• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:14
water1309 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:23:
[...]

Wat is lokaal in deze context? Andere switches in je lokale netwerk, andere switches binnen je Nintendo-account, nog een andere optie?
Het werkt via Wifi Direct, ze moeten bijelkaar in de buurt zijn. Account is niet belangrijk.

Voorbeeld hoe het werkt (reddit)

[ Voor 16% gewijzigd door hcQd op 16-03-2026 12:30 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Noresponse schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:22:
Bericht gekregen van DIFMARKT.com - aangaande Nintendo Account verkopen.

Niet van de verkoper maar van de website DIFMARK nadat ik hun erop heb gewezen of ze wel weten dat een Nintendo account worden verkocht en dat het niet duidelijk is of dit gestolen is of van een derde is of gewoon aangeboden wordt als scam en ze aangegeven wat de gevolgen kunnen zijn voor een koper.

Ze geven aan van hun kant dat het bedrag terug gestort gaat worden. Bijzonder, want de verkoper zou dit normaal moeten doen. Ik denk dat mijn email ze heeft aangezet om deze actie te ondernemen.
Ik zat eens op die site te kijken, maar het staat overal vrij duidelijk erbij dat het om accounts gaat. Ze hebben ook filters waar je kunt selecteren op accounts of keys. Dus ja, dat weten ze gewoon.

Maar wel fijn dat jij je geld terug hebt kunnen krijgen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

De Switch 2 port van Shadow Tactics krijgt een positieve ontvangst. Spel draait op 4K 30 FPS docked en 1080p30fps handheld. Mouse mode is ook toegevoegd. Zeker een aanrader voor de Commandos en Desperados fans van weleer.

En voor de Tunic fans... de ontwikkelaars hebben een Switch 2 update aangekondigd:

TUNIC is 4 years old today! 🎉🦊 The perfect day to let you know that a Switch 2 update is on the way! We're working hard on it - stay tuned!

Finji (@finjico.bsky.social) 16 maart 2026

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:31
jori040 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Vermoed ook dat iedereen lekker bezig is.Er is veel te doen en speelt heerlijk weg!
Ik zou eigenlijk een 2e run Resident Evil Requiem doen maar dat gaat nog lang niet gebeuren.
Herkenbaar hahaha

• Pro-prutser
Noresponse schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:22:
Bericht gekregen van DIFMARKT.com - aangaande Nintendo Account verkopen.

Niet van de verkoper maar van de website DIFMARK nadat ik hun erop heb gewezen of ze wel weten dat een Nintendo account worden verkocht en dat het niet duidelijk is of dit gestolen is of van een derde is of gewoon aangeboden wordt als scam en ze aangegeven wat de gevolgen kunnen zijn voor een koper.

Ze geven aan van hun kant dat het bedrag terug gestort gaat worden. Bijzonder, want de verkoper zou dit normaal moeten doen. Ik denk dat mijn email ze heeft aangezet om deze actie te ondernemen.
Goed gedaan! 👍

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:25
Wellicht deel ik niets nieuws maar wauw wat is Pokopia een toffe game zeg :) lekker uren aan het rommelen en daarna tot de conclusie komen dat je vrijwel niets gedaan hebt :p

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:56
Nieuwe firmware update: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HDk09hcWAAAAWmW?format=jpg&name=large Hier is een voorbeeld van Xenoblade 2 handheld met en zonder boostmodus.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Volledige patch notes van 22.0 gezien er nog meer toevoegingen zijn:
Changed the on-screen text and animations when you load a virtual game card in the HOME Menu.

Added the ability to save notes about friends on your Friend List. The note content is not displayed to friends.
  • Added the ability to see and edit these notes from the Nintendo Switch App. The app must be on version 3.3.0 or higher to use this feature.
The following features were added to support GameChat:
  • Added the ability to invite friends to GameChat rooms you’re participating in. Some friends may not be able to be invited, such as supervised accounts.
  • Friends that haven't finished GameChat initial setup can now be invited to GameChat. Some friends may not be able to be invited, such as supervised accounts or those who haven’t used a Nintendo Switch 2. It may take a while for this change to be reflected after updating your console to system version 22.0.0.
  • Improvements were made to the quality of the game screen shared in a GameChat when expanded.
Added the ability to rewind 10 seconds/advance 10 seconds with the ZL and ZR Buttons when watching a full screen video in News or Nintendo eShop.

Added the option to add the following data to “Automatic Uploads” from Album.
  • Clip Video, Video saved as a screenshot, and screenshot with added text.
Added Portuguese (Portugal) and Russian to “GameChat Voice ⇔ Speech to Text” languages in Accessibility.

Text-to-Speech, under Accessibility, can now read the text in Album and during first-time setup. Please see Nintendo Switch 2 First-Time Setup and Connection for instructions on how to turn text-to-speech on in the first-time setup.

Added the ability to see the breakdown of storage capacity by data type for the system memory and microSD Express card.

Added the ability to perform an audio test when “Linear PCM 5.1 Surround” is selected for TV Sound in Audio.

Changed the "Hong Kong/Taiwan/South Korea" region to "Hong Kong/Taiwan/South Korea/South East Asia" in Device.

Added “Handheld Mode Boost” to Nintendo Switch Software Handling in System. Handheld Mode Boost will cause compatible Switch software to run as if in TV Mode, so certain functionality may be affected. Please see the on-device description for more details.

The following features were added to Airplane Mode:
  • When Airplane Mode is activated, the previously set preferences for Bluetooth, Wi-Fi, or NFC while in Airplane Mode will be saved and applied.
  • Added the ability to individually enable or disable Bluetooth, Wi-Fi, or NFC during Airplane Mode from the Quick Settings.
Added the ability to see a notification in the Nintendo Switch Parental Controls smart device application when the Parental Controls PIN is input successfully on the console. This can also be set up to be a push notification to your smart device.
The app must be on version 2.4.0 or higher to use this functionality.

General system stability improvements to enhance the user's experience.
Boost mode is voor sommige Switch 1 games zeker welkom - resoluties konden soms erg beperkt worden. Hele goede update dus. Wel benieuwd hoeveel impact er is op de batterijduur. Mogelijk zullen sommige games met unlocked framerate ook niet meer 60 fps halen in boost mode. Nuja, het geeft je tenminste een keuze voor games die geen update krijgen - een Switch 2 editie gaat altijd meer potentieel hebben (en is interessant voor docked spelers zoals ik ;))

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 17-03-2026 08:12 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zie al hele mooie resultaten op Reddit langskomen van de Switch 1 games op handheld Switch 2, fijne toevoeging! Zou liever ook een unlocked framerate zien in games, wie weet in de toekomst.
Vanavond maar eens testen. Ben benieuwd welke games die ik heb er dan nog wat beter uitzien. Inmiddels hebben al aardig wat games een Switch 2 update gekregen. Lego City Undercover kan de 1080P resolutie in handheld wel gebruiken verwacht ik. Wellicht ziet Mario + Rabbids Kingdom Battle er nog net iets mooier uit. Alien Isolation vond ik al mooi draaien op de Switch 2 in handheld.

Edit: Ik lees dat bepaalde games niet worden ondersteund. Was te verwachten, maar Pokémon Let's Go Pikachu/Eevee draaien enkel in handheld mode. Mario 3D All Stars and Mario Maker 2 ook niet. Niet dat ik Pokémon Let's Go met 1 Joy-con wil spelen, maar er is ook nog Tabletop Mode.

[ Voor 27% gewijzigd door L23 op 17-03-2026 10:01 ]

• Pro-prutser
L23 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:49:
Vanavond maar eens testen. Ben benieuwd welke games die ik heb er dan nog wat beter uitzien. Inmiddels hebben al aardig wat games een Switch 2 update gekregen. Lego City Undercover kan de 1080P resolutie in handheld wel gebruiken verwacht ik. Wellicht ziet Mario + Rabbids Kingdom Battle er nog net iets mooier uit. Alien Isolation vond ik al mooi draaien op de Switch 2 in handheld.

Edit: Ik lees dat bepaalde games niet worden ondersteund. Was te verwachten, maar Pokémon Let's Go Pikachu/Eevee draaien enkel in handheld mode. Mario 3D All Stars and Mario Maker 2 ook niet. Niet dat ik Pokémon Let's Go met 1 Joy-con wil spelen, maar er is ook nog Tabletop Mode.
Jammer van Mario 3D All-Stars 😢

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
Lego City Undercover ziet er wel een stuk beter uit.
Hij switcht ook meteen als je de instelling aanzet, dus makkelijk voor/na vergelijken.

Haters everywhere but I don’t really care

• Pro-prutser
Ik heb al twee dagen dat deuntje van Luigi Mansion in mijn hoofd. Ik neur hetzelfde als Luigi in het spel.

Iemand enig idee hoe ik er van afkom? 7(8)7

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-04 22:39
Pro-prutser schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:49:
Ik heb al twee dagen dat deuntje van Luigi Mansion in mijn hoofd. Ik neur hetzelfde als Luigi in het spel.

Herstarten? En anders terug naar fabrieksinstellingen ;)

• Pro-prutser
DCNY schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:53:
[...]

Herstarten? En anders terug naar fabrieksinstellingen ;)
Ik bedoel het letterlijk in het echte leven

Edit: het kwartje was nog niet gevallen

[ Voor 8% gewijzigd door Pro-prutser op 17-03-2026 13:32 ]

• matthijst
Alan Wake Remastered fleurt er ook flink van op.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:30
matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:17:
Alan Wake Remastered fleurt er ook flink van op.
Moet zeggen dat ik Alan Wake op de Switch 2 (voor het eerst) gespeeld heb. Ik heb echt genoten van het spel. Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er niet uit. Maar gameplay > graphics.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:27
Pro-prutser schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:49:

Lekker in je hoofd laten zitten tot er weer wat nieuws op je pad komt.Heerlijk als games of muziek dat met je doen. :)

• matthijst
Estylicious schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:44:
[...]

Moet zeggen dat ik Alan Wake op de Switch 2 (voor het eerst) gespeeld heb. Ik heb echt genoten van het spel. Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er niet uit. Maar gameplay > graphics.
Had m gekocht maar nog niet gespeeld (alleen ff begin gecheckt).
Ik speel alleen maar hadnheld, dus erg blij met deze boost optie :)

• Pro-prutser
jori040 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:45:
[...]

Lekker in je hoofd laten zitten tot er weer wat nieuws op je pad komt.Heerlijk als games of muziek dat met je doen. :)
Dat betekent dat ik binnenkort weer Zelda moet gaan oppakken

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:30
matthijst schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Had m gekocht maar nog niet gespeeld (alleen ff begin gecheckt).
Ik speel alleen maar hadnheld, dus erg blij met deze boost optie :)
Zeker, prima ervaring op de NS2! Veel plezier!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:00
Geweldige update. Veranderd mijn hele switch 2 ervaring. Ik speel namelijk voornamelijk handheld en ben erg gevoelig voor lage resoluties. Hierdoor vielen helaas een hoop switch games voor mij af. Een hoop switch 1 games hebben namelijk geen switch 2 patch en zullen die wellicht niet gaan krijgen.

Zo kocht ik ooit tijdens een sale de hele bioshock collectie....Leek me leuk om handheld te spelen. Echter met een dynamische resolutie tot maximaal 720p in handheld op het 1080p switch 2 scherm was er weinig lol aan; blurry mess.

Zojuist heb ik het spel opnieuw getest met in de boost modus en het ziet er nu hartstikke mooi uit in handheld in full-hd. Zoveel games die ik nu handheld in 1080p kan gaan spelen!

Gemiste kans dat deze optie er bij launch niet was!!

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Ik heb ook een aantal games getest. Bioshock oogt inderdaad een stukje mooier, minder aliasing. Mario + Rabbids Kingdom Battle ziet er scherper uit. Ik zie bij alle games die ik getest heb wel mooie verbeteringen (Burnout Paradise Remastered, Ori: The Collection, Metroid Prime Remastered). Het grootste verschil zag ik bij LEGO City Undercover en Tony Hawk's Pro Skater 1+2.

• Frez
L23 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:10:
Ik heb ook een aantal games getest. Bioshock oogt inderdaad een stukje mooier, minder aliasing. Mario + Rabbids Kingdom Battle ziet er scherper uit. Ik zie bij alle games die ik getest heb wel mooie verbeteringen (Burnout Paradise Remastered, Ori: The Collection, Metroid Prime Remastered). Het grootste verschil zag ik bij LEGO City Undercover en Tony Hawk's Pro Skater 1+2.
Vergeet niet Dragon Quest 11. Écht een enorme verbetering! Helaas heb ik die game aantal maanden geleden helemaal in handheld uitgespeeld op 720p...

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:16
Waar kun je die setting eigenlijk vinden?

En net even Hogwarts legacy en quidditch gekocht in de eShop voor €14.99 prima prijsje om quidditch eens te proberen
squashedraven schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:07:
Waar kun je die setting eigenlijk vinden?
  1. Select System Settings on the HOME Menu.
  2. Scroll down through the System Settings menu and select System.
  3. Scroll down on the right and select Nintendo Switch Software Handling.
  4. Select Handheld Mode Boost to enable or disable this setting.
En over goedkope games gesproken, Square Enix is net een enorme eShop sale gestart. FF7 Remake aan 30 euro.... Maar ook laagste prijzen voor Nier Automata, Dragon Quest 11, Triangle Strategy, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 17-03-2026 20:10 ]

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:57
Frez schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:49:
Geweldige update. Veranderd mijn hele switch 2 ervaring. Ik speel namelijk voornamelijk handheld en ben erg gevoelig voor lage resoluties. ...etc
Ik sluit mij hier helemaal bij aan! Dit is echt een geweldige update :) Ik heb vandaag echt ruim een uur zitten klooien met verschillende games launchen, boost mode aan/uit zetten en kijken wat het effect is, en het is in praktisch alle gevallen een enorme upgrade. Het tofste is wanneer de scaling echt naar 1080p gaat want dan zie je echt een enorm verschil en kloppen de pixels, maar ook sommige games die niet helemaal op 1080p komen zien er echt veeeeel beter uit.

Een paar highlights: Monster Hunter Rise ziet er nu geweldig uit, games zoals Mario Wonder en Mario RPG zijn nu perfect geschaald, ook bv Smash Ultimate. Yooka-Laylee and the Impossible Lair is nu van compleet crap (540p upscaled naar 720p upscaled naar 1080p lol) naar heel goed speelbaar, Lego City Undercover ook veel beter.

Vooral games die ook baat hebben bij perfecte scaling zoals 2D pixel art games zullen er ook veeeel beter uit zien, dit heeft mij ook overtuigd om Final Fantasy VI remaster op de Switch 2 te kopen ipv de PC

Dit is echt een game changer en heel blij mee. Had ook echt niet verwacht dat Nintendo dit zou doen omdat het wel mogelijk bugs kan introduceren en de gebruiker echt wel moet opletten of het goed werkt, maar blijkbaar had ik het mis.

Eigenlijk het enige wat ik nu nog mis is een "LCD overclock" achtige functie waarbij je dat mag aanvinken met een waarschuwing dat de batterijduur achteruit gaat ofzo, de pixel refresh rate vind ik soms toch wel storend bij fast paced games. Maar verder top!

• 259tim
In het geval van Mario Wonder zou ik ook zeggen dat de Switch 2 versie kopen niet eens meer nodig is tenzij je de multiplayer DLC ook echt wilt, voor de resolutie hoef je het in ieder geval niet meer te doen

• Frez
259tim schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:07:
In het geval van Mario Wonder zou ik ook zeggen dat de Switch 2 versie kopen niet eens meer nodig is tenzij je de multiplayer DLC ook echt wilt, voor de resolutie hoef je het in ieder geval niet meer te doen
Ik krijg nu ook zin om die final fantasy te kopen! Altijd laten liggen puur voor de resolutie. Even onderzoeken naar nog van zulke handheld pareltjes.

Gale of Darkness XD komt vandaag op de NSO GameCube app.

En voor wie Boost Mode in actie wilt zien zonder het zelf te proberen…

Bevestigt dus ook dat het een negatieve impact kan hebben op de framerate. Ook werkt het nog niet lekker met games die volop gyro controls gebruiken. Geen touch screen support lijkt me minder een probleem, maar sommigen gaan dit missen. Het lijkt ook de reden te zijn dat Mario Maker 2 niet werkt. Tenslotte ben ik benieuwd of er mensen moeite gaan doen om de batterijduur te vergelijken.

Persoonlijk hoop ik dat men toch blijft inzetten op native updates van games. Desondanks voor heel veel games zonder update van de ontwikkelaars een heel mooie upgrade voor handheld mode. Als Nintendo ons nu nog per game laten onthouden welke setting we prefereren…

Edit: overigens… sommige games hebben een update gekregen voor Switch 2 maar zijn eigenlijk nog native Switch 1 games. Hier werkt boost mode ook voor. Kijk bvb. Eens naar Rocket League… pas wel op, dit heeft vast en zeker impact op de batterijduur.

[ Voor 93% gewijzigd door JackAvery op 18-03-2026 06:57 ]

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-04 20:01
Die boost oftewel hogere resolutie is een hit en miss en dat moet je gewoon per game beoordelen. Je speelt meestal een enkele spel een tijdje en dan kun je er altijd voor kiezen of niet.

ik heb even wat zelf getest en een test gezien welke games qua batterij impact heeft en de percentage mindel speeltijd.

Indie games verwacht dan 5-10%
Een gemiddelde 3D games 10-20% (mario kart 8, Xenoblade, monstern hunter rise,splatoon 2 en 3)
zware AAA titels 20-30% (outer world, crysis remastered, wolfstein youngblood 1 en 2)

Ik zie soms inderdaad wel een kwaliteit verschil en soms zie ik het niet of twijfel ik en zoals een zware game als Skyrim zag ik niet op het oog een groot verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Noresponse op 18-03-2026 11:51 ]

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 23:52
Frez schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:49:
Gemiste kans dat deze optie er bij launch niet was!!
Ik vind dat ook zeer opvallend, het is best een grote feature en had de positionering van de Switch 2 nog een stuk beter kunnen maken rond de release.

Nu aan het einde van jaar 1 voor de console wordt het redelijk nonchalant toegevoegd. Een paar regels in de release notes ipv een prominente plek binnen een Nintendo Direct. Dan ga je toch denken hoe dat kan? Was het nog nog niet uitgewerkt, of waren ze niet zeker genoeg of het daadwerkelijk kon werken?

De implementatie voor nu is nog redelijk apart, weggestopt in een raar menu met beperkingen zoals bijv. de controls (geen touch). Dus wellicht vonden ze het te complex om bij launch te brengen?

Maar iig zelf erg bij met deze update, dat maakt het toch weer iets leuker om oudere games handheld te spelen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

MenN schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:54:
[...]

Ik vind dat ook zeer opvallend, het is best een grote feature en had de positionering van de Switch 2 nog een stuk beter kunnen maken rond de release.

Nu aan het einde van jaar 1 voor de console wordt het redelijk nonchalant toegevoegd. Een paar regels in de release notes ipv een prominente plek binnen een Nintendo Direct. Dan ga je toch denken hoe dat kan? Was het nog nog niet uitgewerkt, of waren ze niet zeker genoeg of het daadwerkelijk kon werken?

De implementatie voor nu is nog redelijk apart, weggestopt in een raar menu met beperkingen zoals bijv. de controls (geen touch). Dus wellicht vonden ze het te complex om bij launch te brengen?

Maar iig zelf erg bij met deze update, dat maakt het toch weer iets leuker om oudere games handheld te spelen.
Quality control en testing kosten tijd. Als iets niet werkt moet men dit verhelpen of kunnen uitleggen waarom men een bepaalde feature niet ondersteunt. Over elk van die punten moeten beslissingen gemaakt worden die ook weer door een hiërarchie van personen passeren… en elke feature die men implementeert concurreert met ontwikkeltijd van andere features die ook door al die processen moeten raken. Dus ik vind dat niet zo vreemd eigenlijk.

Het is niet zoals bij homebrew dat men iets bij elkaar hackt en geen enkele verantwoording moet afleggen als het maar half werkt.

Dat men het niet met grote fanfare releast heeft vast te maken met het feit dat het niet voor elke game een netto positief effect heeft :)

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 23:52
JackAvery schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:08:
[...]
Quality control en testing kosten tijd.
Jah, maar dat is wel erg plat vind ik. Het is geen SAAS die continue een digitaal product door aan het ontwikkelen is.

Nintendo zet praktisch een keer per 8 jaar de toekomst van hun bedrijf op het spel met een nieuwe generatie, dus de positionering van de console en de feature set bepalen is zowat het belangrijkste wat ze moeten doen. Ik kan me niet voorstellen dat boost mode niet al lang onderdeel van het plan was, en daarom valt het juist zo op dat Nintendo zo weinig aandacht aan de boost mode geeft.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:56
[...]
De implementatie voor nu is nog redelijk apart, weggestopt in een raar menu met beperkingen zoals bijv. de controls (geen touch).
Zo vreemd zijn die beperkingen toch niet? De boost-modus laat een Switch 1 game denken dat het systeem in een dock zit. In het dock werkt het touchscreen niet.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

MenN schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:18:
[...]

Jah, maar dat is wel erg plat vind ik. Het is geen SAAS die continue een digitaal product door aan het ontwikkelen is.

Nintendo zet praktisch een keer per 8 jaar de toekomst van hun bedrijf op het spel met een nieuwe generatie, dus de positionering van de console en de feature set bepalen is zowat het belangrijkste wat ze moeten doen. Ik kan me niet voorstellen dat boost mode niet al lang onderdeel van het plan was, en daarom valt het juist zo op dat Nintendo zo weinig aandacht aan de boost mode geeft.
Ik weet niet of je opgevallen is dat Switch 2 reeds later dan gepland gelanceerd is? Dat is gewoon een kwestie van coming in hot. Men heeft tot de laatste minuut aan de backwards compatibiliteit en testing daarvan gewerkt. Er gebeuren nog steeds update en bug fixes hiervoor. Lijkt me logisch dat je eerst wilt dat dat werkt voor je de feature gaat uitbreiden.

Dus nee, het is geen SAAS maar het is wel een evoluerend OS/backend van een bedrijf dat significant kleiner is dan de Microsofts van de wereld.

Je weet verder niet hoeveel werk hier in de achtergrond aan nodig was en of dat dit enkel bij Nintendo ligt of ook bij Nvidia.
Ik gebruik nog steeds mijn Switch OLED, dus vind het geen ramp dat Handheld Mode Boost nu pas geïntroduceerd is. Ik had het überhaupt niet verwacht van Nintendo al was het wel een logische feature waar ik op hoopte. Uiteindelijk gaat mijn voorkeur uit naar Switch 2 updates van games, ik vraag me af of we minder Switch 2 updates hadden gezien als Handheld Mode Boost gelijk vanaf de Switch 2 release beschikbaar was geweest. Toch fijn dat deze mode er nu is gezien er altijd wel games zijn die nooit een Switch 2 update gaan krijgen.

Invloed op de batterij heb ik zo kort niet kunnen testen. Verder geen games gezien waar het niks oplevert dus zie eigenlijk ook geen reden om het niet altijd aan te hebben staan. Al zou het op zich wel handig geweest zijn als je het per game via de homeknop kan inschakelen.

• Raem
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rDHmgCln-PQziWV3TXxcVMVZqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/83mXd9F9LZWR9m88Sc6Dexv6.png?f=fotoalbum_large

THQ heeft Switch 2 edities aangekondigd van Destroy All Humans!, Destroy All Humans! 2: Reprobed en Disney Epic Mickey: Rebrushed.

https://www.gematsu.com/2...the-tide-coming-to-switch

[ Voor 21% gewijzigd door Raem op 18-03-2026 16:00 ]

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:25
[...]

Ik denk dat slechts een heel (heel) klein percentage van de Switch 2 consumenten zich bezig houdt met een boost mode voor SW1 games in handheld.

Je kon het grootste gedeelte van de SW1 library al prima spelen op de SW2, veel (grote) games kregen gratis updates om ze nog beter te maken. En dan nu krijgen we wederom een gratis update waardoor het er allemaal nog beter op wordt. Ik voel totaal de noodzaak niet om hier ook maar ergens een negatieve draai aan te geven.

• Pro-prutser
Cyrax0508 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:32:
[...]

Ik denk dat slechts een heel (heel) klein percentage van de Switch 2 consumenten zich bezig houdt met een boost mode voor SW1 games in handheld.

Je kon het grootste gedeelte van de SW1 library al prima spelen op de SW2, veel (grote) games kregen gratis updates om ze nog beter te maken. En dan nu krijgen we wederom een gratis update waardoor het er allemaal nog beter op wordt. Ik voel totaal de noodzaak niet om hier ook maar ergens een negatieve draai aan te geven.
Helemaal met je eens. Vooral met je laatste zin.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-04 22:37
Helaas Pokopia beetje laten voorbij gaan en nu heb ik tijd... Nergens meer te krijgen. Wil liefst de Game Key Card versie maar geen zin om te bestellen bij Amazon met verwachte levering in september (!). Dus als iemand die gouden tip heeft... Houd natuurlijk alle retailers in de gaten :-P

• Cyrax0508
Locolau schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:53:
Helaas Pokopia beetje laten voorbij gaan en nu heb ik tijd... Nergens meer te krijgen. Wil liefst de Game Key Card versie maar geen zin om te bestellen bij Amazon met verwachte levering in september (!). Dus als iemand die gouden tip heeft... Houd natuurlijk alle retailers in de gaten :-P
ik zou ook MP en V&A op Tweakers in de gaten houden. Er staat er nu eentje op V&A zag ik.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:11
Nintendo eShop

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kun je door ook al game key cards krijgen dan??

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04 08:57
NVM, lezen is moeilijk vandaag.

[ Voor 8% gewijzigd door Poesmij op 19-03-2026 17:28 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:11
richards3 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 17:19:
[...]

Kun je door ook al game key cards krijgen dan??
in ieder geval wel downloaden en dan kan je spelen.
(ja ik weet dat een fysieke kaartje voor sommigen niet gelijk staat aan downloaden).
Maakt het je uit of het doosje Nederlandstalig is ?

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-04 22:37
JackAvery schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:20:
[...]

Maakt het je uit of het doosje Nederlandstalig is ?
Nee hoor, dat maakt niet uit.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:50
Locolau schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:48:
[...]

Nee hoor, dat maakt niet uit.
https://www.fnac.com/a214...u-video-Nintendo-Switch-2

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Lion op 19-03-2026 19:01 ]

Die is nu toevallig ook uitverkocht... Maar de datum van de 27ste zie je ook vermeld bij Fnac.be.

Mijn tip zou Amazon Japan zijn. Je gaat er geen geld mee winnen maar daar is ie wel in voorraad en levering duurt meestal niet enorm lang. Indien je bij de Duitse grens woont hebben Media Markt en Saturn het spel ook te koop met een groot USK logo ;)
De Kena Bridge of Spirits port komt volgende week al uit:

en Shenmue 3 Enhanced werd aangekondigd, release datum zou spoedig moeten volgen.

[ Voor 35% gewijzigd door JackAvery op 19-03-2026 19:41 ]

Nintendo Life - Europe Might Be Forcing Nintendo To Revise The Switch 2

Nintendo werkt mogelijk aan een nieuwe revisie van de Switch 2 die voldoet aan de Europese Unie-regels met betrekking tot de mogelijkheid voor gebruikers om zelf de batterijen in consumentenelektronica te vervangen. Ben benieuwd. Tot nu toe is het voor mij nog niet nodig geweest om bij de Switch OLED de batterij te vervangen, maar gezien je dan ook de koelpasta moet vervangen kijk ik daar niet naar uit. Het mag wel simpeler.
L23 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 16:20:
Nintendo Life - Europe Might Be Forcing Nintendo To Revise The Switch 2

Nintendo werkt mogelijk aan een nieuwe revisie van de Switch 2 die voldoet aan de Europese Unie-regels met betrekking tot de mogelijkheid voor gebruikers om zelf de batterijen in consumentenelektronica te vervangen. Ben benieuwd. Tot nu toe is het voor mij nog niet nodig geweest om bij de Switch OLED de batterij te vervangen, maar gezien je dan ook de koelpasta moet vervangen kijk ik daar niet naar uit. Het mag wel simpeler.
Deze wet zou er mogelijk ook voor zorgen dat Europese leveranciers na 2026 geen Switch 1 hardware meer zullen geleverd krijgen.

En ja, in principe een goede zaak, ik hoop dat het ons geen extra geld gaat kosten. Niet dat ik mijn Switch 2 nu ga vervangen voor zo een model :)
JackAvery schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 16:22:
[...]

Deze wet zou er mogelijk ook voor zorgen dat Europese leveranciers na 2026 geen Switch 1 hardware meer zullen geleverd krijgen.

En ja, in principe een goede zaak, ik hoop dat het ons geen extra geld gaat kosten. Niet dat ik mijn Switch 2 nu ga vervangen voor zo een model :)
Ik ben benieuwd naar komende Switch 2 revisies, maar deze zal inderdaad niet zo interessant zijn om het huidige model voor te vervangen :P Dan minimaal betere accuduur...

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 16:25:
[...]

Ik ben benieuwd naar komende Switch 2 revisies, maar deze zal inderdaad niet zo interessant zijn om het huidige model voor te vervangen :P Dan minimaal betere accuduur...
Als ze toch bezig dan dan ook een OLED paneel erin met 1000 nits ofzo ? 😜 met de huidige lcd scherm vind ik buiten gamen erg lastig zien . Daar deed mijn sd oled het veeeeel beter in

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Cyberw00d schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:14:
[...]

Als ze toch bezig dan dan ook een OLED paneel erin met 1000 nits ofzo ? 😜 met de huidige lcd scherm vind ik buiten gamen erg lastig zien . Daar deed mijn sd oled het veeeeel beter in
Alle verbeteringen zijn welkom :D Ik heb de Switch 2 nog niet uitvoerig getest buiten. Switch 1 naar Switch OLED vond ik toen een stuk makkelijker gamen buiten. Lijkt me wel dat het Switch 2 scherm in ieder geval beter af te lezen is dan de Switch 1. Voor binnengebruik vind ik het in ieder geval een prima scherm, al blijft de Switch OLED voor donkere games zoals Hollow Knight en Silksong mooier.

• Pro-prutser
Een verwisselbare accu zou echt uitkomst bieden 😁

Vervangbare accu is ook welkom, maar is een oplossing voor een nog niet bestaand probleem.

[ Voor 54% gewijzigd door Pro-prutser op 20-03-2026 17:22 ]

Pro-prutser schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:20:
Een verwisselbare accu zou echt uitkomst bieden 😁

Vervangbare accu is ook welkom, maar is een oplossing voor een nog niet bestaand probleem.
Uiteindelijk wordt het toch een keer een probleem als je over 20 jaar je retro console uit de kast haalt of je moet het verkocht hebben toen de Switch 3 uitkwam :P

Ik vind het wel een nadeel aan de huidige hardware. Ook irritant dat de Joy-cons en Pro Controller niet uit te zetten zijn en dus altijd langzaam leeglopen. Een Game Boy Advance of Xbox controller met 2 AA batterijen is veel praktischer.

• Pro-prutser
L23 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:28:
[...]

Uiteindelijk wordt het toch een keer een probleem als je over 20 jaar je retro console uit de kast haalt of je moet het verkocht hebben toen de Switch 3 uitkwam :P

Ik vind het wel een nadeel aan de huidige hardware. Ook irritant dat de Joy-cons en Pro Controller niet uit te zetten zijn en dus altijd langzaam leeglopen. Een Game Boy Advance of Xbox controller met 2 AA batterijen is veel praktischer.
Ja klopt, daarom zei ik ook “nog” :p

Maar een verwisselbare accu tackelt de problemen op de korte- en langetermijn. Win-win.

Ja precies, dat ook nog eens. Dus eigenlijk is een verwisselbare accu een win-win-win situatie.

Edit: AA batterijen zijn best wel dik voor een Switch (2). Zelfs AAA batterijen. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee als de Switch (2) meer body heeft. Heeft misschien zelfs wel mijn voorkeur. Kijkend naar de Steam Deck.

[ Voor 13% gewijzigd door Pro-prutser op 20-03-2026 17:33 ]

• Cyberw00d
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 17:18:
[...]

Alle verbeteringen zijn welkom :D Ik heb de Switch 2 nog niet uitvoerig getest buiten. Switch 1 naar Switch OLED vond ik toen een stuk makkelijker gamen buiten. Lijkt me wel dat het Switch 2 scherm in ieder geval beter af te lezen is dan de Switch 1. Voor binnengebruik vind ik het in ieder geval een prima scherm, al blijft de Switch OLED voor donkere games zoals Hollow Knight en Silksong mooier.
Binnen gamen is idd dik prima . Ook het “trage” scherm heb ik nog niet ondervonden of ik ben er niet gevoelig voor . Na mijn idee erg overdreven als je kijkt naar hoe het in het begin naar buiten kwam …. Slechter als dit huidige scherm moest er nog gemaakt worden 🫠 alleen buiten dus vind ik lastig of ik ben verwend met het sd oled scherm

Cyberw00d schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:21:
[...]

Binnen gamen is idd dik prima . Ook het “trage” scherm heb ik nog niet ondervonden of ik ben er niet gevoelig voor . Na mijn idee erg overdreven als je kijkt naar hoe het in het begin naar buiten kwam …. Slechter als dit huidige scherm moest er nog gemaakt worden 🫠 alleen buiten dus vind ik lastig of ik ben verwend met het sd oled scherm
Ik heb het "trage" scherm ook niet ervaren, in ieder geval niet aan gestoord. Ik zag echter ook geen (duidelijk) verschil bij Silksong met 120 fps op de Switch 2 en 60 fps op de Switch OLED. Ik vraag me af of dat aan mij ligt of aan dat "trage" scherm.

• Cyberw00d
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:21:
[...]

Ik heb het "trage" scherm ook niet ervaren, in ieder geval niet aan gestoord. Ik zag echter ook geen (duidelijk) verschil bij Silksong met 120 fps op de Switch 2 en 60 fps op de Switch OLED. Ik vraag me af of dat aan mij ligt of aan dat "trage" scherm.
Het zou met gameplay met shooters waarschijnlijk wel schelen maar ik vraag me af hoeveel mensen echt het verschil tussen 60 en 120 fps zien …
Als ooit Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen en call of duty komt naar de switch 2 ( en ga ervanuit dan 60fps ) ben ik benieuwd naar het “trage” scherm . Met andere games die op 60 fps draaien merkt deze jongen niks iniedergeval .. alleen wat meer nits was wel fijn geweest voor een console wat je ook buiten moet kunnen gebruiken .

• Pro-prutser
Cyberw00d schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 23:29:
[...]

Het zou met gameplay met shooters waarschijnlijk wel schelen maar ik vraag me af hoeveel mensen echt het verschil tussen 60 en 120 fps zien …
Als ooit Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen en call of duty komt naar de switch 2 ( en ga ervanuit dan 60fps ) ben ik benieuwd naar het “trage” scherm . Met andere games die op 60 fps draaien merkt deze jongen niks iniedergeval .. alleen wat meer nits was wel fijn geweest voor een console wat je ook buiten moet kunnen gebruiken .
COD op de Switch 2 zou ik niet te veel van verwachten. Het zal denk ik een aangepaste versie zijn die te vergelijken is met cola met weinig prik. Ik zeg niet zonder prik, want dat is niet te zuipen. Met een beetje prik is het nog wel te doen, maar het biedt niet de originele ervaring zoals het bedoeld is en men gewend is.

Als het inderdaad een aangepaste versie is dan vraag ik mij ook af of crossplay dan nog wel mogelijk is. Zo ja, dan vraag ik mij af of er platformen gefilterd kunnen worden en of men dat inderdaad ook gaat doen.

Een hoop aannames hier dus ik ben écht benieuwd als het ooit uitkomt of ik er compleet naast zat of misschien juist niet.

Mocht ik het tzt faliekant mis hebben, herinner mij er dan aub aan. Ben namelijk oprecht benieuwd.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:21
Net deadzone rogue geprobeerd
Prima game ! Je kan solo of met meerdere spelers .

• Pro-prutser
Algemene reactie:

Persoonlijk koop ik een Nintendo voor de exclusives. Veel zijn must have titels voor mij.

Third party games (multi-platform) zie ik als nice to have op de Nintendo en als must have op andere platformen.

Daarom heb ik meerdere platformen. Dan heb ik het beste van beide werelden. Als het om luxe gaat dan hou ik niet zo van compromissen sluiten als ik het kan verantwoorden.

Als ik het niet kon verantwoorden dan had ik mijn verwachtingen bijgesteld en afgewogen of de multi-party titels voor mij zwaarder wegen dan de Nintendo exclusives. Indien ze inderdaad zwaarder wegen dan zijn er ook andere alternatieven om handheld en docked te spelen.

De vraag is denk ik, hoeveel is deze hobby je waard en wat ligt er binnen je mogelijkheden.

Anderzijds, er zijn zoveel leuke games te spelen. Dat ieder platform voor gegarandeerd gameplezier kan zorgen. De beschikbare gameuren zijn onuitputtelijk.

Mits je niet voor FOMO valt, want dat kan een hoop plezier bederven.

Als klassieke gamer kan ik zeggen dat je zonder FOMO in staat bent om een spelletje helemaal blauw te spelen en er decennia later met een grote glimlach op terugkijkt.

Have fun!!
@Pro-prutser ik kan best begrijpen dat je het beste van het beste wilt. Maar het mooie is nu wel dat de third-party games met een Switch 2 vaak op een niveau zitten dat ruim boven "acceptabel" is. Je levert steeds minder in als je geen zin hebt om in 3-4 platformen te investeren.

Persoonlijk heb ik een (ondertussen 'mid-range') gaming desktop staan maar ga ik vaak toch voor de Switch 2 kiezen afhankelijk van het genre. Gewoon chiller op de zetel, verbruikt ook een pak minder elektriciteit. Uitzonderingen zijn doorgaans multiplayer games en wanneer er echt een meerwaarde is aan de settings op high zetten of aan de muis/keyboard combinatie :)

• Pro-prutser
JackAvery schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 12:00:
@Pro-prutser ik kan best begrijpen dat je het beste van het beste wilt. Maar het mooie is nu wel dat de third-party games met een Switch 2 vaak op een niveau zitten dat ruim boven "acceptabel" is. Je levert steeds minder in als je geen zin hebt om in 3-4 platformen te investeren.

Persoonlijk heb ik een (ondertussen 'mid-range') gaming desktop staan maar ga ik vaak toch voor de Switch 2 kiezen afhankelijk van het genre. Gewoon chiller op de zetel, verbruikt ook een pak minder elektriciteit. Uitzonderingen zijn doorgaans multiplayer games en wanneer er echt een meerwaarde is aan de settings op high zetten of aan de muis/keyboard combinatie :)
Goede punten

Ik moet mijzelf even beter verklaren want ik heb de indruk gewekt dat ik het beste van het beste wil. Dat was niet mijn bedoeling. Ik hoef niet per se het neusje vd zalm als het gaat om graphics en performance.

Ik zal anders een concreet voorbeeld noemen, online multiplayer shooters speel ik echt niet graag op een Switch 2. Die speel ik liever op een Xbox of PC. Dat is wat ik eigenlijk meer bedoelde met beste van beide werelden. Meer het praktische nut dus. Maar zo te lezen denken we hier (aardig) hetzelfde over.

Een ander voorbeeld waarbij het wel kan, maar ik het toch liever niet doe is Cyberpunk. Werkt uitstekend op de Switch 2, maar die speel ik veel liever op mijn Steam Deck Oled en als ik op een groter scherm wil gamen dan via mijn PC of VR headset met controller. Dit is typisch een voorbeeld van dat ik het kan verantwoorden om geen compromis te sluiten en ik investeer er ook graag in omdat het voor mij de moeite waard is. Vandaar dat ik ook onderken dat het afhankelijk is van hoeveel iemand bereid is en in staat is om te investeren in zijn/haar hobby.

Uiteindelijk kan iedereen een afweging maken voor zichzelf. De reden dat ik mijn bericht gedeeld heb is omdat ik sommige mede-tweakers zie die voor Nintendo een haat-liefde relatie hebben en zich hier herhaaldelijk graag over uiten zonder dat het echt iets veranderd. Het enige wat veranderd is de positieve dynamiek. Ik kom hier graag omdat ik blij ben met mijn Nintendo en deze vreugde graag met jullie wil delen en ik door vele mede-tweakers mijn plezier ervan naar een nieuwe hoogte heb gebracht. Ik lees veel tips en aanbevelingen en soms ook wat handige waarschuwingen. Dat bevordert mijn gameplezier. Maar meermaals klagen dat een game niet is uitgekomen daar die al lang had moeten uitkomen draagt daar niet aan bij en wordt op termijn ook gewoon vervelend.

Als dat te veel gebeurd dan kom ik hier minder graag en daar wil ik het liefst voor waken. Want de community hier is mij echt iets waard en ik geloof dat we die waarde samen delen.
Minecraft Dungeons II komt naar alle platformen:

En schijnbaar is de Tomb Raider I-II-III Switch 2 upgrade niet gratis voor eigenaars van de PAL versie, noch voor eigenaars van de fysieke editie...

[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 21-03-2026 19:13 ]

JackAvery schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:09:
En schijnbaar is de Tomb Raider I-II-III Switch 2 upgrade niet gratis voor eigenaars van de PAL versie, noch voor eigenaars van de fysieke editie...
Bijzonder :P Er werd ook al geklaagd over de content van de nieuwe update. Ach ja, Aspyr...

• 259tim
Frez schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:44:
[...]

Ik krijg nu ook zin om die final fantasy te kopen! Altijd laten liggen puur voor de resolutie. Even onderzoeken naar nog van zulke handheld pareltjes.
Ik ben zelf nu weer monster hunter rise aan het spelen en die ziet er ook echt ZOVEEL beter uit op deze boost mode. Ik had eigenlijk best wel spijt dat ik hem op de switch had gekocht, want hij had best wel wat framedrops en in de handheld mode is de resolutie erg laag en worden veel textures en dingen in de omgeving ook van mindere kwaliteit.

Maar nu met deze update is het bijna een Switch 2 upgrade, 1080p UI, 900p gameplay, al die textures en dingen die nu de docked versie gebruiken zien er echt veel beter uit.

Wel grappig dat het een nieuwe console kostte voordat ik de game te spelen vond, maar hey, we take those!
Pokemon Champions releast op 8 april. Overzichtstailer:

Mocht nog net een beetje meer van Stadium lenen van mij met een grotere single player component die nu lijkt te ontbreken, maar ik snap dat dit vooral een platform moet zijn voor VGC / de online battle scene. Spijtig genoeg ook battle pass en microtransacties, maar het is dan ook een F2P game.

Europese prijzen zijn nog niet bekend maar in Japan wordt het 1400 yen per seizoen voor de premium battle pass en 700 yen per maand (of 7000 per jaar) voor een lidmaatschap dat je een aantal bonusfeatures geeft . Starter pack kost 980 yen. Je kan de VP punten niet apart kopen.

Verder werd er vandaag bevestigd dat er een Switch 2 versie van Marvel Rivals aan komt. Wanneer is een andere vraag.

[ Voor 38% gewijzigd door JackAvery op 25-03-2026 07:07 . Reden: Correcties over verdienmodel ]

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:13
Heb hem nu een week ( dankzij Pokopia ) en kan niet anders zeggen dan dat ik blij verrast ben. Ook games zoals Fortnite runnen geweldig in zowel handheld als docked mode.

Besturingsysteem vind ik heel mooi en minimalistisch, ik hou van al die interactie geluidjes.
Gamechat met beste vriend word hier dagelijks gebruikt en is gemakzuchtig genot.

• jori040
AMDLegion schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 23:47:
Heb hem nu een week ( dankzij Pokopia ) en kan niet anders zeggen dan dat ik blij verrast ben. Ook games zoals Fortnite runnen geweldig in zowel handheld als docked mode.

Besturingsysteem vind ik heel mooi en minimalistisch, ik hou van al die interactie geluidjes.
Gamechat met beste vriend word hier dagelijks gebruikt en is gemakzuchtig genot.
Ik had ook niet verwacht dat de game zo goed zou zijn. :)

Alles is zo top gedaan dat ik gewoon geen minpunten kan bedenken bij deze game.In mijn beleving is het visueel ook nog eens de mooiste Pokemon game.

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:20
Voor de liefhebbers van Disney Dreamlight Valley, de Switch 2 Edition en Upgradepack zijn beschikbaar :)
https://www.nintendo.com/...ch-2-Edition-3059211.html

Upgradepack is gratis als je de Switch versie al hebt

• AMDLegion
Sj0eRdJuH schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:36:
Voor de liefhebbers van Disney Dreamlight Valley, de Switch 2 Edition en Upgradepack zijn beschikbaar :)
https://www.nintendo.com/...ch-2-Edition-3059211.html

Upgradepack is gratis als je de Switch versie al hebt
Bol heeft em voor 30€ met gratis goodies er nog bij, weet niet of die goodies uniek zijn?

• AMDLegion
Sinds vandaag heeft Warframe ook een switch 2 versie.

Net paar uur geleden gedownload en ingelogd met m’n oude account van Steam en POAHHH wat een goede ervaring zeg. Heerlijke 1080p locked 60fps in handheld mode.

Zit nu al een uur lang lekker met wildvreemde online dungeons te doen

• Cyrax0508
AMDLegion schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:45:
[...]

Bol heeft em voor 30€ met gratis goodies er nog bij, weet niet of die goodies uniek zijn?
Ik zie hem niet bij bol?

• jori040
Fox McCloud Blasts Into The Super Mario Galaxy Movie: https://www.nintendolife....-super-mario-galaxy-movie

Ziet er top uit!

[ Voor 28% gewijzigd door jori040 op 26-03-2026 15:05 ]

• Cyrax0508
Dat is gewoon de Switch 1 versie, ik dacht dat er een fysieke versie was op Bol door zijn post. :+

• AMDLegion
Cyrax0508 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:35:
[...]

Dat is gewoon de Switch 1 versie, ik dacht dat er een fysieke versie was op Bol door zijn post. :+
Nee maar wel digitaal voor 10€ minder ;)

Zou ook graag fysiek gehad hebben, maar die hebben ze niet volgens mij, nergens niet.
Cyrax0508 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:35:
[...]

Dat werd ook nergens beweerd en dit is trouwens ook niet het PS5 topic, ik zeg het maar even :P

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:44:
[...]

Dat werd ook nergens beweerd en dit is trouwens ook niet het PS5 topic, ik zeg het maar even :P
Nee, ik las dat zo omdat het zo specifiek werd vermeldt toen het over de Switch 2 versie ging. Vandaar. No biggie

• AMDLegion
Cyrax0508 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:06:
[...]

Nee, ik las dat zo omdat het zo specifiek werd vermeldt toen het over de Switch 2 versie ging. Vandaar. No biggie
Dankzij de gratis upgrade pack zijn de versies essentieel hetzelfde toch?
AMDLegion schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:14:
[...]

Dankzij de gratis upgrade pack zijn de versies essentieel hetzelfde toch?
Ja het zijn beide digitale producten en zo de goedkoopste manier om de (Switch 2) game te spelen. Alleen waardeloos dat je er een plastic doosje bij krijgt (geen fan van code in a box).

• AMDLegion
L23 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:41:
[...]

Ja het zijn beide digitale producten en zo de goedkoopste manier om de (Switch 2) game te spelen. Alleen waardeloos dat je er een plastic doosje bij krijgt (geen fan van code in a box).
Yep echt een dom concept. Ik heb gisteren hem via zo’n grey key site gekocht voor 28€, eerder in huis en 2€ besparing zonder plastic troep.

• Raem
  • Nu online
jori040 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 15:00:
Fox McCloud Blasts Into The Super Mario Galaxy Movie: https://www.nintendolife....-super-mario-galaxy-movie

Ziet er top uit!
Toch jammer dat dit al bekend is gemaakt. Zou het leuker vinden om tijdens de film verrast te worden.

• jori040
Raem schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:39:
[...]

Toch jammer dat dit al bekend is gemaakt. Zou het leuker vinden om tijdens de film verrast te worden.
Daar ben ik het zeker mee eens.Die teaser foto van laatst was in wezen al genoeg.
Reden dat ik zo op dit nieuws spring is omdat ik heel graag een nieuwe Star Fox game zou zien deze generatie.

Als men straks tijdens de film goed op Fox gaat reageren is er misschien goede hoop op een nieuwe game. :)

En wie weet ligt de game al ergens op de plank bij Nintendo. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 26-03-2026 17:56 ]

• Raem
  • Nu online
jori040 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:53:
[...]

Daar ben ik het zeker mee eens.Die teaser foto van laatst was in wezen al genoeg.
Reden dat ik zo op dit nieuws spring is omdat ik heel graag een nieuwe Star Fox game zou zien deze generatie.

Als men straks tijdens de film goed op Fox gaat reageren is er misschien goede hoop op een nieuwe game. :)

En wie weet ligt de game al ergens op de plank bij Nintendo. ;)
Of misschien wel een eerste opzet naar een Smash Bros film. :P

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 17:29
Voor mijn Switch 2 wil ik graag de SNES controller bestellen. Ik krijg het via de shop in mijn winkelwagen, maar continu na het invullen van aflever- en betaalgegevens krijg ik de melding dat het product niet beschikbaar is. Gisteren hetzelfde gehad. Is die winkel zo slecht of is de voorraad wanneer beschikbaar direct weer weg?

Gisteravond nog wat verder gekeken en heb ook wat opties gevonden om de originele SNES controllers via een adapter te verbinden met de Switch 2. Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dat soepel? Dan is dat wellicht ook het overwegen waard als bestellen via Nintendo niet (meer) kan.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:11
buglife schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:31:
Voor mijn Switch 2 wil ik graag de SNES controller bestellen. Ik krijg het via de shop in mijn winkelwagen, maar continu na het invullen van aflever- en betaalgegevens krijg ik de melding dat het product niet beschikbaar is. Gisteren hetzelfde gehad. Is die winkel zo slecht of is de voorraad wanneer beschikbaar direct weer weg?

Gisteravond nog wat verder gekeken en heb ook wat opties gevonden om de originele SNES controllers via een adapter te verbinden met de Switch 2. Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dat soepel? Dan is dat wellicht ook het overwegen waard als bestellen via Nintendo niet (meer) kan.
Als ik op de website kijk, dan staat die gewoon als niet beschikbaar.
Dus wellicht dat de status niet goed stond, of ze bezig waren. terwijl jij probeerde met man en macht dat ding te bestellen :P.

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 17:29
Carlos0_0 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:03:
[...]

Als ik op de website kijk, dan staat die gewoon als niet beschikbaar.
Dus wellicht dat de status niet goed stond, of ze bezig waren. terwijl jij probeerde met man en macht dat ding te bestellen :P.
Ja, nu kan ik hem ook inderdaad niet meer afrekenen, want niet op voorraad. Gisteren en vandaag meerdere keren geprobeerd, maar kreeg ik een foutmelding pas na het afrekenen. Dan maar even afwachten of het alternatief met adapter voor originele controllers goed werkt.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Volgens NateTheHate komt er deze feestdagen een remake van The Legend of Zelda: Ocarina of Time uit.

YouTube (time stamped)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:14
Mog schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:22:
Volgens NateTheHate komt er deze feestdagen een remake van The Legend of Zelda: Ocarina of Time uit.

YouTube (time stamped)
Mocht dat echt zijn, een remake zou echt geweldig zijn. Hopelijk dan ook alleen voor de Switch 2 zodat ze ook alle potentie uit de Switch 2 kunnen halen.

Zou een instant buy zijn voor mij.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

buglife schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:31:

Die controller is zelden in voorraad. Misschien was het een foutje of waren er slechts enkele retourexemplaren ofzo.
Mog schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:22:

YouTube (time stamped)
Nou als Nate het zegt geef ik hem het voordeel van de twijfel. Maar de vraag is wat voor remake we het over hebben. Ben benieuwd, de tweede helft van het jaar is nog helemaal open.
Pagina: 1 ... 154 ... 158 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4