Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Serieuze upgrade! Hmm. Misschien toch halen.Zeror schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:25:
Een vergelijkingsvideo van Hogwarts Legacy tussen Switch en Switch 2:
[YouTube: Hogwarts Legacy - Nintendo Switch 2 Gameplay]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ja. Zag er gewoon prima uit, alleen wel maar 30 fps.Faab00 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:42:
Iemand cyberpunk 2077 al gespeeld bij de experience? Hoe zag t eruit?
Ik sprak ook even met twee van de developers die er waren en die zeiden dat er ook mouse support kwam, maar ik weet niet zeker of ze joy-con mouse-mode bedoelden of een echte muis.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Je moet niks, maar het kan voordeliger zijn om een NS1-versie (die gedurende de tijd goedkoper is geworden) te kopen en die te upgraden. De NS2-versies zijn in ieder geval voorlopig volle pond en het kan even duren voordat hier aanbiedingen voorbijkomen.Dennis1812 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:55:
Ik vind t alleen nog wel vaag of je nou NS2 games moet zoeken. Of juist NS1 en dan upgrade codes.
Ik las net dat de upgrade maar 10 dollar gaat kosten dus voor mij zeker een idee om hem te gaan spelen op de switch 2, uiteraard dan gewoon de switch 1 versie ergens op de kop tikken.Zeror schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:25:
Een vergelijkingsvideo van Hogwarts Legacy tussen Switch en Switch 2:
[YouTube: Hogwarts Legacy - Nintendo Switch 2 Gameplay]
Volgens de uitgever:Dennis1812 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:55:
Ik vind t alleen nog wel vaag of je nou NS2 games moet zoeken. Of juist NS1 en dan upgrade codes.
Zelf eventjes rekenen wat het goedkoopste voor je uitkomtIf you own the digital edition of Hogwarts Legacy on Nintendo Switch™:
The discount will automatically appear on the Hogwarts Legacy Nintendo Switch™ 2 eShop page. To access the discount, you must be logged into the same Nintendo account that owns Hogwarts Legacy on Nintendo Switch™.
If you own the physical edition of Hogwarts Legacy on Nintendo Switch™:
Players will need to follow the steps below to activate the discount from the additional content menu of Hogwarts Legacy on Nintendo Switch™.Terms apply.
- Launch your Nintendo Switch™ copy of Hogwarts Legacy.
- Access the main menu of Hogwarts Legacy on Nintendo Switch™. You will need to have completed the intro sequence to the game to access the main menu.
- Select [Additional Content].
- Download the additional content titled “Activate Hogwarts Legacy Owner’s Discount on Nintendo Switch™ 2” to activate your discount
- The discount will now appear on the Hogwarts Legacy Nintendo Switch™ 2 eShop page. To access the discount, you must be logged into the same Nintendo account where you redeemed this download.
- You can now purchase Hogwarts Legacy on Nintendo Switch™ 2 with the discount.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 14-05-2025 20:39 ]
30fps is echt zwaar ondermaats. Kan niet anno 2025.CyBeR schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:52:
[...]
Ja. Zag er gewoon prima uit, alleen wel maar 30 fps.
Ik sprak ook even met twee van de developers die er waren en die zeiden dat er ook mouse support kwam, maar ik weet niet zeker of ze joy-con mouse-mode bedoelden of een echte muis.
?hotymoty schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:47:
[...]
30fps is echt zwaar ondermaats. Kan niet anno 2025.
Speel het spel dan op een PS5…
Maar kan ik die intro van de game dan wel op de NS2 spelen?JackAvery schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:37:
[...]
Volgens de uitgever:
[...]
Zelf eventjes rekenen wat het goedkoopste voor je uitkomt
Of alleen op een NS1? En is dat ingebakken om te voorkomen dat niet switch eigenaren switch 1 games gaan kopen en upgraden?
Ik bezit enkel een Wii van Nintendo. En misschien nog een 3DS.
Bij de PS5 kocht ik daarna gewoon PS5 games.
En soms ps4 games. Maar die kon je dan gratis updaten naar PS5 standaarden.
Dat was voor mijn gevoel duidelijker. Misschien is dit ook simpel. Maar ik zie het nog even niet.
Schijnbaar is er ook een 40 fps performance mode, maar dan moet je of handheld spelen of een 120Hz scherm hebben.hotymoty schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:47:
[...]
En tsja 't blijft mobiele hardware he, duurt nog even voor je daar genoeg performance uit haalt om zo'n soort spel op 60fps of meer te spelen.
Sorry maar ik begrijp je verhaal niet over een "intro". Geen idee waar je het over hebt. Is er een demo ofzo?Dennis1812 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:53:
[...]
Maar kan ik die intro van de game dan wel op de NS2 spelen?
Of alleen op een NS1? En is dat ingebakken om te voorkomen dat niet switch eigenaren switch 1 games gaan kopen en upgraden?
Ik bezit enkel een Wii van Nintendo. En misschien nog een 3DS.
Bij de PS5 kocht ik daarna gewoon PS5 games.
En soms ps4 games. Maar die kon je dan gratis updaten naar PS5 standaarden.
Dat was voor mijn gevoel duidelijker. Misschien is dit ook simpel. Maar ik zie het nog even niet.
In ieder geval, dat is allemaal niet relevant. De uitgever geeft eigenaars van de Switch 1 game de kans om de Switch 2 game goedkoop te kopen. Ze doen dit omdat het technisch eigenlijk niet mogelijk is de Switch 1 game te upgraden - dit is namelijk een totaal andere game die ze hebben moeten bouwen om het spel toch maar op de vorige console werkende te krijgen. Vrij uitzonderlijke situatie.
30 fps is voor veel ontwikkelaars een keuze van de scope, niet noodzakelijk altijd een "kan wel/kan niet" verhaal. Dat verkoopt ook makkelijker aan redelijk wat mensen dan een iets "lelijker" spel dat vlotter presteert.hotymoty schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:47:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 14-05-2025 20:58 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nope, fractional frame rates moeten al jaren dood.RayNbow schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:58:
Spellen moeten gewoon op 23.976023... fps draaien.
Players will need to follow the steps below to activate the discount from the additional content menu of Hogwarts Legacy on Nintendo Switch™.;JackAvery schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:57:
[...]
Sorry maar ik begrijp je verhaal niet over een "intro". Geen idee waar je het over hebt. Is er een demo ofzo?
In ieder geval, dat is allemaal niet relevant. De uitgever geeft eigenaars van de Switch 1 game de kans om de Switch 2 game goedkoop te kopen. Ze doen dit omdat het technisch eigenlijk niet mogelijk is de Switch 1 game te upgraden - dit is namelijk een totaal andere game die ze hebben moeten bouwen om het spel toch maar op de vorige console werkende te krijgen. Vrij uitzonderlijke situatie.
1. Launch your Nintendo Switch™ copy of Hogwarts Legacy.
1. Access the main menu of Hogwarts Legacy on Nintendo Switch™. You will need to have completed the intro sequence to the game to access the main menu.
Gewoon in je eigen post. Dat is een stukje game wat je moet doorlopen. Duurt een goed half uur.
Ok maar wat is daar onduidelijk aan? Mensen die het spel op Switch 1 al hebben, gaan het vaak wel al gespeeld hebbenDennis1812 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:00:
[...]
Players will need to follow the steps below to activate the discount from the additional content menu of Hogwarts Legacy on Nintendo Switch™.;
1. Launch your Nintendo Switch™ copy of Hogwarts Legacy.
1. Access the main menu of Hogwarts Legacy on Nintendo Switch™. You will need to have completed the intro sequence to the game to access the main menu.
Gewoon in je eigen post. Dat is een stukje game wat je moet doorlopen. Duurt een goed half uur.
Ik heb zelf Hogwarts Legacy niet, maar ik ga er van uit dat ze voor een "cinematische" intro zijn gegaan en je pas later volledige controle geven ofzo.
Ik ken de intro vanuit de PS5. Je bent er wel wat tijd aan kwijt. Maar controls leren is niet zo erg.JackAvery schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:03:
[...]
Ok maar wat is daar onduidelijk aan? Mensen die het spel op Switch 1 al hebben, gaan het vaak wel al gespeeld hebbenJe hebt dan toch een save game?
Ik heb zelf Hogwarts Legacy niet, maar ik ga er van uit dat ze voor een "cinematische" intro zijn gegaan en je pas later volledige controle geven ofzo.
Maar om het zo per game duidelijk te krijgen is wel uitdagend. Daar hoef je niks te doen. Daar een paar levels en ergens anders een dansje en een extra abbonement.
Allemaal prima natuurlijk. Houdt het avontuurlijk.
Ik ga van de games die ik direct wil wel vergelijken of ik NS2 koop, NS1 en dan met of zonder upgrade. Mijn vrouw wil graag Mario Party jamboree. Die is er niet voor de NS2. Dus is de keuze simpel.
Voor de meeste andere games is het gelukkig minder ingewikkeld dan voor HogwartsDennis1812 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:07:
[...]
Ik ken de intro vanuit de PS5. Je bent er wel wat tijd aan kwijt. Maar controls leren is niet zo erg.
Maar om het zo per game duidelijk te krijgen is wel uitdagend. Daar hoef je niks te doen. Daar een paar levels en ergens anders een dansje en een extra abbonement.
Ik ga van de games die ik direct wil wel vergelijken of ik NS2 koop, NS1 en dan met of zonder upgrade. Mijn vrouw wil graag Mario Party jamboree. Die is er niet voor de NS2. Dus is de keuze simpel.
Dit is niet meer volledig up to date maar toont het toch al voor een aantal games: JackAvery in "Het Nintendo Switch 2 topic"
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 14-05-2025 21:14 ]
Zeker wel.Dennis1812 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:07:
[...]
Dan beginnen we met Mario Kart. Mario Jamboree
En komt Hogwarts erbij. Alleen weet ik nog niet hoe precies
Dan nog een Mario Party erbij. Een Zelda erbij. Wat animal crossing.
En iets voor de kinderen en ik ben tevreden.
Wel interessant om dit met een fysieke game te doen. Zoals ik het begrijp koop je met de fysieke Switch 1 game dus een digitale versie van het volledige spel voor de Switch 2? Dan heb je de cartridge ook niet meer nodig lijkt me.JackAvery schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:37:
[...]
Volgens de uitgever:
[...]
Zelf eventjes rekenen wat het goedkoopste voor je uitkomt
Dus game via Marktplaats scoren, daarna met korting Switch 2 versie kopen in de store en cartridge weer op Marktplaats zetten.
Cartridge heb je gewoon nodig.Raem schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:44:
[...]
Wel interessant om dit met een fysieke game te doen. Zoals ik het begrijp koop je met de fysieke Switch 1 game dus een digitale versie van het volledige spel voor de Switch 2? Dan heb je de cartridge ook niet meer nodig lijkt me.
Dus game via Marktplaats scoren, daarna met korting Switch 2 versie kopen in de store en cartridge weer op Marktplaats zetten.
De game zal waarschijnlijk checken of de Switch cartridge er wel in zit..Raem schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:44:
[...]
Wel interessant om dit met een fysieke game te doen. Zoals ik het begrijp koop je met de fysieke Switch 1 game dus een digitale versie van het volledige spel voor de Switch 2? Dan heb je de cartridge ook niet meer nodig lijkt me.
Digitale upgrade voor een fysieke game waarbij de cartridge als een soort DRM zal fungeren lijkt me.
Anders wel heel makkelijk om even iedereen zo’n cartridge te lenen en dat spel voor een tientje te kopen..
Zou je verwachten inderdaad, maar is daar officieel iets over bekend? Zoals ik het lees koop je namelijk de volledige Switch 2 versie met een korting. Er is immers geen upgrade waardoor je Switch 1 + upgrade hebt zoals met andere games.Evernote schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:48:
[...]
De game zal waarschijnlijk checken of de Switch cartridge er wel in zit..
Digitale upgrade voor een fysieke game waarbij de cartridge als een soort DRM zal fungeren lijkt me.
Anders wel heel makkelijk om even iedereen zo’n cartridge te lenen en dat spel voor een tientje te kopen..
Er is ook nog de fysieke Switch 2 release die met een Gamekeycard werkt, wellicht werkt dit op een zelfde soort manier. Ik kan het verder echter niet bevestigen wat ik gezegd heb, maar kan me haast niet voorstellen dat ze hier niet over nagedacht hebben. Ben benieuwd.Raem schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:57:
[...]
[...]
Zou je verwachten inderdaad, maar is daar officieel iets over bekend? Zoals ik het lees koop je namelijk de volledige Switch 2 versie met een korting. Er is immers geen upgrade waardoor je Switch 1 + upgrade hebt zoals met andere games.
Vond het trouwens wel apart dat er in de Hogwarts Legacy – Creator's Voice (Nintendo Switch 2) video van 3 weken helemaal niks gezegd werd over een mogelijkheid om te upgraden. Ze leken daar zelfs te suggereren dat dit niet mogelijk was omdat de game volledig opnieuw opgebouwd was. Het was het perfecte moment om het toen aan te kondigen. Volgens mij hebben we nu alsnog een upgrade mogelijkheid gekregen omdat er aardig wat kritiek is geweest.
Ik vind het in ieder geval een mooie deal. Wellicht ook een beetje jaloers dat ik de game niet tijdens een van de afgelopen aanbiedingen heb gekocht, maar zal natuurlijk beweren dat ik de Switch 2 niet gelijk met een backlog wil beginnen
[ Voor 37% gewijzigd door L23 op 14-05-2025 22:25 ]
Daar hebben ze natuurlijk over nagedacht. De game-key cartridges gebruik je net zoals een normale cartridge, het enige verschil is dat het spel er niet op staat maar gedownload wordt.Raem schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:44:
[...]
En net zoals je een spel op een gewone cartridge niet kunt spelen als de cart er niet in zit, kan dat bij game-key carts dus ook niet.
Geldt voor elke variant waarbij een spel iets te maken heeft met een cartridge: de cart is het mechanisme om te beoordelen of jij het spel nog bezit, en dus is het altijd nodig dat die in de Switch zit om het spel te spelen.
[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 14-05-2025 22:39 ]
Greetings Hogwarts Student,
I appreciate you for writing to Customer Support about the inquiry for the cartridge needed for the Switch 2 version. I understand how important it is to keep your progress as this helps you explore more in the Wizarding World.
Please know that you will not need the original game card inserted. Once you've obtained the discounted Nintendo Switch 2 version digitally, it will launch without the game card inserted.
Moreover, players who wish to own a Nintendo Switch 2 version of Hogwarts Legacy physically can purchase that version separately. This physical release will not be discounted for existing NSW1 version owners.
If there is anything I can do to further assist you with this issue, please reply to this email and I will be happy to help.
Kind regards,
WB Games Support
[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 14-05-2025 22:53 ]
Oh wacht dat was een heel andere vraag dan ik dachtRaem schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:51:
Ik heb een support request ingediend via de WB pagina en heb al reactie terug. Cartridge is dus niet nodig. Antwoord komt van een support medewerker, dus hou een slag om de arm of het ook daadwerkelijk zo is.
[...]
Idd wat hier gebeurt is dat je een nieuwe versie van het spel koopt, digitaal, met een korting die je krijgt omdat je aantoont de oude versie te hebben. Maar het zijn dus technisch gezien aparte games.
<edit>Oh, ik zie op de officiële specificaties van Nintendo: Supports linear PCM output 5.1ch.
Dus dat beantwoordt al mijn vraag.
[ Voor 17% gewijzigd door Haay op 15-05-2025 11:34 ]
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen de Switch-1 versie + upgrade of gewoon de fysieke Switch 2-versie. Eerste is goedkoper, maar eerst zien voordat ik geloof dat je daarna niet steeds die Switch 1-cartridge nodig blijft hebben.
Wat is dan het verschil? Fysieke Switch 2-versie is een Gamekeycard. Dat betekent dat je ook de game download, maar dat de sleutel/verificatie om de game te mogen spelen op de cartridge staat. Neemt dus even veel ruimte in.Jixreme schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:31:
Hogwarts Legacy heeft trouwens een grootte van 23.4GB, mochten mensen nog twijfelen tussen een fysieke of digitale aanschaf.
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen de Switch-1 versie + upgrade of gewoon de fysieke Switch 2-versie. Eerste is goedkoper, maar eerst zien voordat ik geloof dat je daarna niet steeds die Switch 1-cartridge nodig blijft hebben.
Oja, die had ik even gemist. Dan is het verschil het wel of niet doorverkoopbaar zijn.L23 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:40:
[...]
Wat is dan het verschil? Fysieke Switch 2-versie is een Gamekeycard. Dat betekent dat je ook de game download, maar dat de sleutel/verificatie om de game te mogen spelen op de cartridge staat. Neemt dus even veel ruimte in.
Klopt. Dat het weer verkocht kan worden zal bij heel veel third party games het geval zijn, maar veel third party games zullen bij de Switch 2 helaas niks op de cartridge hebben staan.Jixreme schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:46:
[...]
Oja, die had ik even gemist. Dan is het verschil het wel of niet doorverkoopbaar zijn.
Ik las in eerdere geruchten dat er qua cartridges enkel gekozen kan worden voor een Game-Key Card, 8 GB of 64 GB, maar in recentere geruchten dat het zelfs alleen Game-Key Card of 64 GB cartridge is. Gezien een Game-Key Card goedkoper is kiezen veel third party uitgevers voor deze optie. Ook zijn er nog steeds "fysieke" games met download codes zoals Split Fiction.
Dan ga ik denk ik toch voor digital, dan hoef ik die kaartjes niet bij me te dragen en te wisselen als ik een ander spel wil spelen (of de kids erop gaan).
Er zijn bepaalde games die ik niet snel zal verkopen, omdat de herspeelbaarheid heel hoog ligt:
MarioKart, BotW, Smash.
Andere games is gewoon één keer spelen en door:
Link's awakening, Skyward sword.
Die laatste categorie zal ik dan eerder als gamecard kopen, zodat ik nog kan verkopen/makkelijk uitlenen.
Maar het gemak van digitaal, dat ik niet steeds dat kaartje hoef te verwisselen, vind ik wel een belangrijke factor.
Sinds de N64 ondersteunen ze Dolby Pro Logic - een soort semi-surround, maar met de introductie van de WiiU en dus een HDMI aansluiting doen ze echte 5.1 surround middels LPCM inderdaad. Andere formats als DTS of Dolby Digital (en de vele opvolgers) ondersteunen ze niet - waarschijnlijk omdat daar licentiekosten aan vast hangen.Haay schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:30:
Weet iemand trouwens of er ook surround sound (5.1 kanaals geluid ofzo) in games voor de Switch 2 zit? Ik had wel iets gezien over "spatial 3D audio" over de ingebouwde speakers, maar kan weinig vinden over wat voor ruimtelijk geluid optie er is wanneer de Switch 2 in de dock zit en op een surround receiver is aangesloten?
<edit>Oh, ik zie op de officiële specificaties van Nintendo: Supports linear PCM output 5.1ch.
Dus dat beantwoordt al mijn vraag.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik destijds een hoop gedoe heb gehad met die indeling - niet alle receivers ondersteunden 5.1 PCM. Ik had toen een Harman Karton staan die er geen snars van begreep, dus die heb ik toen ingeruild voor een Onkyo die er wel mee overweg kon.
Zie hier.Seth_Chaos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:09:
Heeft Nintendo ook al een nieuwe game laten zien? Of enkel de remakes van bestaande switch games? Het viel me op dat de aandacht voornamelijk naar de switch 2 zelf gaat. En dat er niets gerept lijkt te worden over eventuele nieuwe games. Ja Mariokart, maar als ik de vergelijkingen zie met z'n voorganger is het meer Mariokart 8.5 met Tony Hawk aspiraties.
Mario Kart, Donkey Kong en Metroid de komende 6 maanden is voldoende toch?Seth_Chaos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:21:
Bananza wekt m'n aandacht. Lijkt me een vermakelijke game. De rest wekt niet mijn interesse, en of heb ik al grijs gespeelt. Ik hoop dat ze toch nog wat meer in het vat hebben zitten. Maar ik vrees dat het net als de switch erop aan komt dat je blij mag zijn met twee leuke games per jaar. De rest draait beter en is mooier op andere hardware.
Mariokart 8.5? Het is juist voor het eerst een echt nieuwe game, open wereld met veel te doen. Dat is de system seller. Dan heb je nog DK en Metroid prime toch ook niet de minste. Verder heb ik zelf (samen met veel andere lijkt me) veel switch 1 games nog niet gespeeld dus heb genoeg te doen op de Switch 2.Seth_Chaos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:09:
Heeft Nintendo ook al een nieuwe game laten zien? Of enkel de remakes van bestaande switch games? Het viel me op dat de aandacht voornamelijk naar de switch 2 zelf gaat. En dat er niets gerept lijkt te worden over eventuele nieuwe games. Ja Mariokart, maar als ik de vergelijkingen zie met z'n voorganger is het meer Mariokart 8.5 met Tony Hawk aspiraties.
Verwacht wel dat er vrij snel een nieuwe super smash wordt aangekondigd aangezien ze daar geen switch 2 update voor hebben gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 15-05-2025 19:32 ]
Playstation 5
Is die andere hardware portable?Seth_Chaos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:21:
De rest draait beter en is mooier op andere hardware.
Das juist mijn punt. Hier gaat een volgende generatie absoluut weer van genieten. Maar voor een oude rot die al hun games al grijs gespeeld heeft, is er niets nieuws meer onder de zon. Het is herkauwde bestaande content. Een kwaal waar andere consoles en platformen ook last van hebben. En dat vindt ik jammer. Want niets is zo geweldig als een leuke vernieuwende game. Denk aan Golden Eye, Banjo Kazooie, Zelda Ocarina of Time, Bubble Bobble, Pokemon red and blue, Pikmin en nog vele meer.Stylze schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:31:
[...]
Mariokart 8.5? Het is juist voor het eerst een echt nieuwe game, open wereld met veel te doen. Dat is de system seller. Verder heb ik zelf (samen met veel andere lijkt me) veel switch 1 games nog niet gespeeld dus heb genoeg te doen op de Switch 2.
Verwacht wel dat er vrij snel een nieuwe super smash wordt aangekondigd aangezien ze daar geen switch 2 update voor hebben gemaakt.
Ik merk voornamelijk bij mensen die Mario Kart niks aan vinden dat ze er dan ook niks nieuws in zien.Stylze schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:31:
[...]
Mariokart 8.5? Het is juist voor het eerst een echt nieuwe game, open wereld met veel te doen. Dat is de system seller.
Het is een populaire serie, maar wie gaat dat dan doen? Masahiro Sakurai is momenteel bezig met Kirby Air Riders (wellicht wordt dat een vernieuwde race game). Had het gevoel dat hij qua tijdsdruk ook wel even klaar was met Super Smash. Zie het niet snel verschijnen, of ze ontwikkelen de game zonder Masahiro Sakurai?Verwacht wel dat er vrij snel een nieuwe super smash wordt aangekondigd aangezien ze daar geen switch 2 update voor hebben gemaakt.
[ Voor 41% gewijzigd door L23 op 15-05-2025 19:55 ]
De Complete Edition voor 14.99 EUR en de normale 9.99 EUR.
Misschien heeft iemand er iets aan!
MacBook Pro M4 iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra Apple Watch Ultra
Voel enigszins met je mee, ben hyped voor de switch 2 en al lang besteld maar ik vind de aanwas echt nieuwe games ook erg matig. Metroid prime is in principe natuurlijk voor de eerste switch ontwikkeld, met een ongetwijfeld noemenswaardige upgrade voor de switch 2.Seth_Chaos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:49:
[...]
Das juist mijn punt. Hier gaat een volgende generatie absoluut weer van genieten. Maar voor een oude rot die al hun games al grijs gespeeld heeft, is er niets nieuws meer onder de zon. Het is herkauwde bestaande content. Een kwaal waar andere consoles en platformen ook last van hebben. En dat vindt ik jammer. Want niets is zo geweldig als een leuke vernieuwende game. Denk aan Golden Eye, Banjo Kazooie, Zelda Ocarina of Time, Bubble Bobble, Pokemon red and blue, Pikmin en nog vele meer.
In zijn algemeenheid vind ik niet dat je kunt spreken van alleen 'herkauwde bestaande content'. Op de switch zijn toch wel een aantal grote originele titels uitgekomen die echt geschiedenis hebben geschreven, met breath of the wild als voorloper.
Ik speel al 32 jaar Mario Kart. Dat speel ik niet al die tijd omdat ik Mario Kart niet leuk vindt.L23 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:49:
[...]
Ik merk voornamelijk bij mensen die Mario Kart niks aan vinden dat ze er dan ook niks nieuws in zien.
Vergeleken met Ocraina vindt ik Wild een oer saai spel. En enorm gehyped. Ieder zijn mening. En ik ben het zeker met je eens dat zo nu en dan er een pareltje tussen zit. Maar die zijn zeldzaam. Erg zeldzaam.nowherebound123 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:57:
[...]
Voel enigszins met je mee, ben hyped voor de switch 2 en al lang besteld maar ik vind de aanwas echt nieuwe games ook erg matig. Metroid prime is in principe natuurlijk voor de eerste switch ontwikkeld, met een ongetwijfeld noemenswaardige upgrade voor de switch 2.
In zijn algemeenheid vind ik niet dat je kunt spreken van alleen 'herkauwde bestaande content'. Op de switch zijn toch wel een aantal grote originele titels uitgekomen die echt geschiedenis hebben geschreven, met breath of the wild als voorloper.
Hebben jij en ik dezelfde Switch line-up meegemaakt de voorbije acht jaar?Seth_Chaos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 19:21:
Bananza wekt m'n aandacht. Lijkt me een vermakelijke game. De rest wekt niet mijn interesse, en of heb ik al grijs gespeelt. Ik hoop dat ze toch nog wat meer in het vat hebben zitten. Maar ik vrees dat het net als de switch erop aan komt dat je blij mag zijn met twee leuke games per jaar. De rest draait beter en is mooier op andere hardware.
Mario Kart lijkt me net een hoop vernieuwing toe te voegen, maar in alle eerlijkheid ben ik sowieso niet de grootste MK fan. Ik kijk hier uit naar Hades II, Kunitsu-gami, Metroid Prime 4 en Pokemon Legends, de nieuwe Hyrule Warriors game, de onvermijdelijke Zelda, Fire Emblem en Monolith Software games, de upgrades voor alle Switch games die nog op mijn backlog staan, de GameCube app, ...
Ik zie breath of the wild echt als een minimalistisch meesterwerk, ieder z'n eigen perspectiefSeth_Chaos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:04:
[...]
Vergeleken met Ocraina vindt ik Wild een oer saai spel. En enorm gehyped. Ieder zijn mening. En ik ben het zeker met je eens dat zo nu en dan er een pareltje tussen zit. Maar die zijn zeldzaam. Erg zeldzaam.
Een deel van het probleem zit hem in het gegeven dat ik van heel veel games die jij op de switch hebt gespeeld al 3 of 4 delen daarvoor al gespeeld hebJackAvery schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:04:
[...]
Hebben jij en ik dezelfde Switch line-up meegemaakt de voorbije acht jaar?Ieder zijn ding natuurlijk maar ik denk niet dat ik ooit al zoveel games voor één console heb gekocht.
Mario Kart lijkt me net een hoop vernieuwing toe te voegen, maar in alle eerlijkheid ben ik sowieso niet de grootste MK fan. Ik kijk hier uit naar Hades II, Kunitsu-gami, Metroid Prime 4 en Pokemon Legends, de nieuwe Hyrule Warriors game, de onvermijdelijke Zelda, Fire Emblem en Monolith Software games, de upgrades voor alle Switch games die nog op mijn backlog staan, de GameCube app, ...
Dat was me uit je eerste reactie niet duidelijk, toch zie ik het vaak bij anderen. Geef je wel gelijk dat games niet al te vernieuwend zijn. Dat is het nadeel als je al meerdere generaties games gespeeld hebt. Golden Eye en Pokemon Red/Blue waren inderdaad bijzonder. Golden Eye was dan een van de eerste 3D shooters op een console terwijl we daarvoor nog voornamelijk 2D games op de op de SNES speelden. Dat soort grote ontwikkelingen gebeuren niet zo snel. Qua shooters heb ik het meeste ook wel gezien al vond ik bijvoorbeeld Half Life Alyx vernieuwend omdat het in VR is. Ik ben zelf ook nooit zo hyped geweest met de Nintendo Switch als toen ik de Game Boy Color kreeg met Pokemon Red. Ik verwacht dat bij de Switch 2 ook niet en verwijt dat ook aan het ouder worden.Seth_Chaos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:00:
[...]
Ik speel al 32 jaar Mario Kart. Dat speel ik niet al die tijd omdat ik Mario Kart niet leuk vindt.
Daarmee wil ik niet zeggen dat games in het geheel niet vernieuwend zijn, toch een boel toffe games gespeeld op de Switch. Maar mijn verwachtingen er wel op aangepast dat het niet zoiets is als de eerste ervaringen van games in de jonge jaren
[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 15-05-2025 20:13 ]
Hoe kun je nou geen fan zijn van Mario Kart...JackAvery schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:04:
[...]
Mario Kart lijkt me net een hoop vernieuwing toe te voegen, maar in alle eerlijkheid ben ik sowieso niet de grootste MK fan.
Ik zie de vernieuwingen wel, maar het moet ook Mario Kart blijven natuurlijk. Dus teveel vernieuwing lijkt me ook niet goed. Verder scheelt het denk ik ook wel als je niet alle delen gespeeld hebt. Zo had ik na Mario Kart 8 Deluxe een weekendje Mario Kart 7 zitten spelen en dat is dan inderdaad meer van hetzelfde en niet onderscheidend.
Mario Kart 8 Deluxe was voor mij na Mario Kart: Super Circuit de tweede Mario Kart game die ik in bezit heb. Een hele tijd geen Nintendo consoles gehad en games zoals Mario Kart Double Dash!! maar sporadisch gespeeld bij vrienden. Bij Mario Kart World heb ik ook een beetje mijn vraagtekens hoe vernieuwend de game zal zijn. Blijf een beetje sceptisch op de open wereld. Ik verwacht dat dit in het begin wel vernieuwend aanvoelt, maar de jaren erop is het toch weer voornamelijk met vrienden potjes Mario Karten. Voor mij is het voornamelijk interessant dat er weer nieuwe banen zijn om te racen. Ik kijk er in ieder geval naar uit om straks in juni met mijn neefje Mario Kart World te spelen.
Nu voel ik me alleszins plots een stuk jongerSeth_Chaos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:11:
[...]
Een deel van het probleem zit hem in het gegeven dat ik van heel veel games die jij op de switch hebt gespeeld al 3 of 4 delen daarvoor al gespeeld hebIk speel al op die Nintendo's sinds 1985. En als je 20 of 30 jaar hetzelfde zit te spelen, hoop je gewoon op iets meer vernieuwing. En dat is een ouwe lullen probleem. Een tiener zal daar met een Switch 2 totaal geen last van hebben.
Dit klinkt toch een beetje als "Vroeger was alles beter," maar misschien interpreteer ik dat te droog? Nou voor mij kunnen Breath of the Wild en Super Mario Odyssey bvb. makkelijk naast Ocarina of Time en Mario 64 staan, en ik heb al die games ook rond hun lancering gespeeld
Opnieuw heel persoonlijk, maar ik zie nog steeds een hoop ambacht en originaliteit in Nintendo games - al gaat natuurlijk nooit elke game van hetzelfde niveau zijn, dat kan gewoon niet. Het is meer algemeen ook zo dat de meeste 'innovatie' zelden in één grote sprong gebeurt. Creativiteit en originaliteit kan je op veel manieren tegenkomen, dit zelfs ondanks het industriële karakter van wat uiteindelijk entertainmentproducten zijn. Ik kan bvb. uren over het game design van Breath of the Wild praten en wat daar speciaal aan is. Echt een gevalletje waarbij de het spel veel meer is dan de som van de individuele elementen. Maar dat gaat misschien een beetje te off-topic.
Anyway, op Switch 2 is wat mij betreft tijdens de eerste maanden al redelijk wat te doen, al is het voor mij. persoonlijk ook niet hetzelfde kaliber als bvb. 2017. Maar ik herinner me ook een hele hoop veel "drogere" console lanceringen. Zij die nog geen Switch hebben gehad krijgen bovendien toegang tot de volledige Switch bibliotheek. Ik ben zeer benieuwd wat er nog verder aankomt.
Ik vind Mario Kart niet slecht hoor, maar ik ben meestal niet zo into racing games. Mario Kart is een party game voor mij. Ik heb weinig interesse in time trials en grand prix enzo
Het feit dat men nu een wereld toevoegt met puzzels en exploratie maakt mij net meer geneigd om terug single player te gaan proberen. Ik ben benieuwd wat voor nieuwe elementen ze introduceren en of dit het spel interessanter maakt voor mij. Ik zie ook de meerwaarde in die knock-out mode, dat kan denk ik heel populair worden.
Ik was vroeger fan van Need For Speed en Burnout games. Op de originele Xbox had ik aardig wat van die games. Bij de Xbox 360 stopte dat omdat de Need For Speed games mij niet meer aanspraken. Op de Switch nog Burnout Paradise Remastered gespeeld, die had ik destijds overgeslagen. De open wereld sprak me eerst niet zo aan, maar uiteindelijk toch weer genoten van een typische Burnout game. Het zal wel met het arcade element te maken hebben en de levels van 3 rondjes, maar Mario Kart komt hier voor mij het dichtste bij in de buurt.JackAvery schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:37:
[...]
Ik vind Mario Kart niet slecht hoor, maar ik ben meestal niet zo into racing games. Mario Kart is een party game voor mij. Ik heb weinig interesse in time trials en grand prix enzo![]()
Het feit dat men nu een wereld toevoegt met puzzels en exploratie maakt mij net meer geneigd om terug single player te gaan proberen. Ik ben benieuwd wat voor nieuwe elementen ze introduceren en of dit het spel interessanter maakt voor mij. Ik zie ook de meerwaarde in die knock-out mode, dat kan denk ik heel populair worden.
Op de Switch ook vrij weinig race games (MK8D, Burnout Paradise en NFS Hot Pursuit Remastered). Ligt wellicht ook aan het gebrek van analoge triggers en het aanbod. Een Forza Horizon op de Switch 2 zou ik wellicht wel interessant vinden.
Mario Kart World voeg met de open wereld inderdaad wel single player content toe. Al lijkt mij de puzzels en exploratie van korte duur voor een game dat je de komende 8 jaar blijft spelen. Knock-out mode is inderdaad een interessante toevoeging. Ik ben ook benieuwd wat we in de toekomst gaan zien qua updates/content. De open wereld geeft wel de mogelijkheid om nieuwe gameplay elementen te introduceren. Ik zei wel dat het van korte duur is, maar kan met volgens mij vrij simpele updates (zoals Knock-out mode) een hele nieuwe draai aan gegeven worden. Ik verwacht eigenlijk ook wel dat Mario Kart World qua updates/content interessant blijven houden en het er over een aantal jaren er heel anders uitziet dan rond release (ook een reden waarom ik deze game nu niet perse fysiek hoef te hebben en tevreden ben met de Switch 2 bundel).
Vraag me dan altijd af wat voor vernieuwingen je had willen zien voor zowel Mario Kart als Zelda? Het is natuurlijk makkelijk om te klagen dat er te weinig vernieuwing in iets zit maar als je dan specifiek vraagt wat iemand graag had willen zien blijft het stil.Seth_Chaos schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:11:
[...]
Een deel van het probleem zit hem in het gegeven dat ik van heel veel games die jij op de switch hebt gespeeld al 3 of 4 delen daarvoor al gespeeld hebIk speel al op die Nintendo's sinds 1985. En als je 20 of 30 jaar hetzelfde zit te spelen, hoop je gewoon op iets meer vernieuwing. En dat is een ouwe lullen probleem. Een tiener zal daar met een Switch 2 totaal geen last van hebben.
Ik speel bijvoorbeeld nog bijna dagelijks Ocarina of Time maar kan niet wachten om straks ook weer BOTW weer op te pakken om weer lekker te gaan ontdekken en kan beide games erg waarderen. Zou zo ook niet weten wat BOTW/TOTK zou moeten vernieuwen met de nieuwe games, ik laat me dan graag verrassen. Zelfde voor Mario Kart, de open wereld is echt wel vernieuwend voor deze game (al zou je het kunnen vergelijken met de splitsing tussen Forza Motorsport en Forza Horizon dus het is niet echt een nieuw idee) en dit geeft Nintendo weer ruimte om verder te bouwen aan de Mario Kart formule juist omdat de open wereld dit kan faciliteren omdat er letterlijk meer ruimte is in het concept.
Ik denk dat het grote punt vooral is dat gamen an sich maar één keer nieuw kan zijn. Ik kom uit 1984 en heb de transitie van 2D gamen naar 3D gamen goed meegekregen, ondanks dat wij thuis (mijn ouders, zus en ik) erg laat waren met alles wat met computers te maken had. Onze eerste PC was een 286 met zwart/wit monitor toen iedereen al aan een 486DX zat, mijn eerste console was de Nintendo 64. De NES en SNES kende ik alleen van klasgenootjes en vriendjes.JackAvery schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:37:
[...]
Nu voel ik me alleszins plots een stuk jonger![]()
Dit klinkt toch een beetje als "Vroeger was alles beter," maar misschien interpreteer ik dat te droog? Nou voor mij kunnen Breath of the Wild en Super Mario Odyssey bvb. makkelijk naast Ocarina of Time en Mario 64 staan, en ik heb al die games ook rond hun lancering gespeeldMaar als je maatstaf "het is een nieuw genre/ een extra dimensie" is, ja dan begrijp ik wel dat je te weinig vernieuwing in misschien wel de hele games industrie ziet. De historische rol van dergelijke klassiekers is onweerlegbaar.
Opnieuw heel persoonlijk, maar ik zie nog steeds een hoop ambacht en originaliteit in Nintendo games - al gaat natuurlijk nooit elke game van hetzelfde niveau zijn, dat kan gewoon niet. Het is meer algemeen ook zo dat de meeste 'innovatie' zelden in één grote sprong gebeurt. Creativiteit en originaliteit kan je op veel manieren tegenkomen, dit zelfs ondanks het industriële karakter van wat uiteindelijk entertainmentproducten zijn. Ik kan bvb. uren over het game design van Breath of the Wild praten en wat daar speciaal aan is. Echt een gevalletje waarbij de het spel veel meer is dan de som van de individuele elementen. Maar dat gaat misschien een beetje te off-topic.
Anyway, op Switch 2 is wat mij betreft tijdens de eerste maanden al redelijk wat te doen, al is het voor mij. persoonlijk ook niet hetzelfde kaliber als bvb. 2017. Maar ik herinner me ook een hele hoop veel "drogere" console lanceringen. Zij die nog geen Switch hebben gehad krijgen bovendien toegang tot de volledige Switch bibliotheek. Ik ben zeer benieuwd wat er nog verder aankomt.
[...]
Ik vind Mario Kart niet slecht hoor, maar ik ben meestal niet zo into racing games. Mario Kart is een party game voor mij. Ik heb weinig interesse in time trials en grand prix enzo![]()
Ik ben dus min of meer ingestapt met GoldenEye 64 en The Ocarina of Time. Uiteraard heb ik daarvoor wel spellen gespeeld zoals Prince of Persia, Commander Keen etc... maar mijn echte avontuur begon dus met de N64. Ik weet nog goed dat ik Ocarina of Time bij launch mocht kopen en voor maanden heb ik toen in twee werelden geleefd. De echte wereld en de wereld van Hyrule. Ik dacht er continu aan en werd er helemaal in opgezogen. Het is mijn meest memorabele game ervaring tot nu toe.
Uiteindelijk heb ik heel veel op de PC gegamed (Outcast van het Belgische Appeal vond ik ook magisch en betoverend), ben ik gaan overklokken en een tijdje een echte computer nerd geweest (lan-parties, Unreal Tournament, Quake III Arena, Star Craft, het hield niet op). Later werd dat minder en ben ik van de PC naar het Xbox kamp gegaan en nu heb ik een PS5 en Switch. En hoe gaaf ik nu een Horizon Zero Dawn / Forbidden West ook vind (of een Uncharted, of Destiny of de nieuwe Zelda en Mario games...), het wordt nooit meer zo speciaal als vroeger. Ik ben gewoon té bekend met het concept 'gamen', waardoor het nooit meer zo nieuw, spannend en soms zelfs intimiderend aanvoelt als toen.
Ouder worden sucks
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Cyberpunk 2077 gameplay van de Japanese preview events. Wellicht dat het nog mooier kan op een PC/PS5/Xbox, maar het ziet er goed uit wat mij betreft. Niet te vergelijken met The Witcher 3 op de huidige Nintendo Switch.
Wow ik herken mijzelf zo in dit verhaal, alsof ik een post van mezelf lees, haha. Ik ben dan van 1983 maar voor de rest klopt jouw verhaal exact met hoe mijn gaming-jeugd is verlopen. Je omschrijving ook van hoe je Ocarina of Time hebt beleefd is zó treffend.Major_ton schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:12:
[...]
Ik denk dat het grote punt vooral is dat gamen an sich maar één keer nieuw kan zijn. Ik kom uit 1984 en heb de transitie van 2D gamen naar 3D gamen goed meegekregen, ondanks dat wij thuis (mijn ouders, zus en ik) erg laat waren met alles wat met computers te maken had. Onze eerste PC was een 286 met zwart/wit monitor toen iedereen al aan een 486DX zat, mijn eerste console was de Nintendo 64. De NES en SNES kende ik alleen van klasgenootjes en vriendjes.
Ik ben dus min of meer ingestapt met GoldenEye 64 en The Ocarina of Time. Uiteraard heb ik daarvoor wel spellen gespeeld zoals Prince of Persia, Commander Keen etc... maar mijn echte avontuur begon dus met de N64. Ik weet nog goed dat ik Ocarina of Time bij launch mocht kopen en voor maanden heb ik toen in twee werelden geleefd. De echte wereld en de wereld van Hyrule. Ik dacht er continu aan en werd er helemaal in opgezogen. Het is mijn meest memorabele game ervaring tot nu toe.
Eh, daar is toch geen kunst aan?L23 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:24:
Wellicht dat het nog mooier kan op een PC
Titel | Visuals | Framerate | HDR | Gameshare | Andere |
---|---|---|---|---|---|
Arms | ✔ | ✔ | ✔ | ||
Big Brain Academy | Lokaal, Online met 4 spelers in Party mode | ||||
Captain Toad | ✔ | ✔ | Twee spelers in het hele spel, lokaal of online | ||
51 Worldwide Games | 34 games voor vier spelers, online of lokaal | ||||
Gamestudio | ✔ | Joycon 2 support | |||
Super Mario Bros U Deluxe | ✔ | ||||
Pokemon Scarlet/Violet | ✔ | ✔ | |||
Super Mario™ 3D World + Bowser's Fury | ✔ | ✔ | ✔ | 4 spelers in 3D World, 2 spelers in Bowser's Fury (Mario en Bowser Jr.), online en lokaal | |
Super Mario Odyssey | ✔ | ✔ | 2 spelers (Mario & Cappy) online of lokaal | ||
Zelda: Link's Awakening | ✔ | ✔ | |||
Zelda: Echoes of Wisdom | ✔ | ✔ |
Definitie:
Die twee klinken als resolutie updates enerzijds, en framerate updates die verder gaan dan "game behaalt de framerate cap die er al inzat" anderzijds... maar dat is mijn interpretatie.Visuals: Optimized for the Nintendo Switch 2 display and high-resolution TVs for improved image quality.
Frame rate: Improved for smoother movement on Nintendo Switch 2.
[ Voor 90% gewijzigd door JackAvery op 17-05-2025 20:31 . Reden: paar fixes, EU namen van games ]
Mooi, The Legend of Zelda™: Echoes of Wisdom inmiddels al opgepikt voor 25 euro.JackAvery schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:33:
Nintendo heeft op de Amerikaanse site wat concrete info gegeven over de geplande gratis updates die ze voor een aantal games aangekondigd hadden. Al de volgende updates verschijnen op lanceerdatum:
Blijf het wel vreemd vinden dat Mario Wonder geen (betaalde) update krijgt.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Aan de ene kant een heel herkenbare post met een redelijk gelijkaardig traject hier. Aan de andere kant... dingen als eerste keer als kind/tiener meemaken is eigen aan het leven. De truc is denk ik (voor mij toch) om het interessant te houden door nieuwsgierig te blijven en om nieuwe aspecten aan bepaalde hobbies te exploreren als je ze wilt blijven doen. Dat je beleving door ervaring verandert kan je niks aan doen, maar wat je hieruit haalt, hoe je ermee omgaat wel.Major_ton schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:12:
[...]
Ik denk dat het grote punt vooral is dat gamen an sich maar één keer nieuw kan zijn. Ik kom uit 1984 en heb de transitie van 2D gamen naar 3D gamen goed meegekregen, ondanks dat wij thuis (mijn ouders, zus en ik) erg laat waren met alles wat met computers te maken had. Onze eerste PC was een 286 met zwart/wit monitor toen iedereen al aan een 486DX zat, mijn eerste console was de Nintendo 64. De NES en SNES kende ik alleen van klasgenootjes en vriendjes.
Uiteindelijk heb ik heel veel op de PC gegamed (Outcast van het Belgische Appeal vond ik ook magisch en betoverend), ben ik gaan overklokken en een tijdje een echte computer nerd geweest (lan-parties, Unreal Tournament, Quake III Arena, Star Craft, het hield niet op). Later werd dat minder en ben ik van de PC naar het Xbox kamp gegaan en nu heb ik een PS5 en Switch. En hoe gaaf ik nu een Horizon Zero Dawn / Forbidden West ook vind (of een Uncharted, of Destiny of de nieuwe Zelda en Mario games...), het wordt nooit meer zo speciaal als vroeger. Ik ben gewoon té bekend met het concept 'gamen', waardoor het nooit meer zo nieuw, spannend en soms zelfs intimiderend aanvoelt als toen.
Ouder worden sucks
Voor mij was BOTW overigens een moment dat heel vergelijkbaar is met dat magische gevoel als kind
Maar ja blijft heel persoonlijk, en het is inderdaad niet makkelijker. De meeste games zijn bovendien inherent gebouwd om geld mee te verdienen, en de industrie er om heen drijft veel bedrijven net naar minder i.p.v. meer innovatie. Bij Nintendo merk ik dat dat ambacht er regelmatig nog steeds inzit - trots op eigen product, zoektocht naar hoe je niet gewoon klakkeloos een vervolgnummer maakt, ... Maar ook bij Nintendo gaat dit voorbehouden zijn voor een aantal series, beperkt worden door budget, ...
Geen framerate verbeteringen voor de twee Zelda games. Dat is wel bijzonder. Juist dat is instabiel op de huidige switch.JackAvery schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:33:
Nintendo heeft op de Amerikaanse site wat concrete info gegeven over de geplande gratis updates die ze voor een aantal games aangekondigd hadden. Al de volgende updates verschijnen op lanceerdatum:
Titel Visuals Framerate HDR Gameshare Andere Arms x x x Big Brain Academy Lokaal, Online met 4 spelers in Party mode Captain Toad x x Twee spelers in het hele spel, lokaal of online Clubhouse Games 34 games voor vier spelers, online of lokaal Game Builder Garage x Joycon 2 support Super Mario Bros U Deluxe x Pokemon Scarlet/Violet x x Super Mario™ 3D World + Bowser's Fury x x x 4 spelers in 3D World, 2 spelers in Bowser's Fury (Mario en Bowser Jr.), online en lokaal Super Mario Odyssey x x 2 spelers (Mario & Cappy) online of lokaal Zelda: A Link to the Past x x Zelda: Echoes of Wisdom x x
Definitie:
[...]
Die twee klinken als resolutie updates enerzijds, en framerate updates die verder gaan dan "game behaalt de framerate cap die er al inzat" anderzijds... maar dat is mijn interpretatie.
Framecap van die games is 60 FPS op Switch. Schijnbaar zou het spel eigenlijk unlocked zijn met double vsync buffering.Mog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:02:
[...]
Geen framerate verbeteringen voor de twee Zelda games. Dat is wel bijzonder. Juist dat is instabiel op de huidige switch.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit gewoon bruteforce gehaald wordt zonder patch, maar we zullen zien
[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 16-05-2025 07:25 ]
Afgelopen zaterdag ook even Zelda Totk gespeeld (noot: thuis niet in bezit, eerste aanraking), ik heb geen problemen ervaren. De dame die er bij stond speelde zelf wel Zelda en vond dat de issues goed opgelost waren. Dus frame drops zouden moeten zijn verdwenen in de nieuwe versie.JackAvery schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:09:
[...]
Framecap van die games is 60 FPS op Switch. Schijnbaar zou het spel eigenlijk unlocked zijn met double vsync buffering.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit gewoon bruteforce gehaald wordt zonder patch, maar we zullen zienDie streaming/vsyncissues zou je zo misschien al kunnen oplossen?
We hebben het over Link's Awakening en Echoes of WisdomComputerGekkie schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:56:
[...]
Afgelopen zaterdag ook even Zelda Totk gespeeld (noot: thuis niet in bezit, eerste aanraking), ik heb geen problemen ervaren. De dame die er bij stond speelde zelf wel Zelda en vond dat de issues goed opgelost waren. Dus frame drops zouden moeten zijn verdwenen in de nieuwe versie.
Heeft Nintendo ooit wel erkend dat er issues waren? Het grootste probleem was volgens mij de storage die de streaming assets niet bij konden houden. Volgens mij hoeft er dan niets aan de game te worden veranderd om toch de voordelen van de snellere Switch 2 storage te hebben.Mog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:02:
[...]
Geen framerate verbeteringen voor de twee Zelda games. Dat is wel bijzonder. Juist dat is instabiel op de huidige switch.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Oh damn, wanneer is A Link to the Past uitgebracht voor de Switch?JackAvery schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 06:33:
Titel Visuals Framerate HDR Gameshare Andere Arms x x x Big Brain Academy Lokaal, Online met 4 spelers in Party mode Captain Toad x x Twee spelers in het hele spel, lokaal of online Clubhouse Games 34 games voor vier spelers, online of lokaal Game Builder Garage x Joycon 2 support Super Mario Bros U Deluxe x Pokemon Scarlet/Violet x x Super Mario™ 3D World + Bowser's Fury x x x 4 spelers in 3D World, 2 spelers in Bowser's Fury (Mario en Bowser Jr.), online en lokaal Super Mario Odyssey x x 2 spelers (Mario & Cappy) online of lokaal Zelda: Link's Awakening x x Zelda: Echoes of Wisdom x x
Definitie:
[...]
Die twee klinken als resolutie updates enerzijds, en framerate updates die verder gaan dan "game behaalt de framerate cap die er al inzat" anderzijds... maar dat is mijn interpretatie.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Excuus dat had ik niet helemaal begrepenJackAvery schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:21:
[...]
We hebben het over Link's Awakening en Echoes of WisdomMaar heel fijn om te horen, ik moet TOTK nog verder spelen en wacht expres hierop!

Ik weet niet waar je het over hebtSeroczynski schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:25:
[...]
Oh damn, wanneer is A Link to the Past uitgebracht voor de Switch?![]()

Ook herkenbaar voor mij. Kom zelf van 1971, en heb dus heel bewust de opkomst van de eerste home-computers (Philips P2000, ZX-Spectrum, C64) meegemaakt. Eerste echte game ervaringen (thuis) waren op een Z80 gebaseerde Amstrad CPC464 homecomputer van mijn vader. Later in mijn studententijd gagamed op Intel (of AMD) gebaseerde PC's. Zal nooit vergeten hoe ik voor het eerst Civilization (eerste deel) op mijn PC speelde, 's avonds na het avondeten begon te spelen, en toen ik opkeek hoorde ik vogeltjes fluiten en realiseerde ik me dat het al weer ochtend geworden was.Major_ton schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:12:
Ouder worden sucks
Mijn eerste console was de Nintendo Wii, later gevolgd door de Nintendo Wii-U. Tussendoor ook nog enthousiast op Google Stadia gespeeld, tot Google de stekker eruit trok. En nu kijk ik erg uit naar de Switch 2! Heb inmiddels ook een 8BitDo adapter gehaald zodat ik een Stadia controller op de Switch 2 kan gebruiken.
Hebben we dezelfde screenshots voor de NS1 versie? Ik vind het lastig vergelijken zoRaxious schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:30:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Pokemon ziet er in elk geval goed uit!
Net bericht gekregen dat mijn QWARE bundel is geannuleerd en nog mooi de standaard Mario Kart bundel kunnen bestellen bij de MM, dus dat is ook weer geregeld.
Nu nog kijken wat ik met mijn oude Switch ga doen xD
Een manier om te vergelijken is het tellen van de Pokemon. In de linker screenshot tel ik zo'n 22 of 23 Pokemon, terwijl in de NS1 de spellen gelimiteerd zijn tot max 15**.Mog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:20:
[...]
Hebben we dezelfde screenshots voor de NS1 versie? Ik vind het lastig vergelijken zo
Daarnaast lijkt er een grotere draw distance te zijn.
EDIT: **Het is gelimiteerd tot max 15 + Shinies.
[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Lion op 16-05-2025 10:23 ]
Als dat toch eens zou kunnen. Instant buy!Seroczynski schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 09:25:
[...]
Oh damn, wanneer is A Link to the Past uitgebracht voor de Switch?![]()
Helaas, maar wat in elk geval wel duidelijk is dat er meer pokemon te zien zijn in de wereld en de draw distance is aangepast. Textures zijn ook een stuk scherper, behalve die van de rotsen, die zijn nog steeds rukMog schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:20:
[...]
Hebben we dezelfde screenshots voor de NS1 versie? Ik vind het lastig vergelijken zo
Screens zijn ook 4k. Als de performance ook gewoon consisten 30fps of misschien zelfs 60fps is ben ik helemaal happy. Maar ik vermoed dat ze gewoon voor locked 30 gaan.
Denk dat ik uiteindelijk voor:
- Mario Kart
- Tears of the Kingdom
- Pokemon Scarlet
ga als release games. De echte Switch 2 exclusives spreken me niet aan en Cyberpunk al op de PS5 doorlopen. Zat nog heel even te denken om ook Breath of the Wild te kopen aangezien ik die ook nooit echt heb gespeeld, bij release geprobeerd maar kon er toen absoluut niks mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Raxious op 16-05-2025 10:35 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik heb wel de NS1, maar ook nog nooit een Zelda game (echt) gespeeld. Ik heb via MP BotW gekocht om mee te beginnen en via NSO krijg ik dadelijk de 'gratis' upgrade. De TV is ondertussen ook vervangen dus kom maar op! Heb er echt zin in.Sandyman538 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:36:
Ik heb nog nooit een Nintendo gehad maar nu wel een switch 2 besteld. Heb dus ook nog nooit een Zelda game gespeeld. Wil dat toch wel eens proberen. Iemand misschien tips welke game ik dan het beste zou kunnen kopen? Er zijn nogal wat varianten.
Als je NSO + Expansion pack neemt, dan kun je de GameCube versie van Windwaker op de Switch 2 spelen. Met enkel NSO zou je de volgende spellen kunnen spelen via de klassieke game collectie:Sandyman538 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:36:
Ik heb nog nooit een Nintendo gehad maar nu wel een switch 2 besteld. Heb dus ook nog nooit een Zelda game gespeeld. Wil dat toch wel eens proberen. Iemand misschien tips welke game ik dan het beste zou kunnen kopen? Er zijn nogal wat varianten.
* The Legend of Zelda
* The Legend of Zelda SP
* Zelda II: The Adventure of Link
* Zelda II: The Adventure of Link SP
* The Legend of Zelda: A Link to the Past
* The Legend of Zelda: Link's Awakening DX
* The Legend of Zelda: Oracle of Ages
* The Legend of Zelda: Oracle of Seasons
Met de Expansie pack heb je tevens de beschikking over de volgende:
* The Legend of Zelda: Ocarina of Time
* The Legend of Zelda: Majora's Mask
* The Legend of Zelda: The Minish Cap
* The Legend of Zelda: A Link to the Past and Four Swords
En met de Switch 2 dus ook, zoals genoemd over de The Legend of Zelda: The Wind Waker.
Dus dit zijn opties die je uit kunt proberen om de franchise te verkennen. Wees er wel van bewust dat dit soms echt oude spellen zijn uit de jaren 90
Ik heb zowel Breath of the Wild als Tears of the Kingdom kort bij release gespeeld, en moet zeggen dat Tears my veel beter beviel. Vooral ook het bouwen van van alles en nog wat was super leuk om te doen. Naar mijn idee hoef je BotW ook absoluut niet gespeeld te hebben als je met TotK zou beginnen, dus mijn advies zou zijn om gewoon TotK te halen.Sandyman538 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:36:
Skyward Sword en daarna alle andere games in de volgorde van de Zelda Universe Timeline.Sandyman538 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:36:
Maar lastig als je nog nooit een Zelda game hebt gespeeld. Ik hou veel meer van de klassieke Zelda games, dus ik zou Skyward Sword of Link's Awakening aanraden. Of nog beter; Ocarina of Time, Link to the Past of Wind Waker. Maar dan heb je wel een NSO abonnement + uitbreidingspakket nodig. En de games kunnen verouderd aanvoelen.
Hou je van een grote open wereld met veel verkennen en vrijheid, dan zou ik Breath of the WIld of Tears of the Kingdom aanraden. Bekijk wat Youtube filmpjes over de verschillen tussen de klassieke Zelda's en het nieuwe format van BotW en TotK en kijk wat je leuker lijkt.
Leuk al die nostalgische oude Zelda games, maar daar heb jij niks mee gezien je er nog nooit 1 gespeeld hebt. Dus de meest logische keuze zou zijn: BOTW. Een episch en memorabel meesterwerk dat meteen het volledig potentieel van je Switch 2 zal gebruiken als je de Switch 2 edition koopt (of daarnaar upgradet).Sandyman538 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:36:
En als die game je aanstaat kun je daarna doorpakken met het vervolg: TOTK.
Inderdaad erg leukjoblamie schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:56:
[...]
Leuk al die nostalgische oude Zelda games, maar daar heb jij niks mee gezien je er nog nooit 1 gespeeld hebt. Dus de meest logische keuze zou zijn: BOTW. Een episch en memorabel meesterwerk dat meteen het volledig potentieel van je Switch 2 zal gebruiken als je de Switch 2 edition koopt (of daarnaar upgradet).
En als die game je aanstaat kun je daarna doorpakken met het vervolg: TOTK.
En beginnen met TOTK zoals @Raxious voorstelt vind ik ook geen gek idee eigenlijk. Ook een keer voorgesteld, maar dan krijg je wel kritiek
Dat sowieso, de werelden zijn zo bizar groot dat je denk ik niet zo gemakkelijk van BOTW naar TOTK gaat. Daarnaast merkte ik gewoon dat de wereld van BOTW erg 'kaal' aanvoelde. Meermaals pogingen ondernomen om met de game aan de slag te gaan maar ik verloor gewoon ontzettend snel de interesse.L23 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:24:
[...]
En beginnen met TOTK zoals @Raxious voorstelt vind ik ook geen gek idee eigenlijk. Ook een keer voorgesteld, maar dan krijg je wel kritiekZelf had ik BOTW al uitgespeeld voordat TOTK uitkwam, maar het zijn zulke grote games dat ik tot dusver nog geen interesse had om aan TOTK te beginnen. Voor mij geen games die je even achter elkaar speelt. Wel kijk ik er naar uit om TOTK een keer op de Switch 2 te ervaren.
Bij TOTK was de klik er echter direct, direct gaan lopen kloten met het bouwen van dingen, proberen om vanaf de tutorial area verschillende eilanden te bereiken, etc. Voor de korte tijd die ik het heb gespeeld echt 1000% meer plezier uit weten te halen dan met BOTW. Dat is voor mij ook de reden dat ik BOTW skip en alleen TOTK ga spelen. Mis ik dan mogelijk wat story links, misschien. Maar gameplay wise voelt TOTK gewoon zoveel beter aan dat ik dat maar voor lief neem.
Een tijdje terug las ik online ergens de opmerking "BOTW is the tutorial for TOTK" en zo voelt het voor mij eigenlijk ook wel.
Geweldig. Specifiek vierkantje aantikken met je zwaard voor geheime ruimtes enzo. Uitkijken voor de bolletjes anders was je dood en kan je gewoon opnieuw beginnen.
Ik kan het persoonlijk dus niet vergelijken omdat ik nog steeds TOTK een keer moet spelen, maar met BOTW had ik wel moeite om in de game te komen. En na 50 uur ook nog eens een jaar laten liggen. Toen ik het daarna weer oppakte zat ik er op een gegeven moment wel helemaal in en vond ik het ook wel een van de betere Switch games die ik gespeeld heb. Toch heb ik over het algemeen meer een voorkeur voor games die ik in 15 uur of zo kan uitspelen. Daardoor het aanschaffen van TOTK steeds uitgesteld, maar ook omdat ik het vermoeden had dat het op de Switch opvolger beter zou gaan draaien. Haast is er ook niet, want een volgende Zelda zoals BOTW/TOTK zal nog wel even duren.Raxious schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:30:
[...]
Dat sowieso, de werelden zijn zo bizar groot dat je denk ik niet zo gemakkelijk van BOTW naar TOTK gaat. Daarnaast merkte ik gewoon dat de wereld van BOTW erg 'kaal' aanvoelde. Meermaals pogingen ondernomen om met de game aan de slag te gaan maar ik verloor gewoon ontzettend snel de interesse.
Bij TOTK was de klik er echter direct, direct gaan lopen kloten met het bouwen van dingen, proberen om vanaf de tutorial area verschillende eilanden te bereiken, etc. Voor de korte tijd die ik het heb gespeeld echt 1000% meer plezier uit weten te halen dan met BOTW. Dat is voor mij ook de reden dat ik BOTW skip en alleen TOTK ga spelen. Mis ik dan mogelijk wat story links, misschien. Maar gameplay wise voelt TOTK gewoon zoveel beter aan dat ik dat maar voor lief neem.
Een tijdje terug las ik online ergens de opmerking "BOTW is the tutorial for TOTK" en zo voelt het voor mij eigenlijk ook wel.
Belangrijkste is kijken wat voor soort game je het meeste aantrekt en die misschien proberen.
Als je het mij vraagt: probeer Breath of the wild als je nieuwe stijl 3D Zelda wilt spelen. Probeer Link’s Awakening of A Link to the Past als je klassieke 2D Zelda wilt proberen.
En als je klassieke 3D Zelda wilt spelen… ja ik zou zelf zeggen Ocarina of Time
Wat zoek je in een Zelda game? Er zijn nogal wat varianten zoals je aangeeft, en er zit nogal wat spreiding in. Je kan 2D of 3D, lineair of bijna volledige vrijheid, +-15 uur tot 150+ uur voor het doorspelen.Sandyman538 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:36:
Als je geen NSO neemt, zijn er nog best wat opties (in willekeurige volgorde):
Link's Awakening is de traditionele lineaire 2D Zelda (het is een remake van de GB Zelda), met dungeons die je in volgorde afloopt en iedere dungeon je een item krijgt waarmee je weer verder kan.
Echoes of Wisdom is ook 2D, maar door de Echoes heb je veel meer vrijheid in hoe je de wereld ontdekt en in welke volgorde je dingen doet, maar heeft ook nog grote stukken lineair.
Skyward Sword is de traditionele lineaire Zelda maar dan in 3D (en motion controls als je wilt).
Breath of the Wild gooit dat allemaal uit het raam en geeft je eigenlijk volledige vrijheid in hoe je de wereld ontdekt. Het spel geeft je veel meer vrijheid en geeft aan het begin wel tips welke kant je op kan gaan (zeker bij een eerste keer spelen gewoon volgen), maar als je iets ziet kan je er er naartoe.
Tears of the Kingdom is Breath of the Wild, maar dan groter. Op zich kan je die spelen zonder Breath of the Wild gespeeld te hebben, maar je zal dan van een aantal karakters een stuk achtergrond missen omdat je ze in Breath of the Wild al uitgebreid ontmoet hebt.
Met NSO en het uitbreidingspakket komen er vervolgens nog wel wat oude games bij.
Sterker nog, met NSO + uitbreiding en de uitgebrachte Switch games is nagenoeg de hele Zelda serie op de Switch te spelen. Alleen Twilight Princess en de DS/3DS games missen nog volgens mij.Transportman schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:46:
[...]
Met NSO en het uitbreidingspakket komen er vervolgens nog wel wat oude games bij.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4