Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Dit is echt een geweldige update

Ik heb vandaag echt ruim een uur zitten klooien met verschillende games launchen, boost mode aan/uit zetten en kijken wat het effect is, en het is in praktisch alle gevallen een enorme upgrade. Het tofste is wanneer de scaling echt naar 1080p gaat want dan zie je echt een enorm verschil en kloppen de pixels, maar ook sommige games die niet helemaal op 1080p komen zien er echt veeeeel beter uit.
Een paar highlights: Monster Hunter Rise ziet er nu geweldig uit, games zoals Mario Wonder en Mario RPG zijn nu perfect geschaald, ook bv Smash Ultimate. Yooka-Laylee and the Impossible Lair is nu van compleet crap (540p upscaled naar 720p upscaled naar 1080p lol) naar heel goed speelbaar, Lego City Undercover ook veel beter.
Vooral games die ook baat hebben bij perfecte scaling zoals 2D pixel art games zullen er ook veeeel beter uit zien, dit heeft mij ook overtuigd om Final Fantasy VI remaster op de Switch 2 te kopen ipv de PC
Dit is echt een game changer en heel blij mee. Had ook echt niet verwacht dat Nintendo dit zou doen omdat het wel mogelijk bugs kan introduceren en de gebruiker echt wel moet opletten of het goed werkt, maar blijkbaar had ik het mis.
Eigenlijk het enige wat ik nu nog mis is een "LCD overclock" achtige functie waarbij je dat mag aanvinken met een waarschuwing dat de batterijduur achteruit gaat ofzo, de pixel refresh rate vind ik soms toch wel storend bij fast paced games. Maar verder top!