• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:27
superwashandje schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:37:
Hoi! Wij krijgen binnenkort onze switch 2, onze eerste moderne console :p
Zijn er algemene aanraders voor spellen I'm als gezin samen te spelen? Of als single player.
Ik heb nog nooit Zelda of pokemon gespeeld maar er zijn zoveel spellen van tegenwoordig ik heb geen idee waar je als beginner moet beginnen...is daar een guide van oid of heeft er iemand tips? :)
Dat is vrij lastig. Er zijn echt zo enorm veel games. Ik zal er een paar opnoemen van Nintendo zelf:

Met het gezin:

Mario Kart World
Mario Party Jamboree
Mario Kart 8 DeLuxe (Switch 1)
Super Smash Bros. Ultimate (Switch 1)

Als Singleplayer:

Donkey Kong Bananza
Kirby en de vergeten Wereld
Zelda Breath of the Wild
Zelda Tears of the Kingdom
Zelda Links Awakening
Super Mario Odyssey (Switch 1)
Luigi's Mansion 2+3 (Switch 1)

Er zitten een paar 3D games tussen, die kunnen wat overweldigend overkomen als je nooit echt hebt gegamed.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-04 11:46
Cyrax0508 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:44:
[...]

Dat is vrij lastig. Er zijn echt zo enorm veel games. Ik zal er een paar opnoemen van Nintendo zelf:

Met het gezin:

Mario Kart World
Mario Party Jamboree
Mario Kart 8 DeLuxe (Switch 1)
Super Smash Bros. Ultimate (Switch 1)

Als Singleplayer:

Donkey Kong Bananza
Kirby en de vergeten Wereld
Zelda Breath of the Wild
Zelda Tears of the Kingdom
Zelda Links Awakening
Super Mario Odyssey (Switch 1)
Luigi's Mansion 2+3 (Switch 1)

Er zitten een paar 3D games tussen, die kunnen wat overweldigend overkomen als je nooit echt hebt gegamed.
Ik zou hier Super Mario Wonder (Switch 1, maar de Switch 2 versie komt zeer binnnenkort) aan toe willen voegen, een leuke 2d Mario zowel alleen als met meer spelers te spelen.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-04 17:04

superwashandje

grofheid alom

Bedankt voor de suggesties, en Pokemon games? Is er een spel waar je mee moet beginnen oid?

Ik game Al Lange tijd maar altijd op de PC. Nu met een dochter van 7 lijkt het me leuk om eens samen te spelen maar nooit echt iets van de Nintendo dingen gespeeld dus ;)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:26
superwashandje schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:05:
Bedankt voor de suggesties, en Pokemon games? Is er een spel waar je mee moet beginnen oid?

Ik game Al Lange tijd maar altijd op de PC. Nu met een dochter van 7 lijkt het me leuk om eens samen te spelen maar nooit echt iets van de Nintendo dingen gespeeld dus ;)
Ik zou misschien ook even wat verschillende YouTube videos opzoeken. Er zijn zo ontzetten veel opties, en iedereen heeft een eigen smaak. Voordeel van een video vergeleken met een geschreven stuk is dat je daar vaak ook wat gameplay te zien krijgt, waardoor je een wat beter beeld krijgt van de verschillende opties. Daarnaast kun je natuurlijk altijd wat lijstjes met must have switch games van de geschreven media bekijken.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:18

Als je met Pokémon spellen wil gaan beginnen kan ik je aanraden om even de verschillende Pokémon onderwerpen door te lezen of je vraag te stellen in Het grote Pokémon Topic - Deel Drie. Zelf vind ik de meeste Pokémon spellen wel leuk en heb ik elk spel uitgespeeld, op de nieuwste Pokémon Legends Z-A na dan. Moet daar nog steeds meer verder :p

Als je nog vragen hebt stel ze gerust :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:01
Het zijn allemaal op zichzelf staande games, dus kies er één die je leuk lijkt en have fun :)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:16

Arceus! Dat vond ik persoonlijk de leukste van de afgelopen jaren.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:49
Zijn er algemene aanraders voor spellen I'm als gezin samen te spelen? Of als single player.
Ik heb nog nooit Zelda of pokemon gespeeld maar er zijn zoveel spellen van tegenwoordig ik heb geen idee waar je als beginner moet beginnen...is daar een guide van oid of heeft er iemand tips? :)
Vind je dochter farm games leuk, want animal crossing kan je single en multiplay spelen

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Cyrax0508
L23 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:37:
[...]

Blue Prince krijgt ook een fysieke release compleet op cartridge.

[X]
Is die dan ook bij andere retailers in Nederland? Want deze is daar al uitverkocht.
Cyrax0508 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Is die dan ook bij andere retailers in Nederland? Want deze is daar al uitverkocht.
Ik begrijp je vraag niet. Ik lees alleen dat ze het later dit jaar fysiek gaan uitbrengen voor de Switch 2. Jij zegt dat het al uitverkocht is?

• Cyrax0508
L23 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:11:
[...]

Ik begrijp je vraag niet. Ik lees alleen dat ze het later dit jaar fysiek gaan uitbrengen voor de Switch 2. Jij zegt dat het al uitverkocht is?
Ik keek bij Iam8bit :+ Ik huil weer voor ik geslagen word...

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrax0508 op 04-03-2026 14:15 ]

Ik ben gaan kijken na jouw opmerking, maar ik zie daar geen Switch 2 versie en verder kan ik überhaupt nog geen verdere informatie vinden hoe en wat. Voorgaande games voor de Switch 1 kregen vaak wel een release bij retailers in Nederland, afwachten of dat hier ook zo is.

Untitled Goose Game, Cuphead en Cocoon heb ik onder andere gewoon gekocht in Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 04-03-2026 14:19 ]

• Cyrax0508
L23 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:17:
[...]

Ik ben gaan kijken na jouw opmerking, maar ik zie daar geen Switch 2 versie en verder kan ik überhaupt nog geen verdere informatie vinden hoe en wat. Voorgaande games voor de Switch 1 kregen vaak wel een release bij retailers in Nederland, afwachten of dat hier ook zo is.

Untitled Goose Game, Cuphead en Cocoon heb ik onder andere gewoon gekocht in Nederland.
Dan zal het wel goedkomen. Ik zag alleen de PS5 versie op uitverkocht staan. Ik keek niet goed in welk topic ik zat.

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:24
Hades II met kop en schouders de beste (singleplayer) game op de Switch 2 momenteel.

Onderschatte parel!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:43
Resident Evil Requiem Has Already Sold Over 5 Million Copies: https://www.nintendolife....old-over-5-million-copies

Prachtig om te zien dat een pure SP game dit in een paar dagen doet.Het is ook een echte topper binnen de serie.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-04 17:04

superwashandje

grofheid alom

dank voor de suggesties :)
evil_lemon schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:08:
[...]

Ik zou misschien ook even wat verschillende YouTube videos opzoeken. Er zijn zo ontzetten veel opties, en iedereen heeft een eigen smaak. Voordeel van een video vergeleken met een geschreven stuk is dat je daar vaak ook wat gameplay te zien krijgt, waardoor je een wat beter beeld krijgt van de verschillende opties. Daarnaast kun je natuurlijk altijd wat lijstjes met must have switch games van de geschreven media bekijken.
ja, dat kan inderdaad maar het lastige aan videos vind ik dat het heel lastig is om snel te scannen. een stuk tekst ben ik veel sneller doorheen dan wachten tot ze iets nuttigs zeggen of laten zien in zo'n video :P
G_Dragon schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:10:

[...]

Als je met Pokémon spellen wil gaan beginnen kan ik je aanraden om even de verschillende Pokémon onderwerpen door te lezen of je vraag te stellen in Het grote Pokémon Topic - Deel Drie. Zelf vind ik de meeste Pokémon spellen wel leuk en heb ik elk spel uitgespeeld, op de nieuwste Pokémon Legends Z-A na dan. Moet daar nog steeds meer verder :p

Als je nog vragen hebt stel ze gerust :)
thanks! het zijn er zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet als je anno 2026 nog moet instappen haha
Timothy3000 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Arceus! Dat vond ik persoonlijk de leukste van de afgelopen jaren.
ga ik eens bekijken!
pinokkia schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Vind je dochter farm games leuk, want animal crossing kan je single en multiplay spelen
geen idee nog, ze speelt nog niet echt games. het aantal keren dat ze een half uurtje roblox mocht spelen is in totaal op 2 handen te tellen. ik speel het liefst nog met haar samen denk ik. Toen animal crossing uit kwam speelde ik zelf Doom die op dezelfde dag uit kwam als ik me niet vergis ;)
1nevitable schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:35:
[...]

Hades II met kop en schouders de beste (singleplayer) game op de Switch 2 momenteel.

Onderschatte parel!
nog niet echt iets voor de kleine maar misschien voor mij :)

[ Voor 6% gewijzigd door superwashandje op 04-03-2026 22:30 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-04 07:28

Voor Pokémon is Sword/Shield nog redelijk old-school. Dus nog veel lineaire routes, Gym gevechten, maar ook wel de meest "ouderwetse". Scarlet/Violet wordt veel bekritiseerd omdat hij last heeft van bugs en framerate issues, maar ik heb me er prima mee vermaakt en ik heb eigenlijk geen game-breaking bugs gezien. IMO beter dan Sw/Sh omdat hier wel een volledige open wereld in zit.
Legends Arceus is tof. Niet helemaal open wereld, maar grote gebieden waar je in rondloopt. Interessante verhaallijn en het battle systeem was een verademing ten opzichte van de oude games.
Legends ZA heeft een IMO nog beter battle systeem (realtime met cooldowns i.p.v. het oude turn-based) maar de spelwereld is booo-ring. Je loopt in Lumiose City rond en that's it.

Voor de kid kun je ook kijken naar partial co-op games zoals bijvoorbeeld Kirby en de Vergeten Wereld. Daar kan een tweede speler meehelpen die dan Waddle Dee bestuurt, maar je lift alsnog wel mee met de progress van de andere speler. Dan kan je dochter dus helpen met monstertjes verslaan of muntjes oprapen en zo.
Soortgelijke dingen kun je doen met Mario Galaxy en Mario Odyssey. Ook Animal Crossing kun je/moet je co-op spelen waarbij ze dan een eigen huisje kan inrichten op jullie gezamenlijke eiland. Lekker relaxed.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:00
Ontzettend toffe game, heb hem op de PS5 gespeeld, absolute aanrader mocht je hem nog niet gespeeld hebben.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:22
Gynnad schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:04:
[...]

Ontzettend toffe game, heb hem op de PS5 gespeeld, absolute aanrader mocht je hem nog niet gespeeld hebben.
Jazeker! Ik kijk ook enorm uit naar deel 2.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-04 20:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Raem schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 14:05:
[...]

Jazeker! Ik kijk ook enorm uit naar deel 2.
Hopen dat die na een tijdje ook nog op de switch 2 komt

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32
Vandaag is Pokopia binnengekomen. Mijn vrouw wil die heel graag gaan spelen, maar dat mag ze prima op mijn Switch 2 doen tot ze haar eigen heeft. Dan savegame overzetten.
Heb wel een 512GB geheugenkaart besteld, want het geheugen is vol. :+
Voor de racefans: Moto GP26 komt uit op 29 april. Wel even opletten of het hier niet om de Switch 1 versie gaat in een andere verpakking...

[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 05-03-2026 20:40 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Arunia schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:18:
Vandaag is Pokopia binnengekomen. Mijn vrouw wil die heel graag gaan spelen, maar dat mag ze prima op mijn Switch 2 doen tot ze haar eigen heeft. Dan savegame overzetten.
Heb wel een 512GB geheugenkaart besteld, want het geheugen is vol. :+
70 euro voor zo'n game vind ik eigenlijk best veel geld. Een A game van Mario oke, maar iets houd mij tegen om deze game te kopen voor dat geld.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
JackAvery schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 20:39:
Voor de racefans: Moto GP26 komt uit op 29 april. Wel even opletten of het hier niet om de Switch 1 versie gaat in een andere verpakking...

[YouTube: MotoGP '26 | Announcement Trailer]
Wat een nietszeggende trailer zeg .. zo goed als niks aan echte gameplay beelden . Ach we laten ons verassen !

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Arunia
carpebios schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:05:
[...]

70 euro voor zo'n game vind ik eigenlijk best veel geld. Een A game van Mario oke, maar iets houd mij tegen om deze game te kopen voor dat geld.
Mwoah,

Ligt eraan. Als je er lekker veel tijd in kan steken en in steekt, dan valt het wel mee. Het ziet er wel als een kwaliteitsspel uit.

Daarnaast lijkt het erop dat de wereld een stuk groter is dan wat je in het begin ziet. Maar dat gaan we wel meemaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 05-03-2026 23:08 ]

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:00
Net begonnen aan RE7(uit de generation pack). Dat is andere koek dan de laatste RE4 bijvoorbeeld. :D Dit is veel meer als of je zelf in een horror film zit. Veel minder actie. Kijken hoe het bevalt.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:25
Waar kan je ook alweer voordelig(er) eshop tegoedkaarten kopen?

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13
de Foarsitter schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 06:19:
Ik heb zelf alleen (goede) ervaring met Cardswap en Wissel, waarbij de eerste (8%) een betere korting geeft dan de tweede (5%).

Er zijn er echter meer, o.a. Kinguin, Eneba, Dundle, Driffle.
De ervaringen met deze websites wisselen nog wel eens, als ik de reviews lees.

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:15
Ik heb zelf prima ervaring met Loaded (voorheen CDKeys). Scheelt 8%. Via CashbackXL kun je nog extra korting ontvangen (5-2%).
Behalve de opties hierboven:
Als je in België je bedrijf aangesloten is aan Benefits at Work kan je ook een korting krijgen die nog een klein beetje beter is.
En abonnees van Mobile Vikings kunnen een Viking deal op eshop tegoed krijgen dacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 06-03-2026 10:08 ]

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Weet iemand eigenlijk wanneer (in maart) de volgende lichting NSO gamecube games komt? Heb niet het idee dat Nintendo vaste dagen van een maand heeft hiervoor maar kan het mis hebben

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
JackAvery schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:37:
@squashedraven er is geen vaste datum. Pokémon Gale of Darkness staat op de planning :)
precies voor die game vraag ik het ook _O-
Maar stiekem ook wel benieuwd of ze deel 1 (colloseum) er ook bij in proppen
squashedraven schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:39:
[...]

precies voor die game vraag ik het ook _O-
Maar stiekem ook wel benieuwd of ze deel 1 (colloseum) er ook bij in proppen
Ik vermoed dat die gewoon voor later is, al snap ik de release volgorde ook niet 😂

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1H5UetfGpg9cQ0hgLiq0O_ebQyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDxiV5XJJyDcAviV9bUCpKHX.jpg?f=fotoalbum_large

PS: Wart is terug! :o

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 06-03-2026 16:56 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
Daar gaan we. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOQ8teiL-o6mvefAAPvfc-FCuqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2MtoHSRSVGEvxTwj67YQ0CB.jpg?f=fotoalbum_large

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:43
TomBraamhaar schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:18:
Net begonnen aan RE7(uit de generation pack). Dat is andere koek dan de laatste RE4 bijvoorbeeld. :D Dit is veel meer als of je zelf in een horror film zit. Veel minder actie. Kijken hoe het bevalt.
Ik heb het eerste gedeelte een aantal jaar terug in VR op de PC gespeeld, dat echt nooit meer :p

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:15
Mijn dochter vind spelen op de switch erg leuk nu twijfelen we om voor haar een switch lite te kopen maar is deze anno 2026 het nog waard om te kopen?
michaeltjeh1 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:13:
Mijn dochter vind spelen op de switch erg leuk nu twijfelen we om voor haar een switch lite te kopen maar is deze anno 2026 het nog waard om te kopen?
Gezien we in het Switch 2 topic zitten... : een Switch Lite kost de helft van een Switch 2 en je kan er een hoop leuke games op spelen. Het toestel is ook zeker iets handzamer (kleiner en lichter). De vraag is vooral:
- hecht je belang aan de krachtigere performance van de nieuwe console?
- is het voor haar belangrijk om docked te kunnen spelen?
- wil je Switch 2 games in de toekomst kunnen spelen? Of maakt dat niks uit voor haar?
- hoe belangrijk is (grootte/kwaliteit van) het scherm?
- hoe ver reikt je budget?

De Switch Lite gaat denk ik wel niet zo lang meer geproduceerd worden. Het is het minst populaire model. Dus als je een nieuwe wilt, ook niet te lang mee wachten zou ik zeggen.

• Zerora
Een hoe oud is je dochter? Want als ze nog niet echt met klasgenootjes speelt omdat ze nog te jong is, zou een een Switch Lite prima kunnen. Maar is ze al wat ouder is en wel meer met klasgenootjes/vrienden/vriendinnen doet, kan het een interessante keuze zijn om wel voor een Switch 2 te gaan. En met een Switch 2 heeft ze gegarandeerd minimaal 6-8 jaar plezier van en bij een Switch Lite zal dit veel minder lang zijn, omdat de console al aan het verouderen is.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:15
Excuus ik had even niet door dat dit het switch 2 gedeelte was even overheen gekeken desondanks bedankt voor de antwoorden. We hebben een switch 2 in de huiskamer staan maar willen echt een device voor haar ze is 7 jaar wat ik dus vergat is dat het om een 2de apparaat gaat naast switch 2 van papa en mama
@michaeltjeh1 het is uiteindelijk dezelfde consolefamilie, geen zorgen :)

Zerora heeft een goed punt daar. Verder... gezien jullie al een Switch 2 hebben kan het misschien wel verwarrend worden waarom sommige games opeens niet gaan werken op de Switch Lite?

Maar het blijft verder een leuk apparaat hoor. Toekomstbestendigheid is vooral relevant als ze Switch 2 games gaat spelen (of games die nu niet goed op een Switch 1 draaien). Er zijn héél veel games op een Switch 1 verkrijgbaar. En gezien het ook een stuk minder kost doet het wat minder pijn om deze later eventueel te vervangen. Ik denk enkel dat wij voor jou het perfecte antwoord niet gaan kunnen geven :P
JackAvery schreef op donderdag 25 december 2025 @ 21:46:
Een kerstmirakel: de Stardew Valley Nintendo Switch 2 editie staat momenteel al op de Amerikaanse eShop. Toegevoegd zijn: muiscontrols, 4 speler split screen coop, online 8 speler coop, en GameShare ondersteuning waarbij 1 kopie van het spel tot vier spelers kan laten meespelen.
Om terug te gaan naar december vorig jaar...

Deze Switch 2 editie van Stardew Valley staat sinds enkele dagen eindelijk op de Europese eShop. Er was blijkbaar nog een grote bug die geplet moest worden en die pas opgemerkt werd na de Amerikaanse lancering.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-04 18:24

Sagat

Is pappa x2!

michaeltjeh1 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:20:
Excuus ik had even niet door dat dit het switch 2 gedeelte was even overheen gekeken desondanks bedankt voor de antwoorden. We hebben een switch 2 in de huiskamer staan maar willen echt een device voor haar ze is 7 jaar wat ik dus vergat is dat het om een 2de apparaat gaat naast switch 2 van papa en mama
Ik denk dat een switch lite voor een 7jarige helemaal prima is. Kan ze mooi 2-3 jaar opspelen en dan je altijd nog naar een switch 2 (of ander alternatief). Het is natuurlijk per kind verschillend maar met zo'n leeftijd kan kan je verwachten dat er een keer iets misgaat (vallen, verliezen etc) en dan zou ik het minder erg vinden als het een wat goedkoper apparaat betreft.

10 second ninja DONE

• jori040
UK Charts: Pokémon Pokopia 'Undersupplied' At Retail And Falls Short: https://www.nintendolife....at-retail-and-falls-short

Wist al niet zeker of ik de game voor het weekend binnen zou krijgen dus ben ik deze keer digitaal gegaan.

Ik vind ik de game zeker net zo leuk als Animal Crossing. :)
Omega Force[studio] laat hier zien dat ze in staat zijn om een game goed af te werken.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:00
Laatste trailer van de Mario film die op 1 april uitkomt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-04 17:00
Happy Mar10 day.

• Cyrax0508
Arunia schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 23:04:
[...]

Mwoah,

Ligt eraan. Als je er lekker veel tijd in kan steken en in steekt, dan valt het wel mee. Het ziet er wel als een kwaliteitsspel uit.

Daarnaast lijkt het erop dat de wereld een stuk groter is dan wat je in het begin ziet. Maar dat gaan we wel meemaken.
Zo denk ik er ook over. Pokemon Pokopia is mijn allereerste Pokemon game, ik heb daar eigenlijk niets mee, maar na een aantal reviews te hebben bekeken toch maar besloten deze te gaan halen. Ik ben wel fan van Animal Crossing. Na een paar uur RE Requiem vind ik het heerlijk om op zondagmiddag even relaxed een beetje te trutten op zo'n eiland. Zo ging ik erin.

Maar nu heb ik al heel wat uren in deze game gestoken :+ Ik krijg les van de kinderen welke Pokemon wat kan en kan worden en weet ik het. Erg grappig.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Vanmiddag de aankondiging van Super Mario Odyssey 2 of een hele nieuwe 3D titel?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-04 17:00
Mog schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 08:22:
[...]

Vanmiddag de aankondiging van Super Mario Odyssey 2 of een hele nieuwe 3D titel?
Nah. Ik verwacht een Ultra HD versie van Super Mario Bros (1). ;)

• Cyrax0508
Mog schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 08:22:
[...]

:+ Ik heb echt het idee dat er dit jaar geen enkele Switch 2 titel van dat kaliber zal komen. Nu vermaak ik me prima met wat er is, maar ik mis oprecht echt die Mario of Zelda titel voor de Switch 2. DKB heeft die kriebel niet kunnen wegnemen.

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-04 15:14
Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 08:40:
[...]

:+ Ik heb echt het idee dat er dit jaar geen enkele Switch 2 titel van dat kaliber zal komen. Nu vermaak ik me prima met wat er is, maar ik mis oprecht echt die Mario of Zelda titel voor de Switch 2. DKB heeft die kriebel niet kunnen wegnemen.
Hoewel toch anders dan Mario, maar wel van dezelfde makers als Odyssey, vind ik Donkey Kong Bananza wel echt een goede game voor de Switch 2 en vult dat voor mij nu prima het gat met een 3D mario. Moet wel zeggen dat ik onlangs de beide Mario Galaxy's heb gespeeld, dus Mario nog vers in het geheugen heb zitten. Maar een nieuwe grote Mario slaan we nooit af natuurlijk :+

Latin capital letter y with diaeresis

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:33
Vandaag 3D Mario. *O*
spoiler:
Mario's Tennis en Mario Clash in stereoscopisch 3D

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• jori040
Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 08:40:
[...]

Ik vermoed dat we in het najaar op zijn minst een nieuwe 3DMario of Zelda remake krijgen.Ik geef die hoop zo vroeg in het jaar nog niet op.

Wat gaat de grote zomer game van Nintendo zijn ?
Ook in die periode hebben zij meestel een grote game.Ik gok Splatoon Raiders. ;)

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:53
happy mario day!

Ik bereid me voor op teleurstelling: geen 3d mario, geen gamecube drop, geen andere NSO drop....wellicht NIKS :P

• jori040
De de aankondiging van een nieuwe 3D Mario zou nice zijn.Mocht er iets gaan gebeuren dan zal dat in de middag zijn.
Zo lang er genoeg leuke games te spelen zijn is er bij mij geen teleurstelling.Pokopia is zelfs een grote verrassing! :)

• Arunia
Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 08:14:
[...]

Zo denk ik er ook over. Pokemon Pokopia is mijn allereerste Pokemon game, ik heb daar eigenlijk niets mee, maar na een aantal reviews te hebben bekeken toch maar besloten deze te gaan halen. Ik ben wel fan van Animal Crossing. Na een paar uur RE Requiem vind ik het heerlijk om op zondagmiddag even relaxed een beetje te trutten op zo'n eiland. Zo ging ik erin.

Maar nu heb ik al heel wat uren in deze game gestoken :+ Ik krijg les van de kinderen welke Pokemon wat kan en kan worden en weet ik het. Erg grappig.
Mijn vrouw is begonnen op mijn Switch 2, onze dochter ook en ik gister ook een uur gespeeld.

Nu met Mar10 is de Switch 2 in de aanbieding met Mario kart world. Goedkoper dan zonder spel. Dus die voorgeschoten voor mijn vrouw. Switch 2 komt morgen binnen en dan kunnen we los Mario kart world multiplayer spelen. Niet dat die veel gespeeld wordt, want toch vind ik 8 deluxe beter.

Onze dochter moet nu dan nog een switch 2 hebben en de Switch 1 van mijn vrouw (Pokemon lets go editie) zal wel verkocht worden.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-04 22:44

Esumontere

Floep, banaan.

Arunia schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:48:
[...]

Mijn vrouw is begonnen op mijn Switch 2, onze dochter ook en ik gister ook een uur gespeeld.

Nu met Mar10 is de Switch 2 in de aanbieding met Mario kart world. Goedkoper dan zonder spel. Dus die voorgeschoten voor mijn vrouw. Switch 2 komt morgen binnen en dan kunnen we los Mario kart world multiplayer spelen. Niet dat die veel gespeeld wordt, want toch vind ik 8 deluxe beter.

Onze dochter moet nu dan nog een switch 2 hebben en de Switch 1 van mijn vrouw (Pokemon lets go editie) zal wel verkocht worden.
Zo, toemaar, een Switch 2 voor iedereen. Je weet dat je met 2 joycons ook met 2 spelers kan spelen op 1 device, toch? :+

• Arunia
Esumontere schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:49:
[...]

Zo, toemaar, een Switch 2 voor iedereen. Je weet dat je met 2 joycons ook met 2 spelers kan spelen op 1 device, toch? :+
Ja dat weet ik. Maar ik heb zelf de Switch geupgrade bij launch naar de 2 en mijn vrouw die heeft ook een eigen Switch en onze dochter voor haar verjaardag ook eentje. Allemaal ruim van elkaar af.
De Switch 2 kriebelt nu bij mijn vrouw vanwege Pokopia welke ze dan toch op haar eigen Switch dan wil spelen, dus vandaar.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04 19:04
RayNbow schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:04:
Vandaag 3D Mario. *O*
spoiler:
Mario's Tennis en Mario Clash in stereoscopisch 3D
Ik wilde ook even kijken welke Virtual Boy spellen beschikbaar waren, maar je kan helemaal niks met die app doen als je de VB stand of de kartonnen houder 8)7 Zelfs op RetroPie kan ik de VB spellen nog 2D spelen |:(

Hail to the king baby!

• Cyrax0508
Release Yoshi and the Mysterious Book 21-05-2026

https://nintendoeverythin...release-date-new-trailer/

Ik vind Yoshi games altijd wel vermakelijk. Beetje chill maar als je echt alles wil dan kan het best pittig zijn. En laat ik nu iemand zijn die in 2-D games graag alles verzameld. Nice.

[ Voor 35% gewijzigd door Cyrax0508 op 10-03-2026 14:58 ]

• Arunia
urk_forever schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:40:
[...]

Ik wilde ook even kijken welke Virtual Boy spellen beschikbaar waren, maar je kan helemaal niks met die app doen als je de VB stand of de kartonnen houder 8)7 Zelfs op RetroPie kan ik de VB spellen nog 2D spelen |:(
Had hier ook een 2D optie voor gehoopt inderdaad. Was iets wat ik laatst tegen mijn vrouw al zei.
Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:57:

Ik vind Yoshi games altijd wel vermakelijk. Beetje chill maar als je echt alles wil dan kan het best pittig zijn. En laat ik nu iemand zijn die in 2-D games graag alles verzameld. Nice.
Het is wel mijn favoriete Mario figuur die ik altijd kies bij Mario Kart. De vorige game, Yoshi's Crafted World, nooit gekocht. Wel een aantal keer de demo gespeeld. Lijkt me qua makkelijke gameplay en de behoorlijk irritante muziek net niet de moeite waard. Ben benieuwd hoe deze nieuwe game gaat zijn.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:22
Cyrax0508 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:57:

Ik wacht nog even op meer gameplay. Wat ze in deze trailer hebben laten zien heeft mij nog niet echt overtuigd. Yoshi games kun je inderdaad altijd wel lekker rustig spelen, maar het lijkt nu alsof dat in deze game nog een stuk meer is. Iets té naar mijn idee.
Maar neem aan dat dit het eerste level is wat je ziet en hopelijk wordt het later in de game wel iets beter dan dit.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• jori040
L23 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:05:
[...]

Het is wel mijn favoriete Mario figuur die ik altijd kies bij Mario Kart. De vorige game, Yoshi's Crafted World, nooit gekocht. Wel een aantal keer de demo gespeeld. Lijkt me qua makkelijke gameplay en de behoorlijk irritante muziek net niet de moeite waard. Ben benieuwd hoe deze nieuwe game gaat zijn.
Yoshi's Crafted World vind ik in alles een stuk minder dan Yoshi's Woolly World.Deze nieuwe spreekt mij zo op het 1e gezicht erg aan. ;)

De Yoshi games zijn meestal makkelijker dan de Mario games maar dat wil niet zeggen dat ik er dan niet van kan genieten.

Iets doet mij in dit stijltje ook wel aan Rayman denken.

[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 10-03-2026 15:18 ]

jori040 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:14:
[...]

Yoshi's Crafted World vind ik in alles een stuk minder dan Yoshi's Woolly World.Deze nieuwe spreekt mij zo op het 1e gezicht erg aan. ;)

De Yoshi games zijn meestal makkelijker dan de Mario games maar dat wil niet zeggen dat ik er dan niet van kan genieten.
Ik kan zeker genieten van makkelijke games hoor, maar het totale pakketje vind ik net niet interessant genoeg en voor mij persoonlijk ook geen aanbieding/prijs tegen gekomen waarmee ik het alsnog in huis zou halen. Van de muziek kan ik in ieder geval niet genieten :P

• jori040
@L23
Heb je Woolly World wel op 3DS of WiiU gespeeld ?

Gelukkig doet Nintendo nu qua visuals weer totaal wat anders.

[ Voor 34% gewijzigd door jori040 op 10-03-2026 15:31 ]

jori040 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:28:
@L23
Heb je Woolly World wel op 3DS of WiiU gespeeld ?

Gelukkig doet Nintendo nu qua visuals weer totaal wat anders.
Voor de Nintendo Switch had ik de Game Boy Advance, maar van wat ik gezien heb was de muziek in de vorige games beter.

• RayNbow
urk_forever schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:40:
[...]

Ik wilde ook even kijken welke Virtual Boy spellen beschikbaar waren, maar je kan helemaal niks met die app doen als je de VB stand of de kartonnen houder 8)7
Je kunt elke andere stereoscoop gebruiken.

• jori040
Gezien de grote focus op MP ga ik de upgrade niet doen.Als je wel van MP houd krijg je hier zeker leuke content.
jori040 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:43:
[...]

Gezien de grote focus op MP ga ik de upgrade niet doen.Als je wel van MP houd krijg je hier zeker leuke content.
Ik moet Mario Wonder überhaupt nog kopen. Ik moet zeggen dat ik de multiplayer content er wel leuk uit vind zien. Lijkt me persoonlijk leuker dan de Mario Party games (ik heb daar echt niks mee). Alleen multiplayer speel je maar af en toe, dus kan me voorstellen dat je dan niet gaat upgraden. Ik ga in ieder geval wel een keer deze Nintendo Switch 2 Edition fysiek halen.

• jori040
L23 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:46:
[...]

Ik moet Mario Wonder überhaupt nog kopen. Ik moet zeggen dat ik de multiplayer content er wel leuk uit vind zien. Lijkt me persoonlijk leuker dan de Mario Party games (ik heb daar echt niks mee). Alleen multiplayer speel je maar af en toe, dus kan me voorstellen dat je dan niet gaat upgraden. Ik ga in ieder geval wel een keer deze Nintendo Switch 2 Edition fysiek halen.
De basis game is een van de beste 2D Mario.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-04 23:41
Ik heb nu al bijna 2 maanden een issue met Nintendo support dat de DLC voor Pokemon die ik heb gekocht alleen werkt op mijn user account, en niet die van mijn dochter. Lijkt te maken te hebben met die nieuwe digitale kaart onzin. Iemand eerder ervaring gehad met de support van Nintendo? Ik ben echt zelden zo slecht als dit geholpen.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:31
Ze hebben Yoshi echt gedegradeerd tot de peuter afdeling lijkt het. Ik verwacht geen casual uitdagende platformer op basis van deze trailer.

[ Voor 41% gewijzigd door Deezers op 10-03-2026 16:23 ]

• RayNbow
Zebby schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:15:
Iemand eerder ervaring gehad met de support van Nintendo?
Er zijn inderdaad vast wel mensen die ervaring hebben met de support van Nintendo.

Maar... hoe gaat dat jou helpen?
de DLC voor Pokemon die ik heb gekocht alleen werkt op mijn user account, en niet die van mijn dochter. Lijkt te maken te hebben met die nieuwe digitale kaart onzin.
Hier geef je echt te weinig informatie. Ik mis bijv. om hoeveel Switch-systemen het gaat? Een of meer? In het geval van meerdere systemen, welk systeem is voor elk account als primair gemarkeerd? Gebruik je het systeem van Virtual Game Cards of heb je het systeem van online license checks aangezet?

@RayNbow Ik vind het al knap dat je de moeite neemt om te helpen, maar volgens mij ook iets wat vrij simpel is op te lossen als je er een beetje in verdiept.

• jori040
Deezers schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:22:
[...]

Ze hebben Yoshi echt gedegradeerd tot de peuter afdeling lijkt het. Ik verwacht geen casual uitdagende platformer op basis van deze trailer.
Dat was altijd al zo dus dit is niets nieuws.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:41
jori040 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:55:
[...]

Dat was altijd al zo dus dit is niets nieuws.
Inderdaad ook het spel een paar jaar terug op de Switch1(Crafted World), dat is gewoon echt een spel meer voor jongere spelers.
Ik heb het ook gespeeld eens, maar na 1 level ben je zoiets zelf wel zat Het is gewoon net te rustig.

• Zebby
RayNbow schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 16:34:
[...]

Er zijn inderdaad vast wel mensen die ervaring hebben met de support van Nintendo.

Maar... hoe gaat dat jou helpen?

[...]

Hier geef je echt te weinig informatie. Ik mis bijv. om hoeveel Switch-systemen het gaat? Een of meer? In het geval van meerdere systemen, welk systeem is voor elk account als primair gemarkeerd? Gebruik je het systeem van Virtual Game Cards of heb je het systeem van online license checks aangezet?
De frustratie is tamelijk hoog opgelopen gezien de uitermate teleurstellende reacties die ik steeds krijg, en dat terwijl je 10 velden met codes moet invullen om uberhaupt het contactformulier te kunnen versturen. Dit was een kerstcadeau. We zitten nu in maart. Dan is het soms fijn om de weten of dat de status quo is of niet. Niet alles hoeft opgelost te worden, soms is emotie delen en wat bevestiging al een deel van het geheel.

Het is 1 Switch 2 console, ons eerste Nintendo product in decennia. Fysieke kopie van Pokemon Legends Z-A. Ik heb een account, zij heeft een eigen account. Ik heb het als eigenaar gekocht via de Nintendo eShop via de game. Ik zie bij beide accounts als we het spel opstarten dat de DLC geladen is, maar bij mij komt de pop-up ingame om het te unlocken, bij haar niet. Ja ze is ver genoeg qua quest/game. Ik kan de VGC niet 'delen' omdat het allemaal op dezelfde console staat, dus dat zou niet nodig moeten zijn?

Alle denkbare stappen die Nintendo via hun support pagina's aanbiedt heb ik al talloze keren doorlopen, van herstarten, verwijderen, herinstalleren en alles er om heen. Ook youtube guides heb ik al geprobeerd, maar dat zijn niet het probleem dat ik heb. Het laatste dat ik heb moeten toesturen is een video om het te tonen (maar geen externe links, leuk een mp4 mailen via de email), maar ook dat is al weer meer dan een week radio stilte.
Duidelijk (en zoals verwacht) voor een jonger publiek maar heel leuke art style en sfeer!

Edit: in theorie heb je wel heel veel potentieel als met al de 37 vijanden zo dynamisch kan worden omgegaan als het wezen uit de trailer. Benieuwd of hier ook moeilijkere stukken in gaan zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 11-03-2026 06:36 ]

• Zebby
JackAvery schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:09:
@Zebby staat jouw account als primary account ingesteld op de console?
Zover ik weet wel / dat zou wel moeten. Het is degene waar ik alles mee heb opgezet en ingesteld. Het is ook gekoppeld via de family account settings.
Zebby schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:51:
[...]

Zover ik weet wel / dat zou wel moeten. Het is degene waar ik alles mee heb opgezet en ingesteld. Het is ook gekoppeld via de family account settings.
Je kijkt dat best na, zeker als je account ooit ook op andere consoles gebruikt werd. Indien dit de eerste console was waar je Account op gebruikt werd, zou het automatisch de primary moeten zijn - maar zou ik het nog steeds nakijken. Dit kan je doen door in de eShop op de console in jouw account settings te kijken of dit systeem het “pass enabled” systeem is.

Je familiegroep heeft hier overigens niks mee te maken :) het idee is dat als jouw account een spel bezit, dit spel door alle gebruikers om die console gespeeld kan worden zolang de Switch internetverbinding maakt.

Daarna kijk je best na wat @RayNbow hieronder zegt

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 11-03-2026 15:31 . Reden: Autocorrect fix ]

• RayNbow
@Zebby Een truc om te proberen, specifiek voor Pokemon, is om de Virtual Game Card voor de DLC te ejecteren en daarna opnieuw op je systeem te laden.

• Zebby
RayNbow schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 06:03:
@Zebby Een truc om te proberen, specifiek voor Pokemon, is om de Virtual Game Card voor de DLC te ejecteren en daarna opnieuw op je systeem te laden.
Die heb ik al geprobeerd, was een van de youtube gevonden 'oplossingen'. Account dat primair is moet ik nog checken.

• jori040
Pokemon Pokopia

REVIEW UPDATE: https://www.metacritic.com/game/pokemon-pokopia/ We hebben hier te maken met een geslaagde spin-off.

NL REVIEWS
- Daily Nintendo: https://dailynintendo.nl/...rweldigend-maar-geweldig/

- N1-UP: https://n1up.nl/review/po...n-geslaagd-bouw-avontuur/

Zelf vind ik dit na Donkey Kong de beste exclusieve Switch 2 game.Nee de GKC gooit hier voor mij geen roet in het eten.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 11-03-2026 21:48 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:16
Ik snap dat gedoe rondom gkc nooit zo. Je kan hem doorverkopen en over jaren nog spelen. Gezeur om niks.

• jori040
Timothy3000 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:43:
Ik snap dat gedoe rondom gkc nooit zo. Je kan hem doorverkopen en over jaren nog spelen. Gezeur om niks.
Precies.
Wat ik af en toe lees is dat men bang is dat over 20 jaar de game misschien niet meer te downloaden is.Ja goed ieder z'n ding maar ik zelf leef meer in het nu!

• Zerora
Leuk om te kijken:

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:53
bizar zeg dat pokopia overal is uitverkocht...komt er nog een batch aan binnenkort?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:43
sderooij schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:04:
bizar zeg dat pokopia overal is uitverkocht...komt er nog een batch aan binnenkort?
Haha hier ook aan het wachten op voorraad, nooit verwacht dat ik anno 2026 nog zou zeggen dat ik toch een game had moeten preorderen :X
Pokopia doet het zeer goed voor een spin-off game met 2,2 miljoen verkochte games op 4 dagen tijd. Dat is vergelijkbaar met Mario Odyssey in 2017 (3m op drie dagen tijd).
The Pokémon Company (HQ: Tokyo, Minato-ku, Japan; President and CEO: Tsunekazu Ishihara) and Nintendo Co., Ltd. (HQ: Kyoto, Minami-ku, Japan; President and Representative Director: Shuntaro Furukawa, “Nintendo” hereafter) announced today that global sales of Pokémon Pokopia for the Nintendo Switch 2 system have surpassed 2.2 million units (including 1 million units sold in Japan) in the first four days since its worldwide launch on March 5, 2026*.
volledig persbericht.
sderooij schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:04:
Men lijkt de retailverkoop wat onderschat te hebben. Maar ik zou me geen zorgen maken over dat er vroeg of laat nieuwe units komen. Wat wel kan is dat de logistiek wat trager kan zijn door de oorlog in Iran.

Anyway, in België is deze bijvoorbeeld bij Fnac nog wel te vinden.
Pagina: 1 ... 152 ... 156 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4