Gisteren met mn zoontje geweest, we waren een klein beetje bang voor de leeftijd beperkingen van Donkey en Kirby (7), terwijl hij 6 is, maar dat was geen enkel probleem. Bij een aantal 12/18+ games stond wel de leeftijdsbeperking aangeduid, maar in die games waren wij sowieso niet geinteresseerd.
Donkey Kong Bananza:
Ik sluit me aan bij een aantal opmerkingen hierboven voor wat betreft de gameplay. Het 'alles kan kapot' is welliswaar vernieuwend, maar ook chaotisch. Mn zoontje groef zich al snel in en was de weg eigenlijk continue kwijt. Het slopen leek eerder een doel dan een middel. Voelde heel chaotisch en te snel aan, je ramt echt in een paar seconden een complete tunnel door een berg.
Grafisch wel erg aantrekkelijk en draait soepel. Ik dacht deze game 'day 1' te willen spelen, maar ik ga denk ik wat reviews/gameplay video's afwachten om te kijken wat nou eigenlijk het verhaal/'doel' is.
Hopelijk was het meer bedoeld als een tech demo.
Mario Kart World Tour:
Hier was ik eigenlijk positief verrast. Op eerdere video's en trailers dacht ik eerst van 'is dit nou zo veel mooier dan MK8', maar dat is inderdaad wel het geval. Het draait ook erg vloeiend.
De mechanics om op de railing te rijden is leuk, maar vergt wel wat oefening om daar op te komen.
Om je eigen settings aan te passen was geen ruimte voor dus geen idee wat er mogelijk is vwb sensitiviteit.
De 24 player knockout was leuk, maar voelde ook intens. Iedere keer vallen daar de laatste 4 spelers die een checkpoint passeren af, zeker als die om je heen staan leverde dat wel wat zweethandjes op. Ik lag op de 2e positie toen we in de fase zaten van '8 players will remain' bij het volgende checkpoint. Uiteraard kreeg ik vrij vlak voor dat checkpoint een paar shells tegen me aan waardoor ik binnen no time 11e lag en uitgeschakeld was

.
Wat mij betreft was dit de 'topper' van het event.
Kirby:
We zijn hier nu op de Switch '1' mee bezig, dus hij zit vers in het geheugen. De Switch 2 edition ziet er een stuk beter uit, met name de 'glitter effecten' zijn fraai. Ook ziet Kirby er wat mooier uit en draait het op een gevoelsmatig veel hoger fps.
Ik vraag me wel af of die sterrenwereld uitbreiding nou vooral de bestaande wereld is met een nieuwe route of dat er ook nieuwe werelden zijn, de medewerker wist dit niet.
Mario Party Jamboree:
We konden kiezen uit 6 minigames welke de muisfunctie van de joycons gebruikten. Ik vond vooral airhockey leuk. De medewerkers benoemde continue dat je dat muizen ook goed kan doen op je broek/benen terwijl je 'lekker op de bank zit', maar dat kreeg ik niet echt lekker aan de praat, had het idee dat hij niet meer zo precies was. Sowieso was de sensitiviteit te laag om op je been de volledig benodigde beweging te kunnen maken, maar dat zal hopelijk wel in te stellen zijn.
T.a.v. de 'TV' versie (de minigames waar de camera voor nodig is), dat was een hoop geschreeuw (de luidste/drukste winnen) en gespring en gedoe. Niets voor mij
Switch hardware;
Pro controller voelt erg goed, maar denk niet dat het voor mij de moeite is om een upgrade te doen vanaf de pro controller van de switch 1.
Het scherm van de Switch 2 is echt super, groot genoeg en erg mooi om te zien. Dit was wel in een min of meer donkere ruimte met betrekkelijk weinig omgevingslicht. Ik heb zelf nooit de OLED versie gehad, maar dit nieuwe scherm is, voor mij, gewoon prima, of zelfs uitstekend.
Event zelf;
Super veel medewerkers, proberen er echt een feestje van te maken. Dat applaus bij binnenkomst hoeft van mij niet zo haha.
Wel overduidelijk dat dit 'externe' medewerkers zijn die een vast bandje afratelen. Vragen die iets meer de diepte in gaan was geen antwoord op behalve; 'dat zal je vast op de nintendo website kunnen vinden'
Het aantal genodigden versus de beschikbare consoles was erg netjes. Mogelijk was Kirby iets onderbezet. Je krijgt daar ongeveer 20 minuten speeltijd en er zijn 3 consoles. Als je dus 6 mensen voor je hebt sta je 40 minuten te wachten.
Had niet verwacht de volle 4 uur te blijven, maar het zijn er zelfs 4 1/2 uur geworden. Geen moment verveeld, ook in de wachtrij kun je altijd wel op een gamescherm kijken
Ik kijk uit naar 5 juni!