Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ondertussen beweert de Britse winkel Game de performance van Civilization 7 op Switch 2 te weten:
• Up to 4K resolution at 30 fps / 1080p at 60 fps gameplay with Nintendo Switch 2 Dock connected to a compatible TV
1080p 60fps zou vergelijkbaar zijn met de performance op PC met recommended specs, of met de performance op Xbox Series S. 30 fps mode zal (indien de info klopt) wel om upscaling gaan, fijn dat je de keuze krijgt.

De retail release van Civ 7 wordt een download code. Je bent dus goedkoper af met de fysieke Switch versie en de Nintendo Switch Edition 2 upgrade.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:55
Nou, vandaag zullen de eersten de NS2 kunnen uitproberen in Zaandam. Benieuwd of we er hier verhaaltjes en foto's van zullen zien :)

Ikzelf zal ook zeker proberen om foto's te maken op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 17:52
Sir_Lion schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:55:
Nou, vandaag zullen de eersten de NS2 kunnen uitproberen in Zaandam. Benieuwd of we er hier verhaaltjes en foto's van zullen zien :)

Ben ook heel benieuwd naar de ervaringen :) Had zelf ook wel graag gewild, Zaandam was een thuiswedstrijd voor mij geweest, maar helaas.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik probeer zelf zo min mogelijk te bekijken en dan als ik hem in mijn handen heb met launch, alles zo'n beetje zien wat het ding kan leveren.
Overigens als er plaatjes en zo voorbij komen, alleen maar leuk. Ga dat ook niet per se ontwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-05 11:55
Is eigenlijk bekend of er een pre-sale embargo is voor reviewers die een echte hands on review kunnen doen van de Switch 2 ipv even spelen tijdens een event onder het wakende oog van Nintendo? Of zullen de reviews pas op en na 5 juni komen? Online kan ik er niets over vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door plato82 op 09-05-2025 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sir_Lion schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:55:

Zou je foto's willen maken? Foto's van niet games journalisten vind ik toch meer echt voelen.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Ik ga morgenochtend met mijn zoontje van 6 er naar toe, we hebben er enorm veel zin in!
Ik zag het volgende in de 'wat je moet weten voordat je gaat';
De games die speelbaar zijn tijdens het evenement variëren in leeftijdsclassificatie. Je wordt daarom mogelijk gevraagd om je identificatie te laten zien om je leeftijd te bevestigen. Als jij of anderen in je groep jonger zijn dan de leeftijdsclassificatie voor een bepaalde game, kunnen diegenen de game niet spelen of het gebied betreden waar de game wordt getoond, afhankelijk van de relevante regels voor leeftijdsclassificatie.
Nou zag ik dat eigenlijk alleen mario kart, mario party en drag x drive als leeftijd 3 hebben.
Zowel donkey kong als kirby hebben 7 als leeftijd. Als hier heel streng op gehandhaafd wordt mogen we daar dus niet in, we gaan het zien, anders maar een extra rondje karten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bizzarro schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:35:
Ik ga morgenochtend met mijn zoontje van 6 er naar toe, we hebben er enorm veel zin in!
Ik zag het volgende in de 'wat je moet weten voordat je gaat';

[...]

Nou zag ik dat eigenlijk alleen mario kart, mario party en drag x drive als leeftijd 3 hebben.
Zowel donkey kong als kirby hebben 7 als leeftijd. Als hier heel streng op gehandhaafd wordt mogen we daar dus niet in, we gaan het zien, anders maar een extra rondje karten.
Ik kan niet voor het Nintendo evenement spreken maar eigen ervaring zegt dat dit meestal gehandhaafd zal worden voor de 16/18+ sectie (Cyberpunk enzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Mog schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:10:
[...]

Zou je foto's willen maken? Foto's van niet games journalisten vind ik toch meer echt voelen.
Ik ga het zeker proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time krijgt een Nintendo Switch 2 editie met verbeterde resolutie en framerate. Men heeft hier echter nog geen release datum voor - het spel komt op andere platformen op 21 mei uit. Save games zijn compatibel met alle versies, het spel maakt namelijk gebruik van een Epic Games Account.

In Japan kost de upgrade alvast 300 yen of +- 2 euro. Daar zou ook een fysieke release volgen, want ze vermelden specifiek dat het spelen van de NS2 editie op een Switch 1 je eigenlijk de Switch 1 versie speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
JackAvery schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:44:
Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time krijgt een Nintendo Switch 2 editie met verbeterde resolutie en framerate. Men heeft hier echter nog geen release datum voor - het spel komt op andere platformen op 21 mei uit. Save games zijn compatibel met alle versies, het spel maakt namelijk gebruik van een Epic Games Account.

In Japan kost de upgrade alvast 300 yen of +- 2 euro. Daar zou ook een fysieke release volgen, want ze vermelden specifiek dat het spelen van de NS2 editie op een Switch 1 je eigenlijk de Switch 1 versie speelt.
Nice, vond het deel op de 3DS ook echt wel tof. Helemaal doorgespeeld. dus kan niet wachten op dit deel en lijkt me een prima spel voor de Switch en Switch 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:11
wil nog iemand opletten/vragen/voelen als het scherm van glas of van plastic is, en even terugkoppelen :D.

Alvast bedankt en veel plezier op de demo dag :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Uit den ouden doosch:

Oude foto van Shigeru Miyamoto gevonden op het web

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dK_o57Tu885qcvVt7uxEENnoUPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4QHutJfoYbttCvhfY8NTip5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 09-05-2025 15:13 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:29
Ik zit heel erg te twijfelen om Switch 2 te halen. Eigenlijk heb ik dan geen games erbij, want Mario Kart en Donkey Kong vind ik niet bijzonder genoeg. Best wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:45
hotymoty schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:13:
Ik zit heel erg te twijfelen om Switch 2 te halen. Eigenlijk heb ik dan geen games erbij, want Mario Kart en Donkey Kong vind ik niet bijzonder genoeg. Best wel zonde.
Heb je al een Switch? Welke games speel je normaal gesproken? De meeste mensen halen juist een Switch 2 voor Mario Kart en Donkey Kong, of Metroid, Kirby of de nieuwe Mario platformer straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:29
Deezers schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:25:
[...]

Heb je al een Switch? Welke games speel je normaal gesproken? De meeste mensen halen juist een Switch 2 voor Mario Kart en Donkey Kong, of Metroid, Kirby of de nieuwe Mario platformer straks :)
Switch 1 heb ik al idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:59

Vagax

Hehe

hotymoty schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:26:
[...]

Switch 1 heb ik al idd!
Dan zou ik het niet doen want wat bereik je er mee. Als je hem later haalt heb je kans op kortingen, betere bundel deals en misschien wel al hardware revisies die problemen oplost.

Er worden verschrikkelijk veel consoles geproduceerd dus het zal ook niet lang uitverkocht zijn, zoals de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 13:54
Ik ga in de zomer naar Japan. De switch is daar veel goedkoper echter wel alles in Japans. Zijn er nog mensen die toevallig dit ook van plan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:54

joeri1

Cloud Engineer

continue12345 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:38:
Ik ga in de zomer naar Japan. De switch is daar veel goedkoper echter wel alles in Japans. Zijn er nog mensen die toevallig dit ook van plan zijn?
Ben je van plan de S2 daar te kopen? Krijg je dan geen problemen met region locks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
continue12345 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:38:
Je zit dan vast aan de Japanse eShop en de Japanse taal. Als dat geen probleem voor je is, why not. Maar ik wil er wel even op wijzen dat Switch 2 waarschijnlijk moeilijk verkrijgbaar zal zijn in Japan - loterijen om een console te mogen kopen zijn niet abnormaal daar op momenten van hoge vraag. Soms problematisch om zelfs maar op de lijst te raken voor zo'n loterij als je er niet woont.

Nintendo telde meer dan 2.2 miljoen registraties voor een kans om een Switch 2 te mogen kopen op hun eigen store in de eerste 20 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
JackAvery schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:28:
[...]

Je zit dan vast aan de Japanse eShop en de Japanse taal. Als dat geen probleem voor je is, why not. Maar ik wil er wel even op wijzen dat Switch 2 waarschijnlijk moeilijk verkrijgbaar zal zijn in Japan - loterijen om een console te mogen kopen zijn niet abnormaal daar op momenten van hoge vraag. Soms problematisch om zelfs maar op de lijst te raken voor zo'n loterij als je er niet woont.

Nintendo telde meer dan 2.2 miljoen registraties voor een kans om een Switch 2 te mogen kopen op hun eigen store in de eerste 20 dagen.
En volgens mij moet je ook een Japans account hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar zit de twijfel precies dan? Naast de Nintendo games zijn er wellicht ook al interessante third party games? Het scheelt dat ik Mario Kart wel bijzonder genoeg vind en daar wel even zoet mee ben, maar anders zou ik even wachten tot er een game uitkomt waar je wel een Switch 2 voor wil halen. Of het moet voor de backwards compatibility zijn, maar dat vind ik zelf weer niet bijzonder genoeg. Ik verwacht zelf wel dat er dit jaar nog een boel interessante games uitkomen die momenteel nog niet aangekondigd zijn. Dan kan je ook wachten tot bijvoorbeeld de feestdagen, maar verwacht in zo een korte tijd geen betere deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:50

Grozno

acts without consequence!

Wat maakt dan dat je twijfelt om de Switch 2 te kopen?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:19
Nog mensen die er vandaag zijn geweest?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:30
TomBraamhaar schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:30:
Nog mensen die er vandaag zijn geweest?

[Twitter]
Ik ben net terug en heb me prima vermaakt. Alles was op zich goed verzorgd (alleen de wachtruimte voordat je naar binnen gaat is vol in de zon) en nergens echt lang hoeven wachten om te kunnen gamen. De tijd vliegt wel voorbij en je bent echt wel de volle 4 uur die je binnen mag zijn ook echt kwijt.

Voor wie nog gaat wat praktische zaken:
Ik ben met het OV gegaan, er gaat 1x per uur een klein busje dat voor de deur stopt (456) en 4x per uur (in een 10-20 patroon) een bus op loopafstand van de locatie (bus 64, vanaf het station moet je wel even kijken aan welke kant je de halte moet hebben, hij rijdt eigenlijk een lus van de ene kant van het station naar de andere kant en verder).

Ik mocht geen waterflesje mee naar binnen nemen ondanks dat online stond dat het wel mocht, maar binnen zijn genoeg waterpunten met bekers. Buiten zijn er gratis kluisjes beschikbaar en is er een verkooppunt voor drinken, koek en patat (5 euro voor portie patat, 3-4 euro voor een flesje/blikje drinken).

Dan waar het natuurlijk echt om gaat, de Switch 2 en de games. Ik heb gespeeld:
Mario Kart World (je doet 1-2 GPs bij binnenkomst en in de hal is er dan nog de Knockout)
Donkey Kong Bananza
Metroid Prime 4
Breath of the Wild
Tears of the Kingdom
Kirby
Hogwarts Legacy
Cyberpunk 2077
Welcome Tour

Bij de meeste games speel je met een Pro controller op een tv (Zelda en Cyberpunk waren ook handheld mogelijk, Metroid Prime was met 2 Joy Cons waarvan 1 als muis en Welcome Tour was met beide Joy Cons), en bij de meeste heb je een tijdslimiet van 10-20 minuten (sommige zijn 1 level/verhaalsectie). Ook staan overal genoeg medewerkers om je te helpen zoveel mogelijk uit die tijd te halen met het uitleggen van controls, wat je eventueel kan overslaan en andere tips omdat je vaak met save games kan spelen waarmee je allerlei vaardigheden al hebt die je niet standaard ontdekt.

Nu over de Switch 2 zelf, hij ligt prettig in de hand (tijdens de sessies Zelda), Joy Cons los zijn niet ideaal door het formaat (ze zijn iets groter, maar nog steeds met grote handen vrij klein) maar als muis was dat probleem al een stuk minder en lagen ze redelijk OK in de hand (af en toe wat onhandig als je knoppen in moet drukken, dan zit de stick een beetje in de weg maar dat is misschien ook een stukje gewenning), Pro Controller is weer dikke prima (al voelde die wel lichter dan de 1 voor mijn gevoel). Laadtijden zijn lekker kort en wat die op het scherm zet ziet er prachtig uit, zowel handheld als TV.

Al met al ben ik best positief weggegaan daar, en wat ik van anderen hoorden waren die ook positief over wat ze zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faab00
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-05 16:59
Iemand een mening over cyberpunk 2077 voor de switch 2? Gaan jullie kopen of slaan jullie hem over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:59
Veel plezier voor de mensen die nog gaan! Ga zelf niet helaas maar dat mag de pret niet drukken!

En het is nog maar een maandje te gaan anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Kan wel janken :'( , was super blij dat ik toch naar de Switch 2 Experience kon nadat ik eerst dacht dat dat niet meer zou kunnen omdat ik de sluiting van de wachtlijst als einde oefening had beschouwd.

Kijk in echter in mijn Nintendo account en zie ik tot mijn schrik dat er maar 1 deelnemer op het ticket staat, mijn zoon gevraagd of hij iets in zijn account heeft maar helemaal niets. :/

Snapte er niets van :? , ik had toch duidelijk de melding gekregen dat ik een wachtlijst ticket voor twee personen kon claimen wat ik toen ook meteen gedaan heb natuurlijk.

Nu maak ik overal screenshots van en net teruggekeken, moest je gvd handmatig een extra persoon toevoegen:
Nintendo Switch 2 Experience wachtlijst ticket aanbod

Terwijl ik dat voor de wachtlijst al gedaan had dus geen moment aan gedacht dat het weer moest en het was zo onduidelijk en ik zo enthousiast dat ik gelijk accepteren hebt geklikt.

Ook geen enkele melding gekregen in de trant van “Hé, je heb twee tickets toegewezen gekregen maar je hebt er maar één geclaimd, klopt dit wel?” ;(

Ik baal hier zooooo enorm van! :'( :'( :'(

Keek er zo naar uit zondagochtend samen met mijn zoon gezellig de Switch 2 uit te proberen.

Ik ga hem uiteraard wel er naar toe brengen want hij kan er ook niets aan doen dat ik niet goed opgelet heb en hij is de grootste Switch fan hier thuis.
Dan ga ik maar kijken wat er in de omgeving 4 uur lang te doen is ofzo. De wachtlijst is ook al dicht dus geen mogelijkheid om nog aan een ticket te komen helaas. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standie
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20-05 14:32
Vagax schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:34:
[...]

Dan zou ik het niet doen want wat bereik je er mee. Als je hem later haalt heb je kans op kortingen, betere bundel deals en misschien wel al hardware revisies die problemen oplost.

Er worden verschrikkelijk veel consoles geproduceerd dus het zal ook niet lang uitverkocht zijn, zoals de PS5.
Helaas is het inmiddels ook niet onwaarschijnlijk dat de prijs juist omhoog zal gaan in plaats van omlaag. Maar voor de rest klopt het wat je zegt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Markiewong
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-05 23:08
Hoi! Ik heb voor zo meteen nog een ticket over voor tussen 10-11 door een afmelding. Mocht je in de buurt zijn/last min kunnen gaan. Stuur mijn een mailtje op [emailadres]

@Vliegvlug ik heb er ook nog 1 over voor 10-11 morgenochtend. Dus als die uitkomt, laat het maar weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Markiewong op 11-05-2025 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Markiewong schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:06:

@Vliegvlug ik heb er ook nog 1 over voor 10-11 morgenochtend. Dus als die uitkomt, laat het maar weten.
Wauw, echt super bedankt! *O* _/-\o_

Heb je net een pm en e-mail gestuurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerGekkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:27
Voor de mensen die nog gaan, geen hoop hebben in bus 456. Is een bus voor Max 7 passagiers. Andere kant van het station heb je bus 63 die naar Hembrugterrein gaat en dat is 10 min lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-05 00:17
@Vliegvlug
(Heb je zojuist ook een pm gestuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
ComputerGekkie schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:45:
Voor de mensen die nog gaan, geen hoop hebben in bus 456. Is een bus voor Max 7 passagiers. Andere kant van het station heb je bus 63 die naar Hembrugterrein gaat en dat is 10 min lopen.
Bus 64 toch van beide kanten van het station? Of is het in het weekend een andere bus?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stantana
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Zojuist de Spigen screenprotector kunnen aanschaffen via Amazon voor €22,39. Je krijgt er 2, prima prijs dus.

Ik kon een coupon toevoegen bij deze bestelling waardoor hij dus wat goedkoper is dan normaal (€28)
Geen idee of dit voor iedereen geldig is, maar ben je opzoek, misschien de moeite waard om even te checken?

Spigen Glas.tR EZ Fit Screenprotector

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:19
Markiewong schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:06:
Hoi! Ik heb voor zo meteen nog een ticket over voor tussen 10-11 door een afmelding. Mocht je in de buurt zijn/last min kunnen gaan. Stuur mijn een mailtje op mark@onthegrid.nl

Mensen die elkaar helpen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
Transportman schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:50:
[...]

Bus 64 toch van beide kanten van het station? Of is het in het weekend een andere bus?
Geen idee, ik ben niet super bekend hier. Wij hadden vanochtend heel teleurgestelde mensen die niet in het busje pasten. We werden met Google maps naar de andere kant gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
ComputerGekkie schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 10:09:
[...]

Geen idee, ik ben niet super bekend hier. Wij hadden vanochtend heel teleurgestelde mensen die niet in het busje pasten. We werden met Google maps naar de andere kant gestuurd.
Dan hadden jullie dezelfde bus als ik gisteren, de 64 stopt op 10 minuten lopen van de locatie. Tip voor terug, dan kan je hem beide kanten op nemen, hij rijdt van de ene kant van het station via halte Hembrugterrein naar de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:12
Voor de mensen die geweest zijn, is het scherm ook van plastic zoals de 1, of is het glas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Kom op, foto's mensen! :P

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXHC7Mq6XnWnVMX036_N8057JF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3R0tnacyNZFwtRCtbIzBjPr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tl1DM_oC-iZyTQUM4lSzcWdsEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReNkDTlegdI5COysG3Uc9We4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scufeH07zDn1Wtke9TKw40TOYDA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZrqsHof1h72CfgvHwPaJmHkN.jpg?f=fotoalbum_large

Medewerkers waren er niet zeker van maar het scherm lijkt plastic. Correctie,men weet het niet. Ook een official van Nintendo wist het niet :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wren op 10-05-2025 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerGekkie
Voor mijn gevoel is het scherm van glas. Echt tikken en luisteren zit er niet in, veel te veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:24:
Medewerkers waren er niet zeker van maar het scherm lijkt plastic. Correctie,men weet het niet. Ook een official van Nintendo wist het niet :)
Je kan er altijd vanuit gaan dat dit soort medewerkers daar geen verstand van hebben. Ik zat ook even te zoeken op het internet/Reddit en er zijn inderdaad meer mensen die zich afvragen of het scherm van plastic is of van glas. Reacties van mensen die naar de Switch 2 Experience waren geweest gaven ook geen eenduidig antwoord :P

Ik ben ook wel benieuwd waarom @Engineer Stewie het wil weten? Heeft dit te maken met het wel of geen screenprotector aanschaffen? De Switch OLED is bijvoorbeeld wel van glas, maar heeft een niet verwijderbare folie over het scherm zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
L23 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:34:
[...]

Je kan er altijd vanuit gaan dat dit soort medewerkers daar geen verstand van hebben. Ik zat ook even te zoeken op het internet/Reddit en er zijn inderdaad meer mensen die zich afvragen of het scherm van plastic is of van glas. Reacties van mensen die naar de Switch 2 Experience waren geweest gaven ook geen eenduidig antwoord :P

Ik ben ook wel benieuwd waarom @Engineer Stewie het wil weten? Heeft dit te maken met het wel of geen screenprotector aanschaffen? De Switch OLED is bijvoorbeeld wel van glas, maar heeft een niet verwijderbare folie over het scherm zitten.
True, er zijn heel veel uitzendkrachten die een kaartje in hun handen hebben met info over het spel waar ze bij staan maar ik stond te praten met een van hen en die ging het weer vragen aan een Nintendo werknemer die uit het buitenland kwam en die wist het ook niet (of mocht niks zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:40:
[...]

True, er zijn heel veel uitzendkrachten die een kaartje in hun handen hebben met info over het spel waar ze bij staan maar ik stond te praten met een van hen en die ging het weer vragen aan een Nintendo werknemer die uit het buitenland kwam en die wist het ook niet (of mocht niks zeggen).
Als we de info zelf niet kunnen vinden op de Nintendo website denk ik zelfs dat een Nintendo werknemer (uit het buitenland) het ook niet weet. Het zal in het algemeen ook niet een vraag zijn die vaak wordt gesteld, dus kan me voorstellen dat ze daar niet op voorbereid zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Maar hoe voelen de spellen aan en hoe zien ze er uit? Hoewel er online genoeg over te vinden is, is het natuurlijk leuk om uit eerste hand van mede-Tweakers te vernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
@Vliegvlug Ik hoop voor je dat je het geregeld kunt krijgen. Zou toch mooi zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 18:32
Stantana schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:52:
Zojuist de Spigen screenprotector kunnen aanschaffen via Amazon voor €22,39. Je krijgt er 2, prima prijs dus.

Ik kon een coupon toevoegen bij deze bestelling waardoor hij dus wat goedkoper is dan normaal (€28)
Geen idee of dit voor iedereen geldig is, maar ben je opzoek, misschien de moeite waard om even te checken?

Spigen Glas.tR EZ Fit Screenprotector
Top, had hem al een aantal dagen in m'n winkelmandje. Was me nog niet opgevallen dat deze knop is toegevoegd. Het is me niet helemaal duidelijk waarom deze coupon nu beschikbaar is, maar wel besteld.

De kracht van het tweaker forum :) Thanks!

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
joblamie schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:07:
Maar hoe voelen de spellen aan en hoe zien ze er uit? Hoewel er online genoeg over te vinden is, is het natuurlijk leuk om uit eerste hand van mede-Tweakers te vernemen.
Ik ben gisteren geweest, wat wil je graag weten (wat ik nog niet in eerdere post heb vermeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
joblamie schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:07:
Metroid prime 4 speelde lekker weg met de nieuwe muis functie, wel vond ik ook de xyab knoppen lastig te bedienen maar misschien moet dat wennen.

Donkey kong, simpele game met alles beuken als core mechanic. Leuk maar iets te simpel naar mijn smaak.

Split fiction draaide soepel en wat fijn spelen met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:26:
[...]

Metroid prime 4 speelde lekker weg met de nieuwe muis functie, wel vond ik ook de xyab knoppen lastig te bedienen maar misschien moet dat wennen.

Donkey kong, simpele game met alles beuken als core mechanic. Leuk maar iets te simpel naar mijn smaak.

Wat bedoel je precies met XYAB knoppen lastig te bedienen? Metroid Prime Remastered eerder al op de Switch gespeeld?

Dat gevoel heb ik ook bij Donkey Kong, dat het iets te simpel is qua diepgang. Ik hoop dat ik gewoon nog wat informatie mis, maar zou het leuk vinden als er net als bij Super Mario Odyssey uitdagende platform levels inzitten, maar dat soort gameplay heb ik nog niet gezien in filmpjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:42
Wren schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:26:
[...]

Dat idee had ik dus al aan de trailer met Donkey Kong, het leek mij echt erg saai.
Het is misschien grappig voor effe, maar niet een Donkey Kong echte waardige nieuwe Donkey Kong game.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik zie zelf echt wel potentieel in die Donkey Kong game. Qua leveldesign zoveel dingen die je kan verbergen, puzzels die je kan bouwen met verschillende soorten materialen enzovoort. De demo's lijken heel vroeg in het spel te zijn dus misschien zijn er hier nog verrassingen. Even afwachten tot juni/juli, er komt vast nog wel een Direct of andere PR.

Fijn om te horen dat Split Fiction toch soepel speelt.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 10-05-2025 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
L23 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Wat bedoel je precies met XYAB knoppen lastig te bedienen? Metroid Prime Remastered eerder al op de Switch gespeeld?

Dat gevoel heb ik ook bij Donkey Kong, dat het iets te simpel is qua diepgang. Ik hoop dat ik gewoon nog wat informatie mis, maar zou het leuk vinden als er net als bij Super Mario Odyssey uitdagende platform levels inzitten, maar dat soort gameplay heb ik nog niet gezien in filmpjes.
Ik speel voornamelijk op pc dus dat je met een shooter op de switch nu met een muisoptie kan spelen kan ik wel waarderen. De knoppen liggen achter de stick dus daar moet je duim overheen reiken en dat vond ik niet zo prettig werken,zeker niet als er functies op zitten die je snel nodig hebt (zoals bijv. Bij Metroid de morph functie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerGekkie
L23 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Donkey Kong eerste hand gespeeld. Maak je geen zorgen, in de trailers zit nog niet alles. Het voelt erg uitgebreid en er zijn (wat ik heb gezien) in de 61 “fossils” te verzamelen. Een soort secondary collectible. Ook zijn er verschillende “sublevels” waar je dingen kapot moet maken of vijanden moet verslaan. Reward is dan z’n gouden banaan. Die lijken vergelijkbaar met de manen in Odyssey.
Ik denk dat dit dus ook een goed vervolg daar op is.

Ik heb maar 2 sublevels gespeeld, maar het lijkt er wel op dat er echt diepgang in het spel zit. De demo bevatte “maar” 2 levels. Een tutorial en een deel van (!) de 2e wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
JackAvery schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:05:
Ik zie zelf echt wel potentieel in die Donkey Kong game. Qua leveldesign zoveel dingen die je kan verbergen, puzzels die je kan bouwen met verschillende soorten materialen enzovoort. De demo's lijken heel vroeg in het spel te zijn dus misschien zijn er hier nog verrassingen. Even afwachten tot juni/juli, er komt vast nog wel een Direct of andere PR.

Fijn om te horen dat Split Fiction toch soepel speelt.
Ik kan ook bevestigen, split fiction speelt lekker soepel. Ik kon soms wel zien dat textures ingestreamed werden. Heeeelemaal bij het eerste laden, daarna niet meer opgevallen.

Donkey Kong zoals ik hierboven beschreef heeft idd super veel potentieel voor diepgang naar mijn mening. Ik heb echt nog maar het topje van de ijsberg gezien!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ik kom net op YouTube al onderstaand tegen:

Veel kijk plezier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-05 00:17
Wegens omstandigheden kan ik er morgen helaas niet heen, tijdslot tussen 12.00 en 13.00 uur (volgens de mail).
Wie mijn ticket wil stuur me een pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

[ Voor 90% gewijzigd door spartacusNLD op 11-05-2025 10:35 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 11:12
L23 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:34:
[...]

Ivm met screenprotector idd. Met 3 kinderen heb ik op 7 jaar tijd wel al wat screenprotectors geplakt op de switchen in huis.
Heb nu ook 2 switch 2’s in bestelling staan en als het weer plastic is hang ik er toch liever eentje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Was vanochtend ook bij de experience. Best goed geregeld allemaal, afgezien van dat busje waar 4 man in past en waarin je blijkbaar ook niet mag staan. De alternatieve bus (64) was wat minder goed aangegeven blijkbaar. Op de terugweg zag ik daar wel bordjes voor, maar ik volgde Google Maps. Ze hadden een systeem met armbandjes per tijdslot van ~20 min om te zorgen dat 't niet te druk zou zijn, en dat werkte best goed. Heb denk ik steeds max 10 min. a een kwartiertje moeten wachten om weer iets te doen. De MKW Knockout sectie gaat per 24 man dus daar sta je voornamelijk gewoon te wachten tot de ronde voor je klaar is.

Wel jammer dat ik bij MKW niet het automatisch gas geven uit kon zetten :P

Het muizen werkt best ok maar ik merkte wel dat m'n polsen dat niet zo heel fijn vonden om te doen. Vooral links; rechts gebruik ik voor de muis op de pc natuurlijk. Dat rollerbasketbalspel ga ik maar niet halen denk ik :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
CyBeR schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:29:
Was vanochtend ook bij de experience. Best goed geregeld allemaal, afgezien van dat busje waar 4 man in past en waarin je blijkbaar ook niet mag staan. De alternatieve bus (64) was wat minder goed aangegeven blijkbaar. Op de terugweg zag ik daar wel bordjes voor, maar ik volgde Google Maps. Ze hadden een systeem met armbandjes per tijdslot van ~20 min om te zorgen dat 't niet te druk zou zijn, en dat werkte best goed. Heb denk ik steeds max 10 min. a een kwartiertje moeten wachten om weer iets te doen. De MKW Knockout sectie gaat per 24 man dus daar sta je voornamelijk gewoon te wachten tot de ronde voor je klaar is.

Wel jammer dat ik bij MKW niet het automatisch gas geven uit kon zetten :P

Het muizen werkt best ok maar ik merkte wel dat m'n polsen dat niet zo heel fijn vonden om te doen. Vooral links; rechts gebruik ik voor de muis op de pc natuurlijk. Dat rollerbasketbalspel ga ik maar niet halen denk ik :P
Wachttijden zijn idd lekker kort. Alleen DK bananza was wat langer. Bij het naar binnen gaan zei de dame aan de ingang een half uur, maar voor m’n gevoel was het niet zo lang. Dat is ook het langste wat ik heb gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
ComputerGekkie schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 21:06:
[...]

Wachttijden zijn idd lekker kort. Alleen DK bananza was wat langer. Bij het naar binnen gaan zei de dame aan de ingang een half uur, maar voor m’n gevoel was het niet zo lang. Dat is ook het langste wat ik heb gewacht.
Ja, het was qua drukte goed geregeld,nooit al te lange wachttijden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:07
@de mensen die bij het event zijn geweest: kunnen jullie iets zeggen over hoe de ervaring is met de switch zelf ipv buslijn 63, de wachttijden en de frietkar 😜Begrijp me niet verkeerd, het zijn leuke posts maar het is alsof je een puddingbroodje krijgt zonder de pudding en poedersuiker 🤪 Ik ben namelijk echt benieuwd hoe mario kart is en hoe cyberpunk in handheld is 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
En is de switch 2 de hype waardig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:49
Donkey Kong ziet er wel vet uit met al die kleuren en zo, maar het lijkt mij ook een wat chaotisch spel, en daar houd ik persoonlijk niet zo van.

Laat die zelda update maar komen, want ik zit middenin het spel :D

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Gisteren met mn zoontje geweest, we waren een klein beetje bang voor de leeftijd beperkingen van Donkey en Kirby (7), terwijl hij 6 is, maar dat was geen enkel probleem. Bij een aantal 12/18+ games stond wel de leeftijdsbeperking aangeduid, maar in die games waren wij sowieso niet geinteresseerd.

Donkey Kong Bananza:
Ik sluit me aan bij een aantal opmerkingen hierboven voor wat betreft de gameplay. Het 'alles kan kapot' is welliswaar vernieuwend, maar ook chaotisch. Mn zoontje groef zich al snel in en was de weg eigenlijk continue kwijt. Het slopen leek eerder een doel dan een middel. Voelde heel chaotisch en te snel aan, je ramt echt in een paar seconden een complete tunnel door een berg.
Grafisch wel erg aantrekkelijk en draait soepel. Ik dacht deze game 'day 1' te willen spelen, maar ik ga denk ik wat reviews/gameplay video's afwachten om te kijken wat nou eigenlijk het verhaal/'doel' is.
Hopelijk was het meer bedoeld als een tech demo.

Mario Kart World Tour:
Hier was ik eigenlijk positief verrast. Op eerdere video's en trailers dacht ik eerst van 'is dit nou zo veel mooier dan MK8', maar dat is inderdaad wel het geval. Het draait ook erg vloeiend.
De mechanics om op de railing te rijden is leuk, maar vergt wel wat oefening om daar op te komen.
Om je eigen settings aan te passen was geen ruimte voor dus geen idee wat er mogelijk is vwb sensitiviteit.
De 24 player knockout was leuk, maar voelde ook intens. Iedere keer vallen daar de laatste 4 spelers die een checkpoint passeren af, zeker als die om je heen staan leverde dat wel wat zweethandjes op. Ik lag op de 2e positie toen we in de fase zaten van '8 players will remain' bij het volgende checkpoint. Uiteraard kreeg ik vrij vlak voor dat checkpoint een paar shells tegen me aan waardoor ik binnen no time 11e lag en uitgeschakeld was :).
Wat mij betreft was dit de 'topper' van het event.

Kirby:
We zijn hier nu op de Switch '1' mee bezig, dus hij zit vers in het geheugen. De Switch 2 edition ziet er een stuk beter uit, met name de 'glitter effecten' zijn fraai. Ook ziet Kirby er wat mooier uit en draait het op een gevoelsmatig veel hoger fps.
Ik vraag me wel af of die sterrenwereld uitbreiding nou vooral de bestaande wereld is met een nieuwe route of dat er ook nieuwe werelden zijn, de medewerker wist dit niet.

Mario Party Jamboree:
We konden kiezen uit 6 minigames welke de muisfunctie van de joycons gebruikten. Ik vond vooral airhockey leuk. De medewerkers benoemde continue dat je dat muizen ook goed kan doen op je broek/benen terwijl je 'lekker op de bank zit', maar dat kreeg ik niet echt lekker aan de praat, had het idee dat hij niet meer zo precies was. Sowieso was de sensitiviteit te laag om op je been de volledig benodigde beweging te kunnen maken, maar dat zal hopelijk wel in te stellen zijn.
T.a.v. de 'TV' versie (de minigames waar de camera voor nodig is), dat was een hoop geschreeuw (de luidste/drukste winnen) en gespring en gedoe. Niets voor mij :P

Switch hardware;
Pro controller voelt erg goed, maar denk niet dat het voor mij de moeite is om een upgrade te doen vanaf de pro controller van de switch 1.

Het scherm van de Switch 2 is echt super, groot genoeg en erg mooi om te zien. Dit was wel in een min of meer donkere ruimte met betrekkelijk weinig omgevingslicht. Ik heb zelf nooit de OLED versie gehad, maar dit nieuwe scherm is, voor mij, gewoon prima, of zelfs uitstekend.

Event zelf;
Super veel medewerkers, proberen er echt een feestje van te maken. Dat applaus bij binnenkomst hoeft van mij niet zo haha.
Wel overduidelijk dat dit 'externe' medewerkers zijn die een vast bandje afratelen. Vragen die iets meer de diepte in gaan was geen antwoord op behalve; 'dat zal je vast op de nintendo website kunnen vinden'
Het aantal genodigden versus de beschikbare consoles was erg netjes. Mogelijk was Kirby iets onderbezet. Je krijgt daar ongeveer 20 minuten speeltijd en er zijn 3 consoles. Als je dus 6 mensen voor je hebt sta je 40 minuten te wachten.
Had niet verwacht de volle 4 uur te blijven, maar het zijn er zelfs 4 1/2 uur geworden. Geen moment verveeld, ook in de wachtrij kun je altijd wel op een gamescherm kijken :)

Ik kijk uit naar 5 juni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:11
Donkey Kong:Jammer dat ik toch wel wat mindere dingen lees rondom deze game.Hoop dat het uiteindelijk meer is dan alleen mooie visuals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:45
jori040 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:30:
Donkey Kong:Jammer dat ik toch wel wat mindere dingen lees rondom deze game.Hoop dat het uiteindelijk meer is dan alleen mooie visuals.
De meningen zijn heel wisselend, al lees ik ook wat positiefs nu na de gameplay sessies. Ik hoop vooral op een redelijk uitgebreide game qua uren. Niet dat je in een weekend alweer klaar bent en dan alleen nog wat verzamelobjecten tot 100% moet voltooien.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

We zijn er!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogFGqvzFp9ROgU6Z9Ap_G2-sfs0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4ZI26mXNEsN4bUv8YgVzXts.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlD3fyzn-U7m09HfBjyCV9vCtYg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Sck3IYsCgrd82qKEV06gsfF1.jpg?f=user_large
Met dank aan @Markiewong d:)b

Nu wachten tot het open gaat.
Ik maak nog wel wat foto's :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:42
jori040 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:30:
Ja punt is het lijkt een totaal ander soort game te gaan worden, het enige wat je doet grond etc slopen(Stuk grond pakken gooien naar een muur om te slopen).
En dan ben je bezig op een verdieping, om het zo te zeggen, omdat je dan te veel gesloopt heb val je een verdieping naar beneden(Totaal Chaotisch allemaal).
En dat is ook zowat het enige wat je ook ziet, dus als het hierbij blijft alleen. Dan is het wel een heel erg eentonige game.

Dus hopelijk brengt Nintendo hiervan nog eens wat meer beelden uit, zowat we wat meer van dit spel kunnen zien.
En anders is het afwachten tot andere het spel in handen hebben, en walktrough video's / reviews etc online gaan zetten.
Ik zou aan de hand van de beelden het spel totaal niet day1 willen hebben, ik wacht liever op wat meer info eerst(Niet dat ik een switch2 al gekocht heb maar goed :+ )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Vliegvlug schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:57:
We zijn er!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat dit uiteindelijk gelukt is vindt ik echt mooi aan tweakers :)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:07
Bizzarro schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:11:
Gisteren met mn zoontje geweest, we waren een klein beetje bang voor de leeftijd beperkingen van Donkey en Kirby (7), terwijl hij 6 is, maar dat was geen enkel probleem. Bij een aantal 12/18+ games stond wel de leeftijdsbeperking aangeduid, maar in die games waren wij sowieso niet geinteresseerd.

Donkey Kong Bananza:
Ik sluit me aan bij een aantal opmerkingen hierboven voor wat betreft de gameplay. Het 'alles kan kapot' is welliswaar vernieuwend, maar ook chaotisch. Mn zoontje groef zich al snel in en was de weg eigenlijk continue kwijt. Het slopen leek eerder een doel dan een middel. Voelde heel chaotisch en te snel aan, je ramt echt in een paar seconden een complete tunnel door een berg.
Grafisch wel erg aantrekkelijk en draait soepel. Ik dacht deze game 'day 1' te willen spelen, maar ik ga denk ik wat reviews/gameplay video's afwachten om te kijken wat nou eigenlijk het verhaal/'doel' is.
Hopelijk was het meer bedoeld als een tech demo.

Mario Kart World Tour:
Hier was ik eigenlijk positief verrast. Op eerdere video's en trailers dacht ik eerst van 'is dit nou zo veel mooier dan MK8', maar dat is inderdaad wel het geval. Het draait ook erg vloeiend.
De mechanics om op de railing te rijden is leuk, maar vergt wel wat oefening om daar op te komen.
Om je eigen settings aan te passen was geen ruimte voor dus geen idee wat er mogelijk is vwb sensitiviteit.
De 24 player knockout was leuk, maar voelde ook intens. Iedere keer vallen daar de laatste 4 spelers die een checkpoint passeren af, zeker als die om je heen staan leverde dat wel wat zweethandjes op. Ik lag op de 2e positie toen we in de fase zaten van '8 players will remain' bij het volgende checkpoint. Uiteraard kreeg ik vrij vlak voor dat checkpoint een paar shells tegen me aan waardoor ik binnen no time 11e lag en uitgeschakeld was :).
Wat mij betreft was dit de 'topper' van het event.

Kirby:
We zijn hier nu op de Switch '1' mee bezig, dus hij zit vers in het geheugen. De Switch 2 edition ziet er een stuk beter uit, met name de 'glitter effecten' zijn fraai. Ook ziet Kirby er wat mooier uit en draait het op een gevoelsmatig veel hoger fps.
Ik vraag me wel af of die sterrenwereld uitbreiding nou vooral de bestaande wereld is met een nieuwe route of dat er ook nieuwe werelden zijn, de medewerker wist dit niet.

Mario Party Jamboree:
We konden kiezen uit 6 minigames welke de muisfunctie van de joycons gebruikten. Ik vond vooral airhockey leuk. De medewerkers benoemde continue dat je dat muizen ook goed kan doen op je broek/benen terwijl je 'lekker op de bank zit', maar dat kreeg ik niet echt lekker aan de praat, had het idee dat hij niet meer zo precies was. Sowieso was de sensitiviteit te laag om op je been de volledig benodigde beweging te kunnen maken, maar dat zal hopelijk wel in te stellen zijn.
T.a.v. de 'TV' versie (de minigames waar de camera voor nodig is), dat was een hoop geschreeuw (de luidste/drukste winnen) en gespring en gedoe. Niets voor mij :P

Switch hardware;
Pro controller voelt erg goed, maar denk niet dat het voor mij de moeite is om een upgrade te doen vanaf de pro controller van de switch 1.

Het scherm van de Switch 2 is echt super, groot genoeg en erg mooi om te zien. Dit was wel in een min of meer donkere ruimte met betrekkelijk weinig omgevingslicht. Ik heb zelf nooit de OLED versie gehad, maar dit nieuwe scherm is, voor mij, gewoon prima, of zelfs uitstekend.

Event zelf;
Super veel medewerkers, proberen er echt een feestje van te maken. Dat applaus bij binnenkomst hoeft van mij niet zo haha.
Wel overduidelijk dat dit 'externe' medewerkers zijn die een vast bandje afratelen. Vragen die iets meer de diepte in gaan was geen antwoord op behalve; 'dat zal je vast op de nintendo website kunnen vinden'
Het aantal genodigden versus de beschikbare consoles was erg netjes. Mogelijk was Kirby iets onderbezet. Je krijgt daar ongeveer 20 minuten speeltijd en er zijn 3 consoles. Als je dus 6 mensen voor je hebt sta je 40 minuten te wachten.
Had niet verwacht de volle 4 uur te blijven, maar het zijn er zelfs 4 1/2 uur geworden. Geen moment verveeld, ook in de wachtrij kun je altijd wel op een gamescherm kijken :)

Ik kijk uit naar 5 juni!
Veel dank voor je uitgebreide impressie, erg leuk om te lezen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markiewong
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-05 23:08
Vliegvlug schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:57:
We zijn er!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Veel plezier! Ik zal later ook wat van mijn ervaringen delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouda
  • Laatst online: 13:09

Wouda

^C^C^C^C^C

Zojuist Metroid gespeeld. Volgens mij was daar eerder over opgemerkt dat dit iets van anti aliasing heeft. Voor zover ik het kon zien is het meer DLSS. Erg veel artefacten waardoor het lijkt alsof je een YouTube video aan het kijken bent. Ook zaken als color banding komt veel voor, waardoor je al met al veel ruis ziet.
Het spelen met een joy-con als muis voelde krampachtig, maar had voor mij wel de voorkeur boven de klassieke manier. Het richten was daardoor wel echt natuurlijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:47

Esumontere

Floep, banaan.

Wouda schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:39:
Zojuist Metroid gespeeld. Volgens mij was daar eerder over opgemerkt dat dit iets van anti aliasing heeft. Voor zover ik het kon zien is het meer DLSS. Erg veel artefacten waardoor het lijkt alsof je een YouTube video aan het kijken bent. Ook zaken als color banding komt veel voor, waardoor je al met al veel ruis ziet.
Het spelen met een joy-con als muis voelde krampachtig, maar had voor mij wel de voorkeur boven de klassieke manier. Het richten was daardoor wel echt natuurlijker.
Ik voorzie een lading 3D-printbare muis-achtige houders voor joy-cons :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bizzarro schreef op zondag 11 mei 2025 @ 09:11:
Klopt, het zijn medewerkers van een hospitalitybedrijf dat door Nintendo ingehuurd wordt. Maar ik had wel het idee dat ze voorrang gaven aan medewerkers die zelf ook een Switch hadden want elke medewerker waar ik een praatje mee maakte had er zelf ook een. Die waren ook allemaal zelf heel enthousiast.

Het meisje dat naast me stond bij de Mario Kart GP aan het begin had ook drie uur moeten spelen als onderdeel van de training :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerGekkie
Ik heb het eens gevraagd en een deel is ook van taets zelf en idd probeerden ze wel mensen te vinden die zelf ook speelden. Op donderdag hadden ze een hele middag een soort briefing met inderdaad een stuk of 3 uur de games/demos spelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Wouda schreef op zondag 11 mei 2025 @ 11:39:
Spelen met joycon als muis vond ik ook erg krampachtig en kon er niet aan wennen. Wel mooi dat je seamless kan switchen door gewoon de joycon als muis neer te zetten of normaal vast te houden. Dus niet dat je ook nog in de settings iets moet wijzigen. Verder werd ik wel helemaal in de game gezogen en de game speelde verder erg fijn. Staat nu eigenlijk wel bovenaan mijn verlanglijstje.

Donkey Kong Bananza viel een beetje tegen eerlijk gezegd. Maar ik denk dat dit voornamelijk door de demo komt. De gebieden die je kon spelen nodigen uit om te verkennen en om dingen te zoeken. Maar omdat je (door de demo) een tijdslimiet hebt was ik toch geneigd te rushen waardoor ik de klik niet echt had. Maar denk dat dit met de volledige game wel goed komt.

Mario Kart was weer erg leuk. Knock out ronde met 24 spelers is lekker chaotisch. Helaas 6e geworden. :P

Verder vond ik de Switch lekker in de hand liggen. Het grotere scherm valt natuurlijk meteen op, maar hij voelt ook een stuk meer premium aan dan de Switch 1. Nu nog een paar weekjes wachten om er thuis mee aan de slag te gaan. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SoTO1hUp-EiwNxMt2hRk00nuOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quLkpNvVTNu4aGPaZUFEyWO8.jpg?f=fotoalbum_large
En natuurlijk de goodie bag. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Raem op 11-05-2025 15:59 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Virtua Fighter 5 REVO komt o.a. naar Switch 2. Het spel ondersteunt cross-play tussen de verschillende platformen. Rollback netcode zal ook op alle platformen functioneren en nieuwe content zal worden toegevoegd.

Video is timestamped:

[ Voor 41% gewijzigd door JackAvery op 11-05-2025 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Esumontere schreef op zondag 11 mei 2025 @ 12:05:
[...]

Ik voorzie een lading 3D-printbare muis-achtige houders voor joy-cons :+
Staan er anders al zat op ali ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

chucky666 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:43:
[...]

Staan er anders al zat op ali ;)
Maar die kosten geld ;) 3D-printen als je zo'n ding hebt is vrijwel gratis :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Imiddels weer thuis van de Nintendo Switch 2 Experience.

Ik vond het een fijn evenement qua drukte, je hoefde nergens echt lang te wachten en bij veel games kon je praktisch zo doorlopen. Eigenlijk alleen hoeven wachten bij MKW, DK, Kirby en de 18+ room.
Nintendo heeft het even gelukkig niet heel vol gepropt, was echt een relaxte sfeer.
En de goodiebag aan het einde was ook een leuke verrassing.

De medewerkers die ik sprak gaven aan dat het vandaag wel minder druk was dan gisteren.
Degenen die bij de games zelf stonden waren ingehuurd van een promotie bureau en wisten soms echt niets van de game zelf, ze hadden wel een door Nintendo uitgegeven spiekbriefje op zak trouwens ;) Meerdere hadden niet eens een Switch en één zelfs het spel niet gespeeld waar ze bij stonden. Denk dat die inviel want andere mensen vertelde me dat ze eerst een training hadden gehad en ook echt alle dagen bij hetzelfde spel stonden, maar dat ze niet mochten kiezen bij welke.
Misschien dat het toeval was dat het meisje wat bij Hades II stond er groot fan van was en er echt veel van af wist maar kan me ergens ook voorstellen dat ze vooraf informatie moesten aanleveren en dat daar ook rekening mee is gehouden.
Degene die bij de wachtrij van de Zelda games stond bleef het maar consequent “Breath of the Kingdom” noemen, wel lekker kort :P

Vond de joystick functie bij Metriod en Mario Party wel fijn werken maar dan wel op een tafelblad en niet op mijn been en dat maakt het niet echt handig om te gebruiken als je op de bank zit.

Nog wat overzichtsfoto’s
Nintendo Switch 2 Experience - 11 mei 2025

Nintendo Switch 2 Experience - 11 mei 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 16:04

xAnarchyBaS

Urist

Ik ben de DBrand Killswitch aan het overwegen, maar ik vraag me dan ook af hoe die in de hand liggen voor mouse mode.

Ik twijfel tussen de Killswitch, Split case van Jsaux, of toch een sleeve.

Ik denk dat zo'n dikkere grips wel lekker zijn voor handheld.

Heeft iemand ervaring met de Killswitch voor andere systemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Vliegvlug schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:24:

Ik vond het een fijn evenement qua drukte, je hoefde nergens echt lang te wachten en bij veel games kon je praktisch zo doorlopen. Eigenlijk alleen hoeven wachten bij MKW, DK, Kirby en de 18+ room.
Nintendo heeft het even gelukkig niet heel vol gepropt, was echt een relaxte sfeer.

De medewerkers die ik sprak gaven aan dat het vandaag wel minder druk was dan gisteren.
Degenen die bij de games zelf stonden waren ingehuurd van een promotie bureau en wisten soms echt niets van de game zelf, ze hadden wel een door Nintendo uitgegeven spiekbriefje op zak trouwens ;) Meerdere hadden niet eens een Switch en één zelfs het spel niet gespeeld waar ze bij stonden. Denk dat die inviel want andere mensen vertelde me dat ze eerst een training hadden gehad en ook echt alle dagen bij hetzelfde spel stonden, maar dat ze niet mochten kiezen bij welke.
Misschien dat het toeval was dat het meisje wat bij Hades II stond er groot fan van was en er echt veel van af wist maar kan me ergens ook voorstellen dat ze vooraf informatie moesten aanleveren en dat daar ook rekening mee is gehouden.
Degene die bij de wachtrij van de Zelda games stond bleef het maar consequent “Breath of the Kingdom” noemen, wel lekker kort :P

Vond de joystick functie bij Metriod en Mario Party wel fijn werken maar dan wel op een tafelblad en niet op mijn been en dat maakt het niet echt handig om te gebruiken als je op de bank zit.

Nog wat overzichtsfoto’s
[Afbeelding: Nintendo Switch 2 Experience - 11 mei 2025]

Tegen mij zei een meisje wat bij Donkey Kong stond dat ze rouleerden tussen spellen, ze wist overigens helemaal niks ervan :)

En sommigen waren lekker fake:" oh wow,zo ver is nog niemand gekomen", " je doet het echt heel goed" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmmo
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:10
xAnarchyBaS schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:24:
Ik ben de DBrand Killswitch aan het overwegen, maar ik vraag me dan ook af hoe die in de hand liggen voor mouse mode.

Ik was ook de killswitch aan het eyeballen, voornamelijk vanwege de losse joycon grips, zo kun je de grips ook gebruiken als je de joycons los van het systeem hebt. Persoonlijk vind ik het fijn gamen met 2 losse joycons in de handen. Uitermate lui op de bank liggen met beide handen rustend op de bank 😅 Hoop alleen dat ze lekker in de hand liggen, maar dat is denk ik toch persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wren schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:40:
[...]
En sommigen waren lekker fake:" oh wow,zo ver is nog niemand gekomen", " je doet het echt heel goed" :*)
Ik vond het applaus bij binnenkomst echt tenenkrommend. :X

Voor de rest prima uitleg gehad. Het gebrek aan OLED kwam nog een keer ter sprake, maar toen zei ze: "Heeft die helaas niet nee, maar Nintendo neemt jullie feedback van vandaag wel mee". Uhu :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Wren schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:40:
[...]

Tegen mij zei een meisje wat bij Donkey Kong stond dat ze rouleerden tussen spellen, ze wist overigens helemaal niks ervan :)
Die bij mij vertelde juist dat ze er al drie dagen non-stop bij stond.
En dat was bij veel van de andere games waar ik het vroeg ook.
Mogelijk dat er ook mensen rouleren om uitval op te vangen.

Technische vragen over de Switch 2 zelf konden de mensen die de games begeleiden sowieso nauwelijks beantwoorden.
Dan werd er soms iemand in zo’n grijs t-shirt bij gehaald die van Nintendo zelf was.
Heb nog even met een van hun los gesproken, hij ging over het uitbrengen van de Switch 2 in Europa, en vertelde dat er veel informatie in zijn hoofd zat die nog niet uit was en hij dus erg op zijn woorden moest letten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Raem schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:32:
[...]

Ik vond het applaus bij binnenkomst echt tenenkrommend. :X
Dat was inderdaad heel ongemakkelijk ja. :X

Was opgelegd vanuit Nintendo Japan vertelde een van de dames en ze vond het erg cringe. Niet echt een ding wat hier in Nederland werkt nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Is het nou een glazen of een plastic scherm? Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerGekkie
Ik denk glazen, ik kan het alleen niet zeker zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Esumontere schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:02:
Zie:
ComputerGekkie schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:22:
Voor mijn gevoel is het scherm van glas. Echt tikken en luisteren zit er niet in, veel te veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

ComputerGekkie schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:06:
Ik denk glazen, ik kan het alleen niet zeker zeggen.
oh.. je had al geantwoord :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
xAnarchyBaS schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:24:

Misschien eerst even wachten hoe die tijdens handheld in de hand ligt voordat je wat gaat halen? Ik heb tijdens de Experience even BotW en TotK handheld gespeeld een hij lag best lekker in de hand. Dat was maar 5-10 minuten en vooral de start dus de nodige cutscenes (BotW: Verlaat de Shrine of Resurrection en loop naar de oude man, TotK: Spring van het eerste Sky Island t/m het moment dat je de Purah pad krijgt) en ik zal zelf toch vooral op TV spelen dus heb er niet echt uitgebreid en kritisch op gelet, maar die paar minuten lag die goed in de hand.

Voor de muisfunctie kan het dan misschien interessanter zijn, maar ook daar, kijk eerst even aan hoeveel je daadwerkelijk met muisfunctie zal spelen. Tijdens de Experience heb ik Metroid Prime 4 met muisfunctie gespeeld, en ik kan me best voorstellen dat als je veel van zulke spellen met muisfunctie speelt dat het dan interessant kan zijn om iets te halen. Ik vond het tijdens die sessie net niet lekker werken, maar dat kan ook een stuk gewenning zijn, omdat je verschillende games kort achter elkaar speelt met allemaal net andere controls. En veel games die je met muisfunctie kan spelen, kan je waarschijnlijk ook wel zonder die functie spelen.

En voordeel van wachten, anderen kunnen dan alvast kijken wat ze prettig vinden en daar reviews over plaatsen, en dan kan je misschien een betere keus maken die echt bij de Switch 2 past (misschien maakt een DBrand hele goede producten, maar betekent niet automatisch dat hun Switch 2 product ook goed gaat zijn).
Vliegvlug schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:24:

Nog wat overzichtsfoto’s

Fijn dat je het naar je zin hebt gehad, ook fijn dat het redelijk rustig was dat je overal goed door kon lopen, zou zonde zijn als je overal veel had moet wachten. Ik vond het vrijdag ook redelijk rustig, al had ik ook wel het idee dat het op een gegeven moment een stukje drukker werd (niet echt druk druk, maar drukker) en later weer rustiger toen het meer op zijn einde liep.
Vliegvlug schreef op zondag 11 mei 2025 @ 19:36:
[...]

Die bij mij vertelde juist dat ze er al drie dagen non-stop bij stond.
En dat was bij veel van de andere games waar ik het vroeg ook.
Mogelijk dat er ook mensen rouleren om uitval op te vangen.
Het wisselde denk ik ook een beetje, bij sommige zal er meer vast bij staan, terwijl bij kleinere stands er misschien wat meer roulatie zal zijn i.v.m. uitval en pauzes.
Technische vragen over de Switch 2 zelf konden de mensen die de games begeleiden sowieso nauwelijks beantwoorden.
Dan werd er soms iemand in zo’n grijs t-shirt bij gehaald die van Nintendo zelf was.
Heb nog even met een van hun los gesproken, hij ging over het uitbrengen van de Switch 2 in Europa, en vertelde dat er veel informatie in zijn hoofd zat die nog niet uit was en hij dus erg op zijn woorden moest letten. ;)
Er waren inderdaad ook mensen van Nintendo en de uitgevers/ontwikkelaars wiens spellen gespeeld konden worden aanwezig, en die weten dan al dat er bepaalde aankondigingen aan gaan komen, maar kunnen dan niet delen wanneer precies of wat het bijvoorbeeld upgrade prijskaartje gaat zijn (weten het niet of weten niet of ze het mogen delen).
Vliegvlug schreef op zondag 11 mei 2025 @ 19:40:
[...]

Dat was inderdaad heel ongemakkelijk ja. :X

Was opgelegd vanuit Nintendo Japan vertelde een van de dames en ze vond het erg cringe. Niet echt een ding wat hier in Nederland werkt nee.
Ach, was je in ieder geval weer wakker na het bakken in de voortent en de aankondiging dat je "Mario Party Jamboree Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV" kon spelen (toen ik er stond moesten meerdere mensen wel gniffelen toen die titel langs kwam, met het gevoel van komt er nog een einde aan deze titel?

En enerzijds cringe, maar aan de andere kant vond ik de positiviteit ook wel wat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Esumontere schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:02:
Glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen idee. Ik kon voelen dat 't glas was (en een van de medewerkers beaamde dat) maar verder niet. Ik heb ook geen Switch OLED dus geen idee hoe dat aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 18:22
Faab00 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 21:31:
Iemand een mening over cyberpunk 2077 voor de switch 2? Gaan jullie kopen of slaan jullie hem over?
Ik sla iedere game die ik eeuwen geleden al op de PS5/XBOX Series X heb gespeeld of had kunnen spelen (en dus niet interessant genoeg vond om toen te kopen) op de Switch 2. Zeker als het ook nog eens geen (volledig) fysieke game is.
Pagina: 1 ... 54 ... 58 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.