Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:24
Mog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:20:
[...]

Hebben we dezelfde screenshots voor de NS1 versie? Ik vind het lastig vergelijken zo :P
Blijkbaar heeft iemand dezelfde plek opgezocht op de Switch 1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZmSnjCF7lIe-IbDqS8Psa3PUc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUC8ZIw8yDQ7pxdbOZIftmrd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:15
Hoe staan jullie erin qua fysiek/digitaal? Ik heb de Mario Kart bundel gepreordered, maar ik heb eigenlijk al mijn Switch 1 games fysiek, vind dit ook leuk qua verzameling. Ik twijfel ergens toch om MK World ook fysiek te kopen, de prijs van €90 vond ik echt te gortig, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Amazon Frankrijk is hij daar nu al €70.

Dan is het nog steeds een paar tientjes duurder dan de digitale met bundel, maar op zich is het wel te doen en leuk voor de verzameling.

Bundel annuleren en hopen dat ik een andere pre-order krijg vind ik een beetje te, maar misschien kan ik de code op V&A of Marktplaats zetten? Denken jullie dat daar een beetje animo voor zou zijn? Of is de waarde laag omdat zoveel mensen de bundel bestellen? De MSRP is €80 digitaal dus ik zou toch wel denken/hopen dat je wel 50-60 euro voor een code kan krijgen met wat geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:50
259tim schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:13:
Hoe staan jullie erin qua fysiek/digitaal? Ik heb de Mario Kart bundel gepreordered, maar ik heb eigenlijk al mijn Switch 1 games fysiek, vind dit ook leuk qua verzameling. Ik twijfel ergens toch om MK World ook fysiek te kopen, de prijs van €90 vond ik echt te gortig, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Amazon Frankrijk is hij daar nu al €70.

Dan is het nog steeds een paar tientjes duurder dan de digitale met bundel, maar op zich is het wel te doen en leuk voor de verzameling.

Bundel annuleren en hopen dat ik een andere pre-order krijg vind ik een beetje te, maar misschien kan ik de code op V&A of Marktplaats zetten? Denken jullie dat daar een beetje animo voor zou zijn? Of is de waarde laag omdat zoveel mensen de bundel bestellen? De MSRP is €80 digitaal dus ik zou toch wel denken/hopen dat je wel 50-60 euro voor een code kan krijgen met wat geluk.
Ikzelf heb ook de bundel gekocht, maar het plan is wel om de cartridge te halen als die ooit ergens in de uitverkoop is.

Heb daarnet nog een zwik Switch games besteld voor ~30 per stuk, ook met het oog om die juist om de NS2 te spelen.

EDIT: Overigens kun je al de MKW bestellen via bijv. Frankrijk (wel franse hoesje) voor 70€ https://www.amazon.fr/Nin...-Kart-World/dp/B0F3J9FTLC

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Lion op 16-05-2025 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier alles digitaal. Verkopen van spellen doe ik toch niet, en wel zo makkelijk om alles zonder gewissel te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious

Ik blijf in principe nog veelal voor fysiek gaan, alleen al om het feit dat ik een game weer kan doorverkopen wanneer ik er eenmaal mee klaar ben. Ondanks de hoge prijs die Nintendo hanteert voor Switch 2 games zie je alweer snel dat er zat winkels zijn die juist onder de adviesprijs zitten met hun games, al dan niet via import.

Digitaal heeft natuurlijk altijd het gemak van direct kunnen opstarten/downloaden als je iets even wilt spelen. Maar de online store prijzen vind ik vaak toch te hoog, ook met kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Persoonlijk sterke voorkeur voor fysiek maar voor Mario Kart maakt het me minder uit. Gewoon de goedkoopste optie is goed :p
Gezien heel veel mensen die Mario Kart willen de game in de bundel gaan kopen is de reële waarde eerder 40 euro denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe staan jullie erin qua fysiek/digitaal?
Voornamelijk digitaal. Volgens Deku Deals heb ik 35 titels op card. Volgens https://accounts.nintendo.com/portal/vgcs heb ik 173 dingen digitaal op m'n EU account (maar dit bevat ook DLC, dus het daadwerkelijke aantal is wat lager). M'n JP account heeft 17 titels.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
RayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:06:
[...]

Voornamelijk digitaal. Volgens Deku Deals heb ik 35 titels op card. Volgens https://accounts.nintendo.com/portal/vgcs heb ik 173 dingen digitaal op m'n EU account (maar dit bevat ook DLC, dus het daadwerkelijke aantal is wat lager). M'n JP account heeft 17 titels.
Jeeeeeez, dus zeg maar 150 titels o.O?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:09:
[...]

Jeeeeeez, dus zeg maar 150 titels o.O?
Hmm, na wat filteren zegt Deku Deals 140 digitale titels. In de lijst van Virtual Game Cards toont Nintendo ook dingen als playtests (Splatoon 2, ARMS, Switch Sports) en demo's, wat het totaal wat meer oppompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind fysiek interessant als het compleet op de cartridge staat. Gezien Mario Kart World nog vele updates/content gaat krijgen heeft mijn voorkeur in dat geval digitaal. Verzamelen vind ik ook leuk, al vind ik dat het bij de Switch 1 een klein beetje uit de hand is gelopen. Als ik met de Switch 2 uiteindelijk wel een leuke collectie (first party) fysieke games heb dan koop ik Mario Kart World nog wel een keer fysiek als vrijwel alle updates/content op een cartridge uitgebracht is (revisies of complete editie). Verzamelen om het verzamelen vind ik een beetje zonde en ook geen haast mee.

Leuke aan fysiek is als het net als op de Game Boy plug and play is. Cartridge er in en gamen maar. Zodra dat wegvalt vanwege grote updates, games die er half op staan of zelfs een Game-Key Card betreft dan houdt ik mezelf een beetje voor de gek om bij iedere game de cartridge te moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:18:
[...]

Hmm, na wat filteren zegt Deku Deals 140 digitale titels. In de lijst van Virtual Game Cards toont Nintendo ook dingen als playtests (Splatoon 2, ARMS, Switch Sports) en demo's, wat het totaal wat meer oppompt.
Hoe klein is de backlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit de geruchtenmolen: GameReactor beweert op basis van eigen bronnen dat er dit jaar nog een release zou komen van Red Dead Redemption 2 op switch 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:25:
[...]

Hoe kleingroot is de backlog?
Moet je even op status "(none)" klikken... :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froossie
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-05 15:25
Hoe staan jullie erin qua fysiek/digitaal?
Dat hangt af van het spel. MKW en Mario party zal ik niet door willen verkopen omdat die leuk blijven om te spelen. En die zullen best vaak tussendoor gespeeld worden, dus dan is digitaal fijn om niet de cartridge te wisselen, omdat de Switch achter een kastdeurtje staat.
Spellen die ik wil uitproberen en/of uitspelen heb ik liever fysiek om door te kunnen verkopen als ze niet bevallen of als ik er klaar mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:33:
[...]

Moet je even op status "(none)" klikken... :X
Aardige lijst, maar zitten ook games/apps tussen die je niet kan uitspelen. Wel valt mij Hollow Knight en Sonic Mania op. Ga je Hollow Knight nog een keer uitspelen of kom je daar niet in? Ik vond het een heel tof spel, maar toen ik het de eerste keer een tijdje had laten liggen ben ik vervolgens maar gewoon opnieuw begonnen. Was ook nog niet zo ver. Het is wel een spel waar je even goed voor moet gaan zitten en niet een spel die je zoals Sonic Mania even tussendoor speelt.
Sonic Mania heb ik iets van 6 keer uitgespeeld. Van elke speelbare character een eigen save slot. Is ook een van mijn favoriete games :P

Backlog moet je ook niet al te serieus nemen, niet alles hoeft uitgespeeld te zijn. Dus ik heb zelf ook een aantal games uit mijn backlog gehaald. Bijft er bij mij over:
1. Lego Marvel Super Heroes
2. Return to Monkey Island
3. Alien Isolation
4. Tomb Raider I-III Remastered
5. Beyond Good & Evil
6. Prince of Persia: The Lost Crown
7. Penny’s Big Breakaway

Ik speel alleen de laatste tijd niks uit, maar het aantal game aankopen is dit jaar met 2 games ook drastisch verminderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:25:
[...]

Tweakers is nogal laat hiermee :) L23 in "Het Nintendo Switch 2 topic"

En als je mijn originele post op pagina 1 van dit draadje bekijkt.. dan zaten de leaks er “boenk op”, zoals ze in Vlaanderen zeggen ;)
Ach niks mis mee. Al ben ik wat terughoudend met reacties lezen onder Nintendo Switch nieuws op de voorpagina :P Valt me op dat de submitters van Nintendo Switch nieuws eigenlijk nooit actief zijn in dit topic. Ik had het ook kunnen insturen, maar vind het zelf weer logischer om hier het nieuws te delen en te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:17:
[...]

Ach niks mis mee. Al ben ik wat terughoudend met reacties lezen onder Nintendo Switch nieuws op de voorpagina :P Valt me op dat de submitters van Nintendo Switch nieuws eigenlijk nooit actief zijn in dit topic. Ik had het ook kunnen insturen, maar vind het zelf weer logischer om hier het nieuws te delen en te lezen.
Spijtig genoeg is de frontpage eigenlijk vaak geen aangename plek om te discussiëren. Beetje weinig nuance, te veel console wars stijl posts. Ook een beetje spijtig dat de redactie zelf te weinig tijd lijkt te hebben om nieuws zelf kritisch te onderzoeken voor men het post.

Om het over de specs te hebben: Nintendo reserveert best wat middelen voor OS-level features deze keer. Benieuwd of op termijn ze dat gaan bijstellen, zou niet de eerste keer zijn dat ze dat doen.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 16-05-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:12:
[...]

Aardige lijst, maar zitten ook games/apps tussen die je niet kan uitspelen. Wel valt mij Hollow Knight en Sonic Mania op. Ga je Hollow Knight nog een keer uitspelen of kom je daar niet in?
Ben nog niet begonnen aan Hollow Knight. Ik heb de game ooit gekocht toen ie flink was afgeprijsd.

(Momenteel bezig met XC3, maar na 120 uur zit ik nog steeds aan het begin van hoofdstuk 6. Te veel sidequests... :p)
Sonic Mania heb ik iets van 6 keer uitgespeeld.
Sonic Mania heb ik 1x de credits gehaald, maar had ooit de ambitie om een beter einde te halen. Alleen zijn de Sonic-CD-style special stages niet mijn ding. Had liever gezien dat de blue spheres stages waren ingezet om Chaos Emeralds te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:23:
[...]
Spijtig genoeg is de frontpage eigenlijk vaak geen aangename plek om te discussiëren. Beetje weinig nuance, te veel console wars stijl posts. Ook een beetje spijtig dat de redactie zelf te weinig tijd lijkt te hebben om nieuws zelf kritisch te onderzoeken voor men het post.

Om het over de specs te hebben: Nintendo reserveert best wat middelen voor OS-level features deze keer. Benieuwd of op termijn ze dat gaan bijstellen, zou niet de eerste keer zijn dat ze dat doen.
Dan hebben we het toch over 3GB RAM voor het OS? En ik begrijp vaag dat GameChat aardig wat resources gebruikt. Is GameChat dan voor elk spel gereserveerd of kan een ontwikkelaar van een single player only game bijvoorbeeld kiezen om niet gebruik te maken van GameChat en de resources anders benutten?

Ik ben zelf sowieso niet van het online gamen met video verbinding, maar de uitwerking van GameChat met stotterende video verbinding ziet er nou ook niet uit als een goed uitgewerkt idee. Jammer dat dit dan zoveel van het systeem vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:33:
[...]

Sonic Mania heb ik 1x de credits gehaald, maar had ooit de ambitie om een beter einde te halen. Alleen zijn de Sonic-CD-style special stages niet mijn ding. Had liever gezien dat de blue spheres stages waren ingezet om Chaos Emeralds te halen.
Toen ik het spel net had in 2017 liep ik op een gegeven moment vast bij een eindbaas, daarna uitgezocht waar al die special stages te vinden zijn zodat ik in een paar levels al alle Chaos Emeralds verzameld had. Dat maakt de game ook wel een stuk makkelijker. De Blue Spheres stages heb ik pas goed leren kennen bij Sonic Mania. Uiteindelijk ook alle Blue Spheres stages uitgespeeld waarvan een paar goud door ook alle ringen te verzamelen. Best pittig, maar leuke uitdaging.

Start de game nog regelmatig op om met Super Tails door de levels heen te racen. Sonic Origins (Plus) heb je niet gekocht? Sonic Superstars heb ik over zitten twijfelen, maar denk dat ik die gewoon achterwege laat. Met de eerder genoemde games ben ik qua Sonic games voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:58:
Sonic Origins (Plus) heb je niet gekocht?
Ik heb het wel overwogen, maar nee, niet gekocht. Echter als Sega op miraculeuze wijze een bepaalde rechtenhel weet op te lossen en Sonic Origins kan updaten met een paar originele Sonic 3 tracks, dan klik ik heel snel op de koopknop. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:03:
[...]

Ik heb het wel overwogen, maar nee, niet gekocht. Echter als Sega op miraculeuze wijze een bepaalde rechtenhel weet op te lossen en Sonic Origins kan updaten met een paar originele Sonic 3 tracks, dan klik ik heel snel op de koopknop. 😅
Ik had gek genoeg Sonic 3 nog nooit gespeeld (of ooit een keer met de Sonic Mega Collection Plus). Op de Xbox 360 arcade alleen Sonic 1 en 2 los gekocht. Dus het was voor mij niet perse een ramp. Wel vind ik Sonic 3 nu de beste game in de serie. Ice Cap theme song kende ik bijvoorbeeld al wel en dan is het jammer dat die ontbreekt.
Sonic Origins Plus liet als fysieke verzameling sowieso wat te wensen over ten opzichte van Sonic Mania Plus, maar alsnog goed mee vermaakt. Jammer dat de Plus content een downloadcode is, maar vond het wel tof dat de Sonic Game Gear games er bij zitten. Sonic the Hedgehog op de Game Gear was mijn eerste Sonic/handheld ervaring.

Ik zou graag nog een keer de Sonic Advance games zien via NSO of een compilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:30
Geen VRR op de Switch 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombvis
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wel waar, maar alleen in handheld modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
https://www.eurogamer.net...pport-vrr-on-tv-after-all

Inderdaad alleen VRR in handheld mode, maar net zoals Nintendo wireless bluetooth uiteindelijk erin gepatched heeft bij de Switch 1 zie ik ook nog wel dat VRR in docked mode op een later moment beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Bombvis schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:54:
[...]

Wel waar, maar alleen in handheld modus
Ja, een gemiste kans. Ik speel voornamelijk op de tv. En wat kost dat nou? Blijkbaar lukt het op de handheld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:58:
[...]

Ja, een gemiste kans. Ik speel voornamelijk op de tv. En wat kost dat nou? Blijkbaar lukt het op de handheld wel.
Geen idee, wat kost dat?

Maar kan natuurlijk altijd later nog toegevoegd worden. PS5 kreeg het ook pas 1.5 jaar na release.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is geen technische limitatie? Gezien we wel VRR in handheld mode hebben? Ik zag eerder een discussie voorbij komen met de volgende uitspraak: "Dock’s Display Port to HDMI connector doesn’t support standard HDMI VRR". Geen idee of dat verder waar is.

Of komt VRR meer tot zijn recht in handheld mode waardoor we het vooralsnog niet zien voor docked mode? Met minder power in handheld mode heb je mogelijk meer kans op framerate problemen. In ieder geval opvallend dat het alleen in handheld ondersteund word.

[ Voor 29% gewijzigd door L23 op 16-05-2025 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raxious
L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:13:
Het is geen technische limitatie? Gezien we wel VRR in handheld mode hebben? Of komt VRR meer tot zijn recht in handheld mode waardoor we het vooralsnog niet zien voor docked mode? Met minder power in handheld mode heb je mogelijk meer kans op framerate problemen. In ieder geval opvallend dat het alleen in handheld ondersteund word.
gezien het feit dat er in eerste instantie ook met TV VRR gepromoot werd doet mij vermoeden dat de feature gewoon nog niet klaar is. Zoals al is gezegd duurde het bij Sony ook 1,5 jaar voordat het beschikbaar kwam op de PS5. Heck, het duurde 4 jaar voordat de Switch 1 spontaan een update kreeg voor wireless bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:03:
[...]

Geen idee, wat kost dat?

Maar kan natuurlijk altijd later nog toegevoegd worden. PS5 kreeg het ook pas 1.5 jaar na release.
Met stutters. *O*
Raxious schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:17:
[...]

gezien het feit dat er in eerste instantie ook met TV VRR gepromoot werd [...]
Alleen op basis van informatie afkomstig van NoA en NoE. In de Japanse informatie is VRR voor tv's nooit genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:19:
Wel vind ik Sonic 3 nu de beste game in de serie.
Het is een van de weinige Sonic games die ik volledig heb uitgespeeld (Sonic 3 met alle personages en alle Emeralds en idem voor S3&K). De enige andere "Sonic" game die ik volledig heb uitgespeeld is Knuckles' Chaotix op de 32X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:27
Als ze vragen aan Nintendo komt het nog in een update, we hebben niets te melden.

Als je weet dat het met een update komt, dan vermeld je dat toch ?
Ook al zeg je, later komen we met een update. We weten nog geen exacte datum.

Voor mij geen deal breaker alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raxious schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:17:
[...]

gezien het feit dat er in eerste instantie ook met TV VRR gepromoot werd doet mij vermoeden dat de feature gewoon nog niet klaar is. Zoals al is gezegd duurde het bij Sony ook 1,5 jaar voordat het beschikbaar kwam op de PS5. Heck, het duurde 4 jaar voordat de Switch 1 spontaan een update kreeg voor wireless bluetooth.
Ik heb er echt te weinig verstand van, maar als het handheld al wel klaar is waarom kost het dan voor docked meer tijd om te implementeren? Werkt het dan totaal anders etc.?

Er zullen inderdaad vast nog wel nieuwe features komen zoals we bij de Switch 1 ook zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:36

Esumontere

Floep, banaan.

L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:25:
[...]

Ik heb er echt te weinig verstand van, maar als het handheld al wel klaar is waarom kost het dan voor docked meer tijd om te implementeren? Werkt het dan totaal anders etc.?

Er zullen inderdaad vast nog wel nieuwe features komen zoals we bij de Switch 1 ook zagen.
Output direct op het scherm is iets anders dan output via HDMI. Mochten ze een HDMI 2.0 poort hebben geïnstalleerd in de dock, om wat voor reden dan ook, dan gaat het überhaupt niet gebeuren wegens technische limitaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Esumontere schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:29:
[...]

Output direct op het scherm is iets anders dan output via HDMI. Mochten ze een HDMI 2.0 poort hebben geïnstalleerd in de dock, om wat voor reden dan ook, dan gaat het überhaupt niet gebeuren wegens technische limitaties.
De technische limitatie was inderdaad mijn punt eerder. Mogelijk inderdaad een oudere HDMI port. Softwarematig zie ik geen reden waarom je het wel gelijk voor handheld mode kan uitbrengen en niet gelijk voor docked mode. Daarom was ik benieuwd naar die aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Iemand een idee. Minimale prijs voor digitale games van Nintendo zelf lijkt een euro of 40 te zijn?
Kwestie van wachten op de volgende aanbiedingsronde, of zijn d'r nog andere kortingsmanieren?
Bv 2x Zelda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:35:
Iemand een idee. Minimale prijs voor digitale games van Nintendo zelf lijkt een euro of 40 te zijn?
Kwestie van wachten op de volgende aanbiedingsronde, of zijn d'r nog andere kortingsmanieren?
Bv 2x Zelda.
60 euro games waren in de aanbieding voor 40 euro, dus 33% korting. Wellicht zien we die 30 a 33% korting weer bij games van nu 70 a 80 euro. Verder zijn er nog geen andere manieren van korting bekend voor de Switch 2 zoals de Nintendo Switch-gamevouchers (2 games voor 99 euro) van de Switch 1. Wellicht komt zoiets weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 16-05-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Raxious schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:58:
https://www.eurogamer.net...pport-vrr-on-tv-after-all

Inderdaad alleen VRR in handheld mode, maar net zoals Nintendo wireless bluetooth uiteindelijk erin gepatched heeft bij de Switch 1 zie ik ook nog wel dat VRR in docked mode op een later moment beschikbaar komt.
Met een firmware patch? Het stond verkeerd op de website dus wellicht dan later alsnog werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:50
Die hadden we hier toch al iets langer haha
Esumontere schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:29:
[...]

SteamDeck dock? Ook HDMI 2.0 en wel VRR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:36

Esumontere

Floep, banaan.

MrGizMo schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:26:
[...]

Die hadden we hier toch al iets langer haha

[...]

SteamDeck dock? Ook HDMI 2.0 en wel VRR?
Zou kunnen dat het kan werken, maar de algemene consensus op het Grote Internet is dat HDMI 2.0 er niet de technische specs voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

VRR kan ook wel met HDMI 2 maar dan heb je het over de AMD variant (FreeSync) ipv de standaardversie geloof ik.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:32
Mailtje gekregen van Nintendo dat ze heel binnenkort de betaling zullen uitvoeren van de preorder :D Ik verwacht een mooie tijdige levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MVA. schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 07:17:
Mailtje gekregen van Nintendo dat ze heel binnenkort de betaling zullen uitvoeren van de preorder :D Ik verwacht een mooie tijdige levering
Die email kreeg ik al op 12 mei, maar voor zover ik kan zien hebben ze nog niets gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Over 2,5 week is het zover. Dan hebben we de Switch 2 in ons handen. Maar gek genoeg is de hype niet echt aanwezig bij mij. Hebben jullie dit ook? De games waar ik naar uitkijk zijn de S2 upgrades van Tears of the Kingdom (S2 Edition) en Echoes of Wisdom (gratis patch). Mario Kart World vind ik leuk om eens te doen, maar zonder bundel had ik de game niet gekocht. Donkey Kong lijkt me vrij saai ondanks de chaos. De eerste nieuwe game waar ik naar uitkijk is Metroid 4. En zelfs dat is een Switch 1 game met S2 patch.

Ligt dit aan mij? Word ik gewoon oud? Of zijn de launch games gewoon niet zo indrukwekkend?

Ik weet dat er de komende 7 jaar voldoende knallers uitkomen en ik zie de prijs ook nog wel verhoogd worden, daarom haal ik hem nu. Maar de hype is er bij mij niet.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Heb hetzelfde inderdaad. Launch games nog weinig bijzonders.
Gewoon een grotere, snellere switch.
Heb een v1 en een Oled. Ik gooi die v1 op marktplaats en hou dan de Switch 2 en de Oled.
Zou hem uiteindelijk toch wel een keer kopen, dus dan net zo goed bij de launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Mog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:47:
Over 2,5 week is het zover. Dan hebben we de Switch 2 in ons handen. Maar gek genoeg is de hype niet echt aanwezig bij mij. Hebben jullie dit ook? De games waar ik naar uitkijk zijn de S2 upgrades van Tears of the Kingdom (S2 Edition) en Echoes of Wisdom (gratis patch). Mario Kart World vind ik leuk om eens te doen, maar zonder bundel had ik de game niet gekocht. Donkey Kong lijkt me vrij saai ondanks de chaos. De eerste nieuwe game waar ik naar uitkijk is Metroid 4. En zelfs dat is een Switch 1 game met S2 patch.

Ligt dit aan mij? Word ik gewoon oud? Of zijn de launch games gewoon niet zo indrukwekkend?

Ik weet dat er de komende 7 jaar voldoende knallers uitkomen en ik zie de prijs ook nog wel verhoogd worden, daarom haal ik hem nu. Maar de hype is er bij mij niet.
Ikzelf ben wel hyped. Gisteren zelfs een aantal Switch 1 games besteld die ik al een tijdje wilde spelen, maar zelfs met Oled hardware niet echt interessant waren.

Nu met Switch 2 krijgen die een kleine boost, en is handheld gaming net wat interessanter geworden. Ook zelfs een spel besteld die ik eerder links zou laten liggen, maar door het Nintendo Experience event toch wel erg leuk vond: Hades. Dat ga ik dan ook eerst uitspelen voordat ik Hades II bestel :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ja. Herken ik ook. Ik kijk wel uit naar de nieuwe hardware. Vooral het 1080p scherm. Zo’n zin om Tears of the Kingdom op hoge resolutie en framerate te spelen. Maar ergens vind ik het ook armoe dat ik vooral uitkijk naar het spelen van oude games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:08

S2S

Ik kijk vooral uit naar Metroid Prime 4 maar dat is geen launch game. De echte killer app games zijn dit maal niet aanwezig naar mijn mening. Geen Mario of Zelda avontuur met launch speelt hier mee. Het is vooral 3rd party georiënteerd, ook belangrijk . Maar ik zit niet op Cyberpunk te wachten bijvoorbeeld, speel ik al op de Xbox . In dat opzicht is het inderdaad wat mager. Ach en hou ouder je wordt hoe meer je je tijd moet verdelen als je ook een gezin hebt . Times are changing .

[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 17-05-2025 09:28 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:41
Gaat iemand hier de upgrade pack voor Mario Party Jamboree kopen? Ik zit nog te twijfelen. Enerzijds ben ik totaal niet geïnteresseerd in EyeToy-mode (voelen vooral als gimmick en een showcase, en ik ga de camera sowieso niet kopen). Daarentegen verbetert de upgrade wel de graphics als ik het zo lees. Iemand een idee of dit substantieel zal zijn? En zal het überhaupt mogelijk zijn om nog online te spelen (de bestaande modi uiteraard) met mensen op de originele Switch?

[ Voor 11% gewijzigd door Jixreme op 17-05-2025 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:26
Ik kijk er wel naar uit maar voel ook niet zo de hype. Het is natuurlijk gewoon een iteratie op en niet een evolutie van, laten we eerlijk zijn. Qua games voel ik het ook wel zo, alleen Donkey Kong kijk ik erg naar uit en de rest is gewoon leuk.

Iets waar ik steeds aan moet denken; zou die muis functionaliteit nou echt gebruikt gaan worden, en zo ja hoe? Dat het in de test opstelling van Nintendo goed en fijn werkt begrijp ik maar dan ga je er van uit dat mensen aan een bureau zitten. In mijn beleving speel je met je switch of op een bank of stoel, of handheld. In beide gevallen heb je niks dat echt dienst kan doen als een uitgebreide muismat, wat je bij een game als Metroid Prima toch wel echt nodig gaat hebben. Gaan ze er van uit dat je een hele opstelling maakt met een groot oppervlak voor je TV? Of is het bedoeld om te gamen met de kickstand? Switch op tafel en joycons in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Over 2,5 week is het zover. Dan hebben we de Switch 2 in ons handen. Maar gek genoeg is de hype niet echt aanwezig bij mij. Hebben jullie dit ook?
Ja. “The chase is better than the catch” denk ik mbt het ding meteen in huis willen hebben. Maar heb wel zin in Mariokart.
En om te zien hoeveel mooier BotW en TotK zijn geworden. Heb TotK bijna uitgespeeld, ik wil daarna BotW opnieuw gaan proberen, daar was ik na 40% mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious

Hier eigenlijk hetzelfde. in de 8 jaar dat ik mijn Switch 1 nu heb, heb ik er eigenlijk maar relatief weinig gebruik van gemaakt. Eigenlijk sinds de Wii steeds de vingers eraan verbrand vanwege loze beloftes (veel third party support, performance, etc.).

Heb me met sommige games oprecht vermaakt, Xenoblade games, Legends Arceus, maar performance blijft nog altijd een grote issue voor mij. Maar ook nu weer de hoop dat met de S2 deze problemen grotendeels zijn verholpen.

Belangrijke reden dat ik hem nu koop is toch ergens weer een beetje FOMO en meeliften op de hype erom heen, maar de meest belangrijke voor mij is dat je met de huidige tariffs gewoon niet weet wat er nog met de prijs gaat gebeuren. Nintendo zelf heeft al aangegeven niet de garantie te kunnen geven dat er op termijn nog iets met de prijs gaat gebeuren. Vandaar dat ik hem nu haal. Liever nu 510 betalen dan dat hij over een half jaar opeens 600 kost.

Ik moet overigens nog heel even terugkomen op mijn opmerking over VRR van gisteren. Op dit moment is gewoon nog niet duidelijk of de S2 uberhaupt VRR hardwarematig ondersteunt op een TV. UIt leaks zou zijn gebleken dat de aansluiting HDMI 2.1 betreft, dus dat zou niet direct het probleem moeten zijn. Als het software matig een issue is dan zou het gepatched kunnen worden zoals met wireless bluetooth het geval was bij de Switch 1.

Wat men echter vermoed is dat het in de USB-C aansluiting zit. Deze wordt natuurlijk vanuit de Switch 2 gebruikt om het signaal door te geven aan het dock. Hierbij wordt vanuit de USB-C aansluiting DP signaal verstuurt waardoor VRR geen optie is.

Digital Foundry geeft in hun volledige analyse zelf ook aan geen 100% duidelijkheid te hebben over waar het probleem zit, dus het wordt sowieso wachten totdat dat ding op de markt is en iemand zo gek is om hem helemaal open te schroeven om te kijken welke onderdelen er precies in zitten xD

Maar ik was in elk geval iets te voorbarig in te stellen dat het puur een softwarematig probleem is, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nowherebound123 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:31:
Ik kijk er wel naar uit maar voel ook niet zo de hype. Het is natuurlijk gewoon een iteratie op en niet een evolutie van, laten we eerlijk zijn. Qua games voel ik het ook wel zo, alleen Donkey Kong kijk ik erg naar uit en de rest is gewoon leuk.

Iets waar ik steeds aan moet denken; zou die muis functionaliteit nou echt gebruikt gaan worden, en zo ja hoe? Dat het in de test opstelling van Nintendo goed en fijn werkt begrijp ik maar dan ga je er van uit dat mensen aan een bureau zitten. In mijn beleving speel je met je switch of op een bank of stoel, of handheld. In beide gevallen heb je niks dat echt dienst kan doen als een uitgebreide muismat, wat je bij een game als Metroid Prima toch wel echt nodig gaat hebben. Gaan ze er van uit dat je een hele opstelling maakt met een groot oppervlak voor je TV? Of is het bedoeld om te gamen met de kickstand? Switch op tafel en joycons in de hand.
Je kunt hem ook op je been of op de bank gebruiken. Ik vond het zelfs in de testopstelling van Nintendo niet fijn werken, laat staan op je broek of bank. Maar kan ook gewenning zijn. Ik zal het in ieder geval niet veel gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Laatst online: 18:26
Raem schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:36:
[...]

Je kunt hem ook op je been of op de bank gebruiken. Ik vond het zelfs in de testopstelling van Nintendo niet fijn werken, laat staan op je broek of bank. Maar kan ook gewenning zijn. Ik zal het in ieder geval niet veel gebruiken denk ik.
Ja, begrijp dat het ook op die oppervlaktes kan werken voor bijvoorbeeld die rolstoelgame waarbij je effectief gewoon een 'swipe' simuleert. Maar voor een game waarbij je daadwerkelijk een pointer over het scherm beweegt heb je toch nooit genoeg ruimte tot je beschikking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:56
Sir_Lion schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:01:
[...]

Ikzelf ben wel hyped. Gisteren zelfs een aantal Switch 1 games besteld die ik al een tijdje wilde spelen, maar zelfs met Oled hardware niet echt interessant waren.

Nu met Switch 2 krijgen die een kleine boost, en is handheld gaming net wat interessanter geworden. Ook zelfs een spel besteld die ik eerder links zou laten liggen, maar door het Nintendo Experience event toch wel erg leuk vond: Hades. Dat ga ik dan ook eerst uitspelen voordat ik Hades II bestel :D
Same ik ben wel echt hyped! Maar heb dan ook in nog veel switch 1 games weinig tijd gestopt ( door ook ps5 in huis) waardoor de upgrades voor mij een goede reden zijn om ze weer te gaan spelen.

Ook Mario kart world is voor mij gewoon echt een game waar ik honderden uren in ga stoppen, tegen de tijd dat ik daar een beetje op uitgekeken ben is metroid ook uit.

Plus het feit dat ik 3rd party games op handheld kan spelen aangezien de tv nog wel is bezet is en gewoon voor onderweg etc.

Oftewel ik kan niet wachten, voelt mij gewoon weer hetzelfde als bijv de N64 voor het eerst krijgen met sinterklaas vroeger etc.

Misschien ben ik ook gewoon op mijn 36e nog een klein kind:) zeg ook prima wat sociale "verplichtingen" af de dagen na zo'n release :+

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nowherebound123 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:38:
[...]

Ja, begrijp dat het ook op die oppervlaktes kan werken voor bijvoorbeeld die rolstoelgame waarbij je effectief gewoon een 'swipe' simuleert. Maar voor een game waarbij je daadwerkelijk een pointer over het scherm beweegt heb je toch nooit genoeg ruimte tot je beschikking.
Genoeg muis"tafeltjes" voor op de bank hoor die dit goedkoop voor je kunnen oplossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:36
matthijst schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:56:
Heb hetzelfde inderdaad. Launch games nog weinig bijzonders.
Gewoon een grotere, snellere switch.
Heb een v1 en een Oled. Ik gooi die v1 op marktplaats en hou dan de Switch 2 en de Oled.
Zou hem uiteindelijk toch wel een keer kopen, dus dan net zo goed bij de launch.
Ik zou de v1 echt niet op marktplaats zetten. Als ooit de eshop van de switch 1 sluit heb je nog andere mogelijkheden. Heb 2 v1 unpatched die gaan absoluut niet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:37

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb er wel zin in hoor!
De PS5 wordt hier al een tijdje niet meer gebruikt; ik wil niet het 'risico' lopen diep in een game te zitten waardoor Link's Awakening en Breath of the Wild moeten wachten.
Nintendo binnen = aansluiten en spelen :9

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 17-05-2025 13:30 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:30

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb er ook zin in, nooit een Switch gehad.
Heb mijn PS5 weggegeven omdat die 1x per 2 maanden aanging haha.

Alleen nog PC gaming naast de Switch. Heb wel alvast de Zelda games en Donkey Kong Tropical Freeze via Markplaats gekocht.

Dus ben heel benieuwd!

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:30
Mariokart met de kids spelen, zin in!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• depsycholoog
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 23:42
Ik heb er ook echt wel zin in! Ik heb Cyberpunk geperoreerd naast de MK bundel, ik heb alleen een PS4 waar ik het niet op heb gespeeld en een OLED.
Maar tegelijkertijd herken ik ook wel dat het meer voelt als een evolutie ipv een radicaal nieuw apparaat.
Op termijn wil ik denk ik nog een PS5, ik hou ook van racespellen en wil GTA6 kunnen spelen.

Mijn Tomtoc case is trouwens binnen, besteld op Amazon. Valt op hoeveel groter de Switch 2 is! Case voelt goed en stevig aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7owOS7xpfOOneU2NTT4RSdMO1z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfhrA67zuLp7oEf0tzGx5UF4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbj15jM7NLDyp9Ix2ik-Y57ctDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSKGJHz0A5gSALVkyMCl5ZLw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWZ7sd2Ycsjs1RitUjNFCLPRHvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0DhNSpDxyymDx9iqIXkK305.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door depsycholoog op 17-05-2025 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:48:
[...]

Dan hebben we het toch over 3GB RAM voor het OS? En ik begrijp vaag dat GameChat aardig wat resources gebruikt. Is GameChat dan voor elk spel gereserveerd of kan een ontwikkelaar van een single player only game bijvoorbeeld kiezen om niet gebruik te maken van GameChat en de resources anders benutten?

Ik ben zelf sowieso niet van het online gamen met video verbinding, maar de uitwerking van GameChat met stotterende video verbinding ziet er nou ook niet uit als een goed uitgewerkt idee. Jammer dat dit dan zoveel van het systeem vraagt.
Ik had het zowel over de RAM allocatie als over de CPU-kernen. Kan me perfect voorstellen dat men wat moet reserveren voor GameChat en dat men meer ruimte houdt voor OS functies in het algemeen (wie weet is er nog functionaliteit in ontwikkeling die we nu niet kennen?). Discord zuipt ook geheugen als je aan het streamen bent. Maar het is toch een kwart van het geheugen en de CPU dat gereserveerd wordt. Benieuwd of op termijn gaat blijken dat Nintendo meer van die middelen terug vrijmaakt voor de ontwikkelaars.

Dat gezegd zijnde... ontwikkelaars klinken tot nu toe allemaal tevreden van Switch 2 Zal allemaal wel meevallen :)

En ja ik ben zelf ook geen vragende partij voor GameChat-achtige features, maar ik kan me perfect inbeelden dat hier vraag naar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012

Wat is oud ? Zelf ben ik 40 en game al vanaf de Nes. Erg veel zin in de nieuwe Switch. Mario Kart altijd leuk en kijk erg uit naar Prime 4. Van Donkey Kong geen idee wat ik moet verwachten. Via NSO de Gamecube games, ook erg leuk. Hopelijk ook ooit de Wii, DS en 3DS.

En wat je ook aangeeft het idee wat er gaat komen. 3D Mario, nieuwe Zelda etc. veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
depsycholoog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:27:

Op termijn wil ik denk ik nog een PS5, ik hou ook van racespellen en wil GTA6 kunnen spelen.
Denk dat er heel veel mensen zijn die dit gaan doen. De PS5 pro’s zullen ook wel aardig gaan.
Slimme zet van Sony om de marketing rechten te kopen.

Ben benieuwd of er iets van GTA ook naar de Switch 2 gaat komen. GTA 5 best leuk voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Mike84- schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:59:
[...]

Denk dat er heel veel mensen zijn die dit gaan doen. De PS5 pro’s zullen ook wel aardig gaan.
Slimme zet van Sony om de marketing rechten te kopen.

Ben benieuwd of er iets van GTA ook naar de Switch 2 gaat komen. GTA 5 best leuk voor onderweg.
Marketing rechten?

Ik vraag me af of we GTA 5 gaan zien. Had al prima kunnen draaien op de Switch 1 namelijk. Ik denk dat ze het qua GTA Online (nog) niet interessant vinden om ook een Nintendo platform te ondersteunen.

Las ook weer geruchten dat Red Dead Redemption 2 mogelijk dit jaar naar de Switch 2 komt samen met versies voor de PS5 en Xbox Series X/S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:37

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk dat ie het over Forza Horizon 5 heeft die naar de Playstation komt. Zo'n game misten we in het blauwe kamp, nu niet meer :)
*edit
Daar ging het niet over dus :P

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 17-05-2025 15:23 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
L23 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:12:
[...]

Marketing rechten?

Ik vraag me af of we GTA 5 gaan zien. Had al prima kunnen draaien op de Switch 1 namelijk. Ik denk dat ze het qua GTA Online (nog) niet interessant vinden om ook een Nintendo platform te ondersteunen.

Las ook weer geruchten dat Red Dead Redemption 2 mogelijk dit jaar naar de Switch 2 komt samen met versies voor de PS5 en Xbox Series X/S.
Marketing deal 😉
Rechten liggen natuurlijk bij Rockstar zelf .

GTA 6 zal wel een stunt zijn voor de Switch 2. Maar de meeste zullen deze dan wel kopen voor de Playstation.

Heb ik ook gehoord van Red Dead Redemption 2. Wel goed voor de Switch 2 denk ik. Of het gaat verkopen? Geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
Superkiwi schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat ie het over Forza Horizon 5 heeft die naar de Playstation komt. Zo'n game misten we in het blauwe kamp, nu niet meer :)
*edit
Daar ging het niet over dus :P
Nee, moest marketing deal zijn.

Ben benieuwd wat van Microsoft allemaal naar Nintendo komt. Forza op de Playstation is super :)

[ Voor 4% gewijzigd door -Mike84- op 17-05-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Mike84- schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Marketing deal 😉
Rechten liggen natuurlijk bij Rockstar zelf .

GTA 6 zal wel een stunt zijn voor de Switch 2. Maar de meeste zullen deze dan wel kopen voor de Playstation.

Heb ik ook gehoord van Red Dead Redemption 2. Wel goed voor de Switch 2 denk ik. Of het gaat verkopen? Geen idee.
Ok, wist niet dat er een marketing deal was. Game komt naar de Playstation 5 en Xbox Series X/S. Geen specifieke Playstation reclame gezien behalve dat de trailer qua gameplay op een PS5 draaide?

Ik had het over GTA 5. GTA 6 is afwachten, wat mij betreft wel een mogelijkheid en financieel een logische keus om het ook op de Switch 2 uit te brengen, maar dat zal dan niet volgend jaar zijn samen met de PS5 en Xbox Series X/S release.

Red Dead Redemption remaster werd ook enthousiast ontvangen op de PS4 en Switch. Denk zeker dat het wel verkoopt, er is als langere tijd de wens voor een PS5 en Xbox Series X/S versie van Red Dead Redemption 2. 60 fps etc. En ik verwacht net als andere grote third party games ook interesse op de Switch 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
L23 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:40:
[...]

Ok, wist niet dat er een marketing deal was. Game komt naar de Playstation 5 en Xbox Series X/S. Geen specifieke Playstation reclame gezien behalve dat de trailer qua gameplay op een PS5 draaide?

Ik had het over GTA 5. GTA 6 is afwachten, wat mij betreft wel een mogelijkheid en financieel een logische keus om het ook op de Switch 2 uit te brengen, maar dat zal dan niet volgend jaar zijn samen met de PS5 en Xbox Series X/S release.

Red Dead Redemption remaster werd ook enthousiast ontvangen op de PS4 en Switch. Denk zeker dat het wel verkoopt, er is als langere tijd de wens voor een PS5 en Xbox Series X/S versie van Red Dead Redemption 2. 60 fps etc. En ik verwacht net als andere grote third party games ook interesse op de Switch 2.
Ja, denk dat je het pas volgend jaar echt gaat merken.

Ja, weet dat je het over 5 had. Maar 6 is wel een stunt in mijn ogen. Maar wat je aangeeft zeker mogelijk en helemaal als de Switch 2 als warme broodjes over de toonbank gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Ik wacht denk ik op een nieuwe Mario platformer. Ik heb nog veel Switch (en PS5) spellen liggen die ik nog moet spelen. Het is nog erg onduidelijk of die spellen allemaal (goed) speelbaar zijn op de S2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Ike. wat is er onduidelijk? Nintendo lijkt hier vrij transparant over - al zullen we natuurlijk eerst moeten zien dan geloven :) Maar als we even naar de Japanse grafiek kijken (want de Engelstalige zijn niet aangepast), lijkt 25% van de third-party games met succes getest te zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door JackAvery op 17-05-2025 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:21:
@Ike. wat is er onduidelijk? Nintendo lijkt hier vrij transparant over - al zullen we natuurlijk eerst moeten zien dan geloven :)
Ik maak me er bij de first party games niet zo zorgen over. Qua third party games verder eerst zien dan geloven inderdaad. Heb het gevoel dat Nintendo emulatie nog niet zo goed onder de knie heeft als bij Xbox. Aan de andere kant is het natuurlijk geen select aantal games zoals we bij de Xbox 360 games op de Xbox One/Series zagen.

Verder is het me niet helemaal duidelijk waarom developers hun Switch 1 games moeten updaten als ze niet (goed) draaien op de Switch 2. Kan Nintendo ook niet hun Backwards compatibility zelf blijven optimaliseren de komende tijd aan de hand van games testen?

Edit: Het zijn weliswaar succesvol getest, maar het zijn ook hele korte tests? Denk dat we pas gaan zien hoe goed alles draait als iedereen zijn Switch 1 games kan spelen en dus zelf kan testen.

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 17-05-2025 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
JackAvery schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:21:
@Ike. wat is er onduidelijk? Nintendo lijkt hier vrij transparant over - al zullen we natuurlijk eerst moeten zien dan geloven :)
Er is een lijst van Nintendo met spellen die wel/ niet (goed) werken maar die wordt nog steeds geupdate. Moet de emulator steeds geupdate worden voor veel spellen of gaan (veel) spellen een patch nodig hebben? + hoeveel third party spellen zullen nog een update krijgen waardoor ze beter spelen?
Ik wacht nog even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ike. schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:27:
[...]

Er is een lijst van Nintendo met spellen die wel/ niet (goed) werken maar die wordt nog steeds geupdate. Moet de emulator steeds geupdate worden voor veel spellen of gaan (veel) spellen een patch nodig hebben? + hoeveel third party spellen zullen nog een update krijgen waardoor ze beter spelen?
Ik wacht nog even af.
Moeilijk te zeggen. Nintendo gebruikt geen volledige emulator stack. Heel waarschijnlijk gaat het op zijn minst op CPU niveau over een hele lichtgewicht vertaallaag. Ik verwacht eigenlijk dat de kans op problemen vooral gaat voorkomen bij games die op GPU niveau heel specifieke optimalisatietrucs gebruiken die afwijken van de NVN API.

Hoe "goed" een spel draait heeft niet noodzakelijk iets met dit vertaalproces te maken. Ik vermoed dat updates vooral nodig zullen zijn wanneer een game serieus glitcht, of wanneer een ontwikkelaar ervoor kiest om het spel te verbeteren tegenover wat er met de gewone Switch code mogelijk is. Zowel Nintendo als andere ontwikkelaars claimen bovendien dat sommige games met hun standaard Switch 1 code "beter" zullen werken op de nieuwe console dan op Switch 1. Dat sluit echter niet uit dat er games gaan zijn die slechter werken.

Maar inderdaad afwachten en voorlopig je Switch nog niet als onderlegger gebruiken :)
L23 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:26:
[...]

Ik maak me er bij de first party games niet zo zorgen over. Qua third party games verder eerst zien dan geloven inderdaad. Heb het gevoel dat Nintendo emulatie nog niet zo goed onder de knie heeft als bij Xbox. Aan de andere kant is het natuurlijk geen select aantal games zoals we bij de Xbox 360 games op de Xbox One/Series zagen.
Microsoft heeft natuurlijk een generatie langer aan hun oplossing gewerkt én heeft een letterlijk leger programmeurs.
Verder is het me niet helemaal duidelijk waarom developers hun Switch 1 games moeten updaten als ze niet (goed) draaien op de Switch 2. Kan Nintendo ook niet hun Backwards compatibility zelf blijven optimaliseren de komende tijd aan de hand van games testen?
Ja zoals ik hierboven al zeg - sommige ontwikkelaars maken gebruik van heel specifieke 'hacks' om hun games te optimaliseren. Nvidia en Nintendo kunnen nooit alles anticiperen. Gevalletje "why not both".
Edit: Het zijn weliswaar succesvol getest, maar het zijn ook hele korte tests? Denk dat we pas gaan zien hoe goed alles draait als iedereen zijn Switch 1 games kan spelen en dus zelf kan testen.
Moeilijk te zeggen hoe men test op basis van de info die Nintendo vrijgeeft :) Maar ik denk dat het echt wel mee zal vallen. Dat men transparant communiceert over games met problemen is voor mij toch een indicatie dat ze het serieus nemen, en dat games in de "donkerblauwe" zone gewoon gaan werken - en dat zijn er al meer dan 3700 als ik even 25% neem van 15.000 en naar beneden afrond :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@JackAvery Ja ben benieuwd, tot nu toe zag ik dat er alleen problemen waren met twee games die ik heb. Alien Isolation en Star Wars Episode 1 Racer. De Switch OLED (en de Switch Lite) gaan sowieso niet weg. Ik verwacht dat die hoe dan ook nog wel een keer van pas komen en zijn qua formaat een stuk compacter dan de Switch 2.

Bij de Switch Lite wil ik er nog een keer een OLED scherm inzetten, maar voor alsnog een beetje een onzinnige Aliexpress impulsaankoop geweest :P Meer aan het verzamelen dan dat het veel gebruikt word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over VRR: niemand weet het zeker, want er bestaat geen publieke spec sheet van de chip die Nintendo in het nieuwe dock gebruikt. Hier op Famiboards vind je een uitstekende post over de mogelijke verklaringen. Misschien komt VRR op TV's later nog, misschien niet :+ Ik zou er niet te hard van wakker liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donkey Kong Bananza is zo'n game die er leuk uitziet, maar verder nog niet echt weet wat voor game het verder is. Ok. We weten dat Dk een hoop kapot kan slaan en op zoek moet gaan naar kristallen bananen. En dan? Wat is het doel, waarom doen we dit? Dat is iets waar ik nog niet echt een antwoord op gezien heb. Dus ik hoop dat Nintendo die duidelijk nog gaat geven. Want als de game alleen maar draait om alles kapot te hakken en zoeken naar kristallen weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat leuk is. DK draaide altijd om het platforming element en ik hoop dat we dit nog gaan terugzien.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ergens rond of kort na de Summer Game Fest verwacht ik eigenlijk wel wat van Nintendo, ja. Nintendo zal wel de launch nog een boost enzo willen geven, gok ik, door ervoor te zorgen dat de ogen op hun gericht staat. Summer Game Fest start op 6 juni en dat is 1 dag na de release van Switch 2 en daarom ben ik wel benieuwd hoe Nintendo daar mee om gaat. Misschien, net als vanouds, op 'E3-dinsdag' op 10 juni een Direct of misschien wel een week eerder om nog even voor die launch te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Zeror Er zitten wel wat platformelementen in. In de stukken die ik gespeeld heb moest je bijvoorbeeld op een platform slaan die je omhoog bracht en vanuit daar verder naar boven klimmen. Of in bonuslevels aan pilaren hangen/klimmen om vijanden te verslaan. Maar uiteindelijk wel met als doel een banaan of andere collectable te vinden.

Niet te vergelijken met de 2D Donkey Kong games, dat niet. Geen idee ook in hoeverre deze game te vergelijken is met DK64, die heb ik nooit gespeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Raem op 17-05-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:10
Ik vind dat Nintendo qua launchtitels wel een beetje de plank heeft misgeslagen. Donkey Kong gespeeld en dat lijkt me leuk voor een uurtje, maar is net als Mario Kart World geen spel die je gaat grijpen. Ze hadden echt een knaller van een Mario of Zelda moeten uitbrengen waar je direct even zoet mee bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
hotymoty schreef op zondag 18 mei 2025 @ 06:49:
Ik vind dat Nintendo qua launchtitels wel een beetje de plank heeft misgeslagen. Donkey Kong gespeeld en dat lijkt me leuk voor een uurtje, maar is net als Mario Kart World geen spel die je gaat grijpen. Ze hadden echt een knaller van een Mario of Zelda moeten uitbrengen waar je direct even zoet mee bent.
Nah Mario Kart is toch wel een van, al dan niet, de meest succesvolle titel op de Switch

Edit: meer sales dan Mario Odessey en Zelda BotW samen: https://nintendo.fandom.c...ing_Nintendo_Switch_games

[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 18-05-2025 07:55 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Gezien er best wat mensen in dit thread interesse hebben in Cyberpunk: CD Project Red heeft een aantal video’s in hogere kwaliteit dan de typische YouTube video op hun perswebsite gezet. https://press.cdprojektred.com/en/224/797#media
Weet je, persoonlijk volg ik je een beetje toch wat First Party games betreft in de eerste twee maanden. Maar mijn eigen smaak even negerend, is Mario Kart zo een beetje de grootste game die Nintendo kan uitbrengen qua doelpubliek en uren gameplay.

Verder: er is best wat keuze qua third party opties, binnen het half jaar kunnen we Metroid en Pokemon spelen, ik kijk persoonlijk uit naar mijn GameCube games herspelen én er zijn duizenden Switch games nog steeds te ontdekken. Dus ik heb ook geen echte reden om te zeggen dat het bvb. een matige launch line-up is. Games van het kaliber van Mario Odyssey en Breath of the Wild zijn nu eenmaal vrij zeldzaam…

Last but not least: ik denk dat Donkey Kong ons nog kan verrassen. Maar indien dat niet gebeurt, ook geen ramp.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 18-05-2025 08:14 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ik ben misschien iets te overboard gegaan met nieuwe spellen aanschaffen voor op de Switch 2 :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkSnS6hiL6c9CB3oHjzgTSZRkt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZOa3VYfcYwTao8HMmMPAUQw.jpg?f=fotoalbum_large

Buiten Hades, de meesten voor rond 30€ gekocht per stuk. Alleen Scribblenauts was significant goedkoper voor €6,50. Kon het niet laten liggen voor die prijs.

Komende 3 jaar wel weer zoet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:56
Tja is maar net wat je smaak is natuurlijk, ik vermaak mijzelf weer een stuk langer met een nieuwe Mario kart dan zelda, zelda vind ik ook leuk hoor maar Mario kart zitten bij mij veel meer uren in:)

Maar Zelda is vrij recent nog een nieuwe titel voor uitgekomen, dus vind het wel logisch dat een nieuwe zelda nog even op zich laat wachten.

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik begrijp wel dat mensen mariokart geen fantastische launchtitel vinden. Het is voor veel mensen een game die ze sowieso kopen om het tussendoor af en toe te spelen, of als ultieme multiplayer game. Maar het is over het algemeen geen game die je dedicated speelt en waarin je je maandenlang compleet in kunt verliezen.

In dat opzicht mis ik ook een steengoede 3D mario ofzo, of liever nog Zelda. Heb het geluk TOTK nooit écht opgepakt te hebben dus die zie ik dan maar als mijn launch titel voor de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:10
joblamie schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:23:
Ik begrijp wel dat mensen mariokart geen fantastische launchtitel vinden. Het is voor veel mensen een game die ze sowieso kopen om het tussendoor af en toe te spelen, of als ultieme multiplayer game. Maar het is over het algemeen geen game die je dedicated speelt en waarin je je maandenlang compleet in kunt verliezen.

In dat opzicht mis ik ook een steengoede 3D mario ofzo, of liever nog Zelda. Heb het geluk TOTK nooit écht opgepakt te hebben dus die zie ik dan maar als mijn launch titel voor de Switch.
Dit is precies wat ik bedoel inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2k-J1x1kwfzn3XeX1ihXQCJKaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E7Am2nI6WKTQirz9KfGozgm9.png?f=fotoalbum_large

@JackAvery Ik kijk ook uit naar de Gamecube games. Wel erg jammer dat Mario Kart: Double Dash!! er voorlopig niet tussen zit. F-Zero GX nog nooit gespeeld, dus ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Waarom die ZL knop zo'n raar knopje is geworden snap ik niet. Anders had je de controller nog kunnen gebruiken voor andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:59
L23 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:36:
[Twitter]

[Afbeelding]

@JackAvery Ik kijk ook uit naar de Gamecube games. Wel erg jammer dat Mario Kart: Double Dash!! er voorlopig niet tussen zit. F-Zero GX nog nooit gespeeld, dus ook wel benieuwd naar.
Ik verwacht dat Double Dash wel zal komen, de SNES en N64 Mario Karts zijn ten slotte ook beschikbaar via NSO.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Even de specs tabel geüpdatet:

Nintendo SwitchNintendo Switch 2
SoCNVIDIA Tegra X1NVIDIA Tegra T239
CPU4x ARM A578x ARM A78C
CPU kloksnelheden1020 Mhz (boost mode niet meegerekend)Docked: 998 MHz
Handheld: 1101 MHz
GPU architectuurNVIDIA Maxwell-basedNVIDIA Ampere-based
GPU CUDA cores256 CUDA1536 CUDA, 12 RT, 48 Tensor
GPU kloksnelhedenDocked: 768MHz
Handheld: tot 460MHz
Docked: 1007MHz
Handheld: 561MHz
Scherm6.2" LCD (15.7 cm, 720p), 60 Hz
7.0" OLED (720p), 60 Hz
7.9" LCD (20.3 cm, 1080p), 120Hz VRR, HDR10
Afmetingen23.9 x 10.2 x 1.4 cm27.2 x 16.6 x 1.4 cm
Gewicht297 g / 398 g incl. joy-cons401 g excl. / 534 g incl. joy-cons
Opslag32GB / 64 GB (OLED) eMMC 256GB UFS 3.1
MicroSD-ondersteuningTot 2TB MicroSDTot 2TB MicroSD Express
RAM4GB LPDDR412GB LPDDR5
GeheugenbandbreedteDocked: 25,6GB/s
Handheld: 21,3GB/s
Docked: 102GB/s
Handheld: 68GB/s
Batterijduur2017: 2,5 - 6,5 uur (4310 mAh)
2019: 4.5 - 9 uur
2 - 6,5 uur (5220 mAh)
DraadloosWi-Fi 5, BluetoothWi-Fi 6, Bluetooth
Resolutie (Handheld)1280x7201920x1080
Resolutie (Docked)tot 1920x1080tot 3840 x 2160 (60fps); tot 2560x1440 (120 fps)
Dock-output1080p4K
USB-poortenUSB-C, USB-A (2x docked)USB-C (2x), USB-A (2x docked)
Audio3.5mm jack, stereo, 5.1 LPCM (docked)3.5mm jack, stereo (handheld), 5.1 LPCM, microfoon
Ethernet (docked)neen / OLED: jaja
Haptische feedbackHD RumbleHD Rumble 2
Backwards compatibiliteitN/AJa, met Switch-games

Edit: meteen hier ook een aantal updates gezet betreffende launch line-up en Switch 1 updates.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 18-05-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:37:
Waarom die ZL knop zo'n raar knopje is geworden snap ik niet. Anders had je de controller nog kunnen gebruiken voor andere games.
Kan nog steeds natuurlijk, maar inderdaad jammer. Kennelijk wil Nintendo het zo trouw mogelijk houden aan de originele Gamecube controller. Bij de SNES Online controller geen problemen gehad met deze kleine ZL (en ZR) knoppen, maar nog geen idee voor welke spellen ik nog meer de Gamecube controller ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:38:
[...]

Ik verwacht dat Double Dash wel zal komen, de SNES en N64 Mario Karts zijn ten slotte ook beschikbaar via NSO.
Uiteraard, maar wanneer? Wellicht is het nog minimaal een jaar wachten en dat vind ik jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:36:
[Twitter]

[Afbeelding]

Is dit niet gewoon een gevalletje om niet Mario Kart met Mario Kart te laten concurreren?

Double Dash is overigens de Mario Kart game waar ik het meeste tijd in heb gestoken, fijn spel. Maar niet iets wat ik meteen ga herspelen. Als ik zelf een wishlist zou maken: Fire Emblem: Path of Radiance (bevestigd!), Eternal Darkness, Final Fantasy Crystal Chronicles en Waverace Blue Storm. Dat de Pokémon Colosseum/Gale of Darkness ook komen, vind ik ook tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ja ik vind ook dat er niet echt toppers van een Launchtitels zijn, ze moeten het voornamelijk hebben van 3th party titels.
Dit is leuk dat Nintendo dat nu ook eens krijgt(Grootschalig), maar vele zullen die spellen al gespeeld hebben(Of 2 keer).
Mario Kart is wel leuk, maar niet voor je om maanden in te verliezen. en Donkey Kong lijkt mij ook niet zo(Ja leuk voor een uurtje ofzo).
Al moeten we met dit spel wellicht wachten, want eigenlijk is er nog zowat niks van bekend(Dus wat meer Gameplay video's afwachten).

Verder zijn het eigenlijk de Switch die al enige tijd uit zijn, die een upgrade patch krijgen. En daar blijft het eigenlijk bij.
Daarom koop ik nu ook geen Switch2, hij komt er wel eens. Maar pas als er een spel die ik echt wil spelen(En geen oud spel met upgrade patch ofzo).
Dit gaat wellicht pas Pokemon worden, al komt die wel op beide generaties uit. Speel ik die dan toch liever op de Switch2 tegen die tijd.

Indien je de Switch1 al geruime tijd heb, valt de release van de Switch2 tegen. Als je hem nog niet zo lang heb(Of helemaal niet). Dan is de release wellicht wat leuker.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-05-2025 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:58:
[...]

Is dit niet gewoon een gevalletje om niet Mario Kart met Mario Kart te laten concurreren?

Double Dash is overigens de Mario Kart game waar ik het meeste tijd in heb gestoken, fijn spel. Maar niet iets wat ik meteen ga herspelen. Als ik zelf een wishlist zou maken: Fire Emblem: Path of Radiance (bevestigd!), Eternal Darkness, Final Fantasy Crystal Chronicles en Waverace Blue Storm. Dat de Pokémon Colosseum/Gale of Darkness ook komen, vind ik ook tof.
Zeker, daar ga ik ook vanuit en dat vind ik jammer :P Super Mario Kart en Mario Kart: Super Circuit kwamen volgens mij wel direct uit op SNES/GBA NSO. Als nu niet het moment is, wanneer dan wel? Ik denk dat ik nog een tijdje moet wachten. Ergens ver na de feestdagen.

Ik heb nooit een Gamecube gehad, maar wel veel potjes Mario Kart Double Dash!! gespeeld bij verschillende vrienden. Straks is er Gamecube NSO en heb ik een eigen Gamecube controller. Dat was een mooi moment geweest om zelf eens met de game aan de slag te kunnen gaan. Zo dichtbij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:02:
[...]

Ja ik vind ook dat er niet echt toppers van een Launchtitels zijn, ze moeten het voornamelijk hebben van 3th party titels.
Dit is leuk dat Nintendo dat nu ook eens krijgt(Grootschalig), maar vele zullen die spellen al gespeeld hebben(Of 2 keer).
Ik vond dat de Switch 1 ook al grootschalig third party support had hoor :P Lijkt wel alsof het bij elke Nintendo generatie iets nieuws is. Ik verwacht wel dat de third party support bij de Switch 2 toe neemt, maar grootschalig zou ik het niet noemen. We krijgen niet aanzienlijk meer, wel krijgen we deze generatie grote titels zoals Call of Duty.
Het is ook maar net waar je interesse in games liggen en hoe je daardoor de third party support ervaart. Wat mij betreft ontbrak er behoorlijk weinig op de Switch, maar ik heb bijvoorbeeld ook geen interesse in Call of Duty.
Pagina: 1 ... 57 ... 65 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.