SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Vorig jaar was het nieuwe 3D DK, dit jaar Nieuwe Kirby, volgend jaar nieuwe mario?Turfschipper schreef op donderdag 10 september 2026 @ 03:52:
Vreemd dat niemand opgemerkt heeft dat er geen nieuwe 3D Mario is.
Zeer teleurgesteld, weer een jaar wachten pfff.
Zeker niet teleurgesteld, DK bananza was geweldig en kirby ziet er ook wel lache uit
Zal deze sale ook voor ons gelden? Hopelijk wat Nintendo games in de aanbieding
Zou mij niks verbazen als die aankondiging in januari ofzo komt en dan een release in het najaar volgend jaar.Turfschipper schreef op donderdag 10 september 2026 @ 03:52:
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ja precies. Ik dacht dat het een sure thing zou zijn.Turfschipper schreef op donderdag 10 september 2026 @ 03:52:
Denk je dat ze pas zijn begonnen met het ontwikkelen van de volgende 3D Mario game na de release van DK Bananza? Als dat het geval is verwacht ik dat we ‘m zelfs volgend jaar niet gaan zien…
Cartridges werken gewoon zoals je gewend bent en ja die moet je wisselen afhankelijk van welke game op cartridge je wilt spelen.Skinnyice schreef op donderdag 10 september 2026 @ 19:20:
Moet mij alleen even inlezen over die gamecards. Ik heb een aantal cartridges voor de Switch1 en ben benieuwd of ik die niet constant hoef te wisselen als ik een andere game wil doen.
Dit is als devs het gaan gebruiken voor sommige games wel een gamechanger, je krijgt er echt een veel soepeler gameplay van .Esumontere schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:11:
Zo, eindelijk VRR in docked mode!
Ik vind het wel merkwaardig dat 007 nog geen releasedatum heeft . De game was te spelen op gamescom, dat wilt niet zeggen dat het helemaal af is maar een datum moet inmiddels toch wel bekent zijn. Zomer is iniedergeval niet gehaald 🤡
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Zo ongeveer zal het gaan gebeuren ja.Zerora schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:21:
[...]
Zou mij niks verbazen als die aankondiging in januari ofzo komt en dan een release in het najaar volgend jaar.
Met Metroid en Kirby hebben ze voor de eerste helft al een leuke line-up.Xenoblade verwacht ik lente/zomer.
Een Captain Toad open world exploratie/puzzlegame is instabuy!L23 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:36:
Misschien komen ze na Donkey Kong Bananza en Kirby and the World Beyond komend jaar wel met Captain Toad: The Great Expedition. Eerst van alle andere franchises open wereld games maken en 3D Mario nog een jaar uitstellen
[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 10-09-2026 20:22 ]
Ocarina of Time, wat een herinneringen. Kan bijna nooit zo goed zijn als ik het me herinner.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Leg dan uit dat je nog meer games wiltSpuugvuur schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:28:
Ja. Verdorie. Ik krijg aan mijn vrouw dus niet uitgelegd dat ik voor één game een Switch 2 wil![]()
Ocarina of Time, wat een herinneringen. Kan bijna nooit zo goed zijn als ik het me herinner.
Als je twijfelt aan dat laatste dan snap ik je vrouw wel.Spuugvuur schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:28:
Ja. Verdorie. Ik krijg aan mijn vrouw dus niet uitgelegd dat ik voor één game een Switch 2 wil![]()
Ik vindt de N64 versie vandaag de dag niet meer prettig ogen en spelen.Moet zeggen dat ik dat met alle N64 games wel heb.
[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 10-09-2026 20:53 ]
Gelukkig is deze game nog in leven.
[ Voor 23% gewijzigd door jori040 op 10-09-2026 22:05 ]
Zeg dat je voor haar dan de Animal Crossing Switch 2 edition regeltSpuugvuur schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:28:
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik wil een Switch 2 om te gamen. Er zal nu eerst 1 game zijn.Spuugvuur schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:28:
Ja. Verdorie. Ik krijg aan mijn vrouw dus niet uitgelegd dat ik voor één game een Switch 2 wil
Of
Schat. Ik ga een Switch 2 kopen samen met 5 games. Of had ik het beter kunnen spreiden?
[ Voor 51% gewijzigd door Spuugvuur op 11-09-2026 10:30 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Klopt, dat laatste is echt waar. Ik vind het zelfs vreselijk om 3D games op de N64 te spelen. En dan speel ik nog wel op een CRT.jori040 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:44:
[...]
Als je twijfelt aan dat laatste dan snap ik je vrouw wel.
Ik vindt de N64 versie vandaag de dag niet meer prettig ogen en spelen.Moet zeggen dat ik dat met alle N64 games wel heb.
Ik speel OoT liever op de (New) 3DS.
Vind ik niet zo gek. Destijds was het allemaal vrij vernieuwend die 3D graphics en controllers voor 3D besturing, maar het is slecht verouderd. Dat heb je met de SNES niet vanwege de 2D games en bij de Gamecube zag 3D er een stuk beter uit en was de controller ook een stuk beter.Cyrax0508 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:57:
[...]
Klopt, dat laatste is echt waar. Ik vind het zelfs vreselijk om 3D games op de N64 te spelen. En dan speel ik nog wel op een CRT.
Zeker, 3D games uit die periode zijn echt lelijk oud geworden en eigenlijk onspeelbaar wat mij betreft.L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:04:
[...]
Vind ik niet zo gek. Destijds was het allemaal vrij vernieuwend die 3D graphics en controllers voor 3D besturing, maar het is slecht verouderd. Dat heb je niet met de SNES niet vanwege de 2D games en bij de Gamecube zag 3D er een stuk beter uit en was de controller ook een stuk beter.
Volkomen logisch natuurlijk, maar wel een constatering. Ik ben een retrogamer maar ik speel geen 3D games op de N64. Op de Cube waren 3D games een heel stuk beter, daar speel ik ook nog weleens op. Ik speel vooral op de (S)NES, GC en WiiU.
Grafisch vind ik het prima. Waar ik vooral tegen aanloop met OoT zijn de controls en camera. Ik merk dat ik daar echt op afknap.JackAvery schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:27:
Ik vind die N64 games net een bepaalde charme hebben eigenlijk. Verre van onspeelbaarmaar ik kan me zeker inbeelden waarom iemand anders dat anders zou zien…
Ik heb verder ook nog een stel digitale Switch 1 games op mijn account staan van toen ik nog een Switch had dus die zou ik ook wel weer kunnen spelen, met de betere performance van de Switch 2... Keuzes
De remake van oot ziet er precies zo uit als het voor mij eruit zag als 9/10 jarig jochie toen in dit avontuur speelde 😆JackAvery schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:27:
Ik vind die N64 games net een bepaalde charme hebben eigenlijk. Verre van onspeelbaarmaar ik kan me zeker inbeelden waarom iemand anders dat anders zou zien…
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Als je er geen waarde aan hecht en gewoon lekker wil gamen dan zou ik gewoon voor een normale Switch 2 gaan.Redblader schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:31:
Door de Ocarina of Time remake is het bij mij ook wel weer aan het kriebelen om een Switch 2 te kopen. Ik wilde eigenlijk voor de limited edition gaan maar het prijsverschil met de normale Switch 2 is bijna €100. Is het me dat waard voor een kleurtje?![]()
Ik heb verder ook nog een stel digitale Switch 1 games op mijn account staan van toen ik nog een Switch had dus die zou ik ook wel weer kunnen spelen, met de betere performance van de Switch 2... Keuzes
Je gaat verbaast zijn als je je Switch 1 games gaat spelen op de Switch 2. In sommige gevallen (zeker bij Nintendo's eigen games) is het echt een enorm verchil.
Heb precies hetzelfde. Graphics hebben ergens nog wel wat en met hogere resolutie op NSO al een stuk beter dan origineel. Maar teveel gewend om met de rechter joystick te sturen via de camera en met de linker enkel vooruit te lopen dat ik daardoor halverwege afgehaakt ben. Zelfs bij Mario Sunshine werd het irritant dat de camera te vaak automatisch begon te bewegen of een onlogische hoek in wilde.Kist schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:29:
[...]
Grafisch vind ik het prima. Waar ik vooral tegen aanloop met OoT zijn de controls en camera. Ik merk dat ik daar echt op afknap.
Ocarina remake voelt trouwens wel als de eerste Nintendo titel die 100% voor de Switch 2 ontwikkeld is. Nog steeds verbaasd dat ze dat uit die veredelde tablet weten te persen. Alle vorige titels zien er nog teveel als opgepoetste Switch1 games aan in vergelijking.
Loop daar nu bij Starfox Adventures ook een beetje tegen aan, de C-stick word niet gebruikt voor de camera maar voor een menu. Ik ben dus contine verkeerde dingen aan het selecteren als ik de camera wil draaien. Merk bij dat spel wel echt veroudering op.ekiter schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:53:
[...]
Heb precies hetzelfde. Graphics hebben ergens nog wel wat en met hogere resolutie op NSO al een stuk beter dan origineel. Maar teveel gewend om met de rechter joystick te sturen via de camera en met de linker enkel vooruit te lopen dat ik daardoor halverwege afgehaakt ben. Zelfs bij Mario Sunshine werd het irritant dat de camera te vaak automatisch begon te bewegen of een onlogische hoek in wilde.
Ocarina remake voelt trouwens wel als de eerste Nintendo titel die 100% voor de Switch 2 ontwikkeld is. Nog steeds verbaasd dat ze dat uit die veredelde tablet weten te persen. Alle vorige titels zien er nog teveel als opgepoetste Switch1 games aan in vergelijking.
Ik heb hem zojuist besteld op Bol, die heeft weer voorraadRedblader schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:31:
Door de Ocarina of Time remake is het bij mij ook wel weer aan het kriebelen om een Switch 2 te kopen. Ik wilde eigenlijk voor de limited edition gaan maar het prijsverschil met de normale Switch 2 is bijna €100. Is het me dat waard voor een kleurtje?![]()
Mijn eerste moderne spielerij aankoop sinds de release van PS3, zegt ook wel wat
They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.
De 3DS versie is idd nog wel oke om nu te spelen.Cyrax0508 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:57:
[...]
Klopt, dat laatste is echt waar. Ik vind het zelfs vreselijk om 3D games op de N64 te spelen. En dan speel ik nog wel op een CRT.
Ik was er ook te laat bij.TomBraamhaar schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:59:
Helaas is de special edition van Metroid ook al uitverkocht.
Die mening deel ik niet geheel. Zowel een aantal eigen titels van Nintendo (DK Bananza) en games als Cyberpunk en RE Requiem zijn overduidelijk Switch 2 titels die nooit zo op de Switch 1 hadden kunnen draaien.ekiter schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:53:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door poekie3000 op 11-09-2026 14:20 ]
Aan een Nintendo Switch 2 uitleggen dat er een nieuwe vrouw komt, gaat een stuk makkelijker.Spuugvuur schreef op donderdag 10 september 2026 @ 20:28:
Kan helaas wel duurder uitpakkenJumpman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:17:
[...]
Aan een Nintendo Switch 2 uitleggen dat er een nieuwe vrouw komt, gaat een stuk makkelijker.
They all knew borders no longer divided the world so much as ideologies.
De drie voorbeelden die je noemt zijn geen games die 100% voor de switch 2 gemaakt zijn. Weliswaar zouden ze niet goed op switch 1 hebben kunnen draaien in hun huidige vorm, maar ze zijn niet ontwikkeld met puur de switch 2 op het oog. Bananza, hoewel niet uitgebracht voor switch 1, begon wel als een project die ze voor switch 1 aan het maken waren. later in het proces hebben ze gezegd, we gaan switch 2 targeten. En cyberpunk en RE Requiem zijn beide multiplatform games.Cyrax0508 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:06:
[...]
Die mening deel ik niet geheel. Zowel een aantal eigen titels van Nintendo (DK Bananza) en games als Cyberpunk en RE Requiem zijn overduidelijk Switch 2 titels die nooit zo op de Switch 1 hadden kunnen draaien.
Lijkt muggenzifterij, maar als een game echt 100% voor het platform gemaakt is, zoals de ocarina remake waarschijnljik vanaf begin een switch 2 project was, dan zie je dat wel vaak terug in performance (al denk ik niet dat de ocarina remake de max uit switch 2 gaat persen gezien hoe ver we in de lifecycle van de console zitten)
https://www.nintendolife.com/news/2026/09/metroid-ravenous-on-switch-2-will-support-120hz-output
2027 beginnen met een nieuwe Metroid is heel fijn!
Splatoon Raiders is wel voor de Switch 2 gemaakt. Qua graphics had het wel op de Switch 1 gekund, maar qua performance veel te veel gevraagd voor de Switch 1. Het is niet normaal wat er allemaal tegelijkertijd gebeurd op het scherp en dat zonder stutters.poekie3000 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:29:
[...]
De drie voorbeelden die je noemt zijn geen games die 100% voor de switch 2 gemaakt zijn. Weliswaar zouden ze niet goed op switch 1 hebben kunnen draaien in hun huidige vorm, maar ze zijn niet ontwikkeld met puur de switch 2 op het oog. Bananza, hoewel niet uitgebracht voor switch 1, begon wel als een project die ze voor switch 1 aan het maken waren. later in het proces hebben ze gezegd, we gaan switch 2 targeten. En cyberpunk en RE Requiem zijn beide multiplatform games.
Lijkt muggenzifterij, maar als een game echt 100% voor het platform gemaakt is, zoals de ocarina remake waarschijnljik vanaf begin een switch 2 project was, dan zie je dat wel vaak terug in performance (al denk ik niet dat de ocarina remake de max uit switch 2 gaat persen gezien hoe ver we in de lifecycle van de console zitten)
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
das een goed voorbeeld iddPro-prutser schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:45:
[...]
Splatoon Raiders is wel voor de Switch 2 gemaakt. Qua graphics had het wel op de Switch 1 gekund, maar qua performance veel te veel gevraagd voor de Switch 1. Het is niet normaal wat er allemaal tegelijkertijd gebeurd op het scherp en dat zonder stutters.
Eens! metroid dread was ook zo'n goeie metroid 2d game, als het dat niveau weer kan aanraken dan worden dat mooie winteravondjes Metroid spelen.jori040 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:44:
Metroid Ravenous On Switch 2 Will Support 120Hz Output
https://www.nintendolife.com/news/2026/09/metroid-ravenous-on-switch-2-will-support-120hz-output
2027 beginnen met een nieuwe Metroid is heel fijn!
Bij dit soort discussies heb ik altijd zo van wat maakt het uit? Maar goed, ik ben ook meer van de gameplay dan de graphics. Ik weet niet op welke engine Zelda Ocarina of Time gemaakt wordt, maar dat we aan het einde van de lifecycle mooiere games zien op een console is volgens mij wel een beetje verleden tijd.poekie3000 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:29:
[...]
De drie voorbeelden die je noemt zijn geen games die 100% voor de switch 2 gemaakt zijn. Weliswaar zouden ze niet goed op switch 1 hebben kunnen draaien in hun huidige vorm, maar ze zijn niet ontwikkeld met puur de switch 2 op het oog. Bananza, hoewel niet uitgebracht voor switch 1, begon wel als een project die ze voor switch 1 aan het maken waren. later in het proces hebben ze gezegd, we gaan switch 2 targeten. En cyberpunk en RE Requiem zijn beide multiplatform games.
Ben benieuwd qua Switch 1 en Switch 2 games. Bij de Direct van deze week zagen we ook nog Switch 1 games aangekondigd worden. Ik zie niet perse in waarom een game zoals Ocarina of Time niet op de Switch 1 kan draaien, maar Nintendo lijkt daarin een strakkere overgang te hebben dan we zagen bij de PS4 naar PS5 en Xbox One naar Xbox Series. Wat ook prima is.
Hmm interessant. Persoonlijk vind ik de NES generatie dan weer niets.Cyrax0508 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:16:
[...]
Zeker, 3D games uit die periode zijn echt lelijk oud geworden en eigenlijk onspeelbaar wat mij betreft.
Volkomen logisch natuurlijk, maar wel een constatering. Ik ben een retrogamer maar ik speel geen 3D games op de N64. Op de Cube waren 3D games een heel stuk beter, daar speel ik ook nog weleens op. Ik speel vooral op de (S)NES, GC en WiiU.
Het ligt er ook een beetje aan of je nostalgie hebt voor die games en of je ze destijds hebt gespeeld. Ik kan bijvoorbeeld een N64 controller oppakken er redelijk mee overweg in OoT, MM, Perfect Dark etc.
Als je de games destijds niet gespeeld hebt en er geen nostalgie voor hebt zou ik wegblijven dan de PSX/Saturn/N64 generatie. Tenzij je gewoo nieuwsgierig bent haha.
Na twee Metroid games heb ik 100% vertrouwen in wat MercurySteam doet.Zij kunnen goed aan een bestaande IP werken[Castlevania]poekie3000 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:49:
[...]
Eens! metroid dread was ook zo'n goeie metroid 2d game, als het dat niveau weer kan aanraken dan worden dat mooie winteravondjes Metroid spelen.
De Star Fox remake ziet er ook wel tof uit. Maar nu je het zegt, de voorbeelden zijn wel schaars eigenlijk. En beide zijn remakes. Behalve Splatoon Raiders, maar die is qua graphics weer wat saaier.
Hoe leuk zal het zijn als we eindelijk eens een nieuwe en echte 3D game krijgen van Nintendo met hedendaagse graphics. Zoals Resident Evil Requiem bijvoorbeeld. Die ziet er serieus indrukwekkend uit voor apparaat dat ook handheld te spelen is en volgens mij is de performance ook prima. Dus multi-platform games zoals Resident Evil Requiem hebben bewezen dat de Nintendo Switch 2 toch knappe prestaties kan neerzetten.
[ Voor 9% gewijzigd door Pro-prutser op 11-09-2026 15:04 ]
Ik sta er een beetje anders in. Ik vind gameplay ook veel belangrijker dan graphics. De meeste games die ik speel zijn retro games. Maar als ik een nieuwe console koop dan wil ik er ook wat voor terug. Wat heeft het anders voor zin om te upgraden. Anders kon ik net zo goed op mijn oude consoles blijven spelen.L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:52:
[...]
Bij dit soort discussies heb ik altijd zo van wat maakt het uit? Maar goed, ik ben ook meer van de gameplay dan de graphics. Ik weet niet op welke engine Zelda Ocarina of Time gemaakt wordt, maar dat we aan het einde van de lifecycle mooiere games zien op een console is volgens mij wel een beetje verleden tijd.
Ben benieuwd qua Switch 1 en Switch 2 games. Bij de Direct van deze week zagen we ook nog Switch 1 games aangekondigd worden. Ik zie niet perse in waarom een game zoals Ocarina of Time niet op de Switch 1 kan draaien, maar Nintendo lijkt daarin een strakkere overgang te hebben dan we zagen bij de PS4 naar PS5 en Xbox One naar Xbox Series. Wat ook prima is.
De afwisseling van retro en modern vind ik juist leuk. Ik wil gewoon af en toe helemaal ondergedompeld worden in een prachtige wereld waar ik mijn ogen uitkijk en op een ander moment wil ik gewoon niet te veel nadenken en gewoon lekker bliebjes horen en pixels zien bewegen en in beweging brengen.
Edit:
Het is bovendien ook niet onrealistisch. De Switch 2 heeft het in zich (letterlijk). Dus ik zie Nintendo daar heel graag gebruik van maken.
Het is al een paar keer genoemd, maar ook ik vind het ongelofelijk jammer en eerlijk gezegd ook onbegrijpelijk waarom we nog geen nieuwe 3D Mario hebben voor de Switch 2. Mario was voor mij vroeger altijd een system seller.
[ Voor 10% gewijzigd door Pro-prutser op 11-09-2026 15:19 ]
ik denk dat nintendo ons nog wel eens kan gaan verrassen met de next gen switch 2 zelda en mario titels :-)L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:52:
[...]
Bij dit soort discussies heb ik altijd zo van wat maakt het uit? Maar goed, ik ben ook meer van de gameplay dan de graphics. Ik weet niet op welke engine Zelda Ocarina of Time gemaakt wordt, maar dat we aan het einde van de lifecycle mooiere games zien op een console is volgens mij wel een beetje verleden tijd.
Verder maakt het mij ook niet zoveel uit, gameplay is altijd belangrijker dan graphics wat mij betreft. tot een jaar geleden was de switch 1 nog steeds relevant qua games ondanks z'n leeftijd.
Ik zat tijdens de Direct met m'n mond open.
Het zou sowieso heel onverwacht zijn als er geen mainline Mario en Zelda komen op de switch 2.poekie3000 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:16:
[...]
ik denk dat nintendo ons nog wel eens kan gaan verrassen met de next gen switch 2 zelda en mario titels :-)
Verder maakt het mij ook niet zoveel uit, gameplay is altijd belangrijker dan graphics wat mij betreft. tot een jaar geleden was de switch 1 nog steeds relevant qua games ondanks z'n leeftijd.
tuurlijk, ik doelde op verassen met hoe het eruit komt te zienKist schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:37:
[...]
Het zou sowieso heel onverwacht zijn als er geen mainline Mario en Zelda komen op de switch 2.
Zeker weten! Ik wil in elke hoek van Hyrule verdwalen.jori040 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:30:
@Pro-prutser Vind je die Zelda remake visueel wel indrukwekkend ?
Ik zat tijdens de Direct met m'n mond open.
Joh daar ben ik al zo goed als klaar mee.Heb alles op de kaart gedaan.Pro-prutser schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:44:
@jori040
Hoe ver ben je met Splatoon Raiders?
Wil het allemaal nog lukken?
Ben nu in het laaste gedeelte van Paper Mario.
Paper Mario haha? Autocorrect?jori040 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:49:
[...]
Joh daar ben ik al zo goed als klaar mee.Heb alles op de kaart gedaan.
Ben nu in het laaste gedeelte van Paper Mario.
Bedoel je die oneindige tunnel?
Volgens mij staan we gewoon hetzelfde in, maar of een game via de tekentafel via de Switch 1 hardware uiteindelijk exclusief op de Switch 2 uitkomt of van de tekentafel direct uitgedacht is voor de Switch 2 voel ik niet hoor. Maar goed dan moet jij maar uitleggen wat er zo anders isPro-prutser schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:11:
[...]
Ik sta er een beetje anders in. Ik vind gameplay ook veel belangrijker dan graphics. De meeste games die ik speel zijn retro games. Maar als ik een nieuwe console koop dan wil ik er ook wat voor terug. Wat heeft het anders voor zin om te upgraden. Anders kon ik net zo goed op mijn oude consoles blijven spelen.
De afwisseling van retro en modern vind ik juist leuk. Ik wil gewoon af en toe helemaal ondergedompeld worden in een prachtige wereld waar ik mijn ogen uitkijk en op een ander moment wil ik gewoon niet te veel nadenken en gewoon lekker bliebjes horen en pixels zien bewegen en in beweging brengen.
Edit:
Het is bovendien ook niet onrealistisch. De Switch 2 heeft het in zich (letterlijk). Dus ik zie Nintendo daar heel graag gebruik van maken.
Het is al een paar keer genoemd, maar ook ik vind het ongelofelijk jammer en eerlijk gezegd ook onbegrijpelijk waarom we nog geen nieuwe 3D Mario hebben voor de Switch 2. Mario was voor mij vroeger altijd een system seller.
Het was verder ook geen kritiek naar de persoon, maar het soort discussies vind ik zelf moeilijk te volgen. Zo zag je destijds ook dat BOTW geen Switch game werd genoemd, want ontwikkeld voor de Wii U en dus ook niet exclusief. En waarom het relevant is dat Cyberpunk 2077 multiplatform is volg ik ook niet helemaal. Een game die uitkwam in 2020 en voor de Switch 2 behoorlijk geoptimaliseerd is.
Aangezien ik toch van plan ben de Switch 2 achter mijn TV neer te zetten is het eigenlijk onzin dat ik hierover zat te twijfelen.Cyrax0508 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:37:
[...]
Als je er geen waarde aan hecht en gewoon lekker wil gamen dan zou ik gewoon voor een normale Switch 2 gaan.
Je gaat verbaast zijn als je je Switch 1 games gaat spelen op de Switch 2. In sommige gevallen (zeker bij Nintendo's eigen games) is het echt een enorm verchil.
Heb ondertussen een normale Switch 2 besteld met een extra 256GB SD kaart voor minder geld dan de limited edition kost.
Nu twijfelen of ik voor de officiële pro controller ga of toch maar gewoon een 8bitdo Ultimate 2C voor €30 haal.
Iemand hier toevallig ervaring met beide controllers? Is de officiële Pro controller de meerprijs waard?
[ Voor 7% gewijzigd door Redblader op 11-09-2026 15:54 ]
Oh dat verwacht ook zeker wel :-) Ben ook benieuwd naar de nieuwe 3D Mario die ooit uit moet komen. Eerste indruk is nu wel dat ik dan hoop dat ze echt iets vernieuwends gaan doen ten opzichte van Donkey Kong Bananza en Kirby and the World Beyond. Al kan ik de nieuwe Kirby game nu ook nog niet beoordelen natuurlijk.poekie3000 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:16:
[...]
ik denk dat nintendo ons nog wel eens kan gaan verrassen met de next gen switch 2 zelda en mario titels :-)
Het is maar net wat je definitie is van wat een 100% switch 2 spel is denk ik. Dat die definities verschillen van persoon tot persoon, tja, niet erg. Feit blijft wel dat we ontzettend veel goede games hebben en krijgen op switch 2, het ziet er nu na 1 jaar switch 2 beter uit dan ooit voor nintendo gamers wat mij betreftL23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:51:
[...]
Volgens mij staan we gewoon hetzelfde in, maar of een game via de tekentafel via de Switch 1 hardware uiteindelijk exclusief op de Switch 2 uitkomt of van de tekentafel direct uitgedacht is voor de Switch 2 voel ik niet hoor. Maar goed dan moet jij maar uitleggen wat er zo anders is
Het was verder ook geen kritiek naar de persoon, maar het soort discussies vind ik zelf moeilijk te volgen. Zo zag je destijds ook dat BOTW geen Switch game werd genoemd, want ontwikkeld voor de Wii U en dus ook niet exclusief. En waarom het relevant is dat Cyberpunk 2077 multiplatform is volg ik ook niet helemaal. Een game die uitkwam in 2020 en voor de Switch 2 behoorlijk geoptimaliseerd is.
Nou, ik weet niet of ik het goed kan overbrengen, maar mijn punt is dus eigenlijk dat als je een spel ontwikkeld puur en alleen voor de Switch 2, je dit dan terug ziet in het resultaat. Want je hoeft geen rekening te houden met de beperkingen van de Switch 1 of andere eigenaardigheden.L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:51:
[...]
Volgens mij staan we gewoon hetzelfde in, maar of een game via de tekentafel via de Switch 1 hardware uiteindelijk exclusief op de Switch 2 uitkomt of van de tekentafel direct uitgedacht is voor de Switch 2 voel ik niet hoor. Maar goed dan moet jij maar uitleggen wat er zo anders is
De ontwikkelaar krijgt dan vrijspel om zich volledig te richten op de Switch 2. Zonder rekening te houden met andere consoles. Dan is het ook makkelijker om de grenzen van de Switch 2 op te zoeken.
Verder vind ik het moeilijk discussiëren hoor Pro-prutser, ik had het namelijk helemaal niet over Switch 2 games die nu ook nog op de Switch 1 uitkomen, dus de Switch 1 is dan ook geen beperkende factor. Ik bedoel meer dat games zolang in ontwikkeling zijn tegenwoordig dat het niet gek is dat een game zoals Bananza eerst is bedacht voor de Switch 1.
@Pro-prutser legde het volgens mij al heel helder uit wat hij bedoelde met specifiek voor de switch 2 ontwikkelde games en het resultaat daarvan. Dat jij dat niet zo interessant of spannend vind, tja.. prima toch? Maar wat er dan moeilijk aan de discussie is snap ik niet zo goed. Meningen verschillen blijkbaar.L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:08:
@poekie3000 @Pro-prutser Wat is dat resultaat dan precies? Je kan op verschillende manier de hardware van de Switch 2 benutten. Zo viel het me deze week op dat bijvoorbeeld Kirby and the Forgotten Land een stuk mooier draait op de Switch 2 (60 fps etc.) en dan zie je de nieuwe trailer van Kirby and the World Beyond die er grafisch minder mooi uitziet, maar wel een veel grotere wereld heeft om te verkennen wat net als Donkey Kong Bananza moeilijk te realiseren was op de Switch 1.
Verder vind ik het moeilijk discussiëren hoor Pro-prutser, ik had het namelijk helemaal niet over Switch 2 games die nu ook nog op de Switch 1 uitkomen, dus de Switch 1 is dan ook geen beperkende factor. Ik bedoel meer dat games zolang in ontwikkeling zijn tegenwoordig dat het niet gek is dat een game zoals Bananza eerst is bedacht voor de Switch 1.
Prima hoor als jij het allemaal heel helder vind. Er wordt gewoon langs elkaar gediscusseerd en bepaalde aannames gedaan. Doe jij nu ook met dat ik het niet interessant zou vinden. Jammer, want dat wordt niet bewust gedaan en daarom is deze toon ook niet nodig toch?poekie3000 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:17:
[...]
@Pro-prutser legde het volgens mij al heel helder uit wat hij bedoelde met specifiek voor de switch 2 ontwikkelde games en het resultaat daarvan. Dat jij dat niet zo interessant of spannend vind, tja.. prima toch? Maar wat er dan moeilijk aan de discussie is snap ik niet zo goed. Meningen verschillen blijkbaar.
Dat heb ik dan verkeerd geinterpreteerd, excuus.L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:20:
[...]
Prima hoor als jij het allemaal heel helder vind. Er wordt gewoon langs elkaar gediscusseerd en bepaalde aannames gedaan. Doe jij nu ook met dat ik het niet interessant zou vinden. Jammer, want dat wordt niet bewust gedaan en daarom is deze toon ook niet nodig toch?
Tja de toon, das een lastig iets op een forum. Goed dat je aangeeft dat je dat niet fijn vindt, ik vond het allemaal vrij luchtig en onschuldig moet ik zeggen.
Zou leuk zijn als ze een keer een update gaan doen waarbij er wat meer te doen is in de open wereld. Free roamen is wat saai in de huidige opzet vind ik.Esumontere schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:29:
Ik heb gisterenavond eens de nieuwe SNES tracks in MKW geprobeerd. Leuke tracks, weinig nostalgisch voor mij omdat ik nooit een SNES heb gehad (maar wel eens gespeeld, dat dan weer wel). Mijns inziens zijn ze wel heel erg simpel, een rondje met hier en daar een haarspeldbocht. Voor een eerste echte content-update vind ik het vrij matig.
Een goed voorbeeld vind ik de Zelda Ocarina of time remake. Die ziet er waanzinnig uit. Als zoiets mogelijk is op een Switch 2 dan zou ik heel graag een nieuw deel willen zien in dezelfde style. Ik geloof niet dat het origineel ooit is bedacht voor de SNES. Het hoeft van mij allemaal niet zo groot te zijn als BOTW. Doe mij maar liever twee Zelda’s in het formaat van Ocarina of time en Majoras Mask.L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:08:
@poekie3000 @Pro-prutser Wat is dat resultaat dan precies? Je kan op verschillende manier de hardware van de Switch 2 benutten. Zo viel het me deze week op dat bijvoorbeeld Kirby and the Forgotten Land een stuk mooier draait op de Switch 2 (60 fps etc.) en dan zie je de nieuwe trailer van Kirby and the World Beyond die er grafisch minder mooi uitziet, maar wel een veel grotere wereld heeft om te verkennen wat net als Donkey Kong Bananza moeilijk te realiseren was op de Switch 1.
Voor een content-update vind ik het ook matig, want ze zaten al in de game en je hebt er al op rond gereden met die P-Switch Missions. Ik vind het voornamelijk jammer dat de banen moeilijk te vinden zijn en je ze niet gewoon in een Cup kan spelen en daarbij 150CC en Mirror Mode etc kan afvinken.Esumontere schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:29:
Ik heb gisterenavond eens de nieuwe SNES tracks in MKW geprobeerd. Leuke tracks, weinig nostalgisch voor mij omdat ik nooit een SNES heb gehad (maar wel eens gespeeld, dat dan weer wel). Mijns inziens zijn ze wel heel erg simpel, een rondje met hier en daar een haarspeldbocht. Voor een eerste echte content-update vind ik het vrij matig.
Ik heb een switch 1 Pro Controller die wat last had van drift. Toen twijfelde ik tussen de 8bitdo ultimate 2c en de Ultimate 2 Bluetooth als opvolger. Heb de 2c gekocht, maar de verbinding was me niet stabiel genoeg, vanaf een paar meter afstand viel die soms uit. Terug gestuurd en de Ultimate 2 Bluetooth gekocht, die bevalt uitstekend.Redblader schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:52:
[...]
Aangezien ik toch van plan ben de Switch 2 achter mijn TV neer te zetten is het eigenlijk onzin dat ik hierover zat te twijfelen.![]()
Heb ondertussen een normale Switch 2 besteld met een extra 256GB SD kaart voor minder geld dan de limited edition kost.![]()
Nu twijfelen of ik voor de officiële pro controller ga of toch maar gewoon een 8bitdo Ultimate 2C voor €30 haal.![]()
Iemand hier toevallig ervaring met beide controllers? Is de officiële Pro controller de meerprijs waard?
Heb de Pro Controller 2 niet overwogen omdat er nog steeds geen hall effect sensoren voor de thumbsticks in zitten. net als bij de vorige generatie pro Controller is risico op stick drift aanwezig daardoor (al weet ik niet of het in de praktijk een probleem is zoals bij de vorige generatie)
[ Voor 4% gewijzigd door poekie3000 op 11-09-2026 17:28 ]
Ja het feit dat Nintendo nog steeds ouderwetse potentiometers gebruikt staat me ook een beetje tegen.poekie3000 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:24:
[...]
Ik heb een switch 1 Pro Controller die wat last had van drift. Toen twijfelde ik tussen de 8bitdo ultimate 2c en de Ultimate 2 Bluetooth als opvolger. Heb de 2c gekocht, maar de verbinding was me niet stabiel genoeg, vanaf een paar meter afstand viel die soms uit. Terug gestuurd en de Ultimate 2 Bluetooth gekocht, die bevalt uitstekend.
Heb de Pro Controller 2 niet overwogen omdat er nog steeds geen hall effect sensoren voor de thumbsticks in zitten. net als bij de vorige generatie pro Controller is risico op stick drift aanwezig daardoor.
Ik gebruik momenteel al een 8bitdo Ultimate 2 Wireless bij mijn PC dus ik weet dat die qua kwaliteit wel top is. Misschien dat ik ook maar gewoon de bluetooth versie koop voor bij de Switch 2. Ik zit ook wel op een paar meter afstand, als de verbinding van de Ultimate merkbaar beter is dan die van de 2C dan heeft dat zeker meerwaarde.
M'n zoontje is Hollow Knight verslaafd en hij was na een uurtje proberen al helemaal klaar met de 2c omdat ie een paar keer had dat de verbinding weg viel 😅Redblader schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:31:
[...]
Ja het feit dat Nintendo nog steeds ouderwetse potentiometers gebruikt staat me ook een beetje tegen.
Ik gebruik momenteel al een 8bitdo Ultimate 2 Wireless bij mijn PC dus ik weet dat die qua kwaliteit wel top is. Misschien dat ik ook maar gewoon de bluetooth versie koop voor bij de Switch 2. Ik zit ook wel op een paar meter afstand, als de verbinding van de Ultimate merkbaar beter is dan die van de 2C dan heeft dat zeker meerwaarde.
Met de Ultimate 2 Bluetooth nog nooit gehad dat ie uit viel..
Overigens is hall-effect ook niet zaligmakend. Minder zuiver en nog wat andere dingen. Maar voor gemiddelde gebruikers uiteraard gaan die er niet echt iets van merken.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nog nooit van de problemen last heb gehad waar ogenschijnlijk veel mensen last van hebben. Ik game best veel, maar niet echt fanatiek perse.
Klopt, geen enkele techniek is een Silver Bullet. Kwam denk ik door de persoonlijke ervaring van stick drift op de eerste pro Controller dat ik de gebruikte techniek extra zwaar laat meewegen bij het kopen van een nieuwe controller.Arunia schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:43:
@poekie3000 en @Redblader Zowel Sony als Microsoft gebruiken potentiometers in de joysticks, dus wat dat betreft zijn die ook ouderwets.
Overigens is hall-effect ook niet zaligmakend. Minder zuiver en nog wat andere dingen. Maar voor gemiddelde gebruikers uiteraard gaan die er niet echt iets van merken.
Moet wel zeggen dat ik eigenlijk nog nooit van de problemen last heb gehad waar ogenschijnlijk veel mensen last van hebben. Ik game best veel, maar niet echt fanatiek perse.
[ Voor 4% gewijzigd door poekie3000 op 11-09-2026 17:46 ]
En dat kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben zelf meer van het buiten garantie, dan vervangen voor wellicht hall effect mits die beschikbaar zijn voor de controller. Maar tot nu toe niet nodig gehad.poekie3000 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:45:
[...]
Klopt, geen enkele techniek is een Silver Bullet. Kwam denk ik door de persoonlijke ervaring van stick drift op de eerste pro Controller dat ik dat extra zwaar laat meewegen voor mezelf
En kan je dus ook niet uitlenen.
Huh, maar virtual gamecards is toch een ding? Of hebben niet alle games daar ondersteuning voor?Deezers schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:41:
Professor Layton schijnt alleen in Japan een fysieke release te krijgen (als gamekeycard). Dus waarschijnlijk alleen digitaal in Europa. Nou dan wacht ik wel op een sale. Bummer
En kan je dus ook niet uitlenen.
Jawel. De belangrijkste beperkingen zijn alleen:Flapperbol schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:48:
[...]
Huh, maar virtual gamecards is toch een ding? Of hebben niet alle games daar ondersteuning voor?
- max. 14 dagen
- alleen aan anderen in de familiegroep
- vereist internetverbinding op de twee Switch-apparaten waar tussen geleend wordt
- de twee Switch apparaten moeten fysiek bij elkaar zijn
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ja, best onhandig want ik woon niet altijd direct bij degene aan het ik wil uitlenen. En doen alle titels mee? Of verschilt dit per uitgever?RayNbow schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:52:
[...]
Jawel. De belangrijkste beperkingen zijn alleen:
- max. 14 dagen
- alleen aan anderen in de familiegroep
- vereist internetverbinding op de twee Switch-apparaten waar tussen geleend wordt
- de twee Switch apparaten moeten fysiek bij elkaar zijn
Maar eigenlijk zodra een titel digital only is verlies ik alle aandacht om direct te kopen. Alleen heeft Nintendo dan weer sporadisch een sale in de eShop. Maar hij komt ook voor de PS5 uit dus ik kijk nog wel even. Misschien ooit in PS+ daar.
En fysieke titels stuur je dan per post op als je die wilt uitlenen?Deezers schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:55:
[...]
Ja, best onhandig want ik woon niet altijd direct bij degene aan het ik wil uitlenen. En doen alle titels mee? Of verschilt dit per uitgever?
Ik snap dat de 14 dagen limiet onhandig is, maar persoonlijk vind ik het een best okay systeem t.o.v. van fysieke carts uitlenen. Het kan altijd beter, maar bij de concurrent moet je daadwerkelijk je account op het andere systeem zetten om dit mogelijk te maken, dan heb ik liever dit.
Alle titels doen mee. Gewoon eens op bezoek gaan. Maar ja, digitale titel uitlenen aan iemand op een ander continent wordt moeilijk zo (en dat is by design...)Deezers schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:55:
[...]
Ja, best onhandig want ik woon niet altijd direct bij degene aan het ik wil uitlenen. En doen alle titels mee? Of verschilt dit per uitgever?
Als fysieke verzamelaar wordt ik nou niet perse enthousiast van digitale games omdat ze het virtual gamecards zijn gaan noemenFlapperbol schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:48:
[...]
Huh, maar virtual gamecards is toch een ding? Of hebben niet alle games daar ondersteuning voor?
Level-5 heeft nog meer getoond...L23 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:56:
[YouTube: 【PV】『レイトン教授と不思議な町 Remake』ティザーPV(LEVEL5 VISION 2026 II Ver.)]
Er komt volgend jaar een remake van Professor Layton and the Curious Village. Voor zowel de Nintendo Switch en Nintendo Switch 2. https://www.layton.jp/fushigi-remake/en/
- Fantasy Life nieuwe DLC expansie
- Snack World remaster (2027)
- Holy Horror Mansion - een game in een multimedia project (2027)
- Yokai Watch 2, die ze al in de Direct getoond hadden
In de Japanse Nintendo Direct toonde men overigens nog een aantal andere dingen:
- Een Nintendo Switch 2 x Monster Hunter Wilds bundle die op 4 december uitkomt
- Touhou Koumakyou: New Classic ~ The Embodiment of Scarlet Devil (30.09.2026)
- Next: The Portopia Serial Murder Case (2027)
- HOSHiN ENGi Re:surrection (2027)
- Derby Stallion 2 (24.09.2026)
- Anomalith (29.10.2026)
- Sanrio Partyland (29.10.2026)
- Fitness Boxing: Touken Ranbu - Shutsujin! Exercise Honmaru (15.1.2027 voor Switch 1 en 2)
- Prinny Party: Going Overboard! (11.11.2026)
- Step Theater (3.12.2026)
Trailer van die Portopia Serial Murder case remakeHOSHiN ENGi Re:surrection
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 12-09-2026 08:57 ]
Ik lees op het internet dezelfde reacties. Het uitstellen, de AI... Ik ben dan ook wel benieuwd bij de remake van Professor Layton and the Curious Village hoe ze dit aangepakt hebben... Ach ja, ik zie het wel een keer uitkomen en lees dan de reviews wel.JackAvery schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:38:
[...]
Level-5 heeft nog meer getoond overigens...\
- Fantasy Life nieuwe DLC expansie
- Snack World remaster (2027)
- Holy Horror Mansion - een game in een multimedia project (2027)
- Yokai Watch 2, die ze al in de Direct getoond hadden
Benieuwd hoeveel er effectief volgend jaar uitkomt, en hopelijk niet allemaal "dankzij AI" ...
Ik koop natuurlijk het liefst de game op de Switch, maar ik las dat games zoals Layton: Curious Village in HD op de smartphone/tablet ook uitstekende versies zijn.
Gewoon even de kat uit de boom kijken zeker. Curious Village is alvast een bekend spel, vergelijken wordt makkelijk.L23 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 21:04:
[...]
Ik lees op het internet dezelfde reacties. Het uitstellen, de AI... Ik ben dan ook wel benieuwd bij de remake van Professor Layton and the Curious Village hoe ze dit aangepakt hebben... Ach ja, ik zie het wel een keer uitkomen en lees dan de reviews wel.
Ik koop natuurlijk het liefst de game op de Switch, maar ik las dat games zoals Layton: Curious Village in HD op de smartphone/tablet ook uitstekende versies zijn.
Ik ben ook in de veronderstelling dat de consoles maar een keer bij elkaar geweest hoeven zijn, en dat je daarna gewoon naar die persoon kunt sturen zonder daadwerkelijk nog in de buurt te zijn.JackAvery schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:15:
[...]
Alle titels doen mee. Gewoon eens op bezoek gaan. Maar ja, digitale titel uitlenen aan iemand op een ander continent wordt moeilijk zo (en dat is by design...)
Enig idee of Nedgame door de voorraad heen is? Zie de pre-orderbonus nergens terug op de site.abc874 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:19:
Bij de Nintendo webshop krijg je 3 kleine steentjes en bij Nedgame een ocarina sleutelhanger. Bij Bol niks zo te zien, dus die ga ik annuleren. Maar wel lastig kiezen waar ik moet bestellen
[Afbeelding] [Afbeelding]
Helaas was Nintendo al behoorlijk snel door de voorraad
Denk vooral dat de vraag de overwachtingen overtrof.de Foarsitter schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 23:43:
[...]
Enig idee of Nedgame door de voorraad heen is? Zie de pre-orderbonus nergens terug op de site.
Helaas was Nintendo al behoorlijk snel door de voorraad
Yep. Net gechecked. Via fysieke game heb je optie om naar de eshop te gaan. Daar komt dan de prijs van € 29,99.JackAvery schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:26:
[...]
Ik lees 30 dollar op internet. Dat is dan 20 voor de DLC en 10 voor de verdere features. Onduidelijk of je nog steeds 30 betaald als je de DLC al bezit.
Edit: helaas, de DLC al bezitten geeft geen extra korting.
Verder zie ik ook dat de korting zal werken voor eigenaars van de fysieke game: screenshot
Denk wel dat ik ervoor ga.
Enkel als je eigen account op meerdere consoles staat.Emmavdv schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 22:34:
[...]
Ik ben ook in de veronderstelling dat de consoles maar een keer bij elkaar geweest hoeven zijn, en dat je daarna gewoon naar die persoon kunt sturen zonder daadwerkelijk nog in de buurt te zijn.
Wanneer je aan leden van je familiegroep leent, denk ik dat dit niet klopt - op het moment van uitlenen moet je bij elkaar zijn. Volledige uitleg van Nintendo.
Dat is toch hoe ik het begrijp. Maar ik kan het eens uittesten, zelf nooit gedaan - ik leen meestal fysieke games uit
Ik vind het ook best irritant hoor.Flapperbol schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:12:
[...]
En fysieke titels stuur je dan per post op als je die wilt uitlenen?
Ik snap dat de 14 dagen limiet onhandig is, maar persoonlijk vind ik het een best okay systeem t.o.v. van fysieke carts uitlenen. Het kan altijd beter, maar bij de concurrent moet je daadwerkelijk je account op het andere systeem zetten om dit mogelijk te maken, dan heb ik liever dit.
Ik heb hier 2 switches thuis, en 3 accounts die er op spelen.Toen ik bijvoorbeeld split fiction kocht, moest ik de keuze maken op welk account ik dat spel wilde activeren.
Had daarom veel liever gewoon een fysieke game gehad.
Wel een kleine nuance hier - uitlenen kan alleen aan leden van je familie(groep). Je moet degene aan wie je uitleent dus wel toevoegen aan je online abonnement en dat wil je misschien ook niet met iedereen doen. Je hebt daar immers maar maximaal 8 slots.Flapperbol schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 20:12:
[...]
En fysieke titels stuur je dan per post op als je die wilt uitlenen?
Correct. De licentie kan alleen lokaal worden overgedragen. Daarbij moet zowel de donor als de ontvanger ook wel online zijn, maar het kan alleen als je bij elkaar in de kamer zit.JackAvery schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 07:16:
[...]
Enkel als je eigen account op meerdere consoles staat.
Wanneer je aan leden van je familiegroep leent, denk ik dat dit niet klopt - op het moment van uitlenen moet je bij elkaar zijn. Volledige uitleg van Nintendo.
Dat is toch hoe ik het begrijp. Maar ik kan het eens uittesten, zelf nooit gedaan - ik leen meestal fysieke games uit
Veel gedoe voor minimaal gemak, dan wint een cardridge toch echt. Scheelt ook gedoe dat een kind een virtuele game wil starten terwijl die al op een andere Switch actief is
Wel weer begonnen met Banjo Kazooie. Ik acht de kans erg klein, maar daar een remake van zou mij echt heel tof lijken. Dat lees ik niet vaak, dus misschien ben ik ook wel de enige
Ach, ik heb wat te doen tot OoT komt
Mike,
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4