• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:46
water1309 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:23:
[...]

Wat is lokaal in deze context? Andere switches in je lokale netwerk, andere switches binnen je Nintendo-account, nog een andere optie?
Het werkt via Wifi Direct, ze moeten bijelkaar in de buurt zijn. Account is niet belangrijk.

Voorbeeld hoe het werkt (reddit)

[ Voor 16% gewijzigd door hcQd op 16-03-2026 12:30 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:06
Noresponse schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:22:
Bericht gekregen van DIFMARKT.com - aangaande Nintendo Account verkopen.

Niet van de verkoper maar van de website DIFMARK nadat ik hun erop heb gewezen of ze wel weten dat een Nintendo account worden verkocht en dat het niet duidelijk is of dit gestolen is of van een derde is of gewoon aangeboden wordt als scam en ze aangegeven wat de gevolgen kunnen zijn voor een koper.

Ze geven aan van hun kant dat het bedrag terug gestort gaat worden. Bijzonder, want de verkoper zou dit normaal moeten doen. Ik denk dat mijn email ze heeft aangezet om deze actie te ondernemen.
Ik zat eens op die site te kijken, maar het staat overal vrij duidelijk erbij dat het om accounts gaat. Ze hebben ook filters waar je kunt selecteren op accounts of keys. Dus ja, dat weten ze gewoon.

Maar wel fijn dat jij je geld terug hebt kunnen krijgen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

De Switch 2 port van Shadow Tactics krijgt een positieve ontvangst. Spel draait op 4K 30 FPS docked en 1080p30fps handheld. Mouse mode is ook toegevoegd. Zeker een aanrader voor de Commandos en Desperados fans van weleer.

En voor de Tunic fans... de ontwikkelaars hebben een Switch 2 update aangekondigd:

TUNIC is 4 years old today! 🎉🦊 The perfect day to let you know that a Switch 2 update is on the way! We're working hard on it - stay tuned!

Finji (@finjico.bsky.social) 16 maart 2026

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:35
jori040 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Vermoed ook dat iedereen lekker bezig is.Er is veel te doen en speelt heerlijk weg!
Ik zou eigenlijk een 2e run Resident Evil Requiem doen maar dat gaat nog lang niet gebeuren.
Herkenbaar hahaha

• Pro-prutser
Noresponse schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:22:
Bericht gekregen van DIFMARKT.com - aangaande Nintendo Account verkopen.

Niet van de verkoper maar van de website DIFMARK nadat ik hun erop heb gewezen of ze wel weten dat een Nintendo account worden verkocht en dat het niet duidelijk is of dit gestolen is of van een derde is of gewoon aangeboden wordt als scam en ze aangegeven wat de gevolgen kunnen zijn voor een koper.

Ze geven aan van hun kant dat het bedrag terug gestort gaat worden. Bijzonder, want de verkoper zou dit normaal moeten doen. Ik denk dat mijn email ze heeft aangezet om deze actie te ondernemen.
Goed gedaan! 👍

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:54
Wellicht deel ik niets nieuws maar wauw wat is Pokopia een toffe game zeg :) lekker uren aan het rommelen en daarna tot de conclusie komen dat je vrijwel niets gedaan hebt :p

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:32
Nieuwe firmware update: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HDk09hcWAAAAWmW?format=jpg&name=large Hier is een voorbeeld van Xenoblade 2 handheld met en zonder boostmodus.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Volledige patch notes van 22.0 gezien er nog meer toevoegingen zijn:
Changed the on-screen text and animations when you load a virtual game card in the HOME Menu.

Added the ability to save notes about friends on your Friend List. The note content is not displayed to friends.
  • Added the ability to see and edit these notes from the Nintendo Switch App. The app must be on version 3.3.0 or higher to use this feature.
The following features were added to support GameChat:
  • Added the ability to invite friends to GameChat rooms you’re participating in. Some friends may not be able to be invited, such as supervised accounts.
  • Friends that haven't finished GameChat initial setup can now be invited to GameChat. Some friends may not be able to be invited, such as supervised accounts or those who haven’t used a Nintendo Switch 2. It may take a while for this change to be reflected after updating your console to system version 22.0.0.
  • Improvements were made to the quality of the game screen shared in a GameChat when expanded.
Added the ability to rewind 10 seconds/advance 10 seconds with the ZL and ZR Buttons when watching a full screen video in News or Nintendo eShop.

Added the option to add the following data to “Automatic Uploads” from Album.
  • Clip Video, Video saved as a screenshot, and screenshot with added text.
Added Portuguese (Portugal) and Russian to “GameChat Voice ⇔ Speech to Text” languages in Accessibility.

Text-to-Speech, under Accessibility, can now read the text in Album and during first-time setup. Please see Nintendo Switch 2 First-Time Setup and Connection for instructions on how to turn text-to-speech on in the first-time setup.

Added the ability to see the breakdown of storage capacity by data type for the system memory and microSD Express card.

Added the ability to perform an audio test when “Linear PCM 5.1 Surround” is selected for TV Sound in Audio.

Changed the "Hong Kong/Taiwan/South Korea" region to "Hong Kong/Taiwan/South Korea/South East Asia" in Device.

Added “Handheld Mode Boost” to Nintendo Switch Software Handling in System. Handheld Mode Boost will cause compatible Switch software to run as if in TV Mode, so certain functionality may be affected. Please see the on-device description for more details.

The following features were added to Airplane Mode:
  • When Airplane Mode is activated, the previously set preferences for Bluetooth, Wi-Fi, or NFC while in Airplane Mode will be saved and applied.
  • Added the ability to individually enable or disable Bluetooth, Wi-Fi, or NFC during Airplane Mode from the Quick Settings.
Added the ability to see a notification in the Nintendo Switch Parental Controls smart device application when the Parental Controls PIN is input successfully on the console. This can also be set up to be a push notification to your smart device.
The app must be on version 2.4.0 or higher to use this functionality.

General system stability improvements to enhance the user's experience.
Boost mode is voor sommige Switch 1 games zeker welkom - resoluties konden soms erg beperkt worden. Hele goede update dus. Wel benieuwd hoeveel impact er is op de batterijduur. Mogelijk zullen sommige games met unlocked framerate ook niet meer 60 fps halen in boost mode. Nuja, het geeft je tenminste een keuze voor games die geen update krijgen - een Switch 2 editie gaat altijd meer potentieel hebben (en is interessant voor docked spelers zoals ik ;))

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 17-03-2026 08:12 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zie al hele mooie resultaten op Reddit langskomen van de Switch 1 games op handheld Switch 2, fijne toevoeging! Zou liever ook een unlocked framerate zien in games, wie weet in de toekomst.
Vanavond maar eens testen. Ben benieuwd welke games die ik heb er dan nog wat beter uitzien. Inmiddels hebben al aardig wat games een Switch 2 update gekregen. Lego City Undercover kan de 1080P resolutie in handheld wel gebruiken verwacht ik. Wellicht ziet Mario + Rabbids Kingdom Battle er nog net iets mooier uit. Alien Isolation vond ik al mooi draaien op de Switch 2 in handheld.

Edit: Ik lees dat bepaalde games niet worden ondersteund. Was te verwachten, maar Pokémon Let's Go Pikachu/Eevee draaien enkel in handheld mode. Mario 3D All Stars and Mario Maker 2 ook niet. Niet dat ik Pokémon Let's Go met 1 Joy-con wil spelen, maar er is ook nog Tabletop Mode.

[ Voor 27% gewijzigd door L23 op 17-03-2026 10:01 ]

• Pro-prutser
L23 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:49:
Vanavond maar eens testen. Ben benieuwd welke games die ik heb er dan nog wat beter uitzien. Inmiddels hebben al aardig wat games een Switch 2 update gekregen. Lego City Undercover kan de 1080P resolutie in handheld wel gebruiken verwacht ik. Wellicht ziet Mario + Rabbids Kingdom Battle er nog net iets mooier uit. Alien Isolation vond ik al mooi draaien op de Switch 2 in handheld.

Edit: Ik lees dat bepaalde games niet worden ondersteund. Was te verwachten, maar Pokémon Let's Go Pikachu/Eevee draaien enkel in handheld mode. Mario 3D All Stars and Mario Maker 2 ook niet. Niet dat ik Pokémon Let's Go met 1 Joy-con wil spelen, maar er is ook nog Tabletop Mode.
Jammer van Mario 3D All-Stars 😢

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:37
Lego City Undercover ziet er wel een stuk beter uit.
Hij switcht ook meteen als je de instelling aanzet, dus makkelijk voor/na vergelijken.

Haters everywhere but I don’t really care

• Pro-prutser
Ik heb al twee dagen dat deuntje van Luigi Mansion in mijn hoofd. Ik neur hetzelfde als Luigi in het spel.

Iemand enig idee hoe ik er van afkom? 7(8)7

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:50
Pro-prutser schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:49:
Ik heb al twee dagen dat deuntje van Luigi Mansion in mijn hoofd. Ik neur hetzelfde als Luigi in het spel.

Herstarten? En anders terug naar fabrieksinstellingen ;)

• Pro-prutser
DCNY schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:53:
[...]

Herstarten? En anders terug naar fabrieksinstellingen ;)
Ik bedoel het letterlijk in het echte leven

Edit: het kwartje was nog niet gevallen

[ Voor 8% gewijzigd door Pro-prutser op 17-03-2026 13:32 ]

• matthijst
Alan Wake Remastered fleurt er ook flink van op.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:33
matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:17:
Alan Wake Remastered fleurt er ook flink van op.
Moet zeggen dat ik Alan Wake op de Switch 2 (voor het eerst) gespeeld heb. Ik heb echt genoten van het spel. Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er niet uit. Maar gameplay > graphics.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:12
Pro-prutser schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:49:

Lekker in je hoofd laten zitten tot er weer wat nieuws op je pad komt.Heerlijk als games of muziek dat met je doen. :)

• matthijst
Estylicious schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:44:
[...]

Moet zeggen dat ik Alan Wake op de Switch 2 (voor het eerst) gespeeld heb. Ik heb echt genoten van het spel. Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er niet uit. Maar gameplay > graphics.
Had m gekocht maar nog niet gespeeld (alleen ff begin gecheckt).
Ik speel alleen maar hadnheld, dus erg blij met deze boost optie :)

• Pro-prutser
jori040 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:45:
[...]

Lekker in je hoofd laten zitten tot er weer wat nieuws op je pad komt.Heerlijk als games of muziek dat met je doen. :)
Dat betekent dat ik binnenkort weer Zelda moet gaan oppakken

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:33
matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Had m gekocht maar nog niet gespeeld (alleen ff begin gecheckt).
Ik speel alleen maar hadnheld, dus erg blij met deze boost optie :)
Zeker, prima ervaring op de NS2! Veel plezier!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:50
Geweldige update. Veranderd mijn hele switch 2 ervaring. Ik speel namelijk voornamelijk handheld en ben erg gevoelig voor lage resoluties. Hierdoor vielen helaas een hoop switch games voor mij af. Een hoop switch 1 games hebben namelijk geen switch 2 patch en zullen die wellicht niet gaan krijgen.

Zo kocht ik ooit tijdens een sale de hele bioshock collectie....Leek me leuk om handheld te spelen. Echter met een dynamische resolutie tot maximaal 720p in handheld op het 1080p switch 2 scherm was er weinig lol aan; blurry mess.

Zojuist heb ik het spel opnieuw getest met in de boost modus en het ziet er nu hartstikke mooi uit in handheld in full-hd. Zoveel games die ik nu handheld in 1080p kan gaan spelen!

Gemiste kans dat deze optie er bij launch niet was!!

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Ik heb ook een aantal games getest. Bioshock oogt inderdaad een stukje mooier, minder aliasing. Mario + Rabbids Kingdom Battle ziet er scherper uit. Ik zie bij alle games die ik getest heb wel mooie verbeteringen (Burnout Paradise Remastered, Ori: The Collection, Metroid Prime Remastered). Het grootste verschil zag ik bij LEGO City Undercover en Tony Hawk's Pro Skater 1+2.

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:50
L23 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:10:
Ik heb ook een aantal games getest. Bioshock oogt inderdaad een stukje mooier, minder aliasing. Mario + Rabbids Kingdom Battle ziet er scherper uit. Ik zie bij alle games die ik getest heb wel mooie verbeteringen (Burnout Paradise Remastered, Ori: The Collection, Metroid Prime Remastered). Het grootste verschil zag ik bij LEGO City Undercover en Tony Hawk's Pro Skater 1+2.
Vergeet niet Dragon Quest 11. Écht een enorme verbetering! Helaas heb ik die game aantal maanden geleden helemaal in handheld uitgespeeld op 720p...

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Pagina: 1 ... 153 154 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4