Heb Cyberpunk gespeeld via cartridge, dat liep prima. Had niet het idee dat ik lang zat te wachten totdat de boel geladen was. Maar kan het niet vergelijken met hoe het speelt op interne opslag want die versie heb ik niet :-)gelukkie schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:09:
Ervaren jullie nog nadelen in snelheid van een gamecard met hele game of de game digitaal/ op een sd kaart? Met name bij games zoals Indiana Jones/ Cyberpunk.
Het lijkt me dat bijna niemand zelf ervaring heeft met cartridge vs digitaal want dan moet je de game twee keer kopen. Ik hoorde het argument ook bij Oblivion Remastered, maar kon er geen vergelijkingsvideo over vinden. Wel een keer een video gezien van Mario Kart World (die ik zelf ook digitaal heb).gelukkie schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:09:
Ervaren jullie nog nadelen in snelheid van een gamecard met hele game of de game digitaal/ op een sd kaart? Met name bij games zoals Indiana Jones/ Cyberpunk.
Cartridge is minder snel dan digitaal, maar ik vind het bij de genoemde games niet te langzaam. Ik ervaar geen nadelen. Het verschil is voor mij niet groot genoeg om digitaal te prefereren boven fysiek.
had mn switch 2 bijna verkocht... zo te zien komen er nog een paar mooie dingen aan. en heb ook mn 7 day nintendo online trail nog niet geactiveerd. Lijkt veel mooi's in te zitten. Iemand een aantal aanraders?
MacBook Pro M4 iPhone 18 Pro Max + S24 Ultra Apple Watch Ultra
Tja moeilijk. Waar hou je van over het algemeen?Jenzo schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:03:
had mn switch 2 bijna verkocht... zo te zien komen er nog een paar mooie dingen aan. en heb ook mn 7 day nintendo online trail nog niet geactiveerd. Lijkt veel mooi's in te zitten. Iemand een aantal aanraders?
Ik ben zelf opgegroeid met de NES en alle spelcomputers erna.
Moet wel zeggen dat ik de 8-bit spellen niet echt meer lekker trek. Beetje te houterig.
Maar als je kijkt naar de SNES, dan is sowieso Zelda a Link to the Past een aanrader, maar ook Super Mario World bijvoorbeeld. Super Metroid?
De Gameboy Advance heeft ook leuke spellen waaronder Metroid 1 remake als ik het goed heb, daarnaast de RPG's Golden Sun 1 en 2.
Starfox is ook een aanrader, maar moet je maar net liggen.
Dank! Zal dit weekend eens kijken naar je suggesties. 🙌Arunia schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 15:22:
[...]
Tja moeilijk. Waar hou je van over het algemeen?
Ik ben zelf opgegroeid met de NES en alle spelcomputers erna.
Moet wel zeggen dat ik de 8-bit spellen niet echt meer lekker trek. Beetje te houterig.
Maar als je kijkt naar de SNES, dan is sowieso Zelda a Link to the Past een aanrader, maar ook Super Mario World bijvoorbeeld. Super Metroid?
De Gameboy Advance heeft ook leuke spellen waaronder Metroid 1 remake als ik het goed heb, daarnaast de RPG's Golden Sun 1 en 2.
Starfox is ook een aanrader, maar moet je maar net liggen.
Goed in de gouden Nintendo-jaren:
- N64, 007 GoldenEye
- Banjo-Kazooie
- Super Mario 64
- Zelda: Breath of the Wild + Tears of the Kingdom
- Cyberpunk (toch gekocht, maar al op PS5 uitgespeeld)
- Super Mario Bros. Wonder + Odyssey
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time
- No Man’s Sky
- Prince of Persia: The Lost Crown Ultimate
- Super Smash Bros. Ultimate
Hopelijk gaat Nintendo Online daar verandering in brengen!
MacBook Pro M4 iPhone 18 Pro Max + S24 Ultra Apple Watch Ultra
Misschien kan je wat algemener zeggen wat je interesseert in games. Er zijn ettelijk 15.000 games op Switch 1+2 te krijgen, het is gewoon een kwestie van te vinden wat jij graag speeltJenzo schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:59:
[...]
Dank! Zal dit weekend eens kijken naar je suggesties. 🙌
Goed in de gouden Nintendo-jaren:Goed op de Switch 2:
- N64, 007 GoldenEye
- Banjo-Kazooie
- Super Mario 64
In de rij:
- Zelda: Breath of the Wild + Tears of the Kingdom
- Cyberpunk (toch gekocht, maar al op PS5 uitgespeeld)
- Super Mario Bros. Wonder + Odyssey
Niet meer leuk (maar op de N64 nog wel):
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time
- No Man’s Sky
- Prince of Persia: The Lost Crown Ultimate
Ik zal vast nog een paar super titels missen. Heb van de Switch 2 eigenlijk nog niet zo kunnen genieten als destijds van de N64, wellicht logisch in een wereld met meer alternatieven. Maar het is m’n eerste Switch, dus ik ben zo ongeveer van de N64 naar de Switch 2 ge-upgraded 😂
- Super Smash Bros. Ultimate
Hopelijk gaat Nintendo Online daar verandering in brengen!
Nintendo Switch Online bevat een hoop retrogames. Leuk hoor (en ja Banjo Kazooie blijft een topper!) maar nogal gevoelig aan hoe goed je het kan verdragen om die oude games te spelen. Super Mario 3D World + Bowser's Fury is overigens ook een heel goede platformer, die weliswaar iets meer in een klassieke structuur zit dan bvb. Odyssey. En mocht die Prince of Persia game je smaken zijn er een hoop goede metroidvania's te spelen op Switch 2 - bvb. Metroid Dread.
Als je een Cyberpunk fan bent dan kan je misschien eens kijken naar de Witcher 3 remaster eind deze maand - al kan ik me voorstellen dat je dat misschien liever op een PS5 speelt.
Diablo IV Age of Hatred collectie werd net bevestigd voor Switch 2 - release is later deze week (dinsdag 15/09) maar er zijn duidelijk al games in omloop. De retail versie is een code-in-a-box dus het maakt niet uit waar je m oppikt.
Edit: overigens wel meteen de volledige editie. Behalve seasonal updates en de release van de Amazon volgend jaar lijkt men voor D4 nog weinig grote nieuwe inhoud te verwachten.
Edit: overigens wel meteen de volledige editie. Behalve seasonal updates en de release van de Amazon volgend jaar lijkt men voor D4 nog weinig grote nieuwe inhoud te verwachten.
[ Voor 31% gewijzigd door JackAvery op 13-09-2026 08:04 ]
Diablo IV Age of Hatred Collection komt naar de Switch 2 op 15 december.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Versie 23.0.0 is best wel een grote update. Veel verbeteringen. Dit is ook tof:RayNbow schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:56:
Nieuwe firmware-update komt met VRR support:
[X]
Verder updates voor het maken van Mii's:
[X]
[X]
Tot nu toe werd de speeltijd lokaal per systeem bijgehouden. In het profieloverzicht van gespeelde software zag je bij meerdere Switch systemen dan de speeltijd van het systeem met de meeste speeltijd. Had je geen gegevensoverdracht (system transfer) naar een ander Switch systeem uitgevoerd dan begon je speeltijd weer van voor af aan.
- Het overzicht van gespeelde software, te vinden onder 'Profiel' op je pagina, voegt nu de speeltijd samen van dezelfde software op meerdere systemen.
- De samengevoegde speeltijd wordt op volgorde weergegeven, beginnend met de software die is gespeeld na de update.
Met versie 23.0.0 worden alle speeltijden samengevoegd zodra je een game na de update opstart. Het valt me op dat het nu ook niet meer lokaal gebeurt, maar online wordt bijgehouden. Speeltijd werd ook al door Nintendo verzameld voor het persoonlijke jaaroverzicht.
Ik vind overigens wel dat ze voor mijn gevoel net iets te veel hebben laten zien in die OOT remake trailer. van mij had echt niet al die locaties er in hoeven zitten eerlijk gezegd.
wat vinden jullie daarvan en wat is daar de reden voor om te doen?
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Het is een remake, de locaties zijn de meeste wel bekend toch?ntzv schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:07:
Ik vind overigens wel dat ze voor mijn gevoel net iets te veel hebben laten zien in die OOT remake trailer. van mij had echt niet al die locaties er in hoeven zitten eerlijk gezegd.
Eergisteren ook de switch 2 in ontvangst genomen, heb al jaren een oled die ik af en toe weleens uit kast haalde maar te weinig. En toch, het heeft iets die Nintendo… en vooraleer de prijzen nog stijgen en dankzij mooie deal op Amazon toch maar stap gezet. Heb zowat elke console en stevige gamepc en op twee dagen toch al uren gespeeld. Toestel op zich is echt prachtig, veel ‘denser’ dan mijn steamdeck ook. Stomweg enkele maanden terug mijn Botw copy verkocht, die wil ik echt wel eens spelen met de upgrade.
Uiteraard, maar het is toch nog steeds bijzonder om een locatie weer voor het eerst te zien, vooral na zoveel jaarCyrax0508 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:11:
[...]
Het is een remake, de locaties zijn de meeste wel bekend toch?
achja, we gaan er sowieso van genieten!
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Tip: nu niks meer bekijken over het spelntzv schreef op zondag 13 september 2026 @ 04:58:
[...]
Uiteraard, maar het is toch nog steeds bijzonder om een locatie weer voor het eerst te zien, vooral na zoveel jaar![]()
Ocarina is een heel bekende game maar ik snap des ondanks dus je reactie echt wel. Je laten verrassen door de sfeer is gewoon leuk.
De trailer zat vol spoilers maar het is een legendarische game die door miljoenen gespeeld is. Genoeg mensen wel die een idee willen hebben van wat hen te wachten staat en waarom ze de game opnieuw moeten kopen.
[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 13-09-2026 08:03 ]
Dat is dan toch gelukt. Je hebt de locaties voor het eerst weer gezien na zoveel jaarntzv schreef op zondag 13 september 2026 @ 04:58:
[...]
Uiteraard, maar het is toch nog steeds bijzonder om een locatie weer voor het eerst te zien, vooral na zoveel jaar![]()
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Ik heb lang uitgekeken naar Diablo 4 op de Switch, toen ik de PS5 had zijn hier echt en meeste uren in gaan zitten. Maar de prijs + het always online zorgen er toch voor dat ik twijfel. Het kon ook bijna niet anders, maar ik had de stiekeme hoop dat je met de Switch ook offline zou kunnen spelen.
Dan maar wachten op Monster Hunter Wilds. Die kan wel ook offline gespeeld worden
Dan maar wachten op Monster Hunter Wilds. Die kan wel ook offline gespeeld worden
Diablo 4 ook nog weer aangekondigd … die komt op mijn lijst . Ooit in de sale gekocht voor de Steam deck en toen maar heel even gespeeld doordat ik nog in andere games zat .. Diablo 3 ging ik ook lekker op met de switch 1 en uitgespeeld destijds . Ik vind deze games om de 1 of andere manier meer sfeer hebben handheld 🤷♂️
Dus jaaaaa zou we ook wel weer komen .
Switch 2 gaat wel lekker hoor.
Ook steeds meer geruchten over gta6 wat denken jullie ? Zou het zo zijn ?
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Niks van meegekregen. Waar zie jij een toename in geruchten over GTA6?Cyberw00d schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:25:
Het lijkt me voor Rockstar interessant om een game uit te brengen op een groot populair platform en dat is de Switch 2 in ieder geval. Echter hebben we ook nooit GTA5 gezien op de Switch 1 terwijl die ongetwijfeld goed zou verkopen.
gta6 zeer zeker niet, dat gaat die niet eens goed kunnen draaien.Cyberw00d schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:25:
Diablo 4 ook nog weer aangekondigd … die komt op mijn lijst . Ooit in de sale gekocht voor de Steam deck en toen maar heel even gespeeld doordat ik nog in andere games zat .. Diablo 3 ging ik ook lekker op met de switch 1 en uitgespeeld destijds . Ik vind deze games om de 1 of andere manier meer sfeer hebben handheld 🤷♂️
Zo krachtig is de switch2 nou ook weer niet
Ik zou nog wel eens een gta verwachten voor de switch, met gta4 en / of 5.
Ja dat is de strekking, ik vind het wel onzin eerlijk gezegd. Eerst ook maar even afwachten hoe het draait op de Xbox Series S, maar als je ziet hoe games vergelijkbaar draaien op de Switch 2 zou ik niet zeer zeker niet zeggen.Carlos0_0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:45:
[...]
gta6 zeer zeker niet, dat gaat die niet eens goed kunnen draaien.
Zo krachtig is de switch2 nou ook weer niet.
Ik zou nog wel eens een gta verwachten voor de switch, met gta4 en / of 5.
Wellicht dat de oudere GTA games een keer komen als ze een remaster doen zoals de GTA Trilogie, maar apart GTA 5 uitbrengen lijkt me nog onwaarschijnlijker dan GTA 6. Immers hadden we GTA 5 anders al lang gezien. Daarnaast zit het grote geld in GTA Online en de Shark Cards. Om die reden lijkt het mij dus ook niet onwaarschijnlijk om GTA 6 op een groot populair platform uit te brengen.
Ik denk zelf niet dat het gaat gebeuren maar er zijn al wel veel “leaks” geweest met aanwijzingen dat er iets borrelt . Ik geloof wel dat het zou kunnen draaien met de nodige downgrades docked . Handheld ben ik minder overtuigd van. Als je npc/voertuigen wat vermindert de simulaties daarvan wat minder complex / realistisch maakt ( cpu loaded) en dingen zoals drawdistance en shadows ( dat is dan weer gpu ) vermindert zie ik het wel gebeuren . Eén drop van 30 naar 25 fps waar vrr zijn werk doet 🤷♂️
Het zou technisch met veel optimalisatie kunnen ( denk ik )
Gaat het echt ervan komen ? Neh denk het niet .
WHO cares we got COD anyway 🤷♂️😜
Het zou technisch met veel optimalisatie kunnen ( denk ik )
Gaat het echt ervan komen ? Neh denk het niet .
WHO cares we got COD anyway 🤷♂️😜
In de homebrew community is er wel al een port voor GTA5 op de Switch 1, en draait relatief goed. Dus het kan zeker. Als 1 homebrew dev het kan doen, dan zeker een R* Games.L23 schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:42:
[...]
Niks van meegekregen. Waar zie jij een toename in geruchten over GTA6?
Het lijkt me voor Rockstar interessant om een game uit te brengen op een groot populair platform en dat is de Switch 2 in ieder geval. Echter hebben we ook nooit GTA5 gezien op de Switch 1 terwijl die ongetwijfeld goed zou verkopen.
Ja dat is waar met de Xbox s, eerst eens kijken die hier op doet.L23 schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:52:
[...]
Ja dat is de strekking, ik vind het wel onzin eerlijk gezegd. Eerst ook maar even afwachten hoe het draait op de Xbox Series S, maar als je ziet hoe games vergelijkbaar draaien op de Switch 2 zou ik niet zeer zeker niet zeggen.
Wellicht dat de oudere GTA games een keer komen als ze een remaster doen zoals de GTA Trilogie, maar apart GTA 5 uitbrengen lijkt me nog onwaarschijnlijker dan GTA 6. Immers hadden we GTA 5 anders al lang gezien. Daarnaast zit het grote geld in GTA Online en de Shark Cards. Om die reden lijkt het mij dus ook niet onwaarschijnlijk om GTA 6 op een groot populair platform uit te brengen.
Deze 2 consoles zijn ongeveer vergelijkbaar.
Ben ik het ook mee eens hoor. Het kan makkelijk. GTA 5 is een Xbox 360/PS3 game die later nog twee keer op de volgende generatie consoles is uitgebracht. De Switch was kennelijk niet interessant wat vermoedt ik iets met GTA Online te maken heeft. Om dezelfde reden zie ik GTA 6 ook niet gebeuren, al is de console markt op meerdere vlakken anders dan een paar jaar geleden.Pukson schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:33:
[...]
In de homebrew community is er wel al een port voor GTA5 op de Switch 1, en draait relatief goed. Dus het kan zeker. Als 1 homebrew dev het kan doen, dan zeker een R* Games.
Ja dat is waar met de Xbox s, eerst eens kijken die hier op doet.L23 schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:52:
[...]
Ja dat is de strekking, ik vind het wel onzin eerlijk gezegd. Eerst ook maar even afwachten hoe het draait op de Xbox Series S, maar als je ziet hoe games vergelijkbaar draaien op de Switch 2 zou ik niet zeer zeker niet zeggen.
De oudere gta games hebben ze al op de switch uitgebracht, de Devine editions van gta 3 t/m San Andreas.
Wellicht dat ze die iets oppoetsen op voor de switch2, en dan nog gta4 en 5 als pakket uitbrengen ofzo voor de switch.
Gta6 kan altijd nog op de switch2 uiteindelijk.
Het is wel vaak 60 fps naar 30 fps bij een Switch 2 port. Dan zijn de games makkelijk te porten. Dan zie je wel dat de Switch 2 op bepaalde vlakken beter is dan de Xbox Series S. Maar goed, een Xbox Series S heeft een veel betere CPU. Het lijkt me in ieder geval niet onmogelijk. Op de Switch 1 zagen we ook de impossible ports en op de Switch 2 zien we een behoorlijke toename in third party support met games die ook gewoon meer dan prima draaien. Alleen als je kijkt naar de geschiedenis van Rockstar en Nintendo dan lijkt de interesse er niet echt te zijn om er moeite in te stoppen.Carlos0_0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:35:
[...]
Ja dat is waar met de Xbox s, eerst eens kijken die hier op doet.
Niks van meegekregen zoals ik al zei. Waar zie jij een toename in geruchten over GTA6? Waar kan ik dit allemaal teruglezen?Cyberw00d schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:30:
Ik denk zelf niet dat het gaat gebeuren maar er zijn al wel veel “leaks” geweest met aanwijzingen dat er iets borrelt.
"YouTuber X zegt" en "YouTuber Y zegt". Wishful thinking als je het mij vraagt.L23 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:45:
[...]
Niks van meegekregen zoals ik al zei. Waar zie jij een toename in geruchten over GTA6? Waar kan ik dit allemaal teruglezen?
In deze bubbel ben ik wel meegezoge idd en wat de redelijk bekende leaker Nash Weedle zei . En soms ineens een listing online van een store . Gewoon kleine hintjes en daarEsumontere schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:16:
[...]
"YouTuber X zegt" en "YouTuber Y zegt". Wishful thinking als je het mij vraagt.
Ja dat lijkt me ook maar dan zijn het geen leaks.Esumontere schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:16:
[...]
"YouTuber X zegt" en "YouTuber Y zegt". Wishful thinking als je het mij vraagt.
GTA 6 naar switch 2 echt no way dat ik dat zie gebeuren, de PS5's kunnen die game zo te zien al amper runnen als je dat zo zag op de beelden laat staan de switch 2, waarschijnlijk gaat GTA 6 pas op de PS6 echt met alle toeters en bellen goed draaien. Misschien ooit op een volgende console van Nintendo maar niet op de Switch 2 hoor.
GTA 5 naar switch 2 zou wel kunnen natuurlijk, dat lijkt me een stuk realistischer.
GTA 5 naar switch 2 zou wel kunnen natuurlijk, dat lijkt me een stuk realistischer.
Playstation 5 / Switch 2
Waar baseer je dit op? De gameplay beelden die we laatst op Netflix/Youtube konden bekijken waren toch prima?Stylze schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:22:
GTA 6 naar switch 2 echt no way dat ik dat zie gebeuren, de PS5's kunnen die game zo te zien al amper runnen
Ik blijf er in ieder geval bij dat GTA 5 net zo onrealistisch is. Het heeft niet met rekenkracht te maken dat we geen GTA games zien op een Nintendo platform.
Omdat het 30 fps is onder andere?L23 schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:34:
[...]
Waar baseer je dit op? De gameplay beelden die we laatst op Netflix/Youtube konden bekijken waren toch prima?
Ik blijf er in ieder geval bij dat GTA 5 net zo onrealistisch is. Het heeft niet met rekenkracht te maken dat we geen GTA games zien op een Nintendo platform.
Er zijn toch wel gta games zoals gta trilogy op switch trouwens..
Playstation 5 / Switch 2
Maar waarom dan wel haar de Xbox one S?, die is zowat vergelijkbaar met de switch2.Stylze schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:22:
GTA 6 naar switch 2 echt no way dat ik dat zie gebeuren, de PS5's kunnen die game zo te zien al amper runnen als je dat zo zag op de beelden laat staan de switch 2, waarschijnlijk gaat GTA 6 pas op de PS6 echt met alle toeters en bellen goed draaien. Misschien ooit op een volgende console van Nintendo maar niet op de Switch 2 hoor.
Het spel zal portable misschien wat meer optimalisaties nodig hebben, maar docked zou in theorie prima kunnen.
Alleen zie ik het idd ook niet snel gebeuren, anders hadden we na de gta Devine editions wel een gta4 en 5 edition gehad.
Ik noem dat niet amper runnen. Het zegt wel iets over de uitdaging om een 30 fps PS5 game naar de Switch 2 te porten.Stylze schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:39:
[...]
Omdat het 30 fps is onder andere?
Er zijn toch wel gta games zoals gta trilogy op switch trouwens..
...
Dat zie ik dus alleen gebeuren als het voor Rockstar tijd is om een remaster uit te brengen die ook op de Playstation en Xbox uitkomt. Zelfde zagen we ook met Red Dead Redemption. Even een aparte release voor Nintendo zie ik niet gebeuren en is ook nog niet voorgekomen (geen GTA 5).Carlos0_0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:40:
[...]
Alleen zie ik het idd ook niet snel gebeuren, anders hadden we na de gta Devine editions wel een gta4 en 5 edition gehad.
Ja het kan idd nog wel komen eventueel, nu zijn ze druk met gta5 dit jaar.L23 schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:46:
[...]
Dat zie ik dus alleen gebeuren als het voor Rockstar tijd is om een remaster uit te brengen die ook op de Playstation en Xbox uitkomt. Zelfde zagen we ook met Red Dead Redemption. Even een aparte release voor Nintendo zie ik niet gebeuren en is ook nog niet voorgekomen (geen GTA 5).
Wellicht dat het erna nog een keer komt, we gaan het van zelf mee maken
Ik neem aan dat je de Xbox series S bedoelt ipv de One S.Carlos0_0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 15:40:
[...]
Maar waarom dan wel haar de Xbox one S?, die is zowat vergelijkbaar met de switch2.
Het spel zal portable misschien wat meer optimalisaties nodig hebben, maar docked zou in theorie prima kunnen.
Meestal is de GPU een bottleneck ipv de CPU. Bij GTA 6 is het andersom. Laat de Series S nou net meer CPU hebben dan de Switch 2. Dus de mindere CPU op de Switch 2 is de grootste bottleneck voor GTA 6. Bij veel games is de GPU de bottleneck en dan zijn de series S en Switch 2 wel aan elkaar gewaagd inderdaad, maar die vlieger gaat nu niet op.
Je ziet het ook bij Sony. Ondanks dat de PS5 Pro een veel betere GPU heeft, zullen de PS5 Pro en PS5 base beide op 30 FPS draaien. Want ze hebben dezelfde CPU.
Daarom zie ik GTA 6 op de Switch 2 ook niet gebeuren. Ik sluit het niet uit, maar acht de kans wel nihil. We hebben niet eens een PC release dus tegen de tijd dat die op de PC uitkomt zit de Switch 2 alweer in de buurt van de volgende Nintendo generatie.
[ Voor 6% gewijzigd door Pro-prutser op 13-09-2026 17:27 ]
Een vriend van mij loopt nu bij Blizzcon en heeft Diablo 4 op de Switch kunnen testen en dat draait al op 20-30 FPS. Dan kan je een game als GTA 6 wel vergeten denk ik.Pro-prutser schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:24:
[...]
Ik neem aan dat je de Xbox series S bedoelt ipv de One S.
Meestal is de GPU een bottleneck ipv de CPU. Bij GTA 6 is het andersom. Laat de Series S nou net meer CPU hebben dan de Switch 2. Dus de mindere CPU op de Switch 2 is de grootste bottleneck voor GTA 6. Bij veel games is de GPU de bottleneck en dan zijn de series S en Switch 2 wel aan elkaar gewaagd inderdaad, maar die vlieger gaat nu niet op.
Je ziet het ook bij Sony. Ondanks dat de PS5 Pro een veel betere GPU heeft, zullen de PS5 Pro en PS5 base beide op 30 FPS draaien. Want ze hebben dezelfde CPU.
Daarom zie ik GTA 6 op de Switch 2 ook niet gebeuren. Ik sluit het niet uit, maar acht de kans wel nihil. We hebben niet eens een PC release dus tegen de tijd dat die op de PC uitkomt zit de Switch 2 alweer in de buurt van de volgende Nintendo generatie.
GTA 3 en Vice City waren te zwaar voor de PSP, maar Rockstar bracht GTA Liberty City Stories en Vice City Stories uit voor de PSP. Rockstar zou ook zoiets voor de Switch 2 kunnen doen, maar ik denk dat Nintendo dan liever een uitgeklede versie van GTA 6 wil en dan is iets wat Rockstar dan misschien weer niet wil.Lynix schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:41:
[...]
Een vriend van mij loopt nu bij Blizzcon en heeft Diablo 4 op de Switch kunnen testen en dat draait al op 20-30 FPS. Dan kan je een game als GTA 6 wel vergeten denk ik.
Lagere resolutie en agressievere upscaling. Minder NPC's en verkeer. Minder zichtbare details op afstand. Vereenvoudigde belichting en effecten. Etc. Etc. Je kan ‘m zoveel uitkleden als je wil, maar dan mis je wel de oorspronkelijke GTA 6 ervaring. Temeer denk ik dat die niet gaat komen.
gta3 en vice city waren niet te zwaar voor de pap, de Engine was niet geschikt voor de pap.Pro-prutser schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:12:
[...]
GTA 3 en Vice City waren te zwaar voor de PSP, maar Rockstar bracht GTA Liberty City Stories en Vice City Stories uit voor de PSP. Rockstar zou ook zoiets voor de Switch 2 kunnen doen, maar ik denk dat Nintendo dan liever een uitgeklede versie van GTA 6 wil en dan is iets wat Rockstar dan misschien weer niet wil.
Lagere resolutie en agressievere upscaling. Minder NPC's en verkeer. Minder zichtbare details op afstand. Vereenvoudigde belichting en effecten. Etc. Etc. Je kan ‘m zoveel uitkleden als je wil, maar dan mis je wel de oorspronkelijke GTA 6 ervaring. Temeer denk ik dat die niet gaat komen.
De nieuwe Engine werkte niet goed moet de oude spellen, daardoor zijn er nieuwe spellen gemaakt / nieuw verhaal.
De stories delen waren zelfs nog zwaarder/ krachtiger dan gta3 een vice city.
20-30 ? Dat lijkt mij vreemd . De Steam deck kon ik alles high/ultra spelen rond 40/60 en dan is dat niet eens geoptimaliseerd… hoe geeft hij det gemeten ? Een fps teller in zijn ogen ? Ik meen ergens te hebben gelezen dat 60fps de target isLynix schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:41:
[...]
Een vriend van mij loopt nu bij Blizzcon en heeft Diablo 4 op de Switch kunnen testen en dat draait al op 20-30 FPS. Dan kan je een game als GTA 6 wel vergeten denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 13-09-2026 18:33 ]
Nou ja ik wist niet eens dat Diablo 4 op dezelfde engine draait als GTA6. Moet je na gaan. Sommigen hebben daar oog voor.Cyberw00d schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:30:
[...]
20-30 ? Dat lijkt mij vreemd . De Steam deck kon ik alles high/ultra spelen rond 40/60 en dan is dat niet eens geoptimaliseerd… hoe geeft hij det gemeten ? Een fps teller in zijn ogen ?
Wilde eerst reageren en dacht toen: laat ook maar. Dit soort post van een vriend zijn op internet doorgaans nutteloos.Cyberw00d schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:30:
[...]
20-30 ? Dat lijkt mij vreemd . De Steam deck kon ik alles high/ultra spelen rond 40/60 en dan is dat niet eens geoptimaliseerd… hoe geeft hij det gemeten ? Een fps teller in zijn ogen ?
Dat meen je niet?Carlos0_0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:26:
[...]
gta3 en vice city waren niet te zwaar voor de pap, de Engine was niet geschikt voor de pap.
De nieuwe Engine werkte niet goed moet de oude spellen, daardoor zijn er nieuwe spellen gemaakt / nieuw verhaal.
De stories delen waren zelfs nog zwaarder/ krachtiger dan gta3 een vice city.
Ik speelde het gisteren toevallig en vond de wereld er zo leeg uitzien.
Zwaarder/krachtiger kan ik echt niet voorstellen
Ja de Engine die gebruikt werd was veel beter, wil niet zeggen het spel er grafisch perse mooier uit ziet(Je zit ook aan limitaties van de hardware vast).Pro-prutser schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:38:
[...]
Dat meen je niet?
Ik speelde het gisteren toevallig en vond de wereld er zo leeg uitzien.
Zwaarder/krachtiger kan ik echt niet voorstellen
Maar ze konden er meer mee doen, dan met de Engin de ze gebruikt hadden voor gta3 / vice city.
Ik heb het even opgezocht. Ik wist niet dat de hardware van de PSP destijds zo krachtig was.Carlos0_0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:00:
[...]
Ja de Engine die gebruikt werd was veel beter, wil niet zeggen het spel er grafisch perse mooier uit ziet(Je zit ook aan limitaties van de hardware vast).
Maar ze konden er meer mee doen, dan met de Engin de ze gebruikt hadden voor gta3 / vice city.
Wat een machine was dat!!
Van zijn verhaal is het echt absoluut geen 60 FPS. Hij werkt dagelijks met games en heeft daar best wel een oog voor. Het zal in de praktijk misschien 30-40 zijn na wat optimalisatie?Cyberw00d schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:30:
[...]
20-30 ? Dat lijkt mij vreemd . De Steam deck kon ik alles high/ultra spelen rond 40/60 en dan is dat niet eens geoptimaliseerd… hoe geeft hij det gemeten ? Een fps teller in zijn ogen ? Ik meen ergens te hebben gelezen dat 60fps de target is
Copium dat het 60 FPS draait op mid specs handheld is in mijn ogen minstens net zo nutteloos dan. Dat ga ja namelijk echt niet redden.giantgiantus schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:33:
[...]
Wilde eerst reageren en dacht toen: laat ook maar. Dit soort post van een vriend zijn op internet doorgaans nutteloos.
Diablo 4 draaide op een PS4 ook rond 30 FPS, Steam deck in vrijwel laagste mode rond de 40.
[ Voor 35% gewijzigd door Lynix op 13-09-2026 19:16 ]
Diablo 4 handheld gameplay staat gewoon op YouTube. GameSpot is zo slim geweest om in portrait te filmen wel
[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 13-09-2026 19:35 ]
Ja, dat is echt geen 60 FPS.JackAvery schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:34:
Diablo 4 handheld gameplay staat gewoon op YouTube. GameSpot is zo slim geweest om in portrait te filmen wel
[YouTube: Diablo IV Nintendo Switch 2 Gameplay]
Dat je dat zegt over de Steam deck maakt voor mij de rest van je verhaal ook broodje aap.Lynix schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:07:
[...]
Van zijn verhaal is het echt absoluut geen 60 FPS. Hij werkt dagelijks met games en heeft daar best wel een oog voor. Het zal in de praktijk misschien 30-40 zijn na wat optimalisatie?
[...]
Copium dat het 60 FPS draait op mid specs handheld is in mijn ogen minstens net zo nutteloos dan. Dat ga ja namelijk echt niet redden.
Diablo 4 draaide op een PS4 ook rond 30 FPS, Steam deck in vrijwel laagste mode rond de 40.
Ik heb hem zelf gespeeld en zeker niet laag op 40.
https://youtu.be/DKVerDsUrkM?is=Wqcb2MsZUlj4y_7P
Hier high op 50/60 ….
we gaan het zien als jij je vriend ooit nog moet geloven na de 15de 🤡
In je eigen video zie ik letterlijk 42 fps het moment dat ik een random timestamp pakCyberw00d schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:35:
[...]
Dat je dat zegt over de Steam deck maakt voor mij de rest van je verhaal ook broodje aap.
Ik heb hem zelf gespeeld en zeker niet laag op 40.
https://youtu.be/DKVerDsUrkM?is=Wqcb2MsZUlj4y_7P
Hier high op 50/60 ….
we gaan het zien als jij je vriend ooit nog moet geloven na de 15de 🤡
[ Voor 7% gewijzigd door Lynix op 13-09-2026 19:37 ]
Stel je voor dat het is opgenomen in 30 fps
Waarom link je het dan? Op die video die je zelf stuurt is de FPS net zo stabiel als cryptocurrency, tussen de 30-40 fps.
Gaan het zien, ik geloof er niks van. Leuk dat ze 60 FPS targettenCyberw00d schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:38:
[...]
Stel je voor dat het is opgenomen in 30 fps
[ Voor 49% gewijzigd door Lynix op 13-09-2026 19:39 ]
Ik wou nog 40/50 zeggen na betere analyse maar je was snel voor ik kon wijzigen .Lynix schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:38:
Waarom link je het dan? Op die video die je zelf stuurt is de FPS net zo stabiel als cryptocurrency, tussen de 30-40 fps.
Als nog anders dan 40 alles op laag 🤷♂️
Ziet er naar uit dat we het beide mis hebben.
Er gaan het zien maar ik heb goede hoop 😃
[ Voor 6% gewijzigd door Cyberw00d op 13-09-2026 19:41 ]
Kan mij ook voorstellen dat ze nog wat optimalisatie hebben voor de official release. Ik denk dus 30-40 fps. En dat is niet heel gek als je het vergelijkt met andere ports.Cyberw00d schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:40:
[...]
Ik wou nog 40/50 zeggen na betere analyse maar je was snel voor ik kon wijzigen .
Als nog anders dan 40 alles op laag 🤷♂️
Ziet er naar uit dat we het beide mis hebben
Ik denk niet dat je op basis van die video iets zinnigs kan zeggen. YouTube is ook riskant met video's die in 30 fps zijn opgenomen etc.Lynix schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:41:
[...]
Kan mij ook voorstellen dat ze nog wat optimalisatie hebben voor de official release. Ik denk dus 30-40 fps. En dat is niet heel gek als je het vergelijkt met andere ports.
Alleszins, alle hands-on die ik lees in handheld spreken over een grafische downgrade maar een vlotte ervaring zonder lag. Ik zie één website die 60 fps claimt maar zonder echte bronvermelding. Gewoon afwachten
Tenslotte nog een video van docked mode:
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 13-09-2026 19:45 ]
Franse media rapporteert overigens 30-40 fps
https://www.gameblog.fr/jeu-video/ed/impressions/diablo-4-nintendo-switch-2-preview-722788
Anyway, gaan het zien.
https://www.gameblog.fr/jeu-video/ed/impressions/diablo-4-nintendo-switch-2-preview-722788
Anyway, gaan het zien.
Het lijkt me sterk dat zelfs een Fransman live frames kan tellenLynix schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:50:
Franse media rapporteert overigens 30-40 fps
Anyway, gaan het zien.
Na vorig jaar Zelda: Breath of the Wild uitgespeeld te hebben, en eerder dit jaar Resident Evil Biohazard, RE Village en RE Requiem gespeeld te hebben, en terwijl ik nu nog lekker bezig ben met het spelen van Zelda: Tears of the Kingdom, heb ik alvast een aantal pre-orders gedaan voor m'n Switch 2. ☺️
- Zelda: Ocarina of Time (met pre-order bonus)
- Nintendo Switch Sports Resort
- RE 2 Deluxe (met €10 pre-order korting)
- RE 4 Gold Edition (met €10 pre-order korting)
Ik heb eindelijk ook een Switch 2 besteld. Onze gezamenlijke Xbox series s is nu permanent naar de kamer van mijn dochter. Maar mis het gamen toch wel flink merk ik. Collega wees me op de Switch 2, en na wat onderzoek (en meelezen in dit topic:-) erg veel zin gekregen in de line-up van games.
Heb nu de bundel met Donkey Kong Bananza gekocht, volgens mij een prima game om het platform een beetje te leren kennen. Maar ga me deze herfst / winter ook flink vermaken met Zelda BOTW, TOTK en natuurlijk Ocarina of Time:-)
Heb nu de bundel met Donkey Kong Bananza gekocht, volgens mij een prima game om het platform een beetje te leren kennen. Maar ga me deze herfst / winter ook flink vermaken met Zelda BOTW, TOTK en natuurlijk Ocarina of Time:-)
Ik kan het zo 123 nergens vinden, maar weet iemand of er iets aangegeven is voor Ocarina of Time (remake) rondom Master Quest? Die had ik op de GC destijds.
Gezien daarbij puzzels en dungeons een re-design hadden vermoed ik dat ze daar niets mee hebben gedaan. Ik hoop... met de nadruk op hoop, dat het er wél in zal zitten. Mogelijk na een 1e playthrough als verassing.
Ik vermoed in ieder geval niet dat ze die modus nodig hebben voor de verkoop. Maar goed, dat is ook de reden waarom ik vrees dat het er niet in zal zitten
Gezien daarbij puzzels en dungeons een re-design hadden vermoed ik dat ze daar niets mee hebben gedaan. Ik hoop... met de nadruk op hoop, dat het er wél in zal zitten. Mogelijk na een 1e playthrough als verassing.
Ik vermoed in ieder geval niet dat ze die modus nodig hebben voor de verkoop. Maar goed, dat is ook de reden waarom ik vrees dat het er niet in zal zitten
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Splatoon Raiders vandaag aangeschaft, leuke game is dat zeg, om zo af en toe even een uurtje (of twee) te spelen.
Er is niks over gezegd. Ik ga er niet vanuit, maar het zou leuk zijn. Tegelijkertijd hebben ze waarschijnlijk al genoeg werk, de nieuwe dungeons zijn ook niet 1:1 hetzelfde.Thalaron schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:45:
Ik kan het zo 123 nergens vinden, maar weet iemand of er iets aangegeven is voor Ocarina of Time (remake) rondom Master Quest? Die had ik op de GC destijds.
:strip_exif()/f/image/mpJYo6NVHXBfwhGGCj8KwP7V.jpg?f=fotoalbum_large)
— Rayman (@RaymanGame) 14 september 2026
Blizzard heeft een FAQ online gezet voor de Diablo IV port, en inderdaad men mikt niet op 60 fps, maar we krijgen Docked wel een hogere resolutie of een 40 fps mode.
Verder ondersteunt deze Port het touchscreen, muis en keyboard, cross-platform multiplayer en progressie. Mouse mode wordt niet ondersteund. Ondanks dat D4 een game is die altijd online is heb je slechts voor een aantal features NSO nodig. Meer info hier.How does Diablo IV perform on Nintendo Switch 2?
Players can choose between two graphic settings:
Quality Mode
30 fps at 1080p in handheld mode
30 fps at 1440p in docked mode
Performance Mode
Handheld: 40 FPS at 1080p
Docked: 40 FPS at 1080p*
*Docked Performance Mode requires a compatible display with a refresh rate of 120Hz or higher.
Thanks, goeie tip, ook maar ff gedaanHaay schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:45:
Na vorig jaar Zelda: Breath of the Wild uitgespeeld te hebben, en eerder dit jaar Resident Evil Biohazard, RE Village en RE Requiem gespeeld te hebben, en terwijl ik nu nog lekker bezig ben met het spelen van Zelda: Tears of the Kingdom, heb ik alvast een aantal pre-orders gedaan voor m'n Switch 2. ☺️Laat de herfst en winter maar komen, ik ga me wel vermaken de komende maanden. 😁
- RE 2 Deluxe (met €10 pre-order korting)
- RE 4 Gold Edition (met €10 pre-order korting)
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb gisteren mijn 8Bitdo Ultimate 2 ontvangen. Twijfelde lang over de Switch 2 Pro controller maar de TMR-sticks en het klikgevoel van de knoppen hebben me over de streep getrokken. Moest alleen wel de firmware van de controller updaten voordat hij wilde koppelen. Hij kan de Switch ook aanzetten trouwens
Zie dat hij inmiddels €66 kost maar voor de €56 die ik betaalde is het eigenlijk een no-brainer als je veel docked speelt
Edit:
In het wit kost hij nog €58 zie ik
uitvoering: 8Bitdo Ultimate 2 Wireless BT Wit
Zie dat hij inmiddels €66 kost maar voor de €56 die ik betaalde is het eigenlijk een no-brainer als je veel docked speelt
Edit:
In het wit kost hij nog €58 zie ik
uitvoering: 8Bitdo Ultimate 2 Wireless BT Wit
[ Voor 15% gewijzigd door lolgast op 15-09-2026 07:46 ]
Today we would like to provide an update on the Nintendo Switch 2 release of 007 First Light.
We know many of you have been looking forward to experiencing Bond's reimagined origin story on Nintendo Switch 2, and we greatly appreciate your enthusiasm. To ensure we deliver the quality of experience players expect, we have made the decision to delay the release to March 2027, with the exact date to be communicated later. This additional time will go toward polishing the Nintendo Switch 2 performance of the game.
We were thrilled by the positive feedback on 007 First Light at gamescom, and it's a great sign of the progress being made across the whole game as we head toward launch. The same demo will be playable at Tokyo Game Show this week, so please join us there if you would like a hands-on experience.
We will share further updates as soon as we are ready. Thank you for your patience, understanding, and continued support.
Ben benieuwd welke game ze morgen gaan uitstellen.Today we would like to provide an update on the Nintendo Switch 2 release of 007 First Light.
— 007 First Light (@007GameIOI) 15 september 2026
We know many of you have been looking forward to experiencing Bond's reimagined origin story on Nintendo Switch 2, and we greatly appreciate your enthusiasm. To ensure we deliver the…
Die demobeelden zien er wel goed uit!
Hoeveel later is dit inmiddels ? 8 ? De hype is wel weg voor mij ( voor nu ) komt gelukkig genoeg uit maar dit is wel droevig zo lange uitstel …L23 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:42:
[...]
[X]
Ben benieuwd welke game ze morgen gaan uitstellen.
27 mei uitgekomen op de andere platformen, dus dan wordt het bijna een jaar later. Hype heb ik zelf geen last van dus ik kan net zo goed enthousiast zijn als het volgend jaar uitkomt en de game uitstekend is. Het is wel apart hoe ze er zover naast zitten terwijl oorspronkelijk het plan was dat het tegelijk met de PS5/Xbox zou uitkomen. Aan de andere kant krijgen we nu best wel goede ports die bij eerdere indrukken ondermaats draaiden zoals Elden Ring. Dus als uitstel resulteert in een uitstekende release op het beste platform (docked en handheld is wat de Switch 2 zo goed maakt) dan ben ik daar alleen maar voorstander van.Cyberw00d schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:30:
[...]
Hoeveel later is dit inmiddels ? 8 ? De hype is wel weg voor mij ( voor nu ) komt gelukkig genoeg uit maar dit is wel droevig zo lange uitstel …
Game is 8 maanden later toch even leuk? Wat maakt het uit? Meer te spelen dan tijd anyway.Cyberw00d schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:30:
[...]
Hoeveel later is dit inmiddels ? 8 ? De hype is wel weg voor mij ( voor nu ) komt gelukkig genoeg uit maar dit is wel droevig zo lange uitstel …
Ja idd, maakt me ook weinig uit wanneer hij komt áls hij maar komt.
LIever eerder dan later, dat dan weer wel, maar verwacht in november wel ff bezig te zijn met Zelda.
LIever eerder dan later, dat dan weer wel, maar verwacht in november wel ff bezig te zijn met Zelda.
Ik heb altijd wat moeite met spellen die behoorlijk wat maanden later op een ander platform uitkomen, lang voorbij de initiële hype, maar wel nog de volle prijs vragen.L23 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 12:01:
[...]
27 mei uitgekomen op de andere platformen, dus dan wordt het bijna een jaar later. Hype heb ik zelf geen last van dus ik kan net zo goed enthousiast zijn als het volgend jaar uitkomt en de game uitstekend is. Het is wel apart hoe ze er zover naast zitten terwijl oorspronkelijk het plan was dat het tegelijk met de PS5/Xbox zou uitkomen. Aan de andere kant krijgen we nu best wel goede ports die bij eerdere indrukken ondermaats draaiden zoals Elden Ring. Dus als uitstel resulteert in een uitstekende release op het beste platform (docked en handheld is wat de Switch 2 zo goed maakt) dan ben ik daar alleen maar voorstander van.
Wanneer het een "port" betreft van een spel wat al enkele jaren oud is vragen ze ook niet altijd full price maar gaan er een paar tientjes vanaf. Dat is dan ook heel normaal bij dit soort uitgaves.
Ik ben bijvoorbeeld geen tegenstander van de vaste prijzen die Nintendo hanteert bij zijn first party games. Bij third party games is het uitbrengen op een nieuw platform ook een investering dus begrijp wel dat ze er dan eerst de volle prijs voor vragen. Ik heb er geen moeite mee, vind ik het niet interessant voor die prijs dan wacht ik op een mooie aanbieding.Ocin32 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:24:
[...]
Ik heb altijd wat moeite met spellen die behoorlijk wat maanden later op een ander platform uitkomen, lang voorbij de initiële hype, maar wel nog de volle prijs vragen.
Wanneer het een "port" betreft van een spel wat al enkele jaren oud is vragen ze ook niet altijd full price maar gaan er een paar tientjes vanaf. Dat is dan ook heel normaal bij dit soort uitgaves.
Ik vind hier voornamelijk de planning nogal slecht op zijn zachtst gezegd. Ik zou het in ieder geval logisch vinden dat ze mensen die al een tijd een pre-order hebben geplaatst tegemoet komen. Anders hadden ze niet zo vroeg het pre-orderen mogelijk moeten maken.
Ik stoor me er meer aan als Switch 2-versies van Switch 1-ports voor de volle mep worden verkocht zonder redelijk alternatief. Ik zie ook alweer dat de GKC van Hyrule Warriors: Age of Calamity voor €70 is voor te bestellen, met dan de belofte dat eigenaren van het origineel een digitale 'korting' krijgen. Zelf heb ik het origineel en alle DLC, dus in principe ben ik alleen geïnteresseerd in de visuele/performance upgrade, maar ik ben benieuwd hoeveel ik daarvoor straks neer mag gaan tellen.
Ter info, bij bol.com is nu een Switch 2 met 'makkelijk vervangbare batterij' te bestellen. Dit is dus de nieuwe versie die in de loop van de komende maanden de oude winkelvoorraad zonder 'makkelijk vervangbare batterij' zal gaan vervangen. Deze kost bij bol.com nog wel €519,- wat boven de adviesprijs ligt.
Net even een chat gestart met Bol.com en daarbij heeft de klantenservice ‘bevestigd' dat de Zelda 40th Anniversary variant geen makkelijk verwisselbare batterij heeft.brambatenburg schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:11:
Ter info, bij bol.com is nu een Switch 2 met 'makkelijk vervangbare batterij' te bestellen. Dit is dus de nieuwe versie die in de loop van de komende maanden de oude winkelvoorraad zonder 'makkelijk vervangbare batterij' zal gaan vervangen. Deze kost bij bol.com nog wel €519,- wat boven de adviesprijs ligt.
Erg jammer als dit inderdaad waar blijkt te zijn.
Puur intresse . Waarom is dit zo jammer ? Heb je ooit je batterij van je og switch moeten vervangen ?Evernote schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 18:50:
[...]
Net even een chat gestart met Bol.com en daarbij heeft de klantenservice ‘bevestigd' dat de Zelda 40th Anniversary variant geen makkelijk verwisselbare batterij heeft.
Erg jammer als dit inderdaad waar blijkt te zijn.
Om mijn pure verdriet van de lange uitstel van 007 te verzachten is op dit moment Diablo 4 aan het downloaden, als ik de kids straks op bed heb daar mee bezig . Al van te voren mijn battle.net account net gekoppeld aan mijn Nintendo account dus hoop dan het eerste kleine stukje niet opnieuw te hoeven doen wat ik destijds op de Steam deck heb gedaan
[ Voor 28% gewijzigd door Cyberw00d op 15-09-2026 19:12 ]
Je kan eventjes in dit topic zoeken, dan wist je dat het 30 euro wasdegon schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:19:
Ik stoor me er meer aan als Switch 2-versies van Switch 1-ports voor de volle mep worden verkocht zonder redelijk alternatief. Ik zie ook alweer dat de GKC van Hyrule Warriors: Age of Calamity voor €70 is voor te bestellen, met dan de belofte dat eigenaren van het origineel een digitale 'korting' krijgen. Zelf heb ik het origineel en alle DLC, dus in principe ben ik alleen geïnteresseerd in de visuele/performance upgrade, maar ik ben benieuwd hoeveel ik daarvoor straks neer mag gaan tellen.
Maaruh met fysiek gewoon geduld hebben, winkels zijn best competitief in hun prijzen, zeker als je buiten de Benelux gaat zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 15-09-2026 19:32 ]
Ik heb de batterij van de Switch Lite hier in huis vervangen en dat is niet bepaald ‘gebruikersvriendelijk’. Ik heb alle spullen in huis, maar als de handleiding van iFixit aangeeft dat je 99% alcohol in huis moet hebben weet je dat het goed vast zit… Ik ben denk ik 40 minuten bezig geweest en had bij meerdere stappen de switch dermate kunnen beschadigen dat hij in de kliko kon.Cyberw00d schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:08:
[...]
Puur intresse . Waarom is dit zo jammer ? Heb je ooit je batterij van je og switch moeten vervangen ?
Om mijn pure verdriet van de lange uitstel van 007 te verzachten is op dit moment Diablo 4 aan het downloaden, als ik de kids straks op bed heb daar mee bezig . Al van te voren mijn battle.net account net gekoppeld aan mijn Nintendo account dus hoop dan het eerste kleine stukje niet opnieuw te hoeven doen wat ik destijds op de Steam deck heb gedaan
Overigens heeft het vervangen er wel voor gezorgd dat hij nu weer normaal functioneert. Met de oude was hij na een nachtje standby terwijl het spel niet afgesloten was echt van 100% naar 0%. Dat duurt nu zeker 2 weken.
Edit: Veel plezier met D4! Echt een top spel wel. Meerdere HC characters naar max level gespeeld destijds. Afgehaakt voor Lord of Hatred
[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 15-09-2026 19:40 ]
Klinkt als een hels karwei idd ! Ik weetniet hoeveel het natuurlijk voorkomt dat ze moeten vervangen maar toen ik mijne na 5 jaar weg deed was de batterij nog steeds prima .lolgast schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:37:
[...]
Ik heb de batterij van de Switch Lite hier in huis vervangen en dat is niet bepaald ‘gebruikersvriendelijk’. Ik heb alle spullen in huis, maar als de handleiding van iFixit aangeeft dat je 99% alcohol in huis moet hebben weet je dat het goed vast zit… Ik ben denk ik 40 minuten bezig geweest en had bij meerdere stappen de switch dermate kunnen beschadigen dat hij in de kliko kon.
Overigens heeft het vervangen er wel voor gezorgd dat hij nu weer normaal functioneert. Met de oude was hij na een nachtje standby terwijl het spel niet afgesloten was echt van 100% naar 0%. Dat duurt nu zeker 2 weken.
Edit: Veel plezier met D4! Echt een top spel wel. Meerdere HC characters naar max level gespeeld destijds. Afgehaakt voor Lord of Hatred
Ja zij in wel weer dik 70 Gb dus over uurtje klaar ongeveer . Vind downloaden op de switch 2 niet zo snel gaan eigenlijk , zowel bedraad als wifi . Steamdeck of pc deed dit in een peuleschil
De batterij van de originele Switch heb ik toevallig vervangen ja, en zo leuk is het verwijderen van een vastgeplakte batterij niet.Cyberw00d schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:08:
[...]
Puur intresse . Waarom is dit zo jammer ? Heb je ooit je batterij van je og switch moeten vervangen ?
Ik kan het vergemakkelijken van dit proces alleen maar toejuichen. Uiteindelijk slijt iedere batterij en dan vind ik het een voordeel als je deze niet meteen naar een specialist hoeft te brengen maar dit gewoon zelf veilig(!) kunt doen.
Als je de game opent kan je daar naar de eshop gaan. De prijs die je dan betaalt voor de Definitive Edition is € 29,99.degon schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:19:
Een soort batterij met een klepje zou wel ideaal zijn . Na 2/3 uurtjes leeg en dan de volgende batterij erin 😮💨 beetje zoals “vroeger” met de gameboy . Een hele rits batterijen mee en thuis allemaal weer opladenEvernote schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:48:
[...]
De batterij van de originele Switch heb ik toevallig vervangen ja, en zo leuk is het verwijderen van een vastgeplakte batterij niet.
Ik kan het vergemakkelijken van dit proces alleen maar toejuichen. Uiteindelijk slijt iedere batterij en dan vind ik het een voordeel als je deze niet meteen naar een specialist hoeft te brengen maar dit gewoon zelf veilig(!) kunt doen.
Gaat de fc27 dit jaar wel 60 FPS ondersteunen ?
Dit is nu bevestigd door Nintendo (zie Budgetgaming). Een hele slimme manier van Nintendo om de oude voorraad interne onderdelen re dumpen. Een nieuw printje er op en verkopen maar. Anders hadden ze ermee gezeten.Jumpman schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:20:
De speciale The Legend of Zelda 40th Anniversary editie van de Nintendo Switch 2 die verschijnt rondom de The Legend of Zelda: Ocarina of Time remake heeft geen door de gebruiker vervangbare batterij.
Bron: https://wccftech.com/roun...-we-know-switch-2-remake/
Belangrijk op te merken: at launch. Wellicht een latere batch wel?
Nintendo staat al niet voor niks jaren bekend om de efficiënte bedrijfsvoeringJumpman schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:08:
[...]
Dit is nu bevestigd door Nintendo (zie Budgetgaming). Een hele slimme manier van Nintendo om de oude voorraad interne onderdelen re dumpen. Een nieuw printje er op en verkopen maar. Anders hadden ze ermee gezeten.
Wederom 30 fps. Spijtig.svenn15 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 21:16:
Gaat de fc27 dit jaar wel 60 FPS ondersteunen ?
Dat denk ik ook. Als Tweakers dacht ik mijn oude release dag Nintendo Switch 2 te upgraden met deze voor de nieuwe revisie, maar dat gaat niet op. Ik twijfel nu voor een printje de boel te annuleren en te wachten op de volgende Nintendo Switch 2 Zelda variant (met OLED?Deezers schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:25:
[...]
Nintendo staat al niet voor niks jaren bekend om de efficiënte bedrijfsvoeringdus dit dit hebben ze heel slim gedaan (al zou het de gemiddelde consument nog niet veel boeien).
Ik zat in hetzelfde bootje, soortvan. Heb een Switch Oled en wilde wachten op de NS2O. Maar nu met die Zelda editie... toch maar overstag.
ps. Vorige keer met de Switch veel pech gehad met screenprotectors. Zijn er nog goede voor de NS2 die vleugeltjes hebben of werken die 'installatiekits in 1 go' nog goed?
ps. Vorige keer met de Switch veel pech gehad met screenprotectors. Zijn er nog goede voor de NS2 die vleugeltjes hebben of werken die 'installatiekits in 1 go' nog goed?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ik heb deze op mijn S2, erg tevreden.The Chosen One schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:52:
Ik dacht dat je voor deze editie was gegaan omdat je Zelda fan bent? Anders gewoon je huidige Switch 2 blijven gebruiken. De revisie is uiteraard een verbetering als je ooit makkelijk de batterij wil kunnen vervangen, maar lijkt me verder niet de moeite waard als je nu al een Switch 2 in huis hebt.Jumpman schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:43:
[...]
Dat denk ik ook. Als Tweakers dacht ik mijn oude release dag Nintendo Switch 2 te upgraden met deze voor de nieuwe revisie, maar dat gaat niet op. Ik twijfel nu voor een printje de boel te annuleren en te wachten op de volgende Nintendo Switch 2 Zelda variant (met OLED?) die ongetwijfeld nog komt.
Ik moet nog kijken of ik bij een echt interessante revisie ga upgraden. Bij de Switch 1 twee keer de nieuwe revisie gekocht (Zuinigere chip en later het OLED model). Ook een goede manier als je je zorgen maakt om de accu's... Het was gewoon een goede deal met inruilen bij Gamemania, anders had ik wachten tot het OLED model eigenlijk logischer gevonden. Deze Switch 2 revisie boeit me in ieder geval niet, maar wel goed om te weten dat toekomstige Switch 2 hardware makkelijker te repareren zal zijn.
Die is top, heb ik ook. Toch zijn er mensen die ook daar niet mee overweg kunnen
Ik heb op de Switch 1 een paar keer een screenprotector gehad, maar die gingen steeds stuk omdat en bovenop het scherm lagen en bij het in de dock zetten de kinderen vaak met de screenprotector tegen de rand van de dock aankwamen en dan zat er zo een barst.The Chosen One schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 22:52:
Ik zat in hetzelfde bootje, soortvan. Heb een Switch Oled en wilde wachten op de NS2O. Maar nu met die Zelda editie... toch maar overstag.
Na 2 of 3 keer de screenprotector vervangen ben ik er maar mee gestopt en na 8.5 jaar ziet het scherm er nog steeds prima uit, misschien een paar kleine krasjes maar daar zie je niks van.
Bij de Switch 2 heb ik dus de screenprotector maar meteen achterwege gelaten.
Hail to the king baby!
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
:strip_exif()/f/image/dGSt0GV1SRxA3ppoZ0AOK4Mz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qYh22lcZ8GZomBH5xC0fDFpw.jpg?f=fotoalbum_large)