Blijkbaar heeft iemand dezelfde plek opgezocht op de Switch 1.Mog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:20:
[...]
Hebben we dezelfde screenshots voor de NS1 versie? Ik vind het lastig vergelijken zo
:strip_exif()/f/image/sUC8ZIw8yDQ7pxdbOZIftmrd.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijkbaar heeft iemand dezelfde plek opgezocht op de Switch 1.Mog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:20:
[...]
Hebben we dezelfde screenshots voor de NS1 versie? Ik vind het lastig vergelijken zo
Ikzelf heb ook de bundel gekocht, maar het plan is wel om de cartridge te halen als die ooit ergens in de uitverkoop is.259tim schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:13:
Hoe staan jullie erin qua fysiek/digitaal? Ik heb de Mario Kart bundel gepreordered, maar ik heb eigenlijk al mijn Switch 1 games fysiek, vind dit ook leuk qua verzameling. Ik twijfel ergens toch om MK World ook fysiek te kopen, de prijs van €90 vond ik echt te gortig, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Amazon Frankrijk is hij daar nu al €70.
Dan is het nog steeds een paar tientjes duurder dan de digitale met bundel, maar op zich is het wel te doen en leuk voor de verzameling.
Bundel annuleren en hopen dat ik een andere pre-order krijg vind ik een beetje te, maar misschien kan ik de code op V&A of Marktplaats zetten? Denken jullie dat daar een beetje animo voor zou zijn? Of is de waarde laag omdat zoveel mensen de bundel bestellen? De MSRP is €80 digitaal dus ik zou toch wel denken/hopen dat je wel 50-60 euro voor een code kan krijgen met wat geluk.
[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Lion op 16-05-2025 14:42 ]
Ik blijf in principe nog veelal voor fysiek gaan, alleen al om het feit dat ik een game weer kan doorverkopen wanneer ik er eenmaal mee klaar ben. Ondanks de hoge prijs die Nintendo hanteert voor Switch 2 games zie je alweer snel dat er zat winkels zijn die juist onder de adviesprijs zitten met hun games, al dan niet via import.259tim schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:13:
Hoe staan jullie erin qua fysiek/digitaal? Ik heb de Mario Kart bundel gepreordered, maar ik heb eigenlijk al mijn Switch 1 games fysiek, vind dit ook leuk qua verzameling. Ik twijfel ergens toch om MK World ook fysiek te kopen, de prijs van €90 vond ik echt te gortig, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Amazon Frankrijk is hij daar nu al €70.
Dan is het nog steeds een paar tientjes duurder dan de digitale met bundel, maar op zich is het wel te doen en leuk voor de verzameling.
Bundel annuleren en hopen dat ik een andere pre-order krijg vind ik een beetje te, maar misschien kan ik de code op V&A of Marktplaats zetten? Denken jullie dat daar een beetje animo voor zou zijn? Of is de waarde laag omdat zoveel mensen de bundel bestellen? De MSRP is €80 digitaal dus ik zou toch wel denken/hopen dat je wel 50-60 euro voor een code kan krijgen met wat geluk.
Persoonlijk sterke voorkeur voor fysiek maar voor Mario Kart maakt het me minder uit. Gewoon de goedkoopste optie is goed259tim schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:13:
Gezien heel veel mensen die Mario Kart willen de game in de bundel gaan kopen is de reële waarde eerder 40 euro denk ikBundel annuleren en hopen dat ik een andere pre-order krijg vind ik een beetje te, maar misschien kan ik de code op V&A of Marktplaats zetten? Denken jullie dat daar een beetje animo voor zou zijn? Of is de waarde laag omdat zoveel mensen de bundel bestellen? De MSRP is €80 digitaal dus ik zou toch wel denken/hopen dat je wel 50-60 euro voor een code kan krijgen met wat geluk.
Voornamelijk digitaal. Volgens Deku Deals heb ik 35 titels op card. Volgens https://accounts.nintendo.com/portal/vgcs heb ik 173 dingen digitaal op m'n EU account (maar dit bevat ook DLC, dus het daadwerkelijke aantal is wat lager). M'n JP account heeft 17 titels.259tim schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:13:
Hoe staan jullie erin qua fysiek/digitaal?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Jeeeeeez, dus zeg maar 150 titels o.O?RayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:06:
[...]
Voornamelijk digitaal. Volgens Deku Deals heb ik 35 titels op card. Volgens https://accounts.nintendo.com/portal/vgcs heb ik 173 dingen digitaal op m'n EU account (maar dit bevat ook DLC, dus het daadwerkelijke aantal is wat lager). M'n JP account heeft 17 titels.
Hmm, na wat filteren zegt Deku Deals 140 digitale titels. In de lijst van Virtual Game Cards toont Nintendo ook dingen als playtests (Splatoon 2, ARMS, Switch Sports) en demo's, wat het totaal wat meer oppompt.
Ik vind fysiek interessant als het compleet op de cartridge staat. Gezien Mario Kart World nog vele updates/content gaat krijgen heeft mijn voorkeur in dat geval digitaal. Verzamelen vind ik ook leuk, al vind ik dat het bij de Switch 1 een klein beetje uit de hand is gelopen. Als ik met de Switch 2 uiteindelijk wel een leuke collectie (first party) fysieke games heb dan koop ik Mario Kart World nog wel een keer fysiek als vrijwel alle updates/content op een cartridge uitgebracht is (revisies of complete editie). Verzamelen om het verzamelen vind ik een beetje zonde en ook geen haast mee.259tim schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:13:
Hoe klein is de backlog?RayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:18:
[...]
Hmm, na wat filteren zegt Deku Deals 140 digitale titels. In de lijst van Virtual Game Cards toont Nintendo ook dingen als playtests (Splatoon 2, ARMS, Switch Sports) en demo's, wat het totaal wat meer oppompt.
Moet je even op status "(none)" klikken...
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Dat hangt af van het spel. MKW en Mario party zal ik niet door willen verkopen omdat die leuk blijven om te spelen. En die zullen best vaak tussendoor gespeeld worden, dus dan is digitaal fijn om niet de cartridge te wisselen, omdat de Switch achter een kastdeurtje staat.259tim schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 14:13:
Hoe staan jullie erin qua fysiek/digitaal?
Tweakers is nogal laat hiermee
Aardige lijst, maar zitten ook games/apps tussen die je niet kan uitspelen. Wel valt mij Hollow Knight en Sonic Mania op. Ga je Hollow Knight nog een keer uitspelen of kom je daar niet in? Ik vond het een heel tof spel, maar toen ik het de eerste keer een tijdje had laten liggen ben ik vervolgens maar gewoon opnieuw begonnen. Was ook nog niet zo ver. Het is wel een spel waar je even goed voor moet gaan zitten en niet een spel die je zoals Sonic Mania even tussendoor speelt.
Ach niks mis mee. Al ben ik wat terughoudend met reacties lezen onder Nintendo Switch nieuws op de voorpaginaJackAvery schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:25:
[...]
Tweakers is nogal laat hiermeeL23 in "Het Nintendo Switch 2 topic"
En als je mijn originele post op pagina 1 van dit draadje bekijkt.. dan zaten de leaks er “boenk op”, zoals ze in Vlaanderen zeggen
Spijtig genoeg is de frontpage eigenlijk vaak geen aangename plek om te discussiëren. Beetje weinig nuance, te veel console wars stijl posts. Ook een beetje spijtig dat de redactie zelf te weinig tijd lijkt te hebben om nieuws zelf kritisch te onderzoeken voor men het post.L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:17:
[...]
Ach niks mis mee. Al ben ik wat terughoudend met reacties lezen onder Nintendo Switch nieuws op de voorpaginaValt me op dat de submitters van Nintendo Switch nieuws eigenlijk nooit actief zijn in dit topic. Ik had het ook kunnen insturen, maar vind het zelf weer logischer om hier het nieuws te delen en te lezen.
[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 16-05-2025 17:25 ]
Ben nog niet begonnen aan Hollow Knight. Ik heb de game ooit gekocht toen ie flink was afgeprijsd.L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:12:
[...]
Aardige lijst, maar zitten ook games/apps tussen die je niet kan uitspelen. Wel valt mij Hollow Knight en Sonic Mania op. Ga je Hollow Knight nog een keer uitspelen of kom je daar niet in?
Sonic Mania heb ik 1x de credits gehaald, maar had ooit de ambitie om een beter einde te halen. Alleen zijn de Sonic-CD-style special stages niet mijn ding. Had liever gezien dat de blue spheres stages waren ingezet om Chaos Emeralds te halen.Sonic Mania heb ik iets van 6 keer uitgespeeld.
Dan hebben we het toch over 3GB RAM voor het OS? En ik begrijp vaag dat GameChat aardig wat resources gebruikt. Is GameChat dan voor elk spel gereserveerd of kan een ontwikkelaar van een single player only game bijvoorbeeld kiezen om niet gebruik te maken van GameChat en de resources anders benutten?JackAvery schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:23:
[...]
Spijtig genoeg is de frontpage eigenlijk vaak geen aangename plek om te discussiëren. Beetje weinig nuance, te veel console wars stijl posts. Ook een beetje spijtig dat de redactie zelf te weinig tijd lijkt te hebben om nieuws zelf kritisch te onderzoeken voor men het post.
Om het over de specs te hebben: Nintendo reserveert best wat middelen voor OS-level features deze keer. Benieuwd of op termijn ze dat gaan bijstellen, zou niet de eerste keer zijn dat ze dat doen.
Toen ik het spel net had in 2017 liep ik op een gegeven moment vast bij een eindbaas, daarna uitgezocht waar al die special stages te vinden zijn zodat ik in een paar levels al alle Chaos Emeralds verzameld had. Dat maakt de game ook wel een stuk makkelijker. De Blue Spheres stages heb ik pas goed leren kennen bij Sonic Mania. Uiteindelijk ook alle Blue Spheres stages uitgespeeld waarvan een paar goud door ook alle ringen te verzamelen. Best pittig, maar leuke uitdaging.RayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:33:
[...]
Sonic Mania heb ik 1x de credits gehaald, maar had ooit de ambitie om een beter einde te halen. Alleen zijn de Sonic-CD-style special stages niet mijn ding. Had liever gezien dat de blue spheres stages waren ingezet om Chaos Emeralds te halen.
Ik heb het wel overwogen, maar nee, niet gekocht. Echter als Sega op miraculeuze wijze een bepaalde rechtenhel weet op te lossen en Sonic Origins kan updaten met een paar originele Sonic 3 tracks, dan klik ik heel snel op de koopknop. 😅L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:58:
Sonic Origins (Plus) heb je niet gekocht?
Ik had gek genoeg Sonic 3 nog nooit gespeeld (of ooit een keer met de Sonic Mega Collection Plus). Op de Xbox 360 arcade alleen Sonic 1 en 2 los gekocht. Dus het was voor mij niet perse een ramp. Wel vind ik Sonic 3 nu de beste game in de serie. Ice Cap theme song kende ik bijvoorbeeld al wel en dan is het jammer dat die ontbreekt.RayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:03:
[...]
Ik heb het wel overwogen, maar nee, niet gekocht. Echter als Sega op miraculeuze wijze een bepaalde rechtenhel weet op te lossen en Sonic Origins kan updaten met een paar originele Sonic 3 tracks, dan klik ik heel snel op de koopknop. 😅
Wel waar, maar alleen in handheld modusDeezers schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:51:
Geen VRR op de Switch 2..
Ja, een gemiste kans. Ik speel voornamelijk op de tv. En wat kost dat nou? Blijkbaar lukt het op de handheld wel.
Geen idee, wat kost dat?Deezers schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:58:
[...]
Ja, een gemiste kans. Ik speel voornamelijk op de tv. En wat kost dat nou? Blijkbaar lukt het op de handheld wel.
[ Voor 29% gewijzigd door L23 op 16-05-2025 19:21 ]
gezien het feit dat er in eerste instantie ook met TV VRR gepromoot werd doet mij vermoeden dat de feature gewoon nog niet klaar is. Zoals al is gezegd duurde het bij Sony ook 1,5 jaar voordat het beschikbaar kwam op de PS5. Heck, het duurde 4 jaar voordat de Switch 1 spontaan een update kreeg voor wireless bluetooth.L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:13:
Het is geen technische limitatie? Gezien we wel VRR in handheld mode hebben? Of komt VRR meer tot zijn recht in handheld mode waardoor we het vooralsnog niet zien voor docked mode? Met minder power in handheld mode heb je mogelijk meer kans op framerate problemen. In ieder geval opvallend dat het alleen in handheld ondersteund word.
Met stutters.Raem schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:03:
[...]
Geen idee, wat kost dat?
Maar kan natuurlijk altijd later nog toegevoegd worden. PS5 kreeg het ook pas 1.5 jaar na release.
Alleen op basis van informatie afkomstig van NoA en NoE. In de Japanse informatie is VRR voor tv's nooit genoemd.Raxious schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:17:
[...]
gezien het feit dat er in eerste instantie ook met TV VRR gepromoot werd [...]
Het is een van de weinige Sonic games die ik volledig heb uitgespeeld (Sonic 3 met alle personages en alle Emeralds en idem voor S3&K). De enige andere "Sonic" game die ik volledig heb uitgespeeld is Knuckles' Chaotix op de 32X.L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:19:
Wel vind ik Sonic 3 nu de beste game in de serie.
Ik heb er echt te weinig verstand van, maar als het handheld al wel klaar is waarom kost het dan voor docked meer tijd om te implementeren? Werkt het dan totaal anders etc.?Raxious schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:17:
[...]
gezien het feit dat er in eerste instantie ook met TV VRR gepromoot werd doet mij vermoeden dat de feature gewoon nog niet klaar is. Zoals al is gezegd duurde het bij Sony ook 1,5 jaar voordat het beschikbaar kwam op de PS5. Heck, het duurde 4 jaar voordat de Switch 1 spontaan een update kreeg voor wireless bluetooth.
Output direct op het scherm is iets anders dan output via HDMI. Mochten ze een HDMI 2.0 poort hebben geïnstalleerd in de dock, om wat voor reden dan ook, dan gaat het überhaupt niet gebeuren wegens technische limitaties.L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:25:
[...]
Ik heb er echt te weinig verstand van, maar als het handheld al wel klaar is waarom kost het dan voor docked meer tijd om te implementeren? Werkt het dan totaal anders etc.?
Er zullen inderdaad vast nog wel nieuwe features komen zoals we bij de Switch 1 ook zagen.
De technische limitatie was inderdaad mijn punt eerder. Mogelijk inderdaad een oudere HDMI port. Softwarematig zie ik geen reden waarom je het wel gelijk voor handheld mode kan uitbrengen en niet gelijk voor docked mode. Daarom was ik benieuwd naar die aanname.Esumontere schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:29:
[...]
Output direct op het scherm is iets anders dan output via HDMI. Mochten ze een HDMI 2.0 poort hebben geïnstalleerd in de dock, om wat voor reden dan ook, dan gaat het überhaupt niet gebeuren wegens technische limitaties.
60 euro games waren in de aanbieding voor 40 euro, dus 33% korting. Wellicht zien we die 30 a 33% korting weer bij games van nu 70 a 80 euro. Verder zijn er nog geen andere manieren van korting bekend voor de Switch 2 zoals de Nintendo Switch-gamevouchers (2 games voor 99 euro) van de Switch 1. Wellicht komt zoiets weer terug.matthijst schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:35:
Iemand een idee. Minimale prijs voor digitale games van Nintendo zelf lijkt een euro of 40 te zijn?
Kwestie van wachten op de volgende aanbiedingsronde, of zijn d'r nog andere kortingsmanieren?
Bv 2x Zelda.
[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 16-05-2025 19:43 ]
Met een firmware patch? Het stond verkeerd op de website dus wellicht dan later alsnog werkend.Raxious schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 18:58:
https://www.eurogamer.net...pport-vrr-on-tv-after-all
Inderdaad alleen VRR in handheld mode, maar net zoals Nintendo wireless bluetooth uiteindelijk erin gepatched heeft bij de Switch 1 zie ik ook nog wel dat VRR in docked mode op een later moment beschikbaar komt.
Die hadden we hier toch al iets langer haha
SteamDeck dock? Ook HDMI 2.0 en wel VRR?Esumontere schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 19:29:
[...]
Output direct op het scherm is iets anders dan output via HDMI. Mochten ze een HDMI 2.0 poort hebben geïnstalleerd in de dock, om wat voor reden dan ook, dan gaat het überhaupt niet gebeuren wegens technische limitaties.
Zou kunnen dat het kan werken, maar de algemene consensus op het Grote Internet is dat HDMI 2.0 er niet de technische specs voor heeft.MrGizMo schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 20:26:
[...]
Die hadden we hier toch al iets langer haha
[...]
SteamDeck dock? Ook HDMI 2.0 en wel VRR?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Die email kreeg ik al op 12 mei, maar voor zover ik kan zien hebben ze nog niets gedaan.MVA. schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 07:17:
Mailtje gekregen van Nintendo dat ze heel binnenkort de betaling zullen uitvoeren van de preorderIk verwacht een mooie tijdige levering
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
Ikzelf ben wel hyped. Gisteren zelfs een aantal Switch 1 games besteld die ik al een tijdje wilde spelen, maar zelfs met Oled hardware niet echt interessant waren.Mog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:47:
Over 2,5 week is het zover. Dan hebben we de Switch 2 in ons handen. Maar gek genoeg is de hype niet echt aanwezig bij mij. Hebben jullie dit ook? De games waar ik naar uitkijk zijn de S2 upgrades van Tears of the Kingdom (S2 Edition) en Echoes of Wisdom (gratis patch). Mario Kart World vind ik leuk om eens te doen, maar zonder bundel had ik de game niet gekocht. Donkey Kong lijkt me vrij saai ondanks de chaos. De eerste nieuwe game waar ik naar uitkijk is Metroid 4. En zelfs dat is een Switch 1 game met S2 patch.
Ligt dit aan mij? Word ik gewoon oud? Of zijn de launch games gewoon niet zo indrukwekkend?
Ik weet dat er de komende 7 jaar voldoende knallers uitkomen en ik zie de prijs ook nog wel verhoogd worden, daarom haal ik hem nu. Maar de hype is er bij mij niet.
Ik kijk vooral uit naar Metroid Prime 4 maar dat is geen launch game. De echte killer app games zijn dit maal niet aanwezig naar mijn mening. Geen Mario of Zelda avontuur met launch speelt hier mee. Het is vooral 3rd party georiënteerd, ook belangrijk . Maar ik zit niet op Cyberpunk te wachten bijvoorbeeld, speel ik al op de Xbox . In dat opzicht is het inderdaad wat mager. Ach en hou ouder je wordt hoe meer je je tijd moet verdelen als je ook een gezin hebt . Times are changing .Mog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:47:
Over 2,5 week is het zover. Dan hebben we de Switch 2 in ons handen. Maar gek genoeg is de hype niet echt aanwezig bij mij. Hebben jullie dit ook? De games waar ik naar uitkijk zijn de S2 upgrades van Tears of the Kingdom (S2 Edition) en Echoes of Wisdom (gratis patch). Mario Kart World vind ik leuk om eens te doen, maar zonder bundel had ik de game niet gekocht. Donkey Kong lijkt me vrij saai ondanks de chaos. De eerste nieuwe game waar ik naar uitkijk is Metroid 4. En zelfs dat is een Switch 1 game met S2 patch.
Ligt dit aan mij? Word ik gewoon oud? Of zijn de launch games gewoon niet zo indrukwekkend?
Ik weet dat er de komende 7 jaar voldoende knallers uitkomen en ik zie de prijs ook nog wel verhoogd worden, daarom haal ik hem nu. Maar de hype is er bij mij niet.
[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 17-05-2025 09:28 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
[ Voor 11% gewijzigd door Jixreme op 17-05-2025 09:30 ]
Ja. “The chase is better than the catch” denk ik mbt het ding meteen in huis willen hebben. Maar heb wel zin in Mariokart.Mog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:47:
Over 2,5 week is het zover. Dan hebben we de Switch 2 in ons handen. Maar gek genoeg is de hype niet echt aanwezig bij mij. Hebben jullie dit ook?
Hier eigenlijk hetzelfde. in de 8 jaar dat ik mijn Switch 1 nu heb, heb ik er eigenlijk maar relatief weinig gebruik van gemaakt. Eigenlijk sinds de Wii steeds de vingers eraan verbrand vanwege loze beloftes (veel third party support, performance, etc.).Mog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:47:
Je kunt hem ook op je been of op de bank gebruiken. Ik vond het zelfs in de testopstelling van Nintendo niet fijn werken, laat staan op je broek of bank. Maar kan ook gewenning zijn. Ik zal het in ieder geval niet veel gebruiken denk ik.nowherebound123 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:31:
Ik kijk er wel naar uit maar voel ook niet zo de hype. Het is natuurlijk gewoon een iteratie op en niet een evolutie van, laten we eerlijk zijn. Qua games voel ik het ook wel zo, alleen Donkey Kong kijk ik erg naar uit en de rest is gewoon leuk.
Iets waar ik steeds aan moet denken; zou die muis functionaliteit nou echt gebruikt gaan worden, en zo ja hoe? Dat het in de test opstelling van Nintendo goed en fijn werkt begrijp ik maar dan ga je er van uit dat mensen aan een bureau zitten. In mijn beleving speel je met je switch of op een bank of stoel, of handheld. In beide gevallen heb je niks dat echt dienst kan doen als een uitgebreide muismat, wat je bij een game als Metroid Prima toch wel echt nodig gaat hebben. Gaan ze er van uit dat je een hele opstelling maakt met een groot oppervlak voor je TV? Of is het bedoeld om te gamen met de kickstand? Switch op tafel en joycons in de hand.
Ja, begrijp dat het ook op die oppervlaktes kan werken voor bijvoorbeeld die rolstoelgame waarbij je effectief gewoon een 'swipe' simuleert. Maar voor een game waarbij je daadwerkelijk een pointer over het scherm beweegt heb je toch nooit genoeg ruimte tot je beschikking.Raem schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:36:
[...]
Je kunt hem ook op je been of op de bank gebruiken. Ik vond het zelfs in de testopstelling van Nintendo niet fijn werken, laat staan op je broek of bank. Maar kan ook gewenning zijn. Ik zal het in ieder geval niet veel gebruiken denk ik.
Same ik ben wel echt hyped! Maar heb dan ook in nog veel switch 1 games weinig tijd gestopt ( door ook ps5 in huis) waardoor de upgrades voor mij een goede reden zijn om ze weer te gaan spelen.Sir_Lion schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:01:
[...]
Ikzelf ben wel hyped. Gisteren zelfs een aantal Switch 1 games besteld die ik al een tijdje wilde spelen, maar zelfs met Oled hardware niet echt interessant waren.
Nu met Switch 2 krijgen die een kleine boost, en is handheld gaming net wat interessanter geworden. Ook zelfs een spel besteld die ik eerder links zou laten liggen, maar door het Nintendo Experience event toch wel erg leuk vond: Hades. Dat ga ik dan ook eerst uitspelen voordat ik Hades II bestel
Playstation 5
Genoeg muis"tafeltjes" voor op de bank hoor die dit goedkoop voor je kunnen oplossennowherebound123 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 09:38:
[...]
Ja, begrijp dat het ook op die oppervlaktes kan werken voor bijvoorbeeld die rolstoelgame waarbij je effectief gewoon een 'swipe' simuleert. Maar voor een game waarbij je daadwerkelijk een pointer over het scherm beweegt heb je toch nooit genoeg ruimte tot je beschikking.
Ik zou de v1 echt niet op marktplaats zetten. Als ooit de eshop van de switch 1 sluit heb je nog andere mogelijkheden. Heb 2 v1 unpatched die gaan absoluut niet weg.matthijst schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:56:
Heb hetzelfde inderdaad. Launch games nog weinig bijzonders.
Gewoon een grotere, snellere switch.
Heb een v1 en een Oled. Ik gooi die v1 op marktplaats en hou dan de Switch 2 en de Oled.
Zou hem uiteindelijk toch wel een keer kopen, dus dan net zo goed bij de launch.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 17-05-2025 13:30 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
[ Voor 17% gewijzigd door depsycholoog op 17-05-2025 14:48 ]
Ik had het zowel over de RAM allocatie als over de CPU-kernen. Kan me perfect voorstellen dat men wat moet reserveren voor GameChat en dat men meer ruimte houdt voor OS functies in het algemeen (wie weet is er nog functionaliteit in ontwikkeling die we nu niet kennen?). Discord zuipt ook geheugen als je aan het streamen bent. Maar het is toch een kwart van het geheugen en de CPU dat gereserveerd wordt. Benieuwd of op termijn gaat blijken dat Nintendo meer van die middelen terug vrijmaakt voor de ontwikkelaars.L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 17:48:
[...]
Dan hebben we het toch over 3GB RAM voor het OS? En ik begrijp vaag dat GameChat aardig wat resources gebruikt. Is GameChat dan voor elk spel gereserveerd of kan een ontwikkelaar van een single player only game bijvoorbeeld kiezen om niet gebruik te maken van GameChat en de resources anders benutten?
Ik ben zelf sowieso niet van het online gamen met video verbinding, maar de uitwerking van GameChat met stotterende video verbinding ziet er nou ook niet uit als een goed uitgewerkt idee. Jammer dat dit dan zoveel van het systeem vraagt.
Wat is oud ? Zelf ben ik 40 en game al vanaf de Nes. Erg veel zin in de nieuwe Switch. Mario Kart altijd leuk en kijk erg uit naar Prime 4. Van Donkey Kong geen idee wat ik moet verwachten. Via NSO de Gamecube games, ook erg leuk. Hopelijk ook ooit de Wii, DS en 3DS.Mog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:47:
Denk dat er heel veel mensen zijn die dit gaan doen. De PS5 pro’s zullen ook wel aardig gaan.depsycholoog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:27:
Op termijn wil ik denk ik nog een PS5, ik hou ook van racespellen en wil GTA6 kunnen spelen.
Marketing rechten?-Mike84- schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 14:59:
[...]
Denk dat er heel veel mensen zijn die dit gaan doen. De PS5 pro’s zullen ook wel aardig gaan.
Slimme zet van Sony om de marketing rechten te kopen.
Ben benieuwd of er iets van GTA ook naar de Switch 2 gaat komen. GTA 5 best leuk voor onderweg.
Ik denk dat ie het over Forza Horizon 5 heeft die naar de Playstation komt. Zo'n game misten we in het blauwe kamp, nu niet meer
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 17-05-2025 15:23 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Marketing deal 😉L23 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:12:
[...]
Marketing rechten?
Ik vraag me af of we GTA 5 gaan zien. Had al prima kunnen draaien op de Switch 1 namelijk. Ik denk dat ze het qua GTA Online (nog) niet interessant vinden om ook een Nintendo platform te ondersteunen.
Las ook weer geruchten dat Red Dead Redemption 2 mogelijk dit jaar naar de Switch 2 komt samen met versies voor de PS5 en Xbox Series X/S.
Nee, moest marketing deal zijn.Superkiwi schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:21:
[...]
Ik denk dat ie het over Forza Horizon 5 heeft die naar de Playstation komt. Zo'n game misten we in het blauwe kamp, nu niet meer
*edit
Daar ging het niet over dus
[ Voor 4% gewijzigd door -Mike84- op 17-05-2025 15:28 ]
Ok, wist niet dat er een marketing deal was. Game komt naar de Playstation 5 en Xbox Series X/S. Geen specifieke Playstation reclame gezien behalve dat de trailer qua gameplay op een PS5 draaide?-Mike84- schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:22:
[...]
Marketing deal 😉
Rechten liggen natuurlijk bij Rockstar zelf .
GTA 6 zal wel een stunt zijn voor de Switch 2. Maar de meeste zullen deze dan wel kopen voor de Playstation.
Heb ik ook gehoord van Red Dead Redemption 2. Wel goed voor de Switch 2 denk ik. Of het gaat verkopen? Geen idee.
Ja, denk dat je het pas volgend jaar echt gaat merken.L23 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 15:40:
[...]
Ok, wist niet dat er een marketing deal was. Game komt naar de Playstation 5 en Xbox Series X/S. Geen specifieke Playstation reclame gezien behalve dat de trailer qua gameplay op een PS5 draaide?
Ik had het over GTA 5. GTA 6 is afwachten, wat mij betreft wel een mogelijkheid en financieel een logische keus om het ook op de Switch 2 uit te brengen, maar dat zal dan niet volgend jaar zijn samen met de PS5 en Xbox Series X/S release.
Red Dead Redemption remaster werd ook enthousiast ontvangen op de PS4 en Switch. Denk zeker dat het wel verkoopt, er is als langere tijd de wens voor een PS5 en Xbox Series X/S versie van Red Dead Redemption 2. 60 fps etc. En ik verwacht net als andere grote third party games ook interesse op de Switch 2.
Ik wacht denk ik op een nieuwe Mario platformer. Ik heb nog veel Switch (en PS5) spellen liggen die ik nog moet spelen. Het is nog erg onduidelijk of die spellen allemaal (goed) speelbaar zijn op de S2.Mog schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 08:47:
[ Voor 58% gewijzigd door JackAvery op 17-05-2025 16:22 ]
Ik maak me er bij de first party games niet zo zorgen over. Qua third party games verder eerst zien dan geloven inderdaad. Heb het gevoel dat Nintendo emulatie nog niet zo goed onder de knie heeft als bij Xbox. Aan de andere kant is het natuurlijk geen select aantal games zoals we bij de Xbox 360 games op de Xbox One/Series zagen.JackAvery schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:21:
@Ike. wat is er onduidelijk? Nintendo lijkt hier vrij transparant over - al zullen we natuurlijk eerst moeten zien dan geloven
[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 17-05-2025 16:27 ]
Er is een lijst van Nintendo met spellen die wel/ niet (goed) werken maar die wordt nog steeds geupdate. Moet de emulator steeds geupdate worden voor veel spellen of gaan (veel) spellen een patch nodig hebben? + hoeveel third party spellen zullen nog een update krijgen waardoor ze beter spelen?JackAvery schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:21:
@Ike. wat is er onduidelijk? Nintendo lijkt hier vrij transparant over - al zullen we natuurlijk eerst moeten zien dan geloven
Moeilijk te zeggen. Nintendo gebruikt geen volledige emulator stack. Heel waarschijnlijk gaat het op zijn minst op CPU niveau over een hele lichtgewicht vertaallaag. Ik verwacht eigenlijk dat de kans op problemen vooral gaat voorkomen bij games die op GPU niveau heel specifieke optimalisatietrucs gebruiken die afwijken van de NVN API.Ike. schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:27:
[...]
Er is een lijst van Nintendo met spellen die wel/ niet (goed) werken maar die wordt nog steeds geupdate. Moet de emulator steeds geupdate worden voor veel spellen of gaan (veel) spellen een patch nodig hebben? + hoeveel third party spellen zullen nog een update krijgen waardoor ze beter spelen?
Ik wacht nog even af.
Microsoft heeft natuurlijk een generatie langer aan hun oplossing gewerkt én heeft een letterlijk leger programmeurs.L23 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:26:
[...]
Ik maak me er bij de first party games niet zo zorgen over. Qua third party games verder eerst zien dan geloven inderdaad. Heb het gevoel dat Nintendo emulatie nog niet zo goed onder de knie heeft als bij Xbox. Aan de andere kant is het natuurlijk geen select aantal games zoals we bij de Xbox 360 games op de Xbox One/Series zagen.
Ja zoals ik hierboven al zeg - sommige ontwikkelaars maken gebruik van heel specifieke 'hacks' om hun games te optimaliseren. Nvidia en Nintendo kunnen nooit alles anticiperen. Gevalletje "why not both".Verder is het me niet helemaal duidelijk waarom developers hun Switch 1 games moeten updaten als ze niet (goed) draaien op de Switch 2. Kan Nintendo ook niet hun Backwards compatibility zelf blijven optimaliseren de komende tijd aan de hand van games testen?
Moeilijk te zeggen hoe men test op basis van de info die Nintendo vrijgeeftEdit: Het zijn weliswaar succesvol getest, maar het zijn ook hele korte tests? Denk dat we pas gaan zien hoe goed alles draait als iedereen zijn Switch 1 games kan spelen en dus zelf kan testen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ergens rond of kort na de Summer Game Fest verwacht ik eigenlijk wel wat van Nintendo, ja. Nintendo zal wel de launch nog een boost enzo willen geven, gok ik, door ervoor te zorgen dat de ogen op hun gericht staat. Summer Game Fest start op 6 juni en dat is 1 dag na de release van Switch 2 en daarom ben ik wel benieuwd hoe Nintendo daar mee om gaat. Misschien, net als vanouds, op 'E3-dinsdag' op 10 juni een Direct of misschien wel een week eerder om nog even voor die launch te zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Raem op 17-05-2025 20:54 ]
Nah Mario Kart is toch wel een van, al dan niet, de meest succesvolle titel op de Switchhotymoty schreef op zondag 18 mei 2025 @ 06:49:
Ik vind dat Nintendo qua launchtitels wel een beetje de plank heeft misgeslagen. Donkey Kong gespeeld en dat lijkt me leuk voor een uurtje, maar is net als Mario Kart World geen spel die je gaat grijpen. Ze hadden echt een knaller van een Mario of Zelda moeten uitbrengen waar je direct even zoet mee bent.
[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 18-05-2025 07:55 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Weet je, persoonlijk volg ik je een beetje toch wat First Party games betreft in de eerste twee maanden. Maar mijn eigen smaak even negerend, is Mario Kart zo een beetje de grootste game die Nintendo kan uitbrengen qua doelpubliek en uren gameplay.hotymoty schreef op zondag 18 mei 2025 @ 06:49:
Ik vind dat Nintendo qua launchtitels wel een beetje de plank heeft misgeslagen. Donkey Kong gespeeld en dat lijkt me leuk voor een uurtje, maar is net als Mario Kart World geen spel die je gaat grijpen. Ze hadden echt een knaller van een Mario of Zelda moeten uitbrengen waar je direct even zoet mee bent.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 18-05-2025 08:14 ]
Tja is maar net wat je smaak is natuurlijk, ik vermaak mijzelf weer een stuk langer met een nieuwe Mario kart dan zelda, zelda vind ik ook leuk hoor maar Mario kart zitten bij mij veel meer uren in:)hotymoty schreef op zondag 18 mei 2025 @ 06:49:
Playstation 5
Dit is precies wat ik bedoel inderdaad.joblamie schreef op zondag 18 mei 2025 @ 08:23:
Ik begrijp wel dat mensen mariokart geen fantastische launchtitel vinden. Het is voor veel mensen een game die ze sowieso kopen om het tussendoor af en toe te spelen, of als ultieme multiplayer game. Maar het is over het algemeen geen game die je dedicated speelt en waarin je je maandenlang compleet in kunt verliezen.
In dat opzicht mis ik ook een steengoede 3D mario ofzo, of liever nog Zelda. Heb het geluk TOTK nooit écht opgepakt te hebben dus die zie ik dan maar als mijn launch titel voor de Switch.
Nintendo released a new video showing off the Switch 2 GameCube controller.
— Stealth (@Stealth40k) 17 mei 2025
New (compared to original)
- Wireless capability
- C Button to access GameChat
- ZL Button pic.twitter.com/viACRiDLPD
Ik verwacht dat Double Dash wel zal komen, de SNES en N64 Mario Karts zijn ten slotte ook beschikbaar via NSO.L23 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:36:
[Twitter]
[Afbeelding]
@JackAvery Ik kijk ook uit naar de Gamecube games. Wel erg jammer dat Mario Kart: Double Dash!! er voorlopig niet tussen zit. F-Zero GX nog nooit gespeeld, dus ook wel benieuwd naar.
Nintendo Switch | Nintendo Switch 2 | |
---|---|---|
SoC | NVIDIA Tegra X1 | NVIDIA Tegra T239 |
CPU | 4x ARM A57 | 8x ARM A78C |
CPU kloksnelheden | 1020 Mhz (boost mode niet meegerekend) | Docked: 998 MHz Handheld: 1101 MHz |
GPU architectuur | NVIDIA Maxwell-based | NVIDIA Ampere-based |
GPU CUDA cores | 256 CUDA | 1536 CUDA, 12 RT, 48 Tensor |
GPU kloksnelheden | Docked: 768MHz Handheld: tot 460MHz | Docked: 1007MHz Handheld: 561MHz |
Scherm | 6.2" LCD (15.7 cm, 720p), 60 Hz 7.0" OLED (720p), 60 Hz | 7.9" LCD (20.3 cm, 1080p), 120Hz VRR, HDR10 |
Afmetingen | 23.9 x 10.2 x 1.4 cm | 27.2 x 16.6 x 1.4 cm |
Gewicht | 297 g / 398 g incl. joy-cons | 401 g excl. / 534 g incl. joy-cons |
Opslag | 32GB / 64 GB (OLED) eMMC | 256GB UFS 3.1 |
MicroSD-ondersteuning | Tot 2TB MicroSD | Tot 2TB MicroSD Express |
RAM | 4GB LPDDR4 | 12GB LPDDR5 |
Geheugenbandbreedte | Docked: 25,6GB/s Handheld: 21,3GB/s | Docked: 102GB/s Handheld: 68GB/s |
Batterijduur | 2017: 2,5 - 6,5 uur (4310 mAh) 2019: 4.5 - 9 uur | 2 - 6,5 uur (5220 mAh) |
Draadloos | Wi-Fi 5, Bluetooth | Wi-Fi 6, Bluetooth |
Resolutie (Handheld) | 1280x720 | 1920x1080 |
Resolutie (Docked) | tot 1920x1080 | tot 3840 x 2160 (60fps); tot 2560x1440 (120 fps) |
Dock-output | 1080p | 4K |
USB-poorten | USB-C, USB-A (2x docked) | USB-C (2x), USB-A (2x docked) |
Audio | 3.5mm jack, stereo, 5.1 LPCM (docked) | 3.5mm jack, stereo (handheld), 5.1 LPCM, microfoon |
Ethernet (docked) | neen / OLED: ja | ja |
Haptische feedback | HD Rumble | HD Rumble 2 |
Backwards compatibiliteit | N/A | Ja, met Switch-games |
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 18-05-2025 10:59 ]
Kan nog steeds natuurlijk, maar inderdaad jammer. Kennelijk wil Nintendo het zo trouw mogelijk houden aan de originele Gamecube controller. Bij de SNES Online controller geen problemen gehad met deze kleine ZL (en ZR) knoppen, maar nog geen idee voor welke spellen ik nog meer de Gamecube controller ga gebruiken.Mog schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:37:
Waarom die ZL knop zo'n raar knopje is geworden snap ik niet. Anders had je de controller nog kunnen gebruiken voor andere games.
Uiteraard, maar wanneer? Wellicht is het nog minimaal een jaar wachten en dat vind ik jammer.Transportman schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:38:
[...]
Ik verwacht dat Double Dash wel zal komen, de SNES en N64 Mario Karts zijn ten slotte ook beschikbaar via NSO.
Is dit niet gewoon een gevalletje om niet Mario Kart met Mario Kart te laten concurreren?L23 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:36:
[Twitter]
[Afbeelding]
@JackAvery Ik kijk ook uit naar de Gamecube games. Wel erg jammer dat Mario Kart: Double Dash!! er voorlopig niet tussen zit. F-Zero GX nog nooit gespeeld, dus ook wel benieuwd naar.
Ja ik vind ook dat er niet echt toppers van een Launchtitels zijn, ze moeten het voornamelijk hebben van 3th party titels.hotymoty schreef op zondag 18 mei 2025 @ 06:49:
[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-05-2025 11:17 ]
Zeker, daar ga ik ook vanuit en dat vind ik jammerJackAvery schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:58:
[...]
Is dit niet gewoon een gevalletje om niet Mario Kart met Mario Kart te laten concurreren?
Double Dash is overigens de Mario Kart game waar ik het meeste tijd in heb gestoken, fijn spel. Maar niet iets wat ik meteen ga herspelen. Als ik zelf een wishlist zou maken: Fire Emblem: Path of Radiance (bevestigd!), Eternal Darkness, Final Fantasy Crystal Chronicles en Waverace Blue Storm. Dat de Pokémon Colosseum/Gale of Darkness ook komen, vind ik ook tof.
Ik vond dat de Switch 1 ook al grootschalig third party support had hoorCarlos0_0 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 11:02:
[...]
Ja ik vind ook dat er niet echt toppers van een Launchtitels zijn, ze moeten het voornamelijk hebben van 3th party titels.
Dit is leuk dat Nintendo dat nu ook eens krijgt(Grootschalig), maar vele zullen die spellen al gespeeld hebben(Of 2 keer).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq