Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:43:
[...]

Ik sla iedere game die ik eeuwen geleden al op de PS5/XBOX Series X heb gespeeld of had kunnen spelen (en dus niet interessant genoeg vond om toen te kopen) op de Switch 2. Zeker als het ook nog eens geen (volledig) fysieke game is.
Cyberpunk 2077 is juist wel een volledig fysieke game. Of bedoel je in het algemeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:59

RayNbow

Kirika <3

Faab00 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:31:
Iemand een mening over cyberpunk 2077 voor de switch 2?
Ik heb geen ervaring met hoe het op andere platformen er uitziet, maar op de Switch 2 zag het er okay uit.
Gaan jullie kopen of slaan jullie hem over?
Dat hangt in mijn geval van m'n backlog af. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:30
L23 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:53:
[...]

Cyberpunk 2077 is juist wel een volledig fysieke game. Of bedoel je in het algemeen?
In het algemeen bedoel ik inderdaad. Ik vind al die games die echt al jaren beschikbaar zijn op andere consoles totaal niet interessant om voor mijn nieuwe Switch 2 te kopen. Hitman 3 is een van mijn favoriete games, maar die heb ik echt helemaal grijs gespeeld op de PS5. Ik zou echt niet weten waarom ik dat op de Switch 2 zou willen spelen. Sinds de Portal voor PS5 is de handheld mogelijkheid op de Switch 2 ook geen spannend iets meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:21
@Cyrax0508 Er bestaat ook een groep die enkel de originele switch als game console heeft en geen PlayStation, Xbox of game PC.

Voor hen word de Switch 2 de eerste mogelijkheid om deze games te spelen.

Zou wel fijn zijn als er meer grote games volledig op de kaart beschikbaar komen, desnoods tegen een meerprijs. Scheelt weer uren wachten op een download en extra SD kaartjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
ekiter schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:16:
@Cyrax0508 Er bestaat ook een groep die enkel de originele switch als game console heeft en geen PlayStation, Xbox of game PC.

Voor hen word de Switch 2 de eerste mogelijkheid om deze games te spelen.

Zou wel fijn zijn als er meer grote games volledig op de kaart beschikbaar komen, desnoods tegen een meerprijs. Scheelt weer uren wachten op een download en extra SD kaartjes kopen.
Dat snap ik, daarom hou ik het ook bij mijn eigen ervaring en zie ik, voor mijzelf, het nut er niet van om oude games opnieuw te spelen.

Ik denk wel dat de groep die alleen een OG Switch heeft en interesse heeft in games als Cyberpunk/SF6/Hitman 3 erg klein is en straks bij de Switch 2 (die nu dus in dezelfde prijscategorie zit als de Series X en PS5) nog kleiner gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:23:
[...]

Dat snap ik, daarom hou ik het ook bij mijn eigen ervaring en zie ik, voor mijzelf, het nut er niet van om oude games opnieuw te spelen.

Ik denk wel dat de groep die alleen een OG Switch heeft en interesse heeft in games als Cyberpunk/SF6/Hitman 3 erg klein is en straks bij de Switch 2 (die nu dus in dezelfde prijscategorie zit als de Series X en PS5) nog kleiner gaat worden.
Ben benieuwd. Toch wel interessant om die games zowel handheld en docked te kunnen spelen en als er nog meer third party games naar de Switch 2 komen ten opzichte van de Switch 1 Verwacht ik juist dat die groep groter gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:41:
[...]

Ben benieuwd. Toch wel interessant om die games zowel handheld en docked te kunnen spelen en als er nog meer third party games naar de Switch 2 komen ten opzichte van de Switch 1 Verwacht ik juist dat die groep groter gaat worden.
Ik denk juist door de Portal van de PS5 en de Steam Deck dat het "nieuwtje" van handheld/docked er wel een beetje af is anno 2025.

Daarbij ken ik veel mensen met een Switch maar weinig mensen die heruitgaven van games die al eerder op andere consoles speelbaar waren kochten voor hun Switch. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Zelf haak ik wel af voor dergelijke games, zeker omdat (de meeste) games niet eens volledig op cartridge staan. Zelf kocht ik nog wel Switch games als Alien Isolation omdat deze geheel op de cartridge stonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Cyrax0508 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:23:
[...]

Dat denk ik niet. Er is een grote groep kids die bij aanschaf van de Switch 1 niet oud genoeg was om dat soort games te spelen, maar nu wel. Bedenk je wel dat was een jaar of 8 geleden inmiddels, een kind van 10 toen is nu een jong-volwassene. En Cyberpunk kwam uit in eind 2020, ook al weer bijna 4.5 jaar geleden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Cyrax0508 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:55:
[...]
Ik denk juist door de Portal van de PS5 en de Steam Deck dat het "nieuwtje" van handheld/docked er wel een beetje af is anno 2025.
Dat wel, toch vind ik het grote voordeel van een Switch (ten opzichte van de Portal in ieder geval) dat het native draait en dus overal goed werkt, waar je ook bent. Met de Portal ben je afhankelijk van de kwaliteit van het netwerk of alles wel soepel draait. In huis, binnen je eigen netwerk, misschien niet zo'n probleem. Maar zodra je daarbuiten komt kan de kwaliteit een stuk minder worden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:17

NetAmp

"for indoor use only"

L23 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:53:
[...]

Cyberpunk 2077 is juist wel een volledig fysieke game.
Ja. _/-\o_
> CD Projekt Red explains why they decided to put all of Cyberpunk 2077 on a card for Switch 2

"The right thing to do was to have it out on the cartridge with a plug and play experience."

[CD Projekt Red] are releasing perhaps the most spectacular title for Switch 2, namely Cyberpunk 2077 in a version that even seems to be better than the Steam Deck edition. *

The sheer size of the game means that it needs a cartridge totaling 64 gigabytes; but despite that, the studio sees it as important to deliver physical games that actually include the game and not just a key. In an interview with The Game Business, the studio's vice president of business development, Jan Rosner, explains their reasoning, stating that they try to "look at those things as players ourselves".

* Report: Cyberpunk 2077 runs and looks better on Switch 2 compared to Steam Deck

Deck Wizard (via Wccftech) has now done a thorough examination of the game and come to a perhaps somewhat unexpected finding. They conclude that the game's Performance Mode (40 frames per second) actually both looks better than Steam Deck, and also runs better despite higher levels of detail.

Cyberpunk 2077 will be delivered on the largest cards available for the Switch 2 at 64 gigabytes, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
CyBeR schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:55:
[...]

Dat denk ik niet. Er is een grote groep kids die bij aanschaf van de Switch 1 niet oud genoeg was om dat soort games te spelen, maar nu wel. Bedenk je wel dat was een jaar of 8 geleden inmiddels, een kind van 10 toen is nu een jong-volwassene. En Cyberpunk kwam uit in eind 2020, ook al weer bijna 4.5 jaar geleden.
Die groep die toen kids waren heeft ondertussen toch wel een PS5/Series X denk ik dan.
Raem schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Dat wel, toch vind ik het grote voordeel van een Switch (ten opzichte van de Portal in ieder geval) dat het native draait en dus overal goed werkt, waar je ook bent. Met de Portal ben je afhankelijk van de kwaliteit van het netwerk of alles wel soepel draait. In huis, binnen je eigen netwerk, misschien niet zo'n probleem. Maar zodra je daarbuiten komt kan de kwaliteit een stuk minder worden.
Zeker, het is nog altijd een pluspunt dat je overal een gelijkwaardige ervaring hebt met de Switch. Daar heb je gelijk in. Zelf ben ik in elk geval niet zo enthousiast meer om oudere games die ik al heb gespeeld op de currentgen (PS5/Series X/PC) handheld te willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Faab00 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:31:
... cyberpunk 2077 voor de switch 2? Gaan jullie kopen of slaan jullie hem over?
Kopen! :9~ Mogelijk niet direct, bij de launch in juni, gezien de prijs van 65+ euro.
uitvoering: Cyberpunk 2077 Ultimate Edition, Switch 2

De kans lijkt me klein dat het dit jaar nog goedkoper aangeboden gaat worden... heel misschien rond Black Friday? :? Anderzijds denk ik ook wel dat 't deze prijs waard is, zelfs al is het een her-uitgave; ook omdat 't volledige spel op de game card staat en uitgebreid geoptimaliseerd is voor de Switch 2.

Maar ik wil het graag gaan spelen. Heb nooit een andere versie gespeeld op PlayStation, Xbox of PC. Binnenkort is dat eindelijk mogelijk op een Nintendo console. Misschien kan ik mezelf alsnog niet tegenhouden, begin juni. Dan is ook net 't vakantiegeld binnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cyrax0508 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:33:
[...]

Die groep die toen kids waren heeft ondertussen toch wel een PS5/Series X denk ik dan.
Niet per sé.

Ik heb ook lang alleen een Switch gehad (totdat ik tijdens corona een game pc regelde.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Cyrax0508 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:33:
[...]
Zelf ben ik in elk geval niet zo enthousiast meer om oudere games die ik al heb gespeeld op de currentgen (PS5/Series X/PC) handheld te willen spelen.
current gen ? Zelfs van sommige games van oudere systemen zou ik wel een remake/remaster willen spelen op Switch 2. :D

Bijvoorbeeld GTA: Chinatown Wars (of een nieuwere GTA in vergelijkbare top-down stijl... maar dat blijft een droom, denk ik zo). Van de Nintendo DS en de PSP.

Natuurlijk zou een eventuele Switch 2 versie meer gaan lijken op de PSP, aangezien beide handheld-consoles 'maar' één beeldscherm hebben. Maar dit zou ik prima vinden (al was 't grappig om o.a. handgranaten te kunnen gooien via het aanraakscherm van de Nintendo DS :+ ).

Echter als Chinatown Wars in de originele DS-versie wordt aangeboden via Nintendo Switch Online, met zo'n emulator, dan sla ik waarschijnlijk over. 8)7 Want het ziet er op de New 3DS XL al uitgerekt uit... dat wordt niks op een grote TV 🤣 of zelfs op het scherm van Switch 2 zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
NetAmp schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:55:
[...]

current gen ? Zelfs van sommige games van oudere systemen zou ik wel een remake/remaster willen spelen op Switch 2. :D

Bijvoorbeeld GTA: Chinatown Wars (of een nieuwere GTA in vergelijkbare top-down stijl... maar dat blijft een droom, denk ik zo). Van de Nintendo DS en de PSP.

Natuurlijk zou een eventuele Switch 2 versie meer gaan lijken op de PSP, aangezien beide handheld-consoles 'maar' één beeldscherm hebben. Maar dit zou ik prima vinden (al was 't grappig om o.a. handgranaten te kunnen gooien via het aanraakscherm van de Nintendo DS :+ ).

Echter als Chinatown Wars in de originele DS-versie wordt aangeboden via Nintendo Switch Online, met zo'n emulator, dan sla ik waarschijnlijk over. 8)7 Want het ziet er op de New 3DS XL al uitgerekt uit... dat wordt niks op een grote TV 🤣 of zelfs op het scherm van Switch 2 zelf.
Ik heb het juist expres alleen over current-gen games van andere consoles. Ik noem dat ports en oudere games die worden uitgebracht op een nieuwe console vind ik meer remasters/remakes. Zo ervaar ik het zelf in elk geval.

Als ze morgen de Sly Cooper serie uitbrengen op de Switch 2, dan sta ik vooraan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
CyBeR schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:48:
[...]

Niet per sé.

Ik heb ook lang alleen een Switch gehad (totdat ik tijdens corona een game pc regelde.)
Uitzonderingen daargelaten uiteraard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Cyrax0508 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:18:
[...]
Als ze morgen de Sly Cooper serie uitbrengen op de Switch 2, dan sta ik vooraan :+
Ken ik niet. Maar ziet er leuk uit. d:)b

"Sly Cooper is a series of stealth action-adventure video games..."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YibhX8PkUEJtrqVQOKks2hnYek=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/51w1b34SllGLQPJBGVC4Is6k.jpg?f=user_large

offtopic:
Zo te lezen is de laatste "remastered port of the first three games in the series" van 2010–2014.

"Sanzaru Games developed the fourth game and remastered the original trilogy for the PlayStation 3 and the PlayStation Vita in a compilation titled The Sly Collection."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:56
NetAmp schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:55:
[...]

current gen ?

of een nieuwere GTA in vergelijkbare top-down stijl... maar dat blijft een droom, denk ik zo).[/i][/small]
Offtopic:
The precinct komt morgen uit, misschien dat die nog naar de switch 2 gaat komen.

Die is iig erg geïnspireerd door de oudere GTA's

https://www.theprecinctgame.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
NetAmp schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:36:
[...]

Ken ik niet. Maar ziet er leuk uit. d:)b

"Sly Cooper is a series of stealth action-adventure video games..."

[Afbeelding]

offtopic:
Zo te lezen is de laatste "remastered port of the first three games in the series" van 2010–2014.

"Sanzaru Games developed the fourth game and remastered the original trilogy for the PlayStation 3 and the PlayStation Vita in a compilation titled The Sly Collection."
Sly Cooper is een Playstation IP, dus de kans dat die naar de Switch komt is erg klein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Raem schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:01:
[...]

Sly Cooper is een Playstation IP, dus de kans dat die naar de Switch komt is erg klein.
* RayNbow kijkt naar Patapon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
RayNbow schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:18:
[...]

* RayNbow kijkt naar Patapon...
Je hebt helemaal gelijk. Everybody's Golf ook trouwens en natuurlijk Lego Horizon (al denk ik dat dit eerder door Lego dan Sony komt).

Dus wie weet inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faab00
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12-06 12:12
Cyrax0508 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:43:
[...]

Ik sla iedere game die ik eeuwen geleden al op de PS5/XBOX Series X heb gespeeld of had kunnen spelen (en dus niet interessant genoeg vond om toen te kopen) op de Switch 2. Zeker als het ook nog eens geen (volledig) fysieke game is.
Ik ben het wel eens. Heb jij nog tips voor switch games? Uiteraard de zelda games en Mario’s odessey al gespeeld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:12

spartacusNLD

This is Sparta!!

Heeft het nu om dit al te pre-orderen? :P

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Nintendo Switch 2 Edition-upgradepack

Ik heb voor de switch 2 vanmorgen voor 35 euro de switch 1 editie gehaald.

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 12-05-2025 13:27 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 09:00

joeri1

Cloud Engineer

spartacusNLD schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:26:

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Nintendo Switch 2 Edition-upgradepack

Goed om te weten, met NSO + Uitbreidingspakket krijg je hem 'gratis'. In mijn geval hoef ik dus niks te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kleine reminder dat in een abonnement met uitbreidingspakket de NS2 Edities van Breath of the Wild en Tears of the Kingdom inbegrepen zit. Als je interesse hebt in de andere functies van het abonnement misschien de moeite.Indien je met wat mensen kan delen kan dit snel een zeer goedkope oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

JackAvery schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:33:
[...]

Kleine reminder dat in een abonnement met uitbreidingspakket de NS2 Edities van Breath of the Wild en Tears of the Kingdom inbegrepen zit. Als je interesse hebt in de andere functies van het abonnement misschien de moeite.Indien je met wat mensen kan delen kan dit snel een zeer goedkope oplossing zijn.
Dus deze is dan interessanter.. ervanuit gaande dat wellicht nog meer switch2 upgrades gratis beschikbaar komen in NSO?

https://store.nintendo.nl...akket-lidmaatschap-P00079

want per saldo is een los upgrade pakket voor tears of the kingdom + 365 dagen NSO goedkoper dan NSO + upgrade pack.

Al die oldschool games kunnen spelen heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

[ Voor 43% gewijzigd door spartacusNLD op 12-05-2025 13:47 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Dus deze is dan interessanter.. ervanuit gaande dat wellicht nog meer switch2 upgrades gratis beschikbaar komen in NSO?
Hoewel dit zeker kan, zou ik afraden dingen te kopen in de hoop dat men er iets voor gaat aankondigen :)

Ik betaal zelf minder dan 7 euro per persoon per jaar voor het abo met het uitbreidingspakket. Persoonlijk vind ik het dan wel meer dan waard voor multiplayer en cloud saves en de uitgebreide retro library. (Dat een paar van die dingen betaald zijn is natuurlijk een andere discussie maar…)

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 12-05-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Maar ben je de upgrade kwijt zodra je nso stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
lays526 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:56:
Maar ben je de upgrade kwijt zodra je nso stopt?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Xgar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:45:
[...]
Offtopic:
The precinct komt morgen uit, misschien dat die nog naar de switch 2 gaat komen.

Die is iig erg geïnspireerd door de oudere GTA's

https://www.theprecinctgame.com/
Leuke tip @Xgar (y) Een keer spelen aan de kant van de politie, in plaats van de maffia. :*)

Ik ga 't een beetje in de gaten houden... wie weet komt The Precinct later naar de Switch 2 (het spel is nu immers al op verschillende platformen beschikbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Faab00 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:25:
[...]

Ik ben het wel eens. Heb jij nog tips voor switch games? Uiteraard de zelda games en Mario’s odessey al gespeeld:)
Kirby and the Forgotten Land en Luigi's Mansion 3 zijn wel een tweetal van mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:55:
[...]

Daarbij ken ik veel mensen met een Switch maar weinig mensen die heruitgaven van games die al eerder op andere consoles speelbaar waren kochten voor hun Switch. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Zelf haak ik wel af voor dergelijke games, zeker omdat (de meeste) games niet eens volledig op cartridge staan. Zelf kocht ik nog wel Switch games als Alien Isolation omdat deze geheel op de cartridge stonden.
Dan hebben we het met de Portal + PS5 toch weer over een hele andere prijscategorie. Wel een tof ding hoor, maar ik heb dan weer juist helemaal geen interesse in de Portal of Steam Deck. Heb ze ook niet allemaal in huis. Met de Switch heb ik Mario Kart en de andere Nintendo games en daarnaast dan alle third party games op 1 apparaat, dat lijkt mij juist ideaal.

Het is ook niet dat het "nieuwtje" er af is, ik blijf interesse hebben in de handheld mogelijkheden. Ik zou dat inderdaad elders kunnen vinden, maar dus niet de interesse om meerdere apparaten daarvoor te kopen.
Heruitgaves vind ik juist interessant, lijkt me dat daarom in het algemeen we ook zoveel remasters zien uitkomen. Het verkoopt. Heb ik een game nog niet eerder kunnen spelen zoals Cyberpunk 2077 dan lijkt me dat nu mogelijk wel interessant om voor de Switch 2 aan te schaffen.

Volledig op cartridge/disc zou inderdaad fijn zijn, maar dat is op andere hardware (Steamdeck etc.) ook geen probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door L23 op 12-05-2025 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Raem schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:25:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Everybody's Golf ook trouwens en natuurlijk Lego Horizon (al denk ik dat dit eerder door Lego dan Sony komt).

Dus wie weet inderdaad! :)
Zelf hoop ik dat Sony iets als Gravity Rush naar andere platformen brengt... 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56

Dennis1812

Amateur prutser

spartacusNLD schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:46:
[...]

https://store.nintendo.nl...akket-lidmaatschap-P00079

want per saldo is een los upgrade pakket voor tears of the kingdom + 365 dagen NSO goedkoper dan NSO + upgrade pack.

Al die oldschool games kunnen spelen heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
Wellicht een domme vraag. Maar ik kijk het zo snel niet raak.

Als je nog nooit een switch hebt gehad. Je laatste console van Nintendo de Wii was. En ik dus nooit abonnementen o.i.d heb gehad.
Is dan jouw link het handigste om aan te schaffen waarmee ik het meest complete pakket heb qua old school games + multiplayer opties/online spelen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dennis1812 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:51:
[...]

Als je nog nooit een switch hebt gehad. Je laatste console van Nintendo de Wii was. En ik dus nooit abonnementen o.i.d heb gehad.
Is dan jouw link het handigste om aan te schaffen waarmee ik het meest complete pakket heb qua old school games + multiplayer opties/online spelen?
Ik ben geen expert, maar daar lijkt het wel op ja.

Is ook via bol te koop mocht je dat interessanter vinden: https://www.bol.com/nl/nl...atschap/9300000158481819/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:45:
[...]

Dan hebben we het met de Portal + PS5 toch weer over een hele andere prijscategorie. Wel een tof ding hoor, maar ik heb dan weer juist helemaal geen interesse in de Portal of Steam Deck. Heb ze ook niet allemaal in huis. Met de Switch heb ik Mario Kart en de andere Nintendo games en daarnaast dan alle third party games op 1 apparaat, dat lijkt mij juist ideaal.

Het is ook niet dat het "nieuwtje" er af is, ik blijf interesse hebben in de handheld mogelijkheden. Ik zou dat inderdaad elders kunnen vinden, maar dus niet de interesse om meerdere apparaten daarvoor te kopen.
Heruitgaves vind ik juist interessant, lijkt me dat daarom in het algemeen we ook zoveel remasters zien uitkomen. Het verkoopt. Heb ik een game nog niet eerder kunnen spelen zoals Cyberpunk 2077 dan lijkt me dat nu mogelijk wel interessant om voor de Switch 2 aan te schaffen.

Volledig op cartridge/disc zou inderdaad fijn zijn, maar dat is op andere hardware (Steamdeck etc.) ook geen probleem.
Ik ben zelf ook een Nintendo gamer en heb geen Portal en geen Steam Deck. Wel een PS5. Ik heb Cyberpunk 2077, Street Fighter 6 en Hitman 3 al lang en breed daarop gespeeld. Daarom heb ik nul interesse in zulke games.

Ik vind overigens de games van andere consoles van deze generatie die nu op de Switch 2 uitkomen geen remasters. Dergelijke games zijn in mijn optiek ports en geen remasters.

Omdat ik een PS5 heb heb ik die allemaal wel of al gespeeld of nooit gekocht omdat ik er onvoldoende interesse in had. In beide gevallen vind ik het geen meerwaarde om ze dan handheld te kunnen spelen. Ik snap natuurlijk dat dit voor anderen heel anders kan zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:20:
[...]

Ik ben zelf ook een Nintendo gamer en heb geen Portal en geen Steam Deck. Wel een PS5. Ik heb Cyberpunk 2077, Street Fighter 6 en Hitman 3 al lang en breed daarop gespeeld. Daarom heb ik nul interesse in zulke games.

Ik vind overigens de games van andere consoles van deze generatie die nu op de Switch 2 uitkomen geen remasters. Dergelijke games zijn in mijn optiek ports en geen remasters.

Omdat ik een PS5 heb heb ik die allemaal wel of al gespeeld of nooit gekocht omdat ik er onvoldoende interesse in had. In beide gevallen vind ik het geen meerwaarde om ze dan handheld te kunnen spelen. Ik snap natuurlijk dat dit voor anderen heel anders kan zijn hoor.
Cyberpunk 2077 is inderdaad een port, maar remasters komen tegenwoordig steeds sneller uit en ook wel eens op dezelfde generatie :P Het maakt op zich niet zoveel uit wat het is, er zijn altijd weer mensen die de game nog niet eerder hebben gespeeld. Ik verwacht bij Cyberpunk 2077 wel veel interesse op de Switch 2. Ook omdat dit wel een game is die nog volledig op de cartridge wordt uitgebracht. Zelf weet ik nog niet of ik deze game ga halen. Destijds volledig afgehaakt op de manier dat het uitgebracht was en ik heb naast de Switch alleen een Xbox One S. Het heeft nu wel iets mijn interesse, maar kijk nog even aan wat er qua third party games dit jaar allemaal aangekondigd gaat worden. Ik hoop nog op Elder Scrolls IV Oblivion en Halo.

Ik heb op de huidige Switch ook al aardig wat third party games/indies. Ik vraag me voor mezelf af hoe dat bij de Switch 2 gaat qua prijzen. Als Nintendo games duurder zijn en niet tot nauwelijks afprijzen kan het mogelijk zijn dat ik vaker voor een third party game in de aanbieding ga. Als third party games minder compleet fysiek uitkomen valt het verzamelen in ieder geval weg en resulteert dat mogelijk ook weer tot minder aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Dennis1812 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:51:
[...]

Je hebt twee type abonnementen.
  • Nintendo Switch Online - €19,99 per jaar
  • Nintendo Switch Online + uitbreiding - €39,99 per jaar
https://www.nintendo.com/...ne-Overzicht-1183143.html

Hier staan de verschillen uitgelegd. Als je iets naar beneden scrollt en klikt op "Lidmaatschappen vergelijken". Grootste verschil zit in het aanbod retro games dat je kunt spelen. Met de Switch 2 heb je straks ook nog Gamecube wat erbij komt en de gratis Switch 2 upgrades van Zelda Breath of the Wild en Tears of the Kingdom. Dat staat nog niet op bovenstaande website vermeld.

Wil je het complete aanbod van retro games dan moet je inderdaad NSO + uitbreiding afsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:36:
[...]

https://www.nintendo.com/...ne-Overzicht-1183143.html

Hier staan de verschillen uitgelegd. Als je iets naar beneden scrollt en klikt op "Lidmaatschappen vergelijken". Grootste verschil zit in het aanbod retro games dat je kunt spelen. Met de Switch 2 heb je straks ook nog Gamecube wat erbij komt en de gratis Switch 2 upgrades van Zelda Breath of the Wild en Tears of the Kingdom. Dat staat nog niet op bovenstaande website vermeld.

Wil je het complete aanbod van retro games dan moet je inderdaad NSO + uitbreiding afsluiten.
Misschien nog de moeite om aan te vullen dat deze abonnementen ook als codes in gewone winkels verkocht worden en de winkels soms goedkopere prijzen aanhouden dan Nintendo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 08:23

Is deze ook zonder Switch te pre-orderen?

Toevallig zelf ook ToTK gehaald (fysiek) voor € 30 en ik denk dat ik liever de upgrade heb dan NSO + Expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:00:
[...]

Toevallig zelf ook ToTK gehaald (fysiek) voor € 30 en ik denk dat ik liever de upgrade heb dan NSO + Expansion.
Ja maar waarom zou je een digitaal item preorderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Evernote schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:00:
[...]

Denk het wel, je krijgt gewoon een code. Die je vast kan gebruiken zodra je de S2 hebt en ToTK fysiek in je S2 hebt zitten. Ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

JackAvery schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:16:
[...]

dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JackAvery schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:01:
[...]

Misschien nog de moeite om aan te vullen dat deze abonnementen ook als codes in gewone winkels verkocht worden en de winkels soms goedkopere prijzen aanhouden dan Nintendo zelf.
En je kunt tot 3 jaar stacken toch? Ik overweeg dat ivm prijsverhogingen die ik aan zie komen (niet bevestigd).

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mog normaal wel ja, maar dat gaat je enkel dekken als Nintendo niet opeens weer een nieuw "Uitbreidingspakket Plus" tier ofzo uitvindt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 08:23
JackAvery schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:16:
[...]

Het ging me eigenlijk om het bestellen zonder console an sich.

Op de Steam Deck is he dramatisch om door de store te scrollen en een aankoop te doen.

Niet zozeer om het plaatsen van een digitale preorder eigenlijk. (Want dat is inderdaad niet nodig)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Tegen alle verwachtingen in is hogwarts legacy gewoon een €10 upgrade. Ik heb net mijn digitale versie kunnen upgraden, erg netjes.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Goedemorgen ^^

Heeft iemand al uitgebreid naar de Nintendo update gekeken ? er was een bericht in de mail dat Nintendo hun beleid zou aanpassen en ik dacht misschien heeft het met nieuws: Nintendo kan Switch bricken in VS als gebruiker overeenkomst schendt te maken ? ik ben nog niet uitgebreid door update heen gegaan maar misschien anderen wel ?

Alvast veel plezier met Switch 2 en Groetjes,

T.F

[ Voor 37% gewijzigd door Tri Force op 13-05-2025 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tipex schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 05:54:
Tegen alle verwachtingen in is hogwarts legacy gewoon een €10 upgrade. Ik heb net mijn digitale versie kunnen upgraden, erg netjes.
Dan is het voor mensen die het spel nog niet hebben veel interessanter om de Switch versie te kopen in een korting en te upgraden lijkt me.

Edit: Deltarune zal de volgende aanpak doen:
We're gonna do (basically) the same thing on Nintendo platforms! If you buy the game on Nintendo Switch and decide you want the Switch 2 version later, you can get it at no additional cost!* And vice-versa! (Except in Japan, where local laws require us to charge a small fee.) That's right, for one single price, you'll be able to get both versions of the game – that means both versions of the special room! Mee-yow, my FOMO's clearing right up!!!

* To get the second version at no additional cost, you need to get both of them using the same Nintendo Account.

[ Voor 53% gewijzigd door JackAvery op 13-05-2025 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Zolang het geen nieuwe content brengt alsnog een makkelijke geldezels voor uitgevers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wow, nu heb ik toch wel spijt dat dit paar weken terug niet (digitaal) heb opgepikt voor €15,-; de fysieke is nu € 30,- (maar dat laatste is nou niet echt een voordeel: want waarschijnlijk is de SW2 download vrijwel het hele spel voor wat betreft omvang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wow dat had inderdaad niemand zien aankomen. Dat wordt een run op de Switch 1 versie op Marktplaats. En hopen dat die eigenaren hier niet achter komen want hiermee wordt ie opeens veel meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:46
Stel je koopt een fysieke Hogwarts Legacy voor Switch 1 en koopt de Switch 2 upgrade via de eshop, moet je dan nog elke keer dat je speelt de fysieke S1 cartridge gebruiken of is het hele spel dan alsnog digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bijzonder.. las / hoorde overal dat de game van de grond af aan opnieuw geboouwd was door portkey en dat het daarom geen upgrade kon worden?

Goed nieuws iig :)

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 13-05-2025 08:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-09 18:08
Jixreme schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:14:
Stel je koopt een fysieke Hogwarts Legacy voor Switch 1 en koopt de Switch 2 upgrade via de eshop, moet je dan nog elke keer dat je speelt de fysieke S1 cartridge gebruiken of is het hele spel dan alsnog digitaal?
Het lijkt me dat je elke keer de cartridge moet gebruiken. Anders kun jij een fysiek spel kopen, upgrade downloaden, en dan je spel uitlenen of verkopen en vrolijk verder spelen, dat gaat nintendo natuurlijk niet goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Is er een manier om save games op je Switch 1 te exporteren naar de Switch 2, zonder de fysieke Switch 1? Die ben ik voornemens te verkopen, maar begrijp ik het goed dat ik eigenlijk pas kan verkopen nadat ik de Switch 2 in huis heb?

[ Voor 37% gewijzigd door dedominee op 13-05-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:50
@dedominee Maandje online nemen. Mocht je Animal Crossing spelen zul je daar expliciet online backups aan moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
dedominee schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:32:
Is er een manier om save games op je Switch 1 te exporteren naar de Switch 2, zonder de fysieke Switch 1? Die ben ik voornemens te verkopen, maar begrijp ik het goed dat ik eigenlijk pas kan verkopen nadat ik de Switch 2 in huis heb?
Als je een system transfer wil doen dan moet je inderdaad de originele switch ook hebben. Als je de switch niet hebt dan kun je als je online hebt, handmatig later de saves van je games downloaden.

Let dan wel op dat niet alle games Cloud Saves ondersteunen. Animal Crossing heeft zijn eigen systeem, maar er zijn ook games die het geheel niet ondersteunen, en alleen bij een system transfer overkomen. Games die me te binnen schieten zijn Splatoon 2, een of enkele Pokemon games en Minecraft.

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 13-05-2025 08:55 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 18:52
spartacusNLD schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:18:
[...]

Bijzonder.. las / hoorde overal dat de game van de grond af aan opnieuw geboouwd was door portkey en dat het daarom geen upgrade kon worden?

Goed nieuws iig :)
Het is in elk geval aannemelijk dat de versies zoveel verschillen dat je met de upgrade de gehele nieuwe versie moet downloaden in plaats van een patch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
dedominee schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:32:
Ik raad aan om hier even door te lezen. https://en-americas-suppo...answers/detail/a_id/68432

Nintendo heeft recent de system transfer feature ook mogelijk gemaakt via internet zonder dat je de originele Switch nog nodig hebt op het moment dat je je nieuwe console in gebruik neer. Hier staan wat restricties op (oa hoe lang ze je data bijhouden), dus lees de details zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Even zitten rongbladeren op internet, daar las ik dat het effectief geen "upgrade pack" zou zijn, maar een discount op de aankoop. Kan je dat bevestigen?

Dit houdt in dat het mogelijk 'tijdelijk' is, maar ook dat het in dat geval alleen werkt met de digitale versie en niet met de fysieke (je koopt namelijk het volle spel voor lagere kosten). Als het wél werkt met de fysieke, dan is het niet uitgesloten dat je daarna 'gewoon' je cartridge kan verpatsen (geen belofte dit; maar als dit niet zou kunnen, dan is het stiekum toch een update).

Aan de andere kant: ik acht de kans vrij groot dat de digitale versie SW2 ook wel in de aanbieding komt dit jaar (maar ook wel grote kans dat het in 2025 niet onder € 25,- komt; wat het wel is met koop spel voor €15,- en 'upgrade' voor €10,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 09:00

joeri1

Cloud Engineer

Jake schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:22:
[...]

Even zitten rongbladeren op internet, daar las ik dat het effectief geen "upgrade pack" zou zijn, maar een discount op de aankoop. Kan je dat bevestigen?

Dit houdt in dat het mogelijk 'tijdelijk' is, maar ook dat het in dat geval alleen werkt met de digitale versie en niet met de fysieke (je koopt namelijk het volle spel voor lagere kosten). Als het wél werkt met de fysieke, dan is het niet uitgesloten dat je daarna 'gewoon' je cartridge kan verpatsen (geen belofte dit; maar als dit niet zou kunnen, dan is het stiekum toch een update).

Aan de andere kant: ik acht de kans vrij groot dat de digitale versie SW2 ook wel in de aanbieding komt dit jaar (maar ook wel grote kans dat het in 2025 niet onder € 25,- komt; wat het wel is met koop spel voor €15,- en 'upgrade' voor €10,-)
Als je naar deze link gaat en je hebt de game niet of je bent niet ingelogd staat die er voor de volle prijs. Daarmee lijkt het alsof je het volledige spel koopt tenzij je het origineel al hebt, dan krijg je korting. Geen idee hoe dat werkt als je de game fysiek hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
In de mail die je krijgt na aankoop staat het volgende:
--------------------
Aankoopinformatie
--------------------
Artikel
1x
Hogwarts Legacy

Systeem
Nintendo Switch 2

--------------------
Totaalbedrag
€ 10,00
(Onderhevig aan toepasselijke belastingen)
Er staat niets over een upgrade / update. Het lijkt eerder een korting te zijn voor bestaande klanten. Geen idee of het tijdelijk is maar doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joeri1 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Als je naar deze link gaat en je hebt de game niet of je bent niet ingelogd staat die er voor de volle prijs. Daarmee lijkt het alsof je het volledige spel koopt tenzij je het origineel al hebt, dan krijg je korting. Geen idee hoe dat werkt als je de game fysiek hebt.
Met een fysieke game werkt dat niet, de eShop ziet alleen wat je eerder digitaal hebt gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
joeri1 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Fysiek zou het ook moeten werken, maar op een andere manier.
If you have the physical version, we’re hearing that the same upgrade should be available. Make sure you’ve downloaded the latest patch, boot it up, and access the “additional content” section – you should be able to initiate a download and then nab the $10 upgrade for Nintendo Switch 2.
https://nintendoeverythin...ade-for-switch-1-players/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Raem schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:36:
[...]
Komende van Playstation: wat zijn dit voor belachelijk lage abonnementsprijzen? :D
Dat had ik niet verwacht.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
Hogwarts Legacy krijgt een Switch 2 upgrade voor 10 euro

Zojuist bevestigd, de game is nu nog in sale voor $17.99 (NS1 versie US shop blijkbaar op dit moment!)

Dit is wel leuk natuurlijk!

[ Voor 28% gewijzigd door flugelisoke op 13-05-2025 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Superkiwi schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:17:
[...]

Komende van Playstation: wat zijn dit voor belachelijk lage abonnementsprijzen? :D
Dat had ik niet verwacht.
Gaat vast nog wel omhoog ;) en er zijn volgens mij een stuk minder games die je online kan spelen bij de Switch. En classics ipv 'gratis' games per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 13-05-2025 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:26:
Zojuist bevestigd, de game is nu nog in sale voor 17.99 (NS1 versie)
Zet er even een dollar teken voor, gaat om een aanbieding in de US eShop. Aanbieding in de Nederlandse eShop is net geweest, maar kwam tot nu vrij regelmatig terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:46
L23 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:50:
[...]

Zet er even een dollar teken voor, gaat om een aanbieding in de US eShop. Aanbieding in de Nederlandse eShop is net geweest, maar kwam tot nu vrij regelmatig terug.
Dit, in Nederland kost ‘ie nu weer €60. Dus dan ben je zelfs duurder uit als je de NS1-versie met upgrade koopt.

Wel een goeie om in de gaten te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jixreme op 13-05-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Done! Ik heb hem pas voor 17.99 aangeschaft als reden dat binnenkort de NS2 versie komt, toen nog niet wetende dat er onduidelijk zou zijn of er überhaupt een upgrade pad zou zijn.

Wel dus _/-\o_

Trouwens, Hogwarts is prima te spelen op de NS1, heb de game ook op Xbox en PS5, maar soms wil je het ergens mee naartoe nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:14
flugelisoke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:56:
Done! Ik heb hem pas voor 17.99 aangeschaft als reden dat binnenkort de NS2 versie komt, toen nog niet wetende dat er onduidelijk zou zijn of er überhaupt een upgrade pad zou zijn.

Wel dus _/-\o_

Trouwens, Hogwarts is prima te spelen op de NS1, heb de game ook op Xbox en PS5, maar soms wil je het ergens mee naartoe nemen.
Nee hoor ik wil het helemaal nergens mee na toe nemen, de switch staat 365 dagen per jaar in de dock :).
Soms eruit maar dan gebruik ik heeeeel lang de switch niet, dan gaat ook de stroom stekker uit de dock zoals ik hem van weekend weer eens aangezet heb na 4 maanden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Carlos0_0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:08:
[...]

Nee hoor ik wil het helemaal nergens mee na toe nemen, de switch staat 365 dagen per jaar in de dock :).
Soms eruit maar dan gebruik ik heeeeel lang de switch niet, dan gaat ook de stroom stekker uit de dock zoals ik hem van weekend weer eens aangezet heb na 4 maanden :).
Ahum, lees; toilet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 21:31
Deezers schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:37:
[...]

Gaat vast nog wel omhoog ;) en er zijn volgens mij een stuk minder games die je online kan spelen bij de Switch. En classics ipv 'gratis' games per maand.
In principe heb je inderdaad alleen de emulators extra. Dat zijn er wel erg veel, maar je moet er van houden.

Daarnaast krijg je ook gratis toegang tot bepaalde DLC (bijvoorbeeld voor Animal Crossing en Mario Kart 8) en upgrades (voor Zelda BOTW en TOTK).
Af en toe is er een (tijdelijke) trial voor een volledige game, maar dat is er altijd maar één tegelijk en die loopt meestal maar een week of zo.

Tenslotte zijn de prijzen in de originele post voor de solo-abonnementen. Je kunt ook kiezen voor een familie-abonnement, die zijn duurder, maar daar kun je 8 gebruikers op zetten. Dat kan dus veel voordeliger zijn als je vrouw en kinderen ook allemaal een eigen account gebruiken en ook online willen kunnen spelen. Ook de cloud saves zitten in het abonnement en ook daarvoor geldt bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:14
Daarna toe zeker niet, dan gaat er zeker geen telefoon of handheld/console mee :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

flugelisoke schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:26:
Hogwarts Legacy krijgt een Switch 2 upgrade voor 10 euro

Zojuist bevestigd, de game is nu nog in sale voor $17.99 (NS1 versie US shop blijkbaar op dit moment!)

Dit is wel leuk natuurlijk!

Top. Op marktplaats een NS1 voor 27 euro gekocht. Op PC nooit aan toe gekomen.. nu een mooi excuus.

Ben nu met deze lijst wel voorzien tot dat Hades II uit komt voor switch 2:
uitvoering: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Switch 2
uitvoering: Mario Kart World, Switch 2
uitvoering: Pokémon Brilliant Diamond, Switch
uitvoering: Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp, Switch
uitvoering: Hogwarts Legacy, Switch

Een switch is wel een uitvinding, kom aan PC gaming niet meer toe nu ik vader ben geworden. :+

[ Voor 47% gewijzigd door spartacusNLD op 13-05-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Hi RayNbow ^^

Bedankt voor de reactie en dat was mij niet eerder opgevallen en misschien is er verandering sinds de EU met die Digital Act bezig is maar goed.. persoonlijk gebruik ik toch fysieke en originele cartridges dus het zal mee meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
spartacusNLD schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:26:
[...]

Top. Op marktplaats een NS1 voor 27 euro gekocht. Op PC nooit aan toe gekomen.. nu een mooi excuus.

Ben nu met deze lijst wel voorzien tot dat Hades II uit komt voor switch 2:
uitvoering: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Switch 2
uitvoering: Mario Kart World, Switch 2
uitvoering: Pokémon Brilliant Diamond, Switch
uitvoering: Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp, Switch
uitvoering: Hogwarts Legacy, Switch

Een switch is wel een uitvinding, kom aan PC gaming niet meer toe nu ik vader ben geworden. :+
Gefeliciteerd en ja de Switch is een prachtig en functioneel apparaat en als de Kids een jaar of 5 zijn kunnen hun mooi mee spelen en PC gaming komt wel weer ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Tri Force schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:19:
[...]

Gefeliciteerd en ja de Switch is een prachtig en functioneel apparaat en als de Kids een jaar of 5 zijn kunnen hun mooi mee spelen en PC gaming komt wel weer ^^
Dankjewel.

Tegen die tijd hopelijk de NS2 OLED / QLED (wat wat dan ook de techniek is) of wellicht wel NS3. Ik heb nog genoeg tijd om te oefenen met mario kart iig.. :9

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 13-05-2025 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
spartacusNLD schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:21:
[...]

Dankjewel.

Tegen die tijd hopelijk de NS2 OLED / QLED (wat wat dan ook de techniek is) of wellicht wel NS3
Oh ja ik denk wel dat de Switch 2 van 2025 vergelijkbaar wordt met Switch van 2017 en Switch Oled 2021 dus omstreeks 2029 Switch 2 Oled dan zijn de kids oud genoeg om met jouw oude te spelen en jij een nieuwe en omstreeks 2032 zal Switch 3 wel komen en kinderen vinden spellen zoals Mario, Zelda, Donkey Kong, Kirby, Animal Crossing etc. geweldig maar ook op oudere leeftijd blijft het leuk en het is een mooie afwisseling met PC.

Cartridges van deze tijd zijn omstreeks 2005 begonnen en gezien de historie van Nintendo en de ontwikkelingen van cartridges denk ik of tenminste hoop ik dat Switch 3 ook cartridges heeft en backwards compatible is met de 2 vorige generaties en ja Gameboy en de games van 1989 waren compatible tot aan 2014 met de Nintendo DS dus 25 jaar aan spellen speelbaar.

Geniet er van zolang het kan ^^

Groetjes,

T.F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Tri Force schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:58:
[...]

Oh ja ik denk wel dat de Switch 2 van 2025 vergelijkbaar wordt met Switch van 2017 en Switch Oled 2021 dus omstreeks 2029 Switch 2 Oled dan zijn de kids oud genoeg om met jouw oude te spelen en jij een nieuwe en omstreeks 2032 zal Switch 3 wel komen en kinderen vinden spellen zoals Mario, Zelda, Donkey Kong, Kirby, Animal Crossing etc. geweldig maar ook op oudere leeftijd blijft het leuk en het is een mooie afwisseling met PC.

Cartridges van deze tijd zijn omstreeks 2005 begonnen en gezien de historie van Nintendo en de ontwikkelingen van cartridges denk ik of tenminste hoop ik dat Switch 3 ook cartridges heeft en backwards compatible is met de 2 vorige generaties en ja Gameboy en de games van 1989 waren compatible tot aan 2014 met de Nintendo DS dus 25 jaar aan spellen speelbaar.

Geniet er van zolang het kan ^^

Groetjes,

T.F
offtopic:
Met een DS kan je geen originele Gameboy games spelen, alleen GBA games. Plus de DS is in 2004 uitgekomen, niet 2014.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpMacz5cltpPy3xPVsfT68tzGiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ztR0vfWNtUkWCnnHkvF5xzVd.webp?f=fotoalbum_large Switch 2 krijgt een batterij sparende functie in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Raem schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:39:
[...]

offtopic:
Met een DS kan je geen originele Gameboy games spelen, alleen GBA games. Plus de DS is in 2004 uitgekomen, niet 2014.
Ah inderdaad en de Nintendo DS is van 2004 maar het laatste spel was van 2014 en de GBA was van 2001 dus opzich niet slecht 13 jaar backwards compatibility hopelijk krijgt de Switch 3 of Switch 4 wel 25 jaar aan B.C ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 12:51
Is iemand op dat event afgelopen weekend toevallig in de gelegenheid geweest om de pro controller te bespelen? Ik ben nog steeds erg benieuwd hoe de d-pad zich verhoudt tot de originele, waarbij je (helaas) alle richtingen tegelijk kunt indrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-09 20:29
Emmavdv schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:49:
Is iemand op dat event afgelopen weekend toevallig in de gelegenheid geweest om de pro controller te bespelen? Ik ben nog steeds erg benieuwd hoe de d-pad zich verhoudt tot de originele, waarbij je (helaas) alle richtingen tegelijk kunt indrukken.
Ik heb hem wel gebruikt (Split Fiction). Heb zelf de NS1 Pro controller zelf niet dus echt een vergelijking zit er niet in.
De controller speelt er fijn. De knoppen zijn lekker responsive. Hij legt goed in de hand en de extra knoppen aan de onderkant (vrij mappable) zitten precies waar m’n vingers zitten, dus makkelijk in te drukken. Wat betreft de D-pad heb ik geen idee, die hoefden we niet te gebruiken. De triggers voelden ook fijn aan en waren duidelijk snappy. Geen verwarring mogelijk met analoge triggers. De Bluetooth verbinding niet kunnen testen omdat alle controllers (ook joycons enzo) allemaal bedraad met USB aangesloten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Laatst online: 15-09 19:44
Emmavdv schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 06:49:
Je kon dit wel heel simpel oplossen gelukkig met plakband en een schroevendraaier. als je de helft van de contacten afplakte wat richting het midden zit van de DPAD had je geen problemen meer (of ik in ieder geval niet meer). Hopelijk is het bij de switch2 beter en is dit niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standie
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-09 12:09
Heeft er iemand de motion controls in Donkey Kong Bananza uitgeprobeerd?

Ik wilde de game eerst links laten liggen, maar nu ik lees dat de game motion controls bevat om te slaan ben ik meteen geïnteresseerd. Helaas kan ik er weinig info over vinden. Ik weet dat je in het menu de gevoeligheid van de motion controls kunt aanpassen en ze ook uit kunt zetten. Maar ik ben vooral benieuwd of je ook omhoog en omlaag kunt slaan en of er nog andere motion control acties zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Standie schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:56:
Heeft er iemand de motion controls in Donkey Kong Bananza uitgeprobeerd?
Ik weet niet of er een demo-unit in AmsterdamZaanstad was uitgerust met Joy-Cons als controller. Ik kreeg een Pro controller in m'n handen geduwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerGekkie
RayNbow schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:20:
[...]

Ik weet niet of er een demo-unit in AmsterdamZaanstad was uitgerust met Joy-Cons als controller. Ik kreeg een Pro controller in m'n handen geduwd.
Er waren ook demo units met Joy-Cons, heb er zelf een in de klauwen gehad. Heb het wel geprobeerd voglens mij maar ik ben niet zo van de motion controls dus niet echt veel gebruikt. We hebben het spel ook Co-Op gespeeld door allebei een controller te gebruiken (nee het spel is niet bedoeld voor Co-Op, het is zoals odyssey maar dan in 1 Player modus en allebei een joycon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Ik had ook joy-cons bij Donkey Kong. Er werd mij verteld dat je inderdaad motion controls kon gebruiken om te slaan. En als je als een aap op je borst slaat zou Donkey Kong dat ook doen. Maar dat heb ik maar niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standie
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-09 12:09
Raem schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:34:
En als je als een aap op je borst slaat zou Donkey Kong dat ook doen.
Gaaf! Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
Voor degene die net als ik cyberpunk 2077 bij bol hebben gepre-ordered, de prijs is daar nu een tientje lager, als je even contact zoekt met de klantenservice krijg je dat verschil terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerGekkie
Raem schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:34:
Ik had ook joy-cons bij Donkey Kong. Er werd mij verteld dat je inderdaad motion controls kon gebruiken om te slaan. En als je als een aap op je borst slaat zou Donkey Kong dat ook doen. Maar dat heb ik maar niet geprobeerd.
Haha dat is wel vet, dat is mij niet verteld. Wel een leuke gimmick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online

Met de Joy-cons kan ik er zo snel niks van vinden. Wel een video van IGN die het met de Pro controller doet.

Pagina: 1 ... 55 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4