De Spigen met installatiekit werkt ook prima. 2 stuks in de doos. Ook makkelijk schoon te maken.The Chosen One schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:52:
Ik zat in hetzelfde bootje, soortvan. Heb een Switch Oled en wilde wachten op de NS2O. Maar nu met die Zelda editie... toch maar overstag.
ps. Vorige keer met de Switch veel pech gehad met screenprotectors. Zijn er nog goede voor de NS2 die vleugeltjes hebben of werken die 'installatiekits in 1 go' nog goed?
Ik gebruik zelf deze. Installatie was echt een eitje en zit er nog steeds op. (nu ongeveer 7 maanden)
Ondertussen wel een klein krasje in de protector, maar dan doet die zijn werk
Gedurfd qua Switch 2 aangezien er een plastic laagje over het scherm zit dat zéér gemakkelijk krast.urk_forever schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:50:
[...]
Ik heb op de Switch 1 een paar keer een screenprotector gehad, maar die gingen steeds stuk omdat en bovenop het scherm lagen en bij het in de dock zetten de kinderen vaak met de screenprotector tegen de rand van de dock aankwamen en dan zat er zo een barst.
Na 2 of 3 keer de screenprotector vervangen ben ik er maar mee gestopt en na 8.5 jaar ziet het scherm er nog steeds prima uit, misschien een paar kleine krasjes maar daar zie je niks van.
Bij de Switch 2 heb ik dus de screenprotector maar meteen achterwege gelaten.
Inmiddels heeft ieder apparaat m.u.v. de Steam Deck hier wel een screen protector, setje met meerdere kopen en het lukt dan wel om een perfect resultaat te krijgen.
Ik vind zelf dat de Switch 2 behoorlijk losjes in de dock zit. Dat was bij mij juist een reden om er wel een screenprotector op te doen. Ik gebruik zelf deze op beide Switch 2 in huis
https://www.bol.com/nl/nl...-2-pack/9300000243187430/
https://www.bol.com/nl/nl...-2-pack/9300000243187430/
Hier deze protector sinds de release en ging in één keer goed. https://www.amazon.nl/dp/B0DW8WQ8L2?
Erg tevreden over.
Erg tevreden over.
14 januari:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
+1 voor deze AmFilm, voor mij was dit van de eerste keer in orde. Maar gewoon kijken wat men zelf het makkelijkste lijkt te vindenRotinomm schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:15:
Ik gebruik zelf deze. Installatie was echt een eitje en zit er nog steeds op. (nu ongeveer 7 maanden)
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2026 13:39 ]
Ik ga hem sowieso niet in het dock zetten, padt niet in mijn tv meubel. Bij mijn huidige heb ik een usb verlengstuk opzitten die ik op de switch aansluit. Zal hier ook weer moeten, kijken of een nieuwe nodig is.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Toch jammer dat alle Nintendo games tegenwoordig Nederlandstalig zijn, behalve Fire Emblem. Waar de hele lappen tekst juist een toevoeging aan de beleving kunnen zijn in het Nederlands. Waarschijnlijk een budgetkwestie?
Ik denk dat er gewoon gekeken wordt wat voor publiek zo'n game trekt. Bijvoorbeeld Mario en Yoshi trekken een wat jonger publiek, terwijl Fire Emblem denk ik meer een game is voor toch wat meer regelmatige gamers, en dat is in Nederland toch vaak een Engelssprekend publiek.Deezers schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:27:
Toch jammer dat alle Nintendo games tegenwoordig Nederlandstalig zijn, behalve Fire Emblem. Waar de hele lappen tekst juist een toevoeging aan de beleving kunnen zijn in het Nederlands. Waarschijnlijk een budgetkwestie?
Over Fire Emblem gesproken; voor Foretune's Weave staan de eerste recensies online! Op metacritic een 8,9.
Hoe meer tekst, hoe duurder een vertaling inderdaad. Het publiek in België en Nederland zal in verhouding niet groot genoeg zijn. Maar het zou inderdaad leuk zijn voor het jongere publiek dat misschien nog geen Engels beheerst.Deezers schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:27:
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2026 17:57 ]
Voegt het iets toe aan de beleving of gaat het je om de toegankelijkheid. De beleving voel ik namelijk niet, maar ik speel alle games ook in het Engels. Pokémon is ook nog steeds in het Engels en dat waren voor mij juist de games waardoor ik sneller Engels geleerd heb als kind.Deezers schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:27:
Boevegem vind ik veel beter dan Rogueport. Switch bij voorkeur Nederlands en de ps5 Engels.L23 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:16:
[...]
Voegt het iets toe aan de beleving of gaat het je om de toegankelijkheid. De beleving voel ik namelijk niet, maar ik speel alle games ook in het Engels. Pokémon is ook nog steeds in het Engels en dat waren voor mij juist de games waardoor ik sneller Engels geleerd heb als kind.
Die game was voor mij de eerste Monkey Island op PC vroegerL23 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 18:16:
[...]
Voegt het iets toe aan de beleving of gaat het je om de toegankelijkheid. De beleving voel ik namelijk niet, maar ik speel alle games ook in het Engels. Pokémon is ook nog steeds in het Engels en dat waren voor mij juist de games waardoor ik sneller Engels geleerd heb als kind.
Engels -> Nederlands woordenboekje naast het toetsenbord
Dit is wel een beetje de bekende Nintendo bias. Bij de reviews die wat lager scoren (rond de 8 ) komen wel steeds dezelfde minpuntjes naar voren: erg veel systemen met weinig samenhang, te repetitief. Het is echt zo een eindeloze jRPG met veel busywork. Kan leuk zijn, maar zeker niet voor iedereen.Emmavdv schreef op woensdag 16 september 2026 @ 17:44:
[...]
Over Fire Emblem gesproken; voor Foretune's Weave staan de eerste recensies online! Op metacritic een 8,9.
Freddi Fish en Het verhaal van de Verdwenen Zeewierzaadjes speelde ik dan weer wel in het Nederlands. Voor de sfeer zou ik die dan nu ook weer in het Nederlands willen ervaren, maar de Freddi Fish games in de Nintendo eShop ondersteunen geen Nederlands...poekie3000 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:18:
[...]
Die game was voor mij de eerste Monkey Island op PC vroeger![]()
Engels -> Nederlands woordenboekje naast het toetsenbord
Speel je dat soort games nog steeds? Ik heb de HD Remasters van Monkey Island 1 en 2 op de iPad. Nog steeds het plan om die een keer te spelen voordat ik begin met Return to Monkey Island op de Switch die ook al fysiek gekocht heb. Thimbleweed Park vond ik ook een erg leuke game en tof dat daar een vervolg van komt.
Fire Emblem games van de laatste 10 jaar hebben veel van JRPG's maar zijn verder denk ik nog steeds wel uniek.friketje1 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:53:
[...]
Dit is wel een beetje de bekende Nintendo bias. Bij de reviews die wat lager scoren (rond de 8 ) komen wel steeds dezelfde minpuntjes naar voren: erg veel systemen met weinig samenhang, te repetitief. Het is echt zo een eindeloze jRPG met veel busywork. Kan leuk zijn, maar zeker niet voor iedereen.
Noem eens een game die op Fire Emblem lijkt ?
Ik kom niet verder dan Final fantasy Tactics.
Of ik deze nieuwe beter ga vinden dan Engage zal ik de komende tijd gaan ervaren.
Unicorn overlord voor de Switch, zeker aan te raden. En er zijn er wel meer.jori040 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:42:
[...]
Fire Emblem games van de laatste 10 jaar hebben veel van JRPG's maar zijn verder denk ik nog steeds wel uniek.
Noem eens een game die op Fire Emblem lijkt ?
Ik kom niet verder dan Final fantasy Tactics.
Of ik deze nieuwe beter ga vinden dan Engage zal ik de komende tijd gaan ervaren.
Punt is een beetje: deze game lijkt een heleboel grinden waarbij de battles zelf maar een klein deel van het spel zijn. En nogmaals, dat kan leuk zijn. Maar alle tienen, vooral van de grotere websites, dat gaat echt een beetje ver voor een dergelijke game die overduidelijk de content aan het rekken is.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4