• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:40
JackAvery schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 06:31:
Pokopia doet het zeer goed voor een spin-off game met 2,2 miljoen verkochte games op 4 dagen tijd. Dat is vergelijkbaar met Mario Odyssey in 2017.

[...]
volledig persbericht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FivZ8rXgGWOgwRbzkJZJWq_Q56s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oghCKiVY02r73I4kDhMn8iqm.png?f=user_large

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:02
jori040 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:57:
[...]

Precies.
Wat ik af en toe lees is dat men bang is dat over 20 jaar de game misschien niet meer te downloaden is.Ja goed ieder z'n ding maar ik zelf leef meer in het nu!
Ik leef ook gewoon in het nu en ik vind het tof dat ik nu oude games gewoon kan spelen op al mijn retroconsoles en dat ik ze kan verzamelen. Dat is mijn hobby en zoals ik zijn er veel meer mensen. Ik kan prima begrijpen dat er veel meer mensen zijn die daar niets om geven, die spelen een spel nu en het heeft verder geen waarde. Helemaal prima.
Timothy3000 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:43:
Ik snap dat gedoe rondom gkc nooit zo. Je kan hem doorverkopen en over jaren nog spelen. Gezeur om niks.
Maar zoals deze post laat zien vinden sommigen anderen het erg moeilijk om te accepteren dat niet iedereen een spel uitspeelt en er daarna klaar mee is. Ik respecteer andermans keuze en classificeer hun keuzes niet als "gezeur om niks".

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:04
Timothy3000 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:43:
Ik snap dat gedoe rondom gkc nooit zo. Je kan hem doorverkopen en over jaren nog spelen. Gezeur om niks.
Ik snap het maar al te goed. Mijn NES collectie doet het nog steeds. Of dat met GKC nog kan, is en blijft gewoon de vraag.

Daarnaast kom ik bijna op het punt dat ik een SD card moet kopen, dat probleem heb ik op mn Switch 1 nooit gehad.

Desalniettemin, houd het me niet tegen om GKC's te kopen, heb de RE Generation pack ook gekocht. Maar juist bij die release had ik ze liever op de cartridge zelf gehad.

• Cyrax0508
TomBraamhaar schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:06:
[...]

Ik snap het maar al te goed. Mijn NES collectie doet het nog steeds. Of dat met GKC nog is en blijft gewoon de vraag.

Daarnaast kom ik am bijna op het punt dat ik een SD card moet kopen, dat probleem heb ik op mn Switch 1 nooit gehad.

Desalniettemin, houd het me niet tegen om GKC's te kopen, heb de RE Generation pack ook gekocht. Maar juist bij die release had ik ze liever op de cartridge zelf gehad.
Nou, dat dus. Ik ben een echte verzamelaar van Nintendo en ik heb een gameroom met iedere console en handheld van Nintendo (CIB) in werkende en direct speelbare staat. Als er mensen bij ons thuis komen en die kamer zien vinden ze het allemaal geweldig. Inclusief de jongeren. Ik zorg goed voor mijn games en al zijn sommige 40 jaar oud, ze werken als een zonnetje (en nee, niet blazen, dat is helemaal niet goed voor je games :+ ).

De generatie die nu net zo oud is als ik was ten tijde van de NES/Famicom is afhankelijk van derden om dat ook te kunnen over 40 jaar.

Ik heb niets tegen GKC verder, ik vermijd ze persoonlijk gewoon liever. Ik zou altijd een echte cartridge verkiezen boven een GKC, en ook als ik daarvoor meer moet betalen. Sterker nog, ik koop zelfs SW1 versies van games als de SW2 versie op een GKC staat en die SW1 versie niet. Zoals met Little Nightmares III.

Ik heb alleen Pokemon Pokopia als GKC maar dat komt omdat mijn vriendin die ook graag speelt. Ik heb de RE Generation Pack overgeslagen (beetje spijt van vanwege de fysieke verzameling) maar als die alle 3 volledig op de cartridge hadden gestaan had ik hem direct gekocht. Nog wel voor een hogere prijs ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 12-03-2026 08:19 ]

@TomBraamhaar ik ben zelf helemaal pro fysiek, maar de realiteit is bvb. dat steeds meer games een online servercheck doen en dat we nog moeten zien of het geheugen van (3)DS en Switch games over 20-30-… jaar nog allemaal prima is :)

Wat ik maar bedoel: niks heeft het eeuwige leven. Dus net zoals jij ga ik er ook niet ongelooflijk principieel over doen. Maar ik ga wel wat beter naar de prijs kijken ;)

• Cyrax0508
Ik zag trouwens dat deze in de Nintendo store € 59,99 is (digitaal). Is dat een voorbode dat niet tripple A titels van Nintendo niet meer voor € 70,00 gaan of laten ze hiermee zien dat ze het echt per spel bekijken?

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:50
Iemand trouwens nog tips voor een "goedkope" geheugenkaart? Sinds de switch 2 ben ik toch wel redelijk richting digitaal gegaan voor het gemak en de interne opslag is nu wel vol

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:01
Volgens mij zijn de gamers die vaak fysiek willen opgegroeid met fysieke games. Die mensen zijn nu rond de 40-50. Duurt niet lang meer of het jarenlang bewaren niet meer nodig is voor de verstokte verzamelaar ;)
Digitale games kun je zelf op een kaartje zetten en over 20 jaar nog spelen.

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:51
squashedraven schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:34:
Iemand trouwens nog tips voor een "goedkope" geheugenkaart? Sinds de switch 2 ben ik toch wel redelijk richting digitaal gegaan voor het gemak en de interne opslag is nu wel vol
Goed opletten dat je een microSD Express kaart koopt, een normale microSD werkt niet op de switch 2.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:50
abc874 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:51:
[...]

Goed opletten dat je een microSD Express kaart koopt, een normale microSD werkt niet op de switch 2.
Daarom ook de vraag, anders had ik wel een standaard SD kaartje gekocht op de hoek van de straat :+

• Cyrax0508
jori040 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:46:
Je bekijkt alles slechts vanuit je eigen perspectief. Niet iedereen is een Tweaker en heeft verstand van jailbreaken. Het overgrote deel van de gamers heeft daar 0 verstand van. En die kunnen over 20 jaar toch echt hun kaartje niet uit hun kapotte Switch 2 halen, deze in een werkend exemplaar stoppen en hun digitale aankoopen weer spelen zonder dat er moet worden gedownload. Dus ben je afhankelijk van derden, want het moet nog wel kunnen en dat bepalen anderen voor jou.

• TomBraamhaar
jori040 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:46:
Als verzamelaar heb ik niet zo veel met emulatie.

• TomBraamhaar
JackAvery schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:19:
@TomBraamhaar ik ben zelf helemaal pro fysiek, maar de realiteit is bvb. dat steeds meer games een online servercheck doen en dat we nog moeten zien of het geheugen van (3)DS en Switch games over 20-30-… jaar nog allemaal prima is :)

Wat ik maar bedoel: niks heeft het eeuwige leven. Dus net zoals jij ga ik er ook niet ongelooflijk principieel over doen. Maar ik ga wel wat beter naar de prijs kijken ;)
Welke games op de switch en 3ds doen dat? Ik twijfel, volgens mij heb ik de 3ds regelmatig offline gebruikt.
TomBraamhaar schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Welke games op de switch en 3ds doen dat? Ik twijfel, volgens mij heb ik de 3ds regelmatig offline gebruikt.
Ik had het over een algemene trend. Maar ik denk nu bvb. aan Star Wars Outlaws die een Ubisoft account probeert te forceren :) of bvb. Diablo 3 op PC.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 12-03-2026 09:21 ]

Cyrax0508 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:02:
[...]

Je bekijkt alles slechts vanuit je eigen perspectief. Niet iedereen is een Tweaker en heeft verstand van jailbreaken. Het overgrote deel van de gamers heeft daar 0 verstand van. En die kunnen over 20 jaar toch echt hun kaartje niet uit hun kapotte Switch 2 halen, deze in een werkend exemplaar stoppen en hun digitale aankoopen weer spelen zonder dat er moet worden gedownload. Dus ben je afhankelijk van derden, want het moet nog wel kunnen en dat bepalen anderen voor jou.
Ik bekijk de dingen niet zo negatief.IK denk namelijk wel dat we de digitale Switch games van nu over 20 jaar nog kunnen downloaden.

Voor de duidelijkheid:Mijn Switch collectie bestaat voor het grote deel uit fysieke games.

Persoonlijk zou ik nooit een leuke game laten liggen omdat die niet op een standaard kaartje is uitgebracht.

Ik gun juist dat iedereen een leuke games gaat spelen en zich minder druk maakt over de toekomst. ;)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:57
sderooij schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:04:
bizar zeg dat pokopia overal is uitverkocht...komt er nog een batch aan binnenkort?
Nu beschikbaar bij Coolblue

https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share
jori040 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:22:
[...]

Persoonlijk zou ik nooit een leuke game laten liggen omdat die niet op een standaard kaartje is uitgebracht.
Volgens mij is het gewoon terechte kritiek, maar inderdaad laten we hier geen leuke games liggen omdat het op een GKC is uitgebracht (Ik hoor dat hier niemand zeggen...).

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-wRyScXEW2TMhsn9DftLoFYGqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dc2eYs3qtstNTMS1nZ3qD9mO.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:46:
@G_Dragon Indiana Jones heeft een release datum, 12 mei 2026.
En Yoshi 21-05-2026

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
Coolblue heeft pokopia op voorraad! Net besteld.
L23 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:43:
[...]

Volgens mij is het gewoon terechte kritiek, maar inderdaad laten we hier geen leuke games liggen omdat het op een GKC is uitgebracht (Ik hoor dat hier niemand zeggen...).
Wel in een ander topic.Laten we het hier bij houden en verder genieten van onze games.
jori040 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 11:13:
[...]

Wel in een ander topic.Laten we het hier bij houden en verder genieten van onze games.
Ik hoor jou er het meeste over klagen, maar prima om het hier bij te houden :P Er is inderdaad geen probleem.
Pagina: 1 ... 152 153 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4