• poekie3000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:19
gelukkie schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:09:
Ervaren jullie nog nadelen in snelheid van een gamecard met hele game of de game digitaal/ op een sd kaart? Met name bij games zoals Indiana Jones/ Cyberpunk.
Heb Cyberpunk gespeeld via cartridge, dat liep prima. Had niet het idee dat ik lang zat te wachten totdat de boel geladen was. Maar kan het niet vergelijken met hoe het speelt op interne opslag want die versie heb ik niet :-)
gelukkie schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:09:
Ervaren jullie nog nadelen in snelheid van een gamecard met hele game of de game digitaal/ op een sd kaart? Met name bij games zoals Indiana Jones/ Cyberpunk.
Het lijkt me dat bijna niemand zelf ervaring heeft met cartridge vs digitaal want dan moet je de game twee keer kopen. Ik hoorde het argument ook bij Oblivion Remastered, maar kon er geen vergelijkingsvideo over vinden. Wel een keer een video gezien van Mario Kart World (die ik zelf ook digitaal heb).
Cartridge is minder snel dan digitaal, maar ik vind het bij de genoemde games niet te langzaam. Ik ervaar geen nadelen. Het verschil is voor mij niet groot genoeg om digitaal te prefereren boven fysiek.

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47
had mn switch 2 bijna verkocht... zo te zien komen er nog een paar mooie dingen aan. en heb ook mn 7 day nintendo online trail nog niet geactiveerd. Lijkt veel mooi's in te zitten. Iemand een aantal aanraders?

 MacBook Pro M4  iPhone 18 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55
Jenzo schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:03:
had mn switch 2 bijna verkocht... zo te zien komen er nog een paar mooie dingen aan. en heb ook mn 7 day nintendo online trail nog niet geactiveerd. Lijkt veel mooi's in te zitten. Iemand een aantal aanraders?
Tja moeilijk. Waar hou je van over het algemeen?
Ik ben zelf opgegroeid met de NES en alle spelcomputers erna.
Moet wel zeggen dat ik de 8-bit spellen niet echt meer lekker trek. Beetje te houterig.
Maar als je kijkt naar de SNES, dan is sowieso Zelda a Link to the Past een aanrader, maar ook Super Mario World bijvoorbeeld. Super Metroid?
De Gameboy Advance heeft ook leuke spellen waaronder Metroid 1 remake als ik het goed heb, daarnaast de RPG's Golden Sun 1 en 2.
Starfox is ook een aanrader, maar moet je maar net liggen.

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47
Arunia schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:22:
[...]

Tja moeilijk. Waar hou je van over het algemeen?
Ik ben zelf opgegroeid met de NES en alle spelcomputers erna.
Moet wel zeggen dat ik de 8-bit spellen niet echt meer lekker trek. Beetje te houterig.
Maar als je kijkt naar de SNES, dan is sowieso Zelda a Link to the Past een aanrader, maar ook Super Mario World bijvoorbeeld. Super Metroid?
De Gameboy Advance heeft ook leuke spellen waaronder Metroid 1 remake als ik het goed heb, daarnaast de RPG's Golden Sun 1 en 2.
Starfox is ook een aanrader, maar moet je maar net liggen.
Dank! Zal dit weekend eens kijken naar je suggesties. 🙌

Goed in de gouden Nintendo-jaren:
  • N64, 007 GoldenEye
  • Banjo-Kazooie
  • Super Mario 64
Goed op de Switch 2:
  • Zelda: Breath of the Wild + Tears of the Kingdom
  • Cyberpunk (toch gekocht, maar al op PS5 uitgespeeld)
  • Super Mario Bros. Wonder + Odyssey
In de rij:
  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time
  • No Man’s Sky
  • Prince of Persia: The Lost Crown Ultimate
Niet meer leuk (maar op de N64 nog wel):
  • Super Smash Bros. Ultimate
Ik zal vast nog een paar super titels missen. Heb van de Switch 2 eigenlijk nog niet zo kunnen genieten als destijds van de N64, wellicht logisch in een wereld met meer alternatieven. Maar het is m’n eerste Switch, dus ik ben zo ongeveer van de N64 naar de Switch 2 ge-upgraded 😂

Hopelijk gaat Nintendo Online daar verandering in brengen!

 MacBook Pro M4  iPhone 18 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Jenzo schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:59:
[...]

Dank! Zal dit weekend eens kijken naar je suggesties. 🙌

Goed in de gouden Nintendo-jaren:
  • N64, 007 GoldenEye
  • Banjo-Kazooie
  • Super Mario 64
Goed op de Switch 2:
  • Zelda: Breath of the Wild + Tears of the Kingdom
  • Cyberpunk (toch gekocht, maar al op PS5 uitgespeeld)
  • Super Mario Bros. Wonder + Odyssey
In de rij:
  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time
  • No Man’s Sky
  • Prince of Persia: The Lost Crown Ultimate
Niet meer leuk (maar op de N64 nog wel):
  • Super Smash Bros. Ultimate
Ik zal vast nog een paar super titels missen. Heb van de Switch 2 eigenlijk nog niet zo kunnen genieten als destijds van de N64, wellicht logisch in een wereld met meer alternatieven. Maar het is m’n eerste Switch, dus ik ben zo ongeveer van de N64 naar de Switch 2 ge-upgraded 😂

Hopelijk gaat Nintendo Online daar verandering in brengen!
Misschien kan je wat algemener zeggen wat je interesseert in games. Er zijn ettelijk 15.000 games op Switch 1+2 te krijgen, het is gewoon een kwestie van te vinden wat jij graag speelt :)

Nintendo Switch Online bevat een hoop retrogames. Leuk hoor (en ja Banjo Kazooie blijft een topper!) maar nogal gevoelig aan hoe goed je het kan verdragen om die oude games te spelen. Super Mario 3D World + Bowser's Fury is overigens ook een heel goede platformer, die weliswaar iets meer in een klassieke structuur zit dan bvb. Odyssey. En mocht die Prince of Persia game je smaken zijn er een hoop goede metroidvania's te spelen op Switch 2 - bvb. Metroid Dread.

Als je een Cyberpunk fan bent dan kan je misschien eens kijken naar de Witcher 3 remaster eind deze maand - al kan ik me voorstellen dat je dat misschien liever op een PS5 speelt.
Diablo IV Age of Hatred collectie werd net bevestigd voor Switch 2 - release is later deze week (dinsdag 15/09) maar er zijn duidelijk al games in omloop. De retail versie is een code-in-a-box dus het maakt niet uit waar je m oppikt.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 12-09-2026 20:45 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Diablo IV Age of Hatred Collection komt naar de Switch 2 op 15 december.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

RayNbow schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:56:
Nieuwe firmware-update komt met VRR support:
[X]

Verder updates voor het maken van Mii's:
[X]
[X]
Versie 23.0.0 is best wel een grote update. Veel verbeteringen. Dit is ook tof:
  • Het overzicht van gespeelde software, te vinden onder 'Profiel' op je pagina, voegt nu de speeltijd samen van dezelfde software op meerdere systemen.
    • De samengevoegde speeltijd wordt op volgorde weergegeven, beginnend met de software die is gespeeld na de update.
Tot nu toe werd de speeltijd lokaal per systeem bijgehouden. In het profieloverzicht van gespeelde software zag je bij meerdere Switch systemen dan de speeltijd van het systeem met de meeste speeltijd. Had je geen gegevensoverdracht (system transfer) naar een ander Switch systeem uitgevoerd dan begon je speeltijd weer van voor af aan.

Met versie 23.0.0 worden alle speeltijden samengevoegd zodra je een game na de update opstart. Het valt me op dat het nu ook niet meer lokaal gebeurt, maar online wordt bijgehouden. Speeltijd werd ook al door Nintendo verzameld voor het persoonlijke jaaroverzicht.

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:07
Ik vind overigens wel dat ze voor mijn gevoel net iets te veel hebben laten zien in die OOT remake trailer. van mij had echt niet al die locaties er in hoeven zitten eerlijk gezegd.

wat vinden jullie daarvan en wat is daar de reden voor om te doen?

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
ntzv schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:07:
Ik vind overigens wel dat ze voor mijn gevoel net iets te veel hebben laten zien in die OOT remake trailer. van mij had echt niet al die locaties er in hoeven zitten eerlijk gezegd.

wat vinden jullie daarvan en wat is daar de reden voor om te doen?
Het is een remake, de locaties zijn de meeste wel bekend toch?

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52
Eergisteren ook de switch 2 in ontvangst genomen, heb al jaren een oled die ik af en toe weleens uit kast haalde maar te weinig. En toch, het heeft iets die Nintendo… en vooraleer de prijzen nog stijgen en dankzij mooie deal op Amazon toch maar stap gezet. Heb zowat elke console en stevige gamepc en op twee dagen toch al uren gespeeld. Toestel op zich is echt prachtig, veel ‘denser’ dan mijn steamdeck ook. Stomweg enkele maanden terug mijn Botw copy verkocht, die wil ik echt wel eens spelen met de upgrade.
Pagina: 1 ... 178 179 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4