Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el1989
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:56
GTA 6 de 2de trailer vandaag online gekomen en snap dat het puur giswerk is en speculatief maar wat denken jullie ; zou het mogelijk zijn op de switch 2 ? 🤡

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:44
el1989 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:57:
GTA 6 de 2de trailer vandaag online gekomen en snap dat het puur giswerk is en speculatief maar wat denken jullie ; zou het mogelijk zijn op de switch 2 ? 🤡
Nee niet mogelijk, wellicht een port van gta5 is mogelijk een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijft inderdaad giswerk. Verbaas me juist voornamelijk over de mensen die zeggen dat het niet mogelijk is. De hoeveelheid RAM van de Switch 2 is in ieder geval niet het probleem. Op de huidige Switch hebben we genoeg impossible ports gezien. Waar een wil is, is een weg. De vraag is echter: Waarom zou GTA 6 wel uitkomen op een Nintendo platform terwijl GTA 5 vrij makkelijk op de huidige Switch uitgebracht had kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Te bekijken wat de performance op Series S is en in hoeverre die gelimiteerd is door de CPU. Indien daar nog ruimte is zie ik geen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 06-05-2025 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik denk dat ze GTA uiteindelijk er wel voor maken.
Hogwarts Legacy is ook gelukt.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gebruiken jullie de Nintendo Today! app? Ik had het wel gelijk gedownload, maar start het vrij weinig op... Toch zijn er interessante nieuwtjes te vinden. Vandaag is er bekend gemaakt dat de Nintendo Switch 2 maar liefst 258 gebruikersafbeeldingen heeft ten opzichte van de 147 op de Nintendo Switch. Onder andere afbeeldingen van de starter Pokémon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:54:
Gebruiken jullie de Nintendo Today! app? Ik had het wel gelijk gedownload, maar start het vrij weinig op... Toch zijn er interessante nieuwtjes te vinden. Vandaag is er bekend gemaakt dat de Nintendo Switch 2 maar liefst 258 gebruikersafbeeldingen heeft ten opzichte van de 147 op de Nintendo Switch. Onder andere afbeeldingen van de starter Pokémon.

[YouTube: Nintendo Switch 2 - all user icons revealed]
Nee gebruik ik niet, hoef niet alles te weten te komen via een App.
Zoals dit ook kan prima achter komen via een YouTube filmpje, of pas geweten als ik de Switch2 een keer in huis heb.

Maar wel veel keuze dus ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 06-05-2025 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carlos0_0 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:56:
[...]

Nee gebruik ik niet, hoef niet alles te weten te komen via een App.
Zoals dit ook kan prima hier zien, of pas geweten als ik de Switch2 een keer in huis heb.

Maar wel veel keuze dus ;).
Ik vind het eigenlijk wel logisch om Nintendo nieuws via Nintendo's eigen app te volgen. Ik erger me bij websites zoals NintendoLife aan dat het vol met geruchten zit. Nieuwtjes die over de hele week uitgesmeerd worden. En de laatste tijd allemaal artikelen over games die enkel nog voor de PS5/Xbox zijn aangekondigd. Nintendo nieuws via Nintendo zelf heeft dat soort onzin niet, maar maak er nauwelijks gebruik van merk ik. Over het algemeen volg ik het nieuws via de browser en installeer ik weinig apps op mijn smartphone.

Inderdaad veel keus, ben je wel eventjes 258 dagen zoet mee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:08
Haay schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:23:
[...]

Ik heb laatst via Reway.nl Zelda:TotK tweedehands voor €36 en Super Mario Odyssey voor €32 gekocht, vooruitlopend op m'n bestelde Switch 2. €10 upgrade voor Zelda en gratis upgrade voor Odyssey, dus ik ben ook tevreden met mijn Switch-games aankopen. :*)
Thx voor de tip van de gratis upgrade.
Odyssey net weten te kopen voor 22,50. Vindt €35 nog best veel ten opzichte van de nieuwprijs? Of zijn die spellen allemaal zo waarde vast, want het aanbod is best hoog wel.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik hoop dat de mensen hier begrijpen dat de inhoud van de gratis update voor Super Mario Odyssey niet gespecificeerd is behalve dat het spel GameShare zal ondersteunen.

Topspel wel verder!

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 06-05-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

Vliegvlug

Flight Simple

Vanochtend bericht in mijn email dat er twee tickets voor de Nintendo Switch 2 Experience vrij waren gekomen! *O*
Wel op zondag maar gelijk geclaimd natuurlijk, moeder wacht maar even. ;)

Misschien is dat ook de reden dat ze vrij kwamen, dat mensen nu realiseren dat het moederdag is en toch niet kunnen

Netjes van Nintendo trouwens dat je er 36 uur over kan nadenken, 24 uur had me ook voldoende geleken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:46

Esumontere

Floep, banaan.

Morpheusk schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:27:
[...]

Odyssey net weten te kopen voor 22,50. Vindt €35 nog best veel ten opzichte van de nieuwprijs? Of zijn die spellen allemaal zo waarde vast, want het aanbod is best hoog wel.
Hoezo vergelijk je met de nieuwprijs, je koopt het wel tweedehands maar het spel is identiek. Nieuw kopen heeft geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Morpheusk schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:27:
[...]

De prijs van fysieke Nintendo Switch games van Nintendo zelf is inderdaad extreem waardevast. Games als Odyssey en BOTW vind je 8 jaar na dato over het algemeen nog steeds niet voor minder dan 30 euro. Waar heb je hem kunnen krijgen voor 22,50? Dat is echt ver beneden de marktwaarde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:18
Mijn zusje wil een Switch 2 en omdat dat nogal een uitgave is voor haar wil ik wat extra’s aanschaffen zodat ze daar niet voor hoeft te sparen en z.s.m. kan spelen. Wat zijn de must-haves en wat leuke dingen om bij een Switch 2 te kopen?

Ik lees hier al iets over een screenprotector. En ze wil Mario Party spelen, dus een tweede controller lijkt mij wel handig. Verder nog iets?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Ample Energy er zitten al 2 controllers bij. En een screenprotector is mi geen “must have”.
Ik zou eerder een game kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:08:
@Ample Energy er zitten al 2 controllers bij. En een screenprotector is mi geen “must have”.
Ik zou eerder een game kopen.
Ja, ben nog een beetje aan het zoeken naar wat geschikt zou zijn.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ample Energy Ik zou inderdaad eerst een game aanschaffen. Een hoes is handig om de Switch mee te kunnen nemen. Met de Joy-Cons heb je inderdaad al een tweede controller. Afhankelijk van of je uiteindelijk met 3 of 4 man samen gaat gamen kan je een Pro controller of een extra setje Joy-Cons aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:08
joblamie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:27:
[...]

De prijs van fysieke Nintendo Switch games van Nintendo zelf is inderdaad extreem waardevast. Games als Odyssey en BOTW vind je 8 jaar na dato over het algemeen nog steeds niet voor minder dan 30 euro. Waar heb je hem kunnen krijgen voor 22,50? Dat is echt ver beneden de marktwaarde!
Gewoon op marktplaats, kwamen nog wel verzendkosten bij.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
L23 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:12:
@Ample Energy Ik zou inderdaad eerst een game aanschaffen. Een hoes is handig om de Switch mee te kunnen nemen. Met de Joy-Cons heb je inderdaad al een tweede controller. Afhankelijk van of je uiteindelijk met 3 of 4 man samen gaat gamen kan je een Pro controller of een extra setje Joy-Cons aanschaffen.
Oké, top. En hoes is een goede, thanks! Zal eens goed nakijken wat er precies wordt meegeleverd, want dacht tbh dat er al een sleeve of zo bij zou zitten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ample Energy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:55:
[...]

Oké, top. En hoes is een goede, thanks! Zal eens goed nakijken wat er precies wordt meegeleverd, want dacht tbh dat er al een sleeve of zo bij zou zitten :P
https://www.nintendo.com/...pecificaties-2785627.html

Dit zijn de specificaties, maar dat zijn de dingen die in de Switch 2 doos zitten plus een hdmi kabel en oplader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Wat heeft ze gepreorderd? Bij de media Markt zijn veel verschillende bundels gekomen. Onder andere met hoes. Maar ook met andere accesoires.

Kijk dat even goed na.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Dennis1812 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:22:
Wat heeft ze gepreorderd? Bij de media Markt zijn veel verschillende bundels gekomen. Onder andere met hoes. Maar ook met andere accesoires.

Kijk dat even goed na.
Nog niks besteld, ze is nog aan het sparen.
Die bundels zijn een goede tip, dankjewel.

https://www.mediamarkt.nl...ra-switch2tm-1882734.html

_O-
Geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50
Ample Energy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:55:
Als je deze Nacon Switch 2 starter pack erbij koopt dan heb je in één bundel voor €20
- hoes
- tempered glass (?onduidelijk?) screen protector
- game card case

Lijkt me een prima bundel om mee te beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Haay schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:07:
[...]

Als je deze Nacon Switch 2 starter pack erbij koopt dan heb je in één bundel voor €20
- hoes
- tempered glass screen protector
- game card case

Waar haal je dat het "tempered glass" is?

Dit lees ik in de beschrijving: - Duurzame screen protector gemaakt van recyclebaar plastic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
Sir_Lion schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:20:
[...]

Weet dat het 480p kwaliteit is.
Lagere kwaliteit dan de camera die Nintendo zelf levert, maar dus ook minder data en waarschijnlijk minder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Sir_Lion schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:22:
Waar haal je dat het "tempered glass" is?

Dit lees ik in de beschrijving: - Duurzame screen protector gemaakt van recyclebaar plastic.
Het is inderdaad onduidelijk. In de naam van de bundel staat wel dat het tempered glass is, in de beschrijving dan weer niet. Ik zie het wel. Op mijn WiiU heb ik nooit een schermbeschermer gehad, en op mijn telefoon heb ik het ook nooit nodig gehad. Mocht ik het voor de Switch 2 toch nodig hebben dan kan ik altijd later nog wel een betere versie kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Sir_Lion schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:20:
[...]

Weet dat het 480p kwaliteit is.
We hebben er beide geen behoefte aan, maar ik vind het ontwerp wel geweldig :P
Haay schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:07:
[...]

- hoes
- tempered glass (?onduidelijk?) screen protector
- game card case

Zeker en zijn allemaal handige zaken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
En hoe zit het met de controllers los van het scherm gebruiken? Is dat comfortabel om vast te houden of is zo’n polsbandje om ze net even groter te maken ook wel goed om te doen?

Edit:
En werken alle Bluetooth controllers of heb je echt die €65 Pro controller nodig als iemand de joy cons niet wil gebruiken?

[ Voor 27% gewijzigd door Ample Energy op 07-05-2025 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ample Energy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:19:
En hoe zit het met de controllers los van het scherm gebruiken? Is dat comfortabel om vast te houden of is zo’n polsbandje om ze net even groter te maken ook wel goed om te doen?
De meeste mensen hier hebben de Switch 2 nog niet vastgehad ;)
Edit:
En werken alle Bluetooth controllers of heb je echt die €65 Pro controller nodig als iemand de joy cons niet wil gebruiken?
Er zijn honderden controllers die werken met Switch. Waarschijnlijk werken ze ook met Switch 2, zo suggereren onder andere 8bitdo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
JackAvery schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:53:
[...]

De meeste mensen hier hebben de Switch 2 nog niet vastgehad ;)

[...]

Er zijn honderden controllers die werken met Switch. Waarschijnlijk werken ze ook met Switch 2, zo suggereren onder andere 8bitdo.
Haha, dat snap ik, maar er is vast iemand met een mening op basis van ervaringen met de 1 :P

En top, dan gaan we rustig aan kijken of iets anders dan de Pro controller ook mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:23:
[...]

Ik heb laatst via Reway.nl Zelda:TotK tweedehands voor €36 en Super Mario Odyssey voor €32 gekocht, vooruitlopend op m'n bestelde Switch 2. €10 upgrade voor Zelda en gratis upgrade voor Odyssey, dus ik ben ook tevreden met mijn Switch-games aankopen. :*)
hoe gaat het straks werken met de switch 2? stel ik koop wat switch 1 games die ik nog niet gespeeld heb (ik heb geen switch), kan ik die dan 'gewoon' spelen op de switch 2, of moet ik dan nog een upgrade kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Kurios schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:20:
[...]

hoe gaat het straks werken met de switch 2? stel ik koop wat switch 1 games die ik nog niet gespeeld heb (ik heb geen switch), kan ik die dan 'gewoon' spelen op de switch 2, of moet ik dan nog een upgrade kopen?
Vrijwel allemaal zul je gewoon kunnen spelen.

Hier wordt een lijst gepubliceerd met games die issues hebben: https://www.nintendo.com/...r-guide/compatible-games/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ample Energy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:19:
Waar kost het 65 euro?

Je hebt het wat mij betreft echt niet nodig. Ik heb bij de Switch 1 4 jaar voor alles de Joy-cons gebruikt, al had ik op een gegeven moment ook de SNES Online controller. Na 4 jaar waren er opeens allemaal scherpe aanbiedingen op Amazon NL waar ik vlug gebruik van gemaakt had en toen had ik de Pro Controller voor de Switch 1 voor 45 euro. Zeker wel een fijnere controller dan de Joy-cons, maar als het om de kosten gaat dan kan je wat mij betreft prima vooruit met de Joy-cons. Zelf zou ik eerder even wachten met de aanschaf van een Pro controller dan nu gelijk goedkopere third party controllers er bij te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:21:
[...]

Hier wordt een lijst gepubliceerd met games die issues hebben: https://www.nintendo.com/...r-guide/compatible-games/
Ik wacht het nog wel even af tot iedereen zelf een Switch 2 in huis heeft en er uitgebreid getest kan worden en ervaringen worden gedeeld. De Switch OLED gaat hier in ieder geval nog niet de deur uit :P

"During testing, games are started and limited testing is conducted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Sir_Lion schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:21:
[...]

betekent dat ook op de verhoogde refreshrate en hogere resulutie naar de TV met de Switch 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kurios schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:33:
[...]

betekent dat ook op de verhoogde refreshrate en hogere resulutie naar de TV met de Switch 2?
Nee dat betekent niet standaard dat de games beter draaien. Daarvoor moet de game een update krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ample Energy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:17:
[...]

Haha, dat snap ik, maar er is vast iemand met een mening op basis van ervaringen met de 1 :P

En top, dan gaan we rustig aan kijken of iets anders dan de Pro controller ook mag :)
De nieuwe joycons zijn een maatje groter dan op Switch 1, dus ervaringen van de nieuwe controllers zijn niet perse hetzelfde. Het is bovendien ook vrij persoonlijk.

Ik denk niet dat er grote problemen gaan zijn met oude third party controllers. Je zal echter niet perse elke knop hebben die op de nieuwe controllers zit. Sommige functionaliteiten weet je ook niet op voorhand van of ze nog gaan werken.

Maar ja, even wachten is in dit geval beter. Je moet niet alles perse op dag één hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 07-05-2025 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:47:
[...]
De nieuwe joycons zijn een maatje groter dan op Switch 1, dus ervaringen van de nieuwe controllers zijn niet perse hetzelfde. Het is bovendien ook vrij persoonlijk.

Ik denk niet dat er grote problemen gaan zijn met oude third party controllers. Je zal echter niet perse elke knop hebben die op de nieuwe controllers zit. Sommige functionaliteiten weet je ook niet op voorhand van of ze nog gaan werken.

Maar ja, even wachten is in dit geval beter. Je moet niet alles perse op dag één hebben :)
De Switch 2 niet met je Switch 1 controllers kunnen aanzetten lijkt me persoonlijk erg irritant. Dat zou ik wel afwegen als je nu nieuw instapt, maar zou er niet mijn huidige Switch 1 Pro Controller om vervangen zolang die verder nog goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:32:
[...]

Ik wacht het nog wel even af tot iedereen zelf een Switch 2 in huis heeft en er uitgebreid getest kan worden en ervaringen worden gedeeld. De Switch OLED gaat hier in ieder geval nog niet de deur uit :P

"During testing, games are started and limited testing is conducted."
De nintendo specifieke games zijn wel allemaal al getest. Het zijn de grote batch 3rd party spellen waarvan het nog onzeker is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:54:
[...]

De Switch 2 niet met je Switch 1 controllers kunnen aanzetten lijkt me persoonlijk erg irritant. Dat zou ik wel afwegen als je nu nieuw instapt, maar zou er niet mijn huidige Switch 1 Pro Controller om vervangen zolang die verder nog goed werkt.
Ik ben bang dat ik me er op den duur wel aan ga ergeren. Vooral omdat ik veel docked speel en de Switch achter de tv verstopt staat. Grote kans dat er dan toch een Switch 2 Pro Controller in huis komt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:00:
[...]

De nintendo specifieke games zijn wel allemaal al getest. Het zijn de grote batch 3rd party spellen waarvan het nog onzeker is :9
Maar dat regeltje "During testing, games are started and limited testing is conducted" geldt ook voor Nintendo games. Dus ook daarvan kan net zo goed gelden dat straks blijkt dat de game beter op een Switch 1 te spelen is om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:01:
[...]

Ik ben bang dat ik me er op den duur wel aan ga ergeren. Vooral omdat ik veel docked speel en de Switch achter de tv verstopt staat. Grote kans dat er dan toch een Switch 2 Pro Controller in huis komt.
Ik zal voorlopig wel gewoon de joycons gebruiken om op afstand aan te zetten. Die Pro Controller zakt vast nog wel in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:00:
[...]

Qua first party zal het wel goed zitten inderdaad, maar er zijn zoveel 3rd party games en als ik dan lees dat ze de games vrij kort testen (begrijpelijk) dan wacht ik het even af. Ik kan nog niet echt hoogte krijgen hoe goed de backwards compatibility nou echt gaat zijn. Andere aanpak, maar bij voorgaande Nintendo consoles was het makkelijker.

Vooralsnog las ik alleen problemen met Alien Isolation en Star Wars Episode 1 Racer van de games die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:04:
[...]

Maar dat regeltje "During testing, games are started and limited testing is conducted" geldt ook voor Nintendo games. Dus ook daarvan kan net zo goed gelden dat straks blijkt dat de game beter op een Switch 1 te spelen is om wat voor reden dan ook.
Ik verwacht sowieso dat bepaalde games gewoon een betere ervaring geven op de Switch 1. Handzamer formaat en betere accuduur etc. Verder geen idee hoor, maar zou het opvallen dat je een Switch 1 game die 720P in handheld mode draait op een 1080P scherm toont? Schaalt dat een beetje? Bij DS games op een 3DS valt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:30:
[...]

Waar kost het 65 euro?

Je hebt het wat mij betreft echt niet nodig. Ik heb bij de Switch 1 4 jaar voor alles de Joy-cons gebruikt, al had ik op een gegeven moment ook de SNES Online controller. Na 4 jaar waren er opeens allemaal scherpe aanbiedingen op Amazon NL waar ik vlug gebruik van gemaakt had en toen had ik de Pro Controller voor de Switch 1 voor 45 euro. Zeker wel een fijnere controller dan de Joy-cons, maar als het om de kosten gaat dan kan je wat mij betreft prima vooruit met de Joy-cons. Zelf zou ik eerder even wachten met de aanschaf van een Pro controller dan nu gelijk goedkopere third party controllers er bij te kopen.
Oh, dat was blijkbaar de Pro 1. Pro 2 lijkt idd nog €90 te zijn.

En ik hoop dat ik haar kan overtuigen het even aan te kijken, maar anders heeft 8BitDo hopelijk ook snel een controller voor de 2.
JackAvery schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:47:
[...]

Ah oké! Klinkt wel prettig eigenlijk, dat ze alvast wat groter zijn.

En blijkbaar komt Mario Party voor de Switch 2 pas eind juli uit, dus we hebben alle tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:11:
[...]

Ik zal voorlopig wel gewoon de joycons gebruiken om op afstand aan te zetten. Die Pro Controller zakt vast nog wel in prijs.
Aan de andere kant valt het wellicht ook wel mee. Neem aan dat je de Joy-cons standaard aan de Switch hebt hangen? Gewoon zorgen dat je controller naast de Switch 2 ligt. Pak je dan je controller om te gaan gamen dan hoef je enkel even de powerknop van de Switch 2 kort in te drukken en het systeem is uit zijn slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:20:
[...]

Aan de andere kant valt het wellicht ook wel mee. Neem aan dat je de Joy-cons standaard aan de Switch hebt hangen? Gewoon zorgen dat je controller naast de Switch 2 ligt. Pak je dan je controller om te gaan gamen dan hoef je enkel even de powerknop van de Switch 2 kort in te drukken en het systeem is uit zijn slaapstand.
Bijvoorbeeld :)

Nu ben ik stiekem best benieuwd naar de nieuwe pro controller maar geef het een jaar en we zien vast wel wat deals opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:25:
[...]

Bijvoorbeeld :)

Nu ben ik stiekem best benieuwd naar de nieuwe pro controller maar geef het een jaar en we zien vast wel wat deals opduiken.
Ik von de Switch 1 Pro controller standaard al te duur :P Dus ik verwacht dat ik het weer erg lang ga doen zonder Switch 2 Pro controller. Ik ben wel erg benieuwd naar HD Rumble 2.
Al vond ik HD Rumble sterker aanvoelen in de Joy-Cons dan in de Pro controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@L23 alles is duurder geworden sinds 2017 vrees ik :) zullen wel zien waar de controllerprijzen landen zeker, de echt goede third party controllers zijn vaak ook niet enorm veel goedkoper.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik vond de aanschaf van de Pro controller het meer dan waard. Vooral omdat ik het veel fijner vind spelen dan de joycons en omdat ik de joycons dan gewoon in de Switch kan laten zitten voor de keren dat ik wel handheld speel.

Nu zal het dus voornamelijk zijn om de Switch 2 op afstand aan te kunnen zetten, dus dat kan ik iets minder goed voor mezelf verantwoorden :P Ik hou ook wel de prijzen in de gaten. Mocht er een keer een leuke aanbieding zijn denk ik wel dat ik er één koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kurios schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:20:
Net als jij heb ik ook geen Switch (1), dus alle Switch games zijn in principe nieuw voor mij. Ik koop dan wel alleen Switch-1 games die voor de Switch-2 een upgrade krijgen. En of dat nou een gratis upgrade is zoals voor Super Mario Odyssey (to improve resolutions, frame rates or add support for features such as GameShare in selected games.) of een betaalde upgrade zoals voor Zelda:TotK, dat maakt me niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:56:
Ik vond de aanschaf van de Pro controller het meer dan waard. Vooral omdat ik het veel fijner vind spelen dan de joycons en omdat ik de joycons dan gewoon in de Switch kan laten zitten voor de keren dat ik wel handheld speel.
Het is de bedoeling dat je de Joy-cons weer terugplaatst als je klaar bent met gamen. Mijn neefje laat ze ook rondslingeren totdat je een keer wilt gaan gamen en eerst de controllers moet opladen...

Hoeft geen enkel probleem te zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:05:
[...]

Het is de bedoeling dat je de Joy-cons weer terugplaatst als je klaar bent met gamen. Mijn neefje laat ze ook rondslingeren totdat je een keer wilt gaan gamen en eerst de controllers moet opladen...

Hoeft geen enkel probleem te zijn :P
Ik vind de Pro controller ook gewoon fijner, kan je ook inderdaad de Joy cons zoals al gezegd aan de switch laten zittten.
De Pro controller gamed ook fijner, dus het was zeker een goeie aanschaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 19:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
JackAvery schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:53:
Ik heb nog enkele Google Stadia controllers die omgezet zijn naar bluetooth. Ben benieuwd of die ook zullen werken met de Switch 2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haay schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:16:
[...]

Ik heb nog enkele Google Stadia controllers die omgezet zijn naar bluetooth. Ben benieuwd of die ook zullen werken met de Switch 2. ;)
8BitDo USB Wireless Adapter 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:19:
[...]

8BitDo USB Wireless Adapter 2
Is het al zeker dat die werkt op de switch 2? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
belly89 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:37:
[...]

Is het al zeker dat die werkt op de switch 2? :)
Ik heb verder geen ervaring met het product of andere 8BitDo controllers. Van wat ik begreep wordt er qua Nintendo Switch 1 controllers niks uitgesloten qua werking op de Switch 2. Lijkt me dat dit zowel voor first party als third party controllers geld. Echter geen bericht van 8BitDo gelezen die het bevestigd.

Edit: vond het volgende op Reddit.
https://www.reddit.com/r/...lers_with_switch_mention/

[ Voor 13% gewijzigd door L23 op 07-05-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:30

spartacusNLD

This is Sparta!!

Met een korrel zout:
Switch 2 heeft ~ 7.5 keer meer ''kracht'' dan een switch 1. En wss richting de 10 keer meer met DLSS.

TLDW:

GPU:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRQP-Iw8Hj2xTy3GuCWzA6hc2iw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XAl7iIoUX9x9er74eg4bt67t.png?f=fotoalbum_large

versus switch 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rbAYB3g2sCdFt2EJeJdBO1Kk5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rp1jb0d3ft3KPrPrxvY0Shuk.png?f=fotoalbum_large

CPU:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_fhlYqFUoiEheSikXrk0dITYKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aNbk97xSYcro9pgAidzavero.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door spartacusNLD op 07-05-2025 16:53 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:43:
[...]

Ik heb verder geen ervaring met het product of andere 8BitDo controllers. Van wat ik begreep wordt er qua Nintendo Switch 1 controllers niks uitgesloten qua werking op de Switch 2. Lijkt me dat dit zowel voor first party als third party controllers geld. Echter geen bericht van 8BitDo gelezen die het bevestigd.

Edit: vond het volgende op Reddit.
https://www.reddit.com/r/...lers_with_switch_mention/
Zou wel mooi zijn, ik heb nog 2 Stadia controllers die liggen te verstoffen. Prima voor wat extra controllers voor een game avond! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:46:
[...]

Met een korrel zout:
Switch 2 heeft ~ 7.5 keer meer ''kracht'' dan een switch 1. En wss richting de 10 keer meer met DLSS.

TLDW:

GPU:

[Afbeelding]

versus switch 1
[Afbeelding]

CPU:
[Afbeelding]
Het is een leuke video door de die shot en de zoveelste bevestiging van de leaks. Maar neem dit soort simulaties inderdaad met een grote korrel zout. Wat men hier niet kan simuleren is de graad van optimalisatie die je bij een consoleversie van een game krijgt.

Benieuwd of Nintendo over enkele jaren zal investeren in een node shrink. Het lijkt me alvast een dure bedoening omdat de kleinere nodes allemaal op EUV werken en Samsung 8nm niet.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 07-05-2025 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:11
Net mijn ticket voor aankomende zaterdag geannuleerd. Hopelijk krijgt iemand hier nu een ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39
Bij Coolblue zojuist preorder geplaatst en extra controllers. Kindjes zijn eindelijk groot genoeg om een spelcomputer te mogen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el1989
Zojuist is dit online gekomen …
lag het in de lijn van verwachting ?
https://youtu.be/7rCWNQoWMVY?si=8XxOKqbt27YhG9f4

[ Voor 7% gewijzigd door el1989 op 07-05-2025 18:19 ]

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
BiLLY_daKid schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:01:
Bij Coolblue zojuist preorder geplaatst en extra controllers. Kindjes zijn eindelijk groot genoeg om een spelcomputer te mogen kopen ;)
Heb die daar niet beschikbaar gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
el1989 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:18:
Zojuist is dit online gekomen …
lag het in de lijn van verwachting ?
https://youtu.be/7rCWNQoWMVY?si=8XxOKqbt27YhG9f4
Eerder vanmiddag al gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el1989
richards3 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:23:
[...]

Eerder vanmiddag al gepost
Had ik gemist

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MissMe NL schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:33:
Net mijn ticket voor aankomende zaterdag geannuleerd. Hopelijk krijgt iemand hier nu een ticket.
Ik begreep dat je er naar uit keek, waarom geannuleerd?

Voor mij was het sowieso te ver weg en gezien ik de Switch 2 toch al heb besteld wacht ik wel tot 5 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:11
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:27:
[...]

Ik begreep dat je er naar uit keek, waarom geannuleerd?

Voor mij was het sowieso te ver weg en gezien ik de Switch 2 toch al besteld wacht ik wel tot 5 juni.
Helaas door omstandigheden moeten annuleren. En idd gelukkig nog maar een klein maandje wachten dat we allemaal lekker kunnen spelen op de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 10:11
Zijn er nog meer Tweakers die tickets hebben voor het experience event komende vrijdag? Ik heb tijdslot 15:00 - 16:00, en het lijkt me gaaf om eventueel met andere Tweakers af te spreken, aangezien ik in mijn uppie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:23
Linkje3 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:55:
Zijn er nog meer Tweakers die tickets hebben voor het experience event komende vrijdag? Ik heb tijdslot 15:00 - 16:00, en het lijkt me gaaf om eventueel met andere Tweakers af te spreken, aangezien ik in mijn uppie ga.
Er is toch alleen een 14:00-15:00 tijdslot op vrijdag? Dat staat op de site en op mijn ticket.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nintendo’s jaarresultaten zijn deze ochtend gepubliceerd. Ze verwachten dit fiscale jaar 15 miljoen Switch 2 consoles te verkopen tussen juni en eind maart 2026. Dat is ongeveer hetzelfde als wat Switch 1 in zijn eerste jaar verkocht.

Het cijfer klinkt enigzins conservatief maar we weten natuurlijk niet wat de supply chain aankan en wat impact van tarieven gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

JackAvery schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:58:
Nintendo’s jaarresultaten zijn deze ochtend gepubliceerd. Ze verwachten dit fiscale jaar 15 miljoen Switch 2 consoles te verkopen tussen juni en eind maart 2025. Dat is ongeveer hetzelfde als wat Switch 1 in zijn eerste jaar verkocht.

Het cijfer klinkt enigzins conservatief maar we weten natuurlijk niet wat de supply chain aankan en wat impact van tarieven gaat zijn.
Je bedoeld dat eind maart 2026? :P

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 08-05-2025 09:14 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:14:
[...]

Je bedoeld dat eind maart 2026? :P
Aangepast, ik mag geen posts schrijven terwijl ik overstap tussen treinen.

[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 08-05-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
BiLLY_daKid schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:01:
haha hier hetzelfde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ik heb geen switch 1 en eigenlijk de mooiste spellen nooit gespeeld. Ik speel vooral af en toe single player, dus spellen zoals mario, zelda lijken me wel leuk om alsnog te gaan spelen.

Kinderen zijn nu oud genoeg dat ze kunnen mario karten, dus ik heb een Switch 2 gepreorderd met MK.

Ik ga zeker niet online spelen, dus ik verwacht niet Switch Online extention pack aan te schaffen.

Ik zit dus in dubio over of ik alvast 2e hands switch 1 games koop + een update koop of dat ik ze later als switch 2 editions. Er is nog helemaal niks bekend over pricing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Kurios schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:28:
Ik heb geen switch 1 en eigenlijk de mooiste spellen nooit gespeeld. Ik speel vooral af en toe single player, dus spellen zoals mario, zelda lijken me wel leuk om alsnog te gaan spelen.

Kinderen zijn nu oud genoeg dat ze kunnen mario karten, dus ik heb een Switch 2 gepreorderd met MK.

Ik ga zeker niet online spelen, dus ik verwacht niet Switch Online extention pack aan te schaffen.

Ik zit dus in dubio over of ik alvast 2e hands switch 1 games koop + een update koop of dat ik ze later als switch 2 editions. Er is nog helemaal niks bekend over pricing helaas.
Met een zoontje van 6 weken oud gaat niet heel dit verhaal voor mij op.. maar voor de rest wel. De pokemon games die ik gemist heb op de switch 1 staan op de lijst. Die draaide enorm slecht op de switch 1. Hopelijk zonder dat een switch 2 editie nodig is dat ze out-of-the-box gewoon soepel werken op de switch 2.. jammer dat daar niets over bekend gemaakt is idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Er zijn
- games met een gratis update waarvan we niet weten voor welke er performance updates zullen gebeuren
- Nintendo Switch 2 editions aan 10 euro. Het gaat om uitgebreidere performance updates en eventueel kleine stukjes content (zie de Zelda applicatie functies). In sommige gevallen zijn deze upgrades ook inbegrepen in het abonnement met expansie.
- Nintendo Switch 2 editions aan 20 euro. Ook hier vind je performance updates, maar men steekt er grotere inhoudelijke toevoegingen bij. Vergelijk dit met DLC.

Deze post bevat meer details JackAvery in "Het Nintendo Switch 2 topic"

Natuurlijk valt het nog te zien voor welke games Nintendo deze NS2 edities gaat maken.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 08-05-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
JackAvery schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:40:
[...]

Er zijn
- games met een gratis update waarvan we niet weten voor welke er performance updates zullen gebeuren
- Nintendo Switch 2 editions aan 10 euro. Het gaat om uitgebreidere performance updates en eventueel kleine stukjes content (zie de Zelda applicatie functies). In sommige gevallen zijn deze upgrades ook inbegrepen in het abonnement met expansie.
- Nintendo Switch 2 editions aan 20 euro. Ook hier vind je performance updates, maar men steekt er grotere inhoudelijke toevoegingen bij. Vergelijk dit met DLC.

Natuurlijk valt het nog te zien voor welke games Nintendo deze NS2 edities gaat maken.
Check. Dan lijkt het om het even, 40 euro voor 2e hands game + 10/20 euro update. Of 60/70 euro voor een nieuwe game specifiek voor Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:21

joeri1

Cloud Engineer

Online gaan in MK is toch een behoorlijke meerwaarde als je het spel een tijd hebt gespeeld. Op een gegeven moment win je van de computer en is er online veel meer uitdaging te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
joeri1 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:51:
[...]

Online gaan in MK is toch een behoorlijke meerwaarde als je het spel een tijd hebt gespeeld. Op een gegeven moment win je van de computer en is er online veel meer uitdaging te vinden.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat we vooral samen lokaal zullen spelen, met de kinderen of zij met andere kinderen. MK vind ik persoonlijk niet zo'n leuk spel dat ik het alleen zou gaan spelen :)

Ik heb/maak niet zoveel tijd om zelf te gamen en dan vind ik het leuker om een single player game te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
gaat er hier iemand a.s. zondag tussen 10 en 11 naar het event? (ik namelijk wel maar dacht leuk om te weten dat ik niet de enige "volwassen" tweaker ben en in mijn eentje tussen de 10 en 13 jarige loop)

p.s. gisteren zag ik trouwens dat bij nedgame de switch 2 los als bundel nog gewoon te pre-orderen was.

[ Voor 20% gewijzigd door copywizard op 08-05-2025 10:11 ]

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
spartacusNLD schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:39:
[...]

Met een zoontje van 6 weken oud gaat niet heel dit verhaal voor mij op.. maar voor de rest wel. De pokemon games die ik gemist heb op de switch 1 staan op de lijst. Die draaide enorm slecht op de switch 1. Hopelijk zonder dat een switch 2 editie nodig is dat ze out-of-the-box gewoon soepel werken op de switch 2.. jammer dat daar niets over bekend gemaakt is idd.
Niet alle Pokemon games draaide slecht op de Switch1, alleen eigenlijk Archeus en Scarlet / Violet.
De rest draaide prima Pokémon Brilliant Diamond / Pokemon Word / Shield, Pokemon Lets Go Pikachu/Eevee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-05 11:01
copywizard schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:08:
gaat er hier iemand a.s. zondag tussen 10 en 11 naar het event? (ik namelijk wel maar dacht leuk om te weten dat ik niet de enige "volwassen" tweaker ben en in mijn eentje tussen de 10 en 13 jarige loop)

p.s. gisteren zag ik trouwens dat bij nedgame de switch 2 los als bundel nog gewoon te pre-orderen was.
Ik verwacht dat op het event voornamelijk volwassenen zijn eerlijk gezegd ;) dus dat zal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:46

Esumontere

Floep, banaan.

Kurios schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:48:
[...]

Check. Dan lijkt het om het even, 40 euro voor 2e hands game + 10/20 euro update. Of 60/70 euro voor een nieuwe game specifiek voor Switch 2.
Tweedehands switch spellen gaan voor 30 euro als je goed zoekt, dus dat is met upgrade significant goedkoper dan nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 21:57

Satom

Verzamel ervaringen

Carlos0_0 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Niet alle Pokemon games draaide slecht op de Switch1, alleen eigenlijk Archeus en Scarlet / Violet.
De rest draaide prima Pokémon Brilliant Diamond / Pokemon Word / Shield, Pokemon Lets Go Pikachu/Eevee.
Legends Arceus draait hier ook prima, alleen Scarlet/Violet loopt niet lekker, maar hier komt, zover nu duidelijk is, een performance update voor de Switch 2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Satom schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:17:
[...]
Legends Arceus draait hier ook prima, alleen Scarlet/Violet loopt niet lekker, maar hier komt, zover nu duidelijk is, een performance update voor de Switch 2 :9
Legends Archeus had misschien nog wat minder issues, maar heb die ook niet echt lang gespeeld(Vond het niet zo leuk).
Maar Scarlet/Violet had wel wat issues, zelf amper tot niks van gemerkt. Maar je zag het soms wel bij andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Esumontere schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Tweedehands switch spellen gaan voor 30 euro als je goed zoekt, dus dat is met upgrade significant goedkoper dan nieuw.
Goede tip.

Zojuist voor 70 op de kop getikt:
- Pokémon Brilliant Diamond
- The Legend of Zelda: Tears of the Kindgom.

Kan ik de switch 2 editie van Zelda annuleren en ben ik voor 2 games ong even duur uit als Zelda nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
L23 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:54:
[...]

Enerzijds is het niet kunnen inschakelen van de Switch 2 onhandig, anderzijds ligt de controller in mijn geval meestal naast de console..

En wanneer budget een ding is; je kan met een beetje geluk 3x Pro Controller v1 krijgen 2e hands VS 1x v2 nieuw.

Ik heb er zelf 1 weten te verkopen voor €40, maar de 2e wilde voor €30 nog niet weg.. hoogste bod was €25. Let wel; ding is amper gebruikt en nog in nieuwstaat. Tsja… Dan bewaar ik hem zelf dus maar voor wanneer ik met 2/3 iets wil spelen. Maar €30-35 voor een Pro Controller v1 VS €90 voor 1 nieuwe is natuurlijk wel een fiks verschil als je op de centen moet letten.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thalaron schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Enerzijds is het niet kunnen inschakelen van de Switch 2 onhandig, anderzijds ligt de controller in mijn geval meestal naast de console..

En wanneer budget een ding is; je kan met een beetje geluk 3x Pro Controller v1 krijgen 2e hands VS 1x v2 nieuw.

Ik heb er zelf 1 weten te verkopen voor €40, maar de 2e wilde voor €30 nog niet weg.. hoogste bod was €25. Let wel; ding is amper gebruikt en nog in nieuwstaat. Tsja… Dan bewaar ik hem zelf dus maar voor wanneer ik met 2/3 iets wil spelen. Maar €30-35 voor een Pro Controller v1 VS €90 voor 1 nieuwe is natuurlijk wel een fiks verschil als je op de centen moet letten.
Je verkoopt ook je Switch? Ik vind het wel handig dat ik de Switch 1 Pro controllers zowel voor de Switch 1 en Switch 2 kan gebruiken. Verkopen ben ik niet van plan. Ook met meerdere spelers wel handig om in huis te hebben, al hebben de vrienden waar ik meestal een potje mee ga Mario Karten zelf ook vaak Switch controllers mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
@L23 de “oude” Switch gaat na ontvangst van de nieuwe de verkoop in ja. Dus de oude controller blijft aanwezig voor als bv iemand mee wil doen met MKW of SSB etc. Dan hoef ik de Joy-Cons niet uit de hoes te halen o.i.d.

Ik bedacht me omdat ik voor die ene keer dat dit voorkomt, weinig zin heb om €60-70 bij te leggen voor een 2e nieuwe Pro Controller.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 11:02

CerandoX.nl

Vides

spartacusNLD schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:46:
[...]

Met een korrel zout:

TLDW:

GPU:

[Afbeelding]

versus switch 1
[Afbeelding]

CPU:
[Afbeelding]
Een behoorlijke tegenvaller. In handheld mode niet eens sneller dan een Steam Deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

CerandoX.nl schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:38:
[...]

Een behoorlijke tegenvaller. In handheld mode niet eens sneller dan een Steam Deck.
Jup.. al moet dit echt nog wel met dus de genoemde korrel zout genomen worden. In de video zelf legt de maker ook uit waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geemfriekq
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 15-05 21:01
CerandoX.nl schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:38:
[...]

Een Steam Deck (LCD versie, heb geen OLED dus geen idee hoeveel langer die mee gaat) trekt de accu natuurlijk binnen een krap uur helemaal leeg op volle belasting aangezien die dan een stuk hoger geklokt is dan een Switch 2 in Handheld mode en wordt ontzettend warm met een luide ventilator. Denk dat als je de Steam Deck zou beperken tot een acceptabele TDP voor accuduur en koeling het een compleet ander verhaal wordt qua performance verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waKUHAlK9nMA_fESvzSlxeztAC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63EnDjlEkgLyojd7dptPYFbn.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 08:49
Denk dat OS overhead, spel niet specifiek voor hardware geoptimaliseerd etc etc ook meegenomen moet worden. Al die filmpjes zijn leuk, maar zonder de echte hardware en software blijft het gissen, en dan kan je de plank hard misslaan, maar ook raak of in ieder geval schampen.
Pagina: 1 ... 53 ... 57 Laatste

Let op:
Vragen of opmerkingen over levertijden en vorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.