze is daar al uitverkocht.
Ik begrijp je vraag niet. Ik lees alleen dat ze het later dit jaar fysiek gaan uitbrengen voor de Switch 2. Jij zegt dat het al uitverkocht is?

• Cyrax0508
L23 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:11:
[...]

Ik begrijp je vraag niet. Ik lees alleen dat ze het later dit jaar fysiek gaan uitbrengen voor de Switch 2. Jij zegt dat het al uitverkocht is?
Ik keek bij Iam8bit :+ Ik huil weer voor ik geslagen word...

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrax0508 op 04-03-2026 14:15 ]

Ik ben gaan kijken na jouw opmerking, maar ik zie daar geen Switch 2 versie en verder kan ik überhaupt nog geen verdere informatie vinden hoe en wat. Voorgaande games voor de Switch 1 kregen vaak wel een release bij retailers in Nederland, afwachten of dat hier ook zo is.

Untitled Goose Game, Cuphead en Cocoon heb ik onder andere gewoon gekocht in Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 04-03-2026 14:19 ]

• Cyrax0508
L23 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:17:
[...]

Ik ben gaan kijken na jouw opmerking, maar ik zie daar geen Switch 2 versie en verder kan ik überhaupt nog geen verdere informatie vinden hoe en wat. Voorgaande games voor de Switch 1 kregen vaak wel een release bij retailers in Nederland, afwachten of dat hier ook zo is.

Untitled Goose Game, Cuphead en Cocoon heb ik onder andere gewoon gekocht in Nederland.
Dan zal het wel goedkomen. Ik zag alleen de PS5 versie op uitverkocht staan. Ik keek niet goed in welk topic ik zat.

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:23
Hades II met kop en schouders de beste (singleplayer) game op de Switch 2 momenteel.

Onderschatte parel!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:32
Resident Evil Requiem Has Already Sold Over 5 Million Copies: https://www.nintendolife....old-over-5-million-copies

Prachtig om te zien dat een pure SP game dit in een paar dagen doet.Het is ook een echte topper binnen de serie.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:32

superwashandje

grofheid alom

dank voor de suggesties :)
evil_lemon schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:08:
[...]

Ik zou misschien ook even wat verschillende YouTube videos opzoeken. Er zijn zo ontzetten veel opties, en iedereen heeft een eigen smaak. Voordeel van een video vergeleken met een geschreven stuk is dat je daar vaak ook wat gameplay te zien krijgt, waardoor je een wat beter beeld krijgt van de verschillende opties. Daarnaast kun je natuurlijk altijd wat lijstjes met must have switch games van de geschreven media bekijken.
ja, dat kan inderdaad maar het lastige aan videos vind ik dat het heel lastig is om snel te scannen. een stuk tekst ben ik veel sneller doorheen dan wachten tot ze iets nuttigs zeggen of laten zien in zo'n video :P
G_Dragon schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:10:

[...]

Als je met Pokémon spellen wil gaan beginnen kan ik je aanraden om even de verschillende Pokémon onderwerpen door te lezen of je vraag te stellen in Het grote Pokémon Topic - Deel Drie. Zelf vind ik de meeste Pokémon spellen wel leuk en heb ik elk spel uitgespeeld, op de nieuwste Pokémon Legends Z-A na dan. Moet daar nog steeds meer verder :p

Als je nog vragen hebt stel ze gerust :)
thanks! het zijn er zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet als je anno 2026 nog moet instappen haha
Timothy3000 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Arceus! Dat vond ik persoonlijk de leukste van de afgelopen jaren.
ga ik eens bekijken!
pinokkia schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Vind je dochter farm games leuk, want animal crossing kan je single en multiplay spelen
geen idee nog, ze speelt nog niet echt games. het aantal keren dat ze een half uurtje roblox mocht spelen is in totaal op 2 handen te tellen. ik speel het liefst nog met haar samen denk ik. Toen animal crossing uit kwam speelde ik zelf Doom die op dezelfde dag uit kwam als ik me niet vergis ;)
1nevitable schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:35:
[...]

Hades II met kop en schouders de beste (singleplayer) game op de Switch 2 momenteel.

Onderschatte parel!
nog niet echt iets voor de kleine maar misschien voor mij :)

[ Voor 6% gewijzigd door superwashandje op 04-03-2026 22:30 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Pagina: 1 ... 151 152 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4